Gisteren mijn eerste ervaring op een PvP server. Ik had van het weekend maar een DK aangemaakt bij vrienden op Jaedanar. Eerste deel merk je daar niets van, maar gisteravond toch maar even ingelogd om met 58 naar Outland te gaan. Best leuk, nog nooit een Horde gehad hoger dan lvl 15, was wel benieuwd hoe dat speelde.
Je quest toch anders moet ik zeggen. Zat de hele tijd op te letten of er niet ineens Alliance figuren in de buurt waren. Ik was net buiten Thrallmar bezig met mijn eerste quests toen ik zag dat Thrallmar aangevallen werd. Daardoor werd ik nog voorzichtiger, en jawel hoor, dat duurde niet lang of ik had bezoek. Eerst had ik bezoek van een BE Mage lvl 55 die zonder ook maar iets te zeggen met mij wilde groupen. Daar houd ik niet van, 3x decline voordat hij vertrok. Niet lang daarna had ik toch iets ander bezoek. Had net een npc plat op zijn snufferd gelegd en toen zag ik een Draenei Paladin en een NE Hunter, beiden lvl 60. Nou ja, met zijn 3en, want de pet van de hunter was ook al 60.
En daar ga ik dacht ik al, maar ik wist me nog aardig te weren. De paladin was bijna dood toen ik plat ging. Nou goed, even wachten en weer door. Half uurtje later was ik in het zuiden bezig om de verkeerde Orcs neer te leggen, zie ik ineens een NE Druid lvl 61 staan. En die verdween in prowl, daar gaan we weer. Dus ik even geen npc's aanpakken en rondjes rennen, wachtende op het onvermijdelijke. Blijkbaar had hij moeite om me bij te houden in prowl want het duurde erg lang voordat ik een pounce kreeg. Ik ging hard naar beneden, maar kon door m'n blood spec me aardig bijhealen terwijl de druid hard naar beneden ging. Toen waren we beiden rond de 15% HP en koos hij eieren voor zijn geld; travelform en woosh. Snel bandages gebruiken en klaar zijn voor meer. Ben misschien groen in PvP, maar geen kneus in het spelletje. En jawel hoor, een moonfire op me. Dus ik denk daar komt die kat weer. Draai me om, komt er een normale NE op me af, roots, moonfire, etc. Uhm ok, Deathgrip, mep mep, dank u. Maar hij rootte me weer en probeerde een beetje afstand te nemen met mijn Deathgrip op CD. Maar ja, moet je niet te dichtbij gaan staan. Icy Touch, Deathcoil, zelfs Blood Boil werkte nog. Vervolgens probeerde hij weer weg te komen met travelform, maar dat haalde hij niet. Icy Touch en Deathcoil en hij lag stof te happen waar ik zelf nog over de helft van mijn HP over had.
Ik houd niet van PvP, maar dit was wel geinig. Vooral omdat je als DK niet helemaal kansloos bent als je geen enkele PvP-ervaring hebt.
When all else fails, resurrect and start over