Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik heb nooit H :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 13:12
hmm ik heb geen nederlandse taal om mijn rom zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nee he, ik heb met mijn vodafone ook nog nooit een H gezien op android...
Terwijl ik met dezelfde simkaart in een Windows Mobile toestel wel een H tezien krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 19:26

nielsvv

100% Afol

Voor wat staat die H dan? Hdspa?

Bij mij switcht hij vaak tussen G en H en heel soms eens 3G.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
G is GPRS en 3G is UMTS als ik me niet vergis. Ik heb meestal 3G en soms G, nog nooit H gezien :P Maar als het goed is is dat HSDPA

maar weet iemand nu de snelheden, ik zie door de bomen het bos niet meer :P

gprs is iets van 60 kb en umts iets van 6,2 Mbit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Weet iemand hoe ik kan instellen dat meldingen, zoals bv sms, om een bepaalde tijd terug lawaai maakt? Nu krijg ik soms een sms en heb ik het niet gehoord of gevoeld en dan krijg ik nooit geen melding meer, deze blijft er gewoon staan.

Kan ik ergens instellen dat hij dus bv om de 10min lawaai maakt als de melding nog niet gelezen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 13:28
Brad Pitt schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:11:
Ik denk echter dat hij bedoelt dat je sowieso iets voelt, niet alleen bij het toetsenbord... Correct me if I'm wrong.
Dat is wat ik bedoel ja, is daar een programma voor?
Bij de samsung star is het namelijk al standaard, wat ik erg fijn vond.

[ Voor 11% gewijzigd door roberto652 op 27-07-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
"Mixed Call" _is_ een programma, check die link van HammerT maar

[ Voor 6% gewijzigd door JarlSX op 27-07-2009 22:38 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:26
JarlSX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:37:
"Mixed Call" _is_ een programma, check die link van HammerT maar
Die heeft echter niets te maken met wat Roberto652 bedoelt he... Maar goed ;)

Roberto652: nee kan niet, althans, nog niets gevonden wat doet dat jij bedoelt... Zou het ook wel willen namelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 28-07-2009 01:06 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nielsvv schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:59:
Weet er inmiddels iemand hoe ik mappen kan maken in mijn menu en dus niet op mijn today scherm?
Met de 3.6.8.1/Palm1.7 Rom heb je mogelijk tot mappen maken in de applicatie-lijst. Je maakt bijvoorbeeld een mapje aan met de naam Tweakers, ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/tweakers.png

Vervolgens geef je aan welke apps daarin moeten staan en klik je er op zie je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/tweakers2.png

Ik denk dat dat wel is dat je zoekt. Dit is allemaal wel nog experimenteel maar werkt prima. Ook kun je apps hiden uit je app-lijst en het aantal Home-screens verhogen tot bijv. 10. Dat laatste is iets minder zinvol maar de eerste twee dingen kunnen best handig zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 28-07-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
@Brad Pitt: my bad :)

overigens, mochten er mensen zijn die perse een 288mb versie van de Magic willen, dan moet je er een uit het buitenland halen. heb er nu een besteld via ebay.

[ Voor 3% gewijzigd door JarlSX op 28-07-2009 15:55 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo magic gebruikers, het volgende ik zie mijn memory geheugen steeds verder afnemen. staat nu 187/295. Als ik eens een applicatie er op gezet hebt er weer af haalt lijkt het er op dat er een beetje achter blijft op het systeem. Is hier een programma voor om het geheugen op te schonen? b.v. ccleaner voor de pc. Verder een fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kan ook komen door bepaalde instellingen en cache-gegevens die worden opgeslagen. Zou daar niet te erg wakker van liggen, er blijft toch voldoende over? Een Ccleaner-achtig programma ken ik niet voor Android.

En anders installeer je een custom Rom en maak je een tweede partitie aan op je SD-card zodat dáár de apps op worden geïnstalleerd. Appmanager geeft hier nu 286MB vrij geheugen aan van de 295MB, en da's met alle apps er op. Niet dat het verschil maakt en drastisch sneller is hoor, maar goed ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 29-07-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

Brad, heb jij nu die 3.6.8.1/Palm1.7? Is die écht aan te raden? Wat is de laatste stand van zaken? Ik wil eigenlijk ook wel 'n mooi theme, die Ion R4 kan ik nog steeds wel waarderen om de snelheid, of is dat ondertussen bij die 3.6.8.1 ook prima voor elkaar?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mja, ik vind de snelheid "prima". Draai al zo'n tijd geen R4 meer dat ik dat niet meer weet. Ik dénk dat die wel sneller zal zijn, al is het marginaal.

Op zich openen alle apps die ik gebruik gewoon best wel snel, alles loopt lekker, stabiel, multitouch, meer iconen naast elkaar in je app-list, roteerbaar Home-screen. Zijn natuurlijk voornamelijk hacks, die inderdaad misschien de snelheid (ietsjes) negatief beïnvloeden. Qua gebruik en looks echter ga ik nooit meer terug.

Op zich toch geen probleem om "even" deze 3.6.8.1 te testen? Is het niks ga je weer terug! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 29-07-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:17:
Mja, ik vind de snelheid "prima". Draai al zo'n tijd geen R4 meer dat ik dat niet meer weet. Ik dénk dat die wel sneller zal zijn, al is het marginaal.

Op zich openen alle apps die ik gebruik gewoon best wel snel, alles loopt lekker, stabiel, multitouch, meer iconen naast elkaar in je app-list, roteerbaar Home-screen. Zijn natuurlijk voornamelijk hacks, die inderdaad misschien de snelheid (ietsjes) negatief beïnvloeden. Qua gebruik en looks echter ga ik nooit meer terug.

Op zich toch geen probleem om "even" deze 3.6.8.1 te testen? Is het niks ga je weer terug! :P
Ik ga het proberen. The very obvious: waar heb jij die gevonden? Die standaard site http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=493?

Edit: nevermind. Het is http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=535472. Daar staat 3.9.1 op. Ga ik zo proberen. Jij al ervaring?

[ Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 29-07-2009 14:56 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:49:
[...]
Daar staat 3.9.1 op. Ga ik zo proberen. Jij al ervaring?
Yes, die is kut :P Okay heel flauw, maar ook door schade en schande wijs geworden ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Laatst online: 24-07-2017
Wie is er recent in het buitenland geweest, en wat zijn de ervaringen met de Magic in europa of waar dan ook buiten Nederland.
Tips zijn uiteraard welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tanakiam schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:48:
Wie is er recent in het buitenland geweest, en wat zijn de ervaringen met de Magic in europa of waar dan ook buiten Nederland.
Ben er pas mee in België geweest, meegereden met een vriend om zijn derde iPhone op te halen (heeft ondertussen zijn vierde ( :X )). Wat wil je weten? Vlak voor de grens via APNdroid alle dataverkeer uitgezet, paar SMSjes ontvangen en verstuurd, beetje via open Wifi zitten internetten. Bleef het gewoon doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms even met apndroid het internet weer aangezet. Mailen, internet, maps, navigatie -> 77e aan roaming data kosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 08:53

MethinX

't is wat!

Ik heb ondekt dat ik soms gewoon datavekeer had, terwijl gegevensservices bij roaming uitgeschakeld stond! Het schijnt zo te zijn dat als je ff geen gsm verbinding hebt, je ook niet roaming bent (logisch), en je dan dus WEL dataverkeer kunt hebbben. Ik had iets van 8 euro datakosten in 2 dagen op die manier.

Let er dus op dat je altijd APNDroid gebruikt om je verbinding uit te zetten!

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:47
Brad Pitt schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:20:
[...]

Yes, die is kut :P Okay heel flauw, maar ook door schade en schande wijs geworden ja ;)
Ik heb geprobeerd om 3.6.8.1 te draaien maar daar deed Wifi het helaas niet. Weet niet hoe dat komt, daarom probeer ik nu 3.9.1 uit! Kijken of die bevalt! Kan jullie vertellen dat ik hem meteen eraf gehaald heb.. enige gave ervan was dat er Multitouch op zat en Apps2SD, maar verder niks.. Wifi werkte ook niet..

[ Voor 17% gewijzigd door DaJohn op 29-07-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaJohn schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:10:
Ik heb geprobeerd om 3.6.8.1 te draaien maar daar deed Wifi het helaas niet. Weet niet hoe dat komt, daarom probeer ik nu 3.9.1 uit! Kijken of die bevalt!
Hmmm, volg anders ook even dit forum eventueel he... Misschien boeiend, zeker vanaf pagina 8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:47
Brad Pitt schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:33:
[...]

Hmmm, volg anders ook even dit forum eventueel he... Misschien boeiend, zeker vanaf pagina 8...
Hmmm, sweeeeet!! Ik ga hem nu downloaden en kijken of het toch beter is (lees: Wifi werkt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaJohn schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:46:
Hmmm, sweeeeet!! Ik ga hem nu downloaden en kijken of het toch beter is (lees: Wifi werkt..)
Wifi doet het prima, trust me ;) Beter is subjectief natuurlijk, maar deze Rom "is" erg okay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:52:
[...]

Wifi doet het prima, trust me ;) Beter is subjectief natuurlijk, maar deze Rom "is" erg okay :P
Inderdaad.
ENIGE wat ik met die ROM heb is dat heel soms de Search-knop niet meer werkt (in geen enkele app). Dan moet ik een tijdje wachten of herstarten.

Verder gave ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:55:
ENIGE wat ik met die ROM heb is dat heel soms de Search-knop niet meer werkt (in geen enkele app). Dan moet ik een tijdje wachten of herstarten.
Ow wat vaag, nog nooit gehad! Wel dat je soms eventjes moet wachten op je keyboard, die zal dan wel moeten worden ingeladen of zo, maar dat duurt dan een seconde of zo. Typisch! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:52
ff vraagje over het geheugen: ik heb de white vodafone versie en er staat beschikbare ruimte 253 mb.
De vodafone versie had toch maar 192mb ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
heeft iemand hier trouwens ook problemen met syncroniseren met gmail?
ik heb 2 emal accounts ngeteld en deze zouden elke 5 minuten moeten syncen maar dit werkt vaak niet. soms lijkt het apparaat uren niet te syncen, als ik dan handmatig sync komt er wel ineens van alles binnen.

ik heb dit met de originele rom, met de ion4 en met de palm1.6 gehad.

o ja vandaag ook tethering geprobeerd, krijg prima verbinding maar geen data, als ik in het log kijk van de tehring app, geeft hij wel een foutmelding?? kan het zo zijn dat deze alleen voor de g1 werkt?
ik gebruik die van de marketplace, iets met keep android open, die dan een link geeft naar de tehtering app.

[ Voor 30% gewijzigd door libero op 30-07-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

libero schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:53:
heeft iemand hier trouwens ook problemen met syncroniseren met gmail?
ik heb 2 emal accounts ngeteld en deze zouden elke 5 minuten moeten syncen maar dit werkt vaak niet. soms lijkt het apparaat uren niet te syncen, als ik dan handmatig sync komt er wel ineens van alles binnen.
Staat alles aangevinkt onder settings -> sync ? Lijkt me iets dat als je misschien op je computer al geopend hebt, dat hij dan niet synct bij jou misschien --> omdat ze niet meer unread zijn, en pas met de latere sync meekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:01:
[...]

Staat alles aangevinkt onder settings -> sync ? Lijkt me iets dat als je misschien op je computer al geopend hebt, dat hij dan niet synct bij jou misschien --> omdat ze niet meer unread zijn, en pas met de latere sync meekomen?
ja staat allemaal aan, misscihen komt het omdat ik 2 gmail accounts heb, de ene heb ik ingesteld via gmail de ander via Email. die via gmail staat lijkt het wel beter te doen. de gmail account die via email staat ingesteld heeft de meeste (misscihen wel alle) problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 07-10 08:59

Wiebbe

<none />

Brad Pitt schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:28:
[...]

Met de 3.6.8.1/Palm1.7 Rom heb je mogelijk tot mappen maken in de applicatie-lijst. Je maakt bijvoorbeeld een mapje aan met de naam Tweakers, ziet er dan zo uit:

[afbeelding]

Vervolgens geef je aan welke apps daarin moeten staan en klik je er op zie je zoiets:

[afbeelding]

Ik denk dat dat wel is dat je zoekt. Dit is allemaal wel nog experimenteel maar werkt prima. Ook kun je apps hiden uit je app-lijst en het aantal Home-screens verhogen tot bijv. 10. Dat laatste is iets minder zinvol maar de eerste twee dingen kunnen best handig zijn.
Dit is mogelijk in elke rom door het zelf te installeren!

Lees dit maar eens:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=540880

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wiebbe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:58:
Dit is mogelijk in elke rom door het zelf te installeren!
Nice!! Goeie tip, thanks! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
Ik heb co-pilot gedownload, maar vnd hem toch een beetje aan de trage kant. Ik ben bijvoorbeeld als een bocht voorbij, en hij moet nog beginnen met draaien.
Misschien ligt het ook wel aan de 3d map, dat de magic de rekenwerk niet goed aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roberto652 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:40:
Ik heb co-pilot gedownload, maar vnd hem toch een beetje aan de trage kant. Ik ben bijvoorbeeld als een bocht voorbij, en hij moet nog beginnen met draaien.
Misschien ligt het ook wel aan de 3d map, dat de magic de rekenwerk niet goed aankan.
Kijk ook naar:

- Wise-pilot (heel duur geloof ik),
- Nav4all,
- Telenav,
- AndNav2
- Destinator 9.

Maar Co-pilot is atm de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
Ik zocht een offline-navigatie, maar voor de meeste heb je toch internet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu echt een speedy hero rom draaien op mijn magic!
8gb sdhc class 6 kaartje heb ik 3 partities op gemaakt inc swap part en dat werkt echt lekker rap.
als leeftijd van kaartje verminderd door swappen maakt mij niets uit.
Flash in de browser werkt prima, tis nog wel beperkt maar werkt wel :)

wat ook ideaal is, nandroid. super. heb custom boot geflashed waar de recovery in zit. nooit meer bricken:)

Based on T-Mobile UK System Dump 1.76.110.6
Kernel 2.6.29 with CompCache

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/53k5z5.png

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:03:
8gb sdhc class 6 kaartje heb ik 3 partities op gemaakt inc swap part en dat werkt echt lekker rap.
Voor nú :P Ben toch wel benieuwd, dus ga tóch maar weer deze Hero Rom proberen, al vind ik de hele Hero UI niets dus zal sowieso voor korte duur zijn. Ben gewoon benieuwd of het herladen van Rosie hier echt weg is 8)

[Edit] Impressed! Dit is inderdaad wel dé Hero Rom so far! Nog geen Rosie-reload gehad, ongelooflijk! _/-\o_
[Edit2] En weer terug naar Cyanogen 3.6.8.1. Toch stukken sneller en álles werkt daar op ;)

Moet eigenlijk wel hier besproken worden, denk ik...

[ Voor 58% gewijzigd door Brad Pitt op 31-07-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 13:27

Airpower

Feel the Power!

Dubbelposten stellen we niet op prijs.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 01-08-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai, heb sinds gisteren mn HTC Magic, wat een gewedlig apparaat. Ik kom alleen nog niet uit met T9. Ik heb Better Keyboards geinstalleerd maar t werkt volgens mij niet.

Ik ben gewend dat als ik de cijfers: 5,2 en 6 indruk het woordje 'kan' verschijnt

Wat ik nu krijg is het woordje 'jam' wat gewoon de eerste karakters zijn van de onderliggende cijfer toetsen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 08:13:
Ik ben gewend dat als ik de cijfers: 5,2 en 6 indruk het woordje 'kan' verschijnt

Wat ik nu krijg is het woordje 'jam' wat gewoon de eerste karakters zijn van de onderliggende cijfer toetsen. Iemand tips?
Heb je helemaal "links" wel XT9 aangezet dan? Als ik 5 2 6 intoets met die optie aan krijg ik dit...:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/xt9.png

Lijkt me goed genoeg werken zo ;) In landscape-mode verandert het weer in normaal Qwerty, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Iemand enig idee wat de mms-instellingen zijn van hi? Zodra ik een proxy instel dan verstuurt het toestel nog steeds geen mms, op dat moment wordt de 3g verbinding wel actief. Het overnemen van de settings van mijn n82 biedt geen soelaas gezien je geen apart mms-accesspoint kunt hebben.
edit:

het versturen van berichten gaat nu wel goed, echter bij het ontvangen krijg ik het bericht niet binnen maar een sms van 1667 dat er een mms voor mij klaar staat?

[ Voor 23% gewijzigd door Alternativ op 01-08-2009 11:30 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 10:27:
[...]

Heb je helemaal "links" wel XT9 aangezet dan? Als ik 5 2 6 intoets met die optie aan krijg ik dit...:

[afbeelding]

Lijkt me goed genoeg werken zo ;) In landscape-mode verandert het weer in normaal Qwerty, dat wel.
Hij heeft 'm net gekocht dus ik denk dat ie de standaardkeyboard heeft. Geen idee hoe BetterKeyboard eruit ziet. Maar hij moet dit downloaden en installeren via Astro. Is de HTC Keyboard die ook op Hero staat en die jij in die afbeelding laat zien. Je kunt hem installeren zonder root. Heb ik ook gedaan en is stukken beter.

Hier downloaden.. op sdcard gooien.. installeren via astro of een andere filemanager.. in instellingen (locatie en tekst?) de nieuwe keyboard activeren.. naar ergens gaan waar je het toetsenbord nodig hebt (nieuw bericht).. de knop linksonder inhouden (123? staat daar volgens mij).. dan die nieuwe kiezen en wellicht instellingen veranderen (Nederlands staat er eerst niet bij, alleen Engels) .. telefoon opnieuw opstarten zodat je automatisch Nederlands hebt (Nederlands staat er dan nog niet tussen bij de instellingen maar je hoeft er ook niks voor te doen.. hij staat dan op Nederlands omdat dat je telefoontaal is, hij moet gewoon NIET op Engels staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

txs! werkt perfect, alleen jammer dat bij google zoeken het xt9 stuk niet werkt, alleen maar in de berichten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Laatst online: 21-11-2023
Weet er iemand hoe je apns kan uitzetten want nu blijf Ik steeds verbonden via edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Gebruik een app genaamd APNdroid ;-)
Droned schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:54:
Weet er iemand hoe je apns kan uitzetten want nu blijf Ik steeds verbonden via edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
...

[ Voor 133% gewijzigd door adgjm op 02-08-2009 18:03 . Reden: onnodige vraag -> Antwoord zelf uitgevonden na wat langer zoeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:09:
Kan ook komen door bepaalde instellingen en cache-gegevens die worden opgeslagen. Zou daar niet te erg wakker van liggen, er blijft toch voldoende over? Een Ccleaner-achtig programma ken ik niet voor Android.

En anders installeer je een custom Rom en maak je een tweede partitie aan op je SD-card zodat dáár de apps op worden geïnstalleerd. Appmanager geeft hier nu 286MB vrij geheugen aan van de 295MB, en da's met alle apps er op. Niet dat het verschil maakt en drastisch sneller is hoor, maar goed ;)
Ik heb het gevonden, bij toepassingen beheer, daar kan je het cache geheugen van ieder geinstaleerd programma leeg maken

Trouwens wat een geweldig toestel, gisteren wezen fietsen rond kinderdijk samen met een vriend in bezit van een iphone. My tracks gebruikt en kon zo zien waar we zaten, en welke route we moesten fietsen geen probleem, maar met de iphone (tmobile) geen bereik en erg traag en kon ook niet zien waar we waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben enorm aan het klooien met het syncen van outlook met mn HTC Magic. Ik wil graag dat dat automatisch gaat.

Er is een applicatie vanuit Google om de Calendar te syncen, dat werkt, maakt mn Outlook erg traag heb ik t idee maar alla. Nu wil ik nog eerst nog mn contacten tevens automatisch gesynd hebben. Via manuale import is al gelukt.

Heb trial versie van Companion Link gedownload. Maar die schijnt weer samen te moeten werken met weer een apart programmatje genaamd Google Sync dat weer niet op HTV Magic schijnt te werken. Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:12:
Ik ben enorm aan het klooien met het syncen van outlook met mn HTC Magic. Ik wil graag dat dat automatisch gaat.

Er is een applicatie vanuit Google om de Calendar te syncen, dat werkt, maakt mn Outlook erg traag heb ik t idee maar alla. Nu wil ik nog eerst nog mn contacten tevens automatisch gesynd hebben. Via manuale import is al gelukt.

Heb trial versie van Companion Link gedownload. Maar die schijnt weer samen te moeten werken met weer een apart programmatje genaamd Google Sync dat weer niet op HTV Magic schijnt te werken. Heeft iemand een suggestie?
Ik weet dat het niet je vraag beantwoord, maar heb je er al 's over gedacht om over te stappen op Google Agenda? Ik deed eerst ook alles jarenlang in Outlook maar heb gelukkig overgestapt: geen seconde spijt gehad.

Maar goed, wellicht heb jij goeie redenen om aan Outlook te blijven hangen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, al mn mail en contacten hou ik erin bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:19:
Tja, al mn mail en contacten hou ik erin bij...
Ja, dat deed ik ook. :-)
Ik zal niet doordrammen, maar wellicht is het te overwegen om 1x een flinke tijdsinvestering te doen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

calendare geen problemen mee, contacts kan ik ook nog werl overeen komen, mail wordt ander verhaal, ik wil ook alles lokaal hebben voor die ene keer dat ik niet online ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:08:
calendare geen problemen mee, contacts kan ik ook nog werl overeen komen, mail wordt ander verhaal, ik wil ook alles lokaal hebben voor die ene keer dat ik niet online ben...
http://gmailblog.blogspot...n-labs-offline-gmail.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk, now we are talking! hoe zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:45:
kijk, now we are talking! hoe zijn jouw ervaringen?
Ik ben een absolute Google-fanatic, maar ik zal zo eerlijk zijn om te zeggen dat ik dit nog niet heb geprobeerd. Ik heb altijd wel (via thuis, HTC Magic of werk) internet, dus ik geef niet heel veel om "offline mail". Dat het versie 0.2 is zegt wel dat het nog niet helemaal af is, maar als ik die review in de link even snel doorkijk zie ik dat het op z'n minst doet waar het voor is. Misschien niet perfect. Maar goed, je krijgt er wel perfecte (ik blijf erbij, ik vind Android echt briljant... nothing less) synchronisatie voor terug...

Aan jou de keus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:22:
[...]

Ja, dat deed ik ook. :-)
Ik zal niet doordrammen, maar wellicht is het te overwegen om 1x een flinke tijdsinvestering te doen... 8)
Je ken gewoon je calendar/contacts in Outlook exporteren naar csv, en importeren in Google Calendar/Contacts. Geen tools voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:30
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 14:26:
[...]

Hij heeft 'm net gekocht dus ik denk dat ie de standaardkeyboard heeft. Geen idee hoe BetterKeyboard eruit ziet. Maar hij moet dit downloaden en installeren via Astro. Is de HTC Keyboard die ook op Hero staat en die jij in die afbeelding laat zien. Je kunt hem installeren zonder root. Heb ik ook gedaan en is stukken beter.

Hier downloaden.. op sdcard gooien.. installeren via astro of een andere filemanager.. in instellingen (locatie en tekst?) de nieuwe keyboard activeren.. naar ergens gaan waar je het toetsenbord nodig hebt (nieuw bericht).. de knop linksonder inhouden (123? staat daar volgens mij).. dan die nieuwe kiezen en wellicht instellingen veranderen (Nederlands staat er eerst niet bij, alleen Engels) .. telefoon opnieuw opstarten zodat je automatisch Nederlands hebt (Nederlands staat er dan nog niet tussen bij de instellingen maar je hoeft er ook niks voor te doen.. hij staat dan op Nederlands omdat dat je telefoontaal is, hij moet gewoon NIET op Engels staan).
Echt een goede tip! Kreeg het niet voor elkaar om er een andere rom op te krijgen tot nu toe.. Maar mijn hoofdreden was het toetsenbord.. Met deze methode was het gepiept in enkele minuten! BEDANKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:13
Ik heb het keyboard ook al geïnstalleerd. Voelt gewoon beter.
Wel ff om rekening mee te houden; in de Magic (Vodafone Std ROM) in de SMS client als je op "enter" drukt wordt de SMS verzonden, dat was niet met het standaard keyboard, daar kon je witregels toevoegen in SMSjes.

Thats all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

Het keyboard werkt hier ook,alleen het blijft engels :( Ook na een "reboot"

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Len schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:21:
Het keyboard werkt hier ook,alleen het blijft engels :( Ook na een "reboot"
Hij hoeft niet op NLS te staan he? Hij moet gewoon NIET op Engels staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

ok, nu staat het na een reboot op niets.. En het werkt :D thnx

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:11:
[...]

Je ken gewoon je calendar/contacts in Outlook exporteren naar csv, en importeren in Google Calendar/Contacts. Geen tools voor nodig.
dat is ook de reden dat ik gekozen heb voor dit gave gadget.
Mail ging eerst met push via mail2web (wat toen gratis exchange server was).

Nu met google werkt het zelfs beter i.c.m. de Magic en het exporteren van de gegevens van outlook naar google duurt slechts 2 min, exporteren en importeren .... klaar. alles staat netjes op je Magic

Echt een superding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Grrrr, sorry. Ik heb heel veel doorgelezen over de verschillen tussen de Magic en Hero. Maar ik kom er niet meer uit. Ik vind de Magic het mooiste en fijnste toestel op basis van de reviews, maar de Hero heeft flash-player ondersteuning en is nieuwer. Ik ga nu van een antieke N70 naar een smartphone en heb hulp nodig.

Mijn belangrijkste vragen:

1) Kan de Magic onder zijn normale Vodafone-ROM ook Flash afspelen? De Hero kan dat wel, heb ik gelezen. Ik ben niet tech genoeg om een hele ROM te vernieuwen. Dus is er een mogelijkheid voor Flash op een Magic?

2) In het algemeen: ik ben hartstikke weg van de Magic, maar de Hero zou beter zijn. Is dat ook zo? Wat is de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Jammie schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 05:07:
Grrrr, sorry. Ik heb heel veel doorgelezen over de verschillen tussen de Magic en Hero. Maar ik kom er niet meer uit. Ik vind de Magic het mooiste en fijnste toestel op basis van de reviews, maar de Hero heeft flash-player ondersteuning en is nieuwer. Ik ga nu van een antieke N70 naar een smartphone en heb hulp nodig.

Mijn belangrijkste vragen:

1) Kan de Magic onder zijn normale Vodafone-ROM ook Flash afspelen? De Hero kan dat wel, heb ik gelezen. Ik ben niet tech genoeg om een hele ROM te vernieuwen. Dus is er een mogelijkheid voor Flash op een Magic?

2) In het algemeen: ik ben hartstikke weg van de Magic, maar de Hero zou beter zijn. Is dat ook zo? Wat is de beste keuze?
de hero heeft meer geheugen en voelt dus sneller aan. verder zijn ze qua specs gelijk, zelfde cpu, zelfde mogelijkheden.

de magic kan flash afspelen en is ook multitouch, maar daarvoor moet je wel een andere rom installeren. (dit is echt niet moeilijk btw)
met de standaard vodafone rom is dit nog niet mogeljk, het zou zomaar wel kunnen na de release van donut..

hero heeft 5 mp camera

persoonlijk zou ik nu voor de hero gaan, het extra geheugen en de betere camera maken de lelijkheid van de hero wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Ik neig zelf meer naar de Magic.
Vind het design wat mooier en de camera boeit me niet zo eigenlijk.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:39
Ik ben weer toe aan een nieuw toestel (zonder abo). En ben eens aan het kijken naar een Google phone.
Nou weet ik dat er momenteel 1.5 Cupcake draait. En de Hero heeft Sense.
Kun je op de Magic wel een widget op de achtergrond zetten zodat ik iemand met 1 klik kan smsen of is die widget alleen voor Sense beschikbaar?
Kan ik ook een aantal agenda-items die vandaag plaatsvinden op het homescreen krijgen?
Tot slot zit ik met een zakelijk abo zonder internet. Is de Magic dan wel te gebruiken?
Thuis hebben we wifi, op werk niet.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Roodey schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:29:
Kun je op de Magic wel een widget op de achtergrond zetten zodat ik iemand met 1 klik kan smsen of is die widget alleen voor Sense beschikbaar?
Jawel hoor, eventueel met AnyCut, kan je met 1 klik een specifiek persoon SMS'en. Je kan ook een persoon-icon op je desktop zetten, als je daar dan op klikt krijg je optie bellen/sms'en/mailen en ze. Dat zit gewoon standaard in Android.
Kan ik ook een aantal agenda-items die vandaag plaatsvinden op het homescreen krijgen?
Ook dat is geen probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/agenda.png
Tot slot zit ik met een zakelijk abo zonder internet. Is de Magic dan wel te gebruiken?
Sure, op apps/widgets na die online-gegevens nodig hebben uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Hulde Brad P. _/-\o_
Ben nu diverse reviews aan het doorlezen. Ben ondertussen tegengekomen dat verjaardagen als special events niet meer kan. Dat vind ik toch wel een groot minpunt. Is er een app in de market te vinden die dit vervangt?
Hopelijk is het belvolume niet zo zacht als ik 1 gebruiker zag posten op kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:43:
[...]

Jawel hoor, eventueel met AnyCut, kan je met 1 klik een specifiek persoon SMS'en. Je kan ook een persoon-icon op je desktop zetten, als je daar dan op klikt krijg je optie bellen/sms'en/mailen en ze. Dat zit gewoon standaard in Android.

[...]

Ook dat is geen probleem:

[afbeelding]

[...]

Sure, op apps/widgets na die online-gegevens nodig hebben uiteraard ;)
He wat is dat voor Agenda-widget!? Die wil ik ook! Nu heb je zo'n lousy ding standaard met 1 upcoming activity...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:07:
He wat is dat voor Agenda-widget!? Die wil ik ook!
Quick Calendar. Gebruik ik ook al sinds het begin, prima applicatie. Het laat, naar wens, ook agenda-entries zien in de taskbar, kan je ze écht niet meer vergeten ;) Alleen moet Nederlands er nog een keer in komen 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/agenda2.png

Zijn wel een paar mensen die zeggen dat de accu een stuk korter mee gaat, heb dat zelf niet als zodoende ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Zijn er ook apps waarmee je je werk agenda (en mail) kan zien op je Android?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zosas schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:45:
Zijn er ook apps waarmee je je werk agenda (en mail) kan zien op je Android?
Als je je werk-agenda bijhoudt via Google kan dat uiteraard, verder is je info/vraag een beetje summier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
nou heb ik ondertussen al een stuk meer informatie over de magic.
hoe bevalt nou werkelijk het typen? ik weet dat het iets persoonlijks is, maar ik lees toch wel veel negatieve dingen over het toetsenbord, met name in portrait mode.
ik wil onder werktijd af en toe een smsje kunnen sturen (ong. 160 tekens) zonder dat dat eeuwen duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Brad Pitt schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:48:
[...]

Als je je werk-agenda bijhoudt via Google kan dat uiteraard, verder is je info/vraag een beetje summier :P
Ah! Nee ik hou niets bij via mijn google agenda, maar wel via mijn werkagenda (exchange).
Ik weet dat collega's met bijvoorbeeld een IPhone of blackberry hun mail gepushed krijgen en volgens mij zijn dus de faciliteiten binnen het werk hiervoor (zoals ook bijvoorbeeld webmail).

Nu wil ik weten of de magic (android) naast google agenda's ook werkagenda's (exchange) kan syncen en tonen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 13:12
dan heb je mail.apk bestandje nodig van xda-developers.com
dan heb je exchange support.. is op elke rom te installeren en geen root nodig.

let op! alleen voor je mail dus GEEN contacten en Agenda
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=536727

wil je je contacten en agenda... dan moet je rooten en een rogers rom erop gooien.
ik raad soullife roger's rom aan!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=523608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Zosas schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:29:
[...]

Ah! Nee ik hou niets bij via mijn google agenda, maar wel via mijn werkagenda (exchange).
Ik weet dat collega's met bijvoorbeeld een IPhone of blackberry hun mail gepushed krijgen en volgens mij zijn dus de faciliteiten binnen het werk hiervoor (zoals ook bijvoorbeeld webmail).

Nu wil ik weten of de magic (android) naast google agenda's ook werkagenda's (exchange) kan syncen en tonen.
Ik laat alle afspraken forwarden naar een mailadres met bijbehorende calendar en vervolgens importeren in mijn main account, het is wat omslachtig maar onze exchangeserver is niet bereikbaar buiten het bedrijfsnetwerk en dan werkt deze oplossing prima :)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

libero schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:08:
[...]de magic kan flash afspelen en is ook multitouch, maar daarvoor moet je wel een andere rom installeren. (dit is echt niet moeilijk btw) met de standaard vodafone rom is dit nog niet mogeljk, het zou zomaar wel kunnen na de release van donut..
Bedankt! Dat is voor mij het belangrijkste: dat de magic Flash kan afspelen (met een andere ROM dus). De camera vind ik op zich ook niet zo heel belangrijk. Het design wél: de Magic is iets meer afgerond en wat kleiner, zodat ik m makkelijker in mijn broekzak kan doen.

Voor het installeren van een andere ROM moet ik dus gewoon de stap voor stap beschrijving volgen die hier ergens in deze thread staat? En nog een laatste vraag: welke ROM werkt het fijnste (Hero?) en waar kan je die vandaan halen? Excuses voor mijn noob-vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Geeft niet, ik lees graag mee over deze vragen en ook benieuwd naar de antwoorden

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic of Hero!!!???

Ik ben onlangs overgestapt na 6 jaar Windows Mobile. Begonnen met de SPV van Orange en werd later allemaal HTC. Mijn laatste HTC toestel was de Touch Diamond. Wat HTC steeds meer ging doen was een schil bovenop Windows Mobile ontwikkelen, zag er erg mooi uit maar in de praktijk veelal minder werkbaar en praktisch waarbij mijn grootste bezwaar was het enorm moeten inboeten op snelheid. Eenmaal die schil van HTC erop en het toestel wordt een stuk trager.

Inmiddels heb ik in diverse reviews gelezen dat dat bij de Hero tevens het geval is. Die schil die ze nu dus bovenop Android hebben geplaatst maakt het toestel flink trager. Voor mij reden om voor de Magic te kiezen. De UI van Android zelf is al prima en heeft hier en daar wat extra's nodig alleen dat gaat prima met apps uit de Market. Willen we echt sneller moeten we nog even wachten op de 1e toestellen met de nieuwe Qualcomm chipsets, die gaan boven de 1Ghz in tegenstelling tot de huidige chipsets met 528Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Jammie schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:43:
[...]

Bedankt! Dat is voor mij het belangrijkste: dat de magic Flash kan afspelen (met een andere ROM dus). De camera vind ik op zich ook niet zo heel belangrijk. Het design wél: de Magic is iets meer afgerond en wat kleiner, zodat ik m makkelijker in mijn broekzak kan doen.

Voor het installeren van een andere ROM moet ik dus gewoon de stap voor stap beschrijving volgen die hier ergens in deze thread staat? En nog een laatste vraag: welke ROM werkt het fijnste (Hero?) en waar kan je die vandaan halen? Excuses voor mijn noob-vragen.
Kies hier je ROM maar uit (en skin) www.androidspin.com

In de starterspost van het ROM-forum staat de beschrijving (Andere HTC Magic Rom installeren.)

enne... de fijnste??? Dat is afhankelijk per persoon.

Ga je voor mooie features, dan is de HERO het helemaal. Ga je voor snelheid en stabiliteit kies dan een ROM van Cyanogen (laatste echt stabiele versie is 3.6.8.1). Rom 3.9.7 is nu ook uit maar deze is experimenteel. Als je er nog de ballen van snapt moet je die maar even niet nemen. binnenkort komt versie 4.x uit. Die moet je dan nemen. Die is af en stabiel.

Trouwens, met de juiste skin zijn die Cyanogenroms ook onwijs mooi! Verder kan je je tel natuurlijk opleuken met diverse betaalde en onbetaalde apps/widgets.

[ Voor 26% gewijzigd door MetalManic op 06-08-2009 14:36 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lola
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02-2023
Roodey schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:10:
nou heb ik ondertussen al een stuk meer informatie over de magic.
hoe bevalt nou werkelijk het typen? ik weet dat het iets persoonlijks is, maar ik lees toch wel veel negatieve dingen over het toetsenbord, met name in portrait mode.
ik wil onder werktijd af en toe een smsje kunnen sturen (ong. 160 tekens) zonder dat dat eeuwen duurt.
Het typen vind ik goed bevallen. Ik ben overgestapt van een touchscreen telefoon met toetsenbord naar de Magic. Het scherm van de Magic is zoveel gevoeliger dan mijn oude HTC dat typen prima lukt. Ik vind dat je er snel aan went. Zelf typ ik veel in portait mode en slechts af en toe typ ik eens een letter verkeerd.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik vrij smalle vingers heb dus dat maakt het voor mij ook makkelijker misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
MHTC06 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:30:
[...]

Kies hier je ROM maar uit (en skin) www.androidspin.com

In de starterspost van het ROM-forum staat de beschrijving (Andere HTC Magic Rom installeren.)
Aangezien koudwatervrees me nog een beetje tegenhoudt: kun je na het installeren van een andere ROM weer terug naar de standaard Vodafone ROM en instellingen? En als je een andere ROM installeert, blijven dan de geinstalleerde apps wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
heeft vodafone de originele camera applicatie eruit gehaald (waarom eigenlijk?)

Volgens de originele handleiding mis ik heel wat dingen, die nu niet op de Magic zitten.
De originele handleiding van de Magic kan je vinden op de UK site van HTC

[ Voor 90% gewijzigd door danda op 07-08-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:10
Magic is besteld... vanaf volgende week in huis... d:)b

Volgende keer graag met wat meer inhoud posten.

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 07-08-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternativ schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:00:
Iemand enig idee wat de mms-instellingen zijn van hi? Zodra ik een proxy instel dan verstuurt het toestel nog steeds geen mms, op dat moment wordt de 3g verbinding wel actief. Het overnemen van de settings van mijn n82 biedt geen soelaas gezien je geen apart mms-accesspoint kunt hebben.
edit:

het versturen van berichten gaat nu wel goed, echter bij het ontvangen krijg ik het bericht niet binnen maar een sms van 1667 dat er een mms voor mij klaar staat?
ik heb kpn maar kon direct mmsen, zonder extra aanpassingen. Enige voorwaarde is volgens mij dat je eerst een mms naar jezelf moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:10
Toch even wat vraagjes. Ik heb het toestel dus al besteld zoals gemeld. Echter hoe groot is de geheugenkaart die erbij geleverd word?

En ik heb aardig wat gelezen over dat alle applicaties altijd open blijven staan op de achtergrond. Lijkt me dat dit snel ten koste gaat van de snelheid van het toestel. Zit er een max van het aantal applicaties waardoor die ze vanzelf sluit? Of is daar een applicatie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als hij geheugen nodig heeft, sluit hij idd zelf applicaties af.
Mocht je dit nog steeds irritant vinden kun je zelf wel een 'taskkiller' installeren.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:20
Pannekoek81 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:32:
Toch even wat vraagjes. Ik heb het toestel dus al besteld zoals gemeld. Echter hoe groot is de geheugenkaart die erbij geleverd word?

En ik heb aardig wat gelezen over dat alle applicaties altijd open blijven staan op de achtergrond. Lijkt me dat dit snel ten koste gaat van de snelheid van het toestel. Zit er een max van het aantal applicaties waardoor die ze vanzelf sluit? Of is daar een applicatie voor?
Bij mijn HTC Magic zat een MicroSD kaart van 8GB. Ik heb hem wel i.c.m. een Vodafone abo genomen. Ik weet niet of dat verschil maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of heeft iemand zelfs al ervaring met het overclocken van de Magic? Kan altijd sneller namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

omgwtfbbq schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 01:02:
[...]

Bij mijn HTC Magic zat een MicroSD kaart van 8GB. Ik heb hem wel i.c.m. een Vodafone abo genomen. Ik weet niet of dat verschil maakt :)
Bij de mijne 'proximus branded' zonder abo zat er een bij van 2gb.

Word hij niet trager met een kaartje van 8gb of meer?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:38:
Weet iemand of heeft iemand zelfs al ervaring met het overclocken van de Magic? Kan altijd sneller namelijk!
De Magic draait standaard op 384Mhz, de laatste nieuwe Roms zetten dat vaak al standaard op 527Mhz, dit kan je ook zelf doen m.b.v. bijv. Overclockwidget. Nog geen enkel nadelig resultaat van gehad. Geen vastlopers o.i.d. Uiteraard zal het wel de accuduur verkorter.
Echter als je in Overclockwidget instelt dat de telefoon bij activiteit moet draaien tussen de 384 en 527Mhz en als je er niks mee doet bijv. tussen de 128 en 245Mhz heb je alsnog een snelle telefoon met een prima accuduur. Gewoon doen dus ;)
nielsvv schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:54:
Word hij niet trager met een kaartje van 8gb of meer?
Gaat niet om de capaciteit maar op de snelheids-rating. Bij Vodafone krijg je een 8GB Class6 kaartje. Welnu Class6 is op het moment het snelst dat er is. Zou wat stug zijn als zo'n kaartje zou tegenvallen. Nu is Class6 nog steeds niet waanzinnig snel hoor, maar goed, er is gewoon niets beters nu. Nu is de ene Class6 kaart wel sneller dan de andere omdat het eigenlijk een mininum snelheid betekent, niet een snelheid op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:20
IK heb het kaartje nog niet intensief gebruikt, dus kan er nog geen echt sluitende uitspraken over doen. Ik heb een enkele keer een filmpje er vanaf gekeken en dat was niet traag. Het laden duurt natuurlijk altijd wel een seconde of wat. Maar het was niet dat ik me er aan ergerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Vanmorgen had ik 521 SMS-jes van 1200... het begon met: Uw Blox internet is verlopen. En niet lang daarna alleen maar smsjes dat mijn belttegoed laag was :p ff 15 euro beltegoed pleite nu :o :(
Ik had liever een sms gehad dat blox internet over een dag afloopt. :|
Naja, over een maand is mijn abo actief en mijn nummer omgezet. Dan ben ik ff van de prepaid af :p

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Hoe kom je het eigenlijk te weten wanneer er een update voor android of een geinstalleerd programma uit is?

Krijg je dan automatisch een melding?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

nielsvv schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:09:
Hoe kom je het eigenlijk te weten wanneer er een update voor android of een geinstalleerd programma uit is?

Krijg je dan automatisch een melding?
Volgens mij heeft het te maken met het opstarten van de market, zolang die op de achtergrond draait dan krijg ik meldingen van updates.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik chompSMS maar als ik een sms binnenkrijg dan komt die zowel in chompSMS als in 'berichten' binnen.. Hoe kan ik het afzetten dat het smsje ook in 'berichten' binnenkomt? Kzou graag chompSMS alléén gebruiken.
Tenzij het mogelijk is dat je bij de gewone standaard applicatie "berichten" je die smsjes ook zo kan ordenen:
- zender
- ontvanger
- zender
- ontvanger

==> want nu kan ik dus helemaal niet aan die volgorde uit?

Mvg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gewoon bij de standaard Berichten applicatie de notificatie uitzetten in de opties. En mocht je dat niet bedoelen dan snap ik het probleem niet helemaal, als je Berichten niet gebruikt boeit het toch niet dat de SMS'jes daar ook in terechtkomen?

[ Voor 49% gewijzigd door Brad Pitt op 08-08-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:03

Fjeze

AllesPerfect!

Waar kan ik het beste een Magic bestellen? Ik wil namelijk graag de witte maar dan wel met de 288MB geheugen en niet de 192 versie van vodafone. Ik wil hem gewoon los bestellen.
Of heeft de huidige vodafone versie ook 288MB?
alvast bedankt

Fly or Die

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste