... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Overstap ervaringen komen later
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zo te lezen zou het wel eens lastig kunnen gaan worden...Zware Unit schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:10:
Heb net een iMac 27" Core i7 besteld. Gaat mijn Mac Pro vervangen. Iemand ervaring met het vervangen van de standaard harddisk door een SSD?
Wat mij lastiger lijkt is honderden euros te moeten aftikken voor een SSD. Ze moeten echt in prijs zakken en de opslag grote toenemen!MrFish schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:09:
[...]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zo te lezen zou het wel eens lastig kunnen gaan worden...
Dit is een goed topic op macrumors hierover: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=808178MrFish schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:09:
[...]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zo te lezen zou het wel eens lastig kunnen gaan worden...
Die houdt ook rekening met de sensor etc.
AppleCare geldt alleen over accessoires die je gelijkertijd met je iMac koopt, en dus niet op accessoires die je naderhand kooptBrando schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:05:
Omdat ze i5 en i7 sinds kort afgeleverd worden heb ik net een i5 met 8GB besteld. Nu maar hopen dat de mijne ook in november komt. De iMac word mijn eerste Mac (na iPhone3GS). Na veel getwijfel heb ik toch ook maar AppleCare er bijgenomen. Ik vind het erg netjes dat het ook voor de accessoires geldt. Zodra ik de iMac heb ga ik ook een Time Capsule te kopen.
Overstap ervaringen komen later
Van de AppleStore website:Nero85 schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:42:
[...]
AppleCare geldt alleen over accessoires die je gelijkertijd met je iMac koopt, en dus niet op accessoires die je naderhand koopt
Apple hardwaregarantie
Het AppleCare Protection Plan biedt wereldwijde dekking voor de reparatie van je Mac (zowel voor onderdelen als arbeidskosten) door erkende Apple technici overal ter wereld. Apple hardwaregarantie omvat:
* De Mac computer
* Meegeleverde accessoires zoals de lichtnetadapter
* Apple geheugen (RAM)
* AirPort Express-basisstation, AirPort Extreme-basisstation of Time Capsule (2)
* MacBook Air SuperDrive (uitsluitend voor Mac mini met Snow Leopard Server)
* Apple scherm dat met de Mac werd aangeschaft
(2) Moet worden aangeschaft binnen twee jaar na aankoop van de Mac.
Hier staat toch echt iets anders
Ik twijfel namelijk aan de videokaart (256mb) i.c.m de hoge resolutie van het scherm.
Ik kom van een macbookpro 13" en die voldeed al prima aan wat ik er op doe.
Zal de nieuwe instap imac beter presteren? zo ja dan bestel ik gewoon het instap model,
ik verander meestal toch elk jaar van computer. Ik kan hem via surfspot voor 1319 euro kijgen,
geven ze bij de mediamarkt ook studentenkortingen ?
Amersfoort verkocht geen Macs, Lelystad wel (geen 27" iMac 3.06GHz) en Nijmegen verkocht ook geen 27" iMac 3.06GHz. Nou verkopen ze in lang niet alle filialen Macs, want het zijn er maar 4 (waarvan ik er 2 heb gebeld). Online zijn ze ook niet te bestellen (m.u.v. de MacBook Air en Pro).
Woensdag maar even de webshop in de gaten houden.
Jazeker.haagseblowin schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:12:
geven ze bij de mediamarkt ook studentenkortingen ?
[ Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 16-11-2009 17:36 ]
En bij mediamarkt heb je geloof ik wel studentenkorting, maar niet zo hoog als bij surfspot. Ik heb vandaag de i5 gewoon via surfspot besteld incl de 70 korting op een printer.
En wat betreft het instapmodel, die is prima, maar ik denk dat voor de relatief lage meerprijs een quad core zeker het overwegen waard is (zeker icm de gpu upgrade). Ook al maak je er op het moment geen gebruik van net als ik
Ik dacht van niet, hoor!StephaN900 schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:41:
Dynabyte is toch van dezelfde eigenaar als dixons? Ik laat mij niet twee keer voor de gek houden.
Oke, dan heb ik het dus mis.Zware Unit schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:59:
Beide zijn onderdeel van Dexcom Holdings N.V.
Dynabyte
Dixons
dankje, weer wat geleerdBrando schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:08:
[...]
Van de AppleStore website:
Apple hardwaregarantie
Het AppleCare Protection Plan biedt wereldwijde dekking voor de reparatie van je Mac (zowel voor onderdelen als arbeidskosten) door erkende Apple technici overal ter wereld. Apple hardwaregarantie omvat:
* De Mac computer
* Meegeleverde accessoires zoals de lichtnetadapter
* Apple geheugen (RAM)
* AirPort Express-basisstation, AirPort Extreme-basisstation of Time Capsule (2)
* MacBook Air SuperDrive (uitsluitend voor Mac mini met Snow Leopard Server)
* Apple scherm dat met de Mac werd aangeschaft
(2) Moet worden aangeschaft binnen twee jaar na aankoop van de Mac.
Hier staat toch echt iets anders
Lijkt een goeie aanbieding.....
[ Voor 23% gewijzigd door Zware Unit op 16-11-2009 19:44 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Heb even een vraagje. Kan je nadat je bij een bestand dat op een netwerkdrive staat heb aangegeven dat hij altijd met een bepaald programma geopend moet worden dit ook nog veranderen. Wou namelijk eerst mkv's openen met Quicktime en Perian, maar dit werkte niet. Nu gebruik ik de VLC player, maar hij blijft ze maar openen met Quicktime. Ook als ik zeg open with VLC en always open with aanvink. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Alvast bedankt.
Rechtermuisknop op het bestand -> Toon info -> bij Open met: kies programma, en dan op Wijzig alles klikken.tommy6 schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:07:
Vandaag mijn iMac 27" i7 in ontvangst mogen nemen, zeer blij mee.
Heb even een vraagje. Kan je nadat je bij een bestand dat op een netwerkdrive staat heb aangegeven dat hij altijd met een bepaald programma geopend moet worden dit ook nog veranderen. Wou namelijk eerst mkv's openen met Quicktime en Perian, maar dit werkte niet. Nu gebruik ik de VLC player, maar hij blijft ze maar openen met Quicktime. Ook als ik zeg open with VLC en always open with aanvink. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Alvast bedankt.
[ Voor 77% gewijzigd door edgarf28 op 16-11-2009 20:11 ]
LCD is eigenlijk een belediging voor dit prachtige LED-schermhoytt schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:50:
. Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten om het LCD scherm op fouten te controleren?
Dat gaat dus helaas niet. Change all staat in het lichtgrijs en als ik in het balkje daarboven VLC aanklik dan zegt hij dat ik dat niet mag.edgarf28 schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:10:
[...]
Rechtermuisknop op het bestand -> Toon info -> bij Open met: kies programma, en dan op Wijzig alles klikken.
Anoniem: 78415
Heb je dan wel read&write access? Dat kun je onderaan het "get-info" dialoog zien.tommy6 schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:23:
[...]
Dat gaat dus helaas niet. Change all staat in het lichtgrijs en als ik in het balkje daarboven VLC aanklik dan zegt hij dat ik dat niet mag.
Zo niet dan kun je dat aanpassen door op het slotje rechtsonderin te klikken (en paswoord invoeren etc).
Daar zal het waarschijnlijk aan liggen. Heb alleen read access. Wel vreemd dat ie dan in eerst instantie wel toeliet dat ik zei dat het met Quicktime geopend moest worden. Maar goed, toen waren de mkv files nog nergens aan gelinked op de iMac.Anoniem: 78415 schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:29:
[...]
Heb je dan wel read&write access? Dat kun je onderaan het "get-info" dialoog zien.
Zo niet dan kun je dat aanpassen door op het slotje rechtsonderin te klikken (en paswoord invoeren etc).
LED backlight of niet, het blijft gewoon een LCD scherm hoor.ThinkAboutIt schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:17:
LCD is eigenlijk een belediging voor dit prachtige LED-scherm
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat drive icoontje / dmg bestand kun je zien als een soort zip waar je applicatie in zit. Na het installeren (wat dus alleen verslepen van de applicatie is), kun je dat bestand weggooien.
Edit: Overigens, bij bijvoorbeeld iCentre worden er elke zaterdag cursussen gegeven over Mac OS X en overstappers. Heb er laatst even gekeken en er worden best veel nuttige tips verteld voor nieuwe gebruikers!
[ Voor 19% gewijzigd door Mikey NL op 16-11-2009 21:55 ]
Okee, bedankt voor de snelle reactie. Zal inderdaad eens bij zo'n cursus gaan kijken.Mikey NL schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:54:
Je opent die drive icoontjes en vervolgens krijg je het icoontje van de app zelf te zien, die sleep je naar een map op je harde schijf (bij voorkeur de applicatiemap). Vervolgens kun je het drive icoontje naar de prullenbak slepen en het dmg bestand weggooien.
Dat drive icoontje / dmg bestand kun je zien als een soort zip waar je applicatie in zit. Na het installeren (wat dus alleen verslepen van de applicatie is), kun je dat bestand weggooien.
Edit: Overigens, bij bijvoorbeeld iCentre worden er elke zaterdag cursussen gegeven over Mac OS X en overstappers. Heb er laatst even gekeken en er worden best veel nuttige tips verteld voor nieuwe gebruikers!
http://www.apple.com/nl/support/mac101/tour/
Zoals gezegd, programma's zitten net even anders in elkaar bij de mac dan je gewend bent van Windows. Je download vaak een dmg, wat praktisch een virtuele hardeschijf is. Installeren van die programma's is vaak een kwestie van slepen naar je programma's map. Suits als Office of Adobe CS hebben wel een installatie-procedure zoals je gewend bent van Windows.
Of kijk even hiernaar:tommy6 schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:18:
[...]
Okee, bedankt voor de snelle reactie. Zal inderdaad eens bij zo'n cursus gaan kijken.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Alleen draadloos toetsenbord vind ik te klein dus die ga ik maar met mijn htpc gebruiken en voor mijn iMac toch maar een bedraad toetsenbord.
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Over een het draadloze toetsenbord gesproken. Bij mij gaan Duracell Plus batterijen slechts 2 weken mee. Bij Amac zeggen ze dat het reëel is, omdat ik hem nooit uitzet. Op de site vermelden zij iets heel anders;[FrEEzEr] schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:05:
Heb vandaag mijn i7 binnen. Wat een scherm!
Alleen draadloos toetsenbord vind ik te klein dus die ga ik maar met mijn htpc gebruiken en voor mijn iMac toch maar een bedraad toetsenbord.
'Het ingebouwde intelligente energiebeheersysteem schakelt automatisch over naar een laag stroomverbruikniveau zodra je je toetsenbord niet gebruikt, om direct weer over te schakelen naar het normale niveau zodra je begint te typen.'
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die hun draadloze toetsenbord helemaal uitzetten?
Daarom heb ik me toch maar de non-draadloze versie gekozen (met numeriek gedeelte).syltheboy schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:17:
[...]
Over een het draadloze toetsenbord gesproken. Bij mij gaan Duracell Plus batterijen slechts 2 weken mee. Bij Amac zeggen ze dat het reëel is, omdat ik hem nooit uitzet. Op de site vermelden zij iets heel anders;
'Het ingebouwde intelligente energiebeheersysteem schakelt automatisch over naar een laag stroomverbruikniveau zodra je je toetsenbord niet gebruikt, om direct weer over te schakelen naar het normale niveau zodra je begint te typen.'
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die hun draadloze toetsenbord helemaal uitzetten?
2 weken mwha.. toch best lang vind ik dan... ma heb liever niet het probleem kwa draadloze verbinding die kan weg vallen of batterijen... geef mij maar kabel
lijkt me ook iritant steeds je tobo aan en uit te moeten zetten

al eens andere batterijen gebruikt? merkloos/alkalines? merk zelf vaak dat die merkloze(/alkalines) langer mee gaan...
Ik heb bijna alle soorten batterijen geprobeerd en door Amac werd zelf Duracell geadviseerd. IKEA heb ik ook al geprobeerd, maar die gingen ook niet lang mee.Taurnil schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:31:
[...]
Daarom heb ik me toch maar de non-draadloze versie gekozen (met numeriek gedeelte).
2 weken mwha.. toch best lang vind ik dan... ma heb liever niet het probleem kwa draadloze verbinding die kan weg vallen of batterijen... geef mij maar kabel
lijkt me ook iritant steeds je tobo aan en uit te moeten zetten
al eens andere batterijen gebruikt? merkloos/alkalines? merk zelf vaak dat die merkloze(/alkalines) langer mee gaan...
Anoniem: 26121
Ik ken verschillende mensen bij wie de batterijen van het Apple keyboard maar een paar weken meegaan. Kennelijk is het een eigenschap, dus ik zou er maar mee leren leven of een ander keyboard kopen. Overigens heb ik ooit een Logitech draadloos bluetooth keyboard gehad en daarvan waren de batterijen binnen twee weken leeg. De batterijen in een 'gewoon' draadloos toetsenbord (dus geen bluetooth) deden het wel vele maanden. Misschien dat bluetooth meer stroom verbruikt.syltheboy schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:36:
[...]
Ik heb bijna alle soorten batterijen geprobeerd en door Amac werd zelf Duracell geadviseerd. IKEA heb ik ook al geprobeerd, maar die gingen ook niet lang mee.Trouwens, een draadloze Logitech toetsenbord doet langer dan een jaar met 2 batterijen.
Anoniem: 44189
krijg je de draadloze toetsenbord standaard bij de nieuwe iMac?Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:50:
[...]
Ik ken verschillende mensen bij wie de batterijen van het Apple keyboard maar een paar weken meegaan. Kennelijk is het een eigenschap, dus ik zou er maar mee leren leven of een ander keyboard kopen. Overigens heb ik ooit een Logitech draadloos bluetooth keyboard gehad en daarvan waren de batterijen binnen twee weken leeg. De batterijen in een 'gewoon' draadloos toetsenbord (dus geen bluetooth) deden het wel vele maanden. Misschien dat bluetooth meer stroom verbruikt.
Hier trouwens al 1,5 jaar en 3.3miljoen toetsaanslagen verder op logitech tb (4 duracell penlites) (muis is wel schnell leeg)
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Anoniem: 264313
Yep, met de Magische muis :-)Altaphista schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:01:
[...]
krijg je de draadloze toetsenbord standaard bij de nieuwe iMac?
Heb je een linkje?syltheboy schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:29:
Op de site van Apple geven ze zelf 6 tot 9 maanden aan, dus dan is 2 weken wel erg kort.
Oh, de informatie hebben ze aangepast omdat er een andere versie toetsenbord is gekomen met 2 batterijen.
Moet ik daarvoor met apple bellen of zie ik hem over het hoofd?
Nee maar een US toetsenbord is dan ook niet los in de store te koop. Wel als je er een Mac bij koopt.[FrEEzEr] schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:01:
Ja maar daar staat toch geen toetsenbord bij met de US layout?
Mijn vorige scherm was een Dell Widescreen (zelfde panel als de Apple ACD) 20". Daarmee had je soms toch wel wat last van ondermeer bleeding. Als dat bij de LED backlight schermen geen probleem meer is zou dat heel mooi zijn.ThinkAboutIt schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:17:
[...]
LCD is eigenlijk een belediging voor dit prachtige LED-scherm
Voornamelijk de TimeMachine feature in het OS is voor haar een belangrijke; ze studeert volgend jaar af en de simpele manier van back-ups maken vind ik - als haar persoonlijke systeembeheerder - erg fijn. Extern diskje er aan via USB en klaar is kees. Verder zijn de applicaties zoals iPhoto en iMovie natuurlijk super. We hebben nog tientallen tapejes met vakantiebeelden in de kast liggen, die kunnen eindelijk eens bewerkt gaan worden
Op zich zou het dus niet zoveel uit moeten maken welk (huidig) model we gaan aanschaffen, maar in het licht van de toekomst ben ik wel voorstander van de 1TB disk en het grote 27" scherm. Wat ik me wel serieus afvraag is of de Radeon 4850 nu echt veel voordeel biedt ten opzichte van de 4670. Voor games hebben we een PS3, dus daar zal hij niet voor gebruikt worden. Heb ik verder nog iets aan die krachtigere kaart?
Verder denk ik dat ik maar een bedraad toetsenbord bij de machine moet hebben; ieder 2 weken de batterijen vevangen is me gewoon net wat te vaak. Eens in 't half jaar is de max. Heb je een mac in huis omdat 't 'makkelijker' moet, kun je gaan klooien met batterijen.
De meest concrete vraag die ik, na dit hele topic te hebben doorgelezen, nog heb is welke externe hdd ik zou moeten aanschaffen voor TimeMachine, die automatisch ook mee 'uitgaat' als ik de iMac uit zet middels 'sleep'. Heeft iemand goede of juist specifiek slechte ervaringen met bepaalde merken/types?
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Geen games? antwoord is nee.garp schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:36:
Wat ik me wel serieus afvraag is of de Radeon 4850 nu echt veel voordeel biedt ten opzichte van de 4670. Voor games hebben we een PS3, dus daar zal hij niet voor gebruikt worden. Heb ik verder nog iets aan die krachtigere kaart?
Ik zou gebruik maken van een externe case/schijf die een firewire 800 ondersteund, bijv van Western Digital of Seagate, die gaan ook uit/aan met je Mac.De meest concrete vraag die ik, na dit hele topic te hebben doorgelezen, nog heb is welke externe hdd ik zou moeten aanschaffen voor TimeMachine, die automatisch ook mee 'uitgaat' als ik de iMac uit zet middels 'sleep'. Heeft iemand goede of juist specifiek slechte ervaringen met bepaalde merken/types?
Nog even wat: volgens mijn vrouw is het scherm van de 27" eigenlijk veel te groot en redt ze zich ook 'best' met de 21,5. Hoe is jullie ervaring hiermee? Volgens mij went het enorm snel, zo'n groot scherm en is de meerprijs relatief klein.
Niet helemaal waar. * teun-v mompelt iets over Open CL
Het wordt nu waarschijnlijk nog amper gebruikt maar ik denk dat dat in de loop van volgend jaar wel ander zal zijn. En dan heeft de sneller GPU zeker wel voordelen zonder dat je aan het gamen gaat. Blijft de vraag heb je dat er voor over hebt.
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |
Stel je daar niet teveel van voor. Misschien bij audio/foto/videoverwerking, maar het gros van de developers zal geen moeite nemen om OpenCL te gebruiken voor triviale zaken. In dat geval geldt gewoon: snel is snel genoeg.teun-v schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:22:
Niet helemaal waar. * teun-v mompelt iets over Open CL
Het wordt nu waarschijnlijk nog amper gebruikt maar ik denk dat dat in de loop van volgend jaar wel ander zal zijn.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
de standaard videokaart goed genoeg is. Iedereen doet alsof ze hun Imac voor
5 jaar kopen maar de meesten kopen over 2 a 3 jaar toch weer een nieuwe
omdat er dan weer een nieuw model uit is met blu ray etc.
Ik heb zelf een MBP met een 512mb 8600GT gehad en erna een MBP met
een 256mb 9400M, niet dat ik als simpele gebruiker het verschil merkte. Ik
vond het alleen maar fijn dat de 9400M minder warm werd en de batterij langer
mee ging. Je kan telkes wel weer 100 euro meer uitgeven voor een betere kaart,
quadcore etc. maar als je dat niet gebruikt is het toch gewoon zonde. Mensen
worden alleen maar bang gemaakt met de benchmarks.
Voor veel mensen is dit wel een berg geld. En natuurlijk zijn er mensen die
de Quad benutten maar het gaat mij er om dat het meerendeel van de mensen
genoeg heeft aan de instap want die doen niet aan gamen en videobewerken.
En het lijkt me sterk dat bijvoorbeeld itunes over 2 jaar niet meer gebruikt kan worden
omdat een 3.06ghz C2D met een 256mb GPU te sloom is. Ik ben van mening dat
veel mensen die 270 euro beter kunnen besteden omdat ze alleen maar de quad kopen
omdat dat beter zou zijn voor over een jaar want dan werken bepaalde programma's die
het gros van de mensen niet gebruiken sneller. En ik bedoel een 1300 euro (surfspot) voor een
27" LED scherm met dergelijke specificaties en afwerking is sowieso geen miskoop.
[ Voor 8% gewijzigd door Reticulum op 18-11-2009 15:08 ]
Zeg niet dat de upgrade van een c2d naar een Qc een no brainer is, maar alleen dat ik niet begrijp waarom iemand de gpu in de c2d zou upgraden.
Als je een externe drive van 2.5" van bijv Seagate,WD koopt heb je geen externe voeding nodig, voeding gaat via je FW800.garp schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:17:
Ah ja, firewire, tuurlijk. Dat is iets dat ik niet eens overwogen had, ik zat vast in het USB-stramien stom genoeg. Gaat de voeding van de disk dan ook via de firewire-bus, is die afdoende? Of heb ik nog steeds een externe voeding nodig?
Nog even wat: volgens mijn vrouw is het scherm van de 27" eigenlijk veel te groot en redt ze zich ook 'best' met de 21,5. Hoe is jullie ervaring hiermee? Volgens mij went het enorm snel, zo'n groot scherm en is de meerprijs relatief klein.
De 3.5" varianten hebben wel een externe voeding nodig.
Scherm went wel snel maar het blijft een persoonlijke keuze, niet iedereen vindt het mooi om een grote glasplaat in het zicht te hebben.
De helft van de meerprijs krijg je terug als je hem over 3 jaar verkoopthaagseblowin schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:07:
Het verschil tussen de instap 'C2D' en de instap 'Quad' is 270 euro (surfspot).
Voor veel mensen is dit wel een berg geld....
....
Oke, ik geef toe dat dat niet gebaseerd is op ook maar een feit, maar zo heb ik hem aan mijzelf verkocht. Iemand van Apple verteld mij in één verhaal dat een C2D snel genoeg is en dat OSX en diverse Apple applicaties zijn gemaakt om te werken met een Quad, dus...
Ik ben zelf even langs geweest bij de Apple-store, die 27" is fckng huge... en aangezien ik m beneden in mijn woonkamer wil hebben voor gewone dingen doe ik gewoon lekker de 21,5". Jammer dat er geen tussenmaat is, de 24" was precies goed zonder asociaal te lijkengarp schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:17:
[ Voor 3% gewijzigd door Altaphista op 18-11-2009 22:09 ]
Ik gebruik 'm elke dag vanaf 18.00 tot na 23.00 uur en in het weekend heel wat uurtjes extra.
Ik weet natuurlijk niet hoe intensief jullie je keyboard gebruiken maar twee weken is wel erg kort
Voor een externe disk idd lekker een FireWire 800 disk aanschaffen van 2,5". Zelf heb ik de Lacie little big disk en deze is erg snel en werkt fantastisch samen met een Apple. Nadeel van externe disken is vaak de losse power adapter. Hier heb je bij een 2,5" FireWire disk geen last van. Veel 2,5" USB disken zijn trouwens ook USB powered.
[ Voor 15% gewijzigd door Zware Unit op 18-11-2009 22:13 ]
Heb vandaag mijn i7 besteld en leverancier geeft begin december aan maar ik hoop hem natuurlijk sneller te krijgen.
Levertijd Apple producten - Deel 7Flavio schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:19:
Een vraagje voor de gelukkige 27" i7 bezitters, hoe lang was ongeveer de tijd tussen bestellen en levering?
Heb vandaag mijn i7 besteld en leverancier geeft begin december aan maar ik hoop hem natuurlijk sneller te krijgen.
Ik gebruik die van gemiddeld zo'n 3 uur per dag, dus dan is een batterijduur van 2 weken wel erg kort.ThinkAboutIt schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:08:
Nog even over de batterijen in het keyboard, ik heb mijn iMac vanaf 2 november in huis, ik heb 'm bij het installeren aangezet (wist niet eens dat hij uitgezet moest worden) en ik heb nu nog 83% batterij. (de originele meegeleverde batterijen)
Ik gebruik 'm elke dag vanaf 18.00 tot na 23.00 uur en in het weekend heel wat uurtjes extra.
Ik weet natuurlijk niet hoe intensief jullie je keyboard gebruiken maar twee weken is wel erg kort
Edit: toen ik dit bericht plaatste stond de levertijd nog op "direct leverbaar" maar nu is dit al naar 2 weken verschoven. Maar het lijkt me dat je wel gewoon voor het kortingsbedrag kan bestellen, alleen moet je dus wat langer wachten
[ Voor 40% gewijzigd door Sealnova op 19-11-2009 10:20 ]
Leuke aanbieding, maar de korting is niet zo riant als het lijkt btw, de oude prijs waarover korting wordt gegeven ligt aardig wat hoger tov. apple.com/nl plus je betaalt verzendkosten van €24,95 omdat het een pc is, en je kan geen andere geheugen/processor oid er bij kiezenSealnova schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:17:
Bij Wehkamp.nl hebben ze nu een 10% korting op alles actie, dus ook op Apple producten. Nieuwe iMac al vanaf €989! Zie: http://www.wehkamp.nl/com...omputer/imac/C09_I04_IMA/
Edit: toen ik dit bericht plaatste stond de levertijd nog op "direct leverbaar" maar nu is dit al naar 2 weken verschoven. Maar het lijkt me dat je wel gewoon voor het kortingsbedrag kan bestellen, alleen moet je dus wat langer wachten
[AppleCare] Op eBay kopen?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Anoniem: 176550
Kon het antwoord niet zo snel vinden op het forum.
Er vanuitgaande dat je Gmail bedoelt, klik je in Gmail op contacts en vervolgens op export. Daar kies je vCard format. Deze file importeer je in je Adresboek via de optie Archief, Importeer.Anoniem: 176550 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:06:
Zojuist mijn nieuwe iMac uitgepakt en nu vroeg ik me af hoe je je google contacts kan toevoegen aan je adresboek op je iMac.
Bovenstaande is een mogelijkheid (via vcards), maar er is een mooiere mogelijkheid, start Adresboek en ga naar de voorkeuren (linksboven onder "Adresboek"). In het eerste tabblad, onderaan staat een mogelijkheid om te synchroniseren met google (en yahoo, mobileme en exchange).Anoniem: 176550 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:06:
Zojuist mijn nieuwe iMac uitgepakt en nu vroeg ik me af hoe je je google contacts kan toevoegen aan je adresboek op je iMac.
Kloterige hieraan is dat gmail elk email adres dat het tegenkomt in je adresboek zet. Dit wordt dan weer in je adresboek op je mac gezet zodat je ook de verzenders van reclame in je adresboek krijgt.Mikey NL schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:01:
[...]
Bovenstaande is een mogelijkheid (via vcards), maar er is een mooiere mogelijkheid, start Adresboek en ga naar de voorkeuren (linksboven onder "Adresboek"). In het eerste tabblad, onderaan staat een mogelijkheid om te synchroniseren met google (en yahoo, mobileme en exchange).
PSN: Sluuz
Anoniem: 176550
Maar mijn adresboek van mijn iPhone wordt ook gesynct met mijn gmail en daar staan gewoon netjes mijn contacten in.Sluuz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:06:
[...]
Kloterige hieraan is dat gmail elk email adres dat het tegenkomt in je adresboek zet. Dit wordt dan weer in je adresboek op je mac gezet zodat je ook de verzenders van reclame in je adresboek krijgt.
Wat is trouwens het exchange server adres van gmail?
Volgens mij had ik daar geen last van toen ik gmail gebruikte? Gebruik nu MobileMe dus kan het even niet checken. Overigens kun je gmail volgens mij ook via exchange doen (zoals op een iphone), misschien dat het dan beter is?Sluuz schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:06:
[...]
Kloterige hieraan is dat gmail elk email adres dat het tegenkomt in je adresboek zet. Dit wordt dan weer in je adresboek op je mac gezet zodat je ook de verzenders van reclame in je adresboek krijgt.
Ik heb nog geen mail gehad, hoor.StephaN900 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:59:
Ik kreeg vandaag, weliswaar wat laat, een email van dixons dat ik alsnog mijn imac order door mocht geven en dat ik dan 12,5% korting krijg. Wel netjes uiteindelijk, maar goed ik heb hem al besteld bij apple, maar wellicht dat andere mensen wel het geduld hadden om het antwoord van dixons af te wachten?
Anoniem: 264553
Ik dacht dat 10.6.2 dit heeft gefixt. Probeer eens te updaten.tommy6 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:41:
Mij is opgevallen dat de brightness van mijn iMac bij een reboot iedere keer naar de standaard instelling terug springt. Heb op inet gelezen dat dit een bekent fenomeen is, maar heb er nog geen "oplossing" voor gevonden. Hier iemand die er iets op weet?
Ik heb 10.6.2. Is een gloednieuwe i7.Anoniem: 264553 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 01:45:
[...]
Ik dacht dat 10.6.2 dit heeft gefixt. Probeer eens te updaten.
[ Voor 5% gewijzigd door tommy6 op 20-11-2009 08:11 ]
Die conclusie trek ik toch ook niet. Draai 10.6.2 op een i7.osc4r schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:19:
[...]
Gloednieuwe i7 betekent niet automatisch dat je 10.6.2 hebt. Toch eens controleren.
10.6.2 is je software die draait op je Apple en geen serienummer of iets dergelijks.
Toen jouw Imac i7 geshipped is was de nieuwe versie nog niet uit dus je zult even een updateje moeten draaien (denk maar aan bijvoorbeeld windows update:) )
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Ja, ik weet dat 10.6.2. het versienummer is van de software. Wat valt er nou zo moeilijk te begrijpen? Ja, ik draai 10.6.2. na een software update op mijn i7.siemenz schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:39:
tommy.
10.6.2 is je software die draait op je Apple en geen serienummer of iets dergelijks.
Toen jouw Imac i7 geshipped is was de nieuwe versie nog niet uit dus je zult even een updateje moeten draaien (denk maar aan bijvoorbeeld windows update:) )
[ Voor 15% gewijzigd door tommy6 op 20-11-2009 11:03 ]
Misschien iemand die zoiets al eens besteld heeft?
[ Voor 9% gewijzigd door orange.x op 20-11-2009 12:14 ]
Ik had dezelfde vraag en heb die aan de klantenservice gesteld.orange.x schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:11:
Weet iemand hoe streng de controle is bij het bestellen in de On Campus bij Apple? Ik heb een linkje naar een apple store On Campus van de HU, maar vraag me af in hoeverre hier op gecontroleerd wordt. Heb er wel gezeten maar studeer nu niet meer
Misschien iemand die zoiets al eens besteld heeft?
In feite komt het erop neer dat ze ernaar kunnen vragen, maar dat doen ze niet altijd blijkbaar.
Als ze ernaar vragen moet je een inschrijfbewijs hebben van je school
En heb je ook gevraagd wat de consequentie zou zijn als je het niet kan aangeven?Maaikees schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:18:
[...]
Ik had dezelfde vraag en heb die aan de klantenservice gesteld.
In feite komt het erop neer dat ze ernaar kunnen vragen, maar dat doen ze niet altijd blijkbaar.
Als ze ernaar vragen moet je een inschrijfbewijs hebben van je school
Anoniem: 256512
Ik lees op http://forums.macrumors.com/forumdisplay.php?f=91 het macrumors forum
dat er echt tig gevallen zijn van mensen die problemen ondervinden met hun nieuwe IMac!
Het gaat hier vooral om problemen zoals: Lawaairige fans en HDD, screen flickering, soort noise bij brightness van screen en nog wat andere dingen.
Bij het lezen van deze prob's vraag ik me af of er hier in Nederland ook al mensen zijn die deze zijn tegen gekomen en wellicht al hun machine omgeruild hebben voor een ander.
Ik vind het echt doodzonde dit te lezen omdat het me aan het twijvelen zet om nog wel een IMac te halen.
Voor zo'n smak geld verwacht je toch op z'n minst iets van kwaliteit...
Er zullen zeker iMac's met problemen zijn. Toch vraag ik me af of deze berichten een goed beeld geven. Er worden heel veel iMac's verkocht. Als iemand een problematische iMac heeft, wordt dat gepost op een forum. Iemand die geen problemen heeft, zal dit ook niet posten. De vraag is dan ook hoe de verhoudingen liggen; hoeveel iMac's zijn er wel goed en hoeveel niet. Ik ken deze cijfers niet, en ik baseer dit dus niet op feitelijke informatie, maar kan me voorstellen dat het percentage defecte iMac's erg laag is. Apple heeft zelf namelijk niets aan defecte apparatuur, dat kost alleen maar geld.Anoniem: 256512 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:42:
Zijn er mensen hier die al problemen hebben of zijn tegengekomen op hun nieuwe Imac?
Ik lees op http://forums.macrumors.com/forumdisplay.php?f=91 het macrumors forum
dat er echt tig gevallen zijn van mensen die problemen ondervinden met hun nieuwe IMac!
Het gaat hier vooral om problemen zoals: Lawaairige fans en HDD, screen flickering, soort noise bij brightness van screen en nog wat andere dingen.
Bij het lezen van deze prob's vraag ik me af of er hier in Nederland ook al mensen zijn die deze zijn tegen gekomen en wellicht al hun machine omgeruild hebben voor een ander.
Ik vind het echt doodzonde dit te lezen omdat het me aan het twijvelen zet om nog wel een IMac te halen.
Ja ook hier in Nederland deze problemen. Van de door ons 3 bestelde iMac 27" hadden er 2 problemen waaronder schermuitval, geel scherm, en de standaard problemen bij de nieuwe iMac's als traagheid bij opstarten, flash, traag na een tijd, niet uit slaapstand komen, extreem instabiel, etc etc etc. Een deel van de problemen werden deels opgelost door 10.6.2 (geel scherm en uitvallen, ruis, strepen etc niet natuurlijk) en zijn teruggestuurd en worden vervangen door nieuwe exemplaren. Helaas zijn deze niet leverbaar en duurt het nog even voordat ze weer binnen zijn.Anoniem: 256512 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:42:
Zijn er mensen hier die al problemen hebben of zijn tegengekomen op hun nieuwe Imac?
*oftwel die me hier hun eerste "ervaring" met hun nieuwe imac kan vertellen?
Ik heb jaren lang Windows gebruikt. Sinds kort alle PC's in huis vervangen door Macs. 1 van mijn bakken bestond uit een Core i7 940, 3 SSDs, en is vervangen door de 27" iMac (dualcore). En ik moet zeggen, het werkt vele malen fijner en sneller.Taurnil schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:02:
iemand die ook van windows afkomt en nu naar Mac switched (net als mij, me eerst mac ooit deze week besteld yay!), die me toevallig kan vertellen hoe het is kwa snelheid en prestatie met een iMac i5 tegenover hun windows bak? (khad een quadcore 9450 met 6gb ram) iemand die me iets wijzer kan make?
*oftwel die me hier hun eerste "ervaring" met hun nieuwe imac kan vertellen?* (nadat ze windows o zo gewend zijn
)
Naar mijn mening kan je nog zo'n zware bak hebben, maar met Windows draait het gewoon niet optimaal.
Dit topic is gesloten.