Hebben jullie ervaring met een defecte processor of moederbord na een mislukte overklok?
Ik heb een flink probleem en hoop dat jullie misschien nog een idee hebben

.
Ik was aan het overklokken, redelijk agressief (snel naar hoge snelheden enzo) omdat ik deze processor toch niet zo lang meer zou gebruiken (heb al een 2e hands quad core betaald die als het goed is binnenkort opgestuurd zal worden). Op 400 Mhz FSB op mijn Asus P5B Deluxe, met mijn E8400, bootte niet. Ik dacht dat dat mogelijk aan de FSB strap lag, wat boven de 400 Mhz beter zou moeten gaan. Met meer voltage, 445 Mhz (4Ghz totaal snelheid leek me nml leuk

) en lossere RAM timings bootte mijn PC Windows in.
CPU-Z validation lukte ook. Dat was eerst op een lagere snelheid, hij draaide nml automatisch op een lagere multiplier omdat ik die SpeedStep en dergelijke aan had laten staan. Toen ik Orthos aanzette om de CPU actief te maken om de 4Ghz snelheid te zien, werkte dat even, kon in validaten, en daarna ging mijn PC uit. En sindsdien heb ik geen beeld meer gehad!
Mijn PC gaat aan, ik hoor en zie de fans aangaan, er gaat een LED op mijn mobo, LEDs op mijn videokaart gaan aan. Na een paar tellen gaat hij uit, en start hij weer (heeft hij wel vaker een tijdje gedaan als standaard cold boot gedrag). Geen piepjes (ook niet wanneer ik geen GPU en/of RAM er in heb), maar ik kon geen kast-speaker-aansluiting vinden, en er zit denk ik geen speaker op mijn mobo, dus dat zegt weinig... Er zit geen geluidskaart in (is ook niet geinstalleerd in Windows), dus of hij stiekem zonder beeld boot en een bootgeluid zou maken, kan ik niet weten.
Ik heb een boel dingen geprobeerd. CMOS jumper, de clear jumper terwijl de batterij er uit is, maar nog steeds geen beeld. Omdat het mogelijk leek dat het gewoon de bios was die niet wild resetten heb ik zelfs mijn PC uitgezet, met de stekker uit de voeding, batterij er uit, en beide stroomkabels van het moederbord los (8 pins en 24 pins ofzo), reset jumper gedaan, en meer dan een uur zo laten staan. Nog steeds geen beeld.
Om uit te zoeken wat er eventueel defect is heb ik het geprobeerd met 1 RAM reepje (verschillende reepjes, in verschillende slots), zonder schijven of DVD, verschillende videokaarten, niks lijkt te werken. Het enige dat ik nu nog kan bedenken is dat mijn moederbord defect is, mijn processor defect is, of dat mijn monitor defect is (onwaarschijnlijk, maar dan zou het wel logisch zijn dat ik geen beeld krijg

).
Hardware:
Asus P5B Deluxe
Core 2 Duo E8400
2x2GB PC8500 OCZ ram
Corsair 650W voeding (recent nieuw gekregen van RMA)
Scythe Ninja Plus Rev. B koeler.
Wat ik nog kan proberen, is een leen-monitor er aan hangen, of de PC van een huisgenoot uit elkaar halen en proberen of mijn CPU het wel in zijn C2D PC zou doen bijvoorbeeld, maar dat is iets dat nogal omslachtig is en hij liever niet heeft.
Suggesties? Kan het zijn dat mijn CMOS idd niet gereset is? Iets anders dat defect kan zijn? Zou dit veroorzaakt kunnen worden door een lege CMOS batterij? (Heb dat ding nooit vervangen.)