Nadat mijn HTC S710 voor de zoveelste keer problemen vertoonde maar mijn contractsduur van 2 jaar nog niet verlopen was en ik dus via mijn provider nog geen nieuw toestel kon krijgen ben ik gaan zoeken naar een toestel met minimaal dezelfde specificaties en een querty toetsenbord, ik wou hier echter niet teveel geld voor uitgeven. Ik kwam al snel bij dit toestel uit. In deze prijsklasse kon ik geen andere toestellen vinden die net zoveel kunnen dus heb ik het toestel afgelopen Dinsdag aangeschaft.
Tot nu toe bevalt het prima!
Bijgeleverde accessoires
Oplader
USB kabel
Oortjes
Samsung New PC Studio 1
Toetsenbord
Wanneer je het toestel tijdens het typen van een SMS of e-mail bericht op z'n kant draait dan verandert het gsm toetsenbord in een querty toetsenbord. Het toetsenbord heeft vrij kleine toetsen maar werkt ondanks dat ik vrij dikke vingers heb bijzonder nauwkeurig. Persoonlijk vond ik de eerste paar keer typen even wennen omdat je niet voelt of echt de knop waar je naar kijkt aanraakt. Na een paar berichtjes typen was dit over en nu lukt het me om op een behoorlijk tempo berichten te typen.
Accuduur
Ik heb het toestel Dinsdag volledig opgeladen. Gisteren heb ik vrijwel de hele dag alles met het toestel gedaan. Internetten, foto's maken, spelletjes spelen, mijn agenda bijwerken en de accu staat nu op 4 van de 5 streepjes. Tot nu toe lijkt de accuduur dus helemaal goed!
Snelheid
De snelheid van het toestel is super! Of ik nu de camera open of wil gaan internetten, alles staat direct op het scherm en is direct te gebruiken. Ik heb nog geen vertragingen kunnen ontdekken. Dit was bij mijn HTC toestel waar Windows mobile op zat wel anders.
Synchroniseren met Outlook
Omdat ik mijn agenda van mijn werk altijd in mijn telefoon heb staan heb ik geprobeerd mijn telefoon te synchroniseren met Outlook. Ik heb me 3 uur lang helemaal rot moeten zoeken om te vinden hoe dit werkt. Er was zelfs geen handleiding of help pagina in de bijgeleverde software die me dat kon vertellen.
Uiteindelijk heb ik het gevonden, en ook dat werkt helemaal goed.
Voor die mensen die het niet kunnen vinden
- Ga in de bijgeleverde software via de grote knoppen onderaan naar het Organiseren menu
- Klik in het agenda gedeelte op de knop om het synchroniseren te starten
- Vink in het venster wat verschijnt "Agenda items synchroniseren met Outlook" aan
- Klik op de knop om het synchroniseren te starten
Nu wordt je toestel met Outlook gesynchroniseerd.
Camera
De camera maakt goede, duidelijke en scherpe foto's zonder enige ruis. Het is belangrijk dat je de camera goed stil houd anders worden de foto's wat vaag. Wellicht is dit op te lossen door een instelling maar dit heb ik nog niet geprobeerd.
Zie
hier een foto die ik met het toestel heb gemaakt. Hier zie je dus dat de foto wat vaag is op het moment dat je het toestel niet goed stil houd. Ik zal eens kijken of ik een foto met het toestel 100% stil kan maken
Nadelen/Problemen
Ik heb mijn Bluetooth continu aan staan omdat ik een Bluetooth carkit in mijn auto heb. Wanneer je het toestel op de PC aansluit krijg je een melding dat een USB verbinding niet mogelijk is met Bluetooth ingeschakeld. Je moet dus bij iedere keer met je PC verbinden je Bluetooth uitschakelen.
Op het beginscherm zit links een soort snelstart balk met daar op zogehete Widgets. Door deze te verplaatsen kun je de balk naar eigen voorkeur aanpassen. Je kunt dan de dingen die je veel gebruikt bovenaan zetten. Echter, na het opnieuw opstarten van het toestel is deze volgorde weer verdwenen en staat hij weer in de default volgorde.
Op deze zelfde balk staan een aantal widgets die niet uit te schakelen zijn maar die je blijkbaar verplicht moet laten staan. Dit zijn bijvoorbeeld de MP3 speler en radio. Echter zullen er vast meer mensen zoals ik zijn die dat niet gebruiken en deze dingen daarom alleen maar in de weg staan.
Werking met Parrot CK3100 en CK3200
Voor die mensen die een Parrot CK3100 of CK3200 in hun auto hebben en zich afvragen of het toestel hier mee werkt. Ja dat doet het, probleemloos.
[
Voor 3% gewijzigd door
lgeraeds op 04-06-2009 08:59
]