Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/opening3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/inleiding.jpg
De HTC Touch Pro is de toetsenbord uitvoering van de HTC Touch Diamond. Met de Touch Pro voegt HTC dus wederom een hybride smartphone - zowel toetsenbord als touchscreen - toe aan haar assortiment. De HTC Touch Pro is een 165 gram wegende smartphone draaiend op Windows Mobile 6.1 Professional.

Naast het toetsenbord verschilt de Touch Pro ook op geheugengebied van de Touch Diamond. Daar waar de Diamond is voorzien van 4 GB intern geheugen heeft de Touch Pro 'slechts' 512 MB flash geheugen. Dit geheugen is overigens wel uit te breiden. De HTC Touch Pro is verder nog voorzien van een TV-Out, GPS, bluetooth en WiFi. Al met al een erg complete smartphone dus.

Bron: Portable Gear

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/specificaties.jpg

Processor Qualcomm® MSM7201A™ 528 MHz
Operating System Windows Mobile® 6.1 Professional
Memory ROM: 512 MB
RAM: 288 MB DDR SDRAM
Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
Dimensions 102 mm (L) X 51 mm (W) X 18.05 mm (T)
Weight 165 g (with battery)
Display 2.8-inch TFT-LCD flat touch-sensitive screen with VGA resolution

Network
HSDPA/WCDMA: Europe/Asia: 900/2100 MHz
Up to 2Mbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds
Quad-band GSM/GPRS/EDGE: Europe/Asia: 850/900/1800/1900 MHz

Device Control TouchFLO™ 3D Touch-sensitive navigation control

Keyboard Slide-out 5-row QWERTY keyboard

GPS GPS and A-GPS ready

Connectivity Bluetooth® 2.0 with EDR
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0, audio jack, and TV Out* in one)
*HTC TV Out cable needed

Camera: Main camera: 3.2 megapixel color camera with auto focus and flash light
Second camera: VGA CMOS color camera

Audio Built-in microphone, speaker and FM radio with RDS

Ring tone supported formats: MP3, AAC, AAC+, WMA, WAV, and AMR-NB
40 polyphonic and Standard MIDI format 0 and 1 (SMF)/SP MIDI

Battery Rechargeable Lithium-ion or Lithium-ion polymer battery
Capacity: 1340 mAh

Talk time:
Up to 397 minutes for WCDMA
Up to 485 minutes for GSM

Standby time:
Up to 503 hours for WCDMA
Up to 403 hours for GSM

Video call time:
Up to 201 minutes for WCDMA

AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A

Supported Bluetooth profiles:
  • A2DP (Advanced Audio Distribution Profile)
  • HSP (Headset Profile)
  • HFP (Handsfree Profile)
  • PAN (Personal Area Networking profile)
  • HID (Human Interface Device profile)
  • OPP (Object Push Profile)
  • BPP (Basic Printing Profile)
  • FTP (File Transfer Profile)
  • SAP (SIM Access Profile)
  • AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile)
  • DUN (Dial-up Networking profile)
  • PBAP (PhoneBook Access Profile)
  • SPP (Serial Port Profile)
  • SDAP (Service Discovery Application Profile)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/fotos.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/06/htc-touch-pro-official-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/filmpjes.jpg

Video's van de Touch Pro zijn te vinden in het 2e deel van dit topic, dit om meer ruimte over te laten voor de TS. Het eigen HD filmpje van Tweaker Myedvyed mag echter niet ontbreken hier. >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/links.jpg

REVIEWSHANDIGE LINKSVORIGE DELEN
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Volgend deel 7

OVERIGE WETENSWAARDIGHEDEN:
  • De Touch Pro is in Nederland sinds 15 augustus te verkrijgen.
  • Er is ook een branded versie van dit toestel. Deze heet de T-Mobile MDA Vario IV
  • Alternatieven ten op zichte van dit toestel zijn: Sony Ericsson Xperia X1, HTC Touch HD, HTC Touch Diamond, iPhone 3G, Samsung i900 Omnia, Nokia E71, Nokia N96 of HP 914.

Deze TS mooier/beter gemaakt door gitkua, en bevat bijdrages van running man en Brave_Sir_Robin, waarvoor dank!
Opzet door wd200.

Het is dus NIET toegestaan om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.

T.Net beleid m.b.t. o.a. Custom ROMS
pven schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:58:
Zie Windows Based Mobiles & PDA's Beleid voor het beleid.

In het kort: er mag wel over worden gepraat, maar er mag niet naar worden gelinked. :)
pven schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:16:
Als iemand zich hier geroepen voelt om een Nederlandse uitleg te maken, dan gaan wij uiteraard niet dwars liggen. * pven daagt de Tweaker uit ;)
In dat licht:

!!! BREAKING NEWS voor ROMeOS 1.7x en 1.8x gebruikers!!!

Die Bruine schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:03:
ROMeOS gebruikers updaten

Ik denk dat er een paar vanochtend 1 maart wakker worden met een onbruikbare telefoon. Hard-reset, datum van vorige week instellen en upgraden naar 1.90.1. of later. Kennelijk heeft MS tegenwoordig een time-bomb in de betas van hun OS zitten.
A few tips for those that desperately need a file or 2, once you have done the trick pressing the VOL Up and HOME button a few times after each other, you can slide along to setting, then hit the communications tab, and turn flight mode OFF,

Now your phone can make/receive calls and you have data access.

You can go to E-mail and email yourself any important files.

I hope this helps somone

**** STOP PRESS ****
I have found a really easy way to transfer any file you want to keep to your mem card !!

After doing the VOL up thing mentioned earlier, start up Opera and browse to file:/ this will place you at the root of your phones memory, just browse to where you want and tap on the file you want, when it asks where to download to, just choose your storage card.

If the annoying message pops up, unlock the phone again (VOL UP, HOME) and use HTC task manager (the thingy at the top right corner) to go back to where you were in Opera.
Oftewel Volume Omhoog gevolgd door Home toets een paar keer achter elkaar indrukken breekt door de Beta WM melding heen. Sommige applicaties kunnen dan mogelijk nog bereikt worden.

En voor iedereen die Custom ROMs gebruikt en belangrijke data niet kan/wil verliezen: maak frequente backups volgens een schedule desnoods, sync regelmatig, etc.

[ Voor 21% gewijzigd door Coromoto op 03-06-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
FAQ Touch Pro T7272 / MDA Vario IV (work in progress)

Bediening
Hoe kan ik het volume fijn instellen?
Hoe kun je de telefoon eigenlijk locken zonder hem uit te zetten?
Hoe pas ik de grootte van menuteksten aan?
Hoe zet ik T9 uit? (Autocompletion heb ik al uitgevinkt?)
Is het mogelijk de TP met een driveletter te mounten onder Windows?
Kan ik het flitser-ledje aanzetten om de TP als zaklamp te gebruiken?
Sluit het kruisje de app nou wel of niet af?
Tijd 24uurs notatie (UK versie) hoe krijg ik dit? (regional settings staan op dutch)
Waar laat ik mijn stylus als ik even aan het typen ben?

Comms
Ik kan geen SMS versturen, SMSC nummer klopt niet?
Waar kan ik instellen dat hij de 3G/GPRS verbinding mag verbreken na x minuten idle time?

GPS
Hoe zit dat eigenlijk met de GPS, er is nergens een optie om die af te zetten, zet die zichzelf aan en uit indien nodig?

Hardware
Heeft de TP autofocus? Hoe dan?
Vanwaar de T7272 in de naam van dit topic?
Het zwarte scherm probleem

Multimedia
Werkt de radio met normale oordopjes?

Registry Tips & Tweaks
hoe kan ik instellen dat ik bij élk SMS bericht een ontvangstbevestiging krijg?
Hoe voer ik register tweaks door?
Hoe weerhou ik ActiveSync van automatisch opstarten?
Mijn MDA Vario IV herkent geen telefoonnummers!

Updates
meuk: HTC Touch Pro 5.05.404.1

Mocht een FAQ hier nog niet tussen staan, laat mij het weten, of kijk bij de Diamond Touch FAQ lijst of het er niet tussen staat.

Helaas zijn er naast de goede ervaringen ook minder goede ervaringen met dit toestel. Deze worden thans besproken in Het HTC Touch Diamond en/of Touch Pro problemen overzicht

Hieronder zal ik een opsomming geven van de issues die daar gemeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
SOFTWARE LIST

Advanced Config Tool waarmee allerlei tweaks snel zijn door te voeren.
Register Editor om zelf in het register te frutten.
VIP PIM Ringtones om ringtones toe te wijzen aan (categorieën) contactpersonen.
GSEN: Unlocks the accelerometer to auto-rotate all applications met wisselende resultaten op de TP.
Gyrator 2 draait de applicaties met de stand van de TP mee (vervanging voor GSEN).

Andere suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
ACCessoires list reservering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:41
Ik heb nog geen tijd gehad om de GPS te testen. Ik zag iemand die zei nog steeds een brakke GPS fix...

Hoe werkt deze met de nieuwe ROM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Nu ROM update succesvol, so far voelt ie echt VEEL sneller aan, met name binnen Touchflo3D :)
Wie weet wordt t nog wat met t ding ;)

Aanvulling vwb GPS: GoogleMaps werkt in ieder geval goed, heb geen TomTom oid geinstalleerd want TomTom7 zit er helaas niet op en is niet los te koop...

1e nieuwigheidje wat mij direct opvalt: als er iemand belt moet je niet meer tappen maar sliden om een gesprek te weigeren ;)
(en niet te vergeten; wat lijkt ie ineens SNEL !!)

[ Voor 60% gewijzigd door Tomba op 17-02-2009 10:10 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 11:13
weet iemand hoe het zit met de vodafone update voor de touchpro, ik kan ook nergens iets op de vodafone website terug vinden waar ik deze kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ice_Lord schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:03:
weet iemand hoe het zit met de vodafone update voor de touchpro, ik kan ook nergens iets op de vodafone website terug vinden waar ik deze kan downloaden.
Kan je vergeten, deze is er niet en zal ook waarschijnlijk lang duren voordat deze er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:54

Deem

Ontcijfer mij!

Wat ik mij afvraag is hoe de nieuwe rom zich op gebied van snelheid zich kan meten met romeos 1.70.1. Iemand die de nieuwe rom verkiest boven de romeos rom?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180579

Ik heb de branded versie van Vodafone, is het mogelijk om met bijvoorbeeld dat sprite back-up ook een back-up te maken van tomtom? Zo niet, hoe los ik het op als ik bijvoorbeeld tomtom per ongeluk verwijder? Ik heb hem al wel aan TomTom Home gehangen en sindsdien heb ik een mapje met op mijn storagecard met de naam: 2577 met daarin een autorun van tomtom.

Verder las ik dat als ik gebruik wil maken van windows live messenger dat ik de proxy van vodafone uit moest zetten, als ik dit doe, maak ik dan nog wel gebruik van Vodafone Internet BloX? En wat is het voor- en nadeel van die proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
Anoniem: 180579 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:35:
Ik heb de branded versie van Vodafone, is het mogelijk om met bijvoorbeeld dat sprite back-up ook een back-up te maken van tomtom? Zo niet, hoe los ik het op als ik bijvoorbeeld tomtom per ongeluk verwijder? Ik heb hem al wel aan TomTom Home gehangen en sindsdien heb ik een mapje met op mijn storagecard met de naam: 2577 met daarin een autorun van tomtom.

Verder las ik dat als ik gebruik wil maken van windows live messenger dat ik de proxy van vodafone uit moest zetten, als ik dit doe, maak ik dan nog wel gebruik van Vodafone Internet BloX? En wat is het voor- en nadeel van die proxy?
Voor zo ver ik weet kan je met die proxy aan gewoon windows live messenger gebruiken (ik iig wel met mijn vodafone abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexvanduist
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-04-2022
Heb jij je eigen serienummer gebruikt, of het serienummer dat in dit topic gepost is?

Groetjes Alex
Tomba schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:59:
Nu ROM update succesvol, so far voelt ie echt VEEL sneller aan, met name binnen Touchflo3D :)
Wie weet wordt t nog wat met t ding ;)

Aanvulling vwb GPS: GoogleMaps werkt in ieder geval goed, heb geen TomTom oid geinstalleerd want TomTom7 zit er helaas niet op en is niet los te koop...

1e nieuwigheidje wat mij direct opvalt: als er iemand belt moet je niet meer tappen maar sliden om een gesprek te weigeren ;)
(en niet te vergeten; wat lijkt ie ineens SNEL !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:43

netblade

Sunrise

Nieuwe rom ziet er heel goed uit, Gaat als een speer, nu maar wachten op de officele T-Mobile versie. Tot die tijd gebruik ik wel even lekker deze.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Alexvanduist schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:41:
Heb jij je eigen serienummer gebruikt, of het serienummer dat in dit topic gepost is?

Groetjes Alex

[...]
Heb gewoon mijn eigen serienummer gebruikt van de unbranded HTC Touch Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Tomba schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:11:
[...]

Heb gewoon mijn eigen serienummer gebruikt van de unbranded HTC Touch Pro.
In het vorige topic (deel 5) op een van de laatste paginas kan je een serienummer vinden die het mogelijk maakt om de nederlandse versie te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Deem schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:15:
[...]

In het vorige topic (deel 5) op een van de laatste paginas kan je een serienummer vinden die het mogelijk maakt om de nederlandse versie te downloaden.
Das mooi maar mijn eigen serienummer werkte ook gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159836

netblade schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:47:
Nieuwe rom ziet er heel goed uit, Gaat als een speer, nu maar wachten op de officele T-Mobile versie. Tot die tijd gebruik ik wel even lekker deze.
Hi,

Jij hebt dus net als ik ook de MDA Vario van T-Mobile? Werkt die ROM update dan gewoon?
Krijg je dan niet alles zoals het op de echte HTC TP is? :9
Nog dingen waar ik op moet letten als ik de nieuwe HTC ROM gebruik op mijn T-Mobile toestel?

Even over dat Live Messenger... werkt dat niet met T-Mobile? |:(

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexvanduist
Bedankt voor je hulp, ik had dat serienummer inderdaad ook al gelezen, alleen er waren toch bepaalde mensen die problemen hadden met installeren terwijl ze dat serienummer hebben gebruikt.

Ik zit zelf bij Hi volgens mij is die ook unbranded daarom snap ik niet waarom het niet lukt met mijn serienummer

Hij is dus KPN branded
Deem schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:15:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Anoniem: 159836 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:26:
[...]

Hi,

Jij hebt dus net als ik ook de MDA Vario van T-Mobile? Werkt die ROM update dan gewoon?
Nog dingen waar ik op moet letten als ik de nieuwe HTC ROM gebruik op mijn T-Mobile toestel?

Ramon
Zou moeten werken zonder hardspl. wat ik begrepen heb van XDA. Je krijgt dan gewoon een HTC ervoor terug met alle software die standaard bij HTC TP zit.
Bij de Vario 4 zit idd geen Live Messenger, maar met een beetje zoeken vind je die wel ergens op XDA. In de HTC Pro rom zit wel standaard de Live messenger.
Ik zou het gewoon proberen. Als het niet wil lukken dan geeft hij dat al aan voor het daarwerkelijke flashen. Laat hier wel even weten of het gelukt is. Denk dat Vario 4 gebruikers dat ook wel zouden willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kabrok schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:41:
[...]

Voor zo ver ik weet kan je met die proxy aan gewoon windows live messenger gebruiken (ik iig wel met mijn vodafone abbo)
Bij mij dus niet, ik krijg een melding dat ik geen verbinding kan maken omdat ik te weinig bereik zou hebben terwijl ik genoeg bereik heb.
Mijn bericht nog even:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:43

netblade

Sunrise

Anoniem: 159836 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:26:
[...]

Hi,

Ramon
Ik heb wel een HardSPL uitgevoerd, dat mag hier niet besproken worden, maar als je even op http://forum.xda-developers.com/ kijkt (en met name de wiki) dan kom je er wel uit.

Msn op de officele rom van T-Mobile heb ik nooit goed aan de praat gekregen, hopelijk lost dat probleem zich op als T-Mobile denkt eens een nieuwe update uit te brengen. Via de officele rom geen problemen met msn.

Waar je wel op moet letten is dat je de orginele rom terugzet als het toestel bv terug moet met de garantie.
Mijn ervaring is dat ze hem gewoon flashen en niet kijken wat voor versie je hebt, maar voor de zekerheid zou ik hem toch bewaren (staat overigens ook op wiki.xda-devlopers.com, toevallig is dat mijn dump).
Veel succes :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zie net dat er een ROM update is voor de touch pro... Ik las daarnet dus even de comments en daar vroeg iemand zich het volgende af...
Welke settings haalt de update allemaal weg? De install zegt alles, maar is dat ook contacts etc?
Het antwoord hierop:
Ja, compleet nieuwe rom, alleen je geheugenkaartje blijft intact, maar voor de rest gaat ALLES eraf. Dus ook instellingen. Het is alsof je 'm net nieuw uit de doos haalt.
Dus alle me contacten, sms'jes, taken, notities, foto's gaan eraf... Nu is mijn vraag hoe backup ik mijn contacten, sms'jes...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159836

@ hierboven.

Dankje voor de info. Is mijn eerste WM toestel en nog eerder geflashed. Straks eens de benodigde tools zoeken en wat info lezen. Dan testen. Redelijk recent dit toestel in gebruik genomen met hier een daar een tweak... verder niets exotisch er mee gedaan.
Ik zal laten weten als ik de update heb doorgevoerd of een poging gedaan heb...

Hoef redelijk weining te backuppen gezien ik met een Exchange serveerster loop te synchen de hele dag...
Contacts, agenda, tasks enzo hoeft dus al niet.... alleen SMS jes in mijn geval.

Dankje.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 159836 op 17-02-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Dus alle me contacten, sms'jes, taken, notities, foto's gaan eraf... Nu is mijn vraag hoe backup ik mijn contacten, sms'jes...?
Je hebt zoiezo een geheugenkaartje nodig die in de sleuf moet zitten. Wat het makkelijkst is is gewoon even PIMbackup downloaden (http://www.dotfred.net/) of Sprite Backup installeren (Staat op een van die meegeleverde cds, pimbackup doet hetzelfde). Hiermaar maag je een backup van je telefoon en dan zet je die op het kaartje. Na het flashen zet je die weer terug. Je moet wel weer alle programmas er opnieuw opzetten. Hier kan helaas geen backup van worden bewaard. :(

[ Voor 18% gewijzigd door Deem op 17-02-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 23:41
Wouser schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:49:
Dat is nu al verschillende malen vermeld, maar dat gaat met bijvoorbeeld Sprite backup, of met PIM Backup ;)
Laatst genoemde gebruik ik zelf ook, en werkt helemaal top!

[ Voor 16% gewijzigd door Rowinvd op 17-02-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
Anoniem: 180579 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:48:
[...]

Bij mij dus niet, ik krijg een melding dat ik geen verbinding kan maken omdat ik te weinig bereik zou hebben terwijl ik genoeg bereik heb.

[...]
Nou, iig kan je dat proxy vinkje gewoon weg halen want daarna gebruik je alsnog gewoon je vodafone blox.
ik moest dit eerst ook maar sinds mijn romupgrade naar ROMeOS 1.81 hoef ik dit dus niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 16:17

JAMF

010 the number of the best

crumpler schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:01:
[...]

Dat is nu al verschillende malen vermeld, maar dat gaat met bijvoorbeeld Sprite backup, of met PIM Backup ;)
Laatst genoemde gebruik ik zelf ook, en werkt helemaal top!
Veranderd bijv. ook je device code- zodat je tomtom weer opnieuw moet hacken activeren

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:00
Ok, dus mijn touch pro die ik bij Hi vandaan heb is blijkbaar KPN branded.. en met HardSPL (of wat was het precies) kan ik het alsnog updaten?

Paar vraagjes dan
- Kan je de originele rom dumpen met HardSPL om eventueel terug te zetten?

- Wat kan er gebeuren er als een rom update fout gaat? Valt het dan nog te herstellen of moet je bij de winkel uitleggen 'dat hij het plots niet meer doet'?

- ben je per direct de garantie kwijt als je een andere rom installeerd?

- hoezo is mijn touch pro branded, als ik er nergens iets van kan aantreffen.. er is nergens een logootje of software van kpn/hi zelf te vinden.

- heeft iemand enig idee of de kpn zelf ook met updates uitkomt voor branded telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:33

rajackar

Blood Minister

Tja, het is hopen dat de branded versies snel uit komen. Ik wacht zelf op Vodafone. Iemand een idee hoe lang dat normaal gesproken duurt?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexvanduist
Ik heb ook Hi en na gemaild te hebben met HTC kwam ik erachter dat hij kpn branded is... ik kan helemaal niets vinden op de hi en kpn site over updates... misschien dat ik vanmiddag even ga bellen met Hi over hoe of wat... want ik denk dat voordat de rom van hun uit komt je nog minstens een half jaar moet wachten....
FunFair schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:43:
Ok, dus mijn touch pro die ik bij Hi vandaan heb is blijkbaar KPN branded.. en met HardSPL (of wat was het precies) kan ik het alsnog updaten?

Paar vraagjes dan
- Kan je de originele rom dumpen met HardSPL om eventueel terug te zetten?

- Wat kan er gebeuren er als een rom update fout gaat? Valt het dan nog te herstellen of moet je bij de winkel uitleggen 'dat hij het plots niet meer doet'?

- ben je per direct de garantie kwijt als je een andere rom installeerd?

- hoezo is mijn touch pro branded, als ik er nergens iets van kan aantreffen.. er is nergens een logootje of software van kpn/hi zelf te vinden.

- heeft iemand enig idee of de kpn zelf ook met updates uitkomt voor branded telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 12:27

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

rajackar schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:49:
Tja, het is hopen dat de branded versies snel uit komen. Ik wacht zelf op Vodafone. Iemand een idee hoe lang dat normaal gesproken duurt?
Dat wilde ik net vragen voor t-mobile.

[ Voor 7% gewijzigd door kaasszje op 17-02-2009 13:05 ]

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Net ook de nieuwe ROM erop gezet. Mijn NL serial werkte prima.
Ik had eerst even een backup gemaakt en daarna teruggezet. (Sprite backup 6)
Al met al merk ik zeker een aanzienlijke snelheidsverbetering, voor de rest nog niet veel mee gestoeid.

Wel jammer dat niet alles perfect word teruggezet met backup restore.
Bijv, mijn internetverbinding moet ik opnieuw instellen, en al mijn programma;s zijn nog wel geïnstalleerd maar missen bijv in het programma verwijderen menu. Zal wel komen doordat het register niet goed word ge-restored.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Freich schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:14:
Al met al merk ik zeker een aanzienlijke snelheidsverbetering, voor de rest nog niet veel mee gestoeid.

Bijv, mijn internetverbinding moet ik opnieuw instellen, en al mijn programma;s zijn nog wel geïnstalleerd maar missen bijv in het programma verwijderen menu. Zal wel komen doordat het register niet goed word ge-restored.
Ik had gelukkig al een rede om mijn proggies opnieuw erop te zetten (=achtergebleven crap en dubbele verwijzingen) ... gelukig alle cabs bewaard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

Viel me nog iets heeel belangrijks op.
Als je het weer bijwerkt zie je nu een ander schermpje dat ie ververst!

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Freich schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:36:
Viel me nog iets heeel belangrijks op.
Als je het weer bijwerkt zie je nu een ander schermpje dat ie ververst!
meer leuke animaties, met ruitenwissertjes enzo ??

en zit het paasei er ook nog in ??
(zoek op easter egg, vlgs mij in deel 2 van dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

the real JAMF schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:37:
[...]

meer leuke animaties, met ruitenwissertjes enzo ??

en zit het paasei er ook nog in ??
(zoek op easter egg, vlgs mij in deel 2 van dit topic)
Nee gewoon een ander schermpje dat hij bijwerkt niks bijzonders hoor ;)
Voor de rest hetzelfde. Die easter egg ken ik niet trouwens :o

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Freich schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:40:
[...]

Nee gewoon een ander schermpje dat hij bijwerkt niks bijzonders hoor ;)
Voor de rest hetzelfde. Die easter egg ken ik niet trouwens :o
staat ergens beschreven in de voorgaande delen,

als je dan op twee plaatsen in het wheather screen drukt krijg je een demo te zien van de animaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:08

Eric_Cantona

"Au Revoir"

the real JAMF schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:49:
[...]

staat ergens beschreven in de voorgaande delen,

als je dan op twee plaatsen in het wheather screen drukt krijg je een demo te zien van de animaties
Als je links en rechts naast weer drukt (achtereenvolgens) krijg je inderdaad alle vormen van weer te zien achter elkaar. Veel mensen weten dat niet en als ze vol trots hun Diamond of Pro laten zien aan me, dan doe ik ze dat voor. Grappig :D

Ik ga vandaag aan de slag met 'n nieuwe ROM denk ik, al kan ik officieel niet updaten aangezien m'n code niet pakt.

Vanmorgen trouwens wat gestoeid met Navigon en dat werkt verdomd leuk. Ik durf zelfs te zeggen dat 't beter werkt dan TomTom. Alleen ben ik veel meer daar aan gewend, dus 't is allemaal net anders. Meteen 'n gps-fix en 'n minimale lag (of dat lijkt in ieder geval zo). Ik denk dat TT bij mij eraf gaat. Hopelijk krijg ik de Nederlandse taal ook nog goed ingesteld, dat zou helemaal ideaal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

Eric_Cantona schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:57:
Vanmorgen trouwens wat gestoeid met Navigon en dat werkt verdomd leuk. Ik durf zelfs te zeggen dat 't beter werkt dan TomTom.
Ik heb ook Navigon op de TP staan en het bevalt me uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
[...]

Ik ga vandaag aan de slag met 'n nieuwe ROM denk ik, al kan ik officieel niet updaten aangezien m'n code niet pakt.
Laat even weten hoe je dit hebt gedaan als het is gelukt aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26
zojuist KPN gebeld en zij geven net als HTC aan dat als er een simlock op je telefoon zi je moet wachten tot er een versie uitkomt van je provider. wanneer deze komt hebben zij geen flouw idee van en waar je deze kunt vinden weten ze ook niet. ze denken via de site...

ik heb wel even gezocht en kwam bij deze site maar dit lijkt mij wat verouderd. het mail adres op deze site wekt ook niet meer.
http://s131209249.online.de/KPN/index.php

heb ik nu nog de vraag is het met HardSPL wel mogleijk te updaten of moet ik dan eerst mijn simlock laten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:42
Hier ook geupdate, en mijn belangrijkste probleem is helaas niet opgelost: het trilalarm doet het nog steeds niet. Dat was soms even terug, en dan weer weg. En dat is nog steeds zo.

Dat wordt dan maar opsturen ;) Gelukkig via de verzekering, krijg je nog een ruiltoestel enzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

jasring schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:22:
zojuist KPN gebeld en zij geven net als HTC aan dat als er een simlock op je telefoon zi je moet wachten tot er een versie uitkomt van je provider. wanneer deze komt hebben zij geen flouw idee van en waar je deze kunt vinden weten ze ook niet. ze denken via de site...

ik heb wel even gezocht en kwam bij deze site maar dit lijkt mij wat verouderd. het mail adres op deze site wekt ook niet meer.
http://s131209249.online.de/KPN/index.php

heb ik nu nog de vraag is het met HardSPL wel mogleijk te updaten of moet ik dan eerst mijn simlock laten verwijderen?
Ik heb de simlock van m'n kpntoestel laten halen en 'm hard-spl'ed, ik kan zo 1-2-3 alleen geen NL-ROM vinden, want officieel kan ik 'm dus niet downloaden van de HTC-site.

Ik weet ook niet of 't zo nuttig voor me is om te updaten, aangezien ik de laatste ROMeOS heb geïnstalleerd en de vraag is dus of de officiële update beter/sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Eric_Cantona schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:26:
[...]

Ik heb de simlock van m'n kpntoestel laten halen en 'm hard-spl'ed, ik kan zo 1-2-3 alleen geen NL-ROM vinden, want officieel kan ik 'm dus niet downloaden van de HTC-site.

Ik weet ook niet of 't zo nuttig voor me is om te updaten, aangezien ik de laatste ROMeOS heb geïnstalleerd en de vraag is dus of de officiële update beter/sneller is.
in het vorige topic staat ergens op de laatste pagina's een code om de nederlandse rom te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
in het vorige deel had ik al een s/n gezet voor een nl update maar hierbij nog een keer:
HT833K009333 (dit is een NL rom)

hoe heb jij je toestel unlocked dan? heb je dit bij xda laten doen of via kpn of is er nog een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:00
[...]

Vorige topic staat een werkend serienummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

[...]

Ik denk dat jij nog altijd beter af bent met Romeos. De windows build van 1.70.1 is nog altijd nieuwer dan de officieele update rom. Er word nu op dit moment gewerkt aan 1.80.x rom die in het engels te krijgen is in 2 smaken, namelijk met de WM build van de laatste HTC TP rom of de nieuwere build die ook in 1.70.x zit. Ik heb zelf de nieuwe rom van HTC nog niet getest dus over de snelheid kan ik nog niets zeggen, maar persoonlijk lijkt me Romeos sneller omdat hier meer tweaks zijn toegepast. Een andere nederlandse Rom is M-Rom en schijnt ook snel te zijn. heb hem zelf ook niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dat serienummer zou toch niet werken? Dat hebben 'n paar mensen uitgeprobeerd, daarbij vraag ik me dus af of 't voor mij nut heeft dit te doen, i.v.m. eerdere update naar ROMeOS.

@jasring: dit heb ik op 'n site gedaan voor 15,- de SIM-lock bedoel ik dan dus he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexvanduist
Dit serienummer werkt wel, je kan het downloaden!

Jij heb over je toestel een Hardspl gedaan dus dan werkt die ROM sowieso!

Jas en ik hebben dat allebei niet gedaan dus bij ons werkt hij niet, tenzij wij een hardspl doen.
Eric_Cantona schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:47:
Dat serienummer zou toch niet werken? Dat hebben 'n paar mensen uitgeprobeerd, daarbij vraag ik me dus af of 't voor mij nut heeft dit te doen, i.v.m. eerdere update naar ROMeOS.

@jasring: dit heb ik op 'n site gedaan voor 15,- de SIM-lock bedoel ik dan dus he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexvanduist
Dit serienummer werkt wel, je kan het downloaden!

Jij heb over je toestel een Hardspl gedaan dus dan werkt die ROM sowieso!

Jas en ik hebben dat allebei niet gedaan dus bij ons werkt hij niet, tenzij wij een hardspl doen.
Eric_Cantona schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:47:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Ik heb in de TS een link naar de WWE en naar de NLD ROM bestanden geplaatst, onder Handige Links. ;)

Edit: De directe links lijken niet te werken, ik kom gewoon bij de downloads pagina uit. :/
Sorry!

[ Voor 13% gewijzigd door Coromoto op 17-02-2009 15:37 . Reden: De directe links lijken niet te werken! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ja, oké oké! :D

Maar ik begin er toch nog niet aan, aangezien 't me niet nuttig lijkt te updaten naar de officiële nieuwe ROM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Hoe weet je of je een KPN branded toestel heb?

Ik heb een Hi toestel van de eerste generatie (1 september 2008) en met mijn eigen serial krijg ik een NL rom van de HTC website. Lijkt me dat ik kan upgraden toch?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexvanduist
Ik ga wel updaten ik heb zoveel problemen met me toestel... waar had jij die hardspl vandaan XDA zeker? of heb je een linkje
Eric_Cantona schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:31:
Ja, oké oké! :D

Maar ik begin er toch nog niet aan, aangezien 't me niet nuttig lijkt te updaten naar de officiële nieuwe ROM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
ik heb zojuist nog een mail gestuurd naar KPN om zwart op wit te krijgen hoe het zit. ik heb hierin nog een keer gevraagd hoe het zit met de update of deze komt, en zo ja wanneer en waar.
zo nee; hoe zit het dan met de garantie als ik minder officieel update.

als ik reactie heb zal ik dit zeker weer laten horen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

@ Gandalf: ik had 'n simlock van KPN, of deze ook branded was weet ik niet. Maar aangezien ik niet kon updaten ..

@Alexvanduist: via XDA ja, even zoeken in ROM-development en je komt er wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexvanduist
Ik heb ook een Hi toestel, ik krijg hem met mijn serial niet van de sita af, toen heb ik gemailt en vertelde htc mij dat hij kpn branded was ofzo heel raar.
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:41:
Hoe weet je of je een KPN branded toestel heb?

Ik heb een Hi toestel van de eerste generatie (1 september 2008) en met mijn eigen serial krijg ik een NL rom van de HTC website. Lijkt me dat ik kan upgraden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 15:10
Beste mensen,

Gewoon even op XDA onder Raphael kijken. Dan kun je zowel de NL als de WWE official ROM vinden. Geen gezeur met serials.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Laatst online: 15:56
Als ik een foto maak met mijn Touch Pro, dan hoor ik een tik.
Ik gebruik op dat moment geen flits.

Is dit normaal ?

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Als ik mijn toestel deed locken (door de 'ophangen' knop in de houden bv) merkte ik laatst op dat de volume knoppen niet gelock zijn in deze toestand. Om dat te fixen moet je deze key aanmaken:

[HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Keybd]
"DisableVolumeKeyDuringLock"=dword:1

Misschien heeft iemand er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Update geslaagd (met HI telefoon, ik denk dus NON branded)

Ik post mijn bevindingen snel!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Laatst online: 18-03-2023
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:45:
Update geslaagd (met HI telefoon, ik denk dus NON branded)

Ik post mijn bevindingen snel!
Ik kan de update niet downloaden van de site (ook Hi tel.) Vaag dat het bij de een wel lukt dan. Ik wacht wel eventjes voordat ik met Hard SPL aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 11:13
Hoe zorg ik ervoor dat die nieuwe update op mijn Vodafone TP kan zetten?, krijg nu steeds de fout ongeldig verkoper-id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
Ice_Lord schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:42:
Hoe zorg ik ervoor dat die nieuwe update op mijn Vodafone TP kan zetten?, krijg nu steeds de fout ongeldig verkoper-id
volgens mij moet je eerst je telefoon unlocken en dan (misschien met HardSPL) je nieuwe rom installen. je kan de nieuwe rom downen met het serienummer dat ik eerder heb gepost.

of wachten tot Vodafone zelf met een update komt maar hoe dat zit weet ik niet,kijk eens op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Laatst online: 05-04 08:28
[...]

Als je links en rechts naast weer drukt (achtereenvolgens) krijg je inderdaad alle vormen van weer te zien achter elkaar. Veel mensen weten dat niet en als ze vol trots hun Diamond of Pro laten zien aan me, dan doe ik ze dat voor. Grappig :D

Vanmorgen trouwens wat gestoeid met Navigon en dat werkt verdomd leuk. Ik durf zelfs te zeggen dat 't beter werkt dan TomTom. Alleen ben ik veel meer daar aan gewend, dus 't is allemaal net anders. Meteen 'n gps-fix en 'n minimale lag (of dat lijkt in ieder geval zo). Ik denk dat TT bij mij eraf gaat. Hopelijk krijg ik de Nederlandse taal ook nog goed ingesteld, dat zou helemaal ideaal zijn :)
heb je dat alleen buiten of ook binnen?
want ik krijg met geen mogelijkheid een fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kan iemand misschien een filmpje posten met de reactiesnelheid van zijn of haar nieuwe HTC ROM?

Mijn toestel werkt namelijk perfect (soms ietwat traat).. updaten wil ik dus alleen doen als er een echte snelheidswinst is tov mijn oude ROM. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

5V1NA70G schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:54:
[...]

heb je dat alleen buiten of ook binnen?
want ik krijg met geen mogelijkheid een fix
Ook binnen, je moet anders eens de gps-wizard in 't programma laten draaien. Hij herkende in 't begin bij mij ook de gps-ontvanger niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
Over de GPS kan ik nu ook mee praten; bij mij is de GPS lag groter geworden! Bij mijn vorige configuratie had ik er bijna geen last van, maar nu is het echt zo'n 60 meter :(
crumpler schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:36:
Alleen ben ik nog opzoek naar twee dingen die wel in de RomeOs zaten, maar ik nog niet heb kunnen vinden:
- Soft reset
- Taakbeheer

Zou iemand die nog de RomeOs erop heeft staan kunnen kijken er nog wat meer informatie bij staat, bijv een naam van de acteur of iets dergelijks? :) :)

Edit;
Nog een vraag; hoe kun je dat vervelende YouTube linkje weghalen bij de internet tab? }:|
crumpler schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:44:
Wat ik overigens weer niet voor elkaar krijg is om de telefoon te vergrendelen :/
Als ik de ophang-knop ingedrukt houd, dan heb ik ingesteld in het long_press_and_key gebeuren dat ik het menu krijg, maar als ik dan op toestel vergrendelen klik gebeurd er niks :?
Ook niet als ik instel dat ie direct vergrendeld moet zijn...

Heeft iedereen dit, of zit er bij mij ergens iets verkeerd?
Dat vergrendel probleem vind ik nu echt irritant worden, want voor mij is TomTom nu zo goed als onbruikbaar :(
Dus hopelijk dat iemand op z'n minst kan zeggen of het vergrendelen bij hem wel goed werkt, of hetzelfde probleem heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Tomba schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:59:

Zonder meteen in Zweden terechtgesteld te worden..... Tomtom 7 is overal te downloaden, en als je geen key hoeft in te voeren - omdat het oorspronkelijk een package deal is - is er vlgs mij weinig illegaals aan.

moet je alleen je kaart nog ergens "kopen" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102978

zelf nu ook de rom geinstalleerd op de TP. inderdaad een snelheid winst, want soms had ik de neiging de TP door het raam te gooien zo langzaam was deze. ik zie nu weer een beetje wit licht in het toestel (was al aan het overstappen naar mogelijk een iphone haha :()
fotos maken op het toestel gaat ook beter. eerst moest ik 10 sec wachten om een foto te maken. en nu doet hij het snel. verder nog een verbetetering gezien met bluetooth. als ik deze verbonden heb zie ik ook een icoon met headset .. eerst had ik dat niet bij de vorige rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Anoniem: 102978 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:04:
zelf nu ook de rom geinstalleerd op de TP. inderdaad een snelheid winst, want soms had ik de neiging de TP door het raam te gooien zo langzaam was deze. ik zie nu weer een beetje wit licht in het toestel (was al aan het overstappen naar mogelijk een iphone haha :()
fotos maken op het toestel gaat ook beter. eerst moest ik 10 sec wachten om een foto te maken. en nu doet hij het snel. verder nog een verbetetering gezien met bluetooth. als ik deze verbonden heb zie ik ook een icoon met headset .. eerst had ik dat niet bij de vorige rom.
En nog verbetering in de bluetooth features ?? zodat er meer dan alléén een telefoongesprek via de carkit gaat --TT geluid e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zou ik niet weten.. heb geen carkit namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
crumpler schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:01:
Dat vergrendel probleem vind ik nu echt irritant worden, want voor mij is TomTom nu zo goed als onbruikbaar :(
Dus hopelijk dat iemand op z'n minst kan zeggen of het vergrendelen bij hem wel goed werkt, of hetzelfde probleem heeft :)
Eindelijk de oplossing gevonden! 8)
Je moet de wachtwoord vergrendeling van het toestel uitschakelen, en dan kun je het toestel wel weer met de ophang-toets vergrendelen!
Om het toestel nu toch te beveiligen gebruik ik nu Throttle Lock 0.5.1. Werkt eigenlijk misschien nog wel beter! :)

Nu nog de andere drie 'problemen' zien op te lossen, en dan is ie helemaal klaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dil
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 19:46

Dil

GPS WERKT NIET MEER :(
Gisteren heb de laatste ROM HTC Touch Pro 5.05.404.1 geinstalleerd en TOMTOM 7.
Helaas werkt mijn GPS niet meer. Kan iemand mij helpen?
Externe bluetooth GPS werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al een harde reset geprobeerd?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

@Dil Wat klote.. Bij mij werkt ie gewoon. Net nog geconfigureerd. Dit lijkt me een puur softwarematig probleem, want je GPS is echt niet door een ROM update stuk gegaan

Mijn bevindingen zijn de volgende. backuppen en herstellen is een drama (Sprite backup), aangezien POP mail accounts niet kunnen en hij verkeerde files gaat overschrijven, dus heb opnieuw moeten flashen.

Over de nieuwe ROM ben ik tevreden. je merkt dat ie wat sneller is met het laden van een schermpje (bijvoorbeeld weer) en het is ook duidelijk te merken dat de 'ophang' knop sneller reageert.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mensen met Vodafone branded touch:
Hoe kan ik eventueel TomTom herinstalleren? Staat volgens mij niet op de CD-Rom en heb geen code bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147093

Zo, nieuw ROM staat erop :Y

Zometeen even TT uitproberen...

Krijg het op één of andere manier niet meer voor elkaar om in mn TF3D scherm een andere achtergrond te zetten... :? :X

Iemand die me ff op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavaris
  • Laatst online: 08:54
Heb me ook maar gewaagd aan de nieuwe ROM, heb wel het idee dattie sneller is. CorePlayer doet het nu iig zonder te stotteren of vervormde beelden. Zal stomstom morgen eens ff uitchecken. Hoop iig wel dat mn batterij minimaal net zo lang meegaat, vroegah wilde ie nog wel eens een week meegaan op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Anoniem: 147093 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:15:
Zo, nieuw ROM staat erop :Y

Zometeen even TT uitproberen...

Krijg het op één of andere manier niet meer voor elkaar om in mn TF3D scherm een andere achtergrond te zetten... :? :X

Iemand die me ff op weg kan helpen?
Via TF3D menu op achtergrond klikken en daar 'n nieuwe uitzoeken of gewoon in de verkenner lang op 't bestand klikken en in 't menu-tje "instellen als achtergrond" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eric_Cantona schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:42:
[...]

Via TF3D menu op achtergrond klikken en daar 'n nieuwe uitzoeken of gewoon in de verkenner lang op 't bestand klikken en in 't menu-tje "instellen als achtergrond" kiezen.
Gedaan, werkt niet...

En welk TF3D menu bedoel je? Via "vandaag"? ook al gedaan, werkt ook niet :N

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 147093 op 17-02-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Anoniem: 147093 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:49:
[...]

Gedaan, werkt niet...

Nee 't slidermenu en dan bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279460

Weet iemand hoe ik de standaard browser van de RSS-reader kan veranderen? Eerst opende hij in Opera, nu in IE...ik wil terug naar Opera.

(ja ik heb het al eerder gevraagd...echter ik kom er zelf totaal niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eric_Cantona schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:54:
[...]

Nee 't slidermenu en dan bij instellingen.
Ehm... beetje n00bish misschien maar huh?

Edit: lama....wat een sufk*t ben ik zeg... 8)7 |:( }:O

Gelukt dus, hoe simpel kan iets zijn 7(8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 147093 op 17-02-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Anoniem: 147093 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:49:
Binnen TF3D heb je een balk onderaan waar je met je vinger verheen schuift. Je komt dan langs de schermen voor muziek, mail, weer, maar ook instellingen. Dit scherm heeft onder andere een regel voor geluid, communicatie, en ook Achtergrond (wallpaper). Hier kan je een andere achtergrond kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Anoniem: 147093 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:04:
[...]

Ehm... beetje n00bish misschien maar huh?

Edit: lama....wat een sufk*t ben ik zeg... 8)7 |:( }:O

Gelukt dus, hoe simpel kan iets zijn 7(8)7
Je hebt TF3D als "startscherm"?

Als je dan dat slidermenu naar rechts schuift dan kom je instellingen tegen, daar staat achtergrond bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie mijn vorige post...

Terwijl ik wist hoe het moest |:(

zie geen plaatje van ezel, dan maar zo: }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
Is er ook al een oplossing voor hoe je dan kan zorgen dat de achtergrond op elke pagina wordt doorgevoerd, in plaats van alleen maar het begin scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 12:27

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Hebben hier meer mensen problemen dat active sync niet meer wil werken.
Nadat je een paar afspraken in je agenda hebt toegevoegd ?

Zo ja hoe is dit op te lossen.

Heb een mda vario IV

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175330

Deem schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:59:
[...]

Je hebt zoiezo een geheugenkaartje nodig die in de sleuf moet zitten. Wat het makkelijkst is is gewoon even PIMbackup downloaden (http://www.dotfred.net/) of Sprite Backup installeren (Staat op een van die meegeleverde cds, pimbackup doet hetzelfde). Hiermaar maag je een backup van je telefoon en dan zet je die op het kaartje. Na het flashen zet je die weer terug. Je moet wel weer alle programmas er opnieuw opzetten. Hier kan helaas geen backup van worden bewaard. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233240

Weer een vervelende vraag van een mda vario IV gebruiker! Ik probeer na een tijdje toch maar msn te installeren maar welke versie ik ook probeer, het wil maar niet lukken! Of een cab bestand wil niet installeren of na het installeren blijft na het klikken op het icoon messenger het programma hangen en laad deze niet. Ook verdere live toepassingen werken niet meer. Al met al word ik weer een beetje gek van mijn telefoon en dan ook van de t-mobile crap. Weet iemand of ik misschien nog iets aanvullends moet downloaden om de messenger werkend te krijgen? XDA versies heb ik allemaal al gehad en ook de allabout phones versie ook gehad. Ik heb het programma nimbuzz geprobeert maar dit werkt gewoon niet lekker en zorgt voor vastlopers.

Heb trouwens maar weer een mailtje uit de deur gedaan om te vragen of er al een update voor de branded versie van de pro in de planning zat. Nog geen antwoord op gekregen van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175330

Freich schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:14:

Klopt. Als je dan een programma wilt uninstallen moet je het eerst nog een keer installeren, waarna de uninstal mogelijkheid er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
Iemand trouwens al weer geprobeerd om met de nieuwe radio rom welke bij de update van HTC geleverd zat weer ROMeOS te installeren, en weet of dat ook lekker snel werkt?

Zit er namelijk aan te denken om toch weer terug te gaan naar de ROMeOS, nadat de NL versie is geupdate... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

crumpler schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:11:
Is er ook al een oplossing voor hoe je dan kan zorgen dat de achtergrond op elke pagina wordt doorgevoerd, in plaats van alleen maar het begin scherm?
zoek eens op backgroundforallpages.cab. Zo heet dat bestandje ongeveer.

Gisteren de hele dag en avond zitten kloten om m'n f00n weer up-to-date te krijgen. 'n TouchFlo HD theme geïnstalleerd waar comm. manager in 't slidermenu gebakken zit en 't weer net wat anders uitziet, maar elke keer als ik 'n verandering maak kan ik 't hele thema weer uninstallen omdat ik dan dat tabblad kwijt ben en niet meer terug kan halen.

Ik krijg 'n beetje 'n sik van 't comm. manager gedeelte i.c.m. invoering in TF3D :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Bij mij werkt de GPS ook niet meer onder TT7, heb overigens de WWE Toestel dus ook de WWE ROM. :(

Ik heb wel maar een gedeelte van TT7 geinstalleerd dus alleen de navigator en niet de maps opnieuw (deze stonden nog op de storage card). Vandaag eens alles eraf mikken!

Want ik denk dat google maps wel met gps doet. Kan iemand waarbij TT7 niet werkt dit bevestigen?

[ Voor 61% gewijzigd door DaYwaLkUr op 18-02-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Anoniem: 233240 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:26:
Weer een vervelende vraag van een mda vario IV gebruiker! Ik probeer na een tijdje toch maar msn te installeren maar welke versie ik ook probeer, het wil maar niet lukken! Of een cab bestand wil niet installeren of na het installeren blijft na het klikken op het icoon messenger het programma hangen en laad deze niet. Ook verdere live toepassingen werken niet meer. Al met al word ik weer een beetje gek van mijn telefoon en dan ook van de t-mobile crap. Weet iemand of ik misschien nog iets aanvullends moet downloaden om de messenger werkend te krijgen? XDA versies heb ik allemaal al gehad en ook de allabout phones versie ook gehad. Ik heb het programma nimbuzz geprobeert maar dit werkt gewoon niet lekker en zorgt voor vastlopers.

Heb trouwens maar weer een mailtje uit de deur gedaan om te vragen of er al een update voor de branded versie van de pro in de planning zat. Nog geen antwoord op gekregen van t-mobile.
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem. De meest recente versie start gewoon niet op. Een iets oudere versie werkt wel al iets, maar heeft ook nare probleemptjes, zoals niet willen disconnecten en msn contacten automatisch toevoegen aan msn contacten. Zeer vervelend en niet aan te raden dus. Als jij hier een oplossing voor weet dan hoor ik dat graag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaasszje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:15:
Hebben hier meer mensen problemen dat active sync niet meer wil werken.
Nadat je een paar afspraken in je agenda hebt toegevoegd ?

Zo ja hoe is dit op te lossen.

Heb een mda vario IV
heb zelf ook volgens mij het probleem. had hem aan de laptop gehangen, maar hij blijft iedere keer zoeken naar het device.. verbinding maken geeft hij aan. had gisteravond geprobeerd. maar had geen zin meer omdat ik moe was. Ook via bluetooth kan ik geen verbinding maken.. heel raar.. moet eerst een pagina zien te vinden om de TP te verbinden met bluetooth wat me eerder zo wel is gelukt.. alleen weet ik niet meer HOE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Anoniem: 102978 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:15:
[...]

heb zelf ook volgens mij het probleem. had hem aan de laptop gehangen, maar hij blijft iedere keer zoeken naar het device.. verbinding maken geeft hij aan. had gisteravond geprobeerd. maar had geen zin meer omdat ik moe was. Ook via bluetooth kan ik geen verbinding maken.. heel raar.. moet eerst een pagina zien te vinden om de TP te verbinden met bluetooth wat me eerder zo wel is gelukt.. alleen weet ik niet meer HOE :P
Ik heb dit probleem ook al vaker gehad toen ik ook nog deed activesycen met outlook. Soms lukte het pas na 5 a 6 keer proberen. Ik ben toen maar mee gestopt en gebruik ik PIM backup om iig backups te maken van mijn agenda en contacten ;(. Ik weet niet hoe het nu is met die update, maar hoop toch dat dat het probleem enigsinds verhelpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ja normaal moet het gewoon werken. ik ga straks nog op een andere pc testen of ik daar problemen mee heb. ik heb wel gewoon exchange lopen dus heb contacten , agenda enz centraal staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241890

nou mijn batterij is in 1x om te janken :s gisteravond opgeladen, en nu op 48%!!
Al een soft reset gedaan want ik dacht misschien staan er verschillende programma's open die ik niet kan zien zeg maar. helpt niets.. Nu ga ik die ROM update van HTC maar eens proberen..
Ik baal wel want alles is er dan af maar goed, zo rondlopen met deze batterij..word ik ook niet vrolijker van ;)
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.