[quote]
vickypollard schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:42:
[...]
Het is voor Li-ion batterijen trouwens beter om ze zo vaak mogelijk op te laden. Het helemaal leeg laten lopen heeft zelfs een slechte invloed op de batterij.
[/quote
Ben het met je eens en wil dit eraan toevoegen;
de uk forum (vodafone) heeft een topic hierover als ik het goed heb.
Men adviseert om je Magic op te laden (overnight), je batterij geheel ontladen is voor sommigen wel van toepassing maar op 40 of 50% op laden schijnt veel beter te zijn.
Ik merk ook dat wanneer je buitenshuis wifi, gps en 3G uitzet je toestel een veel langere baatyerijduur heeft.
Ik had hiervoor de BlackBerry Storm 9500 en die was dramatisch in batterij duur en memory.
De Magic behoort tot de smartphones en smartphones hebben nu eenmaal een nadeel nl. de batterijduur.
2 dagen is vaak het gemiddelde van smartphones en afhankelijk hoe intensief je hem gebruikt.
Wat ik meestal doe is in huis aan de lader (netstroom maar meestal via de laptop).
En 100% is het maximum. Maar door hem aan de lader te laten schijnt het proces dan toch op een of andere manier invloed te hebben op de standby tijd/duur van de batterij.
En ik moet zeggen dat het merkbaar is, het heeft een maal meerdere en l;angdurige laadprocessen nodig.
Een extra batterij is misschien ook een optie...maar functies uitschakelen zal meer opleveren zodra je buitenshuis bent.
Wifi gebruik je wanneer je het nodig hebt, GPS bij navigeren of als je bijv. Where's my Android erop hebt.
Verder werkt het voor de een wel en voor de ander weer niet.
Dit toestel is gezien de toestellen die ik al heb versleten een van de betere in overall gebruik.
Google's bijdrage en de open source structure (Market) en Android besturingssyteem maken dit mogelijk.
Waarom meerdere brands op Android's succes mee willen travelen zegt genoeg.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk phones die weer beter zijn in functies en weer slechter zijn qua gebruiksvriendelijkheid.
De Magic is een waardige en zeker een goede phone.
En de mogelijkheden worden alleen maar meer.
Bijv. Een Magic met het O.S. van de Hero is/schijnt al mogelijk te zijn.
Als je twijfelt over je batterij is terugbrengen (reparatie) de enigste mogelijkheid.