Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste
Acties:
  • 389.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ik vraag mij af of er geen andere methode is om bij je contacten de standaard nummers en email etc. in te stellen. Ik vind het nogal lastig om al mijn contacten door te lopen en het zo in te stellen.
Contact aanklikken --> opties --> standaardnummers [kiezen] --> annuleren --> terug --> en dan weer van voren af aan. Pff...

In Pc Suite kan ik hierover niets vinden. Ook in Nokia Ovi Suite niets...

Help, voorkom RSI !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Ik ben nu ook al een tijdje in het bezit van de N97.
De telefoon bevalt mij best goed.
Paar dingetjes waar ik toch wel over val:
- geluidskwaliteit via headset mag toch wel wat beter.
- ik vind dat het scherm wel heel snel uit gaat (max 60 sec. of kan je dit nog hoger instellen?)
- Unlock key aan de zijkant komt niet echt stevig over (werkt af en toe ook niet).

Hoewel de telefoonsoftware goed is, is de software voor je pc echt bedroevend.
Bij het aansluiten van de telefoon aan de pc moet je een keuze maken uit 4 opties. Om eerlijk te zijn, als ik hem aansluit wil ik ze alle 4 wel gebruiken. Telefoon opladen via USB tijdens muziek luisteren zorgt er zelfs voor dat je niet meer naar je muziek kan luisteren.

De PC suite lijkt simpel, maar als iets niet in 1x werkt wordt het heel ingewikkeld.
Als hij je telefoon niet in 1x kan vinden, moet je eigenlijk alle software weer opniew installeren.

De indeling van de bestanden op de telefoon is ook een behoorlijk uitzoek werk.
Na een update van de software, werkte mijn gedownloadde kaarten niet meer. Ze stonden nog wel op de telefoon. Door de verschillende folders, met vaak niet logische namen, was dat ook een behoorlijke klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een nokia n97 maar ik heb een vraag, als je die weather app op je bureublad plaatst, gaat hij dan automatisch verbinding makenmet gprs of 3g? Want ik heb prepaid en ik wil graag nog wat van mijn beltegoed overhouden! (Ik vraag dit ook met eventuele andere app's die internet gebruiken.)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:04

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik denk dat je alles wel kan uitzetten qua internet gebruik. Mijn N97 is nog onderweg dus kan ik niet met zekerheid zeggen.

Wat ik me wel afvraag is of het niet tijd voor je wordt voor een abo met internet? Ik bedoel een N97 zonder onbeperkt internet is als 50 in een Ferrari rijden. Je haalt er op die manier nooit uit wat er allemaal in zit...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja misschien heb je gelijk maar ik maar een limiet van 20 euro per maand, en ik sms veel, ik moet vodafone dus dan zit het er niet echt in, ook niet met een sim only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 11:44
Vanmiddag de n97 geleverd gekregen van vodafone.

Er was nogal wat discussie erover dus vandaar nogmaals...

De n97 is non-branded, en simlock vrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:19:
Ik krijg een nokia n97 maar ik heb een vraag, als je die weather app op je bureublad plaatst, gaat hij dan automatisch verbinding makenmet gprs of 3g? Want ik heb prepaid en ik wil graag nog wat van mijn beltegoed overhouden! (Ik vraag dit ook met eventuele andere app's die internet gebruiken.)

Alvast bedankt!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:53:
Ja misschien heb je gelijk maar ik maar een limiet van 20 euro per maand, en ik sms veel, ik moet vodafone dus dan zit het er niet echt in, ook niet met een sim only.
Sorry, maar dit slaat nergens op... neem een goedkoop sim-only abo met inet (makkelijk te krijgen voor 20 euri pm)

Verspilling van een N97 als je het mij vraagt. :N

[ Voor 38% gewijzigd door Golf2vr6 op 28-07-2009 20:56 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 14:37
DennisV1984 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:52:

Dan toch nogmaals: ben je er zeker van dat dit nonbranded is? En dan bedoel ik dus: kan jij straks de reguliere firmware update binnenhalen of moet jij wachten op de door Vodafone goedgekeurde firmware. Kan je even melden hoe je deze telefoon besteld hebt? Verlengd/gekocht via vodafone website, via klantenservice of vodafone winkel of is het een telefoon bij een normale telefoonwinkel a la belcompany... dat maakt allemaal wel verschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:53:
[...]

[...]

Sorry, maar dit slaat nergens op... neem een goedkoop sim-only abo met inet (makkelijk te krijgen voor 20 euri pm)

Verspilling van een N97 als je het mij vraagt. :N
Bij vodafone kan je geen internet bij sim only erbij;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Mijn telefoon komt via vodafoon bij de t-for telecom winkel maar er zit nu ook gewoon een HI kaart in. Geen probleem

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNNaiZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2024
DennisV1984 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:52:

Onzin, de vodafone toestellen hebben een eigen product code. Er zit weinig branding op, dat geef ik toe (ipv contacten rechtsonder staat er 'live' hun eigen homepage, maar veel meer viel er niet te ontdekken (Vandaar waarschijnlijk ook dat hun eerste update vrij snel na de Nokia release kwam) Ongetwijfeld zullen ze ook Skype programma's hebben uitgezet ;)

Ik heb hem zelf uit de Vodafone winkel (op 4 juli precies) en daar had hij echt de vodafone productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:05:
[...]

Bij vodafone kan je geen internet bij sim only erbij;)
Volgens mij geldt dat alleen bij Vodafone Scherp, bij de gewone Vodafone Sim Only kun je, voor zover ik weet, gewoon een Zorgeloos Internet blox toevoegen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:04

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ganzz schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:06:
Mijn telefoon komt via vodafoon bij de t-for telecom winkel maar er zit nu ook gewoon een HI kaart in. Geen probleem
Dat kan nog betekenen dat ie branded is. Wat jij hiermee aangeeft is dat ie simlock vrij is. Kan je aangeven welke firmware er nu opzit?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:12
Misschien een stomme vraag: wat is het verschil tussen deze 0587246: N97 Netherlands (NL) CV W en 0579054: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW White Ik heb 0587246: N97 Netherlands (NL) CV W. En wat betekent die CV?

PS: de mijne komt van tfortelecom (online besteld bij www.tfottelecom.nl)

[ Voor 14% gewijzigd door pinokkia op 28-07-2009 22:09 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:55:
[...]

Dan toch nogmaals: ben je er zeker van dat dit nonbranded is? En dan bedoel ik dus: kan jij straks de reguliere firmware update binnenhalen of moet jij wachten op de door Vodafone goedgekeurde firmware. Kan je even melden hoe je deze telefoon besteld hebt? Verlengd/gekocht via vodafone website, via klantenservice of vodafone winkel of is het een telefoon bij een normale telefoonwinkel a la belcompany... dat maakt allemaal wel verschil :P
De mijne komt van de online shop van Vodafone met een productcode van Vodafone... 0587371

Was dus nog geen update voor. Zelf maar gedaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:31:
Hallo iedereen,

Weet iemand een goede converter (van DivX naar MP4) aangezien DivX nog niet wordt ondersteund volgens deze reactie gepost op 15 juli:

There's no version of DivX Mobile Player currently available for the Nokia N97. See http://labs.divx.com/node/7706

Ik las trouwens ook dat er nog steeds geen DivX player is voor de 5800 XM terwijl die al een paar maanden eerder uit is dan de N97.

Iemand een idee aangezien ik door de vele Google resultaten het bos niet meer zie en ik niet een Trojaans Paard binnen wil halen.

Alvast bedankt voor jullie reacties....

En waarom doet de alarmklok het nog steeds niet vlekkeloos?
Ik heb ook Divx files omgezet naar MP4, en ben best een tijdje bezig geweest om een goede converter+instellingen te krijgen maar met de volgende player en instellingen heb ik mooi beeld en is de ondertiteling goed te lezen.

Ik gebruik de volgende converter:

OJOsoft Total Video Converter 2.5.1.1125 Deze is niet gratis,maar er zijn altijd manieren.

Vervolgens kies je het tabblad MP4 en kies je "Apple iphone highest available quality"
Als je dit gedaan klik je het tabblad advanced en rechts edit.

Frame size: 640x360
video compression: MPEG-4
Bitrate: 2300
Frequency: 44100 Hz.

De rest laat je onveranderd. De instellingen zal die ook onthouden als je later een nieuwe film gaat converteren.
Hij converteerd nu films van circa 700 mb naar bestanden van tussen de 1 en 2GB

Maar als je ze er eenmaal op heb staan heb je wel mooie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Sp!tF!re schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:10:
[...]

Volgens mij geldt dat alleen bij Vodafone Scherp, bij de gewone Vodafone Sim Only kun je, voor zover ik weet, gewoon een Zorgeloos Internet blox toevoegen.
Die Internet Blox kun je trouwens ook bij Vodafone prepaid nemen, misschien is dat een optie ?
Ik zou in ieder geval internet nemen, want zoals hier al eerder gezegd is, dit toestel komt helemaal niet tot zijn recht, zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag, ik heb mijn N97 nog niet maar is er ook een programma die je aanzet. en dan bevoorbeeld eind van de dag je route terugkan zien op google maps ofzo?

soort gprs tracking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 03:52:
Heb een vraag, ik heb mijn N97 nog niet maar is er ook een programma die je aanzet. en dan bevoorbeeld eind van de dag je route terugkan zien op google maps ofzo?

soort gprs tracking?
Nokia Sports Tracker

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je een icoon van een bookmark kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNNaiZ
pinokkia schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:07:
Misschien een stomme vraag: wat is het verschil tussen deze 0587246: N97 Netherlands (NL) CV W en 0579054: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW White Ik heb 0587246: N97 Netherlands (NL) CV W. En wat betekent die CV?
Het verschil weet ik niet, googlen heeft mij geleerd dat CV Country Variant betekent. EMEA is zover ik weet Europe, Middle East and Asia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee?
Had vandaag ineens in de gaten dat er een verbinding opgestart werd terwijl ik -bij mijn weten- niets aan heb staan... kon ook niet achterhalen waar dit vandaan kwam.
Weet iemand of er een progje is om de lopende processen te 'zien'?
Ik weet dat ik zoiets had op de N95...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 14:11
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:40:
Iemand een idee?
Had vandaag ineens in de gaten dat er een verbinding opgestart werd terwijl ik -bij mijn weten- niets aan heb staan... kon ook niet achterhalen waar dit vandaan kwam.
Weet iemand of er een progje is om de lopende processen te 'zien'?
Ik weet dat ik zoiets had op de N95...
Handy Taskman :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okeeej bedankt !:P is voor sporters maar je kan het zelfde ideee er uit halen om ze de route waar ik overal geweest ben terug te halen

THanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Ik probeer nu al enige tijd mijn mail met een Exchange server the synchroniseren, echter wil dit maar niet lukken.

Alle instellingen voor de connection en de credentials ingevoerd, maar ik blijf de melding krijgen: "System error. Try again later".
Dit is ook de enige melding die ik krijg in de synchronisation log.
Op de Exchange server, wordt geen logmelding weg geschreven, dus hier maak ik uit op dat hij de Exchange server niet eens bereikt.

Ik probeer dit via een WIFI verbiding te doen.

De versie is Mail for Exchange 2.09(158)

Moet ik mijn versie updaten?
Is er ergens een uitgebreidere log? Of een manier om te zien waar het fout gaat?
Weet iemand wat de melding precies betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
Is er een makkelijke manier om dataroaming uit te schakelen?

Ik weet dat ik de instellingen kan verwijderen, maar is er ook een mogelijkheid om het uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Saninl schreef op zondag 26 juli 2009 @ 02:06:
Overigens werkt die Sygic McGuider bij mij niet?!

(is 7,70 wel compatibel met de N97)?
Ik heb hetzelfde probleem. Hij wil gewoon het programma niet starten. Je kan erop klikken wat je wil.
Moet je hem eerst signen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 19:48

RMX

DennisV1984 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:56:
Is er een makkelijke manier om dataroaming uit te schakelen?

Ik weet dat ik de instellingen kan verwijderen, maar is er ook een mogelijkheid om het uit te schakelen?
Je kunt ergens instellen dat je GSM Mode GSM is ipv Dual of UMTS.
Staat ergens in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, die zocht ik... werkt ook op N97?
Had mn oude N95 al gereset... stom natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:25
RMX schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:13:
[...]

Je kunt ergens instellen dat je GSM Mode GSM is ipv Dual of UMTS.
Staat ergens in de handleiding
Dan kan er nog steeds via gprs gebruik gemaakt worden van dataroaming. Alleen niet meer via 3g.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49

robertwebbe

Robert Webbe

Mensen, ik denk dat jullie een denkfout maken.

Met het GSM (=2G) netwerk kun je bellen, sms'en en traag mobiel internetten.
Met het UMTS (=3G) netwerk kun je bellen, sms'en en snel mobiel internetten.

Bijna iedere netwerkaanbieder heeft momenteel twee netwerken, een GSM en een UMTS netwerk.
Hierdoor ontstaat:
- een betere dekking (omdat het ook fysiek twee verschillende netwerken zijn) en
- een hogere capaciteit (er is meer frequentieruimte beschikbaar) om te bellen, sms'en en mobiel internet.

Als je dus 3G uit zet, doe je jezelf tekort!

Het is ook een denkfout als je denkt dat er hierdoor geen data meer verstuurd kan worden, dat heeft er niet mee te maken. De enige manier om te voorkomen dat er data verbruikt wordt, is de toegangspunten te verwijderen voor de duur dat je in het buitenland bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNNaiZ
robertwebbe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:36:
Mensen, ik denk dat jullie een denkfout maken.

Het is ook een denkfout als je denkt dat er hierdoor geen data meer verstuurd kan worden, dat heeft er niet mee te maken. De enige manier om te voorkomen dat er data verbruikt wordt, is de toegangspunten te verwijderen voor de duur dat je in het buitenland bent.
De N97 biedt in alle instellingen aan om in te stellen 'alleen eigen netwerk' of 'niet bij roaming'; Zelf vorige week succesvol gebruikt in Belgie en het werkt, hij maakte geen contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.trackr.nl/

Is ook een tracksysteem en is niet gericht op het sport gedeelte ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49

robertwebbe

Robert Webbe

CoNNaiZ schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:56:
[...]
Het verschil weet ik niet, googlen heeft mij geleerd dat CV Country Variant betekent. EMEA is zover ik weet Europe, Middle East and Asia.
Volgens mij staat CV voor Content Voucher (N-Gage of Nokia Music).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
DATROAMING UITSCHAKELEN

Bedankt!!!
Ik denk dat ik met die optie "alleen eigen netwerk" wel wat kan, nu nog de vraag...... Vodafone Duistland, wordt dat NIET gezien als "alleen eigen netwerk?"

[ Voor 92% gewijzigd door DennisV1984 op 29-07-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dataroaming: vorige week had hier iemand de slimme tip om 1 letter
in je mobiele data toegangspunt te verwijderen of wijzigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje,

Ik heb maandag j.l mijn N97 ontvangen en ben nu op zoek naar een goede autohouder ivm het vergrendelknopje links.

Nu ben ik zelf eigenlijk alleen op de Brodit uitgekomen, maar weet iemand of dat ook met een zwanenhals kan en zo ja, hoe dat werkt. Ik wil de telefoon namelijk het liefst via een zwanenhals laten werken omdat ie dan mooi in het zicht hangt wanneer ik er mee navigeer (amaze).

Dan heb ik eigenlijk nog een vraag waar ik naar lang zoeken nog geen antwoord op heb kunnen vinden.
Hoe kan ik WLAN uitzetten. Ik vindt het leuk dat ik via mijn WIFI connectie kan internetten, maar alleen als ik dat wil. EIgenlijk wil ik die schakelaar gewoon om kunnen zetten, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monaldo schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:08:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Hij wil gewoon het programma niet starten. Je kan erop klikken wat je wil.
Moet je hem eerst signen?
ZOEK Sygic 7.71.5529 Symbian signed dit en het werk werk beter dan tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:56:
Even een vraagje,

Ik heb maandag j.l mijn N97 ontvangen en ben nu op zoek naar een goede autohouder ivm het vergrendelknopje links.

Nu ben ik zelf eigenlijk alleen op de Brodit uitgekomen, maar weet iemand of dat ook met een zwanenhals kan en zo ja, hoe dat werkt. Ik wil de telefoon namelijk het liefst via een zwanenhals laten werken omdat ie dan mooi in het zicht hangt wanneer ik er mee navigeer (amaze).

Dan heb ik eigenlijk nog een vraag waar ik naar lang zoeken nog geen antwoord op heb kunnen vinden.
Hoe kan ik WLAN uitzetten. Ik vindt het leuk dat ik via mijn WIFI connectie kan internetten, maar alleen als ik dat wil. EIgenlijk wil ik die schakelaar gewoon om kunnen zetten, iemand een idee?
ik heb gewoon bij hubo een anti slip matje gekocht en mijn n97 ligt vast op mijn dashbord.Das ook nog veilig dan zien ze niet dat ik een routeplanner in de auto heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:37:
[...]

ik heb gewoon bij hubo een anti slip matje gekocht en mijn n97 ligt vast op mijn dashbord.Das ook nog veilig dan zien ze niet dat ik een routeplanner in de auto heb.
Mja oke die heb ik zelf ook wel hoor, maar dan ik geen nummer draaien of naar mijn navigatie kijken oid. Dat is dus ook niet echt de optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

Ik ben overigens benieuwd waarom sommige mensen vinden dat de accu zo snel leeg is. Het is me vandaag voor het eerst gelukt om hem in éé keer leeg te krijgen. Vanochtend om 6 uur heb ik hem van de lader gehaald en heb ik ongeveer 2 uur muziek geluisterd, 3 kwartier geinternet, half uurtje gebeld, een half uur muziek gestreamd en ongeveer 10 minuten een spelletje gespeeld. Bovendien checkt hij ook nog iedere 15 minuten 2 mailboxen en lees ik een stuk of 20-30 mailtjes per dag.

Ik heb hem net weer aan de lader gehangen omdat hij een melding gaf dat de accu bijna leeg is. Hij was dus nog niet helemaal leeg. Met mijn N95 haalde ik misschien net de helft van alle dingen die ik net heb opgenoemd.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:56:
Even een vraagje,

Brodit houder kan ook op zwanenhals (pdashop).

Zoals al veel vaker en eerder in deze topic is aangegeven: je kunt toegangspunten proiriteiten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het hier al eens ter sprake is gekomen, ik vond althans niets.

Blijkbaar heeft nokia geen internet radio in de n97 gestoken. Is er toch een manier om internet streams te beluisteren? Ik bedoel dan asx files. Heb core-player al geprobeerd, maar die bestaat alleen nog maar voor de s60v3 en uiteraard is die niet compatibel met de v5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 20:04
Even mijn ervaringen met de N97. Zijn de ervaringen van een "gewone" en niet zo technische gebruiker dus er kunnen misschien ook wel wat simpele dingen in staan. Ben toch wel ff gaar van 54 pagina's maar volgens mij heb ik niets over het hoofd gezien :)

Ik heb het toestel nu 'n kleine week maar moet wel wennen. Zeker aan die vergrendeling. Dat is dan toch eenvoudiger met de "twee toets" handeling op de ouderwetse toestellen. Ik heb wel gevonden dat ik de vergrendeling op een latere tijd kan instellen. Alleen als die eenmaal op de lock zit moet ik vaak het schuifje 2 keer gebruiken. Net alsof ik de eerste keer dan te snel en dus niet helemaal volledig naar voren schuif.
Ook vreemd dat bij het gebruik van het schuifje deze soms geen tril signaal afgeeft en dan wel van de lock af gaat. Als je een toets aan de zijkant aanraakt zie je heel snel even het bericht dat je m moet ontgrendelen maar echt even zicht op het scherm (gemiste oproepen e.d) is er niet veel. Jammer dat er geen combinatie toets is met scherm en/of zijkant.

Daarnaast vind ik dat het beeld erg snel op zwart gaat. Deze is maximaal in te stellen op 60 seconden en niet eens op "uit" te zetten. Zo kan ik niet lang genieten van m'n geinstalleerde aquarium met de twee :+ - visjes :( Is dit "op zwart gaan" nog te omzeilen met een of andere app?

Het scrollen door een site is ook niet altijd even lekker. Vind dat ik soms wel redelijk hard moet drukken/zoeken. En je hoeft maar even te verschuiven en je klikt al iets anders aan of die grote zwarte balk komt tevoorschijn. Kan ook nog wel te maken hebben met het slecht/langzaam inladen van pagina's natuurlijk. Zoals al eerder aangegeven werd is bijv. Nu.nl er smal en lang. Maar als die dan even openstaat springt die bij mij ineens op de slecht-lezende stand en moet ik vreselijk ver van links naar rechts gaan schuiven.

En dan zoek ik me rot naar een heel simpel iets. Ik wil namelijk die toets rechts onder wijzigen. Dit is nu live van Vf maar daar wil ik iets anders (web staat al bovenin de voorkeuren)

Dan wil ik in de widget de mail toevoegen maar dan blijft i alleen komen met vodafone terwijl ik hotmail wil kiezen (staan in dezelfde map maar heb geen keuze mogelijkheid)

Verder heb ik volgens nokia maps maar een licentie voor 3 maanden terwijl ik hier lees dat 1 jaar gebruikelijk is (goedkopere Vf afspraak?)
Nou vind ik die maps ook niet zo geweldig want tijdens een proefrondje werd ik de een na de andere doodlopende en eenrichtingsstraat ingestuurd. (zeker de goedkope oude mappen geleverd)

Ondertussen heb ik ook gevonden dat je het knipperlichtje helemaal uit kan zetten dus dat heeft wel mijn voorkeur. Zeker snachts in de slaapkamer.

Ovi was niet volledig te installeren (application installeren weigert op alle manieren) dus uiteindelijk overgeschakeld naar de laatste nokia pc suite. Kon wel gewoon via de pc en de telefoon inloggen op ovi dus dat gaf geen problemen.

Verder geeft het boekje aan dat er een polsbandje bij moet zitten maar die zie ik niet.
En de handleiding vind ik dit keer ook wat aan de dunne kant (had maar twee dunnere boekjes. De Nl en de Franse versie) Wat wel een goed idee is is het verbindingsstuk. Hoef nu geen nieuwe auto oplader te kopen want dat doe ik met die van de n95 en het tussenstuk. Heb de brodit houder besteld en die is zo te vervangen met die van de n95. Hoef dus niet alles meer aan te schaffen.

Ik las ergens in het forum nog een vraag over de zaklamp maar daar is de "phone torch" een goede uitkomst voor. Werkt goed!

En om krassen te voorkomen heb ik net zo lang met de originele plastic cover gelopen totdat de brando screenprotector kwam. Bij de n95 paste deze precies in het scherm en was die niet zichtbaar. Bij de n97 gaat i eroverheen en past i net niet helemaal exact tot aan/in de randen. Nu is toch ook wel zichtbaar dat er iets over je toestel zit want je ziet de randen aan de uiteinde's net een beetje (bij de zwarte gedeelte's). Maar moet toch een nieuwe bestellen want na een paar keer plakken en afwassen ziet i er niet zo heel fraai meer uit.

Maar ondanks dit alles toch een zeer mooi toestel en ben er toch wel redelijk tevreden mee. Alleen jammer van een paa kleine dingen. Maar dat is misschien te verhelpen met en update. Volgens mij is het zo dat als er teveel bugs inzitten er gewoon een update uitgevoerd kan worden in een NSP. Ook als de telefoon de Vf firmware heeft. Maar neem voorlopig toch de n95 maar als back up mee op vakantie.

[ Voor 1% gewijzigd door etienne100 op 29-07-2009 23:03 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Laatst online: 27-08 14:45
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn N97 geen stabiele wifi verbinding krijgt met mijn kpn experia-box(thompson 780 WL). Alle instellingen in de modem/router en n97 komen zeker voor 100 % overeen. Wanneer ik verbinding maak met mijn draadloze netwerk, lukt dit ook(sleutel wordt geaccepteerd, wpa beveiliging). Als ik vervolgens in m'n router de status van de telefoon nazoek, staat deze af en toe op actief, maar meestal op inactief. Experiabox ziet de N97 dus zeker. Ik weet wat het IP-adres is dat hij automatisch van de DHCP-server krijgt, dus ook dat is geen probleem, komt ook niet dubbel voor. Ik kan pingen van m'n(via draadloze verbinding verbonden) laptop naar N97(andersom niet, omdat ik toevalligerwijs geen (MS)DOS-commandline heb op N97 :P ) en dit lukt ook goed.

De geavanceerde instellingen van de verbinding staan op automatisch detecteren, wat bij meerdere mensen goed resultaat oplevert.(wanneer handmatig gekozen wordt, en alle instellingen laat ik staan, behalve energiebesparing zet ik op uitgeschakeld(sommige routers kunnen daar niet mee overweg) is resultaat negatief) Bij mij lijkt de verbinding dus uiterst instabiel, en het lukt ook nooit om er werkelijk mee op internet te komen. Telefoonsoftware is uiteraard de nieuwste versie. Ik heb overigens wel UK-model, maar zou lijkt me niets uit moeten maken)

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is, of welke richting ik uit zou kunnen denken?

Morgen ook maar eens op het openbare wifi gedeelte proberen. wie weet wat dat doet. resultaat volgt.

EDIT: overigens is dit "forumpje" een mooie kennisbank, met 'n hoop informatie! Ik ben er erg blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door bartlauwers op 29-07-2009 23:34 . Reden: aanvulling ]

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 00:43

Saninl

Heeft er iemand nog een (aantal) sites met handige apps voor de N97, en/of met handige mobiele sites voor op mijn N97?

Als het niet in het topic mag, pm me aub. Ik heb er nog niet veel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:16:
Net een handige alarm app geinstalleerd, heb geen wekker/klok bij mijn nachtkastje,maar op deze manier heb ik dat wel :)
http://img197.imageshack.us/i/alarm.jpg/
Ik heb me rot gezocht opInternet en in dit forum naar deze applicatie... Heb ik iets over het hoofd gezien? Wie weet waar ik deze kan vinden?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etienne100 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:01:

En dan zoek ik me rot naar een heel simpel iets. Ik wil namelijk die toets rechts onder wijzigen. Dit is nu live van Vf maar daar wil ik iets anders (web staat al bovenin de voorkeuren)
In je home screen "opties" en "inhoud bewerken", dan nogmaals de toets "opties" en warempel... Toen stond er "rechterselectietoets" bij.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn helaas heel veel experia boxen waar dit probleem bestaat met meerdere Nokia modellen. Er is veel over terug te vinden op google maar heb het zelf nog niet werkend kunnen krijgen .. gelukkig heb ik dit probleem niet thuis maar alleen bij mijn schoonouders maar het zou mij behoorlijk dwars zitten. Misschien moet je KPN eens helpen maar betwijfel dat je daar verder mee komt.
bartlauwers schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:28:
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn N97 geen stabiele wifi verbinding krijgt met mijn kpn experia-box(thompson 780 WL). Alle instellingen in de modem/router en n97 komen zeker voor 100 % overeen. Wanneer ik verbinding maak met mijn draadloze netwerk, lukt dit ook(sleutel wordt geaccepteerd, wpa beveiliging). Als ik vervolgens in m'n router de status van de telefoon nazoek, staat deze af en toe op actief, maar meestal op inactief. Experiabox ziet de N97 dus zeker. Ik weet wat het IP-adres is dat hij automatisch van de DHCP-server krijgt, dus ook dat is geen probleem, komt ook niet dubbel voor. Ik kan pingen van m'n(via draadloze verbinding verbonden) laptop naar N97(andersom niet, omdat ik toevalligerwijs geen (MS)DOS-commandline heb op N97 :P ) en dit lukt ook goed.

De geavanceerde instellingen van de verbinding staan op automatisch detecteren, wat bij meerdere mensen goed resultaat oplevert.(wanneer handmatig gekozen wordt, en alle instellingen laat ik staan, behalve energiebesparing zet ik op uitgeschakeld(sommige routers kunnen daar niet mee overweg) is resultaat negatief) Bij mij lijkt de verbinding dus uiterst instabiel, en het lukt ook nooit om er werkelijk mee op internet te komen. Telefoonsoftware is uiteraard de nieuwste versie. Ik heb overigens wel UK-model, maar zou lijkt me niets uit moeten maken)

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is, of welke richting ik uit zou kunnen denken?

Morgen ook maar eens op het openbare wifi gedeelte proberen. wie weet wat dat doet. resultaat volgt.

EDIT: overigens is dit "forumpje" een mooie kennisbank, met 'n hoop informatie! Ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog op een N97 van Vodafone zitten te wachten:
Ik heb zojuist met Vodafone gebeld en de nieuwe voorraad komt a.s. maandag binnen.
Krijg ik dus hopelijk volgende week m'n nieuwe telefoon! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:58:
[...]

In je home screen "opties" en "inhoud bewerken", dan nogmaals de toets "opties" en warempel... Toen stond er "rechterselectietoets" bij.

;)
Zie, dat krijg je er nou van als er dit keer maar een handleiding van 74 pagina's bij zit ipv 161 bij de n95 ;)
Dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:21
Ik vraag me eigenlijk af..
zou het mogelijk zijn (misschien via een hack ofzo) om strax android te draaien op de N97?

Als dat zou kunnen dan is de keuze tussen een n86 en n97 makkelijk gemaakt.. nu neig ik zelf toch nog meer richting de n86...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 08:55
Ik ben sinds gister in het bezit van de n97, en ben de hele dag bezig geweest met allerlei nieuwe software en updates e.d. Ik vrees dat ik iets aan de flash lite software heb veranderd, want videos via de youtube applicatie doen het niet meer. Is iemand anders bekend met dit probleem? Ik kan nergens Flash Lite updaten of de vorige versie terugvinden. Ik heb het zowel met wifi als gprs geprobeerd, maar de videos blijven gewoon zwart.. Ik las op andere fora dat na het updaten van flash lite op de n97 de youtube applicatie wel vaker er mee ophoud.

*edit* als ik via opera mini naar youtube ga en vervolgens filmpjes afspeel werkt het wel, dit gaat uiteraard wel via de realplayer op de n97, dit werkt zonder problemen. het ligt dus puur aan de youtube applicatie (flash lite).

[ Voor 17% gewijzigd door Grimmie187 op 30-07-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

weet er iemand of de ophaal interval ook lager kan dan 5 minuten, of kan de telefoon alleen om de 5 minuten checken of ik mail heb? zodra ik de mail afsluit verbreekt hij mijn verbinding, is dit normaal?

En hoe kan ik instellen dat ik niet steeds moet verbinden om te zien of ik nieuw e-mail heb?

Als ik de mail wil ophalen legt hij verbinding met mailbox hotmail, klopt idt of kan dit ook automatisch, want ik zie via msn het berichtje eerder komen dan op de telefoon.

[ Voor 62% gewijzigd door racoon op 30-07-2009 17:26 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om de telefoon op te laden als ie aan de pc verbonden is met usb ?
Bij mij laadt ie namelijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:56
etienne100 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:24:
[...]

Zie, dat krijg je er nou van als er dit keer maar een handleiding van 74 pagina's bij zit ipv 161 bij de n95 ;)
Dank u _/-\o_
Het is wel (helaas) zo dat je de linker toets niet kan instellen :( ik had daar graag de 'menu' toets voor gemaakt, die nu alleen in 'fysieke' toestand op het toestel zit.

Naja.. tenzij ik natuurlijk niet goed gelezen heb / het gemist heb :+
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:47:
Weet iemand of het mogelijk is om de telefoon op te laden als ie aan de pc verbonden is met usb ?
Ik heb gemerkt dat dit een beetje experimenteren is op welke poort je eea. aansluit. Als ik hem op de front poort aansluit, dan werkt het wel, maar sluit ik hem achter aan op een poort, dan niet. Ik denk dat eea. mogelijk te maken heeft met de hoeveelheid stroom die de USB je kan aanleveren (als hij het moet delen met een cam of muis kan het nog wel eens zo weinig zijn dat je foon vindt dat hij er niet mee kan opladen).

[ Voor 40% gewijzigd door _BladE2k_ op 30-07-2009 16:57 . Reden: Toevoeging reactie ]

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Bij mij doet hij dat wel , zodra ik hem aansluit kan ik kiezen voor nokia pc suite of massa opslag en word de accu opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bij mij moet ik een beetje rommelen aan de datakabel en dan ineens
springt ie op charging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
  • Laatst online: 14-01 15:07
_BladE2k_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:55:
[...]

Het is wel (helaas) zo dat je de linker toets niet kan instellen :( ik had daar graag de 'menu' toets voor gemaakt, die nu alleen in 'fysieke' toestand op het toestel zit.

Naja.. tenzij ik natuurlijk niet goed gelezen heb / het gemist heb :+

[...]
Jij had graag geen optie toets meer? Zodat je niks meer in kon stellen? Lijkt me erg handig ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 08:55
Heb het probleem met de youtube app inmiddels opgelost. Gewoon de nieuwste versie downloaden via m.youtube.com of even google naar symbian v5 direct link. De nieuwste versie is een hele verbetering, het laden en zoeken van filmpjes gaat veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

weet er iemand als ik via web en walk internet opga via het wereldbolletje of dit dan via mijn internet onbeperkt bundel gaat, en klopt het dat je bij t-mobile niks meer hoeft in te stellen en dat hij automatisch je onbeperkte bundel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 14:18
racoon schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:57:
weet er iemand als ik via web en walk internet opga via het wereldbolletje of dit dan via mijn internet onbeperkt bundel gaat, en klopt het dat je bij t-mobile niks meer hoeft in te stellen en dat hij automatisch je onbeperkte bundel gebruikt?
Nokia toestellen worden tegenwoordig automagisch ingesteld, en ja via het wereldbolletje internet je inderdaad via je onbeperkte bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook het probleem gehad dat die niet oplade.Ik zag maar 2 streepjes terwijl hij toch de hele tijd via usb verbonden was.Toen ik hem daarna opnieuw starte waren er plotseling alle streepjes.Met Sygic mobile geeft hij ook af en toe een helft van het scherm zwart +de andere helft wit en krijg ik het program niet afgesloten en ben ik verplicht de batterij er even uit te nemen.Ik vrees dat dit te maken heeft met apps die niet compitatibel zijn met de nokia n97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sins een paar dagen ook mijn N97 binnen.
Nu doet zich het volgende problemen voor.
Als ik mijn profiel van "stil" onderdeel trillen aan zet dat doet hij dat niet zodra de telefoon over gaat.In het het profiel van "algemeen" werkt trillen wel ,iemand een idee hoe dit kan ?

Verder ziet hij mijn contactpersonen niet ,zie namelijk geen naam staan op het beeldscherm maar alleen het nummer als iemand uit mijn contactpersonen mij belt.

Verder goed forum ,kan er veel bruikbare informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:29:
Ik vraag me eigenlijk af..
zou het mogelijk zijn (misschien via een hack ofzo) om strax android te draaien op de N97?
Dat zal wel nooit lukken. Wat evtl wel mogelijk is, is een upgrade naar Symbian2, dat er volgend jaar aankomt. Maar of je huidige s60v5 applicaties nog gaan werken, is betwijfelbaar...

D'er is wel een Android shell voor de N97 : cfr http://blog.immmooo.com/mmmooo-releases-m1.html
Te betalen, maar je kan een time-limited demo downloaden (na registratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:13:
Sins een paar dagen ook mijn N97 binnen.
Nu doet zich het volgende problemen voor.
Als ik mijn profiel van "stil" onderdeel trillen aan zet dat doet hij dat niet zodra de telefoon over gaat.In het het profiel van "algemeen" werkt trillen wel ,iemand een idee hoe dit kan ?

Verder ziet hij mijn contactpersonen niet ,zie namelijk geen naam staan op het beeldscherm maar alleen het nummer als iemand uit mijn contactpersonen mij belt.

Verder goed forum ,kan er veel bruikbare informatie vinden.
Beter is het naar mijn idee om een nieuw profiel "trillen" aan te maken... Zet dan bij beltoontype "beltoon" maar beltoon op "uit". Wanneer je dan trillen selecteert bij trillen trilt 'ie wel.

(Dit kan natuurlijk ook gewoon wanneer je je profiel "stil" aanpast. Maar trillen is natuurlijk niet stil als je tel. op een bureau oid ligt...)

Dat je geen namen ziet heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat je dan je nummers van zowel je oude kaartje/tel.geheugen/backup teruggezet hebt maar ook nummers geimporteerd hebt van je SIM kaart. Wanneer een nummer 2 keer voorkomt in je telefoon geeft deze geen naam erbij.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

als ik in mijn homescreen op ovi foto's delen klik, dan gaat hij direct naar het menu geavanceerd, hoe zet ik dit uit en weer op de normale instelling?

[ Voor 8% gewijzigd door racoon op 01-08-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Brodit houder ontvangen en gemonteerd. Het toestel zit er inderdaad erg strak in, precies tussen het slide gedeelte. Moet 'm ook stevig aan duwen om 'm er helemaal in te krijgen :/ Van de ene kant zit hij dan wel heel goed vast maar hij had net iets breder gemogen.

Wilde ik een mail ophalen vanaf de hotmail kreeg ik ineens het bericht dat het geheugen vol was en ik enkele app's moest sluiten. Stond verder niets open en voor zover ik kan zien nog geheugen genoeg. Ook beetje vaag :?

Ben er ook achter dat je de schuif aan de zijkant iets langer moet vasthouden zodat deze "dubbel trilt". Dan voorkom je het twee keer moeten schuiven voordat de lock eraf komt. (maar kan ook aan mijn toestel liggen natuurlijk)

Zag ook nog een usb probleem bij anderen maar daar heb ik geen last van. Aansluiten en hij begint te laden.

[ Voor 7% gewijzigd door etienne100 op 31-07-2009 12:28 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:17
etienne100 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:27:
Ben er ook achter dat je de schuif aan de zijkant iets langer moet vasthouden zodat deze "dubbel trilt". Dan voorkom je het twee keer moeten schuiven voordat de lock eraf komt. (maar kan ook aan mijn toestel liggen natuurlijk)
Wat mij is opgevallen van alle mensen die het "probleem" hebben met 2 x moeten sliden om te unlocken...
Probeer gewoon eens op de fysieke menu knop te drukken. Wat het vaak is is dat de scherm verlichting uit gaat na x ingestelde seconden. Hiermee is het toestel nog niet vergrendeld. Wat je dus eigenlijk zelf doet is met de 1e x de unlock slider gebruiken het toestel te locken (en dan blijft het scherm gewoon zwart) en na nog een keer sliden (2e x in de ogen van meerdere gebruikers) het toestel te unlocken.

Bij mij staat in instellingen - telefoonbeheer - Aut.toetsblokk. ook aan op 1 min, maar ik kan hem vrijwel altijd weer "unlocken" door op de menu knop te drukken... Ik zou zeggen, probeer het eens.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Ik ben bij een nokia service point geweest (of hoe het ookal weer heette).

Ik kon mijn barst in mijn lens (onder de cover dus) NIET laten vervangen onder garantie.

Ik dacht toch echt dat het wel kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 14:18
Saninl schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:45:

Ik kon mijn barst in mijn lens (onder de cover dus) NIET laten vervangen onder garantie.

Barst in de lens valt inderdaad niet onder garantie, dat is namelijk geen fabricage fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
fsve schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:15:
[...]

Wat mij is opgevallen van alle mensen die het "probleem" hebben met 2 x moeten sliden om te unlocken...
Probeer gewoon eens op de fysieke menu knop te drukken. Wat het vaak is is dat de scherm verlichting uit gaat na x ingestelde seconden. Hiermee is het toestel nog niet vergrendeld. Wat je dus eigenlijk zelf doet is met de 1e x de unlock slider gebruiken het toestel te locken (en dan blijft het scherm gewoon zwart) en na nog een keer sliden (2e x in de ogen van meerdere gebruikers) het toestel te unlocken.

Bij mij staat in instellingen - telefoonbeheer - Aut.toetsblokk. ook aan op 1 min, maar ik kan hem vrijwel altijd weer "unlocken" door op de menu knop te drukken... Ik zou zeggen, probeer het eens.
Ik heb de aut.toetsblok. op 4 minuten gezet dus dat duurt wel wat langer. Voor die tijd raak ik inderdaad een toets (maakt eigenlijk niet uit welke) op het toestel aan zodat de verlichting weer aan gaat. Als het scherm op zwart staat kan ik echter/helaas niet door het aanraken van het scherm de verlichting weer aan krijgen wat ik ook enigzins wel jammer vind.
Maar zoals ik al aangaf ligt het misschien aan mijn toestel maar als die gelocked is en ik gebruik de schuif dan voel ik echt een soort pauze tussen het trillen. Een soort van dubbel tril en dan gaat die open. In het begin liet ik al los zodra ik 'm voelde trillen maar dat is dan net wat te vroeg en moet je m nog een klein stukje verder schuiven.
Heb ook nog niets gevonden wat de verlichting langer aan kan houden.
Saninl schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:45:

Ook een beetje raar. Nokia heeft zelf aangegeven dat ze dit probleem kennelijk aangepast hebben bij de toestellen. Dan kunnen ze ook verwachten dat de toestellen van daarvoor dit kunnen krijgen en zouden ze dit toch onder de garantie (fabricage fout) moeten laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Vandaag heb ik ook een N97 besteld i.c.m. een Vodafone abbo. Een medewerker kon me vertellen dat de levering waarschijnlijk in de 2e week van augustus zal plaatsvinden.

Nu heeft deze telefoon eigenlijk alles wat ik zoek, alleen wat me dan weer tegenstaat is dat je vooral op de engelstalige fora veel leest over het schuifje over de camera lens welke nogal krassen schijnt te veroorzaken. Nu is het zo dat dit me steeds meer tegen begint te staan en ik serieus aan het overwegen ben om mijn order te annuleren...

Hoe ervaren jullie het 'krassenprobleem' op de camera? Al mensen die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 20:40
Razr schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:37:

Hoe ervaren jullie het 'krassenprobleem' op de camera? Al mensen die er last van hebben?
Op MobileCowboys staat er ook al een aardig stukje over, heb er zelf ook last van :( Ga er vanuit dat het wel wordt opgelost door Nokia, maar verlopig nog niet.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Ik! lees een paar posts terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Sendar schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:47:
[...]

Op MobileCowboys staat er ook al een aardig stukje over, heb er zelf ook last van :( Ga er vanuit dat het wel wordt opgelost door Nokia, maar verlopig nog niet.
Saninl schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:47:
Ik! lees een paar posts terug..
Ik zit nu dus een beetje te twijfelen of dat ik de bestelling gewoon door laat gaan, en dan maar hopen dat Nokia het probleem gaat oplossen (en ik er niet teveel hinder van ga krijgen voor die tijd). Of ik annuleer de bestelling en wacht af terwijl ik mijn N73 ( :'( ) nog blijf gebruiken.

Ergens heb ik het idee dat er erg veel mensen zijn die er last van hebben, misschien dat het in een nieuwe batch al uitgehaald is? Aangezien ze pas willen gaan promoten ná augustus (iig na de volgende firmware update). En wat zou Nokia evt. kunnen doen aan het probleem? Iedereen zijn tel. opsturen, lens repareren en nieuw achterkantje erop oid? Waarom heb ik er een slecht gevoel over dat zoiets niet snel gaat gebeuren? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 20:40
Nokia N86 Camera Lens Protector vs N97 http://tinyurl.com/np9wgc Ik hoop dat ze het op deze manier gaan oplossen, dat ze de verkochte camera's terugroepen en vervangen.

Hoop dat er veel ruchtbaarheid aan wordt gegeven.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Er is weer nieuwe Software;
- Kaarten 3.1
- Geheugen Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even paar vraagjes.
Ik krijg mijn N97 volgende week binnen.
Is het dan beter om meteen een update van de firmware te doen via OTA of via de computer?
Ik heb namelijk een firmware update gedaan vorige week bij min N96 en die is nu klinisch dood. :(
Ben een beetje bang dat dat dat weer kan gebeuren als ik het bij N97 doe.
Ps wat is de laatste firmwareversie van de N97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:21:
Heb even paar vraagjes.
Ik krijg mijn N97 volgende week binnen.
Is het dan beter om meteen een update van de firmware te doen via OTA of via de computer?
Ik heb namelijk een firmware update gedaan vorige week bij min N96 en die is nu klinisch dood. :(
Ben een beetje bang dat dat dat weer kan gebeuren als ik het bij N97 doe.
Ps wat is de laatste firmwareversie van de N97?
Ik zou het via de computer doen.
Laatste versie is 11...... en nog wat cijfers. Als je je telefoon via PC-Suite laat updaten dan krijg
je automatisch de laatste versie op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een goede mp3 player voor de n97 want nu gaat mijn scherm op zwart en moet ik steeds mijn gsm ontgrendelen.Of kan ik dit ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 21:19
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:56:
[...]

Ik heb me rot gezocht opInternet en in dit forum naar deze applicatie... Heb ik iets over het hoofd gezien? Wie weet waar ik deze kan vinden?

Grtz
dat heet

Key Lock Clock
van Drjukka.com

ff beetje met de instellingen spelen gsm opengeklapt laten (mocht het licht uitgaan druk paar keey je keypad in dan blijft het licht branden!!

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
fsve schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:15:
[...]

Dit probleem had ik voor de firmware update ook (en vele met mij), na update nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net op deze site http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/10231 dat er een grote software update komt in augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:50:
Ik zag net op deze site http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/10231 dat er een grote software update komt in augustus.
wordt tijd want hij geeft toch wel heel vaak de melding geheugen vol, onder andere bij ontvangen van smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marquiss schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:22:
[...]

dat heet

Key Lock Clock
van Drjukka.com

ff beetje met de instellingen spelen gsm opengeklapt laten (mocht het licht uitgaan druk paar keey je keypad in dan blijft het licht branden!!

succes ermee
Dank je! Leuke applicatie die inderdaad erg lijkt op degene die Richie2710 bij zijn post plaatste. Echter is het nietdezelfde. Ik ben die applicatie al meerdere keren tegengekomen voor de Iphone dan wordt 'ie Night Stand genoemd. Voor de N97 kan ik hem niet vinden terwijl de afbeelding van Richie2710 toch echt anders doet vermoeden.

In ieder geval bedankt en hopen dat Richie2710 nog eens mee leest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Razr schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:37:
Nu is het zo dat dit me steeds meer tegen begint te staan en ik serieus aan het overwegen ben om mijn order te annuleren...

Ik heb het nog niet terug gezocht, maar als je ff 'googeld' is het waarschijnlijk ook te vinden.
Het bericht was gepost door een N97 gebruiker die er contakt over had opgenomen met Nokia.

Het probleem met het krassen is bekend bij Nokia maar zou alleen tot een bepaalde productie datum voorkomen. Daarna niet meer.
En bij de NSP is het bekend en kan je onder garantie de cover laten vervangen na afspraak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

catt4u schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 01:12:
[...]

Ik heb het nog niet terug gezocht, maar als je ff 'googeld' is het waarschijnlijk ook te vinden.
Het bericht was gepost door een N97 gebruiker die er contakt over had opgenomen met Nokia.

Het probleem met het krassen is bekend bij Nokia maar zou alleen tot een bepaalde productie datum voorkomen. Daarna niet meer.
En bij de NSP is het bekend en kan je onder garantie de cover laten vervangen na afspraak :)
En het gaat alleen om toestellen uit de eerste batches.
Dus als je nu nog wacht op je N97 dan komt die waarschijnlijk niet uit de eerste batches.
Verder vertelde een NSP medewerker dat het geen probleem is voor de nederlandse versies want deze
zijn later geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg het volgende als antwoord:

Aan de hand van het door U ontvangen imei nr sturen we U hierbij de gevraagde info door :

Start fabrieksgarantie : 29/06/2009
Producttype : RM 505
Productcode : 587245

Is een NL toestel en dus blijkbaar geen eerste batch. Maar is 29/06 dan ook de productie datum ?
GKW schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 08:04:
[...]

En het gaat alleen om toestellen uit de eerste batches.
Dus als je nu nog wacht op je N97 dan komt die waarschijnlijk niet uit de eerste batches.
Verder vertelde een NSP medewerker dat het geen probleem is voor de nederlandse versies want deze
zijn later geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 08:42:
Ik kreeg het volgende als antwoord:

Aan de hand van het door U ontvangen imei nr sturen we U hierbij de gevraagde info door :

Start fabrieksgarantie : 29/06/2009
Producttype : RM 505
Productcode : 587245

Is een NL toestel en dus blijkbaar geen eerste batch. Maar is 29/06 dan ook de productie datum ?

[...]
Waarschijnlijk wel want dit kreeg ik als reactie:
Het toestel is van fabricagedatum 29.6.2009 , dus niet van de eerste productielijn , hier zouden alle problemen in opgelost moeten zijn .

Lijk er op dat een eerste Nederlandse toestellen een fabricagedatum van 29 Juni hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou goed kunnen - ook omdat ik problemen die hier en elders gemeld worden eigenlijk totaal niet herken. Dan zijn de eerste schoonheids foutjes er al uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ik heb een NL toestel met kras :9
rm-505

Voor de bob de bouwers onder ons: http://www.symbian-guru.c...ia-n97-camera-slider.html

zag net ook dat ik krassen/stippen op mijn scherm heb :(
(van de stylus door het spelen van peggle, precies op de plek waar je moet tikken om het balletje te schieten zit een rot plek)

Gelijk maar een screen protector besteld (lekker op tijd....).

[ Voor 115% gewijzigd door Golf2vr6 op 01-08-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

racoon schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:55:
als ik in mijn homescreen op ovi foto's delen klik, dan gaat hij direct naar het menu geavanceerd, hoe zet ik dit uit en weer op de normale instelling?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
Zijn er nog anderen die een probleem hebben met de ovi suite? Vanaf het begin af aan krijg ik niet alles geinstalleerd. Hij blijft steeds hangen op de application installer. Daarnaast geeft i aan dat er een update is; "firmware bijwerken" maar elke keer bij het downloaden krijg ik "mislukt. netwerkfout".
Het betreft een Vf toestel maar kennelijk vindt hij toch wel iets om aan te passen. Alleen krijg ik het steeds niet voor elkaar.
Zijn er nog instellingen die hier mee te maken kunnen hebben? Of hebben andere dit ook gehad en op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 09:37:
Ik heb een NL toestel met kras :9

(van de stylus door het spelen van peggle
Met de nokia-stylus?? En je weet zeker dat het geen vuil is??

Als ik vanaf 00.42 dit filmpje bekijk: http://www.youtube.com/watch?v=kB1GxqRFKzw
waar die jongen met sleutels en munten steeds op dezelfde plek krast zonder
enige schade vind ik het raar dat jij met de stylus wel krassen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Lees dit maar eens:
http://www.n97fanatics.com/a-gallery-of-scratches/

bij mij zijn ze echt van de nokia stylus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op al die foto's zit een screenprotector......... 8)7
Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.