Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Klopt het dat NS Reisplanner alleen gebruik kan maken van packet-gegevens en niet van wlan?

Dat is irritant, want ik wil juist alleen gebruik maken van wlan. Bij het opstarten van de applicatie lijkt hij automatisch te proberen met 3g te verbinden. Instellingen om de verbindingsopties te wijzigen vind ik niet.

[ Voor 55% gewijzigd door woekele op 29-05-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Vandaag +- 4500 mailtjes binnen gehaald op de E72. Nu werd hij daar uiteraard erg traag van (bleef maar binnen komen), maar zit nu met het probleem dat ik eigenlijk helemaal niets meer kan, omdat hij m'n Exchange box niet kan laden en waardoor de hele boel vast loopt. Blijft wit scherm na opstarten.
Hang ik hem aan de oplader, dan gaan de oplaad streepjes wel lopen, maar dat is ook het enige wat nog werkt.
USB kabel> pc dan reageert het toetstel/pc niet.

Iemand enig idee wat ik dan nog kan proberen, waarbij de oplossing waarschijnlijk is om die Exchange box te kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
woekele schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:57:
Klopt het dat NS Reisplanner alleen gebruik kan maken van packet-gegevens en niet van wlan?

Dat is irritant, want ik wil juist alleen gebruik maken van wlan. Bij het opstarten van de applicatie lijkt hij automatisch te proberen met 3g te verbinden. Instellingen om de verbindingsopties te wijzigen vind ik niet.
Ik gebruik die app niet meer (veel te traag) maar maak gebruik van http://m.ns.nl. Omdat dit dan via de browser werkt, kun je kiezen voor WLAN of packet-data.

Bij sommige apps zijn er extra instelmogelijkheden voor het toegangspunt en toegang tot telefoon, berichten, netwerk, userdata, gps etc. Dit kun je vinden via (Engels menu): Menu - Ctrl. panel - App. mgr. - Installed apps. - app naar keuze - options - settings.
Deze settings zijn niet bij alle apps in te stellen, dus ik weet niet zeker of het bij de NS planner kan. Wel kan het oa bij de Gmail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Japie Gijs schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:26:
Vandaag +- 4500 mailtjes binnen gehaald op de E72. Nu werd hij daar uiteraard erg traag van (bleef maar binnen komen), maar zit nu met het probleem dat ik eigenlijk helemaal niets meer kan, omdat hij m'n Exchange box niet kan laden en waardoor de hele boel vast loopt. Blijft wit scherm na opstarten.
Hang ik hem aan de oplader, dan gaan de oplaad streepjes wel lopen, maar dat is ook het enige wat nog werkt.
USB kabel> pc dan reageert het toetstel/pc niet.

Iemand enig idee wat ik dan nog kan proberen, waarbij de oplossing waarschijnlijk is om die Exchange box te kunnen verwijderen.
Die 4500 mailtjes staan in de inbox van je Exchange account? Misschien kun je via Outlook of een andere mail app die mailtjes naar een tijdelijke submap verplaatsen zodat de inbox zo goed als leeg is. Je telefoon gaat dan wel een keer syncen en dan zou het wat minder vol moeten zijn.

Je kunt geloof ik per account instellen hoeveel berichten je telefoon ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

WoC schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:38:
[...]

Ik gebruik die app niet meer (veel te traag) maar maak gebruik van http://m.ns.nl. Omdat dit dan via de browser werkt, kun je kiezen voor WLAN of packet-data.

Bij sommige apps zijn er extra instelmogelijkheden voor het toegangspunt en toegang tot telefoon, berichten, netwerk, userdata, gps etc. Dit kun je vinden via (Engels menu): Menu - Ctrl. panel - App. mgr. - Installed apps. - app naar keuze - options - settings.
Deze settings zijn niet bij alle apps in te stellen, dus ik weet niet zeker of het bij de NS planner kan. Wel kan het oa bij de Gmail app.
Oh ja, denk dat ik ook maar via de browser ga doen dan.

Voor de NS-app kan je inderdaad in app mgr instellen welke verbinding hij moet gebruiken. Maar je kan dan alleen 1 specifieke WLAN-verbinding opgeven. Niet wlan in het algemeen. Als je switcht tussen werk/thuis niet echt handig dus. http://m.ns.nl it is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:13
woekele schreef op maandag 30 mei 2011 @ 06:32:
[...]
Maar je kan dan alleen 1 specifieke WLAN-verbinding opgeven. Niet wlan in het algemeen. Als je switcht tussen werk/thuis niet echt handig dus. http://m.ns.nl it is :P
Gewoon SmartConnect instellen/gebruiken : daar je WLAN-toegangspunten in onderbrengen en afhankelijk wat ie vindt, gebruikt ie die wlan.
Eventueel kan je nog een dataconnectie aan toevoegen en die de laagste prioriteit geven, zodat ie eerst wlan neemt en als ie geen wlan vindt, de dataconnectie

Als je die smartconnect groep instelt voor de andere toepassingen ook, dien je maar op 1 plaats een toegangspunt toe te voegen/te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ah! Fijn. Nu ik op smartconnect zoek in dit topic zie ik dat er ook al veel over gesproken is. Had ik kunnen zelf kunnen vinden, mijn excuus ;) Hiermee kan ik wel even een tijdje aan de slag, tnx :)

Edit: krijg nou tieten, Smartconnect staat er al op :P

[ Voor 12% gewijzigd door woekele op 30-05-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Initieel aparte download, dan via firmware (buggy) meegeleverd, fix voor gekomen, en sinds de laatste of voorlaatste firmware dus gewoon meegeleverd.

Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Hoe koppel je een app bijvoorbeeld whatsapp aan een smartconnect group..... Waar/hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Soms kan het in de instellingen van het programma zelf, dat je kan opgeven dat hij moet verbinden via je smartconnectgroup.

Soms kan in je applicatiebeheer-scherm per app instellen welke verbinding ze moeten gebruiken.

Misschien dat sommige apps je standaardverbinding pakken. In dat geval zou ik je smartconnectgroup op standaard zetten bij de bestemmingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hallo allen!

Sinds de laatste firmware, heb ik problemen met de html mail.
Afbeeldingen worden niet meer getoond, ondanks dat "afbeeldingen tonen" op "Ja" staat.

Beste voorbeeld is de html mail van IBOOD die ik elke dag binnen krijg.
Afbeeldingen zijn daar niet te zien.
Iemand nog een idee?

Reset of opnieuw flashen ga ik niet doen. Dan zal ik er maar met leren leven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
hanzer schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:38:
Hallo allen!

Sinds de laatste firmware, heb ik problemen met de html mail.
Afbeeldingen worden niet meer getoond, ondanks dat "afbeeldingen tonen" op "Ja" staat.

Beste voorbeeld is de html mail van IBOOD die ik elke dag binnen krijg.
Afbeeldingen zijn daar niet te zien.
Iemand nog een idee?

Reset of opnieuw flashen ga ik niet doen. Dan zal ik er maar met leren leven :-)
Misschien een keer de nieuwste mailclient opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:52
Ik heb even een vraag over de navigatie die op de E72 zit. Is de internetverbinding tijdens de navigatie altijd actief? Stel, ik reis een stukje door Belgie met de navigatie, dan wordt dat vrij prijzig lijkt me?

In offline mode is de navigatie sowieso niet beschikbaar, en dat vind ik vrij vreemd, want een TomTom heeft toch ook geen internetverbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Black-Death schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:34:
Ik heb even een vraag over de navigatie die op de E72 zit. Is de internetverbinding tijdens de navigatie altijd actief? Stel, ik reis een stukje door Belgie met de navigatie, dan wordt dat vrij prijzig lijkt me?

In offline mode is de navigatie sowieso niet beschikbaar, en dat vind ik vrij vreemd, want een TomTom heeft toch ook geen internetverbinding..
Offline mode deactiveert ook GPS (is ook een signaal tenslotte)

Kwestie van deze stappen doorlopen om hoge kosten te voorkomen;

http://discussions.europe...a-and-roaming/td-p/610361

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Flappiewappie schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:38:
[...]

Offline mode deactiveert ook GPS (is ook een signaal tenslotte)

Kwestie van deze stappen doorlopen om hoge kosten te voorkomen;

http://discussions.europe...a-and-roaming/td-p/610361
Okee bedankt voor de link.
Blijf het toch vreemd vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
Hallo allemaal,

Ik ben een E72 gebruiker vanaf het begin en ken het toestel inmiddels redelijk goed. Echter voor mijn werk is het soms nodig groep smsjes (groep 281 contacten) te sturen. In de telefoon heb ik hier een aparte groep voor gemaakt en als ik een SMS opstel dan kan ik ook ervoor kiezen om de groep te smssen. Vervolgens vraagt de telefoon PER CONTACTPERSOON of het bericht naar het 06 nummer of het e-mailadres gestuurd moet worden. Totaal onpraktisch om dit voor ieder smsje 281 keer te doen. Vanuit OVI suite kan ik direct de groep smssen maar ik heb niet altijd mijn laptop bij de hand.

Stappen die ik volg
-> menu -> berichten -> nieuw bericht maken -> textbericht--> contactpersoon invoegen -> aan: groep selecteren

Iemand ideeën, ben nog geen goed groupsms programma tegengekomen in de ovi store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
KinG PopLa schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:09:
Hallo allemaal,

Ik ben een E72 gebruiker vanaf het begin en ken het toestel inmiddels redelijk goed. Echter voor mijn werk is het soms nodig groep smsjes (groep 281 contacten) te sturen. In de telefoon heb ik hier een aparte groep voor gemaakt en als ik een SMS opstel dan kan ik ook ervoor kiezen om de groep te smssen. Vervolgens vraagt de telefoon PER CONTACTPERSOON of het bericht naar het 06 nummer of het e-mailadres gestuurd moet worden. Totaal onpraktisch om dit voor ieder smsje 281 keer te doen. Vanuit OVI suite kan ik direct de groep smssen maar ik heb niet altijd mijn laptop bij de hand.

Stappen die ik volg
-> menu -> berichten -> nieuw bericht maken -> textbericht--> contactpersoon invoegen -> aan: groep selecteren

Iemand ideeën, ben nog geen goed groupsms programma tegengekomen in de ovi store
Dit probleem ben ik ook tegengekomen bij groepsberichten versturen. De oplossing is (helaas wel per contactpersoon) instellen wat het standaardnummer is voor een sms. Dit kan in de contactenlijst een contact te openen -> opties -> standaardnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
Black-Death schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:12:
[...]
Dit probleem ben ik ook tegengekomen bij groepsberichten versturen. De oplossing is (helaas wel per contactpersoon) instellen wat het standaardnummer is voor een sms. Dit kan in de contactenlijst een contact te openen -> opties -> standaardnummers.
Super! Ben er dan even een uurtje mee bezig maar loont wel de moeite, dank voor de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Black-Death schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:15:
[...]
Okee bedankt voor de link.
Blijf het toch vreemd vinden..
Het is niet vreemd dat alle radio signalen, inclusief GPS, worden uitgeschakeld als je het complete toestel in offline mode zet. Zover ik weet is dat bij alle toestellen zo.

Je kunt Ovi-Maps prima gebruiken zonder als de telefoon online is, maar zonder dataverkeer. Start Maps, ga naar Options - Settings - Internet en kies bij Connection voor Offline. Er zal nu geen verbinding met internet worden gezocht.

Een andere (of aanvullende) optie waarvoor je kunt kiezen is het programma SmartConnect (standaard geïnstalleerd). Stel hier in dat bijvoorbeeld je WLAN thuis het 1e toegangspunt is en je 3G verbinding je 2e toegangspunt. In alle apps die je gebruikt, dus ook Ovi Maps, geef je dan aan dat de verbinding via het aangemaakte SmartConnect toegangspunt moet lopen. Zo loopt thuis alles via WLAN en onderweg alles via 3G. Als je dan naar het buitenland gaat, mik je je 3G verbinding tijdelijk uit SmartConnect en kunnen je apps niet meer via 3G verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Ik heb een vraagje, mijn toestel is laatst op de grond gevallen, en nu is het onderstukje een beetje los. Met onderstukje bedoel ik dat gedeelte waar de microfoon zich bevind. Hoe zou ik die kunnen verstevigen? zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobiset.ru/photos/2009/november/11/nokia_e72/p21.jpg

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:32:

Het is niet vreemd dat alle radio signalen, inclusief GPS, worden uitgeschakeld als je het complete toestel in offline mode zet. Zover ik weet is dat bij alle toestellen zo.
GPS is alleen ontvangst dus dat blijft wel gewoon werken. Wat echter niet meer werkt in offline modus is A-GPS via telefoonmasten of internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
WoC schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:32:
[...]

Je kunt Ovi-Maps prima gebruiken zonder als de telefoon online is, maar zonder dataverkeer. Start Maps, ga naar Options - Settings - Internet en kies bij Connection voor Offline. Er zal nu geen verbinding met internet worden gezocht.

Een andere (of aanvullende) optie waarvoor je kunt kiezen is het programma SmartConnect (standaard geïnstalleerd). Stel hier in dat bijvoorbeeld je WLAN thuis het 1e toegangspunt is en je 3G verbinding je 2e toegangspunt. In alle apps die je gebruikt, dus ook Ovi Maps, geef je dan aan dat de verbinding via het aangemaakte SmartConnect toegangspunt moet lopen. Zo loopt thuis alles via WLAN en onderweg alles via 3G. Als je dan naar het buitenland gaat, mik je je 3G verbinding tijdelijk uit SmartConnect en kunnen je apps niet meer via 3G verbinden.
Ik bedoelde dat ik het vreemd vond dat dataverkeer altijd beschikbaar moest zijn als navigatie gebruikt werd, maar dat is kennelijk niet het geval. Bedankt voor de uitleg d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik vraag me trouwens af wat al die verschillende gps-opties betekenen. Ik heb er 5:

Bluetooth GPS: lijkt me duidelijk, is alleen als je nog een extra gps-apparaat hebt oid.
Assisted GPS: ?
Integrated GPS: duidelijk. De GPS-ontvanger in de telefoon.
Wi-Fi/netwerk: ?
Op basis van netwrk: ?

Vooral het verschil tussen de 3 onbekenden en of je er wel of niet dataverkeer voor nodig hebt vind ik vaag.

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 08-06-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
woekele schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:47:

Bluetooth GPS: lijkt me duidelijk, is alleen als je nog een extra gps-apparaat hebt oid
Assisted GPS:
Integrated GPS: duidelijk. De GPS-ontvanger in de telefoon (geen data)
Wi-Fi/netwerk:
Op basis van netwrk:
Assisted GPS:
gps ontvanger in telefoon geholpen door data verbinding (info over positie, berekening, datagebruik).
Integrated GPS:
duidelijk. De GPS-ontvanger in de telefoon (geen data)
Wi-Fi/netwerk:
Via wifi connectie (ip) plaatsbepaling denk ik, maar kan ook de lijst van ssids die uniek zijn voor een locatie (verzameld door verscheide bedrijven). (datagebruik)
Op basis van netwrk:
Huidige netwerkmastid doorsturen, die plek is nl vast. Dit zie je in Ovi door een grote rode cirkel op de kaart (het bereik van de toren). (datagebruik)

[ Voor 3% gewijzigd door epTa op 08-06-2011 17:23 . Reden: layout ]

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hmmm, interessant, tnx. Ik heb al die opties aan en data aan en ik zie ook dat hij data gebruikt tijdens het open hebben van maps, maar ik liep vanmiddag 10 minuten in Hengelo, maar toch bleef maps nog steeds op Terschelling staan (waar ik afgelopen weekend was). Er stond de hele tijd: positie bepalen... Als ik het goed begrijp moet hij toch in elk geval vrij snel kunnen oppikken dat ik ergens in het bereik van de netwerkmast in Twente ben en niet een paar 100km verderop.

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 08-06-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
epTa schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:20:
[...]

Op basis van netwrk:
Huidige netwerkmastid doorsturen, die plek is nl vast. Dit zie je in Ovi door een grote rode cirkel op de kaart (het bereik van de toren). (datagebruik)
Is dat dan waarvan Google Maps gebruikt maakt bij de plaatsbepaling? Want dan staat er ook altijd een cirkel in het scherm (overigens is het midden ervan meestal wel de exacte locatie waar ik ben..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Als je geen data wilt gebruiken dan moet je hem alleen op integrated GPS zetten, en de 'online' functie in maps uit. Dan ben je volledig offline. Het krijgen van een fix duurt vaak wel erg lang, dus ik zet Assisted GPS, en op basis van wifi/netwerk ook altijd aan, ook al ben ik in het buitenland. Het kost maar een paar kB en dat is mij die snelle fix wel waard... zo duur is internet ook weer niet zonder bundel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:24:
[...]

GPS is alleen ontvangst dus dat blijft wel gewoon werken. Wat echter niet meer werkt in offline modus is A-GPS via telefoonmasten of internet.
Je hebt gelijk. Als je het profiel van de telefoon op offline zet, blijft de ingebouwde GPS werken, net geprobeerd. Ik dacht dat in het offline profiel alle signalen van en naar de telefoon geblokkeerd werden, maar dat is dus niet zo.
Black-Death schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:01:
[...]

Is dat dan waarvan Google Maps gebruikt maakt bij de plaatsbepaling? Want dan staat er ook altijd een cirkel in het scherm (overigens is het midden ervan meestal wel de exacte locatie waar ik ben..)
Nee, als je gebruikt maakt van plaatsbepaling (My location) zonder GPS, dan heb je een blauw stipje met daaromheen een cirkel. Op basis van plaatsbepaling via netwerk en masten is dat een schatting waar je bent. Als je GPS aan staat en een fix heeft, dan zie je alleen dat bolletje en niet de ring er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
maarud schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:30:
Als je geen data wilt gebruiken dan moet je hem alleen op integrated GPS zetten, en de 'online' functie in maps uit. Dan ben je volledig offline. Het krijgen van een fix duurt vaak wel erg lang, dus ik zet Assisted GPS, en op basis van wifi/netwerk ook altijd aan, ook al ben ik in het buitenland. Het kost maar een paar kB en dat is mij die snelle fix wel waard... zo duur is internet ook weer niet zonder bundel. ;)
Ik heb nu die online functie in Maps uit, maar als ik in Nederland begin met rijden en door Belgie ga bijvoorbeeld, en ik heb de Roaming-waarschuwing aan, gaat ie dus niet het internet op voordat ik toestemming geef right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Laatst online: 16:26

PhilipvD

Ondertiteld

Ik heb sinds gister de E72 (ben er erg tevreden mee) maar loop toch tegen een paar problemen op. Mijn onbeperkt internet bundel wordt pas 1 juli geactiveerd, en tot die tijd wil ik eigenlijk liever geen gebruik maken van 3G.
Ik heb mijn wifi verbinding thuis al op prio 1 gezet in SmartConnect en 3G op 2. Maar de telefoon maakt nog steeds automatisch verbinding met 3G ongeacht of er wifi beschikbaar is of niet.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat bij elke verbindingspoging er alleen naar de instellingen van SmartConnect wordt geluisterd? Want als ik in het bed. paneel -> Instellingen -> Verbinding -> Bestemmingen alle 3G toegangpunten verwijder behalve het toegangspunt van SmartConnect dan worden die toegangspunten automatisch ook uit SmartConnect gehaald.

(Pff wat een dilemma :P)

[ Voor 0% gewijzigd door PhilipvD op 09-06-2011 18:27 . Reden: typo ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Black-Death schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:08:
[...]

Ik heb nu die online functie in Maps uit, maar als ik in Nederland begin met rijden en door Belgie ga bijvoorbeeld, en ik heb de Roaming-waarschuwing aan, gaat ie dus niet het internet op voordat ik toestemming geef right?
Bij instellingen -> connectiviteit (oid) kan je ook spelen met de internet- en roaminginstellingen. Volgens mij zit er bij de instelllingen van Maps ook wel een roaming optie. Als je dus in het buitenland gaat verbind hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
PhilipvD schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:06:
Ik heb sinds gister de E72 (ben er erg tevreden mee) maar loop toch tegen een paar problemen op. Mijn onbeperkt internet bundel wordt pas 1 juli geactiveerd, en tot die tijd wil ik eigenlijk liever geen gebruiken maken van 3G.
Ik heb mijn wifi verbinding thuis al op prio 1 gezet in SmartConnect en 3G op 2. Maar de telefoon maakt nog steeds automatisch verbinding met 3G ongeacht of er wifi beschikbaar is of niet.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat bij elke verbindingspoging er alleen naar de instellingen van SmartConnect wordt geluisterd? Want als ik in het bed. paneel -> Instellingen -> Verbinding -> Bestemmingen alle 3G toegangpunten verwijder behalve het toegangspunt van SmartConnect dan worden die toegangspunten automatisch ook uit SmartConnect gehaald.

(Pff wat een dilemma :P)
Als je niet via 3G wilt internetten, dan zou ik gewoon alle 3G toegangspunten verwijderen (uit SmartConnect en uit de bestemmingen). Die kun je later makkelijk weer terugzetten als je een abonnement hebt. Als je thuis een keer op een 'dooie' plek van je wifi stuit, dan gaat hij ook niet verbinden over 3G.

Verder moet je je apps (mail, maps, Google Maps, Skype, Whatsapp en alles wat maar internet nodig kan hebben) wel instellen dat ze als toegangspunt SmartConnect gebruiken. Als je daar een ander toegangspunt zoals Internet laat staan, dan werkt dat SmartConnect natuurlijk niet zoals bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

WoC schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:19:
[...]
Als je niet via 3G wilt internetten, dan zou ik gewoon alle 3G toegangspunten verwijderen (uit SmartConnect en uit de bestemmingen). Die kun je later makkelijk weer terugzetten als je een abonnement hebt. Als je thuis een keer op een 'dooie' plek van je wifi stuit, dan gaat hij ook niet verbinden over 3G.

Verder moet je je apps (mail, maps, Google Maps, Skype, Whatsapp en alles wat maar internet nodig kan hebben) wel instellen dat ze als toegangspunt SmartConnect gebruiken. Als je daar een ander toegangspunt zoals Internet laat staan, dan werkt dat SmartConnect natuurlijk niet zoals bedoeld.
Bedankt, het is op deze manier inderdaad gelukt.

Nu heb ik nog een probleem, als ik probeer mijn email accounts in te stellen (bijv. Gmail) dan kom ik niet verder dan het wachtwoord.. na invoeren van het wachtwoord springt hij weer terug naar het selectiescherm of je Gmail, Hotmail e.d. wilt kiezen.

Via google gezien dat er wel meer mensen zijn met dit probleem, heb alleen nog geen werkende oplossing gevonden behalve een aparte push mail client 'emoze'. Dat is uiteindelijk mijn alternatief maar heb toch liever de mail client van nokia.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
PhilipvD schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:26:
[...]
Nu heb ik nog een probleem, als ik probeer mijn email accounts in te stellen (bijv. Gmail) dan kom ik niet verder dan het wachtwoord.. na invoeren van het wachtwoord springt hij weer terug naar het selectiescherm of je Gmail, Hotmail e.d. wilt kiezen.
[...]
Waarom het terugspringt naar het selectiescherm weet ik niet. Wis in ieder geval even het gemaakte account. Lees dan mijn uitleg hier. Dan zou het moeten werken (mijn daar vermelde sync probleem is inmiddels verholpen). Je maakt dus een IMAP account aan met de Gmail gegevens, en gebruikt niet de ingebouwde Gmail optie. Logisch he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Geweldig, zo werkt het inderdaad wel. Heb het toestel nu redelijk naar mijn wensen ingericht, loop alleen nog tegen de toetsenblokkering op. Dat je moet blokkeren door de aan/-uit toets 1x in te drukken en dan toetsenblokkering kiezen.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

woekele schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:21:
Hmmm, interessant, tnx. Ik heb al die opties aan en data aan en ik zie ook dat hij data gebruikt tijdens het open hebben van maps, maar ik liep vanmiddag 10 minuten in Hengelo, maar toch bleef maps nog steeds op Terschelling staan (waar ik afgelopen weekend was). Er stond de hele tijd: positie bepalen... Als ik het goed begrijp moet hij toch in elk geval vrij snel kunnen oppikken dat ik ergens in het bereik van de netwerkmast in Twente ben en niet een paar 100km verderop.
Pikt hij bij jullie allemaal wel snel op waar je (ongeveer) bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
woekele schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:56:
[...]

Alleen als ik de andere opties voor positiebepaling ook aanzet (op basis van wifi, assisted, etc etc), dan binnen 5 seconden. Anders kan ik wachten tot ik een ons weeg xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
PhilipvD schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:56:
Geweldig, zo werkt het inderdaad wel. Heb het toestel nu redelijk naar mijn wensen ingericht, loop alleen nog tegen de toetsenblokkering op. Dat je moet blokkeren door de aan/-uit toets 1x in te drukken en dan toetsenblokkering kiezen.
Dat kan ook sneller door eerst op de knop links boven (menu) en direct daarna rechtsboven (camera) te drukken.
woekele schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:56:
[...]
Met assisted GPS en nog wat positioning methoden aan heb ik zelfs in huis binnen enkele seconden een fix. Met enkel GPS krijg ik binnen geen fix. Buiten gaat het de ene keer snel, de andere keer erg langzaam.

[ Voor 31% gewijzigd door WoC op 09-06-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ah, jullie opmerkingen maakten het duidelijk dat er iets niet goed was op mijn telefoon en inderdaad, ik bleek niet de laatste updates te hebben. Nieuwste geïnstalleerd en nu pakt hij de fix inderdaad erg snel. Mooi, ook weer opgelost.

En ook gelijk uitgevonden hoe je je compas kunt gebruiken tijdens ovi maps: de 5 indrukken zodat de kleur van dat rondje linksonderin verandert. Vervolgens achtjes draaien met je telefoon zodat het compas gekalibreerd wordt. Zogauw de cirkel groen is, doet hij het. Vervolgens draait de map met je mee. Dat is veel handiger dan een statische map als je een route wilt lopen.

Alleen jammer dat hij je positie alleen wil weergeven op een straat en niet daarbuiten. (dus als je hem aanzet in de trein zie je hem van straat naar straat verspringen, die dicht bij het spoort liggen, ipv dat hij gewoon het spoor volgt)

[ Voor 22% gewijzigd door woekele op 10-06-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
woekele schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:43:
[...]
Alleen jammer dat hij je positie alleen wil weergeven op een straat en niet daarbuiten. (dus als je hem aanzet in de trein zie je hem van straat naar straat verspringen, die dicht bij het spoort liggen, ipv dat hij gewoon het spoor volgt)
Ik weet niet of je een databundel hebt, maar je zou Google Maps eens kunnen proberen. Ik rijd dan wel netjes over het spoor in plaats van de weg.

Ovi Maps heeft het (bij mij) wel vaker moeilijk met het GPS signaal. Als ik bijvoorbeeld over een viaduct rij, dan wil het bolletje nog wel eens naar de weg eronder springen, met de melding dat ik dus verkeerd rij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb dit ook in het E71 topic geplaatst. Maar ik vraag het hier ook maar even omdat ik een maat heb met een E72 waar de NOS Teletekst applicatie ook op staat. En ook hij kan hem niet meer in de Ovi Store vinden voor zijn telefoon.

Dus weet iemand of de app NOS Teletekst nog ergens te krijgen is? Hij is namelijk niet meer in de Ovi Store te vinden :( Weet iemand of ze deze app voor goed hebben verwijderd? En waarom?

Ik heb nog wel de NOS Teletekst app op een andere Nokia E71 (en een maat met een E72) staan. Is het dan mogelijk om die app van de ene E71 of een E72 naar de andere E71 te kopieren? Of is er misschien een plaats op het toestel (de E71 of de E72) waar het installatiebestand staat van die NOS Teletekst applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:35:
Dus weet iemand of de app NOS Teletekst nog ergens te krijgen is? Hij is namelijk niet meer in de Ovi Store te vinden :( Weet iemand of ze deze app voor goed hebben verwijderd? En waarom?
Ik heb de losse installer nog wel (nooit vertrouwen op cloud- en appshop storage, dat zie je maar weer), maar je hebt er niks meer aan. Als je die start krijg je een schermpje dat de applicatie niet meer ondersteund wordt en krijg je geen nieuws te zien. Je kunt beter een bookmark aanmaken naar http://m.nos.nl/ en die openen, dat lijkt er nog het meeste op (volgens mij was die nos.nl app ook alleen maar een soort RSS reader of zo, soms zag je de html code nog in plaintext staan).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds een aantal dagen een E72.
Nu wil ik verbinden net mijn Netgear router maar dat lukt niet.
Als ik het mac adres opvraag van de E72 dan voer ik die in bij de Netgear maar geeft hij aan dat het mac adres te kort is. Klopt ook wel aangezien de andere mac adressen van de computer langer zijn.
Ik dacht het dus op te lossen door er 00: voor te zetten. De Netgear accepteerd het mac adres nu wel, maar de E72 wil nog steeds niet inloggen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:39:
Ik heb ook sinds een aantal dagen een E72.
Nu wil ik verbinden net mijn Netgear router maar dat lukt niet.
Als ik het mac adres opvraag van de E72 dan voer ik die in bij de Netgear maar geeft hij aan dat het mac adres te kort is. Klopt ook wel aangezien de andere mac adressen van de computer langer zijn.
Ik dacht het dus op te lossen door er 00: voor te zetten. De Netgear accepteerd het mac adres nu wel, maar de E72 wil nog steeds niet inloggen.
Iemand een idee?
Wat voor foutmeldingen krijg je op je telefoon? Wat voor wireless netwerk heb je thuis? De E72 ondersteund bijvoorbeeld geen 802.11n netwerken, 11b/g gaat prima.

[ Voor 7% gewijzigd door dreester op 13-06-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En 802.11n heeft volgens mij vrijwel altijd ook ondersteuning voor G. Ik kan met mijn E72 iig prima connecten op mijn n-netwerk van de Netgear 3700. Ik doe alleen niet aan de schijnbeveiliging die mac-filtering heet :)

Anyway, als ik *#62209526# intype, krijg ik wel degelijk het hele mac-address te zien. Het eerste stukje staat echter wel op de bovenste regel (opletten dus).

[ Voor 27% gewijzigd door woekele op 13-06-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:46:
En 802.11n heeft volgens mij vrijwel altijd ook ondersteuning voor G. Ik kan met mijn E72 iig prima connecten op mijn n-netwerk van de Netgear 3700. Ik doe alleen niet aan de schijnbeveiliging die mac-filtering heet :)

Anyway, als ik *#62209526# intype, krijg ik wel degelijk het hele mac-address te zien. Het eerste stukje staat echter wel op de bovenste regel (opletten dus).
Haha dom dom.

het bovenste stukje heb ik dus over het hoofd gezien!!

tnx

Is er btw ook een site met mooie aps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een probleem.
Wil msn installeren maar toen sloeg hij vast. Nu wil niks meer installeren.
Iemand daar nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Een rigoreuze oplossing is een gehele reset... maar of je dat wel wilt... Heb je uit/aan al geprobeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:58:
[...]

Ik heb de losse installer nog wel (nooit vertrouwen op cloud- en appshop storage, dat zie je maar weer), maar je hebt er niks meer aan. Als je die start krijg je een schermpje dat de applicatie niet meer ondersteund wordt en krijg je geen nieuws te zien. Je kunt beter een bookmark aanmaken naar http://m.nos.nl/ en die openen, dat lijkt er nog het meeste op (volgens mij was die nos.nl app ook alleen maar een soort RSS reader of zo, soms zag je de html code nog in plaintext staan).
Volgens mij hebben jullie het over twee verschillende apps: teletekst (werkt wel) en Nos Mobiel (werkt niet meer). Overigens kan ik de teletekst ook niet vinden in de store :?

Google bracht me overigens hier ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die teletekst app werkt bij trouwens ook niet. Heeft het ooit wel gedaan, maar sinds enige firmware updates niet. Ik zie ook dat íe niet meer in de OVI-store staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:48:
Die teletekst app werkt bij trouwens ook niet. Heeft het ooit wel gedaan, maar sinds enige firmware updates niet. Ik zie ook dat íe niet meer in de OVI-store staat.
Ik heb de teletekst app (v.1.1.7 volgens about, v.1.01(10) volgens app.manager) ook op mijn E72 staan, en die werkt nog steeds prima. Geïnstalleerd op 29-03-2011. Ik zie hem echter ook niet meer in de OVI store staan. Weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hebben jullie ook als je inlogt op een website dat de E72 vraagt of hij het wachtwoord moet onthouden? Daarop kan je Ja/Nee kiezen (logisch), maar als je Nee kiest, komt daarna een andere vraag die ik niet begrijp: of hij later om de inloggegevens moet vragen of niet.

Of ik daar nou Ja of Nee kies, als ik volgende keer weer op de pagina inlog, stelt hij weer precies dezelfde 2 vragen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Ik had even een vraag met betrekking tot accuduur tijdens het gebruik van de ingebouwde navigatie. Heeft iemand een idee hoe zich dit verhoudt ten opzichte van bijvoorbeeld internetgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
Ik heb zowel een E71 als een E72. Op beide telefoons werken de service verzoeken niet?

Dus ik kan met #06# geen IMEI nummer achterhalen of met #7370# een reset uitvoeren. Ik krijg dan altijd een melding 'verzoek niet voltooid'....

Wat kan ik daaraan doen? 't Wordt nu wel irri nou ik een aantal apps wil signen op OPDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Black-Death schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:33:
Ik had even een vraag met betrekking tot accuduur tijdens het gebruik van de ingebouwde navigatie. Heeft iemand een idee hoe zich dit verhoudt ten opzichte van bijvoorbeeld internetgebruik?
Keiharde cijfers heb ik niet, maar bij mij lijkt het zo dat navigatie een zwaardere impact heeft op de accu dan internet via 3G. Internet via WiFi heeft naar mijn gevoel een vergelijkbare impact als navigatie. Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn E72 sinds december 2009 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

QwaftZefoni schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:26:
Ik heb zowel een E71 als een E72. Op beide telefoons werken de service verzoeken niet?

Dus ik kan met #06# geen IMEI nummer achterhalen of met #7370# een reset uitvoeren. Ik krijg dan altijd een melding 'verzoek niet voltooid'....

Wat kan ik daaraan doen? 't Wordt nu wel irri nou ik een aantal apps wil signen op OPDA
Het is *#06#, niet #06#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:52:
[...]
Dat kan ook sneller door eerst op de knop links boven (menu) en direct daarna rechtsboven (camera) te drukken.
is dit misschien ook te veranderen? Ik heb nl al een aantal malen gehad dat de telefoon zich zelf van de vergrendeling had gehaald toen het toestel gewoon id broekzak zat.

Hoorde ik ineens een piep en stond de camera aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op zondag 19 juni 2011 @ 12:26:
[...]

Het is *#06#, niet #06#.
En het is *#7370# ipv #7370#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
dreester schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:29:
[...]

Keiharde cijfers heb ik niet, maar bij mij lijkt het zo dat navigatie een zwaardere impact heeft op de accu dan internet via 3G. Internet via WiFi heeft naar mijn gevoel een vergelijkbare impact als navigatie. Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn E72 sinds december 2009 heb.
Ah okee. Heb zelf het idee dat GPS iets minder batterij neemt, maar gebruik het niet echt vaak om te vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:13:
[...]

is dit misschien ook te veranderen? Ik heb nl al een aantal malen gehad dat de telefoon zich zelf van de vergrendeling had gehaald toen het toestel gewoon id broekzak zat.

Nee, helaas is dit niet te veranderen. Dit is bij mij de grootste ergenis van de E72. Als ik 'm in m'n broekzak heb en bijv. m'n veters strik, dan gaat ofwel de camera aan, of ik ga 'voice-dialen' of m'n email wordt voorgelezen...

Gelukkig mag ik vanaf vandaag de E6-00 gaan gebruiken, die heeft een schuifknop voor toets- (en scherm-)blokkering. Hopen dat dat beter gaat...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:13:
[...]

Irritant inderdaad, heb ik ook regelmatige met die verschrikkelijke berichtenlezer... Je zou de app Mr. Lock eens kunnen proberen, misschien dat daar wat opties inzitten waar je wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn oude PC had ik een losse bluetooth USB stick waarmee ik mijn telefoon wilde syncen met OVI. Dit lukt niet, maar dit weet ik eigenlijk aan de USB bluetooth stick. Echter mijn nieuwe laptop heeft bluetooth ingebouwd maar dar mee lukt het ook niet om mijn telefoon via bluetooth te laten syncen. Is er iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen. OVI heeft wel de optie, maar deze is altijd grijs.

Zo ja hoe is dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
WoC schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:58:
[...]
Ik heb de teletekst app (v.1.1.7 volgens about, v.1.01(10) volgens app.manager) ook op mijn E72 staan, en die werkt nog steeds prima. Geïnstalleerd op 29-03-2011. Ik zie hem echter ook niet meer in de OVI store staan. Weird...
Ik had een mailtje gestuurd naar e-office, de makers van de Teletekst app, dat de app ontbrak. Ik kreeg net een berichtje dat de app weer beschikbaar is:
http://weblogs.nos.nl/nie...-staat-weer-in-ovi-store/
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
WoC schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:59:
Ik had een mailtje gestuurd naar e-office, de makers van de Teletekst app, dat de app ontbrak. Ik kreeg net een berichtje dat de app weer beschikbaar is:
http://weblogs.nos.nl/nie...-staat-weer-in-ovi-store/
Netjes!
Haha ik heb hetzelfde mailtje gekregen :) Mooi dat ie er weer op staat, want de Teletekst applicatie is toch echt wel een van de beste applicaties voor Nokia die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik een E72 in gebruik.
Er is alleen iets niet goed met het toestel, wellicht dat iemand daar iets meer over weet?

Accu is ongeveer na 4 a 6 uur al leeg, moet het toestel eigenlijk 2 a 3x per dag opladen. Verder valt op dat de accu altijd redelijk warm is, ook al leg ik het toestel ergens ongebruikt op een tafel ofzo. (en niet aan een lader)

Voor het gebruik had ik eerst een hard-reset gedaan (alles gewist + lege SD kaart), en vervolgens met de SW updates alles geupdate naar de laatste versies.
Verder alleen een Exchange server mail account ingezet, WiFi staat uit.

Heb het vermoeden dat er wellicht ergens een process loopt dat de accu leegtrekt, heb alleen nog geen tool gevonden wat (zoals bij Android) kan laten zien hoeveel cpu/accu een bepaald process/applicatie gebruikt.
Zijn deze er wel voor S60 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb je Pushmail aanstaan voor die exchange-account? Probeer het eens een dag zonder een exchange account zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Probeer het inderdaad eens zonder, maar ik kan op mijn e72 twee uurtjes muziek luisteren, altijd mijn exchange box en thuis automatisch connecten naar wifi. En de accu doet het dan langer dan een dag!

Enige wat er bij mij eens is gebeurd dat ik verkeerde wifi instellingen had, wat elke keer een retry betekende, toen was mijn accu in een halve dag leeg. Kostte me toen twee dagen om uit te vogelen.

Kijk ook even naar je instellingen van hoevaak je connect naar je exchange box.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martreides
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 11:52
Hee iedereen,

M`n vader kwam bij mij want z`n nokia E72 gaf geen namen meer weer, alleen nog maar de nummers. Na even zoeken kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk komt doordat contacten er dubbel instaan, maar dit is niet het geval. Sterker nog, toen ik een deel van de contacten naar de sim kopieerde, ze passen er niet allemaal op, kreeg ik van die contacten wel de naam te zien. Ik heb geen idee waardoor dit komt en kan het ook niet oplossen door alles naar de sim te kopieren aangezien dit niet past.
Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten.

Gilo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Martreides schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:27:
M`n vader kwam bij mij want z`n nokia E72 gaf geen namen meer weer, alleen nog maar de nummers. Na even zoeken kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk komt doordat contacten er dubbel instaan, maar dit is niet het geval. Sterker nog, toen ik een deel van de contacten naar de sim kopieerde, ze passen er niet allemaal op, kreeg ik van die contacten wel de naam te zien. Ik heb geen idee waardoor dit komt en kan het ook niet oplossen door alles naar de sim te kopieren aangezien dit niet past.
Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor weten.
Geen idee of het werkt, maar je zou met de Ovi Suite of de PC Suite een backup van het adresboek kunnen maken. Dan alle adressen uit de telefoon gooien en dan na een restart de boel weer terug kunnen zetten. Kijk dan direct even of je geen dubbels hebt (zet bijvoorbeeld alles in het telefoongeheugen of alles in het simgeheugen.
Een ander progje om alle contacten uit je telefoon te halen is Contacts Transfer. Werkt goed en snel, helaas kun je de database die daaruit komt niet openen op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Gisteren toevallig nog es de update-check gedaan en bleek dat er een nieuwe firmwareversie uit was : 071.004 (9 juni 2011)

Veel was er niet over te vinden. Vooral snelheidverbetering en stabielere browser waren de enige zaken die ik kon vinden.
Backupje genomen en toch maar geupdate.(17Mb update)

Lijkt in ieder geval iets vlotter te gaan en te reageren, vond het maar wat stroef werken de laatste tijd.

Browser is precies wel iets veranderd. Schermpje/indeling lijkt anders (maar nog niet veel gebruikt ondertussen)

Mail entries op het startscherm waren weg, die moesten terug 'opgezet' worden.(instellingen bleven behouden)
Agenda moest ook opnieuw worden gesynct...
GSM ligt 's morgens met schermpje op nachtkastje en trilde maar 1 keer en ging op snooze
Meende me te herinneren dat dat met die sensor te maken had, en dacht dat dat een bug was van vroeger...
Heb die sensor voor de 'snooze' dan maar afgezet. Zou mijns inziens enkel op snooze mogen springen bij het effectief verdraaien van de GSM... Of vroeger heb ik dat afgezet en is met de update terug opgezet geweest.

Alles schijnt nog wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Benjike schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:37:
Gisteren toevallig nog es de update-check gedaan en bleek dat er een nieuwe firmwareversie uit was : 071.004 (9 juni 2011)
...
Grappig, bij mij hetzelfde.
Mijn mail-entries op het startscherm waren er nog, maar ik moest opnieuw een code ingeven voor verbinding met mijn carkit.
Hij lijkt inderdaad sneller, en de vertraging bij het intypen van 0-en (zoals bij *#0000#) is opgelost. Ik kan ook weer een reservekopie maken op de geheugenkaart, dat kon bij de vorige versie niet meer ("geheugen vol" terwijl op telefoon en kaart ruimte zat was en ik geen programma's had draaien).
Anders dan bij de vorige updates ging de telefoon na het opnieuw opstarten nog van alles installeren (duurde voor mijn gevoel wel een minuut of 10), maar wat weet ik niet.
Ik ben benieuwd naar een changelog, maar dat zal wel weer een tijd duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik had gehoopt dat Ccam misschien weer zou werken met de nieuwe firmware, maar krijg nog steeds de foutmelding "geheugen vol" als ik een foto neem, behalve als ik een foto neem van een compleet zwarte muur oid, dan doet hij het wel.

En tot overmaat van ramp doet de silent patch voor de normale camera het niet meer. D'oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Mmmh, mogelijk toch nog ergens iets misgelopen...
Blijkbaar crasht dat Mail for Exchange gedeelte af en toe (en dan verdwijnt die entry dus van het startscherm).

@etamboer : net geprobeerd voor reservekopie te maken van telefoongeheugen (naar geheugenkaartje)
Alhoewel er genoeg ruimte vrij is, krijg ik toch die foutmelding nog dat er geen voldoende geheugen vrij is.
(installeerde inderdaad na de reset ook nog vrij lang een en ander... mogelijk is er daar ergens iets bij misgelopen.)

Mailversie is blijkbaar nog steeds 3.0.9

[ Voor 18% gewijzigd door Benjike op 29-06-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zowaar smileys in smsjes (onder sym toets) nu met nieuwe firmware. andere symbolen zitten onder *# nu.
Overigens is de feel qua snelheid wel een stuk verbeterd! Ook nieuwe icoontjes voor programma's die draaien. Maps is geupdate, start knettersnel op. More changes als ik ze tegenkom :)

edit: Here and now wordt voor je geinstalleerd (had t nog niet)
Browser heeft ook een update gehad (nokiabrowser/7.3.1.26), tekstinvoerkaders zien er iig anders uit :)

edit 2: zie net dat een groot deel van mijn geïnstalleerde apps niet meer bij de app manager staan (staan er nu maar 6) en dus niet verwijderbaar via die manier... Meer mensen die dat hebben?
Benjike schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:06:
Mailversie is blijkbaar nog steeds 3.0.9
Mailversie hier is 3.13.0

[ Voor 63% gewijzigd door r0el op 29-06-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ovi maps geupdate? Nou volgens mij niet hoor, hij is nog steeds 3.04.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SithWarrior schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:59:
Ovi maps geupdate? Nou volgens mij niet hoor, hij is nog steeds 3.04.
Tot die kennis kwam ik via http://www.symbiantweet.c...updated-to-version-71-004

Bij mij overigens ook nog steeds 3.04

[ Voor 6% gewijzigd door r0el op 29-06-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige verschil wat ik zie is dat groene rondje bij een toepassing die al geopend is. Browser is inderdaad anders, maar ik gebruik eigenlijk altijd Opera. OviMaps is inderdaad nog steeds 3.04. Als je die nog niet had wordt ie daar naar geupdate blijkbaar: http://www.allaboutsymbia...3rd_Edition_and_S60_5.php

*edit*

Whatsapp werkt niet meer. Is nu alleen maar telefoonboek geworden, ik kan geen berichtjes meer versturen. 'Favorieten' is helemaal leeg. Als ik even google blijk ik niet de enige te zijn.

*edit 2*

Whatsapp opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:31:
Ik had gehoopt dat Ccam misschien weer zou werken met de nieuwe firmware, maar krijg nog steeds de foutmelding "geheugen vol" als ik een foto neem, behalve als ik een foto neem van een compleet zwarte muur oid, dan doet hij het wel.

En tot overmaat van ramp doet de silent patch voor de normale camera het niet meer. D'oh!
Vreemd, bij mij werken die allebei gewoon na de update. Ik kan met beide gewoon foto's maken zonder dat irritante shuttergeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Vreemd, bij mij werken die allebei gewoon na de update. Ik kan met beide gewoon foto's maken zonder dat irritante shuttergeluid.
Hmmm, tijd voor een full reset denk ik dan bij mij. Installeer je de boel op memory card of op telefoongeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:37:
Hmmm, tijd voor een full reset denk ik dan bij mij. Installeer je de boel op memory card of op telefoongeheugen?
Dit soort zaken installeer ik altijd in het telefoongeheugen. Volgens mij is dat voor die mute-camera patch zelfs verplicht omdat die bepaalde bestanden op de telefoon overschrijft.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:25:
Whatsapp opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer.
Hmm, dat had ik met Skype bij de vorige update.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Pluspunten van de nieuwe firmware die ik tot nu toe bemerk:
  • Lijkt wat sneller te werken
  • Ik heb het idee dat er iets meer geheugen vrij is na een restart, maar dat kan ik dus niet meer controleren...
  • Webbrowser laadt sites wat sneller
Minpunten:
  • De bovenste 'balk' in de browser is niet bij elke theme zichtbaar (in ieder geval niet bij Nokia's eigen Evolve Theme).
  • Irritant camera geluid kan nog steeds niet zonder 3th-party patch worden uitgezet
  • De automatische toetsblokkering (als je niet op het homescherm zit) werkt nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:42:
[...]

Dit soort zaken installeer ik altijd in het telefoongeheugen. Volgens mij is dat voor die mute-camera patch zelfs verplicht omdat die bepaalde bestanden op de telefoon overschrijft.
mute-camera patch doet het weer na volledige reset. Ccam zegt nog steeds geheugen vol als ik een foto neem. Welke versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hoe zie ik welk OS er geïnstalleerd is op de phone? Met *#0000# zie ik softwareversie 071.004, maar is dat dan Symbian 3.2? Heb in elk geval al wel Nokia browser v7.3.

[ Voor 15% gewijzigd door woekele op 01-07-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 09:08
Hier het changelog van de nieuwste firmware afkomstig van:

http://www.developer.noki...okia_firmware_change_logs
Change log of Nokia E72 071.004 firmware release:

New features and applications:
  • Twitter Launcher Widget
  • Here & Now 2.0
  • Emoticons
  • Internet Search / Google Search 1.0
Main updates to existing features:
  • Ovi Store 2.6
  • Maps 3.0 (SR4)
  • IM Chat 2.0 (V2.0.23)
  • Browser 7.3
Other changes and improvements:

Removed Ovi Contacts
Overigens kan ik na het updaten van de firmware mijn Google calendar niet meer syncen via MFE. Reboots & opnieuw instellen helpen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
wat zijn jullie ervangen met nokia evolve thema, met name de snelheid, reactie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
ik zie twitter launcher widget nergens... waar is dat in de nieuwe fw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
woekele schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:32:
Hoe zie ik welk OS er geïnstalleerd is op de phone? Met *#0000# zie ik softwareversie 071.004, maar is dat dan Symbian 3.2? Heb in elk geval al wel Nokia browser v7.3.
De E72 heeft Symbian S60 3rd ed. FP2, ook wel S60 3.2 genoemd. En ook Symbian OS versie 9.3. Lekker duidelijk allemaal :)
bluemind schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:19:
wat zijn jullie ervangen met nokia evolve thema, met name de snelheid, reactie....
Wel vlot en mooi. Alleen niet alle icons zijn 'omgebouwd'. Ook merk ik in bijvoorbeeld de browser dat de bovenste balk niet meer zichtbaar is, dat de agenda en mail app wel heel donker zijn en dat sommige popups (bijvoorbeeld syncen mail) niet meer te lezen zijn (zwart op donker grijs). Wel een mooi theme verder.
bluemind schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:20:
ik zie twitter launcher widget nergens... waar is dat in de nieuwe fw
Idem, ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:39:
Ccam zegt nog steeds geheugen vol als ik een foto neem. Welke versie gebruik je?
1.03 uit 2007. Ik kan je de .sis file sturen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:24:
[...]

1.03 uit 2007. Ik kan je de .sis file sturen als je wilt.
Gaarne! Maar misschien heb ik hem al. Bij toepassingbeheer zegt hij:

naam cCam
versie1.03(1)
keverancier Chua Welic
toepasssingsgrootte 83kb

Zou toch heel vreemd zijn als exact dezelfde versie het bij jou wel doet en bij mij niet.

[ Voor 38% gewijzigd door woekele op 01-07-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:12:
naam cCam
versie1.03(1)
keverancier Chua Welic
toepasssingsgrootte 83kb

Zou toch heel vreemd zijn als exact dezelfde versie het bij jou wel doet en bij mij niet.
Inderdaad. Bij mij zegt hij hetzelfde, dus ik denk dat we dezelfde versie hebben. Heb je soms veel dingen op de achtergrond draaien? Push-mail of zo?

Overigens zit ik op 2 verbeteringen te wachten die hier nog niet inzitten:

1. Als je een selfsigned certificate gebruikt voor een mailserver krijg je op oudere toestellen als de E51 en E71 de vraag of je dit eenmalig of blijvend wil gebruiken. Als je blijvend kiest krijg je een security waarschuwing en als je die accepteert werkt het daarna. Als ik op de E72 eenmalig kies werkt het, maar als ik blijvend kies wordt de verbinding meteen verbroken.

2. Het zoeken van straatnamen in Nokia Maps zou in de nieuwere versies ook autoaanvullen bevatten, zodat het bruikbaarder wordt als je niet precies weet hoe die straat ook qal weer heette (Eyckenloofdreef of Eikenloofdreef?). Al die koppelingen met sociale netwerken in Maps ben ik liever kwijt, niemand heeft er iets mee te maken waar ik heen wil navigeren.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nee, heb helemaal geen enkele applicatie open, telefoon al full gereset, herstart, etc.

Zie je als je een foto maakt in ccam ook linksboven staan: [5,0m]exif ?

Edit: okay, dan snap ik écht niet waar dit nog aan kan liggen. Dezelfde app, dezelfde telefoon.... en toch wil hij bij mij geen foto maken met ccam. Nou ja, het maken van de foto wil hij wel, maar bij het opslaan krijgt hij dus die geheugen-fout...

In Jbak Taskman kan ik zien dat er nog >40MB RAM vrij is en >200MB ruimte op C. Wat zit die dan toch te mekkeren :S

[ Voor 55% gewijzigd door woekele op 01-07-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:14:
Zie je als je een foto maakt in ccam ook linksboven staan: [5,0m]exif ?
Ja (al is het lastig te lezen bij mijn huidige thema, lichtgrijze letters op wit werkt niet zo goed daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:09:
[...]
1. Als je een selfsigned certificate gebruikt voor een mailserver krijg je op oudere toestellen als de E51 en E71 de vraag of je dit eenmalig of blijvend wil gebruiken. Als je blijvend kiest krijg je een security waarschuwing en als je die accepteert werkt het daarna. Als ik op de E72 eenmalig kies werkt het, maar als ik blijvend kies wordt de verbinding meteen verbroken.
[...]
Ja, heb ik ook last van. Alleen bij verzenden van mail, ontvangen is tot zover nog geen probleem. Ik heb mijn selfsigned certificate al een keer gerest, maar dat heeft niet mogen baten. Maar ik kan me herinneren dat het in een oudere firmware versie wel gewoon gewerkt heeft... Is er niet iets van een optie op zelf certificaten te importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:58:
Ja, heb ik ook last van. Alleen bij verzenden van mail, ontvangen is tot zover nog geen probleem. Ik heb mijn selfsigned certificate al een keer gerest, maar dat heeft niet mogen baten. Maar ik kan me herinneren dat het in een oudere firmware versie wel gewoon gewerkt heeft... Is er niet iets van een optie op zelf certificaten te importeren?
Ik heb het bij ophalen op de E72 ook. En je moet zowiezo de .der file eerst importeren, maar als ik mijn providercertificaat (wel gesigned door zo'n zogenaamde authority) importeer werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:14:
In Jbak Taskman kan ik zien dat er nog >40MB RAM vrij is en >200MB ruimte op C. Wat zit die dan toch te mekkeren :S
Daar gaat opeens een lampje branden: C:? Bij mij slaat cCam de foto's op de geheugenkaart op, op E: dus. Dat kan ik nergens instellen, hij lijkt de instelling van de gewone camera te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:58:
[...]

Daar gaat opeens een lampje branden: C:? Bij mij slaat cCam de foto's op de geheugenkaart op, op E: dus. Dat kan ik nergens instellen, hij lijkt de instelling van de gewone camera te volgen.
De geheugenkaart heb ik iets van 7GB van de 8 op vrij, kan het ook niet zien lijkt me? Of zou mijn geheugenkaart te langzaam of juist te snel of juist te groot zijn? :P Of verkeerde filesystem. Ik heb hem laten formatteren door de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 20:08
Ik vind de telefoon na de laatste software-update weer een stuk lekkerder werken. Wel ben ik weer hevig teleurgesteld in het feit dat wanneer je eens internet op het apparaat, hij altijd begint te zeiken dat er te veel toepassingen open staan en er vervolgens geen afbeeldingen meer worden ingeladen etc. Heel irritant. (*tegendemuurgooineigingenheeft*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
heeft iemand sygic werkend gekregen op de nieuwe fw???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Ik kan met de nieuwe FW niet meer scrollen in de nieuwsberichten van de NU.NL app. Iemand anders dat ook?
Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.