Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Garcia10 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 07:42:
Na de update voelt het toestel inderdaad sneller aan. E-mails worden na de update (nog steeds) in HTML weergegeven. Het lock screen is bij mij overigens niet veranderd.
Ik neem aan dat je dan voor de firmware update de nieuwe mailclient had geïnstalleerd?
timwijn schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:18:
[...]

Haha wanneer je een harde resetvdoet, is het logisch dat het toestel sneller wordt aangezien er niets meer op staat dan. Ik.merk het al wanneer ik bij mijn E72 sms'jes eruit gooi, dat hij weer een stuk sneller wordt. Slecht en ouderwets, maar is niet anders.
Ik omschreef het misschien niet helemaal goed. Ja, logisch dat na een hard reset de boel sneller gaat. Ik heb na de hard rest de update gedaan en had toen het "gevoel" dat het toestel sneller reageerde dan na de hard reset op de oude firmware. Waarmee ik dus bedoel dat de nieuwe firmware sneller lijkt te zijn. Maar het is en blijft een gevoel...

[ Voor 20% gewijzigd door WoC op 29-03-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:51
WoC schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:14:

Ik omschreef het misschien niet helemaal goed. Ja, logisch dat na een hard reset de boel sneller gaat. Ik heb na de hard rest de update gedaan en had toen het "gevoel" dat het toestel sneller reageerde dan na de hard reset op de oude firmware. Waarmee ik dus bedoel dat de nieuwe firmware sneller lijkt te zijn. Maar het is en blijft een gevoel...
kijk, zo had ik het nog niet gelezen, haha. Fijn dat de telefoon nu wat sneller lijkt.
Blijf het een fijne telefoon vinden, wanneer je veel sms't of whatsapp gebruikt. Verder verschrikkelijk dat alles achter zo veel handelingen zit en gewoon niet intuïtief werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 19:09

Barbas

Gallego!

WoC schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:14:
[...]
Ik neem aan dat je dan voor de firmware update de nieuwe mailclient had geïnstalleerd?
Klopt helemaal.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:24:
[...]
Ja, die nieuwste versie is 3.09. Nu weet ik niet helemaal hoe het zit met losse updates van software bij branded toestellen. In ieder geval moet je firmware versies bij vodafone zelf weghalen. Wellicht dit soort updates ook, zeker nu je de update niet ziet "klaar staan". Het kan ook zijn dat deze updates later beschikbaar komen.
Je zou vodafone eens kunnen vragen of op hun website kunnen bladeren. Of misschien heeft er hier iemand een vodafone toestel die uitsluitsel kan geven.

Heb je het trouwens nog met de Ovi Suite geprobeerd?
Vandaag zag ik hem eindelijk ook in de Ovi Suite.
Zit nu dus ook op 3.09.
Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-mail update heb ik er vorige week weer meteen vanaf gegooid. Enige merkbare verandering was dat e-mail meteen in HTML wordt geopend, ipv dat hier eerst voor moet kiezen. Je moet dan net even langer wachten, dus dat vond ik irritant. Als je de toepassing email eraf gooit dan is alles weer zoals het was.

Firmware update heb ik nog niet geprobeerd, want toen ik die de vorige keer via WiFi probeerde ging het mis. Ik doe dat vanavond wel via de oude vertrouwde software updater. Via Ovi kan ook, maar die zeurt altijd als je batterij niet helemaal vol is.

Harde reset is toch hetzelfde als alle fabrieksinstellingen terugzetten? SMS'jes ben je dan ook kwijt (niet dat het mij veel boeit, maar voor sommige wel misschien). Restarten (soft reset) doe ik eigenlijk ook al nooit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
PaoloK schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:55:
Het afsprakenalarm van Nokia (het gebeurde ook bij de N73 en N82) door vml. symbian bedacht heeft de vervelende gewoonte zo'n 10 keer of meer af te gaan. En dat na enige minuten te herhalen.
Is er een mogelijkheid dat aan te passen?
Een app die ik niet kan vinden?
Of ik weet dat ik mezelf quote, vroeg een opduikend schermpje mij.
Ja dat weet ik. Is er iemand in de stroom aan berichten over de nieuwe update die voor deze langerdurende vraag een oplossing weet?
Of moet ik me melden bij een ander forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:14:
[...]
Firmware update heb ik nog niet geprobeerd, want toen ik die de vorige keer via WiFi probeerde ging het mis. Ik doe dat vanavond wel via de oude vertrouwde software updater. Via Ovi kan ook, maar die zeurt altijd als je batterij niet helemaal vol is.
Je kunt ook nog de "oude vertrouwde" PC Suite installeren en gebruiken. Voor een firmware maakt die voor zover ik weet ook gebruik van de losse updater, maar ik vind het programma verder handiger werken dan de Ovi Suite.
Harde reset is toch hetzelfde als alle fabrieksinstellingen terugzetten? SMS'jes ben je dan ook kwijt (niet dat het mij veel boeit, maar voor sommige wel misschien). Restarten (soft reset) doe ik eigenlijk ook al nooit trouwens.
Ja, hard reset is helemaal terug naar fabrieksinstellingen, nieuw uit doos zeg maar. Alles wordt verwijderd (sms, telefoonnummers, apps, settings, themes, tones). Bij een softreset blijven de gebruikersgegevens juist wel staan. Het is niet verplicht om dit uit te voeren voor een firmware update, maar het is eens wel lekker om met een vers systeem te werken (vergelijk een nieuwe windows installatie). Groot, heel groot nadeel is dat je alles opnieuw moet installeren. Dus al je apps (opnieuw opzoeken of kijken naar updates) en al je instellingen.
PaoloK schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:49:
[...]
Ja dat weet ik. Is er iemand in de stroom aan berichten over de nieuwe update die voor deze langerdurende vraag een oplossing weet?
Wat bedoel je precies? Als ik in de agenda een afspraak gepland heb (met alarm) en die gaat af dan kan ik kiezen voor snooze (en dan een aantal minuten) of voor disable oid. In het eerste geval wordt ik opnieuw herinnerd aan de afspraak, in het tweede geval niet meer. Dus als je geen alarm meer wilt, dan geen alarm inplannen of niet op snooze drukken.
Of bedoel je wat anders?

[ Voor 19% gewijzigd door WoC op 30-03-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist geprobeerd de nieuwe firmware erop te zetten, maar werkt voor geen meter. Poging twee dus. Dit was via Ovi Suite, dus toch meer weer de oude vertrouwde Software Updater proberen.

*edit*

Ik tik dit weer op mijn vertrouwde Nokia, dus hij doet het weer. Na de update leek alles te werken, behalve het homescreen. Superhandig dus, NOT. Anyway, twee keer opnieuw geprobeerd, ook met de vernieuwde software updater. Mocht allemaal niet baten. Toen op de telefoon gekozen om fabrieksinstellingen weer terug te zetten. Et voila, hij deed het weer. Wel weer een paar minuten klooien om alles weer naar wens in te stellen, maar agenda, sms'jes, apps, etc. zijn gewoon behouden.

Eerste ervaringen met de firmware zelf zijn goed. Ik zie geen verschillen, maar hij lijkt wat sneller. Na opstarten is er ook 20 mb meer beschikbaar, dus kan best kloppen. Nieuwe email is niet geïnstalleerd, dus dat is ook mooi. Alleen dat gekloot met updaten mag toch wel wat handiger. Dit is volgens mij de vierde update die ik er op zet, en slechts in de helft van de gevallen ging dat in een keer goed.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
[...]
Wat bedoel je precies? Als ik in de agenda een afspraak gepland heb (met alarm) en die gaat af dan kan ik kiezen voor snooze (en dan een aantal minuten) of voor disable oid. In het eerste geval wordt ik opnieuw herinnerd aan de afspraak, in het tweede geval niet meer. Dus als je geen alarm meer wilt, dan geen alarm inplannen of niet op snooze drukken.
Of bedoel je wat anders?
Als een alarm afgaat speelt de E72 niet eenmaal de ingestelde toon af, maar herhaaldelijk gedurende een bepaalde tijd. Dat is erg irritant als je niet vlakbij je toestel bent zodat je de toon kunt uitzetten (snooze of stop). Het zou mooi zijn als je kon instellen dat hij de alarmtoon slechts 1 maal afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
etamboer schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:46:
[...]

Als een alarm afgaat speelt de E72 niet eenmaal de ingestelde toon af, maar herhaaldelijk gedurende een bepaalde tijd. Dat is erg irritant als je niet vlakbij je toestel bent zodat je de toon kunt uitzetten (snooze of stop). Het zou mooi zijn als je kon instellen dat hij de alarmtoon slechts 1 maal afspeelt.
Ah zo, nu begrijp ik je. Maar nee, sorry, ik weet geen oplossing. Ik zie op de telefoon wel dat je "Ringing type" voor beltonen kunt veranderen (ringing, ascending, ring once, beep once, silent). Dat zou je willen hebben voor de calendar of clock alarm tone, maar die optie is er inderdaad niet... Volgens mij kan het dus niet via de instellingen zelf. Misschien is er een 3th party app, maar die ken ik dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaoloK schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:49:
[...]

als je bij de agenda voor opties en dan instellingen kiest kan je de tijd tussen de meldingen aanpassen dit heeft voor mij de irritatie factor wel omlaag gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 14:58

P13

Heb een T-mobile-branded E72 en wil van de T-mobile firmware af.. Heb nokia gebeld, die mij aangaven dat dat bij een Care-point voor ca 35 euro in orde gemaakte kan worden, maar ik vraag mij af of hier alternatieven voor zijn.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P13 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:14:
Heb een T-mobile-branded E72 en wil van de T-mobile firmware af.. Heb nokia gebeld, die mij aangaven dat dat bij een Care-point voor ca 35 euro in orde gemaakte kan worden, maar ik vraag mij af of hier alternatieven voor zijn.
Met Nemesis Service Suite de productcode aanpassen, als je de code van een unbranded E72 erin zet (handleidingen zijn makkelijk te vinden op internet) kun je gewoon de firmware updaten via de standaard Nokia programma's. Welke productcode je moet hebben kun je met navifirm (open source) uitvogelen, maar 0573569 werkt in ieder geval (die heb ik zelf). Let wel op wat je doet want als je de productcode van een ander type toestel erin zet loop je kans hem te bricken bij een firmware update.

Als je Nemesis draait moet je PC suite (en waarschijnlijk OVI ook maar daar heb ik geen ervaring mee) uitzetten, anders ziet hij je telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ovi maps geupdate en ook de kaarten laten updaten. Hierbij werden eerst alle oude kaarten verwijderd en toen de kaarten weer op de telefoon gezet moesten worden kreeg ik een foutmelding over te weinig geheugen. De installatie werd hier dus afgebroken. Handmatig kon ik wel weer kaarten en stemmen installeren. Heb nu dus ineens heel veel geheugen ruimte vrij. Dus dat is helemaal prima.

Wat echter minder is dat ik voor de begeleiding te voet geen nederlands met straatnamen meer kan selecteren. Wel te downloaden met ovi suite, maar dus niet te kiezen. Iemand een idee wat er mis gaat en hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:04
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:14:
Enige merkbare verandering was dat e-mail meteen in HTML wordt geopend, ipv dat hier eerst voor moet kiezen. Je moet dan net even langer wachten, dus dat vond ik irritant.
Email -> settings -> what to synchronise--> inbox->email download size --> full message

Hoef je ook niet meer te wachten.

Ik vind de email update fantastisch. Hij is sneller, ziet er beter uit en dankzij de HTML ondersteuning komen bijv. google calendar invites keurig in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Heeft iemand ovi maps 3.06 op zijn e72 geinstalleerd zo ja wat zijn je gevoelens/bevindingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Is de final al uit dan? Zowel ovi als E72 zelf geeft nog geen melding over update voor Ovi maps. En op de ovi store hebben ze het over een update van Mei (lekker handig dat ze daar geen datum van plaatsing / versie nummer weergeven trouwens).

[ Voor 43% gewijzigd door SithWarrior op 02-04-2011 21:49 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.06 is volgens mij (voorlopig?) alleen geschikt voor symbian^3, dus niet voor de E72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Sinds het updaten van de firmware en mail client worden mijn nog bestaande mailboxen niet meer herkend via het envelopje op het bureaublad. Als ik op de mail knop rechts druk staan ze er nog wel allemaal. Er is tevens geen standaard mailbox meer en kan geen nieuwe toevoegen.... Nog meer mensen met dit probleem?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ja, dan moet je even in de settings weergave van email / ongelezen berichten uit en aan zetten. Toen was die er bij mij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

SithWarrior schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:47:
Ja, dan moet je even in de settings weergave van email / ongelezen berichten uit en aan zetten. Toen was die er bij mij weer.
Zou je dit misschien stap voor stap kunnen beschrijven. Ik kan de setting niet vinden namelijk...

Thnx!

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Sinds ik (na een reset) de nieuwe firmware 054.005 en de nieuwe e-mailclient 3.09.0 gebruik, komen mijn berichten niet meer automatisch binnen. De situatie:
  • Ik heb 2 IMAP accounts geconfigureerd. Een Gmail account (handmatig als IMAP toegevoegd, dus niet via de
    ingebakken optie) en een een account van mijn eigen domein. Beide gebruiken SSL/TLS opties bij inkomende en uitgaande mail.
  • Als sync opties heb ik ingesteld: All days; 0700-2300; 10min interval; retrieve when abroad enabled.
  • Als toegangspunt gebruik ik SmartConnect met daarin als eerste mijn WLAN accesspoint en als 2e Telfort internet.
  • Handmatig syncen lukt prima. Zowel thuis (via WLAN) als buiten (via Telfort) komt de mail dan netjes binnen.
  • Versturen van mail lukt ook prima. Wat dat betreft lijken alle instellingen goed te staan.
Hij synct alleen niet meer automatisch. Voorheen (dus voor de reset en firmware upgrade en clientupgrade) heeft het allemaal prima gewerkt met deze instellingen.

Wat heb ik geprobeerd:
  • Opnieuw een 'hard'reset (*#7370# methode) en alles opnieuw ingesteld;
  • Enkele malen opnieuw opstarten telefoon;
  • Accounts nogmaals verwijderd en opnieuw ingesteld;
  • Toegangspunt veranderd van SmartConnect naar Telfort Internet: handmatig blijft het binnen en buiten prima werken, automatisch gebeurt er niets.
Extra informatie:
  • Er is ook een Exchange mailbox geconfigureerd met als instellingen hetzelfde Gmail account en met als toegangspunt SmartConnect. Dit Exchange account synct alleen mijn google calendar (geen contacts, to do of mail) en staat ingesteld op "Always on". Dit werkt prima. Iets toevoegen via Thunderbird-Lightning is binnen enkele seconden op de Nokia te zien. Dit account bestond ook voor de updates en toen werkte alles wel.
  • Mijn mail loopt dus niet via Nokia. En dat moet ook zo blijven.
Tsja, mijn vragen:
  • Herkent iemand dit?
  • Hoe hebben jullie Gmail ingesteld (ontvangen mail en gebruik maken calendar)?
  • Tips, suggesties of nog beter, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zijn er hier ook mensen die met de nieuwe firmware af en toe wegvallend ontvangst hebben? Heb met vodafone en een unbranded E72 en de nieuwste firmware dat af en toe linksbovenin 0 streepjes meer staan. Daar waar ik stil zit en voorheen vol ontvangt heb. Na een paar tellen herstelt het weer en heb ik weer vol ontvangst. meer mensen die dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 10:28

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

@WoC

Ik heb exact hetzelfde, de e72 blaat continu over certificaten (tijdelijk en definitief accepteren) nu heb ik een solution gelezen op het Nokia forum icm wildcard certificates (wat bij mij het geval is) maar dan nog haalt ie niet de mail automatisch binnen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een backup (content) heb terug gezet vanuit pcsuite na de upgrade. Mss dat het daar aan ligt?

Vnvd maar es kloten ermee want dit is ook niets zo ... :/

Edit: ik heb net ff lopen kleautviolen en nu blijkt dat de synchronisatie tijd op 1 dag stond, dus die heb ik naar 20 minuten gezet en ik heb opnieuw mijn account en passwd opnieuw ingevoerd onder Instellingen->AccountInstellingen. Vervolgens verdwenen al mijn door de restore gezette mailtjes en ging de mail client opnieuw synchen met mijn gmail account ... het lijkt erop dattie nu meer doet! :z

[ Voor 38% gewijzigd door WeaZuL op 12-04-2011 15:18 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
WeaZuL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:05:
@WoC

Ik heb exact hetzelfde, de e72 blaat continu over certificaten (tijdelijk en definitief accepteren) nu heb ik een solution gelezen op het Nokia forum icm wildcard certificates (wat bij mij het geval is) maar dan nog haalt ie niet de mail automatisch binnen.
Dat is niet helemaal mijn probleem. Ik heb geen ellende met certificaten. Bij handmatig syncen gaat het gewoon in 1x goed. Maar heb je een linkje? Lezen kan natuurlijk nooit kwaad...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een backup (content) heb terug gezet vanuit pcsuite na de upgrade. Mss dat het daar aan ligt?

Vnvd maar es kloten ermee want dit is ook niets zo ... :/
Ik heb ook een backup teruggezet, maar dat werkte niet. Daarna een reset gedaan en alles handmatig ingesteld. Werkt dus ook niet (ja, handmatig wel, maar niet 1x per 10 minuten automatisch).
Edit: ik heb net ff lopen kleautviolen en nu blijkt dat de synchronisatie tijd op 1 dag stond, dus die heb ik naar 20 minuten gezet en ik heb opnieuw mijn account en passwd opnieuw ingevoerd onder Instellingen->AccountInstellingen. Vervolgens verdwenen al mijn door de restore gezette mailtjes en ging de mail client opnieuw synchen met mijn gmail account ... het lijkt erop dattie nu meer doet! :z
Tsja, bij een handmatige sync gaat het bij mij ook goed. Mailtjes die ik via Thunderbird verwijderd heb, verdwijnen dan ook van de Nokia etc. Mijn sync tijd staat op 10 minuten...

Vreemd. Ik heb het ding nu meer dan een jaar en enkele keer een mailprobleempje gehad wat zich na een dag vanzelf weer oploste. Nu blijft het echter dikke ellende :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:55
Hoi,

Bij de active data connections onder connection manager zie je welke connections je open hebt staan. Als je wilt weten welke applicaties deze connectie open hebben, kun je helemaal onderaan onder het kopje "shared" kijken als je de connectie openklikt. Echter, naast obvious dingen als WhatsApp staan daar ook meerdere "(unknown)"'s tussen. Wie kent dit verschijnsel en wie weet hoe je er in hemelsnaam achter komt welke applicaties dit zijn?

Dit is met de nieuwste softwareversie die mijn telefoon kan vinden/installeren: 054.005

[ Voor 9% gewijzigd door ascent op 13-04-2011 14:31 . Reden: softwareversie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:00:
  • Als toegangspunt gebruik ik SmartConnect met daarin als eerste mijn WLAN accesspoint en als 2e Telfort internet.
  • Versturen van mail lukt ook prima. Wat dat betreft lijken alle instellingen goed te staan.
helaas heb ik ook geen oplossing voor je. Automatische synchronisatie gaat bij mij prima maar ik ben erg benieuwd hoe je het versturen van mail met smartconnect hebt in gesteld. Hoe vertel ik het mail programma welke smtp server er gebruikt moet worden? Voor mijn wlan en telford verbinding zijn dit andere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
Ik zie kopje shared helamaal niet, ik heb ook de laatste fw.. zou je aub vanaf de menu ingang de kopje shared even wegwijs maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:23:
[...]
helaas heb ik ook geen oplossing voor je. Automatische synchronisatie gaat bij mij prima maar ik ben erg benieuwd hoe je het versturen van mail met smartconnect hebt in gesteld. Hoe vertel ik het mail programma welke smtp server er gebruikt moet worden? Voor mijn wlan en telford verbinding zijn dit andere servers.
Welke firmware gebruik jij (*#0000#) en welke versie van de mailclient gebruik je (menu-email-options-about)?

Het instellen van SmartConnect bij een mailaccount is vrij simpel. Voor een willekeurig IMAP account (ik heb het menu op Engels staan): Menu - Email - Settings - het IMAP account - Mailbox settings - Advanced mailb. settings - Incomming email settings - Access point in use. Daar stel ik dan het aangemaakte SmartConnect Accesspoint in.
Idem bij Outgoing email settings.

Verder gebruik ik over WLAN en 3G (telfort) dezelfde SMTP servers. In het ene geval zijn het de SMTP servers van Gmail, in het andere geval is het de SMTP server van mijn hostingprovider. Wel heb ik de SSL/TLS functie aangezet en de bijbehorende poort aangepast omdat mijn 'thuis' provider Ziggo geen verbindingen toestaat op poort 25, behalve naar hun eigen SMTP server.

Als je perse een bepaalde SMTP server moet gebruiken, dan zou ik het accesspoint voor dat mailadres standaard op een 3G punt zetten (telfort internet), dan werkt het 'binnen' en 'buiten'.
bluemind schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:59:
Ik zie kopje shared helamaal niet, ik heb ook de laatste fw.. zou je aub vanaf de menu ingang de kopje shared even wegwijs maken..
Zorg dat je met een programma een verbinding hebt, bijvoorbeeld je webbrowser. Ga dan naar Menu - Ctrl.panel - Connectivity - Conn.mgr. - Active data connections en klik daar op de verbinding die je wilt bekijken. Er verschijnt dan wat informatie over oa bytes in en uit. Als je daar naar beneden scrollt zie je het kopje 'Shared' staan waar programma's staan die de verbinding gebruiken. Ook af en toe 'Unknown'. Geen idee wat dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
Inderdaad, ik zie ook (unknown) boven aan de kop shared....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:13
Ivm de 'unknowns' : mogelijk is 1 van die unknown's smartconnect ?
Als je de details van smartconnect gaat bekijken, heb ik geen 'unknown' staan, wel bij de connectie naar 'provider'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
Heeft iemand E72 icm novel group wise mail... hoe dat werkend te krijgen... Nu doe ik alle inkomende berichten op novel group wise doorsluizen naar gmail..... Maar als ik iemand moet beantwoorden vanuit E72 komt daar mijn prive email adres, en dat wil ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:28:
[...]
Welke firmware gebruik jij (*#0000#) en welke versie van de mailclient gebruik je
054.005 en 3.09.0
Het instellen van SmartConnect bij een mailaccount is vrij simpel.
dat onderdeel was ook gelukt bij de smtp servers. Liep ik vast.
Verder gebruik ik over WLAN en 3G (telfort) dezelfde SMTP servers. In het ene geval zijn het de SMTP servers van Gmail, in het andere geval is het de SMTP server van mijn hostingprovider.
mijn smtp servers. Accepteren dus geen mail van buiten het eigen netwerk. (telford en versatel).
Als je perse een bepaalde SMTP server moet gebruiken, dan zou ik het accesspoint voor dat mailadres standaard op een 3G punt zetten (telfort internet), dan werkt het 'binnen' en 'buiten'.
dat is de oplossing die ik ook had bedacht, maar ik hoopte dat jij iets mooiers verzonnen had.

Dank voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Ah, hetzelfde dus als bij mij. Bij jou werkt de synchronisatie blijkbaar wel. Heb je de accounts gewoon als IMAP of POP accounts aangemaakt, of lopen ze via Nokia Messaging?
mijn smtp servers. Accepteren dus geen mail van buiten het eigen netwerk. (telford en versatel).
[...]
dat is de oplossing die ik ook had bedacht, maar ik hoopte dat jij iets mooiers verzonnen had.
Dank voor het mee denken.
Ik zat nog even te denken. Ik begrijp dat je een mobiel abo van Telfort hebt? Kun je dan niet gewoon de SMTP server van Telfort bij al je mailaccounts gebruiken, met als toegangspunt Telfort internet? Volgens willen providers juist graag dat je hun SMTP servers gebruikt om spam te voorkomen. Of moet ik je berichtje zo lezen dat je dat al hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:24:
[...]
Ah, hetzelfde dus als bij mij. Bij jou werkt de synchronisatie blijkbaar wel. Heb je de accounts gewoon als IMAP of POP accounts aangemaakt, of lopen ze via Nokia Messaging?
Ik gebruik pop3 en het loopt niet via nokia. Hou er niet van als mijn mail via nog een tussen persoon moet.
Mail verbinding is bij mij ook beveiligd. In de vorige versie had ik moeite met de beveiligingscertificaten. Maar dat lag aan het feit dat ik de mailserver via een ander domein naam benaderde dan het adres van de server. (cname binnen mijn eigen domein, makelijker adres om te onthouden voor webmail)
[...]
Ik zat nog even te denken. Ik begrijp dat je een mobiel abo van Telfort hebt? Kun je dan niet gewoon de SMTP server van Telfort bij al je mailaccounts gebruiken, met als toegangspunt Telfort internet? Volgens willen providers juist graag dat je hun SMTP servers gebruikt om spam te voorkomen. Of moet ik je berichtje zo lezen dat je dat al hebt ingesteld?
klopt zo staat het bij mij nu ook ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
Hoe controleer je of je gmail via nokia messaging gaat WEL of NIET..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:06:
Ik gebruik pop3 en het loopt niet via nokia. Hou er niet van als mijn mail via nog een tussen persoon moet.
[...]
Ok, ik gebruik IMAP, dat is dan het enige verschil. Ik wil het ook absoluut niet via Nokia Messaging laten lopen.
bluemind schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:54:
Hoe controleer je of je gmail via nokia messaging gaat WEL of NIET..
Doe een sync op je mobiel. Log in op gmail op je PC. Klik onderaan bij account activity op details. Daar zie je de IP adressen van clients die verbinden met je gmail account. Bekijk of je alle IP adressen herkent/kunt herleiden (eventueel mbv een traceroute). Zo zul je soms een telefort/kpn/vodafone IP tegenkomen, dat is dan van je 3G provider. En je eigen 'thuis' IP van je ADSL/kabel/glas provider.

[ Voor 22% gewijzigd door WoC op 15-04-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
Ok tnx. bij mij loopt het ook via nokia. Maar nu de vraag, in beknopte uitleg...

Hoe verwijder ik nokia messeging er tussen uit en toch gmail kunnen ontvangen en sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
bluemind schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:04:
Ok tnx. bij mij loopt het ook via nokia. Maar nu de vraag, in beknopte uitleg...

Hoe verwijder ik nokia messeging er tussen uit en toch gmail kunnen ontvangen en sturen....
Voeg een nieuwe mailbox toe, kies 'other' (en niet de standaard gmail mogelijkheid) en vul dan niet
je juiste emailadres in, maar een afwijkend adres (bijvoorbeeld bluemind@gmail.comx), vul een foutief wachtwoord in. Kies voor IMAP en vul de gegevens in zoals verder weergegeven op de site van google (ergens vanaf punt 7 ofzo). Als je helemaal klaar bent en de mailbox is aangemaakt, ga je terug naar email - settings en dan pas je bij je net aangemaakte gmail account het mailadres en het wachtwoord aan naar de juiste gegevens. Dan zou het moeten werken zonder tussenkomst van Nokia.
(Alleen heb ik nu met de nieuwe firmware icm de nieuwe mailclient sync problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Is het niet meer mogelijk om je agenda taken te synce met outlook?
Iemand een idee waar het probleem zich bevindt bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hoe houden jullie trouwens 't geheugengebruik in de gaten? Ik heb nu jbaktaskman erop staan maar die geeft niet aan hoeveel geheugen er wordt gebruikt of vrij is (en door welke applicatie). Die "memory full" meldingen worden toch wel erg irrittant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Laatst online: 04-11-2024
memory full melding heb ik nog nooit gehad.
Ik hield gewoon de menu knop ingedruk dan komt alles in beeld wat op de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Denthis schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:02:
Ik hield gewoon de menu knop ingedruk dan komt alles in beeld wat op de achtergrond draait.
Als je bij bijv. WhatsApp op exit drukt staat 'ie niet meer in je menu-knop-lijst maar draait 'ie nog wel. Ik vermoed dat dat ook een deel geheugen slurpt.. De vraag is hoe ik daarvan dus het geheugen gebruik inzichtelijk maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitizers schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:12:
Nu ik hem een paar dagen gebruik heb ik toch nog een paar zaken die ik wil delen:
  • De trilfunctie is mij toch iets te zwakjes. Gister lopend door een drukke winkelstraat met de foon in mn broekzak voelde ik hem nauwelijks trillen
Ik heb pas een E72 gekocht, en vind ook dat de trilfunctie een beetje te zwak is.
Ik heb een manier gevonden om dit aan te passen:
in je stil profiel:
Alles uit behalve trilfunctie, en dan bij berichtensignaaltoon iets anders dan 'uit' kiezen, bijvoorbeeld email2, dan gaat hij trillen 'op het geluid' maar dan geen geluid produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

ascent schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:48:
Hoe houden jullie trouwens 't geheugengebruik in de gaten? Ik heb nu jbaktaskman erop staan maar die geeft niet aan hoeveel geheugen er wordt gebruikt of vrij is (en door welke applicatie). Die "memory full" meldingen worden toch wel erg irrittant.
`
Ik gebruik daar Y-Task voor. En wat je zegt over whatapp dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denthis schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:02:
ik heb ze ook best vaak en doe toch weinig bijzonders. Ik heb geen whatsapp. Wel browse ik met opera. Maar daar heb ik juist minder meldingen mee dan met de meegeleverde browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Laatste tijd meerdere problemen:
* ik heb 1 mailaccount open staan, maar als ik een exchange account wil toevoegen dan zegt ie max aantal mailboxen in gebruik.
* thuis blijft ie WLAN aanzetten, ondanks dat WLAN zoeken uitstaat en er niks draait. Heel irritant en je accu is dan zo leeg.
* laatste grapje is dat vanwege een synch(?) instelling het toestel automatische elke 5 minuten zonder gebruik blokkeert. Dan moet je de vijfcijferige code invoeren, maar dit is niet uit te zetten.
* mijn telefoonboek in de carkit wordt steeds kleiner, ik heb geen idee of dit aan de telefoon of de carkit ligt, maar irritant is het wel.

Het was een prima toestel, maar dit wordt wel heel vervelend. Gelukkig kan ik volgende maand verlengen, maar nu zijn weer alle toestelkortingen omlaag geschroefd... 8)7

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:10:
Laatste tijd meerdere problemen:

* laatste grapje is dat vanwege een synch(?) instelling het toestel automatische elke 5 minuten zonder gebruik blokkeert. Dan moet je de vijfcijferige code invoeren, maar dit is niet uit te zetten.
is dit niet gewoon een beveiligingsinstelling? Bed. Paneel > Instellingen > algemeen > beveiliging > telefoon en sim > per. Autom. Blokk. Toest.

Dit aan passen naar geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mij al een tijdje stoort is de nummerweergave. Sommige telefoonnummers komen dubbel voor in mijn contactpersonen. Bijv. Een vast nummer dat bij meerdere contacten hoort. Echter als ik vanaf een dubbel voorkomend nummer gebeld wordt dan wordt er alleen maar een nummer weergegeven ipv een van de namen. Mijn oude toestel gaf gewoon de eerste naam die voorkwam. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:40:
wat mij al een tijdje stoort is de nummerweergave. Sommige telefoonnummers komen dubbel voor in mijn contactpersonen. Bijv. Een vast nummer dat bij meerdere contacten hoort. Echter als ik vanaf een dubbel voorkomend nummer gebeld wordt dan wordt er alleen maar een nummer weergegeven ipv een van de namen. Mijn oude toestel gaf gewoon de eerste naam die voorkwam. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Volgens mij geldt deze "feature" voor Nokia toestellen in het algemeen (tenminste, ik heb dit vaker gehoord/gelezen in ieder geval bij de E71). Ik kan het niet meer zo snel vinden, maar er staat me iets van bij dat je dan de het adresboek van de sim uit moest zetten en alle contacten uit het telefoongeheugen moest gebruiken. Je kunt het in ieder geval eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:41:
[...]
Ik kan het niet meer zo snel vinden, maar er staat me iets van bij dat je dan de het adresboek van de sim uit moest zetten en alle contacten uit het telefoongeheugen moest gebruiken.
dat onderdeel had ik ook al uit gevogeld maar ik heb dus ook nog dubbelen in het telefoongeheugen en daar gaat het nog steeds mis. Hopelijk weet iemand een andere oplossing dan het wissen van de dubbele nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:34:
[...]

is dit niet gewoon een beveiligingsinstelling? Bed. Paneel > Instellingen > algemeen > beveiliging > telefoon en sim > per. Autom. Blokk. Toest.

Klopt, en dat wil ie dus niet. Als ik hem naar "geen" doe, dan zegt ie: "kan telefoon niet ontgrendelen".

Het WLAN probleem is nu heel irritant aan het worden, ik heb de prioriteit van de WLAN naar 3G gezet, dat scheelt iig nog een beetje accu. Ik kom er maar niet achter welk (nieuw) programma dit veroorzaakt. De SW update is ook al enige tijd terug nl.

EDIT
Het geblaat om deblokkering is nu weer even(?) weg na het aanpassen van de prioriteit naar 3G. Vage shit.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 26-04-2011 13:18 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oscardt schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:47:
[...]

Email -> settings -> what to synchronise--> inbox->email download size --> full message

Hoef je ook niet meer te wachten.

Ik vind de email update fantastisch. Hij is sneller, ziet er beter uit en dankzij de HTML ondersteuning komen bijv. google calendar invites keurig in beeld.
Met het idee dat ook de HTML-versie meteen gedownload wordt, heb ik de update er weer opnieuw opgezet. Maar ik kom bovenstaande niet tegen bij opties. Bij mij ziet het er zo uit:

Email -> Intell. -> Mail for Exchange -> Wat synchr.

En dan kan ik alleen kiezen tussen "Email synchr." en "Wis e-m ouder dan". Wellicht verschillen de opties als je bv Gmail ipv Mail for Exchange gebruikt? En belangrijker, weet iemand of ik HTML meteen kan synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Ik heb trouwens een app gevonden om het sluitergeluid te 'killen'. Indien jullie dit nog nodig vinden:
link

Enkel signen en klaar!

Getest en goedgekeurd op: E72, software version: 54.005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
waar signen jullie sis bestanden tegenwoordig, is er een snelle manier gevonden, of gaat dit nog steeds met die chinese site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluemind schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:21:
waar signen jullie sis bestanden tegenwoordig, is er een snelle manier gevonden, of gaat dit nog steeds met die chinese site..
Ik had het met men e71 al eens gedaan, via die chineese site's, maar vond dat veel te omslachtig.
Nu ik een e72 had gekocht moest ik alles opnieuw signen maar ik vond dit dus niet zo tof langs die vreemde site's.
Even geleden had ik deze site gevonden, ze geeft een gemakkelijke methode, zonder wachten om alle app's te kunnen signen met een offline programma..
Linkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:54:
[...]

Nu ik een e72 had gekocht moest ik alles opnieuw signen maar ik vond dit dus niet zo tof langs die vreemde site's.
Even geleden had ik deze site gevonden, ze geeft een gemakkelijke methode, zonder wachten om alle app's te kunnen signen met een offline programma..
even een vraagje van iemand die nog niet zo lang een e 72 heeft. Signen van apps, waarom en wanneer is het nodig. Ik heb inmiddels ook al wat apps gedownload die niet op ovi stonden en dat ging allemaal prima. Enige app die ik niet aan de praat kreeg was een decibell meter. Dus als ik die zou signen dan zou dat dus wel moeten werken?

Wat ik er nu van begrijp is dat bij een app een certificaat hoort. Moet ik dat zien als een soort van bewijs dat de software niet schadelijk is voor mijn toestel? Hoe is die veiligheid dan gewaarborgd als je er zelf een certificaat voor laat maken. Het toestel heeft immers geen firewall of virus scanner (of zit dit ergens in symbian ingebouwd zonder dat je daar als gebruiker iets van merkt?)

Ik heb overigens wel eens meldingen gehad van een ongeldig certificaat en dan klik ik op accepteren en voila app staat op de telefoon.

nog iets anders:
Sinds de laatste firmware update is er bij de geluid thema's de optie om te kiezen voor een toon en hier vervolgens geen in te stellen verdwenen. Ik deed dit bij mijn agenda herinneringen. De trill functie werkt dan wel maar geen geluid. Als je still kiest dan trilt de telefoon ook niet. Iemand anders hier ook last van? Vindt het overigens wel jammer dat je de agenda toon alleen via thema's kan aanpassen en niet met de geluid profielen, die zijn veel beter bereikbaar. (en wat functie betreft is het natuurlijk exact het zelfde).

Als workaround voor het onbreken van het geluid geen heb ik nu zelf maar een mp3-tje gemaakt met 10 sec. stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:34:
[...]

Klopt, maar als je met een Exchange server synchroniseert waarbij security policy's gelden, dan kan die instelling gedisabled zijn. Dat is niet alleen bij Nokia zo, maar bij alle toestellen die compatible zijn met het Exchange Active Sync protocol.
Wat je eraan kunt doen is de systeembeheerder vragen om die (default) instelling op de Exchange server te wijzigen, maar bij grote bedrijven is dat vaak lastig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

bluemind schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:21:
Ik heb de originele firmware aangepast en opnieuw geflasht zodat certificaten niet meer nodig zijn.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
@ MORCIK

Hoe heb je de orginele firmware aangepast... Graag tenminste een benkopte stappenplan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:40:

[...]
even een vraagje van iemand die nog niet zo lang een e 72 heeft. Signen van apps, waarom en wanneer is het nodig. Ik heb inmiddels ook al wat apps gedownload die niet op ovi stonden en dat ging allemaal prima. Enige app die ik niet aan de praat kreeg was een decibell meter. Dus als ik die zou signen dan zou dat dus wel moeten werken?
[...]
Ik installeer niet zo heel veel app's, ook alleen maar app's die ik op mijn e71 geïnstalleerd had; Zo weet ik dat deze veilig zijn.. Ik heb een tijdje geleden op mijn e71 f-secure gehad, deze kon je telefoon ook tegen virussen beveiligen. Signen doe ik ook alleen maar als hij een certificaatfout geeft, dit zijn dan app's waarvoor je een persoonlijk cert nodig hebt. Er zijn ook app's die een algemeen cert hebben, volgens mij heeft dit te maken met een bepaalde manier van benaderen van het telefoongeheugen, maar dit een los van bewijs gemaakte gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluemind schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:33:
@ MORCIK

Hoe heb je de orginele firmware aangepast... Graag tenminste een benkopte stappenplan...
Idd, ik ben ook wel eens benieuwd hoe je dit doet Morcik . Maar voorlopig ben ik niet zo geneigd om in mn firmware te gaan klooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09-2023
sinds vandaag overgestapt van KPN Hi naar Telfort.
Echter mijn hotmail/gmail staat niet meer constant in verbinding en ik krijg dus geen melding meer wanneer ik een e-mail ontvangen heb, hoe kan ik dit oplossen? heb niets veranderd aan de instellingen alleen het toegangspunt van 'mobiel internet' naar 'telfort internet' zoals standaard ingesteld is op de simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

bluemind schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:33:
@ MORCIK

Ik heb het eerder beknopt beschreven, maar als je extra uitleg nodig hebt moet je het maar aangeven.

MORCIK in "Nokia E72"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
@ MORCIK

Wat heb je aangepast met nokiacooker, welke onderdeel en hoe heb je de firmware naar de toestel upgeload? welke stukje software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 20:37
Sj44kie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:16:
sinds vandaag overgestapt van KPN Hi naar Telfort.
Echter mijn hotmail/gmail staat niet meer constant in verbinding en ik krijg dus geen melding meer wanneer ik een e-mail ontvangen heb, hoe kan ik dit oplossen? heb niets veranderd aan de instellingen alleen het toegangspunt van 'mobiel internet' naar 'telfort internet' zoals standaard ingesteld is op de simkaart.
Ligt dit niet toevallig aan je roaming instellingen? Aangezien Telfort het netwerk van KPN gebruikt, denkt jouw telefoon nu dat je aan roaming doet (dus dat je op een netwerk zit, wat niet je eigen netwerk is. Zie het als een buitenlands netwerk). Hierdoor zal hij wellicht niet meer automatisch syncen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 22:00
Idd, ik moet in elke app bevestigen dat ik wil roamen (zit ook bij telfort). Erg vervelend, want als ik in het buitenland kom (dus echt ga roamen) moet ik al die apps bij langs om dat uit te zetten :P

Stom dat Telfort in de SIM niet het KPN ID als 'thuis' heeft aangemerkt... pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
maarud schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:49:
Idd, ik moet in elke app bevestigen dat ik wil roamen (zit ook bij telfort). Erg vervelend, want als ik in het buitenland kom (dus echt ga roamen) moet ik al die apps bij langs om dat uit te zetten :P

Stom dat Telfort in de SIM niet het KPN ID als 'thuis' heeft aangemerkt... pfff.
hoe doe ik dat dan voor mijn gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

bluemind schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:40:
@ MORCIK

Wat heb je aangepast met nokiacooker, welke onderdeel en hoe heb je de firmware naar de toestel upgeload? welke stukje software....
Het probleem is dat als het OS eenmaal draait het programma Rompatcher+ (RP+) 2.6 niet te installeren is, omdat het OS dat tegenhoudt. Wat je aanpast is je C-Schijf waar je RP+ handmatig installeert. RP+ kun je ook van die site downloaden. In de ZIP-file zit een map 'for cookers' Alle folders die daar in zitten kopieer je naar de C:\

Het minst riskante is het aanpassen van de .UDA file wat de C-Schijf is van je telefoon. De .ROFS2 file is je ROM. Hierin kun je het ook aanpassen, maar als het misgaat kan het zijn dat je telefoon niet meer te flashen is. Als flashprogramma heb ik Phoenix Service Software 2010.12.008.42304 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 22:00
MORCIK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:14:
[...]

Het probleem is dat als het OS eenmaal draait het programma Rompatcher+ (RP+) 2.6 niet te installeren is, omdat het OS dat tegenhoudt. Wat je aanpast is je C-Schijf waar je RP+ handmatig installeert. RP+ kun je ook van die site downloaden. In de ZIP-file zit een map 'for cookers' Alle folders die daar in zitten kopieer je naar de C:\

Het minst riskante is het aanpassen van de .UDA file wat de C-Schijf is van je telefoon. De .ROFS2 file is je ROM. Hierin kun je het ook aanpassen, maar als het misgaat kan het zijn dat je telefoon niet meer te flashen is. Als flashprogramma heb ik Phoenix Service Software 2010.12.008.42304 gebruikt.
Kijken bij mailboxinstellingen ofzoiets, en dan kijken bij wanneer synchroniseren, en dan bij roamen instellen ja of nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
maarud schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:58:
[...]

Kijken bij mailboxinstellingen ofzoiets, en dan kijken bij wanneer synchroniseren, en dan bij roamen instellen ja of nee :)
jup synchronizeren altijd aanvinken werkt idd tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
@ MORCIK

RP+ uit symbian-toys heeft een malware en/of virus, deze melding komt van antivir pro.

Heb je ergens een beschrijving hoe je het moet doen. Ik heb met navifirm de alle bestanden van rm530 gedownload behalve de sdcard content. Vervolgens heb ik ook de phoenix service software gedownload, wel de laatste versie.... en nu? Hoe kom ik aan een schone RP+ .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:49:
is inderdaad niet handig. Ik heb, op de uitgaande mail na, nu alles op smart connect staan. Ga ik naar het buitenland dan knikker de telford verbinding uit het lijstje van smartconnect en daarna weer toevoegen. Scheelt wel een boel apps die je anders langs moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

bluemind schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:33:
@ MORCIK

RP+ uit symbian-toys heeft een malware en/of virus, deze melding komt van antivir pro.

Heb je ergens een beschrijving hoe je het moet doen. Ik heb met navifirm de alle bestanden van rm530 gedownload behalve de sdcard content. Vervolgens heb ik ook de phoenix service software gedownload, wel de laatste versie.... en nu? Hoe kom ik aan een schone RP+ .....
Op welk specifiek bestand reageert je anti-virus? Want ik heb geen problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
@ MORCIK

Ik krijg het volgende melding:
C:\symbian\rp+\For Patch-Makers\CompineRMP.exe
is the TR/Dropper.Gen Trojan
...
Deny access

Verder heb ik op het inet naar een fatsoenlijke stappen plan gezocht hoe je zo een fw flash doet middels phoenix service softw... Vooral welke bestanden je moet bewerken en flashen. Maar helaas kon niet vinden...

Heb je zo een stappen plan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

bluemind schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:51:
@ MORCIK

Ik krijg het volgende melding:
C:\symbian\rp+\For Patch-Makers\CompineRMP.exe
is the TR/Dropper.Gen Trojan
...
Deny access

Verder heb ik op het inet naar een fatsoenlijke stappen plan gezocht hoe je zo een fw flash doet middels phoenix service softw... Vooral welke bestanden je moet bewerken en flashen. Maar helaas kon niet vinden...

Heb je zo een stappen plan..
Vreemd, mijn Mcafee geeft geen melding bij dat bestand, maar op zich niet erg, want je hebt alleen de map For Cookers nodig. Het compileren van de firmware gaat wel goed begrijp ik? Met NaviFirm download je een hele set bestanden. Ik heb de .UDA file bewerkt met het cookprogramma. Het enige wat je doet is de inhoud van de map For Cookers kopiëren. Je zult zien dat de mapnamen overeenkomen. Ik heb nog een screenshot gemaakt toen ik mijn firmware had aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/14uc1h4.png

De volgende link geeft een stappenplan aan voor Phoenix:

http://www.ipmart-forum.c...35e23bed250c6f1773dea40f3

Het resultaat zag er bij mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/qot9x0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frml
  • Laatst online: 14-09 09:01
Ik heb na een jaar een hardreset gedaan op mijn E72, hij werd wat traag, en soms wou internet niet meer opstarten e.d. Hij is nu een stuk sneller, alles doet het nog alleen heb ik nog een probleem.

Als ik een email wil openen in Gmail, via de email app op de E72, lukt dat niet, hij krijgt ze wel binnen, alleen de client wil de emails niet openen.. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ik heb exact hetzelfde, heb je onlangs een nieuwe versie van whatsapp geïnstalleerd toevallig? Mijn e72 loopt nu ok continu vast geen mail meer binnen krijgen etc ... ga zo ff een factory reset doen en met een schone lij beginnen, kijken of dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
WeaZuL schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:31:
Ik heb exact hetzelfde, heb je onlangs een nieuwe versie van whatsapp geïnstalleerd toevallig? Mijn e72 loopt nu ok continu vast geen mail meer binnen krijgen etc ... ga zo ff een factory reset doen en met een schone lij beginnen, kijken of dat werkt!
Door de 'ophang' toets in te houden verbreekt hij alle verbindingen. Door daarna weer te laten verbinden werkt het bij mij wel altijd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frml
WeaZuL schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:31:
Ja, maar dat komt omdat ik dus die hardreset heb gedaan, moest ik alles opnieuw installeren, maar het lijkt me sterk dat de nieuwe versie van WhatsApp ervoor zorgt dat ik mijn mail niet meer volledig kan openen en alleen de headers kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Frml schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:06:
[...]

Ja, maar dat komt omdat ik dus die hardreset heb gedaan, moest ik alles opnieuw installeren, maar het lijkt me sterk dat de nieuwe versie van WhatsApp ervoor zorgt dat ik mijn mail niet meer volledig kan openen en alleen de headers kan zien.
Nou bij mij was dat wel het geval. Vervolgens heb ik een hard reset gedaan en mijn telefoon eerst up-to-date gebracht dus Nokia email client update, en de laatste apps: whatsapp, navigatie update, ovi store etc ... vervolgens een restore gedaan enkel! van de berichten en contactpersonen. NIET applicatie configuratie bestanden oid! Als je deze optie wel aanvinkt tijdens herstellen dan leidt dit ertoe dat een hoop functionaliteit in de laatste firmware niet werkt!

Tevens ishet vreemd dat je tijdens een eerdere backup dit niet gescheiden kan aanvinken maar tijdens een restoren weer wel (applicatie configuratie / Berichten en contacten) ... echt vague!

Na deze actie loopt/werkt de e72 weer als van ouds ... met nieuwe functionaliteit/wijzigingen .. zoals het spontaan opspringen van een aantal tips out of the blue tijdens normaal gebruik en een slotje (figuur) wanneer de telefoon gelocked is dmv afgedwongen security code. Tevens merkte ik ook dat tijdens whatsappen de eerst letter vaak een cijfer werd, het leek alsof er een toets vast zat, ook dit probleem was weg wanneer ik de applicatie configuratie niet mee nam tijdens herstellen met de Ovi suite ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frml
WeaZuL schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:58:
[...]

Nou bij mij was dat wel het geval. Vervolgens heb ik een hard reset gedaan en mijn telefoon eerst up-to-date gebracht dus Nokia email client update, en de laatste apps: whatsapp, navigatie update, ovi store etc ... vervolgens een restore gedaan enkel! van de berichten en contactpersonen. NIET applicatie configuratie bestanden oid! Als je deze optie wel aanvinkt tijdens herstellen dan leidt dit ertoe dat een hoop functionaliteit in de laatste firmware niet werkt!

Tevens ishet vreemd dat je tijdens een eerdere backup dit niet gescheiden kan aanvinken maar tijdens een restoren weer wel (applicatie configuratie / Berichten en contacten) ... echt vague!

Na deze actie loopt/werkt de e72 weer als van ouds ... met nieuwe functionaliteit/wijzigingen .. zoals het spontaan opspringen van een aantal tips out of the blue tijdens normaal gebruik en een slotje (figuur) wanneer de telefoon gelocked is dmv afgedwongen security code. Tevens merkte ik ook dat tijdens whatsappen de eerst letter vaak een cijfer werd, het leek alsof er een toets vast zat, ook dit probleem was weg wanneer ik de applicatie configuratie niet mee nam tijdens herstellen met de Ovi suite ... :/
Ok, dan zal ik opnieuw een hardreset doen, en bij de back-up alleen de contacten terughalen. Hopen dat dit werkt. Ik zal dit nog wel even laten weten!

Alvast bedankt voor de tips! :D

Edit:

het heeft geholpen! Vielen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Laadt iemand hier zijn E72 in de auto op via zo'n USB-plug voor in de sigarettenaansteker?
Ik heb er eentje gekocht (levert 2.1 ampere, zou genoeg moeten zijn) en die wil ik gebruiken met die korte USB<>microUSB kabel die je bij de E72 kreeg.

Echter geeft de E72 totaal geen reactie of "Charging pop-up" als ik de kabel inplug.

- De USB-plug lijkt wel gewoon te werken, ik kan mijn iPod er gewoon mee laden
- De kabel lijkt het ook het probleem niet te zijn, als ik die in een USB-lader voor in het stopcontact gebruik, dan laadt hij de E72 wel op.

Weird toch?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Laatst online: 14:51
S913 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:17:
Laadt iemand hier zijn E72 in de auto op via zo'n USB-plug voor in de sigarettenaansteker?
Ik heb er eentje gekocht (levert 2.1 ampere, zou genoeg moeten zijn) en die wil ik gebruiken met die korte USB<>microUSB kabel die je bij de E72 kreeg.

Echter geeft de E72 totaal geen reactie of "Charging pop-up" als ik de kabel inplug.

- De kabel lijkt het ook het probleem niet te zijn, als ik die in een USB-lader voor in het stopcontact gebruik, dan laadt hij de E72 wel op.

Weird toch?
Komt te weinig stroom uit de auto ;) Is mij ook niet gelukt om te laden in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Maar waarom zou het dan wel werken met een speciale Nokia autolader? Die plug je ook gewoon in de sigarettenaansteker. Daarnaast zou deze lader wel een iPad moeten kunnen laden (is onderdeel van een iPad pakket), waarom is zo'n simpel telefoontje dan wel een probleem?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Laatst online: 30-08 16:38
Beste mensen,

even off topic, maar ik wil binnenkort een witte nokia E6 kopen. Heb zelf de Nokia E72 nu. Mijn vraag is of 1 van jullie de witte variant van de Nokia E72 heeft, en zo ja, worden de toetsen dan na een tijdje vies? (geel zeg maar), want ik wil heel graag de witte nokia E6 kopen, maar ik twijfel dus, omdat ik bang ben dat de toetsen gaan verkleuren. Er is nog geen E6 topic, en niemand heeft de E6 nog daarom stel ik hier even mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
volgens mij komen er alleen grijze en zwarte E6's in eerste instantie.
emreorhan schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:41:
Beste mensen,

even off topic, maar ik wil binnenkort een witte nokia E6 kopen. Heb zelf de Nokia E72 nu. Mijn vraag is of 1 van jullie de witte variant van de Nokia E72 heeft, en zo ja, worden de toetsen dan na een tijdje vies? (geel zeg maar), want ik wil heel graag de witte nokia E6 kopen, maar ik twijfel dus, omdat ik bang ben dat de toetsen gaan verkleuren. Er is nog geen E6 topic, en niemand heeft de E6 nog daarom stel ik hier even mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

S913 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:17:

Weird toch?
Ik heb het zelfde met mn N8 (E72 nog niet geprobeerd).
Maar ik heb nu een low-budget eBay mini-USB autolader gekocht en die werkt prima...heel wazig inderdaad.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

timwijn schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:42:
[...]

Komt te weinig stroom uit de auto ;) Is mij ook niet gelukt om te laden in de auto.
Te weinig stroom uit de auto? Ik laad mijn e72 op met een standaard lader Chinese rotzooi en dat gaat zonder problemen :z

Ik laad hem btw niet via die USB poort, maar via de originele voeding aan de onderkant ....

[ Voor 12% gewijzigd door WeaZuL op 18-05-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

WeaZuL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:10:Ik laad hem btw niet via die USB poort, maar via de originele voeding aan de onderkant ....
Maar aan de kant van de sigarettenaansteker is het wel een USB poort waar je hem in oplaadt? Bijv zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/C/CA-100/ca-100_312x312.jpg

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

S913 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:01:
[...]

Maar aan de kant van de sigarettenaansteker is het wel een USB poort waar je hem in oplaadt? Bijv zoiets:
[afbeelding]
Ik denk eerder zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.eu-gsm.nl/images/producten/Nokia_Car_Charger_DC_4.jpg
Deze heb ik ook gebruikt op mn E72 en N8, maar met navigatie steekt het dan vreemd uit met mn N8 dus heb ik deze gekocht op eBay:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/20/!CBIR)pwCWk~$(KGrHqIOKkQE0UGDuyg3BNG,Nq3R0!~~_12.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Gutteguttegut op 18-05-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Hmm ... en die zijn dus iets te groot voor mij. Maar ik snap nog steeds niet dat dat soort dingen wel werken, maar zo'n USB-plugin niet. Die levert toch ook 2.1 ampere, net als de standaard auto-oplader. Ik ga maar even wat marktonderzoek doen :)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

S913 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:00:
Hmm ... en die zijn dus iets te groot voor mij. Maar ik snap nog steeds niet dat dat soort dingen wel werken, maar zo'n USB-plugin niet. Die levert toch ook 2.1 ampere, net als de standaard auto-oplader. Ik ga maar even wat marktonderzoek doen :)
Misschien is het toch de kabel....
Ik had namelijk ook eerst deze gekocht en met de Nokia micro USB kabel aangesloten.
Maar dat werkte dus niet terwijl andere apparaten wel werken.

Ik heb geen andere USB naar micro USB kabel getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

yep ik gebruik deze Afbeeldingslocatie: http://www.eu-gsm.nl/images/producten/Nokia_Car_Charger_DC_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Kan ik het trilsignaal enkel uitzetten bij het ontvangen van emails?
Dus dat ie het bij bellen en sms wel doet?
Namelijk nogal irritant als je veel mails ontvangt en deze niet a la minute hoeft te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nu m'n E72 af en toe wel een klein valletje meemaakt zit ik erover te denken om de behuizing te vervangen/-nieuwen. Mensen die daar goede bronnen voor weten? Veelal eBay roept genuine en original maar zijn het vaak niet. Who van tell me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mich007 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:20:
Kan ik het trilsignaal enkel uitzetten bij het ontvangen van emails?
Dus dat ie het bij bellen en sms wel doet?
Namelijk nogal irritant als je veel mails ontvangt en deze niet a la minute hoeft te lezen.
Bij mijn weten is dat niet mogelijk. Je kan wel je emails maar 1x per uur laten syncen, zodat je maar 1x per uur een korte tril krijgt. Ook heb ik mijn trilsignaal heel zacht gezet, ik krijg ik maar een heel korte tril. Das mss ook al wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:09:
[...]
Bij mijn weten is dat niet mogelijk. Je kan wel je emails maar 1x per uur laten syncen, zodat je maar 1x per uur een korte tril krijgt. Ook heb ik mijn trilsignaal heel zacht gezet, ik krijg ik maar een heel korte tril. Das mss ook al wat je zoekt.
Hmm.. balen, 1x per uur syncen is niet echt handig. Wil ze namelijk wel direct binnenkrijgen maar hoef er niet per se op geattendeerd te worden.. Misschien dat met de tril idd eens proberen, wellicht dat het inderdaad fijn is.
Maar waar kan ik de intensiteit van de tril aan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mich007 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:19:
[...]

Hmm.. balen, 1x per uur syncen is niet echt handig. Wil ze namelijk wel direct binnenkrijgen maar hoef er niet per se op geattendeerd te worden.. Misschien dat met de tril idd eens proberen, wellicht dat het inderdaad fijn is.
Maar waar kan ik de intensiteit van de tril aan passen?
Ik heb pas een E72 gekocht, en vind ook dat de trilfunctie een beetje te zwak is.
Ik heb een manier gevonden om dit aan te passen:
in je stil profiel:
Alles uit behalve trilfunctie, en dan bij berichtensignaaltoon iets anders dan 'uit' kiezen, bijvoorbeeld email2, dan gaat hij trillen 'op het geluid' maar dan geen geluid produceren.
Zo heb ik Email1 als 'geluid' ingesteld voor mijn emails, en dit is een heel kort trilletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:02:
[...]

[...]

Zo heb ik Email1 als 'geluid' ingesteld voor mijn emails, en dit is een heel kort trilletje :)
ik heb zelf een mp3 gemaakt met 10 seconde stilte om de afspraak herinneringen wel te laten trillen maar geen geluid te geven. De lengte van het bestand bepaald de duur van het trillen. dus als je een mp3 met 1 seconde stilte maakt dan heb een heel kort tril signaal en geen geluid.
Pagina: 1 ... 48 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.