Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Eric_Cantona schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:56:
Zoek eens op Twitter Windows Mobile en je komt tig verschillende standalone Twitterprogramma's tegen. Ik heb zelf Pockettwit, al gebruik ik 't bijna nooit.
ja maar wou eigenlijk iest wat in de menubalk van touchflow verscheen zegmaar

(btw, 1000e post in dit topic .. het gaat al weer hard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Heb sinds vandaag dat m'n interne geheugen steeds vol zit. Heb vandaag enkele games geinstalleerd terwijl ik nog ruim voldoende over had. Nu komt hij steeds met een melding dat m'n geheugen vol zit. Ik heb ongeveer 80mb vrijgemaakt en een half uurtje later zat ie weer echt helemaal vol. Iemand hier ervaring mee?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:13
Gebruik zelf TinnyTwitter op me telefoon als Twitter app, werkt prima moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik gebruik tegenwoordig de twitter van de HTC sense interface die in de nieuwe roms zit. Werkt perfect en integreert ook nog eens perfect in de sense / touchflo 3d interface :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28

netblade

Sunrise

De nieuwe Gen.Y TP2 R5.1 Sense 2.1 rom werkt echt geweldig :)
Afbeeldingslocatie: http://img686.imageshack.us/img686/5959/screen01e.jpg
Dus mochten mensen nog net als ik de voorkeur hebben aan WM6.1 raad ik je deze rom echt aan, in veel talen beschikbaar waaronder Nederlands O+

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
rajackar schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:13:
Ik gebruik tegenwoordig de twitter van de HTC sense interface die in de nieuwe roms zit. Werkt perfect en integreert ook nog eens perfect in de sense / touchflo 3d interface :)
welke roms zit hij dan? Wnat de Leo zit hij wel in maar daar zitten sms problemen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
netblade schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:31:
De nieuwe Gen.Y TP2 R5.1 Sense 2.1 rom werkt echt geweldig :)
[afbeelding]
Dus mochten mensen nog net als ik de voorkeur hebben aan WM6.1 raad ik je deze rom echt aan, in veel talen beschikbaar waaronder Nederlands O+
Ik ben hem nu ook aan't gebruiken. Werkelijk heerlijke ROM! Geen ontvangstproblemen meer zoals bij de Photon roms. Er is trouwens ook een versie met WM6.1 en Sense 2.5 in NLD!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

bdacier schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:00:
[...]

Ik ben hem nu ook aan't gebruiken. Werkelijk heerlijke ROM! Geen ontvangstproblemen meer zoals bij de Photon roms. Er is trouwens ook een versie met WM6.1 en Sense 2.5 in NLD!!!
Hmm ja maar sense 2.5 heeft geen landscape support, iets wat ik wel handig vind.
Wel tof dat er nog iemand is die NLD roms maakt en die beter zijn dan welke nld rom die ik ooit eerder geprobeerd heb.
Het mooiste is nog wel dat die rombakker zelf niet eens een TP heeft, maar een diamond2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Iemand verder ook al wat met android aan expirimenteren?
Ik heb het nu wel draaiend maar ik krijg geen data verbinding met vodafone...

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:01
Zorg met android dat je de laatste versie hebt. die ondersteunt radio namelijk al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

netblade schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:37:
[...]
Het mooiste is nog wel dat die rombakker zelf niet eens een TP heeft, maar een diamond2.
Of dat is juist een nadeel, aangezien hij dan TP-gerelateerde zaken nooit zelf zal opmerken.

Ik ga hem ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruudjuhnl schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:14:
Zorg met android dat je de laatste versie hebt. die ondersteunt radio namelijk al wel.
Mogen daar ook geen links van geplaatst worden dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

GVR schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:23:
[...]

Of dat is juist een nadeel, aangezien hij dan TP-gerelateerde zaken nooit zelf zal opmerken.

Ik ga hem ook eens proberen.
Wel via feedback, ik vind deze roms nog beter dan de eerdere romeos roms, die monx doet overigens niks meer met de TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:33:
[...]

Ik heb volgens mij ook de laatste versie. Net van xda gehaald. Ik krijg wel een 3g tekentje maar ik heb nog geen data over kunnen halen. Bellen en smsen enzo werkt verder prima. Net als wifi overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Ik krijg ook geen data met android..

Is er al een sense 2,5 waarbij sms WEL werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

d0s schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:49:
Ik krijg ook geen data met android..

Is er al een sense 2,5 waarbij sms WEL werkt? :)
Ja hoor, zo'n beetje allemaal die ik geprobeerd heb ;)

Als het niet werk kun je ook even een cabje installeren dat de htc messaging client uitzet. Dan werkt het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij even een PB sturen waar hij de goede rom heeft voor android ? Zie soms door de bomen het bos niet meer daar.

Het blijkt dus dat andoid niet op je telefoon geflasht wordt maar een reset genereert met de settings in het geheugen waardoor android start ?

Is er geen mogeljikheid tot native Android ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:33:
[...]

Geen idee maar op XDA staat hij boven aan.
rajackar schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:38:
[...]

Ik heb volgens mij ook de laatste versie. Net van xda gehaald. Ik krijg wel een 3g tekentje maar ik heb nog geen data over kunnen halen. Bellen en smsen enzo werkt verder prima. Net als wifi overigens.
Je moet de instellingen zelf instellen in android, bij windows gaat dit automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat heb ik ook ook gedaan ;)
Maar het werkt dus niet. Een aantal dingen komen ook niet overeen. Ik had al ergens de instellingen voor android 1.6 met vodafone gevonden maar die komen weer niet 100% overeen met android 2.1 en ik krijg het niet werkend.
Zoals gezegd, ik krijg wel een 3g icoon in beeld maar er gaat geen data overheen. Ook al met en zonder proxy geprobeerd al zou dat niet eens uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

jammer dat die GEN rom alleen op rapidshare staat, je bent daar tegenwoordig verplicht om te betalen omdat je er anders niet meer doorheen komt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Ik kan nergens echt een vergelijking oid vinden van sense 2.1 vs 2.5.
2.1 is van Touch Pro toch gewoon?

Ik vraag mij af wat het voordeel van 2.5 is, als dat er al is. En of het wel geschikt is voor de hardware van de Touch Pro?

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Freich schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:59:

Ik vraag mij af wat het voordeel van 2.5 is, als dat er al is. En of het wel geschikt is voor de hardware van de Touch Pro?
Bij mij draaide 2,5 niet echt lekker, vond het ook irritant dat die wolken steeds door je homescreen komen. Voordelen zijn meer settings zonder windows mobile, extra tabs, extra directe shortcuts etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:26

Creesch

bla bla!

Freich schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:59:

nee standaard stond er op de touch pro nog een lagere versie nummer.
2.5 is qua gui en eyecandy gewoon een stuk doorontwikkeld en draait opzich prima op een touch pro (Wat je natuurlijk ook zelf kan proberen ;) ) het neemt wel meer geheugen in als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Als ik 't goed begrijp is Sense 'n soort van uitbreiding op TouchFlo3d, toch? Dat gebruik ik niet (SPB Mobile Shell), dus heb ik er ook niet zoveel aan lijkt me.

'n NL-rom is wel weer positief, al bevalt me de NRG ook wel tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

2.5 draait hier prima hoor. Snelheid zakt heel soms in maar over het algemeen werkt het prettig. Ook de twitter tab en de nieuwe muziek speler bevallen me erg goed.
Ohh en d0s. die wolken kun je gewoon uitzetten door geen animated weather wallpaper te kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Eric_Cantona schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:17:
Als ik 't goed begrijp is Sense 'n soort van uitbreiding op TouchFlo3d, toch? Dat gebruik ik niet (SPB Mobile Shell), dus heb ik er ook niet zoveel aan lijkt me.

'n NL-rom is wel weer positief, al bevalt me de NRG ook wel tot nu toe.
Same thing different name. Sense is gewoon touch flo alleen hebben ze naam aangepast, in een taskmanager zal het echter nog gewoon touch flo heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

op een of andere manier vertonen sommige mobiele sites zich opeens krakkemikkig op m'n HTC Touch Pro in het Internet Explorer programma,.. erg jammer, de styles laden gewoon niet of zo - ligt kennelijk niet aan de sites zelf,.. iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
evt het Internet Explorer programma upgraden? maar hoe moet dat?

//edit:ik heb trouwens een mda vario iv van t-mobile met originele rom

[ Voor 9% gewijzigd door assass op 09-01-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

assass schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:59:
op een of andere manier vertonen sommige mobiele sites zich opeens krakkemikkig op m'n HTC Touch Pro in het Internet Explorer programma,.. erg jammer, de styles laden gewoon niet of zo - ligt kennelijk niet aan de sites zelf,.. iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
evt het Internet Explorer programma upgraden? maar hoe moet dat?

//edit:ik heb trouwens een mda vario iv van t-mobile met originele rom
Mja daar heb je het probleem al, de orginele internet explorer in wm is zo brak als mogelijk. In de nieuwe 6.5 versies van wm zit een IE gebasseerd op de renderengine van ie6, iets beter maar nog steeds brak.

Voor een goede browse ervaring kan je beter kijken naar alternatieven zoals opera voor wm en skyfire. Werken allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
Heb vandaag de TAEL rom erop gezet, en moet zeggen dat deze zeker goed bevalt :D
Erg snel (en dat met Sense 2.5) en draait gewoon allemaal soepeltjes! Zitten toch wel weer een paar handige verbeteringen in ten opzichte van Sense 2.1 :)

Alleen nog 2 vraagjes;
Er wordt aangegeven dat je met de PTT button de camera kan starten, als je de toets ingedrukt houdt.
Maar wat is eigenlijk heel die PTT (Push to Talk) button :? Heb geloof ik alle toetsen nu wel ingedrukt, maar de camera app is niet opgestart...

Als ik mijn telefoon nu opnieuw opstart krijg ik nog wat zooi van de M-Rom te zien. Bovenaan staat dan 'Touch Pro', en daaronder staat nog steeds de M-Rom naam.
Iemand enig idee hoe ik dat er ook uit krijg?

Verder werkt het sms, Twitter, 'het weer' en eigenlijk alles gewoon erg goed :) Helemaal weer blij met deze ROM *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Rowinvd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:47:
Heb vandaag de TAEL rom erop gezet, en moet zeggen dat deze zeker goed bevalt :D
Erg snel (en dat met Sense 2.5) en draait gewoon allemaal soepeltjes! Zitten toch wel weer een paar handige verbeteringen in ten opzichte van Sense 2.1 :)

Alleen nog 2 vraagjes;
Er wordt aangegeven dat je met de PTT button de camera kan starten, als je de toets ingedrukt houdt.
Maar wat is eigenlijk heel die PTT (Push to Talk) button :? Heb geloof ik alle toetsen nu wel ingedrukt, maar de camera app is niet opgestart...

Als ik mijn telefoon nu opnieuw opstart krijg ik nog wat zooi van de M-Rom te zien. Bovenaan staat dan 'Touch Pro', en daaronder staat nog steeds de M-Rom naam.
Iemand enig idee hoe ik dat er ook uit krijg?

Verder werkt het sms, Twitter, 'het weer' en eigenlijk alles gewoon erg goed :) Helemaal weer blij met deze ROM *O*
PTT button kan zijn dat dit er eentje is van de keyboard en dan specifiek voor de amerikaanse tp de "fuze" PTT is niet iets wat veel in nederland of europa gebruikt wordt heb ik het idee.

De zooi die je van m-rom ziet is een splashscreen, sommige roms hebben die wel ingebakken anderen weer niet. op xda is goed te vinden hoe je die aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Die TAEL rom is goed zeg :D beter dan de energyrom imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
ik draai sinds een paar dagen op de Gen.Y rom maar heb een probleempje met m`n internet verbinding. heeft nog iemand dit of weet iemand een oplossing?
als ik net opstart werkt het goed maar na een tijdje kan hij geen verbinding meer maken en moet ik m`n telefoon uit zetten (zodat ik pin opnieuw moet invoeren) of de TP resetten. dan werkt het weer een tijdje.

wat kan ik hieraan doen? die instellingen worden wel automatisch opgehaald, zouden deze niet kloppen?
ik heb KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

d0s schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:40:
Die TAEL rom is goed zeg :D beter dan de energyrom imo
Want? Ik heb al een tijdje een 6.5 energyrom en wil eigenlijk een deze dagen over stappen naar TAEL. Ik zag alleen dat de release van de 9e wat bugs heeft wbm bellen. Hij kan soms vast lopen dus ik wacht nog even tot dat gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 18:57
De TAEL rom release van 15 dec heeft geen bel bugs (versie 28011).

Deze rom is stabiel en snel (ook sense. alleen geen landscape support). Energyrom heb ik nooit geflashed dus ik kan niet vergelijken. Ik vind wel dat de batterij sneller leeg loopt als met de standaard rom.

linkje: http://rapidshare.com/fil...3.28011_SENSE_15DEC09.rar

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
Lees net op het XDA -Forum dat Tael snel met een nieuwe release wilt komen waar de bugs uit zijn, als het goed is.

De ROM zelf is opzich heel mooi, ook energy verbruik is minimaal, maar enkel jammer van de paar (vervelende/lastige) bugjes die er nog inzitten, zoals dat ie na het bellen opnieuw met het netwerk verbinding moet maken (zeg: dat je 1 min na het gesprek niks kan doen) en dat de bellerlijst niet meer geupdate wordt, waardoor je ook de gemiste oproepen niet ziet staan.

Laten we maar hopen dat er inderdaad snel een update komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Rizn schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:35:

Deze rom is stabiel en snel (ook sense. alleen geen landscape support). Energyrom heb ik nooit geflashed dus ik kan niet vergelijken. Ik vind wel dat de batterij sneller leeg loopt als met de standaard rom.

Als je de rom net hebt geflashed kan dat zo lijken maar is dat vaak niet zo. Met het flashen van een telefoon word ook het oplaad gebeuren gereset en heeft de telefoon geen referentie meer voor hoe vol de batterij eigenlijk is. Het beste is om dan de telefoon een paar keer even bijna leeg te laten lopen (5%) en dan goed op te laden, je zult zien dat je na een paar dagen een stuk langer met de batterij lijkt te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
craze_ schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:42:
[...]

Same thing different name. Sense is gewoon touch flo alleen hebben ze naam aangepast, in een taskmanager zal het echter nog gewoon touch flo heten.
niet helemaal hoor, er is toch wat meer dan enkel de naam :)
Toch kent de Sense-interface op de HD2 enkele belangrijke wijzigingen ten opzichte van de eerdere TouchFlo-versies. Een welkome aanvulling is dat de Thuis-tab nu veel beter te personaliseren is: er kunnen drie snelkoppelingen naar keuze worden toegevoegd. Dat kunnen applicaties, contactpersonen of bladwijzers zijn. Door naar boven te vegen komt een pagina tevoorschijn waar nog eens twaalf van dergelijke snelkoppelingen kunnen worden toegevoegd.

De toevoeging van snelkoppelingen is zeer welkom. TouchFlo3D gaf weinig ruimte voor personalisatie. Het toevoegen van snelkoppelingen voor favorieten of programma's betekent voor veel mensen een paar klikken en vegen minder op weg naar het gezochte programma.
aldus reviews: HTC HD2: Windows Mobile op zijn best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 17:15
Geachte mede Tweakers,

Kan iemand mij helpen met het maken van een Custom wekker tone voor mijn HTC Touch Pro, ik heb werkelijk 30 minuten tot één uur gegoogled, en ook nog eens het MP3'tje minstens op 5 verschillende manieren geconverteerd naar .WAV, maar alles ter vergeefs.

Dus kortom: Wie weet hoe je een Custom wekker geluidje kan instellen voor de HTC Touch Pro?

Hoogachtend,

Jeroen van Abeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Rizn schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:35:

Ik heb vorige week de GenY R2 nld geinstalleerd maar loop tegen hoop problemen aan. Achtergrondverlichting gaat telkens uit na standbymodus, erg irritant als je via instellingen deze weer op automatisch moet zetten, spontane hangers, grijze schermen...

Ga nu de TAEL rom eens proberen (de 15 dec. versie), hopelijk loopt die wat beter zoals jij beschrijft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Geen landscape support vind ik minder, ook al is het alleen voor sense. Ik denk dat ik wel wacht tot er een nieuwere rom komt, zal hopelijk erg snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:48
Jeroen.Abeelen schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:13:
Geachte mede Tweakers,

Kan iemand mij helpen met het maken van een Custom wekker tone voor mijn HTC Touch Pro, ik heb werkelijk 30 minuten tot één uur gegoogled, en ook nog eens het MP3'tje minstens op 5 verschillende manieren geconverteerd naar .WAV, maar alles ter vergeefs.

Dus kortom: Wie weet hoe je een Custom wekker geluidje kan instellen voor de HTC Touch Pro?

Hoogachtend,

Jeroen van Abeelen
Jeroen,

ik zou gewoon even kijken naar een custom app voor je wekker functie.
Ik gebruik zelf G-Alarm, die speelt gewoon mp3's af, en heeft een hoop extra functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 17:15
Domino schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:12:
[...]

Jeroen,

ik zou gewoon even kijken naar een custom app voor je wekker functie.
Ik gebruik zelf G-Alarm, die speelt gewoon mp3's af, en heeft een hoop extra functies.
Domino,

Effe nog een kort vraagje, hoe kun je zo'n .CAB file installeren op je HTC Touch Pro?

Bij voorbaat dank,

Jeroen van Abeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Weet iemand of dat onderste keypad makkelijk te vervangen is? Dat stukje wat onder het touchcreen zit en waarvan het plastic zeer snel loslaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

shameete schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:45:
[...]

niet helemaal hoor, er is toch wat meer dan enkel de naam :)

[...]

aldus reviews: HTC HD2: Windows Mobile op zijn best
ja uiteraard, wat ik wilde aangeven is dat het gewoon een doorontwikkeling is van touch flo niet iets totaal nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Ben overgestapt naar de HTC Hero, nadat ik de touch pro ruim een jaar naar volle tevredenheid heb gebruikt, zit nu te wachten op de sim unlock code van vodafone :)

Ik hou hem nu voornamelijk als backup en als navigatiesysteem, maar wat een prima telefoon is dit geweest!

Wellicht over enkele weken in de verkoop doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Jeroen.Abeelen schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:46:
[...]

Domino,

Effe nog een kort vraagje, hoe kun je zo'n .CAB file installeren op je HTC Touch Pro?

Bij voorbaat dank,

Jeroen van Abeelen
Even het bestand kopieren naar de TP, via active sync (of op een microSD kaart kopieren en deze weer in de TP plaatsen). Op de TP via de verkenner uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

De nieuwe TAEL rom is uit, maar goed dat ik dus nog even enkele dagen gewacht heb. De bugs zijn er uit gehaald gelukkig. Morgen ga ik hem even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Net gisteren die van 15 dec. geinstalleerd. Ik wacht nog heel eventjes op de gebruikerservaringen voor de volgende installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Ik weet eignelijk niet precies sinds hoelang, maar sinds een tijdje krijg ik geen melding meer bij herinneringen of agendapunten? Ik heb nergens iets aan de instellingen veranderd (draai ook de standaard ROM) en alle vinkjes staan op de juiste plekken...

Ik heb helaas niets nuttigs via de search gevonden, heeft iemand misschien een oplossing naast de waarschijnlijk onvermijdelijke harde reset? Soft reset heeft geen uitkomst geboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
Bintmeister schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:15:
Ik weet eignelijk niet precies sinds hoelang, maar sinds een tijdje krijg ik geen melding meer bij herinneringen of agendapunten? Ik heb nergens iets aan de instellingen veranderd (draai ook de standaard ROM) en alle vinkjes staan op de juiste plekken...

Ik heb helaas niets nuttigs via de search gevonden, heeft iemand misschien een oplossing naast de waarschijnlijk onvermijdelijke harde reset? Soft reset heeft geen uitkomst geboden...
ik heb het zelfde probleem gehad een tijdelijke oplossing voor mij was om alle vinkjes bij 'herinneringen' uit te zetten dan een soft-reset en dan weer aan zetten. dit hielp voor een dag of 3. ik heb daarna toch maar hard-reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Heb zojuist de gen.y rom geflashed, maar ben er niet helemaal tevreden over.
Eens kijken of captain's special nog iets is en anders snel terug naar photon.

[edit]
Nee, ook wat vreemde zaken in cap's ROM.
Ik kan achteraf mijn mail accounts niet meer aanpassen. (frequentie van verzenden/ontvangen ed.)
Bovendien is dat Sense toch niet je van het op een TP in mijn optiek.

[ Voor 41% gewijzigd door Domino op 15-01-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik ben juist helemaal gek op sense. De vertraging zo nu en dan neem ik graag bij de extra functionaliteit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ieder zijn ding zullen we maar zeggen :+

Maar ondertussen wel een probleempje, NRG heeft zijn ROMs ook voorzien van sense.
Ik zoek dus de oude ROM van 17 december, ze staan niet meer online op hotfile .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Net TAEL geinstalleerd, maar ben er echt totaal niet over te spreken. Het is langzaam, Sense kan gewoon niet opgestart worden, ik ga weer een andere rom installeren. Best jammer, want het zag er zo goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
Domino schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:57:
Ieder zijn ding zullen we maar zeggen :+

Maar ondertussen wel een probleempje, NRG heeft zijn ROMs ook voorzien van sense.
Ik zoek dus de oude ROM van 17 december, ze staan niet meer online op hotfile .
Ik zal eens kijken in mijn backup files, ik heb er dacht ik nog een van november vorig jaar.

Ben zelf niet zo'n fan van Sense, maar de NRG roms waren altijd mijn favo, hopelijk dat ze toch nog een touchflo versie maken?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
SinergyX schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:04:
[...]

Ik zal eens kijken in mijn backup files, ik heb er dacht ik nog een van november vorig jaar.

Ben zelf niet zo'n fan van Sense, maar de NRG roms waren altijd mijn favo, hopelijk dat ze toch nog een touchflo versie maken?
Dat zou super zijn, en als het dan de 21xxx build is ben ik helemaal gelukkig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Chaos-Zero schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:01:
Net TAEL geinstalleerd, maar ben er echt totaal niet over te spreken. Het is langzaam, Sense kan gewoon niet opgestart worden, ik ga weer een andere rom installeren. Best jammer, want het zag er zo goed uit.
Appart, op mijn tp loopt het als een trein. Weet je zeker dat het flashen helemaal goed is gegaan ? En heb je een hardreset gedaan na afloop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
ik loop nu al even met photon erop, maar die keyboard layout klopt niet en kan hem nergens goed instellen... iemand enig idee waar ik overheen kijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Keyboard layout staat default op Fuze ipv Touch Pro.

Dat kun je aanpassen in de settings. Start > Tools > Tweaks > Keyboard selector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

craze_ schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:45:
[...]

Appart, op mijn tp loopt het als een trein. Weet je zeker dat het flashen helemaal goed is gegaan ? En heb je een hardreset gedaan na afloop ?
Dat is inderdaad vreemd, maar heb jij de build van 14 januari? Die had ik namelijk geinstalleerd. Ik heb nu Exquisite, vind ik al een stuk beter en sneller werken.
Ik kom er alleen net achter dat Sprite back up geen contacten mee neemt met een back up ofzo. Het is heel raar maar er staan maar enkele contacten in terwijl ik vanmorgen nog een backup gemaakt heb. Ook al mijn kanalen in de RSS reader zijn weg.

Edit: Ik heb dus exquisite geinstalleerd, de nieuwste versie, maar nu loopt hij steeds vast met het opstarten bij het rom logo. Nu net sprak ik een vriend die heeft energy rom en bij hem loopt hij steeds vast voor een half uur bij z'n pincode.
Weet iemand waardoor dit komt?

Edit 2: Weer moeten hard resetten omdat hij dus bij het Windows logo van de rom vastliep. Ik heb hem toen softgereset maar liep toen al vast bij het Touch Pro logo. Ik word er echt helemaal gek van. Ligt het aan de backup die ik steeds terug zet, of aan de rom?

[ Voor 29% gewijzigd door Chaos-Zero op 15-01-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
@SinergyX:

Ik heb nog een oudere EnergyROM gevonden. Van 8 november.
Als je nog een EnergyROM met build 21877 of 21885 (27 november cq 4 december) kan toveren ben ik helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Op de onderste balk van mijn scherm waar "Telefoon" en "Programma's" staan is mijn scherm ingebrand. Dit is vooral te zien als ik het toetsenbord uitschuif. Ik zie de letters soms ook tijdens een reboot.

Ik draai de laatste officiele HTC Windows 6.1 ROM. Iemand ervaring met het inbranden van een HTC Touch Pro scherm?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Straks de nieuwe EnergyROM 'Phoenix 2' (23518/21889) ★|Jan 18|★ Sense 2.1/Titanium van 18 januari flashen.

Ik las dat het geheugenverbruik wat lager was o.a. Ben benieuwd.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Freich schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:15:
Straks de nieuwe EnergyROM 'Phoenix 2' (23518/21889) ★|Jan 18|★ Sense 2.1/Titanium van 18 januari flashen.

Ik las dat het geheugenverbruik wat lager was o.a. Ben benieuwd.
dat zou best mogen want de huidige phoenix heeft best veel geheugen gebruik... hoewel ik nooit last heb dat hij vol loopt ofzo.. maja minder is altijd beter he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Oke ik word er nu echt helemaal gek van. M'n rom die ik heb geflashed afgelope vrijdag (zie hierboven) liep weer vast tijdens het booten. Ik denk dat het komt omdat hij aan m'n pc hangt want die keren er voor had ik dat ook steeds. Echter heb ik deze keer de backup niet terug gezet.
Weet iemand wat te doen, ik ben er echt helemaal klaar mee?
Overigens ga ik nu kijken of die nieuwe Energy rom beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:07
Flashen vanaf de SD card al geprobeerd?
Ergo: RAPHIMG.nbh in de root van je SD-card zetten en dan een Hard-Reset (Volume Down Knop + Reset) doen, dan komt ie vanzelf in het "flash-menu".

Wel zorgen dat je batterij meer dan 50% vol zit, voor de zekerheid.

Zo doe ik het al tijden, werkt prima. Flashen gekoppeld aan de PC is bij mij ook een keer bijna fout gegaan (nog geen minuut na het flashen hadden we stroomstoring), dus sindsdien doe ik het maar zo.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Ben.Hahlen schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:38:
Flashen vanaf de SD card al geprobeerd?
Ergo: RAPHIMG.nbh in de root van je SD-card zetten en dan een Hard-Reset (Volume Down Knop + Reset) doen, dan komt ie vanzelf in het "flash-menu".

Wel zorgen dat je batterij meer dan 50% vol zit, voor de zekerheid.

Zo doe ik het al tijden, werkt prima. Flashen gekoppeld aan de PC is bij mij ook een keer bijna fout gegaan (nog geen minuut na het flashen hadden we stroomstoring), dus sindsdien doe ik het maar zo.
Nee heb nog nooit geprobeerd om via sd kaart te flashen. Maar lijkt me niet dat het zoveel uit moet maken qua booten toch? Ik heb nu energy terug gezet, wel een nieuwere datum, hoop dat die het wel blijft doen. Anders word het gewoon niet meer aan m'n pc hangen.

Edit: Met energy rom lijkt hij het wel weer te doen. Gelukkig maar! Backup werkt ook tot zo ver.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaos-Zero op 18-01-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

GVD! Een dikke kras op m'n scherm :(

Ik heb geen idee hoe die er komt, want ik heb de telefoon _altijd_ in het hoesje. Maar eens kijken hoe ik dit kan oplossen, anders kijken voor een nieuw schermpje of zo.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
je hebt van dat poets spul voor krassen weg te werken op beeldschermen, ik weet wel niet hoe goed dat dat werkt.

Iemand een idee hoe je dat inzoomen met de center knop kunt uitzetten?
ik word gek als ik in me berichten menu zit, dan weer groot en dan weer klein.
en als ik wat gedronken heb, kan ik het niet meer lezen en krijg het ik het absoluut niet meer veranderd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Denthis schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:14:
je hebt van dat poets spul voor krassen weg te werken op beeldschermen, ik weet wel niet hoe goed dat dat werkt.

Iemand een idee hoe je dat inzoomen met de center knop kunt uitzetten?
ik word gek als ik in me berichten menu zit, dan weer groot en dan weer klein.
en als ik wat gedronken heb, kan ik het niet meer lezen en krijg het ik het absoluut niet meer veranderd. :P
Je bedoelt Blistex denk ik. Is een gemeen goedje. Ik heb er ooit wel eens een telefoon nog lelijker mee gemaakt. Ik heb al lang geaccepteerd dat de meeste telefoons krassen krijgen en stof onder het scherm. Zoveel beter voor mijn bloeddruk. :+

Gister de nieuwe Energy ROM op de TP gezet. Eerste indrukken zijn erg goed. Lekker vlot en alles werkt soepel. Paar kleine schoonheidsfoutjes in de interface, maar geen grote bugs kunnen vinden.

Ik heb inmiddels ook iets beter gezocht en blijkbaar hebben veel meer mensen last van een soort van ingebrand scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zulk spul is vaak ook niet geschikt voor Touch Screens, dus pas er erg mee op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ja, dat heb ik ook gelezen, dus moet op zoek naar spul dat wel geschikt is voor touchscreens. Ik accepteer ook wel dat er krassen op een scherm kunnen komen, maar deze is wel erg goed zichtbaar (bij donker beeld, dus standby / idle).

Zal eens kijken of ik er niet "gewoon" een ander schermpje / frontje op kan zetten, maar zal wel niks worden.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:41:
Ja, dat heb ik ook gelezen, dus moet op zoek naar spul dat wel geschikt is voor touchscreens. Ik accepteer ook wel dat er krassen op een scherm kunnen komen, maar deze is wel erg goed zichtbaar (bij donker beeld, dus standby / idle).

Zal eens kijken of ik er niet "gewoon" een ander schermpje / frontje op kan zetten, maar zal wel niks worden.
Misschien is dit wat:
http://www.d2onderdelen.n...-window-touch-screen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 02:24
Domino schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:58:
@SinergyX:

Ik heb nog een oudere EnergyROM gevonden. Van 8 november.
Als je nog een EnergyROM met build 21877 of 21885 (27 november cq 4 december) kan toveren ben ik helemaal blij.
3 DVD's aan backups doorgespit, maar ik denk dat ik er dus helemaal geen een meer heb :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

BillSpaarbank schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:09:
Op de onderste balk van mijn scherm waar "Telefoon" en "Programma's" staan is mijn scherm ingebrand. Dit is vooral te zien als ik het toetsenbord uitschuif. Ik zie de letters soms ook tijdens een reboot.

Ik draai de laatste officiele HTC Windows 6.1 ROM. Iemand ervaring met het inbranden van een HTC Touch Pro scherm?
Ik volg dit topic pas sinds kort omdat ik ook graag een andere ROM wil gaan gebruiken.

Echter valt mij ook sindskort op dat er bij mij ook tekst ingebrand lijkt te staan :(
Eerst dacht ik dat het aan de kou zou liggen, maar binnen boven de verwarming zelfde effect.

Erg balen, heb nog geen actie ondernomen om er wat aan te doen HTC bellen of iets dergelijks.....
Iemand suggesties om te doen?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
the-spawn schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:12:
[...]

Ik volg dit topic pas sinds kort omdat ik ook graag een andere ROM wil gaan gebruiken.

Echter valt mij ook sindskort op dat er bij mij ook tekst ingebrand lijkt te staan :(
Eerst dacht ik dat het aan de kou zou liggen, maar binnen boven de verwarming zelfde effect.

Erg balen, heb nog geen actie ondernomen om er wat aan te doen HTC bellen of iets dergelijks.....
Ik heb HTC gister een mailtje gestuurd met een duidelijke klachtomschrijving en foto. Ik heb nog geen reactie ontvangen. Maar in deel 4 van het Touch Pro topic werd dit probleem ook al besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

the-spawn schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:12:
[...]

Het lijkt een software probleem te zijn, tenminste bij mijn telefoon. Ik heb er namelijk niet altijd last.
Van echt inbranden is dus geen sprake en ik heb het vermoeden dat het wel eens iets te maken zou kunnen hebben met de ROM die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
craze_ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:02:
[...]

Het lijkt een software probleem te zijn, tenminste bij mijn telefoon. Ik heb er namelijk niet altijd last.
Van echt inbranden is dus geen sprake en ik heb het vermoeden dat het wel eens iets te maken zou kunnen hebben met de ROM die je gebruikt.
Ik heb er ook niet altijd last van. Maar de stock HTC ROM en de laatste energy ROM hebben allebei hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
jasring schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:00:
ik draai sinds een paar dagen op de Gen.Y rom maar heb een probleempje met m`n internet verbinding. heeft nog iemand dit of weet iemand een oplossing?
als ik net opstart werkt het goed maar na een tijdje kan hij geen verbinding meer maken en moet ik m`n telefoon uit zetten (zodat ik pin opnieuw moet invoeren) of de TP resetten. dan werkt het weer een tijdje.

wat kan ik hieraan doen? die instellingen worden wel automatisch opgehaald, zouden deze niet kloppen?
ik heb KPN.
Ik ondervind sinds een aantal dagen ook problemen met mijn internet. Een eerste keer van internet gebruik maken werkt, maar na een paar minuten kan er geen verbinding meer gemaakt worden. Mail/google maps/opera.. niks werkt. Al is er wel een 3G verbinding te zien. Als ik dan naar vliegtuigmodus schakel en dan terug naar telefoon, kan ik weer 1x internetten alvorens het probleem weer begint. Ik heb Eindeloos Online van Hi, nog meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Remius schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:39:
[...]

Ik ondervind sinds een aantal dagen ook problemen met mijn internet. Een eerste keer van internet gebruik maken werkt, maar na een paar minuten kan er geen verbinding meer gemaakt worden. Mail/google maps/opera.. niks werkt. Al is er wel een 3G verbinding te zien. Als ik dan naar vliegtuigmodus schakel en dan terug naar telefoon, kan ik weer 1x internetten alvorens het probleem weer begint. Ik heb Eindeloos Online van Hi, nog meer mensen dit probleem?
Dit heb ik dus ook. Ik weet dat er vorige week meerdere problemen waren, zie: HI Mobiel internet Echter heb ik afgelope vrijdag door problemen een aantal keer een hard reset moeten uitvoeren met verschillende roms.
Gister opnieuw een hard reset gedaan met een rom die tot nu toe werkt en net wat jij zegt heb ik ook af en toe internet voor een paar minuten en dan is het helemaal weer weg. Mail kan vaak niet opgehaald worden net als m'n RSS feeds. Echter heb ik voorheen ook wel eens nieuwe roms geinstalleerd maar omdat ik de instellingen van Hi (welke ik dus ook heb) niet duidelijk vind heb ik vaak de eerste 2 dagen problemen met het internet na het opnieuw installeren van een rom.
Het weer kan mijn telefoon al helemaal niet updaten en dacht dus dat dit gewoon aan mijn instellingen lag. Ben gelukkig dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
De zoom functie met de centerknop kun je die uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hier sporadisch hetzelfde met Hi online.
Het uitzetten van de dataverbinding is zat om de boel weer aan te slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Gebruiken er hier toevallig ook mensen een Exchange verbinding met hun TP?
Zo ja: doet deze het nog?
Want zowel bij mij, als bij een aantal andere personen met een HTC telefoon, doet sinds 8 januari de Exchange sync het niet meer. Nu zit er een Root-certificate ingebakken, Secure Server Certification Authority welke op 8 januari 2010 verlopen is. Dus het vermoeden is dat het daardoor komt, maar ik zou graag wat verificatie willen (en evt een oplossing :P).

Ter verdere info: Exchange verbinding is al meerdere keren verwijderd geweest en opnieuw aangemaakt, dus daar ligt het iig niet aan.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
Domino schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:43:
Hier sporadisch hetzelfde met Hi online.
Het uitzetten van de dataverbinding is zat om de boel weer aan te slingeren.
ik heb er op dit moment niet zo`n lost meer van, ik heb wel wat zitten knoeien met de verbindingen, of dit het was weet ik niet zeker.
ik heb zelf een nieuwe gprs verbinding gemaakt of deze gebruikt wordt is onduidelijk. de instellingen zijn het zelfde als de standaard instellingen alleen de naam is anders.
daarnaast heb ik het beveiligings-type omgezet. ik kan alleen ff niet meer vinden in welk menu dit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 13-09 08:52
BillSpaarbank schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:09:
[...]

Ik heb er ook niet altijd last van. Maar de stock HTC ROM en de laatste energy ROM hebben allebei hetzelfde probleem.
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Soms onderin (c.a. 40 pixels hoog) blijft het oude scherm voor een gedeelte zichtbaar. Ik heb het laatst zelf meegemaakt na een reboot. Het gebeurde zowel in de T-Mobile rom als in de custom roms die ik gebruikt heb. Ik zal de volgende keer eens een schermdump maken om te kijken of het software of hardware gerelateerd is.

Hoewel het er soms vreemd uit ziet irriteer ik me er verder niet aan.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
vriesdude schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:51:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Soms onderin (c.a. 40 pixels hoog) blijft het oude scherm voor een gedeelte zichtbaar. Ik heb het laatst zelf meegemaakt na een reboot. Het gebeurde zowel in de T-Mobile rom als in de custom roms die ik gebruikt heb. Ik zal de volgende keer eens een schermdump maken om te kijken of het software of hardware gerelateerd is.

Hoewel het er soms vreemd uit ziet irriteer ik me er verder niet aan.
Ik heb in ieder geval een mailtje terug van HTC. De inhoud was uitermate vriendelijk, maar verder een vrij standaard reactie. Ze kunnen het zo niet beoordelen.

Ik kan het toestel opsturen en dan kijken ze er naar. Ik stoor me er verder ook niet aan. Ik gebruik het toestel als 2e toestel voor mijn duo-sim en als navigatiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:42

sanzut

It's always christmas time

Ben.Hahlen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:14:
Gebruiken er hier toevallig ook mensen een Exchange verbinding met hun TP?
Zo ja: doet deze het nog?
Want zowel bij mij, als bij een aantal andere personen met een HTC telefoon, doet sinds 8 januari de Exchange sync het niet meer. Nu zit er een Root-certificate ingebakken, Secure Server Certification Authority welke op 8 januari 2010 verlopen is. Dus het vermoeden is dat het daardoor komt, maar ik zou graag wat verificatie willen (en evt een oplossing :P).

Ter verdere info: Exchange verbinding is al meerdere keren verwijderd geweest en opnieuw aangemaakt, dus daar ligt het iig niet aan.
Ik gebruik met succes gewoon Exchange op mijn telefoon. Ik kreeg een maand geleden ofzo wel de vraag of ik mijn certificaat wilde vervangen in verband met aangepaste beveiligingen. Dit geaccepteerd, en het werkt weer als een zonnetje.

Volgens mij is server certificaat verlopen, aangezien je telefoon geen certificaat heeft. Hooguit een lokale kopie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
Iemand die al ervaring heeft met zowel de TAEL Rom als de nieuwste Energy ROM (beide Sense 2.5)?

Ben benieuwd hoe snel de Energy rom is en wat het batterij verbruik is. Met de TAEL Rom mag ik zeker niet klagen, hele dag Bluetooth aanstaan, push email van 07.30 tot 00.00 en dan ook nog enkele malen bellen per dag :) Kan het op die manier denk ik 2 a 3 dagen volhouden.
Enigste is dat de batterij met GPS wel erg snel leeg gaat, maar een fix heeft ie wel weer binnen 10 seconden :D

[ Voor 5% gewijzigd door Rowinvd op 21-01-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 13-09 08:52
Rowinvd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:26:
Iemand die al ervaring heeft met zowel de TAEL Rom als de nieuwste Energy ROM (beide Sense 2.5)?

Ben benieuwd hoe snel de Energy rom is en wat het batterij verbruik is. Met de TAEL Rom mag ik zeker niet klagen, hele dag Bluetooth aanstaan, push email van 07.30 tot 00.00 en dan ook nog enkele malen bellen per dag :) Kan het op die manier denk ik 2 a 3 dagen volhouden.
Enigste is dat de batterij met GPS wel erg snel leeg gaat, maar een fix heeft ie wel weer binnen 10 seconden :D
Hier alleen ervaring met TAEL Rom, maar 2-3 dagen redt ik hier echt niet (eerder 1-2, misschien eens kijken of ik hier en daar nog wat kan instellen om dat te verbeteren. Helaas werkt NueClock niet op TAEL ROM anders had ik nog wat kunnen onderclocken tijdens standby 8)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
  • Laatst online: 09-08 14:33
Rowinvd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:26:

Ik heb nu een week of 2 de laatste TAEL erop staan. In het begin naar volle tevredenheid. Supersnel, redelijk compleet. Ik "mistte" wel een paar van de extraatjes van energy. Maar sinds een dag of 2 steeds vastlopers, en een energieverbruik waar je beroerd van word. Gisterenavond een harde reset gedaan, alles opnieuw ingesteld, etc. Om een uur of 12 met een volle batterij weggelegd. Vanmorgen nog een batterij met slechts 31%. En dit zakte tijdens het ritje naar mijn werk, zonder gebruik in 30 minuten naar 25%....

Ik hoop dat iets aan de ROM ligt, anders begin ik bijna aan een kapotte batterij te denken.

Ik kijk het vandaag even aan, anders van het weekend de laatste energy 2.1 erop. Kijken of dat verschil maakt.

Weet iemand trouwens of de energy met sense 2.5 lekker vlot draait? de eerdere versies waren aardig traag en buggy. En voegt het echt wat toe ten opzichte van sense 2.1?

[ Voor 6% gewijzigd door Sish op 22-01-2010 09:01 . Reden: vraagje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Sish schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:51:
[...]

Gisterenavond een harde reset gedaan, alles opnieuw ingesteld, etc. Om een uur of 12 met een volle batterij weggelegd. Vanmorgen nog een batterij met slechts 31%. En dit zakte tijdens het ritje naar mijn werk, zonder gebruik in 30 minuten naar 25%....
Je weet dat met een hard-reset je oplaad circuit ook gereset word ? De eerste paar dagen na een flash/reset is de batterij meting dan ook niet volledig betrouwbaar. Wat je het beste kan doen is wachten met opladen totdat je op een paar procent zit, dit geeft een circuit weer een beter referentie punt voor de capaciteit van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Op die website staat dus ook HTC Touch Pro Function Keys (die onder het scherm zitten)... hoe moeilijk is het om die te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
  • Laatst online: 09-08 14:33
craze_ schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:36:
[...]

Je weet dat met een hard-reset je oplaad circuit ook gereset word ? De eerste paar dagen na een flash/reset is de batterij meting dan ook niet volledig betrouwbaar. Wat je het beste kan doen is wachten met opladen totdat je op een paar procent zit, dit geeft een circuit weer een beter referentie punt voor de capaciteit van de batterij.
Dat is me bekend. Ik heb de TP al een aantal keren geflasht of een harde reset gegeven. Na deze keren had ik ook een redelijk variabele accuduur die na een paar dagen normaal werd. Alleen nog nooit zo extreem. De meeste zorgen baren mij echter waarom ik een harde reset moest doen. Hij begon ineens met een abnormale drain. Niets nieuws geïnstalleerd, geen instellingen veranderd.

Ook reageerde de TP niet meer op activesync. Alleen de eerste keer na een reset kon ik een activeSync verbinding krijgen. Daarna was het over. Dit gedrag bleef na de harde reset. Ben nu...... 5 uur verder en de accu is van 89% terug naar 13%. Zonder gebruik!!! alleen af en toe kijken hoe de accu eraan toe is. :P

Ben nu toch maar op de Energy met Sense 2.1 overgestapt. Kan ik die van het weekend mooi in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
sanzut schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:34:
[...]
Ik gebruik met succes gewoon Exchange op mijn telefoon. Ik kreeg een maand geleden ofzo wel de vraag of ik mijn certificaat wilde vervangen in verband met aangepaste beveiligingen. Dit geaccepteerd, en het werkt weer als een zonnetje.

Volgens mij is server certificaat verlopen, aangezien je telefoon geen certificaat heeft. Hooguit een lokale kopie?
Mja, volgens mij hebben ze "iets" (tm) veranderd aan de config van Exchange op het werk...
Beetje jammer en nu dan ook via de IT-club aan het informeren.
Sish schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:51:
[...]Weet iemand trouwens of de energy met sense 2.5 lekker vlot draait? de eerdere versies waren aardig traag en buggy. En voegt het echt wat toe ten opzichte van sense 2.1?
De laatste (18 jan) Energy met Sense 2.5 draait bij mij als een zonnetje.
Snelheid is iig beter dan de vorige versies.

Maar dat kan ook komen omdat het net nieuw is... ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Laatst online: 01-09 12:42
ik heb inmiddels een mooi Touch pro.
Zo graag willen weten of HTC al een WM6.5 hebben uitgebracht hiervoor?

Anders zit ik vast aan andere rom's waarvan de werking vaak niet goed is of zijn er inmiddels al een paar die wel werken. Want ik moet gewoon kunnen bellen , sms en gps etc.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
the squaler1 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:40:
ik heb inmiddels een mooi Touch pro.
Zo graag willen weten of HTC al een WM6.5 hebben uitgebracht hiervoor?
Nee, gaat ook niet gebeuren en kun je ook lezen op de HTC site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
maartend schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:22:
[...]

Nee, gaat ook niet gebeuren en kun je ook lezen op de HTC site.
jammer dan zit aan de custom roms vast welke is aan te raden?

overigens heb ik wat krassen in mijn scherm kan hier gewoon een ander frontplaatje op of een heel nieuwe scherm. touchscreen werkt nog gewoon en want zijn ongeveer de kosten?

[ Voor 26% gewijzigd door the squaler1 op 22-01-2010 22:31 . Reden: een 2de vraag ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

the squaler1 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:16:
[...]

jammer dan zit aan de custom roms vast welke is aan te raden?

overigens heb ik wat krassen in mijn scherm kan hier gewoon een ander frontplaatje op of een heel nieuwe scherm. touchscreen werkt nog gewoon en want zijn ongeveer de kosten?
lees eens een paar posts terug ;) nieuwe roms zijn daar net besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
craze_ schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:37:
[...]

lees eens een paar posts terug ;) nieuwe roms zijn daar net besproken.
Ahh ooke tnx.
En weet iemand wat over mijn vraag betreft het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

*knip* als je niets te melden hebt, meld dan ook niets. :z

[ Voor 73% gewijzigd door pven op 24-01-2010 10:40 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste