Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:16
3d mogelijkheden? die snap ik niet..

Betreft het zich hier om de nieuwe LED tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DaYwaLkUr schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:44:
3d mogelijkheden? die snap ik niet..

Betreft het zich hier om de nieuwe LED tv's?
Nope, Sony is het 3D televisie gebeuren een beetje aan het pushen. Gewoon met een brilletje.

nieuws: Sony sluit overeenkomst met RealD voor 3d-technologie Bravia-tv's

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 20:53

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Bestaat er een firmware upgrade voor de 40Z4500 ?

Volgens de Meuktracker zou dit mogelijk moeten zijn echter zie ik in het lijstje niet de 4500 (wel de 5500)

Ik vraag me af hoe verschillend de 40Z4500 en 40Z5500 qua hardware zijn.

Ik heb sinds kort een QNAP nas met twonkymedia en kan nu dus wel mp3 en jpeg op de TV bekijken/beluisteren maar ik wil dus ook heel graag films kunnen bekijken zoals op de 5500 wel kan.

Een kennis zij dat hij ergens gelezen had dat iemand dat al eens gedaan had, hij dacht op het sony forum maar ik kan helemaal niets terug vinden (ik kan zelfs het door hem bedoelde sony forum niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Anoniem: 95166 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:01:
TV: 40z5500

Weet iemand meer over de "i+"-functie op de afstandsbediening? Dit is de knop met programma informatie. Mijn probleem is dat er soms meer tekst is dan er staat weergegeven op de TV.Dit kan je dan zien aan de "..." aan het einde van de tekst. Weet iemand hoe je de rest ook kan lezen?

Een tweede keer de "i+"-knop indrukken brengt je naar de info van het volgende programma (of je verlaat de functie). Pijltjes naar beneden werkt ook niet. Volgens mij mis ik iets.
Net even gekeken: Door op de groene knop te drukken op de afstandsbediening kan ik de rest van de tekst laten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:39
Vincent7 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:12:
Ik heb net de 46W5720 aangeschaft, deze is qua specificaties gelijk aan de 46W5500. Hele schappelijke prijs van 999 euro :)

Heb nog niet gespeeld met de beeldinstellingen, maar standaard vind ik het al heel mooi. Ik heb er een Asus O!Play aangehangen en wat BluRay rips bekeken. Heel scherp :) Voor het testen had ik wat HDMI kabels geleend, nu tijdelijk via composiet. Ik moet zeggen dat zelfs in composiet het nog mooi uitziet.

Voor degene die nog een koopje zoeken; voor 999 krijg je heel veel TV!
waar heb jij de tv gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
ok, ik heb dus begrepen dat de 40W5500 niet meer opnieuw te bestellen is. Nu lees ik hier nog niet zo gek veel over de WE5 (moet bekennen dat ik niet alle 50 pagina's heb bekeken)

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben en hoe deze presteert ten opzichte van de W5500 of misschien de Z5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95166

Jarod schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:28:
[...]

Net even gekeken: Door op de groene knop te drukken op de afstandsbediening kan ik de rest van de tekst laten weergeven.
Bedoel je de groene knop in het rijtje van rood-groen-geel-blauw? Bij mij werkt dat namelijk niet.

Wat ik mogelijk niet goed heb uitgelegd is dat ik de "i+"-knop gebruik tijdens het kijken van een digitaal tv-kanaal (dus niet uit het EPG). Dan krijg je dus over het beeld een doorzichtige overlay van 1/2 scherm. Dat heeft dus minder ruimte dan in het EPG als je de "i+"-knop daar gebruikt (waar de tekst wel volledig staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 20:14
Ghanzzzzz schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:18:
ok, ik heb dus begrepen dat de 40W5500 niet meer opnieuw te bestellen is. Nu lees ik hier nog niet zo gek veel over de WE5 (moet bekennen dat ik niet alle 50 pagina's heb bekeken)

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben en hoe deze presteert ten opzichte van de W5500 of misschien de Z5500?
Wij hebben gekozen voor de 40-WE5 en hij bevalt enorm goed. De keuze was deels omdat wit beter in ons interrieur past, maar ook omdat de WE5 een stuk zuiniger is dan de W5500. Tot nu toe geen enkele problemen gehad en enorm blij met onze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12

S913

Abusus non tollit usum

Anoniem: 95166 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:29:
Bedoel je de groene knop in het rijtje van rood-groen-geel-blauw? Bij mij werkt dat namelijk niet.

Wat ik mogelijk niet goed heb uitgelegd is dat ik de "i+"-knop gebruik tijdens het kijken van een digitaal tv-kanaal (dus niet uit het EPG). Dan krijg je dus over het beeld een doorzichtige overlay van 1/2 scherm. Dat heeft dus minder ruimte dan in het EPG als je de "i+"-knop daar gebruikt (waar de tekst wel volledig staat).
Die groene knop werkt inderdaad alleen om te scrollen als je vanuit de EPG i+ indrukt en als de tekst dan niet past. In die overlay werkt hij inderdaad bij mij ook niet.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268098

Requiem19 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:51:
[...]

200HZ is vooral belangrijk voor de 3d mogelijkheden. Er zullen vast wat gimmicks bijkomen in de tv, maar het gaat geen radicaal ander ontwerp worden.
Idd, het hoeft niet een totaal andere tv te zijn. Gewoon een verbeterde w5500 met 200hz die 3d beelden mogelijk maakt en ja er ullen wel wat etra dingen op zitten, maar het zal denk ik niet echt veel zijn. Ik hoop wel dat ze meer afspeelmogelijkheden gaan bieden, dus divx mkv's etc af te spelen. We zullen meer weten op de CES event die Vanaf 7-10 januari plaats zal nemen, verw8 maar nieuwste modellen van sony samsung etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

goosche schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:59:
[...]

waar heb jij de tv gekocht?
Bij Bobshop. Hoewel er nu wel andere shops zijn die iets (paar euro) goedkoper zijn.

Kieskeurig link

Let wel op, de versie die ik heb gekocht is de W5720. Typenummer is anders maar qua specificaties hetzelfde als de W5500. Alleen de remote is wat anders; op die van de W5720 zit bijvoorbeeld een "licht knopje", waardoor alle toesten verlicht worden. Handig voor in het donker ;)

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328936

Er gaan geruchtend dat de W5500 serie eruit gaat.. weet iemand hier meer van?
De 40W5500 is namelijk bij heel veel partijen bijna niet meer op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/9976/ap2m.jpg

[ Voor 135% gewijzigd door Jansenn op 04-01-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Er zijn volgens mij nog steeds acties, ook Sony's... ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Jansenn op 04-01-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Anoniem: 328936 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:48:
Er gaan geruchtend dat de W5500 serie eruit gaat.. weet iemand hier meer van?
De 40W5500 is namelijk bij heel veel partijen bijna niet meer op voorraad..
Ik zit met precies hetzelfde als jij. De 40W5500 is idd niet meer te leveren door Sony zoals ik heb begrepen.
Heel jammer, zeker aangezien de prijzen nu wel erg interessant zijn als je op kieskeurig kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghanzzzzz schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:59:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde als jij. De 40W5500 is idd niet meer te leveren door Sony zoals ik heb begrepen.
Heel jammer, zeker aangezien de prijzen nu wel erg interessant zijn als je op kieskeurig kijkt
Ze zijn nog bij paar shops te bestellen. Maar idd het zal niet meer lang duren of ze zijn uitverkocht. Bv wehkamp en Neckermann heeft de 40 inch versie niet meer te koop. Maar ik ben wel benieuwd naar de nieuwe modellen. SOny zou ook een budget modellen uitbrengen, zeg maar zoals de S serie, maar ben meer benieuwd offcourse naar de nieuwe w serie. Hmm betekend dit nou dat we dan binnen enkele weken de nieuwe modellen al kunnen kopen? Ik weet niet hoelang het duurt voordat het echt te koop is in de winkels na presentatie op ces. Ik wou graag dus na de teleurstellende samsungb550 graag een sony kopen, 37 inch. Dus ik wacht af wat de prijs is van de nieuwe modellen en de features en dan beslissing maken :P

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 04-01-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296261

Net correct gebeld en ze leveren de kdl46z5500 niet meer, dus het begint er op te lijken dat de nieuwe modellen er dan toch wel snel aankomen..
Hoop van wel omdat ik volgende maand van plan was om dit model te gaan kopen, kan ik nog eff snel vergelijken voordat ik de z5500 koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
In een winkel heb ik begrepen dat de nieuwe modellen na de presentatie op CES ongeveer eind februari leverbaar kunnen zijn (natuurlijk tegen een hoge introductieprijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bobshop geeft aan hem eind de maand weer te verwachten..
Echt balen want ik wilde even wachten tot het nieuwe jaar en nu is hij er bijna niet meer of veel te duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dat kan toch eigenlijk niet? Ik bedoel je stopt alle leveringen van de huidige tv's en dan moet men nog 2 a 3 maanden wachten...terwijl de huidige modellen overal opraken. Ik verw8 echt binnen 1,5 maand de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268098 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:08:
Maar dat kan toch eigenlijk niet? Ik bedoel je stopt alle leveringen van de huidige tv's en dan moet men nog 2 a 3 maanden wachten...terwijl de huidige modellen overal opraken. Ik verw8 echt binnen 1,5 maand de nieuwe modellen.
Inderdaad daarbij vindt ik het vreemd dat een tv die recent als beste is getest is bij de Consumentenbond er nu al uit gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95166

Wat raar is dat de 4500's nog redelijk te koop waren terwijl de 5500's werd geintroduceerd. Nu lijkt het alsof er behalve geen overlap een tijd lang geen tv's worden geleverd. Zijn er dan zo weinig 5500's ingekocht vanwege de "rescessie"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billywanzi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04 06:18
Ben benieuwd of de nieuwe modellen idd 3D ondersteuning krijgen! Lijkt me wel grappig om later in het jaar de Avatar Bluray in 3D te kijken op mijn PS3 :) Hopelijk komen ze wel met een duopack waarbij ook de standaard filmversie geleverd wordt, want die 3D brilletjes zullen ook wel aardig wat gaan kosten... Dan ben je een godsvermogen kwijt als je met wat maten de film wil kijken in 3D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Anoniem: 95166 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:29:
Wat raar is dat de 4500's nog redelijk te koop waren terwijl de 5500's werd geintroduceerd. Nu lijkt het alsof er behalve geen overlap een tijd lang geen tv's worden geleverd. Zijn er dan zo weinig 5500's ingekocht vanwege de "rescessie"?
Dat vind ik dus ook zo vreemd. De 4500 serie is gewoon nog steeds te koop. Die serie loopt dus gewoon de volledig levensduur van de 5500 serie door. En misschien nog wel langer. Straks is de 5500 serie uit te roulatie en bestaat de 4500 serie nog steeds. Ik denk dat dit komt omdat er nog steeds mensen zijn wiens voorkeur uitgaat naar de 4500 serie. Ik vermoed doordat de inputlag bij die serie vrijwel nihil is. Gamers gaan blijven waarschijnlijk die 4500 serie kopen. En dat is dus nog steeds (als fanatiek gamer) mijn eigen dilemma. De keuze tussen een z4500 of w5500. Moeilijk moeilijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Count_Galious schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:21:
[...]

Dat vind ik dus ook zo vreemd. De 4500 serie is gewoon nog steeds te koop. Die serie loopt dus gewoon de volledig levensduur van de 5500 serie door. En misschien nog wel langer. Straks is de 5500 serie uit te roulatie en bestaat de 4500 serie nog steeds. Ik denk dat dit komt omdat er nog steeds mensen zijn wiens voorkeur uitgaat naar de 4500 serie. Ik vermoed doordat de inputlag bij die serie vrijwel nihil is. Gamers gaan blijven waarschijnlijk die 4500 serie kopen. En dat is dus nog steeds (als fanatiek gamer) mijn eigen dilemma. De keuze tussen een z4500 of w5500. Moeilijk moeilijk !
Zelfde dillema ik zoek een echte game tv, maar k wil wel een sony hebben. De wserie schijnt wel door een updatefirmware de inputlag verminderd te hebben. Maar door de ces event twijfel ik of ik de nieuwe ga halen of de huidige versie w. Ik zoek trouwens een 37 inch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
Vincent7 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:30:
[...]

Bij Bobshop. Hoewel er nu wel andere shops zijn die iets (paar euro) goedkoper zijn.

Kieskeurig link

Let wel op, de versie die ik heb gekocht is de W5720. Typenummer is anders maar qua specificaties hetzelfde als de W5500. Alleen de remote is wat anders; op die van de W5720 zit bijvoorbeeld een "licht knopje", waardoor alle toesten verlicht worden. Handig voor in het donker ;)
ik zie die w5720 niet er tussen staan bij die winkel en op kieskeurig is er maar 1 winkel die hem levert want ik ook die lichtgevende AB lijkt mij ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:26

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Anoniem: 268098 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:49:
[...]
De wserie schijnt wel door een updatefirmware de inputlag verminderd te hebben.
...oh? Heb je een bron (link!), weet je welke firmwareversie (nummer!) het betreft?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Misschien een vraag naar de bekende weg..

Maar voor de CI+ kijkers en radio-luisteraars: Zoals velen zal ik voor het geluid een versterker achter de TV zetten. Normaal bij een digitaal kastje hoef je de TV niet aan te hebben om radio te beluisteren, maar hoe gaat dat bij CI+?
Is het zeg maar te omzeilen om de gehele TV aan te zetten of kan het niet anders dan dat je de TV aan moet hebben om radio te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
Ghanzzzzz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:34:
Misschien een vraag naar de bekende weg..

Maar voor de CI+ kijkers en radio-luisteraars: Zoals velen zal ik voor het geluid een versterker achter de TV zetten. Normaal bij een digitaal kastje hoef je de TV niet aan te hebben om radio te beluisteren, maar hoe gaat dat bij CI+?
Is het zeg maar te omzeilen om de gehele TV aan te zetten of kan het niet anders dan dat je de TV aan moet hebben om radio te luisteren?
Nope, TV moet aan. Daar zit immers je tuner in, en de TV gebruik je dan ook om de kanalen te kiezen. Het scherm laat dan een "rustig lichtspel" zien tijdens het afspelen. Ik geloof dat je dat ook uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Toch wel een behoorlijk nadeeltje dus voor de CI+ vind ik. Ik luister namelijk veel naar de radio en heb dan dus toch sowieso een extra kastje nodig. OF een aparte tuner of een decoder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ghanzzzzz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:12:
Toch wel een behoorlijk nadeeltje dus voor de CI+ vind ik. Ik luister namelijk veel naar de radio en heb dan dus toch sowieso een extra kastje nodig. OF een aparte tuner of een decoder :(
Is gewoon ouderwets analoog aansluiten van je radio niet gewoon een optie? Ik zie eerlijk gezegd alleen maar nadelen om je radio via een decoder (los of in de tv) aan te sluiten. Ik geloof nu niet dat je radio ineens veel beter klinkt doordat het signaal digitaal aangeleverd wordt.
(tenzij je echt alleen maar een versterker heb zonder tunergedeelte, dan is het inderdaad een minder handige oplossing)

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 05-01-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ghanzzzzz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:12:
Een CI(+) CAM stelt je in staat om de geïntegreerde DVB-C tuner van een apparaat zoals een TV te gaan benutten omdat je dan ook bij de beveiligde kanalen van het kabelbedrijf kan. Zonder CI(+) CAM valt er bij een deel van de kabelbedrijven anders bijna niets weer te geven van de kanalen die de DVB-C tuner in de TV heeft weten te vinden. Het primaire doel van een TV is uiteraard het weergeven van de TV kanalen. Voor radio kanalen zou je normaliter net zoals vroeger een radio tuner aanschaffen. Voor de digitale kabel kanalen zal er echter in die radio tuner ook een DVB-C tuner moeten zitten om de digitale radio kanalen te kunnen vinden aangezien de digitale radio kanalen van Ziggo als het ware digitale TV kanalen zijn zonder video stream. Door het gesloten karakter van de huidige beschikbare externe kabel ontvangers had het voor de fabrikanten van radio apparatuur weinig zin om radio tuners te ontwikkelen met DVB-C tuner. Immers als een radio tuner de kanalen al weet te vinden dan kan deze ze nog niet weergeven als die digitale radio kanalen net als de digitale TV kanalen beveiligd zijn. Daar zou nu juist door de acceptatie van de CI(+) CAM verandering in kunnen komen als radio tuners in de toekomst niet alleen een DVB-C tuner krijgen maar ook een CI(+) slot voor toegang tot de beveiligde kanalen.

Op de korte termijn heb jij daar uiteraard niets aan en zal je inderdaad een losse kabel ontvanger moeten aanschaffen die je dan als radio tuner kan gebruiken om aan te sluiten op een versterker. Een kabel ontvanger voor SD TV kanalen is in dat geval voldoende en die zijn ook goed verkrijgbaar via het tweedehands circuit voor een klein prijsje. Het is dan wel aan te bevelen om op zoek te gaan naar een exemplaat dat ook een werkend display heeft zodat je er geen TV aan hoeft te hangen om te zien welk radio kanaal je kiest. Helaas heeft Ziggo nooit rekening gehouden met het radio gebruik van ontvangers zodat in ieder geval de Humax IR-FOX C die ik heb afvalt vanwege het ontbreken van een dergelijk display op de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
ppaddo schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:40:
[...]

(tenzij je echt alleen maar een versterker heb zonder tunergedeelte, dan is het inderdaad een minder handige oplossing)
Dit is idd bij mij het geval. Ik ben een stereofreak en heb gewoon een versterker zonder poespas.

@Archie: bedankt voor de informatie!
Het leek me juist reuze handig om een kastje te mogen missen, maar ik zit er dus gewoon aan vast. OF een tuner OF een decoder. Het is helaas niet anders, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
blijkbaar heeft sony beslist te gaan stoppen met de z5500 reeks, ofschoon deze pas slechts sedert juli leverbaar was. Er komen ws nieuwe modellen, (de 6 reeks normaal gezien) maar waarom ze nu al met de levering stoppen ? Via de webwinkel heb ik toch nog een exemplaar kunnen bemachtigen dat deze week binnen komt. Hopelijk had sony geen last van bepaalde ziektes op deze reeks en ga ik geen spijt krijgen achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34
Ghanzzzzz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:11:
[...]

Dit is idd bij mij het geval. Ik ben een stereofreak en heb gewoon een versterker zonder poespas.

@Archie: bedankt voor de informatie!
Het leek me juist reuze handig om een kastje te mogen missen, maar ik zit er dus gewoon aan vast. OF een tuner OF een decoder. Het is helaas niet anders, haha
Je kan het toch ook gewoon via de tv luisteren, je kan het beeld uitschakelen, dan verbruikt ie ook niet veel stroom volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
Ach, hetzelfde geldt voor het afspelen van MP3's etc van het netwerk. Doordat je op de TV browsed door die bestanden gebruik je de TV eigenlijk alleen maar als "schermpje". De reciever eronder staat immers aan om het geluid weer via de speakers te laten klinken.
Maar als je een CD afspeelt zet je toch ook twee apparaten aan? CD-speler en reciever. Nu is dat TV+reciever.
En bij digitale radio ook de TV+reciever.
En bij analoge radio alleen de reciever.... dat dan weer wel.

Ik heb alles aangesloten, en gebruik toch vrij veel de TV+Reciever om de MP3's op het netwerk af te spelen. Het schermpje is inderdaad wat groot (40"), maar het werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wat oude gossip over de nieuwe modellen:

■KDL-S6100 | Entry CCFL
■KDL-V6100 | Mind Range CCFL
■KDL-W6100 | Mid Range CCFL
■KDL-Z6100 | High Range CCFL
■KDL-X500 | Mid Range Edge-Lit LED LCD
■KDL-650 | High Range Edge-Lit LED LCD
■KDL-XBR11 | High Range W-LED Backlit LCD
■KDL-XBR12 | High Range Advanced LED RGB Backlit LCD
■KDL-ZX Series OLED

Bron + foto van de XBR11:

http://www.hdtvlounge.net/sony/xbr11-xbr12-oled/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 14:48
Ik vraag me af of de hele nieuwe lijn wordt gepresenteerd.. Vorig jaar gebeurde dat nl. niet en werd de europeese lijn pas in februari wat duidelijker.
Hoop iig dat de leverbaarheid van de witte Sony's weer op niveau komt, want nu is er teveel schaarste waardoor de prijzen stuk hoger zijn dan ca. een maand geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pingu007 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:58:
Ik vraag me af of de hele nieuwe lijn wordt gepresenteerd.. Vorig jaar gebeurde dat nl. niet en werd de europeese lijn pas in februari wat duidelijker.
Hoop iig dat de leverbaarheid van de witte Sony's weer op niveau komt, want nu is er teveel schaarste waardoor de prijzen stuk hoger zijn dan ca. een maand geleden..
Ja dat weet ik nog. Maar ik denk dat het nu eerder zal gebeuren aangezien de hele w serie bijna overal uitverkocht is, en als je eentje vind zijn ze te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ben wel erg benieuwd naar dat Oled scherm, dat zou pas een echte stap vooruit betekenen tov Led-lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Pingu007 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:58:
Wordt zo'n witte TV niet erg snel vies? Ik zag er laatst een staan bij de MM. Het zag er erg stylish uit, maar ik moest meteen aan m'n ooit-witte-Wii denken :+

* Apie! is niet zo'n schoonmaakwonder O-)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Apie! schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:00:
[...]

Wordt zo'n witte TV niet erg snel vies? Ik zag er laatst een staan bij de MM. Het zag er erg stylish uit, maar ik moest meteen aan m'n ooit-witte-Wii denken :+

* Apie! is niet zo'n schoonmaakwonder O-)
Nooit aan gedacht eigelijk dat het wit misschien kan gaan verkleuren. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben benieuwd hoeveel inch dat oled scherm zal zijn. 15 is voor consumenten geloof ik nu de max. Het zou mij dus ten zeerste verbazen als dit scherm ineens 32 inch of groter zou zijn...

Ergens baal ik wel van al deze berichten over de nieuwe serie. Ik heb potverdikkeme net een 40Z5500 gekocht.. (waar ik overigens wel tevreden over ben).

Maar zoals een echter tweakert, nieuwer is (meestal) mooier! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Om 4.15pm PT (01.15u Nederlandse tijd) is er op de CES een persconferentie van Sony. Live te volgen bij Engadget: http://www.engadget.com/ces Misschien dat dan nieuwe Bravia's worden aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist weer reactie van een winkel.

Sony heeft op dit moment de 40W5500 niet op voorraad en durft nog geen levertijd te geven.
De verwachting is dat hij eind van de maand waarschijnlijk weer leverbaar wordt.
Ik denk dus niet dat hij eruit gaat en ik hoop het dus niet.
De nieuwe versies zullen een stuk duurder zijn en het is altijd maar afwachten of ze er veel op voorruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulebappie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-03 16:25
In oktober 2009 is de W5800 serie uitgekomen.

Zou dat de opvolger van de W5500 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paulebappie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:14:

Nee. Die kwam er gewoon naast, met enige verschil de looks. Meer niet als ik het goed heb. De echt opvolger is het gerucht de w6100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 13:55
paulebappie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:14:

Het lijkt erop dat het enige verschil de ingebouwde tuner is. De W5800 heeft tevens een DVB-S tuner, de panelen en overige opties zijn gelijk. Een echte opvolger is het dus niet in sprake van een nieuwe generatie panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het verschil van een 10-bit paneel ten opzichte van een 8-bit paneel erg groot? In de winkels is het lastig te zien: slechte afstelling en slechte aansluitingen of bronmateriaal maken vergelijken nagenoeg onmogelijk.

Ik vermoed dat ik het moet vergelijken met bijvoorbeeld een TN-monitor en het betere paneel wat in mijn iMac zit: veel beter kleurverloop en mooiere kleuren. Of is dat geen juiste vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

goosche schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 02:31:
[...]

ik zie die w5720 niet er tussen staan bij die winkel en op kieskeurig is er maar 1 winkel die hem levert want ik ook die lichtgevende AB lijkt mij ook wel handig.
Directe link
Let op : U ontvangt de KDL-46W5720 i.p.v. de KDL-46W5500, dit betreffen dezelfde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
Of heeft het allemaal met het volgende te maken?

WK 2010 voetbal kijken met Sony 3D TV

http://www.letsgodigital.org/nl/24076/sony-3d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het goed heb berekend is de persconferentie van sony (CES) om 1.15 NL.

"The conference starts at 4:15 p.m. (Pacific Time), Wednesday January 6, 2010, and will last until 5:15 p.m."

http://www.gamertell.com/...m-sonys-press-conference/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
Er wordt geklaagd over de slechte of niet voorradigheid van de Sony LCD tv's.
Ik wil geen reclame maken, maar blijkbaar kan Correct Rotterdam nog wel alles leveren tegen redelijke prijzen:

KDL32S5600 € 479
KDL32T2600 € 479
XEL-1 Oled 30cm € 1999
KDL40E5510 € 899
KDL46WE5B € 1199
KDL46X3000 € 1299
KDL46X4500 € 1579
KDL40E4050 € 799
KDL40P3600 € 589
KDL40Z4500 € 925
KDL40Z5500 € 1199
KDL40ZX1B € 1299
KDL46EX1B € 1199
KDL46V5500 € 899
KDL46Z4500 € 1199

Nee, ik werk niet bij Correct en heb geen aandelen. Ik woon slechts in de buurt.
Bovenstaande is puur ter info. Doe er je voordeel mee of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Vraagje aan alle Sony Bravia gebruikers (heb zelf een KDL37W5500):

Hebben jullie wel eens tijdens het kijken dat het beeld een halve seconde wegvalt of artifacts geeft en dat daarna de infobalk met zenderinformatie opnieuw verschijnt :?

Dit gebeurt bij mij bij diverse zenders. Mijn Bravia is voorzien van firmware 1.600, de signaalsterkte is Sterk. Ik heb alle autoupdate functies uit staan.

Ik hoor graag of er meer mensen zijn en of er mensen zijn met een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Laatst online: 17-06 23:36

Millennium

Bug free !!!

niekbaars schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:47:
Er wordt geklaagd over de slechte of niet voorradigheid van de Sony LCD tv's.
Ik wil geen reclame maken, maar blijkbaar kan Correct Rotterdam nog wel alles leveren tegen redelijke prijzen:

KDL32S5600 € 479
KDL32T2600 € 479
XEL-1 Oled 30cm € 1999
KDL40E5510 € 899
KDL46WE5B € 1199
KDL46X3000 € 1299
KDL46X4500 € 1579
KDL40E4050 € 799
KDL40P3600 € 589
KDL40Z4500 € 925
KDL40Z5500 € 1199
KDL40ZX1B € 1299
KDL46EX1B € 1199
KDL46V5500 € 899
KDL46Z4500 € 1199

Nee, ik werk niet bij Correct en heb geen aandelen. Ik woon slechts in de buurt.
Bovenstaande is puur ter info. Doe er je voordeel mee of niet.
Het gaat voornamelijk om de betere modellen die niet meer geleverd worden, zoals in mij geval 46Z5500 (net als de 40W5500)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Flappie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:06:
...
Aan je verhaal te horen, gebeurt het alleen wanneer je je decoder gebruikt. Ik doe een voorzichtige gok dat het aan je decoder/verbinding ligt. Dat het signaal sterk is, hoeft nog niet zoveel te zeggen. Als je signaal hebt, dan is het misschien sterk, maar goed helemaal geen signaal... Gebeurt het ook wanneer je alleen analoog kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
de winkel waar ik had besteld heeft nog een exemplaar van de 46z5500 op de kop kunnen tikken en ga ik hem morgen afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik goed heb gelezen dan zullen de neiwueste tv's bd etc deze maand nog uitkomen!

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 07-01-2010 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
Anoniem: 268098 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 01:42:
Als ik goed heb gelezen dan zullen de neiwueste tv's bd etc deze maand nog uitkomen!
dat heb je fout maart pas 3d tvs komen in de zomer uit.

http://www.sonystyle.com/...921644627896&N=4294955668

[ Voor 29% gewijzigd door goosche op 07-01-2010 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goosche schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 02:10:
[...]

dat heb je fout maart pas 3d tvs komen in de zomer uit.
Er komen sommige series al in februari uit , voornamelijk Ex series (32inch tot 60inch) ;)

Als je alle series en uitveoringen rustig wilt lezen, dan moet je hun site bezoeken, alles staat er op, formaten prijzen etc.
Wat ik opmerk is dat 37 inch volledig wordt genegeerd. En er komt versies met geintegrreerde blurayspeler :)

http://news.sel.sony.com/...ys/lcd/release/56045.html

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 07-01-2010 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, de nieuwe (amerikaanse?) modellen zijn dus bekend...

Sonystyle.com

De HX900 lijkt mij de spirituele opvolger van de Z4500. `Het grote toverwoord lijkt (edge) led te zijn...

Nu baal ik dus echt dat ik niet nog even gewacht heb...

Iemand rond de zomer nog interesse in een 40Z5500 :) ?

Nog een linkje op Engadget

En hier een verslag van het Press event

1 quote uit het press event "4:43PM Pre-orders starting tonight, delivery in early March" voor de nieuwe tv's. Ben benieuwd hoeveel vertraging daar in zal zitten voor de europese modellen.

[ Voor 70% gewijzigd door PaT op 07-01-2010 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Hmmm, ik vraag me af wat die active shutter glasses gaan kosten, want gezellig met het hele gezin en vrienden een 3D film kijken zou wel eens een dure aangelegenheid kunnen worden zo.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Apie! schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:44:
Hmmm, ik vraag me af wat die active shutter glasses gaan kosten, want gezellig met het hele gezin en vrienden een 3D film kijken wordt zou wel eens een dure aangelegenheid kunnen worden zo.
Dat niet alleen, ik heb ook zo'n gevoel dat we over een paar jaar heel erg hard gaan lachen om dat geklungel met brilletjes. Wie weet vinden ze dan iets uit zodat de functionaliteit van die brilletjes in het scherm zit.

Ook vraag ik mij af of dat 3D gebeuren geen (negatief) effect gaat hebben op normaal tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
ppaddo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:22:
Nou, de nieuwe (amerikaanse?) modellen zijn dus bekend...

Sonystyle.com

De HX900 lijkt mij de spirituele opvolger van de Z4500. `Het grote toverwoord lijkt (edge) led te zijn...

Nu baal ik dus echt dat ik niet nog even gewacht heb...

Iemand rond de zomer nog interesse in een 40Z5500 :) ?

Nog een linkje op Engadget

En hier een verslag van het Press event

1 quote uit het press event "4:43PM Pre-orders starting tonight, delivery in early March" voor de nieuwe tv's. Ben benieuwd hoeveel vertraging daar in zal zitten voor de europese modellen.
Wat zou dan het topmodel in Nederland worden, zeg maar wat nu de Z5500 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik word helaas een beetje moe van mijn V4500, mijn afstandsbedieningen hebben allemaal hetzelfde probleem bij deze tv: bij het aanzetten van de TV met de afstandsbediening gaat alles nog goed, maar als ik vervolgens de afstandsbediening wil gebruiken om het kanaal te veranderen naar HDMI1/HDMI2/etc. reageert hij niet.

Ik heb het toestel hiervoor een maandje geleden teruggekregen van reparatie en ze hebben een software update uitgevoerd: maar ik had het probleem al snel weer terug. Toen heb ik de TV gereset en helemaal niets aan de TV ingesteld (juist om te kijken of het ergens in de instellingen zou zitten), helaas: ik heb het probleem weer geconstateerd. De ellende is dat ik het niet zo vaak kan constateren, omdat ik de TV grotendeels op hetzelfde kanaal houdt en gebruik maak van externe apparatuur: maar als ik hem dan moet gebruiken is het wel zéér vervelend (ik kan hierdoor de TV bijv. niet gaan ophangen, als hij dit probleem vertoont moet ik namelijk de hardware matige knoppen gebruiken óf ik moet 5 minuten wachten...). Het enige wat ik anders heb gedaan in de tussentijd (na de reset leek het even goed) is de HDMI kabel tussen mijn DAV-F200 en de 32V4500 gehaald, om deze HDMI kabel voor een laptop te gebruiken. Maar dit mag dit probleem toch niet veroorzaken?

Is er nou echt niemand die dit probleem herkent? Als je je TV aanzet, dat hij de eerste 2-5 minuten niet op de afstandsbediening reageert (maakt niet uit of dat de Bravia afstandsbediening van de F200 is, de originele afstandsbediening of een Logitech Harmony, ik heb ook al een andere originele afstandsbediening van de W4500 van mijn pa geprobeerd: bood ook geen soelaas).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
De nieuwe modellen zien er goed uit. Maar ik zie helaas nog geen zilveren of witte modellen.. Iemand deze al gezien? Heb een naar voorgevoel dat ze er niet komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pingu007 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:07:
De nieuwe modellen zien er goed uit. Maar ik zie helaas nog geen zilveren of witte modellen.. Iemand deze al gezien? Heb een naar voorgevoel dat ze er niet komen..
De 46EX1 lijkt mij te voldoen aan jouw criteria
Edit, oeps, die is natuurlijk niet nieuw...

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 07-01-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
De EX400 is maar 799 dollar en heeft toch mooie features. Ben benieuwd wat de prijzen hier gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik het nu een beetje zie zal de EX500 de opvolger worden van de populaire W5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Éen ding moet je toegeven, de design van deze toestellen zijn erg strak en mooi en erg dun, dit zijn toch wel de mooiste tv's die ik totnutoe heb gezien, vind ik. En de prijzen vallen vind ik achteraf heel erg mee voor nieuwe toestellen. Maar op Nl site staan er maar 3 series, ik mis wel de budget versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268098 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:23:
Éen ding moet je toegeven, de design van deze toestellen zijn erg strak en mooi en erg dun, dit zijn toch wel de mooiste tv's die ik totnutoe heb gezien, vind ik. En de prijzen vallen vind ik achteraf heel erg mee voor nieuwe toestellen. Maar op Nl site staan er maar 3 series, ik mis wel de budget versies.
Deels mee eens, de EX402 ziet er erg 2001 uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens de Amerikaanse website zouden er geen scartaansluitingen meer op de tv's zitten, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338615

Flappie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:06:
Vraagje aan alle Sony Bravia gebruikers (heb zelf een KDL37W5500):

Hebben jullie wel eens tijdens het kijken dat het beeld een halve seconde wegvalt of artifacts geeft en dat daarna de infobalk met zenderinformatie opnieuw verschijnt :?

Dit gebeurt bij mij bij diverse zenders. Mijn Bravia is voorzien van firmware 1.600, de signaalsterkte is Sterk. Ik heb alle autoupdate functies uit staan.

Ik heb exact dezeflde TV en ook exact hetzelfde probleem. Beeld valt soms paar seconden weg, waarna het weer terugkomt incl. de infobalk. Ik heb er een PS3 en een PC (beide via HDMI) op aangesloten, en bij beide heb ik dit al een aantal keren gehad. Vooral als je midden in een spel zit is het irritant! Ik heb geen kabel-TV, dus daar heeft het allemaal niets mee te maken.

Een oplossing heb ik helaas (nog) niet. Het lijkt erop dat de verbinding met de input (in mijn geval HDMI) heel even wegvalt, en daarna meteen weer terugkeert. Wat er gebeurt lijkt namelijk erg op wat er gebeurt wanneer je een andere input selecteert of de TV aanzet: het (opnieuw) initialiseren/detecteren van de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Wat bedoelen ze nou met 3D ready, betekend dit dat je ook gewoon zonder bril naar de tv kan kijken of heb je altijd een 3D bril nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
ik vroeg mij af of het normaal is om zwarte balken onder en boven te hebben bij Full HD. als ik bijvoorbeeld een film kijk via mijn PC aangesloten DVI>HMDI naar mijn tv 40W4500 en dan een 1080P hd film kijk heb ik nog zwarte balken onder en boven, klopt of is er dan nog iets niet goed?
mijn pc zend een resolutie van 1920x1080P uit naar de TV.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
golfgti5 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:58:
Wat bedoelen ze nou met 3D ready, betekend dit dat je ook gewoon zonder bril naar de tv kan kijken of heb je altijd een 3D bril nodig?
Voor zover ik weet heb je met de huidige techniek altijd zo'n bril nodig om 3d te kunnen kijken, net als met Avatar.

edit: vorige pagina niet gelezen >:)

[ Voor 182% gewijzigd door Requiem19 op 07-01-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 328936 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:50:
Volgens de Amerikaanse website zouden er geen scartaansluitingen meer op de tv's zitten, ik ben benieuwd!
Maar de amerikanen gebruiken (bijna) geen scart. Nooit gedaan ook overigens. (Ze hadden geloof ik rca) Ik kan mij niet voorstellen dat er op de europese versies niet ten minste 1 scart aansluiting zit (zou lullig zijn voor alle digitale decoderss hier met een scart aansluiting)
aegis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:08:
ik vroeg mij af of het normaal is om zwarte balken onder en boven te hebben bij Full HD. als ik bijvoorbeeld een film kijk via mijn PC aangesloten DVI>HMDI naar mijn tv 40W4500 en dan een 1080P hd film kijk heb ik nog zwarte balken onder en boven, klopt of is er dan nog iets niet goed?
mijn pc zend een resolutie van 1920x1080P uit naar de TV.
Dit is heel normaal en heeft niets met full-hd, hd-ready of zoiets te maken. Veel bioscoopfilms op dvd/blu-ray zijn opgenomen in het 21:9 formaat. Op je 16:9 tv krijg je dus boven en onder balken. Alleen de Philips cinema 21:9 verlost je hier van. (maar daar zie je dus altijd bij "normaal" breedbeeld en ouderwets 4:3 beeld enorme balken links en rechts van het beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]ppaddo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:18:
[...]

Maar de amerikanen gebruiken (bijna) geen scart. Nooit gedaan ook overigens. (Ze hadden geloof ik rca ofzoiets??) Ik kan mij niet voorstellen dat er op de europese versies niet ten minste 1 scart aansluiting zit (zou lullig zijn voor alle digitale decoderss hier met een scart aansluiting)

[...]

Hi ppaddo,

Thanks, ik zit al een tijdje met een vraag wellicht kan jij deze ook beantwoorden.
Mijn digitale kastje gaat inderdaad via Scart, als ik deze nu aansluit op mijn versterkeren met een scartkabel die uitloopt op tulp (Rood/Wit/Geel) en mijn versterkers is aangesloten met HDMI op de tv dan moet dit toch werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 328936 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:40:
[quote]ppaddo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:18:
Thanks, ik zit al een tijdje met een vraag wellicht kan jij deze ook beantwoorden.
Mijn digitale kastje gaat inderdaad via Scart, als ik deze nu aansluit op mijn versterkeren met een scartkabel die uitloopt op tulp (Rood/Wit/Geel) en mijn versterkers is aangesloten met HDMI op de tv dan moet dit toch werken?
Argh lezen is ook een kunst, had ik een heel antwoord zie ik daarna pas dat je versterker hdmi out heeft. Zolang dat hdmi 1.3(a) is zou beeld en geluid overgezonden moeten worden. Maar wat is het voordeel behalve dat je dus geen scart op je tv nodig heb? Een enkele tulpsteker voor beeld geeft wel een iet minder goede kwaliteit dan datzelfde beeld via scart. Dat zou je dus moeten uitvogelen of dat voor jou nog acceptabel is.

Zelf heb ik het precies andersom aangesloten. Vanaf mijn decoder (scart) naar de tv en vervolgens lekker low-tech met twee tulpstekers terug naar de versterker (die geen hdmi heeft).

[ Voor 27% gewijzigd door PaT op 07-01-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppaddo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:50:
[...]

Argh lezen is ook een kunst, had ik een heel antwoord zie ik daarna pas dat je versterker hdmi out heeft. Zolang dat hdmi 1.3(a) is zou beeld en geluid overgezonden moeten worden. Maar wat is het voordeel behalve dat je dus geen scart op je tv nodig heb? Een enkele tulpsteker voor beeld geeft wel een iet minder goede kwaliteit dan datzelfde beeld via scart. Dat zou je dus moeten uitvogelen of dat voor jou nog acceptabel is.

Zelf heb ik het precies andersom aangesloten. Vanaf mijn decoder (scart) naar de tv en vervolgens lekker low-tech met twee tulpstekers terug naar de versterker (die geen hdmi heeft).
Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 20:05
Net even die Sony website helemaal doorgepluist. Denk dat me X3500 maar plaats moet maken voor de KDL-46HX900. Alleen nog apart met 3D ready en FULL 3D. Nog even wachten, want de eerste worden eind februari uitgeleverd. Wel jammer dat de 3D versies pas in de zomer komen.

[ Voor 10% gewijzigd door WidgetTWW op 07-01-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 15:46

duderuud

Sliden is koel

Nu nog de NL prijzen van alle verschillende modellen en we kunnen een nieuwe tv voor 2010 uitkiezen.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Is die 46HX900 nou glimmend?
Ik bedoel, het is net of er een glasplaat voor zit zoals je vaak bij plasma ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665

Ik ben benieuwd wanneer de NL prijzen bekend worden, vooral van de EX500 en EX600. Ik was eigenlijk van plan aan het eind van deze maand een 40W5500 te kopen maar die is al niet meer leverbaar en ik wacht nu toch liever op de nieuwe modellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Laatst online: 06-06 07:57
Ik ben ook erg gecharmeerd van die nieuwe reeks TV's
Ik ban al langer aan het rond kijken voor een andere TV
Maximaal 40"
Het zal bij mij gaan tussen de 40NX800 of de 40HX700
Heeft die laatste ook LED backlight, dit kan ik nergens achterhalen
en of deze allebei 10 bits panelen hebben ??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Even ter info; ik ben bezig met een nieuwe Topic Start voor Deel 10 van het [LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic. Zat al even te wachten op de CES om een nieuw deel te maken, en met de hoeveelheid nieuwe TV's is het wel de moeite waard. :)

Het is wel even wat werk, dus behalve Soon™ kan ik nog ff niet zeggen wanneer het klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:30:
Ik ben benieuwd wanneer de NL prijzen bekend worden, vooral van de EX500 en EX600. Ik was eigenlijk van plan aan het eind van deze maand een 40W5500 te kopen maar die is al niet meer leverbaar en ik wacht nu toch liever op de nieuwe modellen. :)
Same Here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
onlangs mijn nieuwe 46z5500 gaan kopen

volgens de handleiding zou tijdens de eerste ingebruikname het scherm voor de taalinstellingen moeten verschijnen, maar het enige wat gebeurde was dat de tv sprong op hdmi1 en bij drukken op home zag ik dat alles al in het Nederlands stond

Heb ik nu met een tv te maken die misschien al ooit in gebruik geweest is? in de winkel bijvoorbeeld?

ik lees over een service menu (heb de codes gevonden, maar correct?) waar je kan zien hoe lang de tv al gespeeld heeft , maar dat lukt me maar niet, zowel bij drukken op vol- of vol+ gaat de tv al aan

de tv heeft als productiemaand 06/2009

[ Voor 7% gewijzigd door bartmaniac op 07-01-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartmaniac schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:52:
onlangs mijn nieuwe 46z5500 gaan kopen

volgens de handleiding zou tijdens de eerste ingebruikname het scherm voor de taalinstellingen moeten verschijnen, maar het enige wat gebeurde was dat de tv sprong op hdmi1 en bij drukken op home zag ik dat alles al in het Nederlands stond

Heb ik nu met een tv te maken die misschien al ooit in gebruik geweest is? in de winkel bijvoorbeeld?

ik lees over een service menu (heb de codes gevonden, maar correct?) waar je kan zien hoe lang de tv al gespeeld heeft , maar dat lukt me maar niet, zowel bij drukken op vol- of vol+ gaat de tv al aan

de tv heeft als productiemaand 06/2009
Dit lijkt in ieder geval op een televisie die al eens is aangesloten.

Het menu krijg ik op mijn V5500 door (heel snel) achter elkaar te drukken op:

I+
5
Volume - (of Volume +)
Groene powerknop

Het is hierbij erg belangrijk dat je dit snel achter elkaar doet!

Bij volume + verschijnt er een of ander menu met versienummers (TVM Service Menu).
Bij volume - verschijnt er een 'Self Check'. Hier zou je ook de draaiuren van de tv moeten kunnen zien. Op de onderste regel verschijnt een cijferreeks in de vorm van 00000-00000-00000. Het eerste getal zou het aantal uren moeten zijn.

Edit: ik vond uitgebreide uitleg:
Under the title "SELF CHECK" there are several columns, forming the error history:

- an "error code" (how often the LED blinks in case of an error)
- the name of the module with the error
- the time when the last error happened
- the time when the error before the last one happened
- the time when the error before that happened
- the error count for that module in total (0 means no errors, max. 99 errors)

Under these you'll find three 5-digit numbers separated with "-".
For example "00010-00003-00009"

Their values mean the following:
00010 = Total operation time by hour (max. 99999)
00003 = Boot count (max. 99999)
00009 = Panel operation time by hour (max. 99999)
Bron: http://www.avsforum.com/a...x.php/t-1071392-p-15.html

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 07-01-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Anoniem: 328936 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:01:
Zoals ik het nu een beetje zie zal de EX500 de opvolger worden van de populaire W5500
Zou het?
De EX500 heeft de Bravia 2 engine.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

golfgti5 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:58:
Je hebt sowieso altijd een bril nodig of je moet een fortuin beschikbaar hebben voor philips techniek :)

Maar met 3d ready bedoelen ze dat de tv geschikt is om te gebruiken icm de 3d transmitter. Bijna alle aangekondigde tv's (van alle merken) maken gebruik van de shutter techniek voor 3d weergave. Dit houdt in dat er een duurdere bril nodig is, aangezien in feite ieder frame het glas voor het ene oog sluit en voor het andere oog geopend wordt (om en om dus). Om dit in sync te laten gaan met de tv en dus het beeld moet die een signaal sturen naar de bril (denk ik) en daar is die 3d transmitter dus voor. Die is dus apart leverbaar (als extern kastje of als usb stickje oid. en de brillen dus ook. Alleen bij de LX900 serie zit al die zooi in de tv ingebouwd, maar die tv is dan weer edge lit in plaats van backlit met local dimming.

Anyway, voor mij staat de HX900 nu als meest interessante model op het lijstje van sony, heeft alle techniek in huis en kan uitgebreid worden met 3d mogelijkheid en is backlit met local dimming, iets wat over het algemeen als beter bestempeld wordt dan edge lit backlight. Ah well, ik wacht sowieso europese specs en reviews af (en prijzen :)). Tevens ben ik nog niet helemaal zeker of het sony wordt, dat hangt af van hun PSN plannen die ook aangekondigd zijn en van tv's van andere merken (Samsung 9000 klinkt ook super met die touchscreen afstandbediening en ik wil ook de pana plasma's nog niet buiten sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Laatst online: 17-06 23:36

Millennium

Bug free !!!

Deze belgische shop heeft de 46HX900 op voorraad zondag 31 januari 2009. Zou het waar zijn?

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo206
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 22:11
Xymox schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:59:
[...]

Zou het?
De EX500 heeft de Bravia 2 engine.
Volgens de Nederlandse site heeft de EX500 Bravia Engine 3. Kijk maar:

http://www.sony.nl/product/t32-ex-series/kdl-40ex500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Millennium schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:03:
Deze belgische shop heeft de 46HX900 op voorraad zondag 31 januari 2009. Zou het waar zijn?
Ik heb destijds het Philips topic gevolgd en die shop zou als een van de eersten en een van de goedkoopsten de 9704 serie leveren. Ik heb dat topic al een tijdje niet meer gevolgd, maar volgens mij moeten ze nog beginnen met leveren..

Neem die aankondiging dus maar met een flinke korrel zout!

Vanuit de reacties op de frontapge kwam dit duitse overzichtje met prijzen en leverdatum

Carbon in 'nieuws: CES: Sony introduceert Bravia-lijn met 3d-ondersteuning'

Unverbindliche Preisempfehlungen und Verfügbarkeit

BRAVIA 40LX905 (LX9-Serie in 40 Zoll): Preisangabe folgt
BRAVIA 52LX905 (LX9-Serie in 52 Zoll): Preisangabe folgt
BRAVIA 60LX905 (LX9-Serie in 60 Zoll): Preisangabe folgt
Verfügbarkeit: ab Juli 2010

BRAVIA 40NX705 (NX7-Serie in 40 Zoll): 1.399,00 Euro
BRAVIA 46NX705 (NX7-Serie in 46 Zoll): 1.899,00 Euro
Verfügbarkeit: ab Ende Februar 2010

BRAVIA 40NX805 (NX8-Serie in 40 Zoll): 1.699,00 Euro
BRAVIA 52NX805 (HX8-Serie in 52 Zoll): 2.599,00 Euro
Verfügbarkeit: ab März 2010

SU-40NX1 (Aluminium Standfuß für die 40“ NX-Serie): 199,00 Euro
SU-46NX1 (Aluminium Standfuß für die 46“ NX-Serie): 249,00 Euro
SU-52NX1 (Aluminium Standfuß für die 52“ NX-Serie): 279,00 Euro
Verfügbarkeit: ab März 2010

[ Voor 49% gewijzigd door PaT op 08-01-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Anoniem: 26121 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:22:
[...]

Dit lijkt in ieder geval op een televisie die al eens is aangesloten.

Het menu krijg ik op mijn V5500 door (heel snel) achter elkaar te drukken op:

I+
5
Volume - (of Volume +)
Groene powerknop

Het is hierbij erg belangrijk dat je dit snel achter elkaar doet!

Bij volume + verschijnt er een of ander menu met versienummers (TVM Service Menu).
Bij volume - verschijnt er een 'Self Check'. Hier zou je ook de draaiuren van de tv moeten kunnen zien. Op de onderste regel verschijnt een cijferreeks in de vorm van 00000-00000-00000. Het eerste getal zou het aantal uren moeten zijn.

Edit: ik vond uitgebreide uitleg:

[...]

Bron: http://www.avsforum.com/a...x.php/t-1071392-p-15.html
bedankt , ik kijk het straks een na

ja ik dacht ook al dat de tv al eens aangesloten was en vroeg me dan af of die dan nog in de shop mode zou staan, dit heb ik voor alle zekerheid aangepast door terug voor fabrieksinstellingen te kiezen en de stup opnieuw uit te voeren.
Het model is ook van bouwmaand 06/2009, met een firmware 1.4X (juiste versie weet ik niet meerr). Heb wel de upgrade al naar de 1.6X gedaan, maar ik heb al modellen in de winkel met als productiemaand 11/2009 gezien, en vraag me af of het enige verschil tussen 06 en 09 een recentere firmware is. Maw is mijn exemplaar nu 100% gelijk aan een 11/2009 exemplaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 05:56
duderuud schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:23:
Nu nog de NL prijzen van alle verschillende modellen en we kunnen een nieuwe tv voor 2010 uitkiezen.
Heb wel indicaties voor leverdata en prijzen voor Duitsland gezien, zouden die erg gaan afwijken?

http://www.chip.de/news/S...-und-mit-3D_40641183.html
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.