[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 170.091 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Floris-K schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:57:
Wat zou de snelheid zijn van de Xtreamer?

Ik weet nl. dat mijn laptop de verbinding op school niet kan bijbenen, maar daar ging het met 400mb/s ongeveer geloof ik. Ik had iig net geen 50mbyte/sec in newsleecher en kreeg steeds de melding dat het te snel ging en mijn harde schijf de achterstand weg moest werken. Door die HD problemen was de snelheid er dus helemaal uit.

Ik download zelf met 80mbit vanaf de nieuwsgroepen en ben bang dat de Xtreamer dit ook niet bij kan benen. Met als gevolg dat ik alsnog 3 dagen over 1 HD film zal doen, dus het beter via mijn deskptop kan binnen trekken.
Bij mij valt dit toch onder een luxe probleem...
Ik zelf download met 10mbit en dat is voor mij snel zat. Een divx binnen 10 minuten en een hd film (10 gb) binnen 1,5 uur..
Als de Xtreamer dit trekt ben ik tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Floris-K schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:57:
Wat zou de snelheid zijn van de Xtreamer?

Ik weet nl. dat mijn laptop de verbinding op school niet kan bijbenen, maar daar ging het met 400mb/s ongeveer geloof ik. Ik had iig net geen 50mbyte/sec in newsleecher en kreeg steeds de melding dat het te snel ging en mijn harde schijf de achterstand weg moest werken. Door die HD problemen was de snelheid er dus helemaal uit.

Ik download zelf met 80mbit vanaf de nieuwsgroepen en ben bang dat de Xtreamer dit ook niet bij kan benen. Met als gevolg dat ik alsnog 3 dagen over 1 HD film zal doen, dus het beter via mijn deskptop kan binnen trekken.
Hoe groot zijn de HD films die je downloadt als je er 3 dagen over doet? Ga er vanuit dat je de helft haalt van wat je met je desktop haalt. Dan is dat nog steeds erg rap.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 10:51
Heb de xtreamer vorige week geinstalleerd, nieuwste firmware geinstalleerd en uitgetest. Alles liep prima en kon foto's, films en internet content prima afspelen vanuit mijn netwerk via Wifi-g stream.

Iemand serial console al aan de praat ?

[ Voor 65% gewijzigd door intraxi op 07-10-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Hugo schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:52:
[...]

Hoe groot zijn de HD films die je downloadt als je er 3 dagen over doet? Ga er vanuit dat je de helft haalt van wat je met je desktop haalt. Dan is dat nog steeds erg rap.
De films die ik doorgaans downloaden zijn rond de 10GB en op mijn desktop is zo'n film in ongeveer een kwartiertje binnen. Als ik thuis ben zit ik echter regelmatig te gamen en kan/wil de downloads dan niet aanzetten. Leek me dus wel handig om de Xtreamer 's nachts te laten draaien voor de downloads. Staan ze ook meteen op de juiste plek.

Ik ga er iig maar niet vanuit dat de Xtreamer 10GB in 30 minuten binnen trekt, maar 2 films per nacht zou wel mooi zijn.

Zal van de week wel eens een test doen en de resultaten hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Anoniem: 282395 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:28:
stuur even een pm met adres, stuur ik fans op
Inmiddels al weer twee bijna weken geleden, nog steeds niet vernomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Floris-K schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:53:
[...]

Zal van de week wel eens een test doen en de resultaten hier posten.
Ik wacht met smart :) zal voor de doorslag zijn om er wel of geen aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Eerst was het zo'n 1000 KB/s. Heb nog een aantal instellingen in Nzbget veranderd (moet ik even opzoeken welke dat waren vanavond) en toen zat ik tegen m'n max download snelheid aan van 1200KB/s.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:57

Mach

[END]Avengers

IceStorm schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 09:17:
[...]

Ik sluit me hier na een maand oid gebruik ook bij aan. Ik vind het een heerlijk apparaat. Speelt alles af, menu is snappy, hij was goedkoop, functioneerd prima zonder fan en veel meer dan dat heb ik niet nodig.
Ik ook...sterker nog, draai hem nog steeds op de oude firmware.....don't fix it if it aint broken :D
Met name mijn dochter is ernstig opgetogen vanwege het on the fly streamen van al haar favoriete barbie-films.....

[ Voor 11% gewijzigd door Mach op 06-10-2009 13:41 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
SteeringWheel schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:46:
Eerst was het zo'n 1000 KB/s. Heb nog een aantal instellingen in Nzbget veranderd (moet ik even opzoeken welke dat waren vanavond) en toen zat ik tegen m'n max download snelheid aan van 1200KB/s.
Dat is prima voor mij... Ik ga er ook maar een bestellen!
Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik hem binnen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Nog een extra vraagje. gebruikt iemand de Xtreamer in combinatie met een een andere streamer? Ik heb zelf de Asus O-play en wil er een mediaplayer bij die de films en muziek download uit nieuwsgroepen en ze ook parred en unrarred. hiervoor wilde ik de xtreamer gaan gebruiken (met interne harddisk). De Asus moet dan vanaf de xtreamer gaan streamen (bedraad netwerk). Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 09:28
thejoker80 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:07:
Nog een extra vraagje. gebruikt iemand de Xtreamer in combinatie met een een andere streamer? Ik heb zelf de Asus O-play en wil er een mediaplayer bij die de films en muziek download uit nieuwsgroepen en ze ook parred en unrarred. hiervoor wilde ik de xtreamer gaan gebruiken (met interne harddisk). De Asus moet dan vanaf de xtreamer gaan streamen (bedraad netwerk). Iemand ervaringen?
Kun je dan niet beter een "normale" NAS kopen?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Door alle reviews en verhalen (op die over levertijd na) ben ik wel enthausiast geworden. Ik wilde hem eerst bestellen bij die international shop vanwege de wifi antenne. Maar ik zie nu via de pricewatch dat Bol hem nu heeft voor 99,- , met wifi antenne erbij en verzenden ben ik nog geen 124 euro kwijt. Die 4 euro heb ik er wel voor over om mijn garantie aanspraak gewoon hier in Nederland te hebben.

Straks dan die eTrayz nog scoren en klaar is kees, ik hoop wel dat die een beetje performed. Twijfel daarom nog wel of ik eerst even de specificaties afwacht alvorens ik de Xtreamer zelf bestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Caeruleus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:18:
[...]

Kun je dan niet beter een "normale" NAS kopen?
Dan moet ik én een nas kopen én nog een streamer? Volgens mij is de gemiddelde nas nogal duur? iig niet goedkoper dan de extreamer. Tevens moet ik die nas dan weer ergens wegwerken.. Of ben ik nu te negatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:19
Jaerock schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:26:
Door alle reviews en verhalen (op die over levertijd na) ben ik wel enthausiast geworden. Ik wilde hem eerst bestellen bij die international shop vanwege de wifi antenne. Maar ik zie nu via de pricewatch dat Bol hem nu heeft voor 99,- , met wifi antenne erbij en verzenden ben ik nog geen 124 euro kwijt. Die 4 euro heb ik er wel voor over om mijn garantie aanspraak gewoon hier in Nederland te hebben.

Straks dan die eTrayz nog scoren en klaar is kees, ik hoop wel dat die een beetje performed. Twijfel daarom nog wel of ik eerst even de specificaties afwacht alvorens ik de Xtreamer zelf bestel...
Maar via de internationale webshop kost hij toch maar 99 euro incl. wifi antenne??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
sjekrecords schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

Maar via de internationale webshop kost hij toch maar 99 euro incl. wifi antenne??
Al lang niet meer, die gratis wifi-antenne was een aanbieding voor vroege bestellers.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
pven schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:06:
[...]

Al lang niet meer, die gratis wifi-antenne was een aanbieding voor vroege bestellers.
Die actie is uitgebreid:
We decided to give the free antenna to 2nd, 3rd and 4th batches free of charge. It is our way to to compensate you for the long delays . Until further notice this special offer will continue.
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=41&t=2099
Ook volgens de Xtreamer website wordt hij nog steeds gratis meegeleverd :)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online
sjekrecords schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

Je krijgt dan wel 20 euro bezorgings(incl. invoer) kosten om je oren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Floris-K schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:56:
[...]

Je krijgt dan wel 20 euro bezorgings(incl. invoer) kosten om je oren
Invoer kostte niets bij mij... Ik heb hem ook bij de internationale shop besteld. Werd verscheept vanuit duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online
Die invoer zit verrekend in die 20 euro.
Of heb jij 4,95 verzendkosten betaald?

Ik heb in totaal 120 euro betaald voor Xreamer + antenne
100 euro voor goederen en 20 voor verzendkosten + douane afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Alles werkt... op 1 ding na, het downloaden zelf. delijst blijft staan en er wordt maar niet gedownload wat ik ook probeer. Maar NZBget heeft wel een erg crappy interface. Ik wacht wel totdat sabNZBD+ gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
911GT2 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:27:
Alles werkt... op 1 ding na, het downloaden zelf. delijst blijft staan en er wordt maar niet gedownload wat ik ook probeer. Maar NZBget heeft wel een erg crappy interface. Ik wacht wel totdat sabNZBD+ gaat werken.
- Servers goed ingevuld? (vraag het toch maar voor de zekerheid) ;)
- Krijg je de juiste tijd te zien in de webinterface? Nzbget checked of de laatst gemodificeerde tijd 30s geleden is voordat het aan de queue wordt toegevoegd (om te voorkomen dat het al toegevoegd wordt terwijl het nzbtje nog geupload wordt)
- Hoe upload je de nzb? Via de webinterface of via kopieeren naar de nzbdir?

Sabnzb is nog makkelijker werkend te krijgen maar veel en veel trager + dat het constant 100% cpu neemt. Maar ben met je eens dat het veel lekkerder werkt.

Moet er al een nieuw deel gemaakt worden ofzo? 1000+ posts gepasseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
Ik merk dat bij veel .wmv bestanden (zo niet alle, nog niet veel getest) met HD content er enkel geluid uit de linker speaker voor komt. Ik heb de xtreamer middels een optische kabel met mijn versterker verbonden.
Sinds maandag heb ik een hdtv dus ben nu pas aan het inlopen wat HD materiaal betreft.
Enige info die bij de bewuste films zit:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Container............: ASF (.WMV)
Video Codec..........: WVC1
Video Bitrate........: 11Mbps
Resolution...........: 1920x1036 (1080p)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Audio
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Audio Bitrate........: 640kbp,48Khz 24bit
Audio Channels.......: 5.1
Information
Re-encoded/Subbed....: Ridge136
Source...............: x264.mkv
Komt iemand dit probleem bekend voor? Ik gebruik firmware 1.0.3.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22473

Ik had de een Xtreamer besteld bij Bol.com vorige week. Daar was hij 119 + 1,95 verzendkosten. Ik keek nog eens naar de Xtreamer op de site. Zie ik nu ineens de prijs verlaagd naar 99,-. En ook de verwachte levering is veranderd: van 5-10 dagen naar 2-3 weken... Nu heb ik de bestelling maar geannuleerd. Wat is de levertijd van de internationale webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
911GT2 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:59:
[...]

Inmiddels al weer twee bijna weken geleden, nog steeds niet vernomen :(
Heb ze (2stuks) na een PM'tje naar Mvix binnen een week gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Hier nog 1 van de mensen die hem op de internationale site heeft bestelt. Levertijd is inderdaad anders geworden. Heb al een bericht gestuurd en terug gekregen dat de levering iets is vertraagd. Ik zou hem afgelopen vrijdag of maandag binnen moeten hebben. Dit wordt nu ergens volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 21:32
Tukk schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:42:
[...]

05 is inderdaad acceptabel.
Die blijft alleen niet staan, hij reset zichzelf daarna weer naar middle, dus ik heb hem maar weer uit gezet. Helemaal bugloos is het nog niet.

[afbeelding]

Ik probeer een NFS-shirtcut op te zetten naar mijn NAS (synology).
/volume1/Movie is een bestaande directory, NFS heb ik aangezet op de NAS, maar nog kan ik de shortcut niet aanmaken, iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Hoi Tukk, wat heb jij in je Synology NFS bevoegdheden ingevuld bij "Hostnaam of IP", "Bevoegdheid" en "Root squash"?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288534

Na lang zoeken, wikken en wegen stuitte ik op de Xtreamer. Gisteren heel dit topic doorgelezen en ook besloten er een aan te schaffen. Volgens Track&Trace is ie nu onderweg!

Ben zeer benieuwd naar de werking van dit apparaat en zal ook zeker wat feedback verzorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Mensen, die topicwaarschuwing staat er niet voor niets. Eerst lezen voordat je post. Levertijden horen hier niet thuis. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb em binnen. Sinds 2 uur vanmiddag loop ik op en neer de trap af van de TV beneden naar de PC boven. Ik krijg er met geen mogelijkheid beeld op. De begeleidende documentatie bestaat uit een gebrekkig vertaald stuk papier dat notabene in de verkeerde volgorde is geprint.

op internet zitten zoeken maar een duidelijke handleiding of troobleshooter heb ik nog niet kunnen vinden.

Via de TV zie ik wel mijn PC, ik kan ook de diverse mapjes openen maar... MP3 speelt niet af. DVD speelt niet af. Foto´s openen niet. Wat doe ik fout? Of wat willen jullie weten om te vertellen wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Hoe heb je hem aangesloten?

via HDMI?

Probeer dan eens een andere kabel , de xtreamer kan soms nogal moeilijk doen icm met bepaalde kabels.
Welke tv heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
n0elite schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:29:
Hoe heb je hem aangesloten?
de xtreamer kan soms nogal moeilijk doen icm met bepaalde kabels.
Mag ik je uit oprechte nieuwsgierigheid vragen wat jouw bron is van deze bewering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een Samsung Full HD TV aangesloten met HDMI inderdaad.. Dan de Xtreamer met LAN-kabel naar de router, en die draadloos naar de PC. Ik denk dat ik weet waar ik fout zit. ik moet via NET naar mijn PC kijken bedenk ik me nu. Maar dan vraagt de Xtream naar een Netgebruikers ID een wachtwoord en een IP specefieke bestandsserver... Misschien te simpel maar... Waar vind ik die gegevens?

Ik gebruik trouwens Windows 7, via thuisnetwerkconfiguratie heb ik een wachtwoord gekregen voor de thuisgroep...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 288534 op 08-10-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Crusader schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:42:
[...]

Mag ik je uit oprechte nieuwsgierigheid vragen wat jouw bron is van deze bewering?
Xtreamer forum , zoek er maar eens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 10:42

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Anoniem: 288534 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:50:
Heb een Samsung Full HD TV aangesloten met HDMI inderdaad.. Dan de Xtreamer met LAN-kabel naar de router, en die draadloos naar de PC. Ik denk dat ik weet waar ik fout zit. ik moet via NET naar mijn PC kijken bedenk ik me nu. Maar dan vraagt de Xtream naar een Netgebruikers ID een wachtwoord en een IP specefieke bestandsserver... Misschien te simpel maar... Waar vind ik die gegevens?

Ik gebruik trouwens Windows 7, via thuisnetwerkconfiguratie heb ik een wachtwoord gekregen voor de thuisgroep...
Sharen met Windows 7 is een redelijk drama volgens mij. Misschien heb je hier iets aan: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=11&t=1313

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
n0elite schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:28:
[...]

Xtreamer forum , zoek er maar eens op ;)
Okee, ik kom daar niet zo vaak, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Crusader schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:59:
[...]

Okee, ik kom daar niet zo vaak, thanks.
Ik heb ook problemen gehad met een HDMI kabel , ik kreeg toen groene stippels in het beeld terwijl de kabel het met andere apparaten het wel goed deed. toen moest ik een andere hdmi kabel gebruiken en dat gaat wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online
Hoe zit het bij jullie trouwens met het geluid?
Ik heb mijn geluid over HDMI en heb echt het ide edat het dof is.

Als ik bijv. dezelfde film via mijn pc afspeel op de tv dan is het geluider stukken beter en kraakhelder. Heb een HDMI kabel vanaf videokaart en audio kabeltje vanaf (onboard) geluidskaart.
Via de Xtreamer af en toe het idee alsof de film zich afspeelt in een jampotje..

Heb ook al meerdere HDMI kabels geprobeerd(ibood actie hdm1.3 en profigold kabel)
Dacht eerst wel dat er een verbetering in zat, maar als ik het weer met de PC vergelijk is het toch weer slecht.

Kan op de Xtreamer wua HDMI geluid ook helemaal niks instellen volgens mij. Via Digital output is er ook alleen te kiezen tussen 5.1 en 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het bij iedeen zo dat je wanneer je in de Media Library (NET) wil zoeken naar media dat je telkens weer je gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren. Ik gebruik de laatste firmware. Ook is het zo dat ik behoorlijk wat mappen moet doorlopen om eindelijk BIJ de media te komen. Tis elke keer weer zoeken naar waar alles ook alweer stond. Ik moet letterlijk ALLE volgende stappen doorlopen..

Media Lib. => NET => My Shortcuts => Wous-Computer:Wouter Robben => C => Wachtwoord
Users => Wachtwoord
WORKGROUP => VENUS => Xtreamer => (LEEG)
Wous-Computer => C => Wachtwoord
Users => Wachtwoord

Vanuit C kom ik regelrecht in mijn PC en zie alle mappen zoals Programfiles, FTD enz. Hoe precies is een raadsel maar uiteindelijk kom ik in de diverse media-typen.. Omslachtig? Ik wil niet zeggen dat ik een complete leek ben maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.. Nogmaals ik gebruik Windows 7 Ultimate op mijn PC.

Mijn setup is als volgt. Xtreamer => Lan-kabel => Router (Sweex LW050v2) => Draadloos naar PC
Xtreamer => HDMI-kabel => Samsung LE40A552P3R (FullHD)

Verder moet ik wel zeggen dat de Beeld- en Geluidskwaliteit bij het streamen van een DVD5 of DVD9 echt SUPER is. Geen gehaper, snelle reactie- en laad-tijden. Ook MP3 e.d. klinken echt geweldig. het bekijken van foto´s gaat wat traag maar dat zal aan het streamen liggen.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 288534 op 09-10-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Ik probeer een verbinding te krijgen met mijn Synology NAS via NFS, maar de NFS-Shortcut optie blijft gedisabled. Ik heb NFS aangezet op mijn Synology. Iemand een idee hoe ik dit doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 09:04

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Huit schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:12:
Ik probeer een verbinding te krijgen met mijn Synology NAS via NFS, maar de NFS-Shortcut optie blijft gedisabled. Ik heb NFS aangezet op mijn Synology. Iemand een idee hoe ik dit doe?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/htfyDuFN76xv0QuCdE6IzsyU/full.jpg

Met het verschil dat achter de : maar 1 '/' moet en niet '//'
Dit werkte bij mij.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Tukk schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:55:
[...]

[afbeelding]

Met het verschil dat achter de : maar 1 '/' moet en niet '//'
Dit werkte bij mij.
Helaas kan ik hier helemaal niet bij omdat de optie voor NFS-shortcut in mijn Xtreamer gedisbled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 15:58

HellBeast

Oh My GoT!

Huit schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:02:
[...]

Helaas kan ik hier helemaal niet bij omdat de optie voor NFS-shortcut in mijn Xtreamer gedisbled is.
Je moet wel uPNP en NAS even aanzetten in het Xtreamer menu. (dus niet in de webpage, maar op je TV)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
HellBeast schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:17:
[...]

Je moet wel uPNP en NAS even aanzetten in het Xtreamer menu. (dus niet in de webpage, maar op je TV)
Bedankt, dat was het niet, maar je post gaf me wel de hint die ik nodig had om een erg domme fout op te lossen........ 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Huit schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:39:
[...]

Bedankt, dat was het niet, maar je post gaf me wel de hint die ik nodig had om een erg domme fout op te lossen........ 8)7 8)7
Misschien kun je nog even vertellen wat het dan wel was, handig voor overige bezoekers...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
SeatRider schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:06:
[...]

Misschien kun je nog even vertellen wat het dan wel was, handig voor overige bezoekers...
Ik dacht dat ik de genoemde instellingen via het Xtreamer menu op TV moest instellen, via de NFS-shortcuts optie. Pas toen ik HellBeast's reactie las, begreep ik dat dat via de webinterface moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online
Heb gisteren weer problemen gehad met de xttreamer en heb het idee dat het alleen bij 1080p films voorkomt.

Gisteren Ice Age 3 aan het kijken en ineens be vriest het beeld.
er komt een pop-up met Stop playback, maar je kunt niet op cancel drukken.
Als nje terug komt in het menu wordt de HDD noet meer herkend.
Xtreamer opnieuw opstarten, dan resume playback en duimen dat ie blijft draaien.

dit komt een keer of 5 per film voor. Vorige week bij Drag meb to hell

Deze week ook iso's en 720p UFC wedstrijden gekeken, maar deze hadden dit probleem niet. Komt ook pas voor sinds fw 1.3.1

Hebben meer mensen dit probleem? Xtreamer ligt hier wel horizontaal ivm geluid van de fan. HDD is scorpio 500gb 5400rpm en zit netjes vast geschroefd. Maar gezien het werkt na een reboot lijkt het mij meer softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Floris-K schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:39:
Heb gisteren weer problemen gehad met de xttreamer en heb het idee dat het alleen bij 1080p films voorkomt.

er komt een pop-up met Stop playback, maar je kunt niet op cancel drukken.
Als nje terug komt in het menu wordt de HDD noet meer herkend.
Xtreamer opnieuw opstarten, dan resume playback en duimen dat ie blijft draaien.

dit komt een keer of 5 per film voor. Vorige week bij Drag meb to hell

Deze week ook iso's en 720p UFC wedstrijden gekeken, maar deze hadden dit probleem niet. Komt ook pas voor sinds fw 1.3.1

Hebben meer mensen dit probleem? Xtreamer ligt hier wel horizontaal ivm geluid van de fan. HDD is scorpio 500gb 5400rpm en zit netjes vast geschroefd. Maar gezien het werkt na een reboot lijkt het mij meer softwarematig.
Hitteprobleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online
de fan staat op middle en het gebeurt soms al in de 1e minuut. Gisteren bijv. 2x achter elaar in de eerste 5 minuten. Daarna speelde hij een uur zonder problemen en daarna 3x in half uur. Mijn Xtreamer wordt ook nooit echt warm vergeleken met de verhlaen van sommige.

Heb dit probleem wel voorbij zien komen in het bugtopic van Xtreamer, maar die is dicht gegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:52
Ik zat laatst een mkv van transformers te kijken maar ik het 7 keer de film even moeten stoppen en starten omdat het geluid niet synchroon meer liep met de film. Nu was dit eigenlijk mijn eerte mkv die ik afspeelde maar is dit normaal? ik speel het geluid af via de optical aansluiting naar mijn versterker. ik heb de laatste update erop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

iceme schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:44:
Ik zat laatst een mkv van transformers te kijken maar ik het 7 keer de film even moeten stoppen en starten omdat het geluid niet synchroon meer liep met de film. Nu was dit eigenlijk mijn eerte mkv die ik afspeelde maar is dit normaal? ik speel het geluid af via de optical aansluiting naar mijn versterker. ik heb de laatste update erop staan
Ik heb meerdere mkv's bekeken en ik had geen last van audio die verschoof. Soms wel van subtitles.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
Zoals eerder gezegd heb ik net een week een full hd tv en ziet mijn setup er dus anders uit. Het viel mij op dat Youtube filmpjes geen geluid geven over de optische uitgang. Voorheen gebruikte ik alleen de hdmi aansluiting op een hd-ready scherm (slaapkamer) en toen had ik wel geluid. Maar optisch naar de versterker dus geen geluid van Youtube. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb optisch wel geluid van Youtube, maar er zit een gigantische ruis doorheen. Uiteraard heb ik er een bug voor aangemeld, tot-nu-toe denkt Xtreamer dat het aan mijn versterker of kabel ligt. :/

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2024
iceme schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:44:
Dit probleem heb ik ook gehad en ook regelmatig met de subs.
Om dit te voorkomen kan je even onder info kijken wat de bron is van de movie 720p of 25 of 29.95fps.
Als ik dat dan ook daadwerkelijk instel onder tv/out (volgens mij knopje 6 op de afstandbediening) en de film dan opnieuw start, is het sync probleem (bij mij) weg. voor de films die ik gezien heb.

A quick BrownFOX jumps over the lazy dog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Zijn er al meer mensen die ervaringen hebben met NZBget op de Xtreamer? Ben er nog steeds wel benieuwd naar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Roelos schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:55:
Zijn er al meer mensen die ervaringen hebben met NZBget op de Xtreamer? Ben er nog steeds wel benieuwd naar....
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=38&t=4061
SteeringWheel in "[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1"
911GT2 in "[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 1"

Zijn er nog niet zoveel dus, zelf bevalt het me wel. Downloaden 1200KB/s, verify en unrar duurt dan net zo lang als het downloaden zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Zou er vandaag geen nieuwe firmware uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online
Tukk schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:51:
Je hebt denk ik gelijk.
Inmiddels al bijna bedtijd in Korea, dus verwacht niet dat er vandaag nog iets zal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Floris-K schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:58:
[...]
Je hebt denk ik gelijk.
Inmiddels al bijna bedtijd in Korea, dus verwacht niet dat er vandaag nog iets zal komen
Inderdaad, quote van XtreamerAdmin:
Most probably not. I'd give it a couple of more days.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 09:28
Floris-K schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

Je hebt denk ik gelijk.
Het viel me sowieso al op dat de timeline voor nieuwe firmware versies niet meer op het forum te vinden is. Deze was eerst sticky.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Caeruleus schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:00:
[...]

Het viel me sowieso al op dat de timeline voor nieuwe firmware versies niet meer op het forum te vinden is. Deze was eerst sticky.
Die zijn toch te vinden in de road map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Tukk schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:51:
Klopt maar versie 1.0.3 had ook iets van 1-2 weken vertraging dus deze loopt denk ik ook achter :P

Wel vet dat hij op die nieuwe SDK is gebaseerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:52
BrownFox schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:48:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad en ook regelmatig met de subs.
Om dit te voorkomen kan je even onder info kijken wat de bron is van de movie 720p of 25 of 29.95fps.
Als ik dat dan ook daadwerkelijk instel onder tv/out (volgens mij knopje 6 op de afstandbediening) en de film dan opnieuw start, is het sync probleem (bij mij) weg. voor de films die ik gezien heb.
Tnx! ik zal het even gaan proberen.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126206

Ook ik ga eigenaar worden van dit mooie apparaat en lees met veel intresse dit topic tegen maar 1 vraag heb ik nog wel.

Kan je ook andere wireless usb sticks gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
Anoniem: 126206 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:46:
Kan je ook andere wireless usb sticks gebruiken?
Ik denk het niet, omdat daarvoor waarschijnlijk specifieke drivers nodig zijn die dan weer niet zijn geïmplementeerd op de Xtreamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 15:58

HellBeast

Oh My GoT!

Misschien als de source (gedeeltelijk) wordt vrijgegeven. Dan zijn er altijd wel mensen die zoiets werkend kunnen krijgen,

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
Ik ben van plan om een mediaplayer te komen en al een hele tijd twijfel ik tussen de Xtreamer en de Asus O!play. Beiden zijn even duur en kunnen nagenoeg het zelfde. De Xtreamer heeft natuurlijk de mogelijkheid om een schijf in te bouwen wat de Asus niet heeft, maar deze optie ben ik niet van plan te gebruiken aangezien ik mijn externe 1TB schijf wil gebruiken. Daar in tegen schijnt de Asus DTS te ondersteunen en de Xtreamer weer niet (www.hardware.info)
Heeft iemand goede argumenten voor me waarin de Xtreamer beter uit de bus komt dan de Asus O!play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
chocopasta schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:10:
Ik ben van plan om een mediaplayer te komen en al een hele tijd twijfel ik tussen de Xtreamer en de Asus O!play. Beiden zijn even duur en kunnen nagenoeg het zelfde. De Xtreamer heeft natuurlijk de mogelijkheid om een schijf in te bouwen wat de Asus niet heeft, maar deze optie ben ik niet van plan te gebruiken aangezien ik mijn externe 1TB schijf wil gebruiken. Daar in tegen schijnt de Asus DTS te ondersteunen en de Xtreamer weer niet (www.hardware.info)
Heeft iemand goede argumenten voor me waarin de Xtreamer beter uit de bus komt dan de Asus O!play?
Kan je niet overtuigen aangezien ik de Asus niet ken. Maar de Xtreamer ondersteund wel degelijk DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
loyske schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:35:
[...]

Kan je niet overtuigen aangezien ik de Asus niet ken. Maar de Xtreamer ondersteund wel degelijk DTS.
ok! thx
Kan je me misschien vertellen of het benaderen van Youtube filmpjes en Flickr ed goed werkt / makkelijk te bedienen is? Hier kan ik ook geen duidelijkheid in krijgen na tal van beschikbare sites & forums te hebben gelezen. Wordt eigenlijk nergens iets over gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
chocopasta schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:58:
[...]

ok! thx
Kan je me misschien vertellen of het benaderen van Youtube filmpjes en Flickr ed goed werkt / makkelijk te bedienen is? Hier kan ik ook geen duidelijkheid in krijgen na tal van beschikbare sites & forums te hebben gelezen. Wordt eigenlijk nergens iets over gezegd...
De layout ziet er een beetje simpel uit, maar het zoeken en afspelen werkt (na de nieuwste firmware release) verder prima.

Voor het zoeken heb je een virtueel toetsenbord wat redelijk snel reageert, in ieder geval een stuk sneller en vriendelijker dan de youtube functie die in mijn samsung-tv zit in gebouwd.

Naast de zoekfunctie heb je voor youtube de onderdelen most popular etc. Om nog wat sneller sommige dingen te kunnen bekijken.

Ik werk niet met flickr, dus kan daar weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:22
Floris-K schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:39:

[
Dat zijn de extra toegevoegde realistische effecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
rowicom schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:50:
[...]

[
Dat zijn de extra toegevoegde realistische effecten :)
Ice Age ... daar is alles toch bevroren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:40
ROFL@vorige comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
Kan ik al tijd vertraging instellen (zit niet op mijn versterker) zo dat
het geluid en beeld gelijk zijn. hoe is het met geluid, om hem
als voor versterker te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

chocopasta schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:10:
Ik heb de asus. Waar de Xtreamer beter in is zijn, de interne HDD, met bijbehorende apps(bittorretet/usenet). Waar hij minder goed presteert is volgens een aantal mensen het geluid van de fan(die heeft de ASUS niet). Echter zou dat in de nieuwe Xtreamers opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
brutus26 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:13:
Kan ik al tijd vertraging instellen (zit niet op mijn versterker) zo dat
het geluid en beeld gelijk zijn.
Voor zover ik weet is deze feature nog niet in de Xtreamer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
Twee nieuwe ervaringen rijker:
• Op de 13e mijn tweede Xtreamer besteld via de internationale webshop, op de 15e geleverd. Da's snel!
• Ik heb inderdaad geluk met de fan in m'n Xtreamer uit de eerste batch, die nieuwe fan maakt absoluut meer geluid. Kan niet zeggen herrie, maar je hoort 'm duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Crusader schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:17:
Twee nieuwe ervaringen rijker:
• Op de 13e mijn tweede Xtreamer besteld via de internationale webshop, op de 15e geleverd. Da's snel!
• Ik heb inderdaad geluk met de fan in m'n Xtreamer uit de eerste batch, die nieuwe fan maakt absoluut meer geluid. Kan niet zeggen herrie, maar je hoort 'm duidelijker.
Iets van naheffing gehad via de internationale shop ?
Heb al een paar weken een bestelling bij Bol.com staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

loyske schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:17:
[...]

Ik heb er 1 uit de 3e batch, ik heb geen naheffing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
loyske schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:17:
[...]

Nee, maar ik kreeg mijn Xtreamer dan ook uit Duitsland. Ook van de eerste batch nooit een naheffing ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 25-05 14:44
2.0 beta is uit.
New features:
1. BD ISO playback support.(Don’t supports menu navigation).
2. Change from SD UI to HD UI.
3. Support DTS HD Master Audio down-mixing and pass-through
4. Dolby TrueHD down-mixing.
5. Support MKV internal idx+sub subtitle
6. Network virtual Remote Control.
A. URL http://xxx.xxx.xxx.xxx/rc for mobile device.
B. URL http://xxx.xxx.xxx.xxx/rc2.
C. Multilingual support from keyboard to search, rename etc.
D. Usable from PC/IPhone/mobile hand phone(including web browser)
7. Hostname Change Support
A. Web setup->DDNS/Hostname
B. \\hostname (to access Samba share), http://hostname:portnumber (to access web service).
8. UI effect sound.(Setup->System->Effect Sound).
9. Video playback window size decreased in internet menu.
- Press zoom button to toggle (Full Screen/Small Screen).
10. Zoom and navigation support for Weather map .
11. Home menu UI can support multiple languages.

Bug fixed:
12. 24p cinema mode
13. FLAC file playback including id3tag.
14. Movie including FLAC audio codec playback support.
15. Sometime crashes when displaying Folder JPG in preview window.
16. Max 16 character input in keyboard changed to Max 128 character
17. Direct numbers input from remote control to keyboard
18. DEL/SP key problem fixed for Chinese keyboard
19. After returning from NAS Mode, photo crash problem fixed
20. Audio file play problem solved from UPnP client,
21. Play/Pause both works for Internet Video playback
22. Romanian code page changed
A. ISO-8859-2 -> ISO-8859-16

Improvements:
23. Improve HDMI compatibility.
24. Audio volume normalize.(except AAC, WMA pro).
25. Network playback streaming speed up.
26. Change Music Jukebox UI.
27. Change weather UI.
28. Change video playback information window.
29. Change wireless Network UI.
30. Increase subtitle window size
31. Changed loading image for internet menu.
32. Changed keyboard UI for internet menu.
33. Reduced changing time between wireless and wired network.
34. Arabic characters shaping from separate character.
35. Language added (Arabic, Estonia, Hungarian, Slovenia, Vietnam) in web interface.

Next version TODO list:
1. Some HDMI TV, HDMI 1080P not smooth playback and flickering.
2. External ODD compatibility.
3. USB Pen driver compatibility.
4. Improve UI in internet.
5. Internet Radio.
6. Photo thumbnail display.
Lekken mag niet. :+

edit. Net geinstalleerd. Ziet er puik uit. 24p werkt nu ECHT. Geen schokkerig beeld meer. Eindelijk fatsoenlijk Home en Planet Earth in 1080p kijken. :9~
Ook heb ik geen last meer van lelijke ondertitels bij een onrustige film. Zelfs niet wanneer Motion Flow (Sony 40w5500) op hoog staat. Puik werk!! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Gabliboeba op 16-10-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kan je dat HD-testfilmpje met al die witte vogels aub eens proberen? (Ben de naam even kwijt. :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
pven schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:46:
Kan je dat HD-testfilmpje met al die witte vogels aub eens proberen? (Ben de naam even kwijt. :X)
Als je het bestandje hebt, wil ik dat met alle liefde doen. ;)
Komt waarschijnlijk uit Planet Earth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gabliboeba schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:47:
[...]
Als je het bestandje hebt, wil ik dat met alle liefde doen. ;)
Komt waarschijnlijk uit Planet Earth?
Het zou goed uit Planet Earth kunnen komen. Als je naar 'Killa Sample' zoekt dan zou je hem moeten kunnen vinden. Bestandje is niet zo groot, maar wel heftig qua test. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Zal het nu gaan testen.
Opstarten van de Xtreamer duurt met deze nieuwe firmware wel ineens 30-40 seconden.

edit. Als je artefact een leuk effect vindt, dan wil het prima. :D

[ Voor 24% gewijzigd door Gabliboeba op 16-10-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
Gabliboeba schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:05:
Zal het nu gaan testen.
Opstarten van de Xtreamer duurt met deze nieuwe firmware wel ineens 30-40 seconden.
55 sec om precies te zijn :O

Maar wat doet dat ertoe.

[ Voor 5% gewijzigd door PJzzz op 16-10-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gabliboeba schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:05:
Zal het nu gaan testen.
Was dat daarvoor sneller dan?
edit. Als je artefact een leuk effect vindt, dan wil het prima. :D
Ok dan, jammer dat dit nog niet werkt. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het werkte. :P

Is de nieuwe UI daadwerkelijk verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
pven schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:16:
[...]

Was dat daarvoor sneller dan?

[...]

Ok dan, jammer dat dit nog niet werkt. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het werkte. :P

Is de nieuwe UI daadwerkelijk verbeterd?
Het lijkt was respnsiever, maar ik heb nog steeds regaltig dat 'ie de verkeerde knop registreert. Dat ik bijvoorbeeld door een lijst dit te scrollen en dan op enter druk, dat 'ie tot een aantal keer toe pijltje naar beneden nog registreert. Of dit nu aan de afstandsbediening of de Xtreamer ligt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Kun je nu gewoon 1080p 24fps selecteren of moet dat nog steeds via die rare extra optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Huit schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:26:
Kun je nu gewoon 1080p 24fps selecteren of moet dat nog steeds via die rare extra optie?
In het menu kun je gewoon 24p selecteren. Het infovenster bovenin geeft nu ook de juiste fps aan (voorheen was dit bij 24p video 37.xx ofzo) Mijn Sony schakelt ook over op 1080/24p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Gabliboeba schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:33:
[...]
In het menu kun je gewoon 24p selecteren. Het infovenster bovenin geeft nu ook de juiste fps aan (voorheen was dit bij 24p video 37.xx ofzo) Mijn Sony schakelt ook over op 1080/24p.
Mooi!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 08:04
*weg* dit soort vragen horen hier niet

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 16-10-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 08:04
[quote]Gabliboeba schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:23:
2.0 beta is uit.

Geen dolby truehd passtrough?

Wat zijn je ervaringen met de hdaudioformaten ivm xtreamer?

Ik hoop dat de 2.0 final snel te downloaden zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Op welke kernel draait de nieuwe firmware ? Ik heb een probleempje met de huidige (kernel 2.6.12), want ntpd geeft na een tijdje synchronisatie errors en dat heeft te maken met deze 'oude' kernel versie...

Hebben ze er nu in 2.0 voor gezorgd, dat er een normale tijdklok in de xtreamer loopt.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
intraxi schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:49:
Op welke kernel draait de nieuwe firmware ?
Nog steeds dezelfde. Ook geen tijdsync...

[ Voor 5% gewijzigd door SteeringWheel op 16-10-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
SteeringWheel schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:54:
[...]

Nog steeds dezelfde. Ook geen tijdsync...
Thanks... zelf maar weer aan de slag dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joene1972
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Kan ik ook volledige mappen kopieren naar de Externe USB HD welke in de streamer zit?

<edit>
Overigens gaan sommige FULL HD 1080P films bij mij na ongeveer een kwartier helaas toch nog schokken. (Bekabeld met laatste firmware)

Dit op een HD Ready tv. (dus niet full HD)

[ Voor 52% gewijzigd door joene1972 op 16-10-2009 21:16 ]

According to science alcohol is a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Gabliboeba schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:23:
2.0 beta is uit.

[...]

Lekken mag niet. :+
Maak een kloon , pots de firmware, tadaa niemand weet wie het heeft gelekt en vele users zijn blij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

(jarig!)
Heb met de 2.0 beta firmware geen geluid over de optische uitgang. 1080p DTS film gekeken, ging prima, DTS kwam netjes over de optische uitgang. Maar een simpele MP3, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Vandaag maar eens de nieuwe firmware geinstalleerd, vooralsnog ben ik er heel erg tevreden mee. Er zitten nog wel wat bugjes in, maar ik heb goede hoop (fingers crossed ;)) dat ze die oplossing voordat ze er een final version van maken.

Wat ik vooral erg handig vind is de remote-control die je in je webbrowsertje kunt gebruiken om zodoende de Xtreamer te bedienen (gemakt dient de mens :P).

Uhmz, nav het bovenstaande bericht heb ik maar eens verder gekeken: ik kan helemaal geen films meer afspelen die op de interne HDD staan. :/

Ah:
Just press Enter one more time. Already reported by other users also. Apparently if you use Play button issue is not there.

Ik zit weer op 1.0.3.1, daar werken de filmpjes vanaf de HDD wel. :)

Hmz, gaat weer lekker: na de downgrade toont de info-knop geen informatie meer. :X

[ Voor 36% gewijzigd door pven op 17-10-2009 19:53 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.