Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
JosBonsio schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:15:
Heb net de Samsung Star besteld. Is het de moeite waard om een (8GB?) Micro SDHC kaartje te kopen? Denk het wel toch?
En dan misschien ook nog betere oordopjes... Het schijnt dat je er nogal crappy oordopjes bij krijgt... Of is het wel uit te houden met de standaard oordopjes die je erbij krijgt? :)
Heb zelf een 4gb kaartje gekocht.
De oordopjes heb ik zoals je een paar postings hoger kunt lezen nieuw besteld dat wat erbij is vond ik het geluid slecht + dat die dingen tijdens het fietsen steeds uitvielen dus al met al niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
Oke, maar volgens mij is het verschil in prijs tussen 4 en 8 gb nogal klein... 8Gb is voor 19 euro te koop. Iemand nog aanbevelingen voor netjes geprijsde oordoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:46
Oordopjes zijn er in allerlei verschillende soorten en maten, denk dat je even moet nagaan wat je wilt (in-ear of juist niet etc.). Zelf heb ik een paar Sennheiser MX300 oordopjes, ik vind ze prima, een ander misschien niet.

Als je ze met je telefoon wilt gebruiken moet je even een verloopje erbij kopen. Ik heb deze onlangs besteld. Is ook op genoeg NL sites te koop, gewoon ff googlen. Het enige nadeel is dat de FM-ontvangst minder wordt. Daarvoor kun je het beste toch de bijgeleverde oordopjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keep it Cool schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

Zo vandaag bestelde in oor binnen gekregen van Samsung moet zeggen geluid is absoluut niet slecht en ook de radio werkt goed maar er zit dus ook 3.5 jackplug op dus je kunt ook je eigen in oor gaan gebruiken.
Is al met al snel gegaan.
Wat goed. Bedankt voor de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, zijn er voor deze foon geen andere thema's e.d. te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Zijn er al mensen die met de nederlandse firmware JAVA games aan de gang kunnen krijgen die je dus zelf plaatst ik heb van alles geprobeerd maar helaas.
Heb uiteindelijk een andere firmware geplaatst S5230XEII2 en daar werkt het wel perfect maar helaas geen Nederlandse taal voor de phone dus voorlopig doen we het dan maar met Engels maar wie weet is er een work arround ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:09:
Trouwens, zijn er voor deze foon geen andere thema's e.d. te vinden?
Helaas niet, volgens mij...

[ Voor 77% gewijzigd door senyo op 02-10-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
Keep it Cool schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:43:
Zijn er al mensen die met de nederlandse firmware JAVA games aan de gang kunnen krijgen die je dus zelf plaatst ik heb van alles geprobeerd maar helaas.
Heb uiteindelijk een andere firmware geplaatst S5230XEII2 en daar werkt het wel perfect maar helaas geen Nederlandse taal voor de phone dus voorlopig doen we het dan maar met Engels maar wie weet is er een work arround ?
Ik heb firmware S5230ASID2, nooit aangepast nadat sinds ik de telefoon heb. Weet ook niet of het de nieuwste is of niet, maar wel NL taal en Java werkt prima. Wie weet heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
gerwinbosscha schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:47:
[...]

Ik heb firmware S5230ASID2, nooit aangepast nadat sinds ik de telefoon heb. Weet ook niet of het de nieuwste is of niet, maar wel NL taal en Java werkt prima. Wie weet heb je er wat aan.
nee helaas die kan ik er niet overheen zetten, aan jouw firmware te zien heb je KPN 2009 april rev2 en ik heb simlock vrij.
Maar ik zal de komende tijd nog wat verder zoeken er zal vast wel een maal wat nederlandstalig komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Keep it Cool schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:26:
[...]

Heb zelf een 4gb kaartje gekocht.
De oordopjes heb ik zoals je een paar postings hoger kunt lezen nieuw besteld dat wat erbij is vond ik het geluid slecht + dat die dingen tijdens het fietsen steeds uitvielen dus al met al niet handig.
Oké, dan het laatste nog: Een hoesje, of beschermfolie ofzoiets? Beschermfolie lijkt mij niet zo handig, omdat het je gevoel bij het touch screen in de weg zit. een (Lederen) hoesje lijkt me wel handig, zodat hij minder beschadigd.
Iemand suggesties? Of dragen jullie hem allemaal kaal in je broekzak? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:21
JosBonsio schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:44:
[...]

Oké, dan het laatste nog: Een hoesje, of beschermfolie ofzoiets? Beschermfolie lijkt mij niet zo handig, omdat het je gevoel bij het touch screen in de weg zit. een (Lederen) hoesje lijkt me wel handig, zodat hij minder beschadigd.
Iemand suggesties? Of dragen jullie hem allemaal kaal in je broekzak? O+
Dat vraag ik me ook af! Ik heb het ding sinds gisteren, maar heb nu toch maar even een siliconen hoes en screen protector besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Rien91 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:37:
[...]

Dat vraag ik me ook af! Ik heb het ding sinds gisteren, maar heb nu toch maar even een siliconen hoes en screen protector besteld.
Dat vind ik dus niet zo prettig. Eigenlijk wil ik geen siliconen hoesje, omdat ik dan als het ware niet m'n mobieltje in m'n hand heb, maar het hoesje. Ook een screen protector houd ik niet zo van.

Eigenlijk wil ik gewoon een soort van sok, of een lederen sok, waar ik hem zo inschuif en hem er in één seconde weer eruit haal. Het is en blijft voor mij een gebruikersartikel, alleen het zou jammer zijn als het scherm in m'n broekzak zou beschadigen.
Ik denk dat zoiets wel wat voor mij zou zijn:
http://images.mobilefun.co.uk/graphics/misc/20111.jpg

Heb hem gezien voor 7 pond... Iemand die hem misschien nog goedkoper weet te vinden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Ik heb via ebay dit hoesje gekocht, is van neopreen en past perfect.

Is dus van hetzelfde spul gemaakt waarvan ze duik/surfpakken maken, paar mm dik, veerkrachtig en beschermd ook nog redelijk tegen vocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.u-do.net/images/case/neoprene/p3.jpg
Kost incl. vzk slechts € 2,75 ofzo.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag: weet iemand een plugin om deze mooie samsung te kunnen synchroniseren met iSync van de Mac OS X?? Ik kan het niet vinden...! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Wobcat schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:12:
Ik heb via ebay dit hoesje gekocht, is van neopreen en past perfect.

Is dus van hetzelfde spul gemaakt waarvan ze duik/surfpakken maken, paar mm dik, veerkrachtig en beschermd ook nog redelijk tegen vocht.

[afbeelding]
Kost incl. vzk slechts € 2,75 ofzo.
Ja! Zoiets bedoelde ik. Bedankt voor het melden :) Denk dat ik hem straks ook ga bestellen voor 2,75 euro. Hoe lang duurde het voordat hij bij jou aankwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een Crystal case besteld met screenprotector maar dat crystal ding is mooi retour gegaan. Wat een pauperhoesje, doorzichtig goedkoop plastic wat de knoppen belemmerde (ja had wel de goeie besteld :P) en amper goed dichtklikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 09-09 09:16
JosBonsio schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:17:
[...]

Ja! Zoiets bedoelde ik. Bedankt voor het melden :) Denk dat ik hem straks ook ga bestellen voor 2,75 euro. Hoe lang duurde het voordat hij bij jou aankwam?
Volgens mij waren het zo'n 8 dagen, vanuit Hongkong.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
Ik gebruik nu tijdelijk zo'n oranje sok, die je ook wel eens ziet voor iPod's :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen deze telefoon en ik krijg hem niet op mijn pc studio aangesloten (windows 7 en xp). Als ik mijn telefoon erin plug met behulp van de kabel installeert hij een modem driver wat duidelijk verkeerd is aangezien ik de telefoon niet als modem gebruik. Ik heb in de opties hem als Massa Opslag apparaat ingesteld maar ik krijg hem niet te zien als massaopslag. De studio zegt dat hij nog in initialisatiemodus is en daardoor geen verbinding kan maken. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung Star al een poosje maar het lukt me maar niet agenda item van New Pc Studio te verplaatsen naar de organizer mijn mobieltje. Outlook en New Pc Studio synchroniseren lukt ook prima maar ik krijg niks in mijn organizer van mijn mobiel. Weet iemand hoe dit moet. Ik heb het zowel met de ubskabel als bluetooth geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M9631
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 17:31
gerwinbosscha schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:20:
Je kunt Gcal bèta proberen. Die is uitsluitend voor Google Calendar, maar ik vond 'm niet zo fijn werken.

Ik gebruik nu zelf Snaptu, een applicatie met onder meer ondersteuning voor Google Calendar.
Snaptu is inderdaad echt een ideaal programma. Het lukt wel om te verbinden met google calendar maar hij laat niet alle items zien. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
Geen idee. Ik heb dat probleem nooit gehad. Kijk anders even rond op het Snaptu forum: http://forum.snaptu.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Zweden schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:18:
@Heaven7, ik zal je lijstje even afwerken:

-Internetten doe ik er ook niet mee, heb alle verbindingen er voor de zekerheid uitgegooid dat ik niet per ongeluk verbinding maak (dat is duur op een prepaidkaartje...)
Ik wil m'n internetverbinding ook erg graag erafhalen, zodat het onmogelijk is om met m'n Star op internet te komen, wil geen extra kosten. Weet alleen niet hoe dit moet.
Kan je me dit uitleggen?

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Al een tijdje heb ik een samsung star. Opeens (er zal vast wel iets gebeurd zijn, maar ik weet niet wat) zijn de berichten in mijn inbox veel kleiner van lettertype, en ik weet niet waar ik dit kan veranderen. Weet iemand van jullie dit?

Groetjes,
Marion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:14:
Al een tijdje heb ik een samsung star. Opeens (er zal vast wel iets gebeurd zijn, maar ik weet niet wat) zijn de berichten in mijn inbox veel kleiner van lettertype, en ik weet niet waar ik dit kan veranderen. Weet iemand van jullie dit?
Als je een bericht aan het lezen bent op de volumetoets + of - drukken, dan worden de letters groter of kleiner... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Nadeel van siliconen hoesjes (en ook neopreen) vind ik de stroefheid van de stof. Vooral wanneer je het toestel met hoesje in je broekzak steekt is het soms lastig om hem er uit te krijgen zonder ook je broekzak binnenstebuiten te trekken.

Al die rubber-achtige hoesjes hebben hier best veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M9631
  • Laatst online: 12-09 17:31
gerwinbosscha schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:26:
Geen idee. Ik heb dat probleem nooit gehad. Kijk anders even rond op het Snaptu forum: http://forum.snaptu.com/
Op het forum van snaptu kan ik niks vinden. Misschien heeft het er mee te maken dat ik een stuk of 10 verschillende calendars heb. Hij laat alleen de items zien van 1 van die calendars. Wel jammer, maar snaptu blijft toch fantastisch en ik kan google calendar altijd nog gewoon via de browser bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:42:
[...]

Als je een bericht aan het lezen bent op de volumetoets + of - drukken, dan worden de letters groter of kleiner... ;)
Heel simpel dus eigenlijk, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:07
Ik heb hier ook last van een aantal bugs (zoals iedereen wss)
De recentste zijn: smsgeheugen = vol, terwijl er nog 300 plaatsen zijn.
Maar de ambetantste: bij elke nieuwe sms verschijnt er dat ik 2 nieuwe berichten heb. Maar ik kan er telkens maar 1 lezen. Is er een mogelijkheid om alle ongelezen berichten ergens te zien. VOlgens mij is er geen ongelezen sms, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hekel aan de bijgeleverde oorjes. Weet iemand waar ik een adapter kan kopen zodat ik mijn eigen oortjes erin kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:57:
Ik heb een hekel aan de bijgeleverde oorjes. Weet iemand waar ik een adapter kan kopen zodat ik mijn eigen oortjes erin kan doen?
jij hebt duidelijk het topic niet gelezen... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Aangezien nog niemand erop gereageerd heeft, stel ik nog een keer m'n vraagje :)

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet mogelijk is om te internetten op m'n Star? Het gebeurt me namelijk soms dat ik per ongeluk op internet beland als ik een beetje met m'n (net nieuwe) star aan het spelen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
JosBonsio schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:26:
Aangezien nog niemand erop gereageerd heeft, stel ik nog een keer m'n vraagje :)

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet mogelijk is om te internetten op m'n Star? Het gebeurt me namelijk soms dat ik per ongeluk op internet beland als ik een beetje met m'n (net nieuwe) star aan het spelen ben.
Instellingen > Netwerktoegang > Verbindingen
Daar staan bij mij drie verbindingen, waarvan er eentje "T-Mobile Internet" heet, deze verbindingen kun je wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Rien91 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:56:
[...]

Instellingen > Netwerktoegang > Verbindingen
Daar staan bij mij drie verbindingen, waarvan er eentje "T-Mobile Internet" heet, deze verbindingen kun je wissen.
Echt heel erg bedankt! Ik ga het gelijk proberen. Dan kan ik tenminste alle mogelijkheden van m'n Star uitproberen zonder bang te zijn voor extra kosten... :) Of zijn er ook nog andere dingen die geld kunnen kosten?

Nogmaals --> _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een aantal weken de Samsung Star en nu wil ik verjaardagen invoeren zodat ik een alarm kan zetten als er iemand jarig is. In de telefoonlijst heb ik per naam de verjaardag vermeldt maar in widgets bij de verjaardagstaart krijg ik de melding dat er geen verjaardagen in de telefoonlijst staan.
Hoe kan ik de verjaardagen erin zetten zodat ik een melding krijg? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
JosBonsio schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:19:
Of zijn er ook nog andere dingen die geld kunnen kosten?
Bellen, sms'en... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
Haha ja... 8)7 Maar die krijg ik gratis bij m'n abonnement... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Trouwens, ik zit hier in de klas met 3 mensen die precies dezelfde samsung star hebben, nu heeft er eentje een enorm trage interface, bijvoorbeeld met de mediaspeler: klik, 3 seconden wachten, en pauze, de rest heeft hier geen last van.

Hoe kan het dat dit ding zo traag is, en hoe valt dit op te lossen

ik heb hier niets van kunnen lezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Bij mij was dit ook, bleek dat mijn geheugen kaartje niet goed vast geklikt zat in de telefoon. Toen heb ik het geheugen kaartje er opnieuw ingedaan en had ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik heb dit toestel nu iets minder als een half jaar in mijn bezit en ben er zeer tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is al eerder gesteld maar er is toen geen antwoord gegeven, helaas. Ik heb continu het blauwe gprs tekentje in beeld staan. Een kennis van me heeft dezelfde telefoon en zij heeft het niet.

Hoe krijg ik dit weg?
(mijn firmware is: S5230XXIF4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
Heb je niet een widget of een java-app aanstaan die continu verbinding heeft met internet (GPRS dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gekeken. Nee er draait niets extra's qua Widgets en Java progjes kunnen niet geïnstalleerd worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvPetra
  • Laatst online: 25-01-2014
Bij de Samsung Star van mijn zoon werkt accu weather widget niet. Het is een augustus 2009 model, simlock vrij. Hij geeft aan netwerk niet beschikbaar, terwijl verder internet beschikbaar is.
De provider is Ben. Ik heb zelf een andere samsung en daar zit het widget ook op en werkt gewoon, dus het ligt niet aan de site volgens mij. Natuurlijk al met ben gebeld en die zeggen dat het aan internet kan liggen maar hij heeft gewoon internet, nogal vaag dus. :?
Weet iemand waar het dan aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
Misschien staan er meerdere internetprofielen op zijn telefoon... Als het internet gewoon wel werkt, kijk dan even welk internetprofiel er voor de browser staat ingesteld. Dit kun je doen naar de browser te gaan, vervolgens Instellingen > Browserprofielen (en dan ff onthouden welk profiel er geselecteerd is).

Daarna moet je even kijken welk internetprofiel er voor de widgets is ingesteld. Dit doe je door in het menu naar Instellingen te gaan (rechtsonder), vervolgens Display & verlichting > Widgets > Instellingen > Widgetprofielen. Vervolgens daar even hetzelfde profiel selecteren als bij de browser.

Hoop dat je er wat aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:58

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

HvPetra schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:29:
Bij de Samsung Star van mijn zoon werkt accu weather widget niet. Het is een augustus 2009 model, simlock vrij. Hij geeft aan netwerk niet beschikbaar, terwijl verder internet beschikbaar is.
De provider is Ben. Ik heb zelf een andere samsung en daar zit het widget ook op en werkt gewoon, dus het ligt niet aan de site volgens mij. Natuurlijk al met ben gebeld en die zeggen dat het aan internet kan liggen maar hij heeft gewoon internet, nogal vaag dus. :?
Weet iemand waar het dan aan kan liggen.
Heb ik ook 1 keer last van gehad. Heb toen gewoon mn GSM even opnieuw gestart, ben toen naar de normale browser gegaan om een pagina op te vragen en daarna werkte AccuWeather weer normaal.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de star van mijn vriendin.

Ik heb hiervoor een nieuwe MicroSD kaart van 4GB gekocht omdat de oude die ik had het niet deed op de star.
Dit dacht ik omdat dat geen HC kaartje was. Maar nu kreeg ik gisteren de nieuwe binnen en heb deze geplaatst maar hij ziet hem nog steeds niet. Als ik naar het geheugenstatus ga kan ik hem selecteren en krijg ik de melding dat het een onbekende indeling heeft. En of ik deze wil formateren waarbij alle gegevens worden verwijderd. als ik op JA druk krijg ik meteen de melding FOUT met niets verder erbij en heeft hij ook niets gedaan.

Ik heb ik de handleiding gekeken en al dit topic doorgelezen alsmede gegoogeld maar kan het probleem niet achterhalen. Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb ook een probleem met de star van mijn vriendin... ;)

Bij het intikken van sms moet steeds de taal van t9 van engels naar nederlands gezet worden. Als je daarna weer een sms verstuurt staat hij weer op engels. Al gezocht in de instellingen, maar kan het niet vinden. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BaZZeHH schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:45:
Ik heb ook een probleem met de star van mijn vriendin... ;)

Bij het intikken van sms moet steeds de taal van t9 van engels naar nederlands gezet worden. Als je daarna weer een sms verstuurt staat hij weer op engels. Al gezocht in de instellingen, maar kan het niet vinden. Iemand een oplossing?
Heb je de standaard input taal al ingesteld?
Ik heb mijn telefoon in het engels staan dus ik geef je even die menustructuur.

Menu >> Settings >> Phone settings >> Language >> Input language

Als je die instelt op Nederlands zou de T9 daarop moeten blijven staan.
Wel is een nadeel dat als je binnen korte tijd in je querty toetsenbord 2x op de E toets drukt hij de "speciale karakters" gaat aflopen zoals é en è en ë in plaats van gewoon twee keer een E te typen.

Tip voor video afspelen
Voor mensen die video willen afspelen, je kunt niet zomaar je videobestanden van de pc op je telefoon afspelen. deze hebben een te hoge bitrate.

Als je video's wilt omzetten met een goede freeware tool gebruik dan:
SUPER video converter. http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Het downloaden en gebruik is niet het meest gebruiksvriendelijke maar ik heb nog geen bestand gevonden die deze converter niet kan omzetten.
Ik gebruik het Microsoft - Zune (MP4) profiel om mijn video naar om te zetten, en deze worden probleemloos afgespeeld op mijn samsung star.

[ Voor 25% gewijzigd door Fabske op 16-10-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 15:38

Wekkie

Yeah

Fabske schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:58:
[...]
Tip voor video afspelen
Voor mensen die video willen afspelen, je kunt niet zomaar je videobestanden van de pc op je telefoon afspelen. deze hebben een te hoge bitrate.

Als je video's wilt omzetten met een goede freeware tool gebruik dan:
SUPER video converter. http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Het downloaden en gebruik is niet het meest gebruiksvriendelijke maar ik heb nog geen bestand gevonden die deze converter niet kan omzetten.
Ik gebruik het Microsoft - Zune (MP4) profiel om mijn video naar om te zetten, en deze worden probleemloos afgespeeld op mijn samsung star.
Lukt het je hiermee ook om video met de volledige resolutie van de Star af te spelen (400x240)? Dat is geloof ik nog niemand in dit topic gelukt.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb het zojuist even geprobeerd SUPER kan wel files in 400*240 encoderen maar de samsung star wil ze helaas niet afspelen.

Het hoogste wat ik afgespeeld krijg is 320:240

[ Voor 75% gewijzigd door Fabske op 17-10-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Laatst online: 24-05 16:25
Ik heb bij de optie 'toepassingen starten' de 's' geselecteerd als 'berichten' alleen werkt het niet?
Ik teken de s op display en er gebeurd niks.......ja het scherm zelf beweegd!!
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
rooie60 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:39:
Ik heb bij de optie 'toepassingen starten' de 's' geselecteerd als 'berichten' alleen werkt het niet?
Ik teken de s op display en er gebeurd niks.......ja het scherm zelf beweegd!!
Wat doe ik fout?
Die optie heet "Slim Ontgrendelen", het werkt dus ook alleen als het scherm is vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
ppff ja ben er inmiddels achter......dank je :> voor je reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen:

1. Snel vinden van muziek
Ik heb mijn muziek overgezet naar de star (na installatie van een geheugenkaart). Als je een artiest wilt zoeken, kan dat alleen door alle artiesten (van a to z) af te lopen. Niet door de eerste letters of zo in te typen (zoals in de telefoonlijst). Zelfs het maken van een afspeellijst met 10 verschillende artiesten kost je zo ongelooflijk veel tijd.
Iemand een oplossing?

2. Synchoniseren met outlook agenda/organizer
Hij negeert de instellingen die ik in pcstudio geef (zoals die over de beperkte periode waarvoor ik wil synchroniseren). Gevolg: mijn telefoon loopt vol (door terugkerende afspraken die allemaal geboekt worden). Bij herhaalde pogingen komen afspraken ook dubbel in mijn telefoon.
Het gaat om outlook 2003 (dus niet 2007), netwerkversie die ik op mijn werkpc heb staan. Ik gebruik de nieuwe versie van pcstudio van de samsung site; en usb; bluetooth werkt sowieso slecht (de star gaat van schrik uit zodra ik vanuit mijn pc verbinding leg - met andere pc's werkt het overigens wel weer goed)
Hoe kan het wel goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb een vraagje he... ik heb het topic een beetje doorgespit maar nog weinig zien staan over tomtom applicaties... misschien heb ik erover heen gelezen...

Maar kan ik nou tomtom navigator 6 bv. op de samsung star installeren, zo niet! weet iemand dan een ander alternatief voor een goed navigatiesysteem dat wel op de samsung star geinstalleerd kan worden.

PS: s5230CIEG3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
  • Laatst online: 05-08 21:09
@JoeTiel

Tomtom gaat je niet lukken op de star. Wat echter wel gaat lukken is dit op java gebaseerde navigatiesysteem: http://we-travel.co.cc/joomla/

Ikzelf maak gebruik van een externe GPS via bluetooth maar die herkent hij helaas nog niet. Ik heb nog niet de tijd gehad om er verder naar te kijken. Het is in ieder geval het proberen waard. Lees even de handleiding en je krijgt het zo werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:47
Mijn vriendin heeft deze nu 1 week en ze wilde haar adresboek van haar oude samsung naar haar nieuwe over zetten. Omdat de bestanden van de bijbehorende pc studios niet compatable zijn maar ze beide wel met eigen software te synchroniseren zijn met Outlook heb ik dat maar gedaan.

Oude telefoonboek naar Outlook,
Nieuwe telefoon met New PC Studio synchroniseren met de contacten in Outlook (2007).

Dat ging allemaal prachtig via Bluetooth. Echter vervolgens hebben we de contactenlijst van Outlook doorgelopen en wat nummers veranderd en contacten gewist etc.

Nu wilde ik weer synchroniseren via Bluetooth maar nu hebben we het probleem dat elke keer als ik wil synchroniseren de telefoon spontaan volledig reboot.Ik kan met New PC Studio van het internet gewoon de telefoon vinden en verbinden. Als ik echter via het phonebook in New PC Studio het synchroniseren start reboot de telefoon. Elke poging weer.Nieuwe installatie op de pc helpt ook niet.

Achteraf eens de USB kabel geprobeerd en dat werkt wel.

Nu dus de vraag: is dit een hardware probleem van de telefoon of een software probleem van New PC Studio?
Ik weet niet of de telefoon nu weer weg moet voor reparatie. Via internet besteld dus we kunnen helaas niet langs de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
Eagle666 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:06:
Mijn vriendin heeft deze nu 1 week en ze wilde haar adresboek van haar oude samsung naar haar nieuwe over zetten. Omdat de bestanden van de bijbehorende pc studios niet compatable zijn maar ze beide wel met eigen software te synchroniseren zijn met Outlook heb ik dat maar gedaan.

Oude telefoonboek naar Outlook,
Nieuwe telefoon met New PC Studio synchroniseren met de contacten in Outlook (2007).

Dat ging allemaal prachtig via Bluetooth. Echter vervolgens hebben we de contactenlijst van Outlook doorgelopen en wat nummers veranderd en contacten gewist etc.

Nu wilde ik weer synchroniseren via Bluetooth maar nu hebben we het probleem dat elke keer als ik wil synchroniseren de telefoon spontaan volledig reboot.Ik kan met New PC Studio van het internet gewoon de telefoon vinden en verbinden. Als ik echter via het phonebook in New PC Studio het synchroniseren start reboot de telefoon. Elke poging weer.Nieuwe installatie op de pc helpt ook niet.

Achteraf eens de USB kabel geprobeerd en dat werkt wel.

Nu dus de vraag: is dit een hardware probleem van de telefoon of een software probleem van New PC Studio?
Ik weet niet of de telefoon nu weer weg moet voor reparatie. Via internet besteld dus we kunnen helaas niet langs de winkel.
Ik heb ook veel problemen met Samsung's New PC Studio via Bluetooth, het pairen lukt bij mij zelfs pas na een aantal keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:47
Ja maar houd dat ook onverwachte reboots/herstarten van je telefoon in? Dat vind ik nml wel een kwalijke zaak. Dat ik ga synchroniseren en de telefoon gaat opeens rebooten. Zelfs de luidspreker geeft dan een pop. Niet echt normaal te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
Jup en als hij dan opnieuw is opgestart tijdens het pairen is hij net te langzaam om binnen de time-out te blijven, aargh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Ik heb net mijn Samsung Star binnengekregen.
De telefoon werkt voor de rest perfect maar ik kan geen films afspelen die ik op mijn u600 (mijn vorige telefoon) heb opgenomen alhoewel de Star wel mp4 formaat zou moeten lezen. Ik heb de micro SD kaartje van mijn u600 overgezet naar de Star.

Iemand anders met de zelfde probleem of tips?

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
Misschien een probleem met de codecs? Dat je u600 opneemt met een videocodec die de star niet kan afspelen. Anders geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Hey lotgenoten,

Ik heb sinds een paar weken een samsung star gekocht. Ben er heel tevreden over. Lekker simpel en alles bij de hand. Beter dan mijn vorige tel nokia n85. Maar nu heb ik een vraagje over een widget. Je hebt namelijk een widget met zo'n vraagteken erop. En als je die eruit sleept zou hij je agenda items weergeven. (dat denk ik dan). Maar bij mij werkt hij niet. Ik weet nietof ik iets fouts invoer in agenda.

Zijn er meer mensen met dit soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Weet iemand of er op een ander model (touch) dat leuke molen thema zit die op alle samsung foons zitten,kan het op de star niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Laatst online: 12-09 09:14

musicer

Press any key to continue....

rooie60 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:36:
Weet iemand of er op een ander model (touch) dat leuke molen thema zit die op alle samsung foons zitten,kan het op de star niet vinden.
Dat klopt! Omdat samsung nu op alle touch telefoons (volgens mij komen er ook bijna geen non-touch telefoons meer uit) de Touchwiz interface installeerd is dat thema met allerlei plaatsje voor verschillende landen, waarin Nederland een molen had, (ik weet niet meer hoe het nou heette) komen te vervallen. De widgets zijn daarvoor in de plaats gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Freedomfighter schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:10:
Hey lotgenoten,

Ik heb sinds een paar weken een samsung star gekocht. Ben er heel tevreden over. Lekker simpel en alles bij de hand. Beter dan mijn vorige tel nokia n85. Maar nu heb ik een vraagje over een widget. Je hebt namelijk een widget met zo'n vraagteken erop. En als je die eruit sleept zou hij je agenda items weergeven. (dat denk ik dan). Maar bij mij werkt hij niet. Ik weet nietof ik iets fouts invoer in agenda.

Zijn er meer mensen met dit soort problemen?
Dit is geen volledige agenda widget, maar eigenlijk heeft het alleen maar die naam :? , want voor de rest heeft het er helemaal niets mee te maken er komen eigenlijk alleen gemiste oproepen enz. in te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
musicer schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

Dat klopt! Omdat samsung nu op alle touch telefoons (volgens mij komen er ook bijna geen non-touch telefoons meer uit) de Touchwiz interface installeerd is dat thema met allerlei plaatsje voor verschillende landen, waarin Nederland een molen had, (ik weet niet meer hoe het nou heette) komen te vervallen. De widgets zijn daarvoor in de plaats gekomen.
Oke dank je wel musicer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Laatst online: 15-09 14:22

w0w

Heeft er iemand toevallig informatie over de leverbaarheid van de nieuwe Samsung Star s5230w of s5233w ? Het zijn precies dezelfde star's alleen deze hebben wel wifi. In Azië en Afrika zijn ze al wel leverbaar alleen in Europa heb ik nog geen leverancier kunnen vinden. Ook op de samsung sites zijn ze niet direct terug te vinden. Ik ben nu van plan om een Star aan te schaffen maar als er over een maandje een verschijnt met wifi dan wacht ik liever nog even :)

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hele topic doorgeworsteld (want ben op dit gebied uitermate dom en blond en gebruik mijn telefoon slechts voor bellen en smssen.....) maar heb het antwoord op mijn vragen niet gevonden.

1) wat ik ook probeer, het icoontje voor blue tooth blijft bovenin zichtbaar, ook als het zo staat ingesteld dat mijn telefoon niet zicht baar is. is dit erg? Verbruikt dit veel batterij?

2) als ik met iemand bel, kom ik met geen mogelijkheid in de telefoon, bijv. bij mijn telefoonlijst of op het toetsenbord. Dus als ik met een klantenservice bel en er wordt gevraagd "toets een 2", dan lukt dat niet.
en als ik een telefoonnummer van iemand uit mijn lijst wil doorgeven aan mijn beller, lukt dat ook niet.

Kan iemand me daarbij helpen?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:26:
ik heb een vraag: weet iemand een plugin om deze mooie samsung te kunnen synchroniseren met iSync van de Mac OS X?? Ik kan het niet vinden...! :/
Dit lijkt wel wel wat, maar kan alleen via PayPal en dat heb ik niet.
Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JosBonsio schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:19:
[...]

Echt heel erg bedankt! Ik ga het gelijk proberen. Dan kan ik tenminste alle mogelijkheden van m'n Star uitproberen zonder bang te zijn voor extra kosten... :) Of zijn er ook nog andere dingen die geld kunnen kosten?

Nogmaals --> _/-\o_
Die zocht ik ook!! Geweldig, bedankt!!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb een paar vraagjes over de samsung star.

1) hoe kan ik hotmail instellen als email op mijn telefoon?
2) kun je met een programma misschien ervoor zorgen dat je meer dan 500 smsjes kunt opslaan? want ik heb dat ooit een keertje met mijn sony ericsson w800 gedaan. 500 smsjes opslag is echt te weinig voor mij. (A)
3) als ik muziek luister en op internet ga valt mijn telefoon soms uit en start hij weer opnieuw op. hoe kan ik deze bug verhelpen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Ben erg tevreden over dit toestel. Er zijn echter nog een paar bugjes/irritante dingen:

-Agenda widget werkt niet (laat geen geplande items zien). Oftewel nutteloos
-Na reboot staat het provider widget altijd terug op je desktop
-Eerste keer gebruik kon ik 500 sms opslaan, na het verwijderen van 1 sms viel dit terug naar 200 max (boven 200 telkens irritant berricht).
-Bij het typen met qwerty krijg je bij het intoetsen 2x"e". ë te zien ipv 2x "e" (ee). Zeer irritant/wat ik mis zo het nut van qwuerty. (dit kan miss uitgezet worden?). Dit is bij alle klinkers
-Bij het downlaoden/installeren van JAR bestanden via b.v. getjar.com krijg ik een foutmelding. Kan bestand niet verifieren. (of iets dergelijks). Vervolgens wordt niks geinstalleerd.
-Het trillen/geluid maken bij lege batterij kan niet uitgezet worden. De melding van lege batterij blijft echt 4-6 uur doorgaan (in mijn geval). Met gevolg dat elke 5 minuten je telefoon trilt gedurende 4-6 uur. ZEER irritant.
-Profiel stil. Vervolgens maakt je allarm nog geluid. Zeer storend.
-Het selecteren van een persoon bij het versturen van een SMS. je moet echt omslachtig veel handelingen verichten. Een contact venster selecteren, dan contactpersonen, dan zoekfunctie, beginletters, OK, persoon selecteren, ok klikken, versturen klikken. Naar mijn mening zeer omslachtig.

Plusten:
-Batterij duur (4+ dagen met redelijk veel gebruik)
-Muziek herkennen (dus als je in kroeg bent zet je ding aan en hij herkent nr via internet) (gadget :) )
-Browser. Vertuit de beste mobiele browser die ik zo ver tegen ben gekomen. (jammer dat er geen 3g is).
-Feel: Beter dan menig andere touchscreens
-snelheid opstarten camera: sneller al vrijwel alle andere camera telefoons

Iemand al ervaring met firmware updates? heb gehoord dat je hiermee het 200 sms probleem op kunt lossen en het niet werkende jar verhaal.

Via *#6984125*# kun je in het uitgebreide service menu komen. Pas goed op met het aanpassen van dingen hier want je kunt je telefoon vernaggelen.
Vervolgens kun je naar Internals gaan om geavanceerde instellingen aan te passen. Je moet hier het wachtwoord *#9072641*# gebruiken.

Hier kun je b.v. instellen dat je java-apps ipv pauze ook kunt hiden. (dan draaien ze door). erg handig bij b.v. gebruikmaken van Mobile Messenger (ebuddy).
(java-instellingen-->vm settings-->MVM User end key options-->Hide & Pause). Let op dit kost natuurlijk wel meer batterij + performace drop.
Tevens kun je instellen dat je meer of minder apps tegenlijk open kunt hebben. (maar zal ook wel weer performance drop hebben).

[ Voor 15% gewijzigd door Schnoop op 02-11-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:23:
1) wat ik ook probeer, het icoontje voor blue tooth blijft bovenin zichtbaar, ook als het zo staat ingesteld dat mijn telefoon niet zicht baar is. is dit erg? Verbruikt dit veel batterij?
Dat wil zeggen dat je bluetooth aanstaat. Je kunt dit uitzetten door in het menu naar Extra's te gaan, vervolgens Bluetooth en dan op de grote knop te drukken. Als je bluetooth aanstaat verbruik je wel meer batterij, of dit veel of weinig is weet ik eigenlijk niet. Maar mocht je het niet gebruiken, kun je het natuurlijk net zo goed uitzetten.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:23:
2) als ik met iemand bel, kom ik met geen mogelijkheid in de telefoon, bijv. bij mijn telefoonlijst of op het toetsenbord. Dus als ik met een klantenservice bel en er wordt gevraagd "toets een 2", dan lukt dat niet. en als ik een telefoonnummer van iemand uit mijn lijst wil doorgeven aan mijn beller, lukt dat ook niet.
Tijdens het bellen wordt je telefoon automatisch vergrendeld, om te voorkomen dat je bijvoorbeeld met je want iets indrukt op je telefoon. Je kunt je telefoon ontgrendelen tijdens het bellen door de vergrendelknop (rechts op het toestel) even ingedrukt te houden, zodoende kun je gewoon weer het toetsenbord etc. activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Schnoop schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:22:
-Bij het typen met qwerty krijg je bij het intoetsen 2x"e". ë te zien ipv 2x "e" (ee). Zeer irritant/wat ik mis zo het nut van qwuerty. (dit kan miss uitgezet worden?). Dit is bij alle klinkers
Je kunt de taal van het toetsenbord op Engels zetten en dan is dit probleem opgelost. als je wel zo'n teken wilt kun je zo weer terug naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schnoop schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:22:
Volgens mij komt dit doordat je niet gebruik maakt van het T9 woordenboek. Als je T9 hebt geactiveerd zal er gewoon een woord worden gevormd en zal 2x dezelfde klinker kort na mekaar indrukken geïnterpreteerd worden als 2 karakters. Zonder T9 krijg je enkel "ee" door even te wachten tussen het drukken van 2 keer "e".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:51:
[...]

Volgens mij komt dit doordat je niet gebruik maakt van het T9 woordenboek. Als je T9 hebt geactiveerd zal er gewoon een woord worden gevormd en zal 2x dezelfde klinker kort na mekaar indrukken geïnterpreteerd worden als 2 karakters. Zonder T9 krijg je enkel "ee" door even te wachten tussen het drukken van 2 keer "e".
Instellen van Engelse taal heeft het opgelost.
T9 wil ik niet gebruiken vandaar dat dit geen oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverhulst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb vandaag We-travel geprobeerd te installeren,
Hij bleef gelijk hangen en herstartte opeens.
Nu heb ik 80MB minder geheugen op de telefoon zelf.
Kan niks vinden of we-travel geinstalleerd is.
Krijg het geheugen ook niet meer terug ( ook niet door telefoon geheugen te wissen)

Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 11:10

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

w0w schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:00:
Heeft er iemand toevallig informatie over de leverbaarheid van de nieuwe Samsung Star s5230w of s5233w ? Het zijn precies dezelfde star's alleen deze hebben wel wifi. In Azië en Afrika zijn ze al wel leverbaar alleen in Europa heb ik nog geen leverancier kunnen vinden. Ook op de samsung sites zijn ze niet direct terug te vinden. Ik ben nu van plan om een Star aan te schaffen maar als er over een maandje een verschijnt met wifi dan wacht ik liever nog even :)

bron
Deze telefoon ziet er inderdaad interessant uit! In Afrika & Azië lijkt hij al sinds september in de verkoop te zijn. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat deze niet ook in Europa geïntroduceerd zal worden (zodra de verkopen van de S5230 (zonder WiFi) beginnen te stagneren. Als je geen haast hebt met het kopen van deze telefoon, dan lijkt het mij zeker de moeite waard om nog even te wachten (begin 2010?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

iLLEVAiHCAM schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:17:
[...]

Deze telefoon ziet er inderdaad interessant uit! In Afrika & Azië lijkt hij al sinds september in de verkoop te zijn. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat deze niet ook in Europa geïntroduceerd zal worden (zodra de verkopen van de S5230 (zonder WiFi) beginnen te stagneren. Als je geen haast hebt met het kopen van deze telefoon, dan lijkt het mij zeker de moeite waard om nog even te wachten (begin 2010?)...
Kheb vandaag met samsung Nederland gebeld maar die wisten van niks (had eigenlijk ook niet anders verwacht). Het laatste bericht over de s5230w dateert alweer van 12september dus ik heb vandaag maar een 'normale' s5230 besteld. Ok, ik zou wel balen als straks blijkt dat ik volgende maand een s5230w had kunnen kopen maar ik kan er niet op wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanfct
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08 16:08
Is het ook mogelijk om extra widgets van het internet te halen? Zo ja welke site is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vraag al eerder gesteld maar jammer genoeg geen reactie gehad. Weet iemand hoe ik de agenda van New Pc Studio kan synchroniseren met de Star?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het schijnt dat je .jar en .jad bestanden via de Star moet downloaden? (Heel raar vind ik... heb ze al met BT op de Star gezet maar dat schijnt niet te werken)
Iemand die me kan uitleggen hoe dat precies werkt. Voldoet het als ik ze gewoon op m'n webhosting zet en vanaf m'n Star download?

Het is een bestand van enkele Mb, en heb geen databundel dus liever eerst zeker weten voordat ik het probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
Vie bluetooth zou 't gewoon moeten werken hoor. Wat werkt er bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik heb een .jar en .jad bestand via BT naar m'n telefoon gekopieerd (gewoon in Mijn Bestanden map)
Ze geven allebei de foutmelding: Niet-ondersteund bestandstype

Heb je het zelf al een keer gedaan ?

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 04-11-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Cheesy schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:04:
Ik heb een .jar en .jad bestand via BT naar m'n telefoon gekopieerd (gewoon in Mijn Bestanden map)
Ze geven allebei de foutmelding: Niet-ondersteund bestandstype

Heb je het zelf al een keer gedaan ?
Er zijn veel mensen in dit topic met dit probleem. Zover ik het begrijp ligt het aan je firmware versie. Maar je kunt het even verder opzoeken in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
w0w schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:13:
[...]

Er zijn veel mensen in dit topic met dit probleem. Zover ik het begrijp ligt het aan je firmware versie. Maar je kunt het even verder opzoeken in dit topic :)
Ik heb inderdaad gezien dat meer mensen er mee zitten...
Bij sommigen ligt het aan de firmware inderdaad.

Het stomme is dat nergens op de Samsung site firmware voor de Star te vinden is. Klopt dat? Liefst download ik natuurlijk gewoon bij Samsung vandaan.

edit: ook dat staat dus in de openingspost...
Vraag: Hoe kan ik de firmware updaten van de S5230 met mijn pc?
Antwoord: Dit kan via de "pcstudio" mode en met pcstudio applicatie van Samsung. De optie om je telefoon te updaten is aanwezig in de "new pcstudio applicatie". Deze geeft echter aan dat dit toestel niet ondersteund word. Het ziet ernaar uit dat je gebruik moet maken van tools (bijvoorbeeld: "multiloader") welke Samsung niet ondersteunt voor consumenten. Hoogstwaarschijnlijk ben je ook je garantie kwijt als je op eigen houtje je toestel flashed.
Wat bijzonder fijn zeg... Samsung :|

[ Voor 36% gewijzigd door Cheesy op 04-11-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Cheesy schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:56:
[...]

Het stomme is dat nergens op de Samsung site firmware voor de Star te vinden is. Klopt dat? Liefst download ik natuurlijk gewoon bij Samsung vandaan.

[...]

Er is ook een manier om Java applicaties te installeren voor telefoons waarbij easy java uitstaat in de firmware (de meeste volgens mij, de mijne helaas ook..) Flashen vind ik nog te riskant, heb al zeker 20 posts gezien waarbij het fout is gegaan.

Eerst moet je NPS installeren en zorgen dat je via USB kan connecten met je telefoon (dus dat je drivers goed zijn geinstalleerd). Als dit lukt sluit je NPS af.
Execute TkFileExplorer_2.2.exe
Go to Settings - COM.
Scroll down Port window: You should get just one COMxx option. Choose it and press OK.
Go to File - Connect. You should get the F480 File System Tree at TkFileExplorer bottom half side.
Go to /Exe/Java/Games
Create a New Folder for your game
Put your JAR file into the JADmaker
At TkFileExplorer PC upper side select game JAD&JAR files and copy to s5230 created folder using drag&drop or right button menu Download option.
Repeat steps 9 & 10 for all games you want to install at a time.
Disconnect USB cable
Dial *#6984125*#
Go to Internals (Master Key: *#9072641*#)
Go to Storage Settings and select Update Java DB

Heb het zelf geprobeerd en op mn XP computer lukt t wel. op mn w7 x64 niet want daarvoor zijn nog geen USB drivers (NPS werkt dus ook niet). Jadmaker en tkfileexplorer kun je makkelijk met google vinden :)
succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Ik heb nu 2 dagen de Samsung Star QWERTY
Deze heeft geen tabbladen zoals de normale star wel heeft, dus weet iemand hoe ik die irritante widgets kan verwijderen van nu.nl enzo ?

En misschien ben ik nu dom.. maar bovenin staat een symbooltje van een gsm met 2 streepjes ernaast.. weet iemand wat dit betekend of wat voor verbinding dit moet voorstellen ?

Thx!

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Even een vraagje.
Is het mogelijk om je afspraken van vandaag in het scherm
te hebben staan?
Dus dat je in één oogopslag ziet welke afspraken je die dag hebt?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Teletekst schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:23:
Even een vraagje.
Is het mogelijk om je afspraken van vandaag in het scherm
te hebben staan?
Dus dat je in één oogopslag ziet welke afspraken je die dag hebt?
Alvast bedankt.
Zover ik weet is dit niet mogelijk, helaas.
Je kunt wel een kleine kalender neerzetten. Wanneer je hier op drukt kom je direct bij de kalender uit en kun je met een druk op zich ook gemakkelijk bij je taken komen.

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Azertyftw schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:35:
[...]

Zover ik weet is dit niet mogelijk, helaas.
Je kunt wel een kleine kalender neerzetten. Wanneer je hier op drukt kom je direct bij de kalender uit en kun je met een druk op zich ook gemakkelijk bij je taken komen.
Dat is wel heel erg balen. Ik ben op zoek naar een telefoon die dit wel heeft.
Als je een herinnering bij een agenda item hebt, blijft dit item dan wel in je scherm staan nadat
het alarm is afgegaan?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bedankt w0w, ik ga dat doen. Mocht ik meer ervaringen hebben post ik het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
stefanfct schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:56:
Is het ook mogelijk om extra widgets van het internet te halen? Zo ja welke site is dit dan?
Ik heb ze nog niet op internet gevonden helaas.
Via je telefoon kan je wel extra widgets downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
Cheesy schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:56:
[...]

[...]

Helaas gebeurd dit wel vaker met Samsung, ze zijn nogal stroef met firmwares.
Er word dan geroepen dat ze hun telefoons altijd met de laatste firmware leveren.. :P

De new pcstudio gaf mij hoop dat het upgraden van een samsung firmware ook mogelijk zou worden met de star (en uberhaupt meer toestellen in het algemeen van samsung).
Helaas... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Het is wel mogelijk om widget te downloaden, samsung heeft zelfs haar SDK gereleased zodat iedereen z'n eigen widget's kan maken :)
Ik ga vandaag de S5230XEII4 firmware in mijn telefoon flashen, dus is de allernieuwste firmware mét easy java support, incl Engelse taal. Het schijnt alleen echt fout te gaan als mensen proberen te flashen terwijl er nog een simlock op zit. Ik laat mn bevindingen nog wel weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senyo
Is er eigenlijk een manier om bij Java applicaties dat toetsenbordje onderaan, weg te halen? Ik heb laatst Opera Mini 5 bèta geïnstalleerd en daarbij mis ik gewoon nogal een groot deel van mijn scherm, zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerwinbosscha.nl/images/star_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een aantal weken de samsung star in mn bezit en ben er over het algemeen erg tevreden over. De 'problemen/klachten' die in dit topic voorkomen kan ik wel mee leven.

Alleen functioneert mijn headset niet goed. Als ik op de fiets zit luister ik vaak muziek via mn telefoon. Als ik dan gebeld word kan ik niet opnemen met het knopje op mn headset. Ik moet dan in mn jaszak opzoek naar de telefoon om op te kunnen nemen. Niet echt gemakkelijk dus.
Bij mn vorige samsung f210 had ik dit probleem niet.

Komt deze klacht vaker voor? En is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

gerwinbosscha schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:30:
Is er eigenlijk een manier om bij Java applicaties dat toetsenbordje onderaan, weg te halen? Ik heb laatst Opera Mini 5 bèta geïnstalleerd en daarbij mis ik gewoon nogal een groot deel van mijn scherm, zie foto:
[afbeelding]
"MIDlet-Touch-Support: True" toevoegen aan de JAD (!) file voor het installeren. of als je het al hebt geinstalleerd doe je dit:
w0w schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:18:

Eerst moet je NPS installeren en zorgen dat je via USB kan connecten met je telefoon (dus dat je drivers goed zijn geinstalleerd). Als dit lukt sluit je NPS af.
Execute TkFileExplorer_2.2.exe
Go to Settings - COM.
Scroll down Port window: You should get just one COMxx option. Choose it and press OK.
Go to File - Connect. You should get the F480 File System Tree at TkFileExplorer bottom half side.
Go to /Exe/Java/Games
Create a New Folder for your game
Put your JAR file into the JADmaker
At TkFileExplorer PC upper side select game JAD&JAR files and copy to s5230 created folder using drag&drop or right button menu Download option.
Repeat steps 9 & 10 for all games you want to install at a time.
Disconnect USB cable
Dial *#6984125*#
Go to Internals (Master Key: *#9072641*#)
Go to Storage Settings and select Update Java DB
zonder het deel van de Jadmaker en ipv je files in de map te zetten kopieer je de jad file naar de pc, zet je "MIDlet-Touch-Support: True" er in en dan kopieer je 'm weer terug naar de telefoon en dan volg je verder weer de stappen

[ Voor 56% gewijzigd door musicer op 06-11-2009 16:30 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste