Je kan via Instellingen > Connectiviteit > Bestemmingen > Internet aangeven welke prioriteit je aan je verbindingen geeft. Hierbij kun je dus bijvoorbeeld je wlan van thuis prioriteit #1 geven...basvanhees schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:51:
[...]iemand?. ik blijf ook maar steeds boven me 3 g tekentje je zien met die streepjes eronder ik heb dus iets open staan maar wat!?
Verwijderd
Bedankt, ik heb em nu geupdate (schijnbaar hield me firewall het toch wel tegen terwijl ik het had goedgekeurd) maar heb niet hetzelfde probleem als jou. Zie niet meer de oude update die ik al geinstaleerd heb.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:04:
Als het nu wel lukt wil je dan even kijken of je mijn probleem ook hebt:
2: Ik heb het hier al vaker gepost, en gegoogled maar ik zit nog steeds met het update probleem: Ik heb de telefoon software via de pc geupdate, en dat is prima gelukt, maar de melding dat er een telefoonsoftware update beschikbaar is blijft in mn toestel staan.
Telefoon software kan volgens mijn toestel alleen via de pc geupdated worden, waneer ik dat doe komt de melding van mn pc dat er geen update beschikbaar is ( wat overigens klopt. Ik heb namelijk al V11.X ).
Iemand een id?
Mischien ben je er bij de opkomende (Fw 12.0.023?) update wel vanaf
Echt jammer dat ik je niet kan mailen, kun je mij anders mailen?DennisV1984 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:28:
NSS staat voor NEMESIS SERVICE SUITE, meer kan ik er niet over zeggen op twekaers, NSU is gewoon NOKIA SOFWARE UPDATER.

Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik mailde dinsdag telecom.nu dat er een verkeerde lader in mijn pakket zat>DennisV1984 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:16:
[...]
Wat een kut oplossing!
Is zou hem wederom terug sturen!!!
Stel nou dat je opeens niet meer kan bellen, krijg je dan een Nokia 3210, alleen om te bellen, en internetten kan je dan nog gewoon op je N97?
Verloopje ertussen!!!
Hij is gek, dat heb je dus WEER de verkeerde lader, is het verloopje tenminste nog KEMA gekeurd? Mocht je huis afbranden, krijg je ook nog eens een keer geen moer vergoedt, omdat je een niet goedgekeurd verloopje gebruikt!
woensdag kreeg ik via de mail én telefonisch reactie.
Donderdag kwam de postbode met een juiste lader. niet de AC10 maar AC6 welke ook comp is met de N97
prima service dus vind ik
Verwijderd
Ik vond het vroeger ook beter,dan vroeg de gsm altijd welke verbinding je wou,nu is het eigenlijk dikke boelle.basvanhees schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:04:
Is het ook mogelijk om bij de N97 hem zo in te stellen dat met alles wat je doet wat een internet verbinding nodig hebt b.v mail internetten enz.. dat hij vraagt hoe wil je verbinden via w/lan of mobiel internet
nu gaat hij als ik ga internetten altijd via 3g maar als ik tguis zit wil gewoon via w/lan (is sneller)
heb overal lopen zoeken maar is me nog niet gelukt!! iemand?.
p/s ook voor op vakantie is het handig dat je altijd kan kiezen wat je wil want op vakantie gebruik je alleen indien mogelijk W/lan want mobiel internet is niet te belaten
Verwijderd
Mijn N97 is op de achterkant egr vies geworden. Er zitten vlekken op die ik er zo niet kan af kan poetsen.
Hoe die vlekken erop komen, is mij een raadsel. Waarschijnlijk door het hoesje. Iemand enig iedee met welk spul ik het achterste klepje kan schoonmaken? Of wellicht is dit klepje los te koop?
Dankjewel.
Hoe die vlekken erop komen, is mij een raadsel. Waarschijnlijk door het hoesje. Iemand enig iedee met welk spul ik het achterste klepje kan schoonmaken? Of wellicht is dit klepje los te koop?
Dankjewel.
Bij mij komen ze ook niet binnen terwijl in hotmail ze gewoon staan als ongelezen berichten. Als ik verz/ontv komen ze ook niet binnen....Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:19:
Ik zit nog wel met een vraag:
Ik heb twee e-mail accounts lopen via de berichten afdeling en een van die twee via de nieuwe Nokia Message app. Nu valt het mij echter op, dat het ophalen nooit goed gaat. Hij zou minimaal 1x per uur op moeten halen, maar dit gebeurt met grote regelmaat niet, ook al laat ik de nieuwe nokia message app aan staan middels verbergen. Start ik thuis de laptop en outlook op en komen er 10 mailtjes binnen rollen. Ga ik naar de nokia tool, klik op verz/ontv, en komen ze daar ook.
Waarom werkt dit nu niet goed automatisch?
Edit:
Waar ik dus ben achter gekomen is dat de email wel via Menu -> Berichten te zien zijn, maar niet via de Emailwidet op het homescreen...
Iemand enig idee? Wat heb je aan een emailwidget die niet werkt?

[ Voor 12% gewijzigd door Techno Overlord op 14-08-2009 01:30 ]
Forever raver!
Verwijderd
Dat hoop ik.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:04:
[...]
Bedankt, ik heb em nu geupdate (schijnbaar hield me firewall het toch wel tegen terwijl ik het had goedgekeurd) maar heb niet hetzelfde probleem als jou. Zie niet meer de oude update die ik al geinstaleerd heb.
Mischien ben je er bij de opkomende (Fw 12.0.023?) update wel vanaf
Maar was het niet zo dat je die software direct op je telefoon zou moeten kunnen updaten? Wat jij en ik dus niet konden.
Ik heb backcovers gezien voor een euro of 15, maar of die echt orgineel zijn weet je niet. Ik zou bij een NSP informeren wat een cover kost. Heb je iig een orginele.Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:25:
Mijn N97 is op de achterkant egr vies geworden. Er zitten vlekken op die ik er zo niet kan af kan poetsen.
Dankjewel.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 11:33 ]
Ik heb hier in Tilburg al bij een Nokia Care Point geinformeerd naar een back cover, aangezien de mijne niet goed aan sluit op de telefoon. Omdat ik echter nog niet weet of het door de cover of door de telefoon komt, heb ik er nog geen besteld (ik hoop binnenkort iemand met een N97 tegen te komen zodat ik het kan testenVerwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:26:
[...]
Ik heb backcovers gezien voor een euro of 15, maar of die echt orgineel zijn weet je niet. Ik zou bij een NSP informeren wat een cover kost. Heb je iig een orginele.
Ik krijg de laatste tijd steeds meer problemen met de Ovi-store, Downloadservice en N-gage.
Ovi-store kan ik soms niks downloaden, komt weer een vage error. De Download service(onder programmas) werkt helemaal niet, laadt niks. De N-gage wil ook niks downloaden, steeds een error.
Ovi-store kan ik soms niks downloaden, komt weer een vage error. De Download service(onder programmas) werkt helemaal niet, laadt niks. De N-gage wil ook niks downloaden, steeds een error.
Verwijderd
Bij de standaard browser: Opties > instellingen > algemeen > toegangspunt > vragen indien nodig selecteren.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:48:
[...]
Ik vond het vroeger ook beter,dan vroeg de gsm altijd welke verbinding je wou,nu is het eigenlijk dikke boelle.
Verwijderd
geen problemen hier, welke verbinding heb je. Ik weet wel dat je bij kpn niet de wapverbinding moet selekteren maar mobiel internetWhats-the-nam3 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:03:
Ik krijg de laatste tijd steeds meer problemen met de Ovi-store, Downloadservice en N-gage.
Nog een leuke
; na wat op en neer ge-sms zegt de telefoon ineens "batterij wordt geladen". Rechts bovenin ging inderdaad het balkje lopen. Na uitzetten van de telefoon kwam het witte scherm en de indicator net alsof í echt aan de oplader zat. Maar dat zat i dus niet...
Na opnieuw opstarten was het weg.
Na opnieuw opstarten was het weg.
Ja en hij gaf dus aan dat hij een UK toestel heeft, dus best logisch dat daar een UK stekker bij zit met een verloopje.DennisV1984 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:16:
Verloopjes:
Die zijn nodig om een engelse stekker met 3 pinnen aan te sluiten op het nederlandse stroomnetwerk, die heb je dus NIET nodig, als je een gewone N97 koopt, die bestemd is voor de Nederlandse markt.
Dan nog even over dat verhaal van die verzekering, als jouw verzekering het niet vergoed dan zou ik maar eens op zoek gaan naar een goede verzekering. Dat verhaal over het gebruik van kroonsteentjes gaat natuurlijk helemaal nergens over, als je niet meer verzekerd bent wanneer je die dingen gebruikt, waarom verkopen ze die dingen dan nog?
nee die hebben een apart en eigen systeemHammerNL schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:58:
Kan met dit toestel ook gewoon gebeld worden in Japan, Korea en dergelijke?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb nu de n97 een week in gebruik en gister viel me ineens iets vreemds op. Na de tel. via de pc te hebben opgeladen bleef er continu 'NOKIA' op de achtergrond zichtbaar. Alsof het in het scherm gebrand was. Het zat op de zelfde plek als waar nokia staat bij het aanzetten van de tel.
Ook heb ik soms problemen met berichten. Als ik via het menu naar berichten ga zie ik soms niks veranderen behalve dat er rechts in het scherm een slide balk komt. Als ik dan de slide balk aan klik verschijnt wel het berichten menu.
Iemand bekent met deze problemen?
Ook heb ik soms problemen met berichten. Als ik via het menu naar berichten ga zie ik soms niks veranderen behalve dat er rechts in het scherm een slide balk komt. Als ik dan de slide balk aan klik verschijnt wel het berichten menu.
Verwijderd
Ja, dat met die berichten wel. Er zijn wel meer irri bugs. Zal met firmware V12 wel opgelost zijn denk ik.Mistermo schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:14:
Ik heb nu de n97 een week in gebruik en gister viel me ineens iets vreemds op. Na de tel. via de pc te hebben opgeladen bleef er continu 'NOKIA' op de achtergrond zichtbaar. Alsof het in het scherm gebrand was. Het zat op de zelfde plek als waar nokia staat bij het aanzetten van de tel.
Verwijderd
Heeft iemand ook last van dat wanneer je kaarten 3.1 en N97 C: Update telefoongeheugen via Software-update installeerd na een tijdje weer terugkomen in je software-update pogramma? Dit is vooral irritant omdat het je geinstalleerde kaarten en voices wist. Ze zijn trouwens ook niet meer in me geinstalleeerde toepassingen te vinden. Dat betekend dat ik ze om de week weer opnieuw moet installeren.
Ok laat ik het zo stellen. Wie van jullie heeft er geen last van? Ik heb me telefoon al eens een hard-reset gegeven en toch blijft dit porbleem bestaan. Als er mensen zijn die dit probleem niet kennen, wil ik graag me telefoon terugsturen onder garantie om dit gefixed te krijgen.
Ok laat ik het zo stellen. Wie van jullie heeft er geen last van? Ik heb me telefoon al eens een hard-reset gegeven en toch blijft dit porbleem bestaan. Als er mensen zijn die dit probleem niet kennen, wil ik graag me telefoon terugsturen onder garantie om dit gefixed te krijgen.
Als je de topic gelezen had, had je geweten dat het een bekend probleem is.
Als het goed is hoef je ze ook niet elke keer te instaleren.
Toepassingen - Software update - opties - upd. geschied. bekijken.
Daar moeten ze als het goed is gewoon bij staan. (incl. info of update gelukt is en datum).
Daar moeten ze als het goed is gewoon bij staan. (incl. info of update gelukt is en datum).
[ Voor 62% gewijzigd door Golf2vr6 op 14-08-2009 17:04 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Verwijderd
Nagellak remover is de oplossing om vlekken van de n97 te verwijderen. Mijne zat vol met vlekken van het hoesje(denk ik) Gelukkig allemaal weg dankzij de nagellakremover. Of je het Nokia teken hier ook mee verwijderd weet ik niet, maar hij zit er in iedergeval nog goed op(heb er wel overheen gepoetst)
Verwijderd
Dat klopt bij mij staat bijvoorbeeld geheugenupdate er nu 2 keer in, maar zoals ik al eerder aangaf staan ze niet meer bij mijn geinstalleerde toepassingen (Wel weer als ik ze opnieuw heb gedownload). Ook al mijn geinstalleerde mappen voor kaarten 3.1 worden verwijderd inclusief alle voices die ik erbij heb gedownload. Dat betekend dus wel dat ik mijn kaarten steeds moet downloaden oftewel via kaarten3.1 zelf of via mapuploader.Golf2vr6 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:58:
Als je de topic gelezen had, had je geweten dat het een bekend probleem is.
Verwijderd
Komt bekend voor. Vorige week heb ik Belcompany gebeld aangezien mijn opgestuurde telefoon langer dan de beloofde 3 weken wegbleef. Een medewerker gaf aan dat hij in het systeem kon zien dat de telefoon was verstuurd. Binnen enkele dagen zouden ze hem verwachten.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:01:
Mensen hoe erg moet een telefoon kapot zijn dat ze hem opsturen terug naar het buitenland.?
Want ik heb mijn toestel bijna 4 weken geleden laten opsturen door Belcompany en heb zelf het toestel net 2 weken gehad toen ik hem moest opsturen omdat ik hem niet meer kon opladen of aansluiten op de computer.
En ze zeiden toen tegen mij 2 tot 3 weken en ben hem nu al bijna 4 weken kwijt en heb net gebeld zochten ze het op in hun systeem en toen kregen ze te zien dat mijn N97 terug naar nokia in het buitenland was gestuurd. Had geen idee dat het zo erg was hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn want denk niet dat het zo erg zal zijn dat mijn toestel niet meer oplade dat ze dat zo zouden moete kunnen maken maar blijkbaar niet dus.
Ik baal hier heel erg van.
Ik zit er aan te denken om morgen gewoon naar BC te gaan en gewoon proberen om een nieuw toestel te krijgen want vindt het wel erg dat ik van de 6 weken geleden dat ik hem heb gekocht nog maar 2 weken in mijn eigen bezit heb gehad. Hoe denken jullie hierover zouden jullie ook een nieuw toestel eisen.?
Geduldig heb ik nu weer een week gewacht. Vandaag, een week verder, toch maar weer eens gebeld. Kreeg nu een andere medewerker. Die ontkrachte het gegeven dat een collega de status in het systeem kan zien. Onmogelijk, aldus de medewerker. Die lulhannes van vorige week... Hoe serieus neemt Helcompany zijn klanten eigenlijk... Ongelofelijk. Ik heb er echt geen woorden voor.
Deze jongeman was wel zo vriendelijk om voor mij de reparatieservice te bellen (Nokia). Hij belde mij terug met het bemoedigende bericht dat de onderdelen nog niet beschikbaar zijn en hij de telefoon op z'n vroegst eind augustus verwacht.
Resumerend, betekend dat ik de telefoon maar liefst 3 dagen heb kunnen gebruiken en een kleine 2 maanden (!) in reparatie is. Als ik die telefoon ooit terug krijg kan ik mijn abonnement alweer verlengen!
Wat is dit frustrerend!!!!!!!!!! Denk 2x na voordat je 'm ter reparatie aanbiedt, je loopt de kans 'm voorlopig niet meer terug te zien!
als je de mass storage van 32 gieg formateert kan je alles weer installeren? of moet het via een nsp gefixt worden?
ik heb gegoogled maar de een zegt forver gone en de ander zegt alles weer te installeren..maar waar haal je de mass storage progjes dan weer terug?
ik heb gegoogled maar de een zegt forver gone en de ander zegt alles weer te installeren..maar waar haal je de mass storage progjes dan weer terug?
O, dus als iemand een defect toestel heeft moeten ze hem maar thuis houden en lekker defect laten?Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:47:
[...]
Denk 2x na voordat je 'm ter reparatie aanbiedt, je loopt de kans 'm voorlopig niet meer terug te zien!

Verwijderd
Wie wat bewaart, die heeft watPhoolie schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:42:
[...]
O, dus als iemand een defect toestel heeft moeten ze hem maar thuis houden en lekker defect laten?
Verwijderd
Maar dit heeft enkel betrekking tot de browser,de facebook widget blijft als ik mijn huis verlaat voortduirend vragen achter het wifi signaal van thuis.Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:10:
[...]
Bij de standaard browser: Opties > instellingen > algemeen > toegangspunt > vragen indien nodig selecteren.
`Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:47:
[...]
Komt bekend voor. Vorige week heb ik Belcompany gebeld aangezien mijn opgestuurde telefoon langer dan de beloofde 3 weken wegbleef. Een medewerker gaf aan dat hij in het systeem kon zien dat de telefoon was verstuurd. Binnen enkele dagen zouden ze hem verwachten.
Geduldig heb ik nu weer een week gewacht. Vandaag, een week verder, toch maar weer eens gebeld. Kreeg nu een andere medewerker. Die ontkrachte het gegeven dat een collega de status in het systeem kan zien. Onmogelijk, aldus de medewerker. Die lulhannes van vorige week... Hoe serieus neemt Helcompany zijn klanten eigenlijk... Ongelofelijk. Ik heb er echt geen woorden voor.
Deze jongeman was wel zo vriendelijk om voor mij de reparatieservice te bellen (Nokia). Hij belde mij terug met het bemoedigende bericht dat de onderdelen nog niet beschikbaar zijn en hij de telefoon op z'n vroegst eind augustus verwacht.
Resumerend, betekend dat ik de telefoon maar liefst 3 dagen heb kunnen gebruiken en een kleine 2 maanden (!) in reparatie is. Als ik die telefoon ooit terug krijg kan ik mijn abonnement alweer verlengen!
Wat is dit frustrerend!!!!!!!!!! Denk 2x na voordat je 'm ter reparatie aanbiedt, je loopt de kans 'm voorlopig niet meer terug te zien!
Na 3 dagen had je nooit akkoord moeten gaan met opsturen/reparatie. Je had recht op een nieuw toestel. 14 dagen omruil garantie.
prioriteitenverbinding instellen:Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:27:
[...]
Maar dit heeft enkel betrekking tot de browser,de facebook widget blijft als ik mijn huis verlaat voortduirend vragen achter het wifi signaal van thuis.
1. wifi
2. mobiel internet
instellingen - connectiviteit - bestemmingen - internet - opties - indelen
/edit: sorry had edit moeten gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 14-08-2009 21:38 ]
Verwijderd
Je hebt defect en defect. Is de telefoon niet meer aan de praat te krijgen dan heb je inderdaad geen keus. In mijn geval (zie mijn vorige post) en vele andere gevallen doet de telefoon het wel, maar is niet 100%.Phoolie schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:42:
[...]
O, dus als iemand een defect toestel heeft moeten ze hem maar thuis houden en lekker defect laten?
Als ik had geweten dat het 2 maanden had geduurd, zou ik anders hebben besloten. Dan maar een niet helemaal perfect werkend toestel en wachten tot de onderdelen aanwezig zijn, ipv 2 maanden geen n97 hebben.
Verwijderd
Hmmm, klopt. Tenzij je gebruikerssporen hebt (zie ook mijn vorige post). De verkoper had een poetsdoek nodig om een licht krasje op de metalen ring aan het licht te krijgen. Weg 14 dagen omruil garantie...Golf2vr6 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:32:
[...]
`
Na 3 dagen had je nooit akkoord moeten gaan met opsturen/reparatie. Je had recht op een nieuw toestel. 14 dagen omruil garantie.
Dat had ik eerder al met verbazing gelezen. Wist alleen niet meer dat jij dat gepost had.
Dan blijft als optie over dat de verkoper het defect moet verhelpen (verkoop overeenkomst), alleen vraag ik me dan af of daar geen maximum tijd aan zit.
Gelijk hebben is niet moeilijk, gelijk krijgen wel in zo'n geval waarschijnlijk.
Ik hoop voor je dat je je n97 zo snel mogelijk goed werkend (helaas met gebruikers schade) weer terug hebt.
Dan blijft als optie over dat de verkoper het defect moet verhelpen (verkoop overeenkomst), alleen vraag ik me dan af of daar geen maximum tijd aan zit.
Gelijk hebben is niet moeilijk, gelijk krijgen wel in zo'n geval waarschijnlijk.
Ik hoop voor je dat je je n97 zo snel mogelijk goed werkend (helaas met gebruikers schade) weer terug hebt.
[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 14-08-2009 22:20 ]
Verwijderd
Commentaar is prima, maar doe dat dan even vial mail of DM.
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 14-08-2009 23:39 ]
wat is het verschil tussen de Nokia PC suite op de website en de Nokia Ovi suite op de meegeleverde dvd?
verder snap ik niet echt het nut van de meegeleverde verloopkabel CA-146C.
hier kan een oude nokia lader op worden aangesloten terwijl er een lader bijzit. iemand hier een verklaring voor?
ander ding wat mij opviel. ik heb de zwarte verdie van de N97 maar die ziet er anders uit dan ik had gedacht. op foto´s op bv de Hi site lijkt het zwart veel glanzender en de rand is bij mij echt blinkend terwijl hij op foto´s meer glanzend grijs er uit ziet. zijn er meer verschillende verdies in omloop? ik meen dat ik een paar weken geleden bij Bel Company een uitvoering heb zien liggen net zoals op de foto´s. anders dan de mijne dus.
hier kan een oude nokia lader op worden aangesloten terwijl er een lader bijzit. iemand hier een verklaring voor?
ander ding wat mij opviel. ik heb de zwarte verdie van de N97 maar die ziet er anders uit dan ik had gedacht. op foto´s op bv de Hi site lijkt het zwart veel glanzender en de rand is bij mij echt blinkend terwijl hij op foto´s meer glanzend grijs er uit ziet. zijn er meer verschillende verdies in omloop? ik meen dat ik een paar weken geleden bij Bel Company een uitvoering heb zien liggen net zoals op de foto´s. anders dan de mijne dus.
Ik heb hier dus ook een UK versie van de N97 gekregen, wel met een normale stekker aan de oplader. Maar is dat nou normaal? Maakt het iets uit wat betreft garantie? Ik heb 'm bij m'n nieuwe abbonement genomen, moet ik hier nu over klagen of maakt het verder niks uit?
www.parlingo.com is een nieuw fring/nimbuzz achtig programma wat in een filmpje op youtube goeie kinetic scrolling tussen je contacts lijkt te supporten!
http://www.youtube.com/wa...k&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/wa...k&feature=player_embedded
Ioniq 5 P45
Dit maakt niets uit qua garantie, alle toestellen, die afkomstig zijn uit landen van de Europese Unie, hebben gewoon twee jaar europese garantie.Da-WiZZy0n schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:50:
Ik heb hier dus ook een UK versie van de N97 gekregen, wel met een normale stekker aan de oplader. Maar is dat nou normaal? Maakt het iets uit wat betreft garantie? Ik heb 'm bij m'n nieuwe abbonement genomen, moet ik hier nu over klagen of maakt het verder niks uit?
Verwijderd
Ik snap niet waarom youtube bij mij niet werkt. Eigenlijk geen enkele streaming video site.
Als ik via wifi youtube laad dan werkt het perfect.
Als ik echter via Vodafone live werk dan blijft het filmpje laden zonder af te spelen. Alleen filmpjes van kleiner dan een minuut werken.
Ik heb het ook via opera mini geprobeerd, maar volgens mij support die geen flash, want youtube werkt daar helemaal niet op. Er staat dan dat ik mijn javascript uit heb staan.
Overigens krijg ik die melding soms ook te zien op de normale browser in een rood balkje op youtube, echter werkt de player dan gewoon wel.
Verder heb ik gewoon 100% ontvangst en 3.5G beschikbaar. Ik woon een paar 100 meter van een telecommast, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Hebben misschien meer mensen hier last van icm Vodafone ?
Ik heb op internet gezocht naar dit probleem en er zijn wel meer mensen met dit probleem, echter heb ik nooit een oplossing kunnen vinden.
Overigens is dit niet het enige probleem, soms heb ik ook last van dat het internet gewoon "vast" zit. Dan blijft hij gewoon hangen op 1 pagina en gebeurt er niks, terwijl ik op wifi zit. Dit gebeurt vooral in de OVI store. Dan moet ik heel vaak op cancel drukken en weer op de link klikken totdat hij "wakker" wordt. Vrij irritant terwijl de signaalsterkte 100% is.
Is mijn n97 kapot ofzo, want ik ben tot nu toe niet echt tevreden over het mobiele internet gebeuren.
Als ik echter via Vodafone live werk dan blijft het filmpje laden zonder af te spelen. Alleen filmpjes van kleiner dan een minuut werken.
Ik heb het ook via opera mini geprobeerd, maar volgens mij support die geen flash, want youtube werkt daar helemaal niet op. Er staat dan dat ik mijn javascript uit heb staan.
Overigens krijg ik die melding soms ook te zien op de normale browser in een rood balkje op youtube, echter werkt de player dan gewoon wel.
Verder heb ik gewoon 100% ontvangst en 3.5G beschikbaar. Ik woon een paar 100 meter van een telecommast, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Ik heb op internet gezocht naar dit probleem en er zijn wel meer mensen met dit probleem, echter heb ik nooit een oplossing kunnen vinden.
Overigens is dit niet het enige probleem, soms heb ik ook last van dat het internet gewoon "vast" zit. Dan blijft hij gewoon hangen op 1 pagina en gebeurt er niks, terwijl ik op wifi zit. Dit gebeurt vooral in de OVI store. Dan moet ik heel vaak op cancel drukken en weer op de link klikken totdat hij "wakker" wordt. Vrij irritant terwijl de signaalsterkte 100% is.
Is mijn n97 kapot ofzo, want ik ben tot nu toe niet echt tevreden over het mobiele internet gebeuren.
Verwijderd
Bij de Belcompany lag waarshijnlijk een dummie?tajvdz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:38:
wat is het verschil tussen de Nokia PC suite op de website en de Nokia Ovi suite op de meegeleverde dvd?
Wat je moet doen is de Vodafone proxy verwijderen in de geavanceerde verbindings instellingen. Dan werkt het perfect.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 04:00:
Ik snap niet waarom youtube bij mij niet werkt. Eigenlijk geen enkele streaming video site.
[ Voor 7% gewijzigd door Amiet01 op 15-08-2009 12:03 ]
Master_A
Verwijderd
Ik heb eindelijk door hoe ik mijn N97 in stanby stand kan opnemen, maar als ik dat doe blijft hij piepen?? Net zolang als het gesprek duurt. Lijkt me niet normaal, maar waar kan het aan liggen en wat doe ik verkeerd?
is er een andere manier om de stylus te bevestigen aan het toestel? er zit een gaatje voor in maar het koord komt daar overheen waardoor de achterkant iets omhoog komt te staan. ik vind dat niet echt mooi..
hadden eigenlijk 2 gaatjes moeten zijn dan was het niet
hadden eigenlijk 2 gaatjes moeten zijn dan was het niet
[ Voor 12% gewijzigd door tajvdz op 15-08-2009 12:35 ]
Daar is een manier voor ja. Gewoon eerst de batterijcover erafhalen en dan zie je vanzelf dat je het ook op een mooie manier kan doen.
Forever raver!
Verwijderd
misschien een domme vraag maar hoe verwijder je de proxyAmiet01 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:03:
[...]
Wat je moet doen is de Vodafone proxy verwijderen in de geavanceerde verbindings instellingen. Dan werkt het perfect.

nou ja ik heb nu even goed gekeken en heb het inderdaad gezien. van buitenn naar binnen en dan om dat kliene pinnetje doen. was wel een heel gepruts maar is gelukt. gister was het wat donker en viel me dat niet op..CaptainM schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:09:
Daar is een manier voor ja. Gewoon eerst de batterijcover erafhalen en dan zie je vanzelf dat je het ook op een mooie manier kan doen.
Er is weer een nieuwe leuke mod:
http://www.youtube.com/watch?v=pAYJHKd1gdQ
Files en uitleg zijn te vinden op het forum van symbian-freak.
Verwijderd
He Thanks. Dit heeft perfect gewerkt. Ik ben weer blijAmiet01 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:03:
[...]
Wat je moet doen is de Vodafone proxy verwijderen in de geavanceerde verbindings instellingen. Dan werkt het perfect.
Ga naar Menu > Instellingen >Bestemmingen. Vervolgens ga je na in welke toegangspunt je Vodafone internet zit, bij mij zit hij in Internet.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:10:
[...]
misschien een domme vraag maar hoe verwijder je de proxy? ik krijg het nie voor elkaar
Wellicht moet je eerst de connectie me je internet verbreken voordat je het kan bewerken, dan moet je terug gaan en dan Verbindingsbeheer > Opties > Verbinding verbreken.
Dan terug naar Bestemmingen, Je VF internet selecteren dan Opties > Bewerken > Opties > Geavanc. Instellingen > Proxyserveradres. Dit moet je dan weghalen
weet iemand of Shazam in Nederland beschikbaar is voor de N97?
Verwijderd
Gisteravond de eerste foto in het donker gemaakt, bedroevend resultaat.... hebben jullie daar allemaal last van???
Ook hier de eerste krasjes over het schermpje voor het lensje... hoop dat nokia daar toch snel wat onderdelen voor uitleverd, want een goeie camera op het toestel was toch wel een van mijn 'eisen', met mijn N95 in 2 jaar tijd ruim 1000 foto's gemaakt...
Ook hier de eerste krasjes over het schermpje voor het lensje... hoop dat nokia daar toch snel wat onderdelen voor uitleverd, want een goeie camera op het toestel was toch wel een van mijn 'eisen', met mijn N95 in 2 jaar tijd ruim 1000 foto's gemaakt...

Verwijderd
Hallo iedereen,
Ik heb en programa gevonden waarmee Boingo verwijdert kan worden. Het werk simpel en perfect heb het zelf getest.
Remove Boingo
Ik heb en programa gevonden waarmee Boingo verwijdert kan worden. Het werk simpel en perfect heb het zelf getest.
Remove Boingo
Verwijderd
Jazeker, ik heb m ook op de N97 ga naar *weg* dubieuze site, dit is hier ook al eens genoemd.tajvdz schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:37:
[ Voor 23% gewijzigd door pven op 18-09-2009 11:41 ]
Verwijderd
Die IM internet messenger begon net te zeiken dat mijn dertig dagen trial voorbij was 
(Wat nou FREE???!!!)
(Wat nou FREE???!!!)
Makkelijk om mee te nemen voor het geval je op werk of bij vrienden toch moet opladen en je originele niet bij hebt. En bij mij scheelde het weer een nieuwe auto oplader van 20 euro omdat ik 'm nu gewoon via die verloop met de oplader van de n95 in de auto kan laden.tajvdz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:38:
Verwijderd
tik in de ovi-strore shazam in en hebbes, gratis!tajvdz schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:37:
Ergens in dit topic staat de oplossing hiervoor.. Je moet het randje om de flitser met een dunne fineliner zwart maken.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:21:
Gisteravond de eerste foto in het donker gemaakt, bedroevend resultaat.... hebben jullie daar allemaal last van???
[afbeelding]
Thanks! Werkt pefect!Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:42:
Hallo iedereen,
Remove Boingo
Eindelijk van die Boingo af
Verwijderd
Mooi, alleen jammer dat je dat logo/programma van Boingo er niet mee verwijderd krijgt. Het is in ieder geval al een beginGKW schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:56:
[...]
Thanks! Werkt pefect!
Eindelijk van die Boingo af
nou een ergernis die ik ook altijd heb met iTunes komt ook weer terug in Nokia Music. Veel muziek die ik zoek staat niet in de Nederlandse shop maar wel in de Engelse. Nou kan je hier wel makkelijk overschakelen maar als je in de Engelse shop komt de login naam niet voor. Moet je dan bij wijze van spreke voor ieder land apart registreren? De 10 euro download credits zijn ook alleen maar geldig in de Nederlandse shop. waarom maken ze het niet simpel en kan je niet gewoon na inloggen alles downloaden en zijn er weer verschillen per land? iemand een oplossing hiervoor dat je zonder allemaal aparte logins kan overschakelen naar een ander land? Nou heb ik nog geen tegoed gekocht.Maar stel je doet dat in de Nederlandse shop dan zal het ook alleen daar maar geldig zijn lijkt me.
verder iets raars. Hoe kan je vanuit de Ovi suite de Ovi store in komen? kan het niet vinden namelijk.
denk dat deze laatste al opgelost is want ik zie opeens een link naar ovi.com. maar wordt een apart browser scherm geopend maar zal wel normaal zijn.. dacht dat het in dat programma zat.
en je moet ook overal apart registeren... my nokia, nokia music, ovi. had dat niet met 1 login gekund?
verder iets raars. Hoe kan je vanuit de Ovi suite de Ovi store in komen? kan het niet vinden namelijk.
denk dat deze laatste al opgelost is want ik zie opeens een link naar ovi.com. maar wordt een apart browser scherm geopend maar zal wel normaal zijn.. dacht dat het in dat programma zat.
en je moet ook overal apart registeren... my nokia, nokia music, ovi. had dat niet met 1 login gekund?
[ Voor 14% gewijzigd door tajvdz op 16-08-2009 00:50 ]
Die heb ik in een andere folder gegooid zodat je er niet per ongeluk op klikt.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:43:
[...]
Mooi, alleen jammer dat je dat logo/programma van Boingo er niet mee verwijderd krijgt. Het is in ieder geval al een begin
Verwijderd
Ik heb mijn N97 toch maar verkocht, en heb nu de 5800 ExpressMusic.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:21:
[afbeelding]
Eigenlijk percies hetzelfde alleen geen toestenbord.
Veel beter geluid uit de spreakers.
Ben blij dat ik er vanaf ben.
Ook sneller een fix met Sygic.
En geen krassen op de lens.
de gps op de veel goedkopere 5800 is beter dan die op de n97!!Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:31:
[...]
Ik heb mijn N97 toch maar verkocht, en heb nu de 5800 ExpressMusic.
Eigenlijk percies hetzelfde alleen geen toestenbord.
Veel beter geluid uit de spreakers.
Ben blij dat ik er vanaf ben.
Ook sneller een fix met Sygic.
En geen krassen op de lens.
Ik heb ze allebei, dus zowel de 5800 als de N97. De GPS op de 5800 werkt inderdaad veel beter. Niet alleen snellere fix, maar ook (veel) stabieler tijdens navigeren (Sygic). Bij de N97 rijd ik regelmatig naast de weg, althans volgens mijn N97.icecreamfarmer schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:43:
[...]
de gps op de veel goedkopere 5800 is beter dan die op de n97!!
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
vreemd. Ik heb totaal geen problemen met de gps ontvangst. Het werkt even goed als op mijn n82
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
De GPS op N97 werkt tien keer beter dan de GPS op de HTC Diamond en de Touch Pro2.
Echt geen problemen mee. ik heb er reeds meer dan 2000km mee gereden en totaal geen fouten of rare dingen meegemaakt. Op de HTC's meerdere malen de fix verloren en dat duurde dan weer 10 minuten met als gevolgd dat ik een flink stuk om moest rijden. Geen vergelijk dus met de 5800.
Dus alle lof over de GPS van de N97!
Echt geen problemen mee. ik heb er reeds meer dan 2000km mee gereden en totaal geen fouten of rare dingen meegemaakt. Op de HTC's meerdere malen de fix verloren en dat duurde dan weer 10 minuten met als gevolgd dat ik een flink stuk om moest rijden. Geen vergelijk dus met de 5800.
[ Voor 20% gewijzigd door GKW op 16-08-2009 13:40 ]
Uhhh ... De 5800 is ook een Nokia, geen HTCGKW schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:39:
De GPS op N97 werkt tien keer beter dan de GPS op de HTC Diamond en de Touch Pro2.
Beste Tweakers, mede lezers op dit Forum. Sinds 24 juni jl. ben ik in het bezit van de N97, zover ik weet, van Engelse afkomst. Toen ik het toestel net had, dacht ik dat ik het toestel volledig op moest laden (zoals dit vroeger in manuals stond) maar in de N97 manual stond dat dit nieuw type batterij gelijk gebruikt kon worden. Eigenwijs genoeg heb ik m toen toch maar een uurtje of 2,5 aan mijn ouder lader met verloopje die erbij zit opgeladen. (er zit immers een Engelse stekker/oplader bij) Toen heb ik enthousiast mijn sim erin gedaan en getracht het toestel aan te zetten. Na een hoop keer proberen ging die eindelijk aan... Sindsdien is ie niet meer uitgeweest. Ik was er ook al achter dat opladen via USB sneller gaat en het verloopje naar de oplader ook niet je-van-het werkt. (ik las hier dat er meer last van hebben) Maar goed, gisteravond onderweg had ik nog maar 1 batterijstreepje en melding: Batterij bijna leeg.. thuisgekomen heb ik m aan de lader met verloopje gedaan.. Pc staat uit en onzin om deze op te starten om een telefoon aan op te laden. Vanmorgen kom ik beneden, lampje aan de zijkant (opladen) brand en Nokia logo met oplaadstreepjes zichtbaar... Toen aanzetten.. Pincode, dooft..toestel gaat uit.. ?? Dan weer aan lader, aanzetten, Pincode, dooft, uit. Sindsdien gaat ie niet meer aan. Heb m nu 2 uur aan de pc hangen, oplaadlampje brand en probeer ik m een aan te zetten, geen kick of tril, niks. Even later, een hoog piepje - PC Suite meldt dat het toestel is aangesloten in een niet compatibele USB modus. Oplaadstreepjes gaan weer lopen, stopt even later weer, laag piepje, 1 batterij streepje, verbinding met PC suite verbroken en toestel blijft dood. Reageert niet op aan/uit knopje. Batterij er in en uitgehaald, geen reactie. Zo heeft ie nu al 5-6x gedaan. Zowizo ga ik een AC-6E adapter bestellen. Kortom: Help! Gezocht inmiddels op: aanzetten, batterij, opstartproblemen N97
Verwijderd
Je moet een AC-10E bestellen, die laden sneller als een AC-6E en hoort er officieel bij.Hairyfriend schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:01:
Beste Tweakers, mede lezers op dit Forum. Sinds 24 juni jl. ben ik in het bezit van de N97, zover ik weet, van Engelse afkomst. Toen ik het toestel net had, dacht ik dat ik het toestel volledig op moest laden (zoals dit vroeger in manuals stond) maar in de N97 manual stond dat dit nieuw type batterij gelijk gebruikt kon worden. Eigenwijs genoeg heb ik m toen toch maar een uurtje of 2,5 aan mijn ouder lader met verloopje die erbij zit opgeladen. (er zit immers een Engelse stekker/oplader bij) Toen heb ik enthousiast mijn sim erin gedaan en getracht het toestel aan te zetten. Na een hoop keer proberen ging die eindelijk aan... Sindsdien is ie niet meer uitgeweest. Ik was er ook al achter dat opladen via USB sneller gaat en het verloopje naar de oplader ook niet je-van-het werkt. (ik las hier dat er meer last van hebben) Maar goed, gisteravond onderweg had ik nog maar 1 batterijstreepje en melding: Batterij bijna leeg.. thuisgekomen heb ik m aan de lader met verloopje gedaan.. Pc staat uit en onzin om deze op te starten om een telefoon aan op te laden. Vanmorgen kom ik beneden, lampje aan de zijkant (opladen) brand en Nokia logo met oplaadstreepjes zichtbaar... Toen aanzetten.. Pincode, dooft..toestel gaat uit.. ?? Dan weer aan lader, aanzetten, Pincode, dooft, uit. Sindsdien gaat ie niet meer aan. Heb m nu 2 uur aan de pc hangen, oplaadlampje brand en probeer ik m een aan te zetten, geen kick of tril, niks. Even later, een hoog piepje - PC Suite meldt dat het toestel is aangesloten in een niet compatibele USB modus. Oplaadstreepjes gaan weer lopen, stopt even later weer, laag piepje, 1 batterij streepje, verbinding met PC suite verbroken en toestel blijft dood. Reageert niet op aan/uit knopje. Batterij er in en uitgehaald, geen reactie. Zo heeft ie nu al 5-6x gedaan. Zowizo ga ik een AC-6E adapter bestellen. Kortom: Help! Gezocht inmiddels op: aanzetten, batterij, opstartproblemen N97
Over de rest denk ik nog even na.
EDIT: Het eerste dat bij mij in me opkomt is dat de batterij defect is, ook gezien het feit dat hij al leeg was bij aankoop( wat normaal niet zo is ). Ik zou dus op een of andere manier zien dat je een andere krijgt om te proberen.
EDIT2: Welke lader heb je icm het verloopje gebruikt? Zie de tekst hier onder van een interne NSP mail oid:
4. Service procedure or process
N97 suitable chargers that can be used together with CA-146C are AC-4 and AC-5. If customer uses other
types of charger and complains about symptoms described in chapter 3, please advice customer to stop
using those chargers. N97 Device and battery should not be returned as failure.
Ps: ik weet dus niet wat er in hoofdstuk drie beschreven wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 14:47 ]
Als je een lader koopt, neem dan iig de ac-10e (dat is de orgnele die erbij hoort).
Een 5800 met een n97 vergelijken kan je eigenlijk pas doen als de n97 ook een paar firmware updates verder is
/edit: ligt het aan mij of werkt sw-updater op dit moment niet?
Een 5800 met een n97 vergelijken kan je eigenlijk pas doen als de n97 ook een paar firmware updates verder is
/edit: ligt het aan mij of werkt sw-updater op dit moment niet?
[ Voor 14% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-08-2009 15:21 ]
ik heb iets vreemds met de gps.
als ik in huis mijn positie opzoek dan kom ik 2,9 km noordelijker uit. als ik een rechte lijn naar beneden trek kom ik wel precies bij mijn huis uit. het gaat dus alleen goed met de lengte graad..
ik zal het zo eens buiten gaan proberen maar meer mensen zulke rare dingen?
als ik in huis mijn positie opzoek dan kom ik 2,9 km noordelijker uit. als ik een rechte lijn naar beneden trek kom ik wel precies bij mijn huis uit. het gaat dus alleen goed met de lengte graad..
Verwijderd
Opzich niet zo raar, binnenshuis zijn er tal van dingen die de gps ontvangst kunnen belemmeren.tajvdz schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:22:
ik heb iets vreemds met de gps.
ok zou kunnen. staan ook niet heel veel streepjes bij de ontvangst. mijn gewone navigatie heeft hier geen problemen mee
Sw update doet het weer. Geen updates btw
Verwijderd
- Navigatie vind ik nog steeds bagger op m'n N97, de fix duurd ontzettend lang. Zou het werkelijk liggen aan de locatie van installatie ? In mijn geval op m assaopslag ipv SD card.?
- Krassen beginnen toe te nemen op de lens, heb ondertussen Nokia gemaild en hoop op een fatsoenlijke reactie.
- Verder gemerkt dat het verloopstukje om je oude lader te kunenn gebruiken heeeeel erg warm wordt tijdens het opladen. Of is dit normaal?
- Youtube filmpjes pakt ie niet, vraagt om nieuwst eversie van Flash player. Als ik die wil installeren krijg ik een error met de melding dat de component al ingebouwd is
Ik hoop dat de nieuwe firmwire die eraan zit te komen ervoor zorgt dat het gedoe met de fix opgelost wordt (gps) en dat alles wat soepeler loopt.
- Krassen beginnen toe te nemen op de lens, heb ondertussen Nokia gemaild en hoop op een fatsoenlijke reactie.
- Verder gemerkt dat het verloopstukje om je oude lader te kunenn gebruiken heeeeel erg warm wordt tijdens het opladen. Of is dit normaal?
- Youtube filmpjes pakt ie niet, vraagt om nieuwst eversie van Flash player. Als ik die wil installeren krijg ik een error met de melding dat de component al ingebouwd is
Ik hoop dat de nieuwe firmwire die eraan zit te komen ervoor zorgt dat het gedoe met de fix opgelost wordt (gps) en dat alles wat soepeler loopt.
ook buiten blijft ie een verkeerde lokatie pakken met gps.Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:36:
- Navigatie vind ik nog steeds bagger op m'n N97, de fix duurd ontzettend lang. Zou het werkelijk liggen aan de locatie van installatie ? In mijn geval op m assaopslag ipv SD card.?
zal het eens heel ergens anders moeten proberen.
Dat met youtube heb ik ook. kan het wel met de standaardspeler afspelen in plaats van de flashplayer.
misschien opnieuw installeren van flash of java?
Wat betreft de camera, die kan me gestolen worden. ik maak serieus foto´s met een spiegelreflex en dan voldoet de kwaliteit van zo´n kleine lens in een camera nooit. is leuk om snel een foto te kunnen maken maar je moet er geen super resultaten van verwachten. als ik fotografeer dan neem ik mijn fotocamera wel.
wanneer begint iedereen nou eens in te zien dat een lens van nog geen halve cm doorsnee nou eenmaal zijn beperkingen heeft! over de flitser nog maar niet te spreken.
ik had gister ook snel een paar foto´s geknipt en op het display van de telefoon voldoen ze al niet.
hoef ik ze niet eens op de pc te bekijken. maar ja daar heb ik ook geen telefoon voor gekocht om foto´s te maken. het lukt me niet eens om zo´n klein licht ding recht en stil te houden en dan ook nog zo´n klein pruts knopje wat je veel te lang ingedrukt moet blijven houden. maar ja dat is met deze telefoon en zal op geen andere beter zijn!
[ Voor 12% gewijzigd door tajvdz op 16-08-2009 17:00 ]
Geinig!Golf2vr6 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:20:
Er is weer een nieuwe leuke mod:
Welke mod? Zoek me rot ;-)
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Lezen is moeilijk hè? Dat staat er ook niet. Ik heb dus geen vergelijk met de (voor jou dan) Nokia 5800 en de N97.PinokkioTV schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:42:
[...]
Uhhh ... De 5800 is ook een Nokia, geen HTC
http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=36875Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:00:
zoek ik ook maar waar?
Je moet je wel even registreren, maar dan heb je ook wat.
[ Voor 36% gewijzigd door Gaming247 op 16-08-2009 17:17 ]
O, bedoel je het zoGKW schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:11:
[...]
Lezen is moeilijk hè? Dat staat er ook niet. Ik heb dus geen vergelijk met de (voor jou dan) Nokia 5800 en de N97.
Ik vind lezen niet zo moeilijk, maar sommigen schrijven wat lastig
Daar moet je gewoon mee naar een nsp of waar je m gehaald hebt want die is gewoon niet goed en dat krijg je niet hersteld met een andere lader denk ik. Ik laad op met de originele maar ook via de verloop met een andere oplader en heb er geen problemen mee. Kon m ook meteen gebruiken vanuit de doos want zoals vermeld is de accu al een beetje voorgeladen. Ik heb m kort daarna wel even helemaal vol geladen en heb er verder dus geen problemen mee gehad.Hairyfriend schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:01:
Ik heb het toestel via Vf en tot op heden geen last van krasjes op de lens. Kon er ook goede foto's mee maken op vakantie (beter dan met de n95) dus hoef ik ook niet met een stift de randen gaan inkleuren
Leuk om te zien dat er meer met de mod's aan de gang gaan.
Een echte aanrader is de swanky theme fx mod.
(ook te vinden op het symbian-freak forum)
Een echte aanrader is de swanky theme fx mod.
(ook te vinden op het symbian-freak forum)
Hij heeft he6t dan ook niet over kwaliteit maar meer over de ontwerpfout die er voor zorgt dat de camera van een €600 kostende telefoon binnen notime onbruikbaar istajvdz schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:55:
[...]
ook buiten blijft ie een verkeerde lokatie pakken met gps.
zal het eens heel ergens anders moeten proberen.
Dat met youtube heb ik ook. kan het wel met de standaardspeler afspelen in plaats van de flashplayer.
misschien opnieuw installeren van flash of java?
Wat betreft de camera, die kan me gestolen worden. ik maak serieus foto´s met een spiegelreflex en dan voldoet de kwaliteit van zo´n kleine lens in een camera nooit. is leuk om snel een foto te kunnen maken maar je moet er geen super resultaten van verwachten. als ik fotografeer dan neem ik mijn fotocamera wel.
wanneer begint iedereen nou eens in te zien dat een lens van nog geen halve cm doorsnee nou eenmaal zijn beperkingen heeft! over de flitser nog maar niet te spreken.
ik had gister ook snel een paar foto´s geknipt en op het display van de telefoon voldoen ze al niet.
hoef ik ze niet eens op de pc te bekijken. maar ja daar heb ik ook geen telefoon voor gekocht om foto´s te maken. het lukt me niet eens om zo´n klein licht ding recht en stil te houden en dan ook nog zo´n klein pruts knopje wat je veel te lang ingedrukt moet blijven houden. maar ja dat is met deze telefoon en zal op geen andere beter zijn!
hoezo ontwerpfout? en binnen no time? gaat de lens kapot door het schuifje wat er over heen kan?
Verwijderd
Nee, de lens gaat niet kapot maar je krijgt er krassen op door het beschermschuifje.tajvdz schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:14:
hoezo ontwerpfout? en binnen no time? gaat de lens kapot door het schuifje wat er over heen kan?
Verwijderd
Als ik de Nokia 5800 met de N97 vergelijk, werkt de 5800 vele malen beter dan de N97.GKW schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:39:
Maar misschien over een paar updates is de N97 wel beter.
Dit is gewoon afwachten, maar ik ben i.i.g. blij dat ik hem voor een goede prijs heb kunnen verkopen.
En weer lekker blij met een toestel dat 100% goed werkt.
Alleen jammer dat de 5800 maar tot 16 GB opslag kan komen.
Of heeft iemand al een 32 GB kaartje geprobeerd ???
ik heb een hele nieuwe en lijkt wel of er een blauwe zachte beschermlaag aan de onderkant van het schuifje zit.Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:20:
[...]
Nee, de lens gaat niet kapot maar je krijgt er krassen op door het beschermschuifje.
/edit: mijn verbinding was ff niet zo lekker
[ Voor 75% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-08-2009 20:14 ]
het is iets zachter dan de bovenkant lijkt wel. maar hoe willen ze dit oplossen voor de reeds verkochte toestellen?Golf2vr6 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:10:
Dat blauwe laagje heeft iedereen, maar zacht? Voel eens met je nagel of het zacht is.
Bij mij zit de kras "gelukkig" tussen de lens en de flitser. Nokia is er mee bezig.....zeggen ze.
wat ik eigenlijk ook jammer vind is de hoogte van het volume. mijn sony mp3 speler blijft zelfs met de sony hoofdtelefoon op de nokia beter en vooral harder. ik heb dat probleem bijvoorbeeld met de radio. als ik in een voetbalstadion radio wil luisteren (langs de lijn) dan is het geluid bijna niet te horen als er wat veel herrie om me heen is... dat was dan met de N80 maar de N97 is volgens mij niet harder.
[ Voor 32% gewijzigd door tajvdz op 16-08-2009 20:46 ]
Dank voor je reactie. Ik ben er uit! Het zat m in de lader die ik gebruikte!Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:32:
[...]
Je moet een AC-10E bestellen, die laden sneller als een AC-6E en hoort er officieel bij.
Over de rest denk ik nog even na.
EDIT: Het eerste dat bij mij in me opkomt is dat de batterij defect is, ook gezien het feit dat hij al leeg was bij aankoop( wat normaal niet zo is ). Ik zou dus op een of andere manier zien dat je een andere krijgt om te proberen.
EDIT2: Welke lader heb je icm het verloopje gebruikt? Zie de tekst hier onder van een interne NSP mail oid:
4. Service procedure or process
N97 suitable chargers that can be used together with CA-146C are AC-4 and AC-5. If customer uses other
types of charger and complains about symptoms described in chapter 3, please advice customer to stop
using those chargers. N97 Device and battery should not be returned as failure.
Ps: ik weet dus niet wat er in hoofdstuk drie beschreven wordt.
Ik gebruikte de AC-3 en dacht dat dit de lader was die bij mijn vorige N95 8GB hoorde..
Maar ik had ook nog een AC-4 liggen en heb deze geprobeerd..opladen.
Dank voor de tip betreffende de AC-10E, ik heb mijn bestelling ervan inmiddels aangepast.
Edit: Ik heb ook krasjes op m'n lens. Dat klepje en die uitsparing is een stofnest.
Edit 2: Ik kocht het toestel bij Telecomlink.nl en wat zit er tot mijn verbazing in de doos?? een AC-3 oplader en een Engelse oplader die erbij hoort. Dus foutje bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door Hairyfriend op 16-08-2009 21:03 ]
er zijn een paar dingen waar ik niet achter kom bij de n97 ik kan bestand beheer niet vinde zodat ik op me sd kaartje kan kijken en hoe kan je bij toepassingen programaz verwijder heb wat programa's die ik wil verwijderen
en als laatst ik weet dat je met de menu knop ingedrukt al je programs ziet die open staan maar hoe sluit je een programa met de n96 deed je dat met de c knop dansloot ie hem af
en als laatst ik weet dat je met de menu knop ingedrukt al je programs ziet die open staan maar hoe sluit je een programa met de n96 deed je dat met de c knop dansloot ie hem af
Verwijderd
Instellingen>Toepss.beheer>Geinst.toepass.....en daar ga je ales zien en kunnen verwijderen.....Om te kijken hoeveel je verbuikt hebt van je geheugen:
Toepassingen>Kantoor>Best.Beheer.
Toepassingen>Kantoor>Best.Beheer.
bestandbeheer zit onder toepassingen - kantoor - bestands beheer (x-plode is hier een beter programma voor als je het mij vraagt)basvanhees schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:49:
er zijn een paar dingen waar ik niet achter kom bij de n97 ik kan bestand beheer niet vinde zodat ik op me sd kaartje kan kijken en hoe kan je bij toepassingen programaz verwijder heb wat programa's die ik wil verwijderen
toepassingen verwijderen op de juiste manier:
instellingen - tepass. beheer - geinst. toepassingen
(sommige standaard toepassingen zijn niet te verwijderen, bijvoorbeeld biongo)
en om toepassingen te sluiten in de task manager, gewoon eens op opties drukken. Dit kan trowens net zo goed niet kloppen want de gewone taskmanager gebruik ik niet meer, niet effectief genoeg.
(hier zijn ook betere programma's voor te installeren zoals Jbak TaskMan)
[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-08-2009 22:05 ]
Verwijderd
Ook even een vraagje ben van de N96 naar de N97 gegaan,en ik ben er super tevreden over tot nu toe. Alleen valt me op dat ik sinds de aanschaf van de N97 in het vodafone live menu Geen optie heb om naar Tv programma's te gaan,en ook is het jammer dat de aplicatie van de NOS met uitzending nergens te vinden is. Is dit door de nieuwigheid van de telefoon of gaan we terug naar af? Weet iemand een oplossing?
NOS wordt aan gwerkt...zegt NOS.
Vodafone TV durf ik niks over te zeggen. Over een week misschien, want dan gaat mijn vodafone abo in.
Vodafone TV durf ik niks over te zeggen. Over een week misschien, want dan gaat mijn vodafone abo in.
Verwijderd
Raar het Tv menu in Vodafone live staat er niet meer bij,misschien dat de N97 nog niet wordt ondersteunt.Golf2vr6 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:35:
NOS wordt aan gwerkt...zegt NOS.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.