Kleine eerste impressie van mij, iemand die nog nooit Halo singleplayer heeft gespeeld, alleen Halo 1 multi op de pc:
Aardig spel, al vallen sommige dingen wel tegen voor een game waarbij de ontwikkelaar 'alle registers open heeft getrokken', zoals ik op veel sites lees. De graphics zijn lichtelijk oubollig, dit zal waarschijnlijk aan de X360 liggen? De resolutie ligt niet erg hoog, maar ook de weereffecten en reflecties op water en in de vizors voelen alsof ze 4 of 5 jaar oud zijn. Voor mijn gevoel is Red Dead Redemption net een tik mooier, al zijn de landschappen en explosies natuurlijk niet 1 op 1 vergelijkbaar zijn.
De friendly AI is vrij achterlijk als het op rijden aankomt. Ik wilde graag de minigun bedienen achterop zo'n jeep, i.p.v. de chauffeur spelen. De AI bleef maar hetzelfde rare rondje rijden in één van de eerste 'dorpjes' waar we langskwamen. Ook bleef hij hangen onder een brug, omdat op de brug wat vijanden stonden. Maar als je onder die brug vast zit kun je natuurlijk niet op vijanden schieten die op de brug staan. De line of fire wordt dus niet gechecked op obstakels. Onze chauffeur weigerde verder te rijden totdat ik uitgestapt was, en via een omweg toch de enemies op de brug had gekilled. Daarna reden we wel verder, maar af en toe bleven we hangen tegen een muur of rotsblok, moesten we eerst weer een rondje maken etc. Beetje jammer voor een zoveelste spel in deze reeks; je zou dan als ontwikkelaar toch wel je AI normaal van punt a naar punt b moeten kunnen laten rijden?
Ook dingen in het leveldesign vind ik een beetje jammer. Soms kom je een splitsing in de weg tegen, en als je de verkeerde kant kiest houdt je weg opeens midden in de lucht op omdat het level niet verder bestaat. Een groot ravijn, dat de grens van het level moet aangeven. Maar welke idioot (in real life of in een spel) maakt een splitsing in een weg die na 15 meter eindigt in een oneindig diep ravijn???
Sommige dingen in het verhaal zijn me nog onduidelijk, maar misschien wordt dat later in het verhaal beter. Zo hoor je vrij snel in het begin van het verhaal dat niet vijand X, maar vijand Y deze planeet binnenvalt!!! Maar waarom Y erger is dan X is me nog onduidelijk
Wellicht is het een spel dat je vooral MP moet spelen? SP overtuigt het me nog niet helemaal, maar ik ga vanavond natuurlijk gewoon verder
[
Voor 8% gewijzigd door
Gizz op 16-09-2010 12:21
]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX