Ben erg tevreden over dit toestel. Er zijn echter nog een paar bugjes/irritante dingen:
-Agenda widget werkt niet (laat geen geplande items zien). Oftewel nutteloos
-Na reboot staat het provider widget altijd terug op je desktop
-Eerste keer gebruik kon ik 500 sms opslaan, na het verwijderen van 1 sms viel dit terug naar 200 max (boven 200 telkens irritant berricht).
-Bij het typen met qwerty krijg je bij het intoetsen 2x"e". ë te zien ipv 2x "e" (ee). Zeer irritant/wat ik mis zo het nut van qwuerty. (dit kan miss uitgezet worden?). Dit is bij alle klinkers
-Bij het downlaoden/installeren van JAR bestanden via b.v. getjar.com krijg ik een foutmelding. Kan bestand niet verifieren. (of iets dergelijks). Vervolgens wordt niks geinstalleerd.
-Het trillen/geluid maken bij lege batterij kan niet uitgezet worden. De melding van lege batterij blijft echt 4-6 uur doorgaan (in mijn geval). Met gevolg dat elke 5 minuten je telefoon trilt gedurende 4-6 uur. ZEER irritant.
-Profiel stil. Vervolgens maakt je allarm nog geluid. Zeer storend.
-Het selecteren van een persoon bij het versturen van een SMS. je moet echt omslachtig veel handelingen verichten. Een contact venster selecteren, dan contactpersonen, dan zoekfunctie, beginletters, OK, persoon selecteren, ok klikken, versturen klikken. Naar mijn mening zeer omslachtig.
Plusten:
-Batterij duur (4+ dagen met redelijk veel gebruik)
-Muziek herkennen (dus als je in kroeg bent zet je ding aan en hij herkent nr via internet) (gadget

)
-Browser. Vertuit de beste mobiele browser die ik zo ver tegen ben gekomen. (jammer dat er geen 3g is).
-Feel: Beter dan menig andere touchscreens
-snelheid opstarten camera: sneller al vrijwel alle andere camera telefoons
Iemand al ervaring met firmware updates? heb gehoord dat je hiermee het 200 sms probleem op kunt lossen en het niet werkende jar verhaal.
Via *#6984125*# kun je in het uitgebreide service menu komen. Pas goed op met het aanpassen van dingen hier want je kunt je telefoon vernaggelen.
Vervolgens kun je naar Internals gaan om geavanceerde instellingen aan te passen. Je moet hier het wachtwoord *#9072641*# gebruiken.
Hier kun je b.v. instellen dat je java-apps ipv pauze ook kunt hiden. (dan draaien ze door). erg handig bij b.v. gebruikmaken van Mobile Messenger (ebuddy).
(java-instellingen-->vm settings-->MVM User end key options-->Hide & Pause). Let op dit kost natuurlijk wel meer batterij + performace drop.
Tevens kun je instellen dat je meer of minder apps tegenlijk open kunt hebben. (maar zal ook wel weer performance drop hebben).
[
Voor 15% gewijzigd door
Schnoop op 02-11-2009 10:35
]