Gelukkig speel ik geen CS...
Iets anders hier voor de verandering...
MSI heeft een nieuwe custom GTX275 gemaakt.
Een artikel erover
Een artikel erover
Anoniem: 256488
Hoge fps zijn wel handig. In gta 4 bv op vliegveld 110 fps, in de stad 25 fps. ik zou ook wel zo`n 150 fps willen. Maar dan puur voor de drops.
Nieuwe Koeler voor de Sparkle Calibre kaarten

The Calibre IDF (Intelligent Dual Fly )Cooling System consists of aluminum die-casting thermal base with copper core inside, three high-efficient heat pipes and dual cooling fans with 0.2 mm thin cooling fins. When the GPU starts working, the copper die-casting thermal base will quickly take the working heat from the GPU to the heat-pipe horizontally put inside the thermal base, and the heat will be equably and rapidly spread to the left part and right part of the copper die-casting thermal base, at same time, the two circular heat pipes also quickly bring the heat from GPU to the 0.2 mm thin cooling fins, now the strong wind pressure and airflow made by two cooling fans take all the heat out of the cooling module. This Cooling System developed by SPARKLE itself can get the most heat exchange area in a limited space, guarantee a highly efficient cooling effect.
[ Voor 73% gewijzigd door neliz op 01-09-2009 22:16 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Is de Lightning versie, die hadden ze eerst met de GTX260. Ik heb er één liggen. Hoewel de koeler leuk is, is daarmee ook alles gezegd. Bij de GTX260 kreeg je nog een overklok panel in de verpakking:dahakon schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:08:
Iets anders hier voor de verandering...
Een artikel erover

Niet boeiend voor de Benelux, niemand verkoopt ze hier (en terecht, ze zijn veel te duur, ik ken de inkoopprijzen).
[ Voor 24% gewijzigd door XWB op 01-09-2009 22:20 ]
Jij hebt de Quarter roadmap, ik de season roadmap. Er staat op allebei (op D12U na) precies hetzelfdeEdmin schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:47:
Dat is _niet_ de roadmap.
True, maar D12U is wel de meest interessante. Ik vraag me trouwens af waarom de GTX280 nog op die map staat. Waar zijn de 275 en 295?
Charlie's bait, omdat hij weet dat mensen die de roadmap niet hebben daar ook GTX280 neerzettenEdmin schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:52:
True, maar D12U is wel de meest interessante. Ik vraag me trouwens af waarom de GTX280 nog op die map staat. Waar zijn de 275 en 295?
D12U is OVB op die roadmap.
[ Voor 4% gewijzigd door neliz op 02-09-2009 00:57 ]
Lol. Hehe. Eindelijk. Heeft een weekje geduurd voordat een van de roadmaps waar ik het vorige week over had op het net lekte. Had het eerder van Charlie verwacht. 
D10P2 is trouwens good old G92. En zoals ik al zei, die gaat dus nog tot halverwege 2010 mee... meer dan 9 maanden nog. Overigens vraag ik me af in hoeverre alles goed is overgenomen door Charlie... GTX280 is er namelijk alleen in 1GB of 2GB uitvoering aangezien deze een 512-bit MC heeft. En 1792MB hoort bij de 448-bit MCs van bv de GTX260 en GTX275. Zoals ik eerder al aangaf zeiden mijn bronnen dat er een 1792MB variant van de GTX260 aan komt naast het 'flooden' van de markt met goedkope GTX275 kaarten.
D10P2 is trouwens good old G92. En zoals ik al zei, die gaat dus nog tot halverwege 2010 mee... meer dan 9 maanden nog. Overigens vraag ik me af in hoeverre alles goed is overgenomen door Charlie... GTX280 is er namelijk alleen in 1GB of 2GB uitvoering aangezien deze een 512-bit MC heeft. En 1792MB hoort bij de 448-bit MCs van bv de GTX260 en GTX275. Zoals ik eerder al aangaf zeiden mijn bronnen dat er een 1792MB variant van de GTX260 aan komt naast het 'flooden' van de markt met goedkope GTX275 kaarten.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Hij probeert Theo te "baiten"?CJ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:19:
Overigens vraag ik me af in hoeverre alles goed is overgenomen door Charlie... GTX280 is er namelijk alleen in 1GB of 2GB uitvoering aangezien deze een 512-bit MC heeft. En 1792MB hoort bij de 448-bit MCs van bv de GTX260 en GTX275.
Meer slides? posten maar! (of via een andere weg)
[ Voor 6% gewijzigd door neliz op 02-09-2009 01:31 ]
Dus we kunnen pas eind Q1 2010 de nieuwe enthusiast kaarten van nVidia tegemoet zien? Dat is een half jaar te laat als ze ATi nog een beetje competitie willen bieden. En die G92 mag er nu ook wel eens uit, die kwam ongeveer gelijk uit met de RV670 en die wordt volgens mij al een heel tijdje niet meer geproduceerd. Slechte tijden voor nVidia, ik hoop voor ze dat die GT300 in ieder geval een sterk product is.Edmin schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:47:
Dat is _niet_ de roadmap.
dit wel:
[afbeelding]
volgens SA
Aankomende GTS230 heeft g92'ss geproduceerd rond deze tijd vorig jaar (week 38/08)Depep schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:40:
Dus we kunnen pas eind Q1 2010 de nieuwe enthusiast kaarten van nVidia tegemoet zien? Dat is een half jaar te laat als ze ATi nog een beetje competitie willen bieden. En die G92 mag er nu ook wel eens uit, die kwam ongeveer gelijk uit met de RV670 en die wordt volgens mij al een heel tijdje niet meer geproduceerd. Slechte tijden voor nVidia, ik hoop voor ze dat die GT300 in ieder geval een sterk product is.
Als er eind Q1 of begin Q2 pas iets nieuws komt van NV... dan is de aankomende Evergreen generatie niet eens de rechtstreekse competitie maar de refresh er van die rond die tijd (lente) uit zou moeten komen...Depep schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:40:
[...]
Dus we kunnen pas eind Q1 2010 de nieuwe enthusiast kaarten van nVidia tegemoet zien? Dat is een half jaar te laat als ze ATi nog een beetje competitie willen bieden. En die G92 mag er nu ook wel eens uit, die kwam ongeveer gelijk uit met de RV670 en die wordt volgens mij al een heel tijdje niet meer geproduceerd. Slechte tijden voor nVidia, ik hoop voor ze dat die GT300 in ieder geval een sterk product is.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 304087
Kunnen we nog ff wachten dus en benchmarks gaan zien binnen 2 maand en
daar blijft het bij?
daar blijft het bij?
Ja leuk maar daar hebben wij als consument niets aan.spNk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:52:
Mja, ik verwacht nog wel een paperlaunch van nV aan het eind van het jaar....
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Als wij als consument zo snel mogelijk weten wat de concurrentie gaat doen hebben we daar zeker wel wat aan lijkt me.Astennu schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:27:
[...]
Ja leuk maar daar hebben wij als consument niets aan.
anathema
Ben benieuwd waar nVidia mee "komt" als ATi op 10 september de HD5870 "released". Ze zullen toch wel iets gaan of proberen te doen om het feestje van ATi te "verpesten"?
Zoals we van ze "gewend" zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 02-09-2009 18:07 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Wat zouden ze moeten doen dan eingelijk ? De kaarten bij de leveranciers weg jatten ?
Anoniem: 134818
Ik dacht dat ze super snel wat GT300 cores hadden laten maken bij TSMC in de hoop dat ie direct een aan van werken zodat ze hem kunnen laten testen. Dus echte beta cores gebruiken.RappieRappie schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:05:
Ben benieuwd waar nVidia mee "komt" als ATi op 10 september de HD5870 "released". Ze zullen toch wel iets gaan of proberen te doen om het feestje van ATi te "verpesten"?
Tja, op zich zou het dan lastig worden zo'n chip/ kaart te bemachtigen, maar er is iig enige vorm van concurrentie tov de HD5800 serie waardoor ATi misschien toch net even wat agressiever gaat pricen. En het is natuurlijk vergelijkingsmateriaal voor óns. 
Ik hoop dat nV het kan doen iig. Ik lees net in het ATi topic dat de 5870 zo'n 399 dollar moet gaan kosten, en dat vind ik best veel eigenlijk. Dat had ik niet verwacht. Ik had hem 100 dollar goedkoper verwacht. 299 dollar dus. Ik hou er niet van ergens 400 euro voor te betalen, en dat 3 of 4 maanden later dezelfde kaart 250 euro kost. Dat doe ik niet meer. Dan wacht ik wel. Ik word geduldiger naarmate ik ouder word. En mijn drang naar upgrades is minder dan voorgaande jaren.
Vooralsnog.
Ik hoop dat nV het kan doen iig. Ik lees net in het ATi topic dat de 5870 zo'n 399 dollar moet gaan kosten, en dat vind ik best veel eigenlijk. Dat had ik niet verwacht. Ik had hem 100 dollar goedkoper verwacht. 299 dollar dus. Ik hou er niet van ergens 400 euro voor te betalen, en dat 3 of 4 maanden later dezelfde kaart 250 euro kost. Dat doe ik niet meer. Dan wacht ik wel. Ik word geduldiger naarmate ik ouder word. En mijn drang naar upgrades is minder dan voorgaande jaren.
Vooralsnog.

[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 02-09-2009 18:28 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Als het goed is kon je geen kaart bemachtigen. Die was alleen voor reviewers/pers. Tenzij die hem wel mogen door verkopen of je een reviewer/pers bent.
Maar dit zijn geruchten hoor
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 02-09-2009 18:32 ]
Ik weet het.
Maar dat maakt ook verder niet zo héél veel uit vind ik. Het is al mooi als ze kunnen aantonen wat hun chip kan tov de nieuwe ATi kaarten. Vergelijkingsmateriaal is altijd goed. Al is het even "papieren" vergelijkingsmateriaal.
10/09 is inderdaad alleen voor de pers. Die krijgen een Radeon 5000 videokaart mee naar huis. NDA vervalt pas eind september.Anoniem: 134818 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:30:
Als het goed is kon je geen kaart bemachtigen. Die was alleen voor reviewers/pers. Tenzij die hem wel mogen door verkopen of je een reviewer/pers bent.
[ Voor 55% gewijzigd door XWB op 02-09-2009 18:45 ]
Anoniem: 263719
Dus wij gaan normaal gezien niks te zien/horen krijgen die dag??? Tenzij er iets lekt misschien...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 02-09-2009 18:48 ]
Misschien dat er wel foto's gepubliceerd mogen worden, maar ik betwijfel het. NDA is sowieso tot eind september, dus benchmark results moet je nog even geduld voor hebben.
Maar uiteraard zal er wat leaken
Maar uiteraard zal er wat leaken
Mja, meestal leaken er in het begin alleen screenshots van Vantage en 06 scores...
Ik dacht dat de NDA ook 10 september voorbij zou zijn (voor ATi's kaarten), maar niet dus.
Edit; hebben we het nu over de GT300 of de HD5800???
[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 02-09-2009 19:03 ]
Radeon 5000 uiteraard, er wordt deze maand echt geen GT300 gelaunchedEdit; hebben we het nu over de GT300 of de HD5800???
Nee, maar ik was even verward. Maar ik zag je post in het ATi topic.
Moet even weer wennen aan de snelheid van Nederland... Heb 2 weken té rustig aan gedaan en veel teveel gezopen.
Moet even weer wennen aan de snelheid van Nederland... Heb 2 weken té rustig aan gedaan en veel teveel gezopen.
[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 02-09-2009 19:16 ]
Gelaunched niet, maar hoe zit het met gerucht dat nVidia ATI zijn feestje wil crashen door beta GT300's te laten zien?Hacku schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:03:
[...]
Radeon 5000 uiteraard, er wordt deze maand echt geen GT300 gelaunched
Als nVidia dat echt wil doen hadden ze reeds pers uitgenodigd voor hun feest. Dat is nog niet gebeurd, dus het is nog even afwachten wat ze willen doen.
Er is een event met "misschien de mogelijkheid tot bijkans onwaarschijnlijke waarschijnlijkheid dat er mogelijk wellicht eventueel iets gerelateerd aan DX11 wordt geshowed"Anoniem: 134818 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:05:
Gelaunched niet, maar hoe zit het met gerucht dat nVidia ATI zijn feestje wil crashen door beta GT300's te laten zien?
Is dat een ja?neliz schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:12:
[...]
Er is een event met "misschien de mogelijkheid tot bijkans onwaarschijnlijke waarschijnlijkheid dat er mogelijk wellicht eventueel iets gerelateerd aan DX11 wordt geshowed"

Hun brengen het over als feit terwijl het nog steeds een gerucht is.
At least that is the rumor right now. This, if true, will nicely split the press.
Met Hacku. Het gerucht heb ik hier ook al gehoord, maar die heeft het weer verborgen
.

Beetje raar. Nvidia zou veel beter zijn pressevent de dag erna kunnen houden. Ik denk niet dat pers die reeds voor een event is uitgenodigd en heeft toegezegd, ineens cancelt, omdat Nvidia mogelijkerwijs iets gaat laten zien. En er zijn toch altijd nog collega's die erheen kunnen gaan?
De pers opsplitsen zoals Tweaktown het noemt vind ik nogal ver gezocht. Het is wel zo dat je media-aandacht steelt. Maar als de pers op 10 september een reviewsample van Evergreen krijgt maar geen Nvidia reviewsample, dan zal alle aandacht alsnog naar AMD gaan.
De pers opsplitsen zoals Tweaktown het noemt vind ik nogal ver gezocht. Het is wel zo dat je media-aandacht steelt. Maar als de pers op 10 september een reviewsample van Evergreen krijgt maar geen Nvidia reviewsample, dan zal alle aandacht alsnog naar AMD gaan.
Maar het is altijd al zo geweest, en zo zal het ook blijven er is een groep die voor nvidia gaat en een groep
die voor ati gaat. Het maakt eingelijk helemaal niet super veel uit wie als eerst is en of het de beste
prijs prestatie is. Gelukkig maar want zonder concurentie gaan de prijzen heel erg om hoog en dat
willen wij niet.
die voor ati gaat. Het maakt eingelijk helemaal niet super veel uit wie als eerst is en of het de beste
prijs prestatie is. Gelukkig maar want zonder concurentie gaan de prijzen heel erg om hoog en dat
willen wij niet.
Tweaktown geeft zelf ook de reden aan. (er is trouwens GEEN event op 10 September, laat dat even duidelijk zijn.) Als je op die manier werkt worden dingen meteen gecontroleerd. iemand ziet info en cross-checked dat meteen met een collega bij de tegenpartij.Marc Rademaker schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:17:
Beetje raar. Nvidia zou veel beter zijn pressevent de dag erna kunnen houden. Ik denk niet dat pers die reeds voor een event is uitgenodigd en heeft toegezegd, ineens cancelt, omdat Nvidia mogelijkerwijs iets gaat laten zien. En er zijn toch altijd nog collega's die erheen kunnen gaan?
Zal wel weer een gerucht zijn denk ik?
Maar het zou leuk zijn als het wel zo is, er moet namelijk wel wat concurentie zijn voor
ati want dat is alleen maar beter voor beide partijen
Er komt niets, wees maar niet bang, ook niet op het CUDA event later deze maand.Anoniem: 304087 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:14:
Zal wel weer een gerucht zijn denk ik?
Maar het zou leuk zijn als het wel zo is, er moet namelijk wel wat concurentie zijn voor
ati want dat is alleen maar beter voor beide partijen
Ach ik geloof de helft niet meer wat er gezecht word over beide partijen.
Al die geruchten ben ik wel een beetje flauw van.
Al die geruchten ben ik wel een beetje flauw van.
Wat doen ze met de gekochte wafers dan?neliz schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:25:
[...]
Er komt niets, wees maar niet bang, ook niet op het CUDA event later deze maand.
Als erg dure frisbee weggeven aan de werknemers als bedrijfsgeschenkjeAnoniem: 134818 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:50:
[...]
Wat doen ze met de gekochte wafers dan?
Ik denk dat als nVidia pas deze week de hot lots binnenkrijgt, de andere wafers nog wel even op zich laten wachten (langzaam binnerollen).
Die hot lots moeten ze eerst grondig testen om er een paar werkende chips uit te zagen. Vervolgens moeten ze omgebouwd worden tot iets waarmee ze in ieder geval een demo-tje kunnen geven. Dat doe je natuurlijk niet eventjes uit de losse pols in een paar dagen tijd. Je zult niet met een paar mooie errors op het scherm je nieuwste GPU willen tonen, dat moet allemaal flitsen.
Al met al zullen ze wellicht wel iets kunnen laten zien eind september, maar, uitgaande van alle info, zou dat niet veel meer moeten zijn dan een verse engineerings sample.
Er is een garantie gegeven op de yield..... Dus lijkt me de bedoeling om er genoeg te maken voor iets.
Als je Charlie (en Neliz
) kunt geloven, dan heeft TSMC de kostprijs per wafer gesteld op basis van een bepaalde yield. Dat betekent niet dat ze die yields ook zullen halen, het kost nVidia alleen bakken met geld minder dan wanneer ze de volle prijs per wafer zouden betalen.
Dus als de yields daadwerkelijk rond de 20-30% liggen, dan heb je niet heel erg veel chips nadat je 9000 wafers hebt ontvangen. Bedenk ook dat die 9000 wafers niet opeens allemaal op 1 dag klaar zullen zijn. Uitgaande van de capaciteit die TSMC zelf als doel had, kunnen ze ongeveer 10.000 wafers per maand bakken. Van die 10.000 wafers zijn er logischerwijs ook een behoorlijk aantal voor AMD. Al met al duurt het wel een paar maanden eer alle wafers voor nVidia gebakken zijn, en dan moeten ze nog de goede chips eruit zoeken en bedenken wat te doen met de rest.
Dus als de yields daadwerkelijk rond de 20-30% liggen, dan heb je niet heel erg veel chips nadat je 9000 wafers hebt ontvangen. Bedenk ook dat die 9000 wafers niet opeens allemaal op 1 dag klaar zullen zijn. Uitgaande van de capaciteit die TSMC zelf als doel had, kunnen ze ongeveer 10.000 wafers per maand bakken. Van die 10.000 wafers zijn er logischerwijs ook een behoorlijk aantal voor AMD. Al met al duurt het wel een paar maanden eer alle wafers voor nVidia gebakken zijn, en dan moeten ze nog de goede chips eruit zoeken en bedenken wat te doen met de rest.
Hmm denk dat ze dan de launch van AMD idd niet kunnen redden. Een poging om zo snel mogelijk iets te laten zien later is dan denk ik het meest logische idee.
Nvidia gaat geen beta inzetten als het een slechte kaart zou zijn.
Dat zou immers alleen maar negatieve berichten brengen. ( mochten de prestaties minder zijn als die van ATI )
Of Nvidia is erg zeker van de zaak of ze onderschatten ATI.
Nu is het wel zo dat beide High-end kaarten bijna altijd redelijk dicht bij elkaar liggen qua prestaties.
Ik denk dat het tegenwoordig meer om de prijs verhouding gaat.
Mocht Nvidia dezelfde resultaten boeken als van de 7xxx->8xxx ...... can only dream XD
eind september zullen we meer weten
Dat zou immers alleen maar negatieve berichten brengen. ( mochten de prestaties minder zijn als die van ATI )
Of Nvidia is erg zeker van de zaak of ze onderschatten ATI.
Nu is het wel zo dat beide High-end kaarten bijna altijd redelijk dicht bij elkaar liggen qua prestaties.
Ik denk dat het tegenwoordig meer om de prijs verhouding gaat.
Mocht Nvidia dezelfde resultaten boeken als van de 7xxx->8xxx ...... can only dream XD
eind september zullen we meer weten
Gezien het recente nieuws ben ik bang dat waarschijnlijk niet het geval zal zijn. Tenzij ze de underdog willen zijn en stiekem achter de hand een beest hebben waar zelfs de geruchten-mannen niets vanaf weten.biggydeen2 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:35:
Het zou leuk zijn geweest, maar ik ben bang dat het zo echt niet zal zijn (mensen zoals mij die geen merk liever hebben dan het andere, maar gewoon de beste bang voor buck willen hebben, hebben alleen maar profijt van goed nieuws van welke kant dan ook en het liefste van beide want dan gaan de prijzen omlaag)...

Dit soort fps verhogingen zullen we zelden zien (http://www.pcper.com/arti...id=319&type=expert&pid=12) (bijna alles wat ze in die review benchmarkte had een performance increase van 100%
[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 03-09-2009 11:44 ]
Leuk dat je al eind 2006 duidelijk zag dat de X1950XTX de duidelijk betere kaart was, ondanks wat alle nVidia fans zeiden bij release. En de 8800GTX is denk ik een van de weinige kaarten die dit ooit gedaan heeft (ik heb er nog steeds een in volle tevredenheid in gebruik).
De meeste mensen deugen!
Gezien het recente nieuws ben ik bang dat waarschijnlijk niet het geval zal zijn. Tenzij ze de underdog willen zijn en stiekem achter de hand een beest hebben waar zelfs de geruchten-mannen niets vanaf weten.
Eigenlijk had ik het inderdaad anders moeten zeggen (er zijn inderdaad geen performance geruchten geweest, maar wel ander niets echter heb je gelijk), maar een 100% performance increase met een single GPU oplossing lijkt me zeer onwaarschijnlijk.Hacku schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:48:
[...]
Er zijn nog geen performance cijfers van de GT300 bekend.
[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 03-09-2009 11:57 ]
Een winst van 50-60% is al heel wat voor een single gpu kaart
Maar nog niet genoeg om een high end sli of cf opstelling voor te vervangen, dit
gaat denk ik nog geen enkele single gpu kaart lukken de eerste tijd om een high end sli
of cf opstelling te verslaan
Maar nog niet genoeg om een high end sli of cf opstelling voor te vervangen, dit
gaat denk ik nog geen enkele single gpu kaart lukken de eerste tijd om een high end sli
of cf opstelling te verslaan
Waarom eigenlijk, als een bedrijf twee jaar geleden niks meer nieuws uitbrengt itt andere bedrijfen die telkens laten zien wat hun vooruitgang is door kleine upgrades meteen op de markt te zetten, en opeens met hun laatste versie komen dan kan je makkelijk 100% performance winst genereren.Paprika schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:56:
[...]
Eigenlijk had ik het inderdaad anders moeten zeggen (er zijn inderdaad geen performance geruchten geweest, maar wel ander niets echter heb je gelijk), maar een 100% performance increase met een single GPU oplossing lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Analogie:
Als Volkswagen de Golf 4,5,6 niet uitbracht en nu pas 2009 de golf 6 vanaf golf 3, weet je wat mensen zeggen; OMG dat is een wereld van verschil, veel airbags, efficienter met brandstof, meer PK's, wat een koppel kromme incl. turbo zelfs, etc etc.
IPV koffiedik kijken wacht ik het rustig af, ik wacht al sinds vorig jaar op de GT300, check mijn response ook van eind 2008 in 1 van de nvidia nieuwsberichten.
Daarentegen wacht ik tevens op Larabee, verwacht veel van een GPU (wat ik eigenlijk niet mag gebruiken als naam) die schaalbaar is op het gebied van cores, 128 cores kunnen ze realiseren, WTF MAN??!!!
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Tja, de GTX 280 heeft 240 (shader) cores. Het is al een tijdje duidelijk dat Larabee niet op het high-end vlak mee gaat doen. De geruchten tot nu toe hebben het over GTX 280 performance. Tegen de tijd dat Larabee uitkomt is dat mainstream op z'n best.Sm0k3r schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:46:
Daarentegen wacht ik tevens op Larabee, verwacht veel van een GPU (wat ik eigenlijk niet mag gebruiken als naam) die schaalbaar is op het gebied van cores, 128 cores kunnen ze realiseren, WTF MAN??!!!
Ik verwacht wel dat de GT300 een flinke performance boost meebrengt, misschien zelfs wel zo groot als de 8800GTX. Het verschil is alleen dat de 8800GTX een aantal maanden vóór ATi's nieuwe kaart uit kwam en de GT300 bijna een half jaar ná de HD5xxx serie. Zelfs als de performance beter is, is dat niet meer dan normaal een half jaar later en zal ATi tegen die tijd waarschijnlijk wel een refresh klaar hebben staan. Daar komt nog bij dat de GT300 weer een grote, dure chip wordt, dus qua concurrentiepositie krijgen ze het vrij lastig ben ik bang.
Maar goed, ik denk niet dat de mensen die wachten op een nieuw performance beest van nVidia wéér teleurgesteld zullen worden. Dat kan nVidia zich echt niet meer veroorloven.
Dat laatste stukje is bij mij nog niet gebeurd de afgelopen 2 jaar,
teleurstelling bedoel ik dan hé
Want de 9800GTX was zo goed?Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:50:
Dat laatste stukje is bij mij nog niet gebeurd de afgelopen 2 jaar,
De meeste mensen deugen!
Ok, nog eenmaal, 16 larabee cores komen overeen met GTX280, dus 128 cores 8x GTX280Depep schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:41:
[...]
Tja, de GTX 280 heeft 240 (shader) cores. Het is al een tijdje duidelijk dat Larabee niet op het high-end vlak mee gaat doen. De geruchten tot nu toe hebben het over GTX 280 performance. Tegen de tijd dat Larabee uitkomt is dat mainstream op z'n best.
Ik verwacht wel dat de GT300 een flinke performance boost meebrengt, misschien zelfs wel zo groot als de 8800GTX. Het verschil is alleen dat de 8800GTX een aantal maanden vóór ATi's nieuwe kaart uit kwam en de GT300 bijna een half jaar ná de HD5xxx serie. Zelfs als de performance beter is, is dat niet meer dan normaal een half jaar later en zal ATi tegen die tijd waarschijnlijk wel een refresh klaar hebben staan. Daar komt nog bij dat de GT300 weer een grote, dure chip wordt, dus qua concurrentiepositie krijgen ze het vrij lastig ben ik bang.
Maar goed, ik denk niet dat de mensen die wachten op een nieuw performance beest van nVidia wéér teleurgesteld zullen worden. Dat kan nVidia zich echt niet meer veroorloven.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
NDA vervaldatum = kaarten in de winkel???Hacku schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:45:
[...]
10/09 is inderdaad alleen voor de pers. Die krijgen een Radeon 5000 videokaart mee naar huis. NDA vervalt pas eind september.
De 9800GTX was best bang for buck, single core, check mijn overclock:
http://www.techpowerup.com/gpuz/7agw4/
42 graden celsius 100% load, HR-03GT cooler
NDA = reviewsAnoniem: 263719 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:54:
NDA vervaldatum = kaarten in de winkel???
week ervoor previews
winkel availability erop of vlak erna
Het feit blijft dat ie verloor op hogere resolutie van de 8800GTX en Ultra.Sm0k3r schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:54:
[...]
De 9800GTX was best bang for buck, single core, check mijn overclock:
http://www.techpowerup.com/gpuz/7agw4/
42 graden celsius 100% load, HR-03GT cooler
Doe heb ik niet gehad ik ben vanaf de 8800 ultra naar 2x8800gt (wat een goede vooruig gang was) gegaan vanaf daar naar 2xgtx280. Dus nee ik heb tijden nietst te klagen gehad
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 03-09-2009 15:02 ]
quote]Cassius schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:43:
[...]
Want de 9800GTX was zo goed?
[/quote]
Die niet nee, maar de echte opvolger van G80, de GT200, was echt niet zo'n teleurstelling. Grote performanceverbetering tov de 8800GTS/9800GTX. G92 was meer een soort refresh toch. (hoewel ze de naam 9800GTX nooit hadden mogen gebruiken, was gewoon 8800GTS)
[...]
[/quote]
Die niet nee, maar de echte opvolger van G80, de GT200, was echt niet zo'n teleurstelling. Grote performanceverbetering tov de 8800GTS/9800GTX. G92 was meer een soort refresh toch. (hoewel ze de naam 9800GTX nooit hadden mogen gebruiken, was gewoon 8800GTS)
anathema
Misschien moet je niet alleen over je zelf praten. Dan kan het dus voor mensen zeer zeker wel teleur stellen. Gezien de 9800GTX langzamer was dan de 8800GTX op hogere resoluties.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:00:
[...]
Doe heb ik niet gehad ik ben vanaf de 8800 ultra naar 2x8800gt gegaan vanaf daar naar
2xgtx280.
Ze hadden imho 8800GTS ook niet mogen gebruiken. Die hadden ze al gebruikt. Ik vond 8900 altijd wel een goeie keuze, maar dat zal wel aan mij hebben gelegenanathema schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:02:
quote]Cassius schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:43:
[...]
[/quote]
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 03-09-2009 15:04 ]
Ik praat niet alleen over mijzelf ook ook andere gebruikers zullen dit vinden denk ik,
ik ken er iig genoeg. En dat kolpt ok wel aardig 8800ultra > 2x8800gt > 1xgtx280
ik ken er iig genoeg. En dat kolpt ok wel aardig 8800ultra > 2x8800gt > 1xgtx280
Je praat wel over jezelf. Dat jij een complete serie overslaat(9 serie), welke enigszins teleurstelt als je het als een losse serie gaat zien verklaard ook waarom je dat vind. Pak je puur op naam en je doet een upgrade van de 8800GTX naar de nieuwe 9800GTX dan ga je er op achteruit. Dat is teleurstellend, nieuwere series moeten toch sneller zijn.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:06:
Ik praat niet alleen over mijzelf ook ook andere gebruikers zullen dit vinden denk ik,
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 03-09-2009 15:10 ]
Ach ga tog een eind heen die 9 series kwamen gewoon tussendoor uit want imo niet belangrijk was
voor veel nvidia gebruikers op dat moment
En ik praat niet alleen voor mijzelf
Stelletje ATI fanboy's hier
Stelletje ATI fanboy's hier
[ Voor 50% gewijzigd door dion_b op 08-09-2009 23:23 ]
Je zegt imo = in my opinion. Vertaald is dat: Mijn mening is. Je praat dus voor jezelf. Die kwam tussen door? Ze geven hem zelf aan als nieuwe serie, dan stelt ie teleur als hij niet sneller is als de vorige serie.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:11:
Ach ga tog een eind heen die 9 series kwamen gewoon tussendoor uit want imo niet belangrijk was
Idd....Stelletje fanboy's hier
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 03-09-2009 15:14 ]
Nee dat was ie dus niet.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:13:
Maar hij was wel sneller in heel veel gevallen
jah dat was hij dus wel gezien heel veel benchmarks
En qwa prijs was hij ook een stuk beter
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 03-09-2009 15:16 ]
Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:14:
http://enthusiast.hardocp...fgtech_geforce_9800_gtx/9The BFGTech GeForce 9800 GTX is a good product but it's not breaking any performance barriers or redefining our gaming experiences. The bundle is nothing to get excited about, but the video card itself is capable. The only problem we see is that the 9800 GTX isn't truly superior to the 8800 GTX it is intended to replace in terms of real world gaming performance. A “new” product that comes to market is usually considerably better performing than its predecessor, at least in the high end GPU space. That is not the case here.
http://enthusiast.hardocp...fx_geforce_9800_gtx_sli/9If you simply want the best performance in the most shader intensive games, like Crysis, this is a solid solution that will provide a very enjoyable gameplay experience. If you already have GeForce 8800 GTX SLI though, keep it, this is hardly an upgrade. GeForce 8800 GTX, longest lasting video card ever? It is starting to look like it. Unfortunately it just simply has not been properly replaced just yet.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3275&p=7So, now that we have the 9800 GTX in the mix, what has changed? Honestly, not as much in terms of performance stack as in price. Yes, the 8800 Ultra is better than the 9800 GTX where memory bandwidth is a factor, but other than that the relationship of the 9800 GTX to the 3870X2 is largely the same. Of course, NVIDIA would never sell 8800 Ultra below the 3870X2 price of $400 (the binned 90nm G80 glued on there didn’t come cheap).
Hoe kan het dan dat hij tog in veel gevallen sneller was 1920x1200 , minder stroom verbruik en goedkoper ?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 03-09-2009 15:21 ]
Op hoge resoluties niet, maakt ook niet uit. Ik snap die discussie hier niet. Ik kan me best voorstellen dat je niet teleurgesteld bent in Nvidia als je de goede upgrades maakt. Heb ik ook gedaan. (tussendoor ook wat ATI). Maar dat doet niets af aan het feit de de 9800GTX een onzinninge en misleidende release was..die kaart bestond al namelijk in de vorm van 8800GTS-512Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:14:
anathema
Goedkoper boeit niet als je moet upgraden van een 8800GTX of Ultra. Stroom verbruik ook niet, anders had je geen dikke kaart gekocht. Sneller is ie dus nauwelijks en op hoge resolutie zelfs langzamer!!Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:20:
Hoe kan het dan dat hij tog in veel gevallen sneller was , minder stroom verbruik en goedkoper ?
Niet mee eens want op 1920x1200 zie ik in veel benchmarks dat de 9800gtx een paar fps
meer heeft vooral in zware game's zoals crysis enzo en niet alleen in crysis
Wow een paar fps, UPGRADEN!!!Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:23:
Niet mee eens want op 1920x1200 zie ik in veel benchmarks dat de 9800gtx een paar fps
Niet dus. Het is geen upgrade waardig, en dus een teleurstellende serie voor die mensen.
http://www.legionhardware.com/document.php?id=732&p=9There are a few ways to look at the GeForce 9800 GTX from a buyer’s perspective. Those already armed with a GeForce 8800 Ultra/GTX/GTS 512 or even GT graphics card are no doubt going to be very disappointed with the 9800 GTX, as it does not provide them with a viable upgrade solution. On paper the GeForce 9800 GTX looks like nothing more than a tweaked 8800 GTS 512 and for that reason we were not expecting much. Now having tested the 9800 GTX we know for a fact that it is nothing more than a tweaked 8800 GTS 512.
Goh, waarom zijn alle reviewers het met mij eens...
Waarom doe je nog de moeite om te discussiëren met Dr. Lup...?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 03-09-2009 15:27 ]
Vraag ik mij ook af denk gewoon dat hij zoals altijd het laatste woord wil hebben,
persoonlijk blijf ik bij mijn conclussie na jaren ervaring
Hoop dat ie nog iets leert.Anoniem: 263719 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:27:
Waarom doe je nog de moeite om te discussiëren met Dr. Lup...?
Jaren van ervaring, maar je hebt geen 9800GTX gehad, hoe kan je dan spreken van ervaring.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:33:
Vraag ik mij ook af denk gewoon dat hij zoals altijd het laatste woord wil hebben,
Wil niet zeggen dat ik hem niet geprobeerd heb
Een maat van mij heeft zo'n beetje alle nvidia kaarten gehad vanaf de 4 series als het niet eerder was
en ook gehouden voor zijn collectie, (hij krijgt zelfs de asus mars om te proberen)
En wij hebben dus ook duidelijk de 9800gtx en gx2 getest zamen op zijn oc tafel
Ik laat mij gewoon niet meer zo snel dingen via het internet wijs maken tot ik het zelf heb gezien
Een maat van mij heeft zo'n beetje alle nvidia kaarten gehad vanaf de 4 series als het niet eerder was
en ook gehouden voor zijn collectie, (hij krijgt zelfs de asus mars om te proberen)
Ik laat mij gewoon niet meer zo snel dingen via het internet wijs maken tot ik het zelf heb gezien
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 03-09-2009 15:44 ]
Tuurlijk, nu heb je hem in eens geprobeerd.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:43:
Wil niet zeggen dat ik hem niet geprobeerd heb
En dan was je er ook achter gekomen dat ie niet veel sneller was dan een 8800GTX, Ultra of GTS. Dus ik zeg: Leugen.Een maat van mij heeft zo'n beetje alle nvidia kaarten gehad vanaf de 4 series als het niet eerder was
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 08-09-2009 23:26 ]
Niet veel sneller nee maar wel wat sneller
En het was een betere ovestap geweest (als je nog geen kaart had) om voor de 9800gtx te kiesen dan
voor de 8800gtx
En nee ik lieg niet (maak je mij uit voor leugenaar?)
En het was een betere ovestap geweest (als je nog geen kaart had) om voor de 9800gtx te kiesen dan
voor de 8800gtx
En nee ik lieg niet (maak je mij uit voor leugenaar?)
Maar het ging er niet om als je geen kaart had, het ging er om als je een 8800GTX of Ultra had. Dan is het geen upgrade omdat ie nauwlijks sneller is en op 2650x1600 het zelfs nipt verliest! Daarom stelt hij nog teleur.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:50:
Niet veel sneller nee maar wel wat sneller
voor de 8800gtx
Ik geloof niet wat jij daar zegt.En nee ik lieg niet (maak je mij uit voor leugenaar?)
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 03-09-2009 15:56 ]
Nou jah je mag wel een keer langs komen en met eigen ogen zien hoor.
Hij laat zo ff zien het verschil tussen de gtx jes op zijn bench tafel (weekend)
Hij laat zo ff zien het verschil tussen de gtx jes op zijn bench tafel (weekend)
Geef me het adres maar.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:58:
Nou jah je mag wel een keer langs komen en met eigen ogen zien hoor.
Als je het iets natuurlijker bekijkt, heeft de GTX280 30 Multi-Processors (met elk 8 shader cores). Oftewel, een Larabee is 4x GTX280. Scheelt een factor 2Sm0k3r schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:51:
[...]
Ok, nog eenmaal, 16 larabee cores komen overeen met GTX280, dus 128 cores 8x GTX280

Een 9800GTX was wel degelijk teleurstellend voor sommige consumenten, zoals mij... Ik had een 7800GT welke ik had vervangen met een 8800GTS 640MB toen die net uit kwam (en behoorlijk duur was imo) welke ik toen heb kunnen weg doen om heel goedkoop (verzendkosten) een 8800GT te kunnen krijgen, welke in alle gevallen sneller was.
Toen kwam de 8800GTS uit welke weer een verbeterde 8800GT was en die heb dan ook natuurlijk overgeslagen. Echter toen de 9800GTX kwam had ik dus hoop op een nieuwe serie die dan ook een mooie performance zou hebben.... nou niet dus, het was een overgeklokte 8800GTS (512MB) en met een volt mod op de 8800GT behaalde ik de zelfde snelheid en performance... en die kaart koste dan 300 euro (ik had hem binnen vóór de officiële launch en er waren dus ook nog geen reviews). Dat verlaagt je mening over 1 bepaald merk natuurlijk, dus ik hoop dat nVidia binnenkort eens met een echte killer kaart/serie komt die ook nog eens betaalbaar is.
Toen kwam de 8800GTS uit welke weer een verbeterde 8800GT was en die heb dan ook natuurlijk overgeslagen. Echter toen de 9800GTX kwam had ik dus hoop op een nieuwe serie die dan ook een mooie performance zou hebben.... nou niet dus, het was een overgeklokte 8800GTS (512MB) en met een volt mod op de 8800GT behaalde ik de zelfde snelheid en performance... en die kaart koste dan 300 euro (ik had hem binnen vóór de officiële launch en er waren dus ook nog geen reviews). Dat verlaagt je mening over 1 bepaald merk natuurlijk, dus ik hoop dat nVidia binnenkort eens met een echte killer kaart/serie komt die ook nog eens betaalbaar is.
de lol van dit topic volgen gaat er echt af met zon driftkikker die zn gelijk moet hebben
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Kan en mag het weer on-topic? En Dr Lup, je beweert een hoop (onzin) zonder het ook maar enigzins te onderbouwen, maar ondertussen anderen, die wel met goede argumenten en bronnen komen, uitmaken voor 'fanboys'. En doe ajb wat aan je spelling.

Ik denk dat ik er maar niet meer op in ga na deze respectloze reacties
want anders wond ik gebanned ben ik bang
[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 08-09-2009 23:27 ]
PC Games Hardware heeft de Nvidia GT218 chip vergeleken met de ATI RV710 chip :
http://www.pcgameshardwar...01-card-reviewed/Reviews/
Hoewel gamebenchmarks niet belangrijk zijn voor dit soort chips is er toch iets anders wat me opvalt, de 40nm GT218 is kleiner is dan de 55nm RV710 maar...
http://www.pcgameshardwar...01-card-reviewed/Reviews/
Hoewel gamebenchmarks niet belangrijk zijn voor dit soort chips is er toch iets anders wat me opvalt, de 40nm GT218 is kleiner is dan de 55nm RV710 maar...
de Geforce verbruikt zelfs iets meer.We couldn't record a noticeable advantage in matter of power consumption in comparison to the 55 nanometer Radeon cards.
Kun je nagaan hoe klein/zuinig RV710 is op 40nm!Anoniem: 263719 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:30:
Anders hou je je even in? een halve pagina dit soort onzin lezen is een beetje zonde van de tijd/moeite.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:27:
Ik denk dat ik er maar niet meer op in ga na deze respectloze reacties
En voor je het als excuus gebruikt en nog meer te posten, een discussie is geen welles/nietes spelletje.
Ik hoop dat Nvidia een leuke chip gaat maken, ddr5 + 512Bit geheugenbus = heel veel geheugen bandbreedte dan moet er wel een mega gpu inzitten die daar enigzins gebruik van maakt.
Is er hier iemand die de specs weet van de nieuw aan te komen gpu?
van Ati weet ik ongeveer wat het gaat doen, van nvidia niet of heb ik gemist
Nukezone FTW
Ik heb ook nog verder niets gezien over de specs ook nog geen hints. Het gaat vast groots worden. Ben er zeker ook benieuwd naar gezien ik straks cuda moet programmeren.Powrskin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:42:
[...]
Ik hoop dat Nvidia een leuke chip gaat maken, ddr5 + 512Bit geheugenbus = heel veel geheugen bandbreedte dan moet er wel een mega gpu inzitten die daar enigzins gebruik van maakt.
Is er hier iemand die de specs weet van de nieuw aan te komen gpu?
van Ati weet ik ongeveer wat het gaat doen, van nvidia niet of heb ik gemist
Dit topic is gesloten.