(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
hier kon u advertentie staan
What the BBQsaurusrex?

[ Voor 20% gewijzigd door Omnyakom1 op 07-10-2009 16:10 ]
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Aah, moet ik zeker via de bios uitschakelen?BrammT schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:09:
Dat komt door EIST ( Intel Speed Stepping, als je niet stressed klokt ie automatisch terug.;)
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Bedankt nogBrammT schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:11:
Ja, heel simpel..
http://kooola.nl/crap/DSC01774.JPG
Update

Iemand een idee hoe ik hem toch weer op 4.0 GHz kan krijgen. Oowja, ik ben ook bekend met het EIST gebeuren en ook dat staat goed.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Edit; net ook Coretemp gedraaid en ook hij zegt 2999MHz (333.32 X9.0)
[ Voor 13% gewijzigd door JKratos op 08-10-2009 18:52 ]
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Clock: 4392Mhz | CPU: E8400 | Batch: #Q820A650 | vCore: 1.367 | Max temp: 61° | Cooling: CM Hyper 212 @ low speed | joker-nl

Voeg mij maar toe
Hopelijk krijg ik hem volgende week ook op 4.5 ghz stabiel
[ Voor 39% gewijzigd door thijssie op 08-10-2009 20:50 ]
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Dankjewel
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Ben nu weer terug gegaan naar bios versie F8 die ik voorheen ook had, met de hoop dat dit het op zou lossen. maar helaas. 't zelfde euvel. Had net ook nadat ik de bios weer naar wens had ingesteld van die piepjes als die herstarte. Volgens handleiding van t mobo betekent het of videokaart zit niet goed of 'power' niet goed. Videokaart zal t niet zijn want as we speak zit ik naar men beeldscherm te kijken en achter de betreffende pc te werken.Jejking schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:42:
Pak eens een ander tooltje om het te bevestigen, CoreTemp/RealTemp/CPU-Z? De laatste flipt ook wel eens met halve multipliers zoals hier op mijn Q9550 (laat 8x zien terwijl het 8.5x is)
Heb ook de stroomkabel er al uitgetrokken en er terug in maar tevergeefs. Hij start dan weer opnieuw op en start dan door met de default setings en dan werkt alles prima... maar helaas wel op 3 GHz ipv 4.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=750873
niet stabiel tho
[ Voor 50% gewijzigd door KooolaNL op 10-10-2009 22:05 ]
Hoogst bootable? Of op weg naar stabiel?
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Zal straks als ik thuis ben me instellingen posten die ik de laatste keer gebruikte. Heb nu tijdelijk 3.8ghz stabiel.
Vandaag maar is een extra fan in me kast gehangen (totaal: 9 inc 3 buiten me kast voor de radiator), wordt me NB 'maar' 38 graden ipv 45+ (wat ik te warm vind).
Me cpu komt nu gek genoeg niet meer boven de 42 onder load, terwijl me idle 36/37 is (wat dnek ik niet klopt want dat is idle@3Ghz en ook op 4Ghz exact hetzelfde en op 3Ghz stress wordt ie niet warmer als idle).
Morgen me ocz-mem-cooler die ik om ga toveren tot northbridge koeler, me mem moet niet zeuren die wordt niet OCed
@KooolaNL:
Ziet het er bij jouw toch een stuk netter/mooier uit (niet er op klikken dat is gigantisch lelijk, G1 is niet voor foto's gemaakt XD):

[ Voor 35% gewijzigd door watercoolertje op 12-10-2009 18:31 ]
Ander ideetje... vervang de CMOS-batterij (knoopcelformaat+). In de CMOS staan de settings, als het ding zonder stroom zit dan vallen alle system settings weg en grijpt je mobo automatisch terug naar de default. Oftewel: 3GHz. Miracle solved?JKratos schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:31:
[...]
Ben nu weer terug gegaan naar bios versie F8 die ik voorheen ook had, met de hoop dat dit het op zou lossen. maar helaas. 't zelfde euvel. Had net ook nadat ik de bios weer naar wens had ingesteld van die piepjes als die herstarte. Volgens handleiding van t mobo betekent het of videokaart zit niet goed of 'power' niet goed. Videokaart zal t niet zijn want as we speak zit ik naar men beeldscherm te kijken en achter de betreffende pc te werken.
Heb ook de stroomkabel er al uitgetrokken en er terug in maar tevergeefs. Hij start dan weer opnieuw op en start dan door met de default setings en dan werkt alles prima... maar helaas wel op 3 GHz ipv 4.
Thanx, maar ook dat heb ik geprobeerd. En hijs idd weer terug gegaan naar 3GHz en en ben nu zelf weer langzaam aan, aan t over clocken weer. zit nu op 3.45 GHz. Had hem eerst weer gelijk op 4GHz gezet maar toen wilde die niet meer booten en vanaf 3.2 GHz wel dus vanaf daar weer rustig omhoog, richting de 4.Jejking schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:04:
[...]
Ander ideetje... vervang de CMOS-batterij (knoopcelformaat+). In de CMOS staan de settings, als het ding zonder stroom zit dan vallen alle system settings weg en grijpt je mobo automatisch terug naar de default. Oftewel: 3GHz. Miracle solved?
Edit; net op 3.55 GHz gezet maar kreeg een BSOD tijdens het booten van Windows. Nu weer terug op 3.42 en draait weer prima.
[ Voor 8% gewijzigd door JKratos op 13-10-2009 22:14 ]
En op wat voor voltage draai je? Je moet uiteraard niet alleen je FSB verhogen maar ook je VcoreJKratos schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:37:
[...]
Thanx, maar ook dat heb ik geprobeerd. En hijs idd weer terug gegaan naar 3GHz en en ben nu zelf weer langzaam aan, aan t over clocken weer. zit nu op 3.45 GHz. Had hem eerst weer gelijk op 4GHz gezet maar toen wilde die niet meer booten en vanaf 3.2 GHz wel dus vanaf daar weer rustig omhoog, richting de 4.
Edit; net op 3.55 GHz gezet maar kreeg een BSOD tijdens het booten van Windows. Nu weer terug op 3.42 en draait weer prima.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Moet ik soms ook iets uitschakelen in Windows XP/7 of Ubuntu?! Ik krijg BSOD-tjes op mijn Windowsjes en Ubuntu piept dat hij een bepaald apparaat niet kan vinden.
Oh ja het moederboard is een MSI-7366 (Nvidia Geforce 7050-chipset). Als iemand een tip heeft ik hoor het graag
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Verwijderd
10x420,is ook gelijk het maximale wat ik uit dit fijne M-atx mobo kan halen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 14:26 ]
Wel dat gare moederbordje kan officieel kennelijk alleen DDR2 667 mhz aan, dus met 800 was ik al aan het overklokken...maar wel stabiel verder. Even teruggezet op 667 Mhz en Ubuntu wil wel booten, met de melding dat het ineens geen cpukloksnelheid meer kan instellen. Ja dat was nu net de bedoeling. Windows nog steeds dikke reboot.nedernakker schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 06:57:
klinkt dan alsof er ergens iets niet goed stat met je cpu instellingen, want vastlopers door eist lijkt me sterk.. wat voor settings gebruik je nog meer?
CPU instellingen, ik heb nog steeds ACPI aanstaan want ik geloof dat dat nog grotere problemen oplevert als je dat zomaar uitzet. C01 settings of zo kan ik helemaal niet vinden in mijn BIOS.
Het kan je sterk lijken en iedereen die ik het vraag zegt ook van dat heb ik nog nooit gehoord, maar het gebeurt wel...Met EIST superstabiel en zonder EIST blauwe schermen en reboots. Het zal wel een Windows setting zijn geloof ik onderhand.
Mooie achtergrond.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:12:
Clock: 4200Mhz | CPU: E8600 | Batch: #q820a671 | vCore: 1,312 | Max temp: 54° | Cooling: H50 | l0rd-17
10x420,is ook gelijk het maximale wat ik uit dit fijne M-atx mobo kan halen.
[afbeelding]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Doormiddel van de aanshaf van een Q9550 Zal ik hier niet meer zoveel gaan Posten tenzij ik een ander pctje bouw voor de e8500

mvg Kooo
/offtopic mode on

/offtopic mode off
[ Voor 18% gewijzigd door KooolaNL op 23-10-2009 02:36 ]
Ook wel leuke snelheid voor je e8500 alleen het voltage niet echt voor lange tijd een goed idee
-- All science is either physics or stamp collecting
Verwijderd
Toen merkte ik dat mijn NB heel heet was, toen ik in de bios ging kijken zag ik dat de Rampage Formula bios de NB voltage auto veel te hoog had.
Nu draai ik al een tijdje WC en komt hij niet boven de 55 graden.
ATI Raedon Sapphire HD 4890
4GB Kingston Ram DDR 2
AO 400W Voeding
Asus P5k MoBo(Socket 775)
WD 500 GB HDD.
Antec 300 Case
Scythe mugen koeler. (fan werkt op het moment niet)

Hai,
Mijn voltages kloppen niet echt, waar moet ik nu naar kijken?
In de bios heb ik het op 1.4V staan, maar de programma's geven verschillende waarden aan.
Ik zou hem graag op 4.0 gHz krijgen, en qua koeling zou dit ook moeten lukken.
Hij is nog niet hoger gegaan dan 55 graden, en loopt nu op 3.8, daar komt straks ook nog de cpu fan bij. (komt morgen denk ik)
Ik heb de voltage eerder zo hoog gehad met deze voeding (op 1.45V).
Wat kan ik eraan doen?
Kwaliteit van het plaatje is niet denderend. Volgens mij nog wel leesbaar.
CoreTemp leest sowieso niet de Vcore uit, maar de VID en waarschijnlijk zal Al Suite ook zoiets doen.
AMD Nieuwsdiscussie
Hmm kep nog een leuke uit de oude doos
Mag ook in de OP evt.
Clock: 4790Mhz | CPU: E8600 | Batch: #Q?????? | vCore: 1,536 | Max temp: 74° | Cooling: TRUE-120 Black dual fan | peakaboo

Was echt een lekker processortje die E8600... Had ik toen maar WC zoals nu de H50..
Zat in dit systeem trouwens, qua koeling:

[ Voor 43% gewijzigd door peakaboo op 27-10-2009 19:50 ]
Waar dan? Volgens mij mis je dan namelijk nog wat.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja batch weet ik niet meer, kan ik ook niet meer terug zoeken... staat er toch genoeg in die ook geen batch hebben ingevuld? Nja, screenshot staat op mijn tweakers account maargoed anders laat maar hoor-The_Mask- schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:57:
[...]
Waar dan? Volgens mij mis je dan namelijk nog wat.

Of als die 8 uur Prime stabiel is (waar ik niet van uit ga
AMD Nieuwsdiscussie
Validatie kan niet meer, kep die CPU al lang niet meer... maar die OC is wel door mij gedaan-The_Mask- schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:05:
Validatie?
Of als die 8 uur Prime stabiel is (waar ik niet van uit ga) daar een screenshot van.
Is niet dat ik jouw niet geloof, maar anders komen er straks nog van die andere halve garen die met hun paint tekening er ook in willen.peakaboo schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:11:
ik heb toch het bewijs voor mezelf
AMD Nieuwsdiscussie
prima-The_Mask- schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:12:
[...]
Is niet dat ik jouw niet geloof, maar anders komen er straks nog van die andere halve garen die met hun paint tekening er ook in willen.

denk dat ik nog een andere pc inelkaar ga zetten voor paps met de e8500 erin
[ Voor 20% gewijzigd door KooolaNL op 29-10-2009 00:08 ]
Verwijderd

Verwijderd
Helaas word ie echt veel te warm als ik de vcore nog hoger zet ben er zeker van dat die dan makkelijk meer zou kunnen halen, maar voor een cooler van 15 euro mag ik totaal niet klagen
Ik ben wel zo stom geweest de batch niet te noteren en heb geen zin om alles uit elkaar te schroeven om te kijken en een screen te maken met de geugen timings erbij maar deze zijn 5-5-5-15 1:1
Clock: 4302Mhz | CPU: E8500 | Batch: #xxxxxxxx | vCore: 1,355 | Max temp: 64° | Cooling: Hyper TX3 | Zembo

Ik heb hem weer ietsje hoger gekregen, hij loopt nu te primen op deze snelheid en voltages. Het vreemde is dat 501 fsb niet werkt. Mischien een FSB hole?

Loopt nu te primen
Word slechts 60 graden ( Hoge VID 1,25)
[ Voor 8% gewijzigd door thijssie op 24-11-2009 09:07 ]
Heb de bios geupdate met F9 beta en daarna al de settings opnieuw ingesteld.
Draait weer perfect 4 GHz nu, had dus waarschijnlijk een voltage verkeerd staan.
Heb alles op auto gelaten, behalve CPU op 1.31V (VID=1.25V) en Vdram op 2.1V.
Mss maar eens proberen verder te pushen (heb nooit hoger geprobeerd).
*Edit*
Te vroeg victory gekraaid, de overklok op zich werkt perfect. De PC heeft 3 dagen aan een stuk gedraaid, heb zelfs veel gegamed.
Maar vanaf ik de pc een nacht uitzet "verliest" de bios zijn settings.
Alles staat nog zoals het was in de bios en met gewoon in de bios te gaan en save en exit heb ik mijn overklok terug tot ik mijn pc opnieuw afsluit.
Bij reboot blijven de bios settings wel onthouden.
Toch maar eens binnendoen, want volgens mij is het moederbord stuk (heb nog meer dan een jaar garantie).
[ Voor 39% gewijzigd door Engineer Stewie op 30-11-2009 06:53 ]
Maar wat is er aan de hand als muziek bv ff blijft hangen. Of als systeem 2sec niet reageerd?
Ik heb besloten toch maar weer eens te gaan overklokken; de laatste CPU waarbij ik dat gedaan heb was mijn oude Athlon XP 2000+, dat ging toen lekker soepeltjes, en dat systeem draait nog steeds bij mijn oom.
Drie systemen verder draai ik inmiddels met een E8400 op een MSI P6N SLI V2. Ik gok er op dat het geheugen het probleem is, aangezien ik op 3 A-Data chips draai; 2x1 GB (in Dual Channel, begon ik dit systeem mee) en 1x2 GB. De eerste twee zijn uiteraard wel identieke chips, de tweede is duidelijk iets nieuwer.
Het probleem: Ik krijg hem met geen mogelijkheid boven een FSB van 350. Nu is de BIOS op dit moederbord een beetje vreemd; in het Cell menu kan ik wel het CPU voltage aanpassen, maar niet zoals bij de meesten. In plaats van dat ik direct het gewenste voltage in geef, moet ik aangeven hoeveel volt ik meer of minder wil geven? Dit loopt tot 0.3875 zowel naar boven als beneden. Standaard voltage springt vreemd genoeg ook constant op en neer als ik het met CPU-Z bekijk; van 1.136 tot 1.152

EIST was zo'n beetje het eerste wat uit ging toen ik deze processor kocht, dus daar ligt het probleem niet.
350 doet ie probleemloos op stock voltage, geen problemen met prime of wat dan ook; temperaturen verschillen niet of nauwelijks met stock clocks. Vanaf 353 gaat het fout.
Die voltage setting gaat omhoog en omlaag in stapjes van 0.0125 tot de bovengenoemde grenzen. Ik ben tot 0.1 in de plus gegaan (wat meer dan genoeg zou moeten zijn), maar ik krijg hem niet opgestart. Tot 0.0875 komt ie wel tot aan het laden van Windows, waarna ik een BSOD krijg; met +0.1 (1.25 dus grofweg) POST hij niet eens.
Zou mijn geheugen daadwerkelijk zoveel meer voltage nodig hebben? Heb daar verder nog niet mee gespeeld, is er iemand anders met relatief goedkoop geheugen die een gelijksoortig probleem heeft gehad?
Daar kun je zo achter komen, zet de CPU weer op stock en zet het geheugen niet 1:1 met de FSB maar laat het geheugen veel sneller draaien als het geheugen nu wel verder wil ligt het dus niet aan het geheugen.Werelds schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:56:
Zou mijn geheugen daadwerkelijk zoveel meer voltage nodig hebben?
Daarnaast kun je de multiplier ook nog verlagen om te zien of het mobo niet over de 350MHz wil.
Overigens kleine veranderingen in het voltage op de CPU in CPU-z is vrij normaal.
[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 02-12-2009 20:01 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dus met andere woorden, gewoon de stock FSB van 333 (of 1333 met de quad pump) gebruiken, en het geheugen eens op 900 draaien ofzo? Had het nu op 800 gezet terwijl ik de FSB langzaam omhoog krikte-The_Mask- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:00:
Daar kun je zo achter komen, zet de CPU weer op stock en zet het geheugen niet 1:1 met de FSB maar laat het geheugen veel sneller draaien als het geheugen nu wel verder wil ligt het dus niet aan het geheugen.
Daarnaast kun je de multiplier ook nog verlagen om te zien of het mobo niet over de 350MHz wil.
Keek ik ook niet echt van op eigenlijk, kloksnelheden en dergelijke gaan vaak ook wat op en neer, althans bij mijn Pentium EE 955 welOverigens kleine veranderingen in het voltage op de CPU in CPU-z is vrij normaal.
Bijvoorbeeld of iets lager en dan de FSB verhogen.Werelds schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:32:
[...]
Dus met andere woorden, gewoon de stock FSB van 333 (of 1333 met de quad pump) gebruiken, en het geheugen eens op 900 draaien ofzo?
Waarom niet op het laagst? Dan weet je zeker dat je geheugen niet het probleem is.Had het nu op 800 gezet terwijl ik de FSB langzaam omhoog krikte
AMD Nieuwsdiscussie
Nu heb ik mijn cpu op 3,6ghz draaien en in mijn bios mijn voltage op 1.3nowat gezet. Maar CPUZ geeft 1.264v aangegeven. Wat houdt dit in? klopt mijn bios niet?
Stressed zit hij op 53graden. Wat zou ik nog meer kunnen doen? Heb mijn geheugen 1:1 staan, mijn vcore iets verhoogd en de fsb verhoogd naar 400 (x9)
[ Voor 30% gewijzigd door AOC op 02-12-2009 22:45 ]
Niet slomer, ouder. En de gemiddeld iets mindere overklokker.Dark0z schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:41:
Volgens CPUZ heb ik C0 stepping. (De slome stepping toch?)
Bios klopt wel en is ook normaal. Google maar eens op Vdroop en Vdrop.Nu heb ik mijn cpu op 3,6ghz draaien en in mijn bios mijn voltage op 1.3nowat gezet. Maar CPUZ geeft 1.264v aangegeven. Wat houdt dit in? klopt mijn bios niet?
Nog verder overklokken!Stressed zit hij op 53graden. Wat zou ik nog meer kunnen doen?
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 14% gewijzigd door AOC op 09-12-2009 22:55 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verklaart aan de andere kant ook wel mijn belachelijk lage temperaturen, idle zo'n 33-34 (Antec 900-1 met alleen de outtake achter op high). Gooi ik die stofzuiger op m'n videokaart op vol dan kan er nog wel een graadje vanaf als ie idle is
Misschien toch maar eens een ander moederbord halen, nog tips?
Ik denk dat "The Mask" dat 3v verhaaltje sarcastisch bedoelt jongenWerelds schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:33:
Nou, ik kom dus met geen mogelijkheid langs de 3.15 eigenlijk, en het lijkt aan m'n moederbord te liggen. Beetje gesurft en gezocht, en blijkbaar is de NF6xx serie sowieso al geen lekkere overklokker, maar heeft de P6N serie ook nog flinke kuren. De Platinum uitvoering doet het over het algemeen wel lekker, maar de 650i planken (zoals die van mij) schijnen dus willekeurig ontzettend te undervolten.
Verklaart aan de andere kant ook wel mijn belachelijk lage temperaturen, idle zo'n 33-34 (Antec 900-1 met alleen de outtake achter op high). Gooi ik die stofzuiger op m'n videokaart op vol dan kan er nog wel een graadje vanaf als ie idle is
Misschien toch maar eens een ander moederbord halen, nog tips?
3v op een E8xxx serie gaat niet echt goed komen.. En het verbaast me dat jou CPU met zon voltage nog leeft

Ik denk dat een beetje E8xxx cpu tot max 1.5 volt kan gaan. iets hoger kan ook , maar dan heb je op termijn toch wel een enkeltje begraafplaats/RIP te pakken..
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
ik kan vrij hoog gaan, denk 2 volt ofzothijszor schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:01:
3v? dat kan je niet eens instellen op een normaal mobo, en waarneer dit wel kan, is hij stuk voordat je geboot heb.
Dat is als ik overclock met mn E8600 @ 10x400mhz.
Als ik hem 10x4200 laat draaien komt het probleem sneller. 2/3 min.
Waar gaat het hier mis.
E8600 op 1.3v
P35C-ds3r
4gb DDR2 44412 en 55518 geprobeerd. @2.1v
Mem 1:1 strap 2.0
PCIe gelockt op 100
Nieuwste windows 7 drivers
Temps blijven oke CPU 44 graden Chipset max 48.
Heb de voltages van FSB GMCH met +0.1v verhoogd.
Als ik test met orthos op 4.0GHZ dan blijft hij 1.5uur zonder errors.
En als je nu 8 uur Orthos doet. Memtest86+ voor zo'n 5 runs. 10 runs IntelBurntest en nog een uurtje Furmark doet die dat ook allemaal goed?Remco Tr schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:18:
Als ik test met orthos op 4.0GHZ dan blijft hij 1.5uur zonder errors.
AMD Nieuwsdiscussie
Als ie vast loopt hoor ik het geluid (rrrrrrrrrrrrrrr) en beeld loopt vast en krijg daarna grijs beeld.
test nu eerst grondig je systeem of je overklok stabiel is, anders vind je nooit het probleem..
Vandaag 1uur en 40min memtest. 2 passes geen errors.
Heb niet echt tijd om lange test te doen. maar als dat de enige optie is.
EDIT: net 10times burn in test gedaan en kreeg naar 30sec de bekende error. Vcore verhoogt kijken hoe het nu gaat
[ Voor 53% gewijzigd door Remco Tr op 17-12-2009 20:01 ]
Ik heb de HD5850 en die regelt het allemaal zelf airflow in kast is goed en GPU wordt niet heter dan 60 graden.
Ik heb trouwens op het moment exact hetzelfde probleem als DarkOz
Ik kan nu 10 times draaien met intel burnin test. op normal en op maximum.Tekelenburg schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:29:
Hoe is het nu met de verhoogde Vcore dan?
Ik heb trouwens op het moment exact hetzelfde probleem als DarkOz
Dus denk dat het aan vcore lag.
vCore is 1.540 maar dat kan ie makkelijk hebben.
Iddle temps zijn 28 graden loaded 52 graden. (ws. door hoge vid
Ik zal nog wel laten weten of ie stabiel is
nou ja, makkelijk hebben, lage temps betekent niet dat je oneindig kunt opvoeren met de vcore,joker-nl schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:15:
Nu bezig met testen 9 x 512 = 4.6 ghz
vCore is 1.540 maar dat kan ie makkelijk hebben.
Iddle temps zijn 28 graden loaded 52 graden. (ws. door hoge vid)
Ik zal nog wel laten weten of ie stabiel is
1,45 ok, maar op 1,54 is je cpu echt wel aan het degraderen...
nu maar 27 graden iddle
4.6 was niet game stable

Heb hem toch al een tijdje boven de 1.5 vCore gehad maar draait na 1 jaar toch nog perfect.
Ook kan ik hem nog altijd op 1.0 volt op zijn stockspeeds laten werken helemaal stabiel.
Dus of de degredatie 1 jaar minder is op 10 jaar of dat hij binnen 1 jaar kapot is, is me niet duidelijk.
Verwijderd
CPU: E8500
Mobo: Asus P5Q Pro
RAM: 2x2GB OCZ 1066MHz
Koeling: Thermaltake Bigwater 745
Tot op 4.2GHz geraakt, nog niet uitgebreid kunnen testen op stabiliteit, maar na een anderhalf uurtje Orthos en een hele dag COD:MW2 geen fouten of blue screens.
Idle: 27°C-32°C
Load: 48°C-51°C (Orthos)
Hier nog een mooi prentje voor jullie

Groetjes
VID : 1.2500v en vCore is in CPU-Z stressed 1.200v (vCore staat op auto in BIOS).
Koeler is een Tuniq Tower 120 op de laagste ventilator stand.
Klopen deze temps wel? Of denken jullie dat mijn sensoren stuk zijn?
[ Voor 26% gewijzigd door Perzikvrucht op 22-12-2009 15:19 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Tekelenburg op 22-12-2009 18:02 ]
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Lijkt me mooie 24/7 setting.
CPU: E8500
Mobo: Asus P5K-E
RAM: 2x2GB GEIL 1066MHz
Koeling: Tuniq Tower 120
Idle: 31°C
Load: 49°C-51°C (Orthos)
[ Voor 46% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-12-2009 13:45 ]
zit duidelijk overclock potentieel in. ik mis mijn E8400 toch wel zeg....
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Nu even terzake, na ruim een jaar de e8400 in mijn bezit ga ik ook maar eens mijn e8400 OCen. En het gaat fantastisch! (volgens mij).
Ik draai nu 3.8gig op stock cooler. 1.22 volt en HWiNFO32 geeft 63 graden aan als max temp. Prime95 draait nu al 2 uur zonder te crashen, ik ben ondertussen gewoon aan het surfen (en deze post typen) terwijl prime95 draait, tot dusver gaat alles goed.
3.8gig op stock cooler is toch beter dan gemiddeld? Ik vind het achteraf gezien wel zonde, met gamen merk ik niet echt veel verschil, dus khad liever een q6600 gehad (die tenminste nog voordeel heeft bij bepaalde games) of een goedkopere duo core (e5400 bijv.).
Dus na 5 uur prime95 gewoon een screenshotje maken + screenshot van cpu-z en ik sta dan ook in de hall of fame?
en wat zijn de rest van je specs van je pc want als je een 4850 hebt zit er idd geen verschil in heb je een 5870 ofzo dan is t verschil stukke groter