Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basw100
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 11:43
Ik heb mijn e72 inmiddels ruim een half jaar en ber er tot nu toe tevreden over.
Tot voor kort. Sinds enkele weken heb ik het probleem dat hij regelmatig crasht, dat hij heel traag is in de navigatie door de menu+s en dat de batterij nog maar max een dag mee gaat. Meestal maar een halve.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen.en hoe ik het kan oplossen.

Is dit een bug of zo....

Ben echt de wanhoop nabij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:20
Basw100 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:40:
Ik heb mijn e72 inmiddels ruim een half jaar en ber er tot nu toe tevreden over.
Tot voor kort. Sinds enkele weken heb ik het probleem dat hij regelmatig crasht, dat hij heel traag is in de navigatie door de menu+s en dat de batterij nog maar max een dag mee gaat. Meestal maar een halve.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen.en hoe ik het kan oplossen.

Is dit een bug of zo....

Ben echt de wanhoop nabij.
even een full reset doen? factory reset...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:51
Ik weet dat je als je je E72 met de usb-kabel aan de pc doet, dat je kan tetheren.
Mijn vraag is, kan ik dat ook draadloos doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
timwijn schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:11:
Ik weet dat je als je je E72 met de usb-kabel aan de pc doet, dat je kan tetheren.
tetheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Mijn wifi gaat altijd vanzelf aan.
Kun je dit ergens helemaal uitzetten ipv alleen verbinding verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
timwijn schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:11:
Dat kan met Joikuspot. Je E72 werkt dan als wifi-punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:12
coenox schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:46:
[...]

Of via bluetooth (Ovi Suite wel geinstalleerd hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
coenox schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:46:
[...]

Thanks!
Ga misschien binnenkort een iPad halen (dubben of ik de 1 haal of wacht op de 2), maar dan is dat wel ideaal!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
Ik heb last van het volgende probleem.

Iedere keer als ik met mijn E72 naar de OVI store ga (via de mobiele website of de app) identificeert de store mijn mobiel als een N73. Hierdoor kan ik geen E72 apps downloaden.

Is ook beschreven in dit topic.
http://discussions.europe...e-as-N73-After/m-p/921331

Ik heb de laatste firmware. Al een hard reset gedaan, de FW opnieuw geinstalleerd en de OVI store opnieuw geupdate maar dit mocht niet helpen. Heeft iemand enig idee waar ik de .sis installer voor de OVI store kan vinden (voor E72) of een idee heeft waar ik het toesteltype kan instellen?

Het toestel zelf vindt overigens wel dat het een E72 is :-).

• Denthis
KinG PopLa schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:27:
Ik heb last van het volgende probleem.

Iedere keer als ik met mijn E72 naar de OVI store ga (via de mobiele website of de app) identificeert de store mijn mobiel als een N73. Hierdoor kan ik geen E72 apps downloaden.

Is ook beschreven in dit topic.
http://discussions.europe...e-as-N73-After/m-p/921331

Ik heb de laatste firmware. Al een hard reset gedaan, de FW opnieuw geinstalleerd en de OVI store opnieuw geupdate maar dit mocht niet helpen. Heeft iemand enig idee waar ik de .sis installer voor de OVI store kan vinden (voor E72) of een idee heeft waar ik het toesteltype kan instellen?

Het toestel zelf vindt overigens wel dat het een E72 is :-).
Ik heb dit zelfde probleem ook!
Heb een mailtje gestuurd naar OVI.

• KinG PopLa
Volgens mij gaat het fout in de manier waarop de browser zich identificeert. Als ik met de E72 naar een nokia site ga ik ga naar 'about' dan krijg ik te zien dat het een Nokia N73 zou zijn. Heb wel mijn toestel in de OVI store settings (desktop website) kunnen terugveranderen naar E72 maar dit mocht niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
KinG PopLa schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:30:
Volgens mij gaat het fout in de manier waarop de browser zich identificeert. Als ik met de E72 naar een nokia site ga ik ga naar 'about' dan krijg ik te zien dat het een Nokia N73 zou zijn. Heb wel mijn toestel in de OVI store settings (desktop website) kunnen terugveranderen naar E72 maar dit mocht niet helpen.
Als ik met mijn pc naar de OVI store ga, dan word gewoon een E72 aangegeven.
Alleen als ik met mijn gsm naar de OVI store ga dan word het een N73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb dit ook opeens. Eerder nooit last van gehad, ook niet met de huidige firmware. Ze hebben iets stukgemaakt bij Ovi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SithWarrior schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:49:
Zijn genoeg apps, je vroeg alleen naar de must-have apps, en naast whatsapp kan ik eigenlijk ook niet iets bedenken, wat ik iemand zou aanraden als must-have.
Nou, bij Whatsapp moeten ze eerst eens leren het zo te programmeren dat de accu niet na een dag al leeg is. Bovendien houdt ik niet van programma's die zo nodig een abonnementsdienst willen zijn en waar je dus continue aan betaalt. Ik vind Skype veel nuttiger, daarmee kun je ook chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:42:
[...]
Nou, bij Whatsapp moeten ze eerst eens leren het zo te programmeren dat de accu niet na een dag al leeg is. Bovendien houdt ik niet van programma's die zo nodig een abonnementsdienst willen zijn en waar je dus continue aan betaalt. Ik vind Skype veel nuttiger, daarmee kun je ook chatten.
Ga je WhatsApp vergelijken met Skype :?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:41
Heb hier een E72 waarbij het pinnetje in de connector voor de oplader is afgebroken. Toestel is een maand of 6 oud, maar reparatieservice van KPN geeft aan waterschade dus heeft de garantie verbroken. Kan nu daar niet meer terecht, ook al heeft een pinnetje er niets mee te maken. Toestel werkt verder nog prima, dus als dat gemaakt zou zijn, kan ie nog even mee. Iemand eenzelfde ervaring? Iemand die weet waar ik zoiets een beetje goed kan laten fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Hugo__Boss schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:33:
Heb hier een E72 waarbij het pinnetje in de connector voor de oplader is afgebroken. Toestel is een maand of 6 oud, maar reparatieservice van KPN geeft aan waterschade dus heeft de garantie verbroken. Kan nu daar niet meer terecht, ook al heeft een pinnetje er niets mee te maken. Toestel werkt verder nog prima, dus als dat gemaakt zou zijn, kan ie nog even mee. Iemand eenzelfde ervaring? Iemand die weet waar ik zoiets een beetje goed kan laten fixen?
Zelf even een belletje naar nokia doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:03:
[...]

bedoel meer handige apps, ik heb bijvoorbeeld snaptu gevonden, opera mobile
Ik vind Snaptu de makkelijkste Twitter App die ik tot nu toe heb gebruikt. Tweets60 is ook erg fijn, zeker qua snelheid. Alleen de auto weergave van geuploade foto's van Snaptu is doorslaggevend voor mij.
En Opera Mobile is uiteraard een musthave.

Voor de rest geinstalleerd:
NOS Teletekst
ForecaWeather
GoogleMaps (Makkelijker als je even een kaart zoekt ipv een route planner)
SportTracker

Voor de rest heb ik niks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Hugo__Boss schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:33:
Opladen via de micro-USB aansluiting (oplader plus kabel kost een paar euro), dan hoef je niets te laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:42:
[...]

Dan doe je echt iets verkeerd volgens mij. Ik whatsapp vrij veel met mijn telefoon en hij houdt het prima anderhalve dag tot twee dagen vol.
Vergelijk dit met andere telefoons en je zult zien dat de Nokia het sowieso het langs volhoudt.
Het kan ook niet anders dat hij sneller leegloopt dan normaal, aangezien hij continu verbinding moet hebben en maken. Heeft niets ermee te maken dat ze beter moeten programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
etamboer schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:23:
[...]

Opladen via de micro-USB aansluiting (oplader plus kabel kost een paar euro), dan hoef je niets te laten fixen.
Kabel zit er al bij en oplader heb ik nog wel van een Tomtom. Nou zit ik met een volgend probleem. De bijbehorende batterij is denk ik volledig leeg, hij slaat in ieder geval niet aan het opladen. Nou heb ik een Nokia 3720 met een iets smallere batterij, maar die past op zich ook in het toestel, daarmee werkt ie perfect en kan ie ook opgeladen worden. Is die batterij gewoon overleden? Of zou die alleen met de standaard oplader weer aan de praat te krijgen zijn? Zou eigenlijk nog een E72 moeten hebben zodat ik daarmee kan testen of om hem een stukje op te laden zodat ie dan wel werkt via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:36:
[...]

Dan doe je echt iets verkeerd volgens mij. Ik whatsapp vrij veel met mijn telefoon en hij houdt het prima anderhalve dag tot twee dagen vol.
Dat is nog steeds slecht.
Het kan ook niet anders dat hij sneller leegloopt dan normaal, aangezien hij continu verbinding moet hebben en maken. Heeft niets ermee te maken dat ze beter moeten programmeren.
Jawel, dat continue verbinding hebben is nergens voor nodig en zou minstens optioneel gemaakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Hugo__Boss schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:34:
[...]

Kabel zit er al bij en oplader heb ik nog wel van een Tomtom. Nou zit ik met een volgend probleem. De bijbehorende batterij is denk ik volledig leeg, hij slaat in ieder geval niet aan het opladen. Nou heb ik een Nokia 3720 met een iets smallere batterij, maar die past op zich ook in het toestel, daarmee werkt ie perfect en kan ie ook opgeladen worden. Is die batterij gewoon overleden? Of zou die alleen met de standaard oplader weer aan de praat te krijgen zijn? Zou eigenlijk nog een E72 moeten hebben zodat ik daarmee kan testen of om hem een stukje op te laden zodat ie dan wel werkt via USB.
Heb ik ook veel gehad omdat mijn E52 niet meer kan laden (hij zegt wel dat hij laad, maar hij laad niet)...

In dat geval is de batterij écht leeg. Je moet de lege batterij dan even jumpstarten.

Pak een volle batterij, twee draadjes, en verbind beide plussen en beide minnen. Na één minuut of zo haal je het uit elkaar en stop je supersnel de lege batterij in de telefoon (die alvast aan de lader ligt). Op deze manier krijg je hem wel weer aan de praat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:46:
[...]

Dat is nog steeds slecht.

[...]

Jawel, dat continue verbinding hebben is nergens voor nodig en zou minstens optioneel gemaakt moeten worden.
Ten eerste hoe zou dat optioneel gemaakt moeten worden, als de berichten steeds gepusht moeten worden en dus een continu internetverbinding vereist is?
Ten tweede, 1,5 tot 2 dagen is helemaal niet slecht, zeker niet bij mijn gebruik. Aangezien ik hem zeer intensief gebruik is dit juist heel netjes. Heb telefoons gehad die om 9 uur 's ochtends van de lader gingen en helemaal leeg waren om 10 uur 's avonds, bij gelijk gebruik als deze Nokia.
Het hangt gewoon van de intensiteit af waar je de telefoon mee gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
maarud schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:49:
[...]

Heb ik ook veel gehad omdat mijn E52 niet meer kan laden (hij zegt wel dat hij laad, maar hij laad niet)...

In dat geval is de batterij écht leeg. Je moet de lege batterij dan even jumpstarten.

Pak een volle batterij, twee draadjes, en verbind beide plussen en beide minnen. Na één minuut of zo haal je het uit elkaar en stop je supersnel de lege batterij in de telefoon (die alvast aan de lader ligt). Op deze manier krijg je hem wel weer aan de praat :)
Bedankt man! Dit was de gouden tip, hij ging weer aan en hij laadt nu via USB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Bahbah, de OVI store werkt niet op mijn E72, omdat deze herkend wordt als een N73 :? Meerdere mensen met dit probleem op de nokia forums, http://discussions.suppor...s-it-is-a-N73/td-p/926405 en http://discussions.suppor...527/highlight/true/page/2 . Vooralsnog heeft Nokia geen oplossing bedacht..

[ Voor 6% gewijzigd door Solomon op 15-02-2011 12:17 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 19:09

Barbas

Gallego!

Solomon schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:16:
Bahbah, de OVI store werkt niet op mijn E72, omdat deze herkend wordt als een N73 :? Meerdere mensen met dit probleem op de nokia forums, http://discussions.suppor...s-it-is-a-N73/td-p/926405 en http://discussions.suppor...527/highlight/true/page/2 . Vooralsnog heeft Nokia geen oplossing bedacht..
Klopt inderdaad. Daar heb ik ook last van.

Ik heb overigens 2 weken geleden dit toestel aangeschaft. Nu heb ik sinds enkele dagen een kleine witte/grijze vlek (dode pixel?) op het midden van het scherm. Ik ben gisteren terug naar de winkel gegaan om het probleem uit te leggen en ik krijg een nieuw toestel! Voor morgenochtend staat de afspraak gepland om het toestel om te ruilen. _/-\o_

Hebben meer mensen hier last van gehad?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 20:47
Iemand een tip voor ander mailprogramma op de E72?

Nokia heeft m'n account van Nokia messaging op non-actief gezet, maar ze snappen zelf niet hoe dit heeft kunnen gebeuren en weten ook geen oplossing.

Oftewel; mijn emailprogramma werkt niet meer en ik kan geen emails meer ontvangen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nokia Messaging account verwijderen lukt niet? En dan weer een nieuewe aanmaken?

Of een nieuwe aanmaken met een ander e-mailaccount en vervolgens je mail die je wél gebruiukt toevoegen.

Of ProfiMail gebruiken, kost wel geld... of misschien de nieuwe bèta van Nokia Messaging gebruiken, maar die heeft ook nog wat sync foutjes.

Verwijderd

Ik heb een probleem met een E72 firmware versie 052.005. Iedere keer dat de telefoon herstart, moet de datum opnieuw worden ingegeven. Waar kan dat aan liggen? Software of hardware probleem?
Zodra het toestel uit is geweest synchroniseert de Exchange mail en de agenda ook niet meer. Misschien heeft het wel met elkaar te maken?
De synchronisatie van de Gmailaccount verloopt wel goed.
Overigens maakt de exchange mail een verbinding via onze eigen APN (de instellingen hiervoor staan allemaal goed, zowel voor als na het herstarten van de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week een Nokia E72 telefoon maar er zijn een paar zaken waar ik niet uit kom.

Als ik van geluidsprofiel wissel kan ik de toon van het klokalarm of de agenda items niet aanpassen. Als ik als beltoon stil opgeef gaat de agenda wel uit maar ook de normale bel toon. Ik werd vannochtend dus om 6 uur wakker vanwege een herinnering voor morgen. Ik wil dus wel dat de telefoon 's nachts blijft werken, maar agenda herinneringen vind ik niet zo boeiend als ik lig te slapen.

Daarnaast gaat de geheugen kaart er bij mij automagisch uit waardoor het achtergrondplaatje weer opnieuw moet worden ingesteld is hier iets aan te doen?

Het herie makend riedeltje bij het aanzetten van de telefoon, kan ik daarvan af?

alvast dank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:33:
Sinds een week een Nokia E72 telefoon maar er zijn een paar zaken waar ik niet uit kom.

Als ik van geluidsprofiel wissel kan ik de toon van het klokalarm of de agenda items niet aanpassen. Als ik als beltoon stil opgeef gaat de agenda wel uit maar ook de normale bel toon. Ik werd vannochtend dus om 6 uur wakker vanwege een herinnering voor morgen. Ik wil dus wel dat de telefoon 's nachts blijft werken, maar agenda herinneringen vind ik niet zo boeiend als ik lig te slapen.

Daarnaast gaat de geheugen kaart er bij mij automagisch uit waardoor het achtergrondplaatje weer opnieuw moet worden ingesteld is hier iets aan te doen?

Het herie makend riedeltje bij het aanzetten van de telefoon, kan ik daarvan af?

alvast dank voor het meedenken
wat betreft dat "riedeltje" bedoel je de tune wanneer je de telefoon opstart of de trilfunctie die effe werkt als je hem aanzet? de tune is uit te zetten, de trilfunctie niet.

daarnaast dat je geheugenkaart er automatisch uitligt zou op zich niet mogen. daarnaast weet ik het ook niet, trouwens bij het wisselen van profielen is het zo dat wanneer ik hem op stil heb alles stil is zowel de agenda, klokalarm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S87 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:41:
[...]

wat betreft dat "riedeltje" bedoel je de tune wanneer je de telefoon opstart of de trilfunctie die effe werkt als je hem aanzet? de tune is uit te zetten, de trilfunctie niet.

daarnaast dat je geheugenkaart er automatisch uitligt zou op zich niet mogen. daarnaast weet ik het ook niet, trouwens bij het wisselen vanprofielen is het zo dat wanneer ik hem op stil heb alles stil is zowel de agenda, klokalarm etc.
met het riedeltje bedoel ik inderdaad die tune, die krijg ik niet weg.

Ik krijg de agenda wel stil door een profiel te kiezen waar de beltoon ook stil is. Maar ik wil dus een profiel waarbij de beltoon aan is maar de agenda uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:37:
[...]

met het riedeltje bedoel ik inderdaad die tune, die krijg ik niet weg.

Ik krijg de agenda wel stil door een profiel te kiezen waar de beltoon ook stil is. Maar ik wil dus een profiel waarbij de beltoon aan is maar de agenda uit.
Profielen kan je wijzigen naar je eigen voorkeur.
bedieningspaneel -> profielen -> ga op een staan en druk opties -> aanpassen. Moet lukken naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou niet mogen gebeuren maar je kunt er omheen werken door dat plaatje naar het telefoongeheugen te copieren en het vanuit daar als achtergrond in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even het hele topic door gezocht op internet en buitenland, maar alleen items gevonden om hoe mobiel internet uit te zetten in het buitenland, terwijl ik juist aan wil hebben, wat me vorige week in Duistland/Oostenrijk niet gelukt is.

In Nederland heb ik er geen problemen mee. Ik kan Mail for Exchnage gebruiken, mijn Prive XS4all account en browsen en alles, gaat prima. Ik moet wel steeds "Mail en Java" selecteren in een pop-up (kan dit niet automatisch?), maar dan gaat het ook goed (op 1 puntje na, zie onder).

Toen ik i.k.v. wintersport vorige week in Duitsland en Oostenrijk was gaf het echter geen sjoege. Het viel me al op dat de GPS trager was (Nokia plaatsbepalingsserver niet bereikbaar), maar met een truc, kan je daar om heen (zie ook onder).

Ik heb een tijd zitten pielen met instellingen maar ik zag wel steeds 3G links boven staan, maar nooit de dubbele pijltjes ten teken van een werkende internet verbinding. Hoe vaak ik ook op "Mail en JAva"of Mobiel Internet drukte.
Terug in Nederland werkte het ook niet meer (zeker iets te veel gepield) dus dus de automatische configuratie van de provider (KPN) maar weer aangezet et voila: we zijn weer online.

Weten jullie een oplossing? Ik ga eind april weer naar het buitenland, en ik wil wel eens een incidenteel mailtje kunnen sturen (hf niet te browsen of zo).
Mijn instellingen zijn:
Menu-> bedieningspaneel->Instellingen->Verbinding->Bestemmingen->
-Toegangsgspunt/Nw Toegangspunt toevoegen
- Internet/thuis WLAN 1/Prioriteit 1
- Internet/thuis WLAN 2/Prioriteit 2
- Internet/Mail en Java/ Prioriteit 3/
Naam Verbinding: Mail en Java
Gegevensdrager: Packet-gegevens
Naam Toegangspunt: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: Geen
VRaag om wachtwoord: Nee
Wachtwoord:****
Verificatie: Normaal
Homepage: http://www.google.nl
Toegangspunt gebruiken: Automatisch
-Internet/Mobiel internet/Prioriteit 4
Naam Verbinding: mobiel internet
Naam Toegangspunt: mobiel internet
Verificatie: Beveiligd
Homepage: geen
-Multim.bericht/KPN MMS
Naam Verbinding: KPN MMS
Verificatie: Normaal
Homepage: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
WAP-diensten/thuis WLAN 1 prioriteit 1
WAP-Diensten/thuis WLAN 2 prioriteit 2
WAP diensten/packet prioriteit 3
Naam Verbinding: packet
Naam Toegangspunt:packet
Verificatie: beveiligd
Homepage: geen
Toegangspunt gebruiken: Na bevestiging

Nogmaals dit zijn de instellingen die KPN gedaan heeft(behalve de thuis WLANs natuurlijk en die heb ik zelf op hoge prio gezet, zodat ik thuis gewoon kan internetten zonder extra kosten). Het werkt in Nederland, dus dan ben ik zo van: niet aankoman dan kan er ook niets stuk.
Wat moet ik doen om:
- ook in het buitenland eens mailtje te kunnen sturen cq. beantwoorden?
- altijd automatisch de beste internet verbinding te krijgen, zonder elke keer op Mail en Java te moeten drukken?

DAn nu de truuk om snel een GPS fix te kunnen krijgen als je geen contact hebt met de Nokia plaatsbepalingsserver:
Menu-Toepassingen-GPS--GPS gegevens-Positie
DAn zegt ie: Wachten op GPS en dat houdt ie lang vol.
Als je dan op OPties - Satellitetstatus drukt, zie je dat ie wel degelijk satellieten ziet . Vervolgens sluiten en dan heb je een fix. Ik begrijp niet hoe dan kan, maar profiteer er van.!

Ik heb lange tijd tot volle teveredenheid gebruikgemaakt van de NOS Teletekst applicatie, maar van de ene op de andere dag blijft ie hangen in "Pagina wordt geladen 100". Watskebeurt?
Heeft dat wellicht ook met mijn settings te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:07:

Ik heb een tijd zitten pielen met instellingen maar ik zag wel steeds 3G links boven staan, maar nooit de dubbele pijltjes ten teken van een werkende internet verbinding. Hoe vaak ik ook op "Mail en JAva"of Mobiel Internet drukte.

Weten jullie een oplossing? Ik ga eind april weer naar het buitenland, en ik wil wel eens een incidenteel mailtje kunnen sturen (hf niet te browsen of zo).

Wat moet ik doen om:
- ook in het buitenland eens mailtje te kunnen sturen cq. beantwoorden?
Ik ben nog redelijk nieuw met mobiel internet maar ik gok dat iedere telecommunicatie boer zijn eigen settings heeft. Dus voor vertrek even wat huiswerk doen en kijken of je kan achterhalen wat de settings zijn in het land waar je heen gaat. Kan je gelijk kijken wie de goedkoopste is. Maar met risico om nu flauw gevonden te worden: op vakantie is het toch juist goed geen mail te kunnen lezen. ;)
Ik heb lange tijd tot volle teveredenheid gebruikgemaakt van de NOS Teletekst applicatie, maar van de ene op de andere dag blijft ie hangen in "Pagina wordt geladen 100". Watskebeurt?
Heeft dat wellicht ook met mijn settings te maken?
ik heb de app ook en bij mij werkte hij net nog. Zal dus wel met je instellingen te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:35:
[...]

Profielen kan je wijzigen naar je eigen voorkeur.
bedieningspaneel -> profielen -> ga op een staan en druk opties -> aanpassen. Moet lukken naar wens.
dat onderdeel had ik al uitgevogeld. Je hebt hier alleen niet de mogelijkheid om de toon van het agenda alarm of het klokalarm op te geven. Het agenda alarm wordt wel stil als je beltoon type op stil zet, maar de beltoon wil ik s nachts toch wel blijven horen. (liefst hoop ik natuurlijk om niet gebeld te worden s nachts, maar ja iets met bewaking en alarmopvolging)

nu heb ik vandaag ook ontdekt dat er ook nog zoiets als audio themas bestaan. Hier kan je dus veel meer instelling opgeven, ook de agenda toon op stil zetten. Maar helaas voor elke andere instelling werkt dit netjes maar bij de agendatoon wordt de instelling niet naar stil aangepast als ik het thema laad. Van stil naar een geluidje werkt dan wel weer.

Waarom dat verschil tussen themas en profielen bij nokia. Zo n thema voelt een beetje aan als een über profiel, had handig geweest als deze ook via de aan/uit knop bereikbaar waren geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:47:
[...]

Dat zou niet mogen gebeuren maar je kunt er omheen werken door dat plaatje naar het telefoongeheugen te copieren en het vanuit daar als achtergrond in te stellen.
dank voor de tip. Maar ik denk dat ik mijn probleem met het geheugen kaartje heb opgelost. Heb het kaartje met een pincet er helemaal uitgehaald en er opnieuw in gestoken. Hij lijkt er nu een stuk beter in te zitten dus ik heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:05:
[...]

Ik ben nog redelijk nieuw met mobiel internet maar ik gok dat iedere telecommunicatie boer zijn eigen settings heeft. Dus voor vertrek even wat huiswerk doen en kijken of je kan achterhalen wat de settings zijn in het land waar je heen gaat. Kan je gelijk kijken wie de goedkoopste is. Maar met risico om nu flauw gevonden te worden: op vakantie is het toch juist goed geen mail te kunnen lezen. ;)

[...]

ik heb de app ook en bij mij werkte hij net nog. Zal dus wel met je instellingen te maken hebben.
Is inderdaad wel een beetje flauw, ik heb huiswerk gedaan. Ik lees overal dat als in NL met KPN mobiel internet hebt, dat dat in het buitenland (en zeker in Duitsland en Oostenrijk) ook moet kunnen werken. Daarom vraag ik hier de goegemeente, en in het bijzinder de mensen met een KPN abbo die wel gewooon in het buitenland internetverbindingen hebben, om aan de hand van mijn settings (die ik met veel moeite heb overgetikt) even te kijken naar hun eigen settings en tips te geven als er verschillen zijn.
Dat Teletekst niet werkt zal inderdaad wel met mijn settings te maken hebben, maar welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Even het hele topic door gezocht op internet en buitenland, maar alleen items gevonden om hoe mobiel internet uit te zetten in het buitenland, terwijl ik juist aan wil hebben, wat me vorige week in Duistland/Oostenrijk niet gelukt is.
...
Mijn vrouw werkt bij KPN en heeft een KPN abonnement. Zodra ze de grens overgaat heeft ze geen internet en mail meer. Heeft te maken met het abonnement (hogere management levels hebben wel internet in het buitenland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:05:
[...]

Is inderdaad wel een beetje flauw, ik heb huiswerk gedaan. Ik lees overal dat als in NL met KPN mobiel internet hebt, dat dat in het buitenland (en zeker in Duitsland en Oostenrijk) ook moet kunnen werken.
sorry, als mijn tip niet goed begrepen is. Maar ik bedoelde om te zeggen: iedere buitenlandse aanbieder heeft waarschijnlijk weer andere instellingen en deze moet je dus op de site van de lokale aanbieder vinden. De instellingen verschillen dus per land. Als ik er naast verbeter me dan maar want zoals in mijn vorige bericht al aangeven ben ik nog nieuw met mobielinternet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
ik wilde packet-gegevens teller resetten, ik wordt gevraagd een wachtwoord hiervoor in te vullen.
Ik heb het volgende ww geprobeerd zonder succes..
0000
1234
1111
12345

verder had ik helemaal geen ww ingesteld....

hoe kan ik de packet-gegevens teller resetten. ...

menu -- > logboek --> packet-ggvns --> opties --> tellers op null
en dan wat is de ww???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
bluemind schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:06:
ik wilde packet-gegevens teller resetten, ik wordt gevraagd een wachtwoord hiervoor in te vullen.
0000
1234
1111
12345

en dan wat is de ww???
Zou toch echt 12345 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
andere suggeties voor password voor resetten van packet-gegevens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent niemand het probleem dat hij / zij de datum weer moet instellen wanneer de telefoon is uitgeweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
bluemind schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:06:
0000
1234
1111
12345

en dan wat is de ww???
Hou je de functie toets wel ingedrukt? anders krijg je namelijk letters.
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:02:
Kent niemand het probleem dat hij / zij de datum weer moet instellen wanneer de telefoon is uitgeweest?
Er zit een batterijtje op de printplaat, die dat zou moeten onthouden. waarschijnlijk dat daar iets mis gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Kalua op 03-03-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:40
bluemind schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:45:
andere suggeties voor password voor resetten van packet-gegevens....
Heb je een code voor blokkeren via SMS ingesteld? Dan zou je die ook nog kunnen proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
Had helemaal geen code ingesteld. Heb in mijn leven nooit een ww ingesteld voor een toestel, doe ik gewoon niet, heb altijd onnodig gevonden.

Ja ik zie echt dat ik cijfers intoets... dit vind ik een echte rare schijnsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Internet/Mail en Java/ Prioriteit 3/
Naam Verbinding: Mail en Java
Bekend probleem bij KPN.
Verander naam toegangspunt bij Mail en Java in: internet (dus i.p.v. portalmmm.nl)
Geen gebruikersnaam en wachtwoord.

Dan moet het als het goed is ook werken in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
Na een hardreset is het nog steeds de ww niet 12345..... echt vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09-2023
typ je wel de getallen en niet de letters, want het is een erg vreemd verhaal
bluemind schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:48:
Na een hardreset is het nog steeds de ww niet 12345..... echt vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Sj44kie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:28:
typ je wel de getallen en niet de letters, want het is een erg vreemd verhaal

[...]
Dude, dat zegt hij hier 3 posts boven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
vreemd verhaal, maar na 3 keer hardresetten is het ww weer 12345... ik snap er niets en niets van....

nee ik typte zeker numeric... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een tweedehands nokia e72 gekocht vandaag, maar hij gaat de OVI winkel niet in?
wel via browsen. Via de Ovi site lukt het downloaden wel maar hij geeft een fout aan:
website heeft een verlopen certificaat verzonden toch accepteren
ik accepteer dan lijkt het alsof ie gaat downloaden maar dan geeft ie weeeer een fout aan:
certificaat is niet geldig of is verlopen etc.

in mijn ovi account geeft ie wel aan dat ik whatssap heb gedwnl.

wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
datum/tijd wel goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:50:
[...]

Bekend probleem bij KPN.
Verander naam toegangspunt bij Mail en Java in: internet (dus i.p.v. portalmmm.nl)
Geen gebruikersnaam en wachtwoord.

Dan moet het als het goed is ook werken in het buitenland.
Dank, in NL werkt íe dan i.i.g. nog. Ik laat nog even weten hoe dat in het buitenland zit, maar dat wordt wel april/mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 17:13
vraagje....

Heeft iemand ook het probleem dat je nadat je de firmware 052.005 hebt geinstalleerd je onder berichten niet meer de mogelijk hebt om direct voor een multimedia bericht te kiezen?
ik kan wel een 'gewoon' bericht maken en daar een foto invoegen en versturen (er wordt dan ook gemeld dat het een multimedia bericht wordt) dus op zich werkt het wel.

Ik weet zeker dat met de oude firmware dit nl wel mogelijk was!!

greetz p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Bij Software updates zag ik vandaag dat de mail applicatie geupdate is. Iemand al geïnstalleerd?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
SithWarrior schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:29:
Bij Software updates zag ik vandaag dat de mail applicatie geupdate is. Iemand al geïnstalleerd?
Nope, ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:40
Ik heb hem net geïnstalleerd (op mijn Nokia E75), hij lijkt erg op de bétaversie van Nokia Bétalabs.

Gelukkig hebben ze de bugs die mij dwongen op naar de standaardversie terug te gaan opgelost.

Nieuwe functies:
  • Open emails in HTML view directly -(afbeeldingen laden pas na drukken op een knop, ivm privacy)
  • The policy of Data Encryption on device is supported now.This increases security by encrypting all data on the phone memory including Email, contacts & calendar data.
  • New Logging system to speed up problem solving in Email area
  • Autolock security policy supported now with complex password rules
  • Email signature is lengthened (from 256 characters to 2000) for all kinds of mailboxes.
  • Embedded image is supported now in email editor
  • Solved some key synchronization issues.
  • Fixes for tens of critical errors.
Een erg fijne update! Helaas nog steeds geen ondersteuning voor 'Bestemmingen', dus je kunt nog steeds maar één toegangspunt selecteren voor je mail.

[ Voor 66% gewijzigd door Apaat op 18-03-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt perfect heel fijn dat html berichten gelijk in de emaillezer openen. Lijkt ook sneller te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn telefoon vraagt iedere keer als ik verbinding maak met het internet om een bevestiging omdat ik niet in het thuis netwerk zou zijn. Maar ik ben toch echt in nederland en in verbinding met het eigen netwerk, (telford-kpn). de meldingen verdwijnen als ik aangeef dat roaming is toegestaan. Maar als ik in het buitenland ben wil ik de melding natuurlijk wel. het lijkt erop dat mijn telefoon niet weet wanneer ik in het netwerk van mijn provider zit. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Ik heb een E72 hier liggen (niet voor mezelf), en ik ben echt in tweestrijd. Aan de ene kant is het een zeer mooi toestel dat fantastisch aanvoelt en erg luxueus overkomt, aan de andere kant erger ik me dood aan het onlogische Symbian waarbij alles achter menuutjes verstopt zit, zeker omdat ik al jaren een iPhone heb en met Android ook wel aardig overweg kan. Dan is Symbian toch even een paar jaar terug in de tijd ;( . Gewoon even met WiFi verbinden gaat raar (geen SIM-kaart) en ik snap het na een half uur nog steeds niet echt.

Maar het is hardwarematig echt een heel mooi toestel.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 19-03-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:03:
mijn telefoon vraagt iedere keer als ik verbinding maak met het internet om een bevestiging omdat ik niet in het thuis netwerk zou zijn. Maar ik ben toch echt in nederland en in verbinding met het eigen netwerk, (telford-kpn). de meldingen verdwijnen als ik aangeef dat roaming is toegestaan. Maar als ik in het buitenland ben wil ik de melding natuurlijk wel. het lijkt erop dat mijn telefoon niet weet wanneer ik in het netwerk van mijn provider zit. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb precies hetzelfde (telfort op kpn netwerk). Ik ben ca. 1x per maand in Duitsland. Ik gebruik SmartConnect in de verschillende programma's voor een automatische schakeling tussen WLAN netwerken en mobiel internet. Ik laat de telefoon in NL gewoon op "Automatically" staan. Vlak voor ik de grens passeer zet ik het Telfort internet toegangspunt weer op "After confirmation".
Helaas heb ik ook geen eenvoudigere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
MarcoC schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:34:
Ik heb een E72 hier liggen (niet voor mezelf), en ik ben echt in tweestrijd. Aan de ene kant is het een zeer mooi toestel dat fantastisch aanvoelt en erg luxueus overkomt, aan de andere kant erger ik me dood aan het onlogische Symbian waarbij alles achter menuutjes verstopt zit, zeker omdat ik al jaren een iPhone heb en met Android ook wel aardig overweg kan. Dan is Symbian toch even een paar jaar terug in de tijd ;( . Gewoon even met WiFi verbinden gaat raar (geen SIM-kaart) en ik snap het na een half uur nog steeds niet echt.

Maar het is hardwarematig echt een heel mooi toestel.
Tjsa, Symbian heeft mij tot nu toe niet in de steek gelaten. De interface is inderdaad meer old-skool dan op een iPhone. Maar goed, is het gelukt met het verkrijgen van een internetverbinding via WiFi?

Je kunt een eerste keer verbinding krijgen door "Menu - Control Panel - Connectivity - WLAN wiz" (sorry, heb de Engelse taal ingesteld). Tik je WPA code in en je kunt gaan.

Via "Menu - Control Panel - Settings - Connection - Destinations" kun je een Access point toevoegen aan je verbindingsgroep Internet.

Gebruik het programma SmartConnect als je handig gebruik wilt maken van een wisseling tussen WiFi internet thuis of op het werk en mobiel internet onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Yep. Werkt tot zover prima. Na installatie waren echter de links naar 2 email accounts op mijn home screen verwijderd. Die moest ik weer even aanzetten.
Apaat schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:15:
[...]
Nieuwe functies:
  • New Logging system to speed up problem solving in Email area
Dit klinkt ook handig. Ik was laatst enorm aan het klungelen met secure email en certificaten. Ik kan echter nergens logs terugvinden. Ik heb bij "Settings - Global settings" de Log output (nr7) wel aangezet, maar ik kan nergens de daadwerkelijke logs vinden. Iemand?

<edit>Gevonden: Het staat gewoon in het telefoon geheugen in de map /logs/fsemail. Duh...</edit>
Een erg fijne update! Helaas nog steeds geen ondersteuning voor 'Bestemmingen', dus je kunt nog steeds maar één toegangspunt selecteren voor je mail.
Ik gebruik al tijden SmartConnect van Birdstep (gratis versie). Hiermee maak je als het ware 1 nieuw access point waarbinnen je meerdere bestemmingen kunt plaatsen en op prioriteit kunt instellen. Bij je mailaccount, of welk ander programma dan ook, kies je voor je aangemaakt SmartConnect access point. Hij maakt dan thuis bijvoorbeeld gebruik van je WLAN en onderweg van je mobiel internet. Werkt ideaal!

Ik heb nu al 3x SmartConnect aangeprezen zie ik... Ik werk echter niet voor Birdstep en heb ook geen aandelen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WoC op 21-03-2011 23:12 . Reden: oplossing eigen vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Het is uiteindelijk wel gelukt, maar er gebeuren gewoon allemaal onlogische dingen. Als ik naar WiFi-netwerken zoek en mijn netwerk gevonden heb, dan selecteer ik dat netwerk en vervolgens vraagt hij om de browser te starten. Wut? Ik wil gewoon verbinden met dat WiFi-netwerk. Het werkt allemaal zeker, maar de leercurve is gigantisch hoog. Zeker aangezien bij een iPhone alles maximaal 3 handelingen weg zit, en bij Symbian alles juist minstens 3 handelingen weggestopt zit :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Een steilere leercurve dan iPhone, zeker! Goed om te horen dat het gelukt is. Als het goed is, heeft hij het access point nu opgeslagen en pakt hij die in het vervolg automagisch. Succes met je Nokia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
MarcoC schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:09:
Het is uiteindelijk wel gelukt, maar er gebeuren gewoon allemaal onlogische dingen. Als ik naar WiFi-netwerken zoek en mijn netwerk gevonden heb, dan selecteer ik dat netwerk en vervolgens vraagt hij om de browser te starten. Wut? Ik wil gewoon verbinden met dat WiFi-netwerk. Het werkt allemaal zeker, maar de leercurve is gigantisch hoog. Zeker aangezien bij een iPhone alles maximaal 3 handelingen weg zit, en bij Symbian alles juist minstens 3 handelingen weggestopt zit :P .
Dat hij de browser start kan je ook uitzetten trouwens ;)

Symbian een OS dat veel in te stellen is, maar het zit vaak meters diep in een menuutje of op onlogische plekken ( en er zijn nogal wat menuutjes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe doen jullie E72-gebruikers mobile uploads (edit; foto's dus) naar Facebook? Je hebt wel allerlei externe programmaatjes maar die willen dan weer full-acces tot je profiel. Wie heeft de makkelijkste oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door r0el op 20-03-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:20
r0el schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:11:
Hoe doen jullie E72-gebruikers mobile uploads naar Facebook? Je hebt wel allerlei externe programmaatjes maar die willen dan weer full-acces tot je profiel. Wie heeft de makkelijkste oplossing?
snaptu schijnt goed te werken?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:11:
Hoe doen jullie E72-gebruikers mobile uploads (edit; foto's dus) naar Facebook? Je hebt wel allerlei externe programmaatjes maar die willen dan weer full-acces tot je profiel. Wie heeft de makkelijkste oplossing?
Op de facebook site kun je ergens (weet ff niet meer waar) een facebook-email adres laten aanmaken. Dat emailadres toevoegen aan je contactpersonen en dan kun je je foto daar naar toe mailen. De tekst in je subject wordt dan het bijschrift. Zo heb je geen externe applicatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:03:
Niet direct een oplossing, maar wel een verklaring van het waarom: Telfort maakt geforceerd gebruik van het KPN netwerk i.v.m. de netwerkdekking. Technisch gezien ben je dus binnen Nederland aan het roamen, omdat je met je Telfort simkaart op het KPN netwerk aangemeld bent. Je zou eens bij Telfort kunnen informeren of het met nieuwere simkaarten wellicht op een andere manier geregeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:04
Bij mij weigert hij naar voren te komen bij software updates. En ik heb geen branded telefoon.

Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:13
@oscardt : Is niet via de firmware update he.
Via Menu - Bedieningspaneel - Telefoon - SW-update
Dan gaat ie checken of er updates zijn en toont die dan.
Daar zou Email versie 3.9 (of iets in die aard) moeten tussen staan, kan je aanvinken en dan haalt ie alles/installeert ie.

Mailvermeldingen op beginscherm zijn inderdaad verdwenen dan, maar moet je effe terug 'activeren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:04
ja daar check ik uiteraard ook. Maar ik blijf de melding "all applications are up-to-date" krijgen.

Moet je soms eerst de beta van Nokia beta labs installeren om vervolgens te kunnen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Het afsprakenalarm van Nokia (het gebeurde ook bij de N73 en N82) door vml. symbian bedacht heeft de vervelende gewoonte zo'n 10 keer of meer af te gaan. En dat na enige minuten te herhalen.
Is er een mogelijkheid dat aan te passen?
Een app die ik niet kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
@oscardt : mmh, ik heb de beta geinstalleerd gehad, maar aangezien die versie enorm batterijverslindend was, en problemen had met syncing, heb ik die er terug afgezwierd.

Dus niet zeker of dat een vereiste is/was.
Misschien is de update nog niet vrijgegeven voor alle 'productcodes' ?
Net zoals meestal met een full firmwareversie het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
oscardt schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:31:
ja daar check ik uiteraard ook. Maar ik blijf de melding "all applications are up-to-date" krijgen.

Moet je soms eerst de beta van Nokia beta labs installeren om vervolgens te kunnen updaten?
Ik had de beta niet geïnstalleerd. Bij mij stond de update wel "klaar" in de Ovi Suite. Heb je het daar al eens mee geprobeerd? En anders is het waarschijnlijk zoals Benjike aangeeft: het wordt in delen uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
[quote]Benjike schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:52:

Daar zou Email versie 3.9 (of iets in die aard) moeten tussen staan, kan je aanvinken en dan haalt ie alles/installeert ie.

Waar zie ik op mijn mobiel dat die update heeft plaatsgevonden?
Ovi meldt wel dat hij is geüpdate, maar bij SW-update zie ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
PaoloK schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:05:
Waar zie ik op mijn mobiel dat die update heeft plaatsgevonden?
Ovi meldt wel dat hij is geüpdate, maar bij SW-update zie ik niets.
Menu-Email-About. Staat bij mij "Email 3.09.0".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Bij mij ook 3.09.0
Denk dat beta 3.05 of zo was.

Via "toepassingsbeheer" kan je evt de logfile bekijken, dan zou je die mogelijk moeten zien staan in 't lijstje.
(= menu - bedieningspaneel - toepassingsbeheer - geinstalleerde toepassingen - opties - logboek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:37:
[...]
Menu-Email-About. Staat bij mij "Email 3.09.0".
Mmm, bij mij staat die op 2.2.0 en toch zegt SW-update "all applications are up-to-date".
Ik heb softwareversie 052.005.239.03.
Hoe kan ik toch de nieuwe Email krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 07:53:
[...]

Mmm, bij mij staat die op 2.2.0 en toch zegt SW-update "all applications are up-to-date".
Ik heb softwareversie 052.005.239.03.
Hoe kan ik toch de nieuwe Email krijgen?
  • Nokia rolt het waarschijnlijk in delen uit, dus wachten
  • Proberen via Nokia Ovi Suite software
Wat me opvalt is je softwareversie. Bij *#0000# verschijnt bij mij software version 052.005, custom version 052.005.C00.01, date 27-oct-2010. Jouw versienummer ken ik niet. Heb je wellicht een branded toestel? Dan moet je wellicht nog wachten op je operator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 15:26
Ik lees in dit topic goede verhalen over Smartconnect. Lijkt me een erg handig programma aangezien het standaard verbindingsbeheer van de E72 behoorlijk ruk is :(

Er wordt gesproken over een gratis versie, maar ik kan via OVI alleen een betaalde versie vinden (9 euro). De site van Birdstep verwijst naar OVI... Is er geen gratis versie meer verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
Dacht dat Smartconnect standaard meegeleverd was in 2 of 3 firmware releases geleden (en dan eerst nog met bugje erbij).

Zou normaal bij toepassingen moeten staan (oranje 'drietand'achtig icoontje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 15:26
Benjike schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:45:
Dacht dat Smartconnect standaard meegeleverd was in 2 of 3 firmware releases geleden (en dan eerst nog met bugje erbij).

Zou normaal bij toepassingen moeten staan (oranje 'drietand'achtig icoontje)
Je hebt gelijk, hij staat er gewoon bij, nice! Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:03:
[...]
  • Nokia rolt het waarschijnlijk in delen uit, dus wachten
  • Proberen via Nokia Ovi Suite software
Wat me opvalt is je softwareversie. Bij *#0000# verschijnt bij mij software version 052.005, custom version 052.005.C00.01, date 27-oct-2010. Jouw versienummer ken ik niet. Heb je wellicht een branded toestel? Dan moet je wellicht nog wachten op je operator...
Yup: Vodafone branded.
Maar mail versie 2.20, daar zou toch wel een update voor moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 07:36:
[...]
Yup: Vodafone branded.
Maar mail versie 2.20, daar zou toch wel een update voor moeten zijn?
Ja, die nieuwste versie is 3.09. Nu weet ik niet helemaal hoe het zit met losse updates van software bij branded toestellen. In ieder geval moet je firmware versies bij vodafone zelf weghalen. Wellicht dit soort updates ook, zeker nu je de update niet ziet "klaar staan". Het kan ook zijn dat deze updates later beschikbaar komen.
Je zou vodafone eens kunnen vragen of op hun website kunnen bladeren. Of misschien heeft er hier iemand een vodafone toestel die uitsluitsel kan geven.

Heb je het trouwens nog met de Ovi Suite geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Probeer het eens met NSU, misschien ziet hij het dan wel. Die ziet vaak de meeste updates :)

[ Voor 26% gewijzigd door maarud op 28-03-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Nieuwe software: 054.005
Iemand al wijzigingen ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 16-09 09:38

MrDry

Desperados!

Hij lijkt iets vlotter te reageren....maar wordt nog steeds geen snelheidswonder.

Ook de nieuwe mail app (3.9) voelt echt een stuk sneller aan dan de vorige versie....en hij doet HTML mail...volgens mij deed hij dat niet of het stond uit :?

[ Voor 17% gewijzigd door MrDry op 28-03-2011 15:31 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
MrDry schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:29:
Hij lijkt iets vlotter te reageren....maar wordt nog steeds geen snelheidswonder.
Ik ga straks ook even updaten. Eerst backupje maken...
Ook de nieuwe mail app (3.9) voelt echt een stuk sneller aan dan de vorige versie....en hij doet HTML mail...volgens mij deed hij dat niet of het stond uit :?
Ik heb de losse 3.09 geïnstalleerd en zover ik weet was HTML mail in de oudere cliënt gewoon niet aanwezig. Enige probleem dat ik tot dusver heb is dat mijn accounts af en toe niet syncen op de ingestelde tijd. Na 1x handmatige te syncen gaat het weer een tijdje goed... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
HTML zat er wel gewoon in bij de E52, alleen moest je dan klikken op 'Bericht in HTML weergeven'. Nu gaat dat dus direct al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online
maarud schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:27:
HTML zat er wel gewoon in bij de E52, alleen moest je dan klikken op 'Bericht in HTML weergeven'. Nu gaat dat dus direct al :)
Ah ok. Zit nu in update proces, dus kan het niet meer checken :)

<edit>Goed, de update is gedaan. Voor de update heb ik een hard-reset gedaan om alles goed leeg te maken. Ik zie dat de firmware op versie 054.005 zit, maar dat de mail client weer op 2.2.0 zit. De mail client wordt dus niet vervangen door de laatste versie met deze firmware update.

<edit2>Na Ovi Suite een paar flinke schoppen te hebben gegeven, is de nieuwe versie van de mail client wederom zichtbaar en te installeren. Nu ook hier weer versie 3.09. Wat opvalt is dat het toestel sneller aanvoelt, zeker na de hard-reset.

[ Voor 49% gewijzigd door WoC op 28-03-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hm het Lock screen is veranderd ik zie nu een slotje na 10 min ipv een tijd blok wat over scherm heen en weer gaat

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 19:09

Barbas

Gallego!

Na de update voelt het toestel inderdaad sneller aan. E-mails worden na de update (nog steeds) in HTML weergegeven. Het lock screen is bij mij overigens niet veranderd.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
WoC schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:57:
[...]

Ah ok. Zit nu in update proces, dus kan het niet meer checken :)

<edit>Goed, de update is gedaan. Voor de update heb ik een hard-reset gedaan om alles goed leeg te maken. Ik zie dat de firmware op versie 054.005 zit, maar dat de mail client weer op 2.2.0 zit. De mail client wordt dus niet vervangen door de laatste versie met deze firmware update.

<edit2>Na Ovi Suite een paar flinke schoppen te hebben gegeven, is de nieuwe versie van de mail client wederom zichtbaar en te installeren. Nu ook hier weer versie 3.09. Wat opvalt is dat het toestel sneller aanvoelt, zeker na de hard-reset.
Haha wanneer je een harde resetvdoet, is het logisch dat het toestel sneller wordt aangezien er niets meer op staat dan. Ik.merk het al wanneer ik bij mijn E72 sms'jes eruit gooi, dat hij weer een stuk sneller wordt. Slecht en ouderwets, maar is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
Dit gaat niet werken. Heb een half jaar geleden hetzelfde geprobeerd. Via Telfort een nieuwe simkaart aangeschat, de roaming melding bleef komen. Telfort heeft mij nog de kosten van de sim in rekening gebracht maar hebben deze laten vallen nadat ik herhaaldelijk met de helpdesk erover gebeld heb.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:18:
[...]

Niet direct een oplossing, maar wel een verklaring van het waarom: Telfort maakt geforceerd gebruik van het KPN netwerk i.v.m. de netwerkdekking. Technisch gezien ben je dus binnen Nederland aan het roamen, omdat je met je Telfort simkaart op het KPN netwerk aangemeld bent. Je zou eens bij Telfort kunnen informeren of het met nieuwere simkaarten wellicht op een andere manier geregeld is...
Pagina: 1 ... 47 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.