Cola over mijn 4g eee pc

Pagina: 1
Acties:

• AYCE
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
Door een (erg dom) ongeluk is er cola over mijn eee pc heen gevlogen. Hij stond gelukkig uit en heb hem de eerste 24 uur ook niet aangezet en uit elkaar gehaald om zoveel mogelijk droog te maken. 24 uur later hem dus aangezet om te kijken wat de schade was.

Zover lijkt het enigste probleem het keyboard te zijn door maar de onderste helft van mijn keys te zien.(deze al een keer losgekoppelt en de contacten schoongemaakt). De knoppen reageren in ieder geval niet alsof ze plakken.

Mijn vraag eigenlijk, wat zijn mijn opties?
-nieuw keyboard?(waar kan je die eigenlijk bestellen?)
-bepaalde manier van schoonmaken?(iets dat ik op het keyboard kan doen dat nog eventuele cola kan oplossen?)
Verder kom ik niet...

*opgelost!!!* (letterlijk)

www.heinyreimes.nl

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Laat cola nou net hetgene zijn wat problemen geeft, simpel water droogt op en is weg, cola met al de suikers en dergelijke ...
Je kan misschien eens googlen op verkoop/koop websites achter kapotte eee pc's die mensen weg doen voor onderdelen of simpelweg bestellen bij fabrikant/winkel waar je hem gekocht hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon je keyboard eruit halen en schoonspoelen met water. Dan goed laten drogen en kijken of het werkt.

nieuw keyboard kan natuurlijk ook altijd nog.

• AYCE
TERW_DAN schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:36:
Ik zou gewoon je keyboard eruit halen en schoonspoelen met water. Dan goed laten drogen en kijken of het werkt.

Bedankt voor de snelle reactie :), maar er rijzen bij mij dan wel enkele vragen.

-in hoeverre is het roestgevoelig? is water met een vetoplosser een oplossing?(kan het in een badje met dat spul er in?)
-als het aan de sleuf ligt(die op het moederbord zit waar de keyboard ingaat), hoe zou dat het beste te verwijderen zijn?.

Weet je eventueel waar je zo'n keyboard kan kopen? Met google kwam ik het in ieder geval niet makkelijk tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door AYCE op 21-04-2009 14:41 ]

www.heinyreimes.nl

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Is het toevallig zo 1? eee 4g keboard

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:37
TERW_DAN schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:36:

Is demiwater niet beter, aangezien in water uit de kraan ook nog kalk e.d. zitten?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

demiwater ja.. (eerst met kraanwater, en dan het kraanwater dr weer afspoelen met demi water..)
waarschijnlijk werkt je toetsenbord dan nog niet, dus n nieuwe kopen op ebay oid is het makkelijkst :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Sowieso is de hele laptop in demiwater gooien en vervolgens goed laten drogen het beste.

Mijn Asus A6T heeft overigens 4 maanden lang ranja overleeft, tot ik artifacts kreeg, maar dat kon ook wel weer een A6T kwaal zijn... Maar beter schoonmaken heeft na die ervaring toch wel mijn voorkeur.

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:27
De hele laptop? Je weet niet eens zeker of het ook op het moederbord is gekomen...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-01 14:55

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dersan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:52:
[...]

Is demiwater niet beter, aangezien in water uit de kraan ook nog kalk e.d. zitten?
Als je hem voor hebt behandeled met cola maakt dat in niet zoveel uit zou ik denken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• GENETX
  • Laatst online: 00:17
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:00:
De hele laptop? Je weet niet eens zeker of het ook op het moederbord is gekomen...
Mwoah, ik weet niet hoeveel er over is gegaan. De TS zou de laptop open kunnen maken en even kunnen kijken. Verder, hoeveel is er overheen gegaan? Maar volgens mij zit het snel op je moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 21-04-2009 15:24 ]

• AYCE
De cola is niet erg ver gekomen... Nog geen druppel gezien op het moederbord zelf (had hem in zoverre wel uit elkaar gehaald)... Zover voornamelijk frame, en rondom het keyboard gebleven... Ga straks het afspoelen maar eens proberen.

Maar die ebay link van 22+9 euro verzendkosten telt snel op zie ik wel....

[ Voor 14% gewijzigd door AYCE op 21-04-2009 15:38 ]

www.heinyreimes.nl

• AYCE
Na een paar dagen met water spoelen en onder te dompelen in glasreiniger werkt hij weer 100%....

bedankt TERW_DAN

www.heinyreimes.nl

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
AYCE schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:33:
Maar die ebay link van 22+9 euro verzendkosten telt snel op zie ik wel....
Kan ook zo 123 niet zien wat de indeling is.. een UK indeling is ook niet echt handig.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Gewoon in de vaatwasmachine zetten 8-)

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-01 16:45
Stouten schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:28:
Gewoon in de vaatwasmachine zetten 8-)
Denk dat er dan niet veel overblijft van je toetsenbord. :P
Vooral niet als hij gaat drogen, verschrompelt het plastic lekker. :P
Sowieso spoelen de toetsen er dan af denk ik, kun je die weer gaan zoeken! 8)7

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:52

Standeman

Prutser 1e klasse

Fiber- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:35:
[...]

Denk dat er dan niet veel overblijft van je toetsenbord. :P
Vooral niet als hij gaat drogen, verschrompelt het plastic lekker. :P
Sowieso spoelen de toetsen er dan af denk ik, kun je die weer gaan zoeken! 8)7
Met mijn (oude) "vocht bestendige" toetsenboorden werke het prima. Maar ik weet niet of zo'n eee tobo-tje er tegen kan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:27
Ik heb ooit eens een laptop toetsenbord schoongemaakt met een stoomreiniger (kan je mooi de rommel tussen de toetsen eruit blazen) en toen het toetsenbord in de oven gedaan, die op 50C stond.

Niet te lang erin laten, want dan heb je kans dat het gaat smelten o.i.d.

Maar hij was weer helemaal schoon, en werkt nogsteeds prima!
Pagina: 1