Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:16:
[...]
Ik heb het bij ophalen op de E72 ook. En je moet zowiezo de .der file eerst importeren, maar als ik mijn providercertificaat (wel gesigned door zo'n zogenaamde authority) importeer werkt het wel goed.
Ik heb vanmiddag even zitten prutsen met certificaten. Ik heb een shared webhosting account met daarbij mail. Ik heb dus geen eigen SSL certificaat, maar een self-signed versie, van de hoster zelf. Bij het ophalen van mail via IMAP SSL (poort 993) is er geen melding over een ontbrekend certificaat. Bij het versturen over dezelfde server (SMTP SSL poort 465) komt wel die melding. Ik heb met de OpenSSL tools het certifcaat gedownload en omgezet naar DER formaat en op de Nokia geïnstalleerd. Vooralsnog lijkt het te werken...
woekele schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:14:
[...]
De geheugenkaart heb ik iets van 7GB van de 8 op vrij, kan het ook niet zien lijkt me? Of zou mijn geheugenkaart te langzaam of juist te snel of juist te groot zijn? :P Of verkeerde filesystem. Ik heb hem laten formatteren door de telefoon zelf.
Ik kan het niet helemaal opmaken uit je vorige berichten, maar werkt de camera wel met de ingebouwde Nokia software, of daarmee ook niet? Probeer anders eens je telefoon uit te zetten, SD kaart te verwijderen, telefoon aanzetten, ccam starten en instellen dat hij foto's opslaat op het telefoongeheugen. Misschien dat er in een wazige dir een overgebleven configbestandje van ccam staat...

[ Voor 30% gewijzigd door WoC op 02-07-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
simonr schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:49:
Ik kan met de nieuwe FW niet meer scrollen in de nieuwsberichten van de NU.NL app. Iemand anders dat ook?
Is er wel een officiele nu.nl app voor de E72, ik geloof niet. Verder, de mobiele website werkt erg prettig en snel: http://mobiel.nu.nl/pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
is er een manier om e72 totally te hacken zodat alles geintalleerd worden ongeacht signed unsigned ... zo ja, hoe, waar op de web is dat beschreven????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
simonr schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:49:
Ik kan met de nieuwe FW niet meer scrollen in de nieuwsberichten van de NU.NL app. Iemand anders dat ook?
Ja, heb ik ook. Als ik het me goed herinner had ik dit bij de vorige FW ook en heb ikde app daarom verwijderd. Nu heb ik hem weer geïnstalleerd en hij scrollt weer niet. Lijkt me dus aan de app zelf te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

WoC schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:14:
[...]
Ik kan het niet helemaal opmaken uit je vorige berichten, maar werkt de camera wel met de ingebouwde Nokia software, of daarmee ook niet? Probeer anders eens je telefoon uit te zetten, SD kaart te verwijderen, telefoon aanzetten, ccam starten en instellen dat hij foto's opslaat op het telefoongeheugen. Misschien dat er in een wazige dir een overgebleven configbestandje van ccam staat...
Met ingebouwde camera-software werkt het prima. In ccam kan je niks instellen. Heb al wel met en zonder sd-kaart geprobeerd. Net zelfs met een andere sd-kaart geprobeerd, helpt ook niet. Snap het echt niet hoor :P zelfde phone, zelfde firmware, zelfde app. En toch ben ik de enige bij wie ccam geen foto kan opslaan. Accepteren en loslaten is moeilijk :P Zijn jullie checksums hetzelfde?

File: cCam_S60_3rd_v103.sis
CRC-32: 9818c223
MD4: d81ee9aa00783bede3f95dc8535b8090
MD5: 4d036a762137b2377167c7ab6c64cbb0
SHA-1: c2112b418cca28ff4268e395ab1ea2aa334d8f4b

Edit: net firmware opnieuw geinstalleerd enzo en nog een keer geprobeerd. Krijg nog steeds vaak de foutmelding tijdens opslaan foto in ccam, maar het lukte toevallig ook 2x zojuist... Blijft vaag :P

[ Voor 33% gewijzigd door woekele op 03-07-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
bluemind schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:18:
is er een manier om e72 totally te hacken zodat alles geintalleerd worden ongeacht signed unsigned ... zo ja, hoe, waar op de web is dat beschreven????
Tsja, nooit gedaan maar er is hier in dit topic wel eens wat over geschreven. Zoek eens op de termen HelloOX, Phoenix, Rompatcher... Zie bijvoorbeeld hier. Vandaar je weg maar verder vervolgen.

Je kunt ook bij opda.cn zelf een developer certificate aanvragen en zo apps zelf signen. Zie hier voor een uitlegje.
woekele schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:51:
[...]
En toch ben ik de enige bij wie ccam geen foto kan opslaan. Accepteren en loslaten is moeilijk :P Zijn jullie checksums hetzelfde?
[...]
Ik gebruik de app zelf niet, vond het gewoon vreemd om te lezen. Heb net de app gedownload bij geloof ik de bron en ik krijg dezelfde checksums (ps: wat voor checksum progje gebruik jij eigenlijk?).

[Edit] Net ook zelf even geïnstalleerd, na eerst gesigned te hebben met eigen certificaat. Eerst foto geen enkel probleem, wordt opgeslagen op SD kaart. Bij het wegschrijven van de 2e foto krijg ik de melding dat het geheugen vol is. Er staan geen andere apps open, SD kaart heeft ruim 1,5 GB vrij. Conclusie lijkt me: brak programma.

[ Voor 36% gewijzigd door WoC op 03-07-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ah, da's fijn om te lezen dat ik niet de enige ben dan ;) Vorlon_Kosh, zou je wellicht ook nog iets meer kunnen testen of meerdere foto's echt werken?

Ik gebruik Hashcheck met shell extension.

[ Voor 28% gewijzigd door woekele op 03-07-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben meedere nokia e72 gebruikers problemen met het synchroniseren van de exchange mail (gmail)?? Sinds de update van 071.004 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
woekele schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:07:
Ah, da's fijn om te lezen dat ik niet de enige ben dan ;) Vorlon_Kosh, zou je wellicht ook nog iets meer kunnen testen of meerdere foto's echt werken?

Ik gebruik Hashcheck met shell extension.
Het is een beetje een vreemde app. Het ligt er een beetje aan waar je foto's van maakt lijkt het wel. Van mijn monitor of de bende op mijn bureau (dichtbij) gaat het goed. Foto's verderaf zoals het raam (veel licht), of de hoek met boeken (donker) gaan niet goed.
Ook zie ik dat de foto's die hij wel neemt nooit groter zijn dan 1 MB, terwijl dezelfde foto's met de Nokia software zo'n 1,5 MB worden. Wellicht zit er een softwarematige grens van 1 MB in de app, geen idee.
Maakt deze app trouwens betere foto's dan de software van Nokia zelf? Want alleen voor het ontbreken van het geluidje vind ik het maar een beetje een gedoe...
Dank, ik gebruik HashCalc maar mis een makkelijke copy-paste optie. Zal dit eens bekijken.
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:45:
hebben meedere nokia e72 gebruikers problemen met het synchroniseren van de exchange mail (gmail)?? Sinds de update van 071.004 ?
Nee, ik had wel problemen bij de vorige upgrade, die op wonderbaarlijke wijze opeens ophielden (duurde wel een paar weken). Ik synchroniseer Gmail echter via Imap. De Google Calendar synchroniseer ik wel via Mail for Exchange, waarbij ik dan de mail uiteraard uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 08:40
Zojuist 5 maal geprobeerd om mijn Google Calander en Gmail te synchroniseren met mijn E72. Volg precies de stappen van onderstaande link (het menu is wel iets anders) maar hij haalt niets op aan mail, scherm blijft blank en er worden geen berichten opgehaald. Als ik hem als Gmail selecteer haalt ie m altijd prima op maar ik wil ook mijn Calander synchroniseren, iemand een idee wat ik fout doe?

http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=147951

EDIT:

Versturen gaat wel prima.
Google Calander doet niets, wanneer ik iets in me telefoon add is het niet zichtbaar in mijn browser waar ik Calander heb open staan, andersom idem.

Moet ik nog iets instellen bij: menu - bed. paneel - telefoon - sync ? Hier moet ik veel gegevens invullen zou niet weken welke.

[ Voor 25% gewijzigd door Vermaeson op 03-07-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Vermaeson schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:03:
Zojuist 5 maal geprobeerd om mijn Google Calander en Gmail te synchroniseren met mijn E72.
[...]
Volgens mij werkt MfE op de E72 niet helemaal goed met Gmail en de Calendar tegelijkertijd. Je kunt dat oplossen door Gmail te syncen dmv IMAP (zie stappenplan hier) en daarna een MfE account aan te maken met dezelfde gegevens voor alleen de Calendar. Dus daar specifiek uitzetten dat je de mail NIET wilt syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:07:
Hmmm, net geprobeerd en ik krijg dezelfde error. Met 3 maal hetzelfde resultaat lijkt me dan toch de app verdacht. Gelukkig in elk geval dat de mute-camera patch nog werkt (wel de flitser uitzetten). Op m'n E51 is het net omgekeerd, daar werkt cCam wel maar de mute-camera patch niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

WoC schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:40:
[...]
Het is een beetje een vreemde app. Het ligt er een beetje aan waar je foto's van maakt lijkt het wel.

Maakt deze app trouwens betere foto's dan de software van Nokia zelf? Want alleen voor het ontbreken van het geluidje vind ik het maar een beetje een gedoe...
Ja, lijkt een bepaalde limiet te zitten aan hoe groot de foto mag zijn o.i.d. Reden dat ik hem fijner vind dan de normale camera is dat hij veel sneller is. Geen gedoe met flitser, slome auto-focus, etc. Gewoon snel een plaatje kunnen schieten. Maarja, we zullen het met de normale camera moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjike schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:37:
Gisteren toevallig nog es de update-check gedaan en bleek dat er een nieuwe firmwareversie uit was : 071.004 (9 juni 2011)

GSM ligt 's morgens met schermpje op nachtkastje en trilde maar 1 keer en ging op snooze
Meende me te herinneren dat dat met die sensor te maken had, en dacht dat dat een bug was van vroeger...
Heb die sensor voor de 'snooze' dan maar afgezet. Zou mijns inziens enkel op snooze mogen springen bij het effectief verdraaien van de GSM... Of vroeger heb ik dat afgezet en is met de update terug opgezet geweest.
Ik heb de update nog niet gedaan en gebruik de sensor nog steeds voor de snooze functie. Alarm gaat - arm uitsteken naar nachtkasje - telefoon omdraaien - 9 minuten later het zelfde kunstje nog een keer.

Zou het dan ook erg vervelend vinden als de nieuwe firmware een bug heeft en dat ik daarom de sensor voor de snooze functie zou moeten uitzetten.

Hebben meer mensen deze ervaring of werkt de snooze en omkeer functie wel gewoon normaal.

Ik wacht jullie reacties nog even af voordat ik ga updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Laatst online: 18:32
@Aanbeeld : Geen idee hoe dat voor de update is/was. De GSM ligt 's nachts meestal met schermpje naar beneden, mogelijk is dat de oorzaak van het direct op snooze springen.
Veronderstel dat snooze met omdraaien van gsm wel zal werken hoor...

Kan het momenteel zelf niet uittesten, maar mogelijk dat iemand anders dat kan checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Vermaeson schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:03:
Zojuist 5 maal geprobeerd om mijn Google Calander en Gmail te synchroniseren met mijn E72. Volg precies de stappen van onderstaande link (het menu is wel iets anders) maar hij haalt niets op aan mail, scherm blijft blank en er worden geen berichten opgehaald. Als ik hem als Gmail selecteer haalt ie m altijd prima op maar ik wil ook mijn Calander synchroniseren, iemand een idee wat ik fout doe?

http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=147951

EDIT:

Versturen gaat wel prima.
Google Calander doet niets, wanneer ik iets in me telefoon add is het niet zichtbaar in mijn browser waar ik Calander heb open staan, andersom idem.

Moet ik nog iets instellen bij: menu - bed. paneel - telefoon - sync ? Hier moet ik veel gegevens invullen zou niet weken welke.
Mijn vader heeft ook een E72 en heeft precies hetzelfde probleem. Instellen van Gmail lukt wel, maar er wordt vervolgens niets opgehaald. En ook niet verstuurd trouwens...
Heb het via Mfe geprobeerd, maar dan wordt er elke keer een foutmelding weergegeven, dat er geen contact meer met de server kan worden gemaakt. Wel wordt de email gewoon opgehaald?!
Wie heeft er een goede tip? Ik was altijd nokia gebruiker, maar ben overgestapt op Android. Ik ben daarom een beetje uit de menu en instellingen structuur van Symbian...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
retlaw schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:35:
[...]
Mijn vader heeft ook een E72 en heeft precies hetzelfde probleem. Instellen van Gmail lukt wel, maar er wordt vervolgens niets opgehaald. En ook niet verstuurd trouwens...
Heb het via Mfe geprobeerd, maar dan wordt er elke keer een foutmelding weergegeven, dat er geen contact meer met de server kan worden gemaakt. Wel wordt de email gewoon opgehaald?!
Wie heeft er een goede tip? Ik was altijd nokia gebruiker, maar ben overgestapt op Android. Ik ben daarom een beetje uit de menu en instellingen structuur van Symbian...
De manier zoals beschreven 5 berichtjes boven je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

De manier zoals beschreven 5 berichtjes boven je al geprobeerd?
Volgens mij wel, maar weet het niet helemaal zeker meer... maar mfe is eigenlijk niet hoe hij het wilt.
Het liefst haalt hij zijn email binnen via de gmail mogelijkheid van het toestel...
Vroeg me af of dit een issue was van het toestel icm gmail. Als niemand er hier verder last van heeft, zal ik het toestel een keer een harde reset moeten geven denk ik om het dan toch weer werkend te krijgen.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
retlaw schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:28:
[...]
Volgens mij wel, maar weet het niet helemaal zeker meer... maar mfe is eigenlijk niet hoe hij het wilt.
Het liefst haalt hij zijn email binnen via de gmail mogelijkheid van het toestel...
Vroeg me af of dit een issue was van het toestel icm gmail. Als niemand er hier verder last van heeft, zal ik het toestel een keer een harde reset moeten geven denk ik om het dan toch weer werkend te krijgen.
Als je de omschreven methode goed leest, zie je dat ik daar Gmail NIET sync met mfe, maar gewoon met de IMAP mogelijkheden van de E72. Mfe wordt daarna gebruikt voor de kalender en evt. contacts.

Op verschillende nokia-fora lees ik dat er problemen (kunnen) zijn met het syncen van je Gmail via mfe op specifiek de E72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

WoC schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:06:
[...]
Als je de omschreven methode goed leest, zie je dat ik daar Gmail NIET sync met mfe, maar gewoon met de IMAP mogelijkheden van de E72. Mfe wordt daarna gebruikt voor de kalender en evt. contacts.

Op verschillende nokia-fora lees ik dat er problemen (kunnen) zijn met het syncen van je Gmail via mfe op specifiek de E72.
Excuses... Ik had niet goed gekeken. In de post boven het stappenplan wat jij bedoeld, staat een linkje naar het stappenplan voor mfe...
Maar ik ga het vanavond proberen met de imap methode, laat nog wel even weten of het gelukt is!

edit: De emails worden wel weer binnengehaald, zonder foutmeldingen! alleen lukt het verzenden nog niet... Welke uitgaande poort moet ik instellen? standaard staat deze op 465, maar via het 'stappenplan' moet deze op 587 gezet worden. Dit laatste heb ik gedaan, maar dat schijnt niet goed te werken...

edit 2: het werkt weer. De beveiliging stond dit keer niet juist... Ik moet het ook niet te snel willen doen.

bedankt voor de tips!

[ Voor 24% gewijzigd door retlaw op 08-07-2011 19:11 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjike schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 07:19:
@Aanbeeld : Geen idee hoe dat voor de update is/was. De GSM ligt 's nachts meestal met schermpje naar beneden, mogelijk is dat de oorzaak van het direct op snooze springen.
Veronderstel dat snooze met omdraaien van gsm wel zal werken hoor...

Kan het momenteel zelf niet uittesten, maar mogelijk dat iemand anders dat kan checken ?
mijn telefoon ligt ook vaak met het scherm naar beneden en gaat dan dus niet automatisch op snooze. Ik moet hem dan twee keer omdraaien (scherm omhoog en dan weer naar beneden.) Dat werkt dus prima. Dus hopelijk na de update ook nog. Ik wacht de reacties hier nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort op vakantie en ben bang dat aps enz gebruik van internet gaan maken.
Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat er niet met internet verbonden word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:13:
Ik ga binnenkort op vakantie en ben bang dat aps enz gebruik van internet gaan maken.
Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat er niet met internet verbonden word?
Maak gebruik van SmartConnect en stel daar WLAN verbindingen in. Laat dan alle apps verbinden via SmartConnect. Wil je bij thuiskomst je 3G weer gebruiken, voeg je die gewoon weer toe aan SmartConnect.

Andere optie is om bij 'bestemmingen' alle 3G accesspoints te wissen en die bij thuiskomst weer toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:38:
[...]

Maak gebruik van SmartConnect en stel daar WLAN verbindingen in. Laat dan alle apps verbinden via SmartConnect. Wil je bij thuiskomst je 3G weer gebruiken, voeg je die gewoon weer toe aan SmartConnect.

Andere optie is om bij 'bestemmingen' alle 3G accesspoints te wissen en die bij thuiskomst weer toe te voegen.
Is SmartConnect een app?

update: heb hem al gevonden.
Kan je die andere verbindingen dan verwijderen? En hoe zorg je dat de apps verbinden via Smartconnect?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat kan je per app vaak instellen in de opties van de app, of bij app-beheer van de telefoon. Verschilt per app helaas. Ook kan je smartconnect op de default zetten bij de bestemmingen. Andere verbindingen zou ik niet verwijderen, tenzij je zeker weet dat je ze niet meer gebruikt. Verbindingen die je toevoegt aan Smartconnect moeten wel blijven staan, anders werken ze niet meer vanuit smartconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:02:
Dat kan je per app vaak instellen in de opties van de app, of bij app-beheer van de telefoon. Verschilt per app helaas. Ook kan je smartconnect op de default zetten bij de bestemmingen. Andere verbindingen zou ik niet verwijderen, tenzij je zeker weet dat je ze niet meer gebruikt. Verbindingen die je toevoegt aan Smartconnect moeten wel blijven staan, anders werken ze niet meer vanuit smartconnect.
Ja daar was ik inmiddels achter gekomen hahaha.
Wel jammer dat je niet kan zien of en welk programma de verbinding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:44:
[...]

Ja daar was ik inmiddels achter gekomen hahaha.
Wel jammer dat je niet kan zien of en welk programma de verbinding gebruiken.
Als ik mijn active connection [Vodafone Live!] open zie ik onderaan staan: (unknown) en WhatsApp. Kan je dus wel degelijk (gedeeltelijk) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:41:
[...]

mijn telefoon ligt ook vaak met het scherm naar beneden en gaat dan dus niet automatisch op snooze. Ik moet hem dan twee keer omdraaien (scherm omhoog en dan weer naar beneden.) Dat werkt dus prima. Dus hopelijk na de update ook nog. Ik wacht de reacties hier nog even af.
Zo doe ik dat ook altijd. Ook na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:29:
[...]

Zo doe ik dat ook altijd. Ook na de update.
Dank voor de info. Ik ga de update er volgende week opzetten (vakantie -- dus verslapen omdat de wekker niet gaat behoort tot de mogelijk heden ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb gisteren avond mijn e72 geüpdate naar de laatste versie (had 54.xx) via de volgende procedure:
-Backup maken (x2) voor de ckerheid
-Factory hard reset
-Update firmware
-Update apps (nokia email app)
-Installeren nieuwe apps (Whatsapp, etc)
-Setup email
-Updaten OviMaps
-Restoren Contacts/Messages/Plaaties

En ik moet zeggen, ik wordt erg vrolijk van de verbeterde (menu) snelheid en de overige verbeteringen, de useability is er erg op vooruit gegaan naar mijn mening, top! _/-\o_

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

ik wil ook graag de firmware updaten maar zie enorm op tegen het opnieuw instellen van de telefoon.
De telefoon is niet echt gebruiksvriendelijk voor veel instellingen, soms loop je lang te zoeken, ik heb geen zin om dit nog een keer te moeten doen.
Is het mogelijk om de instellingen terug te zetten op de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Duke schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:33:
ik wil ook graag de firmware updaten maar zie enorm op tegen het opnieuw instellen van de telefoon.
Dat is bij de E72 ook nergens meer voor nodig omdat die UDP (User data Preservation) biedt. Ik heb een backup gemaakt voor de zekerheid, update gedraaid en kon gewoon verder werken. Geinstalleerde programma's bleven gewoon werken en m'n sms, mms, mail, contacten en kalenderdata zaten er nog gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ovi Suite gaf aan dat er vernieuwde kaarten waren, dus die wilde ik updaten. Vervolgens komt ie met de mededeling dat er een fout was, en dat ik 'België' opnieuw moet downloaden. Prima tot zover, maar blijkbaar had ie alle kaarten die ik erop had eraf gegooid, want ik had opeens meer dan 1 gb extra vrij. Als ik hem nu opnieuw wil downloaden krijg ik de helft van de tijd de mededeling dat de verbinding met de kaartserver verbroken is. Maar zelfs als ik de mededeling krijg dat een kaart gedownload is, dan is ie weer weg als ik OVI Suite opnieuw opstart en kijk naar de kaarten die er op mijn telefoon zouden moeten staan. Spraakbestanden gaan wel goed, kaarten niet dus.

Die OVI Suite is nogal brakke software als je het mij vraagt. Ook altijd gezeur met FW-updates, dus daar gebruik ik hem niet meer voor. Maar daar heb je nog een alternatief voor; de oude Nokia Mapupdater (of hoe heette dat ding?) kan ik niet meer vinden op de Nokia site.

*edit*

Zat natuurlijk in PC Suite. Die kun je gelukkig nog wel op de Nokia site vinden.

*edit 2*

Maar die linkt alleen naar maps.ovi.com, waarbij je doodleuk de mededeling krijgt dat je met OVI Suite de kaarten naar je telefoon kunt downloaden. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waneer leren tweakers (bij non-tweakers heb ik de moed al opgegeven) eens niet te vertrouwen op cloud storage en installers te bewaren? Ik heb de installer voor die losse maps software nog wel maar die is 28MB. Hoe kan ik je die het beste bezorgen? Een site die soms nog wel eens wil helpen, http://www.oldversion.com/ heeft hem in elk geval ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je de stappen op die site volgt, krijg je een sisx-installer voor maps die hij via ovi-suite dan installeert op je phone. Het is onduidelijk, vind ik ook, maar het werkte bij mij een week ofzo geleden nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me hotmail haalt ineens mailtje binnen met wifi, voorheen alleen mogelijk met 3g?? is dit een update of was het altijd al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de firmware update heb ik ineens qwerty toetsenbord ipv azerty...

Iemand een idee hoe ik dit aanpas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:59:

Volgens Nokia forums:
The product code detemines the languages provided by the original firmware. Most likely your E72 is flashed to another language set. This procedure can not be discussed here. I suggest you bring the device back to your retailer or a Nokia Service Care Point

[ Voor 3% gewijzigd door WeaZuL op 13-07-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:05:
me hotmail haalt ineens mailtje binnen met wifi, voorheen alleen mogelijk met 3g?? is dit een update of was het altijd al zo?
Er waren tot iig jan 2011 problemen mee naar het schijnt Als jij na een firmware update ineens hete mail binnen krijgt via Wireless zou ik zeggen 1 + 1 = 3 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:59:

Productcode aanpassen naar een frans (of andere taal met azerty, welke talen buiten Frans gebruiken dat?) model met Nemesis en dan de software opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 06:31:
Als je de stappen op die site volgt, krijg je een sisx-installer voor maps die hij via ovi-suite dan installeert op je phone. Het is onduidelijk, vind ik ook, maar het werkte bij mij een week ofzo geleden nog wel :P
Maar de E72 heeft Maps al aan boord, het gaat om de PC software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Gisteren de werktelefoon (e72) een update gegeven via het SW update icoon in het menu.
Vandaag deed ie helemaal niets meer. Hij kon nog wel aan, maar kreeg daarna een wit scherm en het toetsenboard werkte niet meer.

Vervolgens de drivers van ovi suite op de laptop geinstalleerd, en het programma softwareupdate via de PC.
Die laatste heeft een firmware upgrade gedaan van 54 (?) naar 71 (?) oid. Oftwel een flink firmware verschil.
Nu loopt het toestel weer als een zonnetje en alle sommige data is behouden;

* Layout is behouden
* Outlook exchange server gegevens
* Moest wel opnieuw aanmelden bij exchange server dmv wachtwoord
* Contacten en mail moest opnieuw worden gesynchroniseerd.

!! Niet alle data is dus behouden !!

Ik denk dat de laatste update niet gpoed matchte met de oude firmware. Wel raar dat de software update dat toch beschikbaar wordt gesteld via de telefoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Lumics op 15-07-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:41

Nanax

Ik ben sjaak niet

Pff wat valt me de e72 keihard tegen zeg.

Ik heb 3 jaar een e71 gebruikt en menig maal opgelapt omdat t ding nu eenmaal zo relaxt werkte. Whatsapp, spotify en surfen tegelijk was geen enkel probleem. Toen de e71 defenitief de geest gaf kwam er een e72, ik gebruik het ding nu 3 dagen en kan hem nu al niet meer uit staan. Welke idioot bij Nokia dacht er dat het een goed idee was om minder ram beschikbaar te maken waardoor ik op de e72 dus niet whatsapp, spotify en een browser tegelijk kan gebruiken omdat het geheugen dan vol zit.

Heeft iemand een fix gevonden om meer ram vrij te maken @ opstarten? Ik heb al zitten googlen en dit topic doorzocht, maar mogelijk heb ik wat over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn er meer mensen waarbij de accuklep kapot gaat? Het frame wat vastklikt en op het stalen plaatje gelast zit komt bij mij van elkaar af. Nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Mijn E72 geeft de volgende informatie weer onder device manager:

Software version
031.023

Software version date
31-Mar-2010

Custom version
031.023.244.02

Custom version date
22-Apr-2010

Model
E72-2

Type
RM-529

Echter onder de batterij geeft hij aan een 72-1 met Type RM-530 te zijn.

Is er een andere manier om achter de correcte type te komen (via de IMEI of iets dergelijks)?

Is er een hardwarematig verschil tussen de E72-1 en E72-2? Het verschil tussen deze twee zou de ondersteunde frequenties voor UMTS zijn.

E72-1: 900/2100
E72-2: 850/1900

Bij de Samsung Galaxy S I9000 is dit softwarematig en kan men via een code extra frequenties aan/uit zetten. Kan dit bij de E72 ook?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
r0el schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:00:
Zijn er meer mensen waarbij de accuklep kapot gaat? Het frame wat vastklikt en op het stalen plaatje gelast zit komt bij mij van elkaar af. Nog meer mensen?
Dat heb ik ook alleen dan met een E71! Ik heb het stalen plaatje maar weer vast gezet met 1 seconde lijm, werkt goed! Echter moet ik dat ongeveer elke drie maanden vast lijmen want ik laat mijn E71 wel eens vallen :+ 8)7

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluemind schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:20:
ik zie twitter launcher widget nergens... waar is dat in de nieuwe fw
Vraag me dit ook af!!
Zie niks mbt een twitter widget!

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ansenyi schreef op zondag 17 juli 2011 @ 08:57:
Mijn E72 geeft de volgende informatie weer onder device manager:

Software version
031.023
Da's oud.
Type
RM-529

Echter onder de batterij geeft hij aan een 72-1 met Type RM-530 te zijn.
Waarschijnlijk een RM-530 waar men een andere productcode ingeflasht heeft en toen de software vervangen. Productcode terugzetten met Nemesis en opnieuw flashen als je het wilt aanpassen.
Is er een andere manier om achter de correcte type te komen (via de IMEI of iets dergelijks)?
Nokia kan nagaan via het IMEI hoe het toestel oorspronkelijk uitgeleverd is. Hun helpdesk bellen of navragen bij een service point.
Is er een hardwarematig verschil tussen de E72-1 en E72-2? Het verschil tussen deze twee zou de ondersteunde frequenties voor UMTS zijn.

E72-1: 900/2100
E72-2: 850/1900
Die E72-2 klinkt als een Amerikaanse versie. Heb je hier 3G ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Inderdaad, maar het is de laatste update beschikbaar voor de huidige product code 0591928
Waarschijnlijk een RM-530 waar men een andere productcode ingeflasht heeft en toen de software vervangen. Productcode terugzetten met Nemesis en opnieuw flashen als je het wilt aanpassen.
De product code onder de sticker lijkt voor een Nokia E71 te zijn (0559583), welke product code gebruiken de NL toestellen met de laatste firmware beschikbaar?
Nokia kan nagaan via het IMEI hoe het toestel oorspronkelijk uitgeleverd is. Hun helpdesk bellen of navragen bij een service point.

Die E72-2 klinkt als een Amerikaanse versie. Heb je hier 3G ontvangst?
Ik heb 3.5G ontvangst op MTN Ghana. Zei gebruiken 2100 en 900 voor 3G volgens gsm-arena. Ben het nog aan het verifieren bij MTN zelf. Ik zal dalijk ook Nokia helpdesk eens proberen.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Laatst online: 18:32
Wou daarnet via m'n mail-for-exchange account een mailtje verplaatsen naar een andere map/folder, en blijkbaar is 'verplaatsen' nergens meer te vinden...
(draai reeds de laatste firmware update, mailversie staat blijkbaar op versie 3.13)

Iemand anders die dit ook voorheeft, of is er ergens een instelling die niet goed staat ?

Mogelijk is er bij ons op 't werk iets veranderd waardoor dit niet meer zou kunnen..(maar ljkt me raar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Benjike schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:52:
Wou daarnet via m'n mail-for-exchange account een mailtje verplaatsen naar een andere map/folder, en blijkbaar is 'verplaatsen' nergens meer te vinden...
(draai reeds de laatste firmware update, mailversie staat blijkbaar op versie 3.13)

Iemand anders die dit ook voorheeft, of is er ergens een instelling die niet goed staat ?

Mogelijk is er bij ons op 't werk iets veranderd waardoor dit niet meer zou kunnen..(maar ljkt me raar)
Hmzz die optie kan ik ook niet meer vinden in de laatste firmware .. bijzonder! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ansenyi schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:52:
De product code onder de sticker lijkt voor een Nokia E71 te zijn (0559583), welke product code gebruiken de NL toestellen met de laatste firmware beschikbaar?
Mijn E72 heeft 0573569. Dat verschilt nog tussen zwart, grijs en wit maar de kleur van de cover maakt voor de firmware natuurlijk geen verschil.

Als dit een code is voor een E71 (heb even geen puf om in Navifirm al die codes te gaan nalopen) zit er een verkeerde sticker in, en dat is raar omdat die stickers zo ontworpen zijn dat ze stukscheuren als je ze eruit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 22:12
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende: mijn vriendin heeft een E72 met daaraan gekoppeld haar Gmailaccount.Tot gisteren werkte dit nog goed, maar nu worden - na het opnieuw installeren via de wizzard - alleen de berichten tot gisteren zichtbaar. Wanneer ik dezelfde account toevoeg -op dezelfde manier - op mijn toestel werkt alles wel normaal.
Ik heb de box verwijderd, opnieuw geinstalleerd via de wizzard en een keer alles handmatig (door eerst een nep emailadres in te vullen en vervolgens alles handmatig in te vullen). Telkens echter komen alleen de oude mails tevoorschijn. Als ik een mail naar haar eigen email adres stuur, volgt er een notification error ('500') wat volgens mij wil zeggen dat er geen verbinding met het netwerk zou zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Dr. Zoidberg schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:10:
[...]
Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor? Dank!
Je installeert via de wizzard lees ik. Dat betekent dat de mail via Nokia Mail wordt afgehandeld. Als je daar inlogt kun je volgens mij het Gmail account verwijderen of resetten oid. Wellicht dat het daarna wel weer werkt?
Als je de mail niet via Nokia wilt laten lopen, zul je de IMAP methode met foutieve gegevens moeten gebruiken.

Wel raar overigens dat het op jouw toestel (ook een E72?) wel werkt. Weet je zeker dat er wel een internetverbinding opgebouwd kan worden op de E72 van je vriendin?

Voor de betreffende foutmelding, kijk ook eens hier. Wellicht staan de SMTP servers verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 22:12
Bedankt voor je antwoord, ik zal dat eens doornemen. Ja we hebben exact hetzelfde toestel en het verwijderen/resetten heb ik al vaak gedaan, maar ik vind het zo vreemd omdat het op mijn toestel wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil met mijn Nokia E72 de email synchroniseren met outlook.
Als ik de mail wil synchroniseren geeft hij aan: geen synchronisatiemailboxen opgegeven. Geen een mailbox op in de berichtinstellingen.

Weet iemand hoe ik dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil graag de nieuwe firmware op mijn E72 zetten. Die was tot voor kort T-mobile branded. Met Nemesis heb ik de productcode van het toestel veranderd naar de algemene Benelux code 0573569. Tot mijn teleurstelling blijkt de nieuwe firmware nog steeds niet voor mij beschikbaar. Niet via Ovi Suite en niet via FOTA. Toch zie ik hier veel mensen die de nieuwe FW versie al geïnstalleerd hebben. Mijn huidige firmware-versie is 054.005.

Wat doe ik eventueel verkeerd or else:

Hoe kom ik aan FW versie 071.004?

Vast dank.

================

Edit: Inmiddels opgelost. Ik had het nog niet geprobeerd met de 'oude' Nokia Software Updater en warempel; new firmware available! Moet goedkomen nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 14:28 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:20:
[...]
Kun je wat meer vertellen over 1) wat je precies wilt en 2) wat je al gedaan hebt? Heb je een mail for exchange account aangemaakt op de Nokia, of hang je je E72 middels Ovi aan je PC en wil je zo syncen met Outlook?
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:56:
[...]
Ik heb hier geen ervaring mee, maar heb je na het veranderen van de productcode de bestaande firmware 054.005 er al een keer opnieuw ingeladen (middels bijvoorbeeld de Ovi-suite)? Het kan zijn dat de bestaande firmware nog wat T-Mobile stuiptrekkingen heeft... Ik zou dat denk ik proberen, wellicht dat daarna de optie voor de nieuwste firmware verschijnt.
Ik weet wel dat er eerder in dit topic mensen een gebrickt toestel overhielden na het veranderen van de productcode. Dit was vaak te verhelpen met meerdere malen hard-resetten, maar toch, wees gewaarschuwd.

[ Voor 49% gewijzigd door WoC op 22-07-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:52:

Kun je wat meer vertellen over 1) wat je precies wilt en 2) wat je al gedaan hebt? Heb je een mail for exchange account aangemaakt op de Nokia, of hang je je E72 middels Ovi aan je PC en wil je zo syncen met Outlook?
1) Ik heb van mijn werk een mailaccount in outlook, deze moet dus synchroniseren met de telefoon.

2) Ik kan via PC Suite wel synchroniseren maar dat wil ik niet. Verder geen mail of exchange aangemaakt, kan iedereen dat zomaar aanvragen dan? Ik dacht dat je gewoon met een druk op de knop kon synchroniseren met outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:56:

Vast dank.

================

Edit: Inmiddels opgelost. Ik had het nog niet geprobeerd met de 'oude' Nokia Software Updater en warempel; new firmware available! Moet goedkomen nu.
Je kunt je nog veel moeite besparen door het via het toestel zelf te doen, heb je helemaal geen PC voor nodig. Kan via #0000# of in het menu via Instrumenten - telefoon - App.beheer. Dan in opties - controleren op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Let op: het is *#0000# (eerst een sterretje dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:20:
Ik wil met mijn Nokia E72 de email synchroniseren met outlook.
Als ik de mail wil synchroniseren geeft hij aan: geen synchronisatiemailboxen opgegeven. Geen een mailbox op in de berichtinstellingen.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:30:
[...]
1) Ik heb van mijn werk een mailaccount in outlook, deze moet dus synchroniseren met de telefoon.

2) Ik kan via PC Suite wel synchroniseren maar dat wil ik niet. Verder geen mail of exchange aangemaakt, kan iedereen dat zomaar aanvragen dan? Ik dacht dat je gewoon met een druk op de knop kon synchroniseren met outlook.
Je gaf een foutmelding te krijgen en het was mij onduidelijk waar en hoe je die kreeg. Maar de makkelijkste stappen zijn (op de E72): mik een eventueel bestaande Exchange account weg (je kunt er maar 1 instellen) en voeg een nieuw e-mailaccount toe. Kies dan voor Exchange en geef de settings op van je werkgever. Wat je moet invullen is volledig afhankelijk van de configuratie van je werkgever. Instellingen zul je dus bij je werkgever moeten opvragen, daar kunnen wij moeilijk over speculeren.

Als je alle settings goed hebt staan, ja, dan is het inderdaad met 1 druk op de knop syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:12:
[...]

Je kunt je nog veel moeite besparen door het via het toestel zelf te doen, heb je helemaal geen PC voor nodig. Kan via #0000# of in het menu via Instrumenten - telefoon - App.beheer. Dan in opties - controleren op updates.
Dat zou je denken maar dat is dus niet zo. Terwijl er via *#0000# en Ovi Suite geen updates voor mijn E72 beschikbaar waren, bleek die er via Nokia Software Updater dus wel te zijn. Funny huh?

Noot: FW draait als een zonnetje en sneller zo lijkt het. Ik vind vooral de email interface ontzettend verbeterd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mjaw, vandaag met telefoon van mn moeder ook... Ovi etc zegt geen updates, maar software updater op de telefoon zelf zegt van wel... slecht vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:32:
[...]

Dat zou je denken maar dat is dus niet zo. Terwijl er via *#0000# en Ovi Suite geen updates voor mijn E72 beschikbaar waren, bleek die er via Nokia Software Updater dus wel te zijn. Funny huh?

Noot: FW draait als een zonnetje en sneller zo lijkt het. Ik vind vooral de email interface ontzettend verbeterd.
Is dat een speciaal soort emailbox dan, of zijn ze allemaal exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 08:59:
[...]

Is dat een speciaal soort emailbox dan, of zijn ze allemaal exchange?
Nee, eentje gewoon box, eentje Live en eentje Ovi. Misschien zeg ik het niet helemaal goed hoor. Voor de duidelijkheid: Ik bedoel de manier waarop mails onscreen worden weergegeven. Dat vind ik een hele vooruitgang. Misschien had ik eerder al HTML-weergave standaard in kunnen stellen, maar dan nog wijkt de nieuwe weergave echt af ten opzichte van de eerdere HTML-weergave volgens mij. Overigens kan ik hier niks over vinden in het changelog. Ach goed, ik tel gewoon mijn knopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dan liep je een firmware / update achter, die was al eerder geüpdatet.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 11:48
Ik ben nu bezig met het backuppen en bijwerken van m'n telefoon.

Ook wil ik graag de mappen bijwerken, omdat ik het gemerkt dat niet alle nieuwe wegsituaties in de mappen zijn verwerkt. Net heb ik de nieuwste Nokia Ovi Suite gedownload en die werkt prima. Ik kan ook nieuwe mappen (landen) toevoegen (en ook huidige verwijderen), maar ik kan nergens zien of mijn huidige mappen veroudert zijn tov de mappen die nu worden aangeboden. Is er een manier waarop ik dat kan zien? Of zegt Nokia Ovi Suite dat dan vanzelf?

Edit: vraag 2: ik wil updaten naar 071.004 (via Meuktracker gevonden), want mijn telefoon heeft nog 054.005. Maar zowel via de telefoon (SW updates) als via Nokia Ovi Suite vind ie deze update niet..?

[ Voor 16% gewijzigd door Black-Death op 26-07-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paw
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 10:19

paw

Beste tweakers,

gisteren 2 minuten in de regen gefietst met mn e72 in mn broekzak. Nu doet de speaker het niet meer.
Profiel is niet aangepast, laat gewoon geen geluid meer horen. Trillen werkt nog wel, tijdens bellen hoor ik de ander nog gewoon praten... alleen de speaker dus niet. Uit- en inschakelen helpt niet, fabrieksinstellingen herstellen helpt niet.

Kan het zijn dat door dat kleine beetje vocht (veel kan het niet zijn) de speaker kapot is gegaan? En hoe permanent is dit? Ik ben m nu aan het drogen, maar vroeg me dus af of de speakers een bekende zwakke plek zijn van de Nokia e72.

Wellicht dat 1 van jullie iets meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Black-Death schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:56:
Edit: vraag 2: ik wil updaten naar 071.004 (via Meuktracker gevonden), want mijn telefoon heeft nog 054.005. Maar zowel via de telefoon (SW updates) als via Nokia Ovi Suite vind ie deze update niet..?
Zie 4/5 berichten voor je... Probeer de software updater (als je geen branded toestel hebt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
WoC schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:45:
[...]
Zie 4/5 berichten voor je... Probeer de software updater (als je geen branded toestel hebt natuurlijk).
Ook die komt aan met 54..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Ik heb wel via SW-update de mail vernieuwd. Probleem is dat deze nu niet meer zichtbaar is op de homepage (waar dan bijvoorbeeld "Gmail (1)" staat. Weet iemand waar ik dat terug kan instellen? Zoek me al de hele middag de pleuris..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 09:08
Black-Death schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:26:
Ik heb wel via SW-update de mail vernieuwd. Probleem is dat deze nu niet meer zichtbaar is op de homepage (waar dan bijvoorbeeld "Gmail (1)" staat. Weet iemand waar ik dat terug kan instellen? Zoek me al de hele middag de pleuris..
menu -->email -->instellingen -->algemeen -->startscherm -->mailbox invullen.

Ook zou je daar nog een 2e mailbox kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Voor de emaillers: RoadSync 5 is op dit moment in de aanbieding in de Ovi Store, nu voor 4,50 euro (normaal 49,99 dollar).
RoadSync is een programma om je email via exchange op je telefoon te krijgen. Net als Mail for Exchange van Nokia zelf, maar dan zonder de diverse bugs (van horen zeggen, ik heb RoadSync nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ben benieuwd of die ook goed is in Imap. Eens even onderzoeken.

Edit: kan het nergens vinden op de site, ook niet in de support. Ondersteunt het niet dus denk ik.

[ Voor 44% gewijzigd door woekele op 28-07-2011 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr

Email op de E72

Gisteren heb ik na aanleiding van de aanbieding op RoadSync maar weer eens een tijdje geprobeerd om email goed om mijn E72 te krijgen. Hieronder zal ik wat bevindingen posten, misschien dat anderen er ook wat aan hebben. Mocht je nog wat willen weten, vragen zijn welkom.

Ik wilde twee emailadressen op mijn telefoon krijgen: 1. Studentmail van de universiteit Twente (exchange 2003) en 2. Hotmail (pop3 en ActiveSync ondersteuning).

Mail for Exchange
Nokias beroemde/beruchte eigen programma voor exchange email. Op de E72 geintegreerd dus de meesten hier zullen er wel enige ervaring mee hebben. Ook ik heb vele uren lopen vechten met het programma vanwege o.a. subfolders* en beveiligingscertificaten**. Onlangs kwam er een nieuwe firmware uit voor de E72 en daarin zat ook een opgepoetste MfE (3.13).

Hiermee heeft Nokia mijns inzien een behoorlijke stap gemaakt en ik ben eigenlijk best tevreden geworden met dit programma. Subfolders werken, ondersteuning voor agenda, taken en contacten werkt. Zoeken in de emailadressendatabase werkt erg goed. Helaas nog geen Html ondersteuning (bij mij), maar wel syntax-highlighting zodat het allemaal toch best leesbaar is.

Echter, samenwerken met Hotmail ActiveSync werkt nog niet ("Kan niet synchroniseren, neem contact op met systeembeheerder". Een veelgehoord maar nog niet opgelost probleem.) dus daarvoor zul je een van de volgende opties moeten gebruiken.

*Bij mij liet MfE lange tijd maar een paar van de subfolders zien die ik had in mijn mailbox. Er leek geen structuur in te zitten, het hing niet af van de naam van de map, het nest-niveau of het aantal submappen. Het blijkt nu dat Microsoft Exchange twee soorten mappen heeft, 'personal' en 'generic'. Waarom dit is, is mij niet duidelijk en Microsoft zelf ook niet helemaal geloof ik. Zo maakt Microsoft Outlook mappen aan volgens het type 'generic' terwijl de web-interface (OWA) van de exchangeserver de mappen van het 'personal' type creëert. Nokia gaat hier vervolgens ook weer 'voorbeeldig' mee om door alleen het type 'personal' te ondersteunen (je moet er maar opkomen). Uiteindelijk dus alle mappen opnieuw gemaakt in de OWA, de emails verplaatst en eindelijk, ook de submappen zichtbaar op mijn telefoon.

**Wanneer Nokia je vraagt om een certificaat te accepteren kun je kiezen om dit eenmalig of voor altijd te doen. Vaak echter, lijkt het erop dat bij het kiezen van 'altijd', dit niet doorkomt, waardoor je gedwongen wordt om het certificaat dan maar voor één keer te accepteren, en je dus bezig blijft. Dit komt doordat er iets fout gaat wanneer de telefoon een certificaat probeerd te overschrijven. Verwijder eerst het certificaat van je telefoon (bed. paneel/instellingen/algemeen/beveiliging/certificaatbeheer) hierna kun je eindelijk het certificaat voor altijd accepteren.

RoadSync
Nu de app in de aanbieding was op de Ovi Store toch maar even geprobeerd.
RoadSync is een third party app van DataViz die het ActiveSync protocol van Microsoft ondersteund (en alleen dat protocol). Op die manier kun je dus een Exchange mailbox toevoegen op je telefoon, bijvoorbeeld omdat je er al één hebt in je Mail for Exchange programma of omdat je helemaal gek wordt van Nokias app en iets anders wilt.

Ondersteuning van het ActiveSync protocol kun je best aan DataViz overlaten. Alle email wordt netjes opgehaald, inclusief submappen, en daarnaast kun je instellen of je ook je je agenda, taken en contacten wilt synchroniseren.

Het programma zelf is echter niet helemaal vlekkeloos. Ten eerste, RoadSync draait op de voorgrond van je telefoon om te syncen. Het blijft dus aanwezig in het lijstje met draaiende programmas. (Ik heb ook ergens gelezen dat voorgrondprogrammas een lagere prioriteit krijgen in het geheugenbeheer, waardoor RoadSync sneller afgekapt zou worden, wat zou leiden tot crashes. Dit heb ik nog niet meegemaakt.) Daarnaast is RoadSync nogal een geheugenvreter, de eerste keer synchroniseren levert rustig een niet meer reagerende telefoon op wat toch even kan duren en ook in later gebruik merk je dat je telefoon het soms een beetje moeilijk heeft.

Op de interface heb ik ook nog wat aanmerkingen. Hoewel RoadSync subfolders ondersteund zitten deze wel ver weggestopt. Wil je dus even een ander mailtje lezen, zit je toch weer eindeloos te klikken. Daarnaast wilde RoadSync de emails niet in Html-opmaak laten zien (wat het programma aan de gebruikte servers wijtte) en schakelt het over naar tekst. Dit doet 'ie naar mijn mening echter niet goed, de meeste emails zien er niet uit, waar andere programmas dit op een wat elegantere manier oplossen. (Moet gezegd worden, bij RoadSync is het mogelijk om de tekstgrootte aan te passen, wat ik nog niet gedaan heb. Wellicht dat het daar iets beter van wordt.)

Middle-ware programmas (Nokia messaging, Emoze, Mobiquus)
Een andere manier om je emails met je telefoon te laten synchroniseren is gebruik te maken van zogenaamde middle-ware programmas. Dit zijn services die voor jou de email ophalen bij je provider en vervolgens naar je telefoon sturen. Dit kun je gebruiken als bovenstaande opties voor jou niet goed werken of als je emailprovider geen ActiveSync ondersteund.

Nokia zelf levert ook een middle-ware dienst in de vorm van Nokia messaging (messaging.nokia.com) waar je verschillende email accounts kunt toevoegen. Hierbij kun je ook tot tien subfolders aanvinken die ook gesynchroniseerd moeten worden, zelfs als je emailprovider geen Imap of ActiveSync ondersteund (Hotmail). Ook kun je met Nokia messaging je emails als Html op je telefoon bekijken.

Ik heb uiteindelijk mijn Hotmail daarom maar hier onder gebracht nadat MfE al in gebruik was en RoadSync niet aan Html doet. Ik heb negen subfolders, dus dat ging goed.

Andere middle-ware programmas zijn Emoze en Mobiquus. Ik heb ze uiteindelijk maar niet geprobeerd aangezien ik het toch een beetje onprettig vind om mijn gegevens bij zulke programmas achter te laten, Nokia vertrouw ik dan toch wat meer.

[ Voor 98% gewijzigd door simonr op 28-07-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds vandaag een nokia e72. Nu staat er boven in het scherm ter hoogte van de provider een rode v. Weet iemand wat dit is?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Vodafone branding wellicht?

@simonr, wat vind je van profimail? Die exchange-mail zou je ook met imap kunnen doen (tenzij je ook agendas enzo gebruik?)

[ Voor 70% gewijzigd door woekele op 30-07-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het instellen van mijn email krijg ik steeds het bericht: kan geen mailbox maken.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Sinds zaterdag heb ik een e72, maar het is mijn ding precies niet... ofwel moet ik hem nog gewoon worden...
Er werken een aantal dingen niet (internet) en ik ken er niet genoeg van om zomaar wat beginnen te herzetten...
Toen ik hem de eerste keer aanzette vroeg hij om email in te stellen. Dit heb ik gedaan (hotmail) en werkt ook. Verder kan ik ook op sites zoals google en kan ik op msn chatten.
Wat werkt er niet: facebook!
Als ik naar toepassingen → facebook ga, kom ik op het scherm om mijn email en wachtwoord in te geven. Als ik dit gedaan heb en op aanmelden klik, krijg ik: "beveiligde verbinding wordt geopende. inhoud blijft onzichtbaar voor anderen. doorgaan?" Als ik dan "ja" aanduidt, kom ik gewoon terug op het beginscherm van facebook en staat er: "je moet je eerst aanmelden". Ook staat er helemaal bovenaan (in het grijze balkje) een slotje als symbool en dat slotje staat er niet als ik naar andere sites ga!
Soms krijg ik ook die melding van beveiligde verbinding als ik naar de ovi winkel wil gaan.
Van het ovi gedoe snap ik ook niet veel...
Heb er een dag over gedaan eer ik die ovi winkel aan de praat kreeg en nu dat vandaag eindelijk gelukt is, gebeurt er nog nix als ik erheen ga. Als ik iets wil downloaden komt er "verbinden" met een balk die volgens mij moet vollopen, maar dit gebeurt niet. Blijft gewoon eeuwig op dat scherm staan...
Wat is dan eigenlijk de bedoeling van die ovi?
Ik hoop dat iemand mij kan zeggen wat ik moet doen want wordt er helemaal gek van!!!

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
@simonr, wat vind je van profimail? Die exchange-mail zou je ook met imap kunnen doen (tenzij je ook agendas enzo gebruik?)
Niet beschikbaar in de Ovi store? En ik gebruik inderdaad ook de agenda en taken.
Probeer eens een andere browser, bijvoorbeeld Opera Mobile, het kan dat de eigen browser van de E72 net iets niet helemaal goed ondersteund, misschien dat Opera dat dan wel doet.

Bij de de Ovi store zou je eens kunnen kijken welke verbinding je gebruikt, en een andere proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 02:16:
Bij het instellen van mijn email krijg ik steeds het bericht: kan geen mailbox maken.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Heb je iets meer info?
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:12:
Sinds zaterdag heb ik een e72, maar het is mijn ding precies niet... ofwel moet ik hem nog gewoon worden...
Er werken een aantal dingen niet (internet) en ik ken er niet genoeg van om zomaar wat beginnen te herzetten...
[...]
Bekijk eens hier of er nieuwe firmware is voor je E72 en installeer dit via Ovi Suite (op je PC). Kan best zijn dat de facebook app bijvoorbeeld verouderd is.

[ Voor 18% gewijzigd door WoC op 03-08-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of het mogelijk is om de emoticons in een sms uit te zetten?
Ik vond het wel best zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Sinds gisteren heb ik een E72 ‘voor erbij’. Nu valt me een dingetje op;

Het beeldschermpje lijkt er ietwat scheef in te zitten. Als ik de onderrand van het scherm bekijk,
lijkt deze links lager te zitten dan rechts. Het is maar heeeeel ietsje en ik kan goed mierenn**ken, maar toch.

Komt dit vaker voor? Ik heb ook een tijdje een C5 gehad, en die had ook een ietwat scheef schermpje.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zijn alle problemen nu opgelost, had iets te maken met de packet gegevens van mijn provider. Email doet het goed en zelfs mijn navigatie doet het nu prima.
Na een harde reset en een vinkje in het systeem van telfort heb ik er een heel fijn toestel aan

Verwijderd

Ik wil graag de nokia e72 aanschaffen..

maar nu twijfel ik welke kleur, zwart, wit of topaz...ben bang dat wit echtheel snel vies wordt en verslijt? en weet niet of er perse veel verschil tussen de topaz of de zwarte zit...wat zijn jullie ervaringen?

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:45:
Ik wil graag de nokia e72 aanschaffen..

maar nu twijfel ik welke kleur, zwart, wit of topaz...ben bang dat wit echtheel snel vies wordt en verslijt? en weet niet of er perse veel verschil tussen de topaz of de zwarte zit...wat zijn jullie ervaringen?
Waarom nu nog een E72 aanschaffen en niet een Nokia E6? Het is een fijne telefoon maar wel verouderd in gebruik als je het vergelijkt met andere toestellen. Ja ik praat uit ervaring, heb hem al bijna een jaar.
By the way, bij Nokia slijt het allemaal niet ;) Ook wit niet.

[ Voor 5% gewijzigd door timwijn op 11-08-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn Nokia e72. Sinds gisteren kan ik geen filmpjes meer kijken op youtube. Dit was nooit een probleem, nu wordt het filmpje helemaal niet geladen en blijft het scherm zwart. Ik heb al op internet gezocht maar niets heeft geholpen.

Weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja het is niet alléén bij youtube maar ook andere sites. En ik heb al geprobeerd om Adobe Flash Player te installeren maar dan komt dit: Sorry Adobe Flash Player is not available from adobe.com for your device's operating system or browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

Waarom nu nog een E72 aanschaffen en niet een Nokia E6? Het is een fijne telefoon maar wel verouderd in gebruik als je het vergelijkt met andere toestellen. Ja ik praat uit ervaring, heb hem al bijna een jaar.
dat is voor mij geen probleem heb tweedehands een in nieuwstaat e72 gekocht had nog een samsung e740 dus voor mijn doen ben ik erg vooruit gegaan :)
ben voor een witte gegaan overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:08:
Ik heb een probleempje met mijn Nokia e72. Sinds gisteren kan ik geen filmpjes meer kijken op youtube. Dit was nooit een probleem, nu wordt het filmpje helemaal niet geladen en blijft het scherm zwart. Ik heb al op internet gezocht maar niets heeft geholpen.

Weet er dan niemand een oplossing? Ik heb intussen van alles geprobeerd maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bij mij werkt youtube ook niet vanuit de browser. Krijg wel een videoframe en controls te zien, maar beeld blijft zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:45
timwijn schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:23:
[...]
Zou je dat even tegen mijn E72 willen vertellen? Daar beginnen sommige toetsen al behoorlijk onleesbaar te worden, niet dat het wat uitmaakt maar slijten doen ze dus wel :P Hebeen zwart dus met vies worden van wit geen ervaring :).

Ik heb wel een leuk probleem met me telefoon, hij speelt geen inkomende sms toon meer af, opnieuw een toon ingesteld ( origineel op de telefoon, niet op de SD kaart ) en dan gaat het na een reboot even goed, en vervolgens kapt die er weer mee.
Iemand enig idee, heb de afgelopen tijd niks gedownload, geïnstalleerd of wat dan ook veranderd eigenlijk dus tast volledig in het duister wat nou de oorzaak is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Omdat mijn E-72 al een tijdje wazig deed, heb ik vandaag een harde reset uitgevoerd.
Maar nu is ineens mijn geheugenkaart geblokkeerd met een wachtwoord, wat ik zelf niet weet :(
Ik kan het me eigenlijk ook niet veroorloven om hem te formatteren want alles wat ik nodig heb staat juist daar op.
Heeft iemand dit al vaker meegemaakt?
En hoe kan ik dit probleem oplossen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt vet opgelicht met mijn marktplaats koop van de nokia e72. Alhoewel ik (nog) in zijn gebruik niets opmerk is het ding qua uiterlijk helemaal beschadigd. Heb nog nooit zo'n beschadigde telefoon gezien. (daarnaast zijn alle beloofde toebehoren niet meegestuurd behalve de oplader)

anywayyy

Nu moet er echt met spoed een nieuw display worden gekocht...maar zag nu ok dat ze de hele behuizing hebben..want dat is eigenlijk ook nodig maar snap even niet helemaal of daar ook een display al bij zit??

Verder had ik nog een ander vraagje..ik heb nu whatsapp er op staan..hoe zorg ik dat ik dat whatsapp icoontje op mijn scherm kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ook constant een foutmelding dat de packet gegevens niet beschikbaar zijn..wat moet ik hier aan doen? eerst kreeg ik heb bij bepaalde sites of bij dingen maar nu kan ik helemaal het internet niet meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Reset hem eens volledig (*#7370#) en neem anders contact op met je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:44:
Ik ben echt vet opgelicht met mijn marktplaats koop van de nokia e72.
Altijd via tweakers kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wist niet dat ze via deze site ook telefoons verkochten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:08:

Geen idee hoe je precies YouTube filmpjes bekijkt, maar download de laatste versie van de app van http://m.google.com
Hier werkt het prima.
TerminalNL schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:23:
[...]
Ik heb wel een leuk probleem met me telefoon, hij speelt geen inkomende sms toon meer af
[...]
Kan het zijn dat je inbox vol is (inbox op de sim kaart)? Er staat me bij dat dat er iets mee te maken had...

[ Voor 22% gewijzigd door WoC op 17-08-2011 20:57 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.