Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:42:
nou mijn batterij is in 1x om te janken :s gisteravond opgeladen, en nu op 48%!!
Al een soft reset gedaan want ik dacht misschien staan er verschillende programma's open die ik niet kan zien zeg maar. helpt niets.. Nu ga ik die ROM update van HTC maar eens proberen..
Ik baal wel want alles is er dan af maar goed, zo rondlopen met deze batterij..word ik ook niet vrolijker van ;)
Ik weet niet hoelang je de telefoon hebt, maar de batterij bereikt zijn volle cappaciteit pas na 1 tot 1,5 week. Dan merk je dat hij langer meegaat bij normaal gebruik. Verder verbreek ik automatisch internet verbinding als ik het niet gebruik. Scheelt toch al flink in verbruik. Wat ook helpt is de update naar de nieuwe rom of een custom rom en radio gebruiken die energiezuiniger zijn. Reken op 2 dagen bij matig gebruik.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Iemand al gelukt om de nieuwe update te installeren op een Hi/KPN Branded toestel?
Bij mij werkte de serial niet die op mijn telefoon stond (toen de serial maar geprobeerd die in het topic stond) vervolgens wilde hij niet verder updaten vanwege een foutieve verkoper ID oid.

Wel raar dat je een simlock vrij toestel krijgt van Hi, maar wel hun eigen merkje in het toestel verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan hem elke dag opladen.. 's morgens vol.'s avonds op de lader.. echt een ramp. maar heb idd data verbinding aanstaan wat betreft de exchange verbinding.. vreet inderdaad batterij. daarnaast zit ik ook in een ruimte waar slecht bereik is en waar het netwerk soms wegvalt waarna hij opnieuw moet zoeken. dit vreet ook batterij.. kep nog niet echt een radio rom kunnen vinden die beter werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:52:
[...]

Ik weet niet hoelang je de telefoon hebt, maar de batterij bereikt zijn volle cappaciteit pas na 1 tot 1,5 week. Dan merk je dat hij langer meegaat bij normaal gebruik. Verder verbreek ik automatisch internet verbinding als ik het niet gebruik. Scheelt toch al flink in verbruik. Wat ook helpt is de update naar de nieuwe rom of een custom rom en radio gebruiken die energiezuiniger zijn. Reken op 2 dagen bij matig gebruik.
Al een tijdje vanaf Aug 2008, wat normaal was dat ik hem 1x in de 2 dagen zeker moest opladen en dat is ook niet erg maar nu in 1x kan ik er een halve dag mee vooruit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:58:
[...]

Al een tijdje vanaf Aug 2008, wat normaal was dat ik hem 1x in de 2 dagen zeker moest opladen en dat is ook niet erg maar nu in 1x kan ik er een halve dag mee vooruit :S
Batterijtje terug onder garantie - je zit nog lang niet aan het max aantal x opladen (vlgs mij minstens 5000x)

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 10:12
Ben nu ook bezig met de nieuwe update. Kijken wat ik ervan ga vinden.
Hopelijk is dat probleem met de Bluetooth verbinding in mijn auto misschien opgelost.

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Iemand dit wel eens gehad met zijn Touch Pro?

Soms zit de telefoon in mijn broek en dan merk in eens dat ik een enorme hitte van de telefoon af komt. Ik pak hem er dan meestal gelijk uit, en als ik hem dan aan druk dan is hij meestal vast gelopen. Nu net had ik het weer, druk hem aan, en gaat hij gewoon aan, maar batterij verbruik was wel enorm in eens! haal em vanmorgen om half 9 van de lader af ongeveer, en het is nu half 12 en de batterij staat nu al op 60%. Dat is echt absurd, want dat is meestal aan het eind van de dag nog niet zo erg.

Heb hem maar een reset gegeven, soft reset. Nu zie ik dat de batterij in eens weer op 72% staat... Weird!

Wat kan dit toch zijn? bugje ergens in, duidelijk, maar wat zou het zijn? Iemand die dit ook heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 18-02-2009 11:36 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, nieuwe ROM geinstalleerd en daarna mijn gegevens gerestored, maar nu zit ik met 2 email accounts die niet meer te verwijderen zijn (ik zie nog wel de laatste mail), als ik ze selekteer dan kom ik in het "account kiezen" menu maar daar staan ze niet tussen. Dus ik kan ze ook niet meer verwijderen.

Iemand een idee hoe ik ze weg krijg?

PS verder lijkt alles soepeler en sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 12-09 11:01

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Deem schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:40:
[...]

Ik heb dit probleem ook al vaker gehad toen ik ook nog deed activesycen met outlook. Soms lukte het pas na 5 a 6 keer proberen. Ik ben toen maar mee gestopt en gebruik ik PIM backup om iig backups te maken van mijn agenda en contacten ;(. Ik weet niet hoe het nu is met die update, maar hoop toch dat dat het probleem enigsinds verhelpt..
Probleem wat zich bij mij voordoet is dat active sync probeerd identificatie van telefoon op te halen...
Maar dat dat direct fout gaat, vervolgens krijg ik een foutmelding.
Zal vanavond ff screenshotje plaatsen met de foutmelding.

Heb dit vorige week (of 2 weken geleden gehad) en enige wat ik toen kon doen was oude backup terug zetten...
Maar dat is niet echt wat ik wil zeg maar....

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

DAMAGE schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:35:
Iemand dit wel eens gehad met zijn Touch Pro?

Soms zit de telefoon in mijn broek en dan merk in eens dat ik een enorme hitte van de telefoon af komt. Ik pak hem er dan meestal gelijk uit, en als ik hem dan aan druk dan is hij meestal vast gelopen. Nu net had ik het weer, druk hem aan, en gaat hij gewoon aan, maar batterij verbruik was wel enorm in eens! haal em vanmorgen om half 9 van de lader af ongeveer, en het is nu half 12 en de batterij staat nu al op 60%. Dat is echt absurd, want dat is meestal aan het eind van de dag nog niet zo erg.

Heb hem maar een reset gegeven, soft reset. Nu zie ik dat de batterij in eens weer op 72% staat... Weird!

Wat kan dit toch zijn? bugje ergens in, duidelijk, maar wat zou het zijn? Iemand die dit ook heeft?
Eén keer gehad... volgens mij was het de GPS... dat is het enige dat echt warm kan worden en binnen korte tijd zoveel energie slurpt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat hitte geval alleen wanneer ik bijvoorbeeld lange tijd Skype aan heb staan. Dacht dat het gewoon was omdat ie redelijk intensief bezig was (Skype+HSDPA/Wifi etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Iemand al ervaring met de klantenservice van HTC? Ik heb ze een aantal problemen aangeschreven, anderhalve week geleden. Moet ik er nu alsnog zelf achteraan?

DISCLAIMER:
Ik weet dat het GoT is, en dat van mij wordt verwacht zelf ook energie in te steken. Alleen weiger ik dat te doen, plus heb ik geen xx uur over om te besteden aan research wat een fabrikant voor mij op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexvanduist
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-04-2022
Wat voor problemen
El-Loco schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:38:
Iemand al ervaring met de klantenservice van HTC? Ik heb ze een aantal problemen aangeschreven, anderhalve week geleden. Moet ik er nu alsnog zelf achteraan?

DISCLAIMER:
Ik weet dat het GoT is, en dat van mij wordt verwacht zelf ook energie in te steken. Alleen weiger ik dat te doen, plus heb ik geen xx uur over om te besteden aan research wat een fabrikant voor mij op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartje1975
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-08 19:26
Ik heb na de ROM update het volgende probleem:
Ik kan niet meer dan 1 e-mail tegelijk selecteren om bv te verwijderen. Hebben er hier meer mensen last van en is er iets aan te doen..???? :) :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Ik ben van plan ook de ROM upgrade uit te voeren, iemand al TT 7 aan de gaan gekregen?
Ik gebruik TT 7.941.

Hoop dat iemand het aan de gang kan krijgen, maak nogal veel gebruik van TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Van mijn bericht naar de Customer Service:

*knip* Wat mij echter mateloos irriteert is het volgende: Als ik wordt gebeld, en de telefoon zit (in de pouch) nog in mijn broekzak, moet hij er dus uit. Nu zitten mijn broeken relatief wijd, maar vrijwel direct als ik de telefoon pak om op te nemen, druk ik op 1 of andere manier het gesprek weg. Hetzelfde gebeurt als ik in de auto zit, en via de carkit op wil nemen. Voordat mijn vinger bij de carkit is, heeft mijn telefoon het gesprek al weggedrukt. De hele belfunctie van de telefoon is hierdoor nutteloos. Nu komt dat deels door het touchscreen, dat gevoelig is voor de drukpunten, maar dat ik hem elke keer wegdruk op het rode vlakje is wel frappant. Nu heb ik zelf het programmaatje "Answer Key Disabler" geprobeerd, maar het mocht niet baten. Oftewel hij lijkt telefoontjes ook middels de hardkeys weg te drukken. Heeft u voor mij een oplossing? Een volledig gesloten beschermhoesje is dat niet, ik vind de pouch namelijk al vervelend genoeg, maarja ik ben te zuinig op het toestel. Ik hoor graag van u, ik ben inmiddels alweer tijdelijk teruggestapt op een oude Nokia omdat hier niet mee te werken valt. Alvast bedankt.

---------------------------------

+ omslachtige bediening, wat ik niet gewend ben van de Nokia's. Je zit niet met 1 druk in je telefoonboek, je bent niet met 1 knop in een SMS, je hebt een dubbele interface, dus via het slicke TF3D zie je eerst een sms, wil je antwoorden moet je naar het originele Windows, een laag eronder. Het is mij allemaal veel te omslachtig.

Wat het ding kan vind ik leuk, maar ik denk dat ik nu na een half jaar kan concluderen dat een Nokiaatje voor mij prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Sharky_NL schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:35:
Ik ben van plan ook de ROM upgrade uit te voeren, iemand al TT 7 aan de gaan gekregen?
Ik gebruik TT 7.941.

Hoop dat iemand het aan de gang kan krijgen, maak nogal veel gebruik van TT.
Hier werkt de nieuwe ROM prima met TT 7.915.

Ook GPS doet het, al is de lag helaas nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
snarf schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:42:
[...]

Hier werkt de nieuwe ROM prima met TT 7.915.

Ook GPS doet het, al is de lag helaas nog steeds aanwezig.
snarf bedankt voor de informatie.

Ga vanavond upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

El-Loco schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:39:
[...]

Van mijn bericht naar de Customer Service:

*knip* Wat mij echter mateloos irriteert is het volgende: Als ik wordt gebeld, en de telefoon zit (in de pouch) nog in mijn broekzak, moet hij er dus uit. Nu zitten mijn broeken relatief wijd, maar vrijwel direct als ik de telefoon pak om op te nemen, druk ik op 1 of andere manier het gesprek weg. Hetzelfde gebeurt als ik in de auto zit, en via de carkit op wil nemen. Voordat mijn vinger bij de carkit is, heeft mijn telefoon het gesprek al weggedrukt. De hele belfunctie van de telefoon is hierdoor nutteloos. Nu komt dat deels door het touchscreen, dat gevoelig is voor de drukpunten, maar dat ik hem elke keer wegdruk op het rode vlakje is wel frappant. Nu heb ik zelf het programmaatje "Answer Key Disabler" geprobeerd, maar het mocht niet baten. Oftewel hij lijkt telefoontjes ook middels de hardkeys weg te drukken. Heeft u voor mij een oplossing? Een volledig gesloten beschermhoesje is dat niet, ik vind de pouch namelijk al vervelend genoeg, maarja ik ben te zuinig op het toestel. Ik hoor graag van u, ik ben inmiddels alweer tijdelijk teruggestapt op een oude Nokia omdat hier niet mee te werken valt. Alvast bedankt.

---------------------------------

+ omslachtige bediening, wat ik niet gewend ben van de Nokia's. Je zit niet met 1 druk in je telefoonboek, je bent niet met 1 knop in een SMS, je hebt een dubbele interface, dus via het slicke TF3D zie je eerst een sms, wil je antwoorden moet je naar het originele Windows, een laag eronder. Het is mij allemaal veel te omslachtig.

Wat het ding kan vind ik leuk, maar ik denk dat ik nu na een half jaar kan concluderen dat een Nokiaatje voor mij prima is.
Als je een beetje moeite had gedaan, een heel klein beetje maar, dan was je tot de ontdekking gekomen dat de nieuwe upgrade rom dus een slider bevat ipv knoppen om op te nemen.
De rest van je opmerkingen is, tja, een kwestie van smaak en vooronderzoek bij aanschaf, iets waarbij het ook bij je eerste punt een beetje aan ontbreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik aanvink dat mijn email elke 15 minuten (of een andere tijd) geconroleerd moet worden, dan doet ie dat niet. Ik gebruik voor deze gewoon een Gmail Pop account.
Hij gaat ook helemaal geen verbinding zoeken met GPRS of zo hiervoor. Vreemd... iemand suggesties?

PS de nieuwe ROM-update heb ik wel al gedownload, gewoon met eigen serienummer, maar heb hem nog niet geinstalleerd. Ik ga eerst even experimenteren nog met navigon navigatie in de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:53:
Als ik aanvink dat mijn email elke 15 minuten (of een andere tijd) geconroleerd moet worden, dan doet ie dat niet. Ik gebruik voor deze gewoon een Gmail Pop account.
Hij gaat ook helemaal geen verbinding zoeken met GPRS of zo hiervoor. Vreemd... iemand suggesties?

PS de nieuwe ROM-update heb ik wel al gedownload, gewoon met eigen serienummer, maar heb hem nog niet geinstalleerd. Ik ga eerst even experimenteren nog met navigon navigatie in de oude situatie.
Ben je niet toevallig constant aan het roamen.
Dan moet je ook nog aanvinken dat je wil dat dit ook gebeurd tijdens roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
aartje1975 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:32:
Ik heb na de ROM update het volgende probleem:
Ik kan niet meer dan 1 e-mail tegelijk selecteren om bv te verwijderen. Hebben er hier meer mensen last van en is er iets aan te doen..???? :) :) :D
Klopt, is gewijzigd. Je kunt nu niet meer met de stylus meerdere mails selecteren door een sleep-beweging te maken. Wat nog wel werkt: menu>berichten selecteren>meerdere.
Blijft zo dat de oude oplossing handiger was. Al was die niet altijd even nauwkeurig, je moest er wel mee om weten te gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door teake op 18-02-2009 17:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Deem schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:50:
[...]

Als je een beetje moeite had gedaan, een heel klein beetje maar, dan was je tot de ontdekking gekomen dat de nieuwe upgrade rom dus een slider bevat ipv knoppen om op te nemen.
De rest van je opmerkingen is, tja, een kwestie van smaak en vooronderzoek bij aanschaf, iets waarbij het ook bij je eerste punt een beetje aan ontbreekt ;)
Maar ik heb bij het huidige gebruik het touchscreen uitgeschakeld, en het probleem blijft. Rara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
El-Loco schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:20:
[...]

Maar ik heb bij het huidige gebruik het touchscreen uitgeschakeld, en het probleem blijft. Rara?
ik heb dit probleem ook gehad, na een hard reset was alles verholpen. geen idee hoe of waarom maar dat is soms gewoon de makkelijkste oplossing.

dus als je toch je nieuwe rom installd dan ben je er waarschijnlijk vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
jasring schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:23:
[...]

ik heb dit probleem ook gehad, na een hard reset was alles verholpen. geen idee hoe of waarom maar dat is soms gewoon de makkelijkste oplossing.

dus als je toch je nieuwe rom installd dan ben je er waarschijnlijk vanaf
Ik zal de hele mikmak eens backuppen en het proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de nieuwe rom geïnstalleerd loopt goed:) Leuk dat als je gebeld wordt je kan schuiven op op te nemen :)
Volgens mij is het on screen toetsenbordje ook wat kleiner? maar dat kan ook aan mij liggen lol.
Ik heb al wel weer een harde reset gedaan, want ineens ging het licht niet meer uit, het dimde wel maar helemaal uit ging die niet dus dat zal ook batterij vreten, ik had vlak achter elkaar een backup teruggezet en advanced config erop gezet (wat voor de nieuwe rom ook al niet lekker liep want dan tikte ik op restore all settings en vervolgens ging het ding aan de gang, maar zette uiteindelijk niets terug) dus heb maar een harde reset gedaan.

Wat ik me nu wel afvroeg is er een ander programme dan advanced config wat in het home screen de onderste 2 snel keuze dingen kan aanpassen, ben het liefst zo snel mogelijk in mijn agenda (pockin informant en bij pocketwijzer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:45:
[...]

Ik zal de hele mikmak eens backuppen en het proberen. :)
waarom niet de nieuwe officiele rom van htc?
heb je geen unbranded telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasszje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:58:
[...]

Ben je niet toevallig constant aan het roamen.
Dan moet je ook nog aanvinken dat je wil dat dit ook gebeurd tijdens roaming.
aha, dat kan het zijn... ik zit (nu nog 2 dagen) via Orange en daarna ben ik over op nieuwe contract bij T-Mobile. En omdat Orange door T-Mobile is overgenomen, denkt ie al een half jaar dat ik aan het roamen ben... ga het testen. Maar dit lijkt me een zeer logische verklaring!

update: Inmiddels getest, dit was het inderdaad!! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:31:
[...]

aha, dat kan het zijn... ik zit (nu nog 2 dagen) via Orange en daarna ben ik over op nieuwe contract bij T-Mobile. En omdat Orange door T-Mobile is overgenomen, denkt ie al een half jaar dat ik aan het roamen ben... ga het testen. Maar dit lijkt me een zeer logische verklaring!
Heb het zelfde, zit nu nog bij Orange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

kaasszje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:56:
[...]

Probleem wat zich bij mij voordoet is dat active sync probeerd identificatie van telefoon op te halen...
Maar dat dat direct fout gaat, vervolgens krijg ik een foutmelding.
Zal vanavond ff screenshotje plaatsen met de foutmelding.

Heb dit vorige week (of 2 weken geleden gehad) en enige wat ik toen kon doen was oude backup terug zetten...
Maar dat is niet echt wat ik wil zeg maar....
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/18/1234979155-750.jpg

Krijg deze foutmelding.
En het kan dus liggen aan contacten aanpassen of agenda afspraken toevoegen.
Iemand anders dit al gehad met mda vario iv ?

Of weet iemand hoe ik dit moet oplossen.
Het gebeurd direct na het verbinden.
Windows herkent mobiel, wil gaan zoeken naar updates (active sync heeft mobiel ook geidentificeerd)
En vervolgens krijg ik gelijk deze melding.

[ Voor 7% gewijzigd door kaasszje op 18-02-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:49:
[...]

waarom niet de nieuwe officiele rom van htc?
heb je geen unbranded telefoon?
Jawel, maar dan moet ik mijn foto's / instellingen / telefoonboek toch nog steeds backuppen bij een ROM update? Of ben ik er zo lang uit? :P

[ Voor 4% gewijzigd door El-Loco op 18-02-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasszje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:41:
[...]

[afbeelding]

Krijg deze foutmelding.

Windows herkent mobiel, wil gaan zoeken naar updates (active sync heeft mobiel ook geidentificeerd)
Bij: instellingen-verbindingen-USB aan pc "geavanceerde netwerkfunctionaliteit inschakelen" wel uitgezet?

Anders blijft hij zoeken...

Nieuwe ROM loopt lekker, TT7 incl. kleine lag loopt ook lekker, slide 2 answer is handig, nu kan answerkeys disabler uitblijven... Advanced config loopt ook weer na opnieuw installeren Microsoft.net 3.5 :Y

Toestel lijkt iets sneller te zijn als voorheen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:05:
[...]

Bij: instellingen-verbindingen-USB aan pc "geavanceerde netwerkfunctionaliteit inschakelen" wel uitgezet?

Anders blijft hij zoeken...

Nieuwe ROM loopt lekker, TT7 incl. kleine lag loopt ook lekker, slide 2 answer is handig, nu kan answerkeys disabler uitblijven... Advanced config loopt ook weer na opnieuw installeren Microsoft.net 3.5 :Y

Toestel lijkt iets sneller te zijn als voorheen :Y
Heb hem nu uitgezet, maar heb zelfde probleem :(, op mobiel lijkt alles goed te gaan.. maar gaat het toch niet.
Gister werkte het trouwens wel met geavanceerde netwerk functionaliteit (en de afgelopen 2 weken)
Maar nu van ene op andere moment niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasszje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:13:
[...]

Heb hem nu uitgezet, maar heb zelfde probleem :(, op mobiel lijkt alles goed te gaan.. maar gaat het toch niet.
Gister werkte het trouwens wel met geavanceerde netwerk functionaliteit (en de afgelopen 2 weken)
Maar nu van ene op andere moment niet :(
Hm, als je 'm uit hebt gezet en de TP even hebt losgekoppeld en Active sync hebt afgesloten moet het na het opnieuw inpluggen eigenlijk weer werken :Y

vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:40:
[...]Heb ondertussen ook alles paar keer opnieuw gestart.

Hm, als je 'm uit hebt gezet en de TP even hebt losgekoppeld en Active sync hebt afgesloten moet het na het opnieuw inpluggen eigenlijk weer werken :Y

vreemd :?
Dus dacht begin opnieuw.
Alle partner dingen weg gegooit.
Maar nu wil hij niet eens meer opnieuw als partner connecten....

Alleen nog als gast. Krijg niet meer partner sync gebeuren...

Iemand hierdoor nog idee-en ?
Snap er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

Na de ROM upgrade en de restore kreeg ik een melding te zien:
Er is een probleem opgetreden met filesys.exe.
Dit is wel erg terminaal (is aan de naam van het programma al te zien), en ook staat alles stil op mijn TP.

Batterij verwijderd, batterij erin, opgestart. En nu zit ik al een tijd tegen de melding aan te kijken dat touchflo wordt gestart. Maar dat is dan ook alles wat ik zie. Het apparaat reageert nog wel op de hardware-knoppen, maar voor de rest is-ie zo te zien naar de knoppen.

Vraagt trouwens ook niet om een pincode voor de telefoon.

Reageert wel op het startmenu, touchflo uitgezet, soft reset, dat start. Vraagt nog steeds niet om de pincode, en het lijkt allemaal wel erg traag... Geen idee wat er aan de hand is, ik ga de rom upgrade nog maar eens doen en dan op een andere manier (persoonlijke settings) restoren met Sprite, niet de level 1 die volgens de help de juiste is. Grmbl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dil
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 20:11

Dil

pven schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:45:
Heb je al een harde reset geprobeerd?
Ja, dat heb ik al geprobeerd. Jammer, zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Mijn telefoon trilt niet als ik een sms ontvang, terwijl mijn telefoon wel op trillen staat. Hoe valt dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:44:
[...]

Jawel, maar dan moet ik mijn foto's / instellingen / telefoonboek toch nog steeds backuppen bij een ROM update? Of ben ik er zo lang uit? :P
Foto's-geheugenkaart?
Instellingen waren bij mij zo terug gezet (ik had niets speciaals niets in het register veranderd enzo..
Contacten+agenda- syncen met active sync (hij zet alles in Outlook, ideaal)

Smsjes kunnen eventueel bewaard worden met Kai's smsbackup (geloof dat het zo heet)
succes (heb je niet nodig want de computer doet alles voor je :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:14:
Mijn telefoon trilt niet als ik een sms ontvang, terwijl mijn telefoon wel op trillen staat. Hoe valt dit op te lossen?
al gekeken bij start-instellingen-meldingen en geluiden en dan bij sms berichten en inkomende oproepen staan dat het ding ook moet bellen EN trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Rom upgrade. Na 2x, en restore van enkel persoonlijke instellingen werkt het dan eindelijk. Pfff.... Ik hoop dat het de moeite waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:42:
[...]

al gekeken bij start-instellingen-meldingen en geluiden en dan bij sms berichten en inkomende oproepen staan dat het ding ook moet bellen EN trillen?
10x overheen gekeken :p maar vibrate stond uit. Staat nu aan en hopelijk werkt het, bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door AOC op 18-02-2009 21:59 ]

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
kaasszje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:41:
[...]

[afbeelding]

Krijg deze foutmelding.

Ik heb dit regelmatig.
Volgens mij is dit dus een activesync probleem want ik hoor het ook van andere mensen met andere gsm's en pda's
Het enige wat echt helpt is "mobiel apparaat verwijderen"
En daarna weer aansluiten.
Andere oplossingen ken ik niet en MSoft dus ook niet.

• Paul_K

Paul_K

su

Okidoki. Ik ben al wat positiever over de ROM upgrade. Waarschijnlijk moet ik zulke dingen niet aan het eind van mijn dag doen. ;)
Het geheel lijkt inderdaad wel allemaal wat vlotter te reageren, en dat is uiteraard prettig. Met de GPS ga ik binnenkort wat experimenteren, had ik vanmorgen om half 6 nog niet de behoefte aan.
Ik kan me 1 ding op dit moment even niet herinneren, en ook op het forum niet terugvinden: ik wil met ssmapa de default agenda omzetten naar PocketInformant. Ik weet echter niet meer :? welke "working directory" ik daarvoor moet opgeven. Het programma staat op de sd-kaart. /opslagkaart/Programmabestanden/... etc werkt in elk geval niet. Kan iemand me het juiste "start-stuk" van het pad verklappen?

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Tip bij de ROM-update: als je instellingen terugzet met behulp van Sprite-backup of een ander backup progje, is de kans op rare fouten een ENORM stuk groter, dan wanneer je de instellingen handmatig weer instelt. Dat kost dan wat meer moeite, maar scheelt enorm veel ergernis. Bij mij had ik een avondje nodig om instellingen weer ok te maken (en ik heb aardig wat tweaks en progs), maar het draait allemaal nagenoeg foutloos in één keer. Als ik dan zie hoeveel problemen er zijn met allerlei mensen die hun instellingen via een backup prog terug zetten.... Doe ik het liever handmatig.

Verwijderd

Paul_K schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 07:59:
Okidoki. Ik ben al wat positiever over de ROM upgrade. Waarschijnlijk moet ik zulke dingen niet aan het eind van mijn dag doen. ;)
Het geheel lijkt inderdaad wel allemaal wat vlotter te reageren, en dat is uiteraard prettig. Met de GPS ga ik binnenkort wat experimenteren, had ik vanmorgen om half 6 nog niet de behoefte aan.
Ik kan me 1 ding op dit moment even niet herinneren, en ook op het forum niet terugvinden: ik wil met ssmapa de default agenda omzetten naar PocketInformant. Ik weet echter niet meer :? welke "working directory" ik daarvoor moet opgeven. Het programma staat op de sd-kaart. /opslagkaart/Programmabestanden/... etc werkt in elk geval niet. Kan iemand me het juiste "start-stuk" van het pad verklappen?
als je bedoeld om pocket informant in de TouchFlo3D als default in te stellen wil ik dat ook graag weten!
Ik dacht dat niet mogelijk was, als dat wel zo is ben ik ook heeeel benieuwd

• Sharky_NL
Gister de ROM upgrade uitgevoerd,

Moet zeggen dat het allemaal wat sneller aanvoelt :)

Voor de mensen waarbij TT7 niet werkt.

TT 7 v 9.15 gebruiken, deze werkt perfect, zit alleen nog wel een kleine lag in.

Verder is ROM Upgrade een goede verbetering :)

• JAMF

JAMF

Rom update gaat weekend klus worden .... blijf het wel volgen - als ik iets tegenkom wat me niet aanstaat, heb ik een kalm weekend ;)

• Paul_K

Paul_K

su

the real JAMF schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:38:
Rom update gaat weekend klus worden .... blijf het wel volgen - als ik iets tegenkom wat me niet aanstaat, heb ik een kalm weekend ;)
Ik weet niet of je Sprite backup gaat gebruiken: als ja, maak dan van tevoren een backup en bij het terugzetten de default optie gebruiken om enkel je persoonlijke instellingen terug te zetten. In de helptekst kwam ik iets tegen om een "level 1" of zoiets restore te doen na een rom upgrade, en dat heb ik dus geweten... :s
Misschien dat ik ipv Sprite eens met PIMbackup ga stoeien.

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
teake schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:05:
Tip bij de ROM-update: als je instellingen terugzet met behulp van Sprite-backup of een ander backup progje, is de kans op rare fouten een ENORM stuk groter, dan wanneer je de instellingen handmatig weer instelt. Dat kost dan wat meer moeite, maar scheelt enorm veel ergernis. Bij mij had ik een avondje nodig om instellingen weer ok te maken (en ik heb aardig wat tweaks en progs), maar het draait allemaal nagenoeg foutloos in één keer. Als ik dan zie hoeveel problemen er zijn met allerlei mensen die hun instellingen via een backup prog terug zetten.... Doe ik het liever handmatig.
Sprite Backup met alle instellingen terugzetten op een veranderde installatie (ROM) kan inderdaad voor problemen zorgen, zeker wanneer er juist instellingen teruggezet / overschreven worden die in de nieuwe versie niet meer nodig of aangepast zijn t.o.v. de vorige release. Wat ik doe is een registry export draaien van (een groot deel van) het register, en later importeer ik selectief enkele waardes waarvan ik eerst de nieuwe status heb gecheckt. Omslachtiger maar wel minder foutgevoelig, aangezien je de tijd kan nemen om te controleren of een tweak die je eerst moest doen misschien niet meer hoeft.
Een andere optie is om een logboek bij te houden van aanpassingen, en die dan weer uitvoeren met de hand.

• Paul_K

Paul_K

su

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:22:
als je bedoeld om pocket informant in de TouchFlo3D als default in te stellen wil ik dat ook graag weten!
Yep, dat kan. Ik heb het draaiend gehad en da's wel zo fijn. Ik was alleen zo stom om toendertijd dat gedoe niet goed te documenteren... :s Er is op het xda-developers forum een programma genaamd SSMaPa.exe (te vinden in de Touch Diamond afdeling) te downloaden waarmee dit in te stellen is.

• kaasszje

kaasszje

MatMich schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 02:16:
[...]

Ik heb dit regelmatig.
Volgens mij is dit dus een activesync probleem want ik hoor het ook van andere mensen met andere gsm's en pda's
Het enige wat echt helpt is "mobiel apparaat verwijderen"
En daarna weer aansluiten.
Andere oplossingen ken ik niet en MSoft dus ook niet.
Dat is nog meest vervelende.
Ik heb mobiel apparaat bij active sync verwijderd.
En ik heb ook alle connecties op mijn mobiel verwijderd...
Nog steeds niks, wilde geen partner verbanden meer aan maken.

Na harde reset werkt alles weer.
Maar dit is behoorlijk irritant.
Het is namelijk de 2e keer dat ik dit nu heb :S

Kortom mocht iemand een andere oplossing hebben ipv harde reset...
Dan graag

• JAMF

JAMF

Paul_K schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:52:
[...]

Ik weet niet of je Sprite backup gaat gebruiken: als ja, maak dan van tevoren een backup en bij het terugzetten de default optie gebruiken om enkel je persoonlijke instellingen terug te zetten. In de helptekst kwam ik iets tegen om een "level 1" of zoiets restore te doen na een rom upgrade, en dat heb ik dus geweten... :s
Misschien dat ik ipv Sprite eens met PIMbackup ga stoeien.
Ik ga gewoon met Outlook alle contacten backuppen...smsjes bewaar ik niet
foto's staan op de kaart.... en alle cabs die ik ooit gebruikt heb ook :*)

dus het wordt gewoon een fresh install en niet teveel geklooi met backups terugzetten

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

the real JAMF schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:04:
[...]

Ik ga gewoon met Outlook alle contacten backuppen...smsjes bewaar ik niet
foto's staan op de kaart.... en alle cabs die ik ooit gebruikt heb ook :*)

dus het wordt gewoon een fresh install en niet teveel geklooi met backups terugzetten
Nou, ik raad je PIMbackup gewoon aan. Die backupt alleen je contacten, agenda, outlook, Belhistory en speeddails. Verder kan je nog zelf aangeven welke bestanden er gebackupt moeten worden. Bij sprite word ook nog het register gebackupt en daar ben ik persoonlijk nogal huiverig voor om dat terug te zetten bij zo een nieuwe romupdate. Heel vaak zijn er bij romupdates ook positive registerwijzigingen doorgevoerd. Het is daarom beter om het register zo te laten zoals het in de nieuwe rom is en niet je backupregister terug te zetten! zoals al eerder beschreven verhelpt dat vaak onverklaarbaar gedrag, hoop ergernis en vaak een hardreset ;)

• JAMF

JAMF

Deem schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:30:
[...]

Nou, ik raad je PIMbackup gewoon aan. Die backupt alleen je contacten, agenda, outlook, Belhistory en speeddails. Verder kan je nog zelf aangeven welke bestanden er gebackupt moeten worden. Bij sprite word ook nog het register gebackupt en daar ben ik persoonlijk nogal huiverig voor om dat terug te zetten bij zo een nieuwe romupdate. Heel vaak zijn er bij romupdates ook positive registerwijzigingen doorgevoerd. Het is daarom beter om het register zo te laten zoals het in de nieuwe rom is en niet je backupregister terug te zetten! zoals al eerder beschreven verhelpt dat vaak onverklaarbaar gedrag, hoop ergernis en vaak een hardreset ;)
Ik zal er eens naar kijken - klinkt iig een stuk beter dan Spritebackup

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Nog even een vraagje over hardspl. Kan ik, nadat ik met hardspl de nieuwe rom geïnstalleerd heb, ook weer terug naar mijn vodafone branded rom zonder dat er iets achter blijft? Ik zou nu wel hardspl-ed de nieuwe rom willen gebruiken maar als er een vodafone branded versie komt die echt voor mijn toestel bedoeld is wil ik die er graag in hebben.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Deze registerkey lockt de telefoon op het moment dat het scherm word uitgezet met de aan/uit knop of als het het toestel het scherm na een tijdje automatisch uitschakelt:

HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDeviceLockEnable from 0 to 1 and everytime your backlight goes off the device is locked

• Paul_K

Paul_K

su

the real JAMF schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:59:
Zeker weten. Ik ben behoorlijk van Sprite genezen... Ga het vanavond ook meteen eens regelen.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

the real JAMF schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:59:
[...]

Ja, wat ook handig is aan PIMbackup (maarja zal ook vast wel met Sprite kunnen) is de backup schedule. Ik heb zo ingesteld dat iedere maandag ochtend om 03:00 (als toch de telefoon aan de lader hangt) er een backup van alle agendapunten, sms, emails, taken, belhistory, de mijn documenten folder en opera favorieten naar het geheugenkaartje backupt en hij die backups bewaard voor 10 weken. daarna word de oudste backup weggegooit. Mocht er echt iets mis gaan met de telefoon, kan ik altijd hardresetten en alles redelijk snel weet terug zetten.

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:44
iemand ervaring met die 1700mAh accu's die nu worden aangeboden op ebay?

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-08 09:22
rajackar schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:25:
Nog even een vraagje over hardspl. Kan ik, nadat ik met hardspl de nieuwe rom geïnstalleerd heb, ook weer terug naar mijn vodafone branded rom zonder dat er iets achter blijft? Ik zou nu wel hardspl-ed de nieuwe rom willen gebruiken maar als er een vodafone branded versie komt die echt voor mijn toestel bedoeld is wil ik die er graag in hebben.
Ja je kunt terug naar je Vodafone branded ROM. Maar je HardSPL blijft geïnstalleerd. Je kunt terug naar je stock SPL. Handleiding staat wel op XDA-Developers. Linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=410150 zal wel niet mogen :*)

Twitch Kanaal

• Paul_K

Paul_K

su

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:22:
Hier het recept dat ik heb gebruikt:
  • Maak een eenvoudig vindbare shortcut aan van PocketInformant ergens
  • Download ssmapa.exe van XDA forum
  • Start ssmapa, doe een INIT (wijst zichzelf, is een nogal grote knop om in te drukken)
  • Selecteer 'replace calendar' uit het opvolgende lijstje en browse naar je shortcut (kan even pielen zijn, niet alle mappen werden bij mij gevonden (of tik het pad in als je zin hebt)
  • Check 'apply patch' en druk op SAVE (dit controleert of het programma te vinden is)
  • Ga naar de DEPLOY tab en deploy de patch (je krijgt een waarschuwing)
  • Start de TP opnieuw op (ik kreeg 2 x een waarschuwing, een keer over manila.exe en een over mp00.exe, op allebei JA zeggen)
  • Voila. PocketInformant als default kalender in TouchFlo

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

darklord007 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:13:
iemand ervaring met die 1700mAh accu's die nu worden aangeboden op ebay?
Houd er rekening mee dat deze accu's over het algemeen je telefoon een stuk dikker maken. Vaak word er een andere cover voor de achterkant meegelevert die niet word afgebeeld bij het product ;)

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Moet het toestel eerst sim-lock vrij zijn voordat je HardSPL gebruikt om vervolgens de nieuwe rom te installeren?
Of kun je HardSPL gebruiken en daarna de nieuwe rom installeren (zonder sim-lock vrij maken dus).

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:57
Door vr6-only, dinsdag 17 februari 2009 08:47
Score: 1
Prima ROM!

TF3D is nu wel snel! Voorheen kon ik het alleen zo snel krijgen met diverse tweaks.
ROM is verder stabiel (draai al 2 weken de ENG versie). Geen vast lopers (eigenlijk nooit gehad sinds 2 jaar op WM, maar goed).
Geheugen verbruik blijft rond de 40% hangen.
Sneller GPS fix.

GPS lag is helaas nog steeds niet opgelost. Met tweaks te verhelpen btw! Zie hieronder:

A. With Advanced config 3.2

1. disable A-GPS
2. disable GPS logging
3. logfile name must be empty
4. old logfile name must be empty
5. maximum size of logfile must be 0
6 delete the files : \windows\GPSLogFile.txt and \windows\GPSLogFileBack.txt

7. it seems that if TomTom is installed on a fast microSD decrease the lag(have to test to be sure)

With those changes car usage will be quite perfect

B. Then edit registry with TotalCommander

Under: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\

- Drivers\GpsOneDevice\PollInterval -> 100 (default is 1000)
- Drivers\InputBufferSize -> 512 (default is 4096)
- Drivers\OutputBufferSize -> 512 (default is 4096)
- Drivers\SleepOnNoData -> 100 (default is 1000)
- Multiplexer\MaxBufferSize -> 512 (by default not present, you have to create it)

Al met al. Ik ben nog steeds tevreden over mijn TP. Ik heb nooit last gehad van een slechte bereik (3G ook niet), dus de nieuwe radio heeft daar weinig verandering aan gebracht.
Werkt dit bovenstaande eigenlijk voor de GPS lag?

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Madje schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:25:
Moet het toestel eerst sim-lock vrij zijn voordat je HardSPL gebruikt om vervolgens de nieuwe rom te installeren?
Of kun je HardSPL gebruiken en daarna de nieuwe rom installeren (zonder sim-lock vrij maken dus).
Nee, Simlock-vrij maken is naar mijn weten niet nodig om te kunnen HardSPLen, succes :)

Verwijderd

DaYwaLkUr schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:31:
[...]

Werkt dit bovenstaande eigenlijk voor de GPS lag?
Werd er bij mij wel ietsje beter door, zeker niet perfect. Ik heb later i.p.v. de 512 het getal 256 gebruikt en verbeeld me dat dit nog een paar meters verbetering opleverde. (zie topic deel 5)

• JAMF

JAMF

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:16:
[...]

Werd er bij mij wel ietsje beter door, zeker niet perfect. Ik heb later i.p.v. de 512 het getal 256 gebruikt en verbeeld me dat dit nog een paar meters verbetering opleverde. (zie topic deel 5)
Ik merk wel dat naarmate er mee satellieten zijn, dat de plaatsbepaling nauwkeuriger is (5 of 6 is vgls mij minimum voor TT -- 3 zou theoretisch genoeg zijn geloof ik))

Ga dat nog eens testen door bijv op midden een kruispunt te gaan staan, in het TT gps menu mijn coordinaten te onthouden opschrijven (1x direct na de fix - 2e keer als ie bijv 12 of 15 satellieten heeft) , en dan later invoeren in Google Earth - kan je meteen door GE laten bepalen wat je lag is

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
eindleijk goede reactie van KPN.

updates weten ze niks over niet of ze komen en niet wanneer.
als ze er zijn moet je dat mar raden en bij een business center laten updaten.

garantie vervalt als je minder legaal update

• Coromoto
the real JAMF schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:26:
Ga dat nog eens testen door bijv op midden een kruispunt te gaan staan, in het TT gps menu mijn coordinaten te onthouden opschrijven (1x direct na de fix - 2e keer als ie bijv 12 of 15 satellieten heeft) , en dan later invoeren in Google Earth - kan je meteen door GE laten bepalen wat je lag is
Ik hoop niet dat wij jou dan op Nu.nl voorbij zien komen: "Tweaker platgereden midden op kruispunt; hij liep volgens zijn GPS op het trottoir." :+

Wel goed idee, ik zou alleen een andere plaats kiezen.

Overigens is het GPS lag probleem temporeel, dus het gaan staan op een plek kan alleen een afwijking in de ijking weergeven, maar niet het achterlopen van de plaatsbepaling t.o.v. de werkelijkheid.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

De lag is inderdaad 'n vertraging, geen afwijking van de plaatsbepaling. De ontvanger moet sneller doorsturen, niet nauwkeuriger bepalen :)

• JAMF

JAMF

Eric_Cantona schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:20:
De lag is inderdaad 'n vertraging, geen afwijking van de plaatsbepaling. De ontvanger moet sneller doorsturen, niet nauwkeuriger bepalen :)
Misschien een slechte woordkeus...

maar dat je pijltje niet synchroon loopt met je positie kán ook een fout in de plaatsbepaling zijn..

in het geval van lag zou je als je effe stilstaat (stoplicht - file )wel een zuivere positie moeten hebben..

en dat ontbreekt er bij mij ook regelmatig aan

• Rizn
  • Laatst online: 10-09 18:57
rajackar schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:25:
Wat voor voordeel heeft dat om te wachten op een officiele vodafone rom update. De officiele rom update van HTC was al een paar weken "gelekt" en alle gemodificeerde roms op XDA hebben alle tweaks die nu in de officiele rom update zitten.

(mijn 2 cent)

PSN: riznind

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Daar heb je wel een punt ja.
Sta nu op het punt om hardspl te gaan gebruiken maar ik wil even weten of ik het goed begrijp. Ik moet eerst de hardpsl installatie draaien en daarna de htc update en dan gaat het werken?
Ik kan dit namelijk ook op xda niet precies vinden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

GPS is soms snel soms traag hier. Heel vaag.

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:20
Ik heb nu sinds 1 week de MDA vario IV
erg mooi toestel zeker een vooruitgang ten opzichten van de Vario 3 en 1 die ik hier voor had.
Wat heb ik geinstaleerd en veranderd aan me telefoon:

- Tomtom 7.9 werkt bij mij perfect erg snelle GPS fix
- Ïk heb de HTC Black Theme op me telefoon gezet omdat ik het t mobile roze niet mooi vind.
- Ik heb Diamond TF3d geinstaleerd hier ik heb ik veranderd:
-HTC Black Theme
-4 tweaks om de TF3d sneller te maken
-Ik heb geinstaleerd SPB time omdat deze wekker wel werkt wanneer het geluid uit staat.
-Ik heb de contact fix gedaan. zodat me telefoon nummers wel linken.
-ik heb MSN geinstaleerd. ( T-mobile heeft nu een link op hun site staan waar je de msn kan downloaden)

ik ben zo erg tevreden met me telefoon en gebruik hem veel om op me laptop te internetten. dit werkt ook perfect.

heeft iemand nog leuke G- sensor spelletjes of andere progamaatjes voor de G- sensor?

En ik dacht er een functie op zat dat wanneer ik me telefoon op de kop neer leg dat dan alle geluid automatisch uit gaat?

• Dil
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 20:11

Dil

Roe!and schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:06:
erg mooi toestel zeker een vooruitgang ten opzichten van de Vario 3 en 1 die ik hier voor had.

- Ïk heb de HTC Black Theme op me telefoon gezet omdat ik het t mobile roze niet mooi vind.
-HTC Black Theme
-Ik heb geinstaleerd SPB time omdat deze wekker wel werkt wanneer het geluid uit staat.
-ik heb MSN geinstaleerd. ( T-mobile heeft nu een link op hun site staan waar je de msn kan downloaden)

ik ben zo erg tevreden met me telefoon en gebruik hem veel om op me laptop te internetten. dit werkt ook perfect.

heeft iemand nog leuke G- sensor spelletjes of andere progamaatjes voor de G- sensor?

En ik dacht er een functie op zat dat wanneer ik me telefoon op de kop neer leg dat dan alle geluid automatisch uit gaat?
Ik heb ook de MDA Vario 4 (t-mobile). Ik heb de origine HTC ROM 5.5 geinstalleerd. Vervolgens TT7.9 geinstalleerd. Alles werkt perfect behalve de GPS. Ik krijg geen fix.
Ik heb geen idee hoe ik een goed fix kan krijgen. Met externe bluetooth GPS heb ik direct fix via poort 1.
Hoe krijg de interne GPS goed aan de praat? _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Dil op 19-02-2009 18:22 ]

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:20
Ga naar wijzig voor keuren in TOMTOM dan naar Toon GPS- Status Stel in interne GPS. blijf in GPS status loop naar buiten en wacht 5 tot 10 min wanneer dat geel met zwarte cirkeltje rond draaid heb je al een fix maar heb je een slecht GPS ontvangst. Wanneer het cirkeltje niet rond draaid heb je geen fix
Volgens mij nou succes

Verwijderd

Deem schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:40:
Deze registerkey lockt de telefoon op het moment dat het scherm word uitgezet met de aan/uit knop of als het het toestel het scherm na een tijdje automatisch uitschakelt:

HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\BackLight\AutoDeviceLockEnable from 0 to 1 and everytime your backlight goes off the device is locked
Lockt deze tweak het toestel ook tijdens een telefoongesprek?

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:07
Ik heb de update ook geïnstalleerd en kwam tot de volgende bevindingen:

- Nu een schuiftoets bij een inkomende oproep om te beantwoorden of te negeren
- Binnen e-mail is het niet meer mogelijk om meerdere berichten te selecteren (nieuwe knop: berichten selecteren) Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang
- Snelheid van Touchflo is wel erg verbeterd
- Doorstuurknop bij Smsjes toegevoegd

Misschien handig om aanvullingen hier op te geven zodat een goede lijst met 'nieuwigheden' kan worden gemaakt.

• Rizn
  • Laatst online: 10-09 18:57
rajackar schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:14:
Sta nu op het punt om hardspl te gaan gebruiken maar ik wil even weten of ik het goed begrijp. Ik moet eerst de hardpsl installatie draaien en daarna de htc update en dan gaat het werken?
Ik las op pagina 2 van dit deel dat je idd hardspl nodig hebt voor een branded TP (was t-mobile mda vario IV).

Voordeel daarvan is dat je de Radio rom kunt aanpassen als die niet bevalt (gps, umts bereik). In de nieuwe HTC Rom wordt een andere radio versie geinstalleerd (1.11.25.01). Zelf heb ik deze radio ook geprobeerd en mijn umts ontvangst was minder dan met 1.02.25.32 en deze is voor mij goed. Anderen in NL gebruiken weer andere radio roms vanwege verschillende redenen (zwak umts signaal, gps fix sneller)

Mocht je de smaak van flashen te pakken krijgen kun je een van de vele custom roms proberen, wat voor vele touch pro gebruikers bittere noodzaak is vanwege de traagheid out of the box (ook bij mij)

[ Voor 38% gewijzigd door Rizn op 19-02-2009 21:11 . Reden: spelvauten! ]

PSN: riznind

Verwijderd

Roe!and schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:06:

-HTC Black Theme
Ik heb die link op de t-mobile site nog nooit gezien. Zou je die hier kunnen linken, zelf vind ik alleen maar een link naar de site live diensten online, en dus niet het programma voor op je telefoon.

Verwijderd

Net wat pogingen gedaan om de MDA Vario V van me te flashen met de nieuwste HTC ROM...
Ging niet..
Leek er op dat ie ging starten, maar op 1% komt ie met de melding:

FOUT [294] : ONGELDIGE VERKOPER-ID

Twee keer gedaan, twee maal die melding.

Is het iemand wel gelukt hoe die MDA te updaten is? Heb wat gevonden op XDA, maar dat werkt dus niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:53:
[...]

Ik heb die link op de t-mobile site nog nooit gezien. Zou je die hier kunnen linken, zelf vind ik alleen maar een link naar de site live diensten online, en dus niet het programma voor op je telefoon.
http://www.t-mobile.nl/pe...updates/windows-live.aspx

hier...

EDIT:
Getest, doet het direct met T-Mobile, zowel via HSDPA en Wifi.
Heb dus de MDA V4 van T-Mobile zelf

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 22:32 ]

Verwijderd

thnx, nu zie ik het rechtsonder!! Echt een plekje waar je snel overheen kijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tjeempig, net de rom update geïnstaleerd. Ik had voorheen ook nog de originele HTC rom, maar dan wel met alle zogenaamde tweaks om het sneller te maken. Ik heb dat nooit daadwerkelijk zo ervaren, maar met de nieuwe rom loopt ie echt soepel. M'n vriendin heeft deze week haar nieuwe Touch HD van haar werk gehad, en ik vond die ook al een stuk soepeler lopen.

.edit: hmmz, Tomtom (7.910.9185) wil alleen niet fatsoenlijk installeren... Hij installeert wel, en hij staat er ook tussen bij "programma's verwijderen", maar hij zet niet een snelkoppeling tussen de programma's en ook kan ik de daadwerkelijke executable nergens vinden op m'n telefoon 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 20-02-2009 01:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 00:34:
Tjeempig, net de rom update geïnstaleerd. Ik had voorheen ook nog de originele HTC rom, maar dan wel met alle zogenaamde tweaks om het sneller te maken. Ik heb dat nooit daadwerkelijk zo ervaren, maar met de nieuwe rom loopt ie echt soepel. M'n vriendin heeft deze week haar nieuwe Touch HD van haar werk gehad, en ik vond die ook al een stuk soepeler lopen.

.edit: hmmz, Tomtom (7.910.9185) wil alleen niet fatsoenlijk installeren... Hij installeert wel, en hij staat er ook tussen bij "programma's verwijderen", maar hij zet niet een snelkoppeling tussen de programma's en ook kan ik de daadwerkelijke executable nergens vinden op m'n telefoon 8)7
Ik heb Tomtom op m'n geheugenkaart geinstalleerd. De snelkoppeling is dan te vinden in programmabestanden/navigator/tomtom navigator.exe.
Deze snelkoppeling kun je vervolgens kopieren in je windows programma map.

Ik heb overigens de laatste HTC upgrade gisteren geinstalleerd. Hiervoor draaide ik de Romeo 1.71.
Ik moet zeggen dat ik verheugd ben met het resultaat. Alles lijkt erg snel en stabiel te werken... (voor zover ik dat mag zeggen na één dag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
rajackar schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:14:
ik heb het gisteravond gedaan (kpn branded telefoon) en heb gebruik gemaakt van deze HardSPL versie --> RaphaelHardSPL-Unsigned_190_1_3
ik kwam erachter door wat fora door te lezen dat deze speciaal voor de touch pro was gemaakt. De HardSPL is blijkbaar een simpele bootloader.

Het proces is dan best simpel.
1) connect je telefoon met activesync/mobile center
2) voer de update van HardSPL uit en doorloop simpelweg de stappen
3) voer de offciele update van HTC uit.

en er staat een handleiding op xda zelf. Geweldig dat ze die maken, maar het is schreeuwerig en onduidelijk imo :P

Ik heb alleen geen mogelijkheid gezien om m'n originele ROM te dumpen voor het geval dat... weet niet of het mag vragen, maar is er iemand met een KPN/HI abonnement die de rom van versie 1.9 heeft gedumpt?

Ik ben ook zeer tevreden met de snelheid van de update, touchflo3d reageert lekker snel en over het algemeen is windows sneller geworden met het browsen door mapjes heen en het scrollen voelt soepeler aan. :)

[ Voor 15% gewijzigd door FunFair op 20-02-2009 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:48:
[...]

Lockt deze tweak het toestel ook tijdens een telefoongesprek?
Ja helaas gebeurd dit wel.
Ben nog aan het zoeken hoe je dit kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 17:43

BadBert

Mini powah

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:10:
Net wat pogingen gedaan om de MDA Vario V van me te flashen met de nieuwste HTC ROM...
Ging niet..
Leek er op dat ie ging starten, maar op 1% komt ie met de melding:

FOUT \[294] : ONGELDIGE VERKOPER-ID

Twee keer gedaan, twee maal die melding.

Is het iemand wel gelukt hoe die MDA te updaten is? Heb wat gevonden op XDA, maar dat werkt dus niet.
Ik heb een custom versie van de nieuwe HTC rom in mijn VARIO IV zitten, de PROven rom :) en een nieuwe Radio rom
Nieuwe software:

PROven_ROM_2.2_WWE i.c.m RUU_Raphael_Radio_Raphael_52.58.25.30_1.11.25.01_Ship
Werkt perfect moet ik zeggen! Zitten in de PROven rom wel wat leuke dingetjes, zoals standaard de luxe icoontjes bovenin en uiteraard allerlei software die er al op staat.
Wat me opviel:

- touch flo3d is vele malen sneller
- wisselen naar landscape modus gaat veel sneller
- na wisselen is de telefoon sneller bruikbaar (soms als je te snel op bijv berichten drukte, dan schoot hij weer terug naar het landscape hoofdmenu)
- gps fix retesnel (1e fix BINNEN 20 seconden)
- gps loopt bijna niet meer achter
- nieuwe fix binnen 10 seconden (ook bij verse opstart)
- hele telefoon is gewoon een stuk sneller
- tijdens gesprek valt de telefoon niet merkbaar meer weg bij wissel van band.

Al met al: flinke verbetering!

heb alleen nog niet geprobeerd of bij deze rom het hardware tobo er ook mee stopt na een tijdje WIFI aan te hebben.

ook heb ik geconstateerd dat net als bij de Touch HD, PocketLemmings niet meer werkt. Maar er wordt door de ontwikkelaar hiervan al aan een oplossing gewerkt ;)

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Total Commander: Ik lees heel veel berichten dat via Total Commander de registry te editten is. Ik zal wel duf zijn, maar waar zit die optie?? Ik heb gisteren dat progje geïnstalleerd, maar ik kijk er waarschijnlijk helemaal overheen... :?

GPS na ROM upgrade: werkt uitstekend. Ik merk eigenlijk geen verschil met de vorige ROM, maar het lijkt wel of de fix er sneller is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:15:
[...]

http://www.t-mobile.nl/pe...updates/windows-live.aspx

hier...

EDIT:
Getest, doet het direct met T-Mobile, zowel via HSDPA en Wifi.
Heb dus de MDA V4 van T-Mobile zelf
Ik heb hem geinstalleerd bij mijn vriendin geinstalleerd op haar Vario 4 maar aanmelden lukt niet:

"Je kunt niet worden aangemeld bij Messenger dit kan liggen aan de service of je telefoon heeft slechte ontvangst. probeer het later op nieuw"

Nu moet ze huilen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Paul_K schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:18:
Total Commander: Ik lees heel veel berichten dat via Total Commander de registry te editten is. Ik zal wel duf zijn, maar waar zit die optie?? Ik heb gisteren dat progje geïnstalleerd, maar ik kijk er waarschijnlijk helemaal overheen... :?
In de root \ heb je een map \\Plugins, met daarin de registry toegang. Het register wordt als een map weergeven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Gister ook de officiele ROM geinstalleerd.

daarvoor heb ik ook altijd de orginele ROMS gebruikt met de nodige tweaks.
De nieuwe ROM standaard voelt lekker vlot aan.
Ook lijkt hij mij iets stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 06:51:
[...]

Ik heb Tomtom op m'n geheugenkaart geinstalleerd. De snelkoppeling is dan te vinden in programmabestanden/navigator/tomtom navigator.exe.
Ja, op een of andere manier keek ik scheel ofzo, want ik zag 'm maar niet in de programmabestanden-map staan. Maar ik keek ook vooral naar "Tomtom", niet naar "Navigator" (stom, want dat had ik moeten weten van toen ik TT op m'n vorige rom ging installen 8)7). Toen ik maar eens ging proberen om 'm naar m'n telefoongeheugen te installeren zag ik die map er ineens bij staan en realiseerde ik het me ineens. Dat was wel even een d'Oh moment :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Laatst online: 28-08 15:44
Deem schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:59:
[...]

Ik heb hem geinstalleerd bij mijn vriendin geinstalleerd op haar Vario 4 maar aanmelden lukt niet:

"Je kunt niet worden aangemeld bij Messenger dit kan liggen aan de service of je telefoon heeft slechte ontvangst. probeer het later op nieuw"

Nu moet ze huilen... :'(
Even wat nieuwsgierigheid van mijn kant (sorry geen oplossing). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Subpy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:52:
[...]

Even wat nieuwsgierigheid van mijn kant (sorry geen oplossing). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb op die Vario 4 Van haar wel zeker 5 of 6 verschillende versies getest maar ze geven allemaal problemen. Live Messenger start helemaal niet op, kan gewoon niet geinstalleerd worden, kan niet aanmelden of crashed helemaal, en ga zo maar effe door. :/
2 weken geleden een versie gevonden die enigsinds werkte, alleen was een wat oudere versie. Deze versie had weer als probleem dat na het starten van Live Messenger het onmogelijk was om de internet verbinding te verbreken (bleef re-connecten) waarbij een softreset alleen hielp en dat MSN contacten weer lekker in je telefoonboek worden gepleurt zonder te vragen bij install of ik die onzin wil. Allemaal zeer vervelend. Ik begrijp ook gewoon niet waarom die dombo's van t-mobile gaan standaard Live Messenger leveren die gewoon netjes al in de rom zit... |:(
Wat mij betreft T-mobile MDA Vario 4 blunder nummer 2. (1: Telefoonnummers van oproepen en smsjes niet gekoppeld aan telefoonboek-contacten 8)7 )

[ Voor 17% gewijzigd door Deem op 20-02-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

.oisyn schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:51:
[...]

Ja, op een of andere manier keek ik scheel ofzo, want ik zag 'm maar niet in de programmabestanden-map staan. Maar ik keek ook vooral naar "Tomtom", niet naar "Navigator" (stom, want dat had ik moeten weten van toen ik TT op m'n vorige rom ging installen 8)7). Toen ik maar eens ging proberen om 'm naar m'n telefoongeheugen te installeren zag ik die map er ineens bij staan en realiseerde ik het me ineens. Dat was wel even een d'Oh moment :P
Tja, starten lukt mij nu ook wel maar hoe krijg ik hem nou in mijn menu met programma's? Zolang ik TT daar niet in krijg kan ik hem ook niet in mijn snelkoppelingen lijst in touchflo3d krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

rajackar schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:02:
[...]

Tja, starten lukt mij nu ook wel maar hoe krijg ik hem nou in mijn menu met programma's? Zolang ik TT daar niet in krijg kan ik hem ook niet in mijn snelkoppelingen lijst in touchflo3d krijgen.
\\Windows\Startmenu\programma's\ is de folder waaruit het startmenu geconstueert word. Als je daar je snelkoppeling parkeert komt het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
rajackar schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:02:
[...]

http://problemstosolve.co...-windows-mobile-6-solved/

Gewoon TomTom bij je programs zetten, dan kun je hem ongetwijfeld ook bij TF3D toevoegen...
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.