Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Is een factory reset noodzakelijk bij deze nieuwe firmware?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:06
Krypt schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:01:
Is een factory reset noodzakelijk bij deze nieuwe firmware?
ja.
maar je iMedia blijft onaangetast bij een factory reset.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rinaldootje schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:59:
[...]

Bij mij werken een aantal MKV's ook niet meer.
Welke gegevens wil je hebben?

Helaas gaat een (USB) downgrade ook niet meer (vanaf 1.24) naar 1.21. Wat hebben jullie verandert?

Edit:
Firmware downgrade gelukt met een portable externe HD. USB stick werkt niet.

Een van de MKV's die op 1.24 niet werkt en 1.21 wel is: Ghost.Whisperer.S05E15.720p.HDTV.x264-IMMERSE
Hier geen problemen met het voorbeeld bestand met v01.24.03
en na de upgrade naar v01.24.04 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:57
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:06:
[...]

Hier geen problemen met het voorbeeld bestand met v01.24.03
en na de upgrade naar v01.24.04 ook niet.
Met V 1.24.04 nu ook niet meer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
Ik heb al problemen met ding apparaat sinds ik hem gekocht heb en overweeg echt sterk om dit ding de deur uit te doen en de nieuwe popcorn hour aan te schaffen. Elke nieuwe firmware update heb ik weer hoop, maar nee.

Elke MKV film die ik afspeel zorgt ervoor dat het ie reboot. Soms na 30 min, soms na 2. Er is inmiddels geen fun meer te beleven met de CFULLHMDAi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik neem aan dat je wel een factory reset wel eens geprobeerd hebt?
Doet mij erg sterk denken aan het te warm worden van je CFHi.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Ik heb de factory reset net nog gedaan. Daarna, 1 minuut en crash. Warm word ie niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jewcookie schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:45:
Ik heb al problemen met ding apparaat sinds ik hem gekocht heb en overweeg echt sterk om dit ding de deur uit te doen en de nieuwe popcorn hour aan te schaffen. Elke nieuwe firmware update heb ik weer hoop, maar nee.

Elke MKV film die ik afspeel zorgt ervoor dat het ie reboot. Soms na 30 min, soms na 2. Er is inmiddels geen fun meer te beleven met de CFULLHMDAi..
Denk dat je apparaat gewoon defect is dan, waarom heb je um nog niet geruilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13
Jewcookie schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:57:
Ik heb de factory reset net nog gedaan. Daarna, 1 minuut en crash. Warm word ie niet echt..
Maatje van mij had dat ook.. Teruggestuurd naar de winkel, nieuwe gekregen. Problem fixed.

Snap niet dat mensen niet eerder een RMA aanvragen.. marjah..

that's me.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn CFHi werkt i.c.m. een DS209 perfect!
Protocol = NFS (geen UPnP!!!) Maakt niet uit wat het is (tot nu toe) - maar het ding speelt alles. _/-\o_

Prettig bijverschijnsel: je kunt er ook een ei op bakken :+

@Jewcookie:
  • Wat is je configuratie?
  • Speel je via netwerk of direct via USB?
  • Hangt ie alleen bij MKV?
  • Hangt ie warm en koud na dezelfde tijd?
  • Hangt ie steeds op dezelfde plek in dezelfde MKV?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 11:59 . Reden: toevoeging voor jodekoekkie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:52:
Protocol = NFS (geen UPnP!!!) Maakt niet uit wat het is (tot nu toe) - maar het ding speelt alles. _/-\o_

@Jewcookie:
Het warm worden ligt aan de gigabit configuratie, zet je deze op 100Mbps (default sinds een paar firmware versies) dan is er weinig aan de hand
effectief verschil is 2 tot 4MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:52:

@Jewcookie:
HDD - Lacie Network space 750GB (Gbit, al is dat ding rete traag)
Router - Belkin N1 vision (Gbit)
CFULLHDMAi op gigabit verbinding.

Meestal als ik een MKV speel en hij hangt kijk ik maar naar een Divx. Soms crasht ie dan ook bij en Divx al komt dat niet zo vaak voor. Soms crasht ie ook niet bij zowel Divx als MKV.

Hij hangt niet bij precies dezelfde tijd, lijkt wel random te zijn.

Nee, zoals hierboven. Random.

Misschien moet ik hem eens omruilen idd. Waarom ik dit niet eerder heb gedaan is omdat ik dacht dat het aan de firmware lag. Aangezien Divx over het algemeen gewoon goed gaat en hij ook niet bepaald warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:29
Ik heb hier ondertussen de originele koeler vervangen door een verzaagde Zalman Northbridge koeler die met thermisch geleidende lijm is bevestigd.

De grootste verbetering is in mijn ogen de vullende eigenschap van de thermisch geleidende lijm ten opzichte van het dubbelzijdige tape van de originele koeler.
Aan het dubblelzijdige tape was duidelijk te zien dat de koeler niet overal goed contact maakte met de chip.

Nu draait de CF hier tot nu toe met alle HD materiaal wat ik geprobeerd heb goed.
Heb zowel via Samba als NFS getest met de laatste FW. (Debian op Intel Atom 330 server als bron)

NFS heeft vanwege de snelheid de voorkeur maar gaat niet helemaal correct om met een hard link op de server, de CF probeert de link lokaal uit te voeren, zo lijkt het. (Misschien met een instelling in exports op te lossen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Jewcookie schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:25:
HDD - Lacie Network space 750GB (Gbit, al is dat ding rete traag)
Router - Belkin N1 vision (Gbit)
CFULLHDMAi op gigabit verbinding.
Heb de 500GB versie.. Snelheid van Gigabit gaat ie echt nooit halen.. Takkeding. maar ja wat wil je.. Goedkoop.....
Misschien moet ik hem eens omruilen idd. Waarom ik dit niet eerder heb gedaan is omdat ik dacht dat het aan de firmware lag. Aangezien Divx over het algemeen gewoon goed gaat en hij ook niet bepaald warm wordt.
Zou 'm lekker proberen om te ruilen mits je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:38:
[...]

Het warm worden ligt aan de gigabit configuratie, zet je deze op 100Mbps (default sinds een paar firmware versies) dan is er weinig aan de hand
effectief verschil is 2 tot 4MB/s
Ga ik proberen. Dan maar geen gebakken ei bij het filmkijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jewcookie schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:25:
[...]
Hij hangt niet bij precies dezelfde tijd, lijkt wel random te zijn.
Ik bedoel:
- als je 'm koud start met een MKV, dan hangt ie na .... minuten
- hangt ie dan daarna sneller (omdat ie warm is?)

- weer laten afkoelen en herhalen: hangt ie dan weer na ... minuten.

Ik vraag dit omdat het weldegelijk een temperatuurprobleem zou kunnen zijn.

En als het nog kan: ruilen!!! (baat het niet dan schaadt het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren (20-3) firmware 1.24.4.10 rechtstreeks van internet op de CFullHDMAi geladen en... uiterst stabiel! veel beter dan 1.24.03.10 die ik 13-3 binnenhaalde. Complimenten!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ
  • Laatst online: 11-09 23:47

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Sinds ongeveer 2 maanden heb ik met mijn CFULLHDMA een vreemd probleem tijdens het afspelen bij zo goed als iedere MKV. Zowel 720P als 1080P. Probleem is spontaan begonnen, dus niet na een firmware update.

Na ongeveer 30 minuten word het beeld zwart. Het powerlicht staat dan nog op groen. Ik haal dan de stroom eraf en start hem opnieuw op. Ik kan dan altijd de volledige film verder bekijken zonder problemen. Dus ook > 30 minuten.

Ik heb de nieuwste firmware, films bekijk ik via 1gbit vanaf een samba share. Het lijkt mij geen hitte probleem. Hij voelt koel aan en ik kan meteen naar een herstart verder kijken. Probleem doet zich niet voor met DVD, dus alleen met MKV. Ik ga nog proberen om de verbinding op 100mbit te zetten, maar zoals vermeld lijkt het mij geen hitte probleem.

Ik wou nu met een telnet sessie tijdens het bekijken van een film de output van een logbestand naar het scherm zetten met 'tail -f' zodat ik kan zien wat er mis gaat. Welk logbestand moet ik hiervoor hebben?

Verders is het echt een super apparaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:45
TigZ schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:09:
Sinds ongeveer 2 maanden heb ik met mijn CFULLHDMA een vreemd probleem tijdens het afspelen bij zo goed als iedere MKV. Zowel 720P als 1080P. Probleem is spontaan begonnen, dus niet na een firmware update.

Na ongeveer 30 minuten word het beeld zwart. Het powerlicht staat dan nog op groen. Ik haal dan de stroom eraf en start hem opnieuw op. Ik kan dan altijd de volledige film verder bekijken zonder problemen. Dus ook > 30 minuten.

Ik heb de nieuwste firmware, films bekijk ik via 1gbit vanaf een samba share. Het lijkt mij geen hitte probleem. Hij voelt koel aan en ik kan meteen naar een herstart verder kijken. Probleem doet zich niet voor met DVD, dus alleen met MKV. Ik ga nog proberen om de verbinding op 100mbit te zetten, maar zoals vermeld lijkt het mij geen hitte probleem.

Ik wou nu met een telnet sessie tijdens het bekijken van een film de output van een logbestand naar het scherm zetten met 'tail -f' zodat ik kan zien wat er mis gaat. Welk logbestand moet ik hiervoor hebben?

Verders is het echt een super apparaat _/-\o_
dan ben ik niet de enige, hetzelfde hier ook en alleen bij MKV bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
ook hier...

Factory Defaults al eens geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:45
RoRoo schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:09:
ook hier...

Factory Defaults al eens geprobeerd??
jazeker, helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Windows 7 X64... ik kan wel bladeren door een share, maar zodra de file geladen wordt slaat de CFULLHDMAi vast. Laatste officiele internet firmware. Ik heb nog niet getelnet naar de CFULLHDMAi, maar was benieuwd of dit probleem bekend klinkt. Met Windows XP had ik nooit problemen. Enige wijzigingen... nieuw systeem met nieuwe LAN adapter en nieuwe OS. Alles is anders dus :)

[EDIT]
Nieuwe morgen, nieuwe kansen... even getest met wat andere bestanden. Het lijkt allemaal weer te werken. De testbestanden waren oude torrents die waren overgezet, maar daarbij vermoedelijk corrupt zijn geraakt. Nu nog even het sharen onder de knie krijgen in windows 7 en we kunnen weer volop genieten van de CFULLHDMAi.

Hoe kun je trouwens oude links naar samba shares verwijderen in de CFULLHDMAi. Mijn oude PC staat nog in de lijst van gevonden servers.

[ Voor 38% gewijzigd door Hotzenwalder op 02-04-2010 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Ik ben denk ik toch een bugje tegengekomen

Heb sinds kort er een USB harddisk aangehangen.
Werkt perfect. Eindelijk kan ik hogere bitrates met HD materiaal bekijken.

Alleen:

Als ik eerst iets kijk op de usb hdd, daarna terugga naar mijn nas, en ik kies een optie (Foto, Video of audio) dan geeft ie aan dat ie geen media gevonden heeft.
Zet ik de player uit en aan, ga direct naar mijn NAS dan kan ik gewoon de sharelijst openen en verder browsen.

Laatste internet firmware
NAS= SMB
USB=NTFS 120GB notebook hdd via: http://www.startech.com/i...SATA-Drive-Enclosure.aspx

iemand ditzelfde probleem? dan meld ik em aan via de bugtrac anders is ligt het misschien aan het startech kassie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigazone
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 19:49
Na een software factory reset werkt mijn Cfullhdmai niet meer. Heb de reset gedaan omdat het apparaat in een reboot loop bleef hangen. Het apparaat boot helemaal niet meer, en ook een reset via 2 keer 10 seconden op de aan knop te duwen heeft geen effect. Het apparaat wil niet opstarten. Inmiddels zijn er er geen kabels (behalve voeding en HDMI) meer aangesloten. En ook de afstandsbediening ligt in de kast om problemen hiermee uit te sluiten.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen om het apparaat weer aan de praat te krijgen?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn CFULLHDMA zit al langere tijd de laatste firmware (ook oudere firmware geprobeerd). Ik lees de bestanden van een CH3SNAS met de laatste firmware.
Ik heb voor samba shares ingevuld: Aandeel1 //10.0.0.60/Volume_1

Sinds enkele dagen krijg ik bij het kiezen van de samba shares (met 1 blokje ervoor) een login scherm (voorheen niet).
Ik moet daar iets (willekeurigs) invullen anders krijg ik een login fout. Als ik iets willekeurigs invul kan ik mijn bestanden benaderen.
Dit blijft zo totdat de CFULLHDMA weer uit en dan aangezet wordt. Dan moet ik weer het inlogscherm invullen.
Mijn CFULLHDMA heeft een vast IP-adres en de CH3SNAS heeft ook een vast IP adres (en dat is al meer dan een jaar zo).

Via uPnP (3 blokjes ervoor) kan ik zonder inlogscherm mijn bestanden benaderen.

Hoe kan ik voorkomen dat het inlogscherm steeds ingevuld moet worden? Nog mooier als het zoals voorheen niet meer verschijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipv media streamen van mijn CH3SNAS wil ik ook graag bestanden van mijn iMac benaderen.

Is dit mogelijk? Met een XP computer kan ik alle bestanden benaderen op de iMac. Kan ook in de map komen waarin de films staan.

De CFULLHDMAi ziet mijn iMac wel maar als ik verder klik dan geeft hij aan dat er geen videobestanden gevonden zijn. Iemand een idee? Of is het niet mogelijk om een film van een iMac af te spelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Rtl heeft nu ook een ipad feed, waar volgens mij geen drm op zit.
Ik heb de feed van rtlgemist in VLC geplakt en daar krijg ik scrambled beeld, maar als ik de feed van de ipadfeed in vlc plak dan heb ik gewoon beeld.

Bij de Ipad feed is het ook mp4 ipv wmv. Misschien kan de feed voor rtlgemist aangepast worden zodat ie de ipad feed gebruikt ipv rtlgemist feed?

Bijv. GTST:
Werkt niet; heeft DRM
Werkt wel; geen DRM

Je kan dus ook gewoon de hele mp4 file downloaden. Good to know; dadelijk even proberen of ie af te spelen is op de CFullHDMAi

[edit]
En hij is gewoon af te spelen; kwaliteit is ook gewoon perfect (op SD tv dan wel)

[edit2]
Feed vergeten erbij te pasten:
http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml

[ Voor 18% gewijzigd door Krypt op 28-04-2010 21:03 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
1.24.04 firmware officieel via download functionaliteit gereleased

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Changelog?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Is er niets meer te melden over de CFULLHDMAi of is er een nieuw topic geopend. Al meer dan een maand geen posting. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ow ja hoor:
Dear subscribers of the Conceptronic CFULLHDMA / CFULLHDMAi betalist

This message is to inform you that I will not be longer involved in the product development of products from Conceptronic. I will end my contract and start working for another company called 'Freecom' as Product Development Manager Networking solutions beginning of July.

as promised: I will not use the subscribers list for any other purpose than inform you about the CFULLHDMA / CFULLHDMAi development. As a result of my new job I will not use the subscriber list anymore. This is the last email you will be receiving.

If you have any questions about Conceptronic, please contact them directly.
The forum / trac list will be closed soon.
I cannot answer questions about product development or new firmware releases as I am not involved anymore.

I've worked 16 years for 2L, got great opportunities and enjoyed my work. I already wrote on my blog the how, when, why, etc so go there if you want to know more.

Thanks for your work to make the CFULLHDMA/CFULLHDMAi as what it is now.
Without your help I could not do it.

Thanks for your interest, help, support !

With regards
Dennis Slagers

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Het lijkt erop dat we voorlopig niets meer hoeven te verwachten aan het CFULLHDMAi front. Jammer, maar mijn apparaat werkt en doet het voortreffelijk, waarvoor dank aan Dennis die er veel aan gedaan heeft om het tot een zo goed werkend apparaat te maken. Mijn volgende mediaplayer zal dan wel een Freecom worden :)

[ Voor 93% gewijzigd door Hotzenwalder op 16-06-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat lekker dan,mijn cfullhdma is net terug naar de fabriek.
Hij had ook dat opstart probleem.
Service van fabriek is tot nu toe ook super (al heb ik hem nog niet terug).
Ik ben alleen meer met software bezig geweest dan films kijken.
Volgende keer toch maar 1 kopen zonder os erop asrock ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Hotzenwalder schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:52:
Het lijkt erop dat we voorlopig niets meer hoeven te verwachten aan het CFULLHDMAi front. Jammer, maar mijn apparaat werkt en doet het voortreffelijk, waarvoor dank aan Dennis die er veel aan gedaan heeft om het tot een zo goed werkend apparaat te maken. Mijn volgende mediaplayer zal dan wel een Freecom worden :)
Freecom vond ik echt ruk. Deze is echt werelds. heb nu ook een 2e op de slaapkamer met WiFi.
Jammer dat er minder (of geen) ontwikkeling zal zijn, maar afgezien van het feit dat ie af en toe meldt dat ie geen videofiles kan vinden doet ie het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Dennis gaat naar Freecom vandaar misschien nu wat minder ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Hotzenwalder schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:03:
Dennis gaat naar Freecom vandaar misschien nu wat minder ruk :)
:P

Als het goed is hoef ik de komende jaren geen media player meer te kopen.. Nu 2x CFULLHDMAi in huize RoRoo dus ik is tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik vind het ook jammer; maar zoals ie nu werkt, werkt ie perfect.

Alleen jammer dat RTL gemist niet meer werkt (DRM shit). Ik heb wel de ipad site gevonden van RTL gemist zonder DRM; de streams die daar op staan kan de CFULLHDMAi perfect afspelen.

Ik ben nu bezig met de laatste vakken voor mijn opleiding; als ik daar mee klaar ben ga ik me eens verdiepen in hoe de webpagina's opgebouwd moeten worden voor de CFULLHDMAi. Dan maak ik wel een script om de RTL Gemist pagina's te genereren. Daar heb ik nu nog geen tijd voor gehad helaas.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
ff kleine opmerking over de service van conceptronic

na wat opstartproblemen bleek mijn voeding kapot te zijn
met een klein belletje naar de helpdesk krijg ik nu gratis een nieuwe voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Jongens, even een vraagje. Is het mogelijk om de Conceptronic zichtbaar te maken in je netwerk? Ik heb een probleempje met m'n externe HDD. Die kan ik niet via Windows benaderen (op geen enkele PC, chkdsk's enzo werken ook niet), maar nog wel op m'n conceptronic :S
Nu wil ik een backup maken van de externe HDD via de Conceptronic, is dit op 1 of andere manier mogelijk?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:07:
Jongens, even een vraagje. Is het mogelijk om de Conceptronic zichtbaar te maken in je netwerk? Ik heb een probleempje met m'n externe HDD. Die kan ik niet via Windows benaderen (op geen enkele PC, chkdsk's enzo werken ook niet), maar nog wel op m'n conceptronic :S
Nu wil ik een backup maken van de externe HDD via de Conceptronic, is dit op 1 of andere manier mogelijk?
Dat hangt van een aantal dingen af: Heb je de CFULLHDMAi of de CFULLHDMA?
Op de i zit namelijk een Samba server, die geactiveerd wordt als er een HDD aangehangen wordt.
Wel moet de HDD NTFS of EXT2 zijn om dit te kunnen, als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holden
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Beste mensen, waarschijnlijk een suffe vraag tussen alle powerusers, maar toch een waar ik heel graag een antwoord op zou hebben. In den beginnen kon ik tijdens het afspelen van een muziekje op de CFULLHDMA rustig het volgende muziekje al uitzoeken en klaarzetten. Enkele firmware upgrades verder lukt dat niet meer, als ik nu wil browsen, stopt de player. Vervelend! Settings doorgevlooid, niks gevonden. Kan iemand me vertellen hoe dit moet? Want het kan vast wel. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:43:
[...]

Dat hangt van een aantal dingen af: Heb je de CFULLHDMAi of de CFULLHDMA?
Op de i zit namelijk een Samba server, die geactiveerd wordt als er een HDD aangehangen wordt.
Wel moet de HDD NTFS of EXT2 zijn om dit te kunnen, als ik het goed heb.
HDMAi
Vrijdagavond kwam ik wel de instellingen tegen om de werkgroep in te stellen enzo, maar die instellingen kan ik nu niet meer vinden..
Vanuit de conceptronic zie ik wel de PC's op m'n netwerk, maar andersom niet.

Edit:
heb het even opgezocht in het boekje. Het hoort bij de Systeem Instellingen te staan, bij "Schijf delen", maar ook die optie is niet meer zichtbaar (en ja, de HDD is aangesloten)

[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 05-07-2010 16:16 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3bouw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11-2021
Met het verdwijnen van Zeroday bij Conceptronic, heb ik het idee dat het updaten van de firmware ook niet of nauwelijks meer plaatsvindt.
Klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dat klopt, sowieso zijn de beta drivers niet meer aan de orde sinds Zeroday weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Updates zullen inderdaad minder frequent komen. Maar dat was ook al zo toen ik er nog was. Daarom ben ik ook gestopt met de beta lijst.
Ik weet dat er een firmware te verwachten is binnenkort, maar weet niet wat er veranderd is. Wellicht een update van de shoutcast API en wellicht het verdwijnen van Youtube ivm licenties of zo . maar dat is voor mij ook even koffiedik kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
wellicht het verdwijnen van Youtube ivm licenties of zo
Oftewel; if it ain't broken, don't fix it want als je blind flasht dan kan je er op achteruit gaan....

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-12-2024
Wegens geen antwoord mijn nijpende vraag nog maar eens:

In den beginne kon ik tijdens het afspelen van een muziekje op de CFULLHDMA rustig het volgende muziekje al uitzoeken en klaarzetten. Enkele firmware upgrades verder lukt dat niet meer, als ik nu wil browsen, stopt de player. Vervelend! Settings doorgevlooid, niks gevonden. Kan iemand me vertellen hoe dit moet? Want het kan vast wel. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Gaat dat niet met de BGM knop? of hoe heet dat ding.

Zit op het werk dus kan niet testen en kijken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-12-2024
BGM, BackGround Music? Dat klinkt veelbelovend, bedankt Trotse Papa! Die ga ik straks subiet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Hebben meer mensen het probleem dat MKV's zonder geluid afspelen op de CFULLHDMAi. Ik heb er sinds begin juli last van en het blijkt met mkvmerge 4.1.0 te maken te hebben.
Why does audio not play anymore since v4.1.0 (MP3, AC3, DTS audio tracks)?
The Matroska specifications know a feature called "header removal compression". This allows a muxer to keep a certain number of bytes that are identical for each frame in the track headers removing them from the individual frames. This reduces the size of the tracks significantly without altering the content as a demuxer can add the bytes found in the track headers to each frame during demuxing.

Starting with v4.1.0 mkvmerge uses header removal compression for a couple of track types by default. These include AC3, DTS and MP3 audio tracks as well as Dirac and MPEG-4 part 2 (aka. XviD/DivX) video tracks. The user muxing a file may disable it by explicitely selecting 'none' as the compression scheme for such a track.

If your player has difficulties playing such files then it is a bug in that player or in the demuxer but not in mkvmerge. This feature has been part of the Matroska specification since more than six years, and there's no excuse for refusing to add support for it

The proper solution is to ask the vendor of your player to support this feature. A temporary solution is to re-mux such files turning off extra compression for all tracks
.
Gezien de laatste opmerking zou het aan de software in de CFULLHDMAi moeten liggen. Vroeger hadden we Dennis om dit soort dingen op te lossen. Wie gaat dat nu doen? :?

Overigens wordt in andere forums melding gemaakt dat meer mediaplayers moeite hebben met nieuwere MKV's (waaronder o.a. ook PS3's). De oplossing is remuxen met MKVtoolnix. Ik heb een handleiding gemaakt voor versie 4.1.0
Laad het MKV bestand in via Input --> Add
Selecteer de audio track
Stel onder 'General Track Options' de 'Language' in. Dit is meestal 'Eng (English)'
Klik op 'Extra Options'
Kies onder 'Compression' voor 'None'
Laat de rest ongewijzigd en klik op 'Start Muxing'
Zodra het bestand klaar is heb je weer geluid :*)

[ Voor 91% gewijzigd door Hotzenwalder op 19-07-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
Ja HO ES EFFE!!

dat moeten we niet hebben natuurlijk... Moet zeggen dat ik al een poosje geen MKV meer gedownload heb, uberhaupt weinig gedownload sinds het tv seizoen opgehouden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Mensen die hier last van hebben zullen nu zelf een bericht moeten sturen met deze informatie naar Conceptronic. Denk dus niet dat een ander het wel doet, doe het zelf ook... Kleine moeite en groot plezier voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik had gisteravond al een bericht gestuurd aan de support van Conceptronic. Nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Hotzenwalder schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:43:
Hebben meer mensen het probleem dat MKV's zonder geluid afspelen op de CFULLHDMAi. Ik heb er sinds begin juli last van en het blijkt met mkvmerge 4.1.0 te maken te hebben.

[...]

Gezien de laatste opmerking zou het aan de software in de CFULLHDMAi moeten liggen. Vroeger hadden we Dennis om dit soort dingen op te lossen. Wie gaat dat nu doen? :?
Vast en zeker iemand anders .. ;-)

daarnaast: is er een sample mkv beschikbaar van een paar MB waar het probleem zichtbaar wordt? Ben het nog niet zelf tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Onderstaande sample speelt op mijn CFULLHDMAi af zonder geluid
http://rapidshare.com/fil...sample.no.sound.issue.mkv

Nadat ik de sample met MKVmerge 4.1.0 had gefixed (Compression: None kiezen onder de opties van de audiotrack) had ik weer geluid.
Format : Matroska
File size : 64.6 MiB
Duration : 1mn 7s
Overall bit rate : 8 061 Kbps
Encoded date : UTC 2010-07-10 09:01:35
Writing application : mkvmerge v4.1.1 ('Bouncin' Back') built on Jul 3 2010 22:54:08
Writing library : libebml v1.0.0 + libmatroska v1.0.0

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@4.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 6 391 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 544 pixels
Display aspect ratio : 2.35:1
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 8 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.383
Stream size : 51.2 MiB (79%)

Audio
ID : 3
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 510 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 24 bits
Video delay : 3ms
Stream size : 12.1 MiB (19%)

Text
ID : 2
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text

Menu
00:00:00.000 : en:00:00:00.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier precies hetzelfde probleem en na een fix van het bestand weer geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hmm.... is dus best een serieus probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Tijgert schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:56:
Hmm.... is dus best een serieus probleem...
Gaat vast en zeker wel opgelost worden (ga ik vanuit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
zeroday schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:33:
Gaat vast en zeker wel opgelost worden (ga ik vanuit).
Ah, en dat komt dan in die update die youtube support er uit gooit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

Hey.. goed dat ik hier nog even lees, had ook van de week een film gedownload (Repo Man) zonder geluid, had geen zin om er verder naar te kijken dus de Divx maar gedownload. Hoop dat het snel gefixxed wordt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Allemaal een case openen bij Conceptronic lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:27:
Allemaal een case openen bij Conceptronic lijkt me.
Dat is een optie, maar ik kan je vertellen dat ze meelezen en er al mee aan het werk zijn geslagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:25:
[...]
Dat is een optie, maar ik kan je vertellen dat ze meelezen en er al mee aan het werk zijn geslagen. ;)
Spreken we hier van een nieuwe 'Dennis' op het forum? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Hotzenwalder schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:55:
[...]
Spreken we hier van een nieuwe 'Dennis' op het forum? ;)
There can only be one ..
ik kan dan wel weg zijn, maar ik heb nog geregeld contact met ze.
dus ook dit probleem was snel doorgestuurd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
En er is er dus ook maar één :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
zeroday schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:55:
There can only be one ..
ik kan dan wel weg zijn, maar ik heb nog geregeld contact met ze.
dus ook dit probleem was snel doorgestuurd,
Als je een meisje was, zou ik je kussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb tot op heden alle HD content succesvol gestreamd van mijn PC naar de CFULLHDMA. Nu heb ik sinds gisteren een NAS (Readynas DUO) en ben ik bezig met de inrichting hiervan. Streamen van muziek gaat prima, maar van HD content: drama! Eerste seconde gaat goed, daarna staat de boel zo goed als stil en heb ik geen geluid meer. Het betreft Sony demo content die via mijn pc over mijn 100mbit netwerk prima streamt.

NAS staat op 100mbit full duplex. Fixed ip adres. Conceptronic zag NAS direct. Streamen: een continue grote hapering. Heb ook een samba share connectie op de CFULLHDMA gedefinieerd, maar resultaat was gelijk: naatje dus.

Iemand ervaring met deze problematiek? Iemand toevallig een Readynas aan zijn streamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
gysman11 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:17:
Ik heb tot op heden alle HD content succesvol gestreamd van mijn PC naar de CFULLHDMA. Nu heb ik sinds gisteren een NAS (Readynas DUO) en ben ik bezig met de inrichting hiervan. Streamen van muziek gaat prima, maar van HD content: drama! Eerste seconde gaat goed, daarna staat de boel zo goed als stil en heb ik geen geluid meer. Het betreft Sony demo content die via mijn pc over mijn 100mbit netwerk prima streamt.

NAS staat op 100mbit full duplex. Fixed ip adres. Conceptronic zag NAS direct. Streamen: een continue grote hapering. Heb ook een samba share connectie op de CFULLHDMA gedefinieerd, maar resultaat was gelijk: naatje dus.

Iemand ervaring met deze problematiek? Iemand toevallig een Readynas aan zijn streamer?
misschien eens van die full duplex afhalen ..
gewoon auto zetten en kijken wat ie doet (als dat kan)\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
zeroday for president (maar dat wisten we al he...) Levert zelfs support op NETGEAR produkten!

Problem solved, auto negociate did the trick. Geen idee waarom...Zou 100 FULL dup. niet gewoon ook moeten werken? :confused:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe firmware beschikbaar. 1.24.07.10 . Geen idee wat er veranderd is, niets over kunnen vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:35:
Er is een nieuwe firmware beschikbaar. 1.24.07.10 . Geen idee wat er veranderd is, niets over kunnen vinden. Iemand?
Geen idee, ik zie deze nu ook via de internet upgrade.
Ik kan je wel verklappen dat die MKV fix er nog niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Rara wat zou er dan gefixt (of gesloopt) zijn. Iemand die hem al heeft draaien en meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb hem net geüpdatet en de interface voelt 'sneller' aan. Ook gaat vooruit en achteruit spoelen soepeler.

AMD TB 1200 | Cooler Master voor 1400 | Asus A7V266 | maxtor 40.9GB 7200 rpm ATA 133 | Quantum 6.1 GB 4500 ATA 66 | asus V7100 geforce 2 MX400 + TV | 256 DDR MB intern | SB live 5.1 | Lite-on 12x10x32 | Philips dvdrom 12x40 | Sony Trinitron 17" |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Wordt even HELEMAAL gek van mijn CFULLHDMA hier. 2 vragen

- Ik heb een usb schijf aangesloten maar mijn cfullhdma ziet deze niet? Als ik ga naar mijn media vind hij alleen mijn andere pc waar ook films op staan maar niet de usb disk. Moet ik deze via een andere manier benaderen?

- Als ik mijn Apple Mac mini opzoek waar ook films op staan, dan vind mijn CFULLHDMA mijn Mac Mini en wel de gedeelde map waar mijn films in staan, maar zodra ik deze open gebeurd er niks? Ik zie dus niet de subfolders in de gedeelde map. Het moet dan volgens mij ergens een instelling zijn maar wellicht kan iemand mij op weg helpen? Krijg een foutmelding 407 als ik de betreffende map wil openen?

[ Voor 4% gewijzigd door krizzziz op 25-07-2010 10:59 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:44
Hotzenwalder schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:18:
Rara wat zou er dan gefixt (of gesloopt) zijn. Iemand die hem al heeft draaien en meer weet?
youtube is er nu ook uitgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze staan nu ook op de website ter download, met de volgende release notes:

v1.24.07.10 July 23, 2010
Fixed:
- Subtitle delay time issue
- Internet Radio gives no sound after 10~30 minutes
- Hang issues on some DVD
- Hang issues on some AVI with OGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door sailsoft5 op 26-07-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Volgens Conceptronic zit in deze versie ook de fix voor MKVMerge 4.1.0.
Ik zal vanavond mijn sample eens erop loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hotzenwalder schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:27:
Volgens Conceptronic zit in deze versie ook de fix voor MKVMerge 4.1.0.
Ik zal vanavond mijn sample eens erop loslaten.
Als we Zeroday mogen geloven nog niet, zeroday in "Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervar..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Nou... 'hearing is believing' enne... ik hoor nog steeds niets, dus de informatie die ik van Conceptronic kreeg is onjuist of mijn geluidsinstellingen zijn onjuist, maar daar is nooit wat aan veranderd en toen speelde ook alles af met geluid. Reply gezonden... wachten op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:58:
Nou... 'hearing is believing' enne... ik hoor nog steeds niets, dus de informatie die ik van Conceptronic kreeg is onjuist of mijn geluidsinstellingen zijn onjuist, maar daar is nooit wat aan veranderd en toen speelde ook alles af met geluid. Reply gezonden... wachten op antwoord.
Ik heb helaas ook geen geluid meer bij MKV :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Er wordt gewerkt aan een nieuwe firmware waarin het probleem hopelijk wel verholpen is.
Komt beschikbaar via de internetupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen hoe ik handmatig een Samba share van mijn NAS kan toevoegen aan de CFULLHDMAi? De NAS zit in het 10.0.0.x segment en de CFULLHDMAi in het 192.168.0.x -segment. Bij het automatisch zoeken van shares wordt de share van de NAS natuurlijk niet gevonden (hoewel er een vrije doorgang tussen beide segmenten bestaat).
Ik zou dus graag de share //10.0.0.3/share handmatig willen toevoegen aan de CFH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Je kan dus vanaf je NAS de CFULLHDMAi pingen?
Misschien een idee om ze in hetzelfde segment te plaatsen?
Bestaat er een routering naar de segmenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide segmenten zijn gescheiden door een router (helaas is dit nodig).
De samba-poorten zijn geopend. Tussen een gewone Windows-computer (in het 192.168-segment) en de NAS werkt alles prima. Wederzijds zijn de shares te benaderen.
Ik wil uiteindelijk naar één segment, maar dat zit er nu nog even niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:57:
Kan iemand me vertellen hoe ik handmatig een Samba share van mijn NAS kan toevoegen aan de CFULLHDMAi? De NAS zit in het 10.0.0.x segment en de CFULLHDMAi in het 192.168.0.x -segment. Bij het automatisch zoeken van shares wordt de share van de NAS natuurlijk niet gevonden (hoewel er een vrije doorgang tussen beide segmenten bestaat).
Ik zou dus graag de share //10.0.0.3/share handmatig willen toevoegen aan de CFH.
Ik weet niet wat voor een NAS jij hebt maar als je de guest user inschakelt en deze voldoende rechten geeft om dingen te kunnen afspelen dan ben je er al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik heb dus ditzelfde probleem dat mkv ineens geen geluid meer geeft bij sommige bestanden, en ik heb versie 1.24.07.10.

volgens mij komt dit omdat sommige mkv bestanden meerdere audio vormen meeleveren, (bijvoorbeeld DD5.1 op AC3, dd2.0 stereo), en dan heeft de speler problemen met kiezen ofzo.

als je met bijvoorbeeld Handbrake andere audiosporen eruit donderd doet hij het wel...

En de subtitle delay is inderdaad gefixed, dat is wel een verademing. nu onthoudt hij de delay. vorige firmwares sprong hij steeds weer naar 0 als je opnieuw een delay wilde aanpassen.

nou maar even wachten op een nieuwe firmware dan maar.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:16:
[...]

Ik weet niet wat voor een NAS jij hebt maar als je de guest user inschakelt en deze voldoende rechten geeft om dingen te kunnen afspelen dan ben je er al :)
Nee, dat is het probleem niet. Het zit hem niet in de shares, maar in het feit, dat de CHD het 10.0.x.x-segment niet afzoekt om te kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niets bekend over een update voor de geluidsproblemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 07:53:
nog niets bekend over een update voor de geluidsproblemen ?
Helaas niet, behalve dat het iets lastiger is dan verwacht. Maar er wordt aan gewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Welke firmware raden jullie nu aan, ik zit op een vrij oude. Wat is tot nu toe de meest bruikbare? Want als ik de laatste berichten hier lees wordt ik niet echt vrolijk van de hele ontwikkeling van het apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
jvalks schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 09:08:
Welke firmware raden jullie nu aan, ik zit op een vrij oude. Wat is tot nu toe de meest bruikbare? Want als ik de laatste berichten hier lees wordt ik niet echt vrolijk van de hele ontwikkeling van het apparaat...
hoezo hele ontwikkeling?

definieer "een vrij oude" en definieer voor jezelf even de vraag; wat werkt er nu voor mij niet goed? en wat was / is de reden dat je "een vrij oude" gebruikt of bent blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
zeroday schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:28:
[...]

hoezo hele ontwikkeling?

definieer "een vrij oude" en definieer voor jezelf even de vraag; wat werkt er nu voor mij niet goed? en wat was / is de reden dat je "een vrij oude" gebruikt of bent blijven gebruiken.
Ok, ik heb het iets te scherp geformuleerd. Met ontwikkeling bedoelde ik meer de laatste ontwikkelingen omtrent de firmwares, dat er vaak meer problemen ontstonden dan opgelost werden.

De reden dat ik op een oudere firmware ben blijven zitten is dat voor mijn gevoel het nu redelijk stabiel werkt. Ik liep echter wel tegen een probleem aan met AVCHD bestanden.. inmiddels heb ik toch de speler geupdate naar de laatste firmware en hiermee is mijn probleem gelukkig wel opgelost... vanavond ga ik wat meer testen met 'probleem' bestanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ga ik elke keer weer terug naar firmware 1.21.01.10 Dit is ook de laatste versie waar geen pijltje in beeld blijft staan bij het afspelen van een slideshow van foto's. Verder vindt ik de nieuwere firmware's minder stabiel, lopen vaker vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Het lijkt wel of met elke nieuwe versie van MKVMerge de CfullHDMAi minder en minder afspeelt. Vandaag weet twee files die niet afspelen en ook niet te fixen zijn. Nog even en ik ga uitwijken naar een andere mediaplayer. Enig zicht op de nieuwe firmware?

[edit]
Was het eerst alleen beeld zonder geluid, nu stuit ik op files die het helemaal niet doen. Gemaakt met MKVmerge 4.2.0 :X

[ Voor 20% gewijzigd door Hotzenwalder op 11-08-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
Voorbeelden ?

• RoRoo
Hotzenwalder schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:56:
Het lijkt wel of met elke nieuwe versie van MKVMerge de CfullHDMAi minder en minder afspeelt. Vandaag weet twee files die niet afspelen en ook niet te fixen zijn. Nog even en ik ga uitwijken naar een andere mediaplayer. Enig zicht op de nieuwe firmware?

[edit]
Was het eerst alleen beeld zonder geluid, nu stuit ik op files die het helemaal niet doen. Gemaakt met MKVmerge 4.2.0 :X
Hmm ik ben het nog niet tegengekomen. Draai ook nog niet op de allerlaatste firmware.. Heb er persoonlijk nog geen haast mee.
totdat de tv shows weer gaan lopen en die het niet doen :|

• Hotzenwalder
Zit nu niet thuis, dus 100% zeker weet ik het niet
http://tiny.cc/zfd7l

Andere link. Geen geluid en ook niet te fixen door mij
http://tiny.cc/9kdgn

Ik vrees met grote vrezen voor het nieuwe TV seizoen waarbij waarschijnlijk het merendeel met MKVMerge 4.1 of hoger is gemaakt. Als er dan geen fix is kan het apparaat als waardeloos worden beschouwd en ga ik hem maar terugsturen.

Kleine sample, geen geluid (wel te fixen)
http://rapidshare.com/fil...sample.no.sound.issue.mkv

[ Voor 31% gewijzigd door Hotzenwalder op 12-08-2010 10:28 ]

• sailsoft5
2e link is een xvid die gewoon werkt.

Van de 1e link de eerste paar minuten gedownload. Die speelt inderdaad helemaal niet af.
Alleen een zwart beeld en meer niet.

Vervolgens met MKVmerge 4.1.1 de compressie van audio stream op none gezet en de eerste 4 minuten omgezet. En nu werkt zowel beeld als geluid weer prima op de CFULLHDMA.
Uitgevoerd volgens de door jou beschreven procedure 2 pagina's terug.

Niet ideaal, maar tot het gefixed is, is hier mee te leven.

[ Voor 82% gewijzigd door sailsoft5 op 12-08-2010 12:40 ]

• Hotzenwalder
Ik ga vanavond weer eens tijd besteden aan het proberen te fixen van niet werkende MKV's. Als ze allemaal te fixen zijn is het tot er een fix is overbrugbaar. De 2e link was niet goed, maar aangezien de eerste link al het probleem heeft aangetoond is de 2e link niet meer van toepassing. Ik zal thuis nog eens kijken welke versie van link 1 ik heb staan.

[EDIT]
Link 1 gemuxed met MKVMerge 4.2.0
Wel geluid, nog steeds geen beeld.

Link 1 gemuxed met MKVMerge 4.1.1
Geluid en beeld zijn in orde

Blijkbaar is er in MKVMerge 4.2.0 weer een wijziging doorgevoerd die de CFULLHDMAi niet begrijpt.

Op de Matroska site is een tool beschikbaar genaamd MKClean. Als je die download en uitpakt zit er een bestandje mkWDclean.exe in. Sleep je 'kapotte' MKV naar mkWDclean en je MKV wordt gefixed voor mediaspelers die nog niet kunnen omgaan met o.a. Header Removal Compression. Heb hem getest met link 1 en het werkt!

Link: http://www.matroska.org/downloads/mkclean.html

[ Voor 46% gewijzigd door Hotzenwalder op 12-08-2010 19:23 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste