Misschien iemand een idee?Wetterhahn schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:40:
Lap tekst met probeem over tethering met de N97.
Ja dat kan.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:08:
Hoi ik ben nieuw op dit forum,ik ben gelukkig van mijn N96 af en krijg over een paar dagen mijn N97.Ik heb een vraag ,ik heb een back up gemaakt van mijn telefoonnummers adressen notities en agenda met nokia pc suitte.Mijn vraag is kan ik dit ook gewoon weer terugzetten op min N97?
Als je 3G in beeld ziet betekent dit dat je verbonden bent met het UMTS netwerk. Pas als er data over de verbinding gaat, dan veranderd dat in 3.5 (=HSDPA).md89 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:10:
Hoe kan ik zien op het startscherm of er verbinding is? Ik heb steeds links bovenin 3G staan..betekent dit dat hij verbonden is met internet? Ik heb het startscherm offline staan maar 3G blijft maar in beeld..
Als je twee pijltjes in tegengestelde richting ziet, dan zit je op het (trage) GSM netwerk.
[ Voor 26% gewijzigd door robertwebbe op 17-07-2009 23:46 ]
Verwijderd
Ik heb altijd 3G staan maat hij is niet verbonden - 3G staat links, Wifi staat rechts. Als ik bij de actieve verbindingen kijk zie ik ook alleen Wifi. Of zie ik iets over het hoofd ?Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:05:
Okay dank je voor het snelle antwoord
Yep gemiste kans. Wellicht komt deze bundeling van applicaties nog. Lijkt me de enige manier om een concurrerend merk de baas te worden.friendlyfiend schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:30:
[...]
Kijk! vet cool dit. Maar aan de andere kant.. dit is dus wat ik al dacht. Deze apps staan dus niet in de Ovi store... Ik had gehoopt dat gewoon alle apps voor de N97 op 1 plek kwamen te staan, gratis en betaald.
Dat idee had ik dus bij de Ovi store, waarom staan zulke geweldige apps (als bijv. de mobbler) niet in die store?
Als ze willen concurreren met Apple store moeten ze dit niet doen.
Leuk nieuws: De website van Nokia Messaging is down, waardoor ie heel mn mailboxen op mn telefoon leeggegooid heeft. Zijn goed bezig daar bij Nokia.
Edit: Tenminste...email.nokia.com is stuk. Dus ik weet niet of het echt daar aan ligt, het enige wat ik weet is dat ik geen mailtjes meer heb op mijn telefoon. Of ben ik de enige?
Edit: Tenminste...email.nokia.com is stuk. Dus ik weet niet of het echt daar aan ligt, het enige wat ik weet is dat ik geen mailtjes meer heb op mijn telefoon. Of ben ik de enige?
[ Voor 38% gewijzigd door jeroenremie op 18-07-2009 11:57 ]
Nah ja, we zijn ook allemaal nog maar een klein maandje bezig met de N97. Who knows...liffey schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:14:
[...]
Yep gemiste kans. Wellicht komt deze bundeling van applicaties nog. Lijkt me de enige manier om een concurrerend merk de baas te worden.
Die van mij doet ook heel vreemd. Hotmail werkt niet, en gmail vraag nu bij het opstarten van de mailapp. een wachtwoordjeroenremie schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:53:
Leuk nieuws: De website van Nokia Messaging is down, waardoor ie heel mn mailboxen op mn telefoon leeggegooid heeft. Zijn goed bezig daar bij Nokia.

Het gaat met horten en stoten, laten we het daar maar ophouden.
Verwijderd
Ik heb net de Brando Screenprotector binnen maar wat een rot ding. Er staan allemaal vage kleuren door het scherm heen.
Ik heb deze besteld: http://www.screenprotecto...MPSvPiJ35sCFZeD3god23j2-g
Deze raad ik dus af voor iedereen, hij verbouwt alle kleuren.
mvg,
the promise
mvg,
the promise
Ik heb ook de brando, en ik heb er geen enkel probleem mee mbt de kleuren.
Verwijderd
Kan je trouwens de polsriempjes voor je toestel ook los kopen?
Ik weet uit ervaring dat je er 1 bij de N73 kreeg, die heb ik op mijn N82 geplaatst en het heeft mijn toestel een paar keer het leven gered.
Jammergenoeg is mijn polsriempje gisteren kapot gegaan. Iemand een idee?
Ik neem aan dat je zo'n polsriempje kan bevestigen op de plaats waar je stylus kan ophangen. Iemand die dit kan bevestigen?
(Heb de N97 al besteld, maar moet nog zo lang wachten, erg vervelend)
Ik weet uit ervaring dat je er 1 bij de N73 kreeg, die heb ik op mijn N82 geplaatst en het heeft mijn toestel een paar keer het leven gered.
Ik neem aan dat je zo'n polsriempje kan bevestigen op de plaats waar je stylus kan ophangen. Iemand die dit kan bevestigen?
Ik heb exact dezelfde screenprotector en totaal geen problemen mee. Is een perfecte screenprotector.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:48:
Ik heb net de Brando Screenprotector binnen maar wat een rot ding. Er staan allemaal vage kleuren door het scherm heen.
mvg,
the promise
Gebruik het al meer dan 4 jaar op verschillende telefoons. Heb ook MartinFields gebruikt maar de Brando is toch beter. Ik zou hem gewoon terugsturen of anders even opbellen.
Verwijderd
Weet iemand toevallig of er al Nederlandse widgets beschikbaar zijn?
Ik zou graag wanneer mijn toestel eindelijk binnen is de volgende widgets op mijn 'homescreen' willen plaatsen: nu.nl, weeronline.nl en Hyves.
Iemand een idee?
Ik zou graag wanneer mijn toestel eindelijk binnen is de volgende widgets op mijn 'homescreen' willen plaatsen: nu.nl, weeronline.nl en Hyves.
Iemand een idee?
zojuist ook de brando screenprotector er op geplakt. Gaat heel makkelijk en geen verschil in kleuren.
Had ik het maar eerder besteld
Had ik het maar eerder besteld

Verwijderd
van nu,nl alleen de rss-feed. de rest geen ideeVerwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:11:
Iemand een idee?
Verwijderd
Ok, maar ziet de lay-out van deze feed eruit zoals bij een 'Facebook' waarbij je berichten als een 'breaking news' bij nieuwszenders zoals je die vaak ziet bij CNN, Fox, RTL Z etc. door het scherm ziet lopen?Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:18:
[...]
van nu,nl alleen de rss-feed. de rest geen idee
Ik kan het helaas niet zelf uittesten aangezien ik nog op mijn N97 moet wachten.
Verwijderd
Ok dan hoop ik maar dat het aan deze ligt, baal er een beetje van.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:11:
Iemand een idee?
Gr.
Verwijderd
Kan je misschien uitleggen (d.m.v. screenshots) hoe deze feeds op de homescreen worden weergegeven?Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:27:
Weeronline heeft ook een feed.
Verwijderd
gewoon tekst, je kunt daarop inzoomen om de volledige tekst te krijgen. zoals rss er altijd uitziet. kijk op je pc, daar kun jet het ook simulerenVerwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:26:
[...]
Ok, maar ziet de lay-out van deze feed eruit zoals bij een 'Facebook' waarbij je berichten als een 'breaking news' bij nieuwszenders zoals je die vaak ziet bij CNN, Fox, RTL Z etc. door het scherm ziet lopen?
Ik kan het helaas niet zelf uittesten aangezien ik nog op mijn N97 moet wachten.
Same here, no problemo.jeroenremie schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:55:
Ik heb ook de brando, en ik heb er geen enkel probleem mee mbt de kleuren.
Hey grappig, ben precies dezelfde telefoon weg gelopen als jij, n73, n82 .en nu de n97. Ik hoop voor je dat ie snel komt, enorme stap vooruit. Wel direct de software updaten voordat je gaat pielen. En een screenprotector kun je ook alvast bestellen. Je vergeeft het je niet als er na 2 dagen een kras op zit en er alsnog een protector op gaat.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:24:
Kan je trouwens de polsriempjes voor je toestel ook los kopen?
Er wordt in ieder geval geen polsbandje bijgeleverd. (draag jij je telefoon dan ook aan de pols
Ik heb 2 ervaringen met de camera:
1. het schuurt enorm als je het schuifje opent, en ik ben niet naar het strand geweest. Ik heb het klepje eraf gehaald, schoongemaakt en weer teruggeplaatst. Hij lijkt nu veel soepeler te gaan, soepeler dan in het begin. Er lijkt dus meer ruimte te zitten tussen het blauw onder het kapje en het plastic voor de lens, erg fijn!
Sinds de update worden mijn gemaakte foto's niet meer opgeslagen.
Iemand enig idee waar ik dat kan instellen? Dit is namelijk wel erg vervelend...
In welke map worden jullie foto's opgeslagen? Dan kijk ik daar even naar. thx
1. het schuurt enorm als je het schuifje opent, en ik ben niet naar het strand geweest. Ik heb het klepje eraf gehaald, schoongemaakt en weer teruggeplaatst. Hij lijkt nu veel soepeler te gaan, soepeler dan in het begin. Er lijkt dus meer ruimte te zitten tussen het blauw onder het kapje en het plastic voor de lens, erg fijn!
Sinds de update worden mijn gemaakte foto's niet meer opgeslagen.
Iemand enig idee waar ik dat kan instellen? Dit is namelijk wel erg vervelend...
In welke map worden jullie foto's opgeslagen? Dan kijk ik daar even naar. thx
Met een hand voor m'n ogen gekeken naar wat Youtube filmpjes. Ik kon wel janken.
Kan schokkende beelden bevatten, geschikt voor alle leeftijden.
Ben er nog niet achter of hier de InvisibleShield van zagg.com er op zit.
Kan schokkende beelden bevatten, geschikt voor alle leeftijden.
Ben er nog niet achter of hier de InvisibleShield van zagg.com er op zit.
Verwijderd
Nou ja het is wachten op mijn N97, heb hem besteld bij Hi, maar ze kunnen helemaal niets zeggen over wanneer ik hem echt in mijn handen kan vasthouden. Baal er goed van aangezien zij pretenderen binnen 24 uur te kunnen leveren.liffey schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:01:
[...]
Hey grappig, ben precies dezelfde telefoon weg gelopen als jij, n73, n82 .en nu de n97. Ik hoop voor je dat ie snel komt, enorme stap vooruit. Wel direct de software updaten voordat je gaat pielen. En een screenprotector kun je ook alvast bestellen. Je vergeeft het je niet als er na 2 dagen een kras op zit en er alsnog een protector op gaat.
Er wordt in ieder geval geen polsbandje bijgeleverd. (draag jij je telefoon dan ook aan de pols) Wellicht dat i ker nog 1 heb liggen ,zal es kijken en anders vind je er wel 1 op de markt denk ik.
You can read my mind.
Had vroeger een telefoonsok voor mijn N82, maar die gebruikte ik niet meer aangezien zo'n koordje veel praktischer is.
Dit zal ik trouwens echt gaan missen: de Xenon flash, ik las dat de Dual Led kwalitief minder is m.b.t. foto's schieten met weinig licht.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 20:40 ]
Verwijderd
Hoi, weet er iemand nog leuke apps voor de n97. Heb er net xpressbeer op gezet, de tegenhanger van ibeer voor de iphone. Is wel leuk.
Kom op, een beetje meer eigen inzet mag best.
Kom op, een beetje meer eigen inzet mag best.
[ Voor 17% gewijzigd door pven op 18-07-2009 22:27 ]
misschien zit hier nog wat voor sommige van jullie bij:
http://www.symbian-freak....0_5th/00_index_5th_ed.htm
allemaal legaal en gratis!
http://www.symbian-freak....0_5th/00_index_5th_ed.htm
allemaal legaal en gratis!
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Verwijderd
*knip* commentaar op bijsturing mag via DM, mail of in het feedback-topic
[ Voor 86% gewijzigd door pven op 18-07-2009 22:53 ]
Verwijderd
Heb de N97 nu een klein weekje in huis en loop nu tegen de eerste probleempjes. De accu is toch wel erg snel leeg, binnen 1 dag. Als ik ga opladen dan wordt het blokje van die kabeladapter tussen telefoon en de lader bloedheet.
Verder heb ik het idee dat de telefoon niet opgeladen wordt als ie niet geheel uitgeschakeld is. Had hem gisteren 3 uur aan de lader gehangen terwijl ie aan stond en erwas dus geen streepje bij na die drie uur. Ook het screen ontgrendelknopje werkt vaak pas na 2 ker of zo. Erg jammer want het is me toch een top toestelletje maar dit maakt het toch wat minder leuk. Hoop dat het allemaal een firmware kwestie is en dat deze problemen ogelost worden.
Verder heb ik het idee dat de telefoon niet opgeladen wordt als ie niet geheel uitgeschakeld is. Had hem gisteren 3 uur aan de lader gehangen terwijl ie aan stond en erwas dus geen streepje bij na die drie uur. Ook het screen ontgrendelknopje werkt vaak pas na 2 ker of zo. Erg jammer want het is me toch een top toestelletje maar dit maakt het toch wat minder leuk. Hoop dat het allemaal een firmware kwestie is en dat deze problemen ogelost worden.
Verwijderd
kan iemand mij met het volgende helpen; Ik heb sinds 2 dagen de nokia n 97. Ik heb van t mobile web n walk plus. Hiemee zou je 5 tv zenders moeten kunnen ontvangen (via streaming). Als ik op een zender klik dan gaat hij laden, en als hij bij 100% geladen is, dan geeft het systeemfout aan. Wat ik op internet na heb kunnen lezen zou je via vodaphone en t mobile icm de n 97 via internet tv moeten kunnen kijken ( wel met extra abonnement, maar dat heb ik). Nu heb ik ook met T mobile gebeld en zij denken dat de n97 geen tv ondersteund... Volgens hun staan mijn instellingen in mn tel goed. Hoe zorg ik dat ik geen meldeing 'systeemfout'meer krijg?
Afhankelijk van het gebruik, worden er verschillende ervaringen gemeld over de accu. Bij mij heeft het afgelopen week 3 dagen geduurd tot het leeg was, met vrij weinig internetten en gps-en.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:34:
Heb de N97 nu een klein weekje in huis en loop nu tegen de eerste probleempjes. De accu is toch wel erg snel leeg, binnen 1 dag. Als ik ga opladen dan wordt het blokje van die kabeladapter tussen telefoon en de lader bloedheet.
Heb je trouwens niet de USB lader (niet de data kabel) erbij gekregen?
Soms moet ik ook 2 keer de ontgrendeling doen, alsof het net niet ver genoeg naar beneden schuif.
Heb hem inmiddels ook een week en moet zeggen dat de N97 het erg goed doet in vergelijking met de X1 of HTC Diamond. Ook de batterij gaat langer mee dan bij de andere toestellen. Als die leeg is dan is die binnen 2 uur opgeladen met de AC-10E lader. Ook via USB gaat het laden goed maar wel minder snel dan rechtstreeks aan de lader.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:34:
Dat ontgrendelen kan ook liggen aan het mechanisme dat als het scherm uitgaat, als je het scherm een ingestelde tijd niet gebruikt hebt, en je wilt het weer aanschakelen, het toestel eerst naar vergrendelen gaat en je dus een tweede keer moet schuiven om hem weer te ontgrendelen.
Ik heb er ook last van. M'n eerste toestel had vanaf het begin al last van die irritante speling rechts. Maar ja, ik was nog flink aan het spelen en dingen ontdekken, dus ik ging er pas na een week mee terug naar de winkel. Samen met de verkoper een formulier ingevuld (toestel ging terug naar Nokia).Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:00:
[...]
Ik wil je wel antwoord geven ,maar dat gaat je wss niet bevallen, maar van beide zaken heb ik absoluut geen last. Misschien dat ik gewoon mazzel heb, maar van speling of een vervelende menutoets heb ik geen last.
Ben benieuwd of er meer mensen last hebben van het probleem en ik gewoon geluk heb, want twee keer een toestel krijgen met speling lijkt wel erg toevallig.
succes ermee iig.
Het 2e toestel dat ik nu heb heeft eigenlijk hetzelfde probleem, dus blijven omruilen is dan geen oplossing.
Links zit het scharniermechanisme er ook anders uit, er is een extra stuk kunststof voor de stevigheid. Rechts heb je dat niet.
Ik heb nooit issues met de Belcompany in Enschede. Sterker nog, toen ik daar zaterdag binnen liep (eerste zaterdag, volgens mij dag na de release) en de verkopers bij naam begroette, liep er eentje direct al naar achteren om het toestel op te halen, nog zonder dat ik vroeg naar de N97...Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:16:
Nu zonder gekheid, ben vandaag m'n telefoon en broek verloren en zal niet snel nogeens bij BELCOMPANY m'n telefoon halen. Ik ben een redelijk mens en begrijp dat als een telefoon (gebruikers)schade heeft, zij niet zomaar omruilen. Maar tussen schade en schade zit nog een wereld van verschil. En het onuitstaanbare is, dat de verkoper de schade taxeert.
Wees gewaarschuwd.
Maar even back on topic, ik moest een formulier invullen en er werd een kopie gemaakt van m'n legitimatie. Ik kreeg netjes een nieuwe kassabon waarop het oude toestel in mindering is gebracht en het nieuwe toestel er op staat (i.v.m. ander IMEI-nummer, staat ook op de bon). Niemand die keek hoe het toestel er uit zag. Maar in mijn geval was het toestel ook echt nog in mint condition.
Verwijderd
Hallo Allemaal sinds gisteren ben ik ook een trotse eigenaar van een n97.
De eerste indruk van de telefoon is prima niks op een te klagen.
Ik kan alleen nergens vinden waar ik mijn w-lan heb zitten bij mijn 5800 zat dat onder connectiviteit en daar kon ik dan w-lan aanzetten.
Maar bij de n97 kan ik dit nergens terug vinden het enigste dat ik bij connectiviteit heb staan is Netwerk, bleutooht usb bestemmingen verbindings beheer gegevensoverdracht videodelen beheerinstellingen en fm zender voor de rest geen w-lan scan.
Kan mij iemand hier uitleggen hoe ik mijn draadloze router kan vinden.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Mvg Ron
Ik kan alleen nergens vinden waar ik mijn w-lan heb zitten bij mijn 5800 zat dat onder connectiviteit en daar kon ik dan w-lan aanzetten.
Maar bij de n97 kan ik dit nergens terug vinden het enigste dat ik bij connectiviteit heb staan is Netwerk, bleutooht usb bestemmingen verbindings beheer gegevensoverdracht videodelen beheerinstellingen en fm zender voor de rest geen w-lan scan.
Mvg Ron
Ik neem aan dat Nokia nog steeds een handleiding meeleverd?

Wat een toegevoegde waarde zeg....tijmeng schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:33:
Ik neem aan dat Nokia nog steeds een handleiding meeleverd?![]()
Hoi Ron, ik heb bij connectiviteit W-LAN wel staan. Als die daar niet bijstaat zou ik een hard-reset uitvoeren om te kijken of hij deze dan wel installeert. Het staat bij mij tussen Netwerk en BlueToothVerwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:21:
Hallo Allemaal sinds gisteren ben ik ook een trotse eigenaar van een n97.
Mvg Ron
Zocht dat ding wel, mar krijg hem helaas niet aan de praat...Crusher77 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:14:
Voor de mensen die de de clock-app zochten, kijk hier:
http://www.drjukka.com/KeyLockClock.html
[afbeelding]

Heeft er iemans al een oplossing gevonden om flashplayer filmpjes af te spelen op internet. Voordurend kom ik op een site waar ik de video niet kan afspelen. Er moet toch wel een of andere app zijn of codecs die de filmpjes wel kan afspelen?
Eh klopt ook, je moet hem zelf signen met een certificaat voor je eigen telefoon.liffey schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:58:
[...]
Zocht dat ding wel, mar krijg hem helaas niet aan de praat...
Meer mag ik er niet over zeggen hier

Je kunt de app ook gewoon signen op symbiansigned.com hoor. Legaal. Open sign. Gewoon uploaden en 10 minuten (bij mij) later kreeg ik de gesignde app. in de mailbox. Geen probleem.Crusher77 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:31:
[...]
Eh klopt ook, je moet hem zelf signen met een certificaat voor je eigen telefoon.
Meer mag ik er niet over zeggen hier
Verwijderd
He mensen,
Ik zit met een probleem als ik mijn oplader in mijn n97 stop laat hij de telefoon niet op.
En het zelfde probleem heb ik met mijn usb die de hele tijd gewoon heeft gewerkt werkt nu ook niet meer.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of moet ik er terug mee naar de winkel.
Ik zit met een probleem als ik mijn oplader in mijn n97 stop laat hij de telefoon niet op.
En het zelfde probleem heb ik met mijn usb die de hele tijd gewoon heeft gewerkt werkt nu ook niet meer.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of moet ik er terug mee naar de winkel.
Dat klinkt alsof de aansluiting fysiek kapot is. Terug naar de winkel denk ik.Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:19:
He mensen,
Als ik mijn telefoon aansluit op me pc met Massaopslag verdwijnt me emailinstellingen en me sms omdat deze ingesteld staat op me E schijf. Als ik me inbox open geeft hij aan dat hij overschakelt naar de C schijf en dan zijn alle smsjes weg. Weer teruggezet naar E en heb al me smsjes weer. Email widget moet ik handmatig terug zetten... Iemand zelfde probleem hiermee of een oplossing?
Daar kan je denk ik niks aan doen, dit was bij de N95 (en misschien al wel eerder) al zo, zodra je het toestel als massa-opslag gebruikt is alleen je telefoongeheugen (de C dus) nog beschikbaar. Wanneer ik met mijn N95 de optie massa-opslag kies, dan kan ik ook geen programma's starten die op mijn geheugenkaart staan. Maar waarom gebruik je het toestel als massa-opslag? Je kan toch ook gewoon bij je bestanden wanneer je pc suite kiest bij het verbinden, dan komt je toestel gewoon bij je schijven te staan.mitchi3 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:56:
Als ik mijn telefoon aansluit op me pc met Massaopslag verdwijnt me emailinstellingen en me sms omdat deze ingesteld staat op me E schijf. Als ik me inbox open geeft hij aan dat hij overschakelt naar de C schijf en dan zijn alle smsjes weg. Weer teruggezet naar E en heb al me smsjes weer. Email widget moet ik handmatig terug zetten... Iemand zelfde probleem hiermee of een oplossing?
Naar mijn idee is massaopslag sneller met bestanden schrijven... Moest een paar bestanden schrijven van in totaal 2GB... Met massaopslag al 15min, laat staan met PC Suite...Phoolie schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:33:
[...]
Daar kan je denk ik niks aan doen, dit was bij de N95 (en misschien al wel eerder) al zo, zodra je het toestel als massa-opslag gebruikt is alleen je telefoongeheugen (de C dus) nog beschikbaar. Wanneer ik met mijn N95 de optie massa-opslag kies, dan kan ik ook geen programma's starten die op mijn geheugenkaart staan. Maar waarom gebruik je het toestel als massa-opslag? Je kan toch ook gewoon bij je bestanden wanneer je pc suite kiest bij het verbinden, dan komt je toestel gewoon bij je schijven te staan.
EDIT: Kan me niet inloggen bij N-Gadge... Kan totaal geen verbinding maken...
[ Voor 4% gewijzigd door mitchi3 op 19-07-2009 18:48 ]
Je kunt er van uitgaan dat dit bij alle telefoons zo is omdat het aan de constructie ligt.Sansar schreef op zondag 19 juli 2009 @ 08:58:
[...]
Ik heb er ook last van. M'n eerste toestel had vanaf het begin al last van die irritante speling rechts. Maar ja, ik was nog flink aan het spelen en dingen ontdekken, dus ik ging er pas na een week mee terug naar de winkel. Samen met de verkoper een formulier ingevuld (toestel ging terug naar Nokia).
Het 2e toestel dat ik nu heb heeft eigenlijk hetzelfde probleem, dus blijven omruilen is dan geen oplossing.
Links zit het scharniermechanisme er ook anders uit, er is een extra stuk kunststof voor de stevigheid. Rechts heb je dat niet.
Lees het volgende artikel maar (bijna onderaan) daar staat ook het commentaar dat er speling op zit
Verwijderd
Niet iedereen draait een os waar de pc suite op draaitPhoolie schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:33:
[...]
Maar waarom gebruik je het toestel als massa-opslag?
Vandaag de InvisibleShield Full-body cover van Zagg.com binnen gekregen
en er meteen op gedaan.
Een paar dingen vielen me erg op, bevielen mij positief en sommige erg teleurstellend.
Om een excuus aan te grijpen voor mijn prutswerk, zeg ik maar even dat ik al lang geen screenprotector meer heb aangebracht.
Uiteindelijk heb ik op de voorkant heel wat minuscule luchtbelletjes en stofhaartjes eronder zitten.
Het gebruik van het vloeistof (dat ik wel 5 keer in m'n eigen ogen had gespoten) maakt het soms wat lastig om het velletje goed op z'n plek te krijgen. Ook zijn sommige stukjes net iets te groot of te klein. Helemaal strak gesneden is het dus niet. De stukken aan de zijkanten die op 't zilverkleurige worden geplakt, overlappen elkaar wel iets.
Maar daar tegenover staat dat het product inderdaad totaal kras bestendig is. Ik heb er met de stylus misschien wel 1000 keer overheen gekrast, vervolgens nog even met sleutels en m'n nagels; geen kras te bekennen.
De extra grip die het geeft is eveneens zoals het wordt gedemonstreerd in haar filmpjes.
Ik ga zeker een nieuwe kopen om m'n slechte werk nog even over te doen, maar dan met de kennis die ik nu bezit.
Andere nog ervaringen, en misschien tips, met de InvisibleShield? En dan bedoel ik specifiek voor de N97.
Had de ervaringen elders op GoT al gevonden, maar niet met betrekking tot deze zakcomputer.
Een paar dingen vielen me erg op, bevielen mij positief en sommige erg teleurstellend.
Om een excuus aan te grijpen voor mijn prutswerk, zeg ik maar even dat ik al lang geen screenprotector meer heb aangebracht.

Het gebruik van het vloeistof (dat ik wel 5 keer in m'n eigen ogen had gespoten) maakt het soms wat lastig om het velletje goed op z'n plek te krijgen. Ook zijn sommige stukjes net iets te groot of te klein. Helemaal strak gesneden is het dus niet. De stukken aan de zijkanten die op 't zilverkleurige worden geplakt, overlappen elkaar wel iets.
Maar daar tegenover staat dat het product inderdaad totaal kras bestendig is. Ik heb er met de stylus misschien wel 1000 keer overheen gekrast, vervolgens nog even met sleutels en m'n nagels; geen kras te bekennen.
De extra grip die het geeft is eveneens zoals het wordt gedemonstreerd in haar filmpjes.
Ik ga zeker een nieuwe kopen om m'n slechte werk nog even over te doen, maar dan met de kennis die ik nu bezit.

Andere nog ervaringen, en misschien tips, met de InvisibleShield? En dan bedoel ik specifiek voor de N97.
Had de ervaringen elders op GoT al gevonden, maar niet met betrekking tot deze zakcomputer.
Yep, ik stel voor dat we voortaan allemaal naar dat artikel linken om de scharnier-constructie uit te leggencatt4u schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:52:
[...]
Je kunt er van uitgaan dat dit bij alle telefoons zo is omdat het aan de constructie ligt.
Lees het volgende artikel maar (bijna onderaan) daar staat ook het commentaar dat er speling op zit
rss widget.
Ik ben naarstig op zoek naar een programma dat meer van die mooie rss widgets kan draaien. Ik heb op het home scherm 4 opties, enkele applicaties (mail, accuweather, music player) en dus maar 1 zo'n widget over voor een rss.
Is er niet een applicatie die meerdere rss feeds zo overzichtelijk uitleest? En ik dus ik 1 oogopslag al mijn rss feeds kan lezen?
De rss reader die bij de web aplicatie zit vind ik niet voldoen. Ik moet op ieder rssje klikken.
Ik ben naarstig op zoek naar een programma dat meer van die mooie rss widgets kan draaien. Ik heb op het home scherm 4 opties, enkele applicaties (mail, accuweather, music player) en dus maar 1 zo'n widget over voor een rss.
Is er niet een applicatie die meerdere rss feeds zo overzichtelijk uitleest? En ik dus ik 1 oogopslag al mijn rss feeds kan lezen?
De rss reader die bij de web aplicatie zit vind ik niet voldoen. Ik moet op ieder rssje klikken.
Verwijderd
Even een vraagje aan de mede N97 bezitters.
Het schuifje voor de toestelblokkade , zit daar bij jullie ook speling op ??
Als ik met het toestel schud rammelt het schuifje.
Hebben meerdere mensen hier last van, of is dit normaal op de N97.
Bij mij rammelt hij ook. maar ik schud niet zo vaak met mijn telefoonVerwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:58:
Even een vraagje aan de mede N97 bezitters.
Verwijderd
liffey schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:08:
[...]
Bij mij rammelt hij ook. maar ik schud niet zo vaak met mijn telefoon
Maar misschien dat die speling normaal is , daarom vraag ik het.
Verwijderd
Het lijkt echt een kwestie van tijd voordat jou N97 aan de beurt is.
http://www.nokiausers.net...s-damage-only-here-2.html
Die blauwe laag is rampzalig!Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:12:
Het lijkt echt een kwestie van tijd voordat jou N97 aan de beurt is.
Je voelt de boel krassen. Het is geen kussentje oid maar gewoon hard plastic. het is inderdaad a matter of time tot er een dodelijke kras op je lens zit.
Erg slecht gemaakt!
Ik heb ook de full body protector van invisibleshield. Vreemd genoeg vond ik maar 1 nederlandse shop die ze op voorraad hadden. http://www.mobielbereikba...InvisibleSHIELD+Origineel
Morgen in huis. 'K zal ook even m'n eigen ervaringen posten.
Morgen in huis. 'K zal ook even m'n eigen ervaringen posten.
Waarom zal je een nieuwe bestellen?takkie.com schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:35:
Vandaag de InvisibleShield Full-body cover van Zagg.com binnen gekregenen er meteen op gedaan.
Om een excuus aan te grijpen voor mijn prutswerk, zeg ik maar even dat ik al lang geen screenprotector meer heb aangebracht.Uiteindelijk heb ik op de voorkant heel wat minuscule luchtbelletjes en stofhaartjes eronder zitten.
![]()
Het gebruik van het vloeistof (dat ik wel 5 keer in m'n eigen ogen had gespoten) maakt het soms wat lastig om het velletje goed op z'n plek te krijgen. Ook zijn sommige stukjes net iets te groot of te klein. Helemaal strak gesneden is het dus niet. De stukken aan de zijkanten die op 't zilverkleurige worden geplakt, overlappen elkaar wel iets.![]()
Maar daar tegenover staat dat het product inderdaad totaal kras bestendig is. Ik heb er met de stylus misschien wel 1000 keer overheen gekrast, vervolgens nog even met sleutels en m'n nagels; geen kras te bekennen.![]()
Ik ga zeker een nieuwe kopen om m'n slechte werk nog even over te doen, maar dan met de kennis die ik nu bezit.![]()
Die InvisibleShield kun je er af halen en er opnieuw opstrijken.
Mij is dat ook ooit op m'n iPod gelukt.
Zelf heb ik nu ook de InvisibleShield er zo'n 4 dagen opzitten. Bij mij past 'ie wel perfect.
Ik heb 'm gewoon uit America besteld, want als je 'm in Nederland besteld, betaal je 't dubbele.
Ps. heb alleen de voorkant besteld, de achterkant lijkt mij geen toegevoegde waarde te hebben...
AccuWeather werkt niet meer. als ik een stad kies of op refresh data klik vraag hj om een gebruikers naam en wachtwoord
ik kies dan annuleren maar nu bijf hij maar op loading staan.. kortom AccuWeather werkt niet meer hier..
heeft iedereen maar een trail versie ofzo?
ik kies dan annuleren maar nu bijf hij maar op loading staan.. kortom AccuWeather werkt niet meer hier..
geen problemen hier (icm met Telfort) .. misschien lag tijdelijk de server eruit of je moet ff een rebootje van je telefoon proberenDjambo schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:50:
AccuWeather werkt niet meer. als ik een stad kies of op refresh data klik vraag hj om een gebruikers naam en wachtwoord![]()
Ik heb dit topic al aardig doorgekeken en volgens mij heeft nog niemand deze vraag gesteld, maar mocht hij wel al gesteld zijn dan mijn excuses: heeft iemand enig idee waar ik bijzondere tekens als é è etc vandaan kan toveren tijdens het opstellen van een SMS of e-mail?
Ik kan ze namelijk nergens vinden...
Als een side note, hoe lang duurd het opladen van de N97 bij jullie? Ik heb het de afgelopen twee keer getimed, en het loopt bij mij tegen de 3 uur, terwijl ik meen verhalen over een gemiddelde laadtijd van 1,5 uur gelezen te hebben...
Als een side note, hoe lang duurd het opladen van de N97 bij jullie? Ik heb het de afgelopen twee keer getimed, en het loopt bij mij tegen de 3 uur, terwijl ik meen verhalen over een gemiddelde laadtijd van 1,5 uur gelezen te hebben...
Ik zou hem inderdad er weer af kunnen halen en er weer op doen, dat is wel zo fijn aan deze.RealRico schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:42:
[...]
Waarom zal je een nieuwe bestellen?
Die InvisibleShield kun je er af halen en er opnieuw opstrijken.
Mij is dat ook ooit op m'n iPod gelukt.
Zelf heb ik nu ook de InvisibleShield er zo'n 4 dagen opzitten. Bij mij past 'ie wel perfect.
Ik heb 'm gewoon uit America besteld, want als je 'm in Nederland besteld, betaal je 't dubbele.
Ps. heb alleen de voorkant besteld, de achterkant lijkt mij geen toegevoegde waarde te hebben...
Maar, er zit best wel wat stof en vet op de plakzijde en ben er nog niet achter hoe ik dat kan schoonmaken.
Jij enig idee?
Je kan hem inderdaad het beste in amerika bestellen, dan wordt ie vanuit de UK opgestuurd. Geen hoge verzendkosten, geen gezeik met de douane en het scheelt ook weer gezien de gunstige koers.
Dat is eeneasy one broekie!Broekhuizen schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:20:
Ik heb dit topic al aardig doorgekeken en volgens mij heeft nog niemand deze vraag gesteld, maar mocht hij wel al gesteld zijn dan mijn excuses: heeft iemand enig idee waar ik bijzondere tekens als é è etc vandaan kan toveren tijdens het opstellen van een SMS of e-mail?
Naast de spatiebalk op je toetsenbord zit een knop Sym
Als je daarop drukt komen er allerlei symbolen op je scherm. De juiste aantikken en door kun je.
Qua batterij: ik zal es testen, heb hem er om 13.15 aangehangen...
Sja... Als er al zooi aanvast zit geplakt... Weet niet. Misschien met de spray die erbij wordt geleverd.takkie.com schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:28:
[...]
Ik zou hem inderdad er weer af kunnen halen en er weer op doen, dat is wel zo fijn aan deze.
Maar, er zit best wel wat stof en vet op de plakzijde en ben er nog niet achter hoe ik dat kan schoonmaken.
Jij enig idee?
Je kan hem inderdaad het beste in amerika bestellen, dan wordt ie vanuit de UK opgestuurd. Geen hoge verzendkosten, geen gezeik met de douane en het scheelt ook weer gezien de gunstige koers.
Ik weet 't niet eerlijk gezegd. Maar toch succes.
Ja, voor de symbolen, maar daar heb ik geen è of é tussen kunnen vinden. Of staan die er bij jou wel tussen?liffey schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:30:
[...]
Dat is eeneasy one broekie!
Naast de spatiebalk op je toetsenbord zit een knop Sym
Als je daarop drukt komen er allerlei symbolen op je scherm. De juiste aantikken en door kun je.
Qua batterij: ik zal es testen, heb hem er om 13.15 aangehangen...
Verwijderd
Druk op [Sym] en dan (een paar keer) op de letter... (e,a,u. etc..)Broekhuizen schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:33:
[...]
Ja, voor de symbolen, maar daar heb ik geen è of é tussen kunnen vinden. Of staan die er bij jou wel tussen?
Dat had ik al geprobeerd, maar werkte dus niet, tot ik er net achter kwam dat je sym dan ingedrukt moet blijven houden.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:16:
[...]
Druk op [Sym] en dan (een paar keer) op de letter... (e,a,u. etc..)
Ook weer opgelost...
Zijn er onder jullie ook trotse bezitters van EN een N82 EN een N97. En zouden iemand de moeite willen nemen om een foto (liefst 's avonds) met flits te maken op beide toestellen en deze te posten. Ik ben heel erg benieuwd naar het verschil ik de Xenon Flits en de Dual Led flits.
Ik begrepen dat de flitser van de N97 van mindere kwaliteit is, maar zou het graag in de praktijk willen zien.
Ik begrepen dat de flitser van de N97 van mindere kwaliteit is, maar zou het graag in de praktijk willen zien.
Verwijderd
Waar kun je instellen hoe de N97 verbinding maakt met gprs/umts? of is dat wel gelockt? Heb eentje kado gekregen maar die komt bij vodafone vandaan en heb zelf t-mobile. Ik had al wel even gespiekt of T-mobile instellingen had voor de N97 maar die zijn nog in de maak
Verwijderd
hoi,
ik had een vraagje over de firmware update.. volgens nsu heb ik al de laatste versie (v10) maar ik dacht toch echt dat v11 al was gereleased. de ovi suite geeft ook al dat ik al de meest recente versie heb.
is nou de v11 al gereleased?
ik had een vraagje over de firmware update.. volgens nsu heb ik al de laatste versie (v10) maar ik dacht toch echt dat v11 al was gereleased. de ovi suite geeft ook al dat ik al de meest recente versie heb.
De N97 is voor zover ik erop kan komen, de enige smartphone met een degelijke camera en qwertytoetsenbord. Als de camera ècht heel belangrijk voor je is, en een dealbreaker ondanks dat de N97 de enige is met het genoemde concept, kun je je sowieso afvragen of de N97 wel het toestel voor jouw is om voor te gaan. Puur als camera-telefoon is het immers van de N97 een afstand naar de toppers (o.a. Se C905, LG Renoir).Roen79 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:16:
Zijn er onder jullie ook trotse bezitters van EN een N82 EN een N97. En zouden iemand de moeite willen nemen om een foto (liefst 's avonds) met flits te maken op beide toestellen en deze te posten. Ik ben heel erg benieuwd naar het verschil ik de Xenon Flits en de Dual Led flits.
Je kunt het aan de hand van de reviews overigens wel inschatten dat de N97 toch een verbetering is, ondanks het ontbreken van Xenon-flits. De N95 8Gb was iets minder dan de N82, waar de N97 de N95 8Gb overklast. Zoals GSMArena het zegt:
"The once famous for its camera dual-slider is now easily outclassed by the N97, which has better performance in every aspect. Both the horizontal and the vertical resolution are superior in the touchscreen handset with the noise levels remaining lower."
Kwa flits komt de N97 niet over de N82 heen, maar op een test langs een resolutionchart zal de N82 geen kans hebben tegen de N97. Het hangt dus af van een situatie waarin de Xenonflash zijn voordeel kan brengen en de N82 misschien het beter zal doen. Buiten en overdag zal de N82 inferieur zijn. Op afstand.
[ Voor 3% gewijzigd door RaJitsu op 20-07-2009 17:18 ]
B.S.U.R.
Verwijderd
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar het enige verschil tussen de N82 en N97 camera's is toch de flitser? Want ik kan me alleen herinneren in reviews dat daar de downgrade zit van de N97 camera, het ontbreken van Xenonflash. Ik dacht dus dat ze gebruik maken van dezelfde lens en software of heb ik dat verkeerd?RaJitsu schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:15:
[...]
De N97 is voor zover ik erop kan komen, de enige smartphone met een degelijke camera en qwertytoetsenbord. Als de camera ècht heel belangrijk voor je is, en een dealbreaker ondanks dat de N97 de enige is met het genoemde concept, kun je je sowieso afvragen of de N97 wel het toestel voor jouw is om voor te gaan. Puur als camera-telefoon is het immers van de N97 een afstand naar de toppers (o.a. Se C905, LG Renoir).
Je kunt het aan de hand van de reviews overigens wel inschatten dat de N97 toch een verbetering is, ondanks het ontbreken van Xenon-flits. De N95 8Gb was iets minder dan de N82, waar de N97 de N95 8Gb overklast. Zoals GSMArena het zegt:
"The once famous for its camera dual-slider is now easily outclassed by the N97, which has better performance in every aspect. Both the horizontal and the vertical resolution are superior in the touchscreen handset with the noise levels remaining lower."
Kwa flits komt de N97 niet over de N82 heen, maar op een test langs een resolutionchart zal de N82 geen kans hebben tegen de N97. Het hangt dus af van een situatie waarin de Xenonflash zijn voordeel kan brengen en de N82 misschien het beter zal doen. Buiten en overdag zal de N82 inferieur zijn. Op afstand.
Anders zou ik niet weten hoe de N97 overdag en buiten het verschil maakt, want dan maak je bijna nooit gebruik van de flitser lijkt mij, tenzij je dus in een omgeving schiet met weinig licht, dan is de N82 'je man' (ben maar een amateur fotograaf, maar ik vind de N82 qua camera fantastisch, dat belooft veel goeds, heb namelijk de N97 al in de bestelling staan).
So help me out, please.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 17:58 ]
Gewoon via de tool op de website (die je instellingen stuurt) instellen dat je een N96 heb, werkt prima hier.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:45:
Waar kun je instellen hoe de N97 verbinding maakt met gprs/umts? of is dat wel gelockt? Heb eentje kado gekregen maar die komt bij vodafone vandaan en heb zelf t-mobile. Ik had al wel even gespiekt of T-mobile instellingen had voor de N97 maar die zijn nog in de maak
Lens zou kunnen. Software is niet dezelfde (hoewel het deel dat verantwoordelijk is voor de verwerking wel hetzelfde zou kunnen zijn, is de camera UI iig anders). Daarnaast speelt ook de camerasensor een factor, waarvan ik me niet kan voorstellen dat ze 2,5 jaar na de N82, nog steeds dezelfde gebruiken. Maar goed, ik baseer me vooral op de reviews en de vergelijkingen die daar gemaakt worden. Feit is dat de reviews zeggen dat er tussen de N95 8GB en de N97 er een duidelijk verschil waar te nemen is ter faveure van de N97. Check anders even de review van GSMArena van de N97, en dan met name de sectie waar de camera besproken wordt, waar het eea waar ik me op baseer, naar voren komt.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:55:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar het enige verschil tussen de N82 en N97 camera's is toch de flitser? Want ik kan me alleen herinneren in reviews dat daar de downgrade zit van de N97 camera, het ontbreken van Xenonflash. Ik dacht dus dat ze gebruik maken van dezelfde lens en software of heb ik dat verkeerd?
B.S.U.R.
Verwijderd
Ik ga het doornemen, maar als jij zegt aan de hand van informatie dat de cam. van de N97 over het algemeen beter gaat scoren dan de N82 dan geloof ik je en kan ik alleen maar blij zijn.RaJitsu schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:38:
[...]
Lens zou kunnen. Software is niet dezelfde (hoewel het deel dat verantwoordelijk is voor de verwerking wel hetzelfde zou kunnen zijn, is de camera UI iig anders). Daarnaast speelt ook de camerasensor een factor, waarvan ik me niet kan voorstellen dat ze 2,5 jaar na de N82, nog steeds dezelfde gebruiken. Maar goed, ik baseer me vooral op de reviews en de vergelijkingen die daar gemaakt worden. Feit is dat de reviews zeggen dat er tussen de N95 8GB en de N97 er een duidelijk verschil waar te nemen is ter faveure van de N97. Check anders even de review van GSMArena van de N97, en dan met name de sectie waar de camera besproken wordt, waar het eea waar ik me op baseer, naar voren komt.
Linkshalf, ik denk dat je deze review dan wel interessant zal vinden:
Camera group test: Nokia N86 8MP, N97, N82 and Samsung i8510
Als je fotografie belangrijk vindt, dan denk ik dat je zeker de N86 8MP eens zou moeten overwegen. Zie ook het N86 forum. Op de specificatie van de flits zitten linkjes naar een uitgebreid verhaal waarom de huidige generatie LED flash net zo goed is als de Xenon.
Als je fotografie belangrijk vindt, dan denk ik dat je zeker de N86 8MP eens zou moeten overwegen. Zie ook het N86 forum. Op de specificatie van de flits zitten linkjes naar een uitgebreid verhaal waarom de huidige generatie LED flash net zo goed is als de Xenon.
[ Voor 40% gewijzigd door robertwebbe op 20-07-2009 19:04 ]
Zie deze post, dit gaat ook op voor de N97.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:55:
Meer mensen die weer Maps 3.1 en een memory update klaar hebben staan in hun software update
Ligt het nou aan mij, (of is het al eerder gezegd?) dat in de TS de stukjes Software & Applications, Communications, Sharing & Internet en Navigation dubbel staan?
Kan zijn dat ik over een reactie heb overgelezen.
Kan zijn dat ik over een reactie heb overgelezen.
Verwijderd
dank je wel robert,
Dus het kan nog even duren voordat de firmware voor mijn versie word gereleased.
Dus het kan nog even duren voordat de firmware voor mijn versie word gereleased.
Verwijderd
@ robertwebbe en RaJitsurobertwebbe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:01:
Linkshalf, ik denk dat je deze review dan wel interessant zal vinden:
Bedankt voor jullie nuttige info. Ben weer een hoop wijzer geworden.
Je ziet duidelijk dat de N82 bij mindere lichtomstandigheden als winnaar uit de bus komt t.o.v. de N97. Daarbij moet gezegd worden dat er pas 1 fwu is geinstalleerd bij de N97 ten tijde van de test, misschien dat het in de toekomst zal verbeteren, de prestaties van de camera van de N97 in donkere omstandigheden, maar het lijkt mij niet. Maar misschien denken jullie er anders over?
Fotografie is zeker belangrijk voor mij, had dus graag gezien dat Nokia de N86 camera ook in de N97 had geinstalleerd, maar helaas. Ik ben niet zo fan van het sliden dus de N86 wordt het niet voor mij. I know, de N97 heeft ook een slider, maar 32 GB opslagcapaciteit en ook nog eens een fysiek toetsenbord voor sms en internet deed mij besluiten om voor de N97 te gaan.
Daarnaast zet Nokia de N97 in als flagshipdevice, ik ga er dus vanuit dat de N97 alleen maar beter zal worden naarmate de tijd vordert.
Dan nog iets. Ik weet uit ervaring dat de N82 video schiet met soort van geluidsdemping, weet niet de exacte vakterm, maar als je dus bijv. naar een festival gaat en je filmt en je staat vlakbij een geluidsbox, dan hoor je de vervormingen door te zware bassen niet terug op je filmpje. Alsof de N82 dit wegfiltert.
Komt deze 'kwaliteit' ook weer terug in de N97? Ik hoop dat jullie het kunnen volgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 20:26 ]
Verwijderd
Je heb Vodafone zeker? Ik wel, en ben ook nog steeds aan het wachten. Maar als ik Robert moet geloven kan ik dus ook naar een NSP gaan die kunnen hem al wel updaten? Of is het gewoon wachten op de goedkeuring van Vodafone.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:48:
dank je wel robert,
Alvast bedankt,
Gr.
the promise
Verwijderd
Doet bij iemand MSN Messenger het? Als ik inlog krijg ik. Cannot allow login

Versie 5.002.1001.en
Versie 5.002.1001.en
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 20:23 ]
Geachte medetweakers,
heeft er al iemand instellingen voor super gemaakt
qua n97 , als ik de instellingen gebruikt van de n95 en een WMVHD omzet dan kan de n97 hem niet afspelen !
qua n97 , als ik de instellingen gebruikt van de n95 en een WMVHD omzet dan kan de n97 hem niet afspelen !
Leuke vergelijking tussen de snelheid van het laden van internetpagina's op verschillende Nokia's en concurrenten. De N97 komt (zeer) goed uit de bus. 
Iemand een idee?
Hier heb ik ook last van. Terwijl de messenger wel speciaal voor de 5th edition is... Hij vraagt ook niet om een betaald smsje (zoals de laatste tijd op mijn N95)Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:22:
Doet bij iemand MSN Messenger het? Als ik inlog krijg ik. Cannot allow login
Versie 5.002.1001.en
Iemand een idee?
[ Voor 26% gewijzigd door friendlyfiend op 20-07-2009 21:44 ]
Staat de proxy van je verbinding uit?
[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 20-07-2009 22:23 ]
Vertel eens wat je precies doet dan. Wat zijn dan die instellingen?Ghostface schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:00:
Geachte medetweakers,
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:48:
dank je wel robert,
Inderdaad, bij operator versies duurt het altijd langer dan de open-markt versies omdat de betreffende operator nog de goedkeuring moet verlenen. Soms gaat dat heel snel, soms heel langzaam, soms helemaal nooit.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:58:
[...]
Je heb Vodafone zeker? Ik wel, en ben ook nog steeds aan het wachten. Maar als ik Robert moet geloven kan ik dus ook naar een NSP gaan die kunnen hem al wel updaten? Of is het gewoon wachten op de goedkeuring van Vodafone.
offtopic:
in het forum groeten we niet
Als het echt lang duurt en de problemen zijn echt irritant dan zijn de meeste Nokia Service Points wel bereid om de open-markt software erin te zetten. Officieel mag het niet maar het zijn ook mensen en ze begrijpen wel dat jij graag van je probleem af wil.
Er zijn twee mogelijkheden om dat te doen als NSP, met en zonder productcode wijziging. Als je de productcode wijzigt dan blijft de nieuwe productcode ook in de toekomst van toepassing. Normaliter krijg je dan ook een nieuwe sticker in je toestel.
De andere methode is dat ze er dan nieuwe software inzetten (de productcode wordt dan bij die betreffende flash genegeerd) maar de productcode blijft origineel. Als je dan in de toekomst zelf wilt updaten, dan wordt er gewoon weer naar die code gekeken.
Ja hier ook, maar heb ze nog niet opnieuw geïnstalleerd. Geen idee waarom ze op eens weer verschijnen.DaannO schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:22:
Meer mensen die weer Maps 3.1 en een memory update klaar hebben staan in hun software update
Wil hier de N97 van mijn vriendin updaten naar de 11x firmware via Nokia Ovi Suite, maar aangezien alles in het engels is ben ik bang dat de firmware misschien ook engels is. (Wil zeker niet dat de hele telefoon engels wordt) In de meuktracker stond ook al dat de update alleen engels was, tenminste dat is wat een gebruiker riep. Kan op de nederlandse site van Nokia ook niks vinden, alleen op de europese (engelse) site.
tot nu toe , heb ik heb proberen om te zetten met super en metMediaCoder-0.6.2.4200RoD schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:23:
[...]
Vertel eens wat je precies doet dan. Wat zijn dan die instellingen?
met de volgende instellingen :
Container : Mp4
Video : H.264
Mode : Fixed Bitrate
Bitrate : 800Kbps
Fps : 25.00
Audio : Lame Mp3
Bitrate : 128Kbps
maar dat speelt de n97 niet af
welke resolutie gebruik je ?Ghostface schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 07:27:
[...]
tot nu toe , heb ik heb proberen om te zetten met super en metMediaCoder-0.6.2.4200
met de volgende instellingen :
Container : Mp4
Video : H.264
Mode : Fixed Bitrate
Bitrate : 800Kbps
Fps : 25.00
Audio : Lame Mp3
Bitrate : 128Kbps
maar dat speelt de n97 niet af
640x360 icm met H.264 gaat niet werken aangezien H.264 een CPU-zware codec is. Volgens mij gaat de N97 tot 320x240 als je H.264 gebruikt.
Ik gebruik zelf Mediacoder (was jarenlang SUPER gebruiker maar Mediacoder heeft iets meer opties en neemt bijv softsubs automatisch mee, handig bij softsubbed anime in MKV's)
Container : MP4
Codec : Xvid
Resolutie : afhankelijk van inputsource, is het bijv een 16:9 video dan -> 640x360 om de aspect ratio te behouden, 4:3 videos converteer ik naar 640x480 of ik laat ze in hun native resolutie staan (bijv 320x240)
Videobitrate : afhankelijk van inputsource maar meestal 1000 tot 1500 Kbps
FPS : gelijk aan de inputsource, dus meestal 23.98 of 25 fps
Audio : FAAC
Audio bitrate : 128 Kbps
[ Voor 6% gewijzigd door dcell op 21-07-2009 08:26 ]
Verwijderd
Hij gebruikt toch gewoon de Vodafone GPRS verbinding? Snap niet wat je bedoelt met of de proxy vd verbinding uitstaat... Wil gewoon msn gebruiken in de bus, niet thuis via WLAN. Heeft dan toch niks met proxy te maken? Of wel?robertwebbe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:22:
Staat de proxy van je verbinding uit?
Met Facebook trouwens ook inlog problemen....
Verwijderd
Nadat ik mijn nokia geupdate hebt met maps 3.1 moest ik de kaart die ik op mijn mobiel had staan verwijderen. Vervolgens kan ik deze kaart er niet meer opzetten met behulp van het pc programm maploader (v2.0) wat onderdeel maakt van Nokia PC Suite. Ik kan alleen maar voices toevoegen maar de kaarten zijn niet aanweizig. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
De verschillende toegangspunten van de verschillende providers kunnen ook proxies bevatten. Al het verkeer loopt dan via de desbetreffende proxy van die provider. Dit om bijvoorbeeld de snelheid te bevorderen. Ik heb zelf Telfort maar heb de proxy verwijderd.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:41:
[...]
Hij gebruikt toch gewoon de Vodafone GPRS verbinding? Snap niet wat je bedoelt met of de proxy vd verbinding uitstaat... Wil gewoon msn gebruiken in de bus, niet thuis via WLAN. Heeft dan toch niks met proxy te maken? Of wel?
Met Facebook trouwens ook inlog problemen....
Verwijderd
Kan je me dan misschien uitleggen hoe en waar je die proxy verwijdert?dcell schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:11:
[...]
De verschillende toegangspunten van de verschillende providers kunnen ook proxies bevatten. Al het verkeer loopt dan via de desbetreffende proxy van die provider. Dit om bijvoorbeeld de snelheid te bevorderen. Ik heb zelf Telfort maar heb de proxy verwijderd.
Want dan werkt je msn wel?
Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 11:31 ]
Al weer 2 dagen aan het rommelen met mijn internetverbindingen....
Heb wat problemen en ben benieuwd of anderen deze ook hebben cq opgelost hebben.
1 boingo. Dat ding maakt contact en trekt volgens mij de accu leeg. verwijderen kan niet. Bij toepassingen staat hij geinstalleerd en kan ik heb gebruiken.
Bij instellingen->geinstalleerde toepassingen (de plek waar je hem zou moeten verwijderen) staat ie er niet bij. Ik wil eraf! help.
Andere programma's gebruiken automatisch t-mobile internet. Programma's gaan om de 2 minuten updates halen, terwijl ik alle draaiende programma's heb uitgezet. Ook dit slurpt 's nachts de accu leeg...
probleem 1 is dat alles via t-mobile verloopt terwijl mijn prioriteit 1 netwerk mijn w-lan is.
probleem 2 is dat er programma's zijn die zelf bepalen wanneer en met wie ze contact maken. ben ik niet van gedined.
Ik heb dus al alle programma's uitgeschakeld, prioriteiten in verbinding gemaakt.... Volgens mij is de email een grote boosdoender maar kan de instellingen met wie hij verbinding maakt en hoe vaak niet veranderen...
Heb wat problemen en ben benieuwd of anderen deze ook hebben cq opgelost hebben.
1 boingo. Dat ding maakt contact en trekt volgens mij de accu leeg. verwijderen kan niet. Bij toepassingen staat hij geinstalleerd en kan ik heb gebruiken.
Bij instellingen->geinstalleerde toepassingen (de plek waar je hem zou moeten verwijderen) staat ie er niet bij. Ik wil eraf! help.
Andere programma's gebruiken automatisch t-mobile internet. Programma's gaan om de 2 minuten updates halen, terwijl ik alle draaiende programma's heb uitgezet. Ook dit slurpt 's nachts de accu leeg...
probleem 1 is dat alles via t-mobile verloopt terwijl mijn prioriteit 1 netwerk mijn w-lan is.
probleem 2 is dat er programma's zijn die zelf bepalen wanneer en met wie ze contact maken. ben ik niet van gedined.
Ik heb dus al alle programma's uitgeschakeld, prioriteiten in verbinding gemaakt.... Volgens mij is de email een grote boosdoender maar kan de instellingen met wie hij verbinding maakt en hoe vaak niet veranderen...
Nou ik heb mijn proxy ook verwijderd (Vodafone) en ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding bij MSN (unable to login ofzo). Ik heb wel gelezen dat bijna iedereen hier last van heeft dus het zal wel aan het progje liggen.
Master_A
Dit topic is gesloten.
Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.