Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Kan me goed voorstellen dat je geïrriteerd bent, zou ik ook zijn :/
Jammer dat de reset methode niets oplevert. Ik hoop dat ze bij het service point iets voor je kunnen doen. Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:12
Telefoon lijkt wel wat sneller met de nieuwe firmware, iig in het reageren, dat is wel fijn. Iemand enig idee hoe het kan dat ik nog steeds last heb met mijn carkit, een CK-7W, als ik een actieve wifi verbinding heb wil de carkit geen verbinding maken over bluetooth, is wifi buiten bereik dan kan ik wel verbinding maken...

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:01:
[...]

Je andere probleem met Nokia Suite icm met telefoon herken ik niet. Mocht dat blijven, maak een volledige backup van je telefoon en doen een hard reset en probeer opnieuw.
De nieuwe firmware is soepel geïnstalleerd en de mail is gelijk ook de nieuwste versie, dus alle problemen met het updaten van de mail zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:14:
[...]
De nieuwe firmware is soepel geïnstalleerd en de mail is gelijk ook de nieuwste versie, dus alle problemen met het updaten van de mail zijn verholpen.
Goed om te horen! Wel grappig, bij mij is de autosync er weer eens mee gekapt. Ik heb al de nieuwe update ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een update gedaan. Mail werkt nog steeds niet, en voor de rest ook geen echte veranderingen lijkt me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail verwijderd. Krijg "mailbox definieren". en daarna "kan geen mailbox aanmaken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squidie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 13:17
Sinds kort gebruik de agenda die standaard op de e72 zit vrij veel, is het mogelijk om deze te koppelen aan mijn pc? Hoort hier een bepaald programma bij, of is er één die goed samengaat met de agenda van de e72? Iemand anders adviseerde mij om gmail te nemen, aangezien hier ook een agenda bij zit en deze vaak te koppelen is aan telefoons, ben er zelf zo niet in thuis dus weet niet of dat een goed idee is, iemand ervaring mee?

Nog een ander vraagje, mijn camera doet het al sinds een tijdje niet meer, hij start simpelweg gewoon niet op, heb al hard reset gedaan en beide laatste versies van de nieuwe firmware hebben het probleem ook niet verholpen, helaas.

Verwijderd

Kan je niet verder helpen squidie. Ik vind die agenda wel echt niet goed . Een alternatief zou ik ook wel zien zitten (eventueel te koppelen met pc).

Problemen met mail zijn opgelost na een hard reset

Verwijderd

Behalve dat hij mijn mails maar niet auto binnenhaalt... wat een kutboeltje

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:10:
Behalve dat hij mijn mails maar niet auto binnenhaalt... wat een kutboeltje
pff zeg dat wel, ik heb het ook maar dan met 1 mailbox en afgelopen weekend sprak ik met een vriendin en die had exact hetzelfde probleem. Dus ik zeg verwijder je mailboxen en maak ze opnieuw aan. Krijgt ze niet eens meer nieuwe mailboxen aangemaakt .... |:( een reset naar factory settings was even geen optie, ze had geen backup van haar contacten etc!

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Verwijderd

Backuppen doe ik met die Ovi sync. Zet mijn backups er perfect weer op.

Ik kreeg dus ook geen mailbox meer aangemaakt. Na eerst een soft reset (wat niet hielp) dan maar een reset naar factory settings gedaan. Kan weer mailboxen aanmaken, maar mails auto binnenhalen lukt dus nog steeds niet.

• WeaZuL

WeaZuL

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:08:
Backuppen doe ik met die Ovi sync. Zet mijn backups er perfect weer op.

Ik kreeg dus ook geen mailbox meer aangemaakt. Na eerst een soft reset (wat niet hielp) dan maar een reset naar factory settings gedaan. Kan weer mailboxen aanmaken, maar mails auto binnenhalen lukt dus nog steeds niet.
Ik begin te twijfelen of dat niet aan settings ligt die je terug zet d.m.v. je restore. Je zou het kunnen controleren door wederom een factory reset te doen. Vervolgens je mailboxen instellen en voorlopig ff geen restore te doen .... kijken of die auto sync dan wel werkt, ik heb namelijk ook al veel vageproblemen gehad na het restoren van een backup gemaakt van een oudere versie firmware en gerestored op een nieuwere versie firmware. 8)7

• WoC
  • Niet online
Tis sowieso een beetje een rommeltje op deze Nokia. Ik heb na de laatste firmware update een hard-reset gedaan en toen alles los opnieuw geïnstalleerd. De aangemaakte mailaccounts syncte toen een aantal dagen prima, en daarna niets meer. Vreemde is dat de Google Calendar via Exchange wel prima synct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

WoC schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:53:
Tis sowieso een beetje een rommeltje op deze Nokia. Ik heb na de laatste firmware update een hard-reset gedaan en toen alles los opnieuw geïnstalleerd. De aangemaakte mailaccounts syncte toen een aantal dagen prima, en daarna niets meer. Vreemde is dat de Google Calendar via Exchange wel prima synct...
Gisteren de nieuwe firmware 81.xxx geinstalleerd volgens de volgende methodiek:

-oude firmware backup
-oude firmware: factory reset
-via nieuwe Nokia Suite firmware update naar nieuwe firmware 81.xxx
-vervolgens mail account handmatig configureren zonder backup terug te zetten

Resultaat, mail via exchange wil niet meer connecten naar de exchange server met een vage melding en GMAIL auto synced niet meer enkel als ik op ontvangen/ verzenden druk :-S

Echt kanschloos die E72 ..mss moet ik met die nieuwe firmware ook een factory reset doen .... ff testen ... :-(

Edit: nope werkt ook niet .... dus ik heb dezelfde problemen ... met email sync zelfs na factory reset! Trouwens, de security code is bij mij niet standaard (dus anders dan 12345) zelfs na factory reset. Dat klopt niet helemaal of wel? Zou dat kunnen betekenen dat ik niet naar factory settings reset? Tevens blijft mijn nu.nl app ook bestaan na factory reset ... arghhh 8)7

overigens heb ik een factory reset gedaan via *#7370# en via vier vinger methode ctrl-space-backspace-power

[ Voor 19% gewijzigd door WeaZuL op 20-11-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:05

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voor mijn werk gebruikte ik een Nokia E72. Helaas niet na te vredenheid.
-bij accepteren van agenda afspraken. Dan kan het voorkomen dat alle afspraken worden gewist agenda. Kan handig zijn :D, maar meestal is het toch vervelend.
-telefoon loopt vast als die aantal emails te gelijk ontvangt. (batterij verwijderen is de oplossing) In sommige gevallen met verlies van de ontvangen e-mails.
-synchroniseren wat zo eens stopt. (harde reset en hij doet het dan wel weer)

Ik connect met een exchange server. Hier zijn alle instellingen grondig na gelopen. En hier ligt het niet aan volgens de beheerders. Sinds ik een iPhone 3gs (privé phone) gebruik heb ik deze problemen niet meer.

Problemen ervaar ik ook met een vervangend toestel (E72) Is het dit normaal met de Nokia E72 ?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Superdaantje schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:50:
[...]
Problemen ervaar ik ook met een vervangend toestel (E72) Is het dit normaal met de Nokia E72 ?
Je eerste 2 problemen (agenda gewist en vastloper bij ontvangen mail) herken ik niet. Het opeens stoppen met het syncen van de mail herken ik wel. De ene keer gaat het dagen goed en dan weer niet.

Heeft iemand het auto-syncen na de laatste fw update (081.003) al weer aan de praat gekregen? En dan heb ik het zowel over Exchange accounts als 'gewone' IMAP accounts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
WoC schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:12:
[...]
Heeft iemand het auto-syncen na de laatste fw update (081.003) al weer aan de praat gekregen? En dan heb ik het zowel over Exchange accounts als 'gewone' IMAP accounts...
Ik heb alleen IMAP accounts en het syncen werkt nog net zo (goed) als voor de update, geen problemen mee.

[ Voor 14% gewijzigd door etamboer op 23-11-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
etamboer schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:22:
[...]
Ik heb alleen IMAP accounts en het syncen werkt nog net zo (goed) als voor de update, geen problemen mee.
Goed om te horen!
Hoe heb je de update gedaan: een hard reset voor en/of na de update of niet? Backup's van Ovi of Nokia PC Suite teruggezet?
Gaat het ook om een Gmail account via IMAP? En IMAP via SSL of gewoon over poort 143?
Ik ben gewoon benieuwd wat het hier kan zijn... Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al tijden op zoek naar een goede manier of podcasts te downloaden (zonder gebruik van de internet browser). Op mijn vorige telefoon (een Nokia N79) had je een optie podcast bij de muziekspeler, maar deze zit niet in de E72 dunkt me.

Heeft iemand een idee, want dit is voor mij toch wel een groot gemis!

• WoC
  • Niet online
Tis nou helemaal bagger...

Gisteravond mijn Gmail account (via IMAP) verwijderd. Ook mijn enige andere IMAP account verwijderd. Er bleef alleen een Exchange account over voor de Google Calendar Sync. Ik zette voor de test hier bij "What to sync" de email eens aan, en tegen alle verwachtingen in kreeg ik mijn mailtjes binnen via de Exchange settings. Vreemd omdat ik ooit gelezen heb dat dit niet zou werken.

Maar goed, het ding vannacht dus laten liggen. Vanochtend was hij niet meer vooruit te branden. Mailbox was amper te openen en andere apps deden ook niks. Maar, hij had automatisch wat nieuwe berichten opgehaald. Kans dus op een werkende sync! Dus maar uit- en aanzetten. Nou, dat maakte het alleen maar erger. Na het starten kreeg ik een "System Error". De telefoon is daarna nog steeds zeer traag.

Ik heb hem nu aan Nokia Suite hangen voor een backup (dat werkt blijkbaar nog wel). Dan gaan we een hard-reset doen. Daarna een herinstall van de laatste firmware. Daarna weer een hard reset. En dan maar eens verder kijken.

Ik heb met alle firmware updates nog niet zoveel problemen gehad als met deze. Sterker nog, de andere firmware updates gaven totaal geen problemen...

[ Voor 4% gewijzigd door WoC op 24-11-2011 14:55 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

WoC schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:53:
Tis nou helemaal bagger...

Gisteravond mijn Gmail account (via IMAP) verwijderd. Ook mijn enige andere IMAP account verwijderd. Er bleef alleen een Exchange account over voor de Google Calendar Sync. Ik zette voor de test hier bij "What to sync" de email eens aan, en tegen alle verwachtingen in kreeg ik mijn mailtjes binnen via de Exchange settings. Vreemd omdat ik ooit gelezen heb dat dit niet zou werken.

Maar goed, het ding vannacht dus laten liggen. Vanochtend was hij niet meer vooruit te branden. Mailbox was amper te openen en andere apps deden ook niks. Maar, hij had automatisch wat nieuwe berichten opgehaald. Kans dus op een werkende sync! Dus maar uit- en aanzetten. Nou, dat maakte het alleen maar erger. Na het starten kreeg ik een "System Error". De telefoon is daarna nog steeds zeer traag.

Ik heb hem nu aan Nokia Suite hangen voor een backup (dat werkt blijkbaar nog wel). Dan gaan we een hard-reset doen. Daarna een herinstall van de laatste firmware. Daarna weer een hard reset. En dan maar eens verder kijken.

Ik heb met alle firmware updates nog niet zoveel problemen gehad als met deze. Sterker nog, de andere firmware updates gaven totaal geen problemen...
Het was al eerder bekend dat een firmware/software update de functionaliteit van Exchange icm Gmail goed liet werken.
Alleen als je alle email op haalt op je Nokia zal dit ervoor zorgen dat je C:/ drive helemaal volloopt en dus je toestel enorm traag wordt.
Oplossing:
Niet alle email synchroniseren. :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• WoC
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:17:
[...]
Het was al eerder bekend dat een firmware/software update de functionaliteit van Exchange icm Gmail goed liet werken.
Ah, dat wist ik niet. Op zich wel goed nieuws. Maar zijn er geen problemen met de verschillende mappen/label structuur die Gmail gebruikt irt de standaard mappen op de Nokia (sent items, drafts etc)?
Alleen als je alle email op haalt op je Nokia zal dit ervoor zorgen dat je C:/ drive helemaal volloopt en dus je toestel enorm traag wordt.
Oplossing:
Niet alle email synchroniseren. :)
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Mijn x GB bij Gmail past toch nooit op het toestel. Maar standaard staat het op een week geloof ik, dus dat zou goed moeten gaan. En zoveel mail krijg ik nou ook weer niet in een week (immers, dezelfde hoeveelheid werkte bij IMAP altijd wel). Ik ga het na een reset gewoon eens weer proberen...

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:02
Vandaag m'n E72 teruggekregen na een gefaalde software update. Vorige week maandag binnengebracht, heb em vandaag terug (10 dagen later, dus dat valt nog erg goed mee!)

Ik durf hem niet opnieuw updaten naar 81.003 :')

[ Voor 7% gewijzigd door HuRRaCaNe op 24-11-2011 17:27 ]

• WoC
  • Niet online
HuRRaCaNe schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:27:
Ik durf hem niet opnieuw updaten naar 81.003 :')
Hebben ze dat daar niet voor je gedaan dan? Dat is wel matig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
WoC schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:33:
[...]
Goed om te horen!
Hoe heb je de update gedaan: een hard reset voor en/of na de update of niet? Backup's van Ovi of Nokia PC Suite teruggezet?
Gaat het ook om een Gmail account via IMAP? En IMAP via SSL of gewoon over poort 143?
Ik ben gewoon benieuwd wat het hier kan zijn... Dank!
Ik heb de update gedaan op de telefoon zelf (niet via Nokia Suite) en geen reset gedaan, niet voor en niet na de update. Dus ook geen backup teruggezet.
Ik heb 3 IMAP accounts (waaronder Gmail) en een Hotmail account. Ik zie nu wel Hotmail dubbel, als speciaal Hotmail account en als POP3 account, ik moet nog uitzoeken hoe ik die POP3 kan verwijderen. Bij Beveiliging heb ik overal "Aan (SSL/TLS)". Ik sync elke 30 minuten (met SmartConnect, thuis via WiFi, onderweg via 3G).
Werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:02
Heb m'n toestel succesvol kunnen updaten! Nokia stijgt in mijn achting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ik ben vandaag naar een dynafix (level-2) balie geweest die in een Vodafone winkel zaten. Ik had ze gevraagd of ze mijn telefoon zouden kunnen voorzien van nieuwe firmware en tegelijktijd resetten want ik was mijn problemen meer dan beu!

Zou 30 minuten duren, bij terugkomst vertelden ze mij dat het niet gelukt was en dat ze het toestel op moesten sturen naar Nokia. Ze wisten mij te vertellen dat dit voorkomt bij 50% van de E72/E71 modellen. Dus ik heb hem op laten sturen en kan vervolgens 3 weken w88 :') Wie heeft er tegenwoordig zijn telefoon nog dagelijks nodig 7(8)7

nu maar afw88 :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

Heb hier even wat dingen zitten lezen omdat ik al enkele dagen probeer om mn google calender en contacts te syncen met de E72.. Blijkbaar ben ik niet de enige die hiermee problemen ondervind? Heb al verschillende dingen gezocht en geprobeerd via dat mail for exchange programma maar het lukt me nooit echt om de contacten en kalender te synchen.
Hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:39:
Heb hier even wat dingen zitten lezen omdat ik al enkele dagen probeer om mn google calender en contacts te syncen met de E72.. Blijkbaar ben ik niet de enige die hiermee problemen ondervind? Heb al verschillende dingen gezocht en geprobeerd via dat mail for exchange programma maar het lukt me nooit echt om de contacten en kalender te synchen.
Hoe lossen jullie dit op?
Wat wel eens verkeerd gaat is het syncen van mail via MfE. Echter, dat schijnt opgelost te zijn, maar het werkt bij mij niet lekker. Wat ik doe:
- gmail via een IMAP account syncen (aanpak)
- calendar via MfE syncen (contacts kan hier ook mee). Volg daarbij grofweg deze settings (menu kan iets afwijken). Let op dat je daar dus NIET je mail laten syncen als je dat al via IMAP doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Vandaag een andere phoneNokia (e51) geïnstalleerd eerst geupdate en vervolgens mail geconfigureerd. Geloof het of niet maar daar heb ik exact dezelfde problemen .... |:( Nu begin ik aan mijzelf te twijfelen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
wat vinden jullie van deze telefoon anno 2011/2012 ?

Vooral 4 dagen batterij spreekt me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Alleen jammer dat veel apps alleen voor Android/Ios worden gemaakt, verder prima toestel.

Zou het fijn vinden als er een sneltoets was om bij je bookmarks te komen in de browser (of is die er wel? :D)

Camera is wat traag.

Verder wou ik jullie vragen of jullie ook een certificate-warning krijgen als jullie naar https://rmb.rabobank.nl surfen (check wel ff van te voren of je niet al een uitzondering hebt staan in instellingen/algemeen/beveiliging/certificaatbeheer)? Vind het echt bizar, gebeurt ineens sinds vandaag, als ik certificaatgegevens bekijk, zie ik niks mis. Andere sites werkt het prima, behalve nog 1 van m'n werk. Andere browsers lijken dezelfde sites/certificaten geen probleem te vinden. Is Nokia strenger? En zo ja, waarop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
WeaZuL schreef op zondag 27 november 2011 @ 23:11:
Vandaag een andere phoneNokia (e51) geïnstalleerd eerst geupdate en vervolgens mail geconfigureerd. Geloof het of niet maar daar heb ik exact dezelfde problemen .... |:( Nu begin ik aan mijzelf te twijfelen ....
Ik twijfelde ook. Maar ik heb mijn E72 eerst een stuk of 3x soft gereset en daarna 2x een hard reset. Daarna de laatste firmware nog een keer erop. Daarna nog 2x een hard reset. Geen back-up teruggezet, eerst de mail accounts geconfigureerd. En wonderbaarlijk, ik krijg ze weer automatisch binnen. Daarna een back-up van mijn telefoonnummers teruggezet, verder niets. Het blijft werken. De rest zelf opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd, ik ga geen andere back-ups terugzetten.
JeMoederr schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:26:

Ligt eraan wat je ermee wilt doen.
  • Gewoon bellen en sms-en en wat mail gaat prima op dit toestel (alhoewel er bij het instellen van de mail weleens wat problemen zijn).
  • Nokia Maps werkt goed, alleen is het schermpje wel een beetje klein, maar als je af en toe wat navigatie nodig hebt, prima te gebruiken.
  • Een aantal bedrijven/sites ondersteunt Symbian nog goed (youtube client, google maps client, opera browser, whatsapp, skype etc).
  • Facebook geen idee of daar een echte app voor is of dat dat alleen via de webinterface werkt.
  • Twitter kun je een app voor downloaden net als voor een aantal andere diensten. Functionaliteit is soms wel wat minder dan op Android/iPhone.
  • Simpel browsen kan, maar verwacht niet dat je mega grote sites eenvoudig inlaadt.
  • Eenvoudige MP3 speler (maar het is natuurlijk geen iPod)
Om maar wat te noemen
woekele schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:40:
Zou het fijn vinden als er een sneltoets was om bij je bookmarks te komen in de browser (of is die er wel? :D)
Yep. Kun je instellen in bij Settings-Keypad shortcuts (en je kunt ook Toolbar shortcuts gebruiken). Ik heb bijvoorbeeld 1 als sneltoets naar de bookmarks.
Verder wou ik jullie vragen of jullie ook een certificate-warning krijgen als jullie naar https://rmb.rabobank.nl surfen (check wel ff van te voren of je niet al een uitzondering hebt staan in instellingen/algemeen/beveiliging/certificaatbeheer)? Vind het echt bizar, gebeurt ineens sinds vandaag, als ik certificaatgegevens bekijk, zie ik niks mis. Andere sites werkt het prima, behalve nog 1 van m'n werk. Andere browsers lijken dezelfde sites/certificaten geen probleem te vinden. Is Nokia strenger? En zo ja, waarop dan?
Ik krijg een warning. Ik zie dat het een VeriSign Class 3 Secure Server CA - G3 certificaat is, geldig van 08-02-2011 tm 09-02-2012. Maar ik denk dat het ligt aan de trusted certificates in de Nokia zelf. Onder certificaat beheer staan er maar een paar, ook van verisign, maar misschien is dit een andere?
Ik heb het ook op https://www.ziggo.nl en nog wat sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Irritant zeg, dat hij betrouwbare certificaten als non-trusted weergeeft (alhoewel certs natuurlijk sowieso minder te vertrouwen zijn met nieuws van laatste tijd :P) Je zou toch denken dat met zo'n systeemupdate ook de root-certificates wel ge-update'd worden oid. Njah, mee leren leven dan maar. Maar dit is volgens mij pas sinds gisteren/zondag bij de Rabo. Wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Weird, nu doet die site het wel zonder melding. Ik wilde even kijken of die url niet leidt naar een andere url waar wellicht weer een ander certificaat gebruikt zou worden, maar hij lijkt het nu gewoon te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bij mij nu ook :| Ben benieuwd wat er veranderd is. De https-site van mn werk geeft nog wel een waarschuwing op de e72.

[ Voor 75% gewijzigd door woekele op 29-11-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:46

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Sinds een week heb ik de laatste firmware wat me aanzienlijk beter bevalt dan 071.004. Ik heb de firmware wederom aangepast met NokiaCooker, Rompatcher draait er prima op, en ik kan alle apps zonder problemen installeren :)

Ik vind het wel opvallend dat sommigen veel problemen hebben. Hebben jullie misschien een branded versie van de firmware? I heb toesteltype RM-530 (op te vragen via *#0000#) met firmware code 059C646 (staat op de sticker onder je batterij). Werkt tot op heden probleemloos.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik probeer mijn E72 te updaten via Bed. Paneel -> SW-Update, daar krijg ik een Telefoonsoftware update te zien (081.003).
Als ik deze wil updaten krijg ik alleen maar de foutmelding 'sync problem' en verder niets :? Een reboot van de telefoon helpt overigens niets.

Ander vraagje: ik heb gister de officiele facebook app van FB zelf geinstalleerd, maar het lijkt er op dat deze maling heeft aan SmartConnect en altijd via 3G connect. Enig idee hoe ik dat kan voorkomen?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Via bedieningspaneel, toepassingbeheer, geinstalleerde toepassingen en dan instellingen van facebook openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

woekele schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:40:
Via bedieningspaneel, toepassingbeheer, geinstalleerde toepassingen en dan instellingen van facebook openen.
Top, dankjewel!

De update is inmiddels ook gelukt (de updater zelf had geen toegangspunt :? )

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds installatie van de laatste firmware (081.003) kan ik inderdaad bevestigen dat de telefoon wat sneller reageert (en alles werkt incl diverse e-mail accounts syncen!), maar......
wat ik wel merk: als ik mijn telefoon uitzet en aanzet (*) dan is mijn logboek (ontvangen gesprekken, gekozen nummers, gemiste oproepen) leeg. Erg lastig, als je dat ene nummer va n gisteren nog eens wil bellen.

Iemand nog meer dit probleem tegen gekomen?

(*) Ik zet de telefoon elke avond uit en de volgende morgen weer aan, want ik wil niet 'snachts gebeld worden door:
- een of andere drionkenlap die in de kroeg een verkeerd nummer intikt;
- buitenlandse collega die even het tijdsverschil vergeten is.
Voordat iemand als oplossing aan gaat dragen om de telefoon niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

In Offline (vliegtuig)-modus zetten? :)

Overigens net ff geprobeerd: uit/aan zetten wist bij mij niet het logboek.

[ Voor 50% gewijzigd door woekele op 06-12-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeMoederr schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:26:

Ik zou hem zeker niet nieuw meer kopen nu. Kdenk niet dat er nog updates zullen komen. Goed toestel, maar kdenk dat er betere zijn voor hetzelfde geld.

Vind het email gebeuren maar niks eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb maanden problemen gehad met het automatisch binnen halen van mijn mails. Wilde maar niet lukken.
Ben ik naar Thailand geweest. Andere simkaart ingestoken en vaak op offline modus gestaan.
Plots werkt alles weer. Kan me niet voorstellen dat het aan 1 van voorgaande kan liggen.

Hopelijk is alles beter met de nieuwe toestellen van Nokia. Ktwijfel toch sterk of mijn volgende geen Samsung (galaxy S2) of Iphone 5 wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Ik heb ook een tijdje dikke ellende gehad met het automatisch binnenhalen van mail. Voorheen was het wel eens op te lossen door de accounts te verwijderen en opnieuw aan te maken. Maar dat lukte ook niet meer. Ik heb toen een back-up gemaakt, 2 of 3x een hard-reset gedaan achter elkaar, de laatste firmware die er al opstond op nieuw erop gezet, daarna nog 2 of 3x een hard-reset, van de back-up ALLEEN het telefoonboek teruggezet en de mailaccounts als eerste aangemaakt. Toen werkte het weer. Daarna alle apps 1 voor 1 opnieuw geïnstalleerd. Vooralsnog (afkloppen...) werkt alles nog.

Ik had alleen wat problemen met een IMAP over SSL verbinding, met een self-signed certificate. Dat certificaat heb ik eerst omgezet naar een DER formaat en daarna op de telefoon geïnstalleerd. Nu zeurt de mailclient niet meer bij die specifieke verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik me ook aan erger is dat ik een andere browser heb, maar dat hij steeds de standaardbrowser gaat opzoeken. Jammer dat je dit niet kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Vandaag mijn E72 opgehaald bij dynafix in een VF store, ik zou een email ontvangen als hij klaar lag, helaas nooit een email gehad 8)7
Vandaag maar langs gegaan en hij lag klaar. Mechanische reparatie uitgevoerd stond er op het rapport, terwijl ik om een software reset had gevraagd ... :X
Maargoed thuis de gehele mikmak weer in elkaar geflanst en ze hebben toch het e.e.a geupdate. Ding is snel heeft een firmware van 15 oktober 2011, v081.003.337.01 Mail wordt zonder problemen binnen gehaald ... ik ben er weer content mee voorlopig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eigenlijk nuttige programma's voor deze E72 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor kerst een Nokia E72 gekregen. Ik kan helaas mijn mailbox (gmail) niet aanmaken. Ik krijg steeds de foutmelding "kan geen mailbox aanmaken" ... heeft er iemand raad hoe ik deze toch kan oplossen zonder de gsm terug naar de winkel te doen? Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens of je de laatste update van de software hebt staan. Misschien helpt een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe kijk ik dat na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De firmwareversie kun je zien door *#0000# te typen,

Trouwens, in de tijd dat je je zin typte had ik het al gevonden in google. Soms kan je beter zelf eerst eens zoeken voor je je vraag stelt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Mogelijk kunnen mijn mede Tweakers helpen met het volgende:

Ik wil van een lading E72's erachter komen wat de productie- dan wel aanschaf/activatie datum is. Met eerdere modellen van Nokia kon dit middels *#91702689#, echter werkt dit op de E72 helaas niet. Had al reeds gebeld naar de Nokia desk (waar ik meteen naar de klachten afdeling werd doorverbonden, lol!), maar ook daar hadden ze geen antwoord klaar liggen. Wel meteen van dit specifieke toestel de garantie data door gekregen, maar ik wil 't dus voor een grote hoeveelheid E72's, en om nou een belsessie van een paar uur met een medewerker te houden... Nee.

Iemand enig idee?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Als ik *#92702689# probeer (*#war0anty) zie ik op mn E72 alleen de gesprekstimer en een ok knop, op mijn 2330c kijk zie ik ook het serienr, bouwdatum en repair date.

Check deze eens; http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr

Whoop!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:28
Vraag is al heel vaak langs gekomen, maar helaas ook bijna altijd een ander en incompleet antwoord.
Daarom nog maar eens...
Ga a.s. zaterdag naar het buitenland en wil geen hoge internetkosten krijgen.
Wel wil ik in het hotel gebruik maken van wifi.. Om te mailen, internetten, en voor Gravity...
Hoe stel ik de E72 nu in dat er geen internetverbinding (vodofone gprs) wordt gemaakt maar dat wel wel via Wifi gewerkt kan worden?

• marccom
Je toegangspunten voorzien van een wachtwoord (zit ergens bij de instellingen) en anders een connection pool maken via SmartConnect - die groep vervolgens instellen bij al je apps die internet gebruiken :)

Whoop!

Verwijderd

Als je telkens dat je online gaat een verbinding laat zoeken is je probleem opgelost.
Verder heb ik een 2tal wekent terug (toen ik in Thailand zat) mijn gewone verbindgen verwijderd ... Dan zoekt hij steeds naar een bestaande wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook problemen met het bericht:
Geheugen vol, sluit toepassingen.
Ik heb dit al een aantal weken wanneer ik internet gebruik of de navigatie.
Heb een soft reset, hard reset geprobeerd. Groter geheugenkaartje werkt niet.
Mijn intern en extern geheugen is nog lang niet vol.

Iemand een oplossing? Kon er op internet verder niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Heb ik ook regelmatig, ook als er geen applicaties draaien.... 4GB kaartje (1GB vrij), intern geheugen halfvol.
Uit en aan helpt soms, anders is het de volgende dag meestal weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Geheugen vol, sluit toepassingen komt volgens mij door de laatste update van 081.003.
Want bij mij begon het na de update, daarvoor had ik deze melding nooit gehad..
Het begint een beetje te irriteren, verder een prima telefoon.

Een soft/hard reset helpt de probleem tijdelijk, want hierna komt het weer terug.

dus nokia wij wachten op een betere FW ....hoor ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marccom schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:51:
Je toegangspunten voorzien van een wachtwoord (zit ergens bij de instellingen) en anders een connection pool maken via SmartConnect - die groep vervolgens instellen bij al je apps die internet gebruiken :)
ziet er heel handig uit, had ook deze vraag ivm internet in het buitenland
is het dan via toegangspunten bewerken -> vraag om wachtwoord ja en dan bij wachtwoord iets invullen?
zijn er dan nog andere instellingen die moeten veranderd worden want als ik nu op internet ga vraagt hij geen wachtwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De geheugen vol meldingen komen hier voornamelijk als ik ~10 (grote) whatsapp conversaties open heb/laat staan. Als je ze afsluit is het over, sluit je alleen WA af dan blijft het... Heb met de nieuwste versie van WA (VER 2.6.56) wel minder last zo te zien. Heb ook fw 081.003 en moet zeggen dat het hiermee ook minder lijkt te zijn en de respons van de tel beter is :)

Had bij mn vorige telefoon, een E50 ook last van geheugen vol meldingen, als ik dan de geheugenkaart er uit haalde kwam dat ook niet meer terug. In deze tel nog niet geprobeerd...

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
Geheugen Vol meldingen.... Ik heb gisteren eea gemonitord met PhoNetInfo (gratis versie)... Als E72 start dan heeft ie ongeveer 50 mb aan ram geheugen... op het moment dat mail sync gaat werken gaat er zo 5 mb weg (rest 45 mb), daarna start whatsapp ongeveer 10mb (35 mb).... na een paar minuten zijn alle system hidden en non system hidden apps opgestart,, blijft ongeveer tussen 28 en 30 mb vrij...

Maar mijn vraag is wie heeft een duidelijk stapsgewijze uitleg voor smartconnect, hoe je dit moet gebruiken....
ik heb in smartconnect een groep gemaakt, aan dat groep uit settings-> connection-> internet -> wireless Lan accespoint toegekend....

hoe werkt het verder dan????
moet ik nog ergens wat doen....
wat zijn de verdere instellingen en mogelijkheden...

hoe ken ik aan een applicatie bijvoorbeeld aan whatsapp dat ie smartconnect moet gebruiken....

[ Voor 5% gewijzigd door bluemind op 12-01-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Smartconnect je primary internet-ding maken :P Onder settings/connections etc. (heb de telefoon niet bij me, anders kon ik het je preciezer vertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
Ik kan bij settings/connections/destination/internet geen "smartconnect" kiezen of toevoegen, maar ik zie daar wel de accespoint die ik in smartconnect heb gecreerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
bluemind schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:16:
Ik kan bij settings/connections/destination/internet geen "smartconnect" kiezen of toevoegen, maar ik zie daar wel de accespoint die ik in smartconnect heb gecreerd...
menu - control panel - settings - connection - destinations. Ga daarna 'op' je smartconnect destination staan (in smartconnect heb je je profiel een naam gegeven, die zie je nu hier staan).
Druk dan options - default connection en kies de naam van je smartconnect toegangspunt.

In alle programma's waar je het toegangspunt kunt instellen, zit je dit natuurlijk op de naam van je smartconnect toegangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
in smartconnect is er geen optie om een bepaalde profiel/ groep te deactiveren....dat zou wel handig geweest zijn, zodat alle verbindingen verbroken worden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
bluemind schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:35:
in smartconnect is er geen optie om een bepaalde profiel/ groep te deactiveren....dat zou wel handig geweest zijn, zodat alle verbindingen verbroken worden????
Wat bedoel je precies? Dat je zelf alle verbindingen kunt verbreken? Dat kan menu - control panel - connectivity - conn.mgr - active data connections - options - disconnect.

Maar dat werkt misschien maar voor korte duur. Als een applicatie weer internet nodig heeft, zal hij smartconnect weer aanspreken en dan een van de daar ingestelde toegangspunten benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Ik ben van plan om vandaag een custom rom te gaan maken voor de E72, met o.a. veel meer ram vrij na het opstarten. Mag ik deze hier op tweakers plaatsen als er geen software toegevoegd wordt? Of mag ik anders wel een link plaatsen waar mensen de rest kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marccom schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:51:
Je toegangspunten voorzien van een wachtwoord (zit ergens bij de instellingen)
Ik wist niet dat dit kon, wat een elegante oplossing. Werkt dit ook als een toegangspunt onderdeel is van een smart connect groep. Dus dat ik mijn gprs toegangspunt een wachtwoord geef en als smartconnect dan via dit toegangspunt verbinding wil maken dat dan om het wachtwoord wordt gevraagd?

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 22:12
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende: Enkele dagen geleden wilde ik Whatsapp updaten. Bij het installeren kreeg ik de melding dat het geheugen vol zat en dat ik bestanden moest verplaatsen. Het gaat om de E72 en de enige apps waren whatsapp en mozilla light browser (welke ik inmiddels verwijderd hebt, maar dat hielp niets).

Wanneer ik de status van de geheugenkaarten bekijk, blijkt dat op de MicroSD nog 2 vd 4 gig beschikbaar is. Op de interne 'schijf' nog 8MB. Al mijn foto's e.d. staan op de SDkaart. Bij het overzicht van het intern geheugen, staat dat 20mb aan tekstbestanden is toegewezen en 230MB aan 'onbekende bestanden'. Enkele kleinde PDF's etc heb ik al verwijderd, maar dat kan niet de oplossing zijn.

Welke bestanden kunnen dit zijn, die ónbekende bestanden'? Wanneer ik de E72 aan de computer hang, kan geen overzicht van de bestanden worden gegeven, dus dit geeft geen uitkomst (met weergeven verborgen bestanden aan).

Kortom, hoe kan ik weer ruimte maken op het interne geheugen?

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Dat kan waarschijnlijk via de nokia suite, bij recente versies heb je een optie om geheugen op te schonen, heb even geen pc bij de hand, maar je moet naar de meest rechtse tab, en daar heb je ergens een optie om het geheugen op te schonen. Ben wel een beetje vaag omdat ik geen pc heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
Bedankt voor je reactie. Ik heb hem nogmaals (ditmaal aan mijn eigen pc) aangesloten, maar bij het tabblad wat je bedoelt, blijft het laadicoontje bewegen, totdat de melding komt dat de telefoon opnieuw moet worden weergegeven (hetzelfde voor de lisjt met apps). Enig idee wat ik zou kunnen verwijderen, of hoe ik een backup van contactgegevens etc kan maken en evt. een reset kan doen?

[Edit: update] Ik heb de cache van de standaardbrowser geleegd en mijn sms postvak uit leeggemaakt. Hierdoor heb ik Whatsapp weer aan de praat gekregen, maar nog steeds is onduidelijk waarom mijn geheugen nog vol staat met 'onbekende bestanden'.

[ Voor 24% gewijzigd door Dr. Zoidberg op 25-02-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Als je applicaties installeert, altijd op je geheugenkaart installeren als dit mogelijk is. Normaal gesproken heeft Whatsapp geen mogelijkheid om op je geheugenkaart te installeren, maar op internet zijn zgn. ' E-mods' te vinden die je wel op de E-schijf kunt installeren. Het nadeel van die E-mods is dat ze bewerkt zijn door derden, en mogelijk rotzooi kunnen bevatten. Bovendien zijn ze unsigned, dus je moet ze signen of met een gehackte firmware installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
Bedankt voor de reactie: ik heb alleen w.a. als extra app geinstalleerd, en ook bij bestandbeheer (via 'kantoor') kan ik weinig meer weggooien. Als ik bij media een overzicht van het gehuegen (intern en kaart) weergeef -zie vorige post - dan staat er dat 'onbekende bestanden' zo'n 90% van de ruimte (intern) innnemen, waardoor het gezeur begint....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Ik weet van Whatsapp dat het logbestanden op de C-schijf bewaart (telefoongeheugen). In geval van een E-mod op de E-schijf (geheugenkaart). Dat zou ook door andere applicaties gedaan kunnen worden. Ik zou een schone herinstallatie van de telefoon overwegen. Mocht je niet de meest recente firmware 81.003 hebben, dan zou ik die zeker installeren, omdat die naar mijn ervaring beter is in geheugenbeheer vergeleken met de vorige versies. Daarmee heb je meteen een schone installatie van je telefoon. Bij het terugzetten van de gegevens op je schone telefoon zou ik alleen de telefoonnummers terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 21:05
Waar halen jullie de smart connect app?Staat op nokia site dat ie niet beschikbaar is voor E72

*tussen de apps dus :p

[ Voor 12% gewijzigd door dafour op 15-03-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
dafour schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:18:
Waar halen jullie de smart connect app?Staat op nokia site dat ie niet beschikbaar is voor E72

*tussen de apps dus :p
Is standaard aanwezig op de E72, volgens mij gewoon onder apps, maar misschien elders, ik heb hem zelf verplaatst namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Vandaag met GPS aan het spelen geweest :P Zojuist een geo-tagger geïnstalleerd zodat de gemaakte foto's voorzien worden van GPS-coördinaten in de EXIF:

http://nds1.nokia.com/NOK...tionTagger_v1.0_beta3.sis

En met ExtGPS kun je je telefoon met de PC verbinden en als extern GPS-apparaat gebruiken voor bv. Google Earth:

http://s60exclusive.com/extgps-by-symarctic/

En een GPS-logger geïnstalleerd, zodat ik kan zien waar ik geweest ben. De .nmea bestanden kan ik importeren in het programma GeoSetter zodat ik gemaakte foto's achteraf kan synchroniseren met GPS-data. Voorwaarde is wel dat de tijden van je mobiel en digicam exact overeen komen.

http://code.google.com/p/ttgpslogger/

[ Voor 30% gewijzigd door MORCIK op 19-03-2012 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
best wel toofe programma's precies. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucasjj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-04 17:08
Mijn e72 is toe aan een harde reset.

Kan ik mijn geheugenkaart (van 4gb) formatteren of is de telefoon afhankelijk van bepaalde gegevens die hierop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Heeft er iemand ervaring met een microsim + adapter in een E72?

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe telefoon (met microsim) te gaan kopen en dan zal de E72 als backup gaan dienen. Volgens Nokia wordt een microsim met adapter niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54

H.Boss

Hugo Boss

Weet iemand of er een lichtere theme is dan de standaard theme van de E72?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Lucasjj schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:37:
Mijn e72 is toe aan een harde reset.

Kan ik mijn geheugenkaart (van 4gb) formatteren of is de telefoon afhankelijk van bepaalde gegevens die hierop staan?
Op je geheugenkaart staan kaarten als het goed is, die ben je dan wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:38
Wat zijn zoal de maximale download snelheden die jullie halen met de nokia e72? Ik haal niet hoger dan 30KB/sec terwijl ik een 3,6 Mb/s abonnement heb. Dus ik zou graag eens een vergelijking horen van jullie :)

Oh en het signaal is goed en 3.5G :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
N.a.v. mijn vorige posts (zie boven; volle C-schijf met onbekende bestanden). Via het Nokiaforum kwam ik achter het volgende. Kantoor --> best. beheer -->tel. geheugen (C) --> logs-->Eng. Hier worden schijnbaar een soort cookies opgeslagen.
Om ze allemaal tegelijk de deletem gebruik 'markeren'. Duurde een kwartier voordat alles gedelete was.
Maar iig van 8mb naar 196mb vrij

Bron: http://discussions.nokiau...-Phone/td-p/702101/page/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Ik heb mijn logbestanden nooit gewist en toch heb ik maar 96KB aan bestanden. Waarschijnlijk omdat ik niet uitgebreid surf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

dieselb0y schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:33:
Wat zijn zoal de maximale download snelheden die jullie halen met de nokia e72? Ik haal niet hoger dan 30KB/sec terwijl ik een 3,6 Mb/s abonnement heb. Dus ik zou graag eens een vergelijking horen van jullie :)

Oh en het signaal is goed en 3.5G :9
Hoe je dat meet is ook wel belangrijk. Ik haalde regelmatig 2mbit+ (dus ongeveer 200kB/sec) met Joikuspot en 3,5g 4streepjes bereik.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05-2013
Even een geheel ander vraagje ?
Mijn zoon heeft een E72 en heeft van mij een verdubbelaar van zijn sigaretten aansteker in de auto gekregen met een extra USB poort. Via die usb-poort wil hij zijn E72 opladen, maar helaas dat lukt niet.Er wordt gebruik gemaakt van het usb kabeltje dat via een adapter aan het lichtnet aangesloten kan worden.
Een ander mobieltje lukt wel.
Wat kan er fout gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Telefoons zijn nogal gevoelig voor hoe ze wel en niet willen laden in een auto.
- werkt het zonder de verdubbelaar wel?
- al eens met het origineel bijgeleverde USB kabeltje geprobeerd?
- in je huidige setup, sluit je de telefoon dan op het oplaadcontact (links onder) of loopt het USB kabeltje naar de daarvoor bedoelde USB ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb het met verschillende USB-aansteker pluggen met verschillende kabels niet voor elkaar gekregen om de E72 op te laden via zijn micro-USB.
Ik heb uiteindelijk nog ergens een Nokia CA-100 kabeltje op de kop kunnen tikken en dat werkt wel perfect.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Firmware 91.003 is uit, maar nog niet voor mijn toestel (059C646). Even in de gaten houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Laatst online: 04-09 11:48
Ik heb na iets meer dan 1.5 jaar van de Nokia E72 overgestapt op een iPhone.

Iemand hier interesse in een Nokia E72, zonder noemenswaardige gebruikerssporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
MORCIK schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:49:
Firmware 91.003 is uit, maar nog niet voor mijn toestel (059C646). Even in de gaten houden :P
Hij is voor mijn toestel beschikbaar. Iemand de firmware al geprobeerd? Ik lees op het net namelijk wat issues met de application manager en de contact search. Kunnen regionale problemen zijn, dus ik was benieuwd of iemand hier deze problemen herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:54
@WoC, ik had het ook gelezen, maar zelf niets gemerkt. Wat blijkt nu: als mijn telefoon op engels staat (wat ik ook altijd heb) dan heb ik geen last van bugs, maar wanneer ik systeem taal naar nederlands switch dan werkt iig de app manager niet. Erg slecht dat er niet goed getest is op deze bug. Verder heb ik wel het idee dat je weer wat minder snel de error "memory full" krijgt na de update (berust op onderbuikgevoel)

Ik ben benieuwd of er nog een degelijk opvolger na de E6 gaat komen. Windows Phone leent zich toch wat minder voor landscape + keyboard gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door JcHm op 27-05-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Gunstig, ik gebruik ook de Engelse systeemtaal. Maar ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden, een stomme bug.
Trouwens, wel lovenswaardig dat Nokia nog een firmware update uitbrengt voor dit al wat oudere toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

WoC schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:38:
[...]
Hij is voor mijn toestel beschikbaar. Iemand de firmware al geprobeerd? Ik lees op het net namelijk wat issues met de application manager en de contact search. Kunnen regionale problemen zijn, dus ik was benieuwd of iemand hier deze problemen herkent?
Welk toestel heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
MORCIK schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:44:
[...]
Welk toestel heb jij dan?
Type: RM-530, Model: E72-1, Code: 0573569
Laat je even je ervaringen met de nieuwe firmware weten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smart dialing schijnt na de update ook niet meer te werken. Normaal installeer ik altijd meteen de nieuwste firmware, maar ik ben blij dat ik dat nu niet gedaan heb. Het is op zich positief dat Nokia voor een antiek (maar volgens mij nog steeds fantastisch) apparaat nog steeds updates uitbrengt, maar zorg dan wel dat ze goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Ik installeer juist nooit nieuwe firmware, zolang alles doet wat het moet doen (en snel genoeg). Vandaar dat ik nog steeds op de fw zit waarmee hij net na release uitgebracht is :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.