ik heb een Nederlands toestel en die is geproduceerd op 29 Juni en dus behoort hij niet bij de eerste productie partij volgens NokiaCare.backofficeNL.aeroxtaxi schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:21:
Zouden de NL toestelen ook uit de tweede productielijn komen? Ik heb namelijk al wel krassen.
Ik heb contact opgenomen met een care point en ik kreeg als reactie dat ze geen onderdelen van het toestel op voorraad hebben en ze ook niet bestellen omdat het niet rendabel voor hun is![]()
Alternatief is het opsturen van het toestel en dan ben ik hem 15 dagen kwijt.
Welke codes hebben ze nodig om de productiedatum te controleren?GKW schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:49:
[...]
ik heb een Nederlands toestel en die is geproduceerd op 29 Juni en dus behoort hij niet bij de eerste productie partij volgens NokiaCare.backofficeNL.
Ik had alles wat onder de batterij stond opgestuurd. Zal wel teveel info zijn geweest maar goed.aeroxtaxi schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:08:
[...]
Welke codes hebben ze nodig om de productiedatum te controleren?
IMEI nummer is voldoende.aeroxtaxi schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:08:
[...]
Welke codes hebben ze nodig om de productiedatum te controleren?
oke, is ook te achterhalen door *#06# te typen....
Ik heb dit probleem nog steeds niet kunnen oplossen. Erg vervelend. Verwijderen of toevoegen van filmpjes wil ook niet helpen, zodra ik in 1 van de submenu's kom (Alle videoclips, downloads etc.) Blijft hij hangen in dat volgende scherm. Ik kan dan niet meer scrollen of ergens op drukken met de touchscreen. Het vreemde is wel dat als ik dan een knop aanraak als 'verwijder' of 'afspelen', de telefoon wel eventjes trilt dat hij doorgeeft dat de toets ingedrukt wordt.Hacula schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:11:
Als ik in het menu van mijn video's klik op 'Alle videoclips' dan blijft hij hangen. Direct via realplayer werkt wel, maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Erg irritant dit, weet iemand misschien hoe dit kan komen?
Ik heb sinds gisteren mijn Brodit houder ontvangen samen met de ProClip. Lekker makkelijk gemonteerd in de auto, alleen heb ik nu een aantal keer gehad dat wanneer de telefoon in de houder zit, deze opnieuw start uit zichzelf. Heel raar is dat want ik heb het nog nooit gehad buiten de houder. Zou het kunnen komen door de lichte druk tegen de zijkanten? Lijkt mij dat dit niet hoort.
Overigens heb ik ook niet echt een goeie GPS fix (zelfs als ik buiten de auto ben is het niet vol). Navigeren met Sygic was dan ook onmogelijk aangezien hij elke keer dacht dat hij in een andere straat zat. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Overigens heb ik ook niet echt een goeie GPS fix (zelfs als ik buiten de auto ben is het niet vol). Navigeren met Sygic was dan ook onmogelijk aangezien hij elke keer dacht dat hij in een andere straat zat. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Master_A
Verwijderd
Ik heb heb hem vandaag ook gemonteerd, mooi ding. Niet zo een lomp zuignampje op je raam. Ik heb geen last van het probleem wat jij heb. Komt het misschien door het opladen in je auto ofzo?Amiet01 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:14:
Ik heb sinds gisteren mijn Brodit houder ontvangen samen met de ProClip. Lekker makkelijk gemonteerd in de auto, alleen heb ik nu een aantal keer gehad dat wanneer de telefoon in de houder zit, deze opnieuw start uit zichzelf. Heel raar is dat want ik heb het nog nooit gehad buiten de houder. Zou het kunnen komen door de lichte druk tegen de zijkanten? Lijkt mij dat dit niet hoort.
De GPS Fix is niet perfect nee (zoals tomtom), ik heb nog niet echt een lange route gereden maar ga dat over een week testen. Dan weet ik er meer over.
Gr.
Ik heb dit toestel nu ongeveer anderhalve week in gebruik en vind het super werken. Nu heb ik alleen wel een paar dingetjes waar ik tegenaan ben gelopen, namelijk:
Krassen lens. (binnen kort even naar een nsp om het op te laten lossen, krijg je hier trouwens ook een nieuw plaatje over je lens heen?)
op de t en de y van het qwerty tobotje krijg ik krasjes als ik hem open en dicht doe (forceer niets, laat het eigenlijk van zelf gaan met een klen beetje hulp. Niet dat ik hem knetterhard open/dicht laat schieten.), hebben meer mensen hier last van? En kan ik daar wat aan laten doen?
het bovenste speakertje (als je hem recht op houdt) klinkt veel zachter als de onderste, en zit een beetje een ruis door. Zal hier waarschijnlijk ook wel weer mee terug moeten komen, heb alleen geen zin om mijn telefoon 2-4 weken te missen, want heb me oude telefoon al verkocht en heb nog een hele oude backup telefoon liggen die ik liever niet gebruik (een nokia 3510i of een samsung d600 met een dikke barst in mijn scherm)
Dit zijn toch allemaal garantie dingen als ik het zo bekijk toch? En verder moet ik toch zeggen dat ik het op deze punten na een super telefoon vind!
Krassen lens. (binnen kort even naar een nsp om het op te laten lossen, krijg je hier trouwens ook een nieuw plaatje over je lens heen?)
op de t en de y van het qwerty tobotje krijg ik krasjes als ik hem open en dicht doe (forceer niets, laat het eigenlijk van zelf gaan met een klen beetje hulp. Niet dat ik hem knetterhard open/dicht laat schieten.), hebben meer mensen hier last van? En kan ik daar wat aan laten doen?
het bovenste speakertje (als je hem recht op houdt) klinkt veel zachter als de onderste, en zit een beetje een ruis door. Zal hier waarschijnlijk ook wel weer mee terug moeten komen, heb alleen geen zin om mijn telefoon 2-4 weken te missen, want heb me oude telefoon al verkocht en heb nog een hele oude backup telefoon liggen die ik liever niet gebruik (een nokia 3510i of een samsung d600 met een dikke barst in mijn scherm)
Dit zijn toch allemaal garantie dingen als ik het zo bekijk toch? En verder moet ik toch zeggen dat ik het op deze punten na een super telefoon vind!
[ Voor 3% gewijzigd door Rickz op 24-07-2009 20:39 ]
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Verwijderd
Hem binnen brengen en dan vijf weken wachten is niets .Ik heb mijn n95 (met teveel spelling van het scherm) ook eens zolang gemist .Toen ik hem terug kreeg was er helemaal niets aangedaan nsp in belgie.De dag erna in beek bij een nsp geweest daar hadden ze de onderdelen liggen en binnen 10 minuten was het probleem opgelost.Dus ik stel voor om nog even te wachten totdat de nsp de onderdelen van de n97 in hun bezit hebben .Dan word je ook direct geholpen.
Verwijderd
Als ik Mcguider op mijn telefoon zet vraagt hij waar ik het wil installeren op de C E of F geheugen voorzover ik weet is mijn kaartje van Mcguider in het F geheugenslot. Is E dan de beste optie?
Ik had het probleem zelfs zonder dat ik hem aan de oplader had gehangen (had daar namelijk ook aan gedacht). Ik zie op verschillende forums erg veel mensen klagen over de GPS fix kwaliteit. Sommigen zeggen dat dit is verslechterd sinds zij naar OVI Maps 3.0 hebben geupdate. Hopelijk wordt het gefixed met een firmware update (net als bij de N95).Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:37:
[...]
Ik heb heb hem vandaag ook gemonteerd, mooi ding. Niet zo een lomp zuignampje op je raam. Ik heb geen last van het probleem wat jij heb. Komt het misschien door het opladen in je auto ofzo?
De GPS Fix is niet perfect nee (zoals tomtom), ik heb nog niet echt een lange route gereden maar ga dat over een week testen. Dan weet ik er meer over.
Gr.
Master_A
Verwijderd
We zullen zien. Met een beetje tijd maakt nokia ons wel tevredenAmiet01 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:14:
[...]
Ik had het probleem zelfs zonder dat ik hem aan de oplader had gehangen (had daar namelijk ook aan gedacht). Ik zie op verschillende forums erg veel mensen klagen over de GPS fix kwaliteit. Sommigen zeggen dat dit is verslechterd sinds zij naar OVI Maps 3.0 hebben geupdate. Hopelijk wordt het gefixed met een firmware update (net als bij de N95).
Heeft iemand dit tasje al in gebruik: Tasje
Vind het wel een mooi hoesje ben alleen bang dat hij er uit valt.
Gr.
Ik heb ook de brodit houder. Werkt perfect en nergens last van (geen reset o.i.d.)Amiet01 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:14:
[...]
Ik had het probleem zelfs zonder dat ik hem aan de oplader had gehangen (had daar namelijk ook aan gedacht). Ik zie op verschillende forums erg veel mensen klagen over de GPS fix kwaliteit. Sommigen zeggen dat dit is verslechterd sinds zij naar OVI Maps 3.0 hebben geupdate. Hopelijk wordt het gefixed met een firmware update (net als bij de N95).
Ik heb altijd snelle en goede GPS fix. Nog nooit geen uitval gehad met sygic en al redelijk vaak gebruikt. Omdat ik er de ook de mobile flits plaatsen in heb staan heb ik hem ook regelmatig op vaste routes aan staan. Al 3 keer zo een bon bespaart gebleven.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Misschien domme vraag maar hoe krijg je de mobiele flitsplaatsen nou weer op je tel? Deze flitsplaatsen zijn toch variabel?
Master_A
@Amiet01
Ik denk dat hij http://www.trackertag.nl/ ervoor gebruikt.
De reacties over het programma zijn positief, ik ga het ook gelijk proberen wanneer mijn N97 binnen is..
De reacties over het programma zijn positief, ik ga het ook gelijk proberen wanneer mijn N97 binnen is..
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Kijk, dat is nog eens een welkome applicatie.Morpheusk schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:01:
@Amiet01
Is iemand al een leuke vnc viewer tegengekomen?
ik heb er een geprobeerd die op mijn n95 wel werkte maar die crashed op mijn n97
ik heb er een geprobeerd die op mijn n95 wel werkte maar die crashed op mijn n97
That Is The Question
Heb zelf nog geen N97, dus heb het niet kunnen testen, maar deze schijnt te werken volgens de specs: http://my-symbian.com/s60...ons.php?faq=1&fldAuto=279rataplan2 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:26:
Verwijderd
Ik heb hetzelfde, tenmiste ik kwam erachter na het lezen van jouw post. Het stelt niet veel voor bij mij, maar ook de ''r'' is iets beschadigd.dlm schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:39:
Ik denk dat de meeste het wel zullen hebben en zal door het mechanisme komen, het is alleen te hopen dat het niet erger wordt.
Door POI (point of interest) files op je tel te zetten. Apps. die er mee werken die ik ken: Garmin, Navigon, Sygic en Tomtom.Amiet01 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:26:
Misschien domme vraag maar hoe krijg je de mobiele flitsplaatsen nou weer op je tel? Deze flitsplaatsen zijn toch variabel?
Enkele andere poi 's die ik er in heb staan zijn: alle nl mc donalds + burger kings, attractie parken, vaste flitspalen, campings, volvo dealers etc etc.
Nee, zie hierboven. Maar wel een grappige app. Bedankt voor de linkMorpheusk schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:01:
@Amiet01
Verwijderd
Ik heb dan nu ook mijn eerste probleem met de N97. Hij gaat niet meer aan...
Toen ik vanochtend wakker werd stond het toestel uit en nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan.
Hij heeft inmiddels al een uur aan de lader gehangen maar verder dan het witte scherm met nokia erop komt ie niet.
Wat een klotezooi
Toen ik vanochtend wakker werd stond het toestel uit en nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan.
Hij heeft inmiddels al een uur aan de lader gehangen maar verder dan het witte scherm met nokia erop komt ie niet.
Wat een klotezooi
Brandt het ledje naast de aansluiting van de lader?
Zo ja, gewoon nog langer aan de lader hangen voordat je hem aanzet.
Zo nee, lader opnieuw aansluiten totdat het ledje brandt.
Zo ja, gewoon nog langer aan de lader hangen voordat je hem aanzet.
Zo nee, lader opnieuw aansluiten totdat het ledje brandt.
Verwijderd
Het ledje naast de aansluiting brandt ook al ruim 1.5 uur nu. Toestel gaat echter gewoon niet aan...
Met die vnc kan je vanaf je pc je n97 besturen maar niet andersomPhoolie schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:33:
[...]
Heb zelf nog geen N97, dus heb het niet kunnen testen, maar deze schijnt te werken volgens de specs: http://my-symbian.com/s60...ons.php?faq=1&fldAuto=279
That Is The Question
Voor iedereen die nog van plan is om op vakantie te gaan met hun N97: verander een klein dingetje in je toegangspunt voor gprs (een letter van de server verwijderen ofzo). Ik had namelijk de widgets op offline gezet, mail app niet op automatisch gezet. Op één of andere manier heeft mijn telefoon in 3 dagen tijd toch 18 keer connectie gemaakt met het internet via Vodafone gprs.
Nog een tip: als je in bookmarks bent en je drukt de cameraknop half in, dan krijg je de adresbalk direct te zien. Erg handig.
Overigens ben ik nog steeds op zoek naar een app of tool waarmee ik mijn tel kan gebruiken als mediaserver (zoals de N95 het ook kan). In de specs staat nl dat de N97 wel Dlna heeft.
Nog een tip: als je in bookmarks bent en je drukt de cameraknop half in, dan krijg je de adresbalk direct te zien. Erg handig.
Overigens ben ik nog steeds op zoek naar een app of tool waarmee ik mijn tel kan gebruiken als mediaserver (zoals de N95 het ook kan). In de specs staat nl dat de N97 wel Dlna heeft.
Master_A
Verwijderd
Hallo iedereen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
Gisteren mijn N97 binnengekregen. Alles werkt behalve de aansluiting via USB met mijn PC. Op het internet ( o.a dit forum) bleek dat een nieuwe firmware versie dit oplost, maar hoe update je de software als je geen USB verbinding hebt?
Gisteren mijn N97 binnengekregen. Alles werkt behalve de aansluiting via USB met mijn PC. Op het internet ( o.a dit forum) bleek dat een nieuwe firmware versie dit oplost, maar hoe update je de software als je geen USB verbinding hebt?
Voor diegenen die het nog niet hebben gezien. Een pakketje met 249 mooie wallpapers is hier te vinden:
Link
Link
Misschien ook wel iets wat iedereen allang wist, maar als je op je homescreen bent met de widgets en je veegt over je scherm dan verdwijnen ze allemaal, nog een keer vegen en ze zijn weer terug
This too shall pass
Whoozah! Nog iemand die dit dus heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:31:
Wat een klotezooi
Lader aangesloten, komt Nokia logo met een streepje bij de batterij, daarna gaat hij weer uit en begint ie van voor af aan.
Het laden via USB via de pc lukt gelukkig nog wel. Denk dat ik maar langs een Service Point moet...
Verwijderd
Ik kan helemaal niks meer met dit ding nu... ook niet via usb...dadaemon schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:36:
[...]
Whoozah! Nog iemand die dit dus heeft.
Lader aangesloten, komt Nokia logo met een streepje bij de batterij, daarna gaat hij weer uit en begint ie van voor af aan.
Het laden via USB via de pc lukt gelukkig nog wel. Denk dat ik maar langs een Service Point moet...
Hij doet wel alsof ie laadt want die streepjes bewegen. Maar aan gaat ie niet
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 12:22 ]
Toets in (alsof je een telefoonnummer gaat bellen) *#0000#. Dan verschijnt er informatie. Vervolgens Opties (linksonder in de display), controleren op updates, etc.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:19:
Hallo iedereen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
Ik ga er dan wel vanuit dat je internettoegang hebt via wifi of mobiel internet.
Ik heb geen N97 in de buurt maar bij mijn N86 heet het Eigen media.Amiet01 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:11:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 25-07-2009 12:38 ]
Verwijderd
Ik heb hier nog een nieuwe solid black xperia .. en nu twjfel ik ...
de xperia gebruiken .... of maandag een n97 nemen ...
Dus de xperia verkopen en voor een n97 gaan ....
Ik neem zoiezo dan een 1 jarig contract .. meestal betaal ik dan +- 250 voor het toestel...
of ik kan natuurlijk de xperia gebruiken, en mijn abbo verandereren in een sim only ..... scheelt ook weer geld
Het enigste wat ik gebruik is navigatie .. en ik internet erveel op ..
moelijke keuze
Ik neem zoiezo dan een 1 jarig contract .. meestal betaal ik dan +- 250 voor het toestel...
of ik kan natuurlijk de xperia gebruiken, en mijn abbo verandereren in een sim only ..... scheelt ook weer geld
moelijke keuze

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 13:33 ]
Verwijderd
Robert, dank voor je reactie.robertwebbe schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:32:
[...]
Toets in (alsof je een telefoonnummer gaat bellen) *#0000#. Dan verschijnt er informatie. Vervolgens Opties (linksonder in de display), controleren op updates, etc.
Ik ga er dan wel vanuit dat je internettoegang hebt via wifi of mobiel internet.
[...]
Ik heb geen N97 in de buurt maar bij mijn N86 heet het Eigen media.
Wat op mijn Dell mini laptop niet lukte, is wel gelukt op mijn desktop PC. Op mijn laptop blijkt de Software Updater en PC suite niet goed te draaien ( vraagt niet om een Windows restart en is niet resident zoals op mijn desktop) en laadt kennelijk dus geen USB driver. Laatste firmware versie draait en zojuist heb ik op mijn desktop gesync'd met Outlook....
Gister had ik een raar geval, ik zette de telefoon uit en toen weer aan. Helaas reageerde het scherm niet op het aanraken van het scherm (pincode intoetsen) dus toen met het toetsenbord mijn pincode ingetoetst. Vervolgens tijdens het laden van het homescreen bleef hij ook weer hangen, reageerde niet op aanrakingen, lock-slider werkte niet, toetsenbord niet en aan/uit knop niet. Dus toen de batterij eruit en weer aangezet, daarna deed ie weer normaal 
ga eens op zoek naar VNC+, is wel java maar het werkt wel op mijn N97.rataplan2 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:26:
[ Voor 25% gewijzigd door dcell op 25-07-2009 14:38 ]
Verwijderd
Voor mensen die hun eigen applicaties willen signen;
Deze certificaten zijn aan te vragen via:
-OPDA (http://mynokiamobile.org/...pda-developer-certificate)
-iMobile (http://www.mobilecastle.b...-how-get-cer-one-day.html)
Het OPDA certificaat had ik binnen een paar uur ontvangen (afgelopen woensdag), het iMobile certificaat stond afgelopen vrijdag te wachten om te downloaden (na 3 dagen dus).
Het OPDA certificaat had ik binnen een paar uur ontvangen (afgelopen woensdag), het iMobile certificaat stond afgelopen vrijdag te wachten om te downloaden (na 3 dagen dus).
Ik weet niet hoe gebruiks vriendelijk een N97 is voor internet.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:28:
..
moelijke keuze
Als ie net zo makkelijk werkt als de E90 van m'n werk zit het wel goed.
Ik zou voor de N97 gaan als je veel navigeert en internet gebruikt
Met ervaring als ex-SEX1 user zeg ik dat het alleen maar beter kan zijn.
Die kleine priegel teksten en ongewild toetsen van links of knoppen op de X1 was een drama
TT-navigatie was wel erg goed met de X1.
Dat was voor mij ook de reden om na 6 maanden X1 voor de Samsung i8910HD te gaan.
En daar heb ik nog geen seconde spijt van
Hier een ex-SEX1 en kan maar 1 ding zeggen:Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:28:
moelijke keuze
Weg doen die X1! De N97 is sneller, duidelijker, heeft 32Gb aan boord, scheurt niet zoals mijn drie X1's deden, betere Bluetooth verbinding en daardoor automatische synchronisatie als Bluetooth aan staat, en ik kan nog wel even doorgaan.
Succes ermee!
Verwijderd
ty!!Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:02:
Voor mensen die hun eigen applicaties willen signen;
Dit wil ik de importers, of mensen die binnenkort van plan zijn te importeren, toch even mededelen:
Ik dacht er namelijk toen de tijd over om mijn iPhone 3G lekker goedkoop te importeren, ben blij dat ik dat niet gedaan heb, want ik heb inmiddels de derde splinternieuwe iPhone 3G gekregen, 3x één klein stofdeeltje onder mijn scherm, opsturen, binnen tie werkdagen een nieuwe.
Maar het gaat om dit verhaal, is een knip en plak van msn.com
__________________________________________________________________________________________
Online mobieltje kopen? Uitkijken geblazen...
Stel, je wilt een gloednieuwe iPhone of Nokia N97 los kopen. Dan kan het soms vele tientjes, zoniet honderd euro schelen via een niet-Europese website. Maar buiten de EU een mobieltje kopen kan ook veel problemen opleveren.
Er zijn online mobieltjeswinkels die opereren vanuit landen buiten de EU, en die nieuwe toestellen vaak met fors lagere prijzen aanbieden.
Dan is het verleidelijk om op zo'n site een telefoontje te bestellen, zeker als er ook nog eens geen verzendingskosten gerekend worden. Maar kijk uit: het kan heel veel problemen opleveren.
Waarom zoveel verschil?
Maar allereerst: hoe kan het dat mobieltjes op een Amerikaanse of Aziatische site zoveel goedkoper aangeboden worden? Daar zijn meerdere redenen voor.
Ten eerste zijn het de makers van de mobieltjes die de prijs bepalen. Als Nokia in Europa een nieuw toestel op de markt zet voor 600 euro (los, dus zonder abonnement), dan zal een Europese site daar niet snel onder gaan zitten, al was het maar omdat hij dan grote verliezen lijdt.
Ten tweede zijn de netwerken er niet blij mee. Een KPN of Vodafone vindt het niet leuk als zij net een actie rond een nieuw toestel heeft, en de eigenaar van een grote online site gaat daar onder zitten met zijn simlock-vrije aanbieding.
Ten derde is de ene consument de andere niet. In veel Aziatische landen zijn de gemiddelde lonen lager. Daarom kan een Nokia of HTC besluiten om het toestel in China voor een lagere prijs aan te bieden. En natuurlijk is het ook lekker voor de winstmarges van het bedrijf, zegt een woordvoerder van de Consumentenbond.
"Dat is per definitie zo: de mobieltjesmakers pakken een hogere marge in de landen waar de zaken beter geregeld zijn. Zoals in Europa. Dat is gewoon een gevolg van de vrije markteconomie."
Je betaalt meer omdat je minder risico loopt, wil de Consumentenbond maar zeggen.
Daarnaast moeten bedrijven in de EU twee jaar garantie geven, in de landen daarbuiten niet. Dat scheelt ook in de kostprijzen die producenten de handelaren rekenen.
Risico's
Het toestel kan dus goedkoper van buiten de EU gehaald worden. Maar houd er wel rekening mee dat je een kat in de zak thuis kunt krijgen.
"Voor je het weet bestel je een mobieltje, maar krijg je een doos met een blok hout erin thuisbezorgd", zegt de Consumentenbond-woordvoerder. Geen loze praat, want dat is echt voorgekomen.
Voor de duidelijkheid: dit artikel is niet bedoeld om Europese dan wel Nederlandse sites een hart onder de riem te steken. Ook hier hebben mensen met enige regelmaat problemen met geleverde mobieltjes. Maar feit is dat het met niet-Europese sites behoorlijk fout kan gaan.
Afgescheiden markt
Mobieltjesmakers spelen daar op in. Volgens een medewerker van een Nederlandse online winkel maken de producenten expres toestellen die technisch zijn toegespitst op de verschillende continenten.
"Je hebt toestellen met Amerikaanse, Aziatische en Europese specificaties. Dan kunnen er dus zaken niet werken in Europa, maar in Amerika wel", zegt de medewerker.
Maar soms zijn er geen verschillen en kun je alleen aan het toestel-specifieke IMEI-nummer zien voor welk continent het bedoeld is, zegt hij. Maar dat heeft nog steeds consequenties.
"Woon je in Europa en koop je een Aziatisch mobieltje, dan heb je geen garantie bij de fabrikant hier in Europa. Dat kan grote problemen opleveren als je toestel stuk gaat."
Nederlandse mobieltjeswinkels proberen dan ook te vermijden dat ze Aziatische of Amerikaanse mobieltjes importeren, en zijn daarmee automatisch aangewezen op leveranties van de makers zelf - die hun eigen, relatief hoge prijzen rekenen.
Problemen
Toch buiten de EU een toestel scoren, kan problemen opleveren. Want worden de burgers in de Europese Unie beschermd door stevig doortimmerde consumentenwetgeving, in de meeste Aziatische landen - en ook wel in de VS - is die bescherming een stuk minder. En dan kan de reparatie van een mobieltje waar je 400 of 500 euro aan uitgegeven hebt, een lijdensweg worden.
"Wij waarschuwen tégen het kopen van producten bij niet-gerenommeerde websites indien zij zich buiten de Europese Unie bevinden", zegt de Consumentenbond.
De Consumentenbond heeft helaas gelijk gekregen. De horrorverhalen op internet zijn legio. Van mensen die een mobieltje bestelden voor honderden euro's en een kapot toestel kregen. Of mensen die niet een nieuw, maar gerepareerd ('refurbished') mobieltje ontvingen, of toestellen in een onbegrijpelijke taal, met een Chinese handleiding.
Of nog erger: Chinese namaaktoestellen die na drie maanden stuk gaan. "Dat neemt echt schrikbarende vormen aan. Die Chinese namaak is vaak niet van echt te onderscheiden - tot het kapot gaat", aldus de Consumentenbond.
Helpdesk? Welke helpdesk?
En de websites waar ze het gekocht hebben blijken dan toch niet zo klantvriendelijk te zijn als ze zich voordeden. Telefoons worden niet opgenomen, nummers blijken helemaal niet te bestaan, of - erger nog - je hangt 20 minuten in de wacht waarna de verbinding plots wordt verbroken. En je je realiseert dat de winkel waarschijnlijk ook nog eens verdiend heeft aan die wachttijd.
De Consumentenbond raadt in ieder geval aan om alleen te shoppen bij een winkel met een Thuiswinkelwaarborg, of soortgelijk keurmerk. Wie wil betalen met een creditcard, wordt geadviseerd eerst te controleren of de online winkel in kwestie is aangesloten bij een organisatie die samenwerkt met de creditcardmaatschappij.
Ik dacht er namelijk toen de tijd over om mijn iPhone 3G lekker goedkoop te importeren, ben blij dat ik dat niet gedaan heb, want ik heb inmiddels de derde splinternieuwe iPhone 3G gekregen, 3x één klein stofdeeltje onder mijn scherm, opsturen, binnen tie werkdagen een nieuwe.
Maar het gaat om dit verhaal, is een knip en plak van msn.com
__________________________________________________________________________________________
Online mobieltje kopen? Uitkijken geblazen...
Stel, je wilt een gloednieuwe iPhone of Nokia N97 los kopen. Dan kan het soms vele tientjes, zoniet honderd euro schelen via een niet-Europese website. Maar buiten de EU een mobieltje kopen kan ook veel problemen opleveren.
Er zijn online mobieltjeswinkels die opereren vanuit landen buiten de EU, en die nieuwe toestellen vaak met fors lagere prijzen aanbieden.
Dan is het verleidelijk om op zo'n site een telefoontje te bestellen, zeker als er ook nog eens geen verzendingskosten gerekend worden. Maar kijk uit: het kan heel veel problemen opleveren.
Waarom zoveel verschil?
Maar allereerst: hoe kan het dat mobieltjes op een Amerikaanse of Aziatische site zoveel goedkoper aangeboden worden? Daar zijn meerdere redenen voor.
Ten eerste zijn het de makers van de mobieltjes die de prijs bepalen. Als Nokia in Europa een nieuw toestel op de markt zet voor 600 euro (los, dus zonder abonnement), dan zal een Europese site daar niet snel onder gaan zitten, al was het maar omdat hij dan grote verliezen lijdt.
Ten tweede zijn de netwerken er niet blij mee. Een KPN of Vodafone vindt het niet leuk als zij net een actie rond een nieuw toestel heeft, en de eigenaar van een grote online site gaat daar onder zitten met zijn simlock-vrije aanbieding.
Ten derde is de ene consument de andere niet. In veel Aziatische landen zijn de gemiddelde lonen lager. Daarom kan een Nokia of HTC besluiten om het toestel in China voor een lagere prijs aan te bieden. En natuurlijk is het ook lekker voor de winstmarges van het bedrijf, zegt een woordvoerder van de Consumentenbond.
"Dat is per definitie zo: de mobieltjesmakers pakken een hogere marge in de landen waar de zaken beter geregeld zijn. Zoals in Europa. Dat is gewoon een gevolg van de vrije markteconomie."
Je betaalt meer omdat je minder risico loopt, wil de Consumentenbond maar zeggen.
Daarnaast moeten bedrijven in de EU twee jaar garantie geven, in de landen daarbuiten niet. Dat scheelt ook in de kostprijzen die producenten de handelaren rekenen.
Risico's
Het toestel kan dus goedkoper van buiten de EU gehaald worden. Maar houd er wel rekening mee dat je een kat in de zak thuis kunt krijgen.
"Voor je het weet bestel je een mobieltje, maar krijg je een doos met een blok hout erin thuisbezorgd", zegt de Consumentenbond-woordvoerder. Geen loze praat, want dat is echt voorgekomen.
Voor de duidelijkheid: dit artikel is niet bedoeld om Europese dan wel Nederlandse sites een hart onder de riem te steken. Ook hier hebben mensen met enige regelmaat problemen met geleverde mobieltjes. Maar feit is dat het met niet-Europese sites behoorlijk fout kan gaan.
Afgescheiden markt
Mobieltjesmakers spelen daar op in. Volgens een medewerker van een Nederlandse online winkel maken de producenten expres toestellen die technisch zijn toegespitst op de verschillende continenten.
"Je hebt toestellen met Amerikaanse, Aziatische en Europese specificaties. Dan kunnen er dus zaken niet werken in Europa, maar in Amerika wel", zegt de medewerker.
Maar soms zijn er geen verschillen en kun je alleen aan het toestel-specifieke IMEI-nummer zien voor welk continent het bedoeld is, zegt hij. Maar dat heeft nog steeds consequenties.
"Woon je in Europa en koop je een Aziatisch mobieltje, dan heb je geen garantie bij de fabrikant hier in Europa. Dat kan grote problemen opleveren als je toestel stuk gaat."
Nederlandse mobieltjeswinkels proberen dan ook te vermijden dat ze Aziatische of Amerikaanse mobieltjes importeren, en zijn daarmee automatisch aangewezen op leveranties van de makers zelf - die hun eigen, relatief hoge prijzen rekenen.
Problemen
Toch buiten de EU een toestel scoren, kan problemen opleveren. Want worden de burgers in de Europese Unie beschermd door stevig doortimmerde consumentenwetgeving, in de meeste Aziatische landen - en ook wel in de VS - is die bescherming een stuk minder. En dan kan de reparatie van een mobieltje waar je 400 of 500 euro aan uitgegeven hebt, een lijdensweg worden.
"Wij waarschuwen tégen het kopen van producten bij niet-gerenommeerde websites indien zij zich buiten de Europese Unie bevinden", zegt de Consumentenbond.
De Consumentenbond heeft helaas gelijk gekregen. De horrorverhalen op internet zijn legio. Van mensen die een mobieltje bestelden voor honderden euro's en een kapot toestel kregen. Of mensen die niet een nieuw, maar gerepareerd ('refurbished') mobieltje ontvingen, of toestellen in een onbegrijpelijke taal, met een Chinese handleiding.
Of nog erger: Chinese namaaktoestellen die na drie maanden stuk gaan. "Dat neemt echt schrikbarende vormen aan. Die Chinese namaak is vaak niet van echt te onderscheiden - tot het kapot gaat", aldus de Consumentenbond.
Helpdesk? Welke helpdesk?
En de websites waar ze het gekocht hebben blijken dan toch niet zo klantvriendelijk te zijn als ze zich voordeden. Telefoons worden niet opgenomen, nummers blijken helemaal niet te bestaan, of - erger nog - je hangt 20 minuten in de wacht waarna de verbinding plots wordt verbroken. En je je realiseert dat de winkel waarschijnlijk ook nog eens verdiend heeft aan die wachttijd.
De Consumentenbond raadt in ieder geval aan om alleen te shoppen bij een winkel met een Thuiswinkelwaarborg, of soortgelijk keurmerk. Wie wil betalen met een creditcard, wordt geadviseerd eerst te controleren of de online winkel in kwestie is aangesloten bij een organisatie die samenwerkt met de creditcardmaatschappij.
Verwijderd
Weet iemand waar je de beschermming kunt kopen voor de nokia n97? Ik heb er een gevonden maar die lever pas binnen 3 a 4 weken.
http://www.mobielbereikba...InvisibleSHIELD+Origineel
Kent iemand er een die sneller levert?
dat wist ik dus niet. Heb het inmiddels 2 keer gehad dat m'n widgets idd weg waren, en wat ik ook deed, ik kreeg het niet meer terug.Sharky schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:33:
Misschien ook wel iets wat iedereen allang wist, maar als je op je homescreen bent met de widgets en je veegt over je scherm dan verdwijnen ze allemaal, nog een keer vegen en ze zijn weer terug
Geen geval van RTFM want die ligt 100km verderop, en da's een stuk fietsen.
Bedankt.
EDIT:
Volgens mij niet. Ik heb dezelfde kit ook via hun besteld, ong 1 week geleden, en had hed 2 dagen later in de bus. Ze waren toen de enigen die het op voorraad hadden en snel konden leveren.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:20:
Weet iemand waar je de beschermming kunt kopen voor de nokia n97? Ik heb er een gevonden maar die lever pas binnen 3 a 4 weken.
Ik gok dat dit produkt wat populairder was dan ze dachten en ze te snel door hun stock waren. Misschien dat ze inmiddels nabesteld hebben en dat het binnenkort weer leverbaar is? Vraag ze het anders FF.
[ Voor 42% gewijzigd door ZenTex op 25-07-2009 19:48 ]
Verwijderd
http://www.expansys.com/p.aspx?i=185094Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:20:
Verwijderd
Misschien een overbodige vraag maar heb je de accu al eens eruit gehaald en weer erin gezet. Wil ook wel eens helpen.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:31:
Wat een klotezooi
Ik heb 7.7 perfect draaien op mijn N97, dus werkt wel.Saninl schreef op zondag 26 juli 2009 @ 02:06:
Overigens werkt die Sygic McGuider bij mij niet?!
(is 7,70 wel compatibel met de N97)?
Wat werkt er bij jou niet dan? Start hij helemaal niet op, of vind die geen satellieten?
Verwijderd
Al twee keer gehad, dat hij niet meer opstartte, helemaal 'dood'.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:36:
[...]
Misschien een overbodige vraag maar heb je de accu al eens eruit gehaald en weer erin gezet. Wil ook wel eens helpen.
Accu eruit, minstens 30 secs wachten en er weer in en dat hielp...
Verwijderd
Ik heb een jaar gratis navigatie erbij gekregen. Bedoelen ze daar de nokia maps mee ? Zo ja, wat een bagger applicatie is dat zeg.
Zonder internet doet ie niet veel, ik krijg bijv geen stembegleiding terwijl ik hem wel ingesteld heb.
Zonder internet doet ie niet veel, ik krijg bijv geen stembegleiding terwijl ik hem wel ingesteld heb.
Als je McGuider mappen gaat kopieeren vanaf je pc naar je N97 moet je dat niet doen in de stand PCsuite.
Maar moet je als jij je usb aansluit op je pc voor 'massaopslag' kiezen.
Saninl schreef op zondag 26 juli 2009 @ 02:06:
Overigens werkt die Sygic McGuider bij mij niet?!
(is 7,70 wel compatibel met de N97)?
Verwijderd
Kan hij nou nog geen mms internet radio afspelen? Hij opent de link wel in Realplayer en verbind ook goed, maar daarna hoor ik niks.
Zoek zelf eerst eens. is al vaak voorbij gekomen.Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:31:
Kan hij nou nog geen mms internet radio afspelen? Hij opent de link wel in Realplayer en verbind ook goed, maar daarna hoor ik niks.
Nee, er zit (nog) geen internet radio functie op.
Verwijderd
Er zit wel degelijk internet radio op. Alleen geen mms blijkbaar.GKW schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:47:
[...]
Zoek zelf eerst eens. is al vaak voorbij gekomen.
Nee, er zit (nog) geen internet radio functie op.
Leg ff uit hoe,wat,waar met je internet radio dan aub!
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:00:
[...]
Er zit wel degelijk internet radio op. Alleen geen mms blijkbaar.
Verwijderd
staat toch gewoon in de handleiding.Golf2vr6 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:15:
Leg ff uit hoe,wat,waar met je internet radio dan aub!
Verwijderd
Word tijd dat er snel weer een nieuwe update komt.Geen snelle fix meer.Af en toe moet ik dat ding van 500€ terug opstarten omdat ik geen apps meer kan installeren.enz....
DAt heb ik ook gedaan...mstevy78 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 09:42:
Als je McGuider mappen gaat kopieeren vanaf je pc naar je N97 moet je dat niet doen in de stand PCsuite.
[...]
En dan installeer ik hem enzo
Maar als ik het pictogram wil selecteren en dan wil openen opent er helemaal niets.. er gebeurt dan gewoon helemaal niets..
Ik heb het zelfde probleem gehad.dadaemon schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:36:
[...]
Whoozah! Nog iemand die dit dus heeft.
Opladen via de geleverde oplader wou niet
Toen een oude Nokia lader gepakt en de adapter er tussen.
Laden ging toen wel goed.
Verwijderd
Klein tipje: begin niet aan die interactieve spaanse cursus van drie euro uit de ovi store!!
Programma hangt,crasht, is niet meer op te starten, etc. etc.
En als je dan na een halve week de developper probeert te helpen met diverse debug-
versies voor hem installeren en rapporteren, en je bent het dan op een gegeven moment
zat en je vraagt je geld terug, is het van "ja jammer, moet je bij de ovi store zijn joh...."
Programma hangt,crasht, is niet meer op te starten, etc. etc.
En als je dan na een halve week de developper probeert te helpen met diverse debug-
versies voor hem installeren en rapporteren, en je bent het dan op een gegeven moment
zat en je vraagt je geld terug, is het van "ja jammer, moet je bij de ovi store zijn joh...."
Hetzelfde hier, op mijn N96 werkte het prima, op de N97 wil het programma niet starten als je op het icoontje klikt.Saninl schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:14:
[...]
DAt heb ik ook gedaan...
En dan installeer ik hem enzo
Maar als ik het pictogram wil selecteren en dan wil openen opent er helemaal niets.. er gebeurt dan gewoon helemaal niets..
Hoe kan ik een dvd video_ts file omzetten naar een mp4 file. Ik krijg de losse bestanden wel omgezet, maar dan verdwijnt dvd menu structuur en heb ik dus verschillende files van 1 film..
Verwijderd
Werkende dvd menus gaan niet werken. Je zal de hoofdfilm moeten rippen naaraeroxtaxi schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:52:
Hoe kan ik een dvd video_ts file omzetten naar een mp4 file. Ik krijg de losse bestanden wel omgezet, maar dan verdwijnt dvd menu structuur en heb ik dus verschillende files van 1 film..
een m2v file en ac3/pcm file en die files dan vervolgens hercoderen naar een mp4 file.
Wat ik begrepen heb is dat je versie 7.72 nodig hebt. Hier draait hij super.Hacula schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:45:
[...]
Hetzelfde hier, op mijn N96 werkte het prima, op de N97 wil het programma niet starten als je op het icoontje klikt.
Ik heb gewoon de 7.71 build 5529 draaien op de N97. Ik heb wel de Touch versie (5800) draaien. Volgens mij is 7.72 er nog niet of heb ik iets gemist?CoNNaiZ schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:15:
[...]
Wat ik begrepen heb is dat je versie 7.72 nodig hebt. Hier draait hij super.
Verwijderd
Heb het werkend op mijn N97.CoNNaiZ schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:15:
[...]
Wat ik begrepen heb is dat je versie 7.72 nodig hebt. Hier draait hij super.
Versie 7.71 5529D
Werkt perfect... had in t begin wat last met het krijgen van een fix
zeker alleen op de ingetrated gps... maar da's nu ook over
Vinden jullie het Unlock knopje (aan de zijkant) ook zo gammel? Aangezien je dat ene knopje zeer regelmatig (tig keer per dag) moet gebruiken vraag ik me af hoe lang dat dingetje zal blijven werken. Het voelt nu al, na een week gebruik, erg losjes.
Verwijderd
Inderdaad 7.70 werkt niet op de N97 , je moet er echt 7.71 opzetten.Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:06:
[...]
Heb het werkend op mijn N97.
Versie 7.71 5529D
Werkt perfect... had in t begin wat last met het krijgen van een fix
zeker alleen op de ingetrated gps... maar da's nu ook over
Voor degene die uit de buurt van Eindhoven komen, en het niet voor elkaar krijgen, stuur me maar een mailtje.
Verwijderd
Ik heb alleen geen fix ook niet na 15 km.Morgen eens proberen alles eraf en opnieuw erop.
Gewoon eerst even Nokia Maps opstarten, zodra die fix heeft Sygic opstarten en dan Nokia Maps uitzetten. Probleem opgelost en buiten binnen 10 seconden een fixVerwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:10:
Ik heb alleen geen fix ook niet na 15 km.Morgen eens proberen alles eraf en opnieuw erop.
whats your mail?Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:14:
[...]
Inderdaad 7.70 werkt niet op de N97 , je moet er echt 7.71 opzetten.
Voor degene die uit de buurt van Eindhoven komen, en het niet voor elkaar krijgen, stuur me maar een mailtje.
ik kan het ni vinde in je profiel..
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kom nog niets tegen over de gratis navigatie van navman. Deze draaide goed op de n95 maar de n97 wordt nog niet genoemd op hun site. Iemand dit al geprobeerd?
Verder heb ik gewoon een mailbox toegevoegd en daar m'n hotmail adres ingevoerd. Ik moest mijn wachtwoord invoeren en op de een of andere manier weet í precies waar hij moet zijn want ineens zijn alle mails opgehaald. Kan eigenlijk nergens vinden of deze account nog te beveiligen is ofzo (en of het op deze manier dus veilig is om te doen)
Ook probeerde ik windows live/ messenger te installeren maar dat werkt niet. Ook niet de oudere versie. Ik krijg als ik installeer met de oude (van de n95) installer op de telefoon steeds het bericht "certificaat fout". Ga ik installeren met de nokia application installer welke via de ovi suite op de pc gezet is krijg ik op de pc steeds de melding "failed to load aplication components. please reinstall the application".
ik zie wel dat na het installeren van de nieuwe installer (via ovi) de icoontjes een andere vorm/kleur hebben gekregen.
Zoals ik al aangaf heb ik op alle mogelijkheden gezocht in de zoekfunctie maar kon er niet echt iets over vinden.
Verder heb ik gewoon een mailbox toegevoegd en daar m'n hotmail adres ingevoerd. Ik moest mijn wachtwoord invoeren en op de een of andere manier weet í precies waar hij moet zijn want ineens zijn alle mails opgehaald. Kan eigenlijk nergens vinden of deze account nog te beveiligen is ofzo (en of het op deze manier dus veilig is om te doen)
Ook probeerde ik windows live/ messenger te installeren maar dat werkt niet. Ook niet de oudere versie. Ik krijg als ik installeer met de oude (van de n95) installer op de telefoon steeds het bericht "certificaat fout". Ga ik installeren met de nokia application installer welke via de ovi suite op de pc gezet is krijg ik op de pc steeds de melding "failed to load aplication components. please reinstall the application".
ik zie wel dat na het installeren van de nieuwe installer (via ovi) de icoontjes een andere vorm/kleur hebben gekregen.
Zoals ik al aangaf heb ik op alle mogelijkheden gezocht in de zoekfunctie maar kon er niet echt iets over vinden.
[ Voor 71% gewijzigd door etienne100 op 27-07-2009 14:34 ]
na de softwareupdate valt op dat het licht achter het menuknopje 2 sec. oplicht en dan weer 2 sec uitgaat en dit gaat maar door,als de schermverlichting uit is. het is niet aan en uit, maar langzaam zwak branden naar sterk branden en weer langzaam van sterk branden naar uit.
ik heb geprobeerd met startscherm online en offline , en niks is volgens de taskmanager aktief.
is dit bij meer mensen opgevallen...?
ik heb geprobeerd met startscherm online en offline , en niks is volgens de taskmanager aktief.
Verwijderd
Dit heeft te maken dat je kan zien dat de telefoon actief is, en als er een bericht is ofiets dan knippert die 2 keer snel achterelkaar
er is ook ergens een filmpje van op youtube, maar kan hem niet zo snel vinden
Verwijderd
Mijn N97 gaat morgen weer retour. Krijg met geen mogelijkheid de toetsblokkering eraf
. Verder relaxte telefoon, alleen jammer dat ik minimaal 2 weken moet wachten voor ik hem straks terug krijg.
Verwijderd
Ik had hetzelfde euvel toe in het programma via pcsuite installeerde, wanneer je echter eerst het installatie bestand via massaopslag usb, op de telefoon zet, en dan vanaf de telefoon installeert werkt het wel. (althans bij mij)Hacula schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:45:
[...]
Hetzelfde hier, op mijn N96 werkte het prima, op de N97 wil het programma niet starten als je op het icoontje klikt.
Verwijderd
Vriend van me werkt bij een NSP en heb hem de telefoon gister meegegeven.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:31:
Wat een klotezooi
De batterij was dood en ze zeggen dat dat komt omdat de batterij niet volledig had opgeladen toen ik de telefoon uit de doos haalde.
Vreemd verhaal want ik heb hem nu al 3 weken... maar goed, nieuwe batterij gekregen en klaar is kees
Mssn toch goede tip voor mensen die hem nog moeten krijgen om die batterij volledig vol te laden
Service nokia is
Nu je het zegt...... Bij mij is dat ook zo! Was me helemaal nog niet opgevallen.paul404 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:24:
na de softwareupdate valt op dat het licht achter het menuknopje 2 sec. oplicht en dan weer 2 sec uitgaat en dit gaat maar door,als de schermverlichting uit is. het is niet aan en uit, maar langzaam zwak branden naar sterk branden en weer langzaam van sterk branden naar uit.
ja, je hebt waarschijnlijk gelijk. als er een smsje in de wacht staat , knippert ie inderdaad 2 maal en sneller.Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:40:
Dit heeft te maken dat je kan zien dat de telefoon actief is, en als er een bericht is ofiets dan knippert die 2 keer snel achterelkaar
ik geloof nu wel dat dit inderdaad zo hoort te zijn , klinkt eigenlijk wel logisch ook.
alleen had ik er nog nergens iets over gelezen ...
THX , ik ben weer gerustgesteld
Verwijderd
vraagje.. en ik heb nog niets voorbij zien komen
ik heb een aantal progjes geinstalleerd, alleen als ik nu naar toepas. beheer ga, geinst. toepass ben ik een groot deel van de installatie bestanden 'kwijt'... lijkt wel of ie naar een bepaal dgeheugen kijkt en niet naar de rest. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
ik heb een aantal progjes geinstalleerd, alleen als ik nu naar toepas. beheer ga, geinst. toepass ben ik een groot deel van de installatie bestanden 'kwijt'... lijkt wel of ie naar een bepaal dgeheugen kijkt en niet naar de rest. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
MSN Messenger Touch (google is je vriend)
old turbo MSN modded with touch icon and splash screen + new name(changed from turbo msn to messenger), its full version, works on N97 only as it needs d-pad to press enter to send message to chat buddy, works great, fully tested on n97
old turbo MSN modded with touch icon and splash screen + new name(changed from turbo msn to messenger), its full version, works on N97 only as it needs d-pad to press enter to send message to chat buddy, works great, fully tested on n97
[ Voor 16% gewijzigd door Golf2vr6 op 28-07-2009 08:51 ]
Verwijderd
Menu - Instellingen - Telefoon - Meldingsindicatoren - Stand-by comm. - Uit!paul404 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:33:
[...]
ja, je hebt waarschijnlijk gelijk. als er een smsje in de wacht staat , knippert ie inderdaad 2 maal en sneller.
ik geloof nu wel dat dit inderdaad zo hoort te zijn , klinkt eigenlijk wel logisch ook.
alleen had ik er nog nergens iets over gelezen ...
THX , ik ben weer gerustgesteld
Nu licht de menuknop alleen nog op bij een gemiste oproep, een nieuwe sms en/of email. Voor de update lichte mijn menuknop ook al op.
Dat lichtje doet i bij mij ook. Maar dan staat er geen bericht oid te wachten. Vannacht heb ik m maar onder een kussen geschoven want hij bleef het doen 
Ben er ook achter waarom er niets geinstalleerd kon worden. Om de een of andere vage reden lukt de installatie van de application installer vanaf de ovi cd keer op keer niet. Alles een paar keer verwijderd en weer opnieuw maar helaas. Heb de laatste pc suite vanaf de nokia site binnen gehaald en het daar maar mee gedaan (grappig dat ze daar de n97 ook gewoon nog niet in de toestel lijst hebben staan)
Kom bij het installeren van bepaalde toepassingen ook regelmatig het bericht tegen dat de toepassing niet compatibel is met het toestel terwijl het gewoon voor de n97 moet zijn.
Ben er ook achter waarom er niets geinstalleerd kon worden. Om de een of andere vage reden lukt de installatie van de application installer vanaf de ovi cd keer op keer niet. Alles een paar keer verwijderd en weer opnieuw maar helaas. Heb de laatste pc suite vanaf de nokia site binnen gehaald en het daar maar mee gedaan (grappig dat ze daar de n97 ook gewoon nog niet in de toestel lijst hebben staan)
Kom bij het installeren van bepaalde toepassingen ook regelmatig het bericht tegen dat de toepassing niet compatibel is met het toestel terwijl het gewoon voor de n97 moet zijn.
Verwijderd
lampje knippert is die gewoon actief.. dus staat de telefoon aan....
Als het lampje 2 keer snel achter elkaar knippert heb je gemiste oproep of een sms enz...
Als het lampje 2 keer snel achter elkaar knippert heb je gemiste oproep of een sms enz...
Verwijderd
raar, maar vanochtend was alles ineens weer terug... en kan al geinstalleerde progjes zonder probleem verwijderen. Wat het nou gewesst is, geen ideeVerwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:24:
vraagje.. en ik heb nog niets voorbij zien komen
Is er een verschil tussen een UK, DE & NL N97?
Behalve dat de Handleiding in een vreemde taal is? En dat firmware updates eerder/later komen. Ik heb al begrepen dat het voor de garantie niets uitmaakt waar het toestel vandaan komt.
De reden van mijn vraag is dat *#^^@+%* Vodadfone mijn bestelling "per ongeluk" heeft geannuleerd
en nu mag ik opnieuw mijn bestelling doen alleen krijgen zij de N97 pas 3 augustus en er zijn +500 wachtenden voor mij. Bij een internet winkel kan ik hem morgen al in huis hebben maar het is een Duitse N97.
Er zijn tweakers met een UK N97, stuiten jullie op problemen?
Behalve dat de Handleiding in een vreemde taal is? En dat firmware updates eerder/later komen. Ik heb al begrepen dat het voor de garantie niets uitmaakt waar het toestel vandaan komt.
De reden van mijn vraag is dat *#^^@+%* Vodadfone mijn bestelling "per ongeluk" heeft geannuleerd
Ik heb zelf een UK versie en ondervind helemaal geen problemen. Het enige minpunt was dat de UK update de vorige keer ongeveer 1,5 week later was dan de NL versie. Verder gebruik ik de N97 met veel plezier en hij werkt als een tierelier.
Master_A
Verwijderd
Hoi, hier sinds een aantal dagen ook de trotse bezitter van een N97! Niets anders dan lof en in tegenstelling tot een hoop negatief commentaar heb ik al deze minimale minpuntjes terzijde gelegd en ze (nog) helemaal niet als negatief ervaren. Ik heb de overstap vanaf een N95-1 gemaakt.
Nadat ik hem binnen heb gekregen (via vodafone) nog niets geinstalleerd en meteen maar naar een update gezocht. Die bleek er niet te zijn voor mijn productcode (0587371). Ik zie die productcode trouwens helemaal nergens terug in de lijsten. Tja, wat doe je dan als fanaat, veranderen dus. Dat bleek niet helemaal goed gegaan te zijn want de telefoon deed (op een rood/groen en wit knipperend scherm na) helemaal niets meer.
Na een uurtje zoeken op Inet alle benodigde programmaatjes bij elkaar gezocht en de telefoon van scratch geflashed, dus rechtstreeks de nieuwe firmware er op gezet. Nu weet ik alleen even niet welke de meest gangbare voor telefoons in Nederland is. Ik heb nu 0570817: RM-505_EMEA_EURO_QW1 Black er op gezet maar vraag me af of ik niet beter
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black er op had kunnen zetten... Misschien kan iemand hier zijn mening over geven?
Telefoon draait helemaal top en heb tot nog te zelf niets als negatief ervaren!
Nadat ik hem binnen heb gekregen (via vodafone) nog niets geinstalleerd en meteen maar naar een update gezocht. Die bleek er niet te zijn voor mijn productcode (0587371). Ik zie die productcode trouwens helemaal nergens terug in de lijsten. Tja, wat doe je dan als fanaat, veranderen dus. Dat bleek niet helemaal goed gegaan te zijn want de telefoon deed (op een rood/groen en wit knipperend scherm na) helemaal niets meer.
Na een uurtje zoeken op Inet alle benodigde programmaatjes bij elkaar gezocht en de telefoon van scratch geflashed, dus rechtstreeks de nieuwe firmware er op gezet. Nu weet ik alleen even niet welke de meest gangbare voor telefoons in Nederland is. Ik heb nu 0570817: RM-505_EMEA_EURO_QW1 Black er op gezet maar vraag me af of ik niet beter
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black er op had kunnen zetten... Misschien kan iemand hier zijn mening over geven?
Verwijderd
Hallo iedereen,
Weet iemand een goede converter (van DivX naar MP4) aangezien DivX nog niet wordt ondersteund volgens deze reactie gepost op 15 juli:
There's no version of DivX Mobile Player currently available for the Nokia N97. See http://labs.divx.com/node/7706
Ik las trouwens ook dat er nog steeds geen DivX player is voor de 5800 XM terwijl die al een paar maanden eerder uit is dan de N97.
Iemand een idee aangezien ik door de vele Google resultaten het bos niet meer zie en ik niet een Trojaans Paard binnen wil halen.
Alvast bedankt voor jullie reacties....
En waarom doet de alarmklok het nog steeds niet vlekkeloos?
Weet iemand een goede converter (van DivX naar MP4) aangezien DivX nog niet wordt ondersteund volgens deze reactie gepost op 15 juli:
There's no version of DivX Mobile Player currently available for the Nokia N97. See http://labs.divx.com/node/7706
Ik las trouwens ook dat er nog steeds geen DivX player is voor de 5800 XM terwijl die al een paar maanden eerder uit is dan de N97.
Iemand een idee aangezien ik door de vele Google resultaten het bos niet meer zie en ik niet een Trojaans Paard binnen wil halen.
Alvast bedankt voor jullie reacties....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 11:38 ]
Ik maak er met veel plezier gebruik van. Alles in de Nederlands taal, alleen de gebruiksaanwijzing niet, maar die is overal (legaal) te downloaden. En dat de firmware een weekje later komt vindt ik ook geen probleem. Kan ik een week lang de reacties lezen van mede Tweakers en beslissen of ik die firmware er wel of niet erop zet...N97 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:42:
De reden van mijn vraag is dat *#^^@+%* Vodadfone mijn bestelling "per ongeluk" heeft geannuleerden nu mag ik opnieuw mijn bestelling doen alleen krijgen zij de N97 pas 3 augustus en er zijn +500 wachtenden voor mij. Bij een internet winkel kan ik hem morgen al in huis hebben maar het is een Duitse N97.
eenzelfde hier, ook vanaf de N95-1. Ik heb hem naar de 0587245 geupdate. Kwam van deze lijst af, waar overigens ook de Vodafone code tussen staat: http://www.nokiausers.net/forum/nokia-n97/27726-n97-product-Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:14:
Hoi, hier sinds een aantal dagen ook de trotse bezitter van een N97! Niets anders dan lof en in tegenstelling tot een hoop negatief commentaar heb ik al deze minimale minpuntjes terzijde gelegd en ze (nog) helemaal niet als negatief ervaren. Ik heb de overstap vanaf een N95-1 gemaakt.
codes.html
Ik heb overigens geen idee, wat de verschillen ertussen zijn.
Let er met een Duitse telefoon wel op dat ze in Duitsland een ander toetstenbord gebruiken, QWERTZ ipv QWERTY (dat is dan ook het grootste verschil, de Z en Y zijn omgedraaid)N97 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:42:
De reden van mijn vraag is dat *#^^@+%* Vodadfone mijn bestelling "per ongeluk" heeft geannuleerden nu mag ik opnieuw mijn bestelling doen alleen krijgen zij de N97 pas 3 augustus en er zijn +500 wachtenden voor mij. Bij een internet winkel kan ik hem morgen al in huis hebben maar het is een Duitse N97.
Amiet01, sonsan & The_Fes,
Hartelijk dank voor jullie reacties!!!
En The_Fes bedankt voor de keyboard tip, ik realiseerde me dat geeneens. Ik heb de leverancier gebeld en hij melde mij dat er geen verschil in zit. Hij beweerde zelfs dat Nokia altijd qwerty-keyboards levert.
Hoe dan ook, dat de Z & Y omgedraait zijn overleef ik wel.
Nu kamperen bij de brievenbus.
Hartelijk dank voor jullie reacties!!!
Nu kamperen bij de brievenbus.
Verwijderd
hey ik heb een probleem met google maps, deze valt namelijk na een tijdje gebruik uit. ik heb google maps al opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt niet. zijn er meer mensen met dit probleem? en is er een oplossing voor?
Verwijderd
Mijn rss-feed op nu.nl werkt ineens niet meer, laatste update 27-07? Hij staat op automatisch ieder kwartier.
Opnieuw installeren werkt niet, nieuwe feeds werken ook niet.
Iemand een idee?
Opnieuw installeren werkt niet, nieuwe feeds werken ook niet.
Iemand een idee?
Yups, dit heb ik ook, geen oplossing nog voor gevonden.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:14:
hey ik heb een probleem met google maps, deze valt namelijk na een tijdje gebruik uit. ik heb google maps al opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt niet. zijn er meer mensen met dit probleem? en is er een oplossing voor?
Jandoedelzak & CoNNaiZ,Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:14:
Probeer eens een oudere versie van Google maps te installeren. Google heeft onlangs 3.2 (met kaart-layers) uitgebracht en mabye it's still buggy.
Google is je beste vriend.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:31:
Hallo iedereen,
Weet iemand een ...
http://www.google.com/sea...st_messages%2F1356592&lr=
Crusher77 zegt Total Video Converter van EffectMatrix
&
gsmfreak zegt Xilisost DVD Ripper Ultimate 5
Dit topic is gesloten.
Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.