13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Verwijderd
dat is echt super! Maar heb je dan een soort van Utorrent Mobiel app ofzo?Helsie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:51:
Trouwens (wéér) een groot pluspunt ontdekt van de E72: Hij downloadt alle files! (en standaard nog naar de Download-map op de µSD kaart ook.![]()
De E71 ging eerst kijken 'kan ik iets met deze file' en als het oordeel 'nee' was, dan werd de download geweigerd. Nu kan ik dus bijv .torrent files met telefoon downloaden en via FTP naar mijn PC's auto-import folder uploaden. Handig
Echter vraag ik mij ook af hoeveel data je kan downloaden zonder dat het in de kosten loopt. Ik heb bv. telfort mobiel internet in me abbonement ook.. tot hoever mag je gaan met downloaden en streamen.
MSN en Skype lijkt me geen probleem.. maar als je echt gaat downloaden kan dat dan gewoon?!
En youtube/uitzendinggemist hebben die ook een limiet tot waarna je moet betalen voor verdere datastreams?
Nee, zoals ik schreef: ik download de .Torrent file op mijn E72, en vervolgens upload ik die via FTP naar mijn PC. Mijn PC importeert deze in µTorrent en voert dus de feitelijke download (en upload, keep seeding!Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:39:
[...]
dat is echt super! Maar heb je dan een soort van Utorrent Mobiel app ofzo?
Ik doe het niet, en dit lijkt me ook niet het juiste topic om dit te bespreken. Beter is: [Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?Echter vraag ik mij ook af hoeveel data je kan downloaden zonder dat het in de kosten loopt. Ik heb bv. telfort mobiel internet in me abbonement ook.. tot hoever mag je gaan met downloaden en streamen.
Die sites maakt het niks uit, het gaat hooguit om je provider. En ook hier geldt weer: Wrong topic.En youtube/uitzendinggemist hebben die ook een limiet tot waarna je moet betalen voor verdere datastreams?
Heb zowel bij Gmail als mijn zakelijke @ccount "alles ophalen inclusief bijlagen" en elke keer lijk het een eeuwigheid te duren voordat een email is geopend.
Ah super, bedankt voor de uitleg. Het ging me inderdaad om de standaard ingebouwde mail client. Dit zou voor mij ook erg handig zijn, ware het niet dat ik een probleemrouter van KPN heb zodat ik thuis niet eens wifi kan gebruikenHelsie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:34:
[...]
Even voor de zekerheid: Bedoel je met de normale Gmail applicatie de ingebouwde Gmail van de mail client of de losse (Java) app van Google?
Ik ga even uit van de mail client. Ik had last van het feit dat je geen Internet destination als standaard connectie kon kiezen voor je Gmail (en volgens mij ook niet voor andere mailboxen). Bij Mail for Exchange werkt dat bijvoorbeeld wel en in de internet applicatie ook. Je kan dus alleen standaard toegangspunten kiezen. Dit heeft tot gevolg dat je overal voor je Gmail dezelfde connectie moet gebruiken. Maar dat wil ik niet: Ik wil wifi gebruiken als wifi beschikbaar is (sneller, gebruikt minder accu) en allen umts/gprs als het niet anders kan.
Zolang Nokia niet oplost dat je wél een internet bestemming kunt kiezen, is SmartConnect de enige manier om dit wel mogelijk te maken.
SmartConnect is een tool die je toegangspunten aan laat maken, waar in de achtergrond meerdere andere toegangspunten zitten (zoals in de E72 ook de bestemmingen werken). Dus in je (internet gebruikende) applicatie kies je gewoon voor toegangspunt 'Smartconnect' (of hoe je het genoemd hebt), en dan bepaalt de tool SmartConnect of je wifi of umts gebruikt, op basis van zelf gedefinieerde prioriteit van toegangspunten.
Dit heeft verder niets met synchroniseren te maken, dus wat dat betreft ben ik nogsteeds zoekende naar een oplossing voor het onverklaarbare feit dat er mails missen en gelezen berichten opnieuw als ongelezen worden weergegeven.
Klopt, dat zit er nog steeds in. Ik verwijder meestal gelezen berichten; in Gmail zitten ze toch nog in je "all mail" als je ze verwijdert uit je inbox.Joster schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:30:
[...]
Dit heeft verder niets met synchroniseren te maken, dus wat dat betreft ben ik nogsteeds zoekende naar een oplossing voor het onverklaarbare feit dat er mails missen en gelezen berichten opnieuw als ongelezen worden weergegeven.
Je hebt inderdaad een certificaat nodig om HelloOX te installeren, maar daarna ben je ervan af, je hoeft je software nooit meer te signen. Dat vind ik opzich al een voordeel, het scheelt een boel werk als je even iets wilt proberen.Helsie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:34:
[...]
Wat kun je daarmee dan?
--
Oh, ik zie het al: unsigned software runnen. Zitten er nog meer voordelen aan? Want voor HelloOX moet je toch ook gewoon een certificaat scoren van die Chinezen, dus dat blijf je houden.
Maar er zitten inderdaad nog meer voordelen aan. Je kunt het zo instellen dat je je hele bestandssysteem kunt zien en beschrijven (ook de gedeelten die normaal gesproken beschermd zijn). Hierdoor kun je patches installeren op de systeemsoftware. Enkele mogelijkheden die dit geeft:
- Camera sluitergeluid uitschakelen
- Shortcut van de afspraken op het mainscreen wijzigen naar Handy Calendar
Verwijderd
Gedownload. hij installeert de zipfile in de folder "Download". Ontzettende noobvraag: waar vind ik die? Niet in de webbrowser, en nergens in het menu. Kijk ik nou hardstikke scheel?Helsie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:08:
[...]
---
Toegevoegd:
WOEI
Ik heb nog een SmartConnect installer gevonden:
http://nokiaaddict.com/20...-for-selected-e-n-series/
Tijdens het installeren krijg je 'unsupported device, this program is licensed for just some types of E-series and N-series devices'. Na installatie reboot je foon en voila, het werkt gewoon. License type: FULL.
Geen idee of het er na xx dagen mee stopt, maar voorlopig kan ik nu dus Gmail automatisch syncen via Wifi of UMTS, afhankelijk van wat beschikbaar is. Nu maar hopen dat Nokia het fixed voordat het programma verloopt.
De bestemming 'Internet' werkt overigens ook nog in mijn webbrowser, terwijl in mijn IM-client Slick de verbinding via SmartConnect en dan hetzelfde Wifi netwerk verloopt. Prima!
Edit: gevonden in de zipmanager....
Hij installeert de zipfile niet in die folder, hij slaat hem op. Vervolgens kun je met bestandsbeheer of met de zipfile-manager die file openen en de inhoud installeren.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:41:
[...]
Gedownload. hij installeert de zipfile in de folder "Download". Ontzettende noobvraag: waar vind ik die? Niet in de webbrowser, en nergens in het menu. Kijk ik nou hardstikke scheel?
Ok, klinkt interessant. Ik zal het overigens niet als eerste uitproberen, dat laat ik wel aan de doorgewinterde telefoonhackers over.PhilipsFan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:34:
[...]
Je hebt inderdaad een certificaat nodig om HelloOX te installeren, maar daarna ben je ervan af, je hoeft je software nooit meer te signen. Dat vind ik opzich al een voordeel, het scheelt een boel werk als je even iets wilt proberen.
Maar er zitten inderdaad nog meer voordelen aan. Je kunt het zo instellen dat je je hele bestandssysteem kunt zien en beschrijven (ook de gedeelten die normaal gesproken beschermd zijn). Hierdoor kun je patches installeren op de systeemsoftware. Enkele mogelijkheden die dit geeft:Schiet me nou niet af door te zeggen dat je dit ook wel op andere manieren kunt of dat het nergens voor nodig is, want de mogelijkheden zijn dermate eindeloos dat ik eigenlijk alleen maar een toestel wil aanschaffen dat op deze manier te hacken is. Op firmware 1 schijnt het te werken, maar die heeft last van bugs.
Er draait verder geen software, mail wordt niet automatisch gecontroleerd (doe ik handmatig)...
- Ik heb een Gmail account ingesteld, maar die sync ik handmatig, niet automatisch
- Zoals je ziet is er een draadloze verbinding die hij herkent en vindt (naam ff geblindeerd)
- Dat vlaggetje geeft aan dat het de standaard verbinding is.
- Bij internet heb ik 2 toegangspunten, WLAN en Tmobile Internet (waar de instellingen even van weg zijn dus niet een verbinding mee kan maken)
- De WLAN heeft Prio 1, TMob. Internet Prio 2
-Verder heb ik bij alle andere toegangspunten niet de WIFI toegekend.
- WLAN heb ik de internet verbindingstest op nooit uitvoeren gezet en de beschikbaarheid van WLAN op nooit gezet.
wat nu ik net nog geprobeerd heb is bij Packet gegevens de toegangspunt verwijderen, want die stond op wanneer nodig. Ik hou nu ff in de gaten wat hij gaat doen...
Wie heeft verder nog raad?
www.youtube.com/DerOllie
Blijkbaar is er iets dat verbinding zoekt met 'internet'. Volgens mij zoekt de telefoon ook naar updates. Kan het daaraan liggen? Komt de melding helemaal spontaan, of wanneer je iets specifieks doet?Cybpraetorian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:18:
Ok nu weet ik het ook niet meer, maar ik heb voor zover ik weet alle opties aan of uit gezet die ik weet of kan vinden, maar ik krijg nog steeds de volgende melding:
[afbeelding]
Er draait verder geen software, mail wordt niet automatisch gecontroleerd (doe ik handmatig)...
[...]
wat nu ik net nog geprobeerd heb is bij Packet gegevens de toegangspunt verwijderen, want die stond op wanneer nodig. Ik hou nu ff in de gaten wat hij gaat doen...
[ Voor 26% gewijzigd door Helsie op 12-01-2010 13:30 ]
gebeurd spontaan zonder dat ik iets doe. Ligt gewoon op tafel en dan doet ie het. Als ik dan de Home knop ff ingedrukt houd om te zien wat voor programma er draait, draait er dan helemaal niets..Helsie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:30:
[...]
Blijkbaar is er iets dat verbinding zoekt met 'internet'. Volgens mij zoekt de telefoon ook naar updates. Kan het daaraan liggen? Komt de melding helemaal spontaan, of wanneer je iets specifieks doet?
Of ie updates zoekt zal ik ff bekijken... Waar kun je vinden dat ie dat doet?
en we wachten nog even mn laatste aanpassing af, die van die packetgegevens...
Update: hij doet het nog steeds...
[ Voor 23% gewijzigd door DerOllie op 12-01-2010 14:38 ]
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Laatste vraagje voor ik mijn e72 wil gaan bestellen!
Het gaat om deze site:
http://www.gsmwijzer.nl/gsmshop/product/6072
Ik heb er naar gebeld en het is een unbranded toetstel (dus zonder provider logo), het is QWERTY, maar het heeft een engelse handleiding.
Kan ik het dus vertrouwen en bestellen? Want ik hoorde dat als er geen NL handleiding bijzat dat het een buitenlands toestel zou zijn.
BVD
Cybpraetorian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:34:
[...]
gebeurd spontaan zonder dat ik iets doe. Ligt gewoon op tafel en dan doet ie het. Als ik dan de Home knop ff ingedrukt houd om te zien wat voor programma er draait, draait er dan helemaal niets..
Of ie updates zoekt zal ik ff bekijken... Waar kun je vinden dat ie dat doet?
en we wachten nog even mn laatste aanpassing af, die van die packetgegevens...
Update: hij doet het nog steeds...
Verwijderd
Heb alles hier op handmatig gezet.
toen was het weg.
Cybpraetorian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:18:
Ok nu weet ik het ook niet meer, maar ik heb voor zover ik weet alle opties aan of uit gezet die ik weet of kan vinden, maar ik krijg nog steeds de volgende melding:
[afbeelding]
- Ik heb een Gmail account ingesteld, maar die sync ik handmatig, niet automatisch
- Zoals je ziet is er een draadloze verbinding die hij herkent en vindt (naam ff geblindeerd)
- Dat vlaggetje geeft aan dat het de standaard verbinding is.
- Bij internet heb ik 2 toegangspunten, WLAN en Tmobile Internet (waar de instellingen even van weg zijn dus niet een verbinding mee kan maken)
- De WLAN heeft Prio 1, TMob. Internet Prio 2
-Verder heb ik bij alle andere toegangspunten niet de WIFI toegekend.
- WLAN heb ik de internet verbindingstest op nooit uitvoeren gezet en de beschikbaarheid van WLAN op nooit gezet.
Nah, hij stopt, maar start gelijk weer.. Ik kan mijn mail wel zo configureren dat hij niet meer automatisch checkt, maar voor de zekerheid zoek ik gewoon een app die alles verbreekt, geen toegang meer geeft en die ik zo weer kan starten voor volledig internetverkeer..Sj44kie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:49:
houd de zogenaamde 'ophang' toets eens een tijd lang ingedrukt, als het goed is sluit hij dan alles wat draait af, bij mij komt dan in ieder geval de melding om de packet-verbindingen te beëindigen
[...]
hmm vreemd ik hang mijn E72 (FW21.0.24) en de Nokia Software Updater geeft aan dat de apparaatsoftware al up to date is....
Verwijderd
haroldinho schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:09:
[...]
hmm vreemd ik hang mijn E72 (FW21.0.24) en de Nokia Software Updater geeft aan dat de apparaatsoftware al up to date is....
Ah hier heb ook vandeweek mee zitten kloten. Daar stond inderdaad op always ask, met niet een specifieke toegangspunt. Maar het vreemde is dat ik niet zie dat de applicatie draait, maar goed, kan op de achtergrond natuurlijk gebeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:50:
Bij mij deed "Traveler"dit.
Heb alles hier op handmatig gezet.
toen was het weg.
[...]
Kun je misschien nog even precies aangeven hoe je de instelling nu hebt staan?
Heb bij Access Point GEEN gekozen en bij internet connection Automatic. Heb jij ook zo staan?
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Ik heb ze beide op always ask staan.
Cybpraetorian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:16:
[...]
Ah hier heb ook vandeweek mee zitten kloten. Daar stond inderdaad op always ask, met niet een specifieke toegangspunt. Maar het vreemde is dat ik niet zie dat de applicatie draait, maar goed, kan op de achtergrond natuurlijk gebeuren.
Kun je misschien nog even precies aangeven hoe je de instelling nu hebt staan?
Heb bij Access Point GEEN gekozen en bij internet connection Automatic. Heb jij ook zo staan?
Thanks for the tip!Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:21:
Als je naar beneden gaat dan krijg je ook alle andere settings, deze heb ik allemaal op manuel gezet.
Ik heb ze beide op always ask staan.
[...]
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Ben benieuwd.
Cybpraetorian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:24:
[...]
Thanks for the tip!die stonden inderdaad ook allemaal nog op automatic!! Nu staat alles op manually
en we gaan even weer kijken hoe het nu gaat...
Verwijderd
Graag hulp:)
PhilipsFan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:34:
[...]
Je hebt inderdaad een certificaat nodig om HelloOX te installeren, maar daarna ben je ervan af, je hoeft je software nooit meer te signen. Dat vind ik opzich al een voordeel, het scheelt een boel werk als je even iets wilt proberen.
Maar er zitten inderdaad nog meer voordelen aan. Je kunt het zo instellen dat je je hele bestandssysteem kunt zien en beschrijven (ook de gedeelten die normaal gesproken beschermd zijn). Hierdoor kun je patches installeren op de systeemsoftware. Enkele mogelijkheden die dit geeft:Schiet me nou niet af door te zeggen dat je dit ook wel op andere manieren kunt of dat het nergens voor nodig is, want de mogelijkheden zijn dermate eindeloos dat ik eigenlijk alleen maar een toestel wil aanschaffen dat op deze manier te hacken is. Op firmware 1 schijnt het te werken, maar die heeft last van bugs.
Dit ga je toch niet serieus menen? Dat ligt niet aan de firmware. De functies voor die sneltoetsen kun je gewoon instellen. Bij de E71: Menu, Tools, Settings, General, Personalisation, One-touch keys. Veel plezier...Sj44kie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:27:
Wat volgens mij wel verbeterd is, is dat wanneer je de contacttoets lang ingedrukt houdt, je een nieuw contact kan toevoegen, dit was bij de oude FW niet.
Daar zijn genoeg guides voor te vinden. Je kunt zelfs een kant-en-klaar gesignde versie downloaden op helloox2.com, al heb ik geen idee of die site slechte bijbedoelingen heeft. Ik heb 'm gewoon gedownload en zelf gesigned met een certificaat dat ik op OPDA heb aangevraagd. Ook hiervoor zijn (gemakkelijk) guides te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:40:
Hoe installeer ik doe helloOx en hoe kom ik aan dat certificaat?
Graag hulp:)
PhilipsFan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:52:
[...]
Dit ga je toch niet serieus menen? Dat ligt niet aan de firmware. De functies voor die sneltoetsen kun je gewoon instellen. Bij de E71: Menu, Tools, Settings, General, Personalisation, One-touch keys. Veel plezier...
[...]
Daar zijn genoeg guides voor te vinden. Je kunt zelfs een kant-en-klaar gesignde versie downloaden op helloox2.com, al heb ik geen idee of die site slechte bijbedoelingen heeft. Ik heb 'm gewoon gedownload en zelf gesigned met een certificaat dat ik op OPDA heb aangevraagd. Ook hiervoor zijn (gemakkelijk) guides te vinden.
Kheb de oude FW hier nog draaien, en hoewel ik het wel heb ingesteld (long press-->new contact) kom ik met een long press alleen in de contactlist terecht. Dus de FW heeft dat denk ik opgelost?Sj44kie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:54:
Dit was toch echt niet mogelijk om in te stellen bij de oude FW
[...]
Verwijderd
PhilipsFan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:52:
[...]
Daar zijn genoeg guides voor te vinden. Je kunt zelfs een kant-en-klaar gesignde versie downloaden op helloox2.com, al heb ik geen idee of die site slechte bijbedoelingen heeft. Ik heb 'm gewoon gedownload en zelf gesigned met een certificaat dat ik op OPDA heb aangevraagd. Ook hiervoor zijn (gemakkelijk) guides te vinden.
Verwijderd
vooraf moet je weten dat ik voor het eerst een dergelijk geavanceerd tst gebruik incl applicaties, oftewel lees NOOB
in Nokia PC suite klik ik op -Telefoonsoftware bijwerken-
vervolgens download mijn laptop een 'binary file' a 23MB, zodra ik deze binnen heb selecteer ik de file en kopieer ik naar mijn Nokia E72(memorycard).
Maar er gebeurt op mijn toestel zelf helemaal niets...wat doe ik fout?
ook als ik in het menu vh tst kijk bij SW-update krijg ik de melding 'alle toepassingen zijn bijgewerkt' en bij optie 'updategeschiedenis bekijken' staat niks.
Ik zie al waarom er niet gebeurd, de Nokia Software updater heb ik nog niet geinstalleerd:)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 16:51 ]
Verwijderd
Lukt niet om NokiaSoftwareupdater te installeren met Windows 7:SVerwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:34:
onduidelijkheid mbt toepassen Firmware update;
vooraf moet je weten dat ik voor het eerst een dergelijk geavanceerd tst gebruik incl applicaties, oftewel lees NOOB
in Nokia PC suite klik ik op -Telefoonsoftware bijwerken-
vervolgens download mijn laptop een 'binary file' a 23MB, zodra ik deze binnen heb selecteer ik de file en kopieer ik naar mijn Nokia E72(memorycard).
Maar er gebeurt op mijn toestel zelf helemaal niets...wat doe ik fout?
ook als ik in het menu vh tst kijk bij SW-update krijg ik de melding 'alle toepassingen zijn bijgewerkt' en bij optie 'updategeschiedenis bekijken' staat niks.
Ik zie al waarom er niet gebeurd, de Nokia Software updater heb ik nog niet geinstalleerd:)
Hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:54:
[...]
Lukt niet om NokiaSoftwareupdater te installeren met Windows 7:S
Het installatiebestand even compatible maken voor Windows XP en hij gaat installeren, zo heb ik dat opgelost. Succes!Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:54:
[...]
Lukt niet om NokiaSoftwareupdater te installeren met Windows 7:S
@ajstokvis: lijkt erop dat het heeft gewerkt, net ff weg geweest en onderweg ging ie niet mekkeren over een verbinding. Ik houd het hier thuis nog even in de gaten...Cybpraetorian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:24:
[...]
Thanks for the tip!die stonden inderdaad ook allemaal nog op automatic!! Nu staat alles op manually
en we gaan even weer kijken hoe het nu gaat...
Sterker nog, ik heb de instellingen volgens mij nu helemaal goed: als ik thuis ben wil ie verbinden met WLAN (en vindt ie de verbinding ook meteen) en als ik onderweg ben vraagt ie aan me of ie wil verbinden met Tmobile Internet! en dat werkt ook allemaal. Heb niets op automatisch meer staan, maar dat is voor mij het beste denk ik...
Update 1 uur later: nog steeds in orde! Geen melding met vraag weer gehad zonder dat ik iets deed!

Update 2 uur later: Problem solved, dat was het! Doorlopen mensen, niets te zien, niets aan de hand!
[ Voor 13% gewijzigd door DerOllie op 12-01-2010 19:26 ]
www.youtube.com/DerOllie
#Problem 2 – Description
Sygic Mobile 7 GPS software crashes after some minutes of navigation, with the error “Unexpected Error”
#Problem 2 – Conditions
E72 has mem+card encryption turned on.
#Problem 2 – Solution
I’ve noticed that the crash always happens when the Nokia self-locks itself. Seems Sygic tries to write and the encryption becomes a problem. The maximum auto-lock duration configurable for the E72 is 20 minutes, so you cannot use Sygic for longer than that without a crash.
Vermoed het ook want ook ik heb dit ingesteld maar het werkt met de oude FW niet iig.Digitizers schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:58:
[...]
Kheb de oude FW hier nog draaien, en hoewel ik het wel heb ingesteld (long press-->new contact) kom ik met een long press alleen in de contactlist terecht. Dus de FW heeft dat denk ik opgelost?
Mensen een upgrade uitgevoerd zonder back-up zoals zou moeten kunnen? Zoals eerder gemeld leek ook mij dit erg handig, niet eerst een back-up hoeven doen bij een FW update.
Ok, jij hebt dit dus ook.. Vreemd hoor, ik wil gewoon dat het 1 op 1 communiceert. Wil eigenlijk ook dat de berichten die ik op mijn E72 verwijder, ook op webmail direct in de trash staan, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn vanwege dat "all mail" gebeuren.Helsie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:36:
[...]
Klopt, dat zit er nog steeds in. Ik verwijder meestal gelezen berichten; in Gmail zitten ze toch nog in je "all mail" als je ze verwijdert uit je inbox.
[ Voor 31% gewijzigd door Joster op 12-01-2010 18:34 ]
+1 Hier ook net ff gechecked: ook ik kon alle berichten die ik op mn E72 heb verwijderd gewoon weer terug vinden in Alle Berichten... Gelukkig heeft Gmail vrijwel onbeperkte opslagcapaciteit!Joster schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:32:
[...]
Ok, jij hebt dit dus ook.. Vreemd hoor, ik wil gewoon dat het 1 op 1 communiceert. Wil eigenlijk ook dat de berichten die ik op mijn E72 verwijder, ook op webmail direct in de trash staan, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn vanwege dat "all mail" gebeuren.
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Ik heb vanmiddag ook het toestel besteld via gsmwijzer.nlZoRr0 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:35:
Heb ook net de nieuwe firmware geïnstalleerd door middel van de applicatie op de telefoon zelf. Kwam goed uit want beschik momenteel niet over een Windows pc met een internetverbinding. Updaten ging allemaal prima, merk nog weinig verschil op het nieuwe paarse thema na dan. Beschik overigens over een e72 van gsmwijzer (inportmodel dus) en heb na de update nog steeds gewoon een Nederlandstalig toestel.
Is er een verschil met dit toestel tegenover de rest?
Voor/nadelen?
Als je IMAP gebruikt en je delete een mail op de telefoon, dan wordt ie verwijderd uit de inbox, maar komt niet in de trash. Dat is heel handig, want anders zou je op je toestel alle mailtjes in je All Mail zien staan. GMail spiegelt een IMAP client blijkbaar alleen de inbox voor en ik vind dat erg handig.Cybpraetorian schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:25:
[...]
+1 Hier ook net ff gechecked: ook ik kon alle berichten die ik op mn E72 heb verwijderd gewoon weer terug vinden in Alle Berichten... Gelukkig heeft Gmail vrijwel onbeperkte opslagcapaciteit!
Als je mailtjes echt wilt verwijderen dan moet dat even in GMail zelf.
Dat was dan idd een foutje in de oude firmware, en een behoorlijke ook eigenlijk. Zou het toestel voor mij onbruikbaar gemaakt hebben.Digitizers schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:58:
[...]
Kheb de oude FW hier nog draaien, en hoewel ik het wel heb ingesteld (long press-->new contact) kom ik met een long press alleen in de contactlist terecht. Dus de FW heeft dat denk ik opgelost?
Je moet, zoals ik zei, even googlen op een beginner's guide. Het komt erop neer dat je een certificaat moet aanvragen bij OPDA (da's een Chinese website die blijkbaar certificaten uit kan geven). Je moet je daar registreren, je IMEI nummer opgeven en dan wordt na een paar uur een certificaat voor je gegenereerd. Die kun je downloaden. Die certificaten zijn nodig door de manier waarop Symbian werkt, de ontwikkelaars hopen op deze manier malafide software buiten de deur te houden.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:22:
Ik heb totaal geen ervaring met certificaten i.c.m. symbian en OPDA zegt me zo ook niks;)
[...]
Als je een certificaat hebt, dan gebruik je dat om de installer van HelloOX te signen. HelloOX is zelf ook een applicatie en moet dus gesigned worden voordat hij geinstalleerd kan worden. Dat signen doe je ook weer met een programmaatje op je PC. De gesignde installer kopieer je naar je toestel en dan installeer je 'm net zoals andere software. Nu wordt het spannend. Als het werkt, dan installeert HelloOX zonder problemen en heb je daarna een gehackt toestel. Soms loopt het ding vast tijdens de installatie (gebeurde bij mijn E71 een paar keer). Als het na 10 minuten nog niet klaar is breek je 'm af (met de rode knop) en probeer je het opnieuw.
Waarom probeer je het niet eerst met die kant-en-klare versie van Helloox.com? Dan kun je dat hele geflikker met signen overslaan en heb je ook geen certificaat nodig. Mocht het niet werken kun je altijd nog dat proberen.
Daar is inderdaad wel mee te leven ja, ik vind het minder handig dan jij maar goed, het is te doen. Maar je hebt wel gelijk wat betreft het feit dat je anders constant All Mail zou zien met alle gevolgen van dien.PhilipsFan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:48:
[...]
Als je IMAP gebruikt en je delete een mail op de telefoon, dan wordt ie verwijderd uit de inbox, maar komt niet in de trash. Dat is heel handig, want anders zou je op je toestel alle mailtjes in je All Mail zien staan. GMail spiegelt een IMAP client blijkbaar alleen de inbox voor en ik vind dat erg handig.
Als je mailtjes echt wilt verwijderen dan moet dat even in GMail zelf.
Wat echter niet te doen is, is dat probleem wat betreft die steeds terugkerende ongelezen e-mails. Bij jou en Cybpraetorian niet het geval? Het lijkt er op dat wanneer ik thuis achter een willekeurige laptop / pc in mijn gmail zit alle mails op de E72 als gelezen worden gezet. Op het moment dat deze uit gaan is dit over en komt alles terug op ongelezen. Echter wanneer ik op mijn werk in gmail zit doet hij dit niet, ze blijven ongelezen. Trouwens nogsteeds geen mails zichtbaar op mijn E72 tussen 29-12 (van daarvoor wel) en 10-1, terwijl die wel op mijn webmail staan.
Ja schiet mij maar lek

Als je een foto gemaakt hebt kan je hem direct mailen door een menu aan de rechterkant van de fotoJapie Gijs schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:58:
Is het simpel/mogelijk om een gemaakte foto direct vanuit de foto software te e-mailen met de E72?
Overzichtelijk is het inderdaad niet. Hoe het bij mij gaat:Joster schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:10:
[...]
Daar is inderdaad wel mee te leven ja, ik vind het minder handig dan jij maar goed, het is te doen. Maar je hebt wel gelijk wat betreft het feit dat je anders constant All Mail zou zien met alle gevolgen van dien.
Wat echter niet te doen is, is dat probleem wat betreft die steeds terugkerende ongelezen e-mails. Bij jou en Cybpraetorian niet het geval? Het lijkt er op dat wanneer ik thuis achter een willekeurige laptop / pc in mijn gmail zit alle mails op de E72 als gelezen worden gezet. Op het moment dat deze uit gaan is dit over en komt alles terug op ongelezen. Echter wanneer ik op mijn werk in gmail zit doet hij dit niet, ze blijven ongelezen. Trouwens nogsteeds geen mails zichtbaar op mijn E72 tussen 29-12 (van daarvoor wel) en 10-1, terwijl die wel op mijn webmail staan.
Ja schiet mij maar lek
Als er een nieuwe e-mail arriveert dan krijg ik die in de GMail inbox en is deze dus ook op de telefoon zichtbaar. Op de telefoon verschijnt dan een @-symbool en op het statusscherm komt 'GMail (1)' met tussen haakjes het aantal ongelezen mail.
Als ik de nieuwe mail op de telefoon lees, dan verdwijnen zowel het @-symbool als de regel op het statusscherm en in de GMail inbox gaat het bericht op gelezen. Tot zover is het nog logisch.
Veel vaker heb je de situatie dat je de mail gewoon op de PC leest. Zodra je dat doet, verdwijnt op de telefoon het GMail regeltje in het statusscherm. Er zijn immers geen ongelezen e-mails meer. Echter het @-symbool verdwijnt niet. Er is immers een mail in de inbox die de telefoon nog niet kent. Dit kun je oplossen door het mailtje meteen te archiveren. Het @-symbool verdwijnt dan ook van de telefoon en de situatie is weer als voorheen.
Verwijderd
Weet iemand of er ook cooked roms bestaan voor symbian, net zoals die er zijn voor winmo. Op te site van xda staan er legio.
Nog eens geprobeerd met Opera mobile: toen kon ik wel downloaden, sterker nog... Dan staat de E72 bij de ondersteunde toestellen.... Nu dus wel geïnstalleerd, maar dus ook geen video. En realplayer staat correct ingesteld.Roost schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:45:
[...]
Hmmm, wellicht issues bij NOS applicatie zelf. Zeer bedankt Helsie!
Dan moet je de productcode veranderen in eentje die niet-branded is. Goed controleren of de de juiste code gebruikt. Gebruik je de code van een ander type toestel dan houd je een brick over, gebruik je wel een code voor jouw toestel maar niet voor de juiste taal dan heb je straks een telefoon in het Turks o.i.d.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:15:
E72 van T-mobile binnen gekregen. Zonder Simlock. Update software geeft echter aan dat er geen updates (21.024) beschikbaar zijn waarschijnlijk vanwege de T-mobile versie die erop staat. Is het mogelijk deze te omzeilen/overschrijven?
Google is overigens je vriend, zowel voor het veranderen van de code als voor het vinden van de benodigde code.
Ik ga nu op zoektocht (lijkt me wel gaaf om series op de gsm te kunnen kijken, streaming
Volgens mij is het een kwestie van deze sectie in orde maken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
| <profile id="db9db5cc-7105-453d-9366-d2e0c31ac0e0"><!-- Mobile Phone (WAP 2.0 / XHTML-MP + Multimedia Streaming) --> <friendlyName>Mobile Phone</friendlyName> <manufacturerName>Various mobile phone manufacturers</manufacturerName> <modelName>Various mobile phone models</modelName> <!-- inUASubstr - Used to identify the media hub we are dealing with. For this hub the full user agent used while browsing the media library is: Some User-Agent examples for cell phones: Opera Mini: Opera/8.01 (J2ME/MIDP; Opera Mini/2.0.3918; en; U; ssr) OpenWave SDK: OPWV-SDK/62 UP.Browser/6.2.2.1.208 (GUI) MMP/2.0 Motorola Razr V3c: MOT-GATW_/00.62 UP.Browser/6.2.3.4.c.1.109 (GUI) MMP/2.0 Nokia 6230i: Nokia6230i/2.0 (03.25) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 Nokia 660: Nokia6600/1.0 (4.03.24) SymbianOS/6.1 Series60/2.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0 Ericsson T610: SonyEricssonT610/R501 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0 EricssonK 700i: SonyEricssonK700i/R2AG SEMC-Browser/4.0.3 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 --> <HTTPHeader inUASubstr="Opera Mini|Ericsson|UP.Browser|Nokia|SymbianOS|Profile/MIDP|KBrowser|Alcatel|WAP|jBrowser|Klondike|Mitsu|MobileExplorer|UP/4|WapBrowser|CellPhone|SmartPhone|Panasonic|Rainbow|SAMSUNG"/> <!-- The Name of the media serverdevice description file that should be used in conjunction with a player that corresponds to this profile --> <deviceDescription name="UPNP_AV_MediaServer_1.0.default.xml"/> <!-- The container identifier media players of this profile expect --> <contentDirectory/> <!-- When transcoding is needed to which format should we transcode --> <transcodeTarget audio="audio/mpeg" video="video/mpeg" photo="image/jpeg" onlineAudio="audio/mpeg" onlineVideo="video/mpeg" onlinePhoto="image/jpeg"/> <maxVideoInfo width="320" height="240" bitrate="250000" fps="24"></maxVideoInfo> <!-- QCIF resolution of 176x144 at under 300 kbps and 24 fps to minimize the load on the phone and on the Internet connection --> <minVideoInfo width="0" height="0" bitrate="0" fps="0"></minVideoInfo> <maxImageInfo width="320" height="240"></maxImageInfo> <minImageInfo width="0" height="0"></minImageInfo> <maxAudioInfo sampleRate="48000" bitsperSample="16" nchannels="6" bitrate="320000"></maxAudioInfo> <minAudioInfo sampleRate="11025" bitsperSample="16" nchannels="1" bitrate="32000"></minAudioInfo> <!-- mobile devices are assumed not to beable to handle files larger than th maximum signed integer 32 bit --> <fileInfo maxSize="2147483647"/> <mimetypeList> <mimetype value="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format--> <mimetype value="audio/x-mpeg" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format--> <mimetype value="audio/mp3" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format--> <mimetype value="audio/x-mp3" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format--> <mimetype value="audio/mpeg3" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format--> <mimetype value="audio/x-mpeg3" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format--> <mimetype value="audio/mpg" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format--> <mimetype value="audio/x-mpg" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format--> <mimetype value="audio/x-mpegaudio" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format--> <mimetype value="image/jpeg"/><!-- jpeg image format--> <mimetype value="image/png"/><!-- PNG image format--> <mimetype value="image/gif"/><!-- GIF image format--> <mimetype value="video/mpeg"/><!-- MPEG (1 or 2 program or transport stream) video format--> <mimetype value="video/mp1s" rename="video/mpeg"/><!-- MPEG1 system stream video format--> <mimetype value="video/mpeg2" rename="video/mpeg"/><!-- MPEG2 (program or transport stream) video format--> <mimetype value="video/mp2p" rename="video/mpeg"/><!-- MPEG2 program stream (VOB) video format--> <mimetype value="video/dvd" rename="video/mpeg"/><!-- MPEG2 program stream (VOB) video format--> <mimetype value="video/mp2t"/><!-- MPEG2 transport stream video format--> <mimetype value="video/MP4V-ES"/><!-- MPEG4 video format--> <mimetype value="video/mp4v" rename="video/MP4V-ES"/> <mimetype value="video/mp4" rename="video/MP4V-ES"/><!-- MPEG4 video format--> </mimetypeList> </profile> |
Hij vraagt 'verwijderen? ja/nee', kies ik Ja, gebeurt er simpelweg niks.
Ik gebruik de E72 icm Mail for Exchange, met nieuwste firmware.
Dat volgde op zich ook al wel uit mijn reactie van 21:21 he?ZoRr0 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:28:
Voor de mensen die de NOS applicatie niet geïnstalleerd krijgen: gewoon op een pc naar de mobiele site van de NOS gaan en dan kun je gewoon het merk en toestel kiezen waar je de software voor wil downloaden. Ook de e72 staat er dan gewoon bij. Het .sisx bestand kun je dan gewoon via ovi suite of pc suite op je telefoon zetten.
Maar voor sommige mensen is het vast goed om deze mogelijkheid nog apart te benemen.
[ Voor 16% gewijzigd door Helsie op 13-01-2010 08:49 ]
Verwijderd
Ik krijg de laatste dagen en foutmelding met internet.
De telefoon zegt: Geheugen vol, sluit toepassingen en probeer het opnieuw.
Er staan op dat moment geen toepassingen open, en heb ook nog voldoende geheugen!
Wat kan ik hieraan doen?
Ik heb de Update nog niet geïnstalleerd.
Kan ik mijn telefoon resetten? zonder dat -als ik terugga naar de winkel- ze zeggen dat er geen garantie meer geldt?
Ik hoop snel antwoord te krijgen, want hier baal ik van!
Ik blijf de unexpected error krijgen met Sygic versie 7.72bluemind schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:35:
wie kan sygic proberen met de nieuwe firmware of onderstaande hiermee verholpen is...
#Problem 2 – Description
Sygic Mobile 7 GPS software crashes after some minutes of navigation, with the error “Unexpected Error”
#Problem 2 – Conditions
E72 has mem+card encryption turned on.
#Problem 2 – Solution
I’ve noticed that the crash always happens when the Nokia self-locks itself. Seems Sygic tries to write and the encryption becomes a problem. The maximum auto-lock duration configurable for the E72 is 20 minutes, so you cannot use Sygic for longer than that without a crash.
Meteen even de gepatchte nokia maps applicatie getest. Deze installeert vlekken loos. Drive is geactiveert, maar het kompas wordt niet meer ondersteund. Dus voor voetganger navigatie is hij nu wat minder geschikt. Zal vast wel een keer een nieuwere gepatchte versie uitkomen.
Telefoon lijkt nog perfect te werken.
Voor de mensen die overwegen helloox te installeren, doe het gerust, er gebeurt niks spannends.
Nope, geen last van. Als ik iets lees op gmail dan komen ze daarna niet nog een weer op mn E72. En als ik op de E72 een mail lees dan komen ze gewoon op gelezen in Gmail. Niets vreemds tot nu toe.Joster schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:10:
[...]
Daar is inderdaad wel mee te leven ja, ik vind het minder handig dan jij maar goed, het is te doen. Maar je hebt wel gelijk wat betreft het feit dat je anders constant All Mail zou zien met alle gevolgen van dien.
Ja schiet mij maar lek
En van die mails tussen 29-12 en 10-1 : Hij staat standaard ingesteld op dat de E72 mails OUDER dan 3 dagen niet download. Dus dan is het logisch. Deze instelling gewoon op wat langer zetten en het zou moeten werken...
www.youtube.com/DerOllie
Zelf heb ik nergens last van met Nokia Messaging icm Gmail.
heb je de helloOX2 op firmware 022.007 geinstalleerd?
bmhvanbenthum schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:32:
Zojuist HelloOX2 op me E72 gezet. De ge-signde versie aangevraagd, was na 12 uur klaar. Kosten: donatie van $5,00 dus 3 euro en een beetje. Vervolgens de Rom Patcher geactiveert en nu installeren alle sis files. signed en unsigned.
Meteen even de gepatchte nokia maps applicatie getest. Deze installeert vlekken loos. Drive is geactiveert, maar het kompas wordt niet meer ondersteund. Dus voor voetganger navigatie is hij nu wat minder geschikt. Zal vast wel een keer een nieuwere gepatchte versie uitkomen.
Telefoon lijkt nog perfect te werken.
Voor de mensen die overwegen helloox te installeren, doe het gerust, er gebeurt niks spannends.
[/quote]
Dit heeft met E72 firmware te maken, en niet met sygic..... want zelfde sygic draaiet bij mij op htc artemis, nokia E66, htc trinity en op een nokia navigatie toestel 61 serie volgens mij,, en zonder crash..
Firmware is niet het enige, kan ook aan de hardware of aan de feature-set liggen, lijkt me...Dit heeft met E72 firmware te maken, en niet met sygic..... want zelfde sygic draaiet bij mij op htc artemis, nokia E66, htc trinity en op een nokia navigatie toestel 61 serie volgens mij,, en zonder crash..
The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room
heb je de helloOX2 op firmware 022.007 geinstalleerd?"
Ik heb helloOX2 op de nieuwste firmware gezet. Vervolgens rom-patcher geopend en en beide patches geactiveert.
Vervolgens van deze site: http://www.symbiantalk.net/archive/index.php/t-8681.html een versie van maps gedownload voor symbian s60v3 FP2. Bij die versie werkt het kompas wel. Ook de traffic updates werken.
Hoe het met de flitspalen zit weet ik niet, maar denk dat ze er in moeten staan. Als ik de kaart 'browse' staan er geen nuttige plaatsen op, maar denk dat maps in de drive modus wel de flitspalen weer zal geven. Aangezien traffic en speedcams 1 en dezelfde licentie is zal het beide werken naar alle waarschijnlijkheid.
Ik heb dat maps zelf nog nooit echt gebruikt, maar het lijkt wel goed te werken. Aangezien alle andere navigatie pakketten vast lopen op de E72 is dit een goede oplossing
Ik snap niet wat het probleem is. Ik heb een nieuwe bestemming "Email" gemaakt en vanuit de bestemming "Internet" het toeganspunt naar de nieuwe bestemming gekopieerd. Daar kun je ook meerdere toegangspunten toevoegen en prioriteiten bepalen. Vervolgens kun je bij je de mailinstellingen>mailbox>geavanceerd een "toegangspunt" kiezen, wat feitelijk een bestemming is. (Bij Gmail via imap moet je dit apart instellen voor inkomende en uitgaande email),Helsie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:34:
[...]
...
Ik ga even uit van de mail client. Ik had last van het feit dat je geen Internet destination als standaard connectie kon kiezen voor je Gmail (en volgens mij ook niet voor andere mailboxen). Bij Mail for Exchange werkt dat bijvoorbeeld wel en in de internet applicatie ook. Je kan dus alleen standaard toegangspunten kiezen. Dit heeft tot gevolg dat je overal voor je Gmail dezelfde connectie moet gebruiken. Maar dat wil ik niet: Ik wil wifi gebruiken als wifi beschikbaar is (sneller, gebruikt minder accu) en allen umts/gprs als het niet anders kan.
Zolang Nokia niet oplost dat je wél een internet bestemming kunt kiezen, is SmartConnect de enige manier om dit wel mogelijk te maken.
SmartConnect is een tool die je toegangspunten aan laat maken, waar in de achtergrond meerdere andere toegangspunten zitten (zoals in de E72 ook de bestemmingen werken). Dus in je (internet gebruikende) applicatie kies je gewoon voor toegangspunt 'Smartconnect' (of hoe je het genoemd hebt), en dan bepaalt de tool SmartConnect of je wifi of umts gebruikt, op basis van zelf gedefinieerde prioriteit van toegangspunten.
Bovenstaande werkt bij mij prima voor Mail for Exchange en voor Gmail via imap. Bij mij wordt email altijd binnengehaald via 3G en als ik ga internetten (standaardbrowser, Opera heb ik niet gecheckt) pakt hij een de Wifi verbindingen in mijn bestemming "internet" als die beschikbaar zijn. Als je dit per emailbox nog apart wil hebben kun je hier denk ik prima aparte bestemmingen voor aanmaken.
Edit: typos.
Ik gebruik trouwens nog de oude firmware.
Werkt de gesproken navigatie ook nog....bmhvanbenthum schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:46:
"Welke versie van gepachte nokia maps heb je geinstalleerd?
Ik heb helloOX2 op de nieuwste firmware gezet. Vervolgens rom-patcher geopend en en beide patches geactiveert.
Vervolgens van deze site: http://www.symbiantalk.net/archive/index.php/t-8681.html een versie van maps gedownload voor symbian s60v3 FP2. Bij die versie werkt het kompas wel. Ook de traffic updates werken.
Hoe het met de flitspalen zit weet ik niet, maar denk dat ze er in moeten staan. Als ik de kaart 'browse' staan er geen nuttige plaatsen op, maar denk dat maps in de drive modus wel de flitspalen weer zal geven. Aangezien traffic en speedcams 1 en dezelfde licentie is zal het beide werken naar alle waarschijnlijkheid.
Ik heb dat maps zelf nog nooit echt gebruikt, maar het lijkt wel goed te werken. Aangezien alle andere navigatie pakketten vast lopen op de E72 is dit een goede oplossing
Cool dat ik dit weet. Ga ook maar es ff kijken of ik een verlenging met E72 kan scoren.bmhvanbenthum schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:46:
"Welke versie van gepachte nokia maps heb je geinstalleerd?
Haal de link ff weg. Ik vind het niet erg, maar Tweakers waardeert het niet zo...Vervolgens van deze site: een versie van maps gedownload voor symbian s60v3 FP2. Bij die versie werkt het kompas wel. Ook de traffic updates werken.
Lezen is wel een vak, of niet?Keorb schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:02:
[...]
Ik snap niet wat het probleem is. Ik heb een nieuwe bestemming "Email" gemaakt en vanuit de bestemming "Internet" het toeganspunt naar de nieuwe bestemming gekopieerd. Daar kun je ook meerdere toegangspunten toevoegen en prioriteiten bepalen. Vervolgens kun je bij je de mailinstellingen>mailbox>geavanceerd een "toegangspunt" kiezen, wat feitelijk een bestemming is. (Bij Gmail via imap moet je dit apart instellen voor inkomende en uitgaande email),
Bovenstaande werkt bij mij prima voor Mail for Exchange en voor Gmail via imap. Bij mij wordt email altijd binnengehaald via 3G en als ik ga internetten (standaardbrowser, Opera heb ik niet gecheckt) pakt hij een de Wifi verbindingen in mijn bestemming "internet" als die beschikbaar zijn. Als je dit per emailbox nog apart wil hebben kun je hier denk ik prima aparte bestemmingen voor aanmaken.
Edit: typos.
Ik gebruik trouwens nog de oude firmware.
Een bestemming is geen toegangspunt en mijn hele punt is dus dat je bij Gmail verbindingsinstellingen wel voor toegangspunten kunt kiezen en NIET voor bestemmingen. Ik wil dus voor Gmail een bestemming kunnen kiezen en dat gaat niet. Tot je SmartConnect gebruikt (of Nokia een fatsoenlijke firmware aflevert).
ZoRr0 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:28:
Voor de mensen die de NOS applicatie niet geïnstalleerd krijgen: gewoon op een pc naar de mobiele site van de NOS gaan en dan kun je gewoon het merk en toestel kiezen waar je de software voor wil downloaden. Ook de e72 staat er dan gewoon bij. Het .sisx bestand kun je dan gewoon via ovi suite of pc suite op je telefoon zetten.
http://p.wecomm.com/prov/prov.action?releaseId=4Sj44kie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:48:
Waar heb je de E72 dan gevonden? Ik krijg hem op deze pagina in ieder geval niet gevonden bij toestellen in de lijst http://static.nos.nl/mobiel/
[...]
(vanaf http://m.nos.nl > download mobiele applicatie > etc)
[ Voor 8% gewijzigd door Helsie op 13-01-2010 14:52 ]
Hebben jullie ook het probleem dat als je teletekst opent, je geen '7' kan intypen?
Als je dus graag pagina 704 oid wil bekijken, lukt me dat niet.
Meer mensen met dit probleem?
Daarnaast kan ook ik mijn firmware niet updaten (021.024.239.02). Dit bevreemd me behoorlijk, omdat ik hem bij 2call besteld heb, dus dan zou er toch geen lock op de firmware moeten zitten?
Beaub schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:41:
Zojuist ook de NOS mobiel aplicatie geinstalleerd.
Hebben jullie ook het probleem dat als je teletekst opent, je geen '7' kan intypen?
Als je dus graag pagina 704 oid wil bekijken, lukt me dat niet.
Meer mensen met dit probleem?
Daarnaast kan ook ik mijn firmware niet updaten (021.024.239.02). Dit bevreemd me behoorlijk, omdat ik hem bij 2call besteld heb, dus dan zou er toch geen lock op de firmware moeten zitten?
Zojuist even een proefrit met nokia maps gemaakt. De gesproken navigatie werkt perfect. De meldingen voor de flitspalen werken ook goed, wanneer je te hard rijd wordt het vak aan de rechter kant knal rood ter hoogte van een flitspaal. Prima navigatie zo, en mooi gratis.bluemind schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:09:
[...]
Werkt de gesproken navigatie ook nog....
Die van mij geeft geen echte crash, maar lijkt het programma wel af te sluiten als ie in screensaver/powersave mode schiet... Blijft dus alleen bruikbaar door af en toe pijltje up en down in te drukken. Maar dat is niet echt ideaal... Betreft Sygic Mobile v7.71.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:33:
Heeft iemand van jullie Sygic al werkende gekregen op de E72 en zo ja, welke versie?
Voor de mensen die ook over the air willen updaten, voor de code in om te checken welke firmware versie je hebt *#0000# en dan opties en check for updates. Als het goed is krijg je dan te zien dat een nieuwe firmware uit is met de vraag of je die wilt downloaden. Selecteer ja en dan haalt je E72 via het hsm netwerk de firmware binnen en kan je updaten.
Het updaten duurde bij mij nog geen 5 minuten en ging vlekkeloos.
Dus voor de mensen met een Mac of die niet met PC Suite willen klooien, gewoon OTA updaten
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Verwijderd
Het is een leuke telefoon, zakelijk!
Alles werkt, ik heb mijn email (gmail) (hotmail) gelijk werkend gekregen.
Mijn vorige telefoon Samsung Omnia (1e generatie) was echt bar bar slecht.
Symbian werkt echt perfect maar is nog groot aan het worden, die valt niet te vergelijken met Android of Iphone apps.
Als je nou een Windows Mobile gebruiker bent dat ben je echt blij dat eigenlijk alles wat je nu doet werkt.
Heerlijk als je je wekker wilt zetten gaat hij af, windows mobile tja ik heb wel eens lekker doorgeslapen.
Ik zou graag nog Google Calender werkend willen krijgen zonder dat ik via Google Sync hoef te werken, ik heb hier ook op gegoogle maar kwam er niet uit.
Is er iemand misschien die hetzelfde probleem had, maar de oplossing weet?
Heb je bij installatie van ovi maps alleen het applicatie verwijderd en van "die" site opnieuw geinstalleerd, of in zijn geheel applicatie en de maps opnieuw geinstalleerd....bmhvanbenthum schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:33:
[...]
Zojuist even een proefrit met nokia maps gemaakt. De gesproken navigatie werkt perfect. De meldingen voor de flitspalen werken ook goed, wanneer je te hard rijd wordt het vak aan de rechter kant knal rood ter hoogte van een flitspaal. Prima navigatie zo, en mooi gratis.
Ik loop tegen dezelfdep problemen aan, wat zijn de alternatieven, het hoeft er van mij niet super gelikt uit te zien als het maar gewoon doet wat het moet doen. Ik wil tevens alle kaarten lokaal hebben, dus geen gebruik van internet.Helsie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:38:
[...]
Die van mij geeft geen echte crash, maar lijkt het programma wel af te sluiten als ie in screensaver/powersave mode schiet... Blijft dus alleen bruikbaar door af en toe pijltje up en down in te drukken. Maar dat is niet echt ideaal... Betreft Sygic Mobile v7.71.
Ik had dit vanmorgen voor het eerst, heb hem gisteren aan de oplader gelegd, gewoon aan laten staan en toen ik hem vanochtend van de keyboard-lock haalde had ik midden in mijn scherm een paarse vlek (3mm x 6mm ofzo) die langzaam wegtrok.zenilygy schreef op maandag 21 december 2009 @ 02:29:
4. Ik heb vaker paarse vlekken in beeld. trekt ook weer weg, maar komt ook terug.
Iemand anders dit ook? En waar zou dit door kunnen komen?
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Ik gebruik nu Seven (http://community.seven.com/main.php) voor het syncen van mijn Gmail mail en kalender.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 01:04:
Ik heb mijn Nokia E72 nu al 3 weken.
Het is een leuke telefoon, zakelijk!
...
Ik zou graag nog Google Calender werkend willen krijgen zonder dat ik via Google Sync hoef te werken, ik heb hier ook op gegoogle maar kwam er niet uit.
Is er iemand misschien die hetzelfde probleem had, maar de oplossing weet?
Dit werkt goed, alleen duurt het syncen van de kalender langer dan voorheen op de e71, toen ik met Nokia Mail for Exchange de kalender liet syncen. Die deed dat binnen 2 sec. In de e72 zit de mail for exchange ingebakken in de nieuwe mailapplicatie, en werkt niet meer zoals het eerder deed.
Een nadeel van Seven waar ze nu aan werken, is dat je geen afzender kan instellen. Als je dus een mail stuurt naar iemand, zien ze als afzender het emailadres (ipv bijv. je naam).
Ik heb alleen de applicatie overschreven. De al geinstalleerde maps zijn blijven staan. Die had ik al via de ovi suite op de telefoon gezet.bluemind schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 07:23:
[...]
Heb je bij installatie van ovi maps alleen het applicatie verwijderd en van "die" site opnieuw geinstalleerd, of in zijn geheel applicatie en de maps opnieuw geinstalleerd....
Hack je telefoon met halloOX2. Patch vervolgens ovi maps en je kan navigeren met gesproken aanwijzingen. De kaarten kun je offline maken met ovi suite of map loader van nokia. Op die manier heb je geen internet nodig. Zelfs traffic updates en flitspalen werken.Mex schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:40:
[...]
Ik loop tegen dezelfdep problemen aan, wat zijn de alternatieven, het hoeft er van mij niet super gelikt uit te zien als het maar gewoon doet wat het moet doen. Ik wil tevens alle kaarten lokaal hebben, dus geen gebruik van internet.
Hoewel ik moet zeggen dat de files behoorlijk lang zijn die nokia maps weergeeft wanneer je gaat vergelijken met de files van de verkeers informatie dienst.
Ik had er gisteren ook last van. Ik haalde hem van de usb-kabel af en wilde hem toen ook van de toetsenblokkering halen. In eerste instantie meende ik dat ik het me verbeeld had, maar nu ik het hier zie staan, weet ik dat dat dus niet het geval is. Heb het daarna echter nog niet weer gehad.S913 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:56:
[...]
Ik had dit vanmorgen voor het eerst, heb hem gisteren aan de oplader gelegd, gewoon aan laten staan en toen ik hem vanochtend van de keyboard-lock haalde had ik midden in mijn scherm een paarse vlek (3mm x 6mm ofzo) die langzaam wegtrok.
Iemand anders dit ook? En waar zou dit door kunnen komen?
Ben ook wel benieuwd naar waar het vandaan komt eerlijk gezegd.
Gisteren overigens de productcode aangepast, en daarna ook een firmware update kunnen doen. Koste wat moeite, dacht even dat de telefoon helemaal dood was, maar gelukkig deed hij het even later weer.
Dat eerste moet ik ook hebben maar weigert hij. Mailbox opnieuw aanmaken werkt niet, instellingen gecheckt maar niets vreemd te vinden. Ik vind het erg raar.Cybpraetorian schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:39:
[...]
Nope, geen last van. Als ik iets lees op gmail dan komen ze daarna niet nog een weer op mn E72. En als ik op de E72 een mail lees dan komen ze gewoon op gelezen in Gmail. Niets vreemds tot nu toe.
En van die mails tussen 29-12 en 10-1 : Hij staat standaard ingesteld op dat de E72 mails OUDER dan 3 dagen niet download. Dus dan is het logisch. Deze instelling gewoon op wat langer zetten en het zou moeten werken...
Natuurlijk heb ik die instelling wat langer gezet om dat te testen, geen resultaat
Verwijderd
Kan je niet simpelweg TomTom voor symbian draaien op dit toestel?! Of bestaat die niet.bmhvanbenthum schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:18:
[...]
Hack je telefoon met halloOX2. Patch vervolgens ovi maps en je kan navigeren met gesproken aanwijzingen. De kaarten kun je offline maken met ovi suite of map loader van nokia. Op die manier heb je geen internet nodig. Zelfs traffic updates en flitspalen werken.
Hoewel ik moet zeggen dat de files behoorlijk lang zijn die nokia maps weergeeft wanneer je gaat vergelijken met de files van de verkeers informatie dienst.
Ik ben van plan om binnenkort ook de e72 te halen. Maar heb nu mijn vraagtekens ivm de navigatie mogelijkheden. Ik heb nu een xperia met tomtom voor winmobile. Dit werkt erg goed.
Kan ik nu straks op de e72 ook rekenen op tomtom?? Ik ben niet van plan om dit toestel te 'hacken' etc. om navigatie erop te draaien. Ik lees over Nokia Maps, hoe verhoudt dit zich tov tomtom?
Graag advies, raad.
TomTom zelf draait niet op de E72.
Sygic lijkt erg op TomTom en is wel voor de E72 verkrijgbaar, maar werkt op het moment niet goed.
Ik had het ook! Maar ik had wel kort daarvoor m'n schermpje gepoetst met antikras spul, dus dacht dat het door de druk kwam!Beaub schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:25:
[...]
Ik had er gisteren ook last van. Ik haalde hem van de usb-kabel af en wilde hem toen ook van de toetsenblokkering halen. In eerste instantie meende ik dat ik het me verbeeld had, maar nu ik het hier zie staan, weet ik dat dat dus niet het geval is. Heb het daarna echter nog niet weer gehad.
Ben ook wel benieuwd naar waar het vandaan komt eerlijk gezegd.
Gisteren overigens de productcode aangepast, en daarna ook een firmware update kunnen doen. Koste wat moeite, dacht even dat de telefoon helemaal dood was, maar gelukkig deed hij het even later weer.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
dit is wel een domper. Maandelijks betalen voor nokia maps gaat mij te ver. Als er dan geen alternatief is ben ik bang dat dit em niet gaat worden.Heineken schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:19:
Nokia Maps werkt erg goed, maar je moet er, net als voor TomTom, wel voor betalen. Dit gaat in een abonnementsvorm waarbij er maandelijks betaald moet worden.
TomTom zelf draait niet op de E72.
Sygic lijkt erg op TomTom en is wel voor de E72 verkrijgbaar, maar werkt op het moment niet goed.
Verwijderd
Ik had een vraagje over de smsjes.
Bij mijn omnia stel ik sms met henk: drukte ik op henk en zag ik al zijn smsjes onderelkaar met mijn antwoorden erin zeg maar.
Op de nokia stel ik krijg smsje van henk, staat die los in mijn inbox, allemaal los zeg maar.
Kan ik instellen, dat alle smsjes per persoon in een mapje komt, zodat ik alle smsjes van die gene bijelkaar heb?
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.