Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04

Samsung S5230 (Star, Tocco lite)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/28/1243538241-210.jpg
De Samsung S5230 (Star/Tocco lite) is de nieuwe budget/midrange telefoon van Samsung.
Gezien de specificaties lijkt dit op een directe concurrent van de LG Cookie die al ongeveer een half jaar uit is.
Net zoals de LG Cookie heeft de S5230 helaas geen UMTS of HSDPA en helaas is er ook geen WIFI op te vinden.
Verder draait dit toestel op een eigen Samsung OS

Toestel kost los (op moment schrijven): ± €175.-
Lanceerdatum: april/mei 2009 voor Europa
Uiterlijk
  1. Afmeting: 104 x 53 x 11,9 mm[br]Vorm: Touch bar[br]Gewicht: pakweg 100gram
Technische specs
  • CPU: nnb.[br]Geheugen: 144MB (waarvan 100MB vrij)[br] Scherm: 262K WQVGA (240x400) resistive touchscreen[br]Slot: MicroSDHC (max 8GB)[br]Accu: 1000mAh (Li Ion)
Bijzonderheden
  • User interface: Samsung Touchwiz v1.0, support voor 720x400 wallpaper (over 3 'desktops' weergegeven), instelbare menu wallpaper, twee instelbare thema's, 3 instelbare lettertypen.
  • Widgets (offline en Online): widgetinstellingen, Communities, analoge klok, digitale klok, twee klokken, datum, agenda, MySpace, Facebook, YouTube, foto's, verjaardag, profiel, top 5, Google Pointer, help, widgetmemo geel, widgetmemo blauw, widgetmemo groen, bericht samenstellen, postvak in, spraakrecorder, notities, calculator, bluetooth, timer, geluid, op dieet aan, stoppen met roken, Photobucket, Flickr, Picasa, Friendster, Meer widgets, Accuweather.
  • Slot: MicroSDHC (Deze zit achter accuklepje & max 8GB)
  • Camera: 3.2MP camera (geen flits)
  • Mediaspeler (MP3/AAC/AAC+/e-AAC+/WMA/WAV)
  • Organizer: Agenda met afspraken en calenderweergave, notities, taken, wereldklok, calculator, omreken functie
  • Input: On screen keyboard, T9, handschriftherkenning.
  • Software: (Java MIDP 2.0) Googlemaps voorgeinstalleerd, 3 of 4 gamedemo's, ingebouwde PDF reader.
  • Communicatie: Standaard telefoongesprek, conferentiegesprek, nepgesprek, sms, email, internet, bluetooth, usb (met speciale samsung connector naar usb), fotocontacten
  • Bijzondere spraakfuncties: Luidspeaker, Bluetooth headset, nepgesprek, wachtgesprek.
Eigen ervaring
  • Betreft [b]vorm[/b]: ziet er mooier uit dan op de (pers)foto. Dun, niet zwaar en ondanks scherm niet overdreven groot.[br][br] Betreft [b]batterij[/b]: 's avonds 27 mei telefoon opgeladen. In tegen stelling tot mijn oude Samsung E900 gaat display en verlichting wel uit. Op 28 mei 's ochtends vroeg telefoon aangezet, widgetmemo op 'desktop 3' gezet en erin genoteerd dat ik deze pakweg 6:52 had aangezet. Inmiddels is het 22:25 en batterij icoon staat nog op 5/5 streepjes. Ik heb nog niet een optie gevonden of widget gezien om te zien hoeveel % batterij er nog is.[br][br] [b][update 4-06-2009][/b] Inmiddels heb ik ook hier wat bevindigen van. Op 31 mei om 10:45 begon de telefoon te 'piepen' dat batterij opgeladen moest worden. Heb ruim de 4 dagen gehaald, moet ik er wel bijzeggen dat ik telefoon af en toe kort op usb aan pc had aangesloten (tenminste 2x 5 minuten). [br] In de tussentijd heb ik uiteraard met de telefoon gespeeld, foto's gemaakt, muziek geluisterd, bellen smsen en klein beetje geinternet. Ik denk dat dit toestel met normaal gebruik zeker 3 dagen moet kunnen volhouden. Dit zal later door normaal gebruik blijken. [br][br] Betreft [b]display[/b]: Lekker groot 3 inch scherm, alhoewel je meer dan 3 of 4 widgets plaatsen het wel wat vol maakt.[br] Gelukkig zijn deze over '3 schermen' te plaatsen. Ongeveer net zoveel kleuren als Samsung E900 en Sony Ericcson W910i. Scherm is wel iets waziger dan die van mijn W910i. Redelijk goed in zonlicht leesbaar. Alhoewel bij felle zon noodzakelijk om de standaard verlichting van '3' naar '6' te zetten (felst).[br][br] Betreft [b]bellen, oproepen en smsjes[/b]: Eerste sms op deze telefoon bijna gemist.[br] Trilalarm toch erg zacht. Menu → Instellingen → Telefoonprofielen → klik op “>>” achter “stil” en intensiteit trilsignaal op 7 (max) gezet! Grote verbetering en heeft geen invloed op “tactile feedback”. Bellen was voldoende luid en goede geluidskwaliteit. Betere en behoorlijk luide speaker, alhoewel ik dit laatste nog een keer buiten ga testen. Met speaker uit kan volume voor bellen ook lekker hoog. Smsen en tekstinvoer verticaal met standaardinvoer of T9 erg prettig. Werkt erg soepel en snel met touchinvoer (virtuele knopjes drukken). Kantel toestel horizontaal en er verschijnt een “qwerty” op het beeldscherm welke verrassend goed werkt! Minder verkeerd gedrukte letters dan ik dacht.[br][br] Betreft [b]Touch[/b]: Tactile feedback (toestel trilt kort als je scherm aanraakt) stond mij te hard.[br] Deze aangepast bij: Menu → Telefoon → Feedback trilsignaal → op “2” gezet (instelbaar van 0 – 5) [br][br] Betreft [b]Java[/b] [b][update 4-06-2009][/b]: Ik meende gelezen te hebben dat het niet zomaar mogelijk is om java applicaties of software te installeren. Dit zou dan via het welbekende wappush doorgezet moeten worden. Niks is minder waar! .jar bestand kan gewoon geinstalleerd worden. Overigens is de mappen view inplaats van lijst ook leuk. Geeft het toestel meer een 'smartphone' look. ;)
FAQ
  • [b]Vraag[/b]: Kan dit toestel gesynchroniseerd worden met Outlook 2007?[br] [b]Antwoord[/b]: Prommel stelde deze vraag aan Samsung; het antwoord is dat dit niet mogelijk is, dit kan wel met Outlook 2003. [br][br] [b]Vraag[/b]: Ik kan geen connectie maken op "pcstudio" mode; Vista 64bit kan geen usb driver vinden. Wat nu? [br] [b]Antwoord[/b]: [s]Een usb driver voor deze telefoon voor 64bit Vista is er nog niet; enige optie is om te verbinden via met "multimedia" of "massaopslag" mode. Hiermee kan ondanks een foutmelding (geen usb driver geinstalleerd) wel verbinding met telefoon of geheugenkaart gemaakt worden met het bijgeleverde usb kabeltje.[/s] De laatste versie van de "New pcstudio suite" op de samsung site bevat de juiste driver.[br][br] [b]Vraag[/b]: Hoe kan ik de firmware updaten van de S5230 met mijn pc? [br] [b]Antwoord[/b]: [s]Dit kan via de "pcstudio" mode en met pcstudio applicatie van Samsung.[/s] De optie om je telefoon te updaten is aanwezig in de "new pcstudio applicatie". Deze geeft echter aan dat dit toestel niet ondersteund word. Het ziet ernaar uit dat je gebruik moet maken van tools (bijvoorbeeld: "multiloader") welke Samsung niet ondersteunt voor consumenten. Hoogstwaarschijnlijk ben je ook je garantie kwijt als je op eigen houtje je toestel flashed. [br][br] Stuur mij een pm als je meent dat hier meer faqs moeten staan of als je meent dat iets incorrect is!
Bronnen
  • [url="http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=6547"]Mobileburn[/url], [url="http://www.portablegear.nl/nieuws/1/108/9576/Samsung_S5230_heet_Star_S5230.htm"]portablegear[/url], [url="http://www.prlog.org/10235661-samsungs-answer-to-the-lg-cookie-samsung-tocco-lite.html"]prlog[/url], [url="http://www.google.nl"]google[/url] en eigen ervaringen!

[ Voor 71% gewijzigd door Amdk6II op 09-09-2009 17:52 . Reden: Kleine edit verouderde FAQ-item ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 08:07
Ik heb dit toestel ook sinds vrijdag en ben er voorlopig zeer enthousiast over.
Ik schrik ervan hoe precies het touchscreen werkt zonder stylus. Zelfs met redelijk dikke vingers kan je nog zeer precies werken.
Camera werkt op het eerste zicht naar behoren.
Enige foutje dat ik gisteren tegenkwam: bij het aanschakelen van de gsm had ik 3 nieuwe smsjes, maar ik vond er slechts 2 terug. Overal gezocht, maar het 3e heb ik nooit kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Zijn er ook verloopstukjes naar minijack oortjes (a'la sony ericsson) voor deze gsm verkrijgbaar?

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Hazurr schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:04:
Zijn er ook verloopstukjes naar minijack oortjes (a'la sony ericsson) voor deze gsm verkrijgbaar?
Deze staan niet op de Samsung site, noch hebben zij een bluetooth stereo headset. hebben ze dus wel: SBH700. Schijnt niet hele hoge ratings te hebben.
Er zullen ongetwijfeld wel verloopstukjes bestaan maar deze heb ik nog niet gevonden.
De oude die op mijn Samsung E900 past gaat niet op deze omdat de connector anders is.

Nu is de Samsung star nog vrij nieuw, maar ik ga ervanuit dat deze telefoon dezelfde connector heeft als een aantal eerdere gelanceerde modellen. Als iemand het weet, graag!

[ Voor 7% gewijzigd door Amdk6II op 14-06-2009 15:58 . Reden: Foutieve info aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

Voor de rest zal hij precies goed voor mij werken als ik hem ga kopen, ik internet nooit mobiel (kost een fortuin) en de multimedia functies zoals DNSe zullen vast goed van pas komen.

Maar hopen dat er holsters voor komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hazurr op 03-06-2009 17:44 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

Raar vindt ik ook dat er zo weinig over bekend is op de internet, hij is al sinds maart uit in Amerika en afgezien een uitgebreide preview kan ik geen enkele serieuze review erover vinden.

Alsof ze het geheim proberen te houden.

Update: ik loog, Phonearena.com heeft er een.

[ Voor 18% gewijzigd door Hazurr op 03-06-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Hazurr schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:13:
Raar vindt ik ook dat er zo weinig over bekend is op de internet, hij is al sinds maart uit in Amerika en afgezien een uitgebreide preview kan ik geen enkele serieuze review erover vinden.

Alsof ze het geheim proberen te houden.

Update: ik loog, Phonearena.com heeft er een.
Goed gevonden review van phonearena, is net 1 dag geleden geplaatst. :)
Ben het tot nu toe alleen niet eens over hun conclusie over belkwaliteit en accuduur.
Voor de rest een goede review.

Volgens artikel (preview) op gsmarena zit er ene stylus bij die zelfs ingebouwd is. Bij mij zat er niet eens een losse stylus bij. Moet zeggen dat ik deze ook niet mis, maar wellicht wel leuk om te hebben.
Overigens ben ik ook nog steeds opzoek naar of een verloopje of een goede stereo bluetooth headset.
Dat laatste heeft Samsung zelf niet eens als ik de Nederlandse site mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Drossie schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:36:
Ik heb dit toestel ook sinds vrijdag en ben er voorlopig zeer enthousiast over.
Ik schrik ervan hoe precies het touchscreen werkt zonder stylus. Zelfs met redelijk dikke vingers kan je nog zeer precies werken.
Camera werkt op het eerste zicht naar behoren.
Enige foutje dat ik gisteren tegenkwam: bij het aanschakelen van de gsm had ik 3 nieuwe smsjes, maar ik vond er slechts 2 terug. Overal gezocht, maar het 3e heb ik nooit kunnen lezen.
Wat zijn jouw ervaringen over de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 11:26
Nadat mijn HTC S710 voor de zoveelste keer problemen vertoonde maar mijn contractsduur van 2 jaar nog niet verlopen was en ik dus via mijn provider nog geen nieuw toestel kon krijgen ben ik gaan zoeken naar een toestel met minimaal dezelfde specificaties en een querty toetsenbord, ik wou hier echter niet teveel geld voor uitgeven. Ik kwam al snel bij dit toestel uit. In deze prijsklasse kon ik geen andere toestellen vinden die net zoveel kunnen dus heb ik het toestel afgelopen Dinsdag aangeschaft.

Tot nu toe bevalt het prima!

Bijgeleverde accessoires
Oplader
USB kabel
Oortjes
Samsung New PC Studio 1

Toetsenbord
Wanneer je het toestel tijdens het typen van een SMS of e-mail bericht op z'n kant draait dan verandert het gsm toetsenbord in een querty toetsenbord. Het toetsenbord heeft vrij kleine toetsen maar werkt ondanks dat ik vrij dikke vingers heb bijzonder nauwkeurig. Persoonlijk vond ik de eerste paar keer typen even wennen omdat je niet voelt of echt de knop waar je naar kijkt aanraakt. Na een paar berichtjes typen was dit over en nu lukt het me om op een behoorlijk tempo berichten te typen.

Accuduur
Ik heb het toestel Dinsdag volledig opgeladen. Gisteren heb ik vrijwel de hele dag alles met het toestel gedaan. Internetten, foto's maken, spelletjes spelen, mijn agenda bijwerken en de accu staat nu op 4 van de 5 streepjes. Tot nu toe lijkt de accuduur dus helemaal goed!

Snelheid
De snelheid van het toestel is super! Of ik nu de camera open of wil gaan internetten, alles staat direct op het scherm en is direct te gebruiken. Ik heb nog geen vertragingen kunnen ontdekken. Dit was bij mijn HTC toestel waar Windows mobile op zat wel anders.

Synchroniseren met Outlook
Omdat ik mijn agenda van mijn werk altijd in mijn telefoon heb staan heb ik geprobeerd mijn telefoon te synchroniseren met Outlook. Ik heb me 3 uur lang helemaal rot moeten zoeken om te vinden hoe dit werkt. Er was zelfs geen handleiding of help pagina in de bijgeleverde software die me dat kon vertellen.

Uiteindelijk heb ik het gevonden, en ook dat werkt helemaal goed.

Voor die mensen die het niet kunnen vinden
- Ga in de bijgeleverde software via de grote knoppen onderaan naar het Organiseren menu
- Klik in het agenda gedeelte op de knop om het synchroniseren te starten
- Vink in het venster wat verschijnt "Agenda items synchroniseren met Outlook" aan
- Klik op de knop om het synchroniseren te starten
Nu wordt je toestel met Outlook gesynchroniseerd.

Camera
De camera maakt goede, duidelijke en scherpe foto's zonder enige ruis. Het is belangrijk dat je de camera goed stil houd anders worden de foto's wat vaag. Wellicht is dit op te lossen door een instelling maar dit heb ik nog niet geprobeerd.

Zie hier een foto die ik met het toestel heb gemaakt. Hier zie je dus dat de foto wat vaag is op het moment dat je het toestel niet goed stil houd. Ik zal eens kijken of ik een foto met het toestel 100% stil kan maken

Nadelen/Problemen
Ik heb mijn Bluetooth continu aan staan omdat ik een Bluetooth carkit in mijn auto heb. Wanneer je het toestel op de PC aansluit krijg je een melding dat een USB verbinding niet mogelijk is met Bluetooth ingeschakeld. Je moet dus bij iedere keer met je PC verbinden je Bluetooth uitschakelen.

Op het beginscherm zit links een soort snelstart balk met daar op zogehete Widgets. Door deze te verplaatsen kun je de balk naar eigen voorkeur aanpassen. Je kunt dan de dingen die je veel gebruikt bovenaan zetten. Echter, na het opnieuw opstarten van het toestel is deze volgorde weer verdwenen en staat hij weer in de default volgorde.

Op deze zelfde balk staan een aantal widgets die niet uit te schakelen zijn maar die je blijkbaar verplicht moet laten staan. Dit zijn bijvoorbeeld de MP3 speler en radio. Echter zullen er vast meer mensen zoals ik zijn die dat niet gebruiken en deze dingen daarom alleen maar in de weg staan.

Werking met Parrot CK3100 en CK3200
Voor die mensen die een Parrot CK3100 of CK3200 in hun auto hebben en zich afvragen of het toestel hier mee werkt. Ja dat doet het, probleemloos.

[ Voor 3% gewijzigd door lgeraeds op 04-06-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 08:07
lgeraeds schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:55:
Nadat mijn HTC S710 voor de zoveelste keer problemen vertoonde maar mijn contractsduur van 2 jaar nog niet verlopen was en ik dus via mijn provider nog geen nieuw toestel kon krijgen ben ik gaan zoeken naar een toestel met minimaal dezelfde specificaties en een querty toetsenbord, ik wou hier echter niet teveel geld voor uitgeven. Ik kwam al snel bij dit toestel uit. In deze prijsklasse kon ik geen andere toestellen vinden die net zoveel kunnen dus heb ik het toestel afgelopen Dinsdag aangeschaft.

Bijgeleverde accessoires
Oplader
USB kabel
Oortjes
Samsung New PC Studio 1

Toetsenbord
Wanneer je het toestel tijdens het typen van een SMS of e-mail bericht op z'n kant draait dan verandert het gsm toetsenbord in een querty toetsenbord. Het toetsenbord heeft vrij kleine toetsen maar werkt ondanks dat ik vrij dikke vingers heb bijzonder nauwkeurig. Persoonlijk vond ik de eerste paar keer typen even wennen omdat je niet voelt of echt de knop waar je naar kijkt aanraakt. Na een paar berichtjes typen was dit over en nu lukt het me om op een behoorlijk tempo berichten te typen.

Accuduur
Ik heb het toestel Dinsdag volledig opgeladen. Gisteren heb ik vrijwel de hele dag alles met het toestel gedaan. Internetten, foto's maken, spelletjes spelen, mijn agenda bijwerken en de accu staat nu op 4 van de 5 streepjes. Tot nu toe lijkt de accuduur dus helemaal goed!

Snelheid
De snelheid van het toestel is super! Of ik nu de camera open of wil gaan internetten, alles staat direct op het scherm en is direct te gebruiken. Ik heb nog geen vertragingen kunnen ontdekken. Dit was bij mijn HTC toestel waar Windows mobile op zat wel anders.

Omdat ik mijn agenda van mijn werk altijd in mijn telefoon heb staan heb ik geprobeerd mijn telefoon te synchroniseren met Outlook. Ik heb me 3 uur lang helemaal rot moeten zoeken om te vinden hoe dit werkt. Er was zelfs geen handleiding of help pagina in de bijgeleverde software die me dat kon vertellen.

- Ga in de bijgeleverde software via de grote knoppen onderaan naar het Organiseren menu
- Vink in het venster wat verschijnt "Agenda items synchroniseren met Outlook" aan

Camera
De camera maakt goede, duidelijke en scherpe foto's zonder enige ruis. Het is belangrijk dat je de camera goed stil houd anders worden de foto's wat vaag. Wellicht is dit op te lossen door een instelling maar dit heb ik nog niet geprobeerd.

Zie hier een foto die ik met het toestel heb gemaakt. Hier zie je dus dat de foto wat vaag is op het moment dat je het toestel niet goed stil houd. Ik zal eens kijken of ik een foto met het toestel 100% stil kan maken

Nadelen/Problemen
Ik heb mijn Bluetooth continu aan staan omdat ik een Bluetooth carkit in mijn auto heb. Wanneer je het toestel op de PC aansluit krijg je een melding dat een USB verbinding niet mogelijk is met Bluetooth ingeschakeld. Je moet dus bij iedere keer met je PC verbinden je Bluetooth uitschakelen.

Op het beginscherm zit links een soort snelstart balk met daar op zogehete Widgets. Door deze te verplaatsen kun je de balk naar eigen voorkeur aanpassen. Je kunt dan de dingen die je veel gebruikt bovenaan zetten. Echter, na het opnieuw opstarten van het toestel is deze volgorde weer verdwenen en staat hij weer in de default volgorde.

Op deze zelfde balk staan een aantal widgets die niet uit te schakelen zijn maar die je blijkbaar verplicht moet laten staan. Dit zijn bijvoorbeeld de MP3 speler en radio. Echter zullen er vast meer mensen zoals ik zijn die dat niet gebruiken en deze dingen daarom alleen maar in de weg staan.

Voor die mensen die een Parrot CK3100 of CK3200 in hun auto hebben en zich afvragen of het toestel hier mee werkt. Ja dat doet het, probleemloos.
Ik kan me hier volledig in vinden.
Qua accuduur ben ik ook uitermate tevreden. Ik liet hem maandag volledig opladen en heb nu ook nog 4/5 streepjes bij de batterijen. Ik belde er nog geen uren mee, maar ben er wel al heel wat mee bezig geweest.
Touchscreen is even wennen, maar werkt nog beter dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverhulst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb hem vrijdag gehaald,
Erg mooi en handig toestel.

Accu gaat zo als ik het nu kan zien erg lang mee.

Het was deze of de LG Cookie,
Maar heb hier wel de goeie keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305359

Hey daar,
aangezien jullie deze telefoon al wat langer hebben als ik heb ik een vraag;
Mijn telefoon schakelt zich op den duur zelf uit, ondanks dat hij op de blokkering staat. NU heb ik dus alle blokkeringen er af gehaald ( Pin, Sim, Telefoon) en toch doet hij dit af en toe nog steeds, gelukkig niet meer zo frequent als toen deze blokkeringen er op zaten maar goed. Het is erg vervelend. Ik kan nu soms niet gebeld worden en als ik de blokkering er terug op doe moet ik de gehele pin weer invoeren wat inhoud dat als ik het niet in de gaten heb, de telefoon nog gewoon uti staat. Heb ik iets fout gedaan. MOet ik iet activeren of iets dergelijke. Hoop dat jullie dit weten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305620

lgeraeds schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:55:

Bijgeleverde accessoires
Oplader
USB kabel
Oortjes
Samsung New PC Studio 1

Toetsenbord

Accuduur

Snelheid

Camera

Nadelen/Problemen

Ook ik heb het toestel net een dag, en ben er zeer tevreden over. Enige wat me nog niet lukt is het synchroniseren met Outlook. Ik heb Vista met Office 2007 en krijg hem niet goed. Het synchroniseren lijkt goed te gaan, in Samsung PC Studio staan inderdaad al mijn afspraken keurig in de agenda die tevoorschijn komt maar de afspraken worden nog niet in mijn telefoon gezet, iemand enig idee wat ik fout doe? Misschien is het iets heel simpels hoor ;)

Verder dus helemaal tevreden, toestel is mooi snel, werkt bijzonder goed met de touch-toetsen (had verwacht ruzie te krijgen maar dus helemaal niet _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305987

hallo,
ik vind het een heel mooi en handig mobiel alleen heb ik een vraag:
zit er paint, word enz.. op??

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 305987 op 13-06-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Anoniem: 305987 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:19:
hallo,
ik vind het een heel mooi en handig mobiel alleen heb ik een vraag:
zit er paint, word enz.. op??
Word staat er niet op, paint ook niet. Maar je hebt behoorlijk wat mogelijkheden om een plaatje aan te passen:

Menuopties bij "wijzigen" als een plaatje of foto is geopened.

1) "Effecten" --> (submenu's) "Filter", "Stijl", "Kromming", "Gedeeltelijk wazig" (1e drie openen allerlei filters, laatste optie laat je met een selectbox een gedeelte of geheel het plaatje waziger maken).
2) "Aanpassen" --> (submenu's) "Automatisch niveau", "Helderheid", "Contrast", "Kleur". (Deze zijn, behalve 1e optie in submenu met sliders aan te passen).
3) "Transformeren"--> "Grootte wijzigen", "Draaien", "Spiegelen"
4) "Bijsnijden".
5) "Invoegen" --> "Kaders", "Afbeeldingen", "Clipart" (Er staan er 47 op, helaas krijg ik hier het scrollen niet voor elkaar. De twee (volume) knopjes kunnen wel gebruikt worden) --> "Emoticon" (36 stuks, idem met scrollen als Clipart) --> "Tekst" (Kleur wijzigen met twee sliders, wel traag).

Het was overigens wel leuk als ze er een paint widget op hadden gezet, met een 'pencil', 'fill tool' en 'selectietool' had je zo een mooie minipaint.

[update] Hebben jullie overigens hetzelfde issue bij --> "invoegen" --> "emoticon" en "clipart"?
Overigens verschijnt "operator widget" steeds weer als de telefoon is uitgezet. Ook een aanpassing in widget menu (zichtbaarheid) sluit alle huidige widgets.

[ Voor 9% gewijzigd door Amdk6II op 14-06-2009 15:47 . Reden: Vragen erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Anoniem: 305359 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:22:
Hey daar,
aangezien jullie deze telefoon al wat langer hebben als ik heb ik een vraag;
Mijn telefoon schakelt zich op den duur zelf uit, ondanks dat hij op de blokkering staat. NU heb ik dus alle blokkeringen er af gehaald ( Pin, Sim, Telefoon) en toch doet hij dit af en toe nog steeds, gelukkig niet meer zo frequent als toen deze blokkeringen er op zaten maar goed. Het is erg vervelend. Ik kan nu soms niet gebeld worden en als ik de blokkering er terug op doe moet ik de gehele pin weer invoeren wat inhoud dat als ik het niet in de gaten heb, de telefoon nog gewoon uti staat. Heb ik iets fout gedaan. MOet ik iet activeren of iets dergelijke. Hoop dat jullie dit weten. 8)7
Dit soort gedrag heb ik nog niet meegemaakt met mijn telefoon. Heb je een volledige reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Nog wat issues dat ik heb:

- Telefoon wil niet gedetecteerd worden door de Samsung PC suite. Er word gezocht naar een usb driver die ik niet op de cd kan vinden. Mijn OS is Vista 64bit. Ik kan wel verbinding maken met mijn machine door op "mediaspeler" modus te verbinden. Hierdoor kan ik bestanden direct op telefoon geheugen zetten. "Massa opslag" modus zal ook wel werken, helaas kan ik dit niet controleren.

- "Operator" widget word standaard gestart als ik de telefoon uit en aan doe. Dit hoeft persoonlijk niet voor mij, andere widgets blijven netjes op en of dicht mits op scherm gezet of weggesleept.

- Scrollen door widgetlijst resulteerd soms in ongewild widget op bureaublad zetten.

- Als de 'icon' view word aangezet in "mijn bestanden" word dit weer gereset als je uit deze optie gaat en deze opnieuw opent.

- Nog steeds geen verloopstukje gevonden naar 3.5mm jack... :'( Dat terwijl mediaspeler echt niet slecht is!
Bijgeleverde headset zit niet lekker maar geluidskwaliteit is wel oke (maar niet te vergelijken met mijn EP830 oordopjes).
Zodra ik hier iets op heb gevonden kan ik een vergelijking maken met een creative mp3 speler.

[update] - Agenda widget krijg ik niet aan de praat, tot nu toe heeft deze nog geen agenda item laten zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Amdk6II op 14-06-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Mooi dingetje! Jammer dat ik mijn U900 pas sinds februari heb. Qua specs zou ik er wel op achteruit gaan maar het uiterlijk en de bevindingen halen me toch enigszins over. Is het mogelijk om met deze samsung nou een keer wel de fotocamera en een mp3 tegelijk open te hebben? Zelfs budget phones van SE kunnen dit (mp3 pauzeert even tijdens het nemen v/d foto) maar mijn Samsung knalt de mp3 altijd gewoon helemaal uit zodra ik de camera opstart.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241267

Heeft er al iemand "java" aan de praat gekregen ?
Als ik een java programma probeer te draaien krijg
ik altijd "type not supported"

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Wackoz schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:59:
Mooi dingetje! Jammer dat ik mijn U900 pas sinds februari heb. Qua specs zou ik er wel op achteruit gaan maar het uiterlijk en de bevindingen halen me toch enigszins over. Is het mogelijk om met deze samsung nou een keer wel de fotocamera en een mp3 tegelijk open te hebben? Zelfs budget phones van SE kunnen dit (mp3 pauzeert even tijdens het nemen v/d foto) maar mijn Samsung knalt de mp3 altijd gewoon helemaal uit zodra ik de camera opstart.
Samsung star pauzeerd muziekweergave, na het sluiten of wegdrukken van de camera verschijnt er een dialoog venster met de vraag of mp3 speler aan moet blijven. Beantwoord met 'ja' en muziek gaat verder waar die gestopt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Anoniem: 241267 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:20:
Heeft er al iemand "java" aan de praat gekregen ?
Als ik een java programma probeer te draaien krijg
ik altijd "type not supported"

Iemand een idee ?
Zet je er *.jar bestanden op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Amdk6II schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:12:
[...]

Samsung star pauzeerd muziekweergave, na het sluiten of wegdrukken van de camera verschijnt er een dialoog venster met de vraag of mp3 speler aan moet blijven. Beantwoord met 'ja' en muziek gaat verder waar die gestopt was.
Precies dezelfde manier waarop mijn u900 het doet dus ;(

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, Jar + Jad, maar enkel Jar nodig normaal. Blijkbaar kan je enkel via WAP een Java app op de Star krijgen en uitvoeren. We zoeken verder ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Anoniem: 241267 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:01:
Ja, Jar + Jad, maar enkel Jar nodig normaal. Blijkbaar kan je enkel via WAP een Java app op de Star krijgen en uitvoeren. We zoeken verder ... :)
Heb jij je toestel met abbonnement gekregen of prepaid?
Ik kan simpelweg *.jar met usb kabel op de telefoon zetten en daarna gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Een vraagje, als je die google maps wil gebruiken als navigatiesysteem, moet je dan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Laatst online: 15:13
Nope, Google Maps is gratis. Maar er zit natuurlijk wel geen ingebouwde GPS in :P

[ Voor 49% gewijzigd door Ken G op 17-06-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ken G schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:14:
Nope, Google Maps is gratis. Maar er zit natuurlijk wel geen ingebouwde GPS in :P
Maar als je dan bijvoorbeeld aan het rijden bent volgt dat op google maps dan?

En dat internetten? Hoe zit dat met kosten?

[ Voor 7% gewijzigd door blubbers op 17-06-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank13
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
ik heb net hezelfde probleem als prommel ie Enige wat me nog niet lukt is het synchroniseren met Outlook. Ik heb Vista met Office 2007 en krijg hem niet goed. Het synchroniseren lijkt goed te gaan, in Samsung PC Studio staan inderdaad al mijn afspraken keurig in de agenda die tevoorschijn komt maar de afspraken worden nog niet in mijn telefoon gezet, iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306634

ik heb sinds een paar dagen deze telefoon in mijn bezit.
ik vind het echt een super telefoon en heb nog geen minpunten kunnen vinden.

wel zit ik met een ander probleem en dat is dat ik in de gaten wil houden hoeveel smsjes ik verstuur!
anders dan loopt mijn telefoonrekening te hoog op haha.
nu kun je dit bij oproeplijsten onder oproepbeheer zien, alleen klopt het niet helemaal met mijn smsjes die ik verstuur. ook bij nberichten komt niets bij verzonden items te staan.\
Wie weet er een oplossing hoe ik dit goed kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Anoniem: 306634 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:03:
ik heb sinds een paar dagen deze telefoon in mijn bezit.
ik vind het echt een super telefoon en heb nog geen minpunten kunnen vinden.

wel zit ik met een ander probleem en dat is dat ik in de gaten wil houden hoeveel smsjes ik verstuur!
anders dan loopt mijn telefoonrekening te hoog op haha.
nu kun je dit bij oproeplijsten onder oproepbeheer zien, alleen klopt het niet helemaal met mijn smsjes die ik verstuur. ook bij nberichten komt niets bij verzonden items te staan.\
Wie weet er een oplossing hoe ik dit goed kan instellen?
Bij samsung worden de berichten enkel bij verzonden items te staan als je reageert op een sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306634

dus ik kan op geen enkele manier zien hoeveel berichten ik heb verzonden?
blubbers schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:27:
[...]

Bij samsung worden de berichten enkel bij verzonden items te staan als je reageert op een sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Anoniem: 306634 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:55:
dus ik kan op geen enkele manier zien hoeveel berichten ik heb verzonden?
[...]
Denk het niet nee, bij mijn E900 is dat zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toestel gewoon aangekocht zonder abonnement. Sim kaart van het werk.
Ik heb reeds via USB connectie zowel op mijn SDHC kaartje als intern geheugen een java jar gezet.
Maar zonder succes om het op te starten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat bedoel je juist met "... ik kan het gewoon installeren " ? Moet je een java jar nog installeren na upload naar de telefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
blubbers schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:46:
[...]

Maar als je dan bijvoorbeeld aan het rijden bent volgt dat op google maps dan?

En dat internetten? Hoe zit dat met kosten?
Google maps eet Mb's weg als een varken. De kosten zijn afhankelijk van de prijzen per mb bij jouw prepaid of abbo provider. Bij Hi is dat bijvoorbeeld 5 euro per mb dacht ik. 1 Mb heb je zo weg gereden dus het is wel een must om een internet abbonement te hebben. Ik zou echter wel 2 keer nadenken, gezien het feit dat dit toestel (volgens mij) over geen enkele 'snelle' vorm van mobiel internet beschikt. Dat betekend dat Maps wel even bezig is met laden.

Je kan het sowieso niet in de auto gebruiken (staat er zelfs wanneer je het opstart). Er is niet zoiets als een puntje wat jou volgt. Je moet Google maps zelfs met de hand laten zoeken waar je je bevind. Daarna kan je kiezen voor map of satteliet weergave maar ook niet veel meer dan dat.

Perfect voor als je verdwaald bent maar ècht geen TomTom vervanger :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Thnx voor de info maar ik denk dat ik toch enkel de mail functie ga gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Weten jullie ook toevallig of ik dit toestel ook azerty te verkrijgen is ipv qwerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Na even googelen is het volgens sommige eigenaren van de star gewoon mogelijk om Azerty in te stellen. Je zal er desnoods ook wel een andere firmware met azerty in kunnen knallen ;)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Het staat inderdaad ook gewoon op de website van samsung. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinustya
  • Laatst online: 07-06 08:53
Weet iemand toevallig hoe je films kunt kijken op deze telefoon. En dan bedoel gewoon vanaf de geheugenkaart?

naar welke bestands type moet de film dan omgezet worden. En moet je nog een bepaalde movieplayer ergens download ( divx mobile player??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224735

Tinustya schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:03:
Weet iemand toevallig hoe je films kunt kijken op deze telefoon. En dan bedoel gewoon vanaf de geheugenkaart?

naar welke bestands type moet de film dan omgezet worden. En moet je nog een bepaalde movieplayer ergens download ( divx mobile player??)
Via de Samsung PC Studio kun je je video's naar MP4 (dacht ik) te converteren. Je hoeft dus verder geen converters te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog wel een vraagje over deze telefoon:

Is het mogelijk om programmatjes als Twitter, TV gids of bijvoorbeeld teletext op de Samsung te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305620

Ik heb een mail gestuurd naar Samsung met de vraag hoe ik mijn telefoon kan synchroniseren met Outlook 2007. Het antwoord was dat dit niet mogelijk was maar dat het wel werkt met Outlook 2003 8)7 :?

Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden hoor, je koopt een nieuwe telefoon uit 2009 en hij is niet eens compatible met een outlook die al bijna verouderd is? (aangezien er al een nieuwe aan zit te komen)

Spelletjes lukt wel, heb ze er via mijn geheugenkaart op gezet en dan kun je hem vanaf de geheugenkaart laten installeren. Ze komen dan bij je apps te staan bij games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Waar kan je de verschillende firmwares downloaden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Anoniem: 241267 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:41:
Wat bedoel je juist met "... ik kan het gewoon installeren " ? Moet je een java jar nog installeren na upload naar de telefoon ?
Aangezien ik geen geheugenkaart heb (massaopslag mode) en ik niet met 'pcstudio' mode kan verbinden door vista 64bit pak ik de modus 'mediaspeler'.

Hiermee kan ik direct het telefoongeheugen benaderen.
  • Ik klik in de windows verkenner op "phone" --> "other files".
  • Kopieer je .jar bestand naar deze locatie.
  • Telefoon ontkoppelen van pc en ga naar "mijn bestanden" --> "overige bestanden"
  • Klik een .jar bestand aan en een dialoog venster verschijnt met de melding "installeren ja|nee"
  • Installeer bestand ga dan naar menu optie "Extra's" en klik op "Games en meer" (btw, wanneer leren ze dit nou applicaties te noemen?)
  • Start de applicatie of spel door een vingertik
Dus ja, java jar moet je installeren nadat deze op je telefoon word gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
blubbers schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:36:
Waar kan je de verschillende firmwares downloaden? :)
Via Samsung pc studio, mits je geen vista 64 bit hebt ivm. niet werkende usb driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Mensen, wellicht is dit snoertje geschikt om je eigen oordopjes aan te sluiten.
Als ik het goed heb heeft de S5230 dezelfde samsung connector als de G600. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Amdk6II op 21-06-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306448

Hallo,
weet iemand of ik ook een stylus ergens voor deze telefoon kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Laatst online: 15:13
Er geen plaats voorzien in de telefoon om een stylus te plaatsen.
Dus is een gewone stylus die je overal kan kopen is goed genoeg.
Gewoon even naar de pc-winkel op de hoek gaan en kiezen maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307516

Beste,

Hoe kan ik op mijn samsung star het trilsignaal versterken? Ik heb namelijk de indruk dat het ma stillekes is bij mij. Ik voel het amper.

Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Staat in de openingspost bij eigen ervaringen (omtrend bellen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307409

Bij het uitvoeren van een .jar bestand is de telefoon halverwege bij het installeren van de java-applicatie uitgesprongen. Nu heb ik van de 80 mb die ik eerst op de telefoon had aan vrije ruimte er maar amper 30 mb over en in de map 'Games en meer' staat niets extra! Ook als je de telefoon aansluit op de pc, zie je geen extra bestanden staan.... wel is de bevestiging te vinden dat de telefoon echt maar 30 mb beschikbaar geheugen heeft. Weet iemand hoe ik nu de rest van mijn geheugen weer terug kan krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:33

SkyStreaker

Move on up!

enig idee hoe ik dat operator logo kan wegkrijgen ? Ik krijg het niet gedaan....

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
  • Laatst online: 28-05-2021
Je kan dat logo gewoon verslepen naar de zijkant (widgetbalkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmdK6II, ik krijg het niet voor mekaar een jar file te draaien. :? Altijd "unsupported type", zelfs op de manier dat jij hebt voorgesteld. Welke firmware heb jij ? Hoe kan ik dit checken en is er al een website met nieuwe firmwares ?

thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn firmware version is : S5230XXIDE Factory FS VERSION: DEF
Mijn software version is : FTA SW VERSION : S5230.005
Mijn hardware version is : FTA HW VERSION : REV 1.3

Dial "value" for results.

*#1111# S/W Version
*#1234# Firmware Version
*#2222# H/W Version

Iemand een latere versie van de firmware ?

En inderdaad "simlock vrij" gekocht bij Mediamarkt

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 241267 op 30-06-2009 13:28 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Dit is het resultaat bij mij:

SW Ver: S5230CEID2
FTA SW VERSION: S5230.005
FTA HW VERSION: REV1.3

Ziet ernaar uit dat ik een andere software versie heb op mijn tocca lite dan jij hebt!
Erg interresant. :)
Zover ik het begrepen heb hebben wij het toestel allebei los gekocht simlockvrij?

[edit] Ik heb met google een nieuwere firmware gevonden, een revisie 5 van maand mei.
Zal de startpost nog een keer updaten met firmware codes. Link plaats ik niet, dat is zover ik mij kan herinneren tegen de regels.
Naam van de firmware is: S5230XEIE5

Betreft flashen van samsung telefoon zal ik me nog een keer in verdiepen. Buiten de officiele weg zijn er nog applicaties voor.

[ Voor 39% gewijzigd door Amdk6II op 28-06-2009 16:54 . Reden: Toevoeging betreft firmware ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Is er een mogelijkheid om met dit toestel een verbinding te maken met internet dmv bluetooth op je pc?(die verbonden is met internet :) ) Of gaat dat hem niet worden? Want vind het een uber-kick toestel, maar gprs is met net te duur(wil me prepaid houden).
Of is er een mogelijkheid dat ik een internet abbo afsluit met me huidige prepaid kaart?(kpn) Iemand ervaring mee? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127866

Ik heb ook nog paar vraagjes/frustraties over de Star die ik heb met men huidige gsm's:

- Kan je instellen dat elk smsje wordt opgeslagen bij verzonden berichten? (Zoals op oudere samsungs/alle andere merken)

- Staat er een limiet op het aantal smsjes die je kan opslaan? Persoonlijk vind ik 150 zoals op men D900i of een dikke 100 zoals op men SE K750i vééééél te weinig in vgl met de duizenden die nokia kan opslaan. Dus mijn vraag is of Samsung eindelijk iets gedaan heeft hieraan.

- Duurt het lang om een foto te nemen? D900i en K750i hebben beide autofocus en daar duurt het wat langer...

- Batterijduur van de D900i is waardeloos, K750i gaat superlang mee. Phonearena is niet te spreken over batterijduur, maar jullie dus wel?

Ik twijfel eigenlijk met de LG Viewty, maar ik hoor dat die traag is. Welke raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Wat betreft verzonden berichten, de optie 'kopie opslaan' staat bij mij aan.
Echter smsjes worden niet automatisch bij 'verzonden items' opgeslagen.

In totaal kan ik op mijn telefoon 500 smsjes opslaan, simkaart doet er 20 maar dat is niet zo interresant. :)
Dus nee niet onbeperkt, maar idd gelukkig meer dan 100 of 200.

Tijd om een foto te maken zal denk ik ook wat afhankelijk zijn van de instellingen en de omgeving.
Duurt denk ik 1 seconde voordat je weer een nieuwe foto kan maken.
Dit op standaard instellingen en op 3MP, het is aardig zonnig buiten.

Wat betreft accuduur geeft phonearena aan dat ze het met matig gebruik nog geen dag volhielden.
Nou ik hoef deze telefoon niet om de dag op te laden.
Batterij is een stuk beter dan de D900i als ik wat ervaringen van de D900i lees; heb zelf een goede batterij duur ervaren van eigenlijk altijd tenminste 2 dagen. Ik laad deze telefoon zeker niet elke dag op, vorige keer was toch alweer 3 dagen terug.

Overigens, battery van de D900i heeft 800mAh, er zit een sticker onder achterklep van de Samsung Star die aangeeft dat er een 3.7v 800mAh batterij in hoort. Samsung levert er een 1000mAh bij. :)
Die Viewty phone is echt een cameraphone, ja hij is wellicht trager maar je moet er in theorie betere foto's mee kunnen maken dan de Samsung Star. Het is maar net wat je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
modernization schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:11:
Is er een mogelijkheid om met dit toestel een verbinding te maken met internet dmv bluetooth op je pc?(die verbonden is met internet :) ) Of gaat dat hem niet worden? Want vind het een uber-kick toestel, maar gprs is met net te duur(wil me prepaid houden).
Of is er een mogelijkheid dat ik een internet abbo afsluit met me huidige prepaid kaart?(kpn) Iemand ervaring mee? O-)
Misschien kan dat wel, maar ik heb helaas wat issues met de telefoon ism. Vista 64 bit.
Wellicht kan een ander dit bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je er ook al effectief 500 op opgeslagen? De officiële site zegt echter 200, en op de F480 TouchWiz was dat een bekende fout las ik, dat er 500 op de gsm stond maar na 200 al een foutmelding gegeven werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMDK6II, hoe weet jij welke versie van "firmware" de nieuwste is ?

S5230XXIDE ?

S5230CEID2 ?

S5230XEIE5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werkt PC Studio zonder problemen met "Vista 64 Ultimate".
Ik krijg wel een foutmelding over een USB iets, ( weet niet meeer van buiten ) maar ik kan gewoon connecteren met BlueTooth of USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126698

*weg* Links naar firmware staan we niet toe.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 30-06-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126698

@amhey

Na wat googlen vondt ik dit:

Description of the firmware:
We take the firmware of the SGH-D600 as example, e.g.: D600XAEK2

The firmware is split into individual sections:
D600 - > model designation (SGH-D600)
XA - > region and network carrier designation (XA= Germany - open Market)
E - > release year (E= 2005)
K - > release month (K= November)
2 - > version number
With a SGH-D600E (SGH-D600E is a "Edge" equipment) firmware is set an E between model designation and region and network carrier designation. Thus e.g.. D600EBOFA2 for a SGH-D600E t-mobile version.

Description of some region network carrier designations:
XA = Germany UK/ Belgium the Netherlands - > open Market
XE = Russland/Kasachstan/Litauen/Bulgarien - open Market (in addition, firmware contain German language)
BO = Germany - > t-mobile
TO = Germany - > Vodafone
ON = Germany - > Eplus
BW/AO = Germany - > CO2

Release years:
D = 2004
E = 2005
F = 2006

Release months:
A = January
B = February
C = March
D = April
E = May
F = June
G = July
H = August
I = September
J = October
K = November
L = December

edit:
uitgebreidere lijst wel in het duits
http://www.mobilfunk-faq....arecodes-bei-samsung.html

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 126698 op 30-06-2009 16:59 . Reden: meer info gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

modernization schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:11:
Het is mogelijk een internet abbo af te sluiten bij KPN.

Kijk hier maar eens!

Ik heb er nu nog geen ervaring mee, maar morgen waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Ahh, dat is precies wat ik zocht! Heb ik toch niet helemaal goed gekeken op de site van KPN want was het zelf nog niet tegengekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

modernization schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:50:
Ahh, dat is precies wat ik zocht! Heb ik toch niet helemaal goed gekeken op de site van KPN want was het zelf nog niet tegengekomen ;)
Mooi!

Vertel even of het een beetje werkt, hoe snel het internet is etc... en hoe sites als twitter en hyves werken.

Ik krijg namelijk morgen mijn toestel binnen met KPN, en ben eigenlijk wel benieuwd of ik het ook moet aanschaffen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Ik heb deze telefoon ook sinds vandaag, en ik moet zeggen dat die goed in elkaar zit. Precies de functies die ik nodig heb, en niet minder. Touchscreen werkt ook goed, al is het nog wel even wennen soms.

Het enige nadeel dat ik nog vind is dat ik niet kan zien of ik een oproep of SMS heb gemist. Volgens mij moet ik dan eerste telefoon uit de vergrendeling halen om te kijken.

Of is er nog een andere mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197684

hallo
ik heb iets raars en ik hoop dat iemand mij kan helpen en er een oplossing voor heeft. Ik kan mijn telefoon niet verbinden doormiddel van usb kabel met de pc. het maakt niet uit of het nou XP is of Vista bij beide doet hij het niet. ik weet ook wel dat je gebruik kan maken van bluetooth maar de kabel zit er niet voor niks bij en soms heb je het ook nodig. ik krijg de melding dat hij de usb modem 1.0 niet kan vinden en installeren. Ik heb meerdere telefoons en nooit geen problemen mee gehad hoe ik ook ongeacht verbinding wilde maken. heb al via googlen gezocht maar wordt er nou niet echt wijzer van. Ik heb wel vernomen dat er in het toestel dus in het software een instelling moet veranderen maar ja hoe doe je dat zonder dat je telefoon crasht. heeft iemand hier een antwoord op. ik wacht wel af. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197684 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:10:
hallo
ik heb iets raars en ik hoop dat iemand mij kan helpen en er een oplossing voor heeft. Ik kan mijn telefoon niet verbinden doormiddel van usb kabel met de pc. het maakt niet uit of het nou XP is of Vista bij beide doet hij het niet. ik weet ook wel dat je gebruik kan maken van bluetooth maar de kabel zit er niet voor niks bij en soms heb je het ook nodig. ik krijg de melding dat hij de usb modem 1.0 niet kan vinden en installeren. Ik heb meerdere telefoons en nooit geen problemen mee gehad hoe ik ook ongeacht verbinding wilde maken. heb al via googlen gezocht maar wordt er nou niet echt wijzer van. Ik heb wel vernomen dat er in het toestel dus in het software een instelling moet veranderen maar ja hoe doe je dat zonder dat je telefoon crasht. heeft iemand hier een antwoord op. ik wacht wel af. :?
-Gooi de Samsung pc studio die je van je cd hebt geïnstalleerd van je pc af
-Ga naar www.samsung.nl
-Download en installeer de Samsung pc studio opnieuw.

Nu doet hij het wel, het is een bekend probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197684

Hallo
Door dat ik dus zelf ook nog verder was gegaan met zoeken was ik daar nu ook eindelijk achter gekomen maar heel erg bedankt voor je reactie.
nu ben ik dus aan het zoeken welke firmware nu de laatste is en dan voor nederlandse uitvoering heb altijd gedacht dat met XX ook voor nederland bedoeld zou zijn en nu zie ik dat er wordt vermeld dat het XA moet zijn dus ben ik gaan twijfelen maar mocht er iemand zijn die mij al voor is op dat vlak zou ik graag een reactie van willen en hoe je ook op een goede manier via multiloader de firmware kan instaleren. Bedankt in ieder geval.
Gr. Sweetmissy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hazurr schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:04:
Deze past en werkt: 3.5mm Stereo Headphone Audio Adapter for Samsung G600 (13.5CM-Cable) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb mijn vrouw dit toestel kado gedaan, ze vind hem geweldig. Alleen weet iemand hoe we gprs af kunnen zetten zodat de telefoon nooit bv automatisch of per ongeluk data gaat verbruiken ?
Dit vooral omdat we dadelijk op vakantie gaan, en niet voor verassingen komen te staan. Ze belt prepaid, maar wil dit niet binnen 5 minuten op hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzzz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-12-2021
mensen,
ik ben nogal klunzig met dit soort dingen en het gaat ALTIJD fout. Hoe zet ik een wav. bestand (film) om zodat ik heb op mijn Star kan zetten?
ik krijg hem vandaag of morgen binnen en ik ga maandag op vakantie en wil een paar films erop hebben staan. Kan je er eigenlijk wel films op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KHeb dit toestel ook gekocht, prachtig ding! Ik kreeg er samsung speakers bij als actie.

Een vraagje nog: Kan je uitschakelen dat je telefoon automatisch vergrendelt bij bellen?

En ja, de optie 'Automatisch vergrendelen' staat al uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 127866 op 04-07-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 11:38
Ga dit toestel morgen halen op afwachting van de nieuwe iPhone. Op het Mactivity forum heb ik namelijk ware horror verhalen gelezen over de support die Mobistar bied in België wat ik voor 575 euro onacceptabel vindt. Als Apple geen scheurtjes wil terugnemen dan moeten ze voor 600 euro maar eens met een deftige oplossing komen. En al dat Valschade/Waterschade gedoe. Liever niet.

Hij is bij de MediaHouse of iets dergelijks verkrijgbaar voor 139 euro wat zonder BTW 114 euro is wat ik niet kan laten gaan natuurlijk. verder ga ik er nog een mSDHC kaartje van 16GB bij kopen twv 50 euro wat volgens mij ook gewoon werkt in dit toestel ongeacht de kleine lettertjes: Max. 8GB uitbreidbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Laatst online: 18:56
Ik heb deze telefoon sinds gisteren. Wanneer ik er nu een film op zet (die ik dan wel kan afspelen) en ik ga naar de camera en ga daar bladeren dan loopt mijn toestel vast en moet ik de batterij eruit halen om hem weer werkend te krijgen. Nu zoek ik daar nog een oplossing voor iemand een idee?

Ik heb deze telefoon trouwens van vodafone en ik java apps zo vanaf de pc installeren om nog eens aan te sluiten op de discussie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Mijn vriendin twijfelt tussen deze Samsung en de LG Cookie.
De Samsung oogt wat mooier en is iets nieuwer, de bediening van de Cookie schijnt wat sneller te zijn.
Iemand een mening?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
Ik heb ook een cookie maar sneller nou nee,ik heb de samsung gekozen voor het uiterlijk en de batterij die echt langer mee gaat voor de rest zit er maar weinig verschil in de toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15
Ik heb even geïnformeerd over het feit dat Outlook 2007 niet te synchroniseren is met de Star en heb hierover antwoord gekregen. Samsung Nederland reageerde eerst met de reactie: "Dat kan niet, moet gewoon werken". Na alle software versies e.d. van New! Samsung PC Studio te hebben doorgegeven blijkt dat het inderdaad niet mogelijk is, ze hebben het zelf geprobeerd en kwamen er toen tot hun verbazing ook achter dat de Star niet kan synchroniseren met Outlook 2007.

Ze zijn nu bezig met een software update zodat het allemaal moet gaan werken, als het goed is kun je hem binnenkort dus bij Samsung aanbieden voor een software update (ik begreep dat de software van de Star nog niet zelf up te daten is via de officiële software van Samsung) zodat dit allemaal weer moet gaan werken. Mocht iemand hier interesse in hebben, dan kan ik het doorgeven als deze daadwerkelijk ter beschikking komt.

EDIT: In de Start post staat dat je wel kan updaten via de software van Samsung, Samsung Nederland gaf aan dat het slechts bij enkele toestellen kan, maar niet bij de Star (klopt dit?).

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 09-07-2009 21:38 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Jenzzz schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:54:
mensen,
ik ben nogal klunzig met dit soort dingen en het gaat ALTIJD fout. Hoe zet ik een wav. bestand (film) om zodat ik heb op mijn Star kan zetten?
ik krijg hem vandaag of morgen binnen en ik ga maandag op vakantie en wil een paar films erop hebben staan. Kan je er eigenlijk wel films op zetten?
Het filmpje zal geen wav bestand zijn gok ik zo, aangezien dat een audioformaat is ;)

Als je WMV bedoeld, er zullen vast wel goede converters voor zijn. Zelf gebruik ik voor mijn PMD's het programma SUPER en dat werkt eigenlijk wel voor elk mogelijk apparaat. Resoluties, kwaliteit en fps zijn tot in detail in te stellen in dat programma. Op het eerste gezicht lijkt het een heel ingewikkeld programma maar zodra je er even mee gewerkt hebt en/of een tutorial op internet hebt doorgelezen, spreekt alles voor zich :)

Mocht het ding geen video's af kunnen spelen dan is bovenstaande natuurlijk niet van toepassing :+

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276083

Hoi,

ik heb een vraagje... hoeveel smsjes kun je op deze mobiel hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Vraagje.
Kan ik de "R" van roaming weghalen uit de icoonlijst bovenaan het scherm?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276083 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:08:
Hoi,

ik heb een vraagje... hoeveel smsjes kun je op deze mobiel hebben???
500 op je telefoon + 25 op je sim. En hij slaat automatisch verzonden berichten op. Perfect dus volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308904

hoi

ik heb pas geprobeerd om google maps erop te zetten, terwijl er al google maps op stond:S nu doet de originele GM het niet meer:@

kan ik deze er op de een of andere manier vanaf hale en dan een nieuwe installeren?

thnx

Gerco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en is er ook nog een of ander google maps versie, die je kan laten werken met een gps-ontvangertje ofsoow (net zoals bij de tomtom)??

mzzl

Gerco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat zijn de maximale afmetingen voor H263 video's voor de Star?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
Ik zet al mijn films om naar h264 met een resolutie van 320*240 met 30fps en een bit-rate van 400kb/s de audio laat ik gelijk aan het bronbestand. Dit geeft prima beeld en geluid en als je een beetje met de verhouding speelt kun het filmpje op je mobiel uitrekken zodat je wel op 400*240 kijkt met de goede verhoudingen.

Als je het filmpje converteert naar iets met de resolutie van 400*240 geeft mijn mob. aan dat de bit-rate te hoog is of dat het formaat niet ondersteunt is. Maar grote films kunnen zorgen voor vastlopers bij de camera als je daar tussen de foto's aan het bladeren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michiel_hc schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:07:
Ik zet al mijn films om naar h264 met een resolutie van 320*240 met 30fps en een bit-rate van 400kb/s de audio laat ik gelijk aan het bronbestand. Dit geeft prima beeld en geluid en als je een beetje met de verhouding speelt kun het filmpje op je mobiel uitrekken zodat je wel op 400*240 kijkt met de goede verhoudingen.

Als je het filmpje converteert naar iets met de resolutie van 400*240 geeft mijn mob. aan dat de bit-rate te hoog is of dat het formaat niet ondersteunt is. Maar grote films kunnen zorgen voor vastlopers bij de camera als je daar tussen de foto's aan het bladeren bent.
welk programma gebruik je daarvoor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Dat laatste (mbt. updaten via software) is puur gebaseerd op de (nieuwe?) optie in pcstudio met de titel: "telefoon bijwerken".
Deze geeft echter een foutmelding dat de server niet gevonden kan worden.

Of de Star firmware geupdate kan worden in de toekomst heb ik geen idee van; dit laatste is wel iets wat ik altijd prettig vond van Sony Ericcson.
Sp!tF!re schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:37:
Ik heb even geïnformeerd over het feit dat Outlook 2007 niet te synchroniseren is met de Star en heb hierover antwoord gekregen. Samsung Nederland reageerde eerst met de reactie: "Dat kan niet, moet gewoon werken". Na alle software versies e.d. van New! Samsung PC Studio te hebben doorgegeven blijkt dat het inderdaad niet mogelijk is, ze hebben het zelf geprobeerd en kwamen er toen tot hun verbazing ook achter dat de Star niet kan synchroniseren met Outlook 2007.

Ze zijn nu bezig met een software update zodat het allemaal moet gaan werken, als het goed is kun je hem binnenkort dus bij Samsung aanbieden voor een software update (ik begreep dat de software van de Star nog niet zelf up te daten is via de officiële software van Samsung) zodat dit allemaal weer moet gaan werken. Mocht iemand hier interesse in hebben, dan kan ik het doorgeven als deze daadwerkelijk ter beschikking komt.

EDIT: In de Start post staat dat je wel kan updaten via de software van Samsung, Samsung Nederland gaf aan dat het slechts bij enkele toestellen kan, maar niet bij de Star (klopt dit?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Is het ook mogelijk om bijv. je laptop te connecten met je Star zodat je overal internet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Aangezien de star alleen maar GPRS als internetvorm heeft, en je daar geen internet-abbo bij afsluit lijkt mij, zou ik ook totaal niet begrijpen waarom je traag en duur op je laptop zou willen internetten ;) Het is goedkoper om bij je lokale telecomboer een internet abbo met usb-stick te halen. Of het mogelijk is; waarschijnlijk wel, elke halve gare telefoon kan als internet-modem dienst doen :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
-Nexus- schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:52:
Je kan dat logo gewoon verslepen naar de zijkant (widgetbalkje)
Maar bij het opnieuw opstarten plaatst hij hem weer terug op het hoofdscherm. Is er ook een manier dat de operator widget helemaal niet naar voren komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
Hoe zit het met mobiel internet? Gaat het vlot om (grote) webpagina's te surfen? Mijn WM6 telefoon rendert echt heel traag en heeft dikwijls geheugentekort.Hoe zit het trouwens met die widgets, komen er nog nieuwe uit en kunnen we er ook zelf maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:55:
Hoe zit het met mobiel internet? Gaat het vlot om (grote) webpagina's te surfen? Mijn WM6 telefoon rendert echt heel traag en heeft dikwijls geheugentekort.Hoe zit het trouwens met die widgets, komen er nog nieuwe uit en kunnen we er ook zelf maken?
Alleen al vanwege het feit dat het toestel alleen GPRS heeft zal de verbinding de bottleneck zijn helaas ;)
Voornamelijk grote webpagina's zullen traag laden. Mobile pages moet nog wel te doen zijn aangezien die redelijk klein zijn maar bijvoorbeeld tweakers.net standaard inladen kan met grps nog wel even duren.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
Wackoz schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:33:
[...]

Alleen al vanwege het feit dat het toestel alleen GPRS heeft zal de verbinding de bottleneck zijn helaas ;)
Voornamelijk grote webpagina's zullen traag laden. Mobile pages moet nog wel te doen zijn aangezien die redelijk klein zijn maar bijvoorbeeld tweakers.net standaard inladen kan met grps nog wel even duren.
Toestel ondersteunt toch blijkbaar ook EDGE van wat ik lees, en haal momenteel daarbij met mijn WM6 toch snelheden tot 30KB/s wat toch nog snel genoeg moet zijn om te surfen. Als ik met mijn WM6 het internet deel naar de laptop is surfen natuurlijk trager maar nog aangenaam. In WM6 zelf echter duurt het laden (of beter gezegd renderen) echter veel langer (5 min ofzo). Ik gok dat dit voornamelijk door het beperkt geheugen (64MB) en de tragere omap CPU (200Mhz) komt.

Mag ik verwachten dat dit bij deze Samsung Star geen probleem vormt? Gaat het renderen, zoomen en scrollen door de pagina's vlot? Is het kijken naar youtube videos ook vlot? Of is ook hier de cpu en het geheugen de bottleneck? Ik kan spijtig genoeg maar weinig hierover terugvinden...
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste