Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:33
Het irritante van rooten lijkt me dat je bij een Android update (bijvoorbeeld Donut) weer helemaal moet aankloten met die ROMs. Tenminste, dat lijkt me het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Draai nu een paar uur de Google firmware en het is echt top. Geen last meer gehad van traag terugkomende iconen. Tik dit nu op het zwaar fijner werkende toetsenbord. Erg tevreden so far. Het enige echt trage is de applicatie lijst waar je dingen kan deïnstalleren, dat opbouwen blijft traag.

Als een update van het OS deze stappen weer nodig heeft doe ik dat graag, het plezier in het toestel is voor mij behoorlijk gestegen... ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Brad Pitt op 24-06-2009 02:10 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Blubkens schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:02:
[...]

Ik heb de tut die jou bedoeld al eens geprobeerd, maar ben er nier wijzer van geworden. Er staat dat je bestanden moet verwijderen en nieuwe ervoor in de plaats moet zetten, alleen weet ik niet hoe.. naja.. dat er Franse taal op deze rom staat begint me eigenlijk een beetje te irriteren. Toch maar eens dat andere toetsenbord proberen..

Voor degene met het auto-aanvullen: deze staat onder instellingen -> land en instellingen -> touch

Ook daar is een forum over ;) zie link ergens in mijn tut bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 127% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blubkens schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:51:
Dit kun je uitzetten bij Instellingen->Landinstellingen en tekst->Touch Input->Tekst invoer.
Yes, dat snap ik, of zelfs makkelijker nog met dat nieuwe toetsenbordje aangezien er een Settings icoontje naast de komma-toets staat. Maar thanks, heb daar ook al (bijna) elke combinatie aan-en uitgevinkt ;)

Echter... Wat ik eerst had, nu niet meer kan vinden maar héél graag weer terug wil is dit... Stel je bent een sms aan het invoeren en je wilt "icm" tikken. Welnu, die drie letters heb je ingetikt, dan laat de suggestie-balk een paar opties zien, met het woord dat de telefoon dénkt dat je wilt gebruiken in het oranje. Nu staat echter "ivm" in oranje en "icm" en grijs naast. Welnu, daar let ik tijdens het typen niet op en druk dus spatie. Hoppa, uiteraard staat er nu "ivm".

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/icm.png

Welnu: ik wil heel graag alsnóg die suggestie-balk hebben (vaak handig bij lange woorden!) maar niét dat ie met een druk op de spatiebalk het woord invoegt dat wordt gedacht dat goed is... Dié setting vind ik nu effe niet :(

P.S. Oh ja, gisternacht, na hevig installeren, testen, surfen en whatever wel weer even het missing-icon-on-desktop syndroom gehad, maar gelukkig veel en veel korter dan voorheen. Helemaal weg is het met deze Rom dus ook niet, maar dat komt gewoon denk ik door het gebrek aan geheugen van de HTC. Gisteren ook op YouTube een paar een uur durende conferenties zitten kijken en snap het nu allemaal wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 138% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Blubkens schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:33:
Nee dit klopt, dit kan je nog niet aanpassen. Ik heb dat ook uit lopen zoeken maar die setting zit er gewoon nog niet in. Vandaar dat ik alles uit heb gezet en voor mezelf typ :D
Klopt ja. In de Engelse handleiding staat "If you select the Quick fixes, Show suggestions, and Auto-complete options, the phone offers you smart word suggestions as you type, so you can enter text more quickly and accurately on the onscreen keyboard.". Deze firmware "mist" de Quick fixes optie denk ik.
Jammer dat je even verdwijnende iconen had. Gelukkig nog geen last van gehad. klop klop klop op hout. ik denk ook precies hetzelfde, omdat wij gewoon de helft minder ram hebben dat het daarom soms even na moet denken.
Ja, had een paar plaatjes in de browser geopend die nogal groot waren, dus ding begon denk ik wat te stressen en nogal wat geheugenbeheer te doen ;) Snap niet dat ze er niet meer Ram in doen, er is zó weinig over voor de user in principe.

Oh ja, hoe kom ik AF van die Google Voice-troep!? Zit ik net lekker een lange zoekopdracht in te tikken, druk ik per ongeluk op dat gare microfoontje, hoppa, tekst weg. En werken doet het (hier) ook voor geen meter dus áls dat microfoontje weg kan: please! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Heeft iemand ervaring met een extusb to 3,5 mm adapter zoals deze? En is er ook een witte versie toevallig, zo'n zwart tussenstuk is lelijk bij een witte Magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Usb-tethering middels azilink: http://code.google.com/p/azilink/, de huidig actieve verbinding wordt gedeeld middels een portforward. Ik ben er erg content mee :), mocht iemand alternatieven hebben middels bluetooth dan houd ik mij aanbevolen.

[ Voor 20% gewijzigd door Alternativ op 24-06-2009 14:29 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Blubkens schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:17:
PDAnet heb ik gebruikt tot nu toe, ben er erg tevreden over.
Even op usb aansluiten nog niet eens verbinding maken.
Zet op je Magic PDAnet services aan en druk op connect op je pc.
Vervolgens heb je meteen verbinding die erg rap is als je ergens in de middel of nowhere zit.
Windows only is een no-go, gezien mijn dual boot :).

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ze ondersteunen geen linux:
Does PdaNet support Mac?

The current version of PdaNet supports Windows only. We will try to support Mac in future updates. For now you will need to run PdaNet under VMWare or Parallel.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Laatst online: 28-07 19:03
even een vraagje. Eerder op dit formu gaat het over het uitschakelen van G3 als je naar het buitenland gaat (volgens mij met Apndroid).

Hopelijk vanmiddag krijg ik (eindelijk) mijn MAgic!! Morgen ga ik voor een weekje naar België toe.

Vraag: is het bij elke bezoek aan het buitenland nodig om je internet uit te zetten? Wat ik begin te begrijpen is dat de Magic continue in verbinding staat met internet en dat ik het dus zeker wel uit moet zetten. Volgens mij is het geen kwestie van gewoon niet internetten...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 122% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:09

Niek

f.k.a. The_Surfer

Brad Pitt schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:08:
[...]

Sure ;) De toetsen zijn wat groter (in portrait mode) waardoor ik er veel trefzekerder op kan typen. Enige dat ik nog niet heb kunnen vinden is het uitzetten van het invoegen van het suggestie-woord als je op spatie drukt, dat vind ik echt super irritant. Toetsenbord in landscape is weinig anders, op uiterlijk na.

[afbeelding]

[afbeelding]

En het landscape toetsenbord.
Interessant, deze ROM heeft dus wel voice support, iets wat Vodafone uit hun ROM heeft gesloopt.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Hoe kan je je Apn weer goed terugzetten? Wijst dat zichzelf?? Gewoon via instellingen op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
ok, en voor de komende periode dus voor mn telfort-adres. ik ga 'm namelijk eerst gebruiken met mn huidige abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Niek schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:09:
[...]
Interessant, deze ROM heeft dus wel voice support, iets wat Vodafone uit hun ROM heeft gesloopt.
Met wat zoekwerk, denk aan piraten, kan je voice support alsnog op de Vodafone zetten. Zijn gewoon twee losse apps, geen custom rom ofzo nodig. De voice commands werken behoorlijk goed. Wel ben je beperkt tot engels, dus als je mensen met oerhollandse namen in je contacts hebt staan dan moet je ze maar in fonetisch engels uitspreken :P

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
k7of9 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:27:
[...]

Met wat zoekwerk, denk aan piraten, kan je voice support alsnog op de Vodafone zetten. Zijn gewoon twee losse apps, geen custom rom ofzo nodig. De voice commands werken behoorlijk goed. Wel ben je beperkt tot engels, dus als je mensen met oerhollandse namen in je contacts hebt staan dan moet je ze maar in fonetisch engels uitspreken :P
word eens iets concreter!!! Klinkt interessant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:37
MHTC06 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:39:
even een vraagje. Eerder op dit formu gaat het over het uitschakelen van G3 als je naar het buitenland gaat (volgens mij met Apndroid).

Hopelijk vanmiddag krijg ik (eindelijk) mijn MAgic!! Morgen ga ik voor een weekje naar België toe.

Vraag: is het bij elke bezoek aan het buitenland nodig om je internet uit te zetten? Wat ik begin te begrijpen is dat de Magic continue in verbinding staat met internet en dat ik het dus zeker wel uit moet zetten. Volgens mij is het geen kwestie van gewoon niet internetten...
Toggle Data installeren, daarmee kun je met een druk op de knop je 3G uit- of inschakelen.

Verder kun je bij installingen - draadloze bedieningselementen - mobiele netwerken kijken, standaard staat gegevensroaming uit, zodat je in het buitenland sowieso al geen 3G gebruikt.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de integratie van Mac OS X? Op de HTC website lees ik dat HTC sync programma alleen met Windows werkt: ik kan mijn macbook dus niet syncen met een HTC android telefoon? Ik twijfel ernorm tussen een iPhone en een Android telefoon. Helemaal nu HTC officieel de Hero aangekondigd heeft.

Android heeft als sellingpoint toch wel de openheid van het systeem. Dat mis ik een beeje bij de iPhone.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:50:
Hoe zit het met de integratie van Mac OS X? Op de HTC website lees ik dat HTC sync programma alleen met Windows werkt: ik kan mijn macbook dus niet syncen met een HTC android telefoon? Ik twijfel ernorm tussen een iPhone en een Android telefoon. Helemaal nu HTC officieel de Hero aangekondigd heeft.

Android heeft als sellingpoint toch wel de openheid van het systeem. Dat mis ik een beeje bij de iPhone.
Htc sync programma? Je synct gewoon met google middels je telefoon en weer met je mac richting google?

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Zijn er niet van die sleeves of hoesjes met ingebouwde accu voor de Magic? Ik weet dat die dingen er voor iPhones zijn, maar ik wil geen T-Mobile plus spreekt de openheid van Android me aan. Het enige puntje is dus die accu. Ik moet 'm gewoon minstens een lange dag intensief kunnen gebruiken, dus niet dat hij tijdens het stappen uitvalt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:58
CAFC1905 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:37:
Heeft iemand ervaring met een extusb to 3,5 mm adapter zoals deze? En is er ook een witte versie toevallig, zo'n zwart tussenstuk is lelijk bij een witte Magic?
Yep, ik heb een zwarte, maar dan voor $ 1,29 uit Hong Kong (dealextreme.com). Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
k7of9 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:27:
Met wat zoekwerk, denk aan piraten, kan je voice support alsnog op de Vodafone zetten. Zijn gewoon twee losse apps, geen custom rom ofzo nodig.
Oh dan is het er ook vast wel weer uit te halen. The sooner the better ;) Even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
zit er op onze magic trouwens ook multitouch? het zit niet in de standaard rom, maar stel dat ik hero oid er op zet heb ik het dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

rvinke schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:35:
[...]

Yep, ik heb een zwarte, maar dan voor $ 1,29 uit Hong Kong (dealextreme.com). Werkt perfect!
Heb je een link voor mij? Site is beetje onoverzichtelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Laatst online: 22-05-2023
Bij de HTC Hero lijkt multitouch te zitten. Als ik die rom volgende maand als de hero uitkomt op mijn magic zet, zou ik dan ook multitouch hebben?

Het is eerder bewezen dat de schermen van de G1 wel multitouch aan zouden kunnen namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mj2sL schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:28:
Ik moet 'm gewoon minstens een lange dag intensief kunnen gebruiken,
dus niet dat hij tijdens het stappen uitvalt of zo.
Jij stapt overdag? Ik meestal 's nachts >:)

Ik ben trouwens bezig met 'n HTC Hero TopicStart, zal over enkele dagen online staan!

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 24-06-2009 18:39 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Laatst online: 19:58
souljah1h schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:46:
[...]

Heb je een link voor mij? Site is beetje onoverzichtelijk :)
Nou, je hebt geluk: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23542

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Geluk dat jij de link post? ;) hartstikke bedankt zal hem zo snel mogelijk even bestellen! Voor een 1 euro kan ik hem niet laten liggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Blubkens schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:42:
<snip>

Hopelijk heb ik jullie hiermee geholpen.
Nogmaals dit doe je op eigen risico.
Ik heb vandaag besloten toch maar te rooten aan de hand van je stappenplan. Het heeft me de nodige zweetdruppels over m'n voorhoofd doen gutsen maar het is zonder problemen gelukt :) Thanks!
Zo, nu eerst een bavaria :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Brad Pitt schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:40:
[...]

Oh dan is het er ook vast wel weer uit te halen. The sooner the better ;) Even zoeken.
Mini-tutorial voor stock vodafone:

1. Root je phone (niet benodigd voor voice dial wel voor voice search) http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting. (ik ga ervan uit dat je adb hebt, zo niet sdk downloaden en map tools)
2. Check of je root kunt worden middels
code:
1
adb root
(bij "adbd is already running as root" zijn alle lichten groen, anders terug naar stap 1).
3. Download: http://download.altsdomain.com/voice_enable.zip.
4. Transfer de VoiceDialer.apk middels
code:
1
adb push Voicedialer.apk /data/app/

5. Transfer VoiceSearch.apk middels
code:
1
adb push VoiceSearch.apk /system/app/

6. Transfer de .so middels
code:
1
adb push libspeech.so /system/lib/
(zonder libspeech krijg je een foutmelding).

Bij een melding over geen permissie om files in system/app te wijzigen, exit en doe een
code:
1
adb remount
en voer de stap waar je bent gebleven opnieuw uit, (adb remount mount het filesystem readwrite).

7. Restart je phone of regel Advanced task manager en herstart Googlesearch.

Als je het eng vindt om je telefoon te rooten dan kun je stap 1,2,5,6,7 weglaten maar dan zit je wel zonder voicesearch.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
hoe zit het trouwens met het overclocken van de magic?
volgens mij moet die cpu namelijk veul harder kenne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Helaas niet in wit, maar voor $1.29 mag je niet klagen O-)
Hoe kunnen die gasten dat doen voor $1,29 inclusief verendkosten van Azie 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door DutchAddick op 24-06-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adgjm schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:23:
Bij de HTC Hero lijkt multitouch te zitten. Als ik die rom volgende maand als de hero uitkomt op mijn magic zet, zou ik dan ook multitouch hebben?

Het is eerder bewezen dat de schermen van de G1 wel multitouch aan zouden kunnen namelijk....
ja, voor de g1 en magic zal ook de update met o.a. rosie en multitouch komen.

bron: http://www.youtube.com/wa...B33kcJkP8&feature=channel (5:25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Beste medetweakers,

Ik heb sinds vandaag ook een Htc Magic in mijn bezit. Hierbij heb ik ook een vodafone internet blox, ik wil deze echter alleen gebruiken als ik het nodig heb en zo batterij besparen. Is hier een handig programmatje voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:08:
[...]

ja, voor de g1 en magic zal ook de update met o.a. rosie en multitouch komen.

bron: http://www.youtube.com/wa...B33kcJkP8&feature=channel (5:25)
Volgens mij zegt hij op 5:39 juist dat dit niet komt op de g1/magic, maar het kan mijn engels zijn of course ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 12:51
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:42:
[...]

Volgens mij zegt hij op 5:39 juist dat dit niet komt op de g1/magic, maar het kan mijn engels zijn of course ;)
Idd dit hoorde ik dus ook! Het zou me echter niets verbazen als het beste uit de hero weer in een andere rom voor onze telefoontjes wordt gepropt. Kijk naar de huidige roms waarin het beste van andere, zoals extra features voor de camera van rogers, het keyboard van htc, etc. is gestopt. Daarbij bezitten alle developers ook een magic/ion dus ik denk dat er voor ons nog een hoop komen gaat.

Ik ben overigens onder de indruk van Rosie/Sense, maar vindt de Hero er zelf afschuwelijk uitzien. Betreft Sense zijn het overigens vooral thematische punten die volgens mij zonder al te veel problemen, mogelijk met effecten weggelaten, op een g1 moet kunnen draaien.

Ik ben daarnaast van mening dat door deze move van HTC het mogelijk is dat je afhankelijk bent van de updates van je telefoonfabrikant. Ik ben dan liever afhankelijk van de updates van google. 8)

//edit: Ik lees zojuist het volgende bericht: http://www.talkandroid.co...-interface-for-htc-magic/

[ Voor 4% gewijzigd door Pizr op 24-06-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

souljah1h schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:10:
Beste medetweakers,

Ik heb sinds vandaag ook een Htc Magic in mijn bezit. Hierbij heb ik ook een vodafone internet blox, ik wil deze echter alleen gebruiken als ik het nodig heb en zo batterij besparen. Is hier een handig programmatje voor? :)
Dat moet je in dit topic vragen: Android Software & Discussie
edit: eerst even dat topic doorlezen.. dan pas als je het niet kan vinden (tool die je nodig hebt staat paar keer vermeld) dan kan je pas vragen.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 24-06-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

job schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:03:
[...]

Dat moet je in dit topic vragen: Android Software & Discussie
edit: eerst even dat topic doorlezen.. dan pas als je het niet kan vinden (tool die je nodig hebt staat paar keer vermeld) dan kan je pas vragen.
Topic doorgelezen maar er staat geen antwoord op me vraag in dat topic ;) als je het toch weet vermeld dan meteen de naam even :D bedoel gewoon 3g aan / uit .. niet steeds instellingen veranderen

[ Voor 12% gewijzigd door souljah1h op 24-06-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Useful Switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Is een betaalde app zie ik? Of is dat ook ergens gratis vandaan te halen :$ zie dat je hem van ze eigen site gratis kan downloaden.. hoe installeer ik zoiets? :$ Ook nog een vraagje over een instelling in de telefoon zelf, ik kan ook voor 2g netwerk kiezen zitten hier extra kosten aan verbonden?

[ Voor 36% gewijzigd door souljah1h op 25-06-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 13:03
@Alternativ: Ik probeer de voicedialer te installeren, maar wat ik ook probeer, ik krijg adb niet aan het babbelen met de mijn Magic.
-SDK; check
-PATH toegevoegd; check
-FASTBOOT mode; check
-USB driver; check (geeft netjes de "ADB device" aan in Apparaarbeheer)
Maar als ik "adb devices" probeer krijg ik een lege lijst terug. Bij een poging tot "push..." krijg ik "device not found". Telefoon is NIET geroot, dat zou niet hoeven voor de dialer.
Zijn mijn vermoedens juist als ik denk dat ik de sprong in het diepe moet wagen? (rooten dus)... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

souljah1h schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:15:
[...]

Is een betaalde app zie ik? Of is dat ook ergens gratis vandaan te halen :$ zie dat je hem van ze eigen site gratis kan downloaden.. hoe installeer ik zoiets? :$ Ook nog een vraagje over een instelling in de telefoon zelf, ik kan ook voor 2g netwerk kiezen zitten hier extra kosten aan verbonden?
Staan 2 versies op Market, 1 betaalde / donatie en een gratis. Maar is een super proggie, en heeft een optie om terug te gaan naar 2G. Kan ook wel in je telefoon alleen is het dan ff goed zoeken.

Instelling > Daardloze bedienings elementen > Mobiele netwerken > Alleen 2G-netwerken gebruiken

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

DavidZH schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:51:
@Alternativ: Ik probeer de voicedialer te installeren, maar wat ik ook probeer, ik krijg adb niet aan het babbelen met de mijn Magic.
-SDK; check
-PATH toegevoegd; check
-FASTBOOT mode; check
-USB driver; check (geeft netjes de "ADB device" aan in Apparaarbeheer)
Maar als ik "adb devices" probeer krijg ik een lege lijst terug. Bij een poging tot "push..." krijg ik "device not found". Telefoon is NIET geroot, dat zou niet hoeven voor de dialer.
Zijn mijn vermoedens juist als ik denk dat ik de sprong in het diepe moet wagen? (rooten dus)... :s
http://blog.zedray.com/20...r-android-phone%E2%80%A6/

Waarbij ik nog even aangeef dat fastboot mode alleen voor voice dial niet benodigd is.

:-)

[ Voor 5% gewijzigd door Alternativ op 25-06-2009 08:52 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Alternativ schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:05:
Mini-tutorial voor stock vodafone:
[...]
Maar dit is toch om het Voice-gebeuren te ENablen? Is er ook zoiets om het er weer uit te halen, ik wil dolgraag af van dat microfoontje naast de search!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Brad Pitt schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:02:
[...]

Maar dit is toch om het Voice-gebeuren te ENablen? Is er ook zoiets om het er weer uit te halen, ik wil dolgraag af van dat microfoontje naast de search!
Zelfde instructies maar dan deleten, zoek de .apk file en smijt hem weg (locaties /system/app of /data/app).

code:
1
adb uninstall [-k] <package> - remove this app package from the device

Ik vermoed wel dat je moet rooten om de voicesearch te verwijderen.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Alternativ schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:20:
Zelfde instructies maar dan deleten, zoek de .apk file en smijt hem weg (locaties /system/app of /data/app).

code:
1
adb uninstall [-k] <package> - remove this app package from the device
Dat werkt helaas, krijg "Failure" als response. En ja, ben root, en ook niet na een adb remount.

>adb uninstall -k Voicedialer.apk
The -k option uninstalls the application while retaining the data/cache.
At the moment, there is no way to remove the remaining data.
You will have to reinstall the application with the same signature, and fully uninstall it.
If you truly wish to continue, execute 'adb shell pm uninstall -k Voicedialer.apk'

Ook die laatste stap gedaan, maar ook dan "Failure" als resultaat (ook zonder -k) :(

[Edit] Nu even met ddms.bat de vier VoiceDialer/Search files gedelete, foon rebooting now ;)
[Edit2] Yesssss, vervelende microfoontje is weg! Bedankt voor de hulp! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 25-06-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Waarom moet dat in een nieuw topic? Je raakt al de weg kwijt met 3 Android topics :P

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 06-04-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Weet iemand waaraan het kan liggen dat ik geen uitzending gemist kan kijken op de HTC Magic?
Youtube filmpjes werken wel goed, maar zodra ik een filmpje van Uitzending gemist open buffert hij eerst wel maar krijg daarna de volgende foutmelding: Deze video kan niet worden afgespeeld.
Ik gebruik wel de Sapphire port rom (te vinden onder een bekende forum..) maar welke rom ik ook gebruik en welke wifi access point gebruik: het werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Nog even over dat multitouch. Ik heb ergens gelezen (kan bron niet meer vinden) dat multitouch niet vanwege apple-conflicten is uitgeschakeld, maar dat de hardware er simpelweg niet geschikt voor is.

Er is wel zo'n demoprogramma gemaakt. Maar volgens de android-mensen is dat heel iets anders dan in en uitzoomen in applicaties.

Dus waarschijnlijk komt het dan niet op de G1/magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
prutser387 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:15:
Nog even over dat multitouch. Ik heb ergens gelezen (kan bron niet meer vinden) dat multitouch niet vanwege apple-conflicten is uitgeschakeld, maar dat de hardware er simpelweg niet geschikt voor is.

Er is wel zo'n demoprogramma gemaakt. Maar volgens de android-mensen is dat heel iets anders dan in en uitzoomen in applicaties.

Dus waarschijnlijk komt het dan niet op de G1/magic.
De hardware is zeker wel capabel. De telefoons hebben een capacitief scherm, dus er kunnen sowieso wel 2 aanrakingspunten worden gedetecteerd. Je kunt het ook al krijgen, alleen dan gaat de multi-touch via een omslachtige manier en is het dus nogal log.

De HTC Hero heeft trouwens ook al multi-touch en die heeft niet bepaald speciale hardware.

Het komt overigens niet op de G1 en Magic zolang Google dat niet wil. Het zit wel op de HTC Hero omdat HTC een door hen aangepaste versie van Android daar op heeft zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door vickypollard op 25-06-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Stel: puur hypothetisch natuurlijk....

stel je hebt net je magic binnengekregen en je vodafone-abo gaat pas over 3 maanden in en dus wil je gaan unlocken. Met welke simkaart start je dan de telfoon op om te gaan unlocken? met de oude of de nieuwe (vodafone sim...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

MHTC06 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:34:
Stel: puur hypothetisch natuurlijk....

stel je hebt net je magic binnengekregen en je vodafone-abo gaat pas over 3 maanden in en dus wil je gaan unlocken. Met welke simkaart start je dan de telfoon op om te gaan unlocken? met de oude of de nieuwe (vodafone sim...)
Hypothetisch gezien unlock je je toestel op je oude sim O-), bij een vodafone sim krijg je dat scherm niet te zien namelijk. Daarnaast kun je vrij weinig met het toestel zodra je een andere sim erin mikt, je kunt het openingsscherm wel laten crashen door *#06# in te toetsen (vraagt doorgaans imei op) maar die herstart zich net zo snel als dat hij gecrashed is.

[ Voor 25% gewijzigd door Alternativ op 25-06-2009 16:56 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
En weet iemand hoe ik puur hypothetisch een telfortinternetverbinding aan de praat krijg zodat de magic met google kan gaan syngroniceren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
MHTC06 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:28:
En weet iemand hoe ik puur hypothetisch een telfortinternetverbinding aan de praat krijg zodat de magic met google kan gaan syngroniceren???
Door internet bij je Telfort abonnement te nemen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 20:45

Len

Leeg

puur hypothetisch bel je met vodafone voor een simlockcode...

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
hahaha. t toestel is simlockvrij nu en telfort internet heeft t altijd gedaan op de lg viewty.. dus hoe nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
Sinds vandaag ook de "trotse" eigenaar van de magic :)

hiervoor had ik een HP voice messenger. dus even wennen allemaal. maar ben echt onder de indruk van hoe snel alles is. wat ik wel gelijk even heb geinstalleerd is de toggle data. heb wel onbeperkt internet maar zit dicht bij de grens. en daarbij op vakantie enzo is het wel makkelijk dat het uitstaat :) werkt prima.

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 13:03
Alternativ schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:48:
[...]

http://blog.zedray.com/20...r-android-phone%E2%80%A6/

Waarbij ik nog even aangeef dat fastboot mode alleen voor voice dial niet benodigd is.

:-)
Thanks! Herkenning is een feit. Ben nu nog even heel hard aan het zoeken naar een oplossing voor een "permission denied" melding. Op de diverse fora hebben ze het over een "su" commando, maar dat doet niets. Rooten word ergens ook behoorlijk aantrekkelijk...

Ik vind het sowieso ronduit belachelijk dat een voicedialer niet standaard op de telefoon zit. En dat is niet alleen bij de Magic (al schijnt het in de States dus WEL standaard in Android te zitten). Een basic Nokia van €60 zonder abbo heeft het wel, maar een telefoon (business dan wel consumer) van € 500 moet met kunst en vliegwerk (of een hoop geld in geval van WinMo) worden voorzien van een veiligheidsverhogende functie. }:|
End of rant...

Nu weer verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Ik overweeg een HTC Magic te nemen. Alleen nou zit ik heel erg twijfelen of ik nu de zwarte of de witte moet nemen! Aah, ik kom er echt niet uit! Wat zijn jullie meningen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vickypollard schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:17:
Ik overweeg een HTC Magic te nemen. Alleen nou zit ik heel erg twijfelen of ik nu de zwarte of de witte moet nemen! Aah, ik kom er echt niet uit! Wat zijn jullie meningen? :P
Allereerst is het natuurlijk een persoonlijke keuze, maar zelf heb ik gekozen voor de zwarte Magic.
1. Iedereen wil de witte dus is zwart opzich weer apart :P ;
2. De zwarte wordt nou eenmaal niet zo snel vies als de witte;
3. Vind ik de zwarte Magic best chic :*) .

Al met al is de keuze erg persoonlijk. Ik hoop mijn Magic maandag te mogen ontvangen.

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
[list]• Op zwart zie je eerder vingers
• Wit gaat misschien verkleuren na verloop van tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
HammerT schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 00:13:
Er zijn idd redenen voor beide opties. Vind ze allebei wel iets hebben. Heb zelf voor de zwarte gekozen omdat ik de witte toch iets te gewaagd vond. Maar dat is erg persoonlijk... Je zult je eigen afweging moeten maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 00:13:
Ik ben het met je eens op zwart zie eerder vingers, maar goed het is en blijft natuurlijk wel een gebruiksvoorwerp. In het begin loop je te poetsen en te doen en na een tijdje denk je, boeiend :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Blubkens schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:10:
of je gooit er een invisibleshield full body omheen :P hoef je ook niet meer te poetsen
Hoe bevalt de shield? Ik heb normaal iets tegen extra hoesjes en plasticjes omdat het toch allemaal maar tijdelijk blijft zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Nog even een vraagje op de HTC site staat het volgende :

Stand-by tijd:

Maximaal 660 uur voor WCDMA
Maximaal 420 uur voor GSM

Hoe zet ik WCDMA aan? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

souljah1h schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:03:
Nog even een vraagje op de HTC site staat het volgende :

Stand-by tijd:

Maximaal 660 uur voor WCDMA
Maximaal 420 uur voor GSM

Hoe zet ik WCDMA aan? :$
Dat zet je niet aan, WCDMA heet in de volksmond UMTS. UMTS signaal heb je of heb je niet het is geen kwestie van kiezen, bij het niet beschikbaar zijn van UMTS schakelt de telefoon automatisch over naar GSM.

http://en.wikipedia.org/wiki/W-CDMA_(UMTS)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar gegeven dat de standbytijd voor GSM korter is dan bij UMTS?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Blubkens schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:04:
[...]

Dan zal je nog even moeten wachten hij zit in ieder geval bij de post in een vliegtuigje ergens :P
Ben wel benieuwd naar je ervaringen, als hij aangekomen is verwacht ik dan ook een post hier op tweakers :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Lees net dat de Vodafone Magic minder geheugen heeft dan de HTC Magic. Da's best f**** up vind ik. Als je adb shell doet en erna cat /proc/meminfo zie je een hoop geheugenwaardes. Als het eerste getal rond de 99MB is heb je een telefoon met 192MB, staat er iets van 190+MB heb je een 288MB versie.

Onbegrijpelijk dat ze daar verschil in aanbrengen. Zoiets kan ook best zorgen voor slowdowns en zo :/

code:
1
2
3
# cat /proc/meminfo
cat /proc/meminfo
MemTotal:        98920 kB

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 26-06-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Brad Pitt schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:49:
Lees net dat de Vodafone Magic minder geheugen heeft dan de HTC Magic. Da's best f**** up vind ik. Als je adb shell doet en erna cat /proc/meminfo zie je een hoop geheugenwaardes. Als het eerste getal rond de 99MB is heb je een telefoon met 192MB, staat er iets van 190+MB heb je een 288MB versie.

Onbegrijpelijk dat ze daar verschil in aanbrengen. Zoiets kan ook best zorgen voor slowdowns en zo :/

code:
1
2
3
# cat /proc/meminfo
cat /proc/meminfo
MemTotal:        98920 kB
Blubkens schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:42:
De methode om te rooten is het zelfde, maar je hebt verschillende rooted recovery's voor de PVT 32A en PVT 32B. (Moederboarden)
Reden:

PVT 32A : 288MB RAM / Qualcomm MSM7200a
PVT 32B : 192MB RAM / Qualcomm MSM7201a
Het antwoord is al gegeven.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:39:
Ik ben trouwens bezig met 'n HTC Hero TopicStart, zal over enkele dagen online staan!
Dus zodoende: HTC Hero voor de mensen die 'm ook daadwerkelijk willen bespreken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Blubkens schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:52:
Vodafone levert volgens mij alleen met 192mb, wat ik overigens echt onzin vind.
waarom zou je een telefoon langzamer maken?
Hoop dat er met updates of bepaalde roms deze RAM geheugen kunnen opkrikken door het van de microSD kaart af te snoepen.. een swap dus.. volgens mij bestaat het al, maar ik heb er nog niet in verdiept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Dat is best balen van dat geheugen. Ik was er eigenlijk tot nu toe vanuit gegaan dat mijn Magic 288MB zou hebben aangezien de webshop waar ik hem (in combinatie met het Vodafone abbo) heb gekocht aangeeft dat het toestel 288MB heeft. Maar idd, het is maar 192MB. Ik denk er toch over om hier iets mee te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Kan je dat ook zien zonder root acces?

Ik heb debug aangezet in opties maar ik krijg dus geen nieuwe apparaat te zien. Nu is die misschien al geïnstalleerd met een standaard driver, maar ik kan hem niet vinden in apparaatbeheer om hem te vervangen ;) hoe heet het apparaat waar ik de driver voor moet vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
[b][message=32158620,noline]Pizr schreef op woensdag 24 juni 2009 @

//edit: Ik lees zojuist het volgende bericht: http://www.talkandroid.co...-interface-for-htc-magic/
Helaas: http://androidcommunity.c...-branded-phones-20090626/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
HammerT schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:18:
Kan je dat ook zien zonder root acces?

Ik heb debug aangezet in opties maar ik krijg dus geen nieuwe apparaat te zien. Nu is die misschien al geïnstalleerd met een standaard driver, maar ik kan hem niet vinden in apparaatbeheer om hem te vervangen ;) hoe heet het apparaat waar ik de driver voor moet vervangen?
Gebruik je Windows Vista (of Seven)?
In dat geval gaat het wat lastiger.
Aan de hand van dit draadje heb ik het voor elkaar gekregen: http://groups.google.com/...d/thread/ab6e89c4b51cd905

Met name de post waarin USBDeview wordt genoemd. Dat leverde voor mij niet direct resultaat op, maar na wat trial and error (precieze stappen weet ik niet meer precies) is het uiteindelijk toch gelukt.

Je hebt er iig geen root voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wat dan wel weer vreemd is, als ik kijk bij opties/SD card en Telefoon staat er 255MB vrij geheugen. Dat snap ik dan weer niet helemaal. Zal wel telefoongeheugen zijn + soort van swap of zo. Verwarrend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

k7of9 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:04:
Dat is best balen van dat geheugen. Ik was er eigenlijk tot nu toe vanuit gegaan dat mijn Magic 288MB zou hebben aangezien de webshop waar ik hem (in combinatie met het Vodafone abbo) heb gekocht aangeeft dat het toestel 288MB heeft. Maar idd, het is maar 192MB. Ik denk er toch over om hier iets mee te gaan doen.
Ben eigenlijk benieuwd of T-Mobile hier wel gewoon de 288MB versie gaat leveren.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Laatst online: 11-09 19:27
Phyxion schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:12:
[...]

Ben eigenlijk benieuwd of T-Mobile hier wel gewoon de 288MB versie gaat leveren.
lijkt me sterk, anders hadden ze dat vanaf het begin wel gedaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

adem9elf schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:35:
[...]

lijkt me sterk, anders hadden ze dat vanaf het begin wel gedaan toch?
T-Mobile != Vodafone.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
k7of9 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:25:
[...]

Gebruik je Windows Vista (of Seven)?
In dat geval gaat het wat lastiger.
Aan de hand van dit draadje heb ik het voor elkaar gekregen: http://groups.google.com/...d/thread/ab6e89c4b51cd905

Met name de post waarin USBDeview wordt genoemd. Dat leverde voor mij niet direct resultaat op, maar na wat trial and error (precieze stappen weet ik niet meer precies) is het uiteindelijk toch gelukt.

Je hebt er iig geen root voor nodig.
Ik gebruik idd windows 7, pff wat een gedoe. Het was dus met dat USBDeview (eventueel run as admin) de android driver verwijderen, dan telefoon loskoppelen en dan pc rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wat halen mensen met een Magic trouwens voor snelheden via Wifi/3G? Met bijv. Xtremelabs Speedtest kom ik niet verder dan 4600 kbps via Wifi, en da's echt een record, meestal ligt het rond de 2800. Da's met een D-Link 655. Via 3G is het rond de 2200 kbps. Ik vond dat eerst wel okay.

Vriend van me echter met een iPhone haalt bij hem thuis 8000 kbps via Wifi, dat scheelt nogal wat. Aangezien hij hier bij mij ook dezelfde waardes haalde als mijn Magic ligt dat dus aan de router (al snap ik niet waar aan). Ben eigenlijk wel benieuwd dus wat men hier scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik haal hier 5Mbit over wifi met een linksys wrt met tomato firmware enzo, steeds dezelfde waarde iig.

Ik heb nog geen telecom aansluiting dus verder kan ik je niet helpen.

Edit: als ik in de kamer bij de router ga staan is het 5,4Mbit :+

[ Voor 16% gewijzigd door HammerT op 27-06-2009 00:07 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste