Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 13:46
rajackar schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:57:
Ik draai voornamelijk de energy roms en die fixen altijd in ongeveer 10 sec. De fixes van HTC zitten vaak al in de nieuwere roms ingebakken dus die hoef je niet apart te installeren.
Ja inderdaad ik gebruik ook altijd de NRGrom (maart 5 of 7 nu), draaien perfect en gps fix in 10 sec!
Radio 1.14 bijkt de energiezuinigste en een van de betere te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke kan iemand mij helpen om mijn htc pro up te daten naar 6.5
ik heb zelf gezocht op internet maar zie echt door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer
het is mijn eerste windows mobile en ik snap echt niks van al die termen ik wil gewoon 6.5 erop en een mooi thema....ANYONE??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

A-Vu schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:54:
[...]

Ja inderdaad ik gebruik ook altijd de NRGrom (maart 5 of 7 nu), draaien perfect en gps fix in 10 sec!
Zo te zien is de radio 1.14 van een andere telefoon? Welke gebruik je als ik vragen mag, ga ik hem ook even opzoeken. Heb namelijk nog steeds de originele radio rom die ik er bij kreeg.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:58:
ik heb zelf gezocht op internet maar zie echt door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer
het is mijn eerste windows mobile en ik snap echt niks van al die termen ik wil gewoon 6.5 erop en een mooi thema....ANYONE??
forum.xda-developers.com en dan het Raphael subforum. Daar staat alles enorm duidelijk in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik maak nu enkele weken gebruik van de laatste Captain's Special rom. Werkt prima, ziet er goed uit alleen loopt de accu op bepaalde momenten ineens drastisch leeg. Ik heb tot op heden geen idee wat 't kans zijn, er staan geen programma's open op de achtergrond.

Al gebeurt dat wel eens ooit, aangezien niet alle programma's om kunnen gaan met de knoppen beneden. Resco Explorer bijv. loopt standaard nog op de achtergrond als je 't dacht afgesloten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
A-Vu schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:54:
[...]

Welke 2 van de 1.14 ? .05 of .35?
Welke riphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
Tsurany schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:44:
[...]

forum.xda-developers.com en dan het Raphael subforum. Daar staat alles enorm duidelijk in.
Vind je!? Ben t daar niet bepaald mee eens..
Je zit zo tig pagina's door te spitten en de wiki wordt ook niet echt bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja eigenlijk wel, ik las de eerste post van Sticky: [Resources] Flashing your First GSM Raphael Rom (For Noobs) en het ging prima als ik die instructies volgde.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geplaatst op vrijdag 26 maart 2010 10:45
Acties:

--------------------------------------------------------------------------------

Door: Tsurany
Bekijk myReact van TsuranyBekijk de gallery van TsuranyStuur een bericht naar TsuranyBerichten: 2.894
Reg. datum: 29 juni 2006
--------------------------------------------------------------------------------
Ja eigenlijk wel, ik las de eerste post van Sticky: [Resources] Flashing your First GSM Raphael Rom (For Noobs) en het ging prima als ik die instructies volgde.

bedankt ik ga een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
Chaos-Zero schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:28:
[...]

Zo te zien is de radio 1.14 van een andere telefoon? Welke gebruik je als ik vragen mag, ga ik hem ook even opzoeken. Heb namelijk nog steeds de originele radio rom die ik er bij kreeg.
wierni schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:30:
[...]

Welke 2 van de 1.14 ? .25 of .35?
Welke riphone?
Radio 1.14.25.35, Volgens mij is deze van de Xperia maar durf ik niet met zekerheid te zeggen!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=439566 Hier staat die gewoon bij =)
Welke Rilphone.dll durf ik zo niet te zeggen maar zal ik zsm opzoeken voor je
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:58:
En No offence, maar het staat er toch echt allemaal duidelijk op hoor... [klik]

Als het daar door niet duidelijk wordt is het denk ik beter om je er even in te verdiepen voordat je in het wilde je telefoon gaat flashen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Kam3 op 27-03-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Denk dat het probleem is, dat je niet weet waar je moet beginne met welke rom je wil.
Dat probleem heb ik ook gehad en ben ik begonnen met een rom die me aanbevolen werd.
En vandaar uit heb ik opgemaakt wat ik wel en neit fjin vond, en zo me volgede keuzes gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitleg is inderdaad vrij duidelijk maarja als je dan ook nog eens los al die termen moet gaan leren kennen word het al een stuk minder duidelijk..

dus niet geflasht, wel gelukt om een thema erop te krijgen geinig niet echt denderend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tog bedankt voor de reacties anyways :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:39:
Uitleg is inderdaad vrij duidelijk maarja als je dan ook nog eens los al die termen moet gaan leren kennen word het al een stuk minder duidelijk..

dus niet geflasht, wel gelukt om een thema erop te krijgen geinig niet echt denderend
Voor vragen DM me maar ;) ik leg het je wel even uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
Denthis schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:16:
Denk dat het probleem is, dat je niet weet waar je moet beginne met welke rom je wil.
Dat probleem heb ik ook gehad en ben ik begonnen met een rom die me aanbevolen werd.
En vandaar uit heb ik opgemaakt wat ik wel en neit fjin vond, en zo me volgede keuzes gemaakt
Yep, en een paar dagen later zijn er toch weer probleempjes gevonden, ok, volgende kanidaad rom..
Hee, daar is in deze paar dagen ook alweer een nieuwe van.. enz.

[dus ik zit hier nu nog steeds op de orginele fabrieks rom... O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Bij een aantal contactpersonen heb ik meerdere telnr's opgeslagen. Als ik een sms wil verzenden, typ ik dan de naam van de contacpersoon in, maar dan krijg ik niet de mogelijkheid om te kiezen tussen die diverse nummers. Ik kan dan alleen via de reguliere weg, menu>geadresseerde toevoegen, het juiste nummer van die persoon selecteren.

Ook in het berichten overzicht wordt alleen de naam weergegeven en als ik dus met 2 telnr's van 1 persoon gesmst heb dan kan ik dus in de inbox niet zien met welk nr ik gesmst heb.

Heeft iemand ervaring hiermee en een mogelijke oplossing? Met name het selecteren van het juiste nr kost veel tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:48
Lijkt me vrij logisch,

ik heb ook personen met meerdere nummers, zowel 06, prive als werk gerelateerd.
Maar een sms sturen doe je naar een 06. Dat is dan ook het enige veld waar de TP naar kijkt bij het invullen van de naam. Ook bij meerde 06 nummers is er nog steeds maar één veld mobiel.
De rest zijn andere categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
op zich logisch idd. Maar "werk" is in mijn geval ook een 06, dus sms naar 2 06 nr's bij 1 contactpersoon. Dus snel het werk 06-nr selecteren werkt dus niet bij de TP. Zelfde geldt voor de berichtengeschiedenis, je ziet niet welk 06-nr bij welke berichtengeschiedenis hoor.

Maar je hebt geen workaround oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

M'n haatliefde verhouding met de TP is tot 'n "hoogtepunt" gekomen. Gisteravond voor de zoveelste keer geprobeerd externe gps aan de praat te krijgen, maar op één of andere manier wil dit gewoon niet lukken i.c.m. iGO 8.

Met als gevolg 'n bult frustraties die ik op m'n telefoon geprojecteerd heb en waar nu dus 'n mooie ster in 't scherm zit. Alles werkt nog prima, maar 't glas is kapot.

Ik word schijtziek van 't ding, maar heb 't geld er eigenlijk nog niet voor over om 'n nieuwe telefoon aan te schaffen.

Nu zit ik alleen zonder navigatie, aangezien ik de interne gps ook niet meer aan de praat krijg. Op geen enkele manier krijgt 'ie hem nog gevonden. Fijn, wil je externe gps dan blijft de interne er telkens tussendoor vliegen. Wil je weer naar interne, dan weigeren ze allebei dienst.

Iemand nog dé tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koop gewoon een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
ruurdkoetjeboe schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:10:
op zich logisch idd. Maar "werk" is in mijn geval ook een 06, dus sms naar 2 06 nr's bij 1 contactpersoon. Dus snel het werk 06-nr selecteren werkt dus niet bij de TP. Zelfde geldt voor de berichtengeschiedenis, je ziet niet welk 06-nr bij welke berichtengeschiedenis hoor.

Maar je hebt geen workaround oid?
Nee, ik heb geen workaround. Hetzelfde doet de TP overigens met mail adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://www.cash4mobile.com
Daar brengt de Touch Pro nog 110 euro op, best leuke deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
Tsurany schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:03:
http://www.cash4mobile.com
Daar brengt de Touch Pro nog 110 euro op, best leuke deal lijkt me.
Heeft er iemand ervaring met deze website? Het is namelijk meer dan dat je er op Marktplaats of V&A voor krijgt iig.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Dat valt ook wel mee.Voor een TyTN II zie je vaak nog 100-120. Een goede Touch Pro levert nog wel wat op heb ik gemerkt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:43
Eric_Cantona schreef op maandag 12 april 2010 @ 08:18:
M'n haatliefde verhouding met de TP is tot 'n "hoogtepunt" gekomen. Gisteravond voor de zoveelste keer geprobeerd externe gps aan de praat te krijgen, maar op één of andere manier wil dit gewoon niet lukken i.c.m. iGO 8.

Met als gevolg 'n bult frustraties die ik op m'n telefoon geprojecteerd heb en waar nu dus 'n mooie ster in 't scherm zit. Alles werkt nog prima, maar 't glas is kapot.

Ik word schijtziek van 't ding, maar heb 't geld er eigenlijk nog niet voor over om 'n nieuwe telefoon aan te schaffen.

Nu zit ik alleen zonder navigatie, aangezien ik de interne gps ook niet meer aan de praat krijg. Op geen enkele manier krijgt 'ie hem nog gevonden. Fijn, wil je externe gps dan blijft de interne er telkens tussendoor vliegen. Wil je weer naar interne, dan weigeren ze allebei dienst.

Iemand nog dé tip voor me?
Is het updaten van je Radio ROM en bijbehorende rilphone.dll daar niet een mogelijke oplossing voor? Het klinkt raar, maar bij mij heeft het heel goed geholpen toen ik na een ROM-upgrade geen werkende interne GPS meer had (blijkbaar had die ROM een afwijkende rilphone.dll bijgesloten die niet goed werkte icm. m'n Radio ROM). Die werkt nu weer als een zonnetje.

Sowieso, baat het niet dan is de kans dat het schade aanricht ook best klein. Of je ROM-flash moet fout gaan natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door FlorisD op 14-04-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nee, daar ligt 't niet aan. Voor ik met de externe gps aan de gang ben geweest werkte 't ook gewoon intern. Nu werkt de interne gps ook weer zoals 't hoort (maar naar HTC-begrippen matig). Ik heb hier 'n Holux gps-muis liggen en zou die gewoon graag gebruiken bij navigatie, maar op één of andere manier wil 't gewoon niet. Ik snap alleen niet waarom niet.

Of 't moet zijn dat in 't "hokje" externe gps geen instellingen bewaard worden, maar daar heb ik ook nog geen oplossing voor gevonden.

De interne gps voldoet voor hier af en toe 'n ritje zoals ik 'm gebruik voor 't werk, maar zodra je naar 't buitenland gaat tussen de bergen of je rijdt tussen de hoge gebouwen, dan slaat 't hele apparaat op hol omdat 't geen fatsoenlijke fix kan houden. Dit heb ik met m'n N73/N91 i.c.m. de Holux nooit gehad. Dat er enige vertraging in zit heb ik voor lief genomen, als 't maar gewoon blijft werken.

Mocht iemand wel 'n externe gps-muis aan de praat hebben i.c.m. 'n TP dan hoor ik 't graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Nou met bijbehorende dll krijg ik mn gps ook niet meer aan de praat, waar het nu door komt geen idee, heb de hoop een beetje opgegeven daarin.

(heb 1.14.25.35 radio incl dll met de TAEL rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik het tooltje eens wat hier beschreven wordt.
Mijn interne Gps werkt nu prima

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=571266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:07:

Toch nog de moeite waard zo lijkt het, krijg ineens vrij snel een fix met dat tooltje, vrijdag kan ik het pas testen met een lange route, maar in ieder geval al erg bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb eindelijk een houder voor m'n auto, zodat ik nu kan navigeren zonder de telefoon vast te houden. Nu moet ik nog een anti-reflectie screenprotector. Iemand daar ervaringen mee? Wil niet zomaar wat op m'n schermpje plakken.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Brando!

De Anti Glare is wat doffer en geeft daarom minder reflectie als de ultra clear variant. Voor normaal gebruik vind ik de ultra clear toch beter omdat het scherm scherper blijft.

http://shop.brando.com/bw...-iv-_p02915c0981d017.html
(let op, link is voor mda vario IV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:07:

Afgelopen vrijdag even getest icm Sygic, werkt aardig goed nu. Af en toe is hij wel even kort het GPS signaal kwijt, beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

GVR schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:09:
Brando!

De Anti Glare is wat doffer en geeft daarom minder reflectie als de ultra clear variant. Voor normaal gebruik vind ik de ultra clear toch beter omdat het scherm scherper blijft.

http://shop.brando.com/bw...-iv-_p02915c0981d017.html
(let op, link is voor mda vario IV)
Thanks :) Ik zal eens kijken. Het zou het navigeren een stuk prettiger maken.

Wtf, mijn telefoon verstuurd telkens 2 SMSjes i.p.v. 1. Soms echt willekeurige stukken tekst uit andere SMSjes erbij? Gelukkig zijn dit dan wel SMSjes naar dezelfde persoon (tot nu toe).

Seriously: WTF.

Maar eens een andere rom proberen dan de standaard van HTC? :{

[ Voor 21% gewijzigd door Dennahz op 26-04-2010 14:21 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Android op de Touch Pro?

Ik heb zojuist deze instructies gevolgd:
http://forum.xda-develope...?p=6132485&postcount=1537

En tot zover nagenoeg alles in 1x werkend.
(Exc GPS, Camera, wat zowiez nog niet werkt. Bluetooth moet ik nog pairen met m'n carkit... morgen ergens.)

Vodafone Live, 802.11, Google Apps mail/contacts/calender sync... werkt allemaal in 1x

Ik ben onder de indruk. :-)

De komende dagen het batterijgebruik eens in de gaten houden.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
RedSoniq schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:43:
Android op de Touch Pro?

Ik heb zojuist deze instructies gevolgd:
http://forum.xda-develope...?p=6132485&postcount=1537

En tot zover nagenoeg alles in 1x werkend.
(Exc GPS, Camera, wat zowiez nog niet werkt. Bluetooth moet ik nog pairen met m'n carkit... morgen ergens.)

Vodafone Live, 802.11, Google Apps mail/contacts/calender sync... werkt allemaal in 1x

Ik ben onder de indruk. :-)

De komende dagen het batterijgebruik eens in de gaten houden.
Kan al een aardige tijd hoor ;)
Echter ben ik er niet zo gek van, het idee is geweldig! Android ipv Winmo maar dan zullen ze echt iets aan de batterijduur moeten doen... 8u MAX vind ik toch wel een beetje aan de korte kant.

Verder vind ik ook dat mijn TP aardig warm wordt onder Android..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de EnergyRom met Mobile 6.5 niet meer uitgebracht ? Altijd al een lastige klus gevonden om de juiste versies te vinden overigens.

De officiele site is nu eindelijk goed bijgewerkt.

Nu even kijken of ik nog een extra backup kan maken met dat witte " end of beta" scherm :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik ga ook maar eens een alternatieve rom proberen. Ben die originele wel zat. Traag gedoe altijd :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
A-Vu schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:17:
[...]

Kan al een aardige tijd hoor ;)
Echter ben ik er niet zo gek van, het idee is geweldig! Android ipv Winmo maar dan zullen ze echt iets aan de batterijduur moeten doen... 8u MAX vind ik toch wel een beetje aan de korte kant.

Verder vind ik ook dat mijn TP aardig warm wordt onder Android..
Inderdaad, het was me ook al eerder opgevallen... maar had me er nog niet aan gewaagd.

Batterijduur valt nu inderdaad tegen. Wel merk ik daarbij op dat ik veel intensiever met het toestel bezig ben. Android Market > Windows Market. Android PDF readers > Windows PDF readers...

Reactiesnelheid van Android > Windows mobile.
Zodra ze de batterijduur > 20 uur krijgen bij redelijk intensief gebruik ga ik definitief over, zoals het er nu bij staat.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik heb nu de Energyrom van gisteren. Wat me wel opvalt is dat het geheugengebruik toch altijd vrij hoog zit? Ik merk er nog niet echt iets van in performance, maar het lijkt mij toch niet bevorderlijk voor de snelheid?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Er is inmiddels ook een 2 mei nrg rom. Werkt weer prima. Bij de volgende flash ook meteen even de nieuwe settings explorer proberen om al m'n settings over een flash heen te tillen.

Android bevalt me ook prima op de tp. Alleen batterij moet nog verbeteren. Snelheid en functionaliteit is prima op het moment.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:06:
Android bevalt me ook prima op de tp. Alleen batterij moet nog verbeteren. Snelheid en functionaliteit is prima op het moment.
En bij jou werkt alles, cam ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Die Energyrom is best nice, maar wel erg wennen. Ik gebruik de Windows 6.5 versie nu.

Ik had eerst gewoon Windows 6.1 met al dat mooie spul uitgeschakeld, dus het voelde wel een stuk sneller aan. De hele indeling is nu gewoon anders :p

Maar even een weekje proberen... ik zal al m'n software gewoon op't MicroSD kaartje installeren, want ben het herinstalleren van TomTom e.d. wel zat :)

Zal Navigon ook eens testen deze week. Je kan blijkbaar een 30 dagen trial uitproberen :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:32:
[...]

En bij jou werkt alles, cam ook ?
Nee, camera en gps werken op geen enkele android op de tp op dit moment. Ook bluetooth is nog niet goed ondersteund.
Het is al een tijdje stil omtrent de ontwikkeling terwijl de devs roepen dat er hard gewerkt wordt. Wellicht dus snel een grote update met misschien wel beter batterij gebruik of een van bovenstaande zaken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Tot nu toe vind ik die Energy rom niet echt super. De helft van de tijd als ik een SMS wil sturen werkt m'n toetsenbord niet en voor de rest is het nou ook niet bepaald makkelijk werken?

Ik zal de 6.1 variant eens proberen, maar ik weet niet... volgens mij werkt de gewone Windows layout een stuk sneller.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik zou er niet vanuit gaan dat 6.1 sneller is. De sense 2.5 draait hier prima in de laatste versie. Je kan wel de 21xxx build proberen. Die is over het algemeen wat stabieler. Als dat ook niet goed werkt kun je altijd nog de sense 2.1 versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ik draai sinds vanmiddag de nieuwe Energyrom (van 2mei), maar tering was is mijn phone opeens traag...
Het ging prima tot ik zo ver was om mijn mail te syncen, en smsjes terug te zetten.
Na dit, is er niet meer mee te werken...als ik een contactpersoon selecteer duurt het gewoon >1minuut voordat de informatie op het scherm komt.
Navigeren in het 'Text Messages' gedeelte is onmogelijk hierdoor, en ik krijg het met geen mogelijkheid sneller...

Tijd om snel nog ff een andere erop te zetten.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik heb de 21xxx build. Ik hou niet van beta-software op m'n telefoon.

Ik vind het ook super traag. Heb echt al een aantal keer m'n telefoon mogen rebooten. Kon gisteren niet eens m'n telefoon opnemen? Ik drukte (slide) naar answer, maar daarna gebeurde er niks en kreeg de tegenpartij m'n voicemail.

Zal wel aan mij liggen...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Vreemd, ik heb echt geen problemen met de laatste energy rom. Sowieso maar weinig problemen gehad, ook in vorige versies.

@Sibylle: Het is normaal dat je telefoon een behoorlijke tijd traag is na het terug zetten van je smsjes. Dit heb ik ook maar dat houdt vanzelf op en daarna werkt ie prima.
Denk dat ie alles aan het ordenen en indexeren is in de database oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurill
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:12
Hallo, ik zit momenteel met mijn latop via mijn TP op internet en heb hsdpa dekking maar mijn TP schakelt steeds terug naar gprs. Tijdens internet op mijn TP gebeurt dit ook als ik even niks doe, zal wel in de richting van batterij besparing gaan maar ik wil hem graag op hsdpa hebben.

Iemand enig idee hoe ik dat kan instellen, ik kan in de instelling niet echt iets vinden wat het zou kunnen veranderen, op tweakers ook niet echt iets hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Geen idee, maar als je erachter komt horen we het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

3G activeren bij de communication manager?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:26

Creesch

bla bla!

Dennahz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:27:
3G activeren bij de communication manager?
daarmee geef je alleen aan dat je telefoon 3g mag gebruiken niet dat het moet :)
Volgens mij is het gewoon afhankelijk van je ontvangst, op het moment dat het ene signaal niet of slecht beschikbaar is gaat ie op zoek naar een beter signaal wat inderdaad soms lagere download snelheden oplevert. Hoewel dit als je stil zit met een laptop dit natuurlijk niet kan kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
craze_ schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:38:
[...]

daarmee geef je alleen aan dat je telefoon 3g mag gebruiken niet dat het moet :)
Volgens mij is het gewoon afhankelijk van je ontvangst, op het moment dat het ene signaal niet of slecht beschikbaar is gaat ie op zoek naar een beter signaal wat inderdaad soms lagere download snelheden oplevert. Hoewel dit als je stil zit met een laptop dit natuurlijk niet kan kloppen...
Ook mijn idee, zal waarschijnlijk aan je ontvangst liggen, zodra ik namelijk op HSDPA/3G zit en ik heb goed bereik dan schakelt mijn TP niet terug naar gprs.

Trouwens op XDA staat dat de 9.05 (9 mei) versie er is maar op de hotfile server staan alleen maar de 2.05 versies.
Ik draai nu zelf op de 1.05 versie en ik moet zeggen dat het een van de betere is! Geen last van traagheid ruim 90 MB memory over maar zodra de 9.05 versie te downloaden is toch maar even updaten ;-)
Wat raar overigens, heb hem laatst gesynct en er staan ruim 3500 smsjes op en nog steeds loopt mijn TP als een zonnetje, misschien een bad flash?

Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb nu bijna een jaar een Touch Pro en heb er eigenlijk geen klachten over en ben er erg tevreden over. Maar als ik in het touchflo 3d naar Foto's en video's ga en vervolgens een foto selecteer, crashed HTCAlbum.exe

Ik kan dan een foutenrapport opsturen, maar daar ben ik niks wijzer van geworden.

Dit vind ik erg vervelend en ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, ik heb alles origineel, dus er is nooit gerommeld met roms of andere software.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmmm, dat is vreemd. Een hard reset zou dit zowieso oplossen maar dan ben je dus alle data kwijt. Goede backup maken dus.
Kan ook een mooi moment zijn om toch eens een custom rom te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ik zou inderdaad een backup maken en een originele ROM opneiuw flashen. Blijft het probleem, dan opsturen. Custom ROM verhelpt het misschien, maar lijkt me dan toch verplaatsing van het probleem.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik bedoelde ook meer dat als je toch een backup maakt en gaat flashen je meteen een custom rom kan pakken. Die bieden toch een hoop meer imho.Ik zou niet meer terug kunnen naar stock rom. Bizar hoe weinig functionaliteit en eye candy daar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben naarstig opzoek naar een vervanger voor mijn TP. De TP2 ben ik niet vreselijk van gecharmeerd en een android-toestel lijkt me opzich ook wel wat.

Blackberry lijkt me niet de way to go... dus de vraag is... waar stapt men hier al zo op over vana de TP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sish
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 14:33
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:45:
Ik ben naarstig opzoek naar een vervanger voor mijn TP. De TP2 ben ik niet vreselijk van gecharmeerd en een android-toestel lijkt me opzich ook wel wat.

Blackberry lijkt me niet de way to go... dus de vraag is... waar stapt men hier al zo op over vana de TP ?
Same problem here.... De Desire is wel erg voor de hand liggend, maar ja.... dat toetsenbord ga ik dan wel erg missen. Er gaan geruchten over de HTC Vision (een Desire met een toetsenbord), maar wie weet hoe lang die nog op zich laat wachten....

bron (o.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik ben (tijdelijk) overgestapt naar de HD, dat bevalt me tot nu toe prima. Ik mis 't toetsenbord niet echt, aangezien je 'n groter scherm terugkrijgt waar dan 'n softwarematig toetsenbord op komt.

Voor mij geen klein scherm en apart toetsenbord meer denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sish schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:19:
[...]

Same problem here.... De Desire is wel erg voor de hand liggend, maar ja.... dat toetsenbord ga ik dan wel erg missen. Er gaan geruchten over de HTC Vision (een Desire met een toetsenbord), maar wie weet hoe lang die nog op zich laat wachten....

bron (o.a.)
Ja dat was het probleem met de TP2 en TP welke er destijds wel was ook zo....
Eric_Cantona schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:23:
Ik ben (tijdelijk) overgestapt naar de HD, dat bevalt me tot nu toe prima. Ik mis 't toetsenbord niet echt, aangezien je 'n groter scherm terugkrijgt waar dan 'n softwarematig toetsenbord op komt.

Voor mij geen klein scherm en apart toetsenbord meer denk ik :)
Als je echt applicaties remote beheert via je TP wil je echt een TB omdat je dan echt voelt wat je typt... ik snap je redenatie maar die gaat niet op voor de mensen welke hem echt in hun werksituatie gebruiken.

En andere merken eventueel ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Ik sta op het punt (als belg) een nederlandse HTC touch pro te kopen.
Helaas is die nog simlocked met een T-mobile simlock.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit eraf kan krijgen daar de verkoper er ook geen verstand van had.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
dieter87 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:40:
Ik sta op het punt (als belg) een nederlandse HTC touch pro te kopen.
Helaas is die nog simlocked met een T-mobile simlock.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit eraf kan krijgen daar de verkoper er ook geen verstand van had.

alvast bedankt.
Op XDA staan genoeg handleidingen om je telefoon te flashen en simlock vrij te maken ;)
Je moet wel eerst een hardSPL doen volgens mij maar dat is ook maar een koud kunstje.

XDA --> Raphael subforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Laatst online: 29-07-2023
A-Vu schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:59:
[...]

Op XDA staan genoeg handleidingen om je telefoon te flashen en simlock vrij te maken ;)
Je moet wel eerst een hardSPL doen volgens mij maar dat is ook maar een koud kunstje.

XDA --> Raphael subforum
Dat zijn allemaal betaalde oplossingen? Kan een gsm niet gratis unlocked worden?

http://wiki.xda-developer...agename=Raphael_SIMUnlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online
Mogelijk dat het inmiddels gratis is. Vorig jaar heb ik hier 12,50 voor neergelegd voor een methode op XDA.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik zal dit weekend weer eens een andere rom proberen, want de huidige Energyrom zuigt imho echt. Hoe vaak ik wel niet moet rebooten omdat hij vast loopt bij het SMS scherm... pff. Zeker 1x per dag.

Welke rom je ook probeert het blijft Windows Mobile... als ik dit alles van te voren wist had ik mooi Android genomen, want WiMo is volgens mij niet snel en stabiel te krijgen op deze telefoon.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online
Ik had het best werkbaar, je moet Titanium en Manilla en al die super resource hoggerige front ends helemaal ditchen. Ik gebruikte gewoon het lichte effectloze HTC Home Screen. Werkte prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Dennahz schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 07:17:
Tot nu toe vind ik die Energy rom niet echt super. De helft van de tijd als ik een SMS wil sturen werkt m'n toetsenbord niet en voor de rest is het nou ook niet bepaald makkelijk werken?

Ik zal de 6.1 variant eens proberen, maar ik weet niet... volgens mij werkt de gewone Windows layout een stuk sneller.
Ik weet niet wat ze hebben gedaan in Sense 2.5 maar smssen gaat hier nu ook minder lekker dan met de default sms functie van Windows. NRGZ komt overigens binnenkort met een nieuwe ROM uit voor zijn energy serie, waarbij de hele sense interface is aangepast. Ziet er wel gelikt uit --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dag mensen,

Ben na een poos overwegen begonnen aan een Windows 7 migratie op mijn systeem.
(Ga van Windows Vista Ultimate x64 naar Windows 7 Ultimate x64).
Tot nu toe gaat alles eigenlijk van een leien dakje, echter krijg ik mijn telefoon maar niet geinstalleerd op de Windows 7 installatie.

Ik draai geen Custom ROM meer aangezien, de laatste ROM update dit probleem volgens sommigen zou moeten verhelpen.

Zodra ik mijn TP in de cradle zet (USB to PC verbinding opzet) krijg ik in Windows 7 de melding dat het Stuurprogramma niet kan worden geinstalleerd.
(Bij HTC zijn deze niet meer te vinden, dit zou zo moeten werken).

Iemand tips? :)

[Edit]

Probleem opgelost. :)
Enige wat ik nog nodig had was de laatste versie van WMDC (Update) en dan 32 of 64 bits afhankelijk van je OS.

[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 15-06-2010 19:39 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag opeens dat mijn telefoon vast liep, niks werkte meer. Zelfs het scherm aan het uitzetten kon niet meer, kwam nadat ik hem vanochtend gereset had. Moest een hard reset doen om hem weer normaal te krijgen. Wat een waardeloze smerige klote telefoon is het ook. Moet er verdomme nog 5 maanden mee doen.

Twijfel erg om hem in te leveren, krijg ik er nog 85 euro voor en dan een 2e hands G1 oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 15-06-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1100w
  • Laatst online: 15-02-2024
Had vorige week ook een megacrash. Dit vanwege mail/agenda via Exchange icm synchronisatie agenda met de thuis PC. Het was toen zo erg dat buiten een spontane hard reset zelfs m'n sdkaartje leeg was..

Ik heb nu de nieuwe Energy rom (12-06) erop gezet icm SPB Mobile shell en het draait weer als een zonnetje. En nou maar hopen dat het nog een half jaartje goed gaat en ik (eindelijk) weer een andere gsm kan uitkiezen.

Ps synchen van agenda via Exchange en een PC is overigens nog steeds geen aanrader..apart werkt het prima maar je moet blijkbaar niet teveel willen.. Doe het nu via mijn werk gsm die de agenda met Nokia suite synchroniseert op de laptop (werk) en thuis PC via bt. Je moet toch wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

android 2.2 froyo is nu ook beschikbaar op xda maar is nog wel heel erg alpha.
Ik kan bellen en smses en ook m'n 3g verbinding gebruiken maar de batterij is nu wel heel snel leeg en ook nog wat random crashes gehad.
Dit is een eerste poort van de pas vrijgegeven code door google en er wordt hard gewerkt om iig zo snel mogelijk op hetzelfde niveau te zijn als 2.1
Ik krijg wel netjes m'n exchange mail (nu ook met calendar sync :) ), gmail en yahoo mail binnen en ook extra apps als twitter enzo werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
FunFair schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:12:
[...]

Ik weet niet wat ze hebben gedaan in Sense 2.5 maar smssen gaat hier nu ook minder lekker dan met de default sms functie van Windows. NRGZ komt overigens binnenkort met een nieuwe ROM uit voor zijn energy serie, waarbij de hele sense interface is aangepast. Ziet er wel gelikt uit --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687153
Inmiddels zijn er al een heel aantal versies van de Energy rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=536751
Zitten best leuke tussen. Ik moet het nog 2 maanden uit zien te houden, daarna over naar Android :>

Heb Android nu ook draaiend, maar dan moet ik hem na een halve dag al op laden. Dat is echt handig.
Met Windows Mobile hoef is hij pas na 3 kwart dag leeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 19:57
Ik heb de MaxSenseUI alleen als ik iemand wil terug smsen en ik klap het keyboard uit, dan krijg ik een irritant balkje in het "input-venster" waar ik mijn tekst wil typen.

Iemand enig idee, hoe ik dit kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmm nee niet direct. Ik gebruikt zelf de dinik glass cookie hometab versie en die heeft dat probleem niet.
Ik merk btw dat ik steeds meer op android zit. Op werkdagen eiegenlijk tegen de 100% aan omdat ik dan altijd een lader bij de hand heb ;)
Ik haal nu iets meer dan 9 uur op één charge. Dat is nog steeds niet zo goed als met winmo maar aanzienlijk beter dat een tijd terug met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
rajackar schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:34:
Hmm nee niet direct. Ik gebruikt zelf de dinik glass cookie hometab versie en die heeft dat probleem niet.
Ik merk btw dat ik steeds meer op android zit. Op werkdagen eiegenlijk tegen de 100% aan omdat ik dan altijd een lader bij de hand heb ;)
Ik haal nu iets meer dan 9 uur op één charge. Dat is nog steeds niet zo goed als met winmo maar aanzienlijk beter dat een tijd terug met Android.
Haha, ik ben sinds deze week ook maar over gegaan. Heb op mijn werk ook de lader bij me, dat is helaas wel nodig. Ik mag abbo al verlengen dus stap binnenkort helemaal over op Android. Nu alvast even wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpa
  • Laatst online: 09-09 18:22
Ik heb net een HTc touch gekocht nu staat er bij mij rechts boven in een G en geen 3G.
Als er alleen G staat zit je toch niet standaard op internet ?
Zo wel hoe kan ik dit veranderen zondat dat ik de hele tijd verbonden ben met internet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:26

Creesch

bla bla!

Timpa schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:54:
Ik heb net een HTc touch gekocht nu staat er bij mij rechts boven in een G en geen 3G.
Als er alleen G staat zit je toch niet standaard op internet ?
Zo wel hoe kan ik dit veranderen zondat dat ik de hele tijd verbonden ben met internet.

Alvast bedankt
als het een touch is en geen touchpro ben je hier in het verkeerde topic :P

Anyway, verbinden met internet gaat automatisch, zodra een programma een verbinding nodig heeft zal deze gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpa
Het is een Touch pro.
Dus als ik niet op iets met internet ga maar wel een G hebt staan zit ik niet op internet.
Als ik dus gewoon sms en bel muziek luister is er niks aan de hand.
Heb namelijk geen internet abonnement.
maar als ik gewoon niks van internet openen zoals youtube is er niks aan de hand denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
G staat in dit geval voor GPRS. Je heb dus wel degelijk een mogelijke verbinding naar internet.
Je kan een programma van internet halen genaamd NoData hiermee kun je alle zogenaamde packet verbindingen echt uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpa
Ik heb nu de Nodata.cab geinstalleerd op mijn HTC touch pro.
Kan ik controleren of het werkt ? want ik zie nog wel de G rechts boven aan staan klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpa
Ik heb nu ook alle 3 de opties op disable gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Timpa schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:13:
Ik heb nu ook alle 3 de opties op disable gezet.
Probeer je telefoon is te restarten. Dan zou hij geen verbinding meer kunnen maken. NoData blokkeerd het als je telefoon opnieuw verbinding maakt. Het zou wel kunnen dat het G logo er blijft staan, die geeft dan aan wat er beschikbaar is voor het geval je het wel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Die G staat er altijd, als er ook 'n G-tje (of 3G/H) bij je telefoonsignaal komt te staan zit je pas echt op internet. Dan is de dataverbinding open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpa
Oke dan gaat het nu goed denk ik.
Staat alleen nog de G zelf de 3 opties uitgezet en nu maar hopen dat het goed is gegaan anders wordt eht een dure rekening :)
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Zo, net mijn touch pro een nieuw leven ingeblazen met een Android build... geniaal hoeveel sneller dit (nu al) werkt dan het sluggish WM 6.1/6.5 dat ik eerder gebruikte.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn (heb het eerst uitgezocht voor een HD2, en later werkend gekregen voor een touch pro), check de volgende thread op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=711692

In feite komt het neer op die laatste build downloaden, uitpakken naar de root van je (wat mij betreft schone) SD-kaart, de juiste startup configs voor je touch pro (raphael100) in de root gooien, en vervolgens haret.exe draaien. Updates van android installeer je door de rootfs en/of system.ext2 te overschrijven in je root als er nieuwe versies uitkomen.

Eventueel, als dit allemaal lekker draait, kun je later nog je HTC flashen met een custom WM rom die gelijk haret.exe boot (ook te vinden in die thread). Ik heb dit wel gedaan, en het loopt als een zonnetje. battery life gaat zelfs met wifi aan makkelijk naar de 5 a 6 uur, en die was onder wm 6.5 bij mij echt niet langer doordat ik veel met mijn telefoon zit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik heb ruim 2 maanden geleden al afscheid genomen van mn TP. Heb nu een X10, met Android dus. Had ik dat maar eerder gedaan.
Al mis ik het toetsenbord nog wel soms. Zeker voor chatten erg makkelijk. Dacht dat het erg lastig zou worden zonder toetsenbord, maar dat viel me echt 100% mee.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die android builds draai ik ook al tijden. Sinds 2.2 nu bijna fulltime over en dat bevalt me prima. Denk dat mijn volgende telefoon een htc vision wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ben nu ook even Android aan het testen, maar het booten duurt wel erg lang? Of is dat gewoon de eerste keer zo?

Er speelt zich nu een filmpje af in een loop... misschien een benchmark of zo? Of hij zit gewoon vast... :p Zal het wel zien.

[edit]

Ah, hij is geboot... lijkt wel erg traag aan't begin, maar zal wel beter gaan na verloop van tijd. Even lekker prutsen! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Dennahz op 31-07-2010 12:22 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Eerste keer booten kan aardig lang duren. Dan is ie namelijk de data store aan het aanmaken en alles aan het installeren. Gewoon even geduld hebben. Als het langer dan een kwartier of 20 minuten duurt heb je een zogenaamde bootloop en moet even na gaan lopen of je alles goed hebt gedaan. Let dan vooral op de startup.txt
Na het booten is ie de eeste paar minuten ook best traag maar dat wordt snel beter.
Ik raad je ook aan om met advanced task killer (evt uit de market halen) zo veel mogelijk apps af te sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door rajackar op 31-07-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
rajackar schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:22:
Eerste keer booten kan aardig lang duren. Dan is ie namelijk de data store aan het aanmaken en alles aan het installeren. Gewoon even geduld hebben. Als het langer dan een kwartier of 20 minuten duurt heb je een zogenaamde bootloop en moet even na gaan lopen of je alles goed hebt gedaan. Let dan vooral op de startup.txt
Na het booten is ie de eeste paar minuten ook best traag maar dat wordt snel beter.
Ik raad je ook aan om met advanced task killer (evt uit de market halen) zo veel mogelijk apps af te sluiten.
Ik niet! Android en taskkillers is echt not-done... :) De meningen verschillen, maar taskkillers zijn vaak het begin van veel gezeik als het gaat om geen-sync van bijvoorbeeld mail, contacts etc. Nou zijn daar hele boeken over volgeschreven, maar android heeft een erg goed geheugenmanagement, en ik zou er lekker vanaf blijven, ook op de HTC TP. Het 'settled' vanzelf, en 512MB RAM is meer dan genoeg voor android.

Lees ook dit: http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/
One thing that I forgot to even address here is that memory works a bit differently in linux than it does in Windows. In general the way memory works is you really only need as much as you plan on using. So if your combined running programs use 100mb of memory, 150mb is more than enough. There is no need to clear what’s running in memory before you hit that 150mb cap. Now in Windows it seems that the system performs a bit better when you have less stuff in memory, even if it’s not full. No doubt those who have been on computers for a while will remember there used to be programs that could clear your memory in Windows also.

[...]

“Buffers and cache in RAM being cleared is silly. Imagine a professor, who rather than writing all the way across the chalkboard, finishes a sentence and immediately erases and starts writing in the upper left corner AGAIN and AGAIN and AGAIN OR imagine you like a song. You record it to the beginning of a cassette tape. When you want a new song, do you re-record over the first song or record after it?
Juist het feit dat programma's in je geheugen blijven 'zitten' zo lang als dat dat mogelijk is, is een oorzaak van de snelheid van android. Ik gebruik heel zelden wel eens een taskkiller (die ingebouwd zit in Linda file manager), maar dat is op dat moment meer omdat een app zelf gewoon niet goed werkt, zoals de pingchat beta. Die had problemen met pushmessages als de service te lang bleef draaien, maar dat had verder ook niets met het OS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik zal vanavond nog eens goed testen :p M'n touchscreen werkt amper, dus zal wel iets verkeerd gedaan hebben met de configuratie. Voor de rest ziet het er best mooi uit! :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Dennahz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:27:
Ik zal vanavond nog eens goed testen :p M'n touchscreen werkt amper, dus zal wel iets verkeerd gedaan hebben met de configuratie. Voor de rest ziet het er best mooi uit! :)
Je moet even onder je batterij kijken, daar staat iets van RAPHxxx. Daarvoor moet je dan de goede startup.txt hebben.
Bij mij duurde de eerste keer booten ook hele lang. Nu duurt het per keer nog maar ~5 minuten.
Verder heb ik nu altijd een usb kabel bij me op hem op te laden :'( Ik denk dat hij een uur of 5-6 mee kan. Dan heb ik ook van alles aan staan, twitter/gmail/latitude/foursquare/gtalk en vast nog meer.

Nu nog even wachten op mijn echte android phone. Zie JackPoint in "HTC Desire levertijden- en abonnementent..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Er staat Raph100, dus moet ik gewoon de RAPH hebben, lijkt mij. Helaas werkt het touchscreen voor geen meter. We moeten zo weg, dus zal morgen nog wel verder kloten.

Heb ook niks gezien om te kalibreren zoals ik eerst op WiMo wel moest.

Zal dat topic op XDA eens wat doornemen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dennahz op 31-07-2010 17:28 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Dennahz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:27:
Er staat Raph100, dus moet ik gewoon de RAPH hebben, lijkt mij. Helaas werkt het touchscreen voor geen meter. We moeten zo weg, dus zal morgen nog wel verder kloten.

Heb ook niks gezien om te kalibreren zoals ik eerst op WiMo wel moest.

Zal dat topic op XDA eens wat doornemen :)
Kalibreren moest ik wel. Anders ff alles er af gooien en opnieuw doen. En de eerste keer dan gewoon geduldig wachten.
Misschien is het ook afhankelijk welke versie je hebt.
Ik heb deze delen: JackPoint in "HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compa..."
Ik heb ook RAPH100, als je niet de goed startup.txt kunt vinden dm je maar, dan mail ik je de gene die bij mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ah, juist, tijdens het booten in Linux moet je kalibreren... was me niet echt duidelijk :)

Het werkt prima! Het lijkt wel sneller dan WiMo :) Nu even wat spul downen via de marketplace en testen of het goed werkt. Zo ja, dan ga ik helemaal over :Y) Of misschien tijdelijk een dualboot.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:02:
Ah, juist, tijdens het booten in Linux moet je kalibreren... was me niet echt duidelijk :)

Het werkt prima! Het lijkt wel sneller dan WiMo :) Nu even wat spul downen via de marketplace en testen of het goed werkt. Zo ja, dan ga ik helemaal over :Y) Of misschien tijdelijk een dualboot.
Maar er blijven toch een aantal zaken welke niet werken in Android ? En zit je niet aan die duaboot vast ? je laadt het toch vanaf je flashcard na een reboot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:20:
[...]

Maar er blijven toch een aantal zaken welke niet werken in Android ?
Je camera enne... je camera :P MAar onder WM gebruikte ik die vanwege de traagheid van dat OS ook al nooit, dus onder de tp liet dat me redelijk koud...

Heel misschien dat de orientatie sensor niet werkt, maar die was bij mijn TP al kapot, dus dat kon ik niet testen. Tip: download doodle jump :+
En zit je niet aan die duaboot vast ? je laadt het toch vanaf je flashcard na een reboot ?
In feite laad je eerst WM, en boot die vervolgens een prog dat je halve WM weer killed en android laadt :) Maar voor de TP zijn er ook speciale roms die echt alleen het minimale van WM laadt, en automatisch Haret boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Camera zal binnenkort wel gefixt worden, daar maak ik me geen zorgen over. Ik gebruik hem soms, maar een maandje zonder is wel te doen ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik ook maar eens over denk ik. Ik heb die camera echt nodig voor mijn werk, zakene ven fotograferen om later terug te kunnen zien.

Hopen dat ze die dan eens fixen en bluetooth ook weer normaal werkt... op WM een pain in the... je weet wel :9

Ik probeer alleen even een manier te vinden om mijn PIM-backup vanuit WM weer te gebruiken op Android... Ik wil sowieso een Funambol server opzetten maar for the time beeing even op een andere manier.

SMS-en moeten ook gebackupt worden en weer terug.. dat wordt lastig denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 14:17 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste