Even mijn ervaringen met de N97. Zijn de ervaringen van een "gewone" en niet zo technische gebruiker dus er kunnen misschien ook wel wat simpele dingen in staan. Ben toch wel ff gaar van 54 pagina's maar volgens mij heb ik niets over het hoofd gezien
Ik heb het toestel nu 'n kleine week maar moet wel wennen. Zeker aan die vergrendeling. Dat is dan toch eenvoudiger met de "twee toets" handeling op de ouderwetse toestellen. Ik heb wel gevonden dat ik de vergrendeling op een latere tijd kan instellen. Alleen als die eenmaal op de lock zit moet ik vaak het schuifje 2 keer gebruiken. Net alsof ik de eerste keer dan te snel en dus niet helemaal volledig naar voren schuif.
Ook vreemd dat bij het gebruik van het schuifje deze soms geen tril signaal afgeeft en dan wel van de lock af gaat. Als je een toets aan de zijkant aanraakt zie je heel snel even het bericht dat je m moet ontgrendelen maar echt even zicht op het scherm (gemiste oproepen e.d) is er niet veel. Jammer dat er geen combinatie toets is met scherm en/of zijkant.
Daarnaast vind ik dat het beeld erg snel op zwart gaat. Deze is maximaal in te stellen op 60 seconden en niet eens op "uit" te zetten. Zo kan ik niet lang genieten van m'n geinstalleerde aquarium met de twee

- visjes

Is dit "op zwart gaan" nog te omzeilen met een of andere app?
Het scrollen door een site is ook niet altijd even lekker. Vind dat ik soms wel redelijk hard moet drukken/zoeken. En je hoeft maar even te verschuiven en je klikt al iets anders aan of die grote zwarte balk komt tevoorschijn. Kan ook nog wel te maken hebben met het slecht/langzaam inladen van pagina's natuurlijk. Zoals al eerder aangegeven werd is bijv. Nu.nl er smal en lang. Maar als die dan even openstaat springt die bij mij ineens op de slecht-lezende stand en moet ik vreselijk ver van links naar rechts gaan schuiven.
En dan zoek ik me rot naar een heel simpel iets. Ik wil namelijk die toets rechts onder wijzigen. Dit is nu live van Vf maar daar wil ik iets anders (web staat al bovenin de voorkeuren)
Dan wil ik in de widget de mail toevoegen maar dan blijft i alleen komen met vodafone terwijl ik hotmail wil kiezen (staan in dezelfde map maar heb geen keuze mogelijkheid)
Verder heb ik volgens nokia maps maar een licentie voor 3 maanden terwijl ik hier lees dat 1 jaar gebruikelijk is (goedkopere Vf afspraak?)
Nou vind ik die maps ook niet zo geweldig want tijdens een proefrondje werd ik de een na de andere doodlopende en eenrichtingsstraat ingestuurd. (zeker de goedkope oude mappen geleverd)
Ondertussen heb ik ook gevonden dat je het knipperlichtje helemaal uit kan zetten dus dat heeft wel mijn voorkeur. Zeker snachts in de slaapkamer.
Ovi was niet volledig te installeren (application installeren weigert op alle manieren) dus uiteindelijk overgeschakeld naar de laatste nokia pc suite. Kon wel gewoon via de pc en de telefoon inloggen op ovi dus dat gaf geen problemen.
Verder geeft het boekje aan dat er een polsbandje bij moet zitten maar die zie ik niet.
En de handleiding vind ik dit keer ook wat aan de dunne kant (had maar twee dunnere boekjes. De Nl en de Franse versie) Wat wel een goed idee is is het verbindingsstuk. Hoef nu geen nieuwe auto oplader te kopen want dat doe ik met die van de n95 en het tussenstuk. Heb de brodit houder besteld en die is zo te vervangen met die van de n95. Hoef dus niet alles meer aan te schaffen.
Ik las ergens in het forum nog een vraag over de zaklamp maar daar is de "phone torch" een goede uitkomst voor. Werkt goed!
En om krassen te voorkomen heb ik net zo lang met de originele plastic cover gelopen totdat de brando screenprotector kwam. Bij de n95 paste deze precies in het scherm en was die niet zichtbaar. Bij de n97 gaat i eroverheen en past i net niet helemaal exact tot aan/in de randen. Nu is toch ook wel zichtbaar dat er iets over je toestel zit want je ziet de randen aan de uiteinde's net een beetje (bij de zwarte gedeelte's). Maar moet toch een nieuwe bestellen want na een paar keer plakken en afwassen ziet i er niet zo heel fraai meer uit.
Maar ondanks dit alles toch een zeer mooi toestel en ben er toch wel redelijk tevreden mee. Alleen jammer van een paa kleine dingen. Maar dat is misschien te verhelpen met en update. Volgens mij is het zo dat als er teveel bugs inzitten er gewoon een update uitgevoerd kan worden in een NSP. Ook als de telefoon de Vf firmware heeft. Maar neem voorlopig toch de n95 maar als back up mee op vakantie.
[
Voor 1% gewijzigd door
etienne100 op 29-07-2009 23:03
. Reden: aanvulling ]