Probleem, water over laptop gemorst

Pagina: 1
Acties:

• Hiro33
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo,

Gister stootte ik per ongeluk een fles water over mijn laptop, gelukkig kwam er niet zoveel uit aangezien ik snel reageerde. Ik droogde het snel af en keek of alles het nog deed. Hij deed het even goed, maar begon toen heel raar te doen. Ik heb de laptop toen uitgezet, accu eruit gehaald en direct een haardroger gepakt.

Zonet heb ik de laptop weer uitgeprobeerd en hij doet nog steeds raar. Nu heb ik hem getest en ik denk dat het probleem bij de linker shift + ctrl ligt. Deze toetsen doen het niet, of beter gezegd; het lijkt alsof de linker shift-toets telkens aan staat. Want elke keer wanneer ik klik doet hij alles selecteren, toetsen schrijven in hoofdletters en als ik scroll in Firefox gaat hij een pagina terug of naar voor.

Ik heb een externe toetsenbord geprobeerd en dan doet de laptop het gewoon normaal.

Ik vraag mij af wat ik nu kan doen? Is er een mogelijkheid om de shift toets uit te zetten of iets? Of dat ik misschien de toets er van af haal, maar ik vrees dat de toets dan afbreekt of dat ik hem niet meer erop krijg.. Het gaat om de HP DV7-1070ED

Alvast bedankt :'(

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ook al werkt je laptop nu normaal (toetsen daargelaten), het is mogelijk dat er waterresten zijn die nu je logicboard corroderen. Wat je kan doen is je logicboard en je toetsenbord laten 'baden' in pure alcohol. Dit wijkt het residu en de mineralen los, en na het opnieuw te spoelen verdampt dit netjes.
Bij de DA is de alcohol te krijgen in 96%, bij mij volstond dit.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zou het keyboard er helemaal afhalen en goed laten drogen. Waarschijnlijk zit er net onder je keyboard een beetje vocht waardoor de laptop vanzelf bepaalde toetsaanslagen registreert, zonder dat je ze zelf indrukt :)

Als je keyboard eraf is heb je overigens ook goed zicht op wat de schade op je moederbord is.

[ Voor 18% gewijzigd door Racemol op 27-05-2009 10:42 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Met hierboven. Hoe dan ook: Laat hem even rusten en goed schoonmaken. Hij werkt nu nog wel, maar of dat ook zo blijft op de lange termijn. Je kunt hem juist kapotmaken door nieuwschierigheid ;)

• Hiro33
Bedankt voor jullie snelle reacties! Helaas ben ik niet zo kundig met laptops, dus mijn vraag is hoe ik de toetsenbord van de laptop kan verwijderen? En als ik dit zou doen, zou het dan effect hebben op de garantie?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:58

PcDealer

HP ftw \o/

Haal het keyboard eruit en week het alcohol (zoals Faust zegt?). Hier staat hoe het moet:
HP Pavilion dv7 Entertainment PC Maintenance and Service Guide

Zie verder ook andere topics over gemorste vloeistoffen:
Koffie over laptop
Hete thee over laptop gestoten
Cola over mijn 4g eee pc
Wijn + Laptop = Niet goed...
Natte laptop
Hiro33 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:46:
En als ik dit zou doen, zou het dan effect hebben op de garantie?
Je garantie is al verlopen omdat je je niet aan de gebruikershandleiding hebt gehouden. :)
Tenzij een euvel optreedt dat niet hiermee te maken kan hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 27-05-2009 10:48 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Hiro33
PcDealer schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:46:
Haal het keyboard eruit en week het alcohol (zoals Faust zegt?). Hier staat hoe het moet:
HP Pavilion dv7 Entertainment PC Maintenance and Service Guide

Zie verder ook andere topics over gemorste vloeistoffen:
Koffie over laptop
Hete thee over laptop gestoten
Cola over mijn 4g eee pc
Wijn + Laptop = Niet goed...
Natte laptop

[...]

Je garantie is al verlopen omdat je je niet aan de gebruikershandleiding hebt gehouden. :)
Tenzij een euvel optreedt dat niet hiermee te maken kan hebben.
Hartelijk bedankt! Net wat ik nodig heb ;) Ik weet dat dit niet onder de garantie valt, maar stel dat ik hem nu zou openmaken en schoonmaken. Heb ik "dan" nog garantie als er iets anders in de toekomst gebeurd? Bijvoorbeeld een component dat stuk gaat.

Edit: Kleine vraag, hoelang moet je laten "baden" en afdrogen?

[ Voor 3% gewijzigd door Hiro33 op 27-05-2009 11:23 ]

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Hiro33 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:56:
[...]

Hartelijk bedankt! Net wat ik nodig heb ;) Ik weet dat dit niet onder de garantie valt, maar stel dat ik hem nu zou openmaken en schoonmaken. Heb ik "dan" nog garantie als er iets anders in de toekomst gebeurd? Bijvoorbeeld een component dat stuk gaat.

Edit: Kleine vraag, hoelang moet je laten "baden" en afdrogen?
In mijn geval was het een glas cola btw:
Ik had het logicboard van mijn macbook een uurtje in die 96% gedenatureerde alcohol ondergedompeld, waarbij ik na 30 minuten hem omdraaide, en het diepvriesbakje enkele keren heb 'gekanteld' (zodat de alcohol zeker overal kwam). Ook had ik de deksel op het diepvriesbakje gedaan, om verdamping tegen te gaan. Na dat uur baden heb ik met een nieuwe, zachtste tandenborstel voorzichtig het hele oppervlak 'gestreeld', waar colaresidu zat waren duidelijk wittere plekjes te zien. Dit deed ik totdat ik het hele oppervlak aan beide kanten had gehad. Toen de alcohol weggedaan, vervolgens met gedestilleerd water afgespoeld en toen weer met alcohol ondergedompeld, vervolgens op een schone, niet pluizende theedoek op de verwarming gelegd. Na enkele uren toen weer alles aangesloten, en het werkte weer!

Mijn methode is overigens puur per toeval ontstaan, je kan uiteraard op 100 manier het ding onderdompelen en afdrogen. Succes in ieder geval!

[ Voor 6% gewijzigd door Faust op 27-05-2009 11:36 ]

• Hiro33
Bedankt, zeer duidelijk uitgelegd ;) Maar alsnog heb ik 2 vragen;

1. Moet je hem perse laten baden in de koelkast/diepvriesbak met deksel?
2. Aan de afbeeldingen te zien zit er een connector vast aan de toetsenbord die vrij kort is. Mag je deze ook in de alcohol laten baden?

Excuses als de vragen overbodig lijken, maar ik wil gewoon zeker zijn :)

Verwijderd

Hiro33 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:57:
1. Moet je hem perse laten baden in de koelkast/diepvriesbak met deksel?
2. Aan de afbeeldingen te zien zit er een connector vast aan de toetsenbord die vrij kort is. Mag je deze ook in de alcohol laten baden?
1) Nee
2) Welke afbeelding bedoel je (link)?

• Hiro33
Pagina 70 van Maintenance and Service Guide wat PcDealer had gepost.

Ik ben net langs apotheek geweest.. 96% alcohol - 200 ml 9 euro. Is er niet wat goedkopers te vinden aangezien ik wat meer daar dan 200 ml nodig heb :P

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:58

PcDealer

HP ftw \o/

Hiro33 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:56:
[...]

No problem :)

Als het defect toe te schrijven is aan het morsen van water, dan vervalt de garantie uiteraard. Heeft een defect daar niet mee te maken, dan zou de normale garantie moeten gelden.
Hiro33 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:49:

Ik ben net langs apotheek geweest.. 96% alcohol - 200 ml 9 euro. Is er niet wat goedkopers te vinden aangezien ik wat meer daar dan 200 ml nodig heb :P
Ik denk dat onderdompelen in demiwater volstaat omdat je slechts water hebt geknoeid.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

De bedoeling is dat je een stof hebt waarin water goed oplost. Daarom is gewone drinkalcohol (ethanol) goed geschikt. Water lost er goed in op (polaire stof lost goed op in polaire stof) en je kan er normaal makkelijker aan geraken in grote hoeveelheden dan ontsmettingsalcohol (waar ook ether in zit) bij de apotheek.

• Hiro33
Ik heb het advies genomen van PcDealer aangezien ik al onderweg was naar de Kruidvat. Ik heb 2 liter gehaald voor maar 1 euro. Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee waar je ethanol zou kunnen halen, aangezien ik al een beetje heb gezocht op internet maar niks hebben kunnen vinden. Ik denk dat ik het eerst probeer met demiwater sinds ik het toch al hier hebben liggen en als het niet lukt dan met ethanol.
Pagina: 1