Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste
Acties:
  • 389.484 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
robertwebbe schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:07:
[...]

Mag ik dan vragen waarom je juist de N97 hebt genomen? Wat was er zo mooi aan dat je deze wou?
En wat doe je er dan allemaal mee? Alleen bellen en SMS?

Begrijp me niet verkeerd, ik stel deze vraag niet met de bedoeling om te zeiken maar uit pure nieuwsgierigheid.
Ik heb hem nog niet gekocht, maar ik zoek een telefoon die een qwerty toetsenbord heeft, gps en die wel de mogelijkheid heeft om fatsoenlijk het internet op te gaan als ik het ooit zou willen. Maar met de htc die ik nu heb, ben ik laatste jaar het internet nog nooit op geweest en aan hyves en dergelijke doe ik niet.

verder vind ik het de mooiste op dit moment, samen met de touch pro II van HTC.

That's all folks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Golf2vr6 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:08:
De n97 is gemaakt om te gebruiken met internet. Ik snap niet dat mensen dit toestel willen kopen zonder inet. Maarja ik ben dan ook het type dat zijn n97 vooral met inet gebruikt. Ik heb een 150 minuten belbundel waar ik eigenlijk al teveel aan heb.
Dan hadden ze hem een stuk beter kunnen maken. Ik heb de N97 al 2 maanden maar internet werkt belabberd. Te vaak komt het voor dat de browser opeens sluit of vastloopt in een wit scherm.
Daarnaast werkt N-gage voor geen meter aangezien ik tot nu toe niks hebben kunnen downloaden. De ene na de andere vage foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:51
En dan te bedenken dat de n97 een van de beste toestellen is om het internet mee op te gaan. Als je meer een volledige browser ervaring zoals op de pc wilt dan zul je voor de n900 moeten gaan.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-03-2024
Heeft iemand van jullie ook steeds dat zijn N97 vraagt naar welke verbinding de telefoon mag gebruiken voor toegang tot Internet?
Ik heb in de instellingen 3 voorkeuren staan;
1. Boingo (die ik niet kan aanpassen)
2. Mijn thuis W-Lan
3. Vodafone GPRS

Ondanks dat krijg ik regelmatig de vraag welke verbinding gebruikt moet worden....

Heeft iemand een oplossing hiervoor of heb ik een instelling niet goed staan ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
mumbly schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:45:
Heeft iemand van jullie ook steeds dat zijn N97 vraagt naar welke verbinding de telefoon mag gebruiken voor toegang tot Internet?
Ik heb in de instellingen 3 voorkeuren staan;
1. Boingo (die ik niet kan aanpassen)
2. Mijn thuis W-Lan
3. Vodafone GPRS

Ondanks dat krijg ik regelmatig de vraag welke verbinding gebruikt moet worden....

Heeft iemand een oplossing hiervoor of heb ik een instelling niet goed staan ergens?
Ook dit is echt al tig x voorbij gekomen (we hebben in dit topic echt een FAQ nodig in de OP, alles komt hier 40x voorbij)
die boingo kan je er gewoon vanaf halen (even de zoek functie gebruiken) dat is al 1 probleem minder.
Verder kan je in je browser instellen of je een vast toegangspunt wilt, of dat hij het vraagt aan de hand van je netwerk instellingen.
Vooruit maar weer...: Browser - opties - instellingen - algemeen - toegangspunt - staat nu op vragen indien nodig, zetten op je AP

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
monaldo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:50:
[...]

Dan hadden ze hem een stuk beter kunnen maken. Ik heb de N97 al 2 maanden maar internet werkt belabberd. Te vaak komt het voor dat de browser opeens sluit of vastloopt in een wit scherm.
Daarnaast werkt N-gage voor geen meter aangezien ik tot nu toe niks hebben kunnen downloaden. De ene na de andere vage foutmelding.
Ik heb sinds gisteren 12.0.24 erop staan en het internetten werkt echt stukken beter. Naast het feit dat de browser een stuk sneller is (vooral het scrollen) crashed de telefoon niet meer bij het minste of geringste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
fsve schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:05:
[...]

Ook dit is echt al tig x voorbij gekomen (we hebben in dit topic echt een FAQ nodig in de OP, alles komt hier 40x voorbij)
Ik ben er een tijdje uitgeweest op vakantie, dus ik heb beetje het hele opkomen gemist.

Ik heb de 2 vragen er aan toegevoegd. Als je nog dingen ziet of weet, laat deze dan weten per DM, dan kan ik ze ook toevoegen, dat schiet meer op dan alleen maar lukraak roepen dat er iets moet gebeuren :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:44
Ik heb sinds kort een aantal vreemde problemen met mijn N97:
- sinds gisteren blijft messaging mij om de paar minuten melding geven van een nieuwe mail op mijn gmail account, het lijkt er op dat hij deze telkens opnieuw ontvangt, het maakt niet uit of ik hem (op mijn telefoon) wel of niet lees, een paar minuten later geeft hij hem weer als nieuw aan
- de afbeeldingen die ik aan mijn contacten gekoppeld heb, worden ineens op postzegelformaat weergegeven

Ik heb niets aan de telefoon zelf veranderd, en volgens mij ook niets geinstalleerd, in ieder geval gisteren niet. Ik begrijp niet helemaal waar deze zaken nu weer vandaan komen

Ik heb nog FW11 (heb UK versie en geduld ;) ) maar die heb ik al vanaf dat ik het toestel kreeg, en toen waren mijn contactafbeeldingen nog wel groot, en deed mijn mail het nog goed.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-03-2024
fsve schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:05:
[...]

die boingo kan je er gewoon vanaf halen (even de zoek functie gebruiken) dat is al 1 probleem minder.
Verder kan je in je browser instellen of je een vast toegangspunt wilt, of dat hij het vraagt aan de hand van je netwerk instellingen.
Vooruit maar weer...: Browser - opties - instellingen - algemeen - toegangspunt - staat nu op vragen indien nodig, zetten op je AP
Thanks maar dat bedoel ik dus niet. Ik heb dat juist allemaal zo ingesteld, maar ik ondanks dat ik de browser niet start (ik denk dat de weather widget dat doet) krijg ik regelmatig de vraag welk internet toegangspunt ik wil gebruiken. Dat moet toch ergens in te stellen zijn zodat die vraag niet 10x op een dag wordt getoond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
The_Fes schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:06:
Ik heb sinds kort een aantal vreemde problemen met mijn N97:
- sinds gisteren blijft messaging mij om de paar minuten melding geven van een nieuwe mail op mijn gmail account, het lijkt er op dat hij deze telkens opnieuw ontvangt, het maakt niet uit of ik hem (op mijn telefoon) wel of niet lees, een paar minuten later geeft hij hem weer als nieuw aan
- de afbeeldingen die ik aan mijn contacten gekoppeld heb, worden ineens op postzegelformaat weergegeven

Ik heb niets aan de telefoon zelf veranderd, en volgens mij ook niets geinstalleerd, in ieder geval gisteren niet. Ik begrijp niet helemaal waar deze zaken nu weer vandaan komen

Ik heb nog FW11 (heb UK versie en geduld ;) ) maar die heb ik al vanaf dat ik het toestel kreeg, en toen waren mijn contactafbeeldingen nog wel groot, en deed mijn mail het nog goed.
gmail heeft wereldwijde storing. Wat betreft afbeeldingen geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
denan schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:14:
[...]

Ik heb sinds gisteren 12.0.24 erop staan en het internetten werkt echt stukken beter. Naast het feit dat de browser een stuk sneller is (vooral het scrollen) crashed de telefoon niet meer bij het minste of geringste.
Ook ik heb 12.0.24 erop zitten. Het is inderdaad een verbetering maar naar mijn mening erg klein. Toestel heeft te veel manco's waardoor het duidelijk te merken is dat het niet klaar was voor de markt. Ik heb meer dan een half jaar zitten wachten op dit toestel en als je dan dit ervoor krijgt dan kan je wel concluderen dat het tot nu toe erg tegenvalt.

Heeft de rest geen problemen met N-gage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

De N97 is nu in de aanbieding bij vergelijk.nl;
http://www.vergelijk.nl/super_dagdeal

Simlock vrij voor € 399,-

Mooie deal, volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door orejas op 02-09-2009 12:19 ]

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
monaldo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:53:
[...]

Alles werkt hier vloeiend.. Wellicht een probleem met oude geinstalleerde apps? Ik heb een hardreset moeten uitvoeren voordat alles goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de N97 eigenlijk een sms berichten teller. In het logboek vind ik wel data en spraak teller, maar geen sms.
Of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventilatorman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 09:02
Voorheen had ik een N80, N95, vervolgens een iPhone 3G en nu een N97.

Mij valt het toestel ook zeer tegen.
- Erg traag en schokkerig qua werking (opstarten gaat overigens acceptabel) in vergelijking met een iPhone
- Auto netwerk detectie gaat niet goed. Wat al eerder is beschreven snapt ie niet dat als je wegloopt van je wifi verbinding dat ie automatisch weer gprs/3G/etc moet gaan pakken. Dus dan geven diverse apps een foutmelding. Stel je in dat je altijd een vraag krijgt dan zou je hier vanaf zijn. Als apple dat vorig jaar met de 3G kon, dan zou Nokia dit toch ook software matig moeten kunnen. Ter vergelijking, een iPhone detecteert zelf dat er je reeds bekende wifi verbinding er weer is en zal die dan gebruiken.
- Elke dag minstens 2x vastgelopen, echter door het verwijderen van mijn Sandisk 16Gb memory kaartje loopt hij nu alweer 2 dagen zonder vastlopen. (wellicht tip!)
- Het gebruiksgemak van het toetsenbord en auto-correctie werkt niet handig. Zal aan mij kunnen liggen natuurlijk. Dat werkte op een iPhone net lekkerder.
- De lichtsensor werkt buggie. Dan heb je ineens weer een donker scherm met bijna geen backlight, dan weer wel.
- Als ik een dienst bel waar je cijfers moet drukken in een menu, dan moet je via Opties/DTMF Verzenden/Handmatig je optie ingeven en op ok drukken. (alternatief is om dan op Bellen te drukken en dan gewoon cijfers intikken, al is dit meer bedoelt om een tweede gesprek op te starten). Beetje omslachtig dus.
- De browser is gewoon ongebruikersvriendelijk, daar waar de iPhone een genot is om mee te werken. Regelmatig een crash van de browser. Wat de iPhone overigens ook in het begin had!
- Accu is een stuk beter dan de eerste generatie N95, maar nog altijd veel te snel leeg. Bij nauwelijks gebruik is deze binnen 2dagen leeg (wifi+bluetooth aan). De iPhone ging dan minstens 3 dagen mee.
- De onderste rij iconen in het menu zijn lastig te bereiken. Als je daarop drukt dan scrolled het scherm meestal een rij verder en selecteert vervolgens een icon eronder.
- Het bereik van het toestel voor GSM is vergelijkbaar met de iPhone (3G) maar wel iets minder dan een oudere Nokia 6100 serie. Het lijkt erop dat de antenne meer storing heeft waar je je handen op het toestel plaatst.

Voorheen was het een genot om de telefoon (iPhone) te gebruiken. Diverse internet gebaseerde apps en heerlijk snel in gebruik. Met de N97 beperk ik mij eigenlijk alleen nog maar tot de calender functie en bellen/sms'en natuurlijk. Terwijl het toestel qua hardware toch zeker meer en beter zou moeten kunnen dan op het moment zichtbaar.

Voor mij is de N97 op dit moment niets meer dan een N95 met een touchscreen. Eigenlijk geen verbeteringen waar te nemen. Zit dan ook met smart te wachten op een volgende firmware/nieuw OS als ik de geruchten mag geloven.

PS. Waarom geen iPhone meer dan zou je denken. De gekoppelde T-Mobile heeft in mijn woonomgeving geen bereik waardoor het contract was ontbonden. Ben wel op zoek naar een Belgische 3GS maar die zijn schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt met je Accu. Mijn accu gaat 2 a 3 dagen mee en ik ben er wel vaak mee aan het spelen. Vrienden van mij met een Iphone die er ook veel mee spelen moeten hem elke avond aan de lader hangen.

Er zijn apps als Opera Mini en Digia @Web die het surven veel aangenamer maken. Ik vind het namelijk erg goed werken op de N97. Ik heb mijn telefoon al langer dan een maand en hij is misschien een of twee keer vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventilatorman
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:33:
Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt met je Accu. Mijn accu gaat 2 a 3 dagen mee en ik ben er wel vaak mee aan het spelen. Vrienden van mij met een Iphone die er ook veel mee spelen moeten hem elke avond aan de lader hangen.

Er zijn apps als Opera Mini en Digia @Web die het surven veel aangenamer maken. Ik vind het namelijk erg goed werken op de N97. Ik heb mijn telefoon al langer dan een maand en hij is misschien een of twee keer vastgelopen.
Believe it or not, betreffende die accu :) Kon er echt zolang mee doen. En dan zat ik dagelijks gewoon de telegraaf/nu apps uitvoerig te lezen, etc.etc.

Bedankt voor de tip over Opera / Digia. Ga ik vandaag nog uitproberen op de Ovi store. Daar kunnen we hopelijk iets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
Ventilatorman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:26:

- Accu is een stuk beter dan de eerste generatie N95, maar nog altijd veel te snel leeg. Bij nauwelijks gebruik is deze binnen 2dagen leeg (wifi+bluetooth aan). De iPhone ging dan minstens 3 dagen mee.
- De onderste rij iconen in het menu zijn lastig te bereiken. Als je daarop drukt dan scrolled het scherm meestal een rij verder en selecteert vervolgens een icon eronder.
Als je continue naar wifi zoekt dan loopt de accu snel leeg, dit is een zinloos en energie slurpend proces. Als je continue met wifi verbonden blijft is dit natuurlijk veel minder.
Bluetooth zou mee moeten vallen.
In de snelkoppelingen van programma's kun je ook zoeken naar wifi zetten. Met 1 druk op de knop zie je of er wifi in de buurt is.

Wellicht dat dit je accu helpt.

Verder denk ik (en hoop ik) dat er veel zaken opgelost worden met de aankomende firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:14:
Hallo,

Ik heb al een paar weken mijn Nokia N97 en ik ben over het algemeen zeer tevreden. Nu is er wel iets waar ik me aan irriteer en ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben..

Bij plaatjes of grafische dingen als zelfs bijvoorbeeld het eigen thema waar kleuren in elkaar overvloeien zie ik dat niet zo vloeiend op mijn telefoon. Dus als menu items bijvoorbeeld van zwart naar wit overvloeien in een balk, zie ik allemaal kleine balkjes met allemaal een lichtere kleur.

Meer mensen die dit zo hebben? Alvast bedankt!
Anyonie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventilatorman
Zowel het default thema als een thema wat ik nu gebruik (aqua) zien er keurig uit. Gewoon normale kleurovergang.
Lijkt erop dat je kleurdiepte (aantal bits) te laag staat? Geen idee of dat vanuit het menu is in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Ik probeer om Sygic McGuider geinstalleerd te krijgen op mijn n97 maar op de een of andere manier krijg ik em niet aan de praat.
Iemand die dit wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomask0907
  • Laatst online: 25-08-2022
Ik ben even op vakantie geweest, en gelijk een paar pagina;s gemist.

Kan iemand mij helpen:

Ik heb een nieuwe provider van vodafone naar Hi.
maar nu is mijn Hotmail niet meer goed.
Ik heb instellingen van Hi gekregen (automatisch) en opgeslagen.
En het internet werk (een beetje)
alleen de hotmail niet, terwijl de instellingen voor Email niet zijn gewijzigd.

Kan iemand helpen, welke instellingen ik moet hebben voor Hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Ik heb nu al een tijdje Nokia Messaging draaien op mijn N97, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om HTML werkend te krijgen. Volgens de changelog zou het wel meoten kunnen. Ik gebruik mijn Hotmail als emailadres en heb versie 10.0.1.16 (had eerst 10.0.1.18 maar ik moest downgraden ofzo). Iemand die het wel werkend heeft?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Mistermo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:38:
Ik probeer om Sygic McGuider geinstalleerd te krijgen op mijn n97 maar op de een of andere manier krijg ik em niet aan de praat.
heb je al in dit forum gezocht op sygic of mc guider? Is al een aantal keer aan de orde geweest met juiste versienummers van sygic e.d. erbij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:44
Amiet01 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:53:
Ik heb nu al een tijdje Nokia Messaging draaien op mijn N97, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om HTML werkend te krijgen. Volgens de changelog zou het wel meoten kunnen. Ik gebruik mijn Hotmail als emailadres en heb versie 10.0.1.16 (had eerst 10.0.1.18 maar ik moest downgraden ofzo). Iemand die het wel werkend heeft?
De 5th edition versie (dus voor N97 en 5800) ondersteunt nog geen HTML opmaak, zijn ze schijnbaar druk mee bezig. De changelog die jij gezien hebt is van de 3rd edition versie (dus voor telefoons zonder touchscree)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ventilatorman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:26:
[...]

Zowel het default thema als een thema wat ik nu gebruik (aqua) zien er keurig uit. Gewoon normale kleurovergang.
Lijkt erop dat je kleurdiepte (aantal bits) te laag staat? Geen idee of dat vanuit het menu is in te stellen.
Precies! Dat idee had ik ook, maar geen anderen dus die daar last van hebben. Het lijkt me sterk dat dat via het menu is in te stellen.. Ik zie het ook gebeuren met apps zoals Sygic bijvoorbeeld dat de kleurovergang niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
thomask0907 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:52:
Ik heb instellingen van Hi gekregen (automatisch) en opgeslagen.
En het internet werk (een beetje)
alleen de hotmail niet, terwijl de instellingen voor Email niet zijn gewijzigd.
Je moet per e-mail account opgeven welk toegangspunt wordt gebruikt (berichten | opties | instellingen | e-mail | mailboxen | <je hm-account> | verbindingsinstellingen | inkomende mail | toegangspunt in gebruik
Na overgang naar Hi zullen er nieuwe toegangspunten zijn ontstaan waar je account nog niet naar wijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomask0907
  • Laatst online: 25-08-2022
bkah schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:22:
[...]

Je moet per e-mail account opgeven welk toegangspunt wordt gebruikt (berichten | opties | instellingen | e-mail | mailboxen | <je hm-account> | verbindingsinstellingen | inkomende mail | toegangspunt in gebruik
Na overgang naar Hi zullen er nieuwe toegangspunten zijn ontstaan waar je account nog niet naar wijst
Ja klinkt logisch.

Maar waar vind ik die toegangspunten??

welke ik nu moet gebruiken. dan he..

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Hey mensen, heeft 1 van jullie die een abbo heeft van Vodafone al de 12.0.24 kunnen ophalen? ik krijg hem nog steeds niet in mijn lijstje :/

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:07:
[...]

De 5th edition versie (dus voor N97 en 5800) ondersteunt nog geen HTML opmaak, zijn ze schijnbaar druk mee bezig. De changelog die jij gezien hebt is van de 3rd edition versie (dus voor telefoons zonder touchscree)
Is het versturen van afbeeldingen als bijlage ook een functie die later komt? Want op dit moment kan ik geen afbeelding verzenden via nokia messaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Hi en volgens mij is er ook nog geen firmware 12 beschikbaar voor mijn toestel. Ik ga zelf ervan uit dat bij Hi de firmware 12 zelfs over wordt geslagen want zou niet binnenkort de 'definitieve' FW worden uitgerold?

Ik vind het trouwens knap van mensen dat ze 2 tot 3 dagen met 1 acculading kunnen doen, afg. zaterdag naar Mysteryland geweest en die haalde niet eens de einde van de dag! Ik heb 'm de nacht ervoor gewoon aan de lader gehangen. Rara hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ik heb wel abo bij voda maar geen voda branded toestel ;)

Waar je je abo hebt maakt niet uit. Of je toestel branded is en productcode wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Golf2vr6 op 02-09-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Dus ook niet bij vodafone besteld? Dan is t wel makkelijk ja, maar versie 10 werkt hier op zich prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 13:42
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:14:
Ik heb Hi en volgens mij is er ook nog geen firmware 12 beschikbaar voor mijn toestel. Ik ga zelf ervan uit dat bij Hi de firmware 12 zelfs over wordt geslagen want zou niet binnenkort de 'definitieve' FW worden uitgerold?

Ik vind het trouwens knap van mensen dat ze 2 tot 3 dagen met 1 acculading kunnen doen, afg. zaterdag naar Mysteryland geweest en die haalde niet eens de einde van de dag! Ik heb 'm de nacht ervoor gewoon aan de lader gehangen. Rara hoe kan dat?
de hele dag knetterlijp foto's maken van iedereen? :P

dan is hij zo leeg namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Ventilatorman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:26:
Voorheen had ik een N80, N95, vervolgens een iPhone 3G en nu een N97.

Mij valt het toestel ook zeer tegen.
- Erg traag en schokkerig qua werking (opstarten gaat overigens acceptabel) in vergelijking met een iPhone
- Auto netwerk detectie gaat niet goed. Wat al eerder is beschreven snapt ie niet dat als je wegloopt van je wifi verbinding dat ie automatisch weer gprs/3G/etc moet gaan pakken. Dus dan geven diverse apps een foutmelding. Stel je in dat je altijd een vraag krijgt dan zou je hier vanaf zijn. Als apple dat vorig jaar met de 3G kon, dan zou Nokia dit toch ook software matig moeten kunnen. Ter vergelijking, een iPhone detecteert zelf dat er je reeds bekende wifi verbinding er weer is en zal die dan gebruiken.
- Elke dag minstens 2x vastgelopen, echter door het verwijderen van mijn Sandisk 16Gb memory kaartje loopt hij nu alweer 2 dagen zonder vastlopen. (wellicht tip!)
- Het gebruiksgemak van het toetsenbord en auto-correctie werkt niet handig. Zal aan mij kunnen liggen natuurlijk. Dat werkte op een iPhone net lekkerder.
- De lichtsensor werkt buggie. Dan heb je ineens weer een donker scherm met bijna geen backlight, dan weer wel.
- Als ik een dienst bel waar je cijfers moet drukken in een menu, dan moet je via Opties/DTMF Verzenden/Handmatig je optie ingeven en op ok drukken. (alternatief is om dan op Bellen te drukken en dan gewoon cijfers intikken, al is dit meer bedoelt om een tweede gesprek op te starten). Beetje omslachtig dus.
- De browser is gewoon ongebruikersvriendelijk, daar waar de iPhone een genot is om mee te werken. Regelmatig een crash van de browser. Wat de iPhone overigens ook in het begin had!
- Het bereik van het toestel voor GSM is vergelijkbaar met de iPhone (3G) maar wel iets minder dan een oudere Nokia 6100 serie. Het lijkt erop dat de antenne meer storing heeft waar je je handen op het toestel plaatst.

Voorheen was het een genot om de telefoon (iPhone) te gebruiken. Diverse internet gebaseerde apps en heerlijk snel in gebruik. Met de N97 beperk ik mij eigenlijk alleen nog maar tot de calender functie en bellen/sms'en natuurlijk. Terwijl het toestel qua hardware toch zeker meer en beter zou moeten kunnen dan op het moment zichtbaar.

Voor mij is de N97 op dit moment niets meer dan een N95 met een touchscreen. Eigenlijk geen verbeteringen waar te nemen. Zit dan ook met smart te wachten op een volgende firmware/nieuw OS als ik de geruchten mag geloven.

PS. Waarom geen iPhone meer dan zou je denken. De gekoppelde T-Mobile heeft in mijn woonomgeving geen bereik waardoor het contract was ontbonden. Ben wel op zoek naar een Belgische 3GS maar die zijn schaars.
Hoezo valt het jou ook zeer tegen? Wie nog meer dan? Ik heb nog niet veel klachten gelezen hoor. De iPhone is trouwens een stuk verder met firmware dan de N97, ook al vindt ik het wel een slechte zaak dat hij niet meteen bij de release goed was, aangezien ze hem al maanden van tevoren hadden aangekondigd en er aan hebben kunnen werken.

Ik heb firmware versie 10x, dus nog een oude, maar totaal geen last van haperingen, traagheid, vastlopers, crashende browser, moeilijk te bereiken iconen of een snel leeglopende accu. En dat allemaal met oude firmware. Dus of je klaagt heeeel snel, of je moet snel terug naar de iPhone, of je toestel is gewoon gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik had met v10 wel ontzettend veel crashes en reboots enzo. Zwaar irritant. Nu heb ik v12 en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Internettn gaat vele malen soepeler. Ik vond de N97 ook eigenlijk kut met al die problemen, maar nu ben ik meer dan zeer tevreden. Hiervoor had ik een N95 overigens...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Een vraag; Ik heb nu een HTC Touch cruise met t-mobile internet, nu kan ik internet delen via mijn telefoon zodat ik vrijwel overal kan internetten op mijn laptop. Nu is mijn vraag of dit ook mogelijk is met de n97?

[ Voor 3% gewijzigd door MJ85 op 02-09-2009 19:16 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MJ85 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:15:
Een vraag; Ik heb nu een HTC Touch cruise met t-mobile internet, nu kan ik internet delen via mijn telefoon zodat ik vrijwel overal kan internetten op mijn laptop. Nu is mijn vraag of dit ook mogelijk is met de n97?
Google eens op tethering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N97 wil niet backuppen op PC. Messages gaan gewoon niet terwijl ik eigenlijk alleen die echt wil bewaren (zo'n 3000+). Hij blijft steeds hangen en zegt dat hij niet meer connected is als hij bij messages aankomt, ook als ik alleen messages aanvink. Hoe kan ik dit alsnog oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:41:
Mijn N97 wil niet backuppen op PC. Messages gaan gewoon niet terwijl ik eigenlijk alleen die echt wil bewaren (zo'n 3000+). Hij blijft steeds hangen en zegt dat hij niet meer connected is als hij bij messages aankomt, ook als ik alleen messages aanvink. Hoe kan ik dit alsnog oplossen?
Syncen met Ovi Suite 2.0 Beta, heb ik hier ook gedaan. Werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
thomask0907 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:39:
Ja klinkt logisch.
Maar waar vind ik die toegangspunten??
welke ik nu moet gebruiken. dan he..
Als je het pad volgt dat ik gaf vind je vanzelf een lijst met toegangpunten. Welke je moet kiezen laat ik aan je intuitie over, ik heb geen Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
ik draai opera mini.deze vraagt ook steeds of het toegestaan is om internet aan te zetten.terwijl ik bij jouw oplossing de standaard browser al werkend heb.
Heeft iemand het ook als je met opera werkt en te VAAK scrolt dat het homemenu weer tevoorschijn komt? Opera is dan compleet afgesloten en kan je vanaf voorafaan beginnen.

Sygic heb ik draaien versie 7.71.wel keuze uit engels maar nederlands nergens te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:14:afg. zaterdag naar Mysteryland geweest en die haalde niet eens de einde van de dag! Ik heb 'm de nacht ervoor gewoon aan de lader gehangen. Rara hoe kan dat?
Schijnt iets te maken hebben met dat er HEEL weinig masten op HEEL veel bezoekers staan bij
Mysteryland (en andere evenementen) Dan schijnt je toestel door het niet beschikbaar zijn van
de mast langer en vaker bezig zijn om connectie aan de mast te vragen ofzoiets......

Lijkt een broodje aap verhaal dat je telefoon tijdens grote feesten snel leeg is,
maar blijkt dus een gegronde verklaring te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdool
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-03 23:01
Handige widget voor je agenda gevonden via Symbian-Freak, zie hier een draadje

Er is bij Symbian Freaks lekker geknutseld en zijn inmiddels al 7 versies verder.

Op je homescreen kun je twee widgets plaatsen:
Widget 1: agendapositie 1 tot 5
Widget 2: agendapositie 6 tot 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:16:
[...]

Schijnt iets te maken hebben met dat er HEEL weinig masten op HEEL veel bezoekers staan bij
Mysteryland (en andere evenementen) Dan schijnt je toestel door het niet beschikbaar zijn van
de mast langer en vaker bezig zijn om connectie aan de mast te vragen ofzoiets......

Lijkt een broodje aap verhaal dat je telefoon tijdens grote feesten snel leeg is,
maar blijkt dus een gegronde verklaring te hebben!
klopt hoor, hij blijft maar zoeken en zoeken met een interval die vele malen sneller is als wanneer je standaard wel goede verbindingen hebt, daarbij duurt het versturen van een sms vaak uren voor hij de deur uit is (als je hem klaar hebt en op verzenden hebt gedrukt, de tijd die je daarvoor der mee bezig bent hangt vaak samen met de drugs die je gebruikt hebt ;)) lijkt mij ook logisch dat als je toestel om de pak em beet 3 minuten je sms probeert te versturen (x4 die er ook nog door moeten omdat deze ook niet verstuurd zijn) kan ik me voorstellen dat hij daardoor sneller leeg is.

Mijn toestel trekt het op feesten ook vele malen slechter als "door de weeks"

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistermo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:38:
Loopt als een zonnetje en installatie ging soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polo306 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:11:
[...]

ik draai opera mini.deze vraagt ook steeds of het toegestaan is om internet aan te zetten.terwijl ik bij jouw oplossing de standaard browser al werkend heb.
Heeft iemand het ook als je met opera werkt en te VAAK scrolt dat het homemenu weer tevoorschijn komt? Opera is dan compleet afgesloten en kan je vanaf voorafaan beginnen.

Sygic heb ik draaien versie 7.71.wel keuze uit engels maar nederlands nergens te bekennen.
Ik heb hetzelfde probleem als ik met mijn vinger over het scherm ga gebeurt het regelmatig da de browser spontaan uit zich zelf afsluit. Wat dat mag zijn weet ik ook niet .En voor het eerste probleem ga je naar Instellingen>Toepass.beheer>Geinstalleerde toepassingen>zoek naar opera mini >optie en dan naar Suite-instellingen daarkun je het instellen, ik dacht optie 4 toepassingen automatisch starten. Succes

• tajvdz
  • Laatst online: 31-03 00:43
monaldo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:53:
[...]

Ook ik heb 12.0.24 erop zitten. Het is inderdaad een verbetering maar naar mijn mening erg klein. Toestel heeft te veel manco's waardoor het duidelijk te merken is dat het niet klaar was voor de markt. Ik heb meer dan een half jaar zitten wachten op dit toestel en als je dan dit ervoor krijgt dan kan je wel concluderen dat het tot nu toe erg tegenvalt.

wat een gezeur allemaal.
ik had een N80 en alles wat ik daar mee kon (of beter gezegd wat had moeten werken) werkt op de N97 wel en zelfs stukken beter. Ik heb dus geen enkel probleem met de meeste toepassingen.

• tajvdz
  • Laatst online: 31-03 00:43
iemand ervaring met deze screenprotector?
http://www.mobileplaza.nl...play-folie-nokia-n97.html

Ik wil ook de cp-382 hoes bestellen en kan geen webshop vinden die deze en ook de Brando protector heeft Heb niet zo´n zin om op 2 adrressen te bestellen.

weet iemand een webshop die beide heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door tajvdz op 03-09-2009 00:40 ]

Verwijderd

het heet niets voor niks Mysteryland he ;)

• Ventilatorman
The_ReVenger schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:41:
[...]

Hoezo valt het jou ook zeer tegen? Wie nog meer dan? Ik heb nog niet veel klachten gelezen hoor. De iPhone is trouwens een stuk verder met firmware dan de N97, ook al vindt ik het wel een slechte zaak dat hij niet meteen bij de release goed was, aangezien ze hem al maanden van tevoren hadden aangekondigd en er aan hebben kunnen werken.

Ik heb firmware versie 10x, dus nog een oude, maar totaal geen last van haperingen, traagheid, vastlopers, crashende browser, moeilijk te bereiken iconen of een snel leeglopende accu. En dat allemaal met oude firmware. Dus of je klaagt heeeel snel, of je moet snel terug naar de iPhone, of je toestel is gewoon gaar.
Ik kreeg hem geleverd met firmware 10x. Daarmee was het op mijn toestel geheel onwerkbaar. Geregeld telefoontjes die niet aankwamen, maar pas na 2 of 3 keer proberen. De toetsunlock was in eerste instantie waardeloos; eerste keer donkerbeeld, dan weer uit, dan weer normaal beeld.
Dus toen maar productcode aangepast aangezien er nog geen nieuwere firmware via Vodafone beschikbaar was. Dit ook omdat een aantal problemen zouden zijn opgelost. En warempel, deze waren ook opgelost. De toetslock werkt nu wel naar behoren.
Een aantal crashes op mijn toestel zijn ook te wijten geweest aan de extra geheugenkaart. Nokia heeft blijkbaar moeite om fatsoenlijk support hiervoor te ontwikkelen. Terwijl ik toch een redelijk onbekend :) merk als Sandisk gebruik (16Gb).

Traag is hij zeker ook, maar dat is de N95 ook. Als je verder dan Nokia kijkt (N-serie) dan zie je dat de concurrentie niet stil zit en blijkbaar snellere toestellen weet te ontwikkelen. Snel in de vorm van applicaties starten, lag, scrollen.
Accu is trouwens niet snel leeg als je die vergelijkt met anderen. Maar 2 dagen vind ik minder dan 3+ dagen. Maar in vergelijking met mijn vorige Nokia (N95) is deze stukken beter.

Ben dan ook zeer benieuwd naar het eerste non-symbian os van Nokia. Denk dat Nokia namelijk tot best veel in staat is als ze zonder Symbian (of Windows) OS zouden werken.

Vooralsnog gun ik Nokia het voordeel van de twijfel en hoop ik dat de beloofde echte firmware nog moet komen en die een ommekeer moet zijn van wat ze nu aanbieden.

PS. hebben anderen dat ook? Soms word ik gebeld en kan ik alleen middels de touchscreen slider opnemen. Dan word ik weer gebeld en kan ik zowel met de groene tiptoets opnemen en zie ik gewoon 2 buttons op de touchscreen voor opnemen en verbreken. Ben er nog niet achter wanneer ik wat zie.
Dacht eerst dat het te maken had wanneer het toestel al tijdje op standby stond, maar dat is niet zo.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:08
FW 20 komt in Oktober. Nokia heeft gister tijdens dag 1 van Nokia World aangekondigd dat er in ieder geval kinetic scrolling in zit, ook wordt er wat gedaan aan de hoeveelheid RAM. Dit valt trouwens samen met de release van de N97 mini.

• Golf2vr6
Dat is als je toestel niet geblokkerd is. Als hij wel geblokkerd is krijg je de slide om op te nemen optie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:56:
[...]

het heet niets voor niks Mysteryland he ;)
Thanks Rotterdammert en Tha voor jullie reacties. Nooit geweten dat alleen het zoeken naar masten zoveel energie kan kosten. Echt zonde, want ik had op die dag juist mijn N97 heel hard nodig. :( Mystery solved.

Weet iemand waarom ik niet met mijn USB kabel kan laden (ik bedoel niet de reguliere lader)? Ik draai fw 11.

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:07:
[...]

Thanks Rotterdammert en Tha voor jullie reacties. Nooit geweten dat alleen het zoeken naar masten zoveel energie kan kosten. Echt zonde, want ik had op die dag juist mijn N97 heel hard nodig. :( Mystery solved.

Weet iemand waarom ik niet met mijn USB kabel kan laden (ik bedoel niet de reguliere lader)? Ik draai fw 11.
Een snelle oplossing is de n97 in vliegtuigmode zetten(via de aan/uit knop).. als je dan toch moet bellen zet je hem weer in de 'algemeen' mode en je hebt binnen een paar seconden bereik. Op deze manier spaar je je batterijen op feesten en kun je toch foto's maken. Aangezien de meeste sms'jes toch een vertraging hebben van een half uur kun je je telefoon prima om het uur even laten verbinden :)

Verwijderd

Ik snap er echt geen hol van! ik heb nu Google maps al meerder malen geinstaleerd maar hij doet het gewoon niet. Als ik de app opstart sluit hij gelijk weer af.

Is dit probleem bekent? En weet iemand hier een oplossing voor?

Ik wil heel graag gebruik maken van de GPS optie op mijn n97. Alleen beetje jammer dat Nokia Maps het niet doet :(.

Ik hoor het wel, Gr.

• polo306
.En voor het eerste probleem ga je naar Instellingen>Toepass.beheer>Geinstalleerde toepassingen>zoek naar opera mini >optie en dan naar Suite-instellingen daarkun je het instellen, ik dacht optie 4 toepassingen automatisch starten. Succes
bedankt voor je hulp.helaas blijft in de suite instellingen staan..1e keer vragen..
Ik heb helaas 3 opties..
Nooit toestaan
altijd vragen
1e keer vragen.
Maar geen altijd toestaan. Erg jammer.
Iemand hiervoor de oplossing?

• polo306
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:47:
Ik snap er echt geen hol van! ik heb nu Google maps al meerder malen geinstaleerd maar hij doet het gewoon niet. Als ik de app opstart sluit hij gelijk weer af.

Ik wil heel graag gebruik maken van de GPS optie op mijn n97. Alleen beetje jammer dat Nokia Maps het niet doet :(.

Ik hoor het wel, Gr.
raar.alles doet t bij mij.
Al eens een hard reset gedaan?

• polo306
sygic......

Loopt als een zonnetje en installatie ging soepel.
miscchien een pm naar mij toe??? :)

• liffey
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:47:

Ik hoor het wel, Gr.
Heb ik ook gehad. Als oplossing heb ik maps op het telefoongeheugen geinstalleerd, en toen waren alle problemen verdwenen!

Mijn grootste probleem is het opeens uitvallen van de browser ( de nokia browser en ook opera). Erg raar. met name als ik dit forum lees en kinetisch naar beneden scroll dan valt hij eruit.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik heb mijn N97 nu 2 dagen en was op zoek naar een autohouder.
Kwam deze tegen bij Brando, staat er net op, wellicht ook interessant voor medetweakers
Ziet er wel goed uit, goede prijs ook...

• Acroach
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:22
N97 VF branded naar unbranded euro versie op FW 11 geen problemen met Parrot MKI9200.
Gister geupdate naar FW12 en er worden geen contacten meer uitgewisseld met de parrot. Hij blijft eindeloos synchroniseren en ik kan vervolgens geen gebruik maken van de telefoonboek opties.

Ik heb meerdere problemen gelezen over de N97 met handsfree-kits. Maar dit was imho allemaal met FW 11??

Straks maar eens een fw update voor de parrot doen, kijken of dat helpt.

Verwijderd

kaydecop schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:35:
[...]

de hele dag knetterlijp foto's maken van iedereen? :P

dan is hij zo leeg namelijk...
Heb helemaal geen foto's kunnen maken omdat de accu zo snel leeg was. Niet helemaal waar, heb wel aantal foto's en video's geschoten, maar ik ben zwaar ontevreden over de prestatie van de batterij die dag.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 10:38 ]

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:31:
[...]

Heb helemaal geen foto's kunnen maken omdat de accu zo snel leeg was. Niet helemaal waar, heb wel aantal foto's en video's geschoten, maar ik ben zwaar ontevreden over de prestatie van de batterij die dag.
Tja.. hoe "slimmer" een toestel.. hoe sneller de batterijen op gaan tijdens 'abnormaal' gebruik. Naast het zoeken van de zendmasten zal er waarschijnlijk ook flink wat stroom verbruikt worden door alle ip toepassingen (widgets) die zichzelf bij elke connect/disconnect beginnen te updaten. Al dat gezweet en gespring zal waarschijnlijk ook geen positief effect hebben op de accuduur van je telefoon :)

Probeer de volgende keer maar eens de vliegtuigmode.. je hoort op zo'n feest de telefoon toch niet overgaan en door de bastonen voel je ook niets van de trilstand. Wellicht dat de firmware trouwens ook iets uitmaakt. De default vodafone firmware (v10) slokt 34Mb extra werkgeheugen op, met firmware v12 van nokia heb ik ruim 60Mb vrij. Al die extra rommel die op de achtergrond draait is vast ook niet goed voor de accu.

Verwijderd

denan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:47:
[...]

Tja.. hoe "slimmer" een toestel.. hoe sneller de batterijen op gaan tijdens 'abnormaal' gebruik. Naast het zoeken van de zendmasten zal er waarschijnlijk ook flink wat stroom verbruikt worden door alle ip toepassingen (widgets) die zichzelf bij elke connect/disconnect beginnen te updaten. Al dat gezweet en gespring zal waarschijnlijk ook geen positief effect hebben op de accuduur van je telefoon :)

Probeer de volgende keer maar eens de vliegtuigmode.. je hoort op zo'n feest de telefoon toch niet overgaan en door de bastonen voel je ook niets van de trilstand. Wellicht dat de firmware trouwens ook iets uitmaakt. De default vodafone firmware (v10) slokt 34Mb extra werkgeheugen op, met firmware v12 van nokia heb ik ruim 60Mb vrij. Al die extra rommel die op de achtergrond draait is vast ook niet goed voor de accu.
Kan helaas momenteel op mijn toestel kijken, kan me niet herinneren dat er een vliegtuig modus op mijn toestel heb. Staat er bij jou letterlijk vliegtuig bij de verschillende opties? :*)

En daarnaast, als mensen beweren 2 tot 3 dagen met 1 acculading kunnen doen, dan moet het toestel toch wel 1 dagje Mysteryland kunnen overleven? Of vraag ik nu iets onmogelijks? :P Kan me herinneren dat ik alleen foto's en video's heb gemaakt (niet zo veel) en gesmsd heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 11:37 ]

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
Ik heb ook een VF toestel en moet je zeggen dat ik het echt zat ben om te wachten. Met versie 10 van de firmware werkt het toestel gewoon waardeloos. Meest irritante is misschien nog wel de toetsblokkade die niet lekker werkt en het feit dat de verlichting na de blokkade op het display pas na 3 keer schuiven met het schuifje aangaat. Begreep dat dit in versie 12 opgelost is.

Vanavond dus toch maar die hack eroverheen halen :{

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
kijk, hier wordt ik nou blij van! http://thenokiablog.com/2009/09/03/nokia-n97-firmware-video/
(demo van de 2.0 firmware, verwacht oktober)!!!!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:34:
[...]

Kan helaas momenteel op mijn toestel kijken, kan me niet herinneren dat er een vliegtuig modus op mijn toestel heb. Staat er bij jou letterlijk vliegtuig bij de verschillende opties? :*)
Probeer "offline" :)
En daarnaast, als mensen beweren 2 tot 3 dagen met 1 acculading kunnen doen, dan moet het toestel toch wel 1 dagje Mysteryland kunnen overleven? Of vraag ik nu iets onmogelijks? :P Kan me herinneren dat ik alleen foto's en video's heb gemaakt (niet zo veel) en gesmsd heb.
Ik kan ook 3 dagen met een acculading doen.. maar als ik 4gb over bleutooth overzet en al mijn widgets actief laat syncen elke 10 mins moet ie ook 's avonds weer aan de lader.

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 23:50
Ben nu sinds een week ook eigenaar van een Nokia N97 ben er zeer tevreden mee. Nog geen echte vastlopers ofzo gehad alleen ik heb hem nu net dus een week en heb mijn eerste kras al zitten op de lens van de camera :( . Moet ik hiervoor contact opnemen met nokia en/of het bedrijf waar ik hem gekocht heb..?
Want wordt dit wel gerepareerd :S.
cuberob schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:35:
kijk, hier wordt ik nou blij van! http://thenokiablog.com/2009/09/03/nokia-n97-firmware-video/
(demo van de 2.0 firmware, verwacht oktober)!!!!
Overigens ik kan niet wachten tot de nieuwe firmware uitkomt :D
Meer geheugen enz vrij super :)

Verwijderd

denan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:45:
[...]

Probeer "offline" :)

[...]

Ik kan ook 3 dagen met een acculading doen.. maar als ik 4gb over bleutooth overzet en al mijn widgets actief laat syncen elke 10 mins moet ie ook 's avonds weer aan de lader.
Hahaha offline modus, die is mij uiteraard bekend. :P Klopt het trouwens dat je wanneer je je batterij hebt volgeladen dat hij van de lader moet om de batterij 'in shape' te houden?

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:10:
[...]

Hahaha offline modus, die is mij uiteraard bekend. :P Klopt het trouwens dat je wanneer je je batterij hebt volgeladen dat hij van de lader moet om de batterij 'in shape' te houden?
Volgens mij is dat alleen de eerste keer (compleet opladen voor gebruik) en valt het daarna wel mee. Wel moet ik zeggen dat de meeste accu's na 1-2 jaar toch wel aan vervanging toe zijn als ik ze continu aan de lader heb liggen.

• Golf2vr6
miss_bleu schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:35:
Ik heb ook een VF toestel en moet je zeggen dat ik het echt zat ben om te wachten. Met versie 10 van de firmware werkt het toestel gewoon waardeloos. Meest irritante is misschien nog wel de toetsblokkade die niet lekker werkt en het feit dat de verlichting na de blokkade op het display pas na 3 keer schuiven met het schuifje aangaat. Begreep dat dit in versie 12 opgelost is.

Vanavond dus toch maar die hack eroverheen halen :{
De hack veranderd niks aan je firmware. Die geeft alleen maar toegang tot systeembestanden, geen apps meer signen e.d. op je toestel.

Bedenk me nu dat jij waarschijnlijk met hack het veranderen van je productcode bedoelt. Dat is geen hack maar gewoon een tooltje

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Ik heb het hier al vaker zien langskomen, maar heb geen oplossing kunnen vinden. Als ik video's toevoeg naar de telefoon (mp4) via de computer komt hij er bij Video's en Tv niet bij. Ik heb geen idee hoe je die bibliotheek kunt updaten, maar ook na diverse malen herstarten ziet hij de video niet. Enige manier om de video af te spelen is via bestandsbeheer. Ik heb firmware v12.

Master_A

• miss_bleu
Golf2vr6 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:21:
[...]

De hack veranderd niks aan je firmware. Die geeft alleen maar toegang tot systeembestanden, geen apps meer signen e.d. op je toestel.

Bedenk me nu dat jij waarschijnlijk met hack het veranderen van je productcode bedoelt. Dat is geen hack maar gewoon een tooltje
Ja dat bedoel ik idd. Kan er eigenlijk veel mis gaan bij dat tooltje?

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

denan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:17:
[...]

Volgens mij is dat alleen de eerste keer (compleet opladen voor gebruik) en valt het daarna wel mee. Wel moet ik zeggen dat de meeste accu's na 1-2 jaar toch wel aan vervanging toe zijn als ik ze continu aan de lader heb liggen.
In de handleiding staat juist dat dat niet meer nodig is.
De accu komt bij aflevering gedeeltelijk opgeladen mee. Je hoeft de accu niet de eerste keer volledig te laden.
Lithium-ion accus kun je trouwens beter niet helemaal laten ontladen, dan gaan ze langer mee, in tegenstelling tot nikkel-cadmium, die je een keer in de zoveel tijd helemaal moest leegtrekken

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Saninl
  • Laatst online: 17:30

Saninl

hee,

Ik heb via de sms de hyve app gedownload (zie vorige pagina(s)). Maar ik krijg de foutmelding:

het programma wordt afgesloten vanwege een interne fout... ?!

• denan
miss_bleu schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:37:
[...]
Ja dat bedoel ik idd. Kan er eigenlijk veel mis gaan bij dat tooltje?
Bar weinig als je deze instructies volgt: http://nokian97forum.nl/index.php?topic=171.0

wel belangrijk: soms blijft de n97 hangen na een firmware upgrade (knipperend wit scherm).

Het enige wat je dan kunt doen is de hardreset uitvoeren:
shift+backspace+space+powerbutton tegelijk indrukken

en daarna de batterij uit de n97 halen. Komt ie dan nog steeds niet up:
Simkaart uit de n97 halen, batterij er weer in, reset uitvoeren.

Tijdens de laatste upgrade heb ik het bovenstaande verhaal 3x moeten herhalen voordat hij weer goed werkte, geef dus niet direct de 1e keer op.

• miss_bleu
denan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:52:
[...]

Bar weinig als je deze instructies volgt: http://nokian97forum.nl/index.php?topic=171.0

wel belangrijk: soms blijft de n97 hangen na een firmware upgrade (knipperend wit scherm).

Het enige wat je dan kunt doen is de hardreset uitvoeren:
shift+backspace+space+powerbutton tegelijk indrukken

en daarna de batterij uit de n97 halen. Komt ie dan nog steeds niet up:
Simkaart uit de n97 halen, batterij er weer in, reset uitvoeren.

Tijdens de laatste upgrade heb ik het bovenstaande verhaal 3x moeten herhalen voordat hij weer goed werkte, geef dus niet direct de 1e keer op.
Dank je :) Vanavond maar eens proberen :)

Verwijderd

Razer schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:01:
[...]

Syncen met Ovi Suite 2.0 Beta, heb ik hier ook gedaan. Werkte perfect.
Lukt ook niet, zelfde probleem.

• Mistermo
Weet iemand of het ook mogenlijk is om je FW te downgraden?
Mijn n97 werd vele malen beter door FW12.
Alleen de n97 van mijn vriendin begon na de update naar FW12 kuren te vertonen.
* contact personen worden alleen maar van de sim gelezen en niet van de tel.
* kantelen van het scherm gaat niet soepel meer.

Is het dan beter om te downgraden als dat kan. Of moet de tel weer een hard reset krijgen??

• Tha

Tha

gaat hard

miss_bleu schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:54:
[...]
Dank je :) Vanavond maar eens proberen :)
komt goed, ik had hetzelfde bij mijn update,
wit licht af en toe, en dacht aan een retourtje repair centre...

handeling die je uit gaat voeren heet de vulcan death grip, google hem anders ff ;-)
je bent echter wel alles kwijt.
ik heb daarna de update nog een keer uitgevoerd om er zeker van te zijn dat alles er goed op stond en werkte.
toen ging het wel goed.

Tha

Verwijderd

Mistermo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:15:
Weet iemand of het ook mogenlijk is om je FW te downgraden?
Mijn n97 werd vele malen beter door FW12.
Alleen de n97 van mijn vriendin begon na de update naar FW12 kuren te vertonen.
* contact personen worden alleen maar van de sim gelezen en niet van de tel.
* kantelen van het scherm gaat niet soepel meer.

Is het dan beter om te downgraden als dat kan. Of moet de tel weer een hard reset krijgen??
Downgraden kun je zelf niet, eventueel een nsp die dat voor je kan en wil doen. Een hard reset kun je altijd proberen, enigste nadeel is dat je alles weer opnieuw moet installeren.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:18:
[...]

Downgraden kun je zelf niet, eventueel een nsp die dat voor je kan en wil doen. Een hard reset kun je altijd proberen, enigste nadeel is dat je alles weer opnieuw moet installeren.
Een NSP kan ook geen firmware downgraden, bij nokia toestellen zit een beveiliging ingebouwd die dat onmogelijk maakt.

Verwijderd

Gaat de telefoon langzamer werken wanneer je telefoon geheugen C: vol raakt?
Ik heb nu nog maar 18.6MB vrij. In het begin had ik ruim 30MB vrij. Ik snap niet zo goed waarom hij vol raakt want ik installeer alles op Massa geheugen E:. En bovendien heb ik niet eens zoveel apps geïnstalleerd. Wat als ik zo doorga en dadelijk nog maar 1MB vrij heb in C:. Is de telefoon dan nog wel voorruit te branden of heeft dit geen invloed op de performance?

• polo306
De nieuwe 3.1 nokia maps heb ik net gedownload.ff geprobeerd en toen zag ik iets snel voorbij komen over een proefperiode ofzoiets.weet iemand wat dit nou was??
Erg leuk maar ik wil geen geld dokken voor de nokia maps.iemand??

• Mistermo
Ik heb expres de 3.1maps nog niet gedownload.
In het forum kwamen al meer negatieve opmerkingen erover.

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Ventilatorman schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:44:
[...]

Ik kreeg hem geleverd met firmware 10x. Daarmee was het op mijn toestel geheel onwerkbaar. Geregeld telefoontjes die niet aankwamen, maar pas na 2 of 3 keer proberen. De toetsunlock was in eerste instantie waardeloos; eerste keer donkerbeeld, dan weer uit, dan weer normaal beeld.
Dus toen maar productcode aangepast aangezien er nog geen nieuwere firmware via Vodafone beschikbaar was. Dit ook omdat een aantal problemen zouden zijn opgelost. En warempel, deze waren ook opgelost. De toetslock werkt nu wel naar behoren.
Een aantal crashes op mijn toestel zijn ook te wijten geweest aan de extra geheugenkaart. Nokia heeft blijkbaar moeite om fatsoenlijk support hiervoor te ontwikkelen. Terwijl ik toch een redelijk onbekend :) merk als Sandisk gebruik (16Gb).

Traag is hij zeker ook, maar dat is de N95 ook. Als je verder dan Nokia kijkt (N-serie) dan zie je dat de concurrentie niet stil zit en blijkbaar snellere toestellen weet te ontwikkelen. Snel in de vorm van applicaties starten, lag, scrollen.
Accu is trouwens niet snel leeg als je die vergelijkt met anderen. Maar 2 dagen vind ik minder dan 3+ dagen. Maar in vergelijking met mijn vorige Nokia (N95) is deze stukken beter.

Ben dan ook zeer benieuwd naar het eerste non-symbian os van Nokia. Denk dat Nokia namelijk tot best veel in staat is als ze zonder Symbian (of Windows) OS zouden werken.

Vooralsnog gun ik Nokia het voordeel van de twijfel en hoop ik dat de beloofde echte firmware nog moet komen en die een ommekeer moet zijn van wat ze nu aanbieden.

PS. hebben anderen dat ook? Soms word ik gebeld en kan ik alleen middels de touchscreen slider opnemen. Dan word ik weer gebeld en kan ik zowel met de groene tiptoets opnemen en zie ik gewoon 2 buttons op de touchscreen voor opnemen en verbreken. Ben er nog niet achter wanneer ik wat zie.
Dacht eerst dat het te maken had wanneer het toestel al tijdje op standby stond, maar dat is niet zo.
Geheel onwerkbaar zeg je? En vervolgens noem je 2 dingen op? Beetje overdreven niet? Ik heb inderdaad ook het probleem met 2x van toetsenblokkering afhalen, maar echt storend is het niet. Last van niet aankomende telefoontjes heb ik niet hoor....bel je naar Afrika ofzo? Vindt het knap dat jij hem traag vindt, want die van mij werkt perfect. En dat allemaal met firmware 10.x. Tuurlijk zit ik ook te wachten op 12.x, maar waar jij je meeste klachten vandaan haalt snap ik echt niet.

• Tha

Tha

gaat hard

The_ReVenger schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:09:
[...]

Geheel onwerkbaar zeg je? En vervolgens noem je 2 dingen op? Beetje overdreven niet? Ik heb inderdaad ook het probleem met 2x van toetsenblokkering afhalen, maar echt storend is het niet. Last van niet aankomende telefoontjes heb ik niet hoor....bel je naar Afrika ofzo? Vindt het knap dat jij hem traag vindt, want die van mij werkt perfect. En dat allemaal met firmware 10.x. Tuurlijk zit ik ook te wachten op 12.x, maar waar jij je meeste klachten vandaan haalt snap ik echt niet.
Laat hem lekker gaan, het is een verkapte apple fanboy post in mijn ogen.
Toestel werkt bij mij vanaf minuut 1 prima en met de updates er over heen ook goed.
En het word alleen maar beter. Ben echt zeer te spreken over de respons tijd in het algemeen, de vrijheid om te installeren wat ik wil, de standby tijd in het algemeen en de mega sloot aan opties.

Tha

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
dpz schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:55:
Ben nu sinds een week ook eigenaar van een Nokia N97 ben er zeer tevreden mee. Nog geen echte vastlopers ofzo gehad alleen ik heb hem nu net dus een week en heb mijn eerste kras al zitten op de lens van de camera :( . Moet ik hiervoor contact opnemen met nokia en/of het bedrijf waar ik hem gekocht heb..?
Want wordt dit wel gerepareerd :S.
Even op de Nokia site opzoeken waar bij jou in de buurt een Nokia Service Point zit en daar je telefoon laten repareren. Dit probleem hoort door een NSP onder garantie te worden hersteld. Ik werk namelijk zelf bij een NSP. Nog even over het laten veranderen van de productcode bij een NSP, dit valt niet onder garantie, de winkel kan er dus geld voor vragen.

• denan
Hmmm.. zojuist een reactie gehad van nokia software support met betrekking tot mijn vraag waarom de n97 niet werkte met pc suite enterprise edition (het enige pakket wat volgens ons softwarebeleid op werklaptops geïnstalleerd mag worden)

---
Helaas, uw toestel is niet compatibel met Pc-Suite Enterprise Edition.
Wanneer en of er een compatibele versie beschikbaar zal zijn is ons niet meegedeeld.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
---

Tot zover het zakelijke gebruik van de n97 :/

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:59:
Gaat de telefoon langzamer werken wanneer je telefoon geheugen C: vol raakt?
Ik heb nu nog maar 18.6MB vrij. In het begin had ik ruim 30MB vrij. Ik snap niet zo goed waarom hij vol raakt want ik installeer alles op Massa geheugen E:. En bovendien heb ik niet eens zoveel apps geïnstalleerd. Wat als ik zo doorga en dadelijk nog maar 1MB vrij heb in C:. Is de telefoon dan nog wel voorruit te branden of heeft dit geen invloed op de performance?
Ik zit nu rond de 5mb, maar hij wordt niet trager, maar je kan niks meer installeren :S en af toe worden smsjes spontaan op c: opgeslagen :S omdat er dan niet genoeg geheugen vrij is..

Tijd voor een hardreset, want ik kan het ook niet vinden waardoor de ruimte volloopt. Vermoedelijk email... maja :S

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50

Mfpower

In dubio

Sendar schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:04:
[...]

Ik zit nu rond de 5mb, maar hij wordt niet trager, maar je kan niks meer installeren :S en af toe worden smsjes spontaan op c: opgeslagen :S omdat er dan niet genoeg geheugen vrij is..

Tijd voor een hardreset, want ik kan het ook niet vinden waardoor de ruimte volloopt. Vermoedelijk email... maja :S
wat bij mij helpt (als je veel surft) is regelmatig de cache van de browser leeggooien. Die kan alleen maar op c: (volgens mij) maar heeft bij mij zeker 15MB opgeleverd!

• mklcln
masterBunny schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:53:
[...]

Even op de Nokia site opzoeken waar bij jou in de buurt een Nokia Service Point zit en daar je telefoon laten repareren. Dit probleem hoort door een NSP onder garantie te worden hersteld. Ik werk namelijk zelf bij een NSP. Nog even over het laten veranderen van de productcode bij een NSP, dit valt niet onder garantie, de winkel kan er dus geld voor vragen.
Heeft nokia hier een fix voor(kras probleem) dan want op internet zie ik dat ze het vervangen maar is nog steeds met hetzelfde waardoor je weer krassen krijgt en dan blijf ik op en neer rijden :S.

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Nog een tip:
Als je een programma hebt gedeïnstalleerd, start dan je N97 opnieuw op. Vaak scheelt dat in snelheid.

• Golf2vr6
Tha schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:38:
[...]

Laat hem lekker gaan, het is een verkapte apple fanboy post in mijn ogen.
Toestel werkt bij mij vanaf minuut 1 prima en met de updates er over heen ook goed.
En het word alleen maar beter. Ben echt zeer te spreken over de respons tijd in het algemeen, de vrijheid om te installeren wat ik wil, de standby tijd in het algemeen en de mega sloot aan opties.
apple fanboy....

bezint eer gij eraan begint:
http://www.youtube.com/wa...I&feature=player_embedded

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
dpz schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:25:
[...]

Heeft nokia hier een fix voor(kras probleem) dan want op internet zie ik dat ze het vervangen maar is nog steeds met hetzelfde waardoor je weer krassen krijgt en dan blijf ik op en neer rijden :S.
Tot nu toe hebben ze nog geen oplossing en wordt de B cover weer vervangen door hetzelfde type. We mogen de klant de tip meegeven dat ze de telefoon zo veel mogelijk uit de buurt van zand en stof houden tot er een oplossing is.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
masterBunny schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:56:
[...]

Tot nu toe hebben ze nog geen oplossing en wordt de B cover weer vervangen door hetzelfde type. We mogen de klant de tip meegeven dat ze de telefoon zo veel mogelijk uit de buurt van zand en stof houden tot er een oplossing is.
Zo, mogen jullie dat :+

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Saninl
  • Laatst online: 17:30

Saninl

Saninl schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:48:
hee,

Ik heb via de sms de hyve app gedownload (zie vorige pagina(s)). Maar ik krijg de foutmelding:

het programma wordt afgesloten vanwege een interne fout... ?!
Even iets meer informatie.

Ik heb de Hyves applicatie gedownload via de goede weg die meerdere Tweakers hebben gevolgd. Ik heb hem geinstalleerd via een .sis bestand. De installatie ging goed enzovoorts.

Als ik de Hyves applicatie opstart, gaat alles goed. Er komt een 'loading' tekentje rechtsbovenin het grote scherm met groot 'Hyves; erin. En linksbovenin komt het 3,5G tekentje. Dan na een 10tal seconden komt er te staan:

Het programma wordt afgesloten vanwege een interne fout.

Wat doe ik fout?

• mklcln
masterBunny schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:56:
[...]

Lol zo veel mogelijk uit buurt van zand en stof. Nou bij zand kan ik het nog wel geloven maar stof is overal :S. Dus dat is niet te voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door mklcln op 03-09-2009 20:42 ]

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met mijn Nokia N97! Ik heb nogsteeds V11....nogwat.
Alles draait soepel qua menu en apps, maar ik ben erachter gekomen, dat als ik mijn N97 heen en weer schuddel, dat ik een getikker hoor, in de phone!!

Wat is DIT nouweer???
En....als ik het beeldscherm openklap, is het over!!

Heb iemand er ook last van???

Groetjes!
Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.