...Je water oid over je laptop gooit
Helaas heb ik hier zelf ervaring mee, het betrof 100 ml ranja... Ik geef dus een beschrijving van de gebeurtenis aangezien mn geliefde A6T het helemaal heeft overleefd en deze TS er ook op typ. Disclaimer: Don't try this at home

.
Het eerste wat je doet is uiteraard de stekker en accu er lomp en zo snel mogelijk uit trekken. Daarna sprint je als een gek naar de dichtstbijzijnde papiervoorraad of doeken die je kan vinden. Zo snel mogelijk maak je het eerste droog en leg je je laptop op de kop hierna. Je zoekt een schroevendraaier (kruiskop, niet te groot) en schroeft de belangrijkste schroeven er uit zodat je bij je geheugen en HDD kan. Deze controleren en er uit halen. Vervolgens haal je de 2 schroeven er uit waar een "K" bij staat voor keyboard. Droog vervolgens het toetsenbord nog weer even af met het water dat er onderweg is gekomen. Haal nu met een platkop het toetsenbord eruit door de 3 klipjes weg te drukken aan de linkerkant, rechterkant en in het midden aan de bovenkant van het toetsenbord (dus boven de F toetsen). Nu klikt het toetsenbord aan de bovenkant los en kun je hem er voorzichtig uit trekken. Haal het kabeltje los en ga weer als een gek droogvegen onder het toetsenbord. Probeer ook een beetje door de gaten te komen om het mobo daar alvast wat te drogen. Hou de laptop voorlopig weer op de kop hierna.
Bij mij gebeurde alles op school en had niet veel in de buurt (gellukig doe ik een technische opleiding en was een schroevendraaien in handbereik en was de Wc het lokaal ernaast). Thuis gekomen heb ik de föhn op een lauwe stand in de gaten bij het moederbord laten blazen (Niet te heet zetten en niet al te lang, 2x 2 uurtjes gok ik). Toetsenbord helemaal losgehaald en goed schoongemaakt alvast.
Daarna was het hopen en hopen. Zelf was ik al achter een nieuwe laptop aan, maar mn laatste poging 3 dagen later was het raak. Mn laptop starte weer. Eerst had ik geen beeld, maar dat kon de bekende Vista bug wel zijn op mn A6T. Iig zo snel mogelijk externe monitor er aan en backup van mn hele HDD naar mn externe gezet. Nogmaals proberen, en jawel het scherm vertoonde ook alle tekenen van leven. Alleen mn toetsenbord plakte nog steeds. Die heb ik voor de vakantie een dag in het water gezet en weer goed schoongemaakt, de hele vakantie laten drogen en na die 4 weken was die weer helemaal de oude.
Uiteindelijk: Totale schade: € 0,00 en alles is gewoon bij het oude. Alleen al laten kijken door Asus zou me € 75,- gaan kosten, altijd eerst zelf proberen zou ik zeggen waar ik verwachtte dat mn moederbord kapot zou zijn. Snap zelf niet waarom Asus gaten onder het moederbord heeft aangezien er niks van hitte zit dat niet aan de andere kant wordt afgevoerd...
Zelf niet mn laptop in demi-water gehad omdat ik al blij zat ben dat hij weer werkt en geen risico meer wil lopen. Na 3 maanden werkt hij nog steeds perfect en geloof dat dat voorlopig ook wel zo blijft. Uiteraard mocht je dit wel willen op eigen risico doen

.
...Er problemen met je toetsenbord zijn
Haal het toetsenbord er uit! Niet heel lastig, maar je krijgt weer een mooi schoon toetsenbord

. Draai je laptop om en haal de 2 schroeven weg waar een K voor Keyboard bij staat. Draai je laptop vervolgens weer om en klap hem open. Ga nu met een platklop 3 klipjes boven het toetsenbord wegdrukken. Deze vindt je boven de F toetsen aan de linker-, rechterkant en in het midden. Het toetsenbord komt los te zitten en kun je er nu zo uit trekken. Wel voorzichtig want je zult nog het kabeltje los moeten maken door het plaatje dat hem vasthoudt weg te duwen. Haal het kabeltje er dan uit en daar is je toetsenbord.
Toetsen kun je er gewoon af "slopen" en niet bang zijn dat ze kapot gaan want ze komen gewoon los te zitten en klikken er dan van af. Nu kun je je toetsenbord schoonmaken. Mocht er een toets missen of kapotgaan kun je Asus bellen en ze zullen een nieuwe opsturen die je er op kan klikken. Vervolgens er in omgekeerde volgorde weer inzetten. Dus kabel er in en dat plaatje er onder weer aandrukken. Vastklikken en vastschroeven. Mochten er toetsen niet reageren, dan het kabeltje controleren of die er goed in zit, anders kan het zijn dat een "z" niet werkt maar een hoofdletter "Z" wel omdat er een datalijn niet zit aangesloten.