Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
had hiervoor de touch pro.
Nadeel vd magic is dat je geen task synchronisatie hebt als je exchange gebruikt (erg onhandig). Scherm is in de zon veel beter, batterijduur is vergelijkbaar (beide bij mij bij veel gebruik 1.5 dag max). Toestel is wel prettiger qua afmetingen en in mijn beleving gaat de magic iets vlotter door zijn programma's heen. Qua gebruik / touch interface is het veel en veel beter.

Zelf ben ik nog niet gewend aan het onscreen keyboard en mis ik het toetsenbord soms wel bij het tikken van langere reply's onderweg. Het lekkere vd touch is dat als je op een zeker moment aan het toetsenbord gewend bent je blind kan tikken. Bij een onscreen tobo moet je toch altijd kijken naar wat je doet (toetsen) en kijk je dus minder naar de woorden. En dan nog maak ik best veel fouten. Verder vind ik de gehele interface van alle applicaties en de market echt heel erg prettig. Ik vond trouwens de mailclient (en vooral hoe die met submappen omging) van de touch pro wel weer iets prettiger.

Als de exchangesync beter word (vast wel) en je goed overweg kan met het onscreen toetsenbord is de touch pro eigenlijk echt terug in de tijd. Het enige wat ik wel merk is dat windows mobile gewoon veel beter is uitgerust / veel volwassener voor de zakelijke gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeoDupke schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:17:
[...]

ik vind de geluiden die je kunt kiezen bij het standaard alarm niet echt relaxed om wakker te worden. Ik moet er dan ook aan denken om het volume hoger te zetten ( wat eigenlijk altijd laag staat) anders hoor je niks.
Met de app ringdroid kun je zelf ringtones, alarms enzo toevoegen dus probeer dat maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:04:
[...]

Met de app ringdroid kun je zelf ringtones, alarms enzo toevoegen dus probeer dat maar ;)
ja maar dan moet je dus aparte bestanden gaan maken voor ringtones, alarms etc..

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeoDupke schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:38:
[...]

ja maar dan moet je dus aparte bestanden gaan maken voor ringtones, alarms etc..
Zo erg is dat toch niet? Doe je maar één keer..

Hebben nog meer mensen op dit moment problemen met Gmail op de Android? Mijne ziet geen nieuwe mails nu terwijl die wel in mijn inbox zijn aangekomen.

Edit: Nu werkt ie weer. Lag niet aan mij dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:24:
Hebben nog meer mensen op dit moment problemen met Gmail op de Android? Mijne ziet geen nieuwe mails nu terwijl die wel in mijn inbox zijn aangekomen.
Yup, same here. Krijg in de GMail app een waarschuwings-bordje en "Geen verbinding" erbij.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:42:
[...]

Yup, same here. Krijg in de GMail app een waarschuwings-bordje en "Geen verbinding" erbij.
Zie edit ;) Probeer 's nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Heb hier helemaal geen enkele vorm van dataverkeer meer :/ Geen mail, internet, Maps, niéts.

Hoop niet dat dat komt door nieuw geflashte Rom. Zie morgen wel, datakabeltje ligt op de zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

Ik had gisteravond ook geen dataverbinding met 3G, thuis wifi deed het wel. Nu heb ik wel veer 3G verbinding. Storing bij Vodafone gok ik?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
MethinX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:19:
Ik had gisteravond ook geen dataverbinding met 3G, thuis wifi deed het wel. Nu heb ik wel veer 3G verbinding. Storing bij Vodafone gok ik?
Moet wel ja. Ook ik gisteravond (rond 9 uur) geen verbinding. Althans, 3G was verbonden, Google Talk werkte maar de rest helemaal niet meer (GMail/Youtube/Browser/etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
DeoDupke schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:17:
[...]

ik vind de geluiden die je kunt kiezen bij het standaard alarm niet echt relaxed om wakker te worden. Ik moet er dan ook aan denken om het volume hoger te zetten ( wat eigenlijk altijd laag staat) anders hoor je niks.
Je kan ook de applicatie rings extended eens proberen, dan kan je gewoon ook mp3's gebruiken als alarm. Gewoon bij de geluidsinstellingen wijzigen en dan kan je kiezen met welk programma je wil wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
Probleem vooral met gmail, in settings > synchronisatie stond niet aangevinkt.
Waarschijnlijk door de nieuwe (security)update is deze uitgezet.

Misschien werkt dit ook voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tanakiam schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:12:
Misschien werkt dit ook voor jullie.
Nee dataverkeer was gewoon echt hélemaal onmogelijk. Bij meer mensen dus lees ik nu. Irritant is het dat je dan aan jezelf/je mobiel gaat twijfelen. Via Wifi deed het het echter allemaal prima. Nu alles ook weer, gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Brad Pitt schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:42:
[...]

Nee dataverkeer was gewoon echt hélemaal onmogelijk. Bij meer mensen dus lees ik nu. Irritant is het dat je dan aan jezelf/je mobiel gaat twijfelen. Via Wifi deed het het echter allemaal prima. Nu alles ook weer, gelukkig ;)
In het vervolg kun je bellen naar 1200 bij Vodafone. Deze gaf te kennen dat er inderdaad een storing was met Vodafone Live!
Ook staat er (als het goed is) een melding van een storing op de website van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand perfecte instellingen voor MP4 op de HTC Magic? Ik volg nu deze: http://www.androidworld.nl/forum/post3735.html#p3735

Alles is daarmee geweldig.. alleen is het scherm niet volledig. Links en rechts heb je twee zwarte balken. Ik wil fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaJohn schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:03:
In het vervolg kun je bellen naar 1200 bij Vodafone.
Helaas... "Van maandag tot en met vrijdag is onze Klantenservice tussen 8.00 en 22.00 uur bereikbaar." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:37:
[...]

Helaas... "Van maandag tot en met vrijdag is onze Klantenservice tussen 8.00 en 22.00 uur bereikbaar." ;)
Raar.. want als ik nu bel krijg ik gewoon te horen over Vodafone Passport blabla..
Toen ik niet op internet kon belde ik naar 1200 en kreeg ik meteen te horen dat er storingen ondervonden kon worden met Vodafone Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:03:
Heeft iemand perfecte instellingen voor MP4 op de HTC Magic? Ik volg nu deze: http://www.androidworld.nl/forum/post3735.html#p3735

Alles is daarmee geweldig.. alleen is het scherm niet volledig. Links en rechts heb je twee zwarte balken. Ik wil fullscreen.
Aspect ratio veranderen. Handigste is om gewoon de native resolutie van het scherm van de Magic te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaJohn schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:17:
Raar.. want als ik nu bel krijg ik gewoon te horen over Vodafone Passport blabla..
Toen ik niet op internet kon belde ik naar 1200 en kreeg ik meteen te horen dat er storingen ondervonden kon worden met Vodafone Live!
Ja uiteraard, op zaterdag zijn ze tussen 0800 en 1800 bereikbaar. Maar toen die storing er was, om 2300 uur zeg maar, is bellen vrij zinloos ;) Kijken op de site voor storingen doe ik zelden, heb vaak genoeg gehad dat er iets aan de hand was maar dat het nooit op een site is vermeld. Maar had dat wel kunnen doen ja, heb je gelijk in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:22:
[...]

Aspect ratio veranderen. Handigste is om gewoon de native resolutie van het scherm van de Magic te nemen.
Dan convert mijn programma het niet meer :P.. Even een nieuwe zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:59:
Dan convert mijn programma het niet meer :P.. Even een nieuwe zoeken.
Handbrake is een erg goed programma, simpeler is DoubleTwist, die herkent zelfs automatisch je Magic en convert het met de goede settings en synced de video's die je hebt geselecteert allemaal naar je mobiel.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/doubletwistthumb.png

Deze is echter érg traag. Handbrake is echt veel sneller en gebruikt ook alle cores, echt een toonbeeld van een ideale multi-threading app. Erna zal je dan alleen handmatig de bestanden moeten zetten op de SD-kaart.

Let wel: mocht je DoubleTwist willen proberen, zet dan eerst USB-foutopsporing uit. Bij mij herkende 'ie de Magic niet met die optie aan... Ben nu een beetje aan het rommelen met de instellingen, eens zien wat een okay beeld oplevert met een acceptabele filesize.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is streamen dmv orb niet handiger die hercodeert on the fly en hoef je niet al je dvixjes etx te converten steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Net even getest maar buiten het feit dat de interface vreselijk is (op de telefoon niet, die is prima) was de kwaliteit van het streamen niét te vergelijken met het converten op de computer via Handbrake.

Een filmpje als deze was origineel 1280x720 en 100MB en comprimeert best okay via Handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Laatst online: 21-11-2023
Is het bij de htc magic ook mogelijk om azerty onscreen keyboard te hebben in de nederlandse taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 17:33
Droned schreef op zondag 19 juli 2009 @ 16:53:
Is het bij de htc magic ook mogelijk om azerty onscreen keyboard te hebben in de nederlandse taal?
Voor zover ik kan zien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
vickypollard schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:37:
[...]

Voor zover ik kan zien niet.
Mmm, is wel minder voor vlamingen uit België=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat betreft het video coderen is dit ook wel een geschikte guide: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs. Wellicht interessant voor mensen die nieuw zijn met het videocodeerproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vrijdag de Magic en zie nergens de telefoonnummers welke op mijn SIM kaart staan terug. Ik zie enkel en alleen mijn gmail contacten terug...
Is dit te verhelpen? Want ik heb geen zin om al die nummers handmatig over te gaan zitten typen.

Inmiddels gevonden: Gaat eigenlijk heel simpel en logisch alleen moet ik nog een beetje wennen aan de menustructuur en dergelijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:39:
Heb sinds vrijdag de Magic en zie nergens de telefoonnummers welke op mijn SIM kaart staan terug. Ik zie enkel en alleen mijn gmail contacten terug...
Is dit te verhelpen? Want ik heb geen zin om al die nummers handmatig over te gaan zitten typen.
Er zit een SIM copytool ergens in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:42:
[...]

Er zit een SIM copytool ergens in Android.
In het menu als je je contacten bekijkt :) Druk op menu en selecteer Contacten Importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Nog een goed advies nodig voor navigatie...doe het nu met nav4all en Maps maar wil graag het 3d en gesproken functies/directies. zit inmiddels weer op de normale rom versie.

Is er zoiets als Sygic of tomtom voor android beschikbaar ben net weer terug dus ik moet nog veel lezen en updaten.

Bij deze bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 22:58:
[...]

Handbrake is een erg goed programma, simpeler is DoubleTwist, die herkent zelfs automatisch je Magic en convert het met de goede settings en synced de video's die je hebt geselecteert allemaal naar je mobiel.

[afbeelding]

Deze is echter érg traag. Handbrake is echt veel sneller en gebruikt ook alle cores, echt een toonbeeld van een ideale multi-threading app. Erna zal je dan alleen handmatig de bestanden moeten zetten op de SD-kaart.

Let wel: mocht je DoubleTwist willen proberen, zet dan eerst USB-foutopsporing uit. Bij mij herkende 'ie de Magic niet met die optie aan... Ben nu een beetje aan het rommelen met de instellingen, eens zien wat een okay beeld oplevert met een acceptabele filesize.
Heb Handbrake gedownload maar hij encode niet. Bij destination kan ik steeds mappen openen maar nergens 'ok' ofzo klikken. Als ik handmatig een url invoer doet ie t ook niet.

Edit: Laat maar, heb Super gedownload en die is super ;) :P

Edit 2: Maar heb er nog steeds niks aan. Als ik de aspect ratio verander doet ie niks(dus nog steeds geen fullscreen) en als ik de resolutie verander krijg ik steeds een error(meerdere programma's geprobeerd), behalve bij 352 x 288.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:01:
Heb Handbrake gedownload maar hij encode niet. Bij destination kan ik steeds mappen openen maar nergens 'ok' ofzo klikken. Als ik handmatig een url invoer doet ie t ook niet.
Draai je Vista dan wel Win7? Dan is Handbrake uitvoeren als admin misschien een optie. Programma doet het hier prima, zoals ook aan dat demo-filmpje te zien was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:43:
[...]

Draai je Vista dan wel Win7? Dan is Handbrake uitvoeren als admin misschien een optie. Programma doet het hier prima, zoals ook aan dat demo-filmpje te zien was ;-)
Krijg jij daar dan wel fullscreen video's mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:52:
Krijg jij daar dan wel fullscreen video's mee?
Wat bedoel je met fullscreen? Als je dit filmpje bekijkt op de Magic is het beeld toch gewoon volledig vol (op kleine balken na vanwege de andere aspect-ratio)?

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/bolt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:58:
[...]

Wat bedoel je met fullscreen? Als je dit filmpje bekijkt op de Magic is het beeld toch gewoon volledig vol (op kleine balken na vanwege de andere aspect-ratio)?

[afbeelding]
Met fullscreen bedoel ik van hoek naar hoek zonder zwarte balkjes. En die video is misschien wel zo maar ik wou de instellingen zelf voor het converten waarmee je een full screen mp4 kan krijgen.

Maar het is me al gelukt. Als ik die instellingen van die site (vorige pagina --> androidworld.nl) volg krijg ik 2 balken aan de zijkanten. Als ik er H624 ipv H623 van maak wordt ie wel full screen. Hij reageert dan een beetje traag op door- en terugspoelen maar dat moet dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:02:
Met fullscreen bedoel ik van hoek naar hoek zonder zwarte balkjes.
Dan vergaar je dus de beeldverhouding. Maar goed, stel gewoon 480x320 in en elke video is geheel fullscreen...

Spoelen gaat hier supersnel, mits je niet h264 maar gewoon mp4 als codec gebruikt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:07:
[...]

Dan vergaar je dus de beeldverhouding. Maar goed, stel gewoon 480x320 in en elke video is geheel fullscreen...

Spoelen gaat hier supersnel, mits je niet h264 maar gewoon mp4 als codec gebruikt uiteraard.
H264
AAC

Video:
480x320
25 FPS
528 kb/s

Audio:
44100 Khz
65 kb/s

Wat zijn jouw instellingen dan precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:22:
[...]
Wat zijn jouw instellingen dan precies? :)
Ook zoiets, alleen dan MPEG4 (FFMpeg) qua codec en 22.05Khz audio. Uit de Magic komt toch alleen brak geluid ;) Bitrate van video verschilt per content. Demo-filmpje was bijv. 384Kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:14:
[...]

Ook zoiets, alleen dan MPEG4 (FFMpeg) qua codec en 22.05Khz audio. Uit de Magic komt toch alleen brak geluid ;) Bitrate van video verschilt per content. Demo-filmpje was bijv. 384Kbps.
Hij is zo goed.. dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:49
Unlocken staan we niet toe.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 21-07-2009 23:28 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:24
Gezien mijn twijfel tussen de magic en de touch pro. Vandaag even naar de vodafone winkel gewandeld. Ze hadden daar een Magic aan welke je kon testen. Touch Pro al keer bij de MM naar gekeken. Maar de Magic is een stuk sneller lijkt het. Daarnaast mooi helder scherm. Alles overzichtelijk... Hmmm begin langzaam toch meer naar de kant van de Magic te gaan 8)7 . Ik heb nog 3 weken en dan mag ik weer wat nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
begrijp ik nou goed dat de magic in nederland alleen verkocht wordt als de 192mb versie?
dacht dat alleen gold voor de vodafone versie?

vind de magic een stuk mooier dan de hero, en kwa specs zijn ze bijna hetzelfde (de camera boeit me niet)

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JarlSX schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 01:11:
begrijp ik nou goed dat de magic in nederland alleen verkocht wordt als de 192mb versie?
dacht dat alleen gold voor de vodafone versie?
Naar ik begrijp heeft elke Magic dat in Nederland ja. Je zou specifiek een 32A-exemplaar moeten zoeken om 288MB geheugen te hebben. Maar ja, hoe kom je dáár op afstand achter.
vind de magic een stuk mooier dan de hero, en kwa specs zijn ze bijna hetzelfde (de camera boeit me niet)
Specs zijn inderdaad gelijkwaardig, zeker als je de Magic ook gewoon op 528Mhz zet. De camera van de Hero heeft wel meer megapixels maar is zeker niet beter, eerder integendeel. Zo werkt marketing helaas. Als je echter ook de Sense-UI wilt gaan draaien ontkom je niet aan een Hero. Met een andere Rom (met rotatable Home :9) plus eventueel themaatje ziet een Magic er echter ook best okay uit hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/home2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Brad Pitt schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:12:
[...]

Naar ik begrijp heeft elke Magic dat in Nederland ja. Je zou specifiek een 32A-exemplaar moeten zoeken om 288MB geheugen te hebben. Maar ja, hoe kom je dáár op afstand achter.

[...]

Specs zijn inderdaad gelijkwaardig, zeker als je de Magic ook gewoon op 528Mhz zet. De camera van de Hero heeft wel meer megapixels maar is zeker niet beter, eerder integendeel. Zo werkt marketing helaas. Als je echter ook de Sense-UI wilt gaan draaien ontkom je niet aan een Hero. Met een andere Rom (met rotatable Home :9) plus eventueel themaatje ziet een Magic er echter ook best okay uit hoor ;)

[afbeelding]
32A is echt bijna niet aan te komen, ik heb daar ook al naar gezocht maar 99.99% van wat verkocht wordt is de 192MB versie.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

[...]

[...]

[afbeelding]
Waar maak jij die screenies eigenlijk altijd mee, Brad?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:27:
Waar maak jij die screenies eigenlijk altijd mee, Brad?
De Android SDK downloaden, waar nét een nieuwe versie van is uitgekomen zie ik nu (dus thx! ;)), uitpakken, open een CMD, ga naar de tools directory in de uitgepakte SDK en start daar ddms op.

Je zal links (als de USB-driver goed is geïnstalleerd...) je Android zien, klik daar op en druk op CTRL-S. Dan zie je de huidige inhoud van je scherm, ook tijdens spelen van spelletjes etc.

(clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/ddms_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tanakiam schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:28:
Nog een goed advies nodig voor navigatie...doe het nu met nav4all en Maps maar wil graag het 3d en gesproken functies/directies. zit inmiddels weer op de normale rom versie.

Is er zoiets als Sygic of tomtom voor android beschikbaar ben net weer terug dus ik moet nog veel lezen en updaten.

Bij deze bedankt.
Zoek eens naar Copilot!
Die heb ik ook aangeschaft...werkt perfect!

Al kwam ik er vandaag achter, dat het dekstop programma hiervoor amper onder windows 7 werkt 8)7 Zie de helft van de schermen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Hmmm toch een nadeel gelezen: via bluetooth bestanden versturen werkt niet? Dit zit in de update wel?

Bluetooth headset kan wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 22-08 08:59
Komt met de nieuwe update, Donut, en als het goed is komt die aan het einde van de zomer.

Headset ondersteuning is er al wel, ook voor A2DP (stereo headsets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
HammerT schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:31:
Komt met de nieuwe update, Donut, en als het goed is komt die aan het einde van de zomer.

Headset ondersteuning is er al wel, ook voor A2DP (stereo headsets)
Thnx, over 3 weken nieuw toestel, dusse grootste kans dat het deze word... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tanakiam schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:28:

Kijk in de Android & Software Discussie thread. Er bestaan tal van Turn-by-Turn Navigation programma's. De beste schijnt idd. Co-pilot te zijn (en niet zo heel duur). Dan zijn er o.a.nog

- Wise-pilot (heel duur geloof ik),
- Nav4all,
- Telenav,
- AndNav2
- Destinator 9.

Ik zou zeggen kijk eerst even naar Co-pilot.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R
[...]

[...]

[afbeelding]
Welks weer widget is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Brad Pitt schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:38:
[...]

De Android SDK downloaden, waar nét een nieuwe versie van is uitgekomen zie ik nu (dus thx! ;)), uitpakken, open een CMD, ga naar de tools directory in de uitgepakte SDK en start daar ddms op.

Je zal links (als de USB-driver goed is geïnstalleerd...) je Android zien, klik daar op en druk op CTRL-S. Dan zie je de huidige inhoud van je scherm, ook tijdens spelen van spelletjes etc.

(clickable)
[afbeelding]
Hoe heb jij de USB driver op Win7 geinstalleerd? Die van mij vertikt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi iedereen, ik weet niet of het enig verschil maakt of dat het gewoon puur toeval is. 6 juni heb ik bij vodafone een zwarte magic gehaald, met 288 mb intern geheugen,( geeft hij aan als je instellingen ->telefoongeheugen bekijkt) en ik heb het meerdere keren nagekeken. Als je applicaties download en dergelijke wordt het wel minder, geeft nu 271MB aan.
Ik weet niet of dit is wat jullie bedoelen als het gaat om de discussie 192MB-288 MB, maar misschien zit er een verschil tussen de zwarte en de witte versie...
Daarnaast had ik nog een vraag, weet iemand hoe je foto's/ downloads en applicaties op de geheugenkaart kunt opslaan? ik krijg het niet voor de bakker of ik kijk erover heen.Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:59:
hoi iedereen, ik weet niet of het enig verschil maakt of dat het gewoon puur toeval is. 6 juni heb ik bij vodafone een zwarte magic gehaald, met 288 mb intern geheugen,( geeft hij aan als je instellingen ->telefoongeheugen bekijkt) en ik heb het meerdere keren nagekeken. Als je applicaties download en dergelijke wordt het wel minder, geeft nu 271MB aan.
Ik weet niet of dit is wat jullie bedoelen als het gaat om de discussie 192MB-288 MB, maar misschien zit er een verschil tussen de zwarte en de witte versie...
Daarnaast had ik nog een vraag, weet iemand hoe je foto's/ downloads en applicaties op de geheugenkaart kunt opslaan? ik krijg het niet voor de bakker of ik kijk erover heen.Alvast bedankt! :)
Ja, ik heb dat ook. In het topic Andere HTC Magic Rom installeren. staat de manier om achter je type te komen:
PVT 32A : 288MB RAM / Qualcomm MSM7200a
PVT 32B : 192MB RAM / Qualcomm MSM7201a

Zoek dus eerst uit wat voor een type chip/board je hebt. Dit doe je op de volgende manier.
Zet je toestel uit. Houd de back knop ingedrukt en houdt vervolgens ook de aanknop ingedrukt.
Ik zie dan het volgende:
Sapphire PVT 32B ENG S-OFF H
HBOOT-1.33.2005 (SAPP10000)
CPLD10
RADIO-2.22.19.26i
Apr 20 2009,15:30:43
Ik zie 'tzelfde als hier gezegd wordt. Maar als ik in m'n phone bij bijv. Usefull Switchers kijk staat daar wel "Internal memory: 255MB/295MB... Hmmm... what's this?

Edit: heb 't al gevonden. Je moet met adb ff klooien, dan zie je dat je toch gewoon de 192mb versie hebt. Jammer. Werd net blij. :)

[ Voor 4% gewijzigd door spaceboy op 22-07-2009 22:28 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Die 295MB is ruimte om apps op te slaan :)

[ Voor 30% gewijzigd door vickypollard op 22-07-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ndsc schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:40:
Hoe heb jij de USB driver op Win7 geinstalleerd? Die van mij vertikt het.
Mocht het niet werken kan je met USBDeview de betreffende (foute) USB driver voor je Android verwijderen, evt. zet je ook even tijdelijk alles bij Windows Update uit, prikt de telefoon er weer op, Windows ziet nieuwe hardware maar kan geen driver downloaden omdat Update uit staat, vraagt om een driver en dan verwijs je gewoon naar de USB driver in de SDK. Beetje omslachtig maar zo moest ik het ook doen ;)
spaceboy schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:19:
Je moet met adb ff klooien, dan zie je dat je toch gewoon de 192mb versie hebt.
Yup, effe adb shell free draaien en je zal zien dat je tussen de 1.5 en 7 MB of zo vrij zal hebben. Heb je dat er staan is het een 192MB model, staat er iets van 100MB vrij heb je een 32A. Die kans is echter gering ;)

code:
1
2
3
4
5
G:\android-sdk-windows-1.5_r3\tools>adb shell free
              total         used         free       shared      buffers
  Mem:        97876        93920         3956            0          464
 Swap:        31240        13392        17848
Total:       129116       107312        21804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Brad Pitt schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:39:
[...]

Mocht het niet werken kan je met USBDeview de betreffende (foute) USB driver voor je Android verwijderen, evt. zet je ook even tijdelijk alles bij Windows Update uit, prikt de telefoon er weer op, Windows ziet nieuwe hardware maar kan geen driver downloaden omdat Update uit staat, vraagt om een driver en dan verwijs je gewoon naar de USB driver in de SDK. Beetje omslachtig maar zo moest ik het ook doen ;)

[...]
Thanks! Die oplossing werkt prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Weather Forecast widget. Erg fijn programmaatje, met "voldoende" instelmogelijkheden ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/weather.png
ndsc schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 03:09:
Thanks! Die oplossing werkt prima 8)
Mooi! Was voor mij ook ff zoeken dus weet hoe frustrerend het was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
CoPilot heb ik een 2 weken iets op androidworld gelezen.
Thx was hem vergeten.

Maar deze is alleen via market verkrijgbaar en helaas pindakaas geen paypal of iDeal mogelijkheden.
Only credit card.

Bedankt nogmaals voor de tips..."guess I have to wait '' :'( |:( BUMMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Alternativ schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:05:
[...]

Mini-tutorial voor stock vodafone:

1. Root je phone (niet benodigd voor voice dial wel voor voice search) http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting. (ik ga ervan uit dat je adb hebt, zo niet sdk downloaden en map tools)
2. Check of je root kunt worden middels
code:
1
adb root
(bij "adbd is already running as root" zijn alle lichten groen, anders terug naar stap 1).
3. Download: http://download.altsdomain.com/voice_enable.zip.
4. Transfer de VoiceDialer.apk middels
code:
1
adb push Voicedialer.apk /data/app/

5. Transfer VoiceSearch.apk middels
code:
1
adb push VoiceSearch.apk /system/app/

6. Transfer de .so middels
code:
1
adb push libspeech.so /system/lib/
(zonder libspeech krijg je een foutmelding).

Bij een melding over geen permissie om files in system/app te wijzigen, exit en doe een
code:
1
adb remount
en voer de stap waar je bent gebleven opnieuw uit, (adb remount mount het filesystem readwrite).

7. Restart je phone of regel Advanced task manager en herstart Googlesearch.

Als je het eng vindt om je telefoon te rooten dan kun je stap 1,2,5,6,7 weglaten maar dan zit je wel zonder voicesearch.
Als ik dit doe:
code:
1
adb push VoiceSearch.apk /system/app/

Krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
failed to copy 'VoiceSearch.apk' to '/system/app//VoiceSearch.apk': Read-only fi
le system

Maar ik heb die guide van magic rooting (hier: http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting) maar gevolgd tot het commando: [code]adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery-new.img[/]
Hier krijg ik namelijk de volgende foutmelding: [code]error opening /sdcard/recovery-new.img: No such file or directory[/] Beetje vreemd want hij staat echt wel op m'n sd kaart.
werte wel toen ik hem er opnieuw had ingeplugd. Vanaf punt 13 moet ik toch niet verder volgen of juist wel? Hij wil nu nog steeds niet kopieren naar system/app namelijk.

Ik heb btw wel gewoon root:
code:
1
2
adb root
adbd is already running as root

Edit: De oplossing bleek te zijn om eerst
code:
1
adb remount
te doen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door HammerT op 24-07-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Ik ben helemaal over om in augustus de Magic te bestellen bij vodafone. Maar de zwarte variant nog nergens gezien. Op internet gekeken.. Maar zijn de knoppen nou glimmend zilver? of grijs / zwart van kleur?

Zwarte lijkt me mooier dan de witte. Smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pannekoek81:
Trackball is grijs, knoppen zijn zilver/metalic.

Mijn vraag: Ongetwijfeld genoeg mensen die gebruik maken van de wekker. Ik mis de optie dat hij OOK afgaat als de telefoon uitstaat. Is dat niet in te stellen? Ben bang dat als ik hem 's nachts altijd moet aan laten staan, dat dan een keer de accu opgaat en de wekker helemaal niet meer gaat.......

Meerdere mensen met dit probleem?

p.s. Mijn eerste post op Tweakers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Welkom @ GoT ! :D
Pannekoek81 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:55:
Ik ben helemaal over om in augustus de Magic te bestellen bij vodafone. Maar de zwarte variant nog nergens gezien. Op internet gekeken.. Maar zijn de knoppen nou glimmend zilver? of grijs / zwart van kleur?

Ik denk dat je dit bedoeld:
Afbeeldingslocatie: http://androidphone.org.uk/wp-content/uploads/2009/03/htc-magic-black-a.jpg

maar dat is een prototype oid, een eerste versie zegmaar

Hij zit er dus gewoon zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.talkandroid.com/android-forums/attachments/htc-magic/367d1237830330-htc-magic-black-images-vodafone_htc_magic_front.jpg

Ik weet het niet 100% zeker btw, heb zelf de witte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Pannekoek81 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:55:

Hier kan je mooi zien hoe hij eruit ziet:
http://www.allaboutphones.../78-page-3/HTC-Magic.html

Trackball: grijs/wit, beetje doorzichtig
Knopjes: zilver/metallic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Thnx voor de reacties... keuze wel gemaakt... Op voor een zwarte magic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Laatst online: 28-07 19:03
Soms wordt er op internet gevraagd om een nieuwe flashplayer. Er wordt dan aangeboden om adobe flashplayer te downloaden. Kan dit Überhaubt wel op een androidtoestel of bestaat er een app die hetzelfde doet als de flashplayer?

De zwarte magic is trouwens een goeie keuze. Zorg er wel voor dat je snel een screenprotector erop doet. Dat voorkomt een hoop vlekken en irritaties. ;-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Laatst online: 28-07 19:03
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:00:

Mijn vraag: Ongetwijfeld genoeg mensen die gebruik maken van de wekker. Ik mis de optie dat hij OOK afgaat als de telefoon uitstaat. Is dat niet in te stellen? Ben bang dat als ik hem 's nachts altijd moet aan laten staan, dat dan een keer de accu opgaat en de wekker helemaal niet meer gaat.......

Meerdere mensen met dit probleem?

p.s. Mijn eerste post op Tweakers! :)
Ik heb het zojuist getest en hij gaat in ieder geval niet af als je magic uit staat. Voor de rest kan ik geen instellingen vinden om dat te veranderen. Misschien dat dat per ROM verschilt. Ik gebruik in ieder geval de SPF 2.6.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Een Android-mobiel leunt natuurlijk heel erg op het OS hè. Als je je telefoon uit zet doet ie ook echt helemaal niéts meer. Alarm dus ook niet. Het is niet een Nokiaatje op Symbian o.i.d. Wel een gemis, dat ben ik eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 20:04

nielsvv

100% Afol

Weet er iemand hoe ik er kan voor zorgen dat deze nooit een gprs verbinding mag maken zonder mijn toestemming oid? Maar alleen wifi. Wil namelijk niet voor verassingen komen te staan op het einde van de maand.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

nielsvv schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:48:
Weet er iemand hoe ik er kan voor zorgen dat deze nooit een gprs verbinding mag maken zonder mijn toestemming oid? Maar alleen wifi. Wil namelijk niet voor verassingen komen te staan op het einde van de maand.
In de Market is het programmatje APNDroid te vinden, hiermee kun je met 1 druk op de knop je gegevensverbindingen in en uit schakelen. Deze maakt de APN instelling stuk, dus wifi werkt nog gewoon :)

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Mooi programmatje, maar als ik bij mijn instellingen enkel 2G aanvink gaat deze dan ook nog verbinding met wap oid proberen te maken?

Mijn vorige toestel was er een met windows mobile, wat een k*tding was dat, liep zeer veel vast. Mijn magic tot op heden nog geen vastlopers gehad. Het enige waar hij soms eens last van heeft, vooral in het donker, is dat het scherm horizontaal gaat draaien zonder dat ik hem verdraai.

Nu zou ik in mijn menu mapjes willen maken, 1map met spelletjes in, 1map met mediaplayers, 1map met ... maar kan enkel maar mappen plaatsen op mijn startpagina. Als ik deze wil verslepen dan worden ze verwijderd. Ook dingen verslepen naar mijn startpagina lukt niet. Iemand raad.

Heeft iemand soms ervaring met het afspelen van muziek uit een nas in een netwerk?

[ Voor 5% gewijzigd door nielsvv op 24-07-2009 10:11 ]

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
zo heb echt geen Hero nodig .... ding is snel!

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/3618/mainscreen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mavgink schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:47:
zo heb echt geen Hero nodig .... ding is snel!
Dat plaatje heeft niéts met een Hero te maken... Dit is een customized Rom met thema op een G1 of G2. De Hero TouchFlo interface is geheel anders, maar goed. En zó snel issie niet hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik heb HTC gemaild over de 32A

"ik ben op zoek naar een HTC Magic, maar dan de 288mb versie, het zogenaamde 32A type.
is dit toestel in nederland te verkrijgen, zo ja, waar?"

vrij nutteloos antwoord:

"Zover wij weten is dit toestel uberhaupt nog niet te verkrijgen. Mocht dit niet kloppen is hij sowiezo niet te verkrijgen in Nederland (Benelux) want hier zijn momenteel alleen de Vodafone toestellen nog maar te verkrijgen die dit tiepe (nog) niet voeren."

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:28:
[...]

Weather Forecast widget. Erg fijn programmaatje, met "voldoende" instelmogelijkheden ;)

[afbeelding]

[...]

Mooi! Was voor mij ook ff zoeken dus weet hoe frustrerend het was ;)
Werkt die skin ook op een unmodded magic? Welke is het? Hier ziet die widget er namelijk te lelijk uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:50:
Werkt die skin ook op een unmodded magic? Welke is het? Hier ziet die widget er namelijk te lelijk uit...
Je kan die app alleen van andere skins voorzien als je de betaalde versie hebt. De gratis versie is skinless ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Dat plaatje heeft niéts met een Hero te maken... Dit is een customized Rom met thema op een G1 of G2. De Hero TouchFlo interface is geheel anders, maar goed. En zó snel issie niet hoor 8)
niet...? merk zelf enorm verschil met de stock T-Mobile rom... maar dat mag ook wel als je eerst helemaal partities moet aanmaken op je SD-Card... cpu is overclocked...

btw: linux-swap partitie > swapper app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande vraag heeft ook mijn interesse...het wordt een beetje onoverzichtelijk!
nielsvv schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:20:

Nu zou ik in mijn menu mapjes willen maken, 1map met spelletjes in, 1map met mediaplayers, 1map met ... maar kan enkel maar mappen plaatsen op mijn startpagina. Als ik deze wil verslepen dan worden ze verwijderd. Ook dingen verslepen naar mijn startpagina lukt niet. Iemand raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mavgink schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:12:
niet...? merk zelf enorm verschil met de stock T-Mobile rom...
Uiteraard issie snel(ler) ja, draai hem zelf ook, met drie partities op de SD 8) Maar het is geen Hero/Rosie/TouchFlo, dat bedoelde ik. Vind deze interface werkelijk geweldig hoor. Roteerbaar Home = :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:57:
[...]

Uiteraard issie snel(ler) ja, draai hem zelf ook, met drie partities op de SD 8) Maar het is geen Hero/Rosie/TouchFlo, dat bedoelde ik. Vind deze interface werkelijk geweldig hoor. Roteerbaar Home = :9
Welke rom is het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cyanogen 3.6.7.2 of 3.6.8, met/zonder Palm Pre thema. Gooi nu weer 3.6.7.2 er op, vind ik voorlopig het fijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:10:
[...]

Cyanogen 3.6.7.2 of 3.6.8, met/zonder Palm Pre thema. Gooi nu weer 3.6.7.2 er op, vind ik voorlopig het fijnst.
Ik gebruik deze nu ook, maar er is geen auto aanvulling voor nederlandse taal, kan je deze hier ook handmatig opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Iemand al multitouch in de browser aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:39:
Ik gebruik deze nu ook, maar er is geen auto aanvulling voor nederlandse taal, kan je deze hier ook handmatig opzetten?
Nederlandse aanvulling doet het prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/aanvulling.png
wessel99 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:55:
Iemand al multitouch in de browser aan de praat?
Multitouch doet het prima, in bovengenoemde Roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:23
Brad Pitt schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:38:
[...]

Wat is een CMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:49:
[...]

Nederlandse aanvulling doet het prima.

[afbeelding]

[...]

Multitouch doet het prima, in bovengenoemde Roms.
Waar kan ik deze vinden want vind hem niet meer op XDA forums...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Command Prompt. Windows-toets + R, cmd, enter ;-) Je weet wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/cmd.png

Die zal je echter wel moeten openen in de tools directory van de SDK, anders heb je er alsnog weinig aan.
Droned schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:02:
Waar kan ik deze vinden want vind hem niet meer op XDA forums...
Heb de 3.6.7.2 Cyanogen/NK02 Rom geüpload. Let wel, is dus niét de nieuwste versie, en zónder Palm Pre theme hè... Deze is voor mij echter tot nu toe de meest betrouwbare gebleken, YMMV... 8)

MD5: 11e988a45ec77ba4fddbc1560f7ce53a / SHA1: 78e60983b09991372ce245702c106d264cb35762

[ Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 25-07-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:17:

Heb de 3.6.7.2 Cyanogen/NK02 Rom geüpload. Let wel, is dus niét de nieuwste versie, en zónder Palm Pre theme hè... Deze is voor mij echter tot nu toe de meest betrouwbare gebleken, YMMV... 8)

MD5: 11e988a45ec77ba4fddbc1560f7ce53a / SHA1: 78e60983b09991372ce245702c106d264cb35762
Thanks! Welk thread op xfa forum is dit? Want geraak er niet meer goed uit.

Hoe kan ik de Palm Pre Theme hierop dan installeren? Want is het niet dat die bij je rom al zit ingepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:42:
Thanks! Welk thread op xfa forum is dit? Want geraak er niet meer goed uit.
Ja hier heb ik ook last van. Constant 25 XDA tabs open, en maar refreshen, en maar zoeken en zoeken :P
Hoe kan ik de Palm Pre Theme hierop dan installeren? Want is het niet dat die bij je rom al zit ingepakt?
Oh, is dat zo?! Ben ik effe de weg kwijt na het 10391x opnieuw flashen misschien ;) Zal hem er nu even op gooien dan, kijken of het inderdaad zo is... Brb...

[Edit] Nee, toch inderdaad niet, deze Rom is zonder Palm Pre theme... Dit is het eerste scherm na de flash:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/kaal.png

Zoals je onderaan kunt zien gewoon de normale omhoog-sleep-knop. Hier zal je dan alsnog dus een Palm Pre theme op moeten zetten, deze kan ik ook wel uploaden, of je zet er gewoon een 3.6.8 Rom op met alles al meteen er in... Da's makkelijker, maar bij mij werkte deze omslachtigere methode dus het beste...

[ Voor 63% gewijzigd door Brad Pitt op 25-07-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Brad Pitt schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:46:
[...]

Ja hier heb ik ook last van. Constant 25 XDA tabs open, en maar refreshen, en maar zoeken en zoeken :P

[...]

Oh, is dat zo?! Ben ik effe de weg kwijt na het 10391x opnieuw flashen misschien ;) Zal hem er nu even op gooien dan, kijken of het inderdaad zo is... Brb...

[Edit] Nee, toch inderdaad niet, deze Rom is zonder Palm Pre theme... Dit is het eerste scherm na de flash:

[afbeelding]

Zoals je onderaan kunt zien gewoon de normale omhoog-sleep-knop. Hier zal je dan alsnog dus een Palm Pre theme op moeten zetten, deze kan ik ook wel uploaden, of je zet er gewoon een 3.6.8 Rom op met alles al meteen er in... Da's makkelijker, maar bij mij werkte deze omslachtigere methode dus het beste...
Ok bedankt! Kan ik ook gewoon de updates van google hierop ontvangen of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:05:
Ok bedankt! Kan ik ook gewoon de updates van google hierop ontvangen of is dit niet mogelijk?
Van die updates weet ik niet... Heb zelf bijvoorbeeld geen enkele melding gehad onlangs toen die Magic update er was. Ik denk het dus niet... Maar goed, je knalt toch gewoon elke keer een nieuwe Rom er op ;)

Palm Pre template staat er nu ook op. Dit is dus de combinatie Rom/Theme die ik voorlopig prefereer. Heb deze net ook net weer even overheen gezet en dan is na een kale Rom/Theme update dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/kaal-2.png

Template: MD5: 01f1f15bee4700e7f28b2b8b14d65fb9 / SHA1: 1c9ce6c6239a9601850935c74f6a94e45945a954

Eigenlijk moet deze hele materie niet hiér worden besproken hè... Daar is dit voor en zo... 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 25-07-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Heb toch nog steeds de indruk dat mijn standaard vodafone rom het snelste en stabielste draait van allemaal:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Droned schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:26:
Heb toch nog steeds de indruk dat mijn standaard vodafone rom het snelste en stabielste draait van allemaal:)
Die kans is groot hoor. En tóch weet ik zeker dat je in deze Rom/Theme combinatie niét teleurgesteld zal zijn... Het ziet er allemaal stukken mooier uit, én werkt snel én stabiel. Voor 100% zekerheid moet je uiteraard gewoon blijven bij de standaard Rom, da's logisch.

Het spelen met deze materie moet je ook leuk vinden, en niet teleurgesteld zijn als het tegenvalt en weer terug moet naar een vorige Rom. Als je daar allemaal geen zin in hebt: keep it default ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 13:28
Ik vroeg me af of je kan instellen dat hij een trilling geeft als je de scherm aanraakt, zodat je meer een feeling hebt dat je het scherm aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
roberto652 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:56:
Ik vroeg me af of je kan instellen dat hij een trilling geeft als je de scherm aanraakt, zodat je meer een feeling hebt dat je het scherm aanraakt.
Ja dat kan voor het keyboard

Wel een beetje meer inzet om het zelf te vinden volgende keer he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik denk echter dat hij bedoelt dat je sowieso iets voelt, niet alleen bij het toetsenbord... Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Weet er inmiddels iemand hoe ik mappen kan maken in mijn menu en dus niet op mijn today scherm?

In mijn status balk bovenaan verschijnt vaak G, H of 3G, Is dit gprs, Hspda en 3G? Ik dacht altijd dat hspda = 3G?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
hdspa is eignelijk 3,5g.....
De opvolger van 3g (umts)
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste