Daar heb je inderdaad gelijk in, had ik even over het hoofd gezien. WM6 draait uiteraard op een smartphone, en ik denk dat als je van een Smartphone afkomt, even de snelheid uitgesloten, dat je dan flink in gaat leveren qua functionaliteit (ook op het browser gedeelte). Waarschijnlijk zit hier gewoon een klein ingebakken cpu chipje in welke qua snelheid niet eens in de buurt komt van je huidige toestel. Dit is eigenlijk niet erg aangezien de software nog niet half zo zwaar is als WM6Avenger 2.0 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:13:
[...]
Toestel ondersteunt toch blijkbaar ook EDGE van wat ik lees, en haal momenteel daarbij met mijn WM6 toch snelheden tot 30KB/s wat toch nog snel genoeg moet zijn om te surfen. Als ik met mijn WM6 het internet deel naar de laptop is surfen natuurlijk trager maar nog aangenaam. In WM6 zelf echter duurt het laden (of beter gezegd renderen) echter veel langer (5 min ofzo). Ik gok dat dit voornamelijk door het beperkt geheugen (64MB) en de tragere omap CPU (200Mhz) komt.
Mag ik verwachten dat dit bij deze Samsung Star geen probleem vormt? Gaat het renderen, zoomen en scrollen door de pagina's vlot? Is het kijken naar youtube videos ook vlot? Of is ook hier de cpu en het geheugen de bottleneck? Ik kan spijtig genoeg maar weinig hierover terugvinden...
Volgens mij ondersteund de star geen flash variant voor in de browser dus youtube zal sowieso niet mogelijk zijn. Hier kunnen eigenaren waarschijnlijk meer over zeggen. Misschien komt er wel een java applicatie beschikbaar om alsnog op youtube te kunnen, echter is dat zelfs met die 30KB/s niet echt vlot te noemen
[ Voor 23% gewijzigd door Wackoz op 15-07-2009 07:09 ]
één is geen, twee is één