Ziet er goed uit, maar helemaal in je eentje? Bedrijf met 300 man?Anoniem: 225957 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:05:
Kreeg het volgende aanbod:
Leeftijd: 34
Opleiding(en): IT Bachelor (België)
Certificaten: wat Oracle papiertjes
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: middelgroot produktie-bedrijf (ca 300 werknemers)
Huidige functie = functie die ik zal krijgen: Volledige beheer van alle ERP & boekhoud systemen, alle servers en alles wat daar verder nog komt bij kijken, alle installatie-werk, alle DBA, een hele uitdaging dus
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: moet eigenlijk nog eens vragen
GSM: ja
Leaseauto: nee, wel tankpas onbeperkt privé
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques per dag 5,5 Euro, verder niks
Land: België
Reistijd: half uurtje enkele reis
Maand salaris(bruto): aanvankelijk 3200, na 6 maanden 3450.
Klinkt me een heel uitdagende job, zowel systeembeheer als DBA-werk als programmatie als ondersteuning, beetje van alles, wat ik wel zie zitten, een beetje van alles bijleren.
Klinken deze voorwaarden een beetje OK?
Anoniem: 225957
Inderdaad. Er zijn wel nog twee personen die zorgen voor hardware, installaties van pc's in fabriek & een aantal verkoopskantoren e.d. maar sofware/DBA/sysadmin is voor mij. Het wordt een hele klus maar ik zie het helemaal zitten.dfrenner schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:53:
[...]
Ziet er goed uit, maar helemaal in je eentje? Bedrijf met 300 man?
edit: typo
Anoniem: 36704
Was:
Leeftijd: 31
Opleiding: MAS Levensmiddelen
Werkervaring: bijna 11 jaar
Werkgever: Telecom
Huidige functie: Netwerkbeheerder 2de lijns
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Helft maandsalaris netto
GSM: Ja
Auto: Niet nodig, Reiskostenvergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledig pensioen,collectieve zorgverzekering, sportvergoeding
Werkweek: 37 uur (Wel onregelmatig!)
Maand salaris(bruto): 3050
Nu:
Leeftijd: 33
Werkervaring: bijna 13 jaar
13/14e maand of winstuitkering: 1000 Eur + var. kwart bonus
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledig pensioen,collectieve zorgverzekering, sportvergoeding
Maand salaris(bruto): 3400
Werkervaring: bijna 11 jaar
13/14e maand of winstuitkering: Helft maandsalaris netto
Maand salaris(bruto): 3050
Nu:
Werkervaring: bijna 13 jaar
13/14e maand of winstuitkering: 1000 Eur + var. kwart bonus
Maand salaris(bruto): 3400
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HAVO, HBO Grafimediatechnologie
Certificaten: -
Werkervaring: Zo'n 2 jaar, waarvan ongeveer een jaar stage.
Werkgever: Internetbureau (15 werknemers).
Huidige functie: Web developer (front-end en back-end).
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten € 167,- p/m , gratis hosting + domeinnnaam eigen website, volledige vergoeding cursussen, fitnesszaal aanwezig op kantoor.
Land: Nederland
Reistijd: Ongeveer half uur met de auto. (25 km)
Maand salaris(bruto): 2300
Ik ben net afgestudeerd bij dit bedrijf en zij hebben me bovenstaand aanbod gedaan. Verder werd er aangegeven dat als alles goed gaat ik binnen een jaar salarisverhoging kan verwachten.
Op zich ben ik wel tevreden over het aanbod alleen zit ik met 2 vragen:
Opleiding(en): HAVO, HBO Grafimediatechnologie
Werkervaring: Zo'n 2 jaar, waarvan ongeveer een jaar stage.
Werkgever: Internetbureau (15 werknemers).
Huidige functie: Web developer (front-end en back-end).
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten € 167,- p/m , gratis hosting + domeinnnaam eigen website, volledige vergoeding cursussen, fitnesszaal aanwezig op kantoor.
Reistijd: Ongeveer half uur met de auto. (25 km)
Maand salaris(bruto): 2300
Ik ben net afgestudeerd bij dit bedrijf en zij hebben me bovenstaand aanbod gedaan. Verder werd er aangegeven dat als alles goed gaat ik binnen een jaar salarisverhoging kan verwachten.
Op zich ben ik wel tevreden over het aanbod alleen zit ik met 2 vragen:
- Kan ik vragen om de beloofde salarisverhoging binnen een jaar op te laten nemen in het contract?
- Is het raar om een leaseauto te vragen? Komt dit niet als brutaal over voor een zojuist afgestudeerd ventje van 22?
[ Voor 2% gewijzigd door mc-koenoe op 20-06-2009 14:16 . Reden: Secundaire arbeidsvoorwaarden ]
Zijn leaseauto's gebruikelijk binnnen je bedrijf/functie ??mc-koenoe schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:12:
• Kan ik vragen om de beloofde salarisverhoging binnen een jaar op te laten nemen in het contract?
• Is het raar om een leaseauto te vragen? Komt dit niet als brutaal over voor een zojuist afgestudeerd ventje van 22?![]()
[/list]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Er is één collega (een vormgever) die ook een leaseauto heeft, maar die werkt er al 4 tot 5 jaar en is 26 geloof ik.ZeRoC00L schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:26:
[...]
Zijn leaseauto's gebruikelijk binnnen je bedrijf/functie ??
Toevoeging op mijn post: het gaat wel om een contract voor onbepaalde tijd. Dus gelukkig geen half jaar of jaar contract.
In goede tijden zal je een lease auto kunnen bedingen, maar ik betwijfel of ze dat nu zullen accepteren. Als je niet bij een detacheerder zit en weinig zakelijke (dus geen woon-werk) kilometers moet maken is het niet heel gebruikelijk dat je een lease auto krijgt. Laat staan zonder concessies te doen op je salaris. Vergeet niet dat je hun eigenlijk vraagt ca. 500 euro bij je salaris te doen.
Veel succes met de keuze. Persoonlijk zal ik er niet om vragen en blij zijn dat je een leuke/goede baan hebt.
Veel succes met de keuze. Persoonlijk zal ik er niet om vragen en blij zijn dat je een leuke/goede baan hebt.
Ok. Ja idd ik kan in de toekomst altijd vragen om een leaseauto. Heb het verder onwijs naar me zin en dat is natuurlijk ook belangrijk.thomahawks schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:39:
In goede tijden zal je een lease auto kunnen bedingen, maar ik betwijfel of ze dat nu zullen accepteren. Als je niet bij een detacheerder zit en weinig zakelijke (dus geen woon-werk) kilometers moet maken is het niet heel gebruikelijk dat je een lease auto krijgt. Laat staan zonder concessies te doen op je salaris. Vergeet niet dat je hun eigenlijk vraagt ca. 500 euro bij je salaris te doen.
Maar wat betreft dat puntje van de salarisverhoging? Is dat gebruikelijk om in een contract te zetten of moet ik uitgaan van de mondelinge toezegging van mijn werkgever?
We zijn off-topic aan het gaan, waarvoor excuses, maar toen ik dit las... Oei oei oei oei oei, vertrouwen op de mondelinge toezegging van een werkgever? Gaat die ook mondeling contracten maken met zijn klanten?? Nee dus.mc-koenoe schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:51:
[...]
Maar wat betreft dat puntje van de salarisverhoging? Is dat gebruikelijk om in een contract te zetten of moet ik uitgaan van de mondelinge toezegging van mijn werkgever?
Ik zou het laten vastleggen, maar dan wel subtiel gebracht. Dus niet 'ik vertrouw u niet op uw woord', maar 'stel dat u een fantastisch aanbod krijgt en bij een ander bedrijf gaat werken, dan zit ik me uw opvolger die niets van onze afspraak weet'
Anoniem: 235299
Zeker doen! Daar is helemaal niets mis mee, als ze dat nu beloven dan kunnen ze het ook vastleggen in een contract. Ik zou niet al te veel vertrouwen op alleen een mondelinge toezegging, hoe betrouwbaar het bedrijf ook is/over komt. Mochten we over een jaar nog steeds in een diepe crisis zitten, dan heb je kans dat ze je die salarisverhoging ook niet geven als het niet in een contract is vastgelegd.mc-koenoe schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:12:
- Kan ik vragen om de beloofde salarisverhoging binnen een jaar op te laten nemen in het contract?
Anoniem: 161082
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT-Beheer Niveau 3
Certificaten: MCSA, bijna MCSE
Werkervaring: 3,5
Werkgever: via Detacheerder bij ---> Groot bedrijf >50000 fte
Huidige functie = Windows beheerder van een aantal grote datacentra. Verantwoordelijk voor documentatie, processen, beheerwerkzaamheden e.d.
Laptop: nee
13/14e maand of winstuitkering: Ja bij 80% declarabel
GSM: nee
Leaseauto: Ja, 600 ex brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 90 euro onkostenvergoeding
Reistijd: 1 - 1½ uur enkele reis
Maand salaris(bruto): 1900
Binnenkort salarisgesprekken + contract voor onbepaalde tijd, is 2400 bruto in de maand reeël/haalbaar???
Huidige functie = Windows beheerder van een aantal grote datacentra. Verantwoordelijk voor documentatie, processen, beheerwerkzaamheden e.d.
Binnenkort salarisgesprekken + contract voor onbepaalde tijd, is 2400 bruto in de maand reeël/haalbaar???
Je blijft bij de huidige werkgever in dezelfde functie, en hebt 1 jaar meer ervaring dan voorheen? Dan lijkt me een salarissprong van 25% niet realistisch.Anoniem: 161082 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:16:
Ik denk dat je een aanbod van 2000 of 2050 kan verwachten; met wat onderhandelen kun je daar misschien 2100 van maken. Veel meer ruimte zie ik niet in de huidige markt.
Anoniem: 161082
t_captain
ik zal het nog iets verder specificeren. Ik werk bij een heel klein detacheringsbureau en in principe zijn ze nu dus 'binnen' bij een grote klant. Verder heb ik me inmiddels bij die grote klant tot Windows chef gewerkt en heb dus een soort leidinggevende functie. Zit er al bijna een jaar en als ik mezelf vergelijk met collega's zou er dus best wel aardig wat bij mogen.
Ben vooral bezig met verbeterpunten, processen regelen van incidenten tickets komt ook aardig veel voor. En uiteraard de taken onderling verdelen.
ik zal het nog iets verder specificeren. Ik werk bij een heel klein detacheringsbureau en in principe zijn ze nu dus 'binnen' bij een grote klant. Verder heb ik me inmiddels bij die grote klant tot Windows chef gewerkt en heb dus een soort leidinggevende functie. Zit er al bijna een jaar en als ik mezelf vergelijk met collega's zou er dus best wel aardig wat bij mogen.
Ben vooral bezig met verbeterpunten, processen regelen van incidenten tickets komt ook aardig veel voor. En uiteraard de taken onderling verdelen.
Wat je dan moet uitonderhandelen is het feit dat je in feite in een andere functie zit dan een jaar geleden, en zo mogelijk tegen een aanzienlijk hoger uurtarief aan de klant wordt verkocht. Jouw beste argument is dat salaris gelijk moet opgaan met uurtarief en niet met dienstjaren of leeftijd. Is in de detachering op zich een valide redenering.Anoniem: 161082 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:07:
t_captain
Weet je iets over je uurtarief en de kostenstructuur van je detacheerder? Dan kun je zo;n beetje berekenen hoeveel ruimte er is. Welk deel van die ruimte je inderdaad krijgt, hangt vooral af van je onderhandelingspositie. Jij wilt 100% van het buget hebben natuurlijk, je baas wil natuurlijk het liefst alles in zijn zak houden, en de waarheid ligt in het midden
Ga je inderdaad weg als je geen groot deel van de loonruimte krijgt? Heb je misschien al een aanbod elders? Of kan je baas er vanuit gaan dat je toch wel blijft? Dat soort inschattingen is bepalend voor de uitkomst van je onderhandelingen.
Leeftijd: 26 bijna 27
Opleiding(en): MBO niveau 3 + 4.
Certificaten: ACE (acronis), MCP 70-290 + 70-270
Werkervaring: 3 jaar ICT ervaring.
Werkgever: MKB
Huidige functie: Systeembeheerder
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja, 2400 bruto
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, rij een polo.
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Reistijd: Ligt eraan, als ik in mijn woonplaats zit dan midner dan 5 min, anders naar A'dam, dan ligt het aan de files. Tussen 40 min en 1,5-2 uur.
Maand salaris(bruto): 2125
Tbh vindt het aan de mindere kant
Opleiding en werkervaring is misschien niet hoog. Maar als ik mijzelf vergelijk met andere collega's dan sta ik qua kennis ver boven. Certificaten zeggen niks tbh, aangezien alle antwoorden op internet staan. Heb heel wat MCse'rs zien komen en gaan, omdat ze niet eens een normale terminal sessie kunnen maken.
Opleiding(en): MBO niveau 3 + 4.
Certificaten: ACE (acronis), MCP 70-290 + 70-270
Werkervaring: 3 jaar ICT ervaring.
Vakantiegeld: Ja, 2400 bruto
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, rij een polo.
Reistijd: Ligt eraan, als ik in mijn woonplaats zit dan midner dan 5 min, anders naar A'dam, dan ligt het aan de files. Tussen 40 min en 1,5-2 uur.
Maand salaris(bruto): 2125
Tbh vindt het aan de mindere kant
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO IT
Certificaten: MCT
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: ICT Projectenbureau (MS SharePoint projecten)
Huidige functie: Projectleider
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering
GSM: Ja, iPhone
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto, +/- 1.000 euro per maand leasebudget
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: N.v.t.
Reistijd: 30 minuten
Maand salaris(bruto): 3.600 euro
Werkgever: ICT Projectenbureau (MS SharePoint projecten)
GSM: Ja, iPhone
Denk dat je best blij kunt zijn met je salaris!tommyz schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:04:
Werkgever: ICT Projectenbureau
GSM: Ja, iPhone![]()
Je hoort me ook niet klagenosc4r schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:05:
[...]
Denk dat je best blij kunt zijn met je salaris!
Anoniem: 224908
Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT Niveau 3
Certificaten: MCDST
Werkervaring:9 maanden
Werkgever:Qmagic Detacheringsbureau
Huidige functie:Werkplekbeheerder
Laptop:Nee
Vakantiegeld:1 bruto maandsalaris
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:nvt
GSM:Nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding:Zodra ik mijn MCSA heb behaald krijg ik een Toyota Aygo leaseauto
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:-
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:-
Reistijd:Project ongeveer 30 min, hoofdkantoor ongeveer 1 uur en 20 minuten
Maand salaris(bruto):1250 bruto
Ook al ben ik een starter, toch heb het idee dat ik echt veel te weinig verdien als ik zo rondkijk. Ik zou toch wel rond de 1600 bruto minimaal moeten verdienen ?
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT Niveau 3
Werkervaring:9 maanden
Werkgever:Qmagic Detacheringsbureau
Huidige functie:Werkplekbeheerder
Laptop:Nee
Vakantiegeld:1 bruto maandsalaris
13/14e maand of winstuitkering:nvt
GSM:Nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding:Zodra ik mijn MCSA heb behaald krijg ik een Toyota Aygo leaseauto
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:-
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:-
Reistijd:Project ongeveer 30 min, hoofdkantoor ongeveer 1 uur en 20 minuten
Maand salaris(bruto):1250 bruto
Ook al ben ik een starter, toch heb het idee dat ik echt veel te weinig verdien als ik zo rondkijk. Ik zou toch wel rond de 1600 bruto minimaal moeten verdienen ?
Het is wel laag. Ik heb vier jaar geleden ook bij QMagic gesolliciteerd en toen viel me ook op dat ze niet heel veel betaalden. Bij mij was het instapsalaris bij een andere werkgever rond de 1500/1600 euro.Anoniem: 224908 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:48:
Nou een MBO'er verdient niet zoveel. Maar als ik het goed begrijp heb je ook geen wagen(en krijg je er gewoon geen tenzij je je certificatie behaald). Dan is 1200€ echt wel zéér laag, zeker omdat je in de detachering werkt. Je moet begrijpen dat je bij een detacheerder(en zeker nu met de crisis), een véél groter risico loopt dan bij een 'normale' werkgever. En als starter is de kans groot, dat als dit project afloopt, dat de detacheerder geen opdracht meer vindt voor jou door de crisis en dat je dan gewoon op straat zult staan. Zonder wagen zou je volgens mij dan ook ergens tussen de 1600-1800€ moeten verdienen.Anoniem: 224908 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:48:
[ Voor 26% gewijzigd door makila op 25-06-2009 10:18 ]
Anoniem: 268602
Leeftijd: 25 (over 2 weken 26)
Certificaten: MCSA/MCSE(Messaging), MCITP, VCP
Werkervaring: 8 jaar (werk sinds 2001 fulltime in de IT)
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Windows en ESX beheerder
Laptop: Ja (Lenovo T61)
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: ja, onbeperkt prive bellen (HTC S710) + data
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 810 Euro p/m lease vergoeding (VW Golf 6)
Werkweek: 40 uur (gemiddeld 1/2 dagen thuis werken p/week)
Pensioenregeling: ja, weet de details niet uit mijn hoofd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- 40 euro, Bedrijfsfitness
- 30 euro, internetvergoeding om vanuit huis te werken
- NS business card
- Uitgebreide opleidingsmogelijkheden
Land: NL
Reistijd: +/- 2 uur per dag (3/4 dagen per week)
Maand salaris(bruto): 2750,-
Certificaten: MCSA/MCSE(Messaging), MCITP, VCP
Werkervaring: 8 jaar (werk sinds 2001 fulltime in de IT)
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Windows en ESX beheerder
Laptop: Ja (Lenovo T61)
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: ja, onbeperkt prive bellen (HTC S710) + data
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 810 Euro p/m lease vergoeding (VW Golf 6)
Werkweek: 40 uur (gemiddeld 1/2 dagen thuis werken p/week)
Pensioenregeling: ja, weet de details niet uit mijn hoofd
- 40 euro, Bedrijfsfitness
- 30 euro, internetvergoeding om vanuit huis te werken
- NS business card
- Uitgebreide opleidingsmogelijkheden
Reistijd: +/- 2 uur per dag (3/4 dagen per week)
Maand salaris(bruto): 2750,-
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 268602 op 02-08-2009 15:53 . Reden: typo's ]
Leeftijd: 25
Opleiding(en): Toegepaste informatica bachelor 3 jaar, PHP+Linux opleidingen, SEO (2cursussen)
Certificaten: /
Werkervaring: bijna 4 jaar
Werkgever: Europese online shop marktleider in een nicheproduct (hoofdzetel in NL)
Huidige functie: Online web traffic manager (lees : webmaster, SEO'er, PHP-programmeur van blogs, nichewebsites,...)
Laptop: Ja, ASuS PRO70Useries
Vakantiegeld: maandloon
13/14e maand of winstuitkering: dit jaar kan ik 5000 euro netto aan premies verdienen
GSM: neen, maar wel alle privé/werk telefoontjes worden vergoed
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: reiskostenvergoeding van 0,19 cent/km
Werkweek: 40
Pensioenregeling: standaard NL pensioenregeling
- thuiswerk (ongeveer 3 dagen per week)
- internet vanuit thuis wordt volledig vergoed
Reistijd: 0
Maand salaris(bruto): 2100
Deze week kreeg ik de kans aangeboden om een trapje hoger te gaan en ICT manager te worden.
Dit houdt in dat ik verantwoordelijk wordt voor de coördinatie van de website + ERP leverancier + coordinatie netwerkbeheerder.
Wat zou ik kunnen onderhandelen? Zelf had ik iets ingedachten met een leaseauto en kleine bruto verhoging. Wat denken jullie?
Opleiding(en): Toegepaste informatica bachelor 3 jaar, PHP+Linux opleidingen, SEO (2cursussen)
Werkgever: Europese online shop marktleider in een nicheproduct (hoofdzetel in NL)
Huidige functie: Online web traffic manager (lees : webmaster, SEO'er, PHP-programmeur van blogs, nichewebsites,...)
13/14e maand of winstuitkering: dit jaar kan ik 5000 euro netto aan premies verdienen
Deze week kreeg ik de kans aangeboden om een trapje hoger te gaan en ICT manager te worden.
Dit houdt in dat ik verantwoordelijk wordt voor de coördinatie van de website + ERP leverancier + coordinatie netwerkbeheerder.
Wat zou ik kunnen onderhandelen? Zelf had ik iets ingedachten met een leaseauto en kleine bruto verhoging. Wat denken jullie?
Opleiding(en): HTS Hogere Informatica
Certificaten: n.v.t.
Werkervaring: Bijna 12 jaar (op m'n 19e begonnen met een bijbaan als ontwikkelaar naast m'n studie)
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Senior Ontwerper in de rol van Software Architect
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: Vanaf volgend jaar volledige 13e maand. Nu zitten we op 8% eindejaarsuitkering als ik me niet vergis.
Werkweek: 36 uur, waarvan 4 uur ouderschapsverlof. Maandag t/m donderdag werk ik, vrijdag = papadag.
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ouderschapsverlof voor een deel doorbetaald en flexibele werktijden.
Reistijd: ongeveer 30 minuten met de auto
Maand salaris(bruto): 4200
Opleiding(en): HTS Hogere Informatica
Certificaten: n.v.t.
Werkervaring: Bijna 12 jaar (op m'n 19e begonnen met een bijbaan als ontwikkelaar naast m'n studie)
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Senior Ontwerper in de rol van Software Architect
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: Vanaf volgend jaar volledige 13e maand. Nu zitten we op 8% eindejaarsuitkering als ik me niet vergis.
Werkweek: 36 uur, waarvan 4 uur ouderschapsverlof. Maandag t/m donderdag werk ik, vrijdag = papadag.
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ouderschapsverlof voor een deel doorbetaald en flexibele werktijden.
Reistijd: ongeveer 30 minuten met de auto
Maand salaris(bruto): 4200
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Anoniem: 307193
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: CCNP, CCIP, CCDP
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: ISP
Huidige functie: Senior Netwerk Ontwerper
Vakantiedagen: 25+4 ziekdagen
13/14e maand of winstuitkering: 20% jaar salaris max
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: Ja, geen flauw idee wat
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele werktijden,.
Land: NLD
Reistijd**: fietsen
Maand salaris(bruto): 4600
Certificaten: CCNP, CCIP, CCDP
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: ISP
Huidige functie: Senior Netwerk Ontwerper
Vakantiedagen: 25+4 ziekdagen
13/14e maand of winstuitkering: 20% jaar salaris max
Pensioenregeling: Ja, geen flauw idee wat
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele werktijden,.
Reistijd**: fietsen
Maand salaris(bruto): 4600
Nette salaris en reistijd. Ook een nette functie op je 33ste. Volgens mij zie je dat niet vaak terugkomen.
Je werkt 3 dagen in de week thuis, waarvoor heb je een lease auto nodig...??. Dan zou ik dat meer gebruiken als richtlijn en naar een flinke salarisverhoging mikken....baico schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:39:
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Kun je als 'ICT manager' ook gewoon vanuit huis werken? Zo nee, wat is de reistijd? Wordt die extra reistijd ( = minder vrije tijd) voor je gevoel voldoende gecompenseerd door een leasebak en een paar tientjes?baico schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:39:
Kan je wel ff een kopie van m'n loonstrook sturen als je het niet geloofd. Ik heb geluk gehad dat ik in een klein bedrijf begonnen ben (ik was de 2e van mijn afdeling) en nu werkt er 40 man. Ik kon heel hard meegroeien en m'n manager zag dat ik er gewoon hard voor werkte. Ik ben begonnen als SharePoint specialist, later consultant, nu projectleider. Ondertussen MCT gehaald zodat ik af en toe een training kan geven.Anoniem: 305567 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:59:
[...]
Bovenstaande klinkt een beetje ongeloofwaardig. 3600 + 1000 euro lease, voor een MBO-er van 26 jaar, met maar 4 jaar werkervaring.
Of je doet veel meer dingen voor de baas, of je hebt misschien een typfoutje gemaakt.
En anders wil ik graag komen solliciteren, want dit klinkt helemaal top.
Anoniem: 307904
Leeftijd: 18
Opleiding(en): Medewerker Beheer ICT (MBO; niveau 3),
momenteel versneld bezig met ICT-Beheer (MBO; niveau 4 )
Werkervaring: Stages
Werkgever: Klein computerbedrijf
Huidige functie: Verkoop in de winkel, nieuwbouw, neparaties, telefoon, buitendienst ( particulieren en bedrijven )
Periode werkzaam: bijna 2 jaar
13/14e maand of winstuitkering: Nee / Nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Nee / Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Behaalde rijbewijs voor 50% vergoed onder voorwaarde van min. 3 jaar in dienst blijven. Anders de ontbrekende periode de vergoeding terugbetalen.
Werkweek: 15 uren vast, extra uren bij vrije schooldagen worden 100% uitbetaald.
Reistijd: 15 min. fietsen
Maand salaris(bruto): 330
Netto omgerekend kom ik op ong. € 5 per uur. Is dit niet wat laag?
Opleiding(en): Medewerker Beheer ICT (MBO; niveau 3),
momenteel versneld bezig met ICT-Beheer (MBO; niveau 4 )
Werkervaring: Stages
Werkgever: Klein computerbedrijf
Huidige functie: Verkoop in de winkel, nieuwbouw, neparaties, telefoon, buitendienst ( particulieren en bedrijven )
Periode werkzaam: bijna 2 jaar
13/14e maand of winstuitkering: Nee / Nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Nee / Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Behaalde rijbewijs voor 50% vergoed onder voorwaarde van min. 3 jaar in dienst blijven. Anders de ontbrekende periode de vergoeding terugbetalen.
Werkweek: 15 uren vast, extra uren bij vrije schooldagen worden 100% uitbetaald.
Reistijd: 15 min. fietsen
Maand salaris(bruto): 330
Netto omgerekend kom ik op ong. € 5 per uur. Is dit niet wat laag?
Anoniem: 307979
Opleiding(en): MBO niv 4.
Werkervaring: 1 jaar ICT ervaring.
Huidige functie: Web Developer
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: nee
Reistijd: 30 a 40 min
Maand salaris(bruto): 1400,-
is dit redelijk?
is dit redelijk?
Ondanks dat het crisis is vind ik dit wel laag ja. Als MBO niveau 4 moet je toch wel minimaal 1500 euro per maand kunnen halen. Met een buitenkansje moet je vaak nog wel een enkele 100 euro daar bovenop krijgen.Anoniem: 307979 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:34:
is dit redelijk?
Daarnaast, als er echt geen pensioenregeling is, dan moet zich dit vaak uitbetalen in een hoger salaris.
Met een salaris van 1400 euro heb je niet veel ouderdomspensioen nodig. De AOW dekt al 75% van het brutoloon en dat is meer dan de meeste pensioenregelingen bereiken.Robkazoe schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:44:
[...]
Ondanks dat het crisis is vind ik dit wel laag ja. Als MBO niveau 4 moet je toch wel minimaal 1500 euro per maand kunnen halen. Met een buitenkansje moet je vaak nog wel een enkele 100 euro daar bovenop krijgen.
Daarnaast, als er echt geen pensioenregeling is, dan moet zich dit vaak uitbetalen in een hoger salaris.
Leeftijd: 23
Werkervaring: 4 maanden
Werkgever: Kleine software developer
Huidige functie: .NET developer
Laptop: Ja (ook prive)
Vakantiegeld: Ja, 8,33% (ipv 8,25)
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: ja, precieze voorwaarden nader overeen te komen
Pensioenregeling: ja, maar weet niet het fijne er van
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50% van ziektekostenverzekering + 30 euro voor aanvullend
Reistijd: 40 min met auto
Maand salaris(bruto): 2500
Ben tevreden
Werkervaring: 4 maanden
Werkgever: Kleine software developer
Huidige functie: .NET developer
Laptop: Ja (ook prive)
Vakantiegeld: Ja, 8,33% (ipv 8,25)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: ja, precieze voorwaarden nader overeen te komen
Pensioenregeling: ja, maar weet niet het fijne er van
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50% van ziektekostenverzekering + 30 euro voor aanvullend
Reistijd: 40 min met auto
Ben tevreden
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Waarschijnlijk heeft de afwezigheid van een pensioenregeling in dit geval te maken met de genoemde leeftijd (21).Robkazoe schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:44:
[...]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
dat zou ik ook zijn gezien je werkervaring, 38 urige werkweek VS je bruto salaris en lease auto
Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO Niveau 3 (BBL - Nog bezig)
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Universiteit
Huidige functie: 2e Lijns helpdeskmedewerker / medewerker technische dienst en onderwijs voorzieningen.
Vakantiedagen: Dit jaar 131 uur. Ben in mei in dienst getreden
13/14e maand of winstuitkering: 8.3% van verdiende jaarsalaris
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Weet ik niet precies.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 40 euro reiskosten vergoeding.
Reistijd**: 2 keer 45 minuten
Maand salaris(bruto) 1.588,80 bij werkweek van 32 uur (dus bij 40 uur 1986,00)
Opleiding(en): MBO Niveau 3 (BBL - Nog bezig)
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Universiteit
Huidige functie: 2e Lijns helpdeskmedewerker / medewerker technische dienst en onderwijs voorzieningen.
Vakantiedagen: Dit jaar 131 uur. Ben in mei in dienst getreden
13/14e maand of winstuitkering: 8.3% van verdiende jaarsalaris
Pensioenregeling: Weet ik niet precies.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 40 euro reiskosten vergoeding.
Reistijd**: 2 keer 45 minuten
Maand salaris(bruto) 1.588,80 bij werkweek van 32 uur (dus bij 40 uur 1986,00)
Leeftijd: 29
Certificaten:
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Echografie apparatuur ontwikkelaar
Huidige functie: Software Engineer
Vakantiedagen: 27 + elk kwartaal niet ziek is 1 extra
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering tussen 0 en 150 % van maandsalaris, maar is meestal rond 50 / 60 %
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 16,5 cent / km
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd: 30 min
Maand salaris(bruto): was 2800, nu naar 2900. 1 okt 2007 begonnen, eerste verhoging sindsdien
Kan iemand me er een mening over geven? Ik vond zeker de verhoging niet erg veel en m'n bedrijf doet niet aan inflatiecorrectie...gemiddeld krijg je iets van 3% erbij per jaar...kan minder zijn, kan wat meer zijn...
Certificaten:
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Echografie apparatuur ontwikkelaar
Vakantiedagen: 27 + elk kwartaal niet ziek is 1 extra
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering tussen 0 en 150 % van maandsalaris, maar is meestal rond 50 / 60 %
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 16,5 cent / km
Reistijd: 30 min
Maand salaris(bruto): was 2800, nu naar 2900. 1 okt 2007 begonnen, eerste verhoging sindsdien
Kan iemand me er een mening over geven? Ik vond zeker de verhoging niet erg veel en m'n bedrijf doet niet aan inflatiecorrectie...gemiddeld krijg je iets van 3% erbij per jaar...kan minder zijn, kan wat meer zijn...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Opleiding(en): MBO
Werkervaring: 1,5 jaar fulltime
Werkgever: Software leverancier voor verenigingen/stichtingen/goede doelen/politieke partijen
Huidige functie: Junior Software Developer
Vakantiedagen: 26
GSM: Vergoeding € 20,- per maand
Leaseauto*: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ADSL vergoeding €25,-, Kilometervergoeding €130,-
Reistijd**: 35 - 120 minuten (ivm file)
Maand salaris(bruto): € 2150,-
Ik heb 4 stages van 10 weken ieder gedaan waarvan 1 relevant.
Opleiding(en): MBO
Werkervaring: 1,5 jaar fulltime
Werkgever: Software leverancier voor verenigingen/stichtingen/goede doelen/politieke partijen
Huidige functie: Junior Software Developer
GSM: Vergoeding € 20,- per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ADSL vergoeding €25,-, Kilometervergoeding €130,-
Reistijd**: 35 - 120 minuten (ivm file)
Maand salaris(bruto): € 2150,-
Ik heb 4 stages van 10 weken ieder gedaan waarvan 1 relevant.
Enkele reacties nav Tommy's overzicht zijn verwijderd omdat ze meer en meer ingingen over de specifieke waardering van Sharepointervaring, of omdat het niets toevoegde aan het topic zoals de derde 'netjes, zijn er nog vacatures'.
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Internetbureau
Huidige functie: Websites ontwikkelen
Vakantiedagen: ong 24
13/14e maand of winstuitkering:nee
Pensioenregeling: nog niet bekend
Reistijd**: auto 15minuten
Maand salaris(bruto): 2600
Ga hier binnekort mee beginnen en er komen wel wat onbetaalde overuren bij. Mijn baaas had het met vakantiegeld over 4.5% ofzo dit is toch wettelijk 8%? En verder denk ik dat dit een goed startsalaris is voor iemand die net is afgestudeerd in deze tijd
Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: Websites ontwikkelen
Vakantiedagen: ong 24
Pensioenregeling: nog niet bekend
Maand salaris(bruto): 2600
Ga hier binnekort mee beginnen en er komen wel wat onbetaalde overuren bij. Mijn baaas had het met vakantiegeld over 4.5% ofzo dit is toch wettelijk 8%? En verder denk ik dat dit een goed startsalaris is voor iemand die net is afgestudeerd in deze tijd
Anoniem: 308384
Ik volg dit forum al langere tijd dus zelf ook maar eens mijn gegevens posten
Opleiding(en): HBO Bedrijfseconomie
Certificaten: diverse SAP cursussen
Werkgever: Consumenten Electronica
Huidige functie: Teamleider van SAP beheer team
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus
Pensioenregeling: volledig betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon, collectieve ziektekostenverzekering
Reistijd**: +/- 30 minuten (auto / fiets)
Maand salaris(bruto): 4240 (per 1-10 4640)
Ik heb het prima naar mijn zin bij dit bedrijf; uitdagend werk, korte reisafstand, internationaal werkterrein (Europa), leuke collega's.
Opleiding(en): HBO Bedrijfseconomie
Certificaten: diverse SAP cursussen
Werkgever: Consumenten Electronica
Huidige functie: Teamleider van SAP beheer team
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus
Pensioenregeling: volledig betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon, collectieve ziektekostenverzekering
Reistijd**: +/- 30 minuten (auto / fiets)
Maand salaris(bruto): 4240 (per 1-10 4640)
Ik heb het prima naar mijn zin bij dit bedrijf; uitdagend werk, korte reisafstand, internationaal werkterrein (Europa), leuke collega's.
Laat ik ook maar eens meedoen
Leeftijd:28
Opleiding(en): MBO 4 - Netwerkbeheerder
Certificaten:MCSE 2000/2003 MCSA 2003
Werkervaring:11 jaar
Werkgever:Niet relevant/MKB
Huidige functie:IT Manager
Laptop:Ja
Vakantiegeld:Ja, 8%
13/14e maand of winstuitkering:13e maand bij xx winst
GSM:Ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding:Lease, 895,- p/m
Werkweek:40u
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Coll. zorgverzekering, HBO opleiding met 50% kwijtschelding studieschuld per jaar na start van opleiding
Land:NL
Reistijd:ca. 45min
Maand salaris(bruto):€ 4250,-
Heb nu 2 jaar een minimale salarisverhoging gehad waar ik niet echt tevreden mee ben, misschien tijd om (ondanks de crisis) eens wat rond te kijken.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Coll. zorgverzekering, HBO opleiding met 50% kwijtschelding studieschuld per jaar na start van opleiding
Heb nu 2 jaar een minimale salarisverhoging gehad waar ik niet echt tevreden mee ben, misschien tijd om (ondanks de crisis) eens wat rond te kijken.
[ Voor 24% gewijzigd door Taigu op 01-07-2009 02:00 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
volgens mij is het een prima salaris/leasebedrag voor iemand van 28, zeker gezien je MBO opleiding (al heb je wel al 11 jaar ervaring en speelt je diploma een minder belangrijke rol)
IT manager, is dat een veredelde systeem beheerders titel? aangezien je MBO netwerkbeheer en alleen die MCSE/A hebt gevolgd en geen andere cursussen om je te profileren als IT manager?
Daarnaast kan je altijd even op monsterboard ofzo kijken. Maar ik ben bang dat het erg lastig gaat worden voor jou om een nieuwe baan te vinden die veel beter gaat betalen dan wat je nu krijgt....
IT manager, is dat een veredelde systeem beheerders titel? aangezien je MBO netwerkbeheer en alleen die MCSE/A hebt gevolgd en geen andere cursussen om je te profileren als IT manager?
Daarnaast kan je altijd even op monsterboard ofzo kijken. Maar ik ben bang dat het erg lastig gaat worden voor jou om een nieuwe baan te vinden die veel beter gaat betalen dan wat je nu krijgt....
[ Voor 21% gewijzigd door thewizard2006 op 01-07-2009 07:40 ]
Opleiding(en): Systeembeheer Mbo Niveau 4
Certificaten: ITIL, CCNA 1 T/M 4, Aries +
Werkervaring: 2 Jaar
Ben overgenomen door de klant
Oude Situatie
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie:Helpdesk/ondersteuning
GSM: Ja (vd klant)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Nvt
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bij 140 gewerkte uren per maand 141 euro bonus
Reistijd: 3 Minuten
Maand salaris(bruto): 1410
Nieuwe Situatie
Werkgever: Onderwijs
Laptop: (mits nodig)
Vakantiedagen: Zie hieronder
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: Ja (35euro prive bellen per maand toegestaan)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: nvt
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis fiets
Reistijd: 3 Min
Ik heb een 36 uur contract maar blijf 40 uur werken en zo heb ik net iets meer dan 10 weken vakantie per jaar
Ben er behoorlijk wat op vooruit gegaan. +- honderd euro netto voor minder uren per maand, + pensioen en 13de maand
Opleiding(en): Systeembeheer Mbo Niveau 4
Certificaten: ITIL, CCNA 1 T/M 4, Aries +
Werkervaring: 2 Jaar
Ben overgenomen door de klant
Oude Situatie
Werkgever: Kleine detacheerder
GSM: Ja (vd klant)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Nvt
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bij 140 gewerkte uren per maand 141 euro bonus
Reistijd: 3 Minuten
Maand salaris(bruto): 1410
Nieuwe Situatie
Werkgever: Onderwijs
Laptop: (mits nodig)
Vakantiedagen: Zie hieronder
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: Ja (35euro prive bellen per maand toegestaan)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis fiets
Reistijd: 3 Min
Ik heb een 36 uur contract maar blijf 40 uur werken en zo heb ik net iets meer dan 10 weken vakantie per jaar
Ben er behoorlijk wat op vooruit gegaan. +- honderd euro netto voor minder uren per maand, + pensioen en 13de maand
Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik denk dat je je handen dicht mag knijpen en dat je nergens een vergelijkbaar salaris gaat krijgen, laat staan veel meer...buddhole schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 01:49:
Anoniem: 304641
Ik weet zo ongeveer zeker dat je met die papieren nergens anders boven de 3000 krijgt dus idd handjes dichtknijpen en niet teveel stilstaan dat je 2 jaar niet teveel erbij hebt gekregen.
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Beheer Informatie systemen n2
Certificaten: MCDST/ MCP 70-270, 70-290
Werkervaring: 6 Jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Systeem beheerder
Laptop: Nee/Ja (indien ik dit nodig acht)
Vakantiegeld: 8 %
GSM: Ja 50 Euro vrij prive bellen
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja Astra GTC, 2l, Bis uitvoering
Pensioenregeling: ja geen idee wat precies wordt binnen kort uitgezocht
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bij xx uur facturabel te zijn geweest bonus van 2000 euro, Abbo sportschool, Sponsering wedstrijden dmv kleding en inschrijf geld, Cursusen
Reistijd: nu 15 min met auto, Maar kan ook ingezet worden in Utrecht dan is het 2 uur
Maand salaris(bruto): 2250 Bij behalen MCSE 2500
Opleiding(en): MBO Beheer Informatie systemen n2
Certificaten: MCDST/ MCP 70-270, 70-290
Werkervaring: 6 Jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Systeem beheerder
Laptop: Nee/Ja (indien ik dit nodig acht)
Vakantiegeld: 8 %
GSM: Ja 50 Euro vrij prive bellen
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja Astra GTC, 2l, Bis uitvoering
Pensioenregeling: ja geen idee wat precies wordt binnen kort uitgezocht
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bij xx uur facturabel te zijn geweest bonus van 2000 euro, Abbo sportschool, Sponsering wedstrijden dmv kleding en inschrijf geld, Cursusen
Reistijd: nu 15 min met auto, Maar kan ook ingezet worden in Utrecht dan is het 2 uur
Maand salaris(bruto): 2250 Bij behalen MCSE 2500
A Soldiers manual and a pair of boots.
De reden daarvoor is dat jij bij een ander bedrijf 3000 euro zou verdienen ipv 4250.buddhole schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 01:49:
Ik quote alleen jou omdat de andere reacties een beetje dezelfde strekking hebben. Mij hoor je ook niet klagen over het salaris an sich, alleen de stijgende lijn is er een beetje uit. Bij de vorige sollicaties was men inderdaad erg eager op werkervaring, bij de laatste functiewisseling is er nog niet eens om mijn CV gevraagd.thewizard2006 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 07:39:
volgens mij is het een prima salaris/leasebedrag voor iemand van 28, zeker gezien je MBO opleiding (al heb je wel al 11 jaar ervaring en speelt je diploma een minder belangrijke rol)
Enerzijds wel (ben af en toe technisch bezig) maar aan de andere kant stuur ik ook mensen aan, doe de budgettering, onderhandeling met en aansturing van leveranciers en een stuk informatiemanagement. Ik ben al begonnen met HBO bedrijfskundige informatica. Verder heb ik een behoorlijk aantal "mentoren"/coaches in privekring waarmee ik zeer regelmatig zaken mee bespreek. Dat zijn soms wel behoorlijk intensieve sessies, maar dat kan ik iedereen aanraden om te doen.IT manager, is dat een veredelde systeem beheerders titel? aangezien je MBO netwerkbeheer en alleen die MCSE/A hebt gevolgd en geen andere cursussen om je te profileren als IT manager?
Via monsterboard of de traditionele wegen wel, ik wil eens wat rondkijken in mijn netwerk voor een nieuwe uitdaging. Naar mijn ervaring is dat een veel betere manier om ergens binnen te komen. Ik hoef zoals eerder gezegd inderdaad niet bij een overheid te solliciteren, daar word mijn brief al afgewezen voor een systeembeheerdersfunctie op basis van de papieren.Daarnaast kan je altijd even op monsterboard ofzo kijken. Maar ik ben bang dat het erg lastig gaat worden voor jou om een nieuwe baan te vinden die veel beter gaat betalen dan wat je nu krijgt....
[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 01-07-2009 12:01 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
wil niet vervelend doen, maar vroeg me af of iemand toch een mening zou kunnen geven over mijn situatie...vraag me af of ik het verkeerd zie dat het wat meer zou mogen zijn..
Boy in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9)"
Het salaris lijkt me op zich nog wel redelijk op dit moment, niet heel veel maar ook niet extreem weinig. Wel moet je door kunnen groeien natuurlijk; als je al jaren nauwelijks een verhoging krijgt en in de toekomst ook niet hoeft te verwachten zou ik eens voorzichtig naar iets nieuws gaan kijken... zeker wanneer je HBO hebt afgerond.Boy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:03:
wil niet vervelend doen, maar vroeg me af of iemand toch een mening zou kunnen geven over mijn situatie...vraag me af of ik het verkeerd zie dat het wat meer zou mogen zijn..
offtopic:
[quote]buddhole schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:00:
Ik quote alleen jou omdat de andere reacties een beetje dezelfde strekking hebben. Mij hoor je ook niet klagen over het salaris an sich, alleen de stijgende lijn is er een beetje uit.[/quote]
Natuurlijk is de stijgende lijn eruit als je op het maximum zit
Sorry hoor, niet om vervelend te zijn, maar het lijkt wel alsof je je niet realiseert wat een lot uit de loterij je hebt met dit salaris en je opleidingsniveau. Vrijwel alle mensen die boven je hebben gepost die hoger zijn opgeleid verdienen minder, zelfs met vergelijkbare werkervaring. Dat heb je natuurlijk heel goed en slim gedaan dan, maar om nog rond te willen kijken voor nog meer... dat klinkt een beetje vreemd.
[quote]buddhole schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:00:
Ik quote alleen jou omdat de andere reacties een beetje dezelfde strekking hebben. Mij hoor je ook niet klagen over het salaris an sich, alleen de stijgende lijn is er een beetje uit.[/quote]
Natuurlijk is de stijgende lijn eruit als je op het maximum zit
Nieuw contract wat ik vrijdag ga tekenen bij mijn werkgever waar ik ben afgestudeerd:
Opleiding(en): MBO ICT (BOL4), HBO (informatica)
Certificaten: ITILv2
Werkervaring: 3x stage op mbo + afstuderen hbo (oftewel 0)
Werkgever: Middelgrote ICT dienstverlener
Huidige functie: Junior System Engineer
Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: reiskostenvergoeding (EUR 130)
Pensioenregeling: Ja, 6,3% werkgeversbijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve zorgverzekering
Reistijd: 25 minuten
Maand salaris(bruto): 2400
Niet slecht volgens mij
Opleiding(en): MBO ICT (BOL4), HBO (informatica)
Certificaten: ITILv2
Werkervaring: 3x stage op mbo + afstuderen hbo (oftewel 0)
Werkgever: Middelgrote ICT dienstverlener
Huidige functie: Junior System Engineer
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: reiskostenvergoeding (EUR 130)
Pensioenregeling: Ja, 6,3% werkgeversbijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve zorgverzekering
Reistijd: 25 minuten
Maand salaris(bruto): 2400
Niet slecht volgens mij
Lijkt me ook dat je meer dan tevreden mag zijn, ook zonder salarisverhogingen de laatste paar jaren. Best niet té "cocky" worden, niemand is onmisbaar (neem dat maar aan van iemand die het meegemaakt heeftbuddhole schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 01:49:
...
De formulering van mij was gewoon niet handig. Doordat je een relatief lage verhoging krijgt (wat ik niet gewend ben, misschien moet ik er maar eens aan wennen) lijkt het, tesamen met andere factoren alsof je inzet niet optimaal gewaardeerd wordt. Tevens zou ik graag volgend jaar een MIM titel willen halen, het lijkt er niet op dat dat hier zal vinden. Als het ergens anders kan ben ik best bereid wat in te leveren.Anoniem: 225957 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 06:39:
[...]
Lijkt me ook dat je meer dan tevreden mag zijn, ook zonder salarisverhogingen de laatste paar jaren. Best niet té "cocky" worden, niemand is onmisbaar (neem dat maar aan van iemand die het meegemaakt heeft)
Opleiding(en): MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 ICT Beheerder
Certificaten: ECDL, ITIL, CCNA1 t/m 4, MCDST, MCSA2003
Werkervaring: 2,5 jaar
Huidige functie: Helpdesk / Dagelijks beheer servers + netwerk
Leaseauto: nee
Werkweek: 32
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen worden betaald, reiskostenvergoeding, collectieve korting bij verzekeraars.
Reistijd: 15 min. auto
Maand salaris(bruto): 1581 bij 32 uur.
Wat vinden jullie?
Opleiding(en): MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 ICT Beheerder
Certificaten: ECDL, ITIL, CCNA1 t/m 4, MCDST, MCSA2003
Werkervaring: 2,5 jaar
Huidige functie: Helpdesk / Dagelijks beheer servers + netwerk
Leaseauto: nee
Werkweek: 32
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen worden betaald, reiskostenvergoeding, collectieve korting bij verzekeraars.
Reistijd: 15 min. auto
Maand salaris(bruto): 1581 bij 32 uur.
Wat vinden jullie?
[ Voor 22% gewijzigd door sh4dow op 08-07-2009 16:14 ]
Anoniem: 308597
Heb nu 2x een half jaar contract gehad en zojuist het aanbod voor een jaarcontract gehad, vind het zelf een beetje mager maar misschien zie ik het verkeerd. Ben voornamelijk bezig met websites van >10.000 die gebruik maken van de nieuwste technieken.
In de volgende programmeertalen: HTML/CSS, AS3, PHP (o.a. Zend Framework), MySQL en Javascript, kan ik maken wat ik wil. Maarja geen opleidingen he, wel hoop ik wat certificaten te gaan halen.
Ben benieuwd wat anderen hier van vinden.
Leeftijd: 28
Opleiding(en): Basischool en MAVO
Werkervaring: 10 jaar (5 jaar relevante webdesign/webdevelopment ervaring)
Werkgever: reclamebureau
Huidige functie: Webdevelopment
Vakantiedagen: 10 (op basis van halfjaarcontract)
Pensioenregeling: nee
Maand salaris(bruto): 1850
In de volgende programmeertalen: HTML/CSS, AS3, PHP (o.a. Zend Framework), MySQL en Javascript, kan ik maken wat ik wil. Maarja geen opleidingen he, wel hoop ik wat certificaten te gaan halen.
Ben benieuwd wat anderen hier van vinden.
Opleiding(en): Basischool en MAVO
Werkervaring: 10 jaar (5 jaar relevante webdesign/webdevelopment ervaring)
Werkgever: reclamebureau
Huidige functie: Webdevelopment
Vakantiedagen: 10 (op basis van halfjaarcontract)
Pensioenregeling: nee
Maand salaris(bruto): 1850
Solliciteer voor de lol eens bij een ander bedrijf. Dan ga je vanzelf je huidig salaris heel erg sterk appreciëren.buddhole schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:22:
[...]
De formulering van mij was gewoon niet handig. Doordat je een relatief lage verhoging krijgt (wat ik niet gewend ben, misschien moet ik er maar eens aan wennen) lijkt het, tesamen met andere factoren alsof je inzet niet optimaal gewaardeerd wordt. Tevens zou ik graag volgend jaar een MIM titel willen halen, het lijkt er niet op dat dat hier zal vinden. Als het ergens anders kan ben ik best bereid wat in te leveren.
Mijn tactiek is alleen te solliciteren op uitnodiging via via. Met rondkijken doelde ik op eens in mijn netwerkje een aantal balletjes opgooien. Wel blijf ik erbij dat er in een aantal reacties teveel waarde wordt gehecht aan het papiertje. MBO is wel een beetje onder mijn daadwerkelijke niveau (niet arrogant bedoeld, als het wel zo overkomt mijn excuses. Ik heb mn studietijd verkloot en dat probeer ik nu weer in te halen). Overigens bedankt voor de reality-check.phobosdeimos schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:10:
[...]
Solliciteer voor de lol eens bij een ander bedrijf. Dan ga je vanzelf je huidig salaris heel erg sterk appreciëren.
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat in het bedrijf men toch eerst naar het papiertje kijkt.buddhole schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:15:
[...]
Mijn tactiek is alleen te solliciteren op uitnodiging via via. Met rondkijken doelde ik op eens in mijn netwerkje een aantal balletjes opgooien. Wel blijf ik erbij dat er in een aantal reacties teveel waarde wordt gehecht aan het papiertje. MBO is wel een beetje onder mijn daadwerkelijke niveau (niet arrogant bedoeld, als het wel zo overkomt mijn excuses. Ik heb mn studietijd verkloot en dat probeer ik nu weer in te halen). Overigens bedankt voor de reality-check.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Daarom doe ik het bij voorkeur via via, zodat de juiste mensen elkaar op de hoogte stellen van de zakelijke ervaring met mij. Kijk eens naar het aantal advertenties waar HBO werk- en denkniveau wordt gevraagd in plaats van "afgeronde HBO opleiding". Een papiertje zegt wel iets, maar lang niet alles. Zie het groeiend aantal bedrijven wat best pittige assessments doet.drooger schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:38:
[...]
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat in het bedrijf men toch eerst naar het papiertje kijkt.
Leeftijd:21
Opleiding(en):MBO Niv4. Komend jaar HBO IE.
Certificaten:Zend,Oracle, CCNA
Werkervaring:4jaar freelance
Werkgever:Telecom
Huidige functie:(Web)Programmeur
Laptop:Nee, eigen laptop.
Vakantiegeld:9%
Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering:Nee.
GSM:Nee, eigen GSM maar kan (teveel)kosten wel eventueel laten vergoeden, maar is geen probleem.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding:Niet nodig
Werkweek:40Uur
Pensioenregeling:Aanwezig
Pensioenregeling:Goed geregeld
Land:Nederland
Reistijd:10 minuten fietsen (vanuit ouderlijk huis) of 1.5 uur treinen (dat is dus wanneer ik op m'n kamer ben).
Maand salaris(bruto):2350
Even een noot : dit is een bijbaan voor me, want ik heb sinds dit jaar mijn MBO afgerond en ga dus nog doorstuderen. Tijdens mijn studie (dus buiten de vakantie) werk ik 16 uur, wat neer komt op (salaris / 40) * 16, ofzo.
Ik ben heel erg tevreden en leer ontzettend veel bij het bedrijf waar ik werk. Mijn -overige- ervaring heb ik opgedaan door al bijna 4 jaar te freelancen en in opdracht van diverse bedrijven te werken. Stages tijdens mijn vorige opleiding (3*half jaar) vind ik niet echt tellen.
Opleiding(en):MBO Niv4. Komend jaar HBO IE.
Certificaten:Zend,Oracle, CCNA
Werkervaring:4jaar freelance
Werkgever:Telecom
Huidige functie:(Web)Programmeur
Laptop:Nee, eigen laptop.
Vakantiegeld:9%
Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering:Nee.
GSM:Nee, eigen GSM maar kan (teveel)kosten wel eventueel laten vergoeden, maar is geen probleem.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding:Niet nodig
Werkweek:40Uur
Pensioenregeling:Aanwezig
Pensioenregeling:Goed geregeld
Land:Nederland
Reistijd:10 minuten fietsen (vanuit ouderlijk huis) of 1.5 uur treinen (dat is dus wanneer ik op m'n kamer ben).
Maand salaris(bruto):2350
Even een noot : dit is een bijbaan voor me, want ik heb sinds dit jaar mijn MBO afgerond en ga dus nog doorstuderen. Tijdens mijn studie (dus buiten de vakantie) werk ik 16 uur, wat neer komt op (salaris / 40) * 16, ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door sky- op 04-07-2009 00:22 ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Je doet hetzelfde werk en je verditn ongeveer wat ik verdienbuddhole schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 01:49:
Groetjes, FaceDown.
Opleiding(en): HBO Technische Informatica, Afstudeerrichting Network Engineering
Certificaten: bezig met CCNA
Werkervaring: Relevant 1,5 jaar + stage
Werkgever: ICT dienstverlener / grote speler in netwerk consultancy
Huidige functie: Stagiair - wordt helpdesker
Laptop: Ja, Latitude
Vakantiegeld: 8% p.m.
Vakantiedagen: ~25
13/14e maand of winstuitkering: -
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 u
Pensioenregeling: standaard
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele tijden, in afstemming met collega's, mogelijkheid tot cursussen / certificeringen (bedrijfsgerelateerd, geen specifiek bedrag)
Pensioenregeling:
Reistijd**: 55 min - zonder file (effectief ~ 75 min)
Heb bij het bedrijf waar ik afstudeer een aanbod gekregen om te blijven. Het is de bedoeling om wat ervaring op te doen als helpdesker (zal niet 40u p.w. zijn, zal ook wat ontwikkelwerk bijzitten). Ook kan ik hier bepalen wat ik nu echt interessant vindt om te doen.
Na 2 jaar (met wat certificeringen en ervaring erbij) is het de insteek om door te groeien tot bv junior consultant / andere specialistische functie.
Leasewagen heb ik geen specifiek bedrag voor opgekregen. Ze geven afstudeerders geen auto, maar door de langere reistijd en geen mogelijkheid tot OV, hebben ze bedacht dat ik zelf mag bepalen wat ik rijd en dat van de 2100,- wordt ingehouden.
In principe lijkt me dit geen verkeerd aanbod, helemaal i.c.m. de geweldige kennis die hier zit, kan er veel leren. Voor iemand vers van school lijkt me dit niet slecht?
Opleiding(en): HBO Technische Informatica, Afstudeerrichting Network Engineering
Certificaten: bezig met CCNA
Werkervaring: Relevant 1,5 jaar + stage
Werkgever: ICT dienstverlener / grote speler in netwerk consultancy
Huidige functie: Stagiair - wordt helpdesker
Laptop: Ja, Latitude
Vakantiegeld: 8% p.m.
Vakantiedagen: ~25
13/14e maand of winstuitkering: -
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 u
Pensioenregeling: standaard
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele tijden, in afstemming met collega's, mogelijkheid tot cursussen / certificeringen (bedrijfsgerelateerd, geen specifiek bedrag)
Pensioenregeling:
Reistijd**: 55 min - zonder file (effectief ~ 75 min)
Heb bij het bedrijf waar ik afstudeer een aanbod gekregen om te blijven. Het is de bedoeling om wat ervaring op te doen als helpdesker (zal niet 40u p.w. zijn, zal ook wat ontwikkelwerk bijzitten). Ook kan ik hier bepalen wat ik nu echt interessant vindt om te doen.
Na 2 jaar (met wat certificeringen en ervaring erbij) is het de insteek om door te groeien tot bv junior consultant / andere specialistische functie.
Leasewagen heb ik geen specifiek bedrag voor opgekregen. Ze geven afstudeerders geen auto, maar door de langere reistijd en geen mogelijkheid tot OV, hebben ze bedacht dat ik zelf mag bepalen wat ik rijd en dat van de 2100,- wordt ingehouden.
In principe lijkt me dit geen verkeerd aanbod, helemaal i.c.m. de geweldige kennis die hier zit, kan er veel leren. Voor iemand vers van school lijkt me dit niet slecht?
prutsert
Bedoel je dat je leasebudget al in die 2100 euro zit? Want dat verandert alles, dan zou ik niet eens denken aan leasen--WaaZaa-- schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:45:
Dat lijkt me inderdaad wel een heel bizarre regeling. Lease begint pas rond de 400 / 500 euro per maand, hou je 1600 over en dan moet daar ook nog bijtelling vanaf als je je auto prive wilt rijden. Blijft er netto zo'n.... 1000 euro over?Stoffel schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:50:
[...]
Bedoel je dat je leasebudget al in die 2100 euro zit? Want dat verandert alles, dan zou ik niet eens denken aan leasenDan houd je namelijk echt nog geen minimumloon meer over. Als dat niet zo is is het wel gewoon marktconform.

Ik zou als dat waar is toch maar eens snel her-onderhandelen en bijv. kilometervergoeding vragen, en een autootje kopen.
[ Voor 9% gewijzigd door FaceDown op 03-07-2009 14:15 ]
Groetjes, FaceDown.
Opleiding(en): MBO Netwerk beheer niveau 4
Certificaten: Enkele CCNA
Werkervaring: 2* Half jaar stage
Huidige functie: Helpdesk en Installatie van hardware/software op lokatie
13/14e maand of winstuitkering: Niet dat ik weet
Leaseauto*: Reiskosten 160 euro p/m
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot behalen certificaten
Reistijd**: 30 bij geen file 45 bij wel file
Maand salaris(bruto): 1500 bruto 1250 netto +-
Niet slecht voor een school verlater dacht ik zo ? na half haar krijg ik functoneringsgesprek met eventueele loonsverhoging
Opleiding(en): MBO Netwerk beheer niveau 4
Certificaten: Enkele CCNA
Werkervaring: 2* Half jaar stage
Huidige functie: Helpdesk en Installatie van hardware/software op lokatie
13/14e maand of winstuitkering: Niet dat ik weet
Leaseauto*: Reiskosten 160 euro p/m
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot behalen certificaten
Reistijd**: 30 bij geen file 45 bij wel file
Maand salaris(bruto): 1500 bruto 1250 netto +-
Niet slecht voor een school verlater dacht ik zo ? na half haar krijg ik functoneringsgesprek met eventueele loonsverhoging
Ook een update bij mij:
Opleiding(en): Master in de Informatica (maar diploma niet behaald wegens niet afwerken eindwerk), dus feitelijk Bachelor. Wel zelfde salaris als iemand met Master diploma.
Certificaten: geen
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: ICT Consultancy bedrijf die ook eigen software ontwikkelt (financieel & asset management)
Huidige functie: Project Engineer
Vakantiegeld: nee
13/14e maand of winstuitkering: € 2500 als bedrijf bepaalde omzet haalt
GSM: Sim kaart € 35 / maand
Leaseauto*: Ja, Volkswagen Passat (ofte € 510 / maand excl btw/excl brandstof, 35000km / jaar op 4 jaar). Brandstof betaald door bedrijf, onbeperkte privékilometers.
Pensioenregeling: Swisslife groepsverzekering + bijkomende persoonlijke bijdrage (€ 100 / maand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: tot € 3000 opleiding per jaar, hospitalisatieverzekering, € 11,2 per werkdag onkosten (komt op gemiddeld € 215 per maand netto extra).
Land: Luxemburg
Reistijd**: 40 minuten van bij mij, 10 minuten van bij vriendin
Maand salaris(bruto): 3300 (auto leasing inbegrepen)
Volgend jaar promotie naar project leider (geen idee wat het salaris dan zal zijn).
Opleiding(en): Master in de Informatica (maar diploma niet behaald wegens niet afwerken eindwerk), dus feitelijk Bachelor. Wel zelfde salaris als iemand met Master diploma.
Certificaten: geen
Werkgever: ICT Consultancy bedrijf die ook eigen software ontwikkelt (financieel & asset management)
Huidige functie: Project Engineer
Vakantiegeld: nee
13/14e maand of winstuitkering: € 2500 als bedrijf bepaalde omzet haalt
GSM: Sim kaart € 35 / maand
Leaseauto*: Ja, Volkswagen Passat (ofte € 510 / maand excl btw/excl brandstof, 35000km / jaar op 4 jaar). Brandstof betaald door bedrijf, onbeperkte privékilometers.
Pensioenregeling: Swisslife groepsverzekering + bijkomende persoonlijke bijdrage (€ 100 / maand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: tot € 3000 opleiding per jaar, hospitalisatieverzekering, € 11,2 per werkdag onkosten (komt op gemiddeld € 215 per maand netto extra).
Land: Luxemburg
Reistijd**: 40 minuten van bij mij, 10 minuten van bij vriendin
Maand salaris(bruto): 3300 (auto leasing inbegrepen)
Volgend jaar promotie naar project leider (geen idee wat het salaris dan zal zijn).
[ Voor 9% gewijzigd door SlasZ op 03-07-2009 15:39 ]
Anoniem: 229285
Opleiding(en): Master/Drs. Informatiekunde
Certificaten: Nee
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsbonus
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: OV-kosten volledig vergoed
Pensioenregeling: Standaard
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Lunch & internetkosten vergoed
Reistijd: 30 mins OV + fiets
Door de recessie helaas geen salarisverhoging gekregen. Ik vind het nogal aan de lage kant, wat vinden jullie?
Opleiding(en): Master/Drs. Informatiekunde
Certificaten: Nee
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsbonus
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: OV-kosten volledig vergoed
Pensioenregeling: Standaard
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Lunch & internetkosten vergoed
Reistijd: 30 mins OV + fiets
Door de recessie helaas geen salarisverhoging gekregen. Ik vind het nogal aan de lage kant, wat vinden jullie?
Xortes: 500 euro extra + leasewagen zou geen overbodige luxe zijn.
In dit geval zit ik op een vaste plek in het hart van de stad dus zou ik de wagen laten staan hoor
Het intermediair salariskompas geeft 2626 per maand voor iemand met mijn ervaring, functie en opleiding, maar als ik het topic zo doorneem zitten de meeste mensen die op mijn niveau zitten wel weer op een hoger salarisniveau.
Het intermediair salariskompas geeft 2626 per maand voor iemand met mijn ervaring, functie en opleiding, maar als ik het topic zo doorneem zitten de meeste mensen die op mijn niveau zitten wel weer op een hoger salarisniveau.
Om even een vergelijking te geven: ik ben ook master informatica (5 jarige univ opleiding), heb slechts 1 jaar ervaring, zit op ongeveer 2800 bruto, plus leuke leasewagen met tankkaart, extra hospitalisatie- en groepsverzekering, en een stuk of 32 vakantiedagen ipv 25, in een gelijkaardige functie als software developer.Anoniem: 229285 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:26:
In dit geval zit ik op een vaste plek in het hart van de stad dus zou ik de wagen laten staan hoor![]()
Een vergelijking op basis van één steekproef stelt niet veel voor, dat weet ik wel, maar ik ben toch van plan om boven de 3500 te zitten als ik 3+ jaar ervaring heb.
Informatiekunde is geen Informaticaphobosdeimos schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:53:
[...]
Om even een vergelijking te geven: ik ben ook master informatica (5 jarige univ opleiding), [knip]
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ben jij Belg en is hij Nederlander.phobosdeimos schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:53:
Om even een vergelijking te geven
Ik heb nooit gezegd dat ik zijn tweelingbroer ben, het zijn maar steekproeven zonder veel betekenis. Als je er zoveel belang aan gaat hechten en zo veeleisend bent kunnen we het topic evengoed dicht doen.
Ik ben trouwens een meisje
(Of dit verschil maakt in salaris weet ik niet...)
Maar over Informatiekunde/Informatica vergelijking, in mijn geval heb ik de technische variant van de Informatiekunde gedaan en nog een jaar of 2 KI erbij, qua technische kennis die ik nodig heb voor de functie is het zeker vergelijkbaar.
Er zullen altijd mensen zijn die veel meer verdienen dan ik, en de afgelopen 1,5 jaar heb ik erge pech gehad met de bevriezingen van salarissen bij ons bedrijf, maar ik hoop toch echt omhoog te gaan vanaf eind dit jaar en ik ben erg benieuwd wat ik redelijkerwijs kan vragen. Ik denk dat ze toch erg verbaasd zijn als ik aangeef zeker 500 euro omhoog te willen.
Maar over Informatiekunde/Informatica vergelijking, in mijn geval heb ik de technische variant van de Informatiekunde gedaan en nog een jaar of 2 KI erbij, qua technische kennis die ik nodig heb voor de functie is het zeker vergelijkbaar.
Er zullen altijd mensen zijn die veel meer verdienen dan ik, en de afgelopen 1,5 jaar heb ik erge pech gehad met de bevriezingen van salarissen bij ons bedrijf, maar ik hoop toch echt omhoog te gaan vanaf eind dit jaar en ik ben erg benieuwd wat ik redelijkerwijs kan vragen. Ik denk dat ze toch erg verbaasd zijn als ik aangeef zeker 500 euro omhoog te willen.
Het salaris is sterk afhankelijk van je werkgever.
Over het algemeen lijkt het dat de kleinere Detacheringsbureau's het meest betalen.
Grote jongens als bijv. Cap Gemini betalen relatief "weinig" maar hebben vaak wel goede secundaire arbeidsvoorwaarden over bijscholing e.d.
Over het algemeen lijkt het dat de kleinere Detacheringsbureau's het meest betalen.
Grote jongens als bijv. Cap Gemini betalen relatief "weinig" maar hebben vaak wel goede secundaire arbeidsvoorwaarden over bijscholing e.d.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Ik ben van mening dat je niet geweldig verdient en ik denk dat het voornamelijk aan je werkgever ligt. Ik las in je eerdere post dat je bij een internetbureau werkt, bij mijn weten zijn dat niet de meest fantastische betalers voor academisch opgeleide werknemers.Anoniem: 229285 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 08:58:
Ik ben trouwens een meisje(Of dit verschil maakt in salaris weet ik niet...)
Toen ik in jouw huidige schoenen stond (M.Sc. met 3 jaar ervaring als software engineer), had ik het geluk om te werken bij een bedrijf dat een fors verschil in startsalaris tussen HBO en universitair opgeleide werknemers hanteerde. Toen (6 jaar geleden) zat ik al boven de 2800 euro en had ik ook nog een 13e maand.
Ik vraag me af hoe kansrijk jouw looneis van +500 euro is. Ik denk dat je tegen de grenzen van het beloningsbeleid van je werkgever gaat aanlopen. Je beste kans om die stap te maken (de huidige economische situatie even buiten beschouwing latende) is door bij een ander bedrijf in dienst te gaan waar je veel hoger wordt ingeschaald. Alternatief is om elders een aanbod van 3000+ te scoren en dat in te zetten in de onderhandelingen met je huidige werkgever. In dat geval moet je wel bereid zijn om daadwerkelijk weg te gaan als ze geen prettig tegenbod doen.
Anoniem: 259321
Opleiding(en): HBO Informatice, richting ITSM, maar ook BE en SNE (IT service management, Business Enginering, Systeem Netwerk Engineer)
Certificaten: Prince2 + tig SharePoint papiertjes
Werkervaring: 0,5 jaar stage, nu 10maanden bij huidige werkgever
Werkgever: Semi-ambtenaar. Vroeger van overheid, nu niet meer. Vaste sector. Crisis is hier niet te vinden
Huidige functie: Applicatiebeheerder SharePoint
Vakantiedagen: totaal 38dagen vrij
13/14e maand of winstuitkering: 4% ofzo, was nog niet boeiund veel
Werkweek: 40 urige
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nope
Reistijd**: 35-45min met auto, wordt volledig vergoedt.
Ben hier 1 oktober begonnen als applicatiebeheerder. Helaas geeft me dat niet genoeg uitdaging en ben ik ondertussen meer projecten aan het leiden als dat ik applicatiebeheerder ben.
Zo wordt mijn functie ook omgezet naar junior projectleider.
Alleen als ik zo alles bekijk hier lijkt het alsof mijn loon wat aan de krappe kant zit.
Een jaar geleden was ik het hier mee eens. Ik mocht zelf kiezen tussen 2000-2200. Ben er zelf tussenin gaan zitten.
Is dit wat aan de lage kant?
Moet ik als projectleider (met name proces optimalisatie) meer ontvangen?
Wanneer is het tijd om hier over te hebben? Moet dit voor dat ik hier een jaar ben of bij mijn eindjaarsgesprek?
Opleiding(en): HBO Informatice, richting ITSM, maar ook BE en SNE (IT service management, Business Enginering, Systeem Netwerk Engineer)
Certificaten: Prince2 + tig SharePoint papiertjes
Werkervaring: 0,5 jaar stage, nu 10maanden bij huidige werkgever
Werkgever: Semi-ambtenaar. Vroeger van overheid, nu niet meer. Vaste sector. Crisis is hier niet te vinden
Huidige functie: Applicatiebeheerder SharePoint
Vakantiedagen: totaal 38dagen vrij
13/14e maand of winstuitkering: 4% ofzo, was nog niet boeiund veel
Werkweek: 40 urige
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nope
Reistijd**: 35-45min met auto, wordt volledig vergoedt.
Ben hier 1 oktober begonnen als applicatiebeheerder. Helaas geeft me dat niet genoeg uitdaging en ben ik ondertussen meer projecten aan het leiden als dat ik applicatiebeheerder ben.
Zo wordt mijn functie ook omgezet naar junior projectleider.
Alleen als ik zo alles bekijk hier lijkt het alsof mijn loon wat aan de krappe kant zit.
Een jaar geleden was ik het hier mee eens. Ik mocht zelf kiezen tussen 2000-2200. Ben er zelf tussenin gaan zitten.
Is dit wat aan de lage kant?
Moet ik als projectleider (met name proces optimalisatie) meer ontvangen?
Wanneer is het tijd om hier over te hebben? Moet dit voor dat ik hier een jaar ben of bij mijn eindjaarsgesprek?
Paar offtopic reacties over opleidingen in BE/NL, wel/niet behalen van master, beurzen en overig geneuzel verwijderd.
[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 06-07-2009 21:56 ]
Opleiding(en): MBO BOL3 Medewerker Netwerkbeheer, MBO BBL4 Netwerkbeheerder
Certificaten: ITIL v2, Cisco CCNA sem1 t/m4
Werkervaring: 11 maanden stage(Helpdesk), 1 jaar werken/leren(4 dagen in de week)(Technische Dienst, vooral repareren van Pc's en af en toe extern met systeembeheerders meelopen)
Werkgever: Bouw sector
Vakantiedagen: 24 vakantie dagen + 13 ADV dagen
13/14e Geen
Werkweek: 38 uur(Ik werk 40, die 2 uur per week worden ADV dagen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik krijg opleidingen vergoed, reiskosten worden betaald
Reistijd: 35 Minuten met de auto. Regelmatig naar andere locaties reistijden hier naar toe zijn ongeveer 1 uur.
Maand salaris(bruto): 1600
Werk hier nu 2 weken onder een half jaar contract en bevalt goed, met salaris ben ik ook tevereden gezien huidige economische toestand en dit zal ook nog wel groeien in de toekomst. Daarnaast vind ik 37 vrije dagen in het jaar ook helemaal niet verkeerd
Wat vinden jullie hier van?
Opleiding(en): MBO BOL3 Medewerker Netwerkbeheer, MBO BBL4 Netwerkbeheerder
Certificaten: ITIL v2, Cisco CCNA sem1 t/m4
Werkervaring: 11 maanden stage(Helpdesk), 1 jaar werken/leren(4 dagen in de week)(Technische Dienst, vooral repareren van Pc's en af en toe extern met systeembeheerders meelopen)
Werkgever: Bouw sector
Vakantiedagen: 24 vakantie dagen + 13 ADV dagen
13/14e Geen
Werkweek: 38 uur(Ik werk 40, die 2 uur per week worden ADV dagen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik krijg opleidingen vergoed, reiskosten worden betaald
Reistijd: 35 Minuten met de auto. Regelmatig naar andere locaties reistijden hier naar toe zijn ongeveer 1 uur.
Maand salaris(bruto): 1600
Werk hier nu 2 weken onder een half jaar contract en bevalt goed, met salaris ben ik ook tevereden gezien huidige economische toestand en dit zal ook nog wel groeien in de toekomst. Daarnaast vind ik 37 vrije dagen in het jaar ook helemaal niet verkeerd
Wat vinden jullie hier van?
Urgh, 1600? Dat is echt minimum, probeer eens naar 1750 te gaan
Anoniem: 61153
Grappig: frequent lees, zie of hoor ik dat mensen zonder een ambulante functie en zonder b.v. functiecontract (dus geen senior manager of high profile specialist) vinden dat ze een leaseauto zouden moeten krijgen.phobosdeimos schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:20:
Xortes: 500 euro extra + leasewagen zou geen overbodige luxe zijn.
Ik zie dat anders: als iemand `gewoon` (no offense!) een regulier, operationeel medewerker is, zou je geen leaseauto hoeven te krijgen tenzij een leaseauto voor de werkgever financieel voordeliger is dan reiskosten te betalen (bijv: veel km´s woon/werk op basis van x ct/km vergoed). Het is tenslotte een grote kostenpost voor de werkgever en salarisschalen / CAO´s bieden genoeg ruimte om deze mensen tegen marktconforme voorwaarden te verlonen. Hoe denken anderen daar over?
Dit in NLD dan he?
Opleiding(en): MBO BBL3 Medewerker Netwerkbeheer
Certificaten: ITIl en verder nog bezig
Werkervaring: Half jaar stage bij een pc-winkel, half jaar stage (service & support) bij een bedrijf waar ik nu als BBL-er blijf
Werkgever: Energieleverancier
Huidige functie: Medewerker Service & Support
13/14e : Eindejaarsuitkering 4%
Reistijd: 30 minuten met openbaar vervoer.
Maand salaris(bruto): 2100 bij 40 uur (de schooldag is niet betaald)
Er wordt gezegd dat ik niet mag klagen maar is dit ook zo?
Vind de vakantie dagen namelijk wel weinig.
Opleiding(en): MBO BBL3 Medewerker Netwerkbeheer
Certificaten: ITIl en verder nog bezig
Werkervaring: Half jaar stage bij een pc-winkel, half jaar stage (service & support) bij een bedrijf waar ik nu als BBL-er blijf
Werkgever: Energieleverancier
Huidige functie: Medewerker Service & Support
13/14e : Eindejaarsuitkering 4%
Reistijd: 30 minuten met openbaar vervoer.
Maand salaris(bruto): 2100 bij 40 uur (de schooldag is niet betaald)
[ Voor 7% gewijzigd door bartijn2 op 09-07-2009 19:20 ]
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
nee, inderdaad je hebt niet te klagen:
-no offence- geen ervaring, alleen Itil certificaat, startersfunctie.
Zie ook de andere 'beginners' -no offence- en vergelijk dat met jouw loon
(jij krijgt iets meer omdat je 23 bent)
Bereid je er maar vast op voor; vakantiedagen is standaard.
-no offence- geen ervaring, alleen Itil certificaat, startersfunctie.
Zie ook de andere 'beginners' -no offence- en vergelijk dat met jouw loon
(jij krijgt iets meer omdat je 23 bent)
Bereid je er maar vast op voor; vakantiedagen is standaard.
[ Voor 6% gewijzigd door bord4kop op 09-07-2009 19:49 ]
| Security Management |
Net salaris voor een starter op MBO niveau. Meestal zitten de startsalarissen van MBO'ers tussen 1400 en 1800 bruto o.b.v. voltijds.bartijn2 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:20:
[...]
Qua vakantiedagen heb je gelijk, 24 en geen ATV is vrij mager. In de overheid/gezondheidszorg etc heb je een berg ATV dagen omdat een fulltime werkweek daar geen 40 uur is maar 36. Financiele sector idem. Industrie heeft vaak een 38-urige werkweek dus ook een aantal ATV dagen.
Werkgevers die geen ATV hebben en een 40-urige werkweek, hebben vaak iets meer vakantiedagen. Vaak ergens tussen 26 en 29. Maar in het MKB komt 24 of 25 wel vaker voor.
Ook heb je een halve 13e maand. Die heeft lang niet iedere CAO. Als je werkgever de mogelijkheid biedt om vakantiedagen bij te kopen, 4% zijn wel een stuk of 8 dagen.
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica Opleiding (Specialisatie: Software Engineering)
Werkervaring: 2.5 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Software Huis
Huidige functie: Systeem Ontwikkelaar
Vakantiedagen: 24 vakantie dagen
13/14e Winstuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting bij lokale fitness centrum
Reistijd: 10 minuten
Maand salaris(bruto): 2218
Zoals je kunt opmaken wordt er niet actief zelfontwikkeling gestimuleerd. Ik ben dit jaar begonnen over het behalen van certificaten. Hier zouden ze over gaan nadenken, maar gezien "past experiences" geef ik het weinig hoop.
Verder vindt ik mijn salaris maar matig.
Wat vinden jullie?
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica Opleiding (Specialisatie: Software Engineering)
Werkervaring: 2.5 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Software Huis
Huidige functie: Systeem Ontwikkelaar
13/14e Winstuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting bij lokale fitness centrum
Reistijd: 10 minuten
Maand salaris(bruto): 2218
Zoals je kunt opmaken wordt er niet actief zelfontwikkeling gestimuleerd. Ik ben dit jaar begonnen over het behalen van certificaten. Hier zouden ze over gaan nadenken, maar gezien "past experiences" geef ik het weinig hoop.
Verder vindt ik mijn salaris maar matig.
Wat vinden jullie?
Ik vind het inderdaad ook matig. 3 jaar geleden had ik ongeveer hetzelfde profiel als jij nu hebt, en toen had ik bij een van de grote detacheerders een salaris van iets meer dan 2500,- en daar dan nog een lease-auto bij. Ik denk dus zeker dat je ergens anders beter beloond kunt worden.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Opleiding(en): MBO BOL3 Medewerker Netwerkbeheer (niet afgemaakt)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 7 maanden
Werkgever: Telecommunicatie bedrijf
13/14e Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik woon vlakbij me werk dus reiskosten komen voor mij niet in aanmerking. Vrijheid op me werk (Ben niet aan de pauze tijd gebonden als de rest hier, dus kan zelfs een uur pauze nemen)
Reistijd: 10 min met de fiets
Maand salaris(bruto): 2000(wordt verhoogd naar 2300)
Zoals je kunt zien, heb ik geen echte opleiding of diploma, toch heb ik mezelf opgewerkt tot systeembeheerder! Eerst begonnen als technische medewerker 2e lijn voor ADSL/Telecommunicatie. Dit anderhalf jaar gedaan en dan promotie gemaakt als systeembeheerder.
Heb tevens een vast contract gekregen in januari 2009.
Ik vraag me af of mijn salaris goed zit vergeleken ervaring/opleiding. Ze gaan mijn salaris verhogen naar 2300 bruto binnenkort, wanneer weet ik niet.
13/14e Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik woon vlakbij me werk dus reiskosten komen voor mij niet in aanmerking. Vrijheid op me werk (Ben niet aan de pauze tijd gebonden als de rest hier, dus kan zelfs een uur pauze nemen)
Reistijd: 10 min met de fiets
Zoals je kunt zien, heb ik geen echte opleiding of diploma, toch heb ik mezelf opgewerkt tot systeembeheerder! Eerst begonnen als technische medewerker 2e lijn voor ADSL/Telecommunicatie. Dit anderhalf jaar gedaan en dan promotie gemaakt als systeembeheerder.
Heb tevens een vast contract gekregen in januari 2009.
Ik vraag me af of mijn salaris goed zit vergeleken ervaring/opleiding. Ze gaan mijn salaris verhogen naar 2300 bruto binnenkort, wanneer weet ik niet.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Anoniem: 140111
Zeker netjes hoor gezien je werkervaring en opleiding. Probeer het wel zwart-op-wit te krijgen, want woorden zijn slechts woorden. Succes
Dank je, ja dat krijgen we altijd op zwart-wit als er een salaris verhoging geaccepteerd wordAnoniem: 140111 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:10:
Zeker netjes hoor gezien je werkervaring en opleiding. Probeer het wel zwart-op-wit te krijgen, want woorden zijn slechts woorden. Succes
Ik denk ook dat je nu prima zit, de enige manier om verder te verhogen zal via certificaten zijn. Heb je daar wel eens met je werkgever over gesproken? Wordt het behalen van certificaten bij jullie geaccepteerd / aangemoedigd?Xtr3me4me schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:35:
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Niet echt als ik eerlijk ben. Zoals ik met mijn collega's besproken heb moet je onderhand hier gaan smeken ervoor.RAILGUNNER schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:31:
[...]
Ik denk ook dat je nu prima zit, de enige manier om verder te verhogen zal via certificaten zijn. Heb je daar wel eens met je werkgever over gesproken? Wordt het behalen van certificaten bij jullie geaccepteerd / aangemoedigd?
Denk dat als ik 12 maanden hier zit er naar zal vragen. Elke 12 maanden is er een gesprek met elk individueel. Zal dan eens hebben over MCSE certificaat etc... Vind dat zelf wel erg belangrijk!
Anoniem: 294614
Net studie afgerond, even terug bij mijn oude werkgever met een tijdelijk contract omdat ik eind zomer voor een tijd naar australie wil en dan wil doorstuderen. Gelukkig kon ik hier weer aan de slag want anderen boden me niet meer dan 2000.
Certificaten: ITIL foundation
Werkervaring: 2 jaar (16 uur), bij huidige werkgever, 5 maanden afstudeerstage bij ander bedrijf
Werkgever: CMS leverancier
Huidige functie: Medior webdevelopper
Vakantiedagen: 25 vakantie dagen (over 7 weken dat ik hier werk 3 ofzo)
13/14e Nope
GSM: Nope
Leaseauto: Nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting bij lokale fitness centrum, Lunchfonds (1 eu per dag uitgebreid eten), volledige reiskosten vergoeding.
Reistijd: 60 minuten
Ik vind het wel netjes, vooral omdat het maar voor 7 weken is. Andere bedrijven zouden me niet aannemen omdat je toch ingewerkt moet worden.
Certificaten: ITIL foundation
Werkervaring: 2 jaar (16 uur), bij huidige werkgever, 5 maanden afstudeerstage bij ander bedrijf
Werkgever: CMS leverancier
Huidige functie: Medior webdevelopper
Vakantiedagen: 25 vakantie dagen (over 7 weken dat ik hier werk 3 ofzo)
13/14e Nope
GSM: Nope
Leaseauto: Nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting bij lokale fitness centrum, Lunchfonds (1 eu per dag uitgebreid eten), volledige reiskosten vergoeding.
Reistijd: 60 minuten
Ik vind het wel netjes, vooral omdat het maar voor 7 weken is. Andere bedrijven zouden me niet aannemen omdat je toch ingewerkt moet worden.
Anoniem: 142961
Opleiding(en): HBO Informatica (in voltijd), 1ste jaar Informatica aan de universiteit afgerond (in deeltijd) *)
Werkervaring: ~5 jaar (in deeltijd)
Werkgever: Financieringstoko
Huidige functie: Junior developer
Vakantiedagen: ~20 + 4 uur opbouwen bij 36 uur contract.
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Nee, maar zou geen probleem zijn.
Leaseauto: Nee, wel een "green" lease regeling (~7000 km/j) waar ik aan mee zou kunnen doen.
Werkweek: 40 uur.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen.
Reistijd: 20 min met de fiets, ~30 min met de auto.
Maand salaris(bruto): ~2400**)
*) Wegens omstandigheden (5 jaar deeltijd werk gecombineerd met studie, slechte ondersteuning deeltijd studenten, slechte advisering mbt curriculum wijzigingen) studieachterstand opgelopen. Om die reden heb ik besloten tijdelijk voltijd te gaan werken.
**) Besluit om voltijd te gaan werken heeft geleid tot aanbieding van voltijd contract door huidige werkgever. Het brutoloon zou ongeveer hierop uitkomen. Doorgroeimogelijkheden is nog niet veel over te zeggen (kleine IT afdeling, zou wat taken van huidige manager over kunnen nemen). Naast huidige werk ga ik een nieuw project uitvoeren (opzetten van een nieuw informatiesysteem) waar ik wat nieuwe technieken zou kunnen toepassen en wellicht wat certifcaten bij zou kunnen halen.
Aanvullend: Op zich ben ik tevreden met dit aanbod. Na dit topic gescand te hebben lijkt het salaris ook wel in de buurt van andere vergelijkbare functies te liggen. Ik weet alleen nog niet in welke richting ik zou willen groeien en welke studies/ certificeringen ik in de (nabije) toekomst nog zou willen volgen.
Wat denken jullie?
Opleiding(en): HBO Informatica (in voltijd), 1ste jaar Informatica aan de universiteit afgerond (in deeltijd) *)
Werkervaring: ~5 jaar (in deeltijd)
Werkgever: Financieringstoko
Huidige functie: Junior developer
Vakantiedagen: ~20 + 4 uur opbouwen bij 36 uur contract.
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Nee, maar zou geen probleem zijn.
Leaseauto: Nee, wel een "green" lease regeling (~7000 km/j) waar ik aan mee zou kunnen doen.
Werkweek: 40 uur.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen.
Reistijd: 20 min met de fiets, ~30 min met de auto.
Maand salaris(bruto): ~2400**)
*) Wegens omstandigheden (5 jaar deeltijd werk gecombineerd met studie, slechte ondersteuning deeltijd studenten, slechte advisering mbt curriculum wijzigingen) studieachterstand opgelopen. Om die reden heb ik besloten tijdelijk voltijd te gaan werken.
**) Besluit om voltijd te gaan werken heeft geleid tot aanbieding van voltijd contract door huidige werkgever. Het brutoloon zou ongeveer hierop uitkomen. Doorgroeimogelijkheden is nog niet veel over te zeggen (kleine IT afdeling, zou wat taken van huidige manager over kunnen nemen). Naast huidige werk ga ik een nieuw project uitvoeren (opzetten van een nieuw informatiesysteem) waar ik wat nieuwe technieken zou kunnen toepassen en wellicht wat certifcaten bij zou kunnen halen.
Aanvullend: Op zich ben ik tevreden met dit aanbod. Na dit topic gescand te hebben lijkt het salaris ook wel in de buurt van andere vergelijkbare functies te liggen. Ik weet alleen nog niet in welke richting ik zou willen groeien en welke studies/ certificeringen ik in de (nabije) toekomst nog zou willen volgen.
Wat denken jullie?
Update:quote: kellhus- 6 jaar ervaring binnen de ICT, 1 jaar relevant voor deze functie
- aansturen ca. 10 FTE
- verantwoordelijkheid voor budgettering
- 24/7 escalatiepunt
persoonlijke informatie:
- 26 jaar oud
- huidig salaris: 2800
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: Legio linux gerelateerde certificaten
Werkervaring: 1.5 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: ISP/Hosting
Huidige functie: Middle Management (en noodgedwongen een gedeelte pre-sales)
Vakantiedagen: 26 vakantie dagen
13/14e -
GSM: -
Leaseauto: -
Maand salaris(bruto): 4000
zo zeg, dat ziet er goed uit! ben benieuwd of ik ooit op zo'n bedrag uit zou komen, en ik ben 2 jaar ouder dan joukellhus schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:25:
[...]
Update:
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: Legio linux gerelateerde certificaten
Werkervaring: 1.5 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: ISP/Hosting
Huidige functie: Middle Management (en noodgedwongen een gedeelte pre-sales)
Vakantiedagen: 26 vakantie dagen
13/14e -
GSM: -
Leaseauto: -
Maand salaris(bruto): 4000
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van [offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren