One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Jep, die schroefjes zijn voor de interne HD
Niet optillen?pven schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:31:
[...]
Over het voetje gesproken: het voetje blijft bij mij niet goed zitten terwijl ik het wel goed vast heb geklikt. Het gebeurt bv regelmatig dat het voetje achter blijft als ik de Xtreamer optil. Iemand tips hiervoor?

Nee sorry, geen idee. heb hem nog geen 24 uur in huis, dus nog niet zo vaak opgetilt
Klopt.
If it ain't broken, play with it till it breaks.

Er schijnt een nieuwe firmware aan te komen maar ik vrees het ergste. Ben serieus aan het overwegen om het apparaat weer de deur uit te doen (misschien moet ik dan eerst wat positieve berichten posten

no animals were harmed during the production of this message
Ik kom niet hoger dan ca. 2800 kB/s. Dit moet toch beter kunnen lijkt me.
Aan-/uitzetten van UPnP Server Boost maakt bij mij geen verschil.
[ Voor 17% gewijzigd door Crusader op 05-09-2009 14:00 ]
Klopt, heb ik ook.Crusader schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:58:
Welke snelheden halen jullie bij het uploaden naar de Xtreamer middels FTP over het LAN?
Ik kom niet hoger dan ca. 2800 kB/s. Dit moet toch beter kunnen lijkt me.
Aan-/uitzetten van UPnP Server Boost maakt bij mij geen verschil.
Maar zet je de UPnP uit dan zie je de snelheid ook weer zakken. Zet je hem daarna weer aan dan gaat snelheid weer omhoog, ik merkte hier dus wel verschil in. (kun je gewoon switchen tijdens je transfer)
En aan mijn netwerk ligt het niet, mn xtreamer is de enige 100Mbit, rest is 1Gbit waar ik gewoon goeie snelheden mee haal.
Op het xtreamer.net forum zag ik in het topic waar ze dat ding benaderen in de shell dat tijdens een ftp transfer de cpu naar de top gaat.
Anoniem: 317157
Iedereen is het er over eens dat dat fan-geluid niet in orde is.
Nu las ik ergens op een ander forum dat een ieder die de eerste generatie Xtreamer in huis heeft straks een nieuwe gratis fan kan bestellen. Klopt dat?
En mensen welke de Xtreamer onlangs hebben besteld, waar hebben jullie deze besteld? Ik heb namelijk gisteren contact gehad met iemand van de Benelux site van Xtreamer en deze beweerde dat de huidige leveringen allemaal met de vernieuwde fan reeds worden geleverd. En dat deze dus het probleem met het geluid niet meer zou hebben.
Ik hoop op jullie reactie's.
Greetings DrDeJe
Tjah, het is net wat je tolerantie grens is qua geluid. Ik zat bij de 2e batch met de "betere" fan, maar ik vind ehm nog steeds teveel lawaai maken voor een mediaspeler. Ik ga er dan ook de hd fan van scythe op zetten, zodat ik ehm straks niet meer hoorAnoniem: 317157 schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:05:
Ik heb heb even een vraagje:
Nu las ik ergens op een ander forum dat een ieder die de eerste generatie Xtreamer in huis heeft straks een nieuwe gratis fan kan bestellen. Klopt dat?
En mensen welke de Xtreamer onlangs hebben besteld, waar hebben jullie deze besteld? Ik heb namelijk gisteren contact gehad met iemand van de Benelux site van Xtreamer en deze beweerde dat de huidige leveringen allemaal met de vernieuwde fan reeds worden geleverd. En dat deze dus het probleem met het geluid niet meer zou hebben.
Greetings DrDeJe
Die van mij is van batch 4 en zoals hier boven staat vind/vond ik hem ook veel te veel herrie maken, vooral door het irritante geluid dat hij maakt. Maar ik heb hem gisteren weer gebruikt en het lijkt of het geluid wat minder is geworden. Helemaal geweldig is het nog niet maar ik heb nu in ieder geval iets minder de neiging om hem uit het raam te gooien.Anoniem: 317157 schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:05:
Greetings DrDeJe
no animals were harmed during the production of this message
Yep, dat kloptAnoniem: 317157 schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:05:
Tot 15 september kan dat. Moet je mailen naar replace.fan(at)gmail.com met je serienummer, ordernummer en adresgegevens.
Anoniem: 178616
Levering heeft lang geduurd.
Mijn ervaringen deze week zijn redelijk positief, geen extreme herrie v.w.b. de fan, kan ook komen omdat de versterker meer geluid maakt. Zal toch een nieuwe fan opvragen, beter 1 reserve.
Heeft iemand ervaringen met afspelen via het LAN van .m2ts bestanden.
Bij mij schijnt het niet te werken of ik doe iets fout misschien.
Grtz,
Byte
Die fan-replacement is alleen voor de eerste batch, ik vermoed dat die van jou van de 3e of 4e batch is, aangezien je hem nu pas binnen hebt.Anoniem: 178616 schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:14:
Heb vanaf dinsdag 1-9 de Xtreamer in huis, geleverd met firmware 1.0.2 plus gratis WiFi antenne.
Levering heeft lang geduurd.
Mijn ervaringen deze week zijn redelijk positief, geen extreme herrie v.w.b. de fan, kan ook komen omdat de versterker meer geluid maakt. Zal toch een nieuwe fan opvragen, beter 1 reserve.
Heeft iemand ervaringen met afspelen via het LAN van .m2ts bestanden.
Bij mij schijnt het niet te werken of ik doe iets fout misschien.
Grtz,
Byte
Weet iemand hoe je kan uitzoeken welke fan ik zou kunnen gebruiken in plaats van de standaard geleverde door Xt?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Chaos is a higher form of arranging
Misschien een idee om hiervan een filmpje oid te maken en ff te posten op YouTube? Lijkt me een goeie MOD.manvanstaal schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:18:
Heb het Xtreamer kastje open gemaakt en de ventilator eruitgehaald en rondom voorzien van dun schuimrubber van ca.2 mm dik. Hierna weer in e behuizing teruggeplaatst met één schroefje om hem op zijn positie te fixeren. Het kastje weer dichtgemaakt en het éne schroefje weer verwijderd. De fan blijft uitstekend klem zitten en het ventilator lawaai is nu behoorlijk afgenomen. Na het horizontaal plaatsen van de Xtreamer en het verwijderen van die rottige standaard, is de herrie toe heel aanvaardbaar niveau gereduceerd. YES!!!!
Top man.
Alle video en audio formaten worden moeiteloos gestreamd (via WIFI). Alleen met fullHD bestanden heeft ie wat problemen, maar dat is via WIFI wel te verwachten. Binnenkort sluit ik de xtreamer aan op mijn wired lan en ga hem dan eens uitgebreid testen.
Overigens vind ik de fan toch nog wel wat luidruchtig...geen idee of ik nu de verbeterde versie heb of niet.
Ik moet ook de firmware nog updaten.
DUGG
Oh, ik heb ondertussen ook een versterker gehaald. Het geluid doorspelen met optical werkt alleen als de HDMI-audio uit is gezet... helaas (ik heb niet genoeg hdmi-kabels om de xtreamer met hdmi aan de versterker te hangen, en via de versterker weer naar tv)
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Anoniem: 242451
Via deze weg een vraag,ik wil graag gaan streamen met de Xtreamer.
Kan het volgende:
Xtreamer aansluiten op router bekabeld
In Vista map (films) sharen
Daarna film bekijken op mijn plasma via de Xtreamer.
Klopt dit bovenstaand verhaal,en zo ja hoe heet dit dan bij de xtreamer noemt men dit dan de NET functie?
Hopelijk kan iemand mij enige uitleg hier over geven.
In ieder geval alvast hartelijk bedankt.
Grt. Pieter.
zie http://www.xtreamer.net/105/content-pages/Product-Info.aspx en http://www.xtreamer.net/89/content-pages/Specs.aspxAnoniem: 242451 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:28:
Een goede morgen,
Via deze weg een vraag,ik wil graag gaan streamen met de Xtreamer.
Kan het volgende:
Xtreamer aansluiten op router bekabeld
In Vista map (films) sharen
Daarna film bekijken op mijn plasma via de Xtreamer.
Klopt dit bovenstaand verhaal,en zo ja hoe heet dit dan bij de xtreamer noemt men dit dan de NET functie?
In ieder geval alvast hartelijk bedankt.
ja dus
[ Voor 6% gewijzigd door Crusader op 08-09-2009 09:48 ]
De gebruiksaanwijzing kan dat! Zie: HIERAnoniem: 242451 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:28:
.........
..........
[ Voor 41% gewijzigd door Masimo op 08-09-2009 10:10 ]
Helaas staat er in de gebruiksaanwijzing nou juist niet hoe er gebruik gemaakt van NET. BV dat je een smb-share moet hebben, username/password moet invoeren, deze moet opslaan als shortcut en dat je netwerk WORKGROUP moet heten om gedetecteerd te worden, en wat je moet doen al deze niet gedetecteerd wordt.
In mijn geval heeft mijn netwerk een andere naam dan "workgroup". Als ik via de Media Library --> NET navigeer, dan zie ik mijn netwerk genoemd. in Vista moet je dan wel je netwerk als Particulier ingesteld hebben met bestandsdeling aan (Voor instellingen zie Netwerkcentrum).
Ik selecteer mijn netwerk en vervolgens opent ie een lijstje van de PC's in mijn netwerk die gedeelde mappen hebben. Dan kan ik de afzonderlijke gedeelde mappen openen. Op Vista PC's is standaard de map Public zichtbaar. Die is normaalgesproken zonder username/wachtwoord toegankelijk. Als je zelf extra gedeelde mappen hebt aangemaakt en je wilt dat die toegankelijk zijn zonder username/password dan moet je een extra user "Iedereen" toevoegen en daarvoor de juiste machtigingen instellen. Voor wat meer veiligheid kun je ook een andere user aanmaken met password. Die voer je dan in als je via de xtreamer naar die map navigeert. Vaak is een beveiligde map niet noodzakelijk, want je wilt gewoon makkelijk toegang en hebt niks te verbergen (toch?).
Als je met shortcuts wilt gaan werken, om het invoeren van username/password niet telkens te hoeven doen, dan moet je netwerk "workgroup" heten. Dat is een bug in de firmware, die hopelijk snel opgelost wordt.
Anoniem: 242451
Met vriendelijke groet,
Pieter
Mijn netwerk heet geen WORKGROUP en is een Active Directory domein. Ik maak gebruik van shortcuts en hoef absoluut niet steeds mijn loginnaam en wachtwoord in te voeren. Gewoon klikken op de shortcut en hij opent 'm zonder iets te vragen.Masimo schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:31:
Als je met shortcuts wilt gaan werken, om het invoeren van username/password niet telkens te hoeven doen, dan moet je netwerk "workgroup" heten. Dat is een bug in de firmware, die hopelijk snel opgelost wordt.
Dat "workgroup" gedoe heb ik, by the way, opgepikt uit verschillende andere forum berichten.
Blijkbaar heb je je policies zodanig ingesteld dat er vrije toegang is. Of heb je het alleen bij het aanmaken v.d. shortcut moeten invoeren?
[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 08-09-2009 14:09 ]
Ik heb inderdaad bij het aanmaken van de shortcut eenmalig de inloggegevens doorgegeven.Masimo schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:07:
Ik heb zelf nog niks met shortcuts gedaan. Toch vanavond eens proberen in mijn huidige netwerk set-up.
Dat "workgroup" gedoe heb ik, by the way, opgepikt uit verschillende andere forum berichten.
Blijkbaar heb je je policies zodanig ingesteld dat er vrije toegang is. Of heb je het alleen bij het aanmaken v.d. shortcut moeten invoeren?
Sharerechten hebben geen raakvlak met policies overigens
Als je geen interne HD in heb gebouwd. Kun je de FAN uitzetten!Mach schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:51:
Afgelopen week ook mijn xtreamer ontvangen Heb het apparaatje zojuist even via WIFI aangesloten op mijn HDTV en NAS en ik moet zeggen, ik ben best impressed.
Alle video en audio formaten worden moeiteloos gestreamd (via WIFI). Alleen met fullHD bestanden heeft ie wat problemen, maar dat is via WIFI wel te verwachten. Binnenkort sluit ik de xtreamer aan op mijn wired lan en ga hem dan eens uitgebreid testen.
Overigens vind ik de fan toch nog wel wat luidruchtig...geen idee of ik nu de verbeterde versie heb of niet.
Ik moet ook de firmware nog updaten.
Jamesbond007uk
Fan maakt te veel herrie. (Nog niet de firmware aangepast.
Ik ga die vette MOD uitvoeren met die twee fan's van Deep Cool oid. Ziet er echt heel erg mooi uit. Gisteren een YouTube filmpje van gezien.
Ik dank dat je daarna voor weinig geld een vette Player hebt.
Geluid van de fan ben ik ook zelf tevreden mee, heb hem op medium laten staan want dit stoort niet in mijn ogen.
Straks maar even op de tv aansluiten want tot nu toe aan even op de pc hdmi getest.
Als ik nu nml een bestand van mijn 'server' kopieer naar mijn laptop via wireless netwerk dan klapt binnen 20 seconden mijn verbinding eruit. Zo ook met de PCH.
Maar ik ga dit probleem oplossen en dan een nieuwe media speler kopen. Deze lijkt mij erg geschikt, vooral om de prijs
Waar is hij op het moment het best leverbaar?
[ Voor 62% gewijzigd door TF op 10-09-2009 09:13 ]
De firmware zat al op versie 1.02
Ik heb de xtreamer met een hdmi kabel aangesloten op mijn sony HTSS2300 versterker die weer via hdmi verbonden is met mijn sony bravia tv.
Mijn bevindingen tot nu toe:
Ik werk thuis met vista 64bit, ik had al wat mapjes gedeeld omdat ik ook gebruik maak van ps3mediaserver i.c.m. mijn ps3 om media af te spelen.
Ik heb op de xtreamer verbinding gemaakt met mijn pc (eenmalig username/ww ingevuld) en ik kon zonder problemen mijn bestanden benaderen en afspelen.
Ik heb een aantal files geprobeerd, voornamelijk 720 en 1080p mkv files en dvd iso's.
Alles speelde zonder problemen af, de beeldkwaliteit is geweldig en de snelheid is ook echt SUPER.
Een nadeel waar ik tegen aan liep is dat je op de xtreamer het volume op maximaal moet zetten en vervolgens moet ik het colume van de versterker ook nog eens veel hoger zetten als bij bv mijn ps3 om een beetje normaal niveau geluid te krijgen.
Daarnaast vind het ik het geluid wat uit de xtreamer komt wat dof klinken, ik weet niet precies waar dit aan ligt, misschien is hier wel een oplossing voor.
De fan hoor ik nauwelijks, alleen als ik met mijn oor ernaast ga hangen hoor ik heel licht gezoem
Verder is het zo dat dit ding een media speler is en ik luister mijn media meestal op een vrij hoog volume niveau af dus ik heb er totaaal geen last van.
Ik heb tevens een externe usb schijf aangesloten, ook hier vanaf kan ik zonder problemen bestanden afspelen.
De rede waarom ik de xtreamer aangeschaft heb is omdat ik via de ps3mediaserver software regelmatig tegen het probleem aanliep dat de audio en video out of sync raakten waardoor je iemand ziet praten in een film en de audio niet gelijk loopt, dit vond ik zo frustrerend.
Hier heb ik met de Xtreamer helemaal geen last meer van.
Verder heb ik een aantal online services getest, ik kon echter op geen van de trailer sites HD materiaal afspelen in 720 of 1080p formaat, weet iemand welke trailer site (die ondersteund wordt) dit wel kan?
Ik zal binnenkort verder gaan spelen met het apparaat, er valt nog genoeg te ontdekken.
Anoniem: 312475
Als het klopt dat ik die uit kan zetten als ik nog geen interne HD heb, scheelt dat, maar ik was wel van plan om deze aan te schaffen. Ik vrees nu al het ergste. Zal later even een filmpje posten met herrie van de fan. Echt niet normaal.
Ga nu eens kijken of ik wat bestanden via USB en/of netwerk kan afspelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 312475 op 10-09-2009 12:21 ]
Want de processor wordt verder niet heet, ook niet met HD materiaal?gertitombo schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:28:
[...]
Als je geen interne HD in heb gebouwd. Kun je de FAN uitzetten!
Nederlands is makkelijker als je denkt
De Realtekchip, die de decoding afhandelt, is voorzien van een flinke heatsink. Er wordt op het Xtreamer-forum inderdaad beweerd dat je de ventilator kunt uitzetten als je geen HD in de Xtreamer hebt geplaatst.SeatRider schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:29:
[...]
Want de processor wordt verder niet heet, ook niet met HD materiaal?
Ik ga er geen schijf in doen
Nordcore schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:47:
Ik heb op 27-08-2009 mijn xtreamer besteld en kreeg hem gisteren, 09-09-2009, dus binnen.
De fan hoor ik nauwelijks, alleen als ik met mijn oor ernaast ga hangen hoor ik heel licht gezoem
Het lijkt wel een lot uit de loterij, je moet het blijkbaar echt treffen met die fan.Anoniem: 312475 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:15:
Vandaag mijn Xtreamer ontvangen. Snel aangesloten, nog weinig kunnen proberen, want ik erger me nu al groen en geel aan de jankende herrie die de fan maakt. Het maakt daarbij niet uit of ik hem op het voetje heb of dat ik hem neerleg. Het lijkt wel of ik een 6 jaar oude PC aan heb staan...
Ik vond het geluid ook zacht. In de instelling onnder AV tab heb ik het volgende bij DIGITAL OUTPUT :[b][message=32553763,noline]Nordcore schreef op donderdag 10 september 2009 @ Een nadeel waar ik tegen aan liep is dat je op de xtreamer het volume op maximaal moet zetten en vervolgens moet ik het colume van de versterker ook nog eens veel hoger zetten als bij bv mijn ps3 om een beetje normaal niveau geluid te krijgen.
Daarnaast vind het ik het geluid wat uit de xtreamer komt wat dof klinken, ik weet niet precies waar dit aan ligt, misschien is hier wel een oplossing voor.
DTS/AC3/WMA 5.1 CH gezet!
Geluid is nu goed bij mij.
Jamesbond007uk
Omdat dit nog wel een tijdje kan duren begin ik toch meer geintresseerd te raken in de Xtreamer.
Nu weet ik dat hij geen Blu-Ray structuur kan spelen maar dat hij wel de losse M2TS file kan spelen.
Is er ook al een manier om daar de subtitles bij te krijgen ? Bijv door op de een of andere manier de subtitles uit de Blu-Ray te halen en te converteren naar een formaat wat Xtreamer wel aan kan ?
Dat wordt hij wel! Het wordt aangeraden altijd de fan aan te laten, liefst op middle.SeatRider schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:29:
[...]
Want de processor wordt verder niet heet, ook niet met HD materiaal?
Beauty is in the eye of the beerholder
Bij mij hetzelfde. FAN uitzetten of een mod uitvoeren!Anoniem: 312475 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:15:
Vandaag mijn Xtreamer ontvangen. Snel aangesloten, nog weinig kunnen proberen, want ik erger me nu al groen en geel aan de jankende herrie die de fan maakt. Het maakt daarbij niet uit of ik hem op het voetje heb of dat ik hem neerleg. Het lijkt wel of ik een 6 jaar oude PC aan heb staan...
Als het klopt dat ik die uit kan zetten als ik nog geen interne HD heb, scheelt dat, maar ik was wel van plan om deze aan te schaffen. Ik vrees nu al het ergste. Zal later even een filmpje posten met herrie van de fan. Echt niet normaal.
Ga nu eens kijken of ik wat bestanden via USB en/of netwerk kan afspelen.
Jamesbond007uk
Leverancier van Xtreamer heeft aangegeven dat het geen kwaad kan om de FAN uit te zetten als je GEEN interne HD heb! Ik heb gister de hele dag en vanmorgen films gekeken, achter elkaar zonder enig probleem.HellBeast schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:21:
[...]
Dat wordt hij wel! Het wordt aangeraden altijd de fan aan te laten, liefst op middle.
Jamesbond007uk
ik vraag mij alleen af of de mensen die vinden dat de fan te veel herrie maakt ook een goede surround set hebben. Ik kan me voorstellen dat als je geen geluidsset hebt en de ingebouwde speakers van je tv gebruikt je last kan hebben van een zoemend geluid maar de meeste mensen hebben toch gewoon een versterker met surround set lijkt mij?Crusader schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:26:
[...]
[...]
Het lijkt wel een lot uit de loterij, je moet het blijkbaar echt treffen met die fan.
En de meeste mensen die de xtreamer kopen die spelen daar toch media mee af en ik neem aan op een dusdanig hoog volume dat zo'n fan daar nooit bovenuit kan komen...?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik alleen tijdens het afspelen van media bewust geluisterd heb naar de fan en dan hoor ik hem echt niet, alleen als ik mijn oor er vlakbij hou, het zou best kunnen dat als je niks afspeelt dat het geluid wat harder is, ik zal dit vanavond even testen als ik thuis ben.
Maar nogmaals, als bv blijkt dat je hem dan wel hoort, zou ik dit geen probleem vinden.
De buitenkant wordt bij mij goed heet, niet pijnlijk, maar wel erg warm.gertitombo schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:25:
[...]
Leverancier van Xtreamer heeft aangegeven dat het geen kwaad kan om de FAN uit te zetten als je GEEN interne HD heb! Ik heb gister de hele dag en vanmorgen films gekeken, achter elkaar zonder enig probleem.
Dat is een goed ding, dat betekend dat hij veel warmte via de buitenkant kwijt raakt, toch?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
die setting had ik gisteren al gevonden maar die is al toegepast :-)gertitombo schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:53:
[...]
Ik vond het geluid ook zacht. In de instelling onnder AV tab heb ik het volgende bij DIGITAL OUTPUT :
Ik heb begrepen van "xtreameradmin" op het xtreamer forum dat sowieso bij het spelen van HD content ook de fan aan moest ivm warmteontwikkeling. Maargoed, hou ons op de hoogte als hij stuk gaat iig. (Ik hoop het niet voor je)gertitombo schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:25:
[...]
Leverancier van Xtreamer heeft aangegeven dat het geen kwaad kan om de FAN uit te zetten als je GEEN interne HD heb! Ik heb gister de hele dag en vanmorgen films gekeken, achter elkaar zonder enig probleem.
Mijn FAN maakt zoveel herrie dat mijn 5.1 DTS surround het niet kan verbergenNordcore schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:32:
[...]
ik vraag mij alleen af of de mensen die vinden dat de fan te veel herrie maakt ook een goede surround set hebben. Ik kan me voorstellen dat als je geen geluidsset hebt en de ingebouwde speakers van je tv gebruikt je last kan hebben van een zoemend geluid maar de meeste mensen hebben toch gewoon een versterker met surround set lijkt mij?
En de meeste mensen die de xtreamer kopen die spelen daar toch media mee af en ik neem aan op een dusdanig hoog volume dat zo'n fan daar nooit bovenuit kan komen...?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik alleen tijdens het afspelen van media bewust geluisterd heb naar de fan en dan hoor ik hem echt niet, alleen als ik mijn oor er vlakbij hou, het zou best kunnen dat als je niks afspeelt dat het geluid wat harder is, ik zal dit vanavond even testen als ik thuis ben.
Maar nogmaals, als bv blijkt dat je hem dan wel hoort, zou ik dit geen probleem vinden.
Jamesbond007uk
Ja zeker, na 1 dag was de buitenkant nog wel lekker warm. Maar werdt zeker niet te heet, hoorTukk schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:33:
[...]
De buitenkant wordt bij mij goed heet, niet pijnlijk, maar wel erg warm.
Dat is een goed ding, dat betekend dat hij veel warmte via de buitenkant kwijt raakt, toch?
Jamesbond007uk
Bij mij staat de xtreamer in de slaapkamer, geen surround set of wat dan ook. Ook in complete stilte hoor ik de Xtreamer niet met de fan op middle. Ik heb het getroffen met die fan, het is nog de eerste batch ook.Nordcore schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:32:
[...]
ik vraag mij alleen af of de mensen die vinden dat de fan te veel herrie maakt ook een goede surround set hebben. Ik kan me voorstellen dat als je geen geluidsset hebt en de ingebouwde speakers van je tv gebruikt je last kan hebben van een zoemend geluid maar de meeste mensen hebben toch gewoon een versterker met surround set lijkt mij?
Maar kan me wel voorstellen dat fluiten of piepen van de fan irritant is, de fan van m'n oude Xbox (XBMC) in de woonkamer hoor ik wel en daar heb ik een prima surround geluidsinstallatie staan.
Ik blijf er dus bij dat je gewoon mazzel moet hebben
[ Voor 13% gewijzigd door Crusader op 10-09-2009 18:56 ]
Dat heb ik ook, echter waar zit die instelling in de Xtreamer om het volume op max te zetten?Nordcore schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:47:
Een nadeel waar ik tegen aan liep is dat je op de xtreamer het volume op maximaal moet zetten en vervolgens moet ik het colume van de versterker ook nog eens veel hoger zetten als bij bv mijn ps3 om een beetje normaal niveau geluid te krijgen.
Helaas heb ik een 2 kanaals set...gertitombo schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:53:
Ik vond het geluid ook zacht. In de instelling onnder AV tab heb ik het volgende bij DIGITAL OUTPUT :
Ik heb het apparaat nu 2 dagen in gebruik.
Na het lezen van alle ellende in diverse fora was ik al op het ergste voorbereid en bij de eerste keer dat ik het apparaat aanzette hoorde ik inderdaad de fan, maar toen ik het apparaat ondersteboven hield was het geluid al een stuk minder. Op deze manier is de airflow ook veel natuurlijker, warme lucht gaat omhoog en als de fan aan de bovenkant lucht uitblaast helpt de fan bij de natuurlijke luchtstroom i.p.v. tegen te werken door de lucht aan de onderkant eruit te willen zuigen. Het voetje heb ik nu gewoon met klitte-band op het harddisk dekseltje geplakt en mijn xtreamer staat nu dus ondersteboven.
Ik heb een 500GB 'WD scorpio bleu' ingebouwd (volgens storage-review de zuinigste en de minst warme). Voor de test heb ik express de fan op 'low' gezet.
Na een paar uur bestanden naar de xtreamer kopiëren over het netwerk, terwijl hij gewoon een film stond af te spelen is de temperatuur niet erg hoog geworden. Er komt gevoelsmatig koude lucht uit het fannetje en de buitenkant van het kastje wordt wel iets warm, maar niks bijzonders.
Misschien heb ik geluk met de fan, maar ik ben tevreden met deze eenvoudige 'tweak' zonder sloopwerk en ga het zo maar eens een poosje proberen.
Ook heb ik hier en daar wat gelezen over een matig functionerende afstandbediening. De originele AB lijkt een kort bereik te hebben en moet je goed richten. Ik gebruik echter een Logitech-Harmony en daarmee gaat de bediening een stuk makkelijker. Je hoeft hem niet zo precies te richten en reageert vanaf grotere afstand.
Gegroet,
Een tot nu toe tevreden xtreamer klant.
Hmmm..... te vroeg gejuigd! We zijn een dag later, drie dagen oud dus, ik zet m'n xtreamertje aan en wordt begroet door een fan met een pokke herrie !! Lijkt wel of het lagertje nu al versleten is.
Ik heb nu ook maar het kastje opengemaakt en de fan vervangen.
Originele fan: Young Lin DFS251012M ( 1,3watt )
vervangen door: Sunon KDE1202PFB2-8 ( 0,7watt )
Deze zal wel minder lucht verplaatsen maar ik probeer gewoon wat het wordt. Zelfs op de stand "high" is hij nauwelijks hoorbaar.
[ Voor 12% gewijzigd door mxhans196 op 11-09-2009 18:30 ]
Deze tekst niet lezen !
ja dat is idd wel een bummer, kutzooi.gertitombo schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:46:
[...]
Ja zeker, na 1 dag was de buitenkant nog wel lekker warm. Maar werdt zeker niet te heet, hoor
ik vermoed dat je gelijk hebt, maar wat niet is kan nog komen...Crusader schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:54:
[...]
Bij mij staat de xtreamer in de slaapkamer, geen surround set of wat dan ook. Ook in complete stilte hoor ik de Xtreamer niet met de fan op middle. Ik heb het getroffen met die fan, het is nog de eerste batch ook.
Maar kan me wel voorstellen dat fluiten of piepen van de fan irritant is, de fan van m'n oude Xbox (XBMC) in de woonkamer hoor ik wel en daar heb ik een prima surround geluidsinstallatie staan.
Ik blijf er dus bij dat je gewoon mazzel moet hebben
ik heb gisteren de speler alleen aangezet zonder ander geluid en moet echt constateren dat ik hem nauwelijks tot niet hoor...ik denk dat ik dan ook mazzel heb gehad.
op de afstandsbediening ;-)musicfreak schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:18:
[...]
Dat heb ik ook, echter waar zit die instelling in de Xtreamer om het volume op max te zetten?
Ik las een paar pagina's terug iets over problemen met subtitles en M2TS files, gaat dat met de nieuwste firmware al beter ?
Ik sta namelijk op het punt om een xtreamer te kopen en ben me bewust dat er nog veel aan gesleuteld wordt maar zou het toch wel fijn vinden als de subtitles het gewoon doen
[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 11-09-2009 13:32 ]
Ik zit te denken om dit optisch te doen, daar ik die kabel in huis heb. Zitten hier beperkingen aan? Misschie ndat mp3's dan niet spelen? Of DVD;s met alleen stereo geluid?
Of gaat dit apparaat er goed mee om? Ik moet hem nog binnen krijgen morgen :-)
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
[ Voor 52% gewijzigd door TF op 11-09-2009 16:10 ]
De fan maakt bij mij geen hinderlijk geluid!
Als ik ervaringen heb geef ik dat direct door.

Edit:
1e bevindingen
+ Snel met opstarten
+ Werk super met HDMI en TOSLINK
+ 1080p zonder stotteren hier (lan-kabel)
+ Apparaat spreekt voor zich
+ Internet optie erg goed!
- Het duurt erg lang voordat mijn share in beeld komt bij 'NET'. Server 2008R2 moet het vanaf komen. Misschien valt daar nog te tunen
- Die afstandsbediening. Mijn hemel, ben blij dat ik nu de Harmony gebruik wat een drama
- Die fan heb ik uit gezet, leek erg stil maar is toch pittig aanwezig
[ Voor 45% gewijzigd door TF op 12-09-2009 15:13 ]
Oeps, hoe logisch! Heb 'm maximaal gezet qua volume, dat gaat een stuk beter. Wel vind ik het geluid nog niet helemaal top: veel bas, iets te weinig dynamiek. Ik ga het nog eens goed testen.
Ja het is toch anders he, met de fan aan.TF schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:18:
ik heb hem net binnen. Voor de geintresseerde nog even een foto van de achterkant.(ziet er heel ander uit ) Net iets beter te zien dan in de OP.
De fan maakt bij mij geen hinderlijk geluid!
...
- Die fan heb ik uit gezet, leek erg stil maar is toch pittig aanwezig
Toch maar een weblog?
Bedieningsgemak is aanwezig, alles voelt redelijk 'snappy' aan en het werkt gewoon voor een prijs die ik het absoluut waard vind.
[ Voor 88% gewijzigd door Tukk op 12-09-2009 20:03 ]
daar zeg je wat, de mensen die klagen over de luide fan, hebben die 'm op high of medium staan?TF schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:56:
aan de andere kant, als je de fan op een lage stand zet. dan hoor je hem ook niet tijdens een film. En dan heb je toch wat koeling.
Dacht dat de meesten 'm wel op medium hadden, maar weet het niet zeker.
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
Om een vergelijking te maken. Mijn HD-DVR van UPC maakt meer kabaal en mijn oude DVICO 4000P was absloluut geen spat stiller dan de xtreamer.
Als ik een film kijk heb ik het geluid over de versterker er ook lekker bij aan staan, dan hoor ik hem al helemaal niet meer.
Als je het apparaat alleen voor foto's bekijken gebruikt kan ik me er iets bij voorstellen, maar dat lijkt me niet!
Verder in gebruiksgemak een verademing bij mijn oude dvico. De xtreamer onthoudt van alle content tenminste waar je gebleven bent en schakelt zich niet helemaal uit als hij het even zwaar heeft, of hij heeft het gewoon niet zwaar.
Ja, waarom zou je 'm ook uitzetten in het setup menurowicom schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:53:
Dat gezeur met die fan.... Ik heb vrijwel direct na aankoop de connector van de fan losgetrokken van het mainboard...
Anoniem: 187116
Kan met de Xtreamer ook gekeken worden naar bijv. eredivisielive (pay per view) via Internet? Of bijvoorbeeld Uitzending gemist?
Met die ondersteuning wordt het natuurlijk wel een heel interessante gadget.
zit er native niet in. Maar gezien het open-source wordt is dat wel een goede mogelijkheid natuurlijk!!Anoniem: 187116 schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:44:
wat ik mij na het lezen van dit topic afvraag is het volgende:
Kan met de Xtreamer ook gekeken worden naar bijv. eredivisielive (pay per view) via Internet? Of bijvoorbeeld Uitzending gemist?
Met die ondersteuning wordt het natuurlijk wel een heel interessante gadget.
Ik heb een mts file met een aparte ondertiteling str file. Als ik dan de mts (of m2s weet neit precies meer) start. Dan loopt de ondertiteling totaal niet gelijk. Het begint direct met de film zegmaar, terwijl er nog niets gezegd word.
Dan kan ik de ondertiteling wel vertragen maar dit heeft natuurlijk 0 zin als het al 5 minuten op voor loopt.
Kijk eens in de SRT-file naar de timing. Het klinkt alsof je een verkeerde SRT-file gebruikt.TF schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:24:
wat ik niet helemaal begrijp...
Ik heb een mts file met een aparte ondertiteling str file. Als ik dan de mts (of m2s weet neit precies meer) start. Dan loopt de ondertiteling totaal niet gelijk. Het begint direct met de film zegmaar, terwijl er nog niets gezegd word.
Dan kan ik de ondertiteling wel vertragen maar dit heeft natuurlijk 0 zin als het al 5 minuten op voor loopt.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Anoniem: 231122
idd.. dat ligt waarschijnlijk gewoon aan je externe srt.. Zorg dat hij gemaakt is voor dezelfde rip.. (dan hebben ze namelijk dezelfde fps)pven schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:43:
[...]
Kijk eens in de SRT-file naar de timing. Het klinkt alsof je een verkeerde SRT-file gebruikt.
Ik krijg het niet voor elkaar

productreview: Xtreamer Mediaplayer review door onok
Net even gelezen. Volledig mee eens. Check effe mijn reaktie op het voetje probleem.onok schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:27:
Ik heb inmiddels een review geschreven over de Xtreamer:
productreview: Xtreamer Mediaplayer review door onok
Anoniem: 317631
What's new in 1.0.3 Xtreamer firmware:
1. Folder lock(Setup->System->Lock Control)
- Folder access control using password.
- Default password: 0000
2. NAS mode(Setup->System->Power Mode)
- Power Off: if press “Power” button, always power off
- NAS Mode: if press “power” button, go to NAS mode.
- Confirm Window: if press “power” button, appear pop up window for selection.
3. Cover.jpg/Folder.jpg support.
- If exist Cover.jpg/Foler.jpg inside folder, it will show that image in preview area when folder is selected.
- If there is no image with selected music file and cover.jpg/foler.jpg exist inside same folder, it will show that image in music jukebox area.
4. Subtitle font/outline color support.
- Basic color selection(White, Red, Green, Blue, Yellow, Magenta, Aqua, Purple, Gray, Black)
- Advance color selection(Manual select RGB 24 bits color support)
5. Time skip support during movie playback using navigation button.
- up: +3 minutes, down: -1minute, left: -10 seconds, +30 seconds
6. Display HDD/USB/NAS/UPnP/FTP/Wired/Wireless status in Home menu.
Other changes:
Improvements:
7. DDNS unregister option to remove DDNS.
8. Manual setting of Fan speed option added in Setup->MISC->Fan Speed->Manual.
- User can set Fan speed from 0~50.(0 for off)
9. Information window is 5 pixel down from top margin during video/photo playback
10. If there is no Foler.jpg/Cover.jpg then it will show any jpg file(from that folder) as preview.
11. “Home” key will not work during video/photo playback.
12. Manual fan speed setting in NAS mode application.
13. “Sync Subtitle” button function swap.(Right sync button: + sync, Left sync button: - sync)
14. Symbolic help is added in subtitle popup window.
15. OSD text updated.
16. NFS mount is possible if there is no HDD (internal or external) or USB drive.
- Media Library->NFS Shortcut menu added to browse NFS mounted directory.
- Media Library->NFS Shortcut will be disabled if there is no NFS mount.
- NFS mount option with USB drive/USB HDD removed.
17. Media Library->HDD will be disabled if there is no internal HDD.
18. Change index number in file browser.
- Upper folder index is 0. File or folder starts from index 1.
19. UPnP Server boost function replaced with NAS Mode and can be executed from web.
20. FTP server start/stop timing reduced and better access support
- Independent from UPnP Media Server in setup menu.
21. Korean channels added in Internet menu.
22. Remove My_Neighbors’ in NET item list.
Bug fixed:
23. If we set HDMI Audio off, after reboot HDMI Audio works again.
24. Delete key bug fix in wireless security key input window.
25. If folder is locked, jpg files inside that folder will not appear in preview window.
26. Incorrect functioning of “left”/”right” button in DVD navigation menu.
27. Too big space in subtitle text after some special character like: é and others.
28. Don’t asks for login option(if not logged in) while using exact file URL from remote location.
29. NFS share unmount/delete bug fixed
30. NFS handshake delay bug fixed.
31. Latin character incorrect display fixed.
32. System crash while entering USB device in file manager.
33. Backup/Restore/Reset functions support also for NFS and Live IP from setup of web.
34. Samba free disk space display bug fixed.
- It can show total free disk space of all device(internal/external HDD).
- Each device free disk space can’t support.
- Total size not supported yet.
35. Real audio(.ra) file removed from video category.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Some improvements from 1.0.3B3
1. DDNS unregister option to remove DDNS.
2. Manual setting of Fan speed option added in Setup->MISC->Fan Speed->Manual.
- User can set Fan speed from 0~50.(0 for off)
3. Information window is 5 pixel down from top margin during video/photo playback
4. If there is no Foler.jpg/Cover.jpg then it will show any jpg file(from that folder) as preview.
5. “Home” key will not work during video/photo playback.
6. Manual fan speed setting in NAS mode application.
7. “Sync Subtitle” button function swap.(Right sync button: + sync, Left sync button: - sync)
8. Symbolic help is added in subtitle popup window.
9. OSD text updated.
[ Voor 98% gewijzigd door Hugo op 16-09-2009 21:14 ]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Uhmz, is dat ge-fixed of is dat juist bewust zo gemaakt? Ik vind het wel handig dat ik vanuit een film meteen naar het menu kan.“Home” key will not work during video/photo playback.
Fan op handmatig gezet en standje 01. Nog steeds lawaai, maar ja.
Na een herstart is het lawaai plots weg, maar volgens mij draait de fan dan ook niet meer bij die lage setting.
Moet ik nog even checken.
Update: Na controle blijkt bij een herstart de fan inderdaad niet meer te draaien. Hij stopt ermee na het verschijnen van het hoofdscherm.
Kom al gelijk de eerste "bug" tegen. Als je een Youtube (of welk ander filmpje) wilt afspelen, dan hikt ie en gaat ie naar het Home scherm. Geen filmpje dus. Je hoort dan tegelijkertijd de fan een tandje hoger draaien. De fan setting blijkt naar Middel gegaan te zijn.
Daar heeft iemand een paar regeltjes code verkeerd aan elkaar geknoopt.
Edit: Deze bug treed ook al op in firmware 1.02 lees ik net op het Xtreamer forum. Maar ik had er geen last van, nu helaas wel. Steeds meer mensen melden het in het 1.03 topic op Xtreamer.net
Ik zal hem nog eens resetten en opnieuw alles instellen. Gaat alleen vandaag niet meer, want vrouwlief heeft de TV in beslag genomen.
[ Voor 27% gewijzigd door Masimo op 17-09-2009 22:29 . Reden: toevoeging / update ]
Helpt die 24p aan/uit setting dan niet?Gabliboeba schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:18:
Nog steeds geen 24p fix? Sjongejonge...
Anoniem: 282395
[ Voor 161% gewijzigd door Edmin op 18-09-2009 10:20 ]
Lees maar even over de verzendproblemen van de xtreamer, en trek je conclusies.Vecodo schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:51:
Ik ben een beginneling op het gebied van NMT.
En naar mijn weten kan de Xtreamer wel bijna alles wat ik zou willen van een NMT.
Ik ben overgehaald om hem aan te gaan schaffen.
Nu had ik de vraag hoe ik hem het beste kan bestellen (volgens mij zijn alle leverings problemen nu namelijk opgelost ) Als ik het appartaat via de Nederlandse website of Nederlandse dealer bestel ben ik 140 euro kwijt
120 euro voor het apparaat
20 euro voor de WIFI antenne
(vaak geen of 2 euro verzendkosten)
Maar op het moment dat ik de Xtreamer bestel via de internationale website ben ik in totaal 120 euro kwijt.
100 euro voor het apparaat + gratis wifi antenne
20 euro verzend kosten
Wat zouden jullie aanraden ?
Internationaal bestellen betekent lange levertijd+RMA welke je ook internationaal moet opsturen. Lokaal bestellen heb je kopersbescherming en NL-rechten. Wat is het je waard?
ik had hem op 27-08 besteld en kreeg hem 2weken later geleverd.
ik vind dat wel meevallen.
Reageren op slechte posts doen we dmv de TR knop, niet op deze manier.
[ Voor 25% gewijzigd door Edmin op 18-09-2009 10:20 ]
Geen problemen mee. Wat voor parameters gebruik je?kmf schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:39:
Hebben jullie met 1.03 betere ervaringen met connecten naar NFS? Zowel richting mijn nas als mijn linux-server lukte een NFS-mount niet (ik wil dus de NFS van de server mounten op de xtreamer)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om de Xtreamer te bespreken en ervaringen te delen.
Voor vragen en opmerkingen over je bestelling, levertijden en andere aanverwante zaken is er *geen* plaats. Ook slowchat hoort hier niet thuis.