Nettere topicstart komt morgen, ik ga nu gewoon even een snelle guide geven voor de mensen die niet kunnen/willen wachten. Had dit eigenlijk in het touch pro topic gezet, maar omdat je daar dan weer een heel vragenvuur gaat krijgen, dacht ik dat het beter was om het maar gelijk even in een topic te gooien
In de eerste instantie is deze guide even toegespitst op de touch pro, maar op andere WM 6.5 HTC's is de procedure nagenoeg identiek, op de namen van wat txt bestandjes na.
Deze guide beschrijft de imho beste/snelste manier van android draaien, namelijk vanaf een EXT2 partitie. Er zijn ook android builds die het 'lastige' partitioneren niet hebben, die voeg ik morgen ook even toe.
Benodigdheden:
- Ubuntu 32bit Live CD/USB (download hier)
- Android CyanogenMod6 CM6 21-09-2010 (download hier)
- Micro SD card reader.
Snel stappenplan:
Boot ubuntu. Stop vervolgens je (eventueel gebackupte, hij gáát leeg
) microSD kaart in de cardreader. Ga naar system - disk utility. Verwijder alle partities van de kaart. Maak vervolgens eerst een FAT32 partitie aan, dit wordt je datapartitie. Daarna maak je een EXT2 partitie aan, dit wordt je systempartitie. Ik heb er op mijn SDkaart voor gekozen om de EXT2 partitie ca 1 GB groot te maken, en de rest toe te wijzen aan de FAT32. Omdat een Desire met rond de 512MB moet doen, maar ik dit zonder app2sd hack soms net te weinig vind, de keuze voor 1GB system.
Inweze ben je nu klaar in ubuntu, maar als je je echt lekker voelt onder linux, kan het volgende ook daar
Pak het CM6 pakket uit. Kopieer alles naar de root van de FAT32 partitie van je SD-kaart. vervolgens open je de NPKinstall map, daarin zie je verschillende txt's van verschillende devices. Selecteer de raphael.txt, maak er een kopie van en noem deze install.txt
Haal vervolgens de SD kaart uit de reader, stop hem in je TP, en start uit de map npkinstall het bestand install.exe. Wacht tot dit allemaal is uitgerateld en als je device niet handmatig herstart, haal de sd-kaart en de batterij eruit, batterij er weer in, en boot windows mobile.
Vervolgens stop je de SD-kaart terug in de cardreader. In de root zie je een map met 'startups' (of iets dergelijks, zit deze guide even snel uit mijn hoofd te typen
). Selecteer de raphael of de overclocked raphael, naar wens. Daarin zie je een tekstbestand staan. Kopieer dit tekstbestand naar de root van de SD-kaart (FAT32 partitie uiteraard) en verwijder je sd-kaart uit de reader, stop hem in je touch pro. Als je nu android wilt booten, is het gewoon een kwestie van haret.exe uit de root van je sd-kaart starten met windows mobile file explorer, en klaar 
Aanvullend kan ik deze rom aanraden, die heeft een dual boot functie, waardoor je kan kiezen om standaard windows mobile óf android te laden, en eventueel de boot te onderbreken om het niet-default OS te starten. Handig als je android standaard wilt draaien, maar soms terug wilt naar WM om bijvoorbeeld je android build te updaten of bugs te fixen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645209
Wellicht dat andere roms die functie ook hebben, maar deze startte erg rap.
De hele procedure hierboven werkt eigenlijk voor alle WM devices, maar het is dan dus een kwestie van jouw device opzoeken, en de juiste .txt's selecteren en renamen
Owja, kleine sidenote. Zoals met alle android builds voor de TP, werkt de camera niet, ook niet met 3rd party apps.
Deze guide beschrijft de imho beste/snelste manier van android draaien, namelijk vanaf een EXT2 partitie. Er zijn ook android builds die het 'lastige' partitioneren niet hebben, die voeg ik morgen ook even toe.
Benodigdheden:
- Ubuntu 32bit Live CD/USB (download hier)
- Android CyanogenMod6 CM6 21-09-2010 (download hier)
- Micro SD card reader.
Snel stappenplan:
Boot ubuntu. Stop vervolgens je (eventueel gebackupte, hij gáát leeg
Inweze ben je nu klaar in ubuntu, maar als je je echt lekker voelt onder linux, kan het volgende ook daar
Pak het CM6 pakket uit. Kopieer alles naar de root van de FAT32 partitie van je SD-kaart. vervolgens open je de NPKinstall map, daarin zie je verschillende txt's van verschillende devices. Selecteer de raphael.txt, maak er een kopie van en noem deze install.txt
Haal vervolgens de SD kaart uit de reader, stop hem in je TP, en start uit de map npkinstall het bestand install.exe. Wacht tot dit allemaal is uitgerateld en als je device niet handmatig herstart, haal de sd-kaart en de batterij eruit, batterij er weer in, en boot windows mobile.
Vervolgens stop je de SD-kaart terug in de cardreader. In de root zie je een map met 'startups' (of iets dergelijks, zit deze guide even snel uit mijn hoofd te typen
Aanvullend kan ik deze rom aanraden, die heeft een dual boot functie, waardoor je kan kiezen om standaard windows mobile óf android te laden, en eventueel de boot te onderbreken om het niet-default OS te starten. Handig als je android standaard wilt draaien, maar soms terug wilt naar WM om bijvoorbeeld je android build te updaten of bugs te fixen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645209
Wellicht dat andere roms die functie ook hebben, maar deze startte erg rap.
De hele procedure hierboven werkt eigenlijk voor alle WM devices, maar het is dan dus een kwestie van jouw device opzoeken, en de juiste .txt's selecteren en renamen
Owja, kleine sidenote. Zoals met alle android builds voor de TP, werkt de camera niet, ook niet met 3rd party apps.