Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het probleem dat er alleen een nummer wordt weergegeven is als het goed is een bekende.

De E71 kent dit "probleem" ook.
Het probleem treedt op als er meerdere personen hetzelfde telefoonnummer hebben gekregen.

Meestal treedt dit op bij een huis telefoonnummer of een zakelijk telefoonnummer.
Achter een huis telefoonnummer kun je meerdere personen hebben genoteerd. (hem/haar/kinderen)
Dit zelfde geldt voor bedrijven waar je meerdere contactpersonen kent.

Omdat de telefoon niet weet wie er belt wordt het telefoonnummer weergegeven. Andere merken kiezen ervoor soms een willekeurig contactpersoon aan te wijzen die dan wordt weergegeven.

Oplossing: Telefoonnummer 1x benoemen bij een persoon.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb sinds gister een E72 brown. Echt vet toestel, maar ik heb zoals wel meer hier een qwerty toetsenbord met azerty software. Nu heb ik al het 1 en ander geprobeerd, maar krijg het niet goed. Via google vind ik wel het probleem, maar niet een eventuele work arround.

Heeft iemand misschien een idee wat ik zou kunnen proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Reb87 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:23:
Toestel omruilen bij je leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:25:
Ik dacht: laat ik eens gek doen en een hoesje van GBP 3,99(incl. verzendkosten) bestellen op eBay, maar ik kan niet anders zeggen, dan: wat een topaankoop! :9 Dit hoesje past echt schitterend, is een combi tussen zo'n zacht siliconenhoesje en een transparante hardcover, bescherming erg goed, maar vooral die pasvorm voor 4 pondjes, echt primo! _/-\o_

Kijk maar eens op: http://cgi.ebay.nl/For-No...m27ad2551ab#ht_1251wt_972
Net besteld, ben benieuwd. Bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Joster schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:24:
[...]

Jep, dat heb ik ook wel eens. Echter komt dit (tot nog toe) maar bij één contactpersoon voor. Dit contactpersoon staat er als +31 in en heeft maar één nummer. Bij andere contactpersonen kom ik dit nog niet tegen. De contactpersonen waarbij ik het niet tegen kom hebben een of meerdere nummers.

Een oplossing weet ik niet, maar herkennen doe ik het dus wel.
Ik heb dit af en toe ook met iemand, weet ook niet hoe het komt. Héél af en toe zie ik enkel z'n nummer, terwijl ik normaliter z'n naam zie. Achja, zo leer je nog is iemand z'n nummer onthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
ReVolpe schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:36:
Het probleem dat er alleen een nummer wordt weergegeven is als het goed is een bekende.

De E71 kent dit "probleem" ook.
Het probleem treedt op als er meerdere personen hetzelfde telefoonnummer hebben gekregen.

Meestal treedt dit op bij een huis telefoonnummer of een zakelijk telefoonnummer.
Achter een huis telefoonnummer kun je meerdere personen hebben genoteerd. (hem/haar/kinderen)
Dit zelfde geldt voor bedrijven waar je meerdere contactpersonen kent.

Omdat de telefoon niet weet wie er belt wordt het telefoonnummer weergegeven. Andere merken kiezen ervoor soms een willekeurig contactpersoon aan te wijzen die dan wordt weergegeven.

Oplossing: Telefoonnummer 1x benoemen bij een persoon.
Ik heb wel meerdere telefoonnummers voor 1 contactpersoon, maar nooit andersom. Nog nooit over nagedacht eigenlijk alhoewel het inderdaad best handig kan zijn bij thuisnummers :)

Dit is ook niet iets wat altijd gebeurt. Zo af en toe doet hij dat. Nou ja, het is geen grote ramp en inderdaad, leer ik weer eens telefoonnummers te herkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
mdbde schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:33:
Als er geen contact naam wordt weergegeven maar alleen een nummer als je gebeld wordt. Dan heb je 2 contacten met hetzelfde nummer in de telefoonlijst. dit is ook zo met de nokia e71
Sterker nog, dit is zo met alle Nokia's, 10 jaar geleden al. Was ook makkelijk op Google te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Iemand enig idee hoe je er voor kan zorgen dat je music player de bestanden gewoon sorteert op bestandsnaam ipv titel uit de ID3 tag?

edit: zonder dan dus met playlists te moeten werken enzo. Daar ga ik niet aan beginnen :>

[ Voor 26% gewijzigd door r0el op 30-12-2009 21:09 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik vind de nieuwe PC Suite applicatie, 'Nokia OVI Suite' echt geweldig! Grootste voordeel vind ik dat alles geïntegreed is in 1 progamma, voorheen had je voor OVI Maps, PC Suite, en de updater aparte programma's nodig!

Ook zag ik dat de Maps applicatie nu gesynced kan worden met maps.ovi.com! Dus je kunt routes/favorieten vanuit je browser toevoegen, zodat die vervolgens op je telefoon tussen je favorieten komen te staan! Echt een geweldige feature!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Solomon schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:03:
Ik vind de nieuwe PC Suite applicatie, 'Nokia OVI Suite' echt geweldig! Grootste voordeel vind ik dat alles geïntegreed is in 1 progamma, voorheen had je voor OVI Maps, PC Suite, en de updater aparte programma's nodig!

Ook zag ik dat de Maps applicatie nu gesynced kan worden met maps.ovi.com! Dus je kunt routes/favorieten vanuit je browser toevoegen, zodat die vervolgens op je telefoon tussen je favorieten komen te staan! Echt een geweldige feature!
En hoe synchroniseert dat "geweldige" programma dan je office documenten en andere bestanden met je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
  • Laatst online: 06-07 17:10
Gisteren zag ik de zwarte uitvoering bij Office Centre bij mij in de buurt, 338,00 ex btw, als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Nieuws over een nieuwe firmware voor de E72:
Nokia E72 software update on its way... Version number starts with a 1 Update available within 2 to 3 weeks... Major bugs solved #nokiae72
Bron: http://twitter.com/MarcRutten/status/7266854683

Ben benieuwd, mij bevalt de E72 tot nu toe erg goed. Heb van de week een paar dagen door de Nederlandse bossen gelopen en GPS icm het kompas bevalt prima. Het is een fijne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik twijfel nog steeds tussen de Nokia E72 and de Samsung Qwerty B7610 Omnia. Beide hebben zo hun voor- en nadelen. De Windows mobile van de B7610 is wat flexibeler qua mogelijkheden lijkt mij, maar het lijkt mij ook batterijen vreten. En er is natuurlijk een touchscreen met een groter scherm wat mij handiger lijkt voor het internetten.De telefoon is een echter stuk dikker, en de touch schijnt toch ook problemen tegeven (nauwkeurigheid). Overigens heb ik nog nooit een touchscreen gebruikt.

Maar de E72 is slanker, langere standby tijd, Symbian, wat opzich weer een voordeel kan zijn. Wel weer een kleiner scherm.

Er is gewoon teveel keuze :p.

Als ik trouwens een telefoon bestel bij studentmobiel met een HI abo erbij, dat is gewoon hetzelfde alsof ik de telefoon bij HI zou bestellen? De E72 is nog steeds niet leverbaar bij HI namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
hij is beter dan als je em bij HI koopt.
Bij hi heb je altijd door hun aangepaste software op je toestel staan. Dat werkt niet en software en firmware updates komen later of helemaal niiet.

Tenzij je dit wilt? Ik wil dat nog niet voor niks een branded toestel zoals dat heet, ik gebruik nu HI als voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
mdbde schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:48:
hij is beter dan als je em bij HI koopt.
Bij hi heb je altijd door hun aangepaste software op je toestel staan. Dat werkt niet en software en firmware updates komen later of helemaal niiet.

Tenzij je dit wilt? Ik wil dat nog niet voor niks een branded toestel zoals dat heet, ik gebruik nu HI als voorbeeld
Toestellen zijn lang niet altijd branded! Je kunt dit gewoon navragen bij Hi. Overigens is bestellen bij websites als studentmobiel/gsmweb meestal goedkoper dan via je eigen provider.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, ik heb mijn nokia e72 zodium black retour gestuurd naar de leverancier, omdat het niet voor de Nederlandse markt was bestemd (alleen voor Hongarije met andere toetsenbord)
Nu twijfel ik of ik nou de zodiumblack weer moet kiezen of de metal grey. Beiden zijn mooi, en bij mij eerste koop ging ik aleen ervan uit welke het snelst leverbaar was.
Nu zegt mijn leverancier dat beiden kleuren leverbaar zijn.

Welke kleur vinden jullie mooi?

let me know pls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:46:

let me know pls.
Grijs! Minder gevoelig voor "kleurslijtage".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:46:

let me know pls.
Is dit serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, er zijn wel toestellen van Nokia e72 uit het buitenland gekomen die eigenlijk niet voor de nederlandse markt zijn bestemd. Ik kreeg namelijk een toestel die alleen voor de Hongaarse telefoonmarkt was gemaakt en het ging dus om een importtoestel. Ik had al enige vermoeden dat de toestel niet goed functioneerde, o.a. andere qwerty toetsenbord en handleidignen in het Hongaars/Russisch + nog hoorde ik geklik wanneer ik op de menu knop drukte en het toestel viel onregelmatig vanzelf uit.

Ik denk niet dat iemand bovenstaande problemen heeft meegemaakt.? of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1abc schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:39:
[...]

Grijs! Minder gevoelig voor "kleurslijtage".
Ohja? :? Ik heb gehoord dat juist de zilvere gevoelig is voor kleurslijtage. Bij de Nokia e72 Z.Black zie je minder kleurslijtage, omdat het al donker is(zwart namelijk).
Bij grijs is het zo, dat het al licht is en dat kleurveranderingen meer opvallen dan bij de Z.Black.

Ik spreek namelijk niet uit ervaring, ik heb dit van een vriend gehoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:21:
[...]

Ohja? :? Ik heb gehoord dat juist de zilvere gevoelig is voor kleurslijtage. Bij de Nokia e72 Z.Black zie je minder kleurslijtage, omdat het al donker is(zwart namelijk).
Bij grijs is het zo, dat het al licht is en dat kleurveranderingen meer opvallen dan bij de Z.Black.

Ik spreek namelijk niet uit ervaring, ik heb dit van een vriend gehoord. ;)
Wat 'silmaril8' bedoelde met zijn comment/vraag is dat een kleur nogal persoonlijk is. Andere mensen om hun mening vragen schiet dus eigenlijk niet op.
Ik zou zeggen, leg de zwarte en zilvere E72 eens naast elkaar en bekijk wat jij mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

En om het nog makkelijker te maken, heb je hem ook nog in Topaz :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die Shazam werkend heeft gekregen? Ik heb tientallen nummers "getagged", maar ik krijg NOOIT een match...Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:55:
Is er iemand die Shazam werkend heeft gekregen? Ik heb tientallen nummers "getagged", maar ik krijg NOOIT een match...Iemand?
Bij mij werkt het prima. Maar wat me wel opviel is dat het niet werkt bij mijn schoonouders... Ligt misschien aan de geluidsinstallatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Ik heb de E72 besteld als opvolger van mijn E71.
De E71 is in mijn ogen een van de beste smartphones ooit gemaakt en zou hem nooit vervangen als ik geen gsm addict was geweest _/-\o_ . Ik kocht mijn E71 als een van de eerste en er waren toen ook een hoop bugs ( kunnen andere vroege E71 bezitters wel bevestigen).
Dat de E72 hier ook wat last van heeft boeit me niet echt veel. De specs zijn nog steeds om van te watertanden.
Met verloop van tijd worden deze zaken allemaal opgelost door FW updates of doen we dat zelf via workarounds.
We blijven tweakers toch ?
Ik ga er dan ook vanuit dat mn E72 zeker niet zal teleurstellen en kan niet wachten tot hij binnen is.
Voor alle E71 en E72 bezitters, 2010 zal een goed jaar voor jullie worden ! jullie hebben namelijk niet voor windhoos mobile gekozen >:) >:)
Zodra mn Zodium Black binnen is volgt er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinister81
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-08 00:31
Mijn lukt niet eens om shazaam te downloaden, krijg gezeur dat het niet compatibel is voor mij toestel via ovi store.

[ Voor 80% gewijzigd door Sinister81 op 02-01-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1abc
@ E71 ervaringsdeskundigen:
Ik heb ca 12 GB aan MP3 op mijn memorycard (16 GB) van mijn E72 opgeslagen. Als ik nu de ringtone wil wijzigen krijg ik ook alle MP3 op de lijst. Is er een manier om de ringtones van de MP3 gescheiden te houden?
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds drie dagen loopt de accu ineens leeg, ondanks dat ik hem door de vakantie nauwelijks gebruik. Na één dag is hij finaal leeg. Geen programma's gewijzigd/toegevoegd of dergelijke. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfecte tip. Beetje buigen werkte bij mij ook goed. Niks geen speling meer.
martijn2101 schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:19:
[...]

Nee inderdaad, je kunt dit trouwens heel simpel oplossen.
Je batterijklepje heeft links en rechts twee metalen clipjes zitten die in het toestel vallen als je deze erop klikt/legt zeg maar. Deze gewoon iets plat "buigen" (voorzichtig!!!) en problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een oplossing voor het volgende?
Mijn navi software (Sygic) werkte prima op mijn E71, maar werkt nu niet meer op de E72. Hij geeft na enkele minuten navigeren een foutmelding (unexpected error) en stopt er dan mee.
In de zoekfunctie vind ik dat er dan iets mis moet zijn met de versie in relatie tot de mappen. Dit lijkt mij, in mijn geval sterk, maar desondanks alles opnieuw geïnstalleerd en dezelfde problemen (foutmelding).
Iemand nog meer ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09-2023
Hier een soort van review over de E72, wel redelijk zoals ik hem ook ervaar in ieder geval
http://wwward.typepad.com...another-3-week-trial.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10-2022
zit er een bewegingssensor in de e 72?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Skoelat schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:49:
zit er een bewegingssensor in de e 72?
Er zit wel een website bij op nokia.nl (gratis), daar staan precies alle features omschreven, ook de bewegingssensor. Ook staan er in dit forum diverse ervaringen van mensen met die bewegingssensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:07:
Mijn navi software (Sygic) werkte prima op mijn E71, maar werkt nu niet meer op de E72. Hij geeft na enkele minuten navigeren een foutmelding (unexpected error) en stopt er dan mee.
In de zoekfunctie vind ik dat er dan iets mis moet zijn met de versie in relatie tot de mappen. Dit lijkt mij, in mijn geval sterk, maar desondanks alles opnieuw geïnstalleerd en dezelfde problemen (foutmelding).
Iemand nog meer ideeën?
Ik had de .sis file geinstalleerd in mijn telefoongeheugen en heb nu ook geprobeerd door hem op de geheugenkaart te installeren. Helaas hielp ook dat niet. Zelfs de sd-kaart volledig geformateerd en opnieuw sygic geinstalleerd. Moe wordt ik er van. Inmiddels van collega (met E55) gehoord, dat hij dezelfde problemen heeft met Sygic, ligt het fp2? Of toch maar Navigon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand intellisync mobile suite al aan de praat gekregen?
Als ik deze wil installeren krijg ik een foutmelding dat er al een incompatibel versie op de telefoon staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 12:44
Vannacht iets raars. Mijn wekker ging maar niet af en gelukkig maakte mijn vriendin me 2 minuten na de wekker wakker. Ik pakte mijn E72 en deze was gewoon aan het knipperen, zonder tril of geluidssignaal. Dit bleef hij ook gewoon doen, enige wat ik kon doen was de batterij los maken zodat hij uit ging. Daarna weer aangezet en geen problemen meer mee gehad. Probleem is wel dat ik me zo nog eens dik ga verslapen als hij vaker de wekker gaat weigeren en vervolgens vast loopt.
Heineken schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:05:
Heb van de week een paar dagen door de Nederlandse bossen gelopen en GPS icm het kompas bevalt prima. Het is een fijne telefoon.
Maar maak je dan gebruik van OVI maps? En is het gebruik daarvan nu eigenlijk gratis want ik zag hier een aantal mensen posten dat je na 10 dagen gebruik moet gaan betalen voor het gebruik er van oid? Ik wil best OVI maps gebruiken als navigatie (zo vaak heb ik het toch niet nodig) maar dan moet het wel gratis zijn en daar kan ik maar bar weinig over vinden. Ook heb ik er geen zin in dat hij constant connect met internet (ook al heb ik een internet abo, ik moet dat gewoon niet hebben) en ook daarover vind ik maar weinig uitsluitsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 12-09 21:46
Tweety1 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:07:
Herkend iemand het volgende probleem:
De e72 laat geen contactnamen zien wanneer ik gebeld word, alleen het telefoonnummer, ondanks dat deze persoon wel degelijk is mijn adressenboek staat (zelfs met (+31 ervoor).
Dit is mij nu al meerdere malen gebeurt en het gebeurt bij zowel contacten waar maar 1 nummer staat als bij contacten waar ik meerder nummers bij heb staan.
er zijn hier en daar al wat antwoordjes gekomen, maar kom alleen dit probleem tegen als zowel de cp op je sim en op je tel hebt staan. CP op je sim uitzetten (ergens in opties, kies tel geh.) en je probleem is opgelost. Dit "probleem" is al sinds dat ik een Nokia 6100 had.
Joster schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:51:

Maar maak je dan gebruik van OVI maps? En is het gebruik daarvan nu eigenlijk gratis want ik zag hier een aantal mensen posten dat je na 10 dagen gebruik moet gaan betalen voor het gebruik er van oid? Ik wil best OVI maps gebruiken als navigatie (zo vaak heb ik het toch niet nodig) maar dan moet het wel gratis zijn en daar kan ik maar bar weinig over vinden. Ook heb ik er geen zin in dat hij constant connect met internet (ook al heb ik een internet abo, ik moet dat gewoon niet hebben) en ook daarover vind ik maar weinig uitsluitsel..
Je hebt 10 navigatie dagen in je licentiemanager, dus je kan zelf bepalen waneer je die 10 dagen gebruikt. Hiervoor maakt die connectie met de licentie manager bij nokia en telt dus het aantal, na 10 keer zal je moeten betalen. Op de Ovi site kan je btw ook 1 navigatie dag kopen als je 10 op zijn, voor 1,95. Mooie optie vind ik. Loop navigatie (bv in de stad) is altijd gratis.

De internet instelling kan je via opties aanpassen. 3 mogelijkheden. Altijd aan, altijd eerst vragen (na nee werkt die ook ) of nooit. Aan jou de keus.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:07:
Iemand nog meer ideeën?
de sygic versie na 14-09-09 zou dit moeten verhelpen.

[ Voor 57% gewijzigd door Martinus op 04-01-2010 11:29 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Laatst online: 21:36
Door al jullie enthousiaste reacties over de E72 ben ik ook zeer geïnteresseerd geraakt in dit toestel. Alleen ben ik een beetje bang voor een import toestel. Iemand enig idee of je bij de sites die hoog in de pricewatch staan importtoestellen krijgt? En zo ja kan dit dan bijvoorbeeld problemen opleveren bij het updaten van de firmware (zoals het verliezen van de Nederlandse taal?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:13
Martinus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:22:
[...]

de sygic versie na 14-09-09 zou dit moeten verhelpen.
Welk versie-nummer zou dat zijn? Er zijn diverse versies in omloop namelijk... (7.71 / 7.72 / 7.73)

Ik heb hetzelfde probleem, al diverse dingen geprobeerd (formatteren van de SD-Card en uiteindelijk ook een volledige reset van de gsm) en nog steeds heb ik ditzelfde probleem...

[ Voor 24% gewijzigd door diekstra op 04-01-2010 12:04 ]

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Joster schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:51:
[...]
Maar maak je dan gebruik van OVI maps?
Ja, Ovi Maps in wandelmodus. Dat is volgens mij tot nu toe het enige programma wat met het ingebouwde kompas kan werken en werkt daarbij meteen erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
@PhilipsFan en Martinus: Bedankt voor jullie reactie maar zoals al ik aangeef; deze personen staan niet twee keer in mijn telefoon of op de sim. Het gaat om 1 of 2 personen die maar 1 keer in de telefoon staan (en niet op de SIM) waar af en toe de naam in het scherm verschijnt en af en toe alleen het nummer.
Het is maar een klein probleempje en niet iets waar ik me druk over ga maken. Ik vroeg me alleen af of iemand anders dit herkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 09:08
ZoRr0 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:30:
Door al jullie enthousiaste reacties over de E72 ben ik ook zeer geïnteresseerd geraakt in dit toestel. Alleen ben ik een beetje bang voor een import toestel. Iemand enig idee of je bij de sites die hoog in de pricewatch staan importtoestellen krijgt?
Ik kan daar geen algemene uitspraak over doen, kan wel vertellen dat ik twee keer een Nokia E72 besteld heb bij studentmobiel.nl en beide keren heb ik een "made in finland" gekregen met keurig de NL taal die je kon kiezen en het correcte toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Had gister iets raars met de E72. Van de ene op de andere dag kon ik geen smsjes ontvangen of versturen (bleef hangen in outbox) en ik kon geen gesprekken voeren. Kreeg na een reboot achter elkaar 3 smsjes van de avond ervoor binnen en een missed call sms waarin stond dat ik 4 oproepen gemist had. Toestel was helemaal niet overgegaan. Wat nog gekker was dat ik overnight ineens de helft van mn acculading kwijt was (met powersave mode aan) terwijl ik helemaal niets heb draaien. :?

Weet iemand of er een tool bestaat waarmee je thema's kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Heineken schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:48:
[...]

Ja, Ovi Maps in wandelmodus. Dat is volgens mij tot nu toe het enige programma wat met het ingebouwde kompas kan werken en werkt daarbij meteen erg goed.
Je hebt ook nog NorthPole: http://nokia-e72.net/download-nokia-e72-freeware-northpole/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb dit topic nu voor het eerst gezien en lees dit op mijn E72, ik heb nog niet gezocht.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met snel typen? ik had een E71 (meer dan een jaar) en nu een maand een E72 in gebruik en mis vaak met snel typen een aantal letters. het lijkt alsof de E72 minder snel letters verwerkt dan de E71... ben ik de enige?

en kan ik die touchpad uitzetten? ik selecteer ongevraagd allerlei meuk en die 4pad vind ik super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Daarvan werd eerder in dit topic aangegeven dat deze het noorden niet goed zou aangeven ... Of was dat achterhaald?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
ja dit is mogelijk;
bed. pan.>instellingen>algemeen>persoonlijk>opt. Navi toets> ipv aan naar uit zetten, ook gevoeligheid kan aangepast worden
wat betreft missen van letters, vind ik dat deze erg snel verwerkt worden, kan misschien ook liggen dat ik niet zo snel typ als jij ...
Saus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:49:
ik heb dit topic nu voor het eerst gezien en lees dit op mijn E72, ik heb nog niet gezocht.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met snel typen? ik had een E71 (meer dan een jaar) en nu een maand een E72 in gebruik en mis vaak met snel typen een aantal letters. het lijkt alsof de E72 minder snel letters verwerkt dan de E71... ben ik de enige?

en kan ik die touchpad uitzetten? ik selecteer ongevraagd allerlei meuk en die 4pad vind ik super!

[ Voor 8% gewijzigd door Sj44kie op 04-01-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
wat me de laaste tijd opvalt (wellicht in lijn met wat hierboven ook genoemd wordt) is dat ik soms icm t-mobile smsjes krijg van mn voicemail dat ik een gemiste oproep heb. Dat terijl het toestel gewoon naast me ligt met vol bereik. En ja ik heb de doorschakel instellingen al gechecked ;) meer mensen met dit probleem?

Edit: ook ik sla geregeld toetsen over op mn E72. Vooral de n is af en toe een crime! Raak ik m dan niet hard genoeg of zou het toch de software zijn....?

[ Voor 19% gewijzigd door r0el op 04-01-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:09:
[...]

Daarvan werd eerder in dit topic aangegeven dat deze het noorden niet goed zou aangeven ... Of was dat achterhaald?
Is inmiddels achterhaald, heb het net geïnstalleerd en hij doet het nu wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Weet iemand hoe je de camera's van je E72 kan laten functioneren als webcam? Bijvoorbeeld via bluetooth/usb en een extra programma op je telefoon en/of pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReconE schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:36:
Weet iemand hoe je de camera's van je E72 kan laten functioneren als webcam? Bijvoorbeeld via bluetooth/usb en een extra programma op je telefoon en/of pc?
http://www.warelex.com/products/webcam/ Werkte in ieder geval op de E71.

Daarnaast al iemand informatie beschikbaar over levering E72 bij KPN / Hi? Klantenservice had het over eerste week januari, maar zie dat nog steeds niet gebeuren :<.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 12:44
Heineken schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:48:
[...]

Dus daar zitten geen snelwegen op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:56:
[...]

http://www.warelex.com/products/webcam/ Werkte in ieder geval op de E71.

Daarnaast al iemand informatie beschikbaar over levering E72 bij KPN / Hi? Klantenservice had het over eerste week januari, maar zie dat nog steeds niet gebeuren :<.
Thanks!
Dit is een betaald programma. Toevallig een gratis alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReconE schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:10:
[...]

Thanks!
Dit is een betaald programma. Toevallig een gratis alternatief?
M'n broer had ooit een trial van Mobiola, werkte prima. Maar net even wat gezocht nog: http://sourceforge.net/projects/smartcam/ Denk dat dit ook wel moet werken (alleen niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:22:
[...]

M'n broer had ooit een trial van Mobiola, werkte prima. Maar net even wat gezocht nog: http://sourceforge.net/projects/smartcam/ Denk dat dit ook wel moet werken (alleen niet getest).
Nogmaals bedankt, ik ga 't komende dagen proberen en post resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

r0el schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:19:
wat me de laaste tijd opvalt (wellicht in lijn met wat hierboven ook genoemd wordt) is dat ik soms icm t-mobile smsjes krijg van mn voicemail dat ik een gemiste oproep heb. Dat terijl het toestel gewoon naast me ligt met vol bereik. En ja ik heb de doorschakel instellingen al gechecked ;) meer mensen met dit probleem?

Edit: ook ik sla geregeld toetsen over op mn E72. Vooral de n is af en toe een crime! Raak ik m dan niet hard genoeg of zou het toch de software zijn....?
Hier met T-mobile heb ik dat probleem niet, m'n bereik tov m'n oude E51 is zelfs een stukje beter geworden.
Joster schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:00:
[...]

Dus daar zitten geen snelwegen op :D
Die optie zit er wel in, maar daarvoor heb je dus 10 testdagen en daarna moet er voor betaald worden.
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:24:
[...]
Is inmiddels achterhaald, heb het net geïnstalleerd en hij doet het nu wel goed.
Hier werkt het nu ook prima maar eerst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actor
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-10-2013
Reb87 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:23:
Ik heb sinds gister een E72 brown. Echt vet toestel, maar ik heb zoals wel meer hier een qwerty toetsenbord met azerty software. Nu heb ik al het 1 en ander geprobeerd, maar krijg het niet goed. Via google vind ik wel het probleem, maar niet een eventuele work arround.

Ik heb hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan dit toestel binnekort ook aan te schaffen (zilver). Waarschijnlijk zal ik via marktplaats o.i.d. de mijne halen.
Nu lees ik hier aardig wat over versies bestemd voor hongarije, azerty software etc.
Waar moet ik op letten als ik de mijne haal om te controleren dat het wel echt een voor de nederlandse markt bestemde toestel is? Dus dus bepaalde programma's van het toestel waar ik het aan zie, serienummer etc. etc.
Alvast bedankt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj44kie
juist via marktplaats lijkt me een groot risico op dergelijke toestellen zoals je beschrijft ipv in een in mijn ogen betrouwbaardere (web)winkel
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:46:
Ik ben van plan dit toestel binnekort ook aan te schaffen (zilver). Waarschijnlijk zal ik via marktplaats o.i.d. de mijne halen.
Nu lees ik hier aardig wat over versies bestemd voor hongarije, azerty software etc.
Waar moet ik op letten als ik de mijne haal om te controleren dat het wel echt een voor de nederlandse markt bestemde toestel is? Dus dus bepaalde programma's van het toestel waar ik het aan zie, serienummer etc. etc.
Alvast bedankt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Ik heb mn ZodiumBlack vandaag binnen gekregen. Ik heb m via een betrouwbare webshop besteld en het is een nederlandse met qwerty keys. Geen last van rammelende navi toets of andere zaken.
Als ie zo naast mn E71 ligt ziet ie er sweet uit.
Het enige wat ik niet te zien krijg is mn memorycard en voegt de muziekspeler mn mp3's niet toe !
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
pvds schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:02:
[...]

ga naar Menu>bed. paneel>Instellingen>Verbinding>bestemmingen>"Kies je toegangspunt">Opties>Bewerken>Toegangspunt gebruiken>Kies voor "Na bevestiging".
ok thanks misschien dom van me maar ik krijg dan: toegangspunt word al gebruikt. kan het niet bewerken.
moet ik dan eerst me mail uitschakelen ofzo?

en is er niet een handig tooltje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Je moet eerst zorgen dat er geen verbinding is via dat toegangspunt, maw: sluit alle applicaties die dat toegangspunt gebruiken, dus bijvoorbeeld idd je mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

1abc schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:19:
Ik heb zelf een hiervan http://www.beyzacases.com...-vertical-pouch-cases.cfm
een eentje hiervan http://www.beyzacases.com...eral-pouch-type-cases.cfm besteld en in 2 dagen binnengekregen, volgens mij hebben ze nog steeds een kortingsactie gaande.
lolz ... Ik had het niet verwacht, ik heb bovenstaande 2 tasjes ook besteld met een gegooglede discount code die al bijna 2 weken was verlopen, maar voor 35% korting wilde ik de gok wel wagen :P
En ja hoor ... met 35% korting vandaag een pakje ontvangen _/-\o_ Ik heb die vertical pouch dus zo goed als gratis :Y)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen jaren met Win Mobile gewerkt. Ik vraag me alleen af voor ik dit toestel koop.. wat zijn de vooruitzichten op het vlak van symbian software. Wordt er veel nieuws ontwikkeld eigenlijk? Ik heb altijd het idee dat voor symbian veel semi-amateuristische apps worden ontwikkeld door huis/tuin en keukenproggers.
Maar ja dat is maar een vooroordeel.

Welke apps draaien jullie zoal op dit toestel? Top 10 Symbian apps? En waar wachten jullie op?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ideeen en opmerkingen.

p.s.
Kan ik ook Skype (evt. met videochat) draaien op Symbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:21:
Ik heb afgelopen jaren met Win Mobile gewerkt. Ik vraag me alleen af voor ik dit toestel koop.. wat zijn de vooruitzichten op het vlak van symbian software. Wordt er veel nieuws ontwikkeld eigenlijk? Ik heb altijd het idee dat voor symbian veel semi-amateuristische apps worden ontwikkeld door huis/tuin en keukenproggers.
Maar ja dat is maar een vooroordeel.

Welke apps draaien jullie zoal op dit toestel? Top 10 Symbian apps? En waar wachten jullie op?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ideeen en opmerkingen.

p.s.
Kan ik ook Skype (evt. met videochat) draaien op Symbian?
Nou ik had hiervoor een HTC Touch Pro 2, heb ik 6 maand in bezit gehad, maar deze beviel me niet zo goed en daarom de E72 gehaald. Als er voor een platform amateuristische apps worden ontwikkeld is het wel WinMobile ;)
Hoe het zit met nieuwe software weet ik niet bij Symbian, heb mijne net een week.

Edit: voor skype... zit dat niet in Fring? ...http://nokia-e72.net/fring-more-chat-application-for-nokia-e72/

[ Voor 5% gewijzigd door E2TK op 05-01-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
E2TK schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:54:
[...]
...

Edit: voor skype... zit dat niet in Fring? ...http://nokia-e72.net/fring-more-chat-application-for-nokia-e72/
jep zit in fring, ook in nimbuzz. Nimbuzz vind ik persoonlijk beter, alleen gaat de batterij veel sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
r0el schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:19:
Ja. Dit heb ik ook af en toe. Dan probeer ik mezelf te bellen vanaf een ander toestel en krijg ik te horen dat het toestel niet bereikbaar is, terwijl ik het gewoon in m'n hand heb met volle ontvangst. Soms kan ik ook zelf dan niet bellen.

Het ligt aan T-Mobile. Ik vermoed dat het af en toe druk is op het netwerk waardoor een call ergens op een backbone er niet door komt. Je toestel heeft dan wel ontvangst maar ergens anders is te weinig capaciteit. Ik heb dit al meermaals gemeld bij de helpdesk maar ze gaan er niet echt op in. Ik moet dan exacte datum en tijd opgeven van de mislukte pogingen (duh, die heb je dus niet). Ook hebben ze mijn toestel al geprobeerd de schuld te geven. Ik moest 'm elke dag maar even opnieuw opstarten. Flauwekul natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

S913 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:30:
[...]
[...] ik heb bovenstaande 2 tasjes ook besteld [...]
Wil toch nog even terugkomen op die gasten van Beyza: Wat een service van die gasten zeg!
Ten eerste waren de cases binnen 1 nacht vanuit Turkije hier, ten tweede waren ze cases in een mooi stoffen beschermzakje én doosje verpakt én ik ben t/m 2012 Premium member en krijg nu standaard 20% korting :) Kwaliteit van de cases ben ik ook erg over te spreken.

Heb wel eens slechtere ervaringen gehad met webshops ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Ik krijg geen mail meer binnen. Er komt een rood kruis te staan rechts boven in het email scherm.

Weet iemand of er een logboek is in te zien?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
MrDry schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:27:
Ik krijg geen mail meer binnen. Er komt een rood kruis te staan rechts boven in het email scherm.

Weet iemand of er een logboek is in te zien?
Opties > connect in je emailmapje al geprobeerd? Daarmee gaat mijn rode kruisje weg als ie disconnected is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je eenvoudig een é/ë kan typen zonder helemaal het symbolenmapje door te scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
PhilipsFan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:59:
[...]

Ik moest 'm elke dag maar even opnieuw opstarten. Flauwekul natuurlijk.
Een smartphone elke dag opnieuw opstarten is altijd goed om alles weer even goed te trekken in de software. Maar goed wat t mobile er over zegt is een beetje jammer ja

Je kan je opnieuw aanmelden op het netwerk door in je operator selectie menu (in instellingen - telefoon) op handmatig te zetten en dan met een andere provider te connecten. Dan zegt ie dat het natuurlijk niet kan. Zet het toestel daarna uit en weer aan (na 10 sec) en zet de instelling dan weer op automatisch. Zo meldt je jezelf weer aan op het netwerk en kan het zijn dat alles weer goed en snel werkt

[ Voor 3% gewijzigd door mdbde op 06-01-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Met de huidige stabiliteit van de E72 moet ik mijn telefoon al dagelijks rebooten, dus dat zou niks uitmaken. Het 'toetsen missen' en de gebrekkige autocorrectie beginnen hoe langer ik het toestel gebruik steeds storender te worden...
Ook valt het me op dat in veel programma's (in elk geval Nokia Chat, maar ook NimBuzz) de functie toetsen linksonder niet werken voor het eerste teken en dat ook de autocorrectie voor het eerste woord van een zin anders is dan voor andere woorden in de zin. Als ik met een spatie begin, werkt dit beter, maar dat is natuurlijk een onzinnige handycap (moet je weer handmatig voor hoofdletters kiezen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens ik lees matige posts over dit toestel tov de E71?
What's going on?! Ik wil hem over een paar weken ook kopen maar begin nu te twijfelen.
Vooral het 'toetsen missen' wekt vraagtekens bij mij op.

Hoe fijn werkt het toetsenbord bij sms-en/notities en bellen? Ik heb geen kleine handjes dus ik ben een beetje sceptisch over die knoppen. Zijn ze niet te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik mail (prive en professioneel via Lotus Traveler) veel en stuur af en toe wat SMS'jes, maar heb met mijn (ook niet al te kleine) handen weinig last met het toetsenbord/het reageren daarvan.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Korte noob vraag waarschijnlijk.. gisteren E72 binnengekregen en sinds het begin knippert er onderin een envelopje... geen idee hoe ik dat wegkrijg. Manual doorgebladerd maar geen oplossing gevonden. Er zijn geen openstaande sms'jes of emails. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

super_dirk schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:56:
Korte noob vraag waarschijnlijk.. gisteren E72 binnengekregen en sinds het begin knippert er onderin een envelopje... geen idee hoe ik dat wegkrijg. Manual doorgebladerd maar geen oplossing gevonden. Er zijn geen openstaande sms'jes of emails. Iemand een idee?
Even de SMSjes van je simkaart verwijderen of verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Perfect.. opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
S913 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:37:
Ik mail (prive en professioneel via Lotus Traveler) veel en stuur af en toe wat SMS'jes, maar heb met mijn (ook niet al te kleine) handen weinig last met het toetsenbord/het reageren daarvan.
Gebruik jij tekstvoorspelling? Ik heb zelf het idee dat het erger is geworden toen ik tekstvoorspelling aanzette. Sowieso wordt het erger naarmate je sneller typt. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:25:
What's going on?! Ik wil hem over een paar weken ook kopen maar begin nu te twijfelen.

Hoe fijn werkt het toetsenbord bij sms-en/notities en bellen? Ik heb geen kleine handjes dus ik ben een beetje sceptisch over die knoppen. Zijn ze niet te klein?
Ik vind het op zich een verbetering tov E71, maar dat komt mede door nieuwe functionaliteit en ook de browser doet het een stuk beter. Maar er is gewoon duidelijk een flinke firmware update nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:25:

Ik mis geen toetsen, voor mij werkt het tobo echt prima voor emailen, bellen en smsen. Knoppen groot genoeg. Mijn vingers hebben normale dikte.

Na een maand heb ik wel een paar piepkleine stofdeeltjes onder het scherm. Dit is me niet overkomen bij anderhalf jaar E71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke zo te lezen valt het dus mee met die knoppen.
Echter wil ik wel een beetje vlot kunnen schrijven op dit ding. Ideeën, korte stukjes tekst etc. ik hoop dat dit ook goed gaat, dat je een beetje intuitief ermee kan werken.

Is er al iets meer bekend over de firmware update (welke problemen opgelost?) behalve dat die over een paar weken moet komen?

"Na een maand heb ik wel een paar piepkleine stofdeeltjes onder het scherm. Dit is me niet overkomen bij anderhalf jaar E71."

kan je hem niet openmaken en de stof weghalen?

Hoe bevalt navigatie trwns op de E72?
Ik heb nu nog een xperia met tomtom dit werkt zeer goed.
Heeft deze nokia ook Tomtom of een ander goed alternatief voor navi?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Helsie schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:57:
Gebruik jij tekstvoorspelling? Ik heb zelf het idee dat het erger is geworden toen ik tekstvoorspelling aanzette. Sowieso wordt het erger naarmate je sneller typt. ;)
U got a point, ik gebruik geen tekstvoorspelling ... ik typ al snel genoeg zonder ;) Maar ik zal 'ns kijken, heb het eigenlijk nooit aangezet/geprobeerd :P

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:23:
Oke zo te lezen valt het dus mee met die knoppen.
Echter wil ik wel een beetje vlot kunnen schrijven op dit ding. Ideeën, korte stukjes tekst etc. ik hoop dat dit ook goed gaat, dat je een beetje intuitief ermee kan werken.

Is er al iets meer bekend over de firmware update (welke problemen opgelost?) behalve dat die over een paar weken moet komen?

"Na een maand heb ik wel een paar piepkleine stofdeeltjes onder het scherm. Dit is me niet overkomen bij anderhalf jaar E71."

kan je hem niet openmaken en de stof weghalen?

Hoe bevalt navigatie trwns op de E72?
Ik heb nu nog een xperia met tomtom dit werkt zeer goed.
Heeft deze nokia ook Tomtom of een ander goed alternatief voor navi?
wie zegt dat de firmware update over een paar weken komt?
daarnaast dacht ik dat sygic mobile het goed deed, maar krijg nu regelmatig vastlopers door 'onbekende error'.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die fwupdate, ik las het her en der, verscheidene bronnen.. niks officieels voor zover ik weet.

ik hoor ook van iemand die ook de E71 had dat dit toestel een stuk trager is in gebruik dan de 71?
Klopt dit??

Sygic ga ik wel proberen. Hoop dat het goed draait op zo n nokia.
Bestaat er eigenlijk ook TomTom voor Symbian?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge
  • Laatst online: 13-08 11:36
Aangezien mensen meestal posten als ze problemen hebben hier even mijn mening over het toestel:

Ik heb de Nokia E72 ook sinds een week en wat mij betreft niks dan lof. Kom van de Touch Cruise af, maar was echt helemaal klaar met het typen van smsjes op een touchscreen, doffe ellende. Wat een opluchting om dit op het toetsenbordje te doen van de E72! Je moet er even handigheid in krijgen, maar dan gaat het als een speer.

Design is verder erg mooi, toestel voelt degelijk en zwaar aan, toetsen werken goed. Helemaal geen speling hier wat betreft klepjes, knopjes oid. Wel een beetje bleeding van licht tussen de knopjes door bovenin, maar waar hebben we het over? Stoort me totaal niet, het is ook niet lelijk, keek er alleen even naar omdat er hier wat opmerkingen over waren.

Mail is snel in te stellen als je even de aanwijzingen hier volgt wat betreft syncronisatie. Heb zelf ook mijn gmail contacten en agenda nu gewoon in de telefoon gesynct naast de mail, fantastisch.

Heb wel de optische besturing uitgezet, want dat werkt inderdaad een beetje te stroef. Maar goed, ik mis het ook niet. Ook geen vastlopers hier. Maar er zitten hier veel tweakers die er natuurlijk allerhande software overheen gooien, dus dan kan er wel eens iets mis gaan. Ik heb wel al redelijk veel applicaties erop en heb echt amper problemen gehad in vergelijking met de Touch Cruise.

Al met al, als je twijfelt en je vindt em mooi: test even het toetsenbordje uit en kopen dat ding. Wat een heerlijk toestel!

Edit: En ook de snelheid is echt dik in orde wat mij betreft, daar kan Windows Mobile nog een puntje aan zuigen op de Cruise (ja ok, ouder toestel, maar toch..).

[ Voor 12% gewijzigd door Fridge op 07-01-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duidelijke post fridge, cheers

heeft iemand enig idee of er ook marktplaats en/of ebay apps a la Markt op de iPod bestaan voor de E72?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoongoed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 17:14
Wil graag de bruine variant van dit toestel hebben, maar kan deze helaas nergens vinden in een fysieke winkel. Ik weet dat de bruine e72 later uit zou komen als de andere 2 kleur varianten, maar aangezien nokia.nl de bruine versie wel op voorraad heeft en ook verkoopt. Zullen er toch ook wel winkels zijn die deze kleurvariant ook verkopen?

Of zit ik er nu helemaal langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Fridge schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:15:

Mail is snel in te stellen als je even de aanwijzingen hier volgt wat betreft syncronisatie. Heb zelf ook mijn gmail contacten en agenda nu gewoon in de telefoon gesynct naast de mail, fantastisch.
Mail draait hier ook prima, maar hoe heb jij de contacten en agenda vanaf Gmail gesynct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail for Exchange is trager dan bij de E71, maar altijd sneller dan bij WM en ook html (eventueel)
Apps bestaat bij Nokia ook, heet dan ovi.
Mc Guider werkt bij mij niet, bij E71 wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge
  • Laatst online: 13-08 11:36
Heineken schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:42:
[...]

Mail draait hier ook prima, maar hoe heb jij de contacten en agenda vanaf Gmail gesynct?
Ik gebruik exchange alleen voor contacten en agenda synchroniseren met google, de aparte gmail optie voor de mail. Anders werkt het inderdaad niet goed.

Dus in de mailbox van 'Mail for exchange': Opties->Instellingen->Wat synchr.->E-mail synchr. = Nee
en in het hoofdmenu van 'Email' naar Instell.->Beheer persoonlijke info->Toepassingen toe, daar kun je agenda en contacten kiezen om te synchroniseren.

Daarna gewoon de gmail-optie van de Nokia zelf gebruiken om je mail mee op te halen. Dus je 'Mail for exchange' blijft verder leeg op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
gewoongoed schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:31:
Wil graag de bruine variant van dit toestel hebben, maar kan deze helaas nergens vinden in een fysieke winkel. Ik weet dat de bruine e72 later uit zou komen als de andere 2 kleur varianten, maar aangezien nokia.nl de bruine versie wel op voorraad heeft en ook verkoopt. Zullen er toch ook wel winkels zijn die deze kleurvariant ook verkopen?

Of zit ik er nu helemaal langs?
Ik heb hem maar gewoon bij Nokia besteld, die konden me niet vertellen wanneer het toestel bij andere ketens verkrijgbaar zou zijn. En ik las ook dat het een zgn. Limited edition is, nu weet ik niet of dat dan eventueel ook in zou houden dat deze variant eigenlijk gewoon slecht leverbaar is, en wellicht over een tijdje helemaal niet meer.
Ben er blij mee! Toch veel beter dan de E71, alhoewel op sommige punten toch wel te zien is dat er minimaal nog 1 of anders zelfs 2 firmwareupdates nodig zijn (bvb als je naar een contact zoekt vanaf het hoofdscherm: bij de E71 bleven keurig alle icoontjes staan, bij de E72 verdwijnen deze en is het op 1 of andere manier lichtelijk laggy, maar dan enkel bij het eerste karakter wat ik intyp.

Edit: wat me trouwens meteen opviel was de snelle opstarttijd tov de E71! Zo op m'n gevoel echt 3x zo snel, heb uiteraard geen zin om het te meten :)

[ Voor 5% gewijzigd door dog4life op 07-01-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje:

ik heb sinds een week mijn nokia e72 helemaal tevreden, maar ik was beetje op ontdekking op mijn nieuwe mobiel en ik kan niet meer op internet?? ik heb op een of ander manier waarsch mijn internet uitgezet?

weet iemand waar ik dit weer aan kan zetten?

alvast bedankt

gr dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
mdbde schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:06:
[...]

Een smartphone elke dag opnieuw opstarten is altijd goed om alles weer even goed te trekken in de software.
Dat moet natuurlijk niet nodig zijn. Er kan wel eens iets vastlopen ja, of als je veel software permanent in de achtergrond laat dan loopt je geheugen een keer vol, maar elke dag opnieuw opstarten? Dat is toch te gek voor woorden? Heb trouwens de laatste tijd geen last meer van het probleem en ik kan me de laatste reboot al niet meer herinneren. Toestel (E71) draait weken.
ReconE schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:32:
[...]
Na een maand heb ik wel een paar piepkleine stofdeeltjes onder het scherm. Dit is me niet overkomen bij anderhalf jaar E71.
Dit heb ik dus wel bij de E71. Hele stofnesten onder het display. Eens in de zoveel tijd schroef ik 'm even open om alles schoon te maken, maar het komt langzaam weer terug. Ik heb het toestel gewoon in m'n broekzak (meestal spijkerbroek).
dog4life schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:28:
[...]
Edit: wat me trouwens meteen opviel was de snelle opstarttijd tov de E71! Zo op m'n gevoel echt 3x zo snel, heb uiteraard geen zin om het te meten :)
Ha! En ik vond de E71 al snel... Hij doet ongeveer 30 seconden over het opstarten. De E61 en N73 die ik hiervoor heb gehad waren 2 minuten bezig...

Ik ben nu trouwens wel aan het twijfelen tussen de E72 en de N97 mini. Twee hele verschillende toestellen, beide met volledig toetsenbord. Ik vind het handig aan de E71 en E72 dat het een monoblock is en dat alles met 1 hand te bedienen is, maar bij browsen en foto's kijken is het toch maar een klein schermpje. Twijfels, twijfels...

[ Voor 25% gewijzigd door PhilipsFan op 07-01-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heavy users, hoe zit het met de lakkwaliteit? Iemand al de lak van het toestel afgestoten?
Ik heb E71's gezien waarbij dat wel het geval was (leek me sterk maar het kon!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
W00fer schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:09:
Heavy users, hoe zit het met de lakkwaliteit? Iemand al de lak van het toestel afgestoten?
Ik heb E71's gezien waarbij dat wel het geval was (leek me sterk maar het kon!).
Ik ben een heavy user en heb dan ook constant mijn telefoon in de hand.
Alleen op de richtingstoets links onder in het hoekje zie ik dat het 'zilver' gesleten is. Klein beetje maar hoor. Het lijkt nu niet meteen dag na dag erger te worden gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

PhilipsFan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:24:

[...]

Dit heb ik dus wel bij de E71. Hele stofnesten onder het display. Eens in de zoveel tijd schroef ik 'm even open om alles schoon te maken, maar het komt langzaam weer terug. Ik heb het toestel gewoon in m'n broekzak (meestal spijkerbroek).
Ha! Dit stof-probleem heb ik recentelijk als volgt opgelost bij mijn E71:

Benodigdheden zijn: een rolletje dubbelzijdig tape en een schaar.

1) Je schroeft je E71 open totdat je het voor-frontje voor je hebt liggen. Knip (in de lengte) strookjes af van 1,5/2mm breed en lang genoeg om de hoogte/breedte van het scherm langs de rand af te plakken. Plak deze rond het scherm, op een veilige afsand zodat je niet zichtbaar zijn als je het frontje weer in gebruik neemt. 3) Zodoende kan er geen stof op het scherm komen, omdat de dikte van het tape een barrière vormt rond je display. :) Hier werkt dit al een aantal maanden zalig!

Mocht dit niet beschrijvend genoeg zijn dan kan ik altijd nog foto's schieten. Helemaal machteloos sta je niet, eens in de maand open schroeven is ook meer een lapmiddel dan een oplossing. :)

/eddit:
W00fer schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:48:
Ben benieuwd naar de foto's! Ziet Nokia service dan niet dat je hem zelf geopend hebt? Een zogenaamde warranty seal ofzo die verbroken is?
Dit weet ik niet. Al maakt het weinig meer uit voor mij: zoals je ziet is het ook geen officieel frontje. Mijn metallic huisje/frontje is tijdens een vage nacht op vakantie tot matglas getransformeerd.

Heeft iemand een idee of die metallic/silver-frontjes van eBay vergelijkbaar zijn qua bouw-kwaliteit en dikte met de officiële frontjes?

Enfin, foto's! :)
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/34zg8t1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/14udtsg.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Goudvis op 08-01-2010 12:09 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben benieuwd naar de foto's! Ziet Nokia service dan niet dat je hem zelf geopend hebt? Een zogenaamde warranty seal ofzo die verbroken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

W00fer schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:09:
Bij ons in de winkel hebben we een aantal exemplaren en daarvan is enkelt het dummy-toestel aangetast, de echte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Digitizers schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:14:
Had gister iets raars met de E72. Van de ene op de andere dag kon ik geen smsjes ontvangen of versturen (bleef hangen in outbox) en ik kon geen gesprekken voeren. Kreeg na een reboot achter elkaar 3 smsjes van de avond ervoor binnen en een missed call sms waarin stond dat ik 4 oproepen gemist had. Toestel was helemaal niet overgegaan. Wat nog gekker was dat ik overnight ineens de helft van mn acculading kwijt was (met powersave mode aan) terwijl ik helemaal niets heb draaien. :?

Weet iemand of er een tool bestaat waarmee je thema's kunt maken?
Iemand nog ideëen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Even de SMSjes van je simkaart verwijderen of verplaatsen.
Ik heb daar ook last van. Maar weet niet oe ik de SMSjes van de simkaart kan verwijderen of verplaatsen. :?
Kan iemand mij op weg helpen want ik zie alleen maar de SMSjes die ik heb gekregen nadat ik mijn simkaart in de E72 heb geplaatst?
Pagina: 1 ... 16 ... 53 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.