Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:56:
[...]

Nou ik ben achter de TV gekropen hoor. wat je allemaal niet voor GoT moet doen ;)
En in alle backlight standen hoor je als je je oor bijna op de TV legt een zoemetje. Dus ik denk eerder dat ik de voedingsbrom heb gehoord.

Als je voor de TV staat hoor je het al niet meer. En ik heb een stil gehorig huis.

Nou weet ik niet hoe goed jouw oren zijn, en ik weet ook niet hoeveel geluid een PS maakt. Maar je moet vleermuisoren hebben om dat zoemetje boven uit je PS te horen.
Erg bedankt! Ik weet genoeg, ik ga m halen en als het gezoem erg storend is breng ik m terug. Nogmaals bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:20:
Ik wil de kdl46x4500 gaan kopen heeft iemand ervaring met deze tv ?
of raad iemand en ander model aan??
Voor mij is het belangrijk dat het een goede game tv is en voor blu-ray films..
Ik heb deze tv sinds een aantal maanden. Nix anders dan lof. Kwaliteit is echt super, vooral met blu-ray en PS3 en zwart is goed zwart. Vond hem in eerste instantie erg groot, maar na dag 1 was ik er al aan gewend. Ik kan alleen niets zeggen over het verschil met/zonder gebruik van LED. Enige nadeel is dat hij nogal lomp is (vrij dik) en dat ik niet weet of ik via Ziggo CI+ kan gebruiken. Ondanks dat het een vrij dure tv is, staat hij niet in de lijst met tv's die CI+ ondersteunen. Ben er buiten dit laatste erg tevreden mee.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Binnenkort wil ik een nieuwe TV gaan kopen. Mijn keuze is in principe gevallen op de Sony KDL-40Z5500, maar ik kan nergens bevestigd krijgen of dit toestel een analoge audio uitgang heeft (RCA). Op de Sony site staat deze er niet bij, maar ik kan me voorstellen dat deze aansluiting er gewoon op zit. Kan iemand met dit toestel dit voor me nakijken?

edit:
VVV Danku! Ik ga maar eens bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door -Mous- op 10-11-2009 10:47 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
-Mous- schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:34:
Binnenkort wil ik een nieuwe TV gaan kopen. Mijn keuze is in principe gevallen op de Sony KDL-40Z5500, maar ik kan nergens bevestigd krijgen of dit toestel een analoge audio uitgang heeft (RCA). Op de Sony site staat deze er niet bij, maar ik kan me voorstellen dat deze aansluiting er gewoon op zit. Kan iemand met dit toestel dit voor me nakijken?
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Sony-KDL40Z5500/rear-connections.jpg

Linksbovenin :D:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Ik ben van plan de 40E5520 binnenkort te gaan kopen.

Ik hoor alleen wisselende geluiden over snelle beelden. Ik kijk voornamelijk sport zoals(voetbal, tennis e.d.).
Tegelijk met de aanschaf van de tv krijg ik digitale tv via CAI. Geeft deze tv(of de W5500 die hetzelfde is qua specs) sport zonder ghosting e.d. mooi en vloeiend weer?
Ben nu een Philips breedbeeld CRT 100hz met analoog signaal gewend. Daar vind ik voetbal voornamelijk via RTL niet mooi. Wazig af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ik heb de 40E5520 zelf maar ben juist geen sportkijker! Heb vanochtend wel even op Eurosport HD gekeken naar een voetbal wedstrijd. (Is er sinds vandaag bijgekomen in het basispakket van Caiway :D ) Ik vind het er prima uit zien en heb motionflow (100hz) zelfs uit staan. Maar zoals ik al zei kijk ik bijna nooit sport.

Wat let je om niet even bij een winkel naar binnen te stappen en te vragen om wat sport kanalen te demo-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reppie35
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 15:14
Ik heb een een vraag. Ik wil graag de 37w500 aanschaffen. Maar nu zie ik dat ze bijvoorbeeld bij Redcoon ook de 37w5800 verkopen. Wie weet wat het verschil is tussen deze TV's. Het enige wat ik kan vinden dat de 5800 zuiniger is. Klopt dit of weet iemand nog meer verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Ik heb een raar probleem met mijn 40w5500.
Ik had al eerder bericht dat ik een ernstige delay had met het spelen van spellen op mijn 8bit nes, aangesloten via de zijkant.

Nu heb ik de Playstation 2 tevoorschijn gehaald voor een spelletje guitar hero 3. Ideaal om de delay te testen, Ik gebruik een gitaar met draad (geen delay).

Tijdens het spelen heb ik toch een delay!!?!!
Minimaal, maar wel zo groot dat ik niet in de maat kan meespelen. Erg irritant. :(

Nu ben ik op zoek gegaan naar de 'game-modus', maar ik heb alleen standaard, custom, of vivid. Nu heb ik bij custom alles wat het beeld kan vertragen qua correcties en motionflow op OFF gezet, maar nog steeds niet goed genoeg om in de maat te kunnen spelen.

Menu structuur bij mij: options - picture - picture mode (standard, custom, vivid).
PS2 aangesloten via scart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
@mad_dog: op de AB zit een knopje SCENE, als je daarop drukt kan je kiezen uit 8 verschillende modi, waaronder spel/game-modes als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 05-09 08:59
Fantastisch, dat was de truuk! Werkt super nu!

Bedankt :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Ik zit vier meter van de tv af en ik heb na veel twijfels en reviews de tv gekozen, de Sony :). Maar nu twijfel ik tussen 40" en 46" W5500. Scheelt toch weer 300 euro maar krijg ik later spijt als ik voor de 40" ga ipv de 46". Of zal ik de 6" niet missen kwa schermbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Maduth schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:02:
Ik zit vier meter van de tv af en ik heb na veel twijfels en reviews de tv gekozen, de Sony :). Maar nu twijfel ik tussen 40" en 46" W5500. Scheelt toch weer 300 euro maar krijg ik later spijt als ik voor de 40" ga ipv de 46". Of zal ik de 6" niet missen kwa schermbreedte?
Ik heb de 300 euro in mijn zak gehouden na dezelfde vraag. Die 15cm extra beelddiagonaal was me niet zoveel waard. Het kijkt heerlijk hoor, 40" is lekker. 46" is nog lekkerder... maar voor mij geen 300 euro lekkerder.
ps: Ik zit ook op 4 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Binnen nu en een paar dagen wil ik dan eindelijk mijn nieuwe TV gaan kopen, Een Sony KDL-40Z5500.

Omdat Sony nu een aktie heeft van 250 Euro retour heeft i.c.m. een Blu-Ray speler wil ik daar een BDP-S5000ES bij nemen.

Waar ik alleen nog mee zit ik met een kaart voor mijn digitale TV...

Nou weet ik dat Sony dat allemaal ondersteund maar wat heb ik daarvoor nodig naast een SmartCard...

Ik zie bij het zoeken ernaar zie ik termen als CI+ en AlphaCrypt kaarten en dat dat AlphaCrypt systeem binnenkort niet meer werkt.

Is dit actueel of is er inmiddels weer wat nieuws of dingen overbodig geworden...

Zijn er nog bepaalde typer/merken die weer beter zijn als anderen...?

[ Voor 7% gewijzigd door crack_en_hack op 10-11-2009 22:20 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 12:12
Ik heb 2 weken geleden de KDL-46x4500 besteld en had er sinds gisteren nog steeds niets over gehoord. Na uiteindelijk eens bij de winkel te informeren, blijkt dat de koerier mij vorige week heeft proberen te bereiken. Ik had vorige week woensdag idd een gemiste oproep maar er was niets ingesproken op mijn voicemail en ik zag ook geen nummer dus mijne euro viel niet direct.

Deze morgen heeft de koerier mij opnieuw gecontacteerd, chance dat ik mijn gsm bij de hand had :)
Donderdag heb ik dus eindelijk mijne tv, terwijl ik em waarschijnlijk vorige week al had kunnen hebben! :(

Eind goed al goed maar ik vind wel dat de koerier (inventra.nl) iets had mogen achterlaten op mijne voicemail. Of toch zeker later op de dag of de dag nadien me nog eens proberen te contacteren.

Vandaag is Modern Warfare 2 dan nog eens uitgekomen ook en morgen is het in België een feestdag, dus het had ideaal geweest als ik em nu al had.. achja :D

PSN: bobsh .:. KZ2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
crack_en_hack schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:14:

Nou weet ik dat Sony dat allemaal ondersteund maar wat heb ik daarvoor nodig naast een SmartCard...

Ik zie bij het zoeken ernaar zie ik termen als CI+ en AlphaCrypt kaarten en dat dat AlphaCrypt systeem binnenkort niet meer werkt.

Is dit actueel of is er inmiddels weer wat nieuws of dingen overbodig geworden...

Als je Ziggo of CAIway betaald pakket hebt heb je een CI+ nodig, Alphacrypt werkt voor verschillende mensen met een TV met CI+ via Ziggo al niet meer.
De std kaar van Ziggo of CAIway zouden beide voldoen, zelfs uitgewisseld qua netwerkt schijnen deze CAMs te werken...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
teake schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:45:
[...]

Ik heb de 300 euro in mijn zak gehouden na dezelfde vraag. Die 15cm extra beelddiagonaal was me niet zoveel waard. Het kijkt heerlijk hoor, 40" is lekker. 46" is nog lekkerder... maar voor mij geen 300 euro lekkerder.
ps: Ik zit ook op 4 meter.
Maduth, niemand kan die vraag echt goed beantwoorden. Want mijn mening staat weer haaks op die van Teake....ik heb dus die “300” euro weer niet in m’n zak gehouden....

Het is niet “15 cm” extra, het gaat om je totale beeld oppervlak.
De 46” inch scherm is wel iets over 20% groter beeld oppervlak.
Ik moest ook de afweging maken en na de TV’s naast elkaar gezien te hebben, ben ik voor 46” gegaan ipv 40 (Z5500).
Wat ik in m’n keuze mee nam is dat ik er wel zeker een jaar of 7 mee wil doen, en dat in de toekomst praktisch alles in HD zal zijn. Ik heb eigenlijk nu al spijt dat ik niet voor 52” ben gegaan eerlijk gezegd. Want ik merk dat de HD uitzendingen best wat dichterbij voor zou kunnnen gaan zitten. Want dan weer betekend dat het scherm best groter kan/mag :) (Ik zit er 3.5 meter vandaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Ik zit 2,5m bij mijn tv vandaan en heb een 40inch tv. Dit is echt prima maar kan me voorstellen dat als je verder weg zit je wel wat groter wilt uiteindelijk. Helemaal, zoals hierboven al aangegeven, bij HD materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 52 inch tv en zit op 2,5meter en heb er geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Maar waarom zou je in hemelsnaam dichterbij gaan zitten/ een nog grotere TV kopen voor HD materiaal? Om de zwarte porien op de neus van de nieuwslezer nog beter te kunnen tellen?

Ik heb een 37" en zit op een metertje of 3 en bij HD is het allemaal prima te zien (ook de porien van de nieuwslezer :X ). Ondertiteling is prima van grote en zijn geen chocolade letters etc.

OK bij een docu op NG HD met mooie Africaanse Landschappen ofzo is een grote TV prachtig.

Bij SD uitzendingen (en die zijn er voorlopig nog steeds) is de grootte weer een nadeel. Grotere ruisvlakken en als bonus ondertiteling in chocolade letter formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Maduth wordt natuurlijk ook een beetje door de maatschappij beïnvloed... the bigger, the better :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwangmatisch
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb de 46x4500 nu twee dagen in huis, en het ziet er fantastisch uit.
Wipeout HD/Fury spat van het scherm. Zelfs analoge TV ziet er goed uit; ik heb (nog) geen alphacrypt oid aangeschaft; TV interesseert me niet zo.

Echter,
wanneer het beeld voornamelijk zwart is met alleen wat tekst oid, zie ik soms een vage grijze vlek onderin het scherm, net iets uit het midden aan de linkerkant, dit is echter niet de plek waar de tekst in beeld is.

Het is net alsof de backlight op die plek is aangezet, terwijl dat niet zou moeten.

Heeft iemand ervaring met zoiets?

Hoeveel afzonderlijk aanstuurbare zones heeft die backlight eigenlijk?

MLB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Dwangmatisch schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:33:
Echter,
wanneer het beeld voornamelijk zwart is met alleen wat tekst oid, zie ik soms een vage grijze vlek onderin het scherm, net iets uit het midden aan de linkerkant, dit is echter niet de plek waar de tekst in beeld is.

Het is net alsof de backlight op die plek is aangezet, terwijl dat niet zou moeten.

Heeft iemand ervaring met zoiets?

Hoeveel afzonderlijk aanstuurbare zones heeft die backlight eigenlijk?

MLB.
Dat noemt men of backlight bleeding of clouding.
Backlight is volgens mij niet selectief in/uit schakelbaar. Meer waarschijnlijk is dat het polarisatiescherm op die plek licht lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwangmatisch
  • Laatst online: 30-11-2024
Dat noemt men of backlight bleeding of clouding.
Backlight is volgens mij niet selectief in/uit schakelbaar. Meer waarschijnlijk is dat het polarisatiescherm op die plek licht lekt.
De 46X4500 heeft local dimming RGB LED backlight: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/sony-46x4500/
Het is dus in zones in/uit schakelbaar, ik weet niet hoeveel zones...

Volgens mij is het geen bleeding/clouding, het is effect is namelijk niet altijd te zien bij een voornamelijk zwart scherm met slechts enkele heldere objecten.

MLB

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07
Ik heb sinds kort een Sony Bravia KDL 37W5500 :)
Hierin zit een Neotion CI+ kaart en Smart Card voor Ziggo.
Af en toe heb ik, tijdens het TV kijken dat het beeld even vervormt en dan komt ook vanzelf weer de info balk met zender info naar voren. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? TV is voorzien van de laatste firmware: 1.6

De kabel kotm mijn huis binnen, gaat naar een Hirschmann versterker en daarna met +/- 10 meter kabel naar de TV. Met mijn oude Humax decoder nooit last gehad van slecht beeld oid en signaal sterkte was altijd 90%, dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heb ik ook, komt heel sporadisch voor. Het is niet iets waar je je druk over hoeft te maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Zelfde probleem hier met de sporadische blokjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
Ben gister avond even bij de BCC wezen vergelijken en mijn keuze is op een Sony gevallen. Heb zojuist de KDL-40Z5500 besteld, hij komt maandag binnen!

Ik heb een hele tijd zitten dubben of ik nou 40 of 46 inch moest bestellen. Maar aangzien ik op 2,8 meter zit ben ik voor de 40 inch gegaan. Hoop dat dat de juiste keuze was :D

Het beeld was echt super mooi en rustig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07
@ Tiguan en Dr_Oetker:
Welke model TV hebben jullie? En welke firmware? en hebben jullie ook een Neotion kaart? of de CI+ kaart van SMiT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb een 40W5500 met firmware 1.6. De kaart weet ik niet, zal straks ff kijken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Thierry schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:14:
Ik heb een hele tijd zitten dubben of ik nou 40 of 46 inch moest bestellen. Maar aangzien ik op 2,8 meter zit ben ik voor de 40 inch gegaan. Hoop dat dat de juiste keuze was :D
Ik ben ook even wezen kijken, en 46 inch is echt GROOT. Zeker nooit blind kopen inderdaad. Ik ga voor de 40 inch in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsh
Ik heb gisteren mijn KDL-46x4500 tv aangekregen en heb sindsdien nog niet veel anders gedaan dan liggen genieten :D

Bij Blu-Ray's merk ik soms bij snelle scenes nog steeds wat haperingen op, ook al staat de motionflow op. Ik moet wel zeggen dat het zonder motionflow een heel pak erger is dus het heeft wel degelijk zijn nut.
Zeer veel instellingen die ook nog eens per input bewaard worden.

In het XMB-menu van de PS3 merk ik een minieme lag op maar als je de game modus opzet is deze volledig verdwenen. Je mist dan wel een paar opties bij de instellingen, weet zo vanbuiten niet meer welke maar het is niet dat het beeld er minder moois op wordt :)

Bij snelle games zoals Call of Duty merk ik ook nog die ghosting als je snel van links naar rechts kijkt. Bij iemand anders zal het misschien niet zoveel opvallen maar aangezien ik jaren Quake/UT op een CRT-scherm heb gespeeld, heb ik een getraind oog :p en ik ben nog steeds geen LCD tegengekomen die die ghosting niet heeft. Maar ik ga het scherm er zeker niet voor afbreken!

Van het geluid ben ik ook geschrokken. Het is natuurlijk niets vergeleken met een homecinema maar wat een geluid komt daar uit! Hoge of Lage tonen, het maakt niet uit, alles komt zeer zuiver over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 19:40
Thierry schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:14:
Ben gister avond even bij de BCC wezen vergelijken en mijn keuze is op een Sony gevallen. Heb zojuist de KDL-40Z5500 besteld, hij komt maandag binnen!

Het beeld was echt super mooi en rustig!
Ik ga m ook halen, hoeveel heb je ervoor betaald bij BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit enorm te twijfelen, de 52z5500 of de philips 52pfl9704 met LED backlight.
ik heb ze beide bekeken bij correct maar blijf twijfelen.
zijn er meer mensen die voor deze keuze gestaan hebben?
het beeld is bij beide mooi, ok de philips is net weer wat zwarter bij donkere beelden maar de z5500 doet het ook echt goed.
het belangerijkste is voor mij geen ghosting tijdens gamen en snelle beelden. ik lees dat de led tv's daar best wel last van hebben als alle beeldcorrecties aanstaan. ook lees je veel het lekken van licht bij de led tv's.
kan iemand aangeven of dit bij de sony 52z5500 niet of minder is?
ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de 52 inch led van philips maar die wordvolgende week door de winkel weer omgeruild voor de sonyz5500
ik vind bij de philips dat hij veel last heeft van artifacts en ghoosting ik zelf word er gek van als je een actie film zit te kijken dan is het net of je ogen het beeld niet meer kunnen volgen wat heel vermoeiend kijken is daarnaast krijgt de tv het voor elkaar om bij digitaal tv kijken en blua-ray er ruis in de achtergrond te gooien wil je dit weg hebben moet je contrst gigantisch omlaag en ook je kleur en bijna alle beeld verbeteraars uit
daarnaast hij hij ook nog eens een hele kleine inkijk hoek ga bij de lijst staan en de kleueren worden waziger
wat gamen betreft dat gaat goed als je hem op de gaming mode zet
mocht je dus de philips willen ga dan eerst nog eens goed in de winkel kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuriaanBakx
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-08 01:32
Weet iemand of de KDL-40Z5800 ook met ziggo CAM CI+ werkt, zag namelijk dat de PCMCIA ontbreekt op dit model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel de volgende apparatuur:

- TV is een Sony 40W5500
- Versterker is een Sony DAV-DZ780
- Mediacenter is een ION 330 met HDMI en SPDIF

De versterker is aangesloten op de televisie met een HDMI kabel voor beeld en Bravia Sync. Het geluid gaat via optische SPDIF van de televisie naar de versterker. Dit werkt uitstekend en heb ik geen problemen mee. Ook AC3 geluid van Ziggo HDTV wordt perfect doorgezet naar de versterker en netjes via zes kanalen weergegeven.

Nou heb ik beeld van de mediacenter via HDMI doorgestuurd naar de televisie. Geluid van de mediacenter kan ik via HDMI naar de televisie sturen, of via optische SPDIF naar de versterker. In het laatste geval moet ik dus de kabel steeds fysiek wisselen tussen mediacenter en televisie. Als ik het geluid via HDMI naar de televisie stuur, dan werkt DTS/AC3 niet meer. Het lijkt er dus op dat de televisie het DTS/AC3 signaal niet kan doorsturen.

Moet ik nou altijd met kabels blijven wisselen, eventueel met een schakelaar? Of kan ik dit op een nette manier oplossen? Kan ik eventueel de televisie via optische SPDIF aansluiten en de mediacenter via coaxiale SPDIF en dat de versterker automatisch het juiste signaal pakt?

Ik ben benieuwd hoe anderen dit probleem hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 07:58:
ik heb nu de 52 inch led van philips maar die wordvolgende week door de winkel weer omgeruild voor de sonyz5500
ik vind bij de philips dat hij veel last heeft van artifacts en ghoosting ik zelf word er gek van als je een actie film zit te kijken dan is het net of je ogen het beeld niet meer kunnen volgen wat heel vermoeiend kijken is daarnaast krijgt de tv het voor elkaar om bij digitaal tv kijken en blua-ray er ruis in de achtergrond te gooien wil je dit weg hebben moet je contrst gigantisch omlaag en ook je kleur en bijna alle beeld verbeteraars uit
daarnaast hij hij ook nog eens een hele kleine inkijk hoek ga bij de lijst staan en de kleueren worden waziger
wat gamen betreft dat gaat goed als je hem op de gaming mode zet
mocht je dus de philips willen ga dan eerst nog eens goed in de winkel kijken
Wil je na omruil en de sony goed bekeken te hebben je ervaringen posten?
Ben ook aan het twijfelen tussen de philips 52pfl9704 en de sony 52Z5500.

Ik wil voor 2500-3000€ echt wel een goede tv en dus geen miskoop doen. De philips heeft dan een mooi "industrieel" design door het geborstelde aluminium maar ik vertrouw sony meer op vlak van beeldkwaliteit (heb nu de 40W4220).

Doe rustig op uw gemak, ik kijk de kat nog eventjes uit de boom en hoop op een leuke kerstactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg vrijdag de sony zal je dan de verschillen vertellen
ik heb nu ook een sony in de woonkamer de 52w3000 dus wat oudere serie en die verslaat de philips dus verwacht dat de 52z5500 nog beter is houd je op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
DBreda schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:21:
[...]

Heb hem niet via de BCC besteld maar via mijn werk voor € 1130 in de BTW, dat was voor mij makkelijker :) Mijn vrouw belde net dat hij is afgeleverd, dat wordt spielerij vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KDL 40w5500 voor 760 gekocht bij de Mediamarkt in Alkmaar.
Alleen even wachten tot hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DBreda schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:21:
[...]

Sinds anderhalve week 40Z5500 in bezit. Geweldig toestel! Ben nog flink aan het spelen met de instellingen, maar nu al zeer content. Overigens gekocht bij Plasma-Discounter en opgehaald in Naarden. Prima zaak en perfecte prijzen. Scheelde veel geld met BCC en Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:26:
[...]Nou heb ik beeld van de mediacenter via HDMI doorgestuurd naar de televisie. Geluid van de mediacenter kan ik via HDMI naar de televisie sturen, of via optische SPDIF naar de versterker. In het laatste geval moet ik dus de kabel steeds fysiek wisselen tussen mediacenter en televisie. Als ik het geluid via HDMI naar de televisie stuur, dan werkt DTS/AC3 niet meer. Het lijkt er dus op dat de televisie het DTS/AC3 signaal niet kan doorsturen.

Moet ik nou altijd met kabels blijven wisselen, eventueel met een schakelaar? Of kan ik dit op een nette manier oplossen? Kan ik eventueel de televisie via optische SPDIF aansluiten en de mediacenter via coaxiale SPDIF en dat de versterker automatisch het juiste signaal pakt?[...]
Bij mijn E5520 geeft hij wel AC3/Dolby Digital door via de tv maar geen DTS. Dit is dan via HDMI input en optisch output. Aangezien ik maar 1 optische ingang heb op mijn versterker heb ik een optisch -> coax converter gekocht en de tv nu op de coax input gedaan. Dit werkt hier prima en schakkel tussen beide met Logitech Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:33:
KDL 40w5500 voor 760 gekocht bij de Mediamarkt in Alkmaar.
Alleen even wachten tot hij binnen is.
Afdingen of aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
Gisteren de 40Z5500 aangesloten! Heb nog niet veel met de settings gespeeld, maar het beeld bevalt me goed! Mijn Xbox geeft goed beeld op 1080p via component net als mijn mediacenter op 1080p via HDMI. Ook het beeld van mijn Ziggo kastje via HDMI ziet er super uit! Meer kan ik nog niet echt zeggen :) Maar ben blij dat ik voor de Sony ben gegaan en ook zeker niet groter dan 40 inch :)

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:18
Iemand enig idee wanneer Sony komt met de reeds lang geleden aangekondigde update die de zendersorteerfunctie weer actief maakt?

Verwijderd

Aanbieding waren van die merken dagen dus kreeg 120 korting.
Probleem is ze waren al 20 al verkocht dus ik sta met 6 andere te wachten (gereseveerd)
En dat duurt nu al ander halve week,

(ik zelf Sony maar ff bellen maar die hadden hem ook niet op voorraad)

Dus ik denk dat ik nog een tijdje moet wachten voordat ik hem binnen krijg.

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
crack_en_hack schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:14:

Belangrijk is welke cai aanbieder je hebt als je zonder los kastje digitaal wil gaan kijken.

Bij Caiway krijg je bij het standaard pakket +/- 50 digitale zenders met alleen de kabel in je Sony. Wil je de extra pakketten hebben moet je wel een ci(+) cam gebruiken.

Bij Ziggo moet je altijd een ci+ cam gaan gebruiken.

Bij UPC kan je voorlopig niets met ci+ en ontkom je niet aan die vreselijke UPC box.

Succes.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Fredd
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-07 20:26
Heb sinds woensdag de 46W5500 in huis.

Eerste indrukken zijn zeer positief. Heel mooi scherp, helder beeld en natuurlijke kleuren. Maar ga hem nog eens aan een nader onderzoek onderwerpen in de komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor degene die zitten te wachten op de LED (zowel witte als rgb) backlight toestellen, kwam ik zojuist onderstaand artikel tegen

Klik

De XBR11 krijgt waarschijnlijke witte ledjes als achtergrondverlichting (ala Philips 9704 en Sharp 700) en de XBR12 krijgt de rgb leds, zoals Sony's huidige X4500.

Presentatie wordt verwacht in Januari op de CES, dus nog even wachten wanneer wij in Europa dit soort toestellen krijgen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCC heeft een mooie aanbieding voor de KDL-40W5500E zie ik in de pricewatch. Maar is er verschil met de 40W5500 (dus zonder "E" aan het einde). Ik zie wel dezelfde SKU in de pricewatch maar ik kan niet vinden wat dat betekent. Iemand die daar een goede uitleg voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Dat is een hele mooie aanbieding van BCC. Gelijk gekocht!

De E staat volgens dit bericht voor Europa:
mr.paaJ schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:37:
[...]

40w5500 is het globale model, de letter zal voor de regio staan: E toevoeging voor Europa, U voor Engeland etc.
Als het zonder 'E' duidelijk goedkoper is heb je dus grote kans dat je een import model aanschaft, maar vaak zal het ook gewoon luiheid zijn hoor, bij ons staan ze ook gewoon zonder E aangegeven terwijl de doos zelf duidelijk wel de E heeft.
Als je door het BCC bestelproces gaat, dan hebben ze het ook alleen nog maar over de 40W5500. De E komt niet meer te sprake.

[ Voor 9% gewijzigd door Schele indiaan op 20-11-2009 14:26 ]

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Wow, wat een prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schele indiaan schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:24:
Dat is een hele mooie aanbieding van BCC. Gelijk gekocht!

De E staat volgens dit bericht voor Europa:

[...]

Als je door het BCC bestelproces gaat, dan hebben ze het ook alleen nog maar over de 40W5500. De E komt niet meer te sprake.
Dank je wel! Grappig dat je hem gelijk gehaald hebt. Ik ga vanavond ook even kijken want het is een hele mooie prijs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Normaal kost die €899 in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvdhoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 21:47
Scherpe aanbieding bij BCC, heb hem ook maar besteld. Dinsdag komt ie binnen. Prima service tot nu toe.
Kleine vraagje: moet ik de firmware van de KDL40W5500 eerst updaten alvorens ik gebruik kan maken van de CI+ module van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:33:
[...]

Dank je wel! Grappig dat je hem gelijk gehaald hebt. Ik ga vanavond ook even kijken want het is een hele mooie prijs natuurlijk.
Een hele goede prijs. Er is ook maar 1 winkel waar de 37w5500 goedkoper is. Andere winkels met de 37w5500 zijn op dit moment duurder dan BCC met de 40w5500.

Had hem al een tijdje op het oog en was in afwachting van een goede aanbieding. En BCC zit praktisch om de hoek, dus ook nog eens geen verzendkosten :)

Gelijk CI+ erbij.

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:47

sphere

Debian abuser

Nou de 40W5500E is onderweg. We gaan het merken waar die E voor staat. Op kieskeurig.nl heb ik een verhaal gelezen dat de TV vastloopt met Ziggo CI+ bij een of ander RTL pretletter kanaal. Hoop dat het meevalt :P

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer dmv een usb stick foto's weer te geven op mijn 52z5500 maar hij ziet de foto's niet. De mappen herkent hij wel. Iemand een idee? Tevens zie ik in mijn tv menu wel mijn laptop maar kan ik geen content weergeven. Is er een handige tweaker die mij in Jip en Janneke taal uitlegt wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand nog goede instellingen voor de 52 inc z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Apart probleem met het aansluiten van mijn PS3 (slim) op mijn KDL-40W4000. Ik heb uren op Google gezocht (letterlijk) maar ik krijg het maar niet opgelost.

Ik sluit de ps3 aan via HDMI en krijg geen beeld. Hij geeft de melding 'audiosignaal niet ondersteund, controleer de uitgang van uw toestel'. Het frappante is dat beide apparaten elkaar wel herkennen: op de TV staat 'Playstation 3 aangesloten' en de PS3 zegt ook dat hij een HDMI beschikbaar apparaat gevonden heeft.

Ik heb de PS3 aangesloten op een Samsung LCD en hij doet het direct. Ik hoef niet eens het truukje uit te halen om de PS3 met de knop ingedrukt houdend in te schakelen en te wachten op de 2 piepjes (zodat hij de native resolutie weergeeft).Daarmee heb ik uitgesloten dat het aan de PS3 of de HDMI kabel zou kunnen liggen.

Op de TV sluit ik andere HDMI apparaten aan en met succes, dus de HDMI poorten zijn ook niet stuk.

Enige wat het nog zou kunnen zijn denk ik:

* firmware TV? Kan echter nergens hierover iets vinden qua updaten
* instellingen TV of PS3?
* iets met audio? Maar die stuur ik gewoon stereo over de HDMI of apart via de componenten.

Via de componenten kabel doet hij het wel,maar hij zou het gewoon via hdmi moeten doen

[ Voor 4% gewijzigd door Flaman op 22-11-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je het geluid niet op PCM zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Morgen komt m'n 40Z5500 van Bol.com binnen, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
Ter info, BCC zit weer op de oude en veel te dure prijs van euro 849,-- voor de 40W5500e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:43:
Moet je het geluid niet op PCM zetten?
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

royvdhoek schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:01:
Scherpe aanbieding bij BCC, heb hem ook maar besteld. Dinsdag komt ie binnen. Prima service tot nu toe.
Kleine vraagje: moet ik de firmware van de KDL40W5500 eerst updaten alvorens ik gebruik kan maken van de CI+ module van Ziggo?
Check maar eerst welke versie je hebt. Je moet aan het volgoende voldoen: Minimale softwareversie PKG1.539EA (via Ziggo netwerk en geteste versie), anders werken de ondertitelingen bij zenders als Sci-fi etc. niet.

Zie hier: http://support.sony-europ...37W5500&f=FW_Bravia1570EA

En ter info: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19680

Er is ook een fimware met versie 1.6 (zie in deze topic) maar sommige mensen waren niet blij mee omdat hun TV vervolgens vast liep.

Zhadum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om te zien op welke refresh rate de TV staat?
Mijn computer geeft nl. 60Hz aan als ik 1920x1080 draai terwijl ik verwacht dat het 100Hz zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:44:
Is het mogelijk om te zien op welke refresh rate de TV staat?
Mijn computer geeft nl. 60Hz aan als ik 1920x1080 draai terwijl ik verwacht dat het 100Hz zou zijn.
Die 60 is je uitgangssignaal, je TV schaalt dat op naar ws in dit geval 120 Hz. Als deze het niet opschaalt naar 120 dan zal het bij 100 blijven steken. Dan zou in theorie 50Hz uitsturen beter zijn, maar ik merk geen verschil met mijn mediacenter en 50 of 60 uitgangssignaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zo ik heb hem
Smorgens eerst bellen naar BCC om er 1 vast houden, toen naar Mediamarkt me geld terug vragen (760 euro) (aangezien ik al 2 weken wachten)
Toen dach ik ik koop hem bij BCC Alkmaar kom ik daar staat de prijs op 849 ik denk das een foutje.
Hij kijkt op Internet en daar staat ook 849 ik zeg nog nou vanmorgen niet. Want ik heb hem ook zo gereseveerd via de Telefoonlijn bij een zaak in Den Helder.
Hij ff bellen wist eerst van niks toen keek ie mail en jawel daa kon ik hem nog op halen voor 719.
Staat nu weer voor 849.

Had iets met Neckermann te maken en laagste prijs garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:07:
[...]

Die 60 is je uitgangssignaal, je TV schaalt dat op naar ws in dit geval 120 Hz. Als deze het niet opschaalt naar 120 dan zal het bij 100 blijven steken. Dan zou in theorie 50Hz uitsturen beter zijn, maar ik merk geen verschil met mijn mediacenter en 50 of 60 uitgangssignaal.
Ok bedankt, ik heb last van een klein beetje judder en ik vraag me af of dat hierdoor kom. Ik probeer vanavond 50Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Ik ben echt een leek op dit gebied en Ziggo is gesloten. Heb sinds vandaag een 40Z5500, nieuwe (2e) smartcard en CI+. Smartcard geactiveerd, in de module, in de tv, maar nu? Ik zie geen uitleg en er gebeurt niks.

[ Voor 6% gewijzigd door DBreda op 23-11-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DBreda schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:22:
Ik ben echt een leek op dit gebied en Ziggo is gesloten. Heb sinds vandaag een 40Z5500, nieuwe (2e) smartcard en CI+. Smartcard geactiveerd, in de module, in de tv, maar nu? Ik zie geen uitleg en er gebeurt niks.
1e keer start van Z5500? Dan even digitaal setup doorlopen met het scannen van de zenders..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:33:
Ik heb vandaag een Sony Bravia KDL-40P5500 FullHD aangeschaft voor € 588,-. Eind volgende week krijg ik hem binnen, ik ben zeer benieuwd.
En, wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld op de 40W5500 vind ik wel vrij donker in vergelijking met andere LCD schermen. Ik zal nog wat proberen te tweaken aan de settings om dat wat meer te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Bij BCC nu (Sony Bravia KDL-46W5500) E. 1157 in Pricewatch maar op de site kan ik zelf niks vinden :S

Is alweer verwijderd.

[ Voor 13% gewijzigd door Maduth op 24-11-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Loekie schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:01:
[...]

1e keer start van Z5500? Dan even digitaal setup doorlopen met het scannen van de zenders..
Als ik de module in de tv plaats herkent hij m. Nu krijg ik een paar seconde 'authenticatie start' en vervolgens gaat hij weer terug naar 'geen programma's geïnstalleerd' en blijft daar staan. Er gebeurt verder niks, doe ik iets fout ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DBreda schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:52:
[...]

Als ik de module in de tv plaats herkent hij m. Nu krijg ik een paar seconde 'authenticatie start' en vervolgens gaat hij weer terug naar 'geen programma's geïnstalleerd' en blijft daar staan. Er gebeurt verder niks, doe ik iets fout ofniet?
Heb je al wel digitale services gescand? Ik heb zelf (nog) geen ervaring met CI+ module, maar vziw moet je wel eerst programma's digitaal hebben gescand...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Was gisteren bij iemand met een Sony KDL40W5500.. prachtige TV en spelletjes via xbox zag er ook goed uit.
Nu zit die xbox aan de achterkant met 1 hdmi kabel aangesloten, de andere hdmi aansluitingen zitten aan de rand van de TV.

Vraag : als je nu meerder HDMI apparaten aan wil sluiten op zo'n Sony die aan de muur hangt, zie je dan een bos kabels aan de zijkant uit je TV komen (lelijk?) of vallen die uit het zicht ?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de kabels na het midden van de tv duwen. Aan de achterkan zit een soort ingebouwde tie-wrap waar je alle kabels kan bundelen zodat ze achter de standaard naar beneden gaan. Je ziet dan geen kabels meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:12:
Goedemorgen,

Was gisteren bij iemand met een Sony KDL40W5500.. prachtige TV en spelletjes via xbox zag er ook goed uit.
Nu zit die xbox aan de achterkant met 1 hdmi kabel aangesloten, de andere hdmi aansluitingen zitten aan de rand van de TV.

Vraag : als je nu meerder HDMI apparaten aan wil sluiten op zo'n Sony die aan de muur hangt, zie je dan een bos kabels aan de zijkant uit je TV komen (lelijk?) of vallen die uit het zicht ?

tnx
Kabels die zijn aangesloten op de twee hdmi-poorten op de achterkant van de televisie zijn keurig weg te werken. Aan de zijkant is dat niet het geval. Wanneer je recht voor de tv zit, zie je de kabels aan de zijkant niet, maar als je iets meer van de zijkant kijkt zie je al snel kabels. Misschien gaat het beter als je haakse kabels gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 18:10
Ik vind er eigenlijk heel weinig van terug..

Maar ik ben zeer gecharmeerd van de Sony Bravia KDL52Z5500.

Echter is het LCD en is dit toch wel verouderd. Maar als je zit te kijken voor LED (Samsung) kom je uit op 46 Inch (met gelijkwaardige specs, LED 8) en/of anders 55 Inch (met mindere specs, LED 7, duurder).

Wat zou jullie keuze zijn LED of toch gewoon LCD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn dank voor de antwoorden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadeel van de samsung vind ik het glimscherm als je een donkere kamer hebt is dat geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er nog iemand goede instellingen voor de sony 52z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsh
Is het iemand met een 46X4500 ook opgevallen dat als je een Blu-Ray/DVD afspeelt, dat het backlight volledig oplicht? Terwijl ik dit toch volledig op dynamisch heb staan.

Als ik een film afspeel dat op een USB-stick staat of via PS3 Media Server dan gebeurt dit niet.

Zou er misschien ergens een setting zijn dat deze dynamic backlight override ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
DaYwaLkUr schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:43:
Ik vind er eigenlijk heel weinig van terug..

Maar ik ben zeer gecharmeerd van de Sony Bravia KDL52Z5500.

Echter is het LCD en is dit toch wel verouderd. Maar als je zit te kijken voor LED (Samsung) kom je uit op 46 Inch (met gelijkwaardige specs, LED 8) en/of anders 55 Inch (met mindere specs, LED 7, duurder).

Wat zou jullie keuze zijn LED of toch gewoon LCD ?
Bedenk dat LED ook gewoon nog LCD is, LED is de lichbron, bij de 'oude' techniek is dit een ccfl, soort van kleine tl buis. Beide schijnen van de zijkant op een witte plaat waar een LCD paneel met kleurtjes voor hangt.

De samsungs hebben geloof ik ook auto dimming wat je niet uit kunt zetten, ik zou het vrij vervelend vinden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• H3iN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2020
Ik heb een CI+ module aangeschaft zodat ik op mn bravia (32p55) digitale televisie via ziggo kan gaan kijken. Echter lukt de installatie niet! Voordat ik de CI+ module moet ik voordat ik de module installeer al een aantal digitale zenders hebben gevonden. Echter vind de sony geen enkele zender en zegt hij ergens in het menu dat ik 'geen bereik' heb.

Zou dit misschien kunnen doordat ik de juiste frequentie en Network ID niet heb ingesteld? Ik kan namelijk nergens terugvinden wat daarvan de huidige instellingen zijn en waar ik dat eventueel kan wijzigen.

• H3iN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2020
H3iN schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:56:
Ik heb een CI+ module aangeschaft zodat ik op mn bravia (32p55) digitale televisie via ziggo kan gaan kijken. Echter lukt de installatie niet! Voordat ik de CI+ module moet ik voordat ik de module installeer al een aantal digitale zenders hebben gevonden. Echter vind de sony geen enkele zender en zegt hij ergens in het menu dat ik 'geen bereik' heb.

Zou dit misschien kunnen doordat ik de juiste frequentie en Network ID niet heb ingesteld? Ik kan namelijk nergens terugvinden wat daarvan de huidige instellingen zijn en waar ik dat eventueel kan wijzigen.
offtopic:
ik quote mezelf even voor het overzicht

Het blijkt dat mijn Bravia een DVB-T tuner heeft kan hij daardoor geen signaal voor digitale televisie kan ontvangen(ook niet dmv de CI+-module, die overigens wel kan worden aangesloten).

Weten jullie of er een andere manier (dan d.m.v. de CI+-module) een mogelijkheid is om toch digitale televisie te gaan kijken via ziggo? Misschien door middel van een extern kastje?

Verwijderd

H3iN schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:24:
[...]

offtopic:

Het blijkt dat mijn Bravia een DVB-T tuner heeft kan hij daardoor geen signaal voor digitale televisie kan ontvangen(ook niet dmv de CI+-module, die overigens wel kan worden aangesloten).

Weten jullie of er een andere manier (dan d.m.v. de CI+-module) een mogelijkheid is om toch digitale televisie te gaan kijken via ziggo? Misschien door middel van een extern kastje?
Ja, dat kan met een externe decoder. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Humax IRHD-5000C.

Verwijderd

H3iN schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:24:
[...]

offtopic:

Ja dat kan, zijn alleen iets van 200 euro (en ja ik hoor veel mensen die liever een externe hebben dan die CL module aangezien die ook nogal wat problemen geeft , nadeel is wel 2 astand bedieningen en een stuk duurder)
Gewoon Ziggo ff bellen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:32:
[...]

Ja dat kan, zijn alleen iets van 200 euro (en ja ik hoor veel mensen die liever een externe hebben dan die CL module aangezien die ook nogal wat problemen geeft , nadeel is wel 2 astand bedieningen en een stuk duurder)
Gewoon Ziggo ff bellen
200 euro is schromelijk overdreven, tegenwoordig koop je al voor heel ver onder de 200 euro een HD-ontvanger. Verder vind ik dat geklets over twee afstandsbedieningen overdreven. In het ergste geval heb je beide afstandsbedieningen nodig om de apparatuur aan en uit te zetten, maar tijdens het kijken kun je gewoon alles met de afstandsbediening van de ontvanger doen. Verder als je echt zo enorm veel problemen met meerdere afstandsbedieningen heb, zijn er prachtige oplossingen zoals pricewatch: Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote of pricewatch: Logitech Harmony One Advanced Universal Remote

• sphere

sphere

Debian abuser

De 40W5500 is binnen. Netjes bezorgd, in mijn eentje uitgepakt en op de stand geprakt. Ik heb alleen NLD1 HD gezien (ONM) en ik vond het niet super. Nu kijk ik SD via een Samsung decoder, want mijn CAM, die ik ook bij BCC had besteld komt maar niet. SD beeld vind ik trouwens goed, voor een bron die geschaald moet worden.

Wat ik irritanter vind is dat de CAM nu ineens 10 euro goedkoper is (69 ipv 79) en je krijgt er niet eens een smartcard bij. Afijn, on topic, zo met daglicht vind ik het beeld prima, ik heb hem niet op ECO stand gezet, en ik wil nog een keer de settings proberen zoals ze ergens in een review staan, calibreren komt ooit nog eens. Hopelijk neemt mijn enthousiasme nog toe met HD films. Voor 719 euro mag je ook niet klagen denk ik.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:42
Ik heb de 46w4000 icm Aplphacrypt.
Bij ziggo hebben ze Nederland 3 verplaatst, is het mogelijk om alleen naar Nederland 3 te zoeken in plaats van alle zenders opnieuw te scannen en op volgorde te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde heel graag de KDL-ZX1 omdat het de enige 40 inch is met LED, maar er zit nog een Bravia-2 Engine in! Kan ik beter voor een non-LED gaan zoals de Z serie met een Bravia-3 of is het verschil allemaal niet zo groot?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 21:16 . Reden: Z ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

Volgens mij is de ZX5 aangekondigd ?

mrc16 in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic..."

[ Voor 54% gewijzigd door DDX op 27-11-2009 21:20 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik wil wat widgets testen, maar dat lukt niet. Mijn 40W5500 zegt dat ik mijn klokinstellingen en netwerkinstellingen moet controleren. Echter is de tijd goed en heb ik verbinding. Waar ligt het aan dat ik niet in de applicast menu kan komen?

De foutmelding die ik krijg is:
"Geen toegang tot widgetserver.
Controleer:
- Netwerkinstellingen
- Klokinstellingen
of probeer opnieuw."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb bij Informatique (geen aandelen) een Neotion CAM gekocht. Smartcard had ik al, dus dit was prima. Geen problemen tot nu toe, ik vind het zappen snel, en het is heerlijk dat je niet afhankelijk bent van een aparte decoder.

Verder heb ik mijn TV ingesteld als in http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W5500/Settings.htm

Even afwachten hoe dat bevalt. De standaard instellingen vond ik te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:53:
De 40W5500 is binnen. Voor 719 euro mag je ook niet klagen denk ik.
dat denk ik ook niet.. mag ik vragen waar ? ik heb ze onder de 800 nog niet gezien en ik wil er ook een onder de kerstboom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:52:
[...]

dat denk ik ook niet.. mag ik vragen waar ? ik heb ze onder de 800 nog niet gezien en ik wil er ook een onder de kerstboom :9
Actie van vorige week bij de BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:59:
[...]

Actie van vorige week bij de BCC.
te laat dus .. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 10:20
Ik heb sinds kort een Sony Bravia KDL-40Z5500 (ter vervanging van m'n oude CRT bak). Nu valt me op dat er een vertraging zit in het geluid, ten opzichte van de bron.

In mijn opstelling output ik mijn signaal van mijn PC naar de TV. Dit probeerde ik zowel via SCART als via HDMI, in beide gevallen komt het geluid iets later aan.

Diverse sites melden dat het syncen van audio en geluid op LCD TV's nog wel een probleem kan zijn, doch vooral indien er een externe versterker wordt gebruikt. Daar ik geen aparte versterker heb aangesloten, en ik met dezelfde opstelling via mijn vorige TV (SCART) geen sync problemen had, vroeg ik me af of hier iets aan te doen is?
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.