One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Vreemd, niet iets met hoofdletters/kleine letters or permissies? Anders een telnet modified firmware installeren, kun je tenminste de foutmelding zien... (alleen is die er nog niet voor 1.0.3)kmf schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:01:
De nas en linuxserver kunnen elkaar mounten via nfs. de xtreamer geen van beide. IP van xtreamer is wel vrijgegeven aan nas
Heb ook nog een tutorial geschreven om voor alle films folder.jpg's toe te voegen http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=11&t=3456. Maar als je alle films in één directory hebt staan en dit niet wilt veranderen heb je er niets aan
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Let even op: Na firmware installatie moet een een reset naar defaults uitgevoerd worden via het Settings menu.
Ik heb 'm daarna opnieuw opgestart en alles weer ingesteld. Internet access werkt weer.
Verder nog even een experimentje gedaan:
Een BlueRay rip in AVCHD format (met ingebakken subs) in een iso file (8GB) gemount in een virtuele drive op mijn laptop. De drive gedeeld en de juiste machtigingen ingesteld. En vervolgens via NET wireless gestreamd naar de Xtreamer. Dat kunstje werkte nog ook. Geen ISO's meer uitpakken!!
Het rechtstreeks afspelen van de ISO uit een gedeelde map leverde een "Invalid file" boodschap af.
Ik begin dit machientje steeds leuker te vinden
[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 18-09-2009 21:03 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Yep, resetten is een must.pven schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:01:
Kan het kloppen dat het Internet-menu niets doet als ik geen reset naar zijn defaults heb gedaan? Ik ben van 1.0.2 naar 1.0.3.1 gegaan, als ik het Internet-menu selecteer dan krijg ik een rondje en verder gebeurt er niets. De Xtreamer reageert gelukkig wel op de powerOff-knop.
Ik gebruik een Harmony 885, maar daarop merk ik hetzelfde probleem... snel indrukken van knoppen geeft soms een foute reactie van de Xtreamer. Alsof het apparaat het niet bij kan houden..pven schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:47:
Daar heb ik zo-goed-als geen last van met mijn Harmony One. Wel moet ik zeggen dat ik mijn gebruik van de afstandbediening aan heb gepast aan de vertraging.
Het ligt dus niet (alleen?) aan de afstandsbediening, maar zeer zeker ook aan de Xtreamer zelf.
Zoals pven zegt, kun je ook de vertraging op de Harmony zodanig instellen dat je dat effect minimaliseert.watje5 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:42:
[...]
Ik gebruik een Harmony 885, maar daarop merk ik hetzelfde probleem... snel indrukken van knoppen geeft soms een foute reactie van de Xtreamer. Alsof het apparaat het niet bij kan houden..
Het ligt dus niet (alleen?) aan de afstandsbediening, maar zeer zeker ook aan de Xtreamer zelf.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Als server? Waarom niet. Je kunt vast wel SMB shares aanmaken op een mac, of anders een UPnP server draaien erop.cardwizard schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:26:
Ik heb ook interesse in een Xtreamer , maar kan iemand me vertellen of dit goed samen werkt met een mac ???
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik zit wel met smacht op NZB ondersteuning te wachten het liefst in de vorm van SABnzb+ maar goed daar ben ik verder niet heel kieskeurig in.
Ik heb weinig problemen met de remote.
Maar ik moet alles nog definitief aan sluiten (beamer beugel en lange HDMI kabel en spanscherm ontbreken nog om mijn setup compleet te maken) Dan komt de xtreamer samen met de versterker en xbox 360 in een dedicated kast waar ik zelf de airflow van ga regelen. Hopelijk kan de interne fan dan uit.
Ben in trouwens de enige die vind dat de usb wifiantenne ruimte weg kaapt voor de tweede usb poort waardoor deze een beetje wringt?
Het zelfde trouwens met optisch audio uit en (bij gebrek aan beter) de composiet uitgang ook daar twee brede kabels die elkaar net dwars zitten...
05 is inderdaad acceptabel.911GT2 schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:37:
Werk nu een week of twee met de xtreamer en vandaag de 1.3.1 patch geïnstalleerd van speed op 05 gezet en het werkt als een trein.
Die blijft alleen niet staan, hij reset zichzelf daarna weer naar middle, dus ik heb hem maar weer uit gezet. Helemaal bugloos is het nog niet.

Ik probeer een NFS-shirtcut op te zetten naar mijn NAS (synology).
/volume1/Movie is een bestaande directory, NFS heb ik aangezet op de NAS, maar nog kan ik de shortcut niet aanmaken, iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Is sneller, minder overhead. Al zou smb ook snel genoeg moeten zijn maar dat is het momenteel nog niet op de Xtreamer. In v2 van de firmware zou ook dat opgelost moeten zijn.TF schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:29:
Waarom zou je voor NFS willen kiezen?
Heb nzbget + nzbgetweb werkend. Sabnzbd ook geprobeerd maar die is veel trager. Ik maak er nog wel een tutorial van maar kan nog wel even duren...911GT2 schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:37:
Ik zit wel met smacht op NZB ondersteuning te wachten het liefst in de vorm van SABnzb+ maar goed daar ben ik verder niet heel kieskeurig in.
Hm, toch het verkeerde voorbeeld.SteeringWheel schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:52:
je hebt een dubbele / achter : staan
Ik heb meerdere syntaxen geprobeerd, ook die zonder een dubbele //
Ik ben benieuwd of ik het prettiger vind werken, het connecteren aan mijn NAS of de huidige manier doet nogal lang.TF schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:29:
Waarom zou je voor NFS willen kiezen?
[ Voor 33% gewijzigd door Tukk op 21-09-2009 09:39 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Hmm hier zou ik toch heel graag meer van willen weten.... Een tutorial zou[...]
Heb nzbget + nzbgetweb werkend. Sabnzbd ook geprobeerd maar die is veel trager. Ik maak er nog wel een tutorial van maar kan nog wel even duren...
Inderdaad.2be schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:19:
[...]
Hmm hier zou ik toch heel graag meer van willen weten.... Een tutorial zouzijn.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Yep dat zou toppie zijn!2be schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:19:
[...]
Hmm hier zou ik toch heel graag meer van willen weten.... Een tutorial zouzijn.
Klopt. Het is allemaal krap. Ik krijg mijn HDMI en Optical Out ook maar net langs elkaar geperst. Component zou in dit geval al niet meer aangesloten kunnen worden. En de Wifi antenne verdraagt zich niet met een wat dikke usb stick. Mijn oplossing: een USB verlengkabeltje met een dunne stekker erin gestoken. Is ook makkelijker, dan dat gepruts bij het inprikken van een USB aan de achterkant. Een USB plug aan de voorkant was geen overbodige luxe geweest.911GT2 schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:37:
.......
Ben in trouwens de enige die vind dat de usb wifiantenne ruimte weg kaapt voor de tweede usb poort waardoor deze een beetje wringt?
Het zelfde trouwens met optisch audio uit en (bij gebrek aan beter) de composiet uitgang ook daar twee brede kabels die elkaar net dwars zitten...
Gevonden!SteeringWheel schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:52:
je hebt een dubbele / achter : staan
Ik moest op mijn synology nog wat rechten goed zetten.
Het doet ook nog wat ik hoopte. De windows-login duurt erg lang (20 tot 30 seconden), via NFS zit ik binnen 2 seconden op mijn NAS...
[ Voor 24% gewijzigd door Tukk op 21-09-2009 21:22 ]
Details?Tukk schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:20:
[...]
Gevonden!
Ik moest op mijn synology nog wat rechten goed zetten.
Het doet ook nog wat ik hoopte. De windows-login duurt erg lang (20 tot 30 seconden), via NFS zit ik binnen 2 seconden op mijn NAS...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Welke details wil je weten?
Simpel.... instellingen op xtreamer. instellingen op synology.
Anders heb je niet veel aan een post als "joepie, gelukt"
Xtreamer: Zie een paar posts geleden, maar dan zonder de dubbele // (ook een paar posts hierboven).kmf schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:33:
[...]
Simpel.... instellingen op xtreamer. instellingen op synology.
Anders heb je niet veel aan een post als "joepie, gelukt"
Synology: (offtopic, vandaar niet hier gepost) NFS aanzetten en rechten zetten, in de synology zit daar een knop naast alle andere rechten zit een knop speciaal voor NFS-rechten
HIer ben ik ook zeeeer geinteresseerd inSteeringWheel schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:18:
Heb nzbget + nzbgetweb werkend. Sabnzbd ook geprobeerd maar die is veel trager. Ik maak er nog wel een tutorial van maar kan nog wel even duren...
Gisteravond, 6(!) dagen na bestelling, mijn Xtreamertje binnengekregen. Ik heb er nog maar kort naar kunnen kijken, maar had binnen 15 min. het ding aangesloten en Wifi aan de praat en vanaf m'n DNS323 een film draaiend. Dat ging dus best rap. Wat me al wel opviel (het is eerder gemeld): de fan... zelfs op low maakt het ding veel herrie. Ik heb dus de neiging om hem op 'off' te zetten. Ik zal de Xtreamer vooral gebruiken voor het afspelen van avi's (divx) vanaf het NAS, geen eigen hdd dus. Iemand ervaring met langdurig gebruik op die manier met de fan op off?
Al met al had ik na de operatie nog steeds 'last' van het geluid dat de nieuwe fan maakte en toen heb ik maar besloten om hem uit te zetten. Dat is nu ruim 1,5 week geleden en ik merk er niks van. Xtreamer wordt ook niet heel heet tijdens het afspelen (ook niet van HD-materiaal) dus ik laat het nu lekker zo.
Ik heb zonder de fan idd meerdere avi's afgespeeld maar bij een MKV van 4 gig of groter... (vanavond een 20 gig MKV testenrudy.megens schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:30:
Goede morgen,
Gisteravond, 6(!) dagen na bestelling, mijn Xtreamertje binnengekregen. Ik heb er nog maar kort naar kunnen kijken, maar had binnen 15 min. het ding aangesloten en Wifi aan de praat en vanaf m'n DNS323 een film draaiend. Dat ging dus best rap. Wat me al wel opviel (het is eerder gemeld): de fan... zelfs op low maakt het ding veel herrie. Ik heb dus de neiging om hem op 'off' te zetten. Ik zal de Xtreamer vooral gebruiken voor het afspelen van avi's (divx) vanaf het NAS, geen eigen hdd dus. Iemand ervaring met langdurig gebruik op die manier met de fan op off?

Hij staat dan dus op handmatig en op 05 maar ophogen naar 06 en weer terugzetten doet de fan pas aan slaan.
Over twee weken ongeveer gaat er een 500 gig hd in bij mij. Ik zie nu al op tegen het geluid wat dat gaat voortbrengen. Mijn oplossing is een stille 230 v fan aansluiten op de power uitgang van mijn Onkyo. Op het moment dat die aan staat geeft die 230 v af en gaat de fan draaien. Deze is aanmerkelijk stiller en heeft een groter koelvermogen. Of ik de fan er op ga plaatsen of gewoon vertrouw op de flow langs de buitekant van de xtreamer zullen praktijktests uit moeten wijzen.
Een tutorial zou iddSteeringWheel schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:18:
[...]
Is sneller, minder overhead. Al zou smb ook snel genoeg moeten zijn maar dat is het momenteel nog niet op de Xtreamer. In v2 van de firmware zou ook dat opgelost moeten zijn.
[...]
Anoniem: 282395
rudy.megens schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:30:
Goede morgen,
Mijn Fan staat al meer dan 2,5 week uit met heel veel 1080P kijk plezier!Anoniem: 282395 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:17:
zonder interne hdd kan de fan uit...
[...]
Jamesbond007uk
Echter de applicatie wordt niet gestart, bij controle met GREP, staat het er niet bij.
Wil iemand zo vriendelijk willen zijn om een stap bij stap handleiding om SABNZBD te installeren?
Alvast bedankt.
GT
Jamesbond007uk
OK, disregard. Heeft te maken met UPnP die subtitles niet meeneemt in de service. Ik moet op zoek naar een andere upnp oplossing.rudy.megens schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:53:
Volgende vraag/probleem: waar zet je .srt bestanden neer? Mijn xt speelt films keurig af, maar .srt's (zelfde naam) pikt hij niet meer op sinds de firmware upgrade naar 1.3.0.1. Iemand een tip?
Ik zou het je niet aanraden:gertitombo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:16:
Wil iemand zo vriendelijk willen zijn om een stap bij stap handleiding om SABNZBD te installeren?
Maar volgens mij werkte sabnzbd gelijk na installeren (als je het via ipkg hebt geïnstalleerd).SteeringWheel schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:18:
Helaas werkt het bij mij met automatisch installatie (via IPKG).niet.SteeringWheel schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:24:
[...]
Ik zou het je niet aanraden:
[...]
Maar volgens mij werkte sabnzbd gelijk na installeren (als je het via ipkg hebt geïnstalleerd).
Ik wacht wel even op de installatie handleiding.
Thx
Jamesbond007uk
Ik speel een film, druk op stop, dan speel ik 'm weer af en de Xtreamer hangt. (alleen power kabel eruit helpt)
Met m'n andere laptop waar xp op draait heb ik dit probleem niet.
Iemand een idee?
Welke firmware?elgermensonides schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:19:
Mijn Xtreamer hangt na 1x een film afspelen via een netwerkverbinding met mijn windows 7 laptop.
Ik speel een film, druk op stop, dan speel ik 'm weer af en de Xtreamer hangt. (alleen power kabel eruit helpt)
Met m'n andere laptop waar xp op draait heb ik dit probleem niet.
Iemand een idee?
Alleen met die film?
laatste 1.0.3.1, met elke film. Maar met een share van win xp gaat het wel goed.
Ook bestanden van 20 Gig geen enkel probleem911GT2 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:52:
[...]
Ik heb zonder de fan idd meerdere avi's afgespeeld maar bij een MKV van 4 gig of groter... (vanavond een 20 gig MKV testen) .
Blijft hij bij jou staan op 05?911GT2 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:33:
[...]
Ook bestanden van 20 Gig geen enkel probleemmet fan op 05
Na een tijdje schiet de fan bij mij terug op middle, gewoon tijdens gebruik.
Goeie vraag... Ik zet hem aan, beamer aan volume aan en daarna hoor ik hem eigenlijk niet meer. Dan gaat hij uit en ga ik iets anders doen (meestal slapen).Tukk schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:03:
[...]
Blijft hij bij jou staan op 05?
Na een tijdje schiet de fan bij mij terug op middle, gewoon tijdens gebruik.
Ik zal eens controleren
Anoniem: 319573
[ Voor 88% gewijzigd door Edmin op 25-09-2009 14:15 ]
Ja, ja, maak ons maar jaloers. Als je er nog een beetje bij wilt horen hier in dit topic, dan moet je je XT'tje toch openmaken en ons het geheim verklappen.Anoniem: 319573 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:33:
Maandag nieuwe xtreamer binnen gekregen. Fan is niet te horen op hoogste stand. Moest zelfs controleren of ie het wel deed maar dat was wel het geval. Ben ik dan een van de gelukkige met een nieuwe uitvoering???
Heb vele jaren met onvoorstelbaar plezier een xbox met xbmc op mn slaapkamer gehad. Maar met alle HD content tegenwoordig, wilde ik toch of een NMT of een HTPC. Ik heb in de woonkamer een HTPC (met xbmc), maar wilde in mn slaapkamer toch een goedkopere oplossing.
Die NAS van xtreamer (die na 1 november uit gaat komen), koop er dan ook wel bij later
I'm just taking care of business
xtreamer.nl (+ 7,95 verzendkosten)spokje schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:50:
Waar slaat het op dat je via de NL site 20 euro meer betaald

xtreamer.net (+ 20 euro verzendkosten)

I'm just taking care of business
Anoniem: 282395
Eens kijken hoe lang de Xtreamer het volhoudt zonder fan, hij heeft in ieder geval wat meer airflow. En hij is volkomen stil.
ik heb dat via de reguliere weg gedaan. Krijg ik een verwijzing naar een gmail adres waar ik mijn aanvraag heen moet sturen. Netjes gedaan, maar sindsdien loopt alle communicatie dood...Anoniem: 282395 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 07:36:
we kunnen je nieuwe fan toesturen als je wilt...
Same here911GT2 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:30:
[...]
ik heb dat via de reguliere weg gedaan. Krijg ik een verwijzing naar een gmail adres waar ik mijn aanvraag heen moet sturen. Netjes gedaan, maar sindsdien loopt alle communicatie dood...
Zeggen ze dat je een mail moet sturen met serial en alles krijg je niet eens bericht terug.

Dat vind ik ook, heb een eerste batch xtreamer, gemaild voor de vervangende fan, maar je hoort nul komma niets terug.n0elite schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:06:
PM gestuurd, wel een beetje slechte service van Xtreamer , niet van jou mark .
Zeggen ze dat je een mail moet sturen met serial en alles krijg je niet eens bericht terug.
Heb je gisteren een PM gestuurd, ook nog niks gehoordAnoniem: 282395 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:28:
stuur even een pm met adres, stuur ik fans op
Nederlands is makkelijker als je denkt
n0elite schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:58:
Ik heb em nu ongeveer een week.
Ben er echt supertevreden mee. speelt alles af.
Allen blu-ray iso's speelt hij nog niet af.
Verder heb ik een probleem dat bij een film het geluid en beeld niet sync loopt, maar op de pc wel.
Kleine bugs dus
Anoniem: 282395 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 08:05:
n0elite,
zoals in xtreamer forum aangegeven gaan we gezamenlijk bekijken waar je issues zitten. eerste suggestie is om te bekijken of je met een interne hdd hetzelfde ervaart. laten we elkaar respecteren en normale taal naar elkaar uitspreken met positieve grondhouding.
n0elite schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:06:
ze hebben mijn topic op xtreamer forum gedelete. Dit geeft aan dat ze gewoon geen kritiek willen en dat ze bepaalde problemen in de doofpot willen stoppen.
Maar ik ben er klaar mee. Ik kan niet eens fatsoenlijk een 720p film met DTS afspelen via een externe HD. Probleem gemeld , probleem wordt genegeerd door xtreamer zelf , er zijn wel users die tips aandragen maar die helpen niet.
Daar zit je dan als early-adopter. Ik weet nu tenminste wel wat ik in de toekomst niet ga doen. Een product pre-orderen
Die hulp is er dus nooit gekomenAnoniem: 282395 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:15:
n0elite, je spuit je ongenoegen in 4 verschillende forums en in alle 4 de forums geven we aan je te willen helpen met je issues. dus wij van xtreamer reiken je graag de helpende hand toe...
Echter op het forum van xtreamer zelf hebben meerdere mensen aangegeven hetzelfde probleem met het geluid te hebben. Dit wordt echter gewoon keihard genegeerd door xtreamer. Wat ik een zeer kwalijke zaak vind.
Het desbetreffende topic kun je hier vinden en ik verzoek mensen die hetzelfde probleem hebben zich ook daar te melden.
*knip* Dit soort commentaar mag via mail of DM. Wel graag op normale toon.
[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 27-09-2009 14:38 ]
Onder NTFS kan je al vele jaren bestanden >4GB wegschrijven. Alternatief onder FAT is om een video op te splitsen in meerdere bestanden. Edit: en bij Ext3 kun je, afhankelijk van de blokgrootte, bestanden met een maximumomvang van 16GB tot 2TB wegschrijven.Gabliboeba schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:43:
Komt er ook nog exFAT ondersteuning? Voor zover ik weet is dat de enige manier om films >4gb op een usb stickje te zetten.
[ Voor 29% gewijzigd door BamSlam_ op 27-09-2009 19:29 . Reden: ext3 ]
ik kan dus zonder problemen een 720p afspelen van een externe HD met DTS dus ik snap je houding niet.n0elite schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:37:
[...]
[...]
[...]
[...]
Die hulp is er dus nooit gekomen
Echter op het forum van xtreamer zelf hebben meerdere mensen aangegeven hetzelfde probleem met het geluid te hebben. Dit wordt echter gewoon keihard genegeerd door xtreamer. Wat ik een zeer kwalijke zaak vind.
Het desbetreffende topic kun je hier vinden en ik verzoek mensen die hetzelfde probleem hebben zich ook daar te melden.
[mbr]*knip* Dit soort commentaar mag via mail of DM. Wel graag op normale toon.[/]
Daarnaast denk ik dat je eens contact moet opnemen ipv alleen maar te zeggen dat de service zo slecht is. In mijn ervaring is (op dan mail issue na) alles tot nu toe professioneel en vlekkenloos gecommuniceerd. Ik had de streamer bijvoorbeeld netjes voor de geplande leverdatum in huis.
ik zie in de handleiding (zie link pag 17) een screenshot van de setting "digital output: HDMI LPCM"
Echter als ik zelf in de xtramer kijken zie ik de optie " digital output: DTS/AC3/WMA 5.1 CH" of " digital output: DTS/AC3/WMA 2.1 CH"
Mij xtreamer zit echter met een hdmi kabel aangesloten op mijn hdmi receiver en vanaf de receiver gaat er een kabel naar mijn tv met hdmi aansluiting.
Ik wil dus graag kunnen kiezen voor HDMI LPCM
Dit is aangepast in een nieuwe firmware, hoe en wat weet ik helaas ook nietNordcore schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:34:
Mij xtreamer zit echter met een hdmi kabel aangesloten op mijn hdmi receiver en vanaf de receiver gaat er een kabel naar mijn tv met hdmi aansluiting.
Ik wil dus graag kunnen kiezen voor HDMI LPCM
In de nieuwe firmware of in 1.3.1?SteeringWheel schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:30:
[...]
Dit is aangepast in een nieuwe firmware, hoe en wat weet ik helaas ook niet
ok dank je wel, duidelijk :-)SteeringWheel schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:57:
Ik bedoelde dat het in 1.0.1 nog HDMI LPCM en HDMI RAW was en dat het sinds 1.0.2 of 1.0.3 DTS/AC3/WMA 5.1 CH en DTS/AC3/WMA 2.1 CH is geworden. Hoe en wat weet ik dus niet.
Ik had mijn xtreamer op dezelfde manier aangesloten, maar daarbij merk ik dat de audio en video niet synchroon loopt. Heb jij daar geen last van?Nordcore schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:34:
[...]
[...]
Ik heb nu maar de audio analoog aangesloten en dat lijkt wel goed te werken.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Bij welk formaat loopt de audio niet synchroon ? HD of ook DVD formaat ?
Is dit dan als de audio via HDMI wordt doorgegeven of ook via de optische uitgang ?
Dan heb ik nog een vraag over de problemen bij het afspelen van HD materiaal.
Zijn er echt veel problemen mee ? Of zijn het enkele bestanden die hier last van hebben ?
Alvast bedankt.
Gaan we die ook in de Nederlandse shop terugzien? Ik mag toch hopen dat ie voor een vriendenprijsje aangeboden wordt. Het is tenslotte niet onze designfout.
Ik heb nergens last van, ik ben in ieder geval nog geen enkel bestand tegengekomen waar de audio niet goed loopt. Ik speel overigens alleen HD af... (en ik heb de Xtreamer met de spdif op een Pioneer surround receiver aangesloten) Het is dus maar de vraag of het aan de Xtreamer ligt, of aan de overige apperatuur...loyske schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:57:
Bij welk formaat loopt de audio niet synchroon ? HD of ook DVD formaat ?
Is dit dan als de audio via HDMI wordt doorgegeven of ook via de optische uitgang ?
Geef jij de audio door via HDMI of SPDIF ?n0elite schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:18:
Sommige films met DTS lopen wel synchroon en de ander weer niet. 720p/1080p maakt niet uit .Zit niet echt een duidelijk patroon in. Aan de bandbreedte ligt het nietEchter dit probleem hebben anderen en ik alleen als het in 5.1 ''raw'' wordt doorgegeven. in 2 channel LCPM dan loopt het wel goed.
Thanx, zo ga ik het ook aansluiten.Jeroen V schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:39:
[...]
Ik heb nergens last van, ik ben in ieder geval nog geen enkel bestand tegengekomen waar de audio niet goed loopt. Ik speel overigens alleen HD af... (en ik heb de Xtreamer met de spdif op een Pioneer surround receiver aangesloten) Het is dus maar de vraag of het aan de Xtreamer ligt, of aan de overige apperatuur...
Ja, zonder problemen. Hoe open je ze? Krijg je iets van een foutmelding? Ik kan gewoon de ISO openen via het menu zonder er extra moeite voor te doen.911GT2 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:20:
Iemand al DVD iso's aan de praat gekregen? Ik krijg het niet voor elkaar. Tussenoplossing is nu om ze te mounten op de laptop en hem daaraf te streamen, maar ideaal is dat niet
[ Voor 4% gewijzigd door pven op 01-10-2009 09:37 ]
Staan gewoon in de bestandslijst. Gewoon naar toe browsen en op ok klikken... dan krijg ik zo'n icoontje dat hij hem n iet kan openen rechtsboven in.pven schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:37:
[...]
Ja, zonder problemen. Hoe open je ze? Krijg je iets van een foutmelding? Ik kan gewoon de ISO openen via het menu zonder er extra moeite voor te doen.
Erg raar. Hoe zijn die ISO's gecreëerd? Heb je bv altijd keurig een VIDEO_TS-mapje? Ik heb nog geen enkele DVD-ISO gehad die niet werkte.911GT2 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:29:
[...]
Staan gewoon in de bestandslijst. Gewoon naar toe browsen en op ok klikken... dan krijg ik zo'n icoontje dat hij hem n iet kan openen rechtsboven in.
Heb ik heel zo nu en dan ook gezien. Ik wacht dan 2 seconden, doe het nog een keer en voila.911GT2 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:29:
[...]
Staan gewoon in de bestandslijst. Gewoon naar toe browsen en op ok klikken... dan krijg ik zo'n icoontje dat hij hem n iet kan openen rechtsboven in.
Ik heb nog nooit een .iso niet kunnen uitlezen.
SPDIFloyske schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:28:
[...]
Geef jij de audio door via HDMI of SPDIF ?
[...]
Thanx, zo ga ik het ook aansluiten.
[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 01-10-2009 17:50 ]
Bij de meeste mediaspelers doet deze het nml. alleen bij audio.
hmm strange de iso die ik gisteren niet open kreeg krijg ik vandaag wel open?! Nou ja het werkt dus wel...911GT2 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:37:
[...]
Goeie vraag... Ik zet hem aan, beamer aan volume aan en daarna hoor ik hem eigenlijk niet meer. Dan gaat hij uit en ga ik iets anders doen (meestal slapen).
Ik zal eens controleren
Dag mod,rowicom schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:48:
[mbr]*knip* graag constructief posten.[/]
vind je niet dat het goed is als er ook negatieve dingen over de Xtreamer voor het voetlicht komen?
Dat je in de UK 12 pond moet bijbetalen om een stil exemplaar van dit apparaatje te bekomen? En dat je die koeler dan ook nog zelf in moet bouwen?
Wel reeel blijven hoor. Er zijn namelijk zoveel betere apparaten dan dit prulletje....
ik kan wel inloggen op de xtreamer via FTP maar niets op de harde schijf zetten of afhalen
zie ik iets over het hoofd ?
Heb een JVC HD ready TV.
http://members.upc.nl/r.benthem7/bench/IMAG0003.jpg opstarten, dan ziet alles er nog goed uit.
http://members.upc.nl/r.benthem7/bench/IMAG0004.jpg en dit bedoel ik.
Weet iemand waar het aan kan liggen? Ik heb maar 1 HDMI kabel dus kan niet zomaar ff andere testen. Composiet werkt prima.
Shuffle werkt ook bij video-bestanden, zelf even geprobeerd net.AW78 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:05:
Is bij de XTreamer de shuffle functie ook te gebruiken voor video bestanden?
Bij de meeste mediaspelers doet deze het nml. alleen bij audio.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Mijn geduld begint beetje op te raken met de Xtreamer. Firmware 1.3.01 erop gezet en een hoop problemen.
internet loopt steeds vast en gaat terug naar home.
mijn shortcuts werken niet meer en kan geen nieuwe maken, dus geen verbinding met Xtreamer(alles geprobeerd, .reg en heel de handleiding gevolgd met mappen delen in win7, gewoon legale win7 trouwens)
het ergste: film van 1,5uur aan het kijken. 4x stopt de Xtreamer ermee. HDD wordt niet meer herkend en moet de xtreamer opnieuw opstarten. Gelukkig werkt de resume playback wel. HDD is een scoprio 500gb die als compatible werd aangeduid door xtreamer admin.
Denk dat ik maar weer naar firmware1.2 ga. Vriendin roept al steeds dat ik 120 euro weg heb gegooid. :-/
Ik sluit me hier na een maand oid gebruik ook bij aan. Ik vind het een heerlijk apparaat. Speelt alles af, menu is snappy, hij was goedkoop, functioneerd prima zonder fan en veel meer dan dat heb ik niet nodig.Wharfedale schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 01:18:
Ik ben nochtans een gelukkige gebruiker. Alle bestanden worden (perfect) afgespeeld, is stil (fan uit) en was goedkoop.
Ben benieuwd of het voor iedereen werkt
Nou het doffe beeld is weg. Toen ik de xtreamer aansloot via HDMI op mijn LCD scherm van mijn pc waren de kleuren gewoon goed.. Toen ik de TV aansluit op de PC via HDMI waren de kleuren ook goed.. Ik dacht huh? Waar ligt het dan aan? Toen sloot ik ze beiden weer aan elkaar aan, en de kleuren waren goedZenix schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:10:
Ik heb een probleem met HDMI. Als de Xtreamer opstart geeft ie gewoon goeie kleuren. Maar zodra menu komt komt er een witte gloed, en die krijg ik niet weg.
Heb een JVC HD ready TV.
http://members.upc.nl/r.benthem7/bench/IMAG0003.jpg opstarten, dan ziet alles er nog goed uit.
http://members.upc.nl/r.benthem7/bench/IMAG0004.jpg en dit bedoel ik.
Weet iemand waar het aan kan liggen? Ik heb maar 1 HDMI kabel dus kan niet zomaar ff andere testen. Composiet werkt prima.
Had met ander kabel ook geprobeerd, maar zelfde probleem.. Misschien heeft het slepen met de TV wel geholpen
Maar ik ben erg tevreden, speel alles prima af en is ingesteld in 5min. Ook levertijd van internationale site een week viel erg mee, want ik wou graag wifi. En die 3-4 dagen langer wachten is het dan wel waard. Dus leverproblemen zijn zo te zien echt voorbij.
Ik zie dat het werkt. Dat was voor mij de reden om toch alleen nog naar de popcorn hour a110 en de HDX-1000 te kijken welke +/- 100,- duurder zijn... Nu kan ik dus voor de xtreamer gaan. hopelijk dat die fans inmiddels wat minder herrie makenSteeringWheel schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:44:
NZBget installeren: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=38&t=4061
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Zijn er al mensen die hun ervaringen hier kunnen posten? Welke downloadsnelheden worden er gehaald? Wordt het ook uitgepakt en gerepareerd (par) ?SteeringWheel schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:44:
NZBget installeren: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=38&t=4061
Als het lekker werkt ga ik er ook een halen.
Ik weet nl. dat mijn laptop de verbinding op school niet kan bijbenen, maar daar ging het met 400mb/s ongeveer geloof ik. Ik had iig net geen 50mbyte/sec in newsleecher en kreeg steeds de melding dat het te snel ging en mijn harde schijf de achterstand weg moest werken. Door die HD problemen was de snelheid er dus helemaal uit.
Ik download zelf met 80mbit vanaf de nieuwsgroepen en ben bang dat de Xtreamer dit ook niet bij kan benen. Met als gevolg dat ik alsnog 3 dagen over 1 HD film zal doen, dus het beter via mijn deskptop kan binnen trekken.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.