3d mogelijkheden? die snap ik niet..
Betreft het zich hier om de nieuwe LED tv's?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nope, Sony is het 3D televisie gebeuren een beetje aan het pushen. Gewoon met een brilletje.DaYwaLkUr schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:44:
3d mogelijkheden? die snap ik niet..
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Net even gekeken: Door op de groene knop te drukken op de afstandsbediening kan ik de rest van de tekst laten weergeven.Anoniem: 95166 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:01:
TV: 40z5500
Weet iemand meer over de "i+"-functie op de afstandsbediening? Dit is de knop met programma informatie. Mijn probleem is dat er soms meer tekst is dan er staat weergegeven op de TV.Dit kan je dan zien aan de "..." aan het einde van de tekst. Weet iemand hoe je de rest ook kan lezen?
Een tweede keer de "i+"-knop indrukken brengt je naar de info van het volgende programma (of je verlaat de functie). Pijltjes naar beneden werkt ook niet. Volgens mij mis ik iets.
waar heb jij de tv gekocht?Vincent7 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:12:
Ik heb net de 46W5720 aangeschaft, deze is qua specificaties gelijk aan de 46W5500. Hele schappelijke prijs van 999 euro
Heb nog niet gespeeld met de beeldinstellingen, maar standaard vind ik het al heel mooi. Ik heb er een Asus O!Play aangehangen en wat BluRay rips bekeken. Heel scherpVoor het testen had ik wat HDMI kabels geleend, nu tijdelijk via composiet. Ik moet zeggen dat zelfs in composiet het nog mooi uitziet.
Voor degene die nog een koopje zoeken; voor 999 krijg je heel veel TV!
Anoniem: 95166
Bedoel je de groene knop in het rijtje van rood-groen-geel-blauw? Bij mij werkt dat namelijk niet.Jarod schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:28:
[...]
Net even gekeken: Door op de groene knop te drukken op de afstandsbediening kan ik de rest van de tekst laten weergeven.
Wij hebben gekozen voor de 40-WE5 en hij bevalt enorm goed. De keuze was deels omdat wit beter in ons interrieur past, maar ook omdat de WE5 een stuk zuiniger is dan de W5500. Tot nu toe geen enkele problemen gehad en enorm blij met onze aankoop.Ghanzzzzz schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:18:
ok, ik heb dus begrepen dat de 40W5500 niet meer opnieuw te bestellen is. Nu lees ik hier nog niet zo gek veel over de WE5 (moet bekennen dat ik niet alle 50 pagina's heb bekeken)
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben en hoe deze presteert ten opzichte van de W5500 of misschien de Z5500?
Die groene knop werkt inderdaad alleen om te scrollen als je vanuit de EPG i+ indrukt en als de tekst dan niet past. In die overlay werkt hij inderdaad bij mij ook niet.Anoniem: 95166 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:29:
Bedoel je de groene knop in het rijtje van rood-groen-geel-blauw? Bij mij werkt dat namelijk niet.
Wat ik mogelijk niet goed heb uitgelegd is dat ik de "i+"-knop gebruik tijdens het kijken van een digitaal tv-kanaal (dus niet uit het EPG). Dan krijg je dus over het beeld een doorzichtige overlay van 1/2 scherm. Dat heeft dus minder ruimte dan in het EPG als je de "i+"-knop daar gebruikt (waar de tekst wel volledig staat).
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Anoniem: 268098
Idd, het hoeft niet een totaal andere tv te zijn. Gewoon een verbeterde w5500 met 200hz die 3d beelden mogelijk maakt en ja er ullen wel wat etra dingen op zitten, maar het zal denk ik niet echt veel zijn. Ik hoop wel dat ze meer afspeelmogelijkheden gaan bieden, dus divx mkv's etc af te spelen. We zullen meer weten op de CES event die Vanaf 7-10 januari plaats zal nemen, verw8 maar nieuwste modellen van sony samsung etcRequiem19 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:51:
[...]
200HZ is vooral belangrijk voor de 3d mogelijkheden. Er zullen vast wat gimmicks bijkomen in de tv, maar het gaat geen radicaal ander ontwerp worden.
Bij Bobshop. Hoewel er nu wel andere shops zijn die iets (paar euro) goedkoper zijn.
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Anoniem: 328936
[ Voor 135% gewijzigd door Jansenn op 04-01-2010 12:05 ]
Er zijn volgens mij nog steeds acties, ook Sony's...
[ Voor 38% gewijzigd door Jansenn op 04-01-2010 12:11 ]
Ik zit met precies hetzelfde als jij. De 40W5500 is idd niet meer te leveren door Sony zoals ik heb begrepen.Anoniem: 328936 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:48:
Er gaan geruchtend dat de W5500 serie eruit gaat.. weet iemand hier meer van?
De 40W5500 is namelijk bij heel veel partijen bijna niet meer op voorraad..
Ze zijn nog bij paar shops te bestellen. Maar idd het zal niet meer lang duren of ze zijn uitverkocht. Bv wehkamp en Neckermann heeft de 40 inch versie niet meer te koop. Maar ik ben wel benieuwd naar de nieuwe modellen. SOny zou ook een budget modellen uitbrengen, zeg maar zoals de S serie, maar ben meer benieuwd offcourse naar de nieuwe w serie. Hmm betekend dit nou dat we dan binnen enkele weken de nieuwe modellen al kunnen kopen? Ik weet niet hoelang het duurt voordat het echt te koop is in de winkels na presentatie op ces. Ik wou graag dus na de teleurstellende samsungb550 graag een sony kopen, 37 inch. Dus ik wacht af wat de prijs is van de nieuwe modellen en de features en dan beslissing makenGhanzzzzz schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:59:
[...]
Ik zit met precies hetzelfde als jij. De 40W5500 is idd niet meer te leveren door Sony zoals ik heb begrepen.
Heel jammer, zeker aangezien de prijzen nu wel erg interessant zijn als je op kieskeurig kijkt
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 04-01-2010 13:42 ]
Anoniem: 296261
Inderdaad daarbij vindt ik het vreemd dat een tv die recent als beste is getest is bij de Consumentenbond er nu al uit gaat..Anoniem: 268098 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:08:
Maar dat kan toch eigenlijk niet? Ik bedoel je stopt alle leveringen van de huidige tv's en dan moet men nog 2 a 3 maanden wachten...terwijl de huidige modellen overal opraken. Ik verw8 echt binnen 1,5 maand de nieuwe modellen.
Anoniem: 95166
Dat vind ik dus ook zo vreemd. De 4500 serie is gewoon nog steeds te koop. Die serie loopt dus gewoon de volledig levensduur van de 5500 serie door. En misschien nog wel langer. Straks is de 5500 serie uit te roulatie en bestaat de 4500 serie nog steeds. Ik denk dat dit komt omdat er nog steeds mensen zijn wiens voorkeur uitgaat naar de 4500 serie. Ik vermoed doordat de inputlag bij die serie vrijwel nihil is. Gamers gaan blijven waarschijnlijk die 4500 serie kopen. En dat is dus nog steeds (als fanatiek gamer) mijn eigen dilemma. De keuze tussen een z4500 of w5500. Moeilijk moeilijk !Anoniem: 95166 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:29:
Wat raar is dat de 4500's nog redelijk te koop waren terwijl de 5500's werd geintroduceerd. Nu lijkt het alsof er behalve geen overlap een tijd lang geen tv's worden geleverd. Zijn er dan zo weinig 5500's ingekocht vanwege de "rescessie"?
Zelfde dillema ik zoek een echte game tv, maar k wil wel een sony hebben. De wserie schijnt wel door een updatefirmware de inputlag verminderd te hebben. Maar door de ces event twijfel ik of ik de nieuwe ga halen of de huidige versie w. Ik zoek trouwens een 37 inch versie.Count_Galious schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:21:
[...]
Dat vind ik dus ook zo vreemd. De 4500 serie is gewoon nog steeds te koop. Die serie loopt dus gewoon de volledig levensduur van de 5500 serie door. En misschien nog wel langer. Straks is de 5500 serie uit te roulatie en bestaat de 4500 serie nog steeds. Ik denk dat dit komt omdat er nog steeds mensen zijn wiens voorkeur uitgaat naar de 4500 serie. Ik vermoed doordat de inputlag bij die serie vrijwel nihil is. Gamers gaan blijven waarschijnlijk die 4500 serie kopen. En dat is dus nog steeds (als fanatiek gamer) mijn eigen dilemma. De keuze tussen een z4500 of w5500. Moeilijk moeilijk !
ik zie die w5720 niet er tussen staan bij die winkel en op kieskeurig is er maar 1 winkel die hem levert want ik ook die lichtgevende AB lijkt mij ook wel handig.Vincent7 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:30:
[...]
Bij Bobshop. Hoewel er nu wel andere shops zijn die iets (paar euro) goedkoper zijn.
Kieskeurig link
Let wel op, de versie die ik heb gekocht is de W5720. Typenummer is anders maar qua specificaties hetzelfde als de W5500. Alleen de remote is wat anders; op die van de W5720 zit bijvoorbeeld een "licht knopje", waardoor alle toesten verlicht worden. Handig voor in het donker
...oh? Heb je een bron (link!), weet je welke firmwareversie (nummer!) het betreft?Anoniem: 268098 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:49:
[...]
De wserie schijnt wel door een updatefirmware de inputlag verminderd te hebben.
... en oranje! :P
Nope, TV moet aan. Daar zit immers je tuner in, en de TV gebruik je dan ook om de kanalen te kiezen. Het scherm laat dan een "rustig lichtspel" zien tijdens het afspelen. Ik geloof dat je dat ook uit kunt zetten.Ghanzzzzz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:34:
Misschien een vraag naar de bekende weg..
Maar voor de CI+ kijkers en radio-luisteraars: Zoals velen zal ik voor het geluid een versterker achter de TV zetten. Normaal bij een digitaal kastje hoef je de TV niet aan te hebben om radio te beluisteren, maar hoe gaat dat bij CI+?
Is het zeg maar te omzeilen om de gehele TV aan te zetten of kan het niet anders dan dat je de TV aan moet hebben om radio te luisteren?
Is gewoon ouderwets analoog aansluiten van je radio niet gewoon een optie? Ik zie eerlijk gezegd alleen maar nadelen om je radio via een decoder (los of in de tv) aan te sluiten. Ik geloof nu niet dat je radio ineens veel beter klinkt doordat het signaal digitaal aangeleverd wordt.Ghanzzzzz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:12:
Toch wel een behoorlijk nadeeltje dus voor de CI+ vind ik. Ik luister namelijk veel naar de radio en heb dan dus toch sowieso een extra kastje nodig. OF een aparte tuner of een decoder
[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 05-01-2010 10:41 ]
Een CI(+) CAM stelt je in staat om de geïntegreerde DVB-C tuner van een apparaat zoals een TV te gaan benutten omdat je dan ook bij de beveiligde kanalen van het kabelbedrijf kan. Zonder CI(+) CAM valt er bij een deel van de kabelbedrijven anders bijna niets weer te geven van de kanalen die de DVB-C tuner in de TV heeft weten te vinden. Het primaire doel van een TV is uiteraard het weergeven van de TV kanalen. Voor radio kanalen zou je normaliter net zoals vroeger een radio tuner aanschaffen. Voor de digitale kabel kanalen zal er echter in die radio tuner ook een DVB-C tuner moeten zitten om de digitale radio kanalen te kunnen vinden aangezien de digitale radio kanalen van Ziggo als het ware digitale TV kanalen zijn zonder video stream. Door het gesloten karakter van de huidige beschikbare externe kabel ontvangers had het voor de fabrikanten van radio apparatuur weinig zin om radio tuners te ontwikkelen met DVB-C tuner. Immers als een radio tuner de kanalen al weet te vinden dan kan deze ze nog niet weergeven als die digitale radio kanalen net als de digitale TV kanalen beveiligd zijn. Daar zou nu juist door de acceptatie van de CI(+) CAM verandering in kunnen komen als radio tuners in de toekomst niet alleen een DVB-C tuner krijgen maar ook een CI(+) slot voor toegang tot de beveiligde kanalen.Ghanzzzzz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:12:
Toch wel een behoorlijk nadeeltje dus voor de CI+ vind ik. Ik luister namelijk veel naar de radio en heb dan dus toch sowieso een extra kastje nodig. OF een aparte tuner of een decoder
Dit is idd bij mij het geval. Ik ben een stereofreak en heb gewoon een versterker zonder poespas.ppaddo schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:40:
[...]
(tenzij je echt alleen maar een versterker heb zonder tunergedeelte, dan is het inderdaad een minder handige oplossing)
Je kan het toch ook gewoon via de tv luisteren, je kan het beeld uitschakelen, dan verbruikt ie ook niet veel stroom volgens mij.Ghanzzzzz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:11:
[...]
Dit is idd bij mij het geval. Ik ben een stereofreak en heb gewoon een versterker zonder poespas.
@Archie: bedankt voor de informatie!
Het leek me juist reuze handig om een kastje te mogen missen, maar ik zit er dus gewoon aan vast. OF een tuner OF een decoder. Het is helaas niet anders, haha
Ja dat weet ik nog. Maar ik denk dat het nu eerder zal gebeuren aangezien de hele w serie bijna overal uitverkocht is, en als je eentje vind zijn ze te duur.Pingu007 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:58:
Ik vraag me af of de hele nieuwe lijn wordt gepresenteerd.. Vorig jaar gebeurde dat nl. niet en werd de europeese lijn pas in februari wat duidelijker.
Hoop iig dat de leverbaarheid van de witte Sony's weer op niveau komt, want nu is er teveel schaarste waardoor de prijzen stuk hoger zijn dan ca. een maand geleden..
Wordt zo'n witte TV niet erg snel vies? Ik zag er laatst een staan bij de MM. Het zag er erg stylish uit, maar ik moest meteen aan m'n ooit-witte-Wii denkenPingu007 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:58:
Ik vraag me af of de hele nieuwe lijn wordt gepresenteerd.. Vorig jaar gebeurde dat nl. niet en werd de europeese lijn pas in februari wat duidelijker.
Hoop iig dat de leverbaarheid van de witte Sony's weer op niveau komt, want nu is er teveel schaarste waardoor de prijzen stuk hoger zijn dan ca. een maand geleden..
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Nooit aan gedacht eigelijk dat het wit misschien kan gaan verkleuren. Iemand hier ervaring mee?Apie! schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:00:
[...]
Wordt zo'n witte TV niet erg snel vies? Ik zag er laatst een staan bij de MM. Het zag er erg stylish uit, maar ik moest meteen aan m'n ooit-witte-Wii denken
* Apie! is niet zo'n schoonmaakwonder
Anoniem: 26121
Nee. Die kwam er gewoon naast, met enige verschil de looks. Meer niet als ik het goed heb. De echt opvolger is het gerucht de w6100.paulebappie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:14:
In oktober 2009 is de W5800 serie uitgekomen.
Zou dat de opvolger van de W5500 zijn?
Het lijkt erop dat het enige verschil de ingebouwde tuner is. De W5800 heeft tevens een DVB-S tuner, de panelen en overige opties zijn gelijk. Een echte opvolger is het dus niet in sprake van een nieuwe generatie panelen.paulebappie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:14:
In oktober 2009 is de W5800 serie uitgekomen.
Zou dat de opvolger van de W5500 zijn?
Directe linkgoosche schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 02:31:
[...]
ik zie die w5720 niet er tussen staan bij die winkel en op kieskeurig is er maar 1 winkel die hem levert want ik ook die lichtgevende AB lijkt mij ook wel handig.
Let op : U ontvangt de KDL-46W5720 i.p.v. de KDL-46W5500, dit betreffen dezelfde modellen.
Het gaat voornamelijk om de betere modellen die niet meer geleverd worden, zoals in mij geval 46Z5500 (net als de 40W5500)niekbaars schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:47:
Er wordt geklaagd over de slechte of niet voorradigheid van de Sony LCD tv's.
Ik wil geen reclame maken, maar blijkbaar kan Correct Rotterdam nog wel alles leveren tegen redelijke prijzen:
KDL32S5600 € 479
KDL32T2600 € 479
XEL-1 Oled 30cm € 1999
KDL40E5510 € 899
KDL46WE5B € 1199
KDL46X3000 € 1299
KDL46X4500 € 1579
KDL40E4050 € 799
KDL40P3600 € 589
KDL40Z4500 € 925
KDL40Z5500 € 1199
KDL40ZX1B € 1299
KDL46EX1B € 1199
KDL46V5500 € 899
KDL46Z4500 € 1199
Nee, ik werk niet bij Correct en heb geen aandelen. Ik woon slechts in de buurt.
Bovenstaande is puur ter info. Doe er je voordeel mee of niet.
Aan je verhaal te horen, gebeurt het alleen wanneer je je decoder gebruikt. Ik doe een voorzichtige gok dat het aan je decoder/verbinding ligt. Dat het signaal sterk is, hoeft nog niet zoveel te zeggen. Als je signaal hebt, dan is het misschien sterk, maar goed helemaal geen signaal... Gebeurt het ook wanneer je alleen analoog kijkt?Flappie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:06:
...
Ik hoor graag of er meer mensen zijn en of er mensen zijn met een oplossing
[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 07-01-2010 01:55 ]
dat heb je fout maart pas 3d tvs komen in de zomer uit.Anoniem: 268098 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 01:42:
Als ik goed heb gelezen dan zullen de neiwueste tv's bd etc deze maand nog uitkomen!
[ Voor 29% gewijzigd door goosche op 07-01-2010 02:37 ]
Er komen sommige series al in februari uit , voornamelijk Ex series (32inch tot 60inch)goosche schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 02:10:
[...]
dat heb je fout maart pas 3d tvs komen in de zomer uit.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 07-01-2010 02:43 ]
[ Voor 70% gewijzigd door PaT op 07-01-2010 07:56 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Dat niet alleen, ik heb ook zo'n gevoel dat we over een paar jaar heel erg hard gaan lachen om dat geklungel met brilletjes. Wie weet vinden ze dan iets uit zodat de functionaliteit van die brilletjes in het scherm zit.Apie! schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:44:
Hmmm, ik vraag me af wat die active shutter glasses gaan kosten, want gezellig met het hele gezin en vrienden een 3D film kijken wordt zou wel eens een dure aangelegenheid kunnen worden zo.
Wat zou dan het topmodel in Nederland worden, zeg maar wat nu de Z5500 is?ppaddo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:22:
Nou, de nieuwe (amerikaanse?) modellen zijn dus bekend...
Sonystyle.com
De HX900 lijkt mij de spirituele opvolger van de Z4500. `Het grote toverwoord lijkt (edge) led te zijn...
Nu baal ik dus echt dat ik niet nog even gewacht heb...
Iemand rond de zomer nog interesse in een 40Z5500?
Nog een linkje op Engadget
En hier een verslag van het Press event
1 quote uit het press event "4:43PM Pre-orders starting tonight, delivery in early March" voor de nieuwe tv's. Ben benieuwd hoeveel vertraging daar in zal zitten voor de europese modellen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
De 46EX1 lijkt mij te voldoen aan jouw criteriaPingu007 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:07:
De nieuwe modellen zien er goed uit. Maar ik zie helaas nog geen zilveren of witte modellen.. Iemand deze al gezien? Heb een naar voorgevoel dat ze er niet komen..
[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 07-01-2010 09:16 ]
Deels mee eens, de EX402 ziet er erg 2001 uit..Anoniem: 268098 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:23:
Éen ding moet je toegeven, de design van deze toestellen zijn erg strak en mooi en erg dun, dit zijn toch wel de mooiste tv's die ik totnutoe heb gezien, vind ik. En de prijzen vallen vind ik achteraf heel erg mee voor nieuwe toestellen. Maar op Nl site staan er maar 3 series, ik mis wel de budget versies.
Anoniem: 338615
Ik heb exact dezeflde TV en ook exact hetzelfde probleem. Beeld valt soms paar seconden weg, waarna het weer terugkomt incl. de infobalk. Ik heb er een PS3 en een PC (beide via HDMI) op aangesloten, en bij beide heb ik dit al een aantal keren gehad. Vooral als je midden in een spel zit is het irritant! Ik heb geen kabel-TV, dus daar heeft het allemaal niets mee te maken.Flappie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:06:
Vraagje aan alle Sony Bravia gebruikers (heb zelf een KDL37W5500):
Hebben jullie wel eens tijdens het kijken dat het beeld een halve seconde wegvalt of artifacts geeft en dat daarna de infobalk met zenderinformatie opnieuw verschijnt
Dit gebeurt bij mij bij diverse zenders. Mijn Bravia is voorzien van firmware 1.600, de signaalsterkte is Sterk. Ik heb alle autoupdate functies uit staan.
Ik hoor graag of er meer mensen zijn en of er mensen zijn met een oplossing
Voor zover ik weet heb je met de huidige techniek altijd zo'n bril nodig om 3d te kunnen kijken, net als met Avatar.golfgti5 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:58:
Wat bedoelen ze nou met 3D ready, betekend dit dat je ook gewoon zonder bril naar de tv kan kijken of heb je altijd een 3D bril nodig?
[ Voor 182% gewijzigd door Requiem19 op 07-01-2010 12:58 ]
Maar de amerikanen gebruiken (bijna) geen scart. Nooit gedaan ook overigens. (Ze hadden geloof ik rca) Ik kan mij niet voorstellen dat er op de europese versies niet ten minste 1 scart aansluiting zit (zou lullig zijn voor alle digitale decoderss hier met een scart aansluiting)Anoniem: 328936 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:50:
Volgens de Amerikaanse website zouden er geen scartaansluitingen meer op de tv's zitten, ik ben benieuwd!
Dit is heel normaal en heeft niets met full-hd, hd-ready of zoiets te maken. Veel bioscoopfilms op dvd/blu-ray zijn opgenomen in het 21:9 formaat. Op je 16:9 tv krijg je dus boven en onder balken. Alleen de Philips cinema 21:9 verlost je hier van. (maar daar zie je dus altijd bij "normaal" breedbeeld en ouderwets 4:3 beeld enorme balken links en rechts van het beeld)aegis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:08:
ik vroeg mij af of het normaal is om zwarte balken onder en boven te hebben bij Full HD. als ik bijvoorbeeld een film kijk via mijn PC aangesloten DVI>HMDI naar mijn tv 40W4500 en dan een 1080P hd film kijk heb ik nog zwarte balken onder en boven, klopt of is er dan nog iets niet goed?
mijn pc zend een resolutie van 1920x1080P uit naar de TV.
Argh lezen is ook een kunst, had ik een heel antwoord zie ik daarna pas dat je versterker hdmi out heeft. Zolang dat hdmi 1.3(a) is zou beeld en geluid overgezonden moeten worden. Maar wat is het voordeel behalve dat je dus geen scart op je tv nodig heb? Een enkele tulpsteker voor beeld geeft wel een iet minder goede kwaliteit dan datzelfde beeld via scart. Dat zou je dus moeten uitvogelen of dat voor jou nog acceptabel is.Anoniem: 328936 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:40:
[quote]ppaddo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:18:
Thanks, ik zit al een tijdje met een vraag wellicht kan jij deze ook beantwoorden.
Mijn digitale kastje gaat inderdaad via Scart, als ik deze nu aansluit op mijn versterkeren met een scartkabel die uitloopt op tulp (Rood/Wit/Geel) en mijn versterkers is aangesloten met HDMI op de tv dan moet dit toch werken?
[ Voor 27% gewijzigd door PaT op 07-01-2010 14:55 ]
Dank!!ppaddo schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:50:
[...]
Argh lezen is ook een kunst, had ik een heel antwoord zie ik daarna pas dat je versterker hdmi out heeft. Zolang dat hdmi 1.3(a) is zou beeld en geluid overgezonden moeten worden. Maar wat is het voordeel behalve dat je dus geen scart op je tv nodig heb? Een enkele tulpsteker voor beeld geeft wel een iet minder goede kwaliteit dan datzelfde beeld via scart. Dat zou je dus moeten uitvogelen of dat voor jou nog acceptabel is.
Zelf heb ik het precies andersom aangesloten. Vanaf mijn decoder (scart) naar de tv en vervolgens lekker low-tech met twee tulpstekers terug naar de versterker (die geen hdmi heeft).
[ Voor 10% gewijzigd door WidgetTWW op 07-01-2010 16:47 ]
Anoniem: 212665
Same Here!Anoniem: 212665 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:30:
Ik ben benieuwd wanneer de NL prijzen bekend worden, vooral van de EX500 en EX600. Ik was eigenlijk van plan aan het eind van deze maand een 40W5500 te kopen maar die is al niet meer leverbaar en ik wacht nu toch liever op de nieuwe modellen.
[ Voor 7% gewijzigd door bartmaniac op 07-01-2010 21:54 ]
Dit lijkt in ieder geval op een televisie die al eens is aangesloten.bartmaniac schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:52:
onlangs mijn nieuwe 46z5500 gaan kopen
volgens de handleiding zou tijdens de eerste ingebruikname het scherm voor de taalinstellingen moeten verschijnen, maar het enige wat gebeurde was dat de tv sprong op hdmi1 en bij drukken op home zag ik dat alles al in het Nederlands stond
Heb ik nu met een tv te maken die misschien al ooit in gebruik geweest is? in de winkel bijvoorbeeld?
ik lees over een service menu (heb de codes gevonden, maar correct?) waar je kan zien hoe lang de tv al gespeeld heeft , maar dat lukt me maar niet, zowel bij drukken op vol- of vol+ gaat de tv al aan
de tv heeft als productiemaand 06/2009
Bron: http://www.avsforum.com/a...x.php/t-1071392-p-15.htmlUnder the title "SELF CHECK" there are several columns, forming the error history:
- an "error code" (how often the LED blinks in case of an error)
- the name of the module with the error
- the time when the last error happened
- the time when the error before the last one happened
- the time when the error before that happened
- the error count for that module in total (0 means no errors, max. 99 errors)
Under these you'll find three 5-digit numbers separated with "-".
For example "00010-00003-00009"
Their values mean the following:
00010 = Total operation time by hour (max. 99999)
00003 = Boot count (max. 99999)
00009 = Panel operation time by hour (max. 99999)
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 07-01-2010 22:25 ]
Zou het?Anoniem: 328936 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:01:
Zoals ik het nu een beetje zie zal de EX500 de opvolger worden van de populaire W5500
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Je hebt sowieso altijd een bril nodig of je moet een fortuin beschikbaar hebben voor philips techniekgolfgti5 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:58:
Wat bedoelen ze nou met 3D ready, betekend dit dat je ook gewoon zonder bril naar de tv kan kijken of heb je altijd een 3D bril nodig?
Volgens de Nederlandse site heeft de EX500 Bravia Engine 3. Kijk maar:Xymox schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:59:
[...]
Zou het?
De EX500 heeft de Bravia 2 engine.
Ik heb destijds het Philips topic gevolgd en die shop zou als een van de eersten en een van de goedkoopsten de 9704 serie leveren. Ik heb dat topic al een tijdje niet meer gevolgd, maar volgens mij moeten ze nog beginnen met leveren..Millennium schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:03:
Deze belgische shop heeft de 46HX900 op voorraad zondag 31 januari 2009. Zou het waar zijn?
[ Voor 49% gewijzigd door PaT op 08-01-2010 08:54 ]
bedankt , ik kijk het straks een naAnoniem: 26121 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:22:
[...]
Dit lijkt in ieder geval op een televisie die al eens is aangesloten.
Het menu krijg ik op mijn V5500 door (heel snel) achter elkaar te drukken op:
I+
5
Volume - (of Volume +)
Groene powerknop
Het is hierbij erg belangrijk dat je dit snel achter elkaar doet!
Bij volume + verschijnt er een of ander menu met versienummers (TVM Service Menu).
Bij volume - verschijnt er een 'Self Check'. Hier zou je ook de draaiuren van de tv moeten kunnen zien. Op de onderste regel verschijnt een cijferreeks in de vorm van 00000-00000-00000. Het eerste getal zou het aantal uren moeten zijn.
Edit: ik vond uitgebreide uitleg:
[...]
Bron: http://www.avsforum.com/a...x.php/t-1071392-p-15.html
Heb wel indicaties voor leverdata en prijzen voor Duitsland gezien, zouden die erg gaan afwijken?duderuud schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:23:
Nu nog de NL prijzen van alle verschillende modellen en we kunnen een nieuwe tv voor 2010 uitkiezen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq