Hete thee over laptop gestoten

Pagina: 1
Acties:
  • 12.793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 20:24
Ik heb gisteravond een glas hete thee over mijn laptop gegooid . Dus ik meteen over de kop houden en met wc-papier en een handdoek afdrogen. Daarna aangedaan, hij startte op, totdat het Windows (Vista) schermpje er kwam. Het balkje ging gewoon heen en weer, en daarna kreeg ik allemaal strepen :'( . Nog een keer geprobeerd, geen resultaat.

Daarna ging er nog even een lampje branden toen ik hem aandeed, maar meer ook niet. Toen de hele nacht over de kop gelegd, maar er kwam nauwelijks iets uit. Op het moment doet hij helemaal niks meer .

Zonet even open gemaakt, er zitten van die sponsjes overal op die nu bevlekt zijn. Garantie kan ik dus wel vergeten. Het plakt op sommige plekken, maar niks ziet er heel aangetast uit. Ik kon alleen het geheugen, processor(koeling) en een deel van de harde schijf zien. De WLAN module zag er ook nog goed uit.

What to do?

1. Wachten
2. Mezelf voor m'n kop slaan omdat ik hem aangedaan heb nadat het gebeurd is en daardoor waarschijnlijk kortsluiting heeft gemaakt.
3. Even langs een pc-shop die hem kan repareren?

Het is een Acer 5633 WLMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
Oei lastig, ik heb het zelf ook gedaan vorig jaar, alleen m'n toetsenbord en m'n dvd-drive waren eraan..de rest bleef gelukkig werken. Maar daar heb jij niets aan. Waar je wellicht wel iets aan hebt zijn de ervaringen van een mede A6T gebruiker genaamd GenetX. Deze heeft een geniale starterspost in het A6T topic staan waar zijn eigen ervaring met laptops en vloeistof gepost wordt. Misschien heb je er wat aan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1242438
...Je water oid over je laptop gooit
Helaas heb ik hier zelf ervaring mee, het betrof 100 ml ranja... Ik geef dus een beschrijving van de gebeurtenis aangezien mn geliefde A6T het helemaal heeft overleefd en deze TS er ook op typ. Disclaimer: Don't try this at home ;).

Het eerste wat je doet is uiteraard de stekker en accu er lomp en zo snel mogelijk uit trekken. Daarna sprint je als een gek naar de dichtstbijzijnde papiervoorraad of doeken die je kan vinden. Zo snel mogelijk maak je het eerste droog en leg je je laptop op de kop hierna. Je zoekt een schroevendraaier (kruiskop, niet te groot) en schroeft de belangrijkste schroeven er uit zodat je bij je geheugen en HDD kan. Deze controleren en er uit halen. Vervolgens haal je de 2 schroeven er uit waar een "K" bij staat voor keyboard. Droog vervolgens het toetsenbord nog weer even af met het water dat er onderweg is gekomen. Haal nu met een platkop het toetsenbord eruit door de 3 klipjes weg te drukken aan de linkerkant, rechterkant en in het midden aan de bovenkant van het toetsenbord (dus boven de F toetsen). Nu klikt het toetsenbord aan de bovenkant los en kun je hem er voorzichtig uit trekken. Haal het kabeltje los en ga weer als een gek droogvegen onder het toetsenbord. Probeer ook een beetje door de gaten te komen om het mobo daar alvast wat te drogen. Hou de laptop voorlopig weer op de kop hierna.

Bij mij gebeurde alles op school en had niet veel in de buurt (gellukig doe ik een technische opleiding en was een schroevendraaien in handbereik en was de Wc het lokaal ernaast). Thuis gekomen heb ik de föhn op een lauwe stand in de gaten bij het moederbord laten blazen (Niet te heet zetten en niet al te lang, 2x 2 uurtjes gok ik). Toetsenbord helemaal losgehaald en goed schoongemaakt alvast.

Daarna was het hopen en hopen. Zelf was ik al achter een nieuwe laptop aan, maar mn laatste poging 3 dagen later was het raak. Mn laptop starte weer. Eerst had ik geen beeld, maar dat kon de bekende Vista bug wel zijn op mn A6T. Iig zo snel mogelijk externe monitor er aan en backup van mn hele HDD naar mn externe gezet. Nogmaals proberen, en jawel het scherm vertoonde ook alle tekenen van leven. Alleen mn toetsenbord plakte nog steeds. Die heb ik voor de vakantie een dag in het water gezet en weer goed schoongemaakt, de hele vakantie laten drogen en na die 4 weken was die weer helemaal de oude.

Uiteindelijk: Totale schade: € 0,00 en alles is gewoon bij het oude. Alleen al laten kijken door Asus zou me € 75,- gaan kosten, altijd eerst zelf proberen zou ik zeggen waar ik verwachtte dat mn moederbord kapot zou zijn. Snap zelf niet waarom Asus gaten onder het moederbord heeft aangezien er niks van hitte zit dat niet aan de andere kant wordt afgevoerd...

Zelf niet mn laptop in demi-water gehad omdat ik al blij zat ben dat hij weer werkt en geen risico meer wil lopen. Na 3 maanden werkt hij nog steeds perfect en geloof dat dat voorlopig ook wel zo blijft. Uiteraard mocht je dit wel willen op eigen risico doen :).

...Er problemen met je toetsenbord zijn
Haal het toetsenbord er uit! Niet heel lastig, maar je krijgt weer een mooi schoon toetsenbord :). Draai je laptop om en haal de 2 schroeven weg waar een K voor Keyboard bij staat. Draai je laptop vervolgens weer om en klap hem open. Ga nu met een platklop 3 klipjes boven het toetsenbord wegdrukken. Deze vindt je boven de F toetsen aan de linker-, rechterkant en in het midden. Het toetsenbord komt los te zitten en kun je er nu zo uit trekken. Wel voorzichtig want je zult nog het kabeltje los moeten maken door het plaatje dat hem vasthoudt weg te duwen. Haal het kabeltje er dan uit en daar is je toetsenbord.

Toetsen kun je er gewoon af "slopen" en niet bang zijn dat ze kapot gaan want ze komen gewoon los te zitten en klikken er dan van af. Nu kun je je toetsenbord schoonmaken. Mocht er een toets missen of kapotgaan kun je Asus bellen en ze zullen een nieuwe opsturen die je er op kan klikken. Vervolgens er in omgekeerde volgorde weer inzetten. Dus kabel er in en dat plaatje er onder weer aandrukken. Vastklikken en vastschroeven. Mochten er toetsen niet reageren, dan het kabeltje controleren of die er goed in zit, anders kan het zijn dat een "z" niet werkt maar een hoofdletter "Z" wel omdat er een datalijn niet zit aangesloten.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 21:09
Je had je laptop NOOIT zo snel aan moeten zetten weer..
Altijd gewoon 2 of 3 dagen laten drogen.. jammer dan dat je hem niet kan gebruiken..

Laat hem nu alsnog een paar dagen drogen, probeer het opnieuw. Waarschijnlijk werkt het nog niet, omdat er gewoon iets kapot is. Ga dan gewoon aan de slag met uitzoeken wat het is, trek geheugen eruit, etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07

bonzz.netninja

Niente baffi

sowieso wacht ik met alle elektrische apparatuur die vochtig is geworden minimaal 16 uur voordat het weer aangaat.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Ja, daar ben ik helaas helemaal de mist ingegaan :/ . Had de laptop niet meer aan moeten zetten.

Maar nu doet de laptop nog helemaal niks, er brandt geen één lampje of wat dan ook.

Bedankt voor de reacties tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hello_moto schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:32:
Ja, daar ben ik helaas helemaal de mist ingegaan :/ . Had de laptop niet meer aan moeten zetten.

Maar nu doet de laptop nog helemaal niks, er brandt geen één lampje of wat dan ook.

Bedankt voor de reacties tot zover :)
Je hebt kans doordat je hem zo snel weer aangezet hebt nu iets echt kapot hebt gemaakt.
Je kan nog proberen om hem gewoon 2 dagen te laten drogen zonder accu en netstroom er aan.

En dan nog eens proberen.

En wat hier beneden word gezegt is ook verstandig.
A.S.P. schoonmaken en droogmaken je laptop.

[ Voor 7% gewijzigd door geforce5_guy op 28-09-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Stonden op fok niet genoeg reacties? :+

Garantie zal niet werken, die is weg.

Draai 'm open, maak 'm schoon, en meet eens uit :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik sluit mij helemaal bij de eerste 3 posters aan. Het beste wat je in zo´n situatie kan doen is je apparaat gelijk uitzetten (in dit geval een flaptop), de batterij eruit halen en zoveel mogelijk droog deppen. Bij voorkeur alles openzetten of openmaken en het zooitje een paar dagen laten drogen. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen dingen aan zetten of de batterij er in houden en zie het wel vaker, maar je kan toch niet verwachten dat alles binnen zo'n korte periode droog is (ook al loopt er geen vloeistof uit) :S

Wat betreft je multiple choice antwoorden:
1>Doen
2>10x doen
3>Kan, maar in 99% van de gevallen kunnen pc shops niks met flaptops, zeker niet met dit soort problemen.

Ik zou als ik jou was dus alles ruim de tijd geven om te drogen. Daarna evt. de kleefzooi schoonmaken en proberen of hij weer boot. Het hoeft niet perse het einde van je flaptop te beteken. Suc6

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Ik zou hem zo snel mogelijk alsnog uit elkaar halen en schoon en droog maken. Hoe dan ook moet de troep die er in zit er in ieder geval uit. Dus, schroevendraaier zoeken en NU gaan schroeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Bedankt voor de reacties. En ok FOK! staan ook zeker goeie reacties hoor :*) .

Ik krijg het ding echter niet helemaal open, te kleine schroefjes. Terwijl ik toch echt al een héle kleine schroevendraaier heb. Het ene, zelfde, schroefje wilde wel net :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:26
Nu eerst gewoon 3 dagen laten droogen. Maakte zelf ook de fout door opzich na een uurtje toch even te kijken (de mens is nu eenmaal nieuwschiering...). Je moet hem nu gewoon 3 dagen laten drogen en dan weer eens rustig proberen zonder accu ed dingen die evengoed alsnog problemen kunnen veroorzaken. Mijn laptop gaf zelf nog wle lichtjes en de fan ging aan, maar ook ik had het idee dat hij dood was, de 3e dag kwam die weer tot leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:45
Of hij nou heet is of niet, goed is het niet voor je laptop!
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

accu er uit halen en laten drogen een weekje

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Zo te zien hoef ik het goed laten drogen punt niet nog eens te benadrukken ;)

Maar goed, je kunt het ding na laten kijken door een goeie reparateur, maar reken op behoorlijke kosten. Misschien is het zelfs goedkoper om dit niet te doen en de laptop maar gelijk te vervangen maar dat is koffiedik kijken. Zo te horen heb je je machine vermoord toen je gelijk na het afdrogen de stekker er weer in stak.

Maar goed, flink balen. Eerlijk gezegd een beetje mijn nachtmerrie die gelukkig nooit is uitgekomen tot nu toe *klopt af tegen houten tafel en zet m'n glas wat verder weg*. Ik zou in jouw geval de oplossing zoeken in een heel andere hoek: wa verzekering. Wees gerust creatief, maar hou het legaal :P

[ Voor 39% gewijzigd door Storm316 op 28-09-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Is het nou koffie of thee? Op Fok post je koffie, hier thee :+

Ontopic: tsja, laten drogen hoef ik niet meer te benadrukken inderdaad. Ik heb iets soortgelijks gezien (maar dan met bier), uiteindelijke schadepost bedroeg bijna €750...

We are shaping the future

• hello_moto
Alex) schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:38:
Is het nou koffie of thee? Op Fok post je koffie, hier thee :+

Ontopic: tsja, laten drogen hoef ik niet meer te benadrukken inderdaad. Ik heb iets soortgelijks gezien (maar dan met bier), uiteindelijke schadepost bedroeg bijna €750...
Ik kreeg daar een tip dat ik het het beste met gedestilleerd water kan schoonmaken. Iemand enig idee waar ik dan kan krijgen en wat dat kost?

En in KLB staat één of andere lemming, in DIG staat de mijne :P .

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:40
hello_moto schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 10:29:
[...]
Ik kreeg daar een tip dat ik het het beste met gedestilleerd water kan schoonmaken. Iemand enig idee waar ik dan kan krijgen en wat dat kost?

En in KLB staat één of andere lemming, in DIG staat de mijne :P .
Gewoon bij een automateriialen zaak.
Word daar verkocht als "accu" water.

Verder kan een drogist je er misschien ook nog wel aan helpen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• hello_moto
Zonet even uitelkaar gehaald, niet echt vocht meer te zien. Toen weer inelkaar gezet. Nu draaien de fans wel als ik hem opstart, maar verder draait er niks en krijg ik geen beeld.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 12:23
hello_moto schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:56:
Zonet even uitelkaar gehaald, niet echt vocht meer te zien. Toen weer inelkaar gezet. Nu draaien de fans wel als ik hem opstart, maar verder draait er niks en krijg ik geen beeld.
Branden de ledjes van de hardeschijf dan? Zit er ook een VGA aansluiting aan je laptop? Zoja, probeer dan eens een externe monitor erop aan te sluiten om te kijken of ie dan wel beeld geeft. Misschien is de aansluiting naar het scherm gewoon defect en werkt de rest wel gewoon.

• GENETX
Had ik ook, fan ging aan en de lichtjes. HDD verder niet. Dus nog even laten drogen :+

Je moet hem ook schoonmaken. Die thee zit ook tussen allerlei connectors.

Ik krijg wel weer inspiratie om te zien of de laptop waar mijn dochter overheen heeft gekotst nog eens aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
PCMedic schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:25:
[...]

Branden de ledjes van de hardeschijf dan? Zit er ook een VGA aansluiting aan je laptop? Zoja, probeer dan eens een externe monitor erop aan te sluiten om te kijken of ie dan wel beeld geeft. Misschien is de aansluiting naar het scherm gewoon defect en werkt de rest wel gewoon.
Eigenlijk brandt alleen het aan-knopje en een ander standaard lich
GENETX schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:30:
[...]

Had ik ook, fan ging aan en de lichtjes. HDD verder niet. Dus nog even laten drogen :+
Hoe lang heb je moeten drogen? En doet de laptop het inmiddels? Hoe heb je hem schoon gemaakt?
Anoniem: 35978 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:34:
[...]

Ja, maar hoe? Kan er gewoon van dat gedestilleerd water overheen :o ?
Anoniem: 35978 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:34:
[...]

Ik krijg wel weer inspiratie om te zien of de laptop waar mijn dochter overheen heeft gekotst nog eens aan de praat krijg.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Alleen jammer dat de meeste mensen pas naar zo'n FAQje gaan zoeken als het leed al geschied is :(

Desalniettemin hoop ik voor je dat het goedkomt, flink föhnen op de standje laag dus en deppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 12:32
Jejking schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:31:
Alleen jammer dat de meeste mensen pas naar zo'n FAQje gaan zoeken als het leed al geschied is :(

Desalniettemin hoop ik voor je dat het goedkomt, flink föhnen op de standje laag dus en deppen!
nooit föhnen met een hete föhn!!! Dat is echt 'the worst nightmare', heleboel onderdelen kunnen niet zo goed tegen warmte.. Kans dat je ze kapot maakt, gewoon met een koude föhn als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
hello_moto schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 10:29:
[...]
De Bas of Dirk ofzo.
Demi-water, paar duppies per liter geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12

master6464

Who's General Failure?

hello_moto schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:09:
[...]
Ja, maar hoe? Kan er gewoon van dat gedestilleerd water overheen :o ?
ja gedestileerd water werkt in dit geval als spoelmiddel. Gedestileerd water is gewoon water waar de mineralen uit zijn (dankzij mineralen geleid kraanwater elektriciteit) en is dus totaal ongevaarlijk voor je laptop.

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

FlorisB schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:36:
[...]

nooit föhnen met een hete föhn!!! Dat is echt 'the worst nightmare', heleboel onderdelen kunnen niet zo goed tegen warmte.. Kans dat je ze kapot maakt, gewoon met een koude föhn als je dat wilt.
Zei ik toch? Standje laag bedoelde ik mee: lauw, zoals beschreven stond in dat mooie stuk hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 08:43
Er wordt meerdere keren op dit forum gezecht dat je minimaal 3 dagen moet wachten voordat je hem aanzet. Het is ook zo, en ik spreek uit evaring ( Ma's laptop + thee + 3 dagen = ok ). Dus wat snapte je niet helemaal aan de tips? Zo vraag je echt gewoon om moeilijkheden... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zei zelfs een week .... (ervaring met cola)

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 30-09-2007 14:32 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hello_moto schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:09:
Hoe lang heb je moeten drogen? En doet de laptop het inmiddels? Hoe heb je hem schoon gemaakt?
Ik heb hem 3 dagen laten drogen. Had eerst ook wel dezelfde verschijnselen dus er is hoop. Niet meer schoongemaakt omdat er neit heel veel in is gekomenen ik al lang blij ben dat hij het doet (neemt geen risico's nu). Als ik hem wel wil schoonmaken laat ik dat wel doen. En mn laptop doet het gewoon ja :) Totalekosten waren € 0,00 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik had ook een bak thee in m'n asus gegooid en heb hem toen ook direct weer aangedaan en allemaal problemen (was een asus m6700ne). Toen maar niet weer aangedaan en alle toetsen eraf gehaald, alles daar drogen en toen een dag boven de kachel gehad. Toen deed ie het weer :) Destijds nog een jaar gebruikt, verkocht en de nieuwe eigenaar heeft er nog steeds veel plezier van.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:17
Slappe laptop, ik heb al 2x koffie over die van mij heengemieterd, gewoon daarna ook aangezet, wel ff laten drogen natuurlijk. Werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
SCIxX schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:46:
Slappe laptop, ik heb al 2x koffie over die van mij heengemieterd, gewoon daarna ook aangezet, wel ff laten drogen natuurlijk. Werkt nog steeds prima.
Acer hè :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gebeurde niet terwijl ik in de buurt was en toen ik de laptop ter beschikking kreeg was hij niet meer te redden (NEC Versa S940). Giseteren nog eens uit elkaar gehaald en de connetoren nog eens schoongemaakt maar ik denk dat mainboard defect is. Heb er in ieder geval een 60GB externe HD aan overgehouden, en de kosten zijn vergoed door de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Anoniem: 35978 schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:32:
[...]

Het gebeurde niet terwijl ik in de buurt was en toen ik de laptop ter beschikking kreeg was hij niet meer te redden (NEC Versa S940). Giseteren nog eens uit elkaar gehaald en de connetoren nog eens schoongemaakt maar ik denk dat mainboard defect is. Heb er in ieder geval een 60GB externe HD aan overgehouden, en de kosten zijn vergoed door de verzekering.
Hmm moet ook maar eens de verzekering inschakelen dan B-) . Heb je het "echte" verhaal verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hello_moto schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:27:
[...]
Hmm moet ook maar eens de verzekering inschakelen dan B-) . Heb je het "echte" verhaal verteld?
Uiteraard, de verzekeringsmiep was het met me eens dat dit een typisch voorbeeld van "van buiten komend onheil" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heme84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Ben ik blij dat die van mij tegen alle gevallen verzekerd is.. enkel diefstal wordt een lasitg geval.. braak schade moet zichtbaar zijn..

Verder heb ik me laptop ook al 2x voor de dood weg gehaald.. 2x cola gedronken.. stroom er af.. uit elkaar halen.. in destileerd water (o.a. verkrijgbaar bij kruidvat).. weekje laten drogen.. en weer draaien.. nu heb ik helaas een kabel breukje.. dus mja.. opzoek naar een nieuwe kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Ik wil nu wat onderdelen los gaan verkopen. Maar is er geen enkele andere manier om de onderdelen te testen met een (andere) laptop?
smart_spooky schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:51:
Ben ik blij dat die van mij tegen alle gevallen verzekerd is.. enkel diefstal wordt een lasitg geval.. braak schade moet zichtbaar zijn..

Verder heb ik me laptop ook al 2x voor de dood weg gehaald.. 2x cola gedronken.. stroom er af.. uit elkaar halen.. in destileerd water (o.a. verkrijgbaar bij kruidvat).. weekje laten drogen.. en weer draaien.. nu heb ik helaas een kabel breukje.. dus mja.. opzoek naar een nieuwe kabel..
Hoe heb je hem precies in het gedestilleerd water gehad? Met een doekje afvegen? Of echt '''erin'' :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50095

zat er suiker in de thee? dit reageert met pcb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

't blijft toch zonde van zo'n ding :'( Zit in dezelfde situatie met een NEC versa S940

Harddisk kun je testen met een verloopding of externe USB behuizing, voor dingen als CPU, ram, wireless zul je iemand moeten vinden die z'n laptop in de waagschaal wil stellen denk ik :P DVD drive kun je sowieso wel gokken dattie het heeft overleeft. Mijn gok is dat slechts de voeding het begeven heeft en de rest nog gewoon zal functioneren. Ben zelf eigenlijk een beetje op zoek naar een schappelijk geprijst mobo voor dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Anoniem: 50095 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:14:
zat er suiker in de thee? dit reageert met pcb...
Ja, en wat is pcb? De printplaat volgens google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:21
Ja dat is inderdaad de printplaat...

Suiker tast de verbindingen aan.

In het begin kan het zijn dat je denkt van a hij werkt weer goed maar ondertussen na een paar weken/ maanden kan het zo zjijn dat jelaptop inene onstabiel begint te worden o niet meer opstart... en dan ze je dat vaak ook wel op je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb 3 jaar terug een heel flesje bier in een CRT monitor leeggegooit (ja vraag me niet hoe ik hield het flesje op z'n kop boven de monitor waar dus al die gaten zitten). Daarna 2 weken laten drogen oid ivm hoogspanning en hij deed het daarna nog, ongelooflijk maar waar. Hoewel de TS hier eigenlijk geen fuck aan heeft toch wel het vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb ook eens gehoord dat als je bv. je telefoon / laptop in ehh..het water laat vallen, of je gooit er limonade overheen je hem het beste in brandspiritus kunt leggen (2 a 3 uur erin laten liggen) dan laten drogen. De brandspiritus verdringt het water en als je hem er na 2 a 3 uur uithaalt vervluchtigd dat vervolgens redelijk snel waardoor hij na een paar uur (of een dag als je zeker wilt zijn) weer goed werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Ik zag laatst een filmpje op youtube warbij iemand een telefoon in water domeplde waarna deze kapot was, de telefoon werd uit elkaar gehaald en de onderdelen werden in een bak met rijst gestopt.
Aangezien rijst vocht absorbeert werkte de telefoon na een dag of 2 weer gewoon.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 21:09
TheVMaster schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 03:51:
Ik heb ook eens gehoord dat als je bv. je telefoon / laptop in ehh..het water laat vallen, of je gooit er limonade overheen je hem het beste in brandspiritus kunt leggen (2 a 3 uur erin laten liggen) dan laten drogen. De brandspiritus verdringt het water en als je hem er na 2 a 3 uur uithaalt vervluchtigd dat vervolgens redelijk snel waardoor hij na een paar uur (of een dag als je zeker wilt zijn) weer goed werkt..
Jammer dat je je telefoon dan nog ontvalmbaarder wordt en je geen zwarte, maar een witte telefoon hebt omdat de lak loslaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FlorisB schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:36:
[...]

Ehm. Da's inmijn ogen een beetje bullshit. Kijk maar eens naar de gemiddelde systeem temperaturen van laptops; skyhigh. Ik zou hem zelf ook niet op de hoogste stand zetten (de föhn) maar zou het zeerzeker proberen. Heb er goede ervaringen mee in combinatie met verzopen telefoons ;)
Pagina: 1