Even het hele topic door gezocht op internet en buitenland, maar alleen items gevonden om hoe mobiel internet uit te zetten in het buitenland, terwijl ik juist aan wil hebben, wat me vorige week in Duistland/Oostenrijk niet gelukt is.
In Nederland heb ik er geen problemen mee. Ik kan Mail for Exchnage gebruiken, mijn Prive XS4all account en browsen en alles, gaat prima. Ik moet wel steeds "Mail en Java" selecteren in een pop-up (kan dit niet automatisch?), maar dan gaat het ook goed (op 1 puntje na, zie onder).
Toen ik i.k.v. wintersport vorige week in Duitsland en Oostenrijk was gaf het echter geen sjoege. Het viel me al op dat de GPS trager was (Nokia plaatsbepalingsserver niet bereikbaar), maar met een truc, kan je daar om heen (zie ook onder).
Ik heb een tijd zitten pielen met instellingen maar ik zag wel steeds 3G links boven staan, maar nooit de dubbele pijltjes ten teken van een werkende internet verbinding. Hoe vaak ik ook op "Mail en JAva"of Mobiel Internet drukte.
Terug in Nederland werkte het ook niet meer (zeker iets te veel gepield) dus dus de automatische configuratie van de provider (KPN) maar weer aangezet et voila: we zijn weer online.
Weten jullie een oplossing? Ik ga eind april weer naar het buitenland, en ik wil wel eens een incidenteel mailtje kunnen sturen (hf niet te browsen of zo).
Mijn instellingen zijn:
Menu-> bedieningspaneel->Instellingen->Verbinding->Bestemmingen->
-Toegangsgspunt/Nw Toegangspunt toevoegen
- Internet/thuis WLAN 1/Prioriteit 1
- Internet/thuis WLAN 2/Prioriteit 2
- Internet/Mail en Java/ Prioriteit 3/
Naam Verbinding: Mail en Java
Gegevensdrager: Packet-gegevens
Naam Toegangspunt: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: Geen
VRaag om wachtwoord: Nee
Wachtwoord:****
Verificatie: Normaal
Homepage:
http://www.google.nl
Toegangspunt gebruiken: Automatisch
-Internet/Mobiel internet/Prioriteit 4
Naam Verbinding: mobiel internet
Naam Toegangspunt: mobiel internet
Verificatie: Beveiligd
Homepage: geen
-Multim.bericht/KPN MMS
Naam Verbinding: KPN MMS
Naam Toegangspunt: portalmmm.nl
Verificatie: Normaal
Homepage:
http://mp.mobiel.kpn/mmsc
WAP-diensten/thuis WLAN 1 prioriteit 1
WAP-Diensten/thuis WLAN 2 prioriteit 2
WAP diensten/packet prioriteit 3
Naam Verbinding: packet
Naam Toegangspunt:packet
Verificatie: beveiligd
Homepage: geen
Toegangspunt gebruiken: Na bevestiging
Nogmaals dit zijn de instellingen die KPN gedaan heeft(behalve de thuis WLANs natuurlijk en die heb ik zelf op hoge prio gezet, zodat ik thuis gewoon kan internetten zonder extra kosten). Het werkt in Nederland, dus dan ben ik zo van: niet aankoman dan kan er ook niets stuk.
Wat moet ik doen om:
- ook in het buitenland eens mailtje te kunnen sturen cq. beantwoorden?
- altijd automatisch de beste internet verbinding te krijgen, zonder elke keer op Mail en Java te moeten drukken?
DAn nu de truuk om snel een GPS fix te kunnen krijgen als je geen contact hebt met de Nokia plaatsbepalingsserver:
Menu-Toepassingen-GPS--GPS gegevens-Positie
DAn zegt ie: Wachten op GPS en dat houdt ie lang vol.
Als je dan op OPties - Satellitetstatus drukt, zie je dat ie wel degelijk satellieten ziet . Vervolgens sluiten en dan heb je een fix. Ik begrijp niet hoe dan kan, maar profiteer er van.!
Ik heb lange tijd tot volle teveredenheid gebruikgemaakt van de NOS Teletekst applicatie, maar van de ene op de andere dag blijft ie hangen in "Pagina wordt geladen 100". Watskebeurt?
Heeft dat wellicht ook met mijn settings te maken?