The_ReVenger schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:41:
[...]
Hoezo valt het jou ook zeer tegen? Wie nog meer dan? Ik heb nog niet veel klachten gelezen hoor. De iPhone is trouwens een stuk verder met firmware dan de N97, ook al vindt ik het wel een slechte zaak dat hij niet meteen bij de release goed was, aangezien ze hem al maanden van tevoren hadden aangekondigd en er aan hebben kunnen werken.
Ik heb firmware versie 10x, dus nog een oude, maar totaal geen last van haperingen, traagheid, vastlopers, crashende browser, moeilijk te bereiken iconen of een snel leeglopende accu. En dat allemaal met oude firmware. Dus of je klaagt heeeel snel, of je moet snel terug naar de iPhone, of je toestel is gewoon gaar.
Ik kreeg hem geleverd met firmware 10x. Daarmee was het op mijn toestel geheel onwerkbaar. Geregeld telefoontjes die niet aankwamen, maar pas na 2 of 3 keer proberen. De toetsunlock was in eerste instantie waardeloos; eerste keer donkerbeeld, dan weer uit, dan weer normaal beeld.
Dus toen maar productcode aangepast aangezien er nog geen nieuwere firmware via Vodafone beschikbaar was. Dit ook omdat een aantal problemen zouden zijn opgelost. En warempel, deze waren ook opgelost. De toetslock werkt nu wel naar behoren.
Een aantal crashes op mijn toestel zijn ook te wijten geweest aan de extra geheugenkaart. Nokia heeft blijkbaar moeite om fatsoenlijk support hiervoor te ontwikkelen. Terwijl ik toch een redelijk onbekend

merk als Sandisk gebruik (16Gb).
Traag is hij zeker ook, maar dat is de N95 ook. Als je verder dan Nokia kijkt (N-serie) dan zie je dat de concurrentie niet stil zit en blijkbaar snellere toestellen weet te ontwikkelen. Snel in de vorm van applicaties starten, lag, scrollen.
Accu is trouwens niet snel leeg als je die vergelijkt met anderen. Maar 2 dagen vind ik minder dan 3+ dagen. Maar in vergelijking met mijn vorige Nokia (N95) is deze stukken beter.
Ben dan ook zeer benieuwd naar het eerste non-symbian os van Nokia. Denk dat Nokia namelijk tot best veel in staat is als ze zonder Symbian (of Windows) OS zouden werken.
Vooralsnog gun ik Nokia het voordeel van de twijfel en hoop ik dat de beloofde echte firmware nog moet komen en die een ommekeer moet zijn van wat ze nu aanbieden.
PS. hebben anderen dat ook? Soms word ik gebeld en kan ik alleen middels de touchscreen slider opnemen. Dan word ik weer gebeld en kan ik zowel met de groene tiptoets opnemen en zie ik gewoon 2 buttons op de touchscreen voor opnemen en verbreken. Ben er nog niet achter wanneer ik wat zie.
Dacht eerst dat het te maken had wanneer het toestel al tijdje op standby stond, maar dat is niet zo.