Waar kan ik het geluidje voor een agenda item instellen, het standaard geluid is me net iets teveel van het goede.
Bedieningspan. -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Tonen -> Agenda-alarmtoonMex schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:44:
Waar kan ik het geluidje voor een agenda item instellen, het standaard geluid is me net iets teveel van het goede.
Ik gebruik nu ongeveer een jaar de Nokia E71 en ik kan hier kort over zijn: de beste telefoon die ik ooit gehad heb. Alles gaat razend snel en er is fijne software voor.
Nu ben ik wel een beetje een gadget junk en binnenkort verloopt mijn Vodafone abonnement. Nu zou ik natuurlijk kunnen kiezen voor een nieuwe abbo met een nieuw toestel of ik kan sim-only nemen met mijn Nokia E71. Met mijn E71 is niks mis, maar de Nokia E72 ziet er wel heel aantrekkelijk uit. Enkele dingen aan de E72 ik erg interessant vind zijn: 3.5mm audio jack, betere camera, snellere processor (vooral dat laatste).
Maar ik lees hier niet zulke goede ervaringen van mensen de van de E71 naar de E72 overstappen. Dus mijn vraag is: wat zijn de voor- en nadelen van de E72 t.o.v. de bewezen en ultra-degelijke E71? Merk je het bijvoorbeeld dat er een snellere processor in zit? En typt het toetsenbord van de E72 net zo lekker als de E71 (waar ik verliefd op ben!
)? En de foto's, is daar veel verbetering aan te zien?
Nu ben ik wel een beetje een gadget junk en binnenkort verloopt mijn Vodafone abonnement. Nu zou ik natuurlijk kunnen kiezen voor een nieuwe abbo met een nieuw toestel of ik kan sim-only nemen met mijn Nokia E71. Met mijn E71 is niks mis, maar de Nokia E72 ziet er wel heel aantrekkelijk uit. Enkele dingen aan de E72 ik erg interessant vind zijn: 3.5mm audio jack, betere camera, snellere processor (vooral dat laatste).
Maar ik lees hier niet zulke goede ervaringen van mensen de van de E71 naar de E72 overstappen. Dus mijn vraag is: wat zijn de voor- en nadelen van de E72 t.o.v. de bewezen en ultra-degelijke E71? Merk je het bijvoorbeeld dat er een snellere processor in zit? En typt het toetsenbord van de E72 net zo lekker als de E71 (waar ik verliefd op ben!
Ik heb dezelfde overstap gemaakt en had dezelfde vragen.monnick schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:31:
Ik gebruik nu ongeveer een jaar de Nokia E71 en ik kan hier kort over zijn: de beste telefoon die ik ooit gehad heb. Alles gaat razend snel en er is fijne software voor.
Maar ik lees hier niet zulke goede ervaringen van mensen de van de E71 naar de E72 overstappen. Dus mijn vraag is: wat zijn de voor- en nadelen van de E72 t.o.v. de bewezen en ultra-degelijke E71? Merk je het bijvoorbeeld dat er een snellere processor in zit? En typt het toetsenbord van de E72 net zo lekker als de E71 (waar ik verliefd op ben!)? En de foto's, is daar veel verbetering aan te zien?
Hij is echt aanmerkelijk sneller en de foto's zijn eveneens aanmerkelijk beter. Het typen gaat als vanouds (top), maar............. ik vind de E71......... mooier

Ze hadden zelfs al een dummy toestel in de winkel hangen maar nog geen prijs er naast. Gelukkig wist ik wat ik moest bij betalen en heb ik mn contract nog net even verlengd en de Zodium Black Nokia E72 mee gekregen (hij is trouwens wel branded: er staat T-mobile op de voorkant helemaal onderaan op de brede balk (zeg maar onder de spatietoets)). Hij ligt nu aan de lader, en moet nog alles instellen etc, maar zodra ik een ervaring heb zal ik het laten weten, of dan wel een vraag
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Bij office centre is de nokia E72 in de aanbieding voor 379,61 inclusief btw!!!
Weet iemand of dit import telefoons zijn??
http://www.staplesofficec...id=5002720&affixedcode=WW
Weet iemand of dit import telefoons zijn??
Ik kreeg ook het foldetje in de bus. Dit zijn gewoon Nederlandse varianten volgens mij. OfficeCenter kennende is dit gewoon het toestel zoals je dat normaal in de Nederlandse winkel koopt, maar dan simlock-vrijVerwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:31:
Bij office centre is de nokia E72 in de aanbieding voor 379,61 inclusief btw!!!
Wie iemand of dit import telefoons zijn??
haha dit is echt gaaf. Werkt echt prima en met de instellingen van tmobile is veel al uit handen genomen. Zoals je kan begrijpen typ ik dit vanaf mijn e72... Echt super mooi!!Cybpraetorian schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:37:
yeah, eindelijk de E72 in bezit. Vanmiddag op goed geluk naar de Tmobile winkel gegaan aan de Waagstraat in Groningen en gevraagd of ze ze ondertussen al verkochten: Het antwoord was JA!
![]()
Ze hadden zelfs al een dummy toestel in de winkel hangen maar nog geen prijs er naast. Gelukkig wist ik wat ik moest bij betalen en heb ik mn contract nog net even verlengd en de Zodium Black Nokia E72 mee gekregen (hij is trouwens wel branded: er staat T-mobile op de voorkant helemaal onderaan op de brede balk (zeg maar onder de spatietoets)). Hij ligt nu aan de lader, en moet nog alles instellen etc, maar zodra ik een ervaring heb zal ik het laten weten, of dan wel een vraag
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Bij Studentmobiel is die €352,- (http://www.studentmobiel.nl/gsmshop/product/6072/nokia-e72). Lijkt me logisch als ze onderhand al toestellen bestemd voor de Nederlandse markt leveren.monnick schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:56:
[...]
Ik kreeg ook het foldetje in de bus. Dit zijn gewoon Nederlandse varianten volgens mij. OfficeCenter kennende is dit gewoon het toestel zoals je dat normaal in de Nederlandse winkel koopt, maar dan simlock-vrij
maatje van me heeft de E72 gekocht, willen hem nu via de computer even bekijken of er nog een software update is, of leuke applicatie ofzo 
Maargoed, hij heeft Nokia PC Suite en Nokia OVI geinstalleerd, maar zodra ik de telefoon aansluit gebeurt er niks..
Hij zegt niks op de computer van nieuwe hardware ofzo en de telefoon geeft ook niet aan hoe die gebruikt wilt worden, als massaopslag of via nokia pc suite hij geeft geen kick via usb.
Hij gebruikt Windows XP pro met sp3 en laatste updates
Maargoed, hij heeft Nokia PC Suite en Nokia OVI geinstalleerd, maar zodra ik de telefoon aansluit gebeurt er niks..
Hij zegt niks op de computer van nieuwe hardware ofzo en de telefoon geeft ook niet aan hoe die gebruikt wilt worden, als massaopslag of via nokia pc suite hij geeft geen kick via usb.
Kabeltje kapot?J.Thermaltaker schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 07:53:
maatje van me heeft de E72 gekocht, willen hem nu via de computer even bekijken of er nog een software update is, of leuke applicatie ofzo
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Of usb port kapot van de pc? Laadt de gsm wel op via USB?
heb het al gevonden, gelukkig had men broer nog een USB kabeltje liggen, maar kabeltje was dus defect..
van de week maar even terug naar de winkel:)
van de week maar even terug naar de winkel:)
Verwijderd
Laat de E72 via USB?
Helsie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:55:
[...]
Of usb port kapot van de pc? Laadt de gsm wel op via USB?
ja

ik ben nu ook ff aan het instellen met mn E72, en krijg al een heleboel gedaan. Mn Gmail account werkt prima, het ontvangen gedeelte dan, maar als ik een mail opstel en verstuur naar mn mail van mn werk, dan zegt hij dat mail wacht op versturen
ligt aan mij ben ik al achter. Als ik gewoon geduld hebt, gaat de E72 nadat je de mail hebt ingevoerd en op versturen hebt geklikt, synchroniseren en verstuurd ie hem dan pas
nu nog een volgende: ik heb een hele reeks aan applicaties staan in het Internet menu (Youtube, Facebook, Myspace etc) en als ik daar op klik dan verbind hij meteen met Tmobile internet, terwijl ik gewoon zit verbonden met mn draadloze netwerk. Ik heb al mn toegangspunten al aangegeven dat ik mn draadloze verbinding op nummer 1 staat en toch pakt ie Tmobile internet. Zal vast weer een hele lullige instelling zijn, maar kan er nog niet achter komen...
[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 09-01-2010 15:56 ]
www.youtube.com/DerOllie
Ik vind zo'n handleiding altijd zo'n mooi stapeltje papier, he...
Of pdf, ook al zo mooi!
Coole oplossing, en de foto's maken het helemaal afGoudvis Jan schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:02:
[...]
Ha! Dit stof-probleem heb ik recentelijk als volgt opgelost bij mijn E71:
Benodigdheden zijn: een rolletje dubbelzijdig tape en een schaar.
[...]
Enfin, foto's!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag even de E72 geprobeerd bij Saturn. Ik vind het toetsenbord nog prettiger dan de E71. Het lijkt alsof er ietsje meer ruimte tussen de toetsen is waardoor je minder mistypt. Ook zijn de toetsen wat stroever, het lijkt wel een soort rubber finish, dus je vingers glijden er minder snel af. Wat ik ook erg prettig vind is dat er nu weer aparte toetsen zijn voor de haakjes, die gebruik je best vaak en die Symboolknop is zo'n gedoe steeds.
Ik twijfel nog tussen de E72 en N97mini als opvolger voor mijn E71. De N97 heeft natuurlijk wel een veel groter scherm, maar ik vond het niet prettig typen, de top van mijn duim komt steeds tegen de schermrand als ik de bovenste rij gebruik. Touchscreen, ik weet niet of het iets voor mij is. Wat ook meetelt is dat de N97mini nog niet gehackt kan worden.
[ Voor 28% gewijzigd door PhilipsFan op 09-01-2010 14:16 ]
Zojuist een E72 gekocht via Marktplaats! Splinternieuw in doos voor 275.
Zodium Black van Vodafone. De telefoon gaat stroef in het hoesje. Meer mensen last van?
Er komt licht onder de hometoets vandaan. En de chromenrand onderaan zit veel speling tussen voor de rest geen rare dingen.
Het typen gaat superieur! 2x de E71 gehad, maar deze typt fijner.
Ik zal dit topic nog vaak langslopen komende tijd
Zodium Black van Vodafone. De telefoon gaat stroef in het hoesje. Meer mensen last van?
Er komt licht onder de hometoets vandaan. En de chromenrand onderaan zit veel speling tussen voor de rest geen rare dingen.
Het typen gaat superieur! 2x de E71 gehad, maar deze typt fijner.
Ik zal dit topic nog vaak langslopen komende tijd
Hoesje is inderdaad een beetje knudde, kreeg hem er gister ook al bijna niet meer uit toen ik hem er de eerste keer in had gedaan... Heel irritant. Lijkt erop dat er eerst iets opgerekt moet worden.Roodey schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:41:
De telefoon gaat stroef in het hoesje. Meer mensen last van?
Licht onder home toets heb ik ook, niet erg, Chromenrand heeft geen enkele speling hier, zit er netjes aan vast. Ga er niet aan porren ook...
www.youtube.com/DerOllie
Dat stroeve hoesje had ik ook, maar dat gaat na verloop van tijd wel beter. Ik heb em nu een aantal weken en het hoesje gaat nu prima..Roodey schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:41:
De E72 wel dus?!PhilipsFan schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:16:
[...]
Wat ook meetelt is dat de N97mini nog niet gehackt kan worden.
Volgens deze link wel. Ik heb al meer mensen hier en daar op fora gezien die 'm succesvol met Helloox gehackt hebben. Afwachten natuurlijk of het ook werkt met firmware versie 2, maar de vooruitzichten zijn gunstig: het schijnt dat E71 v400 ook weer hackbaar is. Het lijkt erop dat Nokia het niet doelbewust onmogelijk maakt.
Hmm, misschien ben ik gewoon een beetje parra, maar ik laat liever niet m'n imei zomaar achter , en al helemaal niet op een buitenlandse site. Voor ik het weet loopt er iemand rond met mijn imei, nou weet ik dan ook weer niet wat daar de eventuele gevolgen van kunnen zijn, maar toch liever niet!PhilipsFan schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:50:
[...]
Volgens deze link wel. Ik heb al meer mensen hier en daar op fora gezien die 'm succesvol met Helloox gehackt hebben. Afwachten natuurlijk of het ook werkt met firmware versie 2, maar de vooruitzichten zijn gunstig: het schijnt dat E71 v400 ook weer hackbaar is. Het lijkt erop dat Nokia het niet doelbewust onmogelijk maakt.
Ja! (en meer kan en mag ik daar hier niet over kwijt
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Maakt geen bal uit, wat in vredesnaam zou iemand moeten met jou imei? Ik heb het gedaan met mijn E71 en daarvoor E61 en N73, allemaal succesvol. Certificaten heb ik aangevraagd bij OPDA. Mocht je een probleem krijgen met je toestel en je bent bang om je garantie te verliezen, dan kun je gewoon een hardware reset uitvoeren of desnoods je firmware er opnieuw op flashen met de officiele Nokia updater. Weg hack. Het klinkt ook erger dan het is, ROMPatcher bijvoorbeeld patcht helemaal niet je ROM, dat is fysiek onmogelijk. Het patcht de stukken ROM die door de processor worden geladen. Als je ROMPatcher en HelloOX verwijdert en een hardware reset uitvoert, dan heb je weer een volledig originele telefoon.dog4life schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:28:
[...]
Hmm, misschien ben ik gewoon een beetje parra, maar ik laat liever niet m'n imei zomaar achter , en al helemaal niet op een buitenlandse site. Voor ik het weet loopt er iemand rond met mijn imei, nou weet ik dan ook weer niet wat daar de eventuele gevolgen van kunnen zijn, maar toch liever niet!
Erg vervelend hoesje, inderdaad. Elke keer als ik het toestel eruit moest wurmen was ik bang dat ie een keer op de grond terecht zal komen... Ik heb het probleem opgelost met 2 schitterende cases:Roodey schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:41:
http://www.beyzacases.com...-vertical-pouch-cases.cfm
en
http://www.beyzacases.com...eral-pouch-type-cases.cfm
Geweldig kwaliteit en mooi!
Verwijderd
Hey mensen, ik had een vraagje.
Ik wil de nokia e72 (los) bestellen, maar ik lees hier dat mensen een buitenlands toestel etc hebben ontvangen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Van welke site raden jullie mij aan om de Nokia e72 te bestellen? Liefst zo goedkoop mogelijk
Thnx!
Ik wil de nokia e72 (los) bestellen, maar ik lees hier dat mensen een buitenlands toestel etc hebben ontvangen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Van welke site raden jullie mij aan om de Nokia e72 te bestellen? Liefst zo goedkoop mogelijk
Thnx!
Verwijderd
Is die E72 van T-mobile wel simlock vrij? Net 1 online besteld met nummerbehoud. Wil wel in de tussenliggende periode met me oude sim kunnen bellen namelijk.Cybpraetorian schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:37:
yeah, eindelijk de E72 in bezit. Vanmiddag op goed geluk naar de Tmobile winkel gegaan aan de Waagstraat in Groningen en gevraagd of ze ze ondertussen al verkochten: Het antwoord was JA!
![]()
Ze gaven bij de bestelling aan dat ie simlock vrij is.
Dit is ook hetgeen dat ik wil ja. Ik zal Outlook alleen nog maar gebruiken als offline backup, en open dit dan ook niet meer standaard op mijn pc. Vroeger zat ik altijd op maar 1 pc in feite, dus had ik daar idd altijd outlook op. Momenteel gebruik ik 3-4 pc's + de E72 door elkaar heen en is een online mailbox net zo gemakkelijk. Zodoende staat nu de aparte gmail optie op mijn E72 ingesteld voor mail. Verder staat in outlook een imap mailbox ingesteld, maar nogmaals, die ga ik dus maar af en toe gebruiken.Fridge schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:36:
[...]
Ik gebruik exchange alleen voor contacten en agenda synchroniseren met google, de aparte gmail optie voor de mail. Anders werkt het inderdaad niet goed.
Dus in de mailbox van 'Mail for exchange': Opties->Instellingen->Wat synchr.->E-mail synchr. = Nee
en in het hoofdmenu van 'Email' naar Instell.->Beheer persoonlijke info->Toepassingen toe, daar kun je agenda en contacten kiezen om te synchroniseren.
Daarna gewoon de gmail-optie van de Nokia zelf gebruiken om je mail mee op te halen. Dus je 'Mail for exchange' blijft verder leeg op deze manier.
Dit werkt nu allemaal prima maar nu wil ik dus voortaan ook mijn contactpersonen en agenda synchroniseren tussen gmail en mijn E72. Outlook heeft hier weinig meer mee te maken straks. Heb de contacten vanuit outlook richting gmail kunnen krijgen en mijn agenda staat nog gewoon op mijn E72. Nu heb ik hetzelfde gedaan als jij wat betreft mail for exchange. Deze blijft ook leeg wat mail betreft, maar ook mijn agenda en contactpersonen synchroniseert hij niet om de een of andere vage reden. Ik krijg geen foutmeldingen of iets dergelijks, dus ik weet ook niet wat er aan de hand is, wat zou dit kunnen zijn?
Overigens, hoe kan je dat icoon van mail for exchange van je home screen verwijderen? Die mailbox blijft toch leeg dus ik hoef er ook nooit in, icoon mag dus gewoon weg
Contacten synchroniseren gaat ook heel gemakkelijk met de pc suite. Je kan gewoon je outlook contacten (onder windows in het mapje... 'contacten'
) importeren en met je telefoon synchroniseren. Deze methode gebruik ik eigenlijk altijd.
@Joster: ik heb voor je gezocht in de telefoon, maar kan niets vinden zo snel. Google of handleiding al geprobeerd?
Heeft er al iemand Google calendar fatsoenlijk geïntegreerd?
@Joster: ik heb voor je gezocht in de telefoon, maar kan niets vinden zo snel. Google of handleiding al geprobeerd?
Als je wilt dat ie terukomt zodra er een keer wel mail is: Selecteren en backspace knop.Joster schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:36:
Overigens, hoe kan je dat icoon van mail for exchange van je home screen verwijderen? Die mailbox blijft toch leeg dus ik hoef er ook nooit in, icoon mag dus gewoon weg
Als je die mailbox nooit meer in je homescreen wil zien: via modus instellingen > Email meldingen.
Met outlook lukt vanzelfsprekend wel, zoals Fridge het omschreef helaas niet. Ik wil outlook minder gaan gebruiken omdat ik toch achter verschillende pc's én mijn E72 zit. Ik wil het liefst alles op gmail en mijn e72 up to date, met outlook als backup op een van de pc's.murphsy schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:44:
Contacten synchroniseren gaat ook heel gemakkelijk met de pc suite. Je kan gewoon je outlook contacten (onder windows in het mapje... 'contacten') importeren en met je telefoon synchroniseren. Deze methode gebruik ik eigenlijk altijd.
Google en handleiding hebben me nog niet geholpen, want daar gaat het vooral over mail binnen halen mbv mail for echange, terwijl ik puur en alleen gebruik wil maken van de synchronisatie van contacten en agenda. De normale gmail applicatie gebruik ik voor mijn mail, exact hetzelfde zoals Fridge omschrijft.
Thanks, dit heeft gewerkt!Helsie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:48:
[...]
Als je wilt dat ie terukomt zodra er een keer wel mail is: Selecteren en backspace knop.
Als je die mailbox nooit meer in je homescreen wil zien: via modus instellingen > Email meldingen.
[ Voor 13% gewijzigd door Joster op 10-01-2010 12:14 ]
dus je hebt nu een SIMkaart van een andere provider? dan denk ik dat je tot je Tmobile abbo in gaat nog ff moet blijven bellen met je huidige telefoon. Kan me niet voorstellen dat een Tmobile-E72 gewoon Simlock vrij is, dan zijn ze namelijk nooit. Dan moet je al verlengen bij een Belcompany ofzo, daar zijn het haast altijd simlock vrije toestellen, maar daar betaal je vaak ook meer voor...Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:29:
[...]
Is die E72 van T-mobile wel simlock vrij? Net 1 online besteld met nummerbehoud. Wil wel in de tussenliggende periode met me oude sim kunnen bellen namelijk.
Ze gaven bij de bestelling aan dat ie simlock vrij is.
Ik hoop voor je dat je nieuwe abbo snel in gaat dan kun je snel gebruik maken van de E72...
heeft iemand nog een antwoord op mijn eerdere vraag?
en ohja, als ik een mailtje krijg van Hyves over een reactie oid, dan zit de werkelijke mail als bijlage in de mail die ik ontvang (dat snap ik omdat hij geen HTML ondersteund) vervolgens open ik die HTML mail, dan zie ik een webpagina die wordt netjes geopend met mn draadloze verbinding, om vervolgens op de link te klikken om de reactie te lezen, een nieuw venster wordt geopend, en dan probeert ie verbinding te maken met Tmobile Internet... ! Terwijl ik gewoon verbonden ben met mijn draadloze thuis verbinding... beetje vreemd, iemand een idee hoe ik dat kan omzeilen?nu nog een volgende: ik heb een hele reeks aan applicaties staan in het Internet menu (Youtube, Facebook, Myspace etc) en als ik daar op klik dan verbind hij meteen met Tmobile internet, terwijl ik gewoon zit verbonden met mn draadloze netwerk. Ik heb al mn toegangspunten al aangegeven dat ik mn draadloze verbinding op nummer 1 staat en toch pakt ie Tmobile internet. Zal vast weer een hele lullige instelling zijn, maar kan er nog niet achter komen...
www.youtube.com/DerOllie
Dus niet. Ik verbaas me er werkelijk over dat Nokia het voor elkaar krijgt om zulke fijne telefoons te maken maar daar zulke baggersoftware bij te leveren. Heb je wel eens geprobeerd om je contacten te backuppen met PC Suite en daarna terug te zetten? Al je labels weg. Heb ik zorgvuldig toegevoegd...murphsy schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:44:
Contacten synchroniseren gaat ook heel gemakkelijk met de pc suite.
Er is mij maar 1 echt goede oplossing bekend om je contacten te backuppen dat is deze. En het is nog gratis ook. Was dat nou zo moeilijk om zelf te maken, Nokia?
Bedoel je daarmee dat je meerdere agenda's kunt synchroniseren? Voor zover ik weet kan dat alleen met een betaald account bij GooSync. Als je voldoende hebt aan alleen je main agenda, dan kan het met Mail For Exchange, ik gebruik dat ook en het werkt goed. Maak een profiel aan waarin je alleen de kalender synchroniseert en geef de juiste credentials op, Google weet wel waar je de juiste instellingen kunt vinden.Heeft er al iemand Google calendar fatsoenlijk geïntegreerd?
Dit is voor mij voldoende ja. Ik zal wel niet goed kunnen googlen, maar ik vind de juiste instellingen in ieder geval nog niet.PhilipsFan schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:59:
[...]
[...]
Als je voldoende hebt aan alleen je main agenda, dan kan het met Mail For Exchange, ik gebruik dat ook en het werkt goed. Maak een profiel aan waarin je alleen de kalender synchroniseert en geef de juiste credentials op, Google weet wel waar je de juiste instellingen kunt vinden.
Ik heb een abo van werk icm de E72. Internetten is niet mogelijk.
Instellen van een gmailaccount lukt niet.
Ik voer mijn mailadres in en vervolgens mijn wachtwoord en daarna gebeurd er niets.
Volgens het voorbeeld filmpje uit dit topic moet ik dan iets accepteren.
Dat komt niet eens tevoorschijn. Hoe krijg ik gmail nou ingesteld (niet via MFE)?
EDIT:
Gelukt via hulp Nokia forum.
Hoe wis ik MFE account?
Instellen van een gmailaccount lukt niet.
Ik voer mijn mailadres in en vervolgens mijn wachtwoord en daarna gebeurd er niets.
Volgens het voorbeeld filmpje uit dit topic moet ik dan iets accepteren.
Dat komt niet eens tevoorschijn. Hoe krijg ik gmail nou ingesteld (niet via MFE)?
EDIT:
Gelukt via hulp Nokia forum.
Hoe wis ik MFE account?
[ Voor 8% gewijzigd door Roodey op 10-01-2010 15:10 ]
OK, ik check het ff bij mij (E71).Joster schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:13:
[...]
Dit is voor mij voldoende ja. Ik zal wel niet goed kunnen googlen, maar ik vind de juiste instellingen in ieder geval nog niet.
Connection:
Exchange server: m.google.com
Secure connection: yes
Access Point: <kies je favoriete access point>
Sync while roaming: <wat jij wil>
Use default port: yes
Credentials
Username: <je gmail adres>
Password: <je gmail password>
Domain: google
Sync Schedule
Vul de opties in zoals jij het wilt
Calendar
Synchronize calendar: yes
Sync calendar back: <wat jij wilt>
Initial sync: <wat jij wilt, ik heb: keep items on phone>
Tasks
Synchronize: No
rest maakt niet uit
Contacts
Synchronize contacts: No (maar schijnt wel te werken, ik heb het nog niet gedurfd, probeer het eens)
rest maakt niet uit
Synchronise Email: No (kan misschien ook wel)
Thanks! Maar het was me inmiddels al gelukt met behulp van deze pagina:
http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=147951 (nagenoeg zelfde lijst als die van jou dus..)
Het zat hem met name in die m.google.com, om de een of andere reden had ik daar wat anders ingevuld.
Agenda heeft gesynchroniseerd, nu even met de contacten proberen wat ie doet
Edit: Contactpersoon aanmaken in contactpersonen van gmail en vervolgens synchroniseren werkt prima, contactpersoon wordt vlekkeloos overgenomen op de E72. Het lastige is natuurlijk welke je leading maakt. Want wanneer ik nu dit contact verwijder op mijn E72 en weer synchroniseer, wordt dit contact opnieuw op de E72 aangemaakt en niet in gmail verwijderd. Hmm eens kijken wat het handigst is hier.
http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=147951 (nagenoeg zelfde lijst als die van jou dus..)
Het zat hem met name in die m.google.com, om de een of andere reden had ik daar wat anders ingevuld.
Agenda heeft gesynchroniseerd, nu even met de contacten proberen wat ie doet
Edit: Contactpersoon aanmaken in contactpersonen van gmail en vervolgens synchroniseren werkt prima, contactpersoon wordt vlekkeloos overgenomen op de E72. Het lastige is natuurlijk welke je leading maakt. Want wanneer ik nu dit contact verwijder op mijn E72 en weer synchroniseer, wordt dit contact opnieuw op de E72 aangemaakt en niet in gmail verwijderd. Hmm eens kijken wat het handigst is hier.
[ Voor 55% gewijzigd door Joster op 10-01-2010 16:02 ]
waarom allemaal moeilijk doen?
m.google.com/sync
Hier vind je precies per telefoon hoe je alles moet instellen. De nokia e71 en e72 zijn s60 telefoons voor de noob's onder ons
Email werkt wel maar wordt niet ondersteund. Dus die kan je op eigen inzicht in mail for exchange configureren.
m.google.com/sync
Hier vind je precies per telefoon hoe je alles moet instellen. De nokia e71 en e72 zijn s60 telefoons voor de noob's onder ons
Email werkt wel maar wordt niet ondersteund. Dus die kan je op eigen inzicht in mail for exchange configureren.
Overigens erg vreemd. Aan mijn instellingen met de standaard gmail applicatie op de E72 heb ik niets veranderd. Toch is er momenteel een wezenlijk verschil. Wanneer ik in het verleden op mijn E72 of in mijn webmail een bericht had gelezen of verwijderd, werd dit door de ander automatisch overgenomen. Nu werkt dit echter niet meer. Zojuist stond alles op mijn E72 als gelezen, een aantal mails daarvan stonden ook op mijn webmail als gelezen, maar na verzenden / ontvangen op mijn E72 liet hij ineens 13 mails als ongelezen zien, terwijl dit er in mijn webmail slechts 6 waren
Iemand een idee?
heb het idee dat Gmail tijd nodig heeft om je sync te verwerken. Als ik op de E72 een mailtje lees, en daarna verwijder, en sync, dan duurt het wel een paar minuten voordat Gmail online de nieuwe status laat zien. Wanneer je dan verzendt/ontvangt binnen die paar minuten dan denk ik dat ie nog niet klaar is met de vorige statussen bijwerken en weer als ongelezen laat zien. Daar ben ik iig wel achter gekomen. Even geduld is dan blijkbaar nodig...Joster schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:09:
Overigens erg vreemd. Aan mijn instellingen met de standaard gmail applicatie op de E72 heb ik niets veranderd. Toch is er momenteel een wezenlijk verschil. Wanneer ik in het verleden op mijn E72 of in mijn webmail een bericht had gelezen of verwijderd, werd dit door de ander automatisch overgenomen. Nu werkt dit echter niet meer. Zojuist stond alles op mijn E72 als gelezen, een aantal mails daarvan stonden ook op mijn webmail als gelezen, maar na verzenden / ontvangen op mijn E72 liet hij ineens 13 mails als ongelezen zien, terwijl dit er in mijn webmail slechts 6 warenIemand een idee?
www.youtube.com/DerOllie
Jep, tot deze conclusie kwam ik ook inderdaad. En opzich zou dat niet zo'n ramp zijn als het ook echt zo werkt. Wat ik echter ook tegenkom is dat mails van bijvoorbeeld vanmorgen of gisteren, die zowel in mijn webmail als op mijn E72 als gelezen staan, na synchronisatie ineens als ongelezen op mijn E72 tevoorschijn komen. Erg vreemd omdat ze daar voor overal als gelezen staan..Cybpraetorian schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:53:
[...]
heb het idee dat Gmail tijd nodig heeft om je sync te verwerken. Als ik op de E72 een mailtje lees, en daarna verwijder, en sync, dan duurt het wel een paar minuten voordat Gmail online de nieuwe status laat zien. Wanneer je dan verzendt/ontvangt binnen die paar minuten dan denk ik dat ie nog niet klaar is met de vorige statussen bijwerken en weer als ongelezen laat zien. Daar ben ik iig wel achter gekomen. Even geduld is dan blijkbaar nodig...
Verwijderd
Ik ga de E72 dus bestellen het komende week, maar wat moet ik vragen aan de webwinkel?
Of die branded is of niet?
Qwerty etc?
Qwerty etc?
Ik zou gewoon de vraag stellen of het een import model is of niet
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:23:
Ik ga de E72 dus bestellen het komende week, maar wat moet ik vragen aan de webwinkel?
Qwerty etc?
Dat werkt niet. Dan zeggen ze neuuuuuh hoor da's gewoon Nederlandse taal erin Nederlands toestel.Sj44kie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:39:
Ik zou gewoon de vraag stellen of het een import model is of niet
[...]
Even naar de doos kijken. Geen NL handleiding erbij is al verdacht, toetsenbord zou ik proberen of de Q en andere leestekens ook wel goed werken >?/ etc.
En verder onder de klep kijken naar de productcode. Een 5xxx cijfer is dat geloof ik. Thuis kun je met navifirm (google) de firmwares bekijken. Als de firmware bij de X product code staat is het wel of geen Nederlandse.
En dezelfde mails, van zaterdag en zondagmorgen, worden na synchronisatie (oftewel ieder moment want ik haal gewoon constant binnen) nog altijd gewoon weergegeven als zijnde ongelezen. Een andere mail van vorige week dinsdag dan weer niet, terwijl alle mails in zowel webmail als op de E72 daarvoor als gelezen stonden. Ook worden een aantal mails van vorige week dinsdag en woensdag gewoon niet weergegeven op mijn E72, terwijl een hele rits e-mails van 29-12 wél worden weergegeven. Erg vreemd ditJoster schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:10:
[...]
Jep, tot deze conclusie kwam ik ook inderdaad. En opzich zou dat niet zo'n ramp zijn als het ook echt zo werkt. Wat ik echter ook tegenkom is dat mails van bijvoorbeeld vanmorgen of gisteren, die zowel in mijn webmail als op mijn E72 als gelezen staan, na synchronisatie ineens als ongelezen op mijn E72 tevoorschijn komen. Erg vreemd omdat ze daar voor overal als gelezen staan..

[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 11-01-2010 10:50 ]
Met Gmail Apps krijg ik het niet voor elkaar de kalender en contacten te syncen, mail werkt daarentegen wel weer prima.
Update: Inmiddels werkt de agenda-sync wel, alleen contacts willen niet.
Update: Inmiddels werkt de agenda-sync wel, alleen contacts willen niet.
[ Voor 24% gewijzigd door Heineken op 11-01-2010 16:16 . Reden: Nieuwe ontwikkelingen ]
Heeft er iemand al navigatie software fatsoenlijk werken?? Ik heb navigon en sygic 7.72 getest, maar beide lopen vast na enige tijd.
Verwijderd
Inderdaad navigatie, werkt dit stabiel of niet? Zo niet, dan gaat het geen E72 worden ben ik bang.
Die mailproblemen zijn idd ook jammerlijk.
Beter komt Nokia spoedig met een FW update over de brug.
Het succes van de E71 lijkt grotendeels de mensen te scharen voor deze opvolger.. beter lossen ze de problemen snel op.
p.s. Iemand enig idee of er ook uitzending gemist, ebay en marktplaats apps bestaan voor dit toestel?!
Het succes van de E71 lijkt grotendeels de mensen te scharen voor deze opvolger.. beter lossen ze de problemen snel op.
p.s. Iemand enig idee of er ook uitzending gemist, ebay en marktplaats apps bestaan voor dit toestel?!
Navigatie werkt tot nu toe stabiel bij mij, gps heeft snelle fix. Heb geen mailproblemen, ook syncen met contacten en agenda via google lukt prima (zie eerdere post). Dus niet alleen het succes van de E71 helpt, want die heb ik nooit gehad. Uitzending gemist kan ook gewoon op de E72, anderen heb ik niet geprobeerd.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:05:
Inderdaad navigatie, werkt dit stabiel of niet? Zo niet, dan gaat het geen E72 worden ben ik bang.
Enige echte minpunt vind ik de traagheid van Ovi Maps als je met behulp van de pc je maps wilt updaten. Dat duurt echt te lang om nieuwe maps te installeren, maar goed.. Dat doe je maar zelden.
Al met al valt het wel een beetje mee met die problemen hier.
Verwijderd
oke Fridge, goed om te horen.
Die Markt (martplaats) app op de iphone is echt super handig.. Ze zouden een soortgelijke variant voor symbian moeten ontwikkelen als die dr nog niet is.
Wat zijn nou echt (top 10) must have Symbian apps/tools voor de Nokia E72?
Ik ben wel benieuwd (anderen vast ook) over wat mensen zoal draaien op dit toestel.
Die Markt (martplaats) app op de iphone is echt super handig.. Ze zouden een soortgelijke variant voor symbian moeten ontwikkelen als die dr nog niet is.
Ik ben wel benieuwd (anderen vast ook) over wat mensen zoal draaien op dit toestel.
Hoe zit jij met je fix tussen gmail op het web en je gmail op je E72? Zoals je hierboven hebt kunnen lezen kom ik nogal wat wazige zaken tegen. Syncen van contacten en agenda gaat daarentegen wel vanzelf nu.Fridge schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:43:
[...]
Heb geen mailproblemen, ook syncen met contacten en agenda via google lukt prima (zie eerdere post).
Ik heb het nog niet gemerkt, maar ik maak dan ook niet heel actief gebruik van mijn gmail. Meer hotmail, zal er eens op letten en een beetje uittesten of het daarmee ook af en toe mis gaat met verwijderen van mailtjes.Joster schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:55:
[...]
Hoe zit jij met je fix tussen gmail op het web en je gmail op je E72? Zoals je hierboven hebt kunnen lezen kom ik nogal wat wazige zaken tegen. Syncen van contacten en agenda gaat daarentegen wel vanzelf nu.
Tot nu toe in ieder geval:Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:54:
oke Fridge, goed om te horen.
1. Opera Mobile
2. Google Maps
3. Gravity (Twitteren)
4. Shazam
Ik gebruik geen Nimbuzz meer omdat mijn accu er echt dramatisch sneller van leeg liep. De gewone 'Chat' van de E72 voldoet voor mij prima voor MSN. Ik gebruik nu Gravity voor twitter, wat mij betreft ook een absolute winnaar daarvoor.
Verwijderd
Hmm goeie tips. Opera is inderdaad zeer fijn, vooral Mini.
Kan je eigenlijk ook videochatten via skype met dit toestel?! (vast niet)
En hoe bevalt trwns het geluid van dit toestel bij bellen en bij luisteren van muziek via de oordoppen? hoe is de muziekbrowser?!
Foto's en films schieten?! Hoe zijn de foto's in het donker met autoflits bv. in een kroeg omgeving?
Kan je eigenlijk ook videochatten via skype met dit toestel?! (vast niet)
En hoe bevalt trwns het geluid van dit toestel bij bellen en bij luisteren van muziek via de oordoppen? hoe is de muziekbrowser?!
Foto's en films schieten?! Hoe zijn de foto's in het donker met autoflits bv. in een kroeg omgeving?
Heb jij uitzendiggemist als applicatie al aan de praat gekregen (dit schijnt NIET te lukken op de E72) of doe je het rechtstreeks streamen van de mobiele site?Fridge schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:43:
[...]
Navigatie werkt tot nu toe stabiel bij mij, gps heeft snelle fix. Heb geen mailproblemen, ook syncen met contacten en agenda via google lukt prima (zie eerdere post). Dus niet alleen het succes van de E71 helpt, want die heb ik nooit gehad. Uitzending gemist kan ook gewoon op de E72, anderen heb ik niet geprobeerd.
Enige echte minpunt vind ik de traagheid van Ovi Maps als je met behulp van de pc je maps wilt updaten. Dat duurt echt te lang om nieuwe maps te installeren, maar goed.. Dat doe je maar zelden.
Al met al valt het wel een beetje mee met die problemen hier.
Via de site idd., applicatie schijnt niet te lukken wat ik ook begrepen heb.Roost schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:48:
[...]
Heb jij uitzendiggemist als applicatie al aan de praat gekregen (dit schijnt NIET te lukken op de E72) of doe je het rechtstreeks streamen van de mobiele site?
Verwijderd
das wel jammerlijk.Fridge schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:12:
[...]
Via de site idd., applicatie schijnt niet te lukken wat ik ook begrepen heb.
Het zou fijn zijn als er een reeks degelijke populaire apps werden ontwikkeld voor de power users van de nieuwe generatie Symbian toestellen.
Op dit terrein veegt apple nog steeds de vloer aan. En ook een grote reden voor veel mensen om voor de iphone te gaan (ook al is 95% van die apps crap, die 5% doet het em).
Mja.. Maar als je kijkt naar de doelgroep (zakelijke gebruikers) dan snap ik wel dat daar niet de focus op ligt. Je moet deze telefoon naar mijn mening eerder naast een blackberry leggen dan de iphone. Ik kies bewust niet voor de iphone omdat ik helemaal klaar ben met typen op een touchscreen. Dit toestel heeft een (voor mij zeer goed) toetsenbordje en is tenminste nog mobiel (plat) ook voor een toestel met toetsenbord. En de E72 is lekker snel en goed in wat ik belangrijk vind: bellen/smsen/mailen/agenda, de voor mij primaire functies van een telefoon toch wel. Dat aspect lijkt de laatste tijd nogal eens verwaarloosd te worden in smartphones.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:17:
[...]
das wel jammerlijk.
Het zou fijn zijn als er een reeks degelijke populaire apps werden ontwikkeld voor de power users van de nieuwe generatie Symbian toestellen.
Op dit terrein veegt apple nog steeds de vloer aan. En ook een grote reden voor veel mensen om voor de iphone te gaan (ook al is 95% van die apps crap, die 5% doet het em).
Daarnaast werkt de site van uitzending gemist prima, dus ik mis de applicatie niet echt. Ik kan trouwens melden dat de Youtube-applicatie wel werkt.
Maar inderdaad, wat leuke applicaties en gadgetgehalte betreft wint de Iphone natuurlijk weer.
Verwijderd
Wat je zegt Fridge,
Ik trek touchscreen ook niet. En al die extra fratsen hoeven voor mij ook niet.
Gewoon goed zakelijk, degelijk bellen, fotos maken. En last but not least een goede batterijduur.
Dit toestel lijkt me de complete oplossing.
Hoe goed is die batterij eigenlijk?
Ik trek touchscreen ook niet. En al die extra fratsen hoeven voor mij ook niet.
Gewoon goed zakelijk, degelijk bellen, fotos maken. En last but not least een goede batterijduur.
Dit toestel lijkt me de complete oplossing.
Hoe goed is die batterij eigenlijk?
Dat zou ik bijna vergeten, de accuduur, ook een reden voor mij om de E72 te kopen. Had er erg goede verhalen over gelezen (ook review eerder in deze topic) en ben er ook erg tevreden over. Ik gebruik hem natuurlijk erg intensief op dit moment, maar toch kan hij dan makkelijk twee dagen zonder opladen. Bij normaal gebruik moet je de vierde dag wel kunnen halen lijkt me.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:12:
Alleen geen Nimbuzz installeren, dat zuigt je accu in een dag leeg...
Verwijderd
Ja idd,.die accu is wel erg goed zo te horen.
Iemand enig idee of die Nokia Suite (software) ook werkt op een Mac?
Dacht te horen dat die niet (goed?) werkt met Apple
Iemand die zijn ervaring over geluid(skwaliteit) van de E72 wil delen??
Iemand die zijn ervaring over geluid(skwaliteit) van de E72 wil delen??
Verwijderd
Zie ik ook net en installeer het gelijk maar even.
Ben benieuwd wat de veranderingen zijn?
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:28:
Nieuwe Firmware 22.007 nu beschikbaar !!
Verwijderd
Bij mij staat hij er ook in, maar ik krijg de optie "update starten" niet, alleen "update via computer" iemand anders ook?
zal 'm direct ook maar eens installeren
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:47:
Zie ik ook net en installeer het gelijk maar even.
[...]
Ja, deze update is alleen uit te voeren via de computer. Ben nu bezig met de update.
Update geslaagd, zie zo 123 geen wijzigingen...
Update geslaagd, zie zo 123 geen wijzigingen...
[ Voor 23% gewijzigd door Heineken op 11-01-2010 20:22 ]
Even voor de zekerheid, wat raak je allemaal kwijt bij zo'n update?Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:17:
Hij staat er op. Even de backup terug en dan maar eens kijken.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
back up is hier op een of andere manier niet nodig? alle instellingen zijn nog aanwezig, bij anderen ook het geval?
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:17:
Hij staat er op. Even de backup terug en dan maar eens kijken.
Verwijderd
Heb zojuist de nieuwe firmware geinstalleerd , het opnieuw opstarten van de telefoon duurt nu al 15 minuten....
eerst een wit scherm daarna de bovenkant van het scherm in beeld. Verder staat de telefoon gewoon vast.
Afwachten dus...
eerst een wit scherm daarna de bovenkant van het scherm in beeld. Verder staat de telefoon gewoon vast.
Afwachten dus...
Dat zou wel zo moeten zijn, want de E72 heeft User Data Preservation (ofzoietsSj44kie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:22:
back up is hier op een of andere manier niet nodig? alle instellingen zijn nog aanwezig, bij anderen ook het geval?
[...]
Verwijderd
Zojuist backup teruggezet en het lijkt erop dat alles weer "normaal" is, kon op internet nog niet vinden wat de verbeteringen moeten zijn .
Het lijkt erop dat Mail for exchange icm exchange 2003 verbeterd is , volgens mij krijg ik de volledige berichten nu binnen maar dat ga ik nog even controleren .
Gevoelsmatig voelt het toestel ook iets sneller aan maar ik heb mijn twijfels bij de stabiliteit.
dat wordt trial & error denk ik.
Het lijkt erop dat Mail for exchange icm exchange 2003 verbeterd is , volgens mij krijg ik de volledige berichten nu binnen maar dat ga ik nog even controleren .
Gevoelsmatig voelt het toestel ook iets sneller aan maar ik heb mijn twijfels bij de stabiliteit.
dat wordt trial & error denk ik.
Nu al twijfels bij de stabiliteit? Hoe komt het?Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:08:
Klaar...
Hij is bij mij nu nog vrij traag, maar er draait een 'SecureWidgetPreInstaller' in de achtergrond... Geen idee wat ie doet?
--
Ok, eerste analyse:
- Na de update (en wanneer alle widget installers klaar zijn) fungeert het toestel erg traag (met name het openen van 'Berichten' duurt véél langer dan eerst).
- Dan maar een herstart proberen
- Herstart duurt langer dan eerst. Na de 'animatie met de handjes' blijft het scherm > 8 seconden wit. Dat was eerst absoluut niet het geval.
- Weer draaien er allerlei installers, nu anderen dan net. Misschien dat ie daardoor traag is.
- Installers zijn gestopt. Maar openen van Berichten duurt exact 7 seconden...
- Vlak voor de update had ik het Tehkseven theme 'just light' geïnstalleerd. Tijdens switch naar 'Black business' viel me op dat er 'purple themes' bijgekomen zijn. Toch maar mijn Black gekozen, resultaat: wit scherm. Toestel hard uitgezet.
- Wederom komt alles na het opnieuw opstarten bijzonder traag op het scherm. Kalender items verschijnen bijv pas na >45 seconden na de animatie... Er draaien wederom apps die ik niet wil (Vlingo bijv).
- Nadat Vlingo weg is, komt nu Berichten in 4 seconden. Stuk sneller al! Maar nog altijd 5x langzamer dan het was... Het menu opent snel, maar het active standby scherm is absoluut traag met de opbouw. Eerst verschijnen er delen van het scherm (met bijv de klok) en daarna pas de rest.
- Na verloop van tijd gaat de telefoon weer sneller. Nu nog even een definitieve reboot.
- Nu is het weer normaal: 1 sec na de animatie staat alles op het standby scherm incl apps, agenda items en mailboxen. Berichten opent daarna ook meteen snel. Misschien zelfs dus nog wel sneller gebruiksklaar dan eerst.
Goed, dan nu inhoudelijk testen:
- Helaas kan ik nog steeds geen 'internet'-toegangspunt kiezen bij mijn Gmail box. Groot gemis!
- Tekstvoorspelling nog steeds ruk (begin een zin met 'En' en hij maakt er 'Eng' van. Verderop in de zin gaat het wel goed). Ook daar niks veranderd dus.
- Verder weinig andere dingen te zien.
Kortom, nog lang niet de upgrade waar ik op zat te wachten.
[ Voor 106% gewijzigd door Helsie op 11-01-2010 21:56 ]
Verwijderd
Puur omdat hij direct na de update helemaal uitviel en na veel rommelen hij het nu weer doet, verder gebaseerd op gevoel maar ik hoop dat hij wel beter is dan de vorige firmware daarmee liep mijn telefoon spontaan vast en dat is niet handig als je hem ook als wekker gebruikt.Helsie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:10:
[...]
Nu al twijfels bij de stabiliteit? Hoe komt het?
wat jou ook al opviel dat het toestel voor je gevoel wat sneller is vind ik ook, het menu opent hij sneller en je scrolt er vlotter doorheenVerwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:19:
[...]
Puur omdat hij direct na de update helemaal uitviel en na veel rommelen hij het nu weer doet, verder gebaseerd op gevoel maar ik hoop dat hij wel beter is dan de vorige firmware daarmee liep mijn telefoon spontaan vast en dat is niet handig als je hem ook als wekker gebruikt.
Firmware ook geinstalleerd, geen problemen ondervonden.
Ben benieuwd wat er gefixt is
Iemand dat al gevonden?
Ben benieuwd wat er gefixt is
Heb ook het idee dat mijn toestel sneller functioneert, de menu's openen en sluiten sneller. Het andere wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat er een nieuw thema bij is gekomen: purple business/personal echt iets wat hard nodig was ;-)
5200Wp(16x325)-SE4k || ZZW55 Amsterdam
ik ben momenteel aan het updaten maar ik irriteer me aan de traagheid van die Ovi software. Ik draai het in VMWare fusion omdat ik dus op een Mac werk maar het is werkelijk niet vooruit te branden. Mijn toestel is nu al een kwartier aan het backuppen en hij is nog niet eens halverwege terwijl er helemaal niet veel data opstaat naar mij idee...
beste mensen.
na een firmware update *#7370# 'bellen' zodat alles gereset wordt. Dit is een hard reset.
als het goed is ben je dan van de traagheid en onstabiliteit af. Let op! je bent al je gegevens kwijt met uitzondering van de inhoud SD kaart.
Werkt het dan nog niet, weer updaten met updater op de computer en daarna weer die code.
Het beste wat je kunt doen is voor en na een firmware update 7370 reset uitvoeren om fouten te voorkomen
na een firmware update *#7370# 'bellen' zodat alles gereset wordt. Dit is een hard reset.
als het goed is ben je dan van de traagheid en onstabiliteit af. Let op! je bent al je gegevens kwijt met uitzondering van de inhoud SD kaart.
Werkt het dan nog niet, weer updaten met updater op de computer en daarna weer die code.
Het beste wat je kunt doen is voor en na een firmware update 7370 reset uitvoeren om fouten te voorkomen
Inmiddels is de update ook bij mij gelukt, welliswaar zonder eerst een backup gemaakt te hebben. Het menu lijkt inderdaad een stuk sneller. Ik merk ook dat applicaties gevoelsmatig sneller draaien
Tsja, dat is nu niet meer aantrekkelijk natuurlijk... Heb ik eindelijk een telefoon met user data preservation, dan wil ik niet steeds alles opnieuw moeten installeren.mdbde schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:56:
beste mensen.
Wanneer ik met tekstvoorspelling een zin begin met 'En', laat hij dit gewoon staan
Helsie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:10:
[...]
Nu al twijfels bij de stabiliteit? Hoe komt het?
Klaar...
Hij is bij mij nu nog vrij traag, maar er draait een 'SecureWidgetPreInstaller' in de achtergrond... Geen idee wat ie doet?
--
Ok, eerste analyse:
- Na de update (en wanneer alle widget installers klaar zijn) fungeert het toestel erg traag (met name het openen van 'Berichten' duurt véél langer dan eerst).
- Dan maar een herstart proberen
- Herstart duurt langer dan eerst. Na de 'animatie met de handjes' blijft het scherm > 8 seconden wit. Dat was eerst absoluut niet het geval.
- Weer draaien er allerlei installers, nu anderen dan net. Misschien dat ie daardoor traag is.
- Installers zijn gestopt. Maar openen van Berichten duurt exact 7 seconden...
- Vlak voor de update had ik het Tehkseven theme 'just light' geïnstalleerd. Tijdens switch naar 'Black business' viel me op dat er 'purple themes' bijgekomen zijn. Toch maar mijn Black gekozen, resultaat: wit scherm. Toestel hard uitgezet.
- Wederom komt alles na het opnieuw opstarten bijzonder traag op het scherm. Kalender items verschijnen bijv pas na >45 seconden na de animatie... Er draaien wederom apps die ik niet wil (Vlingo bijv).
- Nadat Vlingo weg is, komt nu Berichten in 4 seconden. Stuk sneller al! Maar nog altijd 5x langzamer dan het was... Het menu opent snel, maar het active standby scherm is absoluut traag met de opbouw. Eerst verschijnen er delen van het scherm (met bijv de klok) en daarna pas de rest.
- Na verloop van tijd gaat de telefoon weer sneller. Nu nog even een definitieve reboot.
- Nu is het weer normaal: 1 sec na de animatie staat alles op het standby scherm incl apps, agenda items en mailboxen. Berichten opent daarna ook meteen snel. Misschien zelfs dus nog wel sneller gebruiksklaar dan eerst.
Goed, dan nu inhoudelijk testen:
- Helaas kan ik nog steeds geen 'internet'-toegangspunt kiezen bij mijn Gmail box. Groot gemis!
- Tekstvoorspelling nog steeds ruk (begin een zin met 'En' en hij maakt er 'Eng' van. Verderop in de zin gaat het wel goed). Ook daar niks veranderd dus.
- Verder weinig andere dingen te zien.
Kortom, nog lang niet de upgrade waar ik op zat te wachten.
Ik heb nu het 'trainen' geprobeerd (dus corrigeren naar het juiste woord en dat dan meerdere keren gebruiken), en nu onthoudt ie het in elk geval. Misschien dan toch een verbetering gevonden, of iets wat altijd al zo was? Tevens correctie niveau van hoog naar laag gezet.Sj44kie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:08:
Wanneer ik met tekstvoorspelling een zin begin met 'En', laat hij dit gewoon staan
[...]
Verwijderd
Een of twee pagina's terug had iemand zijn Mail for Exchange ingesteld via google en kreeg continu foutmeldingen dat hij "niet kon syncen, neem contact op met beheerder als probleem blijft". Ik kan de exacte quote niet meer terugvinden.
Hetzelfde probleem heb ik nu, hebben meer mensen hier last van? Of hadden ze het, zo ja hoe hebben jullie het gefixt? Ik heb de account opnieuw aangemaakt, volgens de instructies van m.google.com/sync, hielp niet. E-mail meesyncen aangevint, dan komt de mail wel mee naar binnen, maar hij synct nog steeds de agenda niet, contacten hoeven niet mee.
Hetzelfde probleem heb ik nu, hebben meer mensen hier last van? Of hadden ze het, zo ja hoe hebben jullie het gefixt? Ik heb de account opnieuw aangemaakt, volgens de instructies van m.google.com/sync, hielp niet. E-mail meesyncen aangevint, dan komt de mail wel mee naar binnen, maar hij synct nog steeds de agenda niet, contacten hoeven niet mee.
Heeft iemand Google Sync al kunnen installeren op zijn E72? Ik krijg het niet voor elkaar, ik kom al niet op de download pagina, die kan niet gevonden worden. Zowel met Opera Mini als de default browser..
Google Sync moet aangezet worden in je instellingen. Dan zou het moeten werken.
Mijn toestel lijkt ook sneller te reageren na de update, vooral bij de camera valt het me op.
Mijn toestel lijkt ook sneller te reageren na de update, vooral bij de camera valt het me op.
[ Voor 38% gewijzigd door Heineken op 11-01-2010 22:47 ]
http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=98230Heineken schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:46:
Google Sync moet aangezet worden in je instellingen. Dan zou het moeten werken.
Sync is te vinden onder: Bedieningspaneel > Telefoon > Sync
Dus ik weet niet echt waar je iets wil downloaden ofzo?
---
Toegevoegd:
WOEI
Ik heb nog een SmartConnect installer gevonden:
http://nokiaaddict.com/20...-for-selected-e-n-series/
Tijdens het installeren krijg je 'unsupported device, this program is licensed for just some types of E-series and N-series devices'. Na installatie reboot je foon en voila, het werkt gewoon. License type: FULL.
Geen idee of het er na xx dagen mee stopt, maar voorlopig kan ik nu dus Gmail automatisch syncen via Wifi of UMTS, afhankelijk van wat beschikbaar is. Nu maar hopen dat Nokia het fixed voordat het programma verloopt.
De bestemming 'Internet' werkt overigens ook nog in mijn webbrowser, terwijl in mijn IM-client Slick de verbinding via SmartConnect en dan hetzelfde Wifi netwerk verloopt. Prima!
[ Voor 52% gewijzigd door Helsie op 11-01-2010 23:28 ]
Ik ben nog geen Nokia Suite software voor de mac tegen gekomen, maar ik heb er ook niet naar gezocht. Nokia zelf levert iig niks mee dus ik draai Ovi Store en Nokia Suite in VmwareVerwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:04:
Ja idd,.die accu is wel erg goed zo te horen.
Iemand die HelloOX wil proberen op de nieuwe 22 firmware?
Wat is hier dan de toegevoegde waarde van t.o.v. de normale gmail applicatie over IMAP?Helsie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:08:
[...]
Geen idee of het er na xx dagen mee stopt, maar voorlopig kan ik nu dus Gmail automatisch syncen via Wifi of UMTS, afhankelijk van wat beschikbaar is. Nu maar hopen dat Nokia het fixed voordat het programma verloopt.
Even voor de zekerheid: Bedoel je met de normale Gmail applicatie de ingebouwde Gmail van de mail client of de losse (JavaJoster schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 07:16:
[...]
Wat is hier dan de toegevoegde waarde van t.o.v. de normale gmail applicatie over IMAP?

Ik ga even uit van de mail client. Ik had last van het feit dat je geen Internet destination als standaard connectie kon kiezen voor je Gmail (en volgens mij ook niet voor andere mailboxen). Bij Mail for Exchange werkt dat bijvoorbeeld wel en in de internet applicatie ook. Je kan dus alleen standaard toegangspunten kiezen. Dit heeft tot gevolg dat je overal voor je Gmail dezelfde connectie moet gebruiken. Maar dat wil ik niet: Ik wil wifi gebruiken als wifi beschikbaar is (sneller, gebruikt minder accu) en allen umts/gprs als het niet anders kan.
Zolang Nokia niet oplost dat je wél een internet bestemming kunt kiezen, is SmartConnect de enige manier om dit wel mogelijk te maken.
SmartConnect is een tool die je toegangspunten aan laat maken, waar in de achtergrond meerdere andere toegangspunten zitten (zoals in de E72 ook de bestemmingen werken). Dus in je (internet gebruikende) applicatie kies je gewoon voor toegangspunt 'Smartconnect' (of hoe je het genoemd hebt), en dan bepaalt de tool SmartConnect of je wifi of umts gebruikt, op basis van zelf gedefinieerde prioriteit van toegangspunten.
Wat kun je daarmee dan?PhilipsFan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 01:31:
Iemand die HelloOX wil proberen op de nieuwe 22 firmware?
--
Oh, ik zie het al: unsigned software runnen. Zitten er nog meer voordelen aan? Want voor HelloOX moet je toch ook gewoon een certificaat scoren van die Chinezen, dus dat blijf je houden.
[ Voor 12% gewijzigd door Helsie op 12-01-2010 08:37 ]
Hoe heb je Vlingo eraf gekregen? Ik zie 'm niet bij toepassingen staan.Helsie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:10:
Hij verscheen bij mij vanzelf als running program, maar wellicht sloot ie ook zichzelf weer af?Mex schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:38:
[...]
Hoe heb je Vlingo eraf gekregen? Ik zie 'm niet bij toepassingen staan.
Heb er niets voor gedaan in elk geval. Verwijderen lukt helaas niet echt.
Misschien wil iemand met de nieuwe firmware kijken of video streamen met de NOS mobiel applicatie nu wel lukt?
Ik wil de app installeren en krijg meteen de melding 'Helaas wordt de applicatie op dit type toestel niet ondersteund'... Dus dan valt er weinig te testen. ;-)Roost schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:23:
Misschien wil iemand met de nieuwe firmware kijken of video streamen met de NOS mobiel applicatie nu wel lukt?
Hmmm, wellicht issues bij NOS applicatie zelf. Zeer bedankt Helsie!Helsie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:33:
[...]
Ik wil de app installeren en krijg meteen de melding 'Helaas wordt de applicatie op dit type toestel niet ondersteund'... Dus dan valt er weinig te testen. ;-)
Hier lukt het nog steeds niet.Roost schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:23:
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Trouwens (wéér) een groot pluspunt ontdekt van de E72: Hij downloadt alle files! (en standaard nog naar de Download-map op de µSD kaart ook.
De E71 ging eerst kijken 'kan ik iets met deze file' en als het oordeel 'nee' was, dan werd de download geweigerd. Nu kan ik dus bijv .torrent files met telefoon downloaden en via FTP naar mijn PC's auto-import folder uploaden. Handig
De E71 ging eerst kijken 'kan ik iets met deze file' en als het oordeel 'nee' was, dan werd de download geweigerd. Nu kan ik dus bijv .torrent files met telefoon downloaden en via FTP naar mijn PC's auto-import folder uploaden. Handig
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.