Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 11:05
Anoniem: 149075 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:20:
[...]

Maar er blijven toch een aantal zaken welke niet werken in Android ?
Je camera enne... je camera :P MAar onder WM gebruikte ik die vanwege de traagheid van dat OS ook al nooit, dus onder de tp liet dat me redelijk koud...

Heel misschien dat de orientatie sensor niet werkt, maar die was bij mijn TP al kapot, dus dat kon ik niet testen. Tip: download doodle jump :+
En zit je niet aan die duaboot vast ? je laadt het toch vanaf je flashcard na een reboot ?
In feite laad je eerst WM, en boot die vervolgens een prog dat je halve WM weer killed en android laadt :) Maar voor de TP zijn er ook speciale roms die echt alleen het minimale van WM laadt, en automatisch Haret boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 23:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Camera zal binnenkort wel gefixt worden, daar maak ik me geen zorgen over. Ik gebruik hem soms, maar een maandje zonder is wel te doen ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Dan ga ik ook maar eens over denk ik. Ik heb die camera echt nodig voor mijn werk, zakene ven fotograferen om later terug te kunnen zien.

Hopen dat ze die dan eens fixen en bluetooth ook weer normaal werkt... op WM een pain in the... je weet wel :9

Ik probeer alleen even een manier te vinden om mijn PIM-backup vanuit WM weer te gebruiken op Android... Ik wil sowieso een Funambol server opzetten maar for the time beeing even op een andere manier.

SMS-en moeten ook gebackupt worden en weer terug.. dat wordt lastig denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 01-08-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Normaal had Google zo'n tooltje waarmee je alles kon backuppen, volgens mij :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Dennahz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:29:
Normaal had Google zo'n tooltje waarmee je alles kon backuppen, volgens mij :)
Google :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

http://www.google.com/mobile/sync/

Blijkbaar alleen voor contactpersonen, agenda,....

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:17
Let er wel op als je over stapt dat je altijd je oplader mee moet nemen :(
Ik kon met WM ongeveer een (krappe) dag met de batterij, nu met Android nog maar 5-6 uur.
En sinds WhatsApp voor Android is dat 4-5 uur.

Verder super tevreden. Draait sneller als WM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:33

rajackar

Blood Minister

Henk schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:35:
[...]

Ik niet! Android en taskkillers is echt not-done... :) De meningen verschillen, maar taskkillers zijn vaak het begin van veel gezeik als het gaat om geen-sync van bijvoorbeeld mail, contacts etc. Nou zijn daar hele boeken over volgeschreven, maar android heeft een erg goed geheugenmanagement, en ik zou er lekker vanaf blijven, ook op de HTC TP. Het 'settled' vanzelf, en 512MB RAM is meer dan genoeg voor android.

Lees ook dit: http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/

[...]

Juist het feit dat programma's in je geheugen blijven 'zitten' zo lang als dat dat mogelijk is, is een oorzaak van de snelheid van android. Ik gebruik heel zelden wel eens een taskkiller (die ingebouwd zit in Linda file manager), maar dat is op dat moment meer omdat een app zelf gewoon niet goed werkt, zoals de pingchat beta. Die had problemen met pushmessages als de service te lang bleef draaien, maar dat had verder ook niets met het OS te maken.
Op zich heb je gelijk. Enige reden om toch tasks te killen is het batterij verbruik. Sommige apps doen namelijk toch nog een hoop en omdat xdandroid sowieso de batterij hard leeg trekt is dat wel nuttig.
Advanced task killer werkt ook met een soort lagen waardoor je dus kan zorgen dat je echt alleen user apps afsluit en dan ook nog met een blacklist zodat je echt alleen afsluit waar je voor kiest.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik meld mij ook weer eens hier.

Heb mijn gsm terug na veel gezeik gehad te hebben.
Mijn gsm was verzopen op de motor, en de nieuwe die ik kreeg had een flikkerend beeldscherm en zo was ik dus dik 2maand verder :S

Heb nu een vraagje:
met dat treaded sms (alla msn chat venster)
Eerst zag ik altijd alleen de namen met wie ik een conversatie had gehad.
nu zie ik ook een eerste regel van de sms van die conversatie.
Is het mogelijk dat ik alleen nog maar de namen zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-04 20:59
Laatste tijd ook weer veel problemen met de sms functie op eigenlijk iedere versie van Energy Rom..
Voornamelijk na het lezen van een sms via het "Messaging" programma van WinMo zelf. Hier druk ik dan op mijn End of Home button maar dan kom ik op het hoofdscherm van Messaging terecht en dan heb ik een Freeze. Toch maar weer een nieuwe rom proberen.

Verder heb ik een tijdje geleden android gebruikt (1.6) op mijn Touch Pro maar is het veel verbeterd de afgelopen paar maanden? Zo ja dan ga ik het denk ik ook maar eens proberen.

Is het batterij verbruik al verminderd? (5u op 1 lading)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
A-Vu schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:38:
Laatste tijd ook weer veel problemen met de sms functie op eigenlijk iedere versie van Energy Rom..
Voornamelijk na het lezen van een sms via het "Messaging" programma van WinMo zelf. Hier druk ik dan op mijn End of Home button maar dan kom ik op het hoofdscherm van Messaging terecht en dan heb ik een Freeze. Toch maar weer een nieuwe rom proberen.

Verder heb ik een tijdje geleden android gebruikt (1.6) op mijn Touch Pro maar is het veel verbeterd de afgelopen paar maanden? Zo ja dan ga ik het denk ik ook maar eens proberen.

Is het batterij verbruik al verminderd? (5u op 1 lading)
Ik heb 2.1 draaien maar het batterij verbruik is < 6 uur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik haal op 2.2 ook niet heel veel meer dan dat.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-04 20:59
JackPoint schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:22:
[...]

Ik heb 2.1 draaien maar het batterij verbruik is < 6 uur helaas.
*Zucht* als het 10u zou zijn zou ik om zijn! Maar 5/6u is helaas onacceptabel voor mij..
Vreselijk als je telefoon aan het eind van een avondje stappen leeg is en je kunt niemand bereiken!

Trouwens de nieuwe GTX van 6 augustus heeft geen last meer van de freeze tijdens het lezen van een sms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Is het mogelijk om te Pingen (chat/berichtjes zoals op de blackberry) op de HTC?

[ Voor 34% gewijzigd door AOC op 24-08-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Dark0z schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:29:
Is het mogelijk om te Pingen (chat/berichtjes zoals op de blackberry) op de HTC?
Dat kan, maar niet standaard.
Je moet eerst xandroid op je htc zetten, daarna whatsapp installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb mijn touch pro al ongeveer anderhalf jaar probleemloos in gebruik tot gisteravond: De telefoon werd opeens erg warm (lees te heet om goed vast te houden). De accu heb ik er gelijk uit gehaald. Deze was warm, maar minder warm dan de rest van het toestel. Wanneer ik nu de accu in de telefoon stop begint de TP warm te worden, zonder dat ik m ook aanzet of wat. Als ik m vervolgens probeer aan te zetten krijg ik een heel licht opstartscherm en vervolgens valt ie uit. Het lijkt mij dus dat iets heel veel stroom om aan het zetten is in warmte. De hitte bouwt zich vooral op aan de achterzijde van het HTC logo: een foto is makkelijker, maar ik bedoel wanneer de telefoon uitgeschoven is aan de andere kant dan waar het scherm zit ongeveer ter hoogte van het HTC logo/ centre button.
Ik heb geen idee of dit onder de garantie valt en of ik die überhaupt nog heb daarom de vraag wat de oorzaak van het probleem kan zijn. Misschien weet iemand wat er op die plek zit ( cpu oid?)

- Een hard reset heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik geen recente backup heb van mijn contacten e.d.(ja ik weet het)

[ Voor 5% gewijzigd door Thijsg op 24-08-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik begin deze telefoon eigenlijk wel wat zat te worden. Dat toetsenbord werkt ook echt voor geen meter. Sommige letters slaat hij gewoon over als je snel typt... weet niet of dit software of hardwarematig is, maar het stoort me ontzettend.

De volgende keer denk ik wel 2x na voor ik zo'n telefoon aanschaf. Dat Android moet ik nog eens goed testen, maar daar zitten ook nog wel wat bugs in (op't eerste gezicht). Denk dat de nieuwere telefoons toch al een stuk sneller en stabieler zijn.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 15:10
Achter het HTC logo zit het board waarop het scherm en de bedienknoppen zijn aangesloten. Ik denk dat jouw LCD is overleden. Zal misschien sluiting maken ergens. Kan best dat ze de isolatietape net neit goed geplakt hebben en/of dat deze is versleten. Gewoon opsturen. Die backup is niet zo slim van je. Mocht hij lang genoeg opstarten, maak dan een PIM backup als Activesync niet lukt. Heb je in elk geval iets.

Wat betreft Android, daarin kun je toch ook instellen dat deze alleen 2G gebruikt? Dan moet je volgens mij al veel langer op een lading kunnen draaien. Android heeft constant een dataverbinding actief. Op 2G moet dit echt veel schelen.

Ik ben gisteren van een Touch Pro2 terug gegaan naar een Touch Pro. Wat een verademing zeg :) . De TP2 had ik zonder gezien te hebben besteld. Maar het formaat |:( . Nee ik ben echt heel blij met de TP. Gisteren een extra accu besteld voor € 9,-. Ben benieuwd hoe lang die mee gaat. Misschien ook maar eens Android proberen. Alhoewel, ik vermaak me wel met de Nova 845. TP mag dan lekker TAEL blijven draaien.

Voor de duidelijkheid, de TP2 is in alles een verbetering. Toetsenbord, scherm, schermgrootte, accuduur etcetera. Ik vind 'm gewoon TE LOMP :) . Voortaan beter op de afmetingen letten voor aanschaf. Na 9 maanden hou ik het voor gezien (geruild tegen TP van mn vriendin O-) )

[ Voor 13% gewijzigd door Die Bruine op 24-08-2010 17:15 . Reden: reactie garantie ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Dennahz schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:35:
Ik begin deze telefoon eigenlijk wel wat zat te worden. Dat toetsenbord werkt ook echt voor geen meter. Sommige letters slaat hij gewoon over als je snel typt... weet niet of dit software of hardwarematig is, maar het stoort me ontzettend.
Ik heb dat met de , toets. Die moet ik heel hard in drukken voor er wat gebeurt. Heb dat met de energy rom. Het rare is dat ik dat met een andere rom niet had (weet niet meer welke).
Lijkt software matig dus, al denk ik dat zoiets vaker een hardware matig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Dennahz schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:35:

De volgende keer denk ik wel 2x na voor ik zo'n telefoon aanschaf. Dat Android moet ik nog eens goed testen, maar daar zitten ook nog wel wat bugs in (op't eerste gezicht). Denk dat de nieuwere telefoons toch al een stuk sneller en stabieler zijn.
Mijn spatie werkt of niet, of hij werkt ineens te goed. Dan krijg ik een spatie van 4 tekens lang. En mijn toetsen gaan stuk. Geen idee hoe dat komt? MAar ik typ altijd met de rand van mijn nagels omdat mijn vingers anders te dik zijn en meerde toetsen pakken. Maar de E is er ondertussen uit gevallen. De N is aan 2 kanten stuk en de RTGK en FN dreigen stuk te gaan. Echt gaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
Vanonchtend nogmaals geprobeerd: accu erin en de TP werd eigenlijk niet warm. Toen maar opgestart. Beeld was gewoon normale helderheid. Is nu bezig met een backup:) Dit weekend even naar de garantie zoeken en dan HTC mailen...

Mijn toetsenbord werkte ook niet altijd super. Soms als ik m uitklapte deed iet niet veel en moest je m opnieuw uitklappen. Ook de spatiebalk en de backspace doen het niet al te goed. echt goed indrukken vergeleken met de andere toetsen en dan werkt t prima.

• AOC
  • Niet online

AOC

In mijn contactenlijst staat nu ineens allemaal e-mail adressen die ook in mijn msn staan.. hoe kan ik deze e-mail adressen verwijderen of gescheiden houden?

• JackPoint
Dark0z schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:08:
In mijn contactenlijst staat nu ineens allemaal e-mail adressen die ook in mijn msn staan.. hoe kan ik deze e-mail adressen verwijderen of gescheiden houden?
Dan heb je windows live ingesteld zeker. En het vinkje bij contacten syncen aan gezet. Evt het vinkje bij samenvoegen ook.
Je kan proberen om je windows live account te ontkoppelen en daarna weer te koppelen. Dan natuurlijk de vinkjes uitzetten ;)

• AOC
  • Niet online

AOC

Een heel omweg, maar het is gelukt :) thanks

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 20:38
Ik heb de HTC Touch Pro, de T-Mobile editie, dus T-Mobile MDA Vario IV en ik wil mijn Smsjes kopieren naar mn pc. Als ik de telefoon op de laptop aansluit kan ik gewoon door de mappen bladeren en ik kan hem synchroniseren via het Windows Mobile Apparaatcentrum. Ik heb de originele softwarecd-rom niet meer.

Maar ik kan nergens mijn smsjes vinden. Ik heb T-Mobile gebeld, maar die verbonden me door naar een andere afdeling die niet te bereiken was en die pas over een week terugbellen en ik wil een andere telefoon halen, dus ik moet ze overzetten. Ik weet niet zeker of ze wel of niet op mn sim-kaart staan. Heb ik iets over het hoofd gezien in de mappen van mn telefoon? Of is er een andere manier om mn smsjes over te zetten?

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 20:38
averagegamer schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:44:
Ik heb de HTC Touch Pro, de T-Mobile editie, dus T-Mobile MDA Vario IV en ik wil mijn Smsjes kopieren naar mn pc. Als ik de telefoon op de laptop aansluit kan ik gewoon door de mappen bladeren en ik kan hem synchroniseren via het Windows Mobile Apparaatcentrum. Ik heb de originele softwarecd-rom niet meer.

Maar ik kan nergens mijn smsjes vinden. Ik heb T-Mobile gebeld, maar die verbonden me door naar een andere afdeling die niet te bereiken was en die pas over een week terugbellen en ik wil een andere telefoon halen, dus ik moet ze overzetten. Ik weet niet zeker of ze wel of niet op mn sim-kaart staan. Heb ik iets over het hoofd gezien in de mappen van mn telefoon? Of is er een andere manier om mn smsjes over te zetten?
Het is gelukt!!! Met behulp van dit programmaatje: http://www.jeyo.com/companion.asp Heb de trial geprobeerd en heb nu alle smsjes tussen mij en mn vriendin als een chatgesprek, net zoals op mn telefoon, 1 kleur voor mijn berichten, 1 kleur voor haar, toch al 30 pagina's lettergrootte 8, dus gelukkig dat het zo kan en ik niet alles over hoef te typen :P Ben er superblij mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Heb sinds kort een nieuwe TP in het bezit, en vandaag dit topic even (:X) doorgespit. Draai nog de stock rom van 2008, maar daar komt snel verandering in. Welke weet ik nog niet, maar dat moet maar blijken in het gebruik.

Verder heerlijk toestelletje, en erg geinig die tv-uitgang, heb ik gelijk een PMP erbij, en met al die emulators op de markt kan ik mij voorlopig wel vermaken :D

Alleen erg wennen dat er geen "normaal" status-knipperlampje op zit. Op m'n vorige WiMo kon ik daaraan zien of de accu opgeladen moest worden (ledje ging dan sneller knipperen) of dat er gemiste oproepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Status lampje is r wel, dat is die grote ronde knop onderaan ;)
Hang hem maar eens aan de lader, dan zie je het dat hij gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JackPoint schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:10:
Status lampje is r wel, dat is die grote ronde knop onderaan ;)
Hang hem maar eens aan de lader, dan zie je het dat hij gaat branden.
Alleen is ie uit als je hem eraf haalt ;)

Maar dat zal wel te maken hebben met het Stealth idee 8) (ERG fraaie achterkant :9)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 27-08-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:18
Als je accu bijna leeg is begint ie te knipperen.
Bij een bericht (SMS/E-Mail) gaat het lichtje 'draaien'.

Kun je allemaal zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domino schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:37:
Als je accu bijna leeg is begint ie te knipperen.
Niet gezien :?

Als dat een optie is dan heb ik deze over het hoofd gezien.
Bij een bericht (SMS/E-Mail) gaat het lichtje 'draaien'.

Kun je allemaal zelf instellen.
Ah, stond op 30 minuten. Staat nu op iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net de Neon MaxSense rom erop gezet, even zien of dat bevalt..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CCoFnoHvZ98f1j1yOv24cUgA/full.jpg

Meh, dat is het ook niet :P

Kijken of de Manila versie wat is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yR1Mj1ugJUiQ8jiJhKN74ye1/full.jpg

:D Prachtig. Jammer van die balk onderaan, een autohide zou leuk zijn.

Rommetje is heerlijk snappy O+

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 29-08-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282866

Ik heb een nieuw probleem... HTC werkt met mijn laptop en synchroniseren nu al zeker anderhalfjaar prima. Maar gisteren is mijn verbinding met de Vista Laptop gecrasht, nu krijg ik het niet meer werkend. Of het nu in de laptop zit of in de telefoon... waarschijnlijk was hij nog bezig toen ik de telefoon loskoppelde, geen idee. Inmiddels beide apparaten natuurlijk uit gehad en weer aan... verbinding op laptop verwijderd. Maar hij vindt toestel niet, dus nieuwe verbinding kan niet opgezet worden. HTC geeft ook niet het bekende schermpje van "internet, activesync of schijf"keuze. Er gebeurt dus helemaal niks op beide apparaten. Het groene icoontje op de laptop van ActiveSync komt ook niet meer tevoorschijn.

Eigenlijk wil ik niet mijn fabireksinstellingen terugezetten etc. omdat ik heel veel instellingen heb aangepast en programmatjes heb geïnstalleerd in de loop der tijd... Over 4 maanden schaf ik een nieuw toestel aan denk ik, maar ik kan nu niet zonder die synchronisatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:18
Anoniem: 282866 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:34:
Ik heb een nieuw probleem... HTC werkt met mijn laptop en synchroniseren nu al zeker anderhalfjaar prima. Maar gisteren is mijn verbinding met de Vista Laptop gecrasht, nu krijg ik het niet meer werkend. Of het nu in de laptop zit of in de telefoon... waarschijnlijk was hij nog bezig toen ik de telefoon loskoppelde, geen idee. Inmiddels beide apparaten natuurlijk uit gehad en weer aan... verbinding op laptop verwijderd. Maar hij vindt toestel niet, dus nieuwe verbinding kan niet opgezet worden. HTC geeft ook niet het bekende schermpje van "internet, activesync of schijf"keuze. Er gebeurt dus helemaal niks op beide apparaten. Het groene icoontje op de laptop van ActiveSync komt ook niet meer tevoorschijn.

Eigenlijk wil ik niet mijn fabireksinstellingen terugezetten etc. omdat ik heel veel instellingen heb aangepast en programmatjes heb geïnstalleerd in de loop der tijd... Over 4 maanden schaf ik een nieuw toestel aan denk ik, maar ik kan nu niet zonder die synchronisatie...
Wordt de telefoon wel gedetecteerd in apparaatbeheer?
Wisselen van USB aansluiting wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domino schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:40:
[...]

Wordt de telefoon wel gedetecteerd in apparaatbeheer?
Wisselen van USB aansluiting wil ook nog wel eens helpen.
Nee, helaas... wordt daar ook niet meer gezien.
Andere USB helpt ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 282866 op 30-08-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:51:

:D Prachtig. Jammer van die balk onderaan, een autohide zou leuk zijn.
Met CHT edithor kan je dat instellen. Zit bij mij standaard in de Energy rom, weet niet precies hoe het met andere roms zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282866 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:10:
[...]

Nee, helaas... wordt daar ook niet meer gezien.
Andere USB helpt ook niet.
Ik heb getest op een andere laptop, daar ook geen activesync verbinding. Ik ontdekte op de telefoon bij "status" onder active sync dat hij zegt "poort niet beschikbaar... Sluit programma's die de poort gebruiken..." Via taakbeheer zie ik geen programma's actief. Ik heb de HTC ook al een softreset gegeven.
Het probleem van het (opeens na 1,5 jaar) niet meer kunnen synchroniseren zit dus bij de HTC en niet bij de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 23:41
Was daar de oplossing niet van dat je een vinkje ergens weg moest halen bij een instelling op de telefoon?

*even gekeken*
Start --> Settings --> Connections --> USB to PC
En dan daar het vinkje bij 'enable faster data synchronization' weghalen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rowinvd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:37:
Was daar de oplossing niet van dat je een vinkje ergens weg moest halen bij een instelling op de telefoon?

*even gekeken*
Start --> Settings --> Connections --> USB to PC
En dan daar het vinkje bij 'enable faster data synchronization' weghalen.

Ik had het wel goed staan... maar door dit toch een keertje aan en weer uit :? te zetten... werkt het weer!!
Bedankt voor deze tip... _/-\o_ ik ben gelukkig! Hij is nu aan het synchroniseren weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
Zijn er hier nog mensen die hun telefoon de laatste tijd hebben opgestuurd naar HTC ter reparatie?
Ik ben van plan om, nu ik tegen het einde van de garantietermijn kom te zitten, de telefoon op te sturen en alle mankementen (vlek op het scherm, toetsen die vaak vast blijven zitten (al hoe wel dat ook softwarematig kan zijn), erg veel speling tussen toetsenbord / scherm, etc.) daarbij te vermelden.

Echter draai ik (uiteraard) een custom ROM, mijn vraag is nu of jullie hem weer helemaal naar originele staat hebben geflasht of gewoon met de custom ROM hebben opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Helemaal stock maken. Soms zit er een etter tussen die vervelend wil doen. Is wel eens gepost, dus waarom risico nemen? Backup maken, terug flashen en klaar. Zo doe ik het ook.

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hey mede tweakers,

Heb onlangs 2e hands een Touch Pro aangeschaft.
Meteen HardSPL en Energyrom opgezet.
Daarnaast ook even liggen te klooien met de radio roms.

Nu heb ik nog wel wat vragen.
Mijn batterij verbruiksduur is ongeveer 2 - 3 dagen. ( geen GPRS, wifi, blue tooth, etc )
Zodra ik echter wifi aanzet, zie ik meteen de batterij zakken.
Ik gok dat ik hooguit een halve dag trek als ik constant wifi aan heb staan.

2e probleem is dat ik vind dat mijn wifi bereik erg slecht is.
Waar ik met mijn laptop 4 streepjes haal en een zeer goed signaal krijg ik met de Touch Pro met moeite verbinding.
Ik nam aan dat dit aan de Radio Rom lag, maar nu ik er al enkele heb geprobeerd zie ik niet echt verbeteringen.

Is het dus zo dat de Radio rom meer voor GPS nut heeft dan voor wifi?

2. Ik zou graag de interface aan willen passen, Het start menu als main page ipv, de EnergyRom interface.
Is dit mogelijk.

Voor de rest ben ik er erg blij mee, je kan er lekker veel aan veranderen.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wat bedoel je precies met de start page?
Je kan zelf onder settings -> home -> items HTC sense uit zetten. Windows default geeft je de nieuwe windows mobile 6.5 interface en als je niks aanvinkt krijg je een leeg scherm.
Wifi zal je batterij altijd snel leeg laten lopen. Advies is om dat alleen aan te zetten als je het echt wilt gebruiken (zet bv een toggle switch op je homescreen als je energy met cookie hometab gebruikt).
Ook zal de ontvangst altijd minder zijn dan bij een laptop. Dat heeft oa te maken met ruimte voor een grotere antenne en energie besparing.
Succes ermee iig!

radio rom heeft btw impact op alles dat met wireless te maken heeft. Het effect merk je echter het meeste bij GPS en je GSM/UMTS ontvangst.

[ Voor 17% gewijzigd door rajackar op 09-09-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Probeer verschillende radio's, het bereik kan per radio verschillen.
Bij de wifi instellingen zit ook de mogelijkheid om beste prestaties of beste accu te kiezen, daar kan je vast ook wat tweaken.
Ik heb zelf ook dat mijn telefoon 1 streepje heeft en mijn pc 4, doe je niks aan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Niet online
hehe merk het :).

Overigens heb ik skin probleem al opgelost.
Had een iets oudere energy titanium, heb er nu 1 met sens 2.5 manila zooi.
Ziet er erg gelikt uit dus daarin ben ik erg tevreden.

Nu zit ik nog wel met ander gek probleem.
Hij wil de radio rillphone.dll vanuit .cab niet installeren.
Ook kan ik die .cab niet in de windows map zetten.

nu nog een hoesje + screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Zal eens een andere radio voor m'n GPS installeren, want eigenlijk is het bereik als je loopt knap waardeloos. Heb wel wat tweaks uitgevoerd, maar het blijft slecht.

Als je zo'n radio installeert, doe je dan in feite een hard reset?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Niet online
Nee, al je data blijft bijvoorbeeld behouden. Je reset als enige je radio rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ok, thx! Morgen eens proberen dan :)

Zal ook eens zoeken hoe ik m'n toetsenbord kan fixen, want eigenlijk is het gewoon irritant dat je niet gewoon snel kan typen zonder dat er letters dubbel of juist helemaal niet verschijnen.

[edit]
Of ik kan gewoon niet zoeken, of die radio roms zijn nog lastig te vinden op XDA?

[ Voor 90% gewijzigd door Dennahz op 10-09-2010 22:46 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 14:02
ik probeer via active sync mijn hotmail in te stellen zodat hij via push mijn mail en agenda stuur maar krijg het niet voor elkaar.
Overal zie ik dat je geen domain in moet vullen maar als ik dat veld leeg laat dan kan ik niet op next drukken en zit ik dus vast

Ik gebruik de nieuwe GTX energy rom (sinds vandaag, en het is tot nu toe echt een aanrader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
darkpluisje schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:02:
ik probeer via active sync mijn hotmail in te stellen zodat hij via push mijn mail en agenda stuur maar krijg het niet voor elkaar.
Overal zie ik dat je geen domain in moet vullen maar als ik dat veld leeg laat dan kan ik niet op next drukken en zit ik dus vast

Ik gebruik de nieuwe GTX energy rom (sinds vandaag, en het is tot nu toe echt een aanrader)
En als je bij gebruikersnaam @live.nl of @hotmail.com invult? Dan word het domein veld uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 14:02
JackPoint schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:33:
[...]

En als je bij gebruikersnaam @live.nl of @hotmail.com invult? Dan word het domein veld uit gezet.
bij mij niet :P

okee fixed

• Rowinvd
Ben ondertussen bezig om mijn telefoon weer helemaal terug te brengen in originele HTC staat (nouja, softwarematig dan, hardware matig mag HTC doen ;)), maar welke radio rom moet ik erop zetten?

Geen idee welke erop stond toen ik hem geleverd kreeg, weet dat ik nu 1.12.25.19 erop heb staan, en die werkt prima! Maar die heb ik er wel zelf opgezet... :)

Iemand een idee?

EDIT: Ah, toch gevonden! Zo te zien was dat 1.02.25.19 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rowinvd op 16-09-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Originele ROM terugzetten en daarna een originele SPL flashen ;) . Origineler dan dat kan hij niet worden.'

Wat hij zegt O-)

Probeer TAEL ROM. Ik draai geen 23xxx maar ook daarover lees ik geen klachten. Ik zie na 3 weken geen enkele reden om ooit nog te flashen. De volgende flash wordt waarschijnlijk een andere telefoon :+

[ Voor 58% gewijzigd door Die Bruine op 17-09-2010 12:55 . Reden: volgorde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04 19:58
Die Bruine schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:21:
SPL terugzetten en daarna een originele ROM flashen ;) . Origineler dan dat kan hij niet worden.
Eerst de orginele rom en daarna de SPL! Niet anders om anders kun je hem nu meteen in de prullenbak gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Niet online
Hm ben weer aan het kijken voor andere rom, Draai nu Energy sense 2.5 rom.
Echter vallen de volgende dingen tegen:
- Grafisch traag.
- Veel schermen kloppen niet als je toetsenbord uitklapt.
- Veel dubbele menu's, heb al 3 verschillende menu's om te sms en.

Grafisch allemaal erg mooi, maar het is zo traag dat ik me er aan irriteer.
Zeker ook als ik dan wil terug sms-en en vervolgens dit niet in het standaard sms menu kan, maar eerst weer naar ander sms menu moet...

Ideeen?

Ik vond het grafisch allemaal erg mooi, dus als er nog zoiets is, en snel .. roep het even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Probeer de titanium versie eens. Die is wel snel al verlies je natuurlijk wel de extra functionaliteit die in sense zit.

Ook zou je een 21xxx versie met sense 2.1 kunnen proberen. Dan verlies je wel iets maar het zou een stuk sneller moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
ruudjuhnl schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:16:
[...]

Eerst de orginele rom en daarna de SPL! Niet anders om anders kun je hem nu meteen in de prullenbak gooien.
Precies ja, had het stukje op XDA al gevonden! :)

Telefoon wordt volgende week opgehaald, kunnen ze de newton ring, speling tussen toetsenbord/scherm en de spatie toets fixen die vaak blijft hangen ;)

Laat als ik hem terug heb gekregen nog wel weten hoe het is afgelopen :)

Anoniem: 97551

Hallo geachte medeeigenaren.
Sinds mijn touch pro alleen nog maar te bedienen is met het toetsenbord kwam ik op het idee om er een zuinige webserver mee te bouwen. Is dit mogelijk onder linux oid? Het is wel de bedoeling dat ik alles kan installeren zonder behulp van het touchscreen.
Tevens lijkt het me leuk om de camera te gebruiken als securitycam. Waarvan de beelden automatisch op de webserver terecht komen.
Het hoe en wat verder met linux installeren etc zoek ik zelf wel uit maar ik was benieuwd of het uberhouBt mogelijk is.

• JackPoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Technisch gezien moet het kunnen want de android ports draaien ook op linux. Die kernel wordt op dit moment actief ontwikkeld.
Er wordt nu hard gewerkt om de camera aan de gang te krijgen in Linux / android. Meer info kun je vinden op XDA (zie link van vorige poster) en ook in het xdandroid irc kanaal (exacte locatie weet ik even niet maar staat ook op xda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
TinyCam.cab en RemoteAccessSetup.cab. Daarmee (RAS) kun je onder Windows je telefoon benaderen als server. Met TinyCam kun je dan ook de camera over IP benaderen. Deze heeft de mogelijkheid om als securitycam te werken. Foto's kun je uploaden via FTP. Speel eens zou ik zeggen. Ik heb er ook wel eens mee gespeeld, maar verder niets mee gedaan.

Ik heb btw nog een digitzer voor je voor € 10,- nieuw. Föhn erop en je trekt de digitzer los. En anders nieuw scherm overwegen, LCD + digitizer. Kost denk ik € 40,- op Ebay + 2 weken wachten. Als je netjes werkt ben je 45 minuten zoet (netjes demonteren en monteren). Heb je wel weer een goed werkende TP.

• AOC
  • Niet online

AOC

Omdat mijn telefoon steeds meer kuren begint te vertonen zit ik te denken aan een nieuwe ROM versie, of om android te installeren.

Ik vroeg mij af, heeft iemand ervaring met android op een htc touch pro en hoe bevalt dat qua batterij verbruik?

En anders, welke ROM is op dit moment hot?

• Henk
Dark0z schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:11:
Omdat mijn telefoon steeds meer kuren begint te vertonen zit ik te denken aan een nieuwe ROM versie, of om android te installeren.

Ik vroeg mij af, heeft iemand ervaring met android op een htc touch pro en hoe bevalt dat qua batterij verbruik?
Jup :P Batterij vliegt leeg, 6-8 uur is geloof ik wel de max die je kan doen met een acculading, als ik mijn broertje mag geloven... die gebruikt hem nu, maar het is niet het meest accurate ventje. Aan de andere kant, als je de android-install doet op een EXT2 partitie, is het wel ontzettend snel. Ik zal vandaag of morgen wel een Android op HTC TP2 topic starten met wat guides in de topicstart over de verschillende builds, en dingen als batterijduur, wat er niet werkt (camera :P ) etc.

• AOC
  • Niet online

AOC

Henk schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:49:
[...]

Jup :P Batterij vliegt leeg, 6-8 uur is geloof ik wel de max die je kan doen met een acculading, als ik mijn broertje mag geloven... die gebruikt hem nu, maar het is niet het meest accurate ventje. Aan de andere kant, als je de android-install doet op een EXT2 partitie, is het wel ontzettend snel. Ik zal vandaag of morgen wel een Android op HTC TP2 topic starten met wat guides in de topicstart over de verschillende builds, en dingen als batterijduur, wat er niet werkt (camera :P ) etc.
thx, hou me op de hoogte :)

• Dennahz

Dennahz

Even de TAEL rom flashen. Ben benieuwd :) Heb nu de energyrom, maar die begin ik wat zat te worden :p

De nieuwe versies van energy zien er overigens ook niet verkeerd uit.... nuja, eerst eens TAEL een kans geven :Y) Heb al een nieuwe radio geflasht, dus kan er dan weer even tegenaan.

Twitter

• Henk
Broertje net even gesproken, maar hij kan nu in ieder geval een schooldag doorkomen met TP op android. Is in dit geval de Gen.Y WM6.5 rom met windows mobile/android dual boot en de laatste cyanogenmod6 froyo build op EXT2. partitie

Edit: fuck it, maar gelijk een topic gemaakt om hier nog meer android zooi te voorkomen, cleanup daarvan komt morgen: Android op de HTC Touch Pro (en andere WM based devices)

[ Voor 85% gewijzigd door Henk op 22-09-2010 22:54 ]

• Dennahz

Dennahz

Al die roms zijn gewoon traag. Niet te geloven eigenlijk! Ik erger me rot. Bij een telefoon moet het gewoon klik > open zijn. Niet klik > wachten > wachten > ..... > open. En dan de helft van de tijd nog blokkeren of zo... pff.

Is er überhaupt één (wimo) rom die niet zulke kolder heeft, maar gewoon super snel is? Of is dat gewoon niet mogelijk met dit onding?

Anders gaat hij mooi de gracht in en koop ik wel een fatsoenlijk ding met Android.

Twitter

Dennahz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:29:
Al die roms zijn gewoon traag. Niet te geloven eigenlijk! Ik erger me rot. Bij een telefoon moet het gewoon klik > open zijn. Niet klik > wachten > wachten > ..... > open. En dan de helft van de tijd nog blokkeren of zo... pff.

Is er überhaupt één (wimo) rom die niet zulke kolder heeft, maar gewoon super snel is? Of is dat gewoon niet mogelijk met dit onding?

Anders gaat hij mooi de gracht in en koop ik wel een fatsoenlijk ding met Android.
Ik heb de Neon rom, en dat werkt heerlijk (de Manila versie althans). Zitten wel nog bugs in maar de kok zou dat oplossen in de volgende versie, hij is nog even op verkantie oid.

En niet de gracht in gooien, kun je altijd nog verpatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Volgens mij reageert elke 21xxx ROM direct. Het zijn voornamelijk 23xxx ROM's die haperen. Bovendien flash je ROM's met CHT. Die is volgens mij ontwikkeld op een HD, op 1GHz. En alles is verbouwd naar een lagere reso. Dus klagen over een twee jaar oud toestel is op zijn minst wel ongepast. Dit is gewoon een oud toestel waar gelukkig nog voor ontwikkeld wordt. Maar dat zijn dan wel allemaal ports die van veel nieuwere en vooral snellere toestellen komen. Dat een TP uit begin 2008 dan niet zo soepel draait lijkt mij dan niet meer dan normaal. Installeer dan lekker 6.1. Alles werkt perfect en snel. Ziet er alleen niet zo mooi uit. Ik heb in elk geval geen problemen met TAEL 21xxx. Unlock heeft een vertraging en de ruitenwisser hapert, maar verder werkt alles goed en snel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

@Krusher: zal die er zo meteen even op flashen! Ziet er ook een redelijk zware rom uit op de screenshots. Of ik ga gewoon voor de Titanium, die is helemaal licht.

@Die Bruine: nee, ok, dat kan wel zijn, maar als ik bij iedereen hoor/lees van: "wow, die rom draait soepel" dan verwacht ik dit ook. Mijn ervaring is:

- traag
- vaak vastzitten na SMSen (schermpje verdwijnt niet snel genoeg als k op het kruisje tik).

Dat is niet werkbaar, toch?

Nouja, ik zal nog wel wat prutsen en anders haal ik wel een andere telefoon met Android :)

Twitter

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die Bruine schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:48:
Dus klagen over een twee jaar oud toestel is op zijn minst wel ongepast. Dit is gewoon een oud toestel waar gelukkig nog voor ontwikkeld wordt. Maar dat zijn dan wel allemaal ports die van veel nieuwere en vooral snellere toestellen komen. Dat een TP uit begin 2008 dan niet zo soepel draait lijkt mij dan niet meer dan normaal. Installeer dan lekker 6.1.
Dan nog is het een problematiek die al speelt vanaf de stock rom, geleverd door HTC bij de launch. HTC heef inmiddels een flinke reputatie opgebouwd met roms met slechte drivers, radio`s, etc.. (denk ook aan de Kaiser/Tytn).

Tevens voldoet de hardware van een TP gewoon aan de minimumeisen voor WM6.5.

De betere ROM`s zijn juist van eigen makelij, waarvoor hulde. _/-\o_

Het probleem ligt uiteindelijk gewoon bij niet geoptimaliseerde applicatiecode voor een systeem met niet geoptimaliseerde software/drivers voor de hardware. Dat een online community hier meer kwaliteit levert dan HTC zelf, zegt genoeg. De klacht hoor dan ook genuanceerd te worden richting HTC :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Michael Knight schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:28:
[...]

Dan nog is het een problematiek die al speelt vanaf de stock rom, geleverd door HTC bij de launch. HTC heef inmiddels een flinke reputatie opgebouwd met roms met slechte drivers, radio`s, etc.. (denk ook aan de Kaiser/Tytn)...
Het is niet alleen HTC. Motorola had er ook een handje van. Kennelijk vertrouwen ze op de tweaker community ofzo. Van alle 5 de WiMo toestellen die ik heb gehad is er geen een zonder homebrew gebleven.

En ik zou graag dit toestel terug willen hebben alleen in een modern jasje (GPS, bluetooth, WiFi):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GwBQ44c0323OUdvyEAVYPNVs/full.jpg
O+

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 17-04 09:11
Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 03:16:
[...]

Het is niet alleen HTC. Motorola had er ook een handje van. Kennelijk vertrouwen ze op de tweaker community ofzo. Van alle 5 de WiMo toestellen die ik heb gehad is er geen een zonder homebrew gebleven.

En ik zou graag dit toestel terug willen hebben alleen in een modern jasje (GPS, bluetooth, WiFi):

[afbeelding]
O+
Dan ook graag MET werkende GRPS op het vodafone netwerk en iets minder lomp.
Oh, en nu we toch bezig zijn, een batterij die niet na 5 jaar zelfmoord gepleegt blijkt te hebben.

[/offtopic]

Mijn TP is inmiddels al 2x dronken geweest, ben benieuwd hoe lang dit blijft werken. Dat dronken was trouwens buiten mijn schuld, 2x duwde iemand mijn bier aan, waardoor het op mijn tel viel. Het toetsenbord is duidelijk het meest gevoellig voor kortsluiting, aangezien dat beide keren wel vreemd deed.

LinkedIn
BlackIntel

• wierni
  • Laatst online: 14-12-2021
Kan iemand mij (op weg) helpen met een geluidsprobleem?
Ik ben zelf (licht ;)) slechthorend.

De pro is default te zacht.
Nu heb ik op XDA-dev div programmaatjes gevonden om m te boosten.
Maar ook de microfoon blijkt dan flink versterkt te worden, waardoor ik voor de
andere kant vh gesprek te hard, te luid cq onverstaanbaar wordt.
Praktisch onbruikbaar dus.

Dan maar weer terug naar mijn oude vertrouwde s710 (vox)...
Deze heeft goede verstaanbaarheid van speakerphone en microfoon.

Wat met de pro toch ook mogelijk zou kunnen zijn?
Wat ik dus zoek is sterker luidspreker & speakerphone geluid, bij gelijkblijvende microfoon avg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Hebben jullie ook dat de toetsen van htc kapot gaan? Die van mij breken en sommige vallen er gewoon af. Wel na 2 jaar intensief gebruik, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die van mij is 1,5 jaar maar daar heb ik nog geen last van. Wel doet mijn backspace het soms niet lekker maar ik heb het gevoel dat dat in de software zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Vanavond maar weer eens 6.1 er op flashen. Zijn er daar nog toffe roms voor? Of is alles tegenwoordig 6.5? Heb er wel één zien staan op XDA, maar er was niet veel response.

Volgend jaar maar eens een nieuwe telefoon halen... hoop dat er dan nog gemaakt worden met toetsenbordje en Android. Hoef geen WiMo meer. (of het ligt gewoon aan de telefoon dat ik er zo'n slecht idee van heb).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 14:40

denivan

de enige

Waarom wil je 6.1 ? Ik vind het net zo handig dat er in 6.5 er bepaalde handigheidjes standaard zitten, zodat je de foon minder moet opleuken met allerlei tooltjes...

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:23:
Vanavond maar weer eens 6.1 er op flashen. Zijn er daar nog toffe roms voor? Of is alles tegenwoordig 6.5? Heb er wel één zien staan op XDA, maar er was niet veel response.

Volgend jaar maar eens een nieuwe telefoon halen... hoop dat er dan nog gemaakt worden met toetsenbordje en Android. Hoef geen WiMo meer. (of het ligt gewoon aan de telefoon dat ik er zo'n slecht idee van heb).
Ik draai nu ( sinds vanochtend ) Energy 6.1 rom. Dus zonder poespas etc. Werkt snel en grafisch is het nog redelijk ook. Je hebt hem trouwens ook nog met 6.5, mocht je dat toch nog willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Reden voor 6.1 is toch de snelheid en stabiliteit. Ik zit er over te denken het tobo te vervangen. Dit toestel heeft/had veel potentie, maar is gewoon brak in elkaar gezet, volgens mij.

Nu werkt 6.5 (stripped) eigenlijk ook niet slecht, dus moet weer ff prutsen... zit nu weer met het backlight dat je na unlocken weer handmatig moet inschakelen, pff. Kan zoiets standaard niet gewoon goed?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 10:41
Nog iemand de een van de laatste versie van Android erop geflasht?

Vraag me af hoe lang de accu meegaat (met gewoon normaal gebruik alleen bellen/smsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Sowieso niet langer dan een uur of 6 en met veel gebruik een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Niet online
Ik heb nu dual boot erop staan.
Ben echter nog niet overtuigd van android.
Idem met al die app's, het zijn er zoveel dat je soms door de bomen bos niet meer kan zien.

Ik ben nog steeds blij met de standaard energyrom. Loopt wel soms vast ( soft reset werkt ).
Is snel en toch nog grafisch okee. ( draai nu sense 2.1 en zie nog niet veel redenen om 2.5 erop te zetten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Weet iemand welk bedrijf de keyboard van een Touch Pro kan vervangen? En hoeveel dit gaat kosten? Op google krijg ik alleen maar verkapte reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

streafer schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:04:
Ik heb nu dual boot erop staan.
Ben echter nog niet overtuigd van android.
Idem met al die app's, het zijn er zoveel dat je soms door de bomen bos niet meer kan zien.
In tegenstelling tot de Touch Pro waar praktisch geen boeiende apps voor te krijgen zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb van Hi.nl een unlock gekregen voor mijn sim-kaart/telefoon. Maar weet eimand waar ik die moet invoeren? En of dat ook kan als je een andere ROm erop hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zooo... afgelopen week bleef mijn TP `s ochtends vroeg in een loop hangen en ik moest toch richting werk. Gelukkig lag de 6310i stand-by en kon ik alsnog meteen de deur uit..

Heb de TP een nieuwe verse installatie (hard reset) moeten geven... en achteraf ben ik daar heel blij mee.Mijn toestel is nog nooit zo snel geweest, is nog geeneen keer blijven hangen en gaat met normaal gebruik ook echt een week mee... dat was voorheen wel anders.

Ik heb overigens wel de TP helemaal opgeladen alvorens ik een hard reset deed i.v.m. de 'WM battery bug' waar ik een en ander over gelezen had. Aangezien mijn stand-by nu een stuk langer is, heeft het wel degelijk uitgemaakt, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Welke rom heb je er op staan nu dan? Of gewoon de originele 6.1?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Originele 6.1 staat er nu op ja, zonder de HTC meuk. Daarnaast heb ik SPB Mobile shell weer geïnstalleerd en alles draait nu optimaal. Zelfs op het homescreen kan ik nu zonder problemen het toestel enkele keren in- en uitschuiven, zonder bang te zijn voor een 'hang' van 20 seconden..

Alleen jammer dat het opladen er 8-12 uur over doet wanneer die uit staat (vanaf een accu met 2%). Laden bij een online toestel resulteert in een snel leeglopende accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
k heb van de week even energy rom 6.5 dr op gezet.. godsklere wat is dat toch fijn.. :) weer een stabiele telefoon die niet hangt als er 30 berichtjes in mn SMS inbox zitten.. :D

en mn toetsenbord reageert ook weer normaler :) nu alleen mn accu nog even wat minder lui maken :X

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ben ik dan de enige met problemen met deze telefoon? :p Het is altijd wat, namelijk.

Nu is het weer de backlight die ik telkens handmatig moet aanzetten na het unlocken. Heb al allerlei opties geprobeerd: niks.

Zit er echt steeds meer aan te denken om hem te verkopen en een Android telefoon te kopen, maar ik weet zeker dat er echt wel mogelijkheden zijn met dit ding. Het is gewoon zo jammer dat een telefoon niet meer zo reageert als vroeger. Klik > open, zeg maar.

Ik ga dan ook weer eens 6.1 proberen.

[edit]

Toch eens een andere 6.5 proberen: ExquisiteV4.20.23138.Sense2.5

:p

Ben benieuwd! Tot nu toe lijkt het best ok, al gaat het openen van bijv SMSjes niet echt <1sec, zoals het hoort :) Misschien even wennen.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennahz op 25-10-2010 22:06 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

weet iemand waar je de unlock code kan invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
SMSfreakie schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:56:
k heb van de week even energy rom 6.5 dr op gezet.. godsklere wat is dat toch fijn.. :) weer een stabiele telefoon die niet hangt als er 30 berichtjes in mn SMS inbox zitten.. :D

en mn toetsenbord reageert ook weer normaler :) nu alleen mn accu nog even wat minder lui maken :X
kan die ROM ook gewoon op de Tmobile MDA versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb het volgende probleem.

Ik kan vanuit Opera en Internet Explorer niet meer een internet connectie maken
Vanuit putty lukt dat wel, dwz ik start putty en hij begint zelf een internet/HSDPA verbinding dus er is niet mis met de connectie zelf. Ook kan ik adressen pingen via vxutil.

In Opera krijg ik
Error!
Network Problem.You tried to access the address http://www.opera.com/support/, which is currently unavailable. Please make sure that the Web address (URL) is correctly spelled and punctuated, then try reloading the page.

Make sure your Internet connection is active and check whether other applications that rely on the same connection are working

Internet explorer geeft geen melding en laat de pagina niet zien.

Nav de problemen met het internet van vodafone maandag, heb ik zelf de internet instellingen weggegooid en opnieuw aangemaakt, echter ze staan nu hellemaal goed (anders werkte putty/ping niet)

Iemand een idee hoe dit te herstellen?

Verder heb ik wat gelezen over het herstellen van het register via sprite backup, kan dat met de versie die bij de telefoon zit en wat zijnd e ervaringen?

[ Voor 11% gewijzigd door jeanj op 09-03-2011 15:58 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Laatst online: 26-03 10:12
Is het mogelijk om WM volledig te vervangen door Android?

Ik heb nu wel XDAndroid maar dat werkt zeg maar als een schil om Windows Mobile heen, toen het crashte zat ik weer in WM :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-04 12:42
Kan ik nog iemand blij maken met een Brodit voeding/houder voor de HTC Touch Pro voor in de auto? Dus zonder de Brodit clip. DM me dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07-2018
Hoi Allemaal,
PolluxDKB schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:00:
Is het mogelijk om WM volledig te vervangen door Android?

Ik heb nu wel XDAndroid maar dat werkt zeg maar als een schil om Windows Mobile heen, toen het crashte zat ik weer in WM :{
Ja dus,zie hieronder ;)

Ik las pas geleden dit : Link 1,Link 2 en Link 3 .
Alleen loop ik ergens op vast : Het adb en Fastboot etc...
Zou iemand me hiermee even kunnen helpen,hoe en wat ik moet doen in simpele stappen?

Bij Voorbaat dank!!
Jimy

http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Laatst online: 26-03 10:12
Da's de Touch Pro2, voor de Touch Pro is er helaas nog geen ROM die WM vervangt. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 15:24
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=609
Zou je eens hier tussen moeten kijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste