• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gnimmeL_kraD schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:20:
Ik zit net te kijken wat de daily challenges zijn (http://www.bungie.net/stats/reach/globalchallenges.aspx), maar wat is nu het verschil tussen de volgende twee

Fire When Ready (300cR)
Kill 30 enemies in multiplayer Matchmaking

Aggressive Negotiations (1200cR)
Earn at least 17 kills in a multiplayer Matchmaking game.

Het komt over op mij als hetzelfde, alleen is de 17 kills meer punten waard? :S
De eerste is 30 kills overall in multiplayer. De 2de moet in 1 potje worden behaald :)

Halo 1 en Halo 2 worden door de Xbox 360 op 720P uitgespuugt. Ook word de chip die zorgt voor AA op de 360 volledig ingezet, zodat het er nog redelijk uitziet op onze 80inch tv's:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hIGmRGHl4aHOLsqPoZkT94G5/full.jpg

Ik zit er aan te denken om volgend weekend met mijn zwager Halo Reach, 1, 2 en 3 in Coop uit te spelen, in die volgorde. Een waardig afscheid van deze mooie serie :)

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 15-09-2010 13:39 ]

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
Ben benieuwd, ben nog wel van plan om te hale :P wanneer hij weer te krijg is :)

[ Voor 69% gewijzigd door HesRuud op 15-09-2010 13:40 ]

Kiek em goan!

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 09:55
Ziet er zeker goed uit, toch nog maar een keertje kopen :-)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
PWM schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:28:
[...]
De eerste is 30 kills overall in multiplayer. De 2de moet in 1 potje worden behaald :)
Ah, juist! Volgens mij heb ik nog een lesje begrijpend lezen nodig :)

Xbox360 gamerprofile

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:55

Vrijdag

De Zwarte

PWM schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:28:
[...]

Ik zit er aan te denken om volgend weekend met mijn zwager Halo Reach, 1, 2 en 3 in Coop uit te spelen, in die volgorde. Een waardig afscheid van deze mooie serie :)
Moet dat niet Reach, ODST, 1/3 zijn? En ergens er tussen in Halo Wars? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:55

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Vrijdag schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:55:
[...]

Moet dat niet Reach, ODST, 1/3 zijn? En ergens er tussen in Halo Wars? :P
Is het niet Wars, Reach, 1,2, ODST, 3, waarbij met name bij de laatste 3 er overlap is ? :)
Wars kan ook na Reach zijn, Maar wel daar ergens geloof ik

Taru tossing moet een olympische sport worden

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Halo Wars, Halo Reach/ODST -> Halo 1, 2 en 3.

Reach en ODST spelen zich allebei in 2552 af. Halo 1 waarschijnlijk in 2553 of laat 2552.

Halo Wars speelt zich 21 jaar voor Halo 1 af, dus waarschijnlijk 2531 of 2532.

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Halo: ODST speelt zich tussen Halo 2 en Halo 3 af hoor. Het is inderdaad zoals Shin_Alu het zegt aangezien Halo: Wars plaatsvond ten tijde van de eerste aanval van de Convenant.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
EnigmaNL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:42:
Halo Wars, Halo Reach/ODST -> Halo 1, 2 en 3.

Reach en ODST spelen zich allebei in 2552 af. Halo 1 waarschijnlijk in 2553 of laat 2552.

Halo Wars speelt zich 21 jaar voor Halo 1 af, dus waarschijnlijk 2531 of 2532.
Halo 1 speelt zich af in Augustus 2552. De Human-Covenant War wordt namelijk afgesloten in November/December 2552.

Wars, Reach, 1, 2 + ODST, 3. Dat is de correcte volgorde volgens mij.

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
Iemand anders trouwens opgevallen in de campaign dat er een bepaalde kamer een exacte kopie is van de halo2 multiplayer map ivory tower? ^^

• EnigmaNL
UTwizard schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:46:
[...]

Halo 1 speelt zich af in Augustus 2552. De Human-Covenant War wordt namelijk afgesloten in November/December 2552.

Wars, Reach, 1, 2 + ODST, 3. Dat is de correcte volgorde volgens mij.
ODST = oktober 2552
Halo Reach = late 2552 (sept-dec?)

Aangezien Halo CE zich direct na Reach afspeelt zal dat dus ook eind 2552 zijn of begin 2553.

Volgens de Halo wiki iig.

Dit is er ook nog: http://halostory.bungie.org/halostory.timeline.html

Maarja het is erg onduidelijk wat nu klopt of niet. In Halo CE zelf worden geen datums genoemd.

[ Voor 76% gewijzigd door EnigmaNL op 15-09-2010 16:26 ]

• Haijo
EnigmaNL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:13:
[...]

ODST = oktober 2552
Halo Reach = late 2552 (sept-dec?)

Aangezien Halo CE zich direct na Reach afspeelt zal dat dus ook eind 2552 zijn of begin 2553.

Volgens de Halo wiki iig.
Kun je een link geven? Daar klopt namelijk geen fuck van, Reach speelt zich namelijk vóór deel 1 af en ODST vanaf het begin van deel 2 tot en met een stuk in deel 3.

• EnigmaNL
Haijo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:18:
[...]

Kun je een link geven? Daar klopt namelijk geen fuck van, Reach speelt zich namelijk vóór deel 1 af en ODST vanaf het begin van deel 2 tot en met een stuk in deel 3.
http://halo.wikia.com/wiki/Halo_3:_ODST

"The game begins at around 4:00pm, October 20th, 2552"

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Volgens het boek, The fall of Reach, speelt het zich af in 2542 :)

Edit: volgens mij is de hele Halo tijdlijn een beetje apart. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Dutchie! op 15-09-2010 17:49 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Relis schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:05:
Iemand anders trouwens opgevallen in de campaign dat er een bepaalde kamer een exacte kopie is van de halo2 multiplayer map ivory tower? ^^
Hij zit er ook weer bij bij multiplayer maps ;)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Mijn SNES verzameling!

• Haijo
Zo, net de campaign uitgespeeld. En jezus, wat is het moeilijk geworden. Dat komt meer omdat je nooit echt de juiste wapens hebt en ze eigenlijk ook te zwak zijn. Maar jezus, wat strafen die Elites zeg!

• Relis
Als iemand trouwens nog zin heeft in een paar potjes add-> Relis0

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Een gerelateerde vraag. Weet iemand een site waar ze alle filmpjes van Halo hebben staan?
Dus alle live-action trailers etc... Want Halo is echt de enige game met zulke briljante filmpjes.

En kent iemand eventueel ook een site met de tussenfilmpjes van reach?

=====
denk dat ik iig de live-action trailers heb gevonden:
http://www.halothemovie.org/halovideos.php

[ Voor 38% gewijzigd door DNA_Saint op 16-09-2010 01:33 ]

Huub Huub Barbatruc!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

DNA_Saint schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:08:
Een gerelateerde vraag. Weet iemand een site waar ze alle filmpjes van Halo hebben staan?
Dus alle live-action trailers etc... Want Halo is echt de enige game met zulke briljante filmpjes.

En kent iemand eventueel ook een site met de tussenfilmpjes van reach?

=====
denk dat ik iig de live-action trailers heb gevonden:
http://www.halothemovie.org/halovideos.php
Op bijvoorbeeld gametrailers.com staan ze ook.. ook een compilatie. Ik denk ook op de site van Bungie wel.

Gisteren Legendary uitgespeeld trouwens! Erg vet hoor! :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:42

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Tip voor alle FireFight achievements op de 15k van score attack na:
Kies Firefight -> Game Type -> Most Downloaded -> Game Types -> 1.000.000 points in 10 mins
corvette als map kiezen en op legendary
Dit haalt iedereen. Ik had in 15 min zo'n 1.3m punten, 0x dood en iets van 5-6x een Killionaire
_/-\o_

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kleine eerste impressie van mij, iemand die nog nooit Halo singleplayer heeft gespeeld, alleen Halo 1 multi op de pc:

Aardig spel, al vallen sommige dingen wel tegen voor een game waarbij de ontwikkelaar 'alle registers open heeft getrokken', zoals ik op veel sites lees. De graphics zijn lichtelijk oubollig, dit zal waarschijnlijk aan de X360 liggen? De resolutie ligt niet erg hoog, maar ook de weereffecten en reflecties op water en in de vizors voelen alsof ze 4 of 5 jaar oud zijn. Voor mijn gevoel is Red Dead Redemption net een tik mooier, al zijn de landschappen en explosies natuurlijk niet 1 op 1 vergelijkbaar zijn.

De friendly AI is vrij achterlijk als het op rijden aankomt. Ik wilde graag de minigun bedienen achterop zo'n jeep, i.p.v. de chauffeur spelen. De AI bleef maar hetzelfde rare rondje rijden in één van de eerste 'dorpjes' waar we langskwamen. Ook bleef hij hangen onder een brug, omdat op de brug wat vijanden stonden. Maar als je onder die brug vast zit kun je natuurlijk niet op vijanden schieten die op de brug staan. De line of fire wordt dus niet gechecked op obstakels. Onze chauffeur weigerde verder te rijden totdat ik uitgestapt was, en via een omweg toch de enemies op de brug had gekilled. Daarna reden we wel verder, maar af en toe bleven we hangen tegen een muur of rotsblok, moesten we eerst weer een rondje maken etc. Beetje jammer voor een zoveelste spel in deze reeks; je zou dan als ontwikkelaar toch wel je AI normaal van punt a naar punt b moeten kunnen laten rijden?

Ook dingen in het leveldesign vind ik een beetje jammer. Soms kom je een splitsing in de weg tegen, en als je de verkeerde kant kiest houdt je weg opeens midden in de lucht op omdat het level niet verder bestaat. Een groot ravijn, dat de grens van het level moet aangeven. Maar welke idioot (in real life of in een spel) maakt een splitsing in een weg die na 15 meter eindigt in een oneindig diep ravijn???

Sommige dingen in het verhaal zijn me nog onduidelijk, maar misschien wordt dat later in het verhaal beter. Zo hoor je vrij snel in het begin van het verhaal dat niet vijand X, maar vijand Y deze planeet binnenvalt!!! Maar waarom Y erger is dan X is me nog onduidelijk :P

Wellicht is het een spel dat je vooral MP moet spelen? SP overtuigt het me nog niet helemaal, maar ik ga vanavond natuurlijk gewoon verder :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 16-09-2010 12:21 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Haijo
Gizz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:09:
Kleine eerste impressie van mij, iemand die nog nooit Halo singleplayer heeft gespeeld, alleen Halo 1 multi op de pc:

Aardig spel, al vallen sommige dingen wel tegen voor een game waarbij de ontwikkelaar 'alle registers open heeft getrokken', zoals ik op veel sites lees. De graphics zijn lichtelijk oubollig, dit zal waarschijnlijk aan de X360 liggen? De resolutie ligt niet erg hoog, maar ook de weereffecten en reflecties op water en in de vizors voelen alsof ze 4 of 5 jaar oud zijn. Voor mijn gevoel is Red Dead Redemption net een tik mooier, al zijn de landschappen en explosies natuurlijk niet 1 op 1 vergelijkbaar zijn.

De friendly AI is vrij achterlijk als het op rijden aankomt. Ik wilde graag de minigun bedienen achterop zo'n jeep, i.p.v. de chauffeur spelen. De AI bleef maar hetzelfde rare rondje rijden in één van de eerste 'dorpjes' waar we langskwamen. Ook bleef hij hangen onder een brug, omdat op de brug wat vijanden stonden. Maar als je onder die brug vast zit kun je natuurlijk niet op vijanden schieten die op de brug staan. De line of fire wordt dus niet gechecked op obstakels. Onze chauffeur weigerde verder te rijden totdat ik uitgestapt was, en via een omweg toch de enemies op de brug had gekilled. Daarna reden we wel verder, maar af en toe bleven we hangen tegen een muur of rotsblok, moesten we eerst weer een rondje maken etc. Beetje jammer voor een zoveelste spel in deze reeks; je zou dan als ontwikkelaar toch wel je AI normaal van punt a naar punt b moeten kunnen laten rijden?

Ook dingen in het leveldesign vind ik een beetje jammer. Soms kom je een splitsing in de weg tegen, en als je de verkeerde kant kiest houdt je weg opeens midden in de lucht op omdat het level niet verder bestaat. Een groot ravijn, dat de grens van het level moet aangeven. Maar welke idioot (in real life of in een spel) maakt een splitsing in een weg die na 15 meter eindigt in een oneindig diep ravijn???

Sommige dingen in het verhaal zijn me nog onduidelijk, maar misschien wordt dat later in het verhaal beter. Zo hoor je vrij snel in het begin van het verhaal dat niet vijand X, maar vijand Y deze planeet binnenvalt!!! Maar waarom Y erger is dan X is me nog onduidelijk :P

Wellicht is het een spel dat je vooral MP moet spelen? SP overtuigt het me nog niet helemaal, maar ik ga vanavond natuurlijk gewoon verder :)
Ja, die AI van de drivers is altijd al om te huilen geweest. Echter, ik ken geen spel die dat wel goed dat aangezien pathfinding ook erg complex. Daarbij is het gewoon leuker om zelf te rijden. :)

Qua verhaal: "X" zijn rebellen, die verdenken ze eerst van de aanvallen, echter uiteindelijk blijkt de Covenant, aliens dus, achter de aanval te zitten.

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik speel het met iemand anders in co-op dus heb gelukkig geen last van slechte chauffeurs (ik rijd altijd, andere knalt). Maar soms zit de AI achter het stuur in het begin (moet je ze er even uit halen) maar dan rijden ze wel erg beroerd ja. Graphics vind ik er zeker goed uitzien, alleen merk je toch vaak dat het allemaal wat teveel voor de xbox is (echt lage <15 framerate). Maar zeker een tof spel, firefight is ook erg vermakelijk.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Marrruuuk schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:36:
Kies Firefight -> Game Type -> Most Downloaded -> Game Types -> 1.000.000 points in 10 mins
Dit haalt iedereen. Ik had in 15 min zo'n 1.3m punten, 0x dood en iets van 5-6x een Killionaire
_/-\o_
Dat was een leuke inderdaad! Thanks! Ook gehaald, samen met Killionare achievement en nog eentje waarbij je een triple kill tijdens het jetpacken moet hebben. :D

XBL: Sgt Rik NL

• Ephemeral Blood
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08-2023
_/-\o_
Haha, fantastisch! Hartstikke bedankt voor de tip, maakt het echt een heel stuk makkelijker. 8)

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
Damn wat is dit spel moeilijk :P Speel op het een na moeilijkste niveau en dat vind ik al gigantisch pittig. Moet er weer hele tijd aan wennen dat je hierbij ook veel springt, vergeleken met MW2 wat ik de afgelopen maanden flink heb gespeeld.

Heb er ongeveer 40 keer over gedaan om die 2 grote aliens (die ook in 3 zaten) in die soort garage te doden :P

Maar de graphics zijn wel mooi zeg :9 Een groot verschil met de voorgaande Halo's. Vooral de buitenlevels zien er indrukwekkend uit, met op de achtergrond Halo (toch?) _/-\o_

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• PWM
  • Niet online
_/-\o_
Top, dank :)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Officieel zijn er toch 2 Halo 2 mappen in Halo Reach.

Dat zijn Ivory Tower en Midship.

Maar ik heb er echt minimaal 2 gezien die ook erg veel verdacht lijken op Halo 2 maps.

- Pinnacle, dat level in Halo 2 op een soort van maan. Met 2 torens tegen over elkaar. Heet in Halo 2 , Ascension

- Andere kom ik zo op

[ Voor 4% gewijzigd door Mars18 op 16-09-2010 22:15 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
EnigmaNL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:27:
[...]

http://halo.wikia.com/wiki/Halo_3:_ODST

"The game begins at around 4:00pm, October 20th, 2552"
Oke laat ik het simpel houden, Wars > Reach > Halo:CE > Halo 2 > Halo 3/ODST
Dat is de correcte volgorde, Reach speelt zich af in juli/sept (mss augustus, weet ik zo niet uit mijn hoofd). Halo 3 en ODST vinden ongeveer tegelijkertijd plaats, maar je moet het zo zien CE, 2/3/ODST zitten gewoon allemaal aan elkaar vast qua tijd, de ene begint waar de vorige eindigt. ODST begint op het zelfde moment dat je nieuwe armor krijgt met de Masterchief in halo 2 op Cairo Station, dus eigenlijk zitten 2, 3 en ODST aan elkaar vast. Het staat wel op de wiki maar deze site is erg onduidelijk.
Net de campaign op heroic met nade/ui skulls uitgespeeld en dat is toch wel weer vet, binnenkort Legendary in Coop doen :Y)
Ik vind het erg jammer dat Bungie niet aan de volgende Halo werkt, maar misschien weet 343 Industries ons te verrassen met een goed verhaal voor het volgende deel wat zich hopelijk na Halo 3 afspeelt.
Verder nog maar even een keer de boeken lezen, vond ze de eerste keer ook al erg vet geschreven (Fall of reach vooral).

Ik vind de game er nog best lelijk uitzien maar dan afgestoken tegen de pc games die ik gespeeld heb (BF:BC2 bijv.), het ligt volgens mij ook veel aan de xbox en het ziet er zeker beter uit dan halo 3 maar ik had eigenlijk wel wat meer verwacht van de "wonder" engine van Bungie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:44
Tuurlijk, Ascension (Pinnacle) is een map die ze uit halo 2 hebben gekopieerd, maar hebben nagebouwd met niets meer dan "the Forge". Het is dus een mooie referentie naar de goeie ouwe tijd, en tegelijkertijd een fantastische proof of concept voor de map editor.

Zelf vind ik het geniaal. Tower of Power here we go!

Midship is niet direct gekopieerd, maar heeft een aardige twist.
Ivory tower is ook iets veranderd, maar is in essentie hetzelfde.

Even over de graphics:

Sure, het is niet zo mooi als die nieuwe shooter die je speelt op je PC, waarvan alleen al de videokaart minstens 2x zo veel kost als een xbox 360. Hou het realistisch, het witte bakje is ondertussen alweer 5 jaar oud ;)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
iemand die weet of de laatste missie ''survive'' ook eindigd of is dit gewoon een achievement hoelang je het volhoud ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
citruspers schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:29:
Tuurlijk, Ascension (Pinnacle) is een map die ze uit halo 2 hebben gekopieerd, maar hebben nagebouwd met niets meer dan "the Forge". Het is dus een mooie referentie naar de goeie ouwe tijd, en tegelijkertijd een fantastische proof of concept voor de map editor.

Zelf vind ik het geniaal. Tower of Power here we go!

Midship is niet direct gekopieerd, maar heeft een aardige twist.
Ivory tower is ook iets veranderd, maar is in essentie hetzelfde.

Even over de graphics:

Sure, het is niet zo mooi als die nieuwe shooter die je speelt op je PC, waarvan alleen al de videokaart minstens 2x zo veel kost als een xbox 360. Hou het realistisch, het witte bakje is ondertussen alweer 5 jaar oud ;)
Ik vind Pinnacle ook wel een tof spel hoor _/-\o_

Als ik Halo alleen online speel ben ik het best snel zat.
Maar gisteren dan weer met 2/3 vrienden online gespeeld en dan is het zo tof _/-\o_

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Timocos schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:28:
Damn wat is dit spel moeilijk :P Speel op het een na moeilijkste niveau en dat vind ik al gigantisch pittig. Moet er weer hele tijd aan wennen dat je hierbij ook veel springt, vergeleken met MW2 wat ik de afgelopen maanden flink heb gespeeld.

Heb er ongeveer 40 keer over gedaan om die 2 grote aliens (die ook in 3 zaten) in die soort garage te doden :P
Hunters zijn pittig inderdaad, de 1-shot-pistol-in-the-back werkt niet meer helaas :P

Tipje voor de Elites op Heroic en Legendary, pak een Plasma Pistol en laad deze op. Het schild van de Elites zijn in een keer weg als je ze met opgeladen schot raakt. Daarna maak je een headshot met je DMR of je Pistol. Elites kun je op die manier binnen 2 seconden vermoorden.
met op de achtergrond Halo (toch?) _/-\o_
Nee, je ziet Reach op de achtergrond :P Eigenlijk is dit de enige Halo game die nog niks met de Halo's te maken heeft.
spoiler:
In het eindfilmpje zie je de Pillar of Autumn op de eerste Halo (Installation 04) af vliegen, dat is het begin van Halo 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Mars18 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:13:
Officieel zijn er toch 2 Halo 2 mappen in Halo Reach.

Dat zijn Ivory Tower en Midship.

Maar ik heb er echt minimaal 2 gezien die ook erg veel verdacht lijken op Halo 2 maps.

- Pinnacle, dat level in Halo 2 op een soort van maan. Met 2 torens tegen over elkaar. Heet in Halo 2 , Ascension

- Andere kom ik zo op
Er zijn nog 2 remakes van maps
"Coagulation" grote open veld
"sanctuary" deze is echter veel meer open stukken dus speeld totaal anders maar in hoofdlijnen lijken deze op elkaar.
hoe de maps heten in reach weet ik zo niet niet echt op gelet.

BTW ik vraag me ook af wat dat "survive" als laatste missie inhoud ik heb hem speeld want ik had andere zaken te doen. Is het een soort SP firefight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
De coagulation remake is eigenlijk gewoon Blood Gulch, zoals we hem van Halo 1 (Combat Evolved) kennen. Coag was een beetje een mislukking in mijn ogen.

Over Survive:
spoiler:
Nee, het is gewoon het einde van het spel. In halo 1, de directe verhaal opvolger is er nog maar 1 spartan over, en dat is John (117) en die is in cryo storage. simpel gezegd: je spartan moet dood, en ze vonden het lullig om dat in een filmpje te laten doen zonder de speler een kleine kans te geven het leven wat te rekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
citruspers schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:39:
De coagulation remake is eigenlijk gewoon Blood Gulch, zoals we hem van Halo 1 (Combat Evolved) kennen. Coag was een beetje een mislukking in mijn ogen.

Over Survive:
spoiler:
Nee, het is gewoon het einde van het spel. In halo 1, de directe verhaal opvolger is er nog maar 1 spartan over, en dat is John (117) en die is in cryo storage. simpel gezegd: je spartan moet dood, en ze vonden het lullig om dat in een filmpje te laten doen zonder de speler een kleine kans te geven het leven wat te rekken..
spoiler:
ja ik dacht heel even in het spel dat ''six'' ''master chief was'' zeker toen cortana hem koos (het is cortana die ze extracten toch ?)

al met al vond ik dit een waardig einde voor bungie nu maar hopen dat halo 4 ook subliem word..

op naar de volgende :)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Toch zijn die maps een beetje teleurstelling. Dan heb ik het niet perse over Halo, maar eigenlijk over alle FPS-en met vervolg delen.

In Halo 2 en Halo 3 zaten briljante maps. Daar komen er nu enkele van terug. Persoonlijk vind ik dat die aantallen veel hoger moeten liggen. Pak gewoon in ieder geval de top-5 uit Halo 2 en de top-5 uit Halo 3, en stop die in het product. Nu zit je weer met een beperkt aantal maps.

Bij CoD zie je het ook gebeuren. Daar kwam zelfs niet 1 map terug, behalve als je ervoor betaalde.

Ik ben pro-DLC. Betalen voor werk, dat is de normaalste zaak van de wereld. Ik ga ook met liefde een Halo mappack kopen, wat er vanzelfspreken aankomt. Echter, een 1 op 1 kopie, moet gewoon standaard in het product zitten. Desnoods in een aparte playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
citruspers schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:39:
das waar ook in 1 zat hij ook.
beaver creek zou ook wel terug mogen komen, dat was een balanced map en nog leuk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
Vanmiddag bij MM in Den Haag geweest en daar stonden nog een stuk of 6 Legendary's en daar dus eentje van meegenomen.

Van het weekend maar weer eens een poging wagen in het Halo universum. Eens wat anders dan MW2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Poeh poeh, ik heb nu tot en met Tip of the Spear uitgespeeld op legendary, in m'n eentje.
Pittig omschrijft het net niet helemaal.

Voor de mensen die halo 1 hebben gespeeld op legendary: dit doet je er sterk aan denken. Alleen zijn de elites nu nog erger, en poep je regelrecht bakstenen als je een hunter tegenkomt. Het pistooltje is zwakker, hunters zijn geen melee instakill meer, en de needler wordt gewoon gedodged door de elites.

Met andere woorden: het is erg rewarding. =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
citruspers schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:29:
Even over de graphics:

Ja zeker met je eens, gaf voor me zelf vooral persoonlijke ervaring aan (met wat ik dus ook op youtube had gezien), het leek meer dan het is, maar het ziet er wel echt goed uit voor een xbox game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Heeft iemand anders ook de bug dat hij de Challenge van 9 missies op Heroic of hoger niet haalt omdat hij op 8/9 blijft steken?

Heb net het spel op Heroic uitgespeeld (solo), en ik krijg de Challenge niet.. Kijk ik bij de campaign missies, dan hebben ze allemaal het Heroic icoontje..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
citruspers schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:38:
Poeh poeh, ik heb nu tot en met Tip of the Spear uitgespeeld op legendary, in m'n eentje.
Pittig omschrijft het net niet helemaal.

Voor de mensen die halo 1 hebben gespeeld op legendary: dit doet je er sterk aan denken. Alleen zijn de elites nu nog erger, en poep je regelrecht bakstenen als je een hunter tegenkomt. Het pistooltje is zwakker, hunters zijn geen melee instakill meer, en de needler wordt gewoon gedodged door de elites.

Met andere woorden: het is erg rewarding. =]
Moet zeggen dat ik mij er eerst aan ergerde maar ik ben er nu wel erg aangewend. Het is erg uitdagend iig. :)

• citruspers
@Ageloonie: speel nog een keertje de tweede missie op normal ofzo, je mag namelijk ook missies meerdere keren spelen. Kun je meteen de achiements voor het slopen van 7 MOA's halen (die struisvogels), en als je niet in een auto gaat rijden haal je er nog eentje ;)

@Hajio:

Ik heb hem gisternacht uitgespeeld op legendary in m'n eentje en...shit, dat spel is soms frustrerend. Op een gegeven moment moet je een paar Zealot elites omleggen, en is het enige wat je hebt een shotgun en een assault rifle. De assault rifle werkt voor geen meter, en de shotgun is gewoon niet krachtig genoeg voor Zealots. Je moet ze namelijk eerst van point blank raken, daarna slaan, daarnaa nog een keer van point blank raken, en dan soms nog een keer slaan. Tegen die tijd ben je vaak al dood door zijn vriendjes....

Maargoed, het voelde wel goed toen ik het had uitgespeeld, al verwachtte ik eigenlijk wel een legendary-only filmpje zoals in de vorige delen?

Oh, en voor iedereen die het allerlaatste level in zn uppie op legendary gaat doen, of problemen heeft bij het kanon stuk:

spoiler:
Volgens mij is het onmogelijk om alle banshees en phantoms neer te knallen. Ik ben daarom heel cheap onder het kanon gaan zitten, en ben er pas in gaan zitten toen Keyes riep "Now spartan!". Dan is het een kwestie van zo snel mogelijk 1 round in de glassing port (rooie ding) te schieten, en je hebt hem.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Ik had net ook een bugje. Ik deed MP, Rally. Dus met je quad door checkpoints rijden, maar een checkpoint konden we niet halen. Als je in het vakje stond gebeurde er weinig. Ook stond er 160m bij, onder de grond ofzo..

Uiteindelijk bleef ik met 3 andere dudes over, een beetje schieten :P.

Wat ik wel een leuke game-mode vind, is headhunter. Je killed dan iemand, die dropt dan een skull (of zijn verzamelde skulls), die pak je vervolgens op en moet je naar een bepaald punt brengen.
Boven je hoofd staat hoeveel skulls je op zak hebt, dus met meer dan 2 is iedereen op jou aan het schieten, best grappig :D.

:D

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
citruspers schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:15:
@Angeloonie: speel nog een keertje de tweede missie op normal ofzo, je mag namelijk ook missies meerdere keren spelen. Kun je meteen de achiements voor het slopen van 7 MOA's halen (die struisvogels), en als je niet in een auto gaat rijden haal je er nog eentje ;)
Heb vanmorgen de 2e missie op Heroic gespeeld, en kreeg toen wel de Challenge. Heb toen meteen ook die 2 achievements behaald ;)

• citruspers
My my, wat is er toch met al die quitters vandaag? In praktisch elk potje gaat er minstens 1 iemand weg. Speelde vanmiddag een potje SWAT, en vlak na het begin was mijn HELE team gequit. Vervolgens met 48 kills op mijn naam gewonnen, dat was dan wel weer leuk. Kreeg nog een berichtje van een tegenstander er over :p

• Mars18
Knap van je.

Ik vind het nog maar onoverzichtelijk online, geef mij maar level 1 tot 50 zoals halo 3.
En daar kon je nog zien hoeveel je tegenstander had gespeeld in totaal.
Volgens mij nu niet meer.

• citruspers
Je kan nu alleen het aantal gewonnen potjes zien, en ergens diep in de service records kun je zijn kills/deaths zien.
Ik moet wel echt een maniert vinden om meer credits te krijgen, ik heb nu alle achievements, op 2 na, waarvoor je allebei heel veel credits nodig hebt....zit nu "pas" op 110.000 (Warrant Officer Grade 2).

• Mars18
owja,

en nu kan iedereen general worden zeg maar level 50 van halo 3, net als cod gaat het om veel spelen.

dat vind ik wel raar

• Relis
Het hele rank idee is er nog niet helemaal uit gehaald, trueskill blijft van toepassing op de achtergrond en er is ook een arena playlist waar je mee doet voor rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Relis schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:31:
Het hele rank idee is er nog niet helemaal uit gehaald, trueskill blijft van toepassing op de achtergrond en er is ook een arena playlist waar je mee doet voor rating.
Kun je wat meer vertellen over de invloed van trueskill op de 'achtergrond'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk

Marrruuuk

citruspers schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:10:
Ik moet wel echt een maniert vinden om meer credits te krijgen, ik heb nu alle achievements, op 2 na, waarvoor je allebei heel veel credits nodig hebt....zit nu "pas" op 110.000 (Warrant Officer Grade 2).
Gruntapocalypse geeft je zo'n 1500-2000 punten per game. maar na 5x 120 grunts een headshot geven wordt je dat ook wel zat.
Heb ook gelezen dat Sniper Attack op Boardwalk makkelijk is. Brug over, op het eind rechts en dan helemaal achterin. Vijanden komen dan vanaf de andere kant. Deze heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Razr schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:09:
[...]

Kun je wat meer vertellen over de invloed van trueskill op de 'achtergrond'?
Trueskill is de waardering van een speler op basis van een flink aantal criteria. Te denken valt aan, Scores, kills, deaths, assists, het volmaken van games (niet quitten), etc. etc.

Prachtig systeem. Hierdoor kom je altijd in de lobby met mensen, die ongeveer net zo goed zijn als jij. Het is een systeem op de Xbox, en games die er gebruik van maken, zorgen voor een veel betere matchmaking dan op andere consoles/platformen.

In Halo kon je ook een level zien (1-50) waar je zat. Je speelde dus als level 30, alleen tegen mensen die level 28-32 hadden.

Helaas, helaas. Het systeem is slim, veel gamers dom. Die zagen het niet als hulpmiddel, maar als status. Gevolg is dat veel prutsers gingen boosten. Dat wil zeggen, met betere mensen gingen samen spelen, puur om hun level te verhogen. Erg irritant spelen. Vervolgens, als diezelfde sukkels een hoog level hadden bereikt, kwamen ze erachter dat de alle kanten van het veld kregen te zien. Wat gingen ze doen? Hun level verlagen door express (nog) slechter te spelen.

Het Trueskill systeem en de levelling werkt absoluut nog gewoon in Halo: Reach. Het enige verschil, je ziet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
PWM schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:49:
[...]

Prachtig systeem. Hierdoor kom je altijd in de lobby met mensen, die ongeveer net zo goed zijn als jij. Het is een systeem op de Xbox, en games die er gebruik van maken, zorgen voor een veel betere matchmaking dan op andere consoles/platformen.
In theorie.....ik ben de laatste 2 dagen veel te vaak in potjes gekomen waarin mijn team ronduit waardeloos was. "Als de boer niet zwemmen kan, ligt het aan het water", maar als ik +15 sta en mijn maatjes -20 dan ligt het toch niet aan mij |:(

En nog steeds die quitters.....vanmiddag een paar potjes invasion gedaan, en elk potje quitten er gewoon minstens 3 man......

</zeik>

Right. Heb nog steeds wel heel veel lol in het spel. Gisteren met een paar MLGers gespeeld, die de respawns van wapens op de seconde bijhielden. 8)7 Het was even wennen maar....een goed gecoordineerd team speelt wel super fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
PWM schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:49:
[...]

Trueskill is de waardering van een speler op basis van een flink aantal criteria. Te denken valt aan, Scores, kills, deaths, assists, het volmaken van games (niet quitten), etc. etc.

In Halo kon je ook een level zien (1-50) waar je zat. Je speelde dus als level 30, alleen tegen mensen die level 28-32 hadden.

Helaas, helaas. Het systeem is slim, veel gamers dom. Die zagen het niet als hulpmiddel, maar als status. Gevolg is dat veel prutsers gingen boosten. Dat wil zeggen, met betere mensen gingen samen spelen, puur om hun level te verhogen. Erg irritant spelen. Vervolgens, als diezelfde sukkels een hoog level hadden bereikt, kwamen ze erachter dat de alle kanten van het veld kregen te zien. Wat gingen ze doen? Hun level verlagen door express (nog) slechter te spelen.

Het Trueskill systeem en de levelling werkt absoluut nog gewoon in Halo: Reach. Het enige verschil, je ziet het niet meer.
Ik zie liever een level 1 tot 50
want nu kan ik ook als een matige halo speler de hoogste rank halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik weet niet wat het is, maar ik vind halo reach toch wel een stuk leuker (MP) dan halo 3. Het gaat ook een stuk beter. Ik irriteer me alleen wel zo erg aan mensen die team deathmatch gaan spelen en dan gewoon niet bij elkaar blijven. 9 van de 10 win je gewoon een duel als je met 2 mensen 1 iemand tegenkomt, zonder dat je zelf doodgaat, en als 1 iemand dan toch doodgaat heb je gewoon de revenge binnen... Zo irritant :)
Daarnaast is het wel ongeveer de meest moeilijke singleplayer die ik ooit gespeeld heb (legendary in je uppie), en ik heb heel wat spellen gespeeld. Zeker ruim 2.5 uur gedaan over het laatste level.. ;(

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Idd. Ik speelde zaterdag ff t 2e level op legendary met een maat. Maar zelfs met z'n tweeen was het bijna niet te doen...
Als je door 2 needles geraakt wordt, is je shield al weg. Dus maar de hele tijd wat meer lopen afwachten en de AI ruimde veel op.
Hoe ik dit ooit in m'n eentje ga doen, weet ik echt niet!

De laatste missie op heroic vond ik al super moeilijk en heb ik wel 10 keer over moeten doen. Op legendary wordt dat echt x 10!

En MP vind ik ook leuker dan verwacht. Ik speel wel vooral Invasion en Firefight waarbij ik af en toe het best goed doe.
Voor team slayer ben ik lang niet goed genoeg. Daar zal ik nog zeker veel voor moeten oefenen.
Een potje SWAT sluit ik sowieso af met een negatieve KDR. Ik kan nog niet zo goed mikken!

Halo is echt totaal anders dan MW2. En ik vind ook dat er meer skill voor nodig is. In MW2 kan je iemand killen door een paar kogels in z'n voet... dat kan je bij Halo wel vergeten!

Kan trouwens iemand mij vertellen hoe ik een Energy Sword lunge kan blokken?

[ Voor 40% gewijzigd door SqueakyClean op 20-09-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Mars18 schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:01:
[...]

Ik zie liever een level 1 tot 50
want nu kan ik ook als een matige halo speler de hoogste rank halen
Rank wel ja, maar true-skill wordt gebruikt om je in te delen bij personen die qua niveau gelijk zijn. Trueskill is dan ook niet equivalent aan rank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
uchiha tijntje schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:40:
Ik weet niet wat het is, maar ik vind halo reach toch wel een stuk leuker (MP) dan halo 3. Het gaat ook een stuk beter. Ik irriteer me alleen wel zo erg aan mensen die team deathmatch gaan spelen en dan gewoon niet bij elkaar blijven. 9 van de 10 win je gewoon een duel als je met 2 mensen 1 iemand tegenkomt, zonder dat je zelf doodgaat, en als 1 iemand dan toch doodgaat heb je gewoon de revenge binnen... Zo irritant :)
Daarnaast is het wel ongeveer de meest moeilijke singleplayer die ik ooit gespeeld heb (legendary in je uppie), en ik heb heel wat spellen gespeeld. Zeker ruim 2.5 uur gedaan over het laatste level.. ;(
Ik heb de, voor sommigen vervelende neiging om te gaan lone wolven in Team Slayer, maar ik haal dan vaak wel de meeste kills, met een positieve ratio. Als ik hopeloos gepwnd wordt blijf ik wel bij m'n team. Heb je dan ook een hekel aan me? O-)

@Jobbie: tegelijkertijd slaan met welk wapen dan ook, dan blok je de slag meestal (maar is wel je schild weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

citruspers schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:56:
[...]
Ik heb de, voor sommigen vervelende neiging om te gaan lone wolven in Team Slayer, maar ik haal dan vaak wel de meeste kills, met een positieve ratio. Als ik hopeloos gepwnd wordt blijf ik wel bij m'n team. Heb je dan ook een hekel aan me? O-)
Een heel klein beetje ;).

Irriteer me gewoon aan mensen die dan in hun uppie te lopen tkloten, niet bij elkaar blijven en dan het potje afsluiten met een negatieve kd-ratio van -10 ofzo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Is Halo nou opgesteld in 2 tallen? Want volgens mij spawn ik bij elke MP-variant op dezelfde speler...

Zou wel relaxt zijn als je diegene kent, dan blijft ie tenminste bij je...!

ohja, het lukt me maar niet om met een Banshee die grote bommen te schieten... welke knoppen moet ik daarvoor indrukken? Thanks!

[ Voor 26% gewijzigd door SqueakyClean op 20-09-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Je kan bij de banshee van weapons switchen op dezelfde manier als te voet, met Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Relis schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:46:
Je kan bij de banshee van weapons switchen op dezelfde manier als te voet, met Y.
Danku! Ik kon hem ook al niet vinden :$

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
citruspers schreef op maandag 20 september 2010 @ 00:04:
[...]

</zeik>

Right. Heb nog steeds wel heel veel lol in het spel. Gisteren met een paar MLGers gespeeld, die de respawns van wapens op de seconde bijhielden. 8)7 Het was even wennen maar....een goed gecoordineerd team speelt wel super fijn. :)
Bedoelde je met ons :) ? Ging wel lekker overigens :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wel weer even wennen om op zo'n laag instap niveau te spelen.

Sta je met je shotgun, zie je 2 gastjes om het hoekje naderen. Ik op de knieen zitten (want, niet op de radar zichtbaar), gaat er een speler naast mij staan.

Dit soort dingen kosten mij nog eens een keer mijn hart :P

Zullen we in het weekend al weer een Double XP lobby krijgen met 1 of andere debiele playlist (swords, rockets, rocket race etc.).

Ook leerzaam is de heatmaps eens goed te bekijken. Ik heb bijvoorbeeld na 5 potjes op Sword Base Boardwalk dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KHUypWC7mEhwWjrXDB8cOg9j/full.jpg

Ik ga dus steeds daar rechts bovenin kapot. Toch eens op letten :)

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 20-09-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Dat is de map Boardwalk, niet Sword Base.
Hier nog een leuke screenshot van een double kill van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/259y4qg_th.jpg
*klikbaar*

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Zo, Legendary gesolo-ed. Nu maar es een beetje rondneuzen in matchmaking. Mijn skills zijn wel beduidend slechter geworden moet ik zeggen, bak er niet zoveel van alhoewel ik skill 38 in Team Slayer had op een goed moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik vind die rating die je na elk potje krijgt niet duidelijk :S. Ik heb nu bijvoorbeeld een mindere rating met 11 kills en 4 deaths in team slayer dan een teamie die 14 kills en 13 deaths heeft... Terwijl ik beduidend meer in het voordeel van mijn team heb gewerkt dan hij.. Weet iemand hoe dit komt?

AAAAAAARGH WIE HEEFT HET BEDACHT DAT JE NA 1 TEAM KILL AL GEWOON GEKICKED KAN WORDEN.... wat een onzin. Ik gooi een perfecte grenade... loopt ie er naar toe en gaat ie er bij staan... en kicked ie me vervolgens... :(

[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-09-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Hij telt puur het aantal kills dat je hebt gemaakt, bij een gelijk gaat hij naar deaths kijken en daarna geloof ik assists maar dat weet ik niet zeker.

10 kills - 38 deaths = beter dan 9 kills - 0 deaths.
uchiha tijntje schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:26:
AAAAAAARGH WIE HEEFT HET BEDACHT DAT JE NA 1 TEAM KILL AL GEWOON GEKICKED KAN WORDEN.... wat een onzin. Ik gooi een perfecte grenade... loopt ie er naar toe en gaat ie er bij staan... en kicked ie me vervolgens... :(
Hehe, gisteren had ik dat iemand me bij het begin van het potje neer schoot, toen ik weer gespawned werd liep ik naar hem toe en TKde ik hem, werd ik gekicked... |:(
Ik kreeg zelf niet eens de Boot/Forgive-mogelijkheid toen die gozer mij neer schoot..

[ Voor 59% gewijzigd door KoffieNT op 20-09-2010 21:25 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
PWM schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:50:
Wel weer even wennen om op zo'n laag instap niveau te spelen.

Sta je met je shotgun, zie je 2 gastjes om het hoekje naderen. Ik op de knieen zitten (want, niet op de radar zichtbaar), gaat er een speler naast mij staan.

Dit soort dingen kosten mij nog eens een keer mijn hart :P

Zullen we in het weekend al weer een Double XP lobby krijgen met 1 of andere debiele playlist (swords, rockets, rocket race etc.).

Ook leerzaam is de heatmaps eens goed te bekijken. Ik heb bijvoorbeeld na 5 potjes op Sword Base Boardwalk dit:

[afbeelding]

Ik ga dus steeds daar rechts bovenin kapot. Toch eens op letten :)
Staan of knielen maakt niet uit, je bent als het goed is toch niet zichtbaar.
Het is een motion sensor links onderin, geen radar, crouchen helpt alleen als je gaat bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

KoffieNT schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:31:
Hij telt puur het aantal kills dat je hebt gemaakt, bij een gelijk gaat hij naar deaths kijken en daarna geloof ik assists maar dat weet ik niet zeker.

10 kills - 38 deaths = beter dan 9 kills - 0 deaths.
Dat is dan ongeveer de domste rating die ik ooit heb gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Aan de andere kant misschien ook niet, zo voorkom je wel campers. Dat loont nu niet omdat het toch puur alleen om de kills gaat, niet om je K/D-ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:49:
[...]

Dat is dan ongeveer de domste rating die ik ooit heb gezien :)
Dan moet je Arena spelen :) Daarin word wel gekeken naar K/D ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Angeloonie schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:51:
Aan de andere kant misschien ook niet, zo voorkom je wel campers. Dat loont nu niet omdat het toch puur alleen om de kills gaat, niet om je K/D-ratio.
Zo voorkom je helaas niet dat mensen niet spelen om te winnen (in team slayer) maar om te killen, en dat moet je maar in gewone deathmatch doen, niet in team deatchmatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Whyte schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:14:
[...]

Bedoelde je met ons :) ? Ging wel lekker overigens :) .
Vooral de 2 EW's, die zijn gewoon een tikke beter dan ons Whyte :)
Al gingen de custom games die we speelden wel aardig gelijk op, moeten we vaker doen!

Dat 1 shot betrayal booting is inderdaad erg vervelend, zelf ben ik ook al een paar keer geboot door maatjes die voor me gingen staan en dergelijke....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Eerlijk gezegd heb ik één keer iemand geboot, omdat ie maar liep te spammen met een tank, zonder op te letten of er teamgenoten waren.
Maar daarna realiseerde ik me dat je team er meteen veel slechter van wordt, want je mist een speler. Helemaal erg als er meerdere mensen spelen op 1 console, dan kick je ze allemaal....

Dus sindsdien heb ik nooit meer iemand gekickt... Misschien als er echt iemand bewust loopt te tk-en, dat ik het wel gepast vind.

Wat vinden jullie verder van de Quit-ban? Ik heb er zelf geen last van gehad, maar ik quit dan ook nooit... Als je op gamefaqs kijkt, wordt er echt continue over geklaagd! M.i. vrij onterecht: gewoon niet quiten. En als het niet anders kan, de gevolgen aanvaarden.
Ik vind het wel erg goed. Helaas houdt het lang niet iedereen tegen, want ik speel veelvuldig potjes met lege slots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
SWAT is ook een leuke voor dat soort situaties. Speelde ik me een maat van mij wordt ik voor hem gespawned net wanner hij de trekker overhaald.-_- fijn....

de spawns zijn af en toe wel behoorlijk bagger, zeker in multiteam.

kicken doe ik oook niet snel alleen als het duidelijk opzettelijk is. Als iemand voor je neus gaat staan met een shotgun en je daarna neerknalt is het wel duidelijk dat het met opzet gaat.

van Quit-bans heb ik geen last van. Ik quit alleen als ik er mee op hou of als de kebabboer aan de deur staat :X

[ Voor 40% gewijzigd door ArgantosNL op 21-09-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
citruspers schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:10:
[...]

Vooral de 2 EW's, die zijn gewoon een tikke beter dan ons Whyte :)
Al gingen de custom games die we speelden wel aardig gelijk op, moeten we vaker doen!

Dat 1 shot betrayal booting is inderdaad erg vervelend, zelf ben ik ook al een paar keer geboot door maatjes die voor me gingen staan en dergelijke....
Ach, ik speel al jaren samen met die dudes, ken ze ook persoonlijk :) . Zijn schatjes verder. En je hebt mij nog helemaal niet op m'n best gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hebben jullie trouwens iets waar je voor spaart? Ik heb pas 70.000 credits en spaar maar door, want wie weet wat ik unlock als ik captain ofzo wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik zou graag een optie hebben waar je bij matchmaking ervoor kunt kiezen om niet samen te spelen met mensen die splitscreen online spelen op 1 console. Je merkt gewoon dat die mensen veel minder goed spelen dan anderen en ik heb menig potje daardoor verloren, erg vervelend. Je ziet de splitscreeners meestal onderaan bungelen met het aantal kills en bij veel gametypes is dat gewoon irritant.

Het kicken na 1 teamkill vind ik ook erg jammerlijk... Een ongelukje kan gebeuren en vaak is het niet eens de schuld van de teamkiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
EnigmaNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:02:
Ik zou graag een optie hebben waar je bij matchmaking ervoor kunt kiezen om niet samen te spelen met mensen die splitscreen online spelen op 1 console. Je merkt gewoon dat die mensen veel minder goed spelen dan anderen en ik heb menig potje daardoor verloren, erg vervelend. Je ziet de splitscreeners meestal onderaan bungelen met het aantal kills en bij veel gametypes is dat gewoon irritant.
Arena spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Nee ;)

Gewoon een playlist filter erbij, net als die voor connection en skill etc.

• Florinsz
Hebben jullie ook dat Doubles Arena kapot is :? .

Al 2 dagen lang met verschillende mensen geprobeerd: Je maakt een team van 2, dan begin je met zoeken, je vind tegenspelers en dan... reset. Dan begint 'ie dus weer opnieuw met zoeken 8)7 . And so on.

vervelend :/

Verwijderd

Halo Reach Infinite XP Hack.

YouTube: Halo Reach Infinite XP Hack

• Marrruuuk

Marrruuuk

Was het maar een xp hack. Dit lvl'en duurt veel te lang.
Dit is gewoon een Custom Firefight. En een slechte ook, ik had solo in 15 min 1.3M punten.

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Marrruuuk schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:55:
[...]

Dit is gewoon een Custom Firefight. En een slechte ook, ik had solo in 15 min 1.3M punten.
Ja inderdaad, zou willen dat dit Credits waren. Dan ging het levelen lekker snel. Challenges in de gaten houden kan denk ik wel lekker zijn voor het levelen, 5000 Cr voor 9 missies op Heroic is lekker. Ook als dat betekent dat je 1 level 9x doet:P.

XBL: Sgt Rik NL

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rik027 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:13:
[...]

Ja inderdaad, zou willen dat dit Credits waren. Dan ging het levelen lekker snel. Challenges in de gaten houden kan denk ik wel lekker zijn voor het levelen, 5000 Cr voor 9 missies op Heroic is lekker. Ook als dat betekent dat je 1 level 9x doet:P.
Ik hoop dat ze gewoon lekker veel MP challenges erin stoppen aangezien ik de SP al klaar heb :P

• Relis
Erg typisch de laatste tijd: hoog geranked persoon (Major/Lt. Col.), nou dan denk je toch maar uitkijken voor die gast!
Vervolgens ramt hij 5 keer achter elkaar zn ghost je armorlock in en killt zichzelf op die manier, einde van de match: staat hij toch echt -7....
Even zn commendations etc checken: allemaal onyx in 3/4 firefight commendations... grunt boosting is no substitute for skill clearly...

Ze zouden het best mogen nerfen.

• PWM
  • Niet online
Marrruuuk schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:55:
[...]

Waarom duurt dat te lang :? Het is toch de lol van het spelletje om bezig te zijn. Wat is de lol van het hoogste level halen in een week 8)7

Leuk om even wat mogelijkheden te kijken:

Die map is gigantisch.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 22-09-2010 13:30 ]

• citruspers
Jobbie schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:56:
Hebben jullie trouwens iets waar je voor spaart? Ik heb pas 70.000 credits en spaar maar door, want wie weet wat ik unlock als ik captain ofzo wordt...
Grunt birthday party armor effect, en misschien het zwarte vizier met EVA helm. Inclement weather lijkt me ook erg vet, maar...damn, 2 miljoen punten!. Zit nu op 140.000 ofzo.

Ik hoop stiekem nog dat er iets speciaals gebeurt als je 1000/1000 gamerscore hebt net als in halo 3. De katana was leuk.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Er zijn te veel gamemodi die geschaard worden onder team slayer... Echt ik wil gewoon eens slayer doen ipv sniper, dmr, swat, etc. :)

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:28:
Er zijn te veel gamemodi die geschaard worden onder team slayer... Echt ik wil gewoon eens slayer doen ipv sniper, dmr, swat, etc. :)
Hoezo zou je gewone Slayer willen doen ipv Slayer DMRs?

• Razr
  • Niet online
Op dit moment krijg ik matchmaking niet aan de gang "The Halo: Reach server is unavailable at this time. Please try again later." :(

Een snelle search op twitter laat zien dat er veel mensen last van hebben..

edit: het lijkt weer te werken nu

[ Voor 8% gewijzigd door Razr op 22-09-2010 22:12 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:07:
[...]
Hoezo zou je gewone Slayer willen doen ipv Slayer DMRs?
Ik zeg niet dat ik het niet wil spelen, maar de opties die gekozen worden zijn gewoon 9 van de 10 keer SWAT of Snipers. Dat vind ik voor even wel leuk, maar niet voor het merendeel. Dan vind ik gewoon slayer, of desnoods slayer dmr toch leuker. :)

Oja, als iemand me wil toevoegen om samen keer te spelen (speel voornamelijk in mijn eentje...):

VAS taijyn

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-09-2010 10:46 ]

• Jimmy_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 14:45
Ugh, ik kan er niet tegen dat in Team Slayer gametypes zitten zoals SWAT, Slayer Pro, Slayer Classic. Snipers zijn af en toe wel leuk. Probleem van die gametypes is, die heb ik allemaal al zo vaak gespeeld :'(. Maakt Bungie een nieuwe game met kickass armor abilities, en dan mag ik het niet eens spelen D:<.
Tevens vind ik het fantastisch leuk om Arena te spelen, maar daar heb je alleen maar van dat soort 'pro' gametypes x(. Maargoed, er is waarschijnlijk wel een groot publiek die dat soort dingen wel leuk vind. Tof voor hen :p.

Edit:

Hadden mensen deze al gezien? http://www.youtube.com/watch?v=V_rO5Ib0A1U :D

[ Voor 8% gewijzigd door Jimmy_ op 23-09-2010 11:52 ]

• citruspers
Hahaha briljant! Thanks for sharing!

Wat betreft Arena met pro gametypes. Mja, de assault rifle is nou niet echt een "tactisch" wapen te noemen. ;)

• PWM
  • Niet online
Wat een heerlijke game is het toch :)

Net snipers gespeeld, 1 schot, 2 gasten door hun hoofd. Na de game, even video starten. Door het veld zweven, momentje zoeken, foto maken. Uploaden, en:

Afbeeldingslocatie: http://www.bungie.net/Stats/Reach/Screenshot.ashx?fid=2541042&size=medium

Iedereen kan erbij, zowel internet als op de Xbox. Blijft mooi systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
multi-team blijft ook leuk om te doen samen met iemand op de bank.
van het weekend een leuke game oddball op ivorytower gehad. 34 kills terwijl ik helemaal niet voor de kils ging :P. staat zo'n gast in zo'n kleine bubble shield met ball gooi ik granaat in die bubble loop weg, hij dood. pak ik de ball sla ik 3 gasten achterelkaar dood triple kill :P maar daarna wel dood :(.
maar die game voelde wel goed :D
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste