Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gijs1
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-05-2013
Even een geheel ander vraagje ?
Mijn zoon heeft een E72 en heeft van mij een verdubbelaar van zijn sigaretten aansteker in de auto gekregen met een extra USB poort. Via die usb-poort wil hij zijn E72 opladen, maar helaas dat lukt niet.Er wordt gebruik gemaakt van het usb kabeltje dat via een adapter aan het lichtnet aangesloten kan worden.
Een ander mobieltje lukt wel.
Wat kan er fout gaan ?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Telefoons zijn nogal gevoelig voor hoe ze wel en niet willen laden in een auto.
- werkt het zonder de verdubbelaar wel?
- al eens met het origineel bijgeleverde USB kabeltje geprobeerd?
- in je huidige setup, sluit je de telefoon dan op het oplaadcontact (links onder) of loopt het USB kabeltje naar de daarvoor bedoelde USB ingang?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S913
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:16

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb het met verschillende USB-aansteker pluggen met verschillende kabels niet voor elkaar gekregen om de E72 op te laden via zijn micro-USB.
Ik heb uiteindelijk nog ergens een Nokia CA-100 kabeltje op de kop kunnen tikken en dat werkt wel perfect.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:33

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Firmware 91.003 is uit, maar nog niet voor mijn toestel (059C646). Even in de gaten houden :P

You only live once, so live to the max's

• Black-Death
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 25-01 15:49
Ik heb na iets meer dan 1.5 jaar van de Nokia E72 overgestapt op een iPhone.

Iemand hier interesse in een Nokia E72, zonder noemenswaardige gebruikerssporen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
MORCIK schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:49:
Firmware 91.003 is uit, maar nog niet voor mijn toestel (059C646). Even in de gaten houden :P
Hij is voor mijn toestel beschikbaar. Iemand de firmware al geprobeerd? Ik lees op het net namelijk wat issues met de application manager en de contact search. Kunnen regionale problemen zijn, dus ik was benieuwd of iemand hier deze problemen herkent?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-10 20:00
@WoC, ik had het ook gelezen, maar zelf niets gemerkt. Wat blijkt nu: als mijn telefoon op engels staat (wat ik ook altijd heb) dan heb ik geen last van bugs, maar wanneer ik systeem taal naar nederlands switch dan werkt iig de app manager niet. Erg slecht dat er niet goed getest is op deze bug. Verder heb ik wel het idee dat je weer wat minder snel de error "memory full" krijgt na de update (berust op onderbuikgevoel)

Ik ben benieuwd of er nog een degelijk opvolger na de E6 gaat komen. Windows Phone leent zich toch wat minder voor landscape + keyboard gebruik.

JcHm wijzigde deze reactie 27-05-2012 23:20 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Gunstig, ik gebruik ook de Engelse systeemtaal. Maar ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden, een stomme bug.
Trouwens, wel lovenswaardig dat Nokia nog een firmware update uitbrengt voor dit al wat oudere toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

quote:
WoC schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:38:
[...]
Hij is voor mijn toestel beschikbaar. Iemand de firmware al geprobeerd? Ik lees op het net namelijk wat issues met de application manager en de contact search. Kunnen regionale problemen zijn, dus ik was benieuwd of iemand hier deze problemen herkent?
Welk toestel heb jij dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
MORCIK schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:44:
[...]
Welk toestel heb jij dan?
Type: RM-530, Model: E72-1, Code: 0573569
Laat je even je ervaringen met de nieuwe firmware weten 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoepeN
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23-05-2016
Smart dialing schijnt na de update ook niet meer te werken. Normaal installeer ik altijd meteen de nieuwste firmware, maar ik ben blij dat ik dat nu niet gedaan heb. Het is op zich positief dat Nokia voor een antiek (maar volgens mij nog steeds fantastisch) apparaat nog steeds updates uitbrengt, maar zorg dan wel dat ze goed werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S913
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:16

S913

Abusus non tollit usum

Ik installeer juist nooit nieuwe firmware, zolang alles doet wat het moet doen (en snel genoeg). Vandaar dat ik nog steeds op de fw zit waarmee hij net na release uitgebracht is :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
JoepeN schreef op maandag 04 juni 2012 @ 06:16:
Smart dialing schijnt na de update ook niet meer te werken.
Je bedoelt dat je gewoon een naam kan intikken op het homescherm en dat je dan direct je telefoonboek raadpleegt? Dat schijnt gewoon nog te werken, moet je alleen even weer aanzetten.

• JcHm
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-10 20:00
Nieuwe update voor de E72 firmware 93.004! Deze update verhelpt het app manager probleem van 93.003 wanneer je een andere dan standaard taal aan hebt staan. Heb hem zelf vanmorgen geïnstalleerd en alles werkt weer naar behoren!
Gunstig! Morgenavond er maar eens opgooien dan!

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:53
Ik heb helemaal geen update gehad, gaan die batch-gewijs ofzo?
Gewoon Nokia Suite starten en dan Tools -> Software Update

• Arjantje72
quote:
WoC schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:29:
Gewoon Nokia Suite starten en dan Tools -> Software Update
Daar is geen update beschikbaar, misschien dat mijn vriendin dat dan al gedaan heeft.
Ik heb hier versie 081.003 staan, is dat de nieuwste?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Arjantje72 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:19:
[...]

Daar is geen update beschikbaar, misschien dat mijn vriendin dat dan al gedaan heeft.
Ik heb hier versie 081.003 staan, is dat de nieuwste?
Ik heb nu 091.004 van 2 jun 2012 erop staan. Nokia rolt dit soort dingen gefaseerd uit. Kan zijn dat hij bij van jou dus van de week beschikbaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjantje72
quote:
WoC schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:36:
[...]
Ik heb nu 091.004 van 2 jun 2012 erop staan. Nokia rolt dit soort dingen gefaseerd uit. Kan zijn dat hij bij van jou dus van de week beschikbaar is.
We wachten af, ik heb er ook niet zo'n haast mee. :)

• JoepeN
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23-05-2016
Volgens Nokia Suite was er voor mij ook geen update. Maar volgens de telefoon zelf wel (software update kiezen bij bedieningspaneel). Daarna even op vernieuwen klikken in Nokia Suite, en toen vond ie hem wel. Versie 091.004 inderdaad, hij is nu bezig met installeren.

*edit*

Ik heb het idee dat deze versie beter met het beperkte interne geheugen van de E72 om kan gaan. Verder geen verschillen, alles werkt gewoon zoals het hoort. Geen reden om niet te updaten wat mij betreft.

JoepeN wijzigde deze reactie 01-07-2012 18:22 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aanbeeld
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 05-01-2015
Voor mij is er nog steeds geen update naar 91.004 beschikbaar heb nu nog 81.003 en de 91.003 ook nog niet gezien. Om dat ik hoor dat deze nieuwe versie wat beter met het geheugen van de E72 omgaat ben ik toch wel benieuwd. Heb via de nokia suite en de telefoon proberen te updaten. Iemand enig idee waar om deze versie nog niet beschikbaar is voor mijn toestel? Zijn er meer mensen die er last van hebben en wanneer zou die nieuwe versie dan te verwachten moeten zijn?

Groet,

Jeroen

• Willaaam
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Nieuwe firmware is echt geweldig!

Kaarten gaf eerst regelmatig op een kale telefoon out of memory, nu heb ik zonder problemen naar zuid-frankrijk kunnen rijden. Ook de browser werkt nu prima, ook op zware sites!

Het kostte dan wel meer dan twee jaar maar nu werkt het ook :p

Vraag me wel af wat ze gedaan hebben... Het meest logische lijkt me virtual memory aanzetten, maar dat is een pure gok. Iemand enig idee?

• Willaaam
  • Nu online
quote:
WoC schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:22:
[...]
Type: RM-530, Model: E72-1, Code: 0573569
Laat je even je ervaringen met de nieuwe firmware weten 8)
Voor de mensen zonder update beschikbaar, je kunt met nemesis service suite de code van je telefoon veranderen. De code van WoC gaf bij mij iig de nieuwste updates. Uiteraard niet geheel zonder risico deze procedure.

sorry voor het gebrek aan interpunctie en volledig taalgebruik, ben op vakantie op de telefoon aan het typen :p

• S87
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08-03 15:45
quote:
Willaaam schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:46:
[...]

Voor de mensen zonder update beschikbaar, je kunt met nemesis service suite de code van je telefoon veranderen. De code van WoC gaf bij mij iig de nieuwste updates. Uiteraard niet geheel zonder risico deze procedure.

sorry voor het gebrek aan interpunctie en volledig taalgebruik, ben op vakantie op de telefoon aan het typen :p
Gewoon een goede backup maken en met NSS gewoon de code veranderen die je wilt.

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Weet je toevallig of Ccam (app om snel foto's te kunnen maken) ook goed werkt na de nieuwe firmware? Gaf eerst altijd memory full meldingen.

woekele wijzigde deze reactie 12-07-2012 06:42 (16%)

• Phoolie
  • Laatst online: 09-10 13:42
Bij ons op het werk is het certificaat op de Exchange server vervangen en sinds die tijd krijg ik de melding "Website heeft een niet-vertrouwd certificaat verzonden. Toch accepteren?" Kies ik hier voor "Alleen nu accepteren" wordt er verbinding gemaakt en krijg ik mijn mail binnen, maar na verloop van tijd krijg ik weer de melding. Kies ik de optie "Definitief accepteren" dan wordt de verbinding weer verbroken en krijg ik ook geen mail binnen.

Ik heb dit al bij de systeembeheerder gemeld, die heeft het probleem "in onderzoek", maar het duurt nu al even, dus ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen dit probleem op te lossen.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb ook wel eens vage problemen daarmee gehad. Moest toen de bestaande lijst met opgeslagen certificaten eerst wissen en daarna opnieuw doen. Lijst is te wissen ergens onder beveiliging in het menu.

• Phoolie
Je bent geweldig. Hij werkt weer naar behoren.

• S87
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08-03 15:45
quote:
woekele schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 06:42:
Weet je toevallig of Ccam (app om snel foto's te kunnen maken) ook goed werkt na de nieuwe firmware? Gaf eerst altijd memory full meldingen.
Neem aan dat je mij bedoelt?
Ik heb geen ervaring met de bovengenoemde app, nooit gebruikt eigenlijk.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Okay, wellicht dat iemand anders het ff wil testen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sj44kie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-10 15:05
quote:
Willaaam schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:41:
Nieuwe firmware is echt geweldig!

Kaarten gaf eerst regelmatig op een kale telefoon out of memory, nu heb ik zonder problemen naar zuid-frankrijk kunnen rijden. Ook de browser werkt nu prima, ook op zware sites!

Het kostte dan wel meer dan twee jaar maar nu werkt het ook :p

Vraag me wel af wat ze gedaan hebben... Het meest logische lijkt me virtual memory aanzetten, maar dat is een pure gok. Iemand enig idee?
Ik kan niet zeggen dat dat bij mij zo is na de update helaas. Nog steeds lopen websites vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willaaam
  • Nu online
quote:
Sj44kie schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Ik kan niet zeggen dat dat bij mij zo is na de update helaas. Nog steeds lopen websites vast.
Kun je een voorbeeld noemen? Ben wel benieuwd.

Ik internet eigenlijk altijd met opera mini (java versie) dus ik merk het normaal niet... Gebruik de standaardbrowser of opera mobile alleen op sites waar javascript echt wat toevoegt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 02:03
quote:
Willaaam schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:46:
[...]

Welke 'Product Code' geeft NSS aan bij diegene die wel kunnen updaten naar 93.004? Mijn E72 heeft '0573569' (zelfde als WoC dus), maar blijft steken op 91.004. Loop regelmatig tegen geheugenproblemen aan, dus zou graag de update willen proberen...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Willaaam
  • Nu online
quote:
Tom Paris schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:29:
[...]

Welke 'Product Code' geeft NSS aan bij diegene die wel kunnen updaten naar 93.004? Mijn E72 heeft '0573569' (zelfde als WoC dus), maar blijft steken op 91.004. Loop regelmatig tegen geheugenproblemen aan, dus zou graag de update willen proberen...
Ik heb ook 91.004, ik dacht dat dat de nieuwste was...
quote:
Tom Paris schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:29:
[...]
Ook WoC heeft gewoon 91.004:
quote:
[...]
Ik heb nu 091.004 van 2 jun 2012 erop staan.[...]
Naar mijn weten is er (nog) geen 093.x versie, JcHm heeft vast een tikfout gemaakt.

• Sj44kie
quote:
Willaaam schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:18:
[...]

Kun je een voorbeeld noemen? Ben wel benieuwd.

Ik internet eigenlijk altijd met opera mini (java versie) dus ik merk het normaal niet... Gebruik de standaardbrowser of opera mobile alleen op sites waar javascript echt wat toevoegt.
is heel wisselend, maar m.nu.nl loopt af en toe vast, en een niet mobiele versie van een webiste nu.nl zelf, loopt vrijwel altijd vast, erg lastig en onpraktisch

• Willaaam
  • Nu online
quote:
Sj44kie schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:49:
[...]

is heel wisselend, maar m.nu.nl loopt af en toe vast, en een niet mobiele versie van een webiste nu.nl zelf, loopt vrijwel altijd vast, erg lastig en onpraktisch
Werken beide prima hier! Ook na een kwartiertje surfen daar...

• Sj44kie
quote:
Willaaam schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:09:
[...]

Werken beide prima hier! Ook na een kwartiertje surfen daar...
Gebruik je ook whatsapp? Ik heb namelijk een vermoeden dat het ook samenhangt met het aantal gesprekken dat er open staan in whatsapp, iemand hier ervaring mee?

• marccom
  • Laatst online: 16-10 13:36

marccom

streepjes :9

Whatsapp vreet idd lekker aan het geheugen, snelheid en batterij... Hoe minder (lange!) gesprekken open laten, hoe sneller hij reageert. Heeft ook mn huidige - E6 - last van.

Overigens gisteravond Whatsapp 2.7.1 voor Symbian uitgegeven, lijkt allemaal weer wat vloeiender te lopen nu.

Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen

• Sj44kie
quote:
marccom schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:06:
Whatsapp vreet idd lekker aan het geheugen, snelheid en batterij... Hoe minder (lange!) gesprekken open laten, hoe sneller hij reageert. Heeft ook mn huidige - E6 - last van.

Overigens gisteravond Whatsapp 2.7.1 voor Symbian uitgegeven, lijkt allemaal weer wat vloeiender te lopen nu.
ok bedankt voor de tip! zal m eens downloaden
heb op dit moment de samsung galaxy chat op het oog, lijkt jullie dat een redelijke vervanging voor de E72?

Sj44kie wijzigde deze reactie 18-07-2012 16:31 (10%)

• Willaaam
  • Nu online
quote:
Sj44kie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:24:
[...]

Gebruik je ook whatsapp? Ik heb namelijk een vermoeden dat het ook samenhangt met het aantal gesprekken dat er open staan in whatsapp, iemand hier ervaring mee?
Nee whatsapp vernaait heel het toestel, heb er geen beter woord voor. Het gebruikte 20mb aan ram continue en de accu was 4x zo snel leeg.

Het is ook ontzettend dom gemaakt, de hele app inclusief GUI blijft altijd geladen en kan niet afgesloten worden, behalve door de whatsapp te verwijderen. Dat ze snel een daemon van een paar kb en een frontend implementeren....

• marccom
  • Laatst online: 16-10 13:36

marccom

streepjes :9

quote:
Willaaam schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:04:
[...]

Nee whatsapp vernaait heel het toestel, heb er geen beter woord voor. Het gebruikte 20mb aan ram continue en de accu was 4x zo snel leeg.

Het is ook ontzettend dom gemaakt, de hele app inclusief GUI blijft altijd geladen en kan niet afgesloten worden, behalve door de whatsapp te verwijderen. Dat ze snel een daemon van een paar kb en een frontend implementeren....
Je home (huisje) knop ingedrukt houden, daarna met backspace zeg maar kun je het visuele proces afsluiten, WA draait dan nog wel op de 'achter-achter' grond - scheelt wel heb ik gemerkt. Als je een berichtje krijgt popt dit gewoon omhoog.

Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen

• DaSuperGrover
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-10 22:57
Als je écht whatsapp wil uitzetten, even Jbaktaskman installeren en het process whatsapp killen. Komt nog 1 of 2 keer terug, gewoon blijven killen en je hebt weer 20+ mb erbij. Snap zowiezo niet dat WA 20 mb moet gebruiken......

• Willaaam
  • Nu online
quote:
marccom schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:12:
[...]

Je home (huisje) knop ingedrukt houden, daarna met backspace zeg maar kun je het visuele proces afsluiten, WA draait dan nog wel op de 'achter-achter' grond - scheelt wel heb ik gemerkt. Als je een berichtje krijgt popt dit gewoon omhoog.
Helaas draait na het sluiten vanuit de normale taskmanager het hele proces nog steeds, inclusief GUI en de hele memory heap.

Met de methode net boven me sluit je whatsapp wel echt af maar is de pushfunctionaliteit weg, vandaar ook dat ze gewoon de backend en frontend zouden moeten scheiden.

En dan nóg is 20mb belachelijk :p

• H.Boss
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:23

H.Boss

Hugo Boss

Iemand hier gelukt of die weet hoe een @outlook.com mailadres toe te voegen op de Nokia E72? Want als ik het probeer dan geeft die aan kan mailbox niet aanmaken. En heb maar 1 mailbox geconfigureerd.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Hoe voeg je dat adres toe, als exchange of als IMAP account? Je kunt geloof ik maar 1 exchange account op de nokia hebben.

• H.Boss
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:23

H.Boss

Hugo Boss

quote:
WoC schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:43:
Hoe voeg je dat adres toe, als exchange of als IMAP account? Je kunt geloof ik maar 1 exchange account op de nokia hebben.
@outlook.com geprobeerd via "Hotmail" en "anders" toe te voegen. Allebei geen succes. Normaliter zou het moeten lukken via "Hotmail", omdat het de vernieuwde naam is van Live/Hotmail etc.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• timskiej
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:21
Ik heb een E72 waar sinds kort het microSD kaartje kapot is gegaan. Hier stonden mijn apps op van de Ovi store. Vervolgens een harde reset gedaan en een nieuw microSD kaartje gebruikt. Maar het probleem is dat ik die bepaalde app (M Guard, voor het afsluiten van whatsapp) niet meer kan installeren. De downloadknop is grijs in de Ovi store.

• B_FORCE
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Ik probeer op mijn E72 de (advanced) SIP VoIP Settings te installeren.
Ik krijg echter bij het installeren al een melding dat de software niet compatible is en of ik door wil gaan.
Na de installatie kan ik helaas nergens die extra settings vinden :(

http://www.oneworldconcepts.com/

quote:
MrJoker1985 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:47:
[...]
@outlook.com geprobeerd via "Hotmail" en "anders" toe te voegen. Allebei geen succes. Normaliter zou het moeten lukken via "Hotmail", omdat het de vernieuwde naam is van Live/Hotmail etc.
Net toegevoegd via de 'hotmail' optie, en het werkt gewoon hier... Geen rare instellingen gedaan. Alleen een foutief wachtwoord opgegeven en na het aanmaken van het account het wachtwoord naar het juiste hersteld.
quote:
B_FORCE schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:12:
Ik probeer op mijn E72 de (advanced) SIP VoIP Settings te installeren.
Ik krijg echter bij het installeren al een melding dat de software niet compatible is en of ik door wil gaan.
Na de installatie kan ik helaas nergens die extra settings vinden :(
Hier heb ik ook al eens mee lopen prutsen. Valt me tegen hoe lastig dit is voor zo'n zakelijk toestel. Je moet echt de juiste versie downloaden. Hier zie je dat de E72 VoIP Release 3.1 ondersteund. En dan kun je hier de juiste .sis downloaden. Omdat we geen S60 5.x hebben moet je de versie SIP VoIP 3.x (164kB) hebben.

Ik geloof dat er dan een icoontje komt onder control panel - connectivity - net settings, maar helemaal zeker weet ik dat niet, heb nu geen VoIP geïnstalleerd.

Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Ik heb VoIP nooit lekker werkend gekregen.
quote:
timskiej schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:10:
Ik heb een E72 waar sinds kort het microSD kaartje kapot is gegaan. Hier stonden mijn apps op van de Ovi store. Vervolgens een harde reset gedaan en een nieuw microSD kaartje gebruikt. Maar het probleem is dat ik die bepaalde app (M Guard, voor het afsluiten van whatsapp) niet meer kan installeren. De downloadknop is grijs in de Ovi store.
Via de webinterface van Ovi store is het linkje bij mij ook grijs. Via de Ovi Store op de telefoon kan ik hem wel downloaden. Anders zou je het via deze link in je browser op je mobiel kunnen proberen: http://store.ovi.mobi/111527?intc=sms

WoC wijzigde deze reactie 16-08-2012 23:42 (17%)

• B_FORCE
  • Niet online
Het was dus uiteindelijk een versie probleem.
Bijzonder verwarrend, want voor die versie moet je ineens inschrijven bij Noika (vaag).
Nadat ik dat eindelijk goed geïnstalleerd heb werkt het bij mij als een zonnetje :D
Zowel Voipbuster als Skype werken hier nu perfect.

Ik vind alleen dat mijn batterij nogal snel leeg is.
Na ongeveer 2 dagen, weinig gebruik (gebruik wel de wekker)
Heb mijn telefoon nu op 2G gezet (GSM) ipv UMTS (3G).
Lijkt pietsie beter te werken.

Kan het zijn dat programma's als Skype/Voip constant verbinding proberen te maken ofzo?

B_FORCE wijzigde deze reactie 16-08-2012 23:53 (18%)

quote:
B_FORCE schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:49:
Het was dus uiteindelijk een versie probleem.
Bijzonder verwarrend, want voor die versie moet je ineens inschrijven bij Noika (vaag).
Nadat ik dat eindelijk goed geïnstalleerd heb werkt het bij mij als een zonnetje :D
Zowel Voipbuster als Skype werken hier nu perfect.

Ik vind alleen dat mijn batterij nogal snel leeg is.
Na ongeveer 2 dagen, weinig gebruik (gebruik wel de wekker)
Heb mijn telefoon nu op 2G gezet (GSM) ipv UMTS (3G).
Lijkt pietsie beter te werken.

Kan het zijn dat programma's als Skype/Voip constant verbinding proberen te maken ofzo?
Die programma's hebben continu verbinding, anders ben je niet bereikbaar.
Mooi dat het werkt! Zou je kunnen uitleggen hoe je voipbuster hebt geconfigureerd? Wat heb je waar ingevuld?

• dafour
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-10 17:40
Hmm ik kan die update ook nog niet doen.Is er veel verschil of blijf ik beter op de 081.003?

• filenox
  • Laatst online: 02:00

filenox

Pom pom porn

Oke, ik heb een klein probleem.. Mijn moeder had een E72 maar aangezien ze die heeft laten vallen is het scherm helemaal stuk. Zoiets kan gebeuren natuurlijk, een nieuw toestel kopen dan maar (het is uiteindelijk een Lumia 800 geworden). Er is wel een klein probleem... De contacten staan allemaal op de telefoon zelf en niets op de SIM-kaart..

Weet iemand hoe ik deze nog kan exporteren naar een leesbaar formaat - op de pc dus? Als ik 'm via usb verbind kan ik niets exporteren met de Ovi Suite aangezien hij in data-modus staat maw ik kan de data alleen benaderen via Windows Verkenner maar daar kan ik niets nuttigs vinden...

"You've got enemies? Good, that means you stood up for something in your life." - www.filenox.net
Meest recente blogpost: Wakker worden met Python, PHP, AS, ….

De telefoon gaat nog wel aan, maar je hebt geen beeld? Misschien kun je "blind" dat ding in PC-suite zetten.
Ik heb bij mij wel wat rommelen met de icoontjes, maar op de volgende manier zet ik die van mij van mass-storage naar PC-suite mode:
<ok = middelste knop in navigatieding>

menu (linker knop) - 8 - 5 - 2x nr beneden - ok - 1x nr beneden - ok - ok - 1x omhoog - ok - back (rechter knop)

Misschien kan iemand bevestigen voordat je per ongeluk een totaal andere setting doet (omdat ik enkele icons verplaats heb, weet alleen niet meer welke).

• B_FORCE
  • Niet online
quote:
WoC schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:22:
[...]
Die programma's hebben continu verbinding, anders ben je niet bereikbaar.
Mooi dat het werkt! Zou je kunnen uitleggen hoe je voipbuster hebt geconfigureerd? Wat heb je waar ingevuld?
Ehm ergens in menu opties.
Je moet nog wel wat extra's ervoor downloaden meen ik.
Via google genoeg te vinden ;)

Weet iemand hoe ik die irritante "tips" kan uitzetten?

quote:
B_FORCE schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:34:
Weet iemand hoe ik die irritante "tips" kan uitzetten?
Menu - ctrl.panel - phone - my nokia - unsubscribe

• eedelijn
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 05-09-2012
ik heb zojuist een imap account ingesteld. Echter is het aanmaken gelukt, maar ik ontvang geen e-mail, ook krijg ik geen foutmelding. Iemand een idee?

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-10 10:04

CeesKees

I rest my Kees

Nee, ik begrijp niet waarom je het woord "Echter" in deze zin gebruikt.. Als je "Echter" in plaats van het woord "maar" had gebruikt, dan snapte ik het wel.

Heb je wel een internetverbinding?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• eedelijn
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 05-09-2012
ja internet heb ik wel, omdat mijn exchange mail wel binnenkomt.

• tijnvw
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-10 08:17
Dit is een behoorlijk oud draadje, maar ik heb hetzelfde probleem (foutmelding "kan geen mailbox aanmaken". Iemand een oplossing?

Edit: was me er niet van bewust dat dit topic inmiddels al veel verder was dan de zoekfunctie aangaf; zie wel dat er in tussentijd nog iemand anders met hetzelfde probleem geweest is, maar er geen oplossing gevonden is. Ik heb mijn bedrijfsmail wel succesvol geïnstalleerd (IMAP4), wil echter ook graag m'n Gmail toevoegen. Zowel via voorkeuze "Gmail" als via handmatig IMAP4 krijg ik meteen de foutmelding "kan geen mailbox aanmaken".

tijnvw wijzigde deze reactie 17-09-2012 13:55 (62%)

Hier geen problemen mee. Misschien moet je even je toestel een factory reset geven (zorg voor een backup). Ik heb wel eens gemerkt dat hij (namen van) mailboxen onthoudt, ondanks dat je de betreffende box verwijderd hebt...

• Sj44kie
Nee, geen last van. Ik liet mijn e-mailaccounts (exchange, gmail 2x eigen hosting) toch al niet via de Nokia dienst lopen (ik wil mijn mail niet via een 3th party laten lopen). Gewoon op IMAP komt de mail ook rap binnen.

• marsupilamioo7
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 05-10 21:27
hallo,

net een e72 aangeschaft en heb het volgende probleem.

als ik in nokia suite de kaarten op mijn geheugenkaart wil installeren geeft deze aan dat ik eerst een geheugenkaart moet plaatsen, terwijl deze er wel in zit en dit geeft hij ook aan in het telefoon overzicht.

het is een kaart van 8 gb dus daar kan het niet aan liggen.

wie weet wat er scheelt ?

marco

• Willaaam
  • Nu online
quote:
marsupilamioo7 schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:44:
hallo,

net een e72 aangeschaft en heb het volgende probleem.

als ik in nokia suite de kaarten op mijn geheugenkaart wil installeren geeft deze aan dat ik eerst een geheugenkaart moet plaatsen, terwijl deze er wel in zit en dit geeft hij ook aan in het telefoon overzicht.

het is een kaart van 8 gb dus daar kan het niet aan liggen.

wie weet wat er scheelt ?

marco
Je moet eerst een keer de navigatiesoftware draaien op je telefoon met de geheugenkaart erin, dan werkt het.

• Arjantje72
quote:
[...]
Inmiddels bijna 6 maanden verder en nog steeds geen update, is dat niet raar?
Lang verwacht en toch gekomen. Ik heb dit topic geopend destijds en sinds zondag (via V&A) in het bezit van een E72 gray!

Werkt prima, alleen Skype wil niet installeren (invalid certificate). Datum al een jaartje teruggezet maar dat wil ook niet werken. Voip...srv wil hij installeren maar daar failt ie op.

Iemand een tip? Via de pc suite installeren heb ik nog niet geprobeerd.

Linkje naar een .sisx mag ook.

Voor de rest zoek ik nog een manier om gratis mijn kalender en contacten met Google te syncen, als dat mogelijk is.

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-10 01:50

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

quote:
W00fer schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 02:54:
Voor de rest zoek ik nog een manier om gratis mijn kalender en contacten met Google te syncen, als dat mogelijk is.
Dat zoek ik ook nog steeds, googasync krijg ik ook niet aan de gang :(

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-10 09:51
quote:
Lang verwacht en toch gekomen. Ik heb dit topic geopend destijds en sinds zondag (via V&A) in het bezit van een E72 gray!

Werkt prima, alleen Skype wil niet installeren (invalid certificate). Datum al een jaartje teruggezet maar dat wil ook niet werken. Voip...srv wil hij installeren maar daar failt ie op.

Heb ik ook vaak gehad in het verleden, Nokia invalid certificate ff zoeken in Google en je komt een heel eind.
Heeft idd met tijd/datum te maken.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Ik heb nu maar m'n agenda gesynced met Outlook.com via Mail for Exchange, via Phonesync can het ook trouwens.

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

quote:

Probeer je E72 te rooten zodat je geen certificaatellende meer hebt:

MORCIK in "Nokia E72"

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
MORCIK schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:56:
[...]

Probeer je E72 te rooten zodat je geen certificaatellende meer hebt:

MORCIK in "Nokia E72"
Snap ik, dan moet ik m flashen. Dan kan ik daarna weer alles opnieuw gaan instellen wat op een Symbian toestel best veel werk is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Android.

Er was toch ook nog zoiets als HelloOX?

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

quote:
W00fer schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:35:

Er was toch ook nog zoiets als HelloOX?
Was...voor de oudere firmware. Met de meest recente firmware, zeg maar van de afgelopen 2 à 3 jaren werkt het niet meer. Het herinstalleren van alle instellingen heb ik er graag voor over omdat je er veel voor terug krijgt als je de meest uiteenlopende applicaties wilt installeren.

Wat nog meer dan behalve de afwezigheid van certificaten verifieren? Want sommige apps heb ik nu gesigned met een developer certificaat en installeren alsnog.

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Je kunt bij alle bestanden komen. Dus stel je wilt het hosts bestand aanpassen dan is dat normaal gesproken niet mogelijk omdat de map PRIVATE niet toegankelijk is. Met het programma ROMPatcher+ is dat wel mogelijk. Ook handig voor andere debugdoeleinden.

http://www.developer.noki...s_file_on_S60_3.x_Devices

• Willaaam
  • Nu online
Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat mensen Skype niet werken kregen.

Hierbij een update van mijn kant, inclusief files om de volgende zaken te bereiken:

1. Het hacken (jailbreaken) van je nokia zonder flashen. Hierna kun je alle apps installeren zonder dat je ooit nog gezeur krijgt over certificaten en bij alle system files met bijvoorbeeld X-Plore

2. De laatste stable van de skype client

3. Een zeer simpele app om whatsapp echt mee te sluiten, zodat je gewoon even kunt navigeren of browsen zonder de melding te krijgen dat je ram op is.

----------

1. Het hacken van je E72:

- Download en installeer http://proximus.mine.nu/forum/nokia/symbianhack.sisx
- Start Norton op je E72
- Options -- Anti-Virus -- Quarantine list
- Options -- Restore all
- Sluit norton
- Verwijder "Symantec symbian hack" via Bedieningspaneel -- Toepassingsbeheer - Geinstalleerde toepassingen.
- Download en installeer http://proximus.mine.nu/forum/nokia/rompatcherlite.sisx
- Start rompatcher+
- Maak installserver en open4all groen door er op te klikken en ga voor ieder naar options -- add to auto
- Sluit rompatcher
- Start je telefoon opnieuw op

Done.

2. De laatste skype release voor s60v3 heb ik hier gemirrord:
http://proximus.mine.nu/f...e_S60_3_0_v_1_5_0_12.sisx

3. Een tooltje om whatsapp te sluiten heb ik hier gemirrord. De app vraagt om extreem veel permissies, omdat whatsapp nogal invasief is. Voor zover ik weet voert het geen kwaadaardige acties uit, maar u bent gewaarschuwd.

http://proximus.mine.nu/forum/nokia/CloseWhatsApp21.sis

N.B. Stappen 2 en 3 zijn zaken waar je dus de hack voor nodig hebt!

Willaaam wijzigde deze reactie 31-08-2013 03:06 (3%)

Dat is het hem nu juist, ik heb Whatsapp close ook geprobeerd, het probleem daar was dat hij niet alleen certificaatfouten geeft, maar ook gewoon weigert te installeren. Ik heb de sis file mbv een developer certificaat gesigned, zelfs dan geeft deze nog fouten. Mochelijk omdat deze al gesigned is en ik dat er niet af krijg, of een dubbelop certificering doe.

• Phoolie
Heb al even gezocht, maar kan het nergens vinden.

Is het mogelijk om de automatische toetsenvergrendeling uit te zetten op dit toestel?
Noodzakelijkerwijs maar eens X-plore op het toestel gezet om de C:\ drive te cleanen.
Het blijft in mijn ogen toch soms apart hoe bepaalde zaken zijn aangepakt, of zijn we verwend door de kennis van nu? Whatsapp die zijn message.bak backups maakt op de C: drive, een drive die sowieso erg snel en vaak aangeeft vol te zijn. En dan draai ik nog de laatste firmware update.
Je merkt ook dat als je die drive enigszins opschoont het heel veel scheelt in de snelheid van het toestel.

Sowieso ben ik benieuwd wat er nog meer van die drive af kan wat ik nooit gebruik of wat niet noodzakelijk is voor de werking van het toestel.

• Frank Hagen
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07-01-2014
Probleem Nokia E72 geheugen vol opgelost.
Mijn Nokia E72 gaf ook telkens de melding geheugen vol.
Ik baalde van mijn Nokia en moest ik nu weer naar een samsung uitkijken?
Nee het probleem is opgelost op een eenvoudige manier.
Waarschijnlijk is het probleem opgetreden doordat de telefoon een update van de software heeft uitgevoerd. Naar versie 091.004 van 02juni 2012. Dit is een goede versie alleen die moet je overschrijven met de versie die je download van de Nokia site met de software Nokia Suite.
Sluit de Nokia E72 met de meegeleverde kabel aan op een PC of LapTop en vervang dan de telefoon software met Nokia Suite.
Hierna werkt je Nokia E72 perfect en kun je internetten met je Nokia E72.
Ik heb gisteren 2 Nokia's E72 de software geupdated en mijn vrouw en ik kunnen weer de Nokia E72 zonder problemen gebruiken.

Heel veel succes, Frank Hagen

• Aanbeeld
Recent wilde ik mijn kaarten update'n met de ovi suite. Dit is echter niet helemaal lekker gegaan. Ovi Suite heeft eerst zoals gebruikelijk alle oude kaarten van m'n telefoon gegooid. Daarna gaat ovi de nieuw kaarten downloaden en komt vervolgens met de melding dat er geen geheugen kaart geplaatst is. Deze zit wel degelijk goed in de telefoon.
Nu doet de navigatie software de kaarten ook wel zelf downloaden zodra je een route plant, maar op de een of andere manier krijg ik geen spraak meer bij de navigatie. Dus die vriendelijke dame die zegt ga over 100 m rechts is er niet meer.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Willaaam
  • Nu online
Alle kaarten (de mapjes) van je geheugenkaart afgooien, een keer de navigatie starten op je telefoon en daarna weer aan de pc koppelen om de kaarten te downloaden.

• Aanbeeld
Weet je welke mapjes dit exact zijn? Dat ik niet per ongeluk de hele navigatie weg gooi.

• Willaaam
  • Nu online
quote:
Aanbeeld schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:32:
Weet je welke mapjes dit exact zijn? Dat ik niet per ongeluk de hele navigatie weg gooi.
Gewoon even kijken welk mapje in de root heel groot is en gezond verstand gebruiken. Mocht je het programma op de sd kaart hebben gezet dan zit die ergens in de private map waar je toch niet komt, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik heb m'n nokia zo niet meer bij de hand.

• Aanbeeld
Gelukt, ovi maps kan ik weer updaten via ovi suite. Heb de volgende stappen ondernomen:
  • De inhoud van de map CITIES op de memory card verplaats naar lokale PC. (kan ook gelijk verwijderen maar wilde een Back-up hebben)
  • Niet alle mappen waren te verplaatsen dus dit heb ik in stappen gedaan. Sommige mappen die ik niet kon verplaatsen waren wel te kopiëren en de inhoud te verwijderen.
  • Telefoon opnieuw opgestart.
  • Alle niet te verwijderen mappen waren nu leeg, maar nog steeds niet te verwijderen. Heb ze hernoemd.
  • Telefoon opnieuw opgestart.
  • Hernoemde mappen zijn nog steeds niet te verwijderen, maar ze zijn leeg. Dus ik laat het maar zo.
  • Ovi maps op de telefoon opgestart en een route gepland, nu gaat maps de benodigde kaarten voor deze route downloaden.
  • Maps afgesloten en USB kabel eraan. Nu met Ovi Suite weer kaarten en stemmen kunnen downloaden.
Het werkt dus weer. Kaarten lijken er wel anders uit te zien dus zal toch iets veranderd zijn in de tussen tijd.

• andre_at_home
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-08-2017
Ik wil Telegram op mijn E72 zetten maar nu krijg ik een bericht dat ie een sms naar 2458 wil sturen. Dat vond ik dus niet goed.. maar dan doet ie het niet... Bij herstarten telkens dezelfde melding.
Kent iemand die melding. Heb het ook al gevraagd bij de maker maar geen antwoord (nog).
http://www.downloads.tech...for-nokia-symbian-mobiles

André

• Willaaam
  • Nu online
quote:
andre_at_home schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:43:
Ik wil Telegram op mijn E72 zetten maar nu krijg ik een bericht dat ie een sms naar 2458 wil sturen. Dat vond ik dus niet goed.. maar dan doet ie het niet... Bij herstarten telkens dezelfde melding.
Kent iemand die melding. Heb het ook al gevraagd bij de maker maar geen antwoord (nog).
Je ging toch al je telefoonnummer sturen aan die gasten, wat maakt dat ene smsje dan nog uit?

• andre_at_home
Dat was mijn vraag niet... lees hem nog een keer....
Stel dat ie mijn belbudget leeg trekt... en nu jij nog een keer....

andre_at_home wijzigde deze reactie 23-02-2014 23:05 (39%)

André

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

quote:
andre_at_home schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:43:
Deze heb ik ook geïnstalleerd, maar was in het Russisch? :? En het sturen van een SMS sta ik ook niet toe. Ik vraag me af of de maker wel te vertrouwen is. Het is namelijk geen officiële app.

• andre_at_home
Precies, dus ik doe niks zolang ik niet weet wat die sms doet.....

André

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Sory voor de kick ... :$

Voor mijn E72 zoek ik een app waarmee ik SMSjes kan forwarden.

De eisen:
• meteen forwarden
• opstarten als telefoon start
• liefst met maximum / loop-beveiliging

Het mag geld kosten, mits niet te gek.

Alle apps die ik tot nu toe heb gevonden die worden niet meer gesupport.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:59

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Wow, toestel is 5,5 jaar oud inmiddels. Kan je niet beter een elcheapo Android daarvoor vinden?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Nee, dit toestel voldoet prima. Het enige wat het moet doen is calls forwarden (daar heb je geen losse telefoons voor nodig), SMS forwarden (dat is lastiger) en ik moet vanaf die SIMkaart kunnen bellen indien nodig.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-10 11:27
Ik heb even voor je gegoogled, heb je hier wat aan: http://my-symbian.com/s60...Manager&fldAuto=395&faq=1 ?

• andre_at_home
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:10:
Wow, toestel is 5,5 jaar oud inmiddels. Kan je niet beter een elcheapo Android daarvoor vinden?
Ben het met pven eens "Nee, dit toestel voldoet prima"...

Alleen... nu:

Helaas is zoals een tijd bekende de ondersteuning voor Whatsapp op zijn einde aan het lopen.. (eind dit jaar).
Ga dan maar eens een telefoon kopen die redelijk up to date is (dus de laatste Android of zo) en niet 14-15 cm lang is.... die E72 vind ik ideaal qua grootte en het scherm is zo superscherp dat ik niet eens mijn leesbril van +1.5 hoef op te zetten om apps/sms en teletekst te kunnen lezen.

Tja dan blijft er maar heel weinig anders over dan de toch wat meer fragiele Iphone 5S, de robuustheid van mijn E72 wordt bij lange niet gehaald....
De E72 gebruik ik nog vnl in het bos bij het hardlopen, val ik een keer kan ie wel tegen... de 5S... daar ben ik het nog niet zo zeker van... En de prijs ervan is wel flink gedaald tov de introprijs , dat had ik er nooit voor uit gegeven.... Verder doet ie het wel aardig...

André

Einde van het jaar gaat Whatsapp stoppen op Symbian en Blackberry. Ik ben inmiddels zo gewend geraakt aan een fysiek toetsenbord dat de enige optie nog is om een Samsung S6 te kopen met het click on toetsenbordje. Ik weet niet of dat überhaupt fijn is.

Een Blackberry Priv ligt buiten budget en een Passport ook.

Wellicht een Blackberry Q5 of Q10, of heeft iemand anders nog een tip?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:59

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Je hebt nog 3 maanden om te sparen voor een Priv. ;) Zo duur zijn die toch niet meer?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Vandaag mijn E72 afgestoft omdat ik veel moet bellen. Wat een goddelijk toestel is het toch met een fatsoenlijke batterijduur vergeleken met de touchscreentelefoons van tegenwoordig. Ik gebruik het nu als beltelefoon met een tweede simkaart zodat ik probleemloos kan overschakelen naar mijn Android telefoon.

Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True