Dat gaan we maar eens proberen, zullen onderhand wel +/- 2000smsjes in staan, zal eens kijken of dat de oplossing is, anders maar weer volledig resetten.WoC schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:53:
[...]
Kan het zijn dat je inbox vol is (inbox op de sim kaart)? Er staat me bij dat dat er iets mee te maken had...
En inderdaad, na ruim 2200 smsjes besloot de telefoon ''vol'' te zijn en geen tonen meer af te spelen voor een binnenkomende sms.
Na alles verwijderd te hebben doet die het weer prima!
Na alles verwijderd te hebben doet die het weer prima!
Verwijderd
[quote]WoC schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:53:
[...]
Geen idee hoe je precies YouTube filmpjes bekijkt, maar download de laatste versie van de app van http://m.google.com
Hier werkt het prima.
Ja hierin werkt ie wel maar dan alleen youtube andere sites waar een filmpje e.d. op staat kan ik nog steeds niet meer zien. Er verschijnt soms een flash player icoon maar daar kan ik niet op klikken of wat dan ook.
Ik begrijp niet waarom het opeens niet meer werkt. Ik krijg ook soms de melding 'Geheugen vol. Sluit enkele toepassingen'. Maar mijn geheugen is nog lang niet vol én ik heb geen andere toepassingen open.
[...]
Geen idee hoe je precies YouTube filmpjes bekijkt, maar download de laatste versie van de app van http://m.google.com
Hier werkt het prima.
Ja hierin werkt ie wel maar dan alleen youtube andere sites waar een filmpje e.d. op staat kan ik nog steeds niet meer zien. Er verschijnt soms een flash player icoon maar daar kan ik niet op klikken of wat dan ook.
Ik begrijp niet waarom het opeens niet meer werkt. Ik krijg ook soms de melding 'Geheugen vol. Sluit enkele toepassingen'. Maar mijn geheugen is nog lang niet vol én ik heb geen andere toepassingen open.
Heb je een voorbeeld linkje? Ik houd me niet zo bezig met filmpjes op m'n telefoon.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:22:
[...]
Wat voor firmware versie heb je op je E72 staan? Misschien een keer updaten naar de meest recente?
De melding geheugen vol ontstaat, tja, als je geheugen vol loopt. Als je via de browser een fikse website probeert te laden (wellicht zo'n filmpje), dan wil hij nog wel eens op z'n bek gaan. Hét nadeel van deze Nokia toestellen...
Verwijderd
Nou het is bij elke pagina waar een filmpje op staat. Uhm bijvoorbeeld op de homepage van nokia.nl in het midden staat een soort reclamefilmpje voor telefoons. Maar op m'n toestel is dat gewoon een wit stukje en op de laptop zie je die filmpjes. En ja bij youtube is het bij elke video gewoon een zwart scherm, normaal begon het filmpje meteen met afspelen. Nu gebeurt er niets en op play klikken helpt niet.WoC schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:46:
[...]
Heb je een voorbeeld linkje? Ik houd me niet zo bezig met filmpjes op m'n telefoon.
Wat voor firmware versie heb je op je E72 staan? Misschien een keer updaten naar de meest recente?
De melding geheugen vol ontstaat, tja, als je geheugen vol loopt. Als je via de browser een fikse website probeert te laden (wellicht zo'n filmpje), dan wil hij nog wel eens op z'n bek gaan. Hét nadeel van deze Nokia toestellen...
Ik heb na dit probleempje een sw update gedaan. Ik heb even gekeken en heb nu 071.004.
Hmm, hier lijkt het ook niet te werken. Linkjes van uitzendinggemist en de "classic" youtube-player gaan via de realplayer en lijken wel te werken. Flash dingen werken echter niet. Geen idee of het hiervoor wel werkte, misschien kan iemand anders dat vermelden.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:54:
[...]
Nou het is bij elke pagina waar een filmpje op staat. Uhm bijvoorbeeld op de homepage van nokia.nl in het midden staat een soort reclamefilmpje voor telefoons. Maar op m'n toestel is dat gewoon een wit stukje en op de laptop zie je die filmpjes. En ja bij youtube is het bij elke video gewoon een zwart scherm, normaal begon het filmpje meteen met afspelen. Nu gebeurt er niets en op play klikken helpt niet.
Ik heb na dit probleempje een sw update gedaan. Ik heb even gekeken en heb nu 071.004.
Heb je verbetering met de nieuwe firmware?
Verwijderd
Nee, behalve dat internet wat sneller is haha. Had gehoopt dat met een nieuwe update het verholpen zou zijn.WoC schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:16:
[...]
Hmm, hier lijkt het ook niet te werken. Linkjes van uitzendinggemist en de "classic" youtube-player gaan via de realplayer en lijken wel te werken. Flash dingen werken echter niet. Geen idee of het hiervoor wel werkte, misschien kan iemand anders dat vermelden.
Heb je verbetering met de nieuwe firmware?
pf soms word ik toch echt helemaal gek van deze telefoon.
Het toetsenbord is superfijn, maar voor de rest...
Elke keer als ik ga internetten met mijn telefoon, krijg ik na het bezoeken van een x aantal pagina's altijd de melding: geheugen vol sluit enkele toepassingen. Plaatjes worden niet meer ingeladen en soms sluit de browser zichzelf dan ineens af.
Zit er echt over te denken om hem te verkopen.
Het toetsenbord is superfijn, maar voor de rest...
Elke keer als ik ga internetten met mijn telefoon, krijg ik na het bezoeken van een x aantal pagina's altijd de melding: geheugen vol sluit enkele toepassingen. Plaatjes worden niet meer ingeladen en soms sluit de browser zichzelf dan ineens af.
Zit er echt over te denken om hem te verkopen.
Verwijderd
@TimWijn
Gebruik je Opera Mobile? Je kan ook proberen Opera Mini te gebruiken. Maar ik heb zelf ook het probleem met het vollopende geheugen. Binnenkort ga ik zelf maar weer een hard-reset proberen.
Ik heb echter ook net nieuwe problemen met het volume. Het is opeens erg zacht, ik kan bijna niemand horen als ik bel. Ook verstaan de mensen mij heel erg slecht. Het lijkt dus wel een softwarematig iets, een hardreset is hopelijk de oplossing.
En met Ovi heb ik ook problemen. Die wilt niet meer update omdat de Nokia Cable Drivers niet verwijderd kunnen worden. Staan wel enkele oplossingen hiervoor op internet, alleen niks werkt. Hier mensen die het probleem herkennen en er een oplossing voor hebben gevonden?
Gebruik je Opera Mobile? Je kan ook proberen Opera Mini te gebruiken. Maar ik heb zelf ook het probleem met het vollopende geheugen. Binnenkort ga ik zelf maar weer een hard-reset proberen.
Ik heb echter ook net nieuwe problemen met het volume. Het is opeens erg zacht, ik kan bijna niemand horen als ik bel. Ook verstaan de mensen mij heel erg slecht. Het lijkt dus wel een softwarematig iets, een hardreset is hopelijk de oplossing.
En met Ovi heb ik ook problemen. Die wilt niet meer update omdat de Nokia Cable Drivers niet verwijderd kunnen worden. Staan wel enkele oplossingen hiervoor op internet, alleen niks werkt. Hier mensen die het probleem herkennen en er een oplossing voor hebben gevonden?
Ik gebruik momenteel geen opera, heb het wel gebruikt, maar daar bleef het probleem ook. Ik heb het al sinds ik het toestel heb, harde reset helpt niets. Heb wel gewoon de laatste firmware erop staan, dus de vernieuwde browser, maar ook dat helpt niet.Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:32:
@TimWijn
Het frustreert mij zo enorm dat ik niet gewoon even met die telefoon een paar websites kan bezoeken!
Maar ja even wachten tot november, dan maar overstappen op een andere telefoon. (stom want ik wilde sim-only gaan nemen. Toch maar de iphone (5?) pas goed bij mijn ipad 2)
Ik heb memory full alleen bij 'zware' sites zoals buienradar (veel graphics + beweging). Nu.nl etc heb ik er nooit last van.
[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 22-08-2011 08:28 ]
Ik heb het ook gewoon bij artikelen van NU.nl, tweakers, etc.woekele schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:27:
Ik heb memory full alleen bij 'zware' sites zoals buienradar (veel graphics + beweging). Nu.nl etc heb ik er nooit last van.
Het valt mij wel op dat hoe meer programma's je op je c: hebt geinstalleerd hoe sneller je de memory full melding krijgt (of zit dit tussen mijn oren.....?) Heb nu 45 MB vrij en kom de melding weer vaker tegen dan toen ik 55mb vrij hadtimwijn schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:58:
[...]
Ik heb het ook gewoon bij artikelen van NU.nl, tweakers, etc.
Als ik voor mezelf kijk, heb ik er echt bijna niks op geïnstalleerd.r0el schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:05:
[...]
Het valt mij wel op dat hoe meer programma's je op je c: hebt geinstalleerd hoe sneller je de memory full melding krijgt (of zit dit tussen mijn oren.....?) Heb nu 45 MB vrij en kom de melding weer vaker tegen dan toen ik 55mb vrij had
Whatsapp heb ik erop en nosteletekst app, dat is het aan wat ik zelf binnen heb gehaald.
Zelfs mijn mail heb ik nu niet geconfigureerd (had ik weggehaald omdat ik op vakantie was 3 wk.)
Dus heb niet het idee dat het daar echt aan kan liggen.
Sterker nog als ik kijk bij bestandsbeheer, zegt de telefoon: telefoongeheugen vrij: 182mb.
Lijkt me meer dan genoeg.
Bij bestandsbeheer geeft hij de opslagruimte op je telefoongeheugen weer. Dat staat echter los van het werkgeheugen van de telefoon. (net als bij pc's) Alleen door de slechte vertalingen/naamgevingen lijkt het hetzelfde.
[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 22-08-2011 12:57 ]
Waar staat dat dan wel?woekele schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:57:
Bij bestandsbeheer geeft hij de opslagruimte op je telefoongeheugen weer. Dat staat echter los van het werkgeheugen van de telefoon. (net als bij pc's) Alleen door de slechte vertalingen/naamgevingen lijkt het hetzelfde.
Nergens, daar heb je aparte app voor nodig (ik gebruik Y-Tasks bv) whatsapp gebruikt relatief veel geheugen trouwens, omdat ie altijd op achtergrond blijft draaien). En je hebt al niet zo veel geheugen, dus dan telt elke MB.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik heb net ytasks ook es geïnstalleerd en na het stoppen van de oude Whatsapp en vervolgens een nieuwe whatsapp versie geïnstalleerd en gestart te hebben zie ik dat het weliswaar 1MB aan geheugen scheelt -> van 25Mb vrij naar 24 Mb .... om dat nou veel te noemen, mss voor zo'n applicatie als whatsapp mss wel ja .SithWarrior schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:50:
Nergens, daar heb je aparte app voor nodig (ik gebruik Y-Tasks bv) whatsapp gebruikt relatief veel geheugen trouwens, omdat ie altijd op achtergrond blijft draaien). En je hebt al niet zo veel geheugen, dus dan telt elke MB.
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
-
[ Voor 99% gewijzigd door timwijn op 02-09-2011 09:36 ]
Ik zei ook relatief veel he, als je 20 vrij hebt, en whatsapp gebruikt er paar constant is minders. Wat whatsapp gebruikt is natuurlijk heel weinig, ik geef de schuld aan de E-72 met weinig geheugen en slecht geheugen management en niet aan whatsapp.
Haha dan is het goed. Zonde, want het had allemaal zo mooi kunnen zijn.SithWarrior schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:32:
Ik zei ook relatief veel he, als je 20 vrij hebt, en whatsapp gebruikt er paar constant is minders. Wat whatsapp gebruikt is natuurlijk heel weinig, ik geef de schuld aan de E-72 met weinig geheugen en slecht geheugen management en niet aan whatsapp.
Verwijderd
Balen.
Gisteren geprobeerd met het kabeltje de E72 te syncen met de PC, ook voor maken van backup i.v.m. nieuwe firmware. Kreeg ik in ene geen connectie meer tussen mijn PC en de telefoon.
Op laptop geprobeerd: ook niet, zelfs geen herkenning van USB apparaat.
Naar Nokia Care Point in de hoop dat het aan het kabeltjes, maar blijkt toch telefoon te zijn. Nu heb ik gelukkig nog garantie, maar lastig is het wel. Nu moet ik met blauwtand en mijn werklaptop aan de gang, gedoe.
Iemand meer ervaring hiermee? En zo ja, hoelang ben je je telefoon dan kwijt?
Gisteren geprobeerd met het kabeltje de E72 te syncen met de PC, ook voor maken van backup i.v.m. nieuwe firmware. Kreeg ik in ene geen connectie meer tussen mijn PC en de telefoon.
Op laptop geprobeerd: ook niet, zelfs geen herkenning van USB apparaat.
Naar Nokia Care Point in de hoop dat het aan het kabeltjes, maar blijkt toch telefoon te zijn. Nu heb ik gelukkig nog garantie, maar lastig is het wel. Nu moet ik met blauwtand en mijn werklaptop aan de gang, gedoe.
Iemand meer ervaring hiermee? En zo ja, hoelang ben je je telefoon dan kwijt?
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat hij automatisch elke x aantal uur mijn mails checkt ?
Email sync staat aan
sync interval : 1O min
weekdagsync : hele dag ingeschakeld
syncronisatie : altijd ingeschakeld
Wat ben ik vergeten waardoor het nie werkt ?
Email sync staat aan
Werkt je internet wel? Ook vanuit de mail (juiste toegangspunt)? Controleer of een handmatige sync werkt. Om wat voor soort account gaat het: Exchange, Gmail, Hotmail, IMAP, POP?Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:44:
Iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat hij automatisch elke x aantal uur mijn mails checkt ?
Email sync staat aan
Verwijderd
Hallo ,ik heb een vraagje.
Ik had dus een paar apps geïnstalleerd zoals teletekst en shazaam ed. en opeens zijn die gewoon verdwenen.
Ook kan ik ze niet opnieuw downloaden via de ovi store omdat ik niet op downloaden kan klikken. Een reset heb ik ook al geprobeerd en heeft niets geholpen. Iemand die misschien weet hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen? Alvast bedankt!
Ik had dus een paar apps geïnstalleerd zoals teletekst en shazaam ed. en opeens zijn die gewoon verdwenen.
Ook kan ik ze niet opnieuw downloaden via de ovi store omdat ik niet op downloaden kan klikken. Een reset heb ik ook al geprobeerd en heeft niets geholpen. Iemand die misschien weet hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen? Alvast bedankt!
Verwijderd
Hallo,Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:15:
Hallo ,ik heb een vraagje.
Als je gewoon even op de website van Ovi-store inlogt, dan kun je daar een overzicht vinden van 'jouw' spullen, jouw downloads dus. Als je daar de apps uitvinkt c.q. verwijdert die je kwijt bent, dan worden deze toepassingen wat de Ovi-store betreft weer downloadbaar volgens mij. Kwestie van even proberen.
Gr
s
EDIT: Zelf ook nog even geprobeerd maar dit werkt duidelijk niet. Ik duik er nog even in, vind ik een oplossing dan meld ik die hier nog.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 10:12 . Reden: bad advice ]
Verwijderd
@Woc
Mailboxtype : POP3
Manueel sync werkt (dus internet werkt ook)
Heb echt geen idee...
Heb echt geen idee...
Misschien de instelling van je toegangspunt? Stel dat die op je WiFi verbinding ingesteld staat, dan werkt het buiten duidelijk niet meer. Kan dat aan de hand zijn? Gebruik dan SmartConnect (is al aanwezig) als oplossing.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:19:
@Woc
Heb echt geen idee...
Anders zou ik de mailbox er helemaal afgooien en opnieuw instellen.
Verwijderd
Ik heb de facebook app gedwonload maar elke keer geeft hij dat er wat mis is met de connectie. Ik krijg de facebook app dus niet aan het werk..iemand een oplossing hiervoor?
Ik heb een 12voip account op mijn E72 ingesteld staan. Het werkt zowel op 3G als op wifi. Dit gebruik ik al een tijdje voor uitgaande gesprekken. Gisteren probeerde ik vanuit een softphone waar ook een 12voip account is ingesteld E72 sip account te bellen, tot mijn grote verbazing lukte het niet. Moet er hiervoor iets in instellingen aangepast worden. Of wordt dit helemaal niet onderstuend. Ik gebruik de native voip functie van e72. .. dus de voip werkt voor inkomende sip calls niett...
[ Voor 6% gewijzigd door bluemind op 04-09-2011 10:57 ]
Is er nog iemand met een 32 GB micro sd kaart, die daar problemen mee ondervindt?
Is immers niet officieel toegestaan.
Is immers niet officieel toegestaan.
[ Voor 51% gewijzigd door PaoloK op 06-09-2011 11:39 ]
Verwijderd
Het zou best kunnen dat dit probleem al eerder in het forum is voorgekomen, maar het volledig doorspitten paste niet helemaal binnen mijn dagplanning.
Ik heb nog een vrij nieuwe Nokia E72 maar af en toe werken de knoppen U, J, M en bellen/opnemen knop niet. Het zijn altijd dezelfde toetsen die niet werken, en dan werken ze ook alle vier gelijk niet. Er zit geen vuil onder en na wat onderzoekjes via google zijn er meer mensen met dit probleem. Heeft iemand een idee wat het probleem is en hoe ik dit eventueel zelf kan oplossen?
Ik heb nog een vrij nieuwe Nokia E72 maar af en toe werken de knoppen U, J, M en bellen/opnemen knop niet. Het zijn altijd dezelfde toetsen die niet werken, en dan werken ze ook alle vier gelijk niet. Er zit geen vuil onder en na wat onderzoekjes via google zijn er meer mensen met dit probleem. Heeft iemand een idee wat het probleem is en hoe ik dit eventueel zelf kan oplossen?
Geen idee, maar kijk eens welke firmware je hebt mbv *#0000# en doe een update naar de nieuwste versie 071.004Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:51:
Het zou best kunnen dat dit probleem al eerder in het forum is voorgekomen, maar het volledig doorspitten paste niet helemaal binnen mijn dagplanning.
via nokia pc suite of via de software updater onder control panel van de telefoon. Een beetje meer eigen inzet kan geen kwaad overigens.
Verwijderd
als ik het wist..zou ik het niet vragen he..heb de ballen verstand van de telefoons. En aangezien ik soms apps er niet op kan zetten dacht ik dat het wellicht daar aan zou liggen.
Ola kerel, we snappen dat je niet alles kan weten. Opmerkingen dat je zelf ook wat kan komen misschien wat arrogant over. Echter, tweakers zijn geen google helpdesk voor je, maar voor jou maak ik graag een uitzondering.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:22:
als ik het wist..zou ik het niet vragen he..heb de ballen verstand van de telefoons. En aangezien ik soms apps er niet op kan zetten dacht ik dat het wellicht daar aan zou liggen.
Succes!
Zoals je ook in Het algemeen beleid kunt lezen verwachten we ook dat gebruikers zelf moeite doen om hun vraag te beantwoorden of probleem op te lossen. Denk daan aan de zoekfunctie hier rechts bovenin je scherm, Google en vergeet ook niet de handleiding van je toestel (is vaak ook online te vinden). Kom je er dan nog niet uit post dan gerust je vraag, geef aan wat je al zelf hebt geprobeerd en waarom het niet lukt. Nu lijkt het erop dat je je vraag "dumpt" in een topic en dat is niet de bedoelingVerwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:22:
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Had ik al gedaan, werkt niet, nu ook navigatieknop anders ingesteld, maar werkt ook niet en whatsapp verwijderd, maar ook geen effect. Na de update lijkt het wel minder te gebeuren, maar nog steeds wel een paar keer per dag... De nokiameneer aan de telefoon hield niet van vrouwen, dus dat werd niets.WoC schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:57:
[...]
Geen idee, maar kijk eens welke firmware je hebt mbv *#0000# en doe een update naar de nieuwste versie 071.004
Verwijderd
ik ben een vrouw, vandaar misschien dat ik er niets van snap 
Die update dat weet ik inmiddels..maar ik heb echt een flink aantal vragen waar ik maar geen antwoord op kan vinden over deze telefoon..ondanks al mijn gegoogle en gezoek..
1. ik heb mijn hotmail email ingeschakeld als mail adres..maar moet altijd zelf de mail binnen halen, hij haalt het niet automatisch binnen..heb alles al afgelopen maar krijg het niet voor elkaar om hem automatisch te laten binnen halen.
2. mijn telefoon blijft constant vragen om verbinding en moet dus steeds de verbinding opnieuw aanzetten. dit gebeurd echt elke 1 a 2 minuten. ook hiervoor kan ik echt niets vinden wat ik moet doen om dit te veranderen.
Die update dat weet ik inmiddels..maar ik heb echt een flink aantal vragen waar ik maar geen antwoord op kan vinden over deze telefoon..ondanks al mijn gegoogle en gezoek..
1. ik heb mijn hotmail email ingeschakeld als mail adres..maar moet altijd zelf de mail binnen halen, hij haalt het niet automatisch binnen..heb alles al afgelopen maar krijg het niet voor elkaar om hem automatisch te laten binnen halen.
2. mijn telefoon blijft constant vragen om verbinding en moet dus steeds de verbinding opnieuw aanzetten. dit gebeurd echt elke 1 a 2 minuten. ook hiervoor kan ik echt niets vinden wat ik moet doen om dit te veranderen.
Hallo,
Kan iemand mij misschien helpen of heeft iemand eerder dit probleem gehad?
De camera van mijn E72 doet het niet meer. Als ik bij media camera selecteer springt het menu even weg om daar na 2 of 3 seconden weer terug te komen.
Inmiddels heb ik via mijn werk de camera laten vervangen, software update uitgevoerd, en fabrieksinstellingen hersteld. Niks van dit alles schijnt te werken.
Wie oh wie kan mij helpen?
De camera van mijn E72 doet het niet meer. Als ik bij media camera selecteer springt het menu even weg om daar na 2 of 3 seconden weer terug te komen.
Inmiddels heb ik via mijn werk de camera laten vervangen, software update uitgevoerd, en fabrieksinstellingen hersteld. Niks van dit alles schijnt te werken.
Harde reset doen?Mealer schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:21:
Hallo,
Verwijderd
Welke Opera, Mini of Mobile? Ik gebruik Opera Mini, scheel geheugen en laad echt veel sneller.timwijn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:56:
[...]
Ik gebruik momenteel geen opera, heb het wel gebruikt, maar daar bleef het probleem ook.
What is the difference between Opera Mobile and Opera Mini?
The main difference is what goes on behind the user interface.
Opera Mini always uses Opera’s advanced server compression technology to compress web content before it gets to a device. The rendering engine is on Opera’s server.
Opera Mobile is a full Internet browser for mobile devices. The full web-rendering engine – Opera Presto – is run on the phone using the phones’ hardware to download and display webpages.
Mini, maar sinds ik een aantal ''apps'' heb verwijderd, zoals fring (gebruikte ik nooit) en nog wat anderen, lijkt het wel beter te gaan. Rare hierbij is wel dat dit apps waren die nooit aan stonden dus zou niet weten waarom dat in (werk)geheugen zou moeten schelen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:55:
[...]
Welke Opera, Mini of Mobile? Ik gebruik Opera Mini, scheel geheugen en laad echt veel sneller.
[...]
Mijn collega heeft een harde reset gedaan door "backspace", "spatie" en "shift" ingedrukt te houden tijdens het opstarten.
Andere optie voor harde reset is:
1.Druk *#7370# in.
2.Voer de 'security code' in, deze is standaard '12345'.
3.Bevestig door ja in te drukken.
Maar de harde reset heeft niets geholpen.
Misschien dat er een probleem in de camera software zit, maar daar zullen wij als klootjesvolk wel niet bij mogen......
[ Voor 11% gewijzigd door Mealer op 13-09-2011 17:52 ]
Ok, eerst kijken welk toegangspunt je gebruikt en of dit op automatisch staat (ik heb een Engelstalig menu, maar dat moet wel te volgen zijn):Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:41:
[...]
Menu - Control Panel - Settings - Connection - Destinations
- Wat is hier de default destination (standaard bestemming? Er staat een vlaggetje achter).
- Open deze "bestemming". Welke "toegangspunten" zie je hier opgesomd?
- Het bovenste toegangspunt wordt als eerste gebruikt. Ga hier op staan en druk op Options - Edit. Kijk dan helemaal onderaan bij "Use access point". Dat staat bij mij op "automatically" zodat je niet telkens gevraagd wordt om verbinding te maken.
- herhaal dit eventueel bij andere toegangspunten (draadloos thuis, 3G verbinding van provider voor onderweg)
Nu de mail. Ik gebruik dan wel geen Hotmail, maar ik ga er even vanuit dat dat niet zoveel uitmaakt. Ga naar Menu - Email - Settings - hotmail en kies dan "When to Sync". Kies hier voor alle dagen en dan een tijdsinterval en updateinterval (bijvoorbeeld 10 minuten en niet manual).
Nu zou het moeten werken. Succes.
Als ik Whatsapp op de E72 gebruik, zie ik geen emoticons in berichten van vrienden.
Alles wordt weergegeven in vierkantjes.
Zijn emoticons niet mogelijk icm E72, of doe ik iets verkeerd?
Alles wordt weergegeven in vierkantjes.
Zijn emoticons niet mogelijk icm E72, of doe ik iets verkeerd?
Klopt, emoticons worden niet ondersteund in de Whatsapp versie voor Symbian.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Heb sinds vandaag een E72, maar krijg het niet voor elkaar om MfE en gmail te laten werken.. Heb hem nadat ik hem kreeg een hard reset gegeven, daarna geupdate naar de nieuwste versie.
Wat ik wil is mijn gmail contacten, kalender en email synchroniseren met de nokia. Het gaat hier overigens om een Google Apps account, met Google Sync ingeschakeld. Als ik dit account als Gmail account invoer, werkt het email gedeelte goed. Maar als ik het account invoer via MfE, gebeurt er niks. Krijg geen email, geen contact, geen kalender, geen foutmelding, helemaal niks. Ik heb helemaal geen ervaring met S60 toestellen, maar volgens mij heb ik alle instellingen correct ingevoerd, heb alles al nagelopen, maar alles staat aan, en zou goed moeten syncen, maar dat gebeurt dus niet.. Heb ook al via google geprobeerd te zoeken, maar het enige wat ik zo snel kan vinden is dat het gewoon altijd al brak gewerkt heeft bij Nokia, waardoor er vooral 1 tot 2 jaar oude berichten te vinden zijn met oudere software versies..
Iemand hier een idee?
edit: inmiddels is het me duidelijk dat het aan Google Apps ligt.. Bij Google Sync via Apps geeft deze error: KErrCorrupt.. Via een normaal Gmail account werkt het wel..
Wat ik wil is mijn gmail contacten, kalender en email synchroniseren met de nokia. Het gaat hier overigens om een Google Apps account, met Google Sync ingeschakeld. Als ik dit account als Gmail account invoer, werkt het email gedeelte goed. Maar als ik het account invoer via MfE, gebeurt er niks. Krijg geen email, geen contact, geen kalender, geen foutmelding, helemaal niks. Ik heb helemaal geen ervaring met S60 toestellen, maar volgens mij heb ik alle instellingen correct ingevoerd, heb alles al nagelopen, maar alles staat aan, en zou goed moeten syncen, maar dat gebeurt dus niet.. Heb ook al via google geprobeerd te zoeken, maar het enige wat ik zo snel kan vinden is dat het gewoon altijd al brak gewerkt heeft bij Nokia, waardoor er vooral 1 tot 2 jaar oude berichten te vinden zijn met oudere software versies..
Iemand hier een idee?
edit: inmiddels is het me duidelijk dat het aan Google Apps ligt.. Bij Google Sync via Apps geeft deze error: KErrCorrupt.. Via een normaal Gmail account werkt het wel..
[ Voor 7% gewijzigd door Algurgazan op 14-09-2011 18:25 ]
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Verwijderd
Heel erg bedankt voor je hulp. Ik heb alle stappen ondernomen en het stond dus allemaal al zo. Maar hij blijft tig keer om verbinding vragen. Nu ik dit aan het typen ben ook weer.
WoC schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:57:
[...]
Ok, eerst kijken welk toegangspunt je gebruikt en of dit op automatisch staat (ik heb een Engelstalig menu, maar dat moet wel te volgen zijn):
Menu - Control Panel - Settings - Connection - Destinations
- Wat is hier de default destination (standaard bestemming? Er staat een vlaggetje achter).
- Open deze "bestemming". Welke "toegangspunten" zie je hier opgesomd?
- Het bovenste toegangspunt wordt als eerste gebruikt. Ga hier op staan en druk op Options - Edit. Kijk dan helemaal onderaan bij "Use access point". Dat staat bij mij op "automatically" zodat je niet telkens gevraagd wordt om verbinding te maken.
- herhaal dit eventueel bij andere toegangspunten (draadloos thuis, 3G verbinding van provider voor onderweg)
Nu de mail. Ik gebruik dan wel geen Hotmail, maar ik ga er even vanuit dat dat niet zoveel uitmaakt. Ga naar Menu - Email - Settings - hotmail en kies dan "When to Sync". Kies hier voor alle dagen en dan een tijdsinterval en updateinterval (bijvoorbeeld 10 minuten en niet manual).
Nu zou het moeten werken. Succes.
Wat je nog zou kunnen proberen om het werkend te krijgen: de mail gewoon binnen laten komen via een IMAP account op je telefoon (zie methode hier).Algurgazan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:39:
Heb sinds vandaag een E72, maar krijg het niet voor elkaar om MfE en gmail te laten werken.. Heb hem nadat ik hem kreeg een hard reset gegeven, daarna geupdate naar de nieuwste versie.
Iemand hier een idee?
En daarna een MfE account aan te maken met dezelfde instellingen, alleen dan niet de mail laten syncen maar wel de calendar etc.
Heb ik geprobeerd, werkt niet.. Er blijft iets spaak lopen tussen MfE en Google.. Wat dus alleen zo is bij Google Apps accounts, bij een normaal google account werkt het wel, ook met email..WoC schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:52:
[...]
Wat je nog zou kunnen proberen om het werkend te krijgen: de mail gewoon binnen laten komen via een IMAP account op je telefoon (zie methode hier).
En daarna een MfE account aan te maken met dezelfde instellingen, alleen dan niet de mail laten syncen maar wel de calendar etc.
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Ok, jammer, dan weet ik het ook niet. Maar ik zet dus mijn domein nog maar niet om naar Google Apps merk ik al...Algurgazan schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:57:
[...]
Heb ik geprobeerd, werkt niet.. Er blijft iets spaak lopen tussen MfE en Google.. Wat dus alleen zo is bij Google Apps accounts, bij een normaal google account werkt het wel, ook met email..
Ik had deze week ook een behoorlijk wtf moment met mijn E72. Ben er per ongeluk achter gekomen dat ik de mp3 op de telefoon kan streamen via bluetooth naar mijn autoradio.
Ik heb een blauwpunk autoradio met bluetooth handsfree mogelijkheid, type nummer weet ik zo snel niet.
Ik heb een blauwpunk autoradio met bluetooth handsfree mogelijkheid, type nummer weet ik zo snel niet.
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Zo'n soort functie heb ik ook op mijn Sony autoradio. Het is dat ik geen mp3's op mijn telefoon heb, maar dit kan een voordeel zijn.ValHallen schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:44:
Ik had deze week ook een behoorlijk wtf moment met mijn E72. Ben er per ongeluk achter gekomen dat ik de mp3 op de telefoon kan streamen via bluetooth naar mijn autoradio.
Het nadeel heb ik al wel ondervonden, namelijk mijn navigatie (Sygic) gaat ook via dit kanaal. Dit houdt in dat ik geen radio kan luisteren en navigatie-geluid tegelijkertijd. Dan moet ik mijn BT uitzetten zodat het geluid weer uit mijn telefoon komt.
Verwijderd
Hij haalt mijn mail inmiddels automatisch binnen..mits er dus verbinding is..aangezien die elke 2 minuten ofzo verbreekt en ik hem weer opnieuw moet aanklikken.
Iemand enig idee hoe ik dit moet veranderen? zou er wellicht iets verkeerd staan in de instellingen ofzo?
Ik kom overigens nu opeens ook niet meer bij de instellingen van mijn verbinding..hij zegt datt de verbinding in gebruik is en ik de instellingen dus niet kan wijzigen..zelfs als ik het uitschakel zegt ie dat.
Iemand enig idee hoe ik dit moet veranderen? zou er wellicht iets verkeerd staan in de instellingen ofzo?
Ik kom overigens nu opeens ook niet meer bij de instellingen van mijn verbinding..hij zegt datt de verbinding in gebruik is en ik de instellingen dus niet kan wijzigen..zelfs als ik het uitschakel zegt ie dat.
Je kunt zien welke verbindingen open staan via menu - control panel - connectivity - conn.mgr. Daar kun je ze ook verbreken.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:21:
Hij haalt mijn mail inmiddels automatisch binnen..mits er dus verbinding is..aangezien die elke 2 minuten ofzo verbreekt en ik hem weer opnieuw moet aanklikken.
Je kunt alle dataverbindingen verbreken door de 'rode' knop een aantal seconden in te drukken.
Kijk dus even om welke verbinding het gaat, verbreek die dan en kijk dan bij de instellingen van die verbinding in menu - control panel - settings - connection - destinations en dan je standaard toegangspunt. Daar kun je onderaan dan zien of de verbinding automatisch of handmatig gekozen moet worden.
Een andere mogelijkheid waar 'de fout' zou kunnen zitten is bij de email instellingen: menu - email - settings - accountname - mailbox settings - advanced mailbox settings - incomming email settings - access point in use
Je moet hier een standaard toegangspunt aangeven, bijvoorbeeld je draadloos netwerk of het 3G toegangspunt van je provider. Als die op handmatig staat, dan moet je iedere keer de verbinding bevestigen.
Hetzelfde geldt ook voor de instellingen bij outgoing email en bij andere emailaccounts, als je er meer gebruikt.
Verwijderd
ik ga even de stappen doornemen..maar het heeft niet alleen met de mail te maken...zelfs als ik mijn telefoon gewoon zo neerleg blijft hij constant om de verbinding vragen..of als ik muziek luister of als ik gewoon op het internet surf..het is zo vervelend.
Ik woon in turkije..en de telefoon heeft dus geen turks als menu..anders had ik er mee naar de telefoon winkel gegaan...maar nederlands of engels snappen ze niet dus aan hun heb ik ook niets.
Ik woon in turkije..en de telefoon heeft dus geen turks als menu..anders had ik er mee naar de telefoon winkel gegaan...maar nederlands of engels snappen ze niet dus aan hun heb ik ook niets.
Verwijderd
ik heb gekeken bij de instellingen en hij staat gewoon op automatisch..
maar waarom blijft hij er dan om vragen...
zal even alles opschrijven wat er bij de instellingen staan van de verbinding:
naam verbinding: efe
drager gegevens: wireless lan
wlan netwerknaam: efe
netwerkstatus: verborgen
wlan netwerkmodus: infrstructuur
wlan beveiligingsmodus: WEP
dan heb ik nog wireless lan instellingen
en daar staat
beschikbaarheid WLAN tonen: ja
zoeken naar netwerken: elke 10 minuten
internetverbindingstest : automatisch uitvoeren.
ook als ik deze instellingen verander in beschikbaarheid tonen: Nee dan maakt het geen verschil uit hij blijft constant om de verbinding vragen.
zal even alles opschrijven wat er bij de instellingen staan van de verbinding:
dan heb ik nog wireless lan instellingen
en daar staat
ook als ik deze instellingen verander in beschikbaarheid tonen: Nee dan maakt het geen verschil uit hij blijft constant om de verbinding vragen.
Echt vervelend...Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:19:
ik heb gekeken bij de instellingen en hij staat gewoon op automatisch..
Ok, hier vlak onder staan nog een paar regels (ik heb een Engels menu maar je begrijpt het idee wel):zal even alles opschrijven wat er bij de instellingen staan van de verbinding:
- wlan security settings
- homepage
- use access point
Deze laatste is van belang, die moet op automatisch staan.
Deze laatste instellingen zouden er niet toe moeten doen, maar voor de volledigheid, bij mij staat die beschikbaarheid tonen op nee (hij hoeft van mij niet elke zoveel minuten te scannen, kost alleen maar stroom) en ik heb de internetverbindingstest op nooit staan (ik merk wel in een browser of het werkt of niet).dan heb ik nog wireless lan instellingen
en daar staat
Verder is het natuurlijk van belang om zeker te weten dat je telefoon verbinding probeert te zoeken via je Wifi AP 'efe'. Je zou een browser kunnen starten en dan verbinding kunnen maken met een site als http://www.watismijnip.nl/
Vaak kun je dan bij de provider of hostname wel zien of je via je eigen draadloze netwerk surft, of dat de telefoon toch verbinding maakt via 3G. Als dat laatste het geval is, dan moet je alle bovenstaande instellingen ook nakijken bij je 3G toegangspunt.
[ Voor 14% gewijzigd door WoC op 21-09-2011 23:39 ]
Verwijderd
use accespoint staat er bij mij dus niet...niet in die rij die jij opnoemt iniedergeval
t
ik heb alleen maar wifi..gebruik het voor thuis..heb nog geen 3g dus dat is nu niet ter sprake.
t
ik heb alleen maar wifi..gebruik het voor thuis..heb nog geen 3g dus dat is nu niet ter sprake.
Iemand meer problemen met het ontvangen van e-mail? (Gmail/Hotmail).
Sinds gisteren ontvang ik geen emails meer en kan er geen verbinding gemaakt worden. Er is verder niets veranderd in de instellingen of iets dergelijks.
Opgelost; rebootje doet wonderen
Sinds gisteren ontvang ik geen emails meer en kan er geen verbinding gemaakt worden. Er is verder niets veranderd in de instellingen of iets dergelijks.
Opgelost; rebootje doet wonderen
[ Voor 8% gewijzigd door Sj44kie op 23-09-2011 21:33 ]
Ik heb sinds gisteren de E72 met de laatste firmware.
Ik probeer mijn Google apps for business te connecteren (live sync) maar ik krijg het maar niet werkend.
Heb op internet al allerlei stappenplannen gevolg maar het werkt niet.
Wat ik weet is dat MfE enkel zou moeten werken voor contacts en agenda en dat je voor je email de account van Gmail moet gebruiken.
Gmail blijkt te lukken, maar de contact en agenda wil syncen wil maar niet lukken.
Iemand die het werkend heeft gekregen en me kan helpen dit op mijn gsm ook te doen lukken?
Ik probeer mijn Google apps for business te connecteren (live sync) maar ik krijg het maar niet werkend.
Wat ik weet is dat MfE enkel zou moeten werken voor contacts en agenda en dat je voor je email de account van Gmail moet gebruiken.
Gmail blijkt te lukken, maar de contact en agenda wil syncen wil maar niet lukken.
Iemand die het werkend heeft gekregen en me kan helpen dit op mijn gsm ook te doen lukken?
Ik gebruik zelf geen Google Apps, maar ik heb meer gehoord dat het syncen met MfE wat problemen geeft, zie bijvoorbeeld deze post.Tazmanian79 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:34:
Ik heb sinds gisteren de E72 met de laatste firmware.
Je hebt al heel wat stappenplannen gevolgd schrijf je, maar je zou hier nog eens kunnen kijken. Volgens Google wordt S60 ondersteund.
- enable Google Sync
- Vandaaruit naar de setup instructions
Misschien dat bovenstaande te combineren is met de .comX truc en dat het dan werkt. Je wilt voorkomen dat Nokia's eigen maildienst er tussen gaat zitten.
Succes, ik hoop dat het werkt.
Thanks, maar had ik al geprobeerd. Het is echt een schande dat het niet deftig werkt voor een business telefoon.
Morgen terug naar de winkel en hopelijk willen ze hem omruilen voor een Android.
Morgen terug naar de winkel en hopelijk willen ze hem omruilen voor een Android.
Ben het met je eens dat het een schande is dat het niet werkt, maar ik geloof op verschillende sites gelezen te hebben dat dit meer een Google probleem is (implementatie van active sync) en niet zozeer aan Symbian ligt. Maar daar koop je natuurlijk niets voor.Tazmanian79 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:28:
Thanks, maar had ik al geprobeerd. Het is echt een schande dat het niet deftig werkt voor een business telefoon.
Mijn probleem is als volgt. Mijn mail van xs4all komt niet binnen op mijn E72 wanneer mijn pc uit staat.Dit probleem had ik nooit met mijn htc toestel. Staat mijn pc aan, dan komt mijn mail wel binnen op mijn E72.Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen, wie heeft er wat tips?
Stand Alone Agent (GITS SAC)
Dan synchroniseer je kennelijk met je PC en niet direct met de xs4all mailserver?
Het vreemde is eigenlijk dat het op mijn vorige HTC wel gewoon werkte. Dus toen maakte het niet uit of de pc aan of uit stond.
Stand Alone Agent (GITS SAC)
Dan ben toch benieuwd hoe je een en ander hebt ingesteld. Mijn telefoon kent mijn PC helemaal niet, dus of die aanstaat zal hem worst wezen. Mail haalt hij direct van imap.xs4all.nl.
Verwijderd
Gisteren nog een leuk probleem met mijn toestel. De headset wilde niet meer werken. In de auto een beetje zitten pielen zonder succes. Bij aankomst nader onderzoek gedaan. Het bleek dat er pluisjes onderin de 3,5 mm jack zaten. Deze met een naald verwijderd en voila een werkende headset. Wel apart dat zich zo makkelijk stof in zo'n plugje ophoopt. Zijn er meer mensen die hier last van gehad hebben? Oplossing was een betrekkelijk eenvoudige operatie maar toch.
Ik heb eindelijk ook mijn firmware geüpdatet naar 071.004. Gek genoeg gaf de ingebouwde updater aan dat versie 054.005 de nieuwste was (ik had 52.005). Ik heb deze daarom afzonderlijk gedownload, gepatcht zodat ik ongecertificeerde apps kan installeren, en met Phoenix geflasht. E-mail moest nog wel geüpdate worden achteraf, maar alles werkt nu weer naar behoren 
Zijn er nog meer mensen die hun firmware aanpassen om alle apps te kunnen installeren?
Zijn er nog meer mensen die hun firmware aanpassen om alle apps te kunnen installeren?
You only live once, so live to the max's
Ik niet. Gebruik gewoon de originele, meest recente firmware.
Wel heb ik een opda.cn developer certificate zodat ik zelf apps kan signen. Tot op heden nog geen problemen gehad met apps waarmee dat niet ging.
Wel heb ik een opda.cn developer certificate zodat ik zelf apps kan signen. Tot op heden nog geen problemen gehad met apps waarmee dat niet ging.
Hmzz gisteren een nieuwe nokia mail client v321 geinstalleerd en die begint ineens te mekkeren over een nokia messaging account? Whut? Kreeg ook al de melding in mijn Gmail account dat er ineens vanuit een ip adres vanuit de UK werd ingelogd in mijn Gmail account?! Bleek dat het een IP adres was van een server van Nokia. Maw hop die update van nokia email client er weer af ... 
Hmzz met de oude email client krijg ik ook die vraag. Vreemd .. ik heb altijd gebruik gemaakt van email zonder messaging? Ik wil ook niet dat nokia in mijn email rommelt ...

Hmzz met de oude email client krijg ik ook die vraag. Vreemd .. ik heb altijd gebruik gemaakt van email zonder messaging? Ik wil ook niet dat nokia in mijn email rommelt ...
[ Voor 19% gewijzigd door WeaZuL op 30-10-2011 16:29 ]
Bij het instellen van een mailadres de voorwaarden weigeren (als je die leest staat er ook dat je account wordt toegevoegd aan de Nokia push service tenzij je dat niet wilt).WeaZuL schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:11:
[...]
Even een vraag over het syncen van contacten met Gmail.
Ik heb een normaal Gmail account (geen Google Apps). Deze heb ik als IMAP account ingesteld op de E72 voor het lezen en versturen van mail. Hetzelfde account heb ik als MfE ingesteld voor het synchroniseren van de kalender.
Nu zit ik te denken om ook mijn Contacts te syncen met Gmail (dat zou moeten kunnen via de al ingestelde MfE). Mijn E72 adresboek staat op de telefoon, dus niet in het SIM geheugen. Ik heb behoorlijk wat aanvullende gegevens toegevoegd als verjaardagen, extra mailadressen en custom labels aan sommige nummers of gegevens.
Heeft iemand er ervaring mee dat dit goed gaat, of ga ik data verliezen door beperkingen van het aantal velden?
Het plan is om dit uiteindelijk ook te doen met mijn Thunderbird addressbook op mijn workstation om zo overal dezelfde gegevens voorhanden te hebben.
Ik heb een normaal Gmail account (geen Google Apps). Deze heb ik als IMAP account ingesteld op de E72 voor het lezen en versturen van mail. Hetzelfde account heb ik als MfE ingesteld voor het synchroniseren van de kalender.
Nu zit ik te denken om ook mijn Contacts te syncen met Gmail (dat zou moeten kunnen via de al ingestelde MfE). Mijn E72 adresboek staat op de telefoon, dus niet in het SIM geheugen. Ik heb behoorlijk wat aanvullende gegevens toegevoegd als verjaardagen, extra mailadressen en custom labels aan sommige nummers of gegevens.
Heeft iemand er ervaring mee dat dit goed gaat, of ga ik data verliezen door beperkingen van het aantal velden?
Het plan is om dit uiteindelijk ook te doen met mijn Thunderbird addressbook op mijn workstation om zo overal dezelfde gegevens voorhanden te hebben.
MORCIK, kan je die firmware van jou ergens niet beschikbaar stellen zodat we dat kunnen gebruiken....
MORCIK schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 01:17:
Ik heb eindelijk ook mijn firmware geüpdatet naar 071.004. Gek genoeg gaf de ingebouwde updater aan dat versie 054.005 de nieuwste was (ik had 52.005). Ik heb deze daarom afzonderlijk gedownload, gepatcht zodat ik ongecertificeerde apps kan installeren, en met Phoenix geflasht. E-mail moest nog wel geüpdate worden achteraf, maar alles werkt nu weer naar behoren
Thnx dan werkt het ja .... lezenWoC schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 01:26:
[...]
Bij het instellen van een mailadres de voorwaarden weigeren (als je die leest staat er ook dat je account wordt toegevoegd aan de Nokia push service tenzij je dat niet wilt).

Dat mag volgens de voorwaarden van Tweakers niet, omdat er op de firmware copyright berust. Het patchen is overigens erg eenvoudig:bluemind schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:04:
MORCIK, kan je die firmware van jou ergens niet beschikbaar stellen zodat we dat kunnen gebruiken....
http://www.symbian-toys.com/rompatcherplus.aspx
Download NaviFirm voor het downloaden van de juiste firmware. De firmware bestaat uit een set bestanden, in mijn geval type RM-530 (te achterhalen via *#0000#):
077969v3.pcx
CardVerRef_E72_1.0_MC012.xml
E72_SW_MC012_WESTERNEUROPE_4G_1.0.fpsx
RM-530_059C646_size_ccc_v1.0.bin
RM-530_059C646_size_hwc_v1.0.bin
RM-530_data_block
RM-530_RM-529_TypeLabel_DM_CoO_Eng_011.xml
RM530_059C646_071.004_006.dcp
RM530_059C646_071.004_006.spr
RM530_059C646_071.004_006.vpl
RM530_059C646_071.004_006_signature.bin
rm530_071.004_01.01_Euro1_QW_prd.rofs2.fpsx
rm530_071.004_337.01_CV_NL_prd.rofs3.fpsx
rm530_071.004_337.01_UDA_CV_NL_prd.uda.fpsx
rm530_071.004_prd.core.fpsx
RM530_ENO_APE_ONLY_09wk35_v0.038.fpsx
simlock_3gstandard_bb5.bin
Download NokiaCooker en open de hierboven vetgedrukte UDA file (dit is de meest veilige methode).
Download Rompatcher+ en kopieer de submappen van "For Cookers" naar de geopende UDA file. Je zult zien dat de mappenstructuur overeenkomt. Daarna de gegevens bewaren. Het originele bestand wordt geback-upt naar:
rm530_071.004_337.01_UDA_CV_NL_prd.uda_BACKUP_.fpsx
Lees de onderstaande instructies voor het flashen met Phoenix goed door:
http://digipassion.com/20...a-mobile-phone-using.html
Succes!
Verwijderd
Ik kan ook nog steeds niet automatisch syncen met mijn telenet webmail. Manueel verbinden gaat wel. Is ook echt kut. Alle instellingen staan goed (ga ik toch vanuit, al 100 keer bekeken)
Sinds ik de laatste firmware erop heb gezet, werkt mijn camera niet meer, hij start simpelweg niet. Nu heb ik zojuist hard reset gedaan en via ovi suite de laatste firmware opnieuw geinstalleerd met de hoop dat die t nu wel zou doen, maar hij wilt nog steeds niet starten helaas.
Iemand bekend met het probleem dan wel een oplossing? BVD!
Iemand bekend met het probleem dan wel een oplossing? BVD!
Vreemd. Ook dingetjes als roaming aan en het juiste accesspoint staan goed?Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:20:
Ik kan ook nog steeds niet automatisch syncen met mijn telenet webmail. Manueel verbinden gaat wel. Is ook echt kut. Alle instellingen staan goed (ga ik toch vanuit, al 100 keer bekeken)
Ik weet niet of het al bekend is, maar inmiddels is V81 uitgegeven.
Ik zag hem net staan. Iemand al ervaringen of eerste reacties?Wietsee. schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:06:
De Nederlandse versie zit er nog niet tussen, dus ik wacht er nog even mee.Wietsee. schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:06:
Verwijderd
@WOC
Email sync : aan
geplande sync : aan
sync interval : 10 min
sync : altijd ingeschakeld
toegangspunt : mijn gewoon internetverbinding die ik altijd gebruik
Hij stond inderdaad bij updates, ik heb hem er op gezet, maar zie nog geen verschillen eigenlijk?
Hmmm, agenda en Exchange mailbox had ie leeg gegooid, die is die opnieuw aan het syncen nu.
Hmmm, agenda en Exchange mailbox had ie leeg gegooid, die is die opnieuw aan het syncen nu.
[ Voor 33% gewijzigd door SithWarrior op 05-11-2011 13:38 ]
Als het echt niet lukt probeer dan het mailadres te verwijderen en opnieuw aan te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:50:
@WOC
Lukt het dan nog niet:
- wacht tot de firmware voor je beschikbaar is (anders moet je alles dubbel doen)
- maak een backup
- doe de firmware update
- doe een hard reset mbv #7370#
- alles is weg en clean: stel je mail in
- zet daarna de backup terug (maar niet je mail natuurlijk)
Staat er nu bij mij ook op. Zie ook geen verschillen. Wel las ik ergens dat het kan zijn dat de HTML weergave in de mail niet meer werkt. Oplossing is dan om het account te verwijderen en opnieuw toe te voegen.SithWarrior schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:13:
Hij stond inderdaad bij updates, ik heb hem er op gezet, maar zie nog geen verschillen eigenlijk?
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door WoC op 05-11-2011 15:43 ]
Verwijderd
Afgelopen week de E-mail cliënt ge-update, echter dit is ergens mis gegaan. Bij opnieuw proberen kreeg ik een fout melding dat de update service van de ovi suite niet goed meer was en ik de software opnieuw moest installeren. Omdat ik de software op mijn werk ook oop de PC heb heb ik het daar eerst geprobeerd, er bleek een nieuwe versie van ovi te zijn en die heb ik dus eerst geïnstalleerd. Voor de zekerheid de PC opnieuw gestart en daarna de mail client ge-update. Krijg ik weer de volgende melding
Inmiddels ook geprobeert of ik via de sw-updater van de telefon meer succes zou hebben, ook hierbij een foutmelding dat de update niet gelukt is.
De huidige geïnstalleerde versie is 3.13, maar deze wil nu dus niet meer automatisch syncen.
edit:
De autosync is het op magisch wijze weer gaan doen, lijkt wel of die even een zetje nodig heeft na een update, heb hier al eerder problemen mee gehad. Met de versie update wacht ik wel tot een volgende versie en sla deze over. onder het motto: if it ain't broke don't fix it.
Thuis heb ik vandaag dus een nieuwe poging onder nomen, ovi suite ge-update maar probleem blijft. Heb dus de indruk dat het ergens in de telefoon mis gaat. Ik kan nog wel mail lezen, maar er wordt niet meer automatisch mail opgehaald en dat was toch wel een beetje de bedoeling. Dit werkte eerst probleemloos. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben en is er een oplossing. Het gaat om mail versie 3.21.Er is een probleem met de updateservice van de software. Start Nokia Suite opnieuw en probeer het opnieuw. Als het probleem blijft optreden, verwijdert u Nokia Suite en downloadt u de nieuwste versie van de toepassing op www.nokia.com/ovisuite.
Inmiddels ook geprobeert of ik via de sw-updater van de telefon meer succes zou hebben, ook hierbij een foutmelding dat de update niet gelukt is.
De huidige geïnstalleerde versie is 3.13, maar deze wil nu dus niet meer automatisch syncen.
edit:
De autosync is het op magisch wijze weer gaan doen, lijkt wel of die even een zetje nodig heeft na een update, heb hier al eerder problemen mee gehad. Met de versie update wacht ik wel tot een volgende versie en sla deze over. onder het motto: if it ain't broke don't fix it.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 16:22 ]
Heb ik ook wel eens gehad. Van de een op andere dag kapt de sync ermee. Of het nu een Gmail box is, een exchange account of een IMAP account, geen van allen doet meer wat.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:52:
[...]
edit:
De autosync is het op magisch wijze weer gaan doen, lijkt wel of die even een zetje nodig heeft na een update, heb hier al eerder problemen mee gehad.
[...]
Op magische wijze werkt het een paar dagen later dan weer. Ook wel eens een keer de emailaccounts opnieuw aangemaakt om het weer te laten werken.
Je andere probleem met Nokia Suite icm met telefoon herken ik niet. Mocht dat blijven, maak een volledige backup van je telefoon en doen een hard reset en probeer opnieuw.
Zover ik weet geeft Nokia nooit officiële changelogs uit. De webbrowser voelt sneller aan en is geüpdatet naar v7.3. Ik geloof dat dat de Symbian Anna browser is...Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:26:
Iemand al een changelog van de v81 ?
Verwijderd
Kan nu de nieuwe firmware downloaden dus dat maar eens in gang gezet. Worden met een backup alle instellingen weer terug gezet na de harde reset? Heb niet zo'n zin alles opnieuw uit te zoeken en werkend te maken. Onthoud de backup ook welke software erop stond of moet ik dat ook opnieuw doen?WoC schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:01:
[...]
Je andere probleem met Nokia Suite icm met telefoon herken ik niet. Mocht dat blijven, maak een volledige backup van je telefoon en doen een hard reset en probeer opnieuw.
[...]
Vandaag firmware 081.003 geinstalleerd m.b.v. de pc suite.
Midden in de installatie krijg ik een BSOD (net na installatie van nieuwe usb drivers denk ik). Firmware corrupt, telefoon trilt alleen nog een beetje bij het opstarten en doet verder niets.
Dankje, nokia.
Midden in de installatie krijg ik een BSOD (net na installatie van nieuwe usb drivers denk ik). Firmware corrupt, telefoon trilt alleen nog een beetje bij het opstarten en doet verder niets.
Dankje, nokia.
Dat is ellendig! Heb je deze stappen al doorlopen? Anders vrees ik tripje naar een service point...HuRRaCaNe schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:45:
Vandaag firmware 081.003 geinstalleerd m.b.v. de pc suite.
Die heb ik doorlopen. Het is niet zeker welke toetsencombinatie nu eigenlijk de juiste is voor een hard reset.
Sommigen zeggen 3 + * + beltoets (+power) terwijl anderen zeggen shift + spatie + backspace (+power)
In elk geval denk ik niet dat deze telefoon nog te herstellen valt. Ik zie de geniale jongens van het service point al beweren dat dit niet onder de garantie valt en dat het mijn schuld is dat ik m'n firmware heb probere te flashen (wat uiteraard niet zo is, hun rotte device drivers gaven gewoon een BSOD
)
Sommigen zeggen 3 + * + beltoets (+power) terwijl anderen zeggen shift + spatie + backspace (+power)
In elk geval denk ik niet dat deze telefoon nog te herstellen valt. Ik zie de geniale jongens van het service point al beweren dat dit niet onder de garantie valt en dat het mijn schuld is dat ik m'n firmware heb probere te flashen (wat uiteraard niet zo is, hun rotte device drivers gaven gewoon een BSOD

Uit ervaring kan ik zeggen dat bij dit toestel (de E72) de laatste combinatie zeker werkt. shift-spatie-backspace vasthouden en dan de powerknop indrukken en die ook vasthouden tot er echt leven is/het logo tevoorschijn komt.HuRRaCaNe schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:00:
Die heb ik doorlopen. Het is niet zeker welke toetsencombinatie nu eigenlijk de juiste is voor een hard reset.
Ze kunnen meer repareren dan je denkt en soms ook wel dood lijkende toestellen weer tot leven wekken. Het zal vast vaker fout gaan. Firmware flashen moet gewoon goed gaan, daar is niks illegaals oid aan. Je kunt in ieder geval eens contact opnemen. Vragen kost niets.In elk geval denk ik niet dat deze telefoon nog te herstellen valt. Ik zie de geniale jongens van het service point al beweren dat dit niet onder de garantie valt en dat het mijn schuld is dat ik m'n firmware heb probere te flashen (wat uiteraard niet zo is, hun rotte device drivers gaven gewoon een BSOD)
Het gaat trouwens bij vele toestellen wel goed, dus ik zou die houding dat het aan hun verrotte drivers ligt niet aannemen in contact met zo'n service point...
Je hebt uiteraard volledig gelijk. Ben misschien een beetje geïrriteerd omdat ik mijn vorige mobiel (een featurephone wel) heb geflasht met dingen waarvan je zou zeggen 'damn, dat je ding nog niet kapot is'.
Dan heb je een deftige telefoon, hou je alles mooi standaard en legaal, maar dan gaat het mis
Uiteraard zal ik contact opnemen met zo'n service point.
De hard reset toetsencombinatie tovert na een dikke minuut nog steeds niets op het scherm, dat is dus tevergeefs.
Bedankt voor je hulp
Dan heb je een deftige telefoon, hou je alles mooi standaard en legaal, maar dan gaat het mis
De hard reset toetsencombinatie tovert na een dikke minuut nog steeds niets op het scherm, dat is dus tevergeefs.
Bedankt voor je hulp
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.