Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR1908MAX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06 12:18
@Tusk Prachtige lucht en het lightpainten is goed gelukt! Wat inderdaad aangegeven werd, een andere ondergrond had misschien 'beter'/'fijner' geweest.
@MRIdev Leuke tegenstelling oud vs nieuw, maar ik vind de hoek een beetje raar van de camera tov het schuurtje, waardoor het heel scheef lijkt. Zwart/wit vind ik er ook wel goed bij passen gezien het toch wat oudere auto's zijn.

Afgelopen vrijdag de Hyundai i40 van mijn vader meegenomen naar de Maasvlakte voor een kleine "shoot". De eerste keer dat ik zoiets probeerde en naar mijn mening wel aardig gelukt :)

Feedback is welkom!

1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UquxsNpnK-p5F4oas76hq4LqPsw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VDqshH5014vC94nPjzRpl5EJ.jpg?f=user_large

2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9W7qhGXAblgwgJh7F1HVXDEx-BM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yA2lIsMwBW2oAAXPoMlBDSws.jpg?f=user_large

3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqquSQCfohvYCzzjEly1au4j1Cg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b2eqUMD8q3LpWMPOoB7Pi78V.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:12
Even wat leven in dit topic blazen :)

@FR1908MAX Eerlijk gezegd vind ik deze foto's de minste uit de serie van de Hyundai. Ik heb even op je Flickr gekeken en vond juist de details shots van o.a. het 'blue' logo vele malen sterker en mooier :)

Wat ik denk dat er beter kan bij de getoonde foto's is dat bij foto 1 een lager standpunt (iets door de knieen zakken) al een heel ander beeld had gegeven. Foto 2 is qua hoek goed, maar de achtergrond leidt heel erg af.

---------------------------

Eigen input dan maar:

Mijn eigen Tesla Model 3 maar eens op de foto gezet. Had dit pand een keer tijdens een rondrit gespot en wilde er een keer een foto voor maken met m'n auto. Vond het wel een mooie combi met de Tesla.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tThMhgrNfV-PtvWaNt_MG5HIG4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0LWU6bEUDN1PQP9LGsBhDgBk.jpg?f=user_large

Deze foto gemaakt tijdens een autoshow voor Duitse auto's (pre-corona tijd... nooit de tijd genomen om deze foto te bewerken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJcplPEwhzU2V3I90fOh0s1Kzyw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h0KcTMQKF51c4LiTxDjJIlBE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
hmmmm. beetje stil hier. Nog maar een poging.

Heeeeeeel lang geleden (2017 ofzo) deze fotoshoot gedaan, maar de edit die ik destijds had gedaan was ik op uitgekeken en heb dus een re-edit gedaan.

Deze Honda S2000 is een echt racemonster, dus geen glimmende poetsmachine. Kwam deze auto tegen tijdens een avondmeeting en we besloten snel een paar foto's te maken in een nabije parkeergarage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AAFjaah_FvlbmU-2wWdr73wGCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VIexcRZA7JhHwom2vQUaCPmO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gj-T8Hz5UdvmEXHX0MTEJYSVTQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QhiJ26MTtWAX8YaQTuI2Vb6x.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-06 12:39
De S2000 is mooi, maar valt allemaal wel wat weg als ik eerlijk ben. Misschien zit er niet 'meer in' kwa belichting en opname.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zn6kv-5AL6lj2EsHrmBTWSdTBwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYtm4SIXc01qvWmrZGCVUVdm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:11

Moofnor

King of my castle

Ik zag hem in het race-rig topic staan, en was al benieuwd of je hier ook zou posten :)

Mooie foto, lekker dreigend luchtje en auto's springen er uit.
Qua compositie interessant. Ik denk dat je dit bewust zo gekozen hebt dat het logo evenwicht brengt, en dat werkt prima. Maar ben toch benieuwd naar een krappere uitsnede met de auto's evenredig verdeeld.

Smaken verschillen altijd over logo's, maar ik zou persoonlijk "photography" weg laten. Rembrandt had ook geen "paintings" onder zijn handtekening staan :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Moofnor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:08:
Ik zag hem in het race-rig topic staan, en was al benieuwd of je hier ook zou posten :)

Mooie foto, lekker dreigend luchtje en auto's springen er uit.
Qua compositie interessant. Ik denk dat je dit bewust zo gekozen hebt dat het logo evenwicht brengt, en dat werkt prima. Maar ben toch benieuwd naar een krappere uitsnede met de auto's evenredig verdeeld.

Smaken verschillen altijd over logo's, maar ik zou persoonlijk "photography" weg laten. Rembrandt had ook geen "paintings" onder zijn handtekening staan :+
Dank, ik heb een hele trits aan foto's (die ik niet allemaal kan delen), waar ook meer centraal en beeldvullende de auto's op staan. De ruimte had ik nu ook gelaten om de kersbstones uit te laten komen. Wat kleur brengen in de grauwe dag. En geeft ook de setting weer, namelijk een circuit en meer precies het TT circuit van Assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RobbieHifi schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:31:
De S2000 is mooi, maar valt allemaal wel wat weg als ik eerlijk ben. Misschien zit er niet 'meer in' kwa belichting en opname.

[Afbeelding]
Eindelijk een foto waar ik van kan genieten! d:)b

Maar...

Ik heb het idee dat hier een heel interessant verhaal achter zit dus vertel eens wat over die dag! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
nero355 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:51:
[...]

Eindelijk een foto waar ik van kan genieten! d:)b

Maar...

Ik heb het idee dat hier een heel interessant verhaal achter zit dus vertel eens wat over die dag! ;)
De BMW M2 Cup komt volgend jaar in Nederland. Dit waren letterlijk de eerste meters van de witte M2, waarvan in de ochtend de stickers afgehaald moesten worden. Olie bijgevuld, etc.

De wagens moesten ingereden worden en voor promotie van de cup is beeldmateriaal nodig. Daar kwam ik om de hoek kijken. Heb een trits aan beelden, detailopnames, gewoon trackside beelden en ook deze trio shoot. Vanuit de achterbak van mijn eigen BMW over het TT circuit van Assen. Naast deze trio shoots, ook nog beelden rijdend vanuit alle hoeken over de baan. Die beelden worden voor promotiedoeleinden gebruikt door de cup organisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 12:47
Afgelopen zaterdag een Sony A68 dslr gekocht i.c.m. de kitlens. Voorheen deed ik dit met mijn smartphone, maar wilde toch wat professionelers. Wat foto's geschoten, maar ik vond de kwaliteit 'net' niet. Vandaag marktplaats afgespeurd voor een leuke lens en ik heb de 35mm 1.8 gekocht (wat ongeveer 50mm is op de Sony).

Ik ben zeer zeker nog een beginner en ik moet de fijne kneepjes nog leren, maar ik vond dit persoonlijk wel een leuke shot :)

Had liever gehad dat de achtergrond iets meer "blurry" was, maar kreeg dat helaas niet voor elkaar (ander stond mijn auto op de weg)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLScSvOnUQo17Ik486qZOWKaFPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7pHDaZKKRWpVLblVVPNUk3Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Knamix op 29-03-2021 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:59

Herman

FP ProMod
@Knamix De kleuren vind ik mooi :)
De horizon is net niet helemaal recht en dit stoort me een beetje. Daarnaast zou ik dat bordje op de garagedeur wegshoppen, die trekt m.i. wat veel aandacht.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Herman schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:07:
@Knamix De kleuren vind ik mooi :)
De horizon is net niet helemaal recht en dit stoort me een beetje. Daarnaast zou ik dat bordje op de garagedeur wegshoppen, die trekt m.i. wat veel aandacht.
Thanks voor de feedback! Dacht dat de horizon recht was, maar je heb gelijk (beetje lastig te zien omdat ik het op mijn telefoon heb bewerkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
@Knamix De hoeveelheid blur in de achtergrond hangt voor een groot deel af van de verhouding tussen jouw afstand tot het onderwerp en de afstand van het onderwerp tot de achtergrond. Je staat hier verder van je auto dan je auto van de achtergrond. Je geeft zelf al aan dat je de auto niet veel verder van de achtergrond kon zetten, maar misschien was het mogelijk geweest om zelf dichterbij te gaan staan en wat verder uit te zoomen? Dat verandert natuurlijk ook het perspectief van je foto, en dat moet je maar net willen, maar gezien je dat zelf als punt gaf wilde ik het in ieder geval benoemen :)

Verder een prima eerste poging wat mij betreft! Scherp, lekkere kleuren, dus zeker op de goede weg! :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Knamix bordje weg, achtergrond blur, wcd op de muur weg, hoppa:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhZdmshlg1UpcfR_jcDieYpxUBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEupjN8oASRyRG7btJNJy3C3.jpg?f=fotoalbum_large

fotosoep is geduldig...
Kan uiteraard nog wat netter, maar na 2 minuten vond ik het wel weer leuk geweest. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Wormaap schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:54:
@Knamix De hoeveelheid blur in de achtergrond hangt voor een groot deel af van de verhouding tussen jouw afstand tot het onderwerp en de afstand van het onderwerp tot de achtergrond. Je staat hier verder van je auto dan je auto van de achtergrond. Je geeft zelf al aan dat je de auto niet veel verder van de achtergrond kon zetten, maar misschien was het mogelijk geweest om zelf dichterbij te gaan staan en wat verder uit te zoomen? Dat verandert natuurlijk ook het perspectief van je foto, en dat moet je maar net willen, maar gezien je dat zelf als punt gaf wilde ik het in ieder geval benoemen :)

Verder een prima eerste poging wat mij betreft! Scherp, lekkere kleuren, dus zeker op de goede weg! :)
Dankjewel voor je feedback! Schoot dit met een 35mm 1.8 prime lens dus echt zoomen ging niet lukken :p

Ben zelf in het bezit van een standaard kit lens en de prime lens. Binnenkort komen er nog meer lenzen bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Knamix schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:04:
[...]

Dankjewel voor je feedback! Schoot dit met een 35mm 1.8 prime lens dus echt zoomen ging niet lukken :p

Ben zelf in het bezit van een standaard kit lens en de prime lens. Binnenkort komen er nog meer lenzen bij!
Ah, ik had even niet begrepen dat dit al met de 35mm was geschoten. Is de foto ook op f/1.8 geschoten? Want dan moet ik mijn beeld van hoeveel achtergrondonscherpte dat op 35mm levert bijstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Wormaap schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:33:
[...]

Ah, ik had even niet begrepen dat dit al met de 35mm was geschoten. Is de foto ook op f/1.8 geschoten? Want dan moet ik mijn beeld van hoeveel achtergrondonscherpte dat op 35mm levert bijstellen :P
Is inderdaad op 1.8 geschoten :)

Afstand tussen de auto en garagedeur is ongeveer 0,50 - 1 meter.

Ook is het een crop sensor dus het zal eerder richting 50mm gaan op mijn camera.

[ Voor 10% gewijzigd door Knamix op 30-03-2021 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
0.50 tot 1 meter afstand tussen auto en garage deur is te weinig om dan de deur in het onscherpe gebied te laten vallen. Tenzij je met echt lange lenzen gaat werken. Met een 35mm gaat je dat niet lukken op deze afstand van de auto.

Verder wel fraaie foto. Kleuren zijn top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Gisteren de 35mm f1.8 lens verder getest met een paar vrienden. De foto's zijn er goed uitgekomen, maar ik merk dat ik pas diepte krijg wanneer ik dicht op het object zit wat ik wil fotograferen.

Dat is erg lastig om dan een hele auto op foto te krijgen + bokeh. Doe ik toch iets verkeerd of is dit niet de juiste lens daarvoor?

Zie foto's:

Wat ik wil bereiken, maar dan met de hele auto in beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExH3Dxri3bPUkEnEfmIhi_iUGKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AniAjNquHYVV86oFt1cI5zuh.jpg?f=fotoalbum_large

Welke foto ik wil maken, maar niet de bokeh krijg die ik wil zoals op de eerste foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YigqduH-nQmR1Deo2k64QgnVkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xGmHIeTBeEF5O9AJ8m7QR13.jpg?f=fotoalbum_large

Voor zo ver ik weet stonden alle instellingen goed (f.1.8).

Iemand tips of is dit gewoon niet mogelijk? Wellicht een andere lens zoals een zoom lens?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Knamix Je kunt ook een DOF calculator gebruiken:
https://www.photopills.com/calculators/dof
om te bepalen hoe het theoretisch zou moeten werken.

Of vervolgens je uiteindelijke onscherpte/scherpte 'mooi' c.q aangenaam is, hangt af van het specifieke gebruikte objectief en iemands persoonlijke voorkeur.

Daarnaast valt er in de nabewerking (zoals ik al eerder heb laten zien) ook nog e.e.a. te doen.
Dan is het wel makkelijker, qua objectselectie, als er een fatsoenlijk contrast is tussen het object en je achtergrond.

En als zoomen niet lukt met het objectief, dan kun je altijd nog zoomen met je voeten! :)

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 01-04-2021 09:39 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
ehtweak schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:38:
@Knamix Je kunt ook een DOF calculator gebruiken:
https://www.photopills.com/calculators/dof
om te bepalen hoe het theoretisch zou moeten werken.

Of vervolgens je uiteindelijke onscherpte/scherpte 'mooi' c.q aangenaam is, hangt af van het specifieke gebruikte objectief en iemands persoonlijke voorkeur.

Daarnaast valt er in de nabewerking (zoals ik al eerder heb laten zien) ook nog e.e.a. te doen.
Dan is het wel makkelijker, qua objectselectie, als er een fatsoenlijk contrast is tussen het object en je achtergrond.

En als zoomen niet lukt met het objectief, dan kun je altijd nog zoomen met je voeten! :)
Dank! Heb inderdaad in een andere foto wat nabewerking toegepast waardoor ik meer diepte heb gekregen :)

Had gehoopt dat het makkelijk met een lens gedaan zou kunnen worden, maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@Knamix
Een 35mm lens is vrij wijd voor wat je (verwacht ik) wilt. Dan zal je toch echt naar langere lenzen moeten of dichter op de auto's gaan staan. Gevolg daarvan is echter dat je perspectief ook veranderd.

Hier nog een voorbeeld:
Deze foto is met een 50mm 1.8 geschoten. Ik ben vrij dicht op de auto gaan staan, zodat de auto erachter volledig in het onscherpe gebied zou vallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COcXLBLOJ4Pa2JVxN95MGMFd3Lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Xy0RBeEJC0wjqe8JYjhPcST.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
PdeBie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:24:
@Knamix
Een 35mm lens is vrij wijd voor wat je (verwacht ik) wilt. Dan zal je toch echt naar langere lenzen moeten of dichter op de auto's gaan staan. Gevolg daarvan is echter dat je perspectief ook veranderd.

Hier nog een voorbeeld:
Deze foto is met een 50mm 1.8 geschoten. Ik ben vrij dicht op de auto gaan staan, zodat de auto erachter volledig in het onscherpe gebied zou vallen.
[Afbeelding]
Ik zie het inderdaad! Hoe dichter bij het object, hoe meer "bokeh".

Ik wil juist dat dan de hele auto scherp en op beeld is, maar dan meer achtergrond blur.

Gaat dit dan werken als je bijv een 55-200 lens ga gebruiken of maakt dat niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Het is een combinatie van elementen:
- afstand tot de auto
- brandpuntafstand
- gebruikte diafragma
- afstand tussen de auto en de achtergrond

Met die factoren kan je allemaal spelen om tot de foto komen die je wenst.

Met een 35mm 1.8 lens kan je ook de hele auto scherp krijgen en de achtergrond onscherp. Alleen dan zal de achtergrond verder weg moeten zijn of jij dichter op de auto staan. En de mate van “bokeh” zal dan ook veranderen afhankelijk van die afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Knamix schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:10:
Ik wil juist dat dan de hele auto scherp en op beeld is, maar dan meer achtergrond blur.

Gaat dit dan werken als je bijv een 55-200 lens ga gebruiken of maakt dat niet uit?
Wat jij wil is beter te doen met lenzen zoals :
- 50 mm. f/2.8 of lager en dan eigenlijk alleen op een crop camera!
- 85 mm. f/2.8 of lager.
- 100 mm. f/2.8 of lager.
- 135 mm. f/2.8 of lager.

Of je zegt "Fuck it! Je leeft maar één keer!" en je gaat gelijk voor een 70-200 f/2.8 :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25
@PdeBie aangezien jij je volgens mij meer met autofotografie bezighoudt. In hoeverre is een brenizer-/bokeh-panorama bruikbaar/gebruikelijk in deze tak van sport?

Voor het geval je het niet kent;
Bij een brenizer panorama kun je gebruik maken van een telelens op relatief korte afstand, met bijbehorende kleine scherptediepte. Je maakt foto's alsof het een panorama is en naderhand krijg je een groothoek foto met de scherptediepte van tele.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/sgP2PlwbZBs/maxresdefault.jpg

Mogelijk ook een optie voor @Knamix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@nero355 zonder gelijk allerlei lenzen aan te raden is het handiger dat @Knamix eerst leert hoe scherptediepte, perspectief etc. werkt. Anders koopt hij straks een peperdure 70-200 2.8 en snapt hij nog steeds niet hoe of wat.

Dus ik raad @Knamix dan ook eerst aan om lekker te spelen met z'n 35mm lens en diverse afstanden, diafragma's etc. te combineren en te kijken wat voor effect dat heeft. Ik schiet 80% van mijn foto's met mijn 35mm f2 lens en daar kan ik ook nog steeds enorm mee varieren qua foto's.

@LA-384 De brenizer panorama is precies wat je zegt bedoelt om een groothoek look met een kleine scherptediepte, maar ook daarvoor is een langere lens nodig. Een lens die @Knamix volgens mij nog niet heeft (althans, daar ga ik voor nu even vanuit gezien de vragen die hij stelt).

Dus @Knamix: spelen met die 35mm (lens!) van je en gewoon kijken wat de effecten zijn. Plaats de auto's wat verder van je achtergrond af, draai het diafragma volledig open (laag f-getal) en ga wat dichter op de auto staan terwijl je hem nog wel volledig in beeld houd. Je zal zien dat je nog een prima zachte achtergrond kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

PdeBie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:28:
@nero355 zonder gelijk allerlei lenzen aan te raden is het handiger dat @Knamix eerst leert hoe scherptediepte, perspectief etc. werkt. Anders koopt hij straks een peperdure 70-200 2.8 en snapt hij nog steeds niet hoe of wat.
Tja, ik neem aan dat die eerst het een en ander uitzoekt voordat hij wat koopt en met die lenzen kan zijn zoektocht mooi beginnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Dit ziet er ontzettend gephotoshopped uit. Ik kan me niet voorstellen dat er een lens is dat dit zo uitpoept.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Tusk schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:07:
[...]

Dit ziet er ontzettend gephotoshopped uit. Ik kan me niet voorstellen dat er een lens is dat dit zo uitpoept.
Dan moet je je even inlezen in de methode die genoemd wordt :) De lens poept dat inderdaad niet in één shot zo uit, en je hebt inderdaad wat software nodig om het te stitchen. Maar het is geen in Photoshop gegenereerde nep-blur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@Tusk het bijbehorende filmpje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Leuke techniek/gedachtegang idd. Maar ik blijf het resultaat niet mooi en onnatuurlijk vinden. Een soort snel instagram blur filter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
Tusk schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:22:
[...]

Leuke techniek/gedachtegang idd. Maar ik blijf het resultaat niet mooi en onnatuurlijk vinden. Een soort snel instagram blur filter.
Je kunt daar natuurlijk in variëren, feitelijk simuleer je een lens die je niet hebt. Zelf ook eens een poging gedaan 2 jaar geleden. Ik vind het zelf niet echt kunstmatig ogen.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48073618716_5223c09b21_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Nathan Brummer schiet hier ook op f/1.4 en neemt behoorlijk wat ruimte rondom de auto. Ja dan krijg je dat hele heftige effect. Er is simpelweg ook heel veel onscherp.

In het geval van @LA-384 vind ik het juist perfect toegepast. Veel minder overdreven.

@LA-384 je hebt er gelijk een follower bij op Flickr ;)

[ Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 02-04-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Thanks allemaal! Vandaag eventjes weer de 35mm getest en denk dat ik het nu deels onder de knie heb. Dit is op het moment wel met auto focus want manual focus krijg ik toch net niet goed.

Zie foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZifUiUlzdxAmn53zhQpd0SnfBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCjuVv0dZzszLLZ6pJEMcKQA.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het focussen zie ik een groene vierkant op mijn LCD verschijnen. Dus varieert heel erg van plek (soms de neus en soms de velg). Is het mogelijk om dit vierkantje zelf te bedienen zodat ik kan kiezen waar mijn focus op ligt? Heb het zelf namelijk nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Knamix schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:27:
Bij het focussen zie ik een groene vierkant op mijn LCD verschijnen. Dus varieert heel erg van plek (soms de neus en soms de velg). Is het mogelijk om dit vierkantje zelf te bedienen zodat ik kan kiezen waar mijn focus op ligt? Heb het zelf namelijk nog niet kunnen vinden.
Autofocus gebruiken is helemaal niet erg hoor, je hoeft echt niet handmatig scherp te stellen. Je camera heeft waarschijnlijk een autofocus mode waarbij je het AF punt kunt kiezen. Mijn ervaring met auto foto's is dat je niet een te lange lens moet gebruiken omdat de auto er dan heel vreemd uitziet. Dus zeker geen 200mm lens kopen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Knamix schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:27:
Het lijkt mij dat dat toch wel mogelijk moet zijn. Ik weet niet welke stand van die draaiknop links je nu gebruikt?
Mogelijk dat stand P (automatisch met iets meer controle) of A (diafragma zelf instellen, rest automatisch) of S (sluitertijd zelf instellen, rest automatisch) of M (alles handmatig instellen) het focuspunt al vastzet, anders moet je even in het menu duiken. Dat laatste lijkt mij sowieso niet verkeerd om eens te kijken wat de camera kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Knamix in je menu kan je kiezen voor 'focus mode'. Die moet je op Single (of iets dergelijks) zetten. Dan kan je zelf bepalen waar hij scherp moet stellen. Staat vast en zeker in de handleiding van je camera!

Verder prima foto die je nu gemaakt heb. Als je bij de foto nog wat meer details plaatst (gebruikte ISO, sluitertijd, diafragma, etc.) kunnen we je nog beter helpen, doordat we meer weten wat je gedaan hebt.

Voor de Brenizer techniek die we hierboven demonstreerden heb je overigens wel manual focus nodig. Althans, de eerste foto kan prima met autofocus, maar daarna mag de focus niet meer wijzigen en dus zal je de camera op dat moment in Manual Focus moeten zetten. Eerlijk gezegd, kijkende naar de vragen die je stelt, verwacht ik echter dat de Brenizer techniek voor nu nog een brugje te ver is. Eerst de basis goed onder de knie krijgen :)
En daar helpen we je graag mee.

[ Voor 35% gewijzigd door PdeBie op 02-04-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

zonoskar schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:56:
Mijn ervaring met auto foto's is dat je niet een te lange lens moet gebruiken omdat de auto er dan heel vreemd uitziet. Dus zeker geen 200mm lens kopen.
Dan ging er iets ergens heel erg mis IMHO want dat is de eerste keer dat ik zoiets lees/hoor! :)

/EDIT :
PdeBie schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:17:
Komt waarschijnlijk door de compressie.
Hoe langer de lens, hoe meer compressie.
Uiteraard! :)
Afhankelijk van de hoek waarin je de auto schiet en de auto zelf kan dat bij sommige auto’s een opgepropt autootje gevoel geven.
Dan doe je dus iets heel erg verkeerd! ;)

[ Voor 36% gewijzigd door nero355 op 03-04-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Komt waarschijnlijk door de compressie.
Hoe langer de lens, hoe meer compressie.

Afhankelijk van de hoek waarin je de auto schiet en de auto zelf kan dat bij sommige auto’s een opgepropt autootje gevoel geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 21:50
Weer een nieuw topic ontdekt, er staat hier zeker mooie platen op zeg. Om gelijk een toevoeging te doen, een Defender in de Schotse hooglanden, een aantal jaar terug in het Cairngorms National Park gefotografeerd. Fototechnisch niet het meest hoogstaande, maar ik vind de setting wel kloppen. Hier is een Defender voor gemaakt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_EHarx9-h_AbDwF74NmKF4Go68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5RbOZk4seVWwFfJppYZdQdH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

LA-384 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:40:
[...]

Je kunt daar natuurlijk in variëren, feitelijk simuleer je een lens die je niet hebt. Zelf ook eens een poging gedaan 2 jaar geleden. Ik vind het zelf niet echt kunstmatig ogen.
[Afbeelding]
ziet er stukken beter uit idd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superbok
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4aWEdICrjNxlt6OhUCl_y1Vzx0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/joLfo7qRi6s1ogxQ1EYZ1lqB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aMxT7kOBg79FYbN1Wxji5nD2z8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bVcfDSS20x2Zx0IjvdYtXjt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jq8N7yY0MiofMvCHYMSqvmb0XMA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kB5g5iKgxOSeBicME8bN6fVY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/He1OWakfovi9OyLl3L1HWom7OA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zx7ElLtJVDKf3llGuqYOCza3.jpg?f=fotoalbum_tile

Van de week voor het eerst serieuze foto’s gemaakt van een auto. Schiet normaal gesproken voornamelijk architectuur en urban foto’s, dus compleet iets nieuws. Gebruik gemaakt van een polarisatie filter om reflecties te beperken. Was wel uitdagend, een zwarte auto met verschillende licht omstandigheden. Ben er zelf erg tevreden mee voor een eerste keer, zeker voor herhaling waard. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Coole shots @superbok. Kan zien dat urban je ding is inderdaad.
Waar is dit als ik vragen mag? Zulke locaties weet ik nooit te vinden namelijk :P

--------------------------

Zelf kwam ik vanochtend tijdens een vroege ochtendwandeling (+/- 6:00 uur) deze Audi tegen. Had alleen mijn iPhone bij. Dus dit is onbewerkt en rechtstreeks vanaf m'n iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFiMavSgaiLACl8UtTuDO71plGg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nusaQQJTgH6cPgUYxCK8lIrE.jpg?f=fotoalbum_medium

Volgende keer even handje boven de lens tegen de lens flare. Die stoort mij nu wel enorm :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 16:08
PdeBie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:08:
Waar is dit als ik vragen mag? Zulke locaties weet ik nooit te vinden namelijk :P
Ziet er uit als Rotterdam, eerste is denk ik Little C, later zie je De Rotterdam, dus op Kop van Zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbok
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:03
PdeBie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:08:

--------------------------

Zelf kwam ik vanochtend tijdens een vroege ochtendwandeling (+/- 6:00 uur) deze Audi tegen. Had alleen mijn iPhone bij. Dus dit is onbewerkt en rechtstreeks vanaf m'n iPhone.

[Afbeelding]

Volgende keer even handje boven de lens tegen de lens flare. Die stoort mij nu wel enorm :P
Thanks, is inderdaad in Rotterdam en locaties die @Amplified aangeeft.

Vind de flare eigenlijk wel meevallen. Als je hem zou bewerken zou het zelfs nuttig zijn om het licht te accentueren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LA-384
Potverdorie @superbok dat zijn zeer nette foto's, ook wanneer het je 100e keer was geweest. Ik vind het licht in foto 1 en 2 erg mooi, voegt erg veel toe aan de ook leuke locatie en de fotogenieke auto. Foto 4 is ook goed geslaagd, ware het niet dat ene afleidende oranje/rode puntje net boven de "schouder" van de bijrijdersstoel (ik denk een reflectie op een pedaal of iets dergelijks).

@PdeBie Nette foto, zeker voor een telefoon. Ik weet alleen niet of de compositie wel de meest interessante is. Ik denk dat ik de auto net wat meer naar rechts had gezet. Mocht je er nog een nabewerking aan willen wagen, haal dan ook meteen die rommel op de grond weg ;) Die auto is overigens wel flink opgepoetst zeg :9~

Toevallig dat ik vandaag mijn auto ook eens onder handen had genomen. Wassen en daarna in de wax. De glans was jaloersmakend, maar tegen de tijd dat ik tijd had om foto's te maken (en het licht er geschikt voor was), was de auto helaas weer gehuld in een deken van stuifmeel :(

Toch wil ik deze foto delen. Verre van het pro-geweld wat hier doorgaans voorbij komt, maar ik ben er content mee. Ik had meerdere foto's gemaakt, maar dit was de enige met de 50-140 f2.8 en dan zie je toch wat voor een kwaliteitslens dat is.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51241962037_13ed1433f9_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@LA-384 Verder links in beeld lag een groot schip in de haven, dus die wilde ik niet in beeld hebben. Vandaar dat hij wat centraal staat. Wat rommel opruimen kan inderdaad wel.
Wilde er eerlijk gezegd niet al teveel tijd in steken, aangezien het "maar" een mobile shot was. Maar hoe vaker ik hem zie, hoe meer ik denk hmmmmmm toch wel stoere foto.

De auto is wel gaaf om te zien ja. Velgen en verlaging staan hem heel goed.
Jammer dat het maar een 1.8 TFSI is :X

-------

Met betrekking tot je eigen foto. Prima wallpaper materiaal toch? Ben jaloers op je lens hoor. Zou hem graag ook in bezit willen hebben, maar financieel allemaal even niet mogelijk met een 2e kind op komst etc. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobbieHifi
Zelf weer eens naar het circuit geweest en enkele BMW's vastgelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UnVAbNPtE3hJTmjX7eCBvysNW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVhTt7DpyoJMIcsfSJdwueDc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ir3EwDPFKgEN8LFWQXNKMT_czQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X08ut2VIfZvAh49jCVtYouDZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQJlXj6o8Vvmp834SuTd1pSRA1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPdNZBxkjQvIBj1HQPvKF4q9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_mufaa-uXSEccfPut_PQcjK0hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UuUqq4zetFKOiC3yV5jghUM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mixwV37DUNbFLJtxwk-ZSZcJApk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVDpR6in9M4OV00BZIg30JSb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door RobbieHifi op 22-06-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@RobbieHifi Mooie platen hoor. Vooral 2 en 4 vind ik erg fijn. Welk circuit is dit (edit: ik zie volgens mij de nieuwe bocht van Zandvoort, correct?)?

[ Voor 28% gewijzigd door sys64738 op 23-06-2021 08:24 ]

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

RobbieHifi schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:57:
Zelf weer eens naar het circuit geweest en enkele BMW's vastgelegd.
LEKKER!!! d:)b
Deze wordt IMHO een beetje verpest door die band die dwards omhoog staat en was mooier geweest zonder, maar opzich geen ramp :)

Verder zou ik misschien hier en daar wat ruimer kaderen/croppen, maar ook dat is meer een smaak dingetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
sys64738 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:29:
@RobbieHifi Mooie platen hoor. Vooral 2 en 4 vind ik erg fijn. Welk circuit is dit (edit: ik zie volgens mij de nieuwe bocht van Zandvoort, correct?)?
Dit is Zandvoort. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:13
Even een poging gedaan met mijn Clio... niet echt tevreden. Op Google maps beetje rond gekeken voor eventueel interessante plekken, kon niks specifieks vinden. Vanwege het goede weer toch even gegaan en deze random plek gepakt op een rustig verlaten industrieterrein.

Sowieso erg lastig als je in je 1tje gaat, ik kon telkens niet goed zien of ik de auto leuk neerzette op de locatie. Licht was ook lastig, het goudenuurtje was later waardeloos tussen de gebouwen.

Foto's zijn gemaakt met de Sigma 17-50mm, misschien had ik liever met de Canon 50mm 1.8 geschoten. Wat zijn überhaupt geliefde lenzen voor car fotografie? En feedback mag uiteraard... foto's lijken niet allemaal even lekker scherp, vrijwel alles geschoten op F/2.8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u20UULou2DKEk-QBSDSj3ouQt6M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oGY1dpiswMfekjATTXPvx6Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1oIetgSO6-VpYkpZ7GZ-zTSUA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7Ds9qQO6sv1LVHi3wp9bzJm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oLrFDIncTuiuNOdp5NNj_Nx_tM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztAjo7IYdsm3GjnvF8BBLGEm.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZX0Mwyh5QmbG74zen3jLR1Ynhlk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZ8GowQIGzAtd7rHZNA2tTS7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Westland1940 foto 4 is toch prima gelukt zou ik zeggen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Wat leuke auto's gezien op een zolderse test dag 2 weken geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NU88wcNLdpnprcYBOSRLxBlVGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zZP3Fdi3Qp0N6OaUeciwld5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tDgwC7vjrJny29doLlyTwpH6t8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ahb5qYFMLcWBfGnt5Ju7fZH8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlqAmX2aMysppVqXBpHL7G6Wqps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25asl8v8yF6zZOr7YCN84Nmy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyhejdbfe1lTy4RCa5s0Ao7KXnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UGwSz4TlmUw2qXZ9NAoVZpN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Fassive

De eerste en laatste doen me weer heel erg naar Circuit Zolder verlangen! NICE! d:)b

De laatste mag alleen wel wat scherper : Hoe slomo was die panshot ?

[ Voor 26% gewijzigd door nero355 op 24-07-2021 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
nero355 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:51:
@Fassive

De eerste en laatste doen me weer heel erg naar Circuit Zolder verlangen! NICE! d:)b

De laatste mag alleen wel wat scherper : Hoe slomo was die panshot ?
Niet perfect inderdaad maar wel mooi. 1/60th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Zag de laatste weken al mooie platen voorbij komen, vandaag eerste keer zelf op het circuit met de camera.
Knap lastig! En, leermomentje, check van te voren of je een hesje nodig hebt om overal mogen te komen...

Afijn, kleinigheidje blijf je houden. Leuk voor de eerste keer maar dit smaakt naar meer.

Volgende keer wil ik ook wat meer proberen op lagere sluitertijden te gaan zitten dan 1/160.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hy6Ytr6/IMG-8482-640.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9qWzhCY/IMG-8533-640.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VHXzBT1/IMG-8428-640.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FhFkWHg/IMG-8566.jpg

Vind de gecropte variant van die laatste mooier eigelijk
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wgvQ2gP/IMG-8566-crop.jpg

Weer dezelfde wagen maar deze keer op snelheid (richting Scheivlak)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tszv2fV/IMG-8604.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Schuey op 30-07-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Schuey
De eerste is wel aardig en de laatste misschien ook wel als die wat breder was, maar dat is ook gelijk wat er mis is met de rest : Best wel gek gecropt...

Verder zijn de momenten ook niet echt helemaal ideaal : Een auto die een curb neemt is leuker dan een auto die net ervoor of erna zit en er verder eigenlijk weinig gebeurt of is te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heb idd geprobeerd rond bepaalde baan elementen wat vast te leggen maar dan zat of mijn positie in de weg of op dé momenten de foto niet scherp of ronduit tussen 2 foto's in qua burst. Maar, eens, daarom is foto 2 1 van mijn favorieten omdat daar relatief veel in gebeurd in tegenstelling tot de rest. De uitdaging hier is om met meer ervaring meer foto's raak te schieten vs missers. Die verhouding is nu nog, volledig zoek :+

Over de 'rare' crops, dit vind ik interessant en zou hier wel meer uitleg bij willen. Ik zie het duidelijk nog niet helemaal op eigen kracht. Overigens komt die laatste rechtstreeks uit de camera en is de rest minimaal tot nauwelijks gecropt.

Kun je misschien bij de 'worst offender' aangeven hoe je hem gekaderd hadden willen zien?

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 31-07-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Schuey schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:59:
Kun je misschien bij de 'worst offender' aangeven hoe je hem gekaderd hadden willen zien?
Van de 2de en laatste foto zou je zoiets kunnen maken : nero355 in "[Verzamel] Autofotografie" :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Westland1940 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:47:
Even een poging gedaan met mijn Clio... niet echt tevreden. Op Google maps beetje rond gekeken voor eventueel interessante plekken, kon niks specifieks vinden. Vanwege het goede weer toch even gegaan en deze random plek gepakt op een rustig verlaten industrieterrein.

Sowieso erg lastig als je in je 1tje gaat, ik kon telkens niet goed zien of ik de auto leuk neerzette op de locatie. Licht was ook lastig, het goudenuurtje was later waardeloos tussen de gebouwen.

Foto's zijn gemaakt met de Sigma 17-50mm, misschien had ik liever met de Canon 50mm 1.8 geschoten. Wat zijn überhaupt geliefde lenzen voor car fotografie? En feedback mag uiteraard... foto's lijken niet allemaal even lekker scherp, vrijwel alles geschoten op F/2.8.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik begrijp wat je bedoelt denk ik. Je auto springt niet echt uit de foto's, waarschijnlijk omdat er zoveel op de achtergrond gebeurd. Een industriële look is wel gaaf, maar kan ook lastig zijn om je auto eruit te laten springen.
Een korte scherpte-diepte kan al helpen hierbij, daarvoor had je 50mm f1.8 wellicht handiger geweest. Nadeel is dan dat niet heel je auto er scherp op staat.

Maar persoonlijk zou ik een locatie proberen op te zoeken die wat rustiger oogt. Je auto is ook licht van kleur, probeer dan een wat donkerdere achtergrond te pakken :)

Ik heb zelf ook (eindelijk) eens wat autofoto's kunnen maken op een uitstapje met @nixjuh . Complete mazzel dat we deze rally tegenkwamen. De auto's stonden mooi geparkeerd bij het kasteel van Heeze.

Dit is mijn favoriete foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJXQpTIqAevhwRl0wka_Ec4rFBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjsckJ1SX4KR0wIfZgup8EnG.jpg?f=fotoalbum_large

En ik kon het niet laten om mijn eigen auto ook even tussen de klassiekers te zetten :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTap413FCLf2i_mULV7c-hFU3Po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYPLN9HkoysJqwjkpv5dltvO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik merk wel dat ik het lastig vind om een mooie hoek te kiezen om een auto op vast te leggen. Heeft iemand hier nog wat basis tips & tricks m.b.t. compositie in autofotografie? Vaak helpen van die "regeltjes" wel aardig om een begin te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door FeareX op 01-08-2021 21:50 ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@FeareX Yep, pakte niet echt goed uit. Een locatie zoeken valt al niet mee helaas. Neem ook een wijdere lens mee volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Westland1940 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:22:
@FeareX Yep, pakte niet echt goed uit. Een locatie zoeken valt al niet mee helaas. Neem ook een wijdere lens mee volgende keer.
Lees net in een ander topic dat je een nieuwe A72 hebt, dus nu zijn de verwachtingen opgelopen hé :o :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 17:07
FeareX schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

Ik merk wel dat ik het lastig vind om een mooie hoek te kiezen om een auto op vast te leggen. Heeft iemand hier nog wat basis tips & tricks m.b.t. compositie in autofotografie? Vaak helpen van die "regeltjes" wel aardig om een begin te maken.
Basistip 1: regels zijn er om gebroken te worden. :9

Ik had je foto's natuurlijk al gezien, maar die van die kever is wel mooi geworden!

@Westland1940 Ik vind het sfeertje van die laatste foto bij dat gebouw wel lekker, alleen wordt mijn oog niet meteen naar de auto getrokken. Wellicht komt het inderdaad door de kleur van de auto t.o.v. de kleur van de achtergrond.

Hieronder mijn twee beste foto' van dezelfde rally die @FeareX al noemde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9Wuy-7ezQ40P42p25Rx53kICWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XK58H4WaBrJ7WcNkBy4jt9G6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xs75uKe35Pc48D1xaAP96ItYBkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbAeGuorKs8NcItE1K0kb4oH.jpg?f=fotoalbum_large

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Westland1940
Even een mini shoot gedaan met een 208, een leuke, agressief ogende wagen. Een van de eerste shots met mijn nieuwe Sony A7 II.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fu5LvMwTtgTCT7FZ9M6pbyxOBRY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcW1SnANegAyz0iQYsd7MCPW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUwtnYLzmQc1Gife99KP-bHoDzo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrI0WqrTVCQUcPdhb8pP3Lfm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYXVs5wt8_KPOxLYn34w7CyGHBI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ar2SQyQUJTEngTucJzNvqxUD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKrDOTZxJuV5o3ckbZtYDym0VTk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhHLXi182MtvgjocbvRajZNG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMFbF7RKQfYI2QwJOdWfliDC-Dw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DNi2obNwaeSGKQFGa1bQ4gs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDa5UIPpV1kZHlzA6ytIKaPaSus=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ricnbJts5ILPLRTEDUMC5DFh.jpg?f=fotoalbum_tile

Ben best wel tevreden, zeker vergeleken met mijn eerdere shoot die hierboven te zien is.

[ Voor 88% gewijzigd door Westland1940 op 08-08-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@Westland1940 dat zijn wel hele strakke platen! Wat een scherpte en fraaie DOF 😍

Kleuren van de omgeving passen ook goed bij de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fassive
Nog een paar mooie platen van vorig weekend in Assen (Jacks racing days) p.s, mogen motoren ook? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYS_VuFpjFIQpeB-aS4SfqztNR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RFMCPibTJWCvJNw6Xnggx1m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBrTBYB_O8YFzur6GY27vC6W7Mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnZBpAW54tP3dpAKgpqTJJ6F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9Y2MkAuRFdS5vZQqnkgRgN0JVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w59q4P55hLSOnt50j6LnWWNE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNK2FxX5MHC1NcOgYulFAsFdbP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkneoC5qkqA2tUCTMii3qZdo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKr9tTq5qcpT2GsXxGMNByUkopI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KD5nuW6IwPfVwUOlaVMiogwE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Fassive schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:48:
Nog een paar mooie platen van vorig weekend in Assen (Jacks racing days) p.s, mogen motoren ook? :)
Wat mij betreft wel!

Maar...
Die foto vind ik wel erg krapjes gecropt :-(
Beetje rechtzetten/croppen zou niet verkeer zijn. Verder wel een toffe foto! :)
Wat mij betreft de leukste foto! _O_

Ik begrijp alleen niet waarom het zo krom lijkt... lensvervorming :?
Is deze foto zo donker bedoeld of ben je gewoon je metering achterna gegaan zeg maar :?

Verder niks aan doen! :)
Deels onscherp, maar wel een tof moment net na een pitstop gok ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
-knip-

@nero355

1. Zo gekropt om de kijker eerder de schade aan de motor en het pak te laten zien van een eerdere crash

2. Vond het wel mooi zo met de kleurvolle grandstand, de auto had idd iets meer centraal kunnen staan maar dan ga je net de grandstand afsnijden.

3. De grandstand op assen loopt kromp naar achter, dus hij lijkt inderdaad vervormd maar dat komt gewoon omdat je er niet recht op kijkt.

4. de foto was inderdaad donker bedoeld om het regenachtige weer een beetje in beeld te brengen, en ik vond het wel stoer met de lampen wat dominant.

5. Yep klopt, moeilijk om van zo'n hoek de auto 100% scherp te houden en ook nog de beweging er in houden.

Thanks voor de feedback! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieHifi
@Westland1940 grote verbetering. Alleen soms voor mijn gevoel er nog wel heel erg bovenop. Kleuren en toning zijn top!

@Fassive 1. Redelijk shot, niet heel bijzonder. Je kan ze erop zetten en nu denken aan compositie.
2. Je beste uit de serie. Voorgrond, auto en achtergrond.
3. Z4 is de beste GT3 even. Alleen onderbelicht en niet zo spannend. Schiet manueel bij dergelijke koplampen.
4. Lekkere dynamiek.
5. Niet scherp. Hoeft niet altijd scherp, maar dan moet er iets anders bijzonders zijn.

1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fIKISVMj-xCIvoNGr02AFHunIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IEHLH2aE5v4s8gDHxjPflOFI.jpg?f=user_large

2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5O9MiPWsmwkN0lZQigPSEwVWiI0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uCfAFfkWgY75ALs6pbO8g7eb.jpg?f=user_large

3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFrd_RDPUFUAuzUlgY_KzcXyu2I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UnsSDgCfxdBbtaNMnoVIT69b.jpg?f=user_large

4.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAjQGuLI3-_r2-yke3r6cFYC950=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8jBml7xyz22Vomj3wSY3WGaj.jpg?f=user_large

5.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jM0jwkZLAZutgffcFns4EcDmHb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9aMfvJM0K5NMVLVqxgxPPtgT.jpg?f=user_large

6.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwm-Qok_Cx4Hj3sWwBskyFhYXzo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tJ6AONmJXIeUJ9qsNsN4bneY.jpg?f=user_large

7.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IG8fFumMm1_dXXK-cgeTU5yfbm4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wiBrhJzJMvM79DyuFRTY2MGS.jpg?f=user_large

8.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sw1Z2742WkiUYCgeCj0n2aveCQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oHxqjC2lba5zuUL05svfu1lt.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Leuk effect, maar niet scherp genoeg :)
Auto staat stil en misschien een beetje teveel groen...
Weer een stilstaande auto...
Mag ook wel wat meer bewegen :)

Maar al met al veel leuker om naar te kijken dan al die saaie stilstaande auto's naast/buiten het circuit! :Y) d:)b :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb mijn auto in de ceramic coating laten zetten, dus even snel wat foto's geschoten (ik weet het, niets bijzonders), dacht misschien toch wel leuk om te delen. Op een zondag bij de Skoda dealer neergezet :) Binnenkort eens een goeie locatie voor foto's opzoeken en een L lens zien te regelen om wat meer te experimenteren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gYXi3wt.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uud4ECe.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/erZa8pj.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Sp33dFr34k op 16-08-2021 18:26 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@RobbieHifi Thanks voor je feedback, en ben het er ook mee eens. Het was ook even een snelle korte shoot, volgende keer meer omgeving meepakken.

Foto 2 is mijn favoriet van jou serie. Toffe cinematische sfeer. Ik vraag me alleen af of jou watermerk niet te veel aanwezig is. Telkens als ik naar jou foto's kijk gaat de aandacht ook naar jou logo. Misschien compacter maken, kleiner, doorzichtiger. Uiteraard jou keuze :)

@Sp33dFr34k Ik heb niks met Skoda, saaie auto's, althans de wat oudere modellen, maar deze ziet er wel gruwelijk uit hoor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben landschapfotograaf en doe dus nooit wat met autofotografie. Ik heb tijdens een Japanse-auto-meet in Zandvoort wat geprobeerd. Klik vooral even groter, want bij die eerste zie je rubber in het rond vliegen :)

1:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51385264887_4354a1b905_c.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/33912276368_b581816dcb_c.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51386762549_d3daf298dc_c.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51386762544_15848921ce_c.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47000045894_41c856a903_c.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47789272491_5736cabe0d_c.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/40822964553_05c73e539f_c.jpg

Het lukte me bij de rijdende auto's dus niet om die achtergrond zo extreem blurry te krijgen zoals sommige dat hier hebben. Ik ben blijkbaar niet zo goed in lange sluitertijden en panning :|

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 18-08-2021 13:12 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Fassive Mooie platen hoor. Vooral die pan van die motor is echt heel gaaf.

@RobbieHifi Leuke serie weer. Foto 1 is mooie "intro" foto. Mooi licht ook. Gewoon het zonnetje door zijn voorruit?

@Sp33dFr34k Mooie wagen maar die verdient wel een iets mooiere locatie en beter licht. Dus kom maar op met die volgende poging.

@Deathchant Helemaal geen verkeerde panning-shots voor een landschapsfotograaf ;-) Strak hoor. En die motor is ook wel cool. Zelf zou ik het stoeprandje ook even nevel hullen in Photoshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
Sp33dFr34k schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:24:
Ik heb mijn auto in de ceramic coating laten zetten, dus even snel wat foto's geschoten (ik weet het, niets bijzonders), dacht misschien toch wel leuk om te delen. Op een zondag bij de Skoda dealer neergezet :) Binnenkort eens een goeie locatie voor foto's opzoeken en een L lens zien te regelen om wat meer te experimenteren.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Een Skoda RS? In Nederlands?? Dat zie je niet zo vaak.. tof hoor!! 8)
FeareX schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

[..]
De auto's stonden mooi geparkeerd bij het kasteel van Heeze.

Dit is mijn favoriete foto:

[Afbeelding]

[..]
Ik ben een beetje verliefd op deze foto!! Ik weet niet waarom.. maar wat een top plaat! O+

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Thanks voor de reacties :)
Westland1940 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:29:
@Sp33dFr34k Ik heb niks met Skoda, saaie auto's, althans de wat oudere modellen, maar deze ziet er wel gruwelijk uit hoor :)
Snap ik wel hoor, ik ook niet, tot ik deze zag staan :)
sys64738 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:29:
@Sp33dFr34k Mooie wagen maar die verdient wel een iets mooiere locatie en beter licht. Dus kom maar op met die volgende poging.
Goeie, ik ben nog aan het nadenken over een mogelijke locatie haha. Tips hiervoor omgeving Noord-Limburg of Noord-Brabant? :)
DonJunior schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:37:
Een Skoda RS? In Nederlands?? Dat zie je niet zo vaak.. tof hoor!! 8)
Klopt, een Octavia RS geïmporteerd uit Duitsland. Standaard 220PK, momenteel stage 1 met 300PK :) Er rijden er hier best wat rond, maar 99% import, ze moeten ze hier zo nodig zo duur maken met belastingen helaas.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Deathchant schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:58:
Ik ben landschapfotograaf en doe dus nooit wat met autofotografie. Kep tijdens een japanse-auto-meet in zandvoort wat geprobeerd. Klik vooral even groter, want bij die eerste zie je rubber in het rond vliegen :)
IMHO prima gegaan voor een eerste keer dan! d:)b

Zulke meetings zijn ook redelijk lastig als het om stilstaande/geparkeerde auto's staat : Veel mensen om de auto's heen en eigenlijk bijna altijd te weinig ruimte om er echt wat leuks van te maken... :/
Het lukte me bij de rijdende auto's dus niet om die achtergrond zo extreem blurry te krijgen zoals sommige dat hier hebben. Ik ben blijkbaar niet zo goed in lange sluitertijden en panning :|
De twee foto's die ertussen zitten zijn anders wel prima gelukt! :)

Wil je echt blurry dan moet je rond de 1/30 of 1/60 gaan zitten en de foto's die ik zie lijken me iets van 1/125 a 1/160 voor zover dat te zien is ??
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:59:
Klopt, een Octavia RS geïmporteerd uit Duitsland. Standaard 220PK, momenteel stage 1 met 300PK :) Er rijden er hier best wat rond, maar 99% import, ze moeten ze hier zo nodig zo duur maken met belastingen helaas.
Ik zag dus eerder iets van een 2.0 TDI met RS pakket of iets dergelijks...
Is echt totaal niet aan de foto's of de auto te zien... ;(

IMHO moet je deze foto's helemaal vergeten en ergens anders iets echt leuks ermee doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:37:

Ik ben een beetje verliefd op deze foto!! Ik weet niet waarom.. maar wat een top plaat! O+
Dank je wel voor je compliment! Ik vind het ook lastig te beschrijven, maar ik snap precies wat je bedoelt 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:20

Wok

Dakloos...

(jarig!)
Deathchant schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:58:
Ik ben landschapfotograaf en doe dus nooit wat met autofotografie. Kep "Ik heb" of " 'k Heb" tijdens een japanse-auto-meet in zandvoort wat geprobeerd. Klik vooral even groter, want bij die eerste zie je rubber in het rond vliegen :)

1:
[Afbeelding]
offtopic:
Sorry, maar dergelijke taalverkrachting trek ik gewoon niet ;)

Deze foto is voor mij echt 100 punten! _/-\o_ De toning, de nevel/rook, het opspattende rubber... Echt top! d:)b

Twee opmerkingen nog wel:
1) De peuk langs de stoeprand zou je wellicht nog eruit kunnen soepen.
2) Wellicht de kentekenplaat anonimiseren of een fake kenteken van maken? Dergelijke acties kunnen niet ieders goedkeuring wegdragen en met een herkenbaar kenteken kan de eigenaar van de motor wellicht wat ongewenste extra aandacht krijgen van minder frisse figuren en/of de hermandad.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

nero355 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:46:
[...]
Ik zag dus eerder iets van een 2.0 TDI met RS pakket of iets dergelijks...
Is echt totaal niet aan de foto's of de auto te zien... ;(

IMHO moet je deze foto's helemaal vergeten en ergens anders iets echt leuks ermee doen! :)
Er zijn ook diesel RS'en, dus het zal een echte zijn geweest, niet zomaar een pakket.

Wat bedoel je precies met je laatste opmerking? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:07:
Wat bedoel je precies met je laatste opmerking? :)
Gewoon precies wat er staat : Lekker een nieuwe locatie uitzoeken die de auto wat meer eer aan doet en daar nieuwe foto's schieten met fatsoenlijke apparatuur :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

sys64738 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:29:

@Deathchant Helemaal geen verkeerde panning-shots voor een landschapsfotograaf ;-) Strak hoor. En die motor is ook wel cool. Zelf zou ik het stoeprandje ook even nevel hullen in Photoshop.
Dank! :)
nero355 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

IMHO prima gegaan voor een eerste keer dan! d:)b

Zulke meetings zijn ook redelijk lastig als het om stilstaande/geparkeerde auto's staat : Veel mensen om de auto's heen en eigenlijk bijna altijd te weinig ruimte om er echt wat leuks van te maken... :/

[...]

De twee foto's die ertussen zitten zijn anders wel prima gelukt! :)

Wil je echt blurry dan moet je rond de 1/30 of 1/60 gaan zitten en de foto's die ik zie lijken me iets van 1/125 a 1/160 voor zover dat te zien is ??
Dank! :)
1/160e idd :) Ik bedoelde een nóg meer blurry achtergrond (vind ik zelf wel mooi), maar idd dat lukt me niet met 1/30e. Misschien moet ik een panning-cursus gaan volgen bij Nustys ;)
Wok schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:01:
[...]

offtopic:
Sorry, maar dergelijke taalverkrachting trek ik gewoon niet ;)

Deze foto is voor mij echt 100 punten! _/-\o_ De toning, de nevel/rook, het opspattende rubber... Echt top! d:)b

Twee opmerkingen nog wel:
1) De peuk langs de stoeprand zou je wellicht nog eruit kunnen soepen.
2) Wellicht de kentekenplaat anonimiseren of een fake kenteken van maken? Dergelijke acties kunnen niet ieders goedkeuring wegdragen en met een herkenbaar kenteken kan de eigenaar van de motor wellicht wat ongewenste extra aandacht krijgen van minder frisse figuren en/of de hermandad.
Je hebt gelijk, ik ga als ik klaar ben met werk vanavond even die kentekenplaten weghalen.done! Helemaal niet bij nagedacht!
offtopic:
Wat taalverkrachting....ook gelijk. Ik stoor me zelf niet zo aan "idd" of "iig" of "kep", maar meer aan "eens - is" en "mijn - me", maar noted en verbeterd ;).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dit topic is inderdaad niet voor aankoopadvies bedoeld, ik heb de reacties dan ook even afgesplitst naar een eigen topic. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 18-08-2021 16:44 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbieHifi
Blijft een magnifieke baan.....Nordschleife

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeghRP0rE2cT9P5OUrtfijOqGYM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yr8BKbMjhvRNwzak31HiL0Go.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0EVrNjwirj4dXu2g6L7nq9rlzA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L7opI1gpp3n1v4xo2gOvBYqz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2dtJLhC9LvzNMstwld_8xTTrGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vQCceAHJCGlKGvt2PywzVBvb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrdlZGgnyIwXEY53nraE2b8pdNo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WxTsORC626x3CANkkhKlmpKa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNj1ZbA0p2WP1U7M-1NyknhmgR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CeARqhXV2RVfzPMg1XTZzO9u.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LCyVkUJrjUVeDm9kwJAkBFJRdc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bLJHmy7TENTPrPoXlYwl4bBV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vY2y12WB25p0TZbZkfcqgwOXvjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5oLsgpEVnhaqvcTgCFWvkRGm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G039UxUWazCJYYLx-UxyNOqH7RI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SXi11qmyYL0ZpXmCKstbUPeR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdAmq_1SqQjl0dNcN5v72Ix_tlU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3a9QgMKhMVGwT24pPMM2UImU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJ813v-baUnkKGkU2RU1ycicrqI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/awhgopkV6Imba2lzavEsv4vx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBYV4vSCr3hWhvVOSZY1xNdLCqo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o7TmtJozJEcv0bahnVDiY5gk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gb8aOcHc876-41itTMTfPQfrP_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V8N8h1HwZ18b8j8bn5VwgufI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XZj6nKYThqAyfGYvFy9HkggzkI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/24B4AFbFJETYBkopQFQtdOjf.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieHifi op 20-08-2021 02:00 ]

• nero355

nero355

Zo leuk dat die inderdaad terecht twee keer gepost moet worden! ;) :+

• Schuey
Vind het mooie shots en af en toe goede inspiratie voor interessante composities :)
Op de een of andere manier vind ik de kleuren en het contrast in je foto's erg prettig over komen. Trek je daar veel aan achteraf?'(Vind mijn eigen foto's dan erg grijs overkomen in eens, maar was een erg bewolkte/regenachtige dag)

Verder heb ik zelf minder met de shots waar je watermerk groter is dan de auto, wat voor mij dan het onderwerp is. Vooral de laatste heb ik dat mee. Maar dat zal persoonlijk zijn en minder artistiek verantwoord van mijn kant.

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 19-08-2021 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
Schuey schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:50:
Vind het mooie shots en af en toe goede inspiratie voor interessante composities :)
Op de een of andere manier vind ik de kleuren en het contrast in je foto's erg prettig over komen. Trek je daar veel aan achteraf?'(Vind mijn eigen foto's dan erg grijs overkomen in eens, maar was een erg bewolkte/regenachtige dag)

Verder heb ik zelf minder met de shots waar je watermerk groter is dan de auto, wat voor mij dan het onderwerp is. Vooral de laatste heb ik dat mee. Maar dat zal persoonlijk zijn en minder artistiek verantwoord van mijn kant.
Dank,

deel van de kleuren komt omdat ik deze allemaal schiet met een Circulair Polarisatie Filter.
Uiteraard die ik wat nabewerkingen, maar dat is een kwestie van 1 preset maken (contrast is wat hoger, wil zwart asfalt) en dat trek je over je gehele set heen.

Watermerken doe ik helaas wel, ooit wat foto's op vreemde plekken terecht zien komen zonder watermerk. En als je echt wil, kun je het eruit krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobbieHifi
Racen in de herfst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VshUyYYk3CVmkolxcYb30T21Sys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BeT4R8MFPymkXiQQao5L0afe.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Zeker.....net als het stof dat blijft hangen. ;)

Even een keuze, omdat je anders de bokeh op de voorgrond niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RobbieHifi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:08:
Zeker.....net als het stof dat blijft hangen. ;)
Dat is dan weer niet erg! ;)
Even een keuze, omdat je anders de bokeh op de voorgrond niet krijgt.
Beetje rotatie kan je vaak wel op 1/640ste of zo krijgen en nog steeds alles scherp krijgen, maar het ligt natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan de omstandigheden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
nero355 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Dat is dan weer niet erg! ;)

[...]

Beetje rotatie kan je vaak wel op 1/640ste of zo krijgen en nog steeds alles scherp krijgen, maar het ligt natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan de omstandigheden :)
Klopt, maar dan krijg ik minder bokeh op de voorgrond en met dit licht was dit wel wenselijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobbieHifi
Afgelopen weekend even naar de Duitse Eifel afgereisd

Ochtend licht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQ30CNryaVrgzBoBjf6YtPRKQMs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DzmxJncrRFyutbUOAHlYAiUh.jpg?f=user_large

De nieuwe BMW M4 GT3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMmX3Kxqq09fKGOrg0dyZmXlM64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KW90nkbAMypk1qx7dM7888nK.jpg?f=user_large

Op snelheid door de koebocht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmP1SNHsIr7qemfOm0-Dhae5QSQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LDmBVriOgY6wg9VOAvoI9LFz.jpg?f=user_large

Tom Coronel klaar voor de sessie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aYLi4n4AplUAXEpT_JN3r8DqtI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MKMtdz9GoVmnB603LQTff64H.jpg?f=user_large

Close racing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2GpQcthLTNZowcn4x-rZPrxCxc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xWSfKlWBP64UvgLxcctvc6Lo.jpg?f=user_large

Tweakers??
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofgM6NkyJXw3mnfpYM_XzO9tw0E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cUABR3XiNiK5ElV7MgWbTZ8z.jpg?f=user_large

Legendarische manta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCQLO-fd7ViAzTY04vg4Ee8SY9g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/laXXLV6gYBezowZxJ2uzTRzc.jpg?f=user_large

Lekker veld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biITXE4klwmccT3aky-LKDOLHxM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/InJSw54HtqvPGUDJCrIeFgYM.jpg?f=user_large

Voetjes van de vloer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sk_Qp1u1-cVtSewD2evyN1aGeVo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2VjVpxEWUGNhJw9ijzuEcjT3.jpg?f=user_large

Op snelheid door het bos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzkCZIHeJjBTuM72sJOTrdoxAQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eKbXHLXFRUxs73JJWSYfmvie.jpg?f=user_large

Vier wieltjes in de lucht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-q6ZUfDClw7RsX6A9wRe6-EZDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jxLHb6miHhpsZGcbi9RsaW1X.jpg?f=user_large

Bijzondere units
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mwO7CnhlApkm8GK60qrrytlfnU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UBOq7MhKtGpfUGbHtDVfqDo6.jpg?f=user_large

Eindelijk weer met publiek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLAxCVGkKT2xUmNu86GsT0HRwIY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yeEnczyydYP30giKbixu6ESg.jpg?f=user_large

Klaar voor de stint
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRygUAUHP89TcfPK4zPVVnHwt-0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/njnXahqn4v1B3ih5ZzMmNMS4.jpg?f=user_large

Even wat stof opwerpen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7r9_50P0suaMHwQH0pk7FMlbus=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J3vtH77vCQXPGf1AzcZFHm6X.jpg?f=user_large

Compacte beamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1Y43fPZp4RZ4tft9y7LC4viIOc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8qg3y5d6QOG53EVvuATaGNlh.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat is toch dezelfde als die bij de straatversie de afgelopen jaren :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
nero355 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:00:
[...]

Dat is toch dezelfde als die bij de straatversie de afgelopen jaren :?
Nee, eigenlijk helemaal niet. Zie de koelribben in het midden. De 4 punten komen overeen met de 4 Led's die dagverlichting zijn, maar dit zijn full blown lichten. Komt een puist licht uit deze stralers als ze vol aanstaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mooi foto @RobbieHifi. En sowieso ook super mooie plek om auto's te bekijken en fotograferen.

Gister even op Zandvoort geweest bij de Fanatec GT races. Zoals je al zei: 1 grote hekken-parade wat het leven van de (amateur) fotografen stuk ingewikkelder maakt. Het lukt soms wel maar het blijft behelpen. Deze is vanaf het dak van de pitstraat geschoten. Op zich zeker blij mee maar zou liever lager hebben gestaan natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52156637272_9c720a40cc_c.jpg
Yellowwww by Gijs Peijs, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:12

DirtyBird

Praktiserend denker

sys64738 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:52:
Mooi foto @RobbieHifi. En sowieso ook super mooie plek om auto's te bekijken en fotograferen.

Gister even op Zandvoort geweest bij de Fanatec GT races. Zoals je al zei: 1 grote hekken-parade wat het leven van de (amateur) fotografen stuk ingewikkelder maakt. Het lukt soms wel maar het blijft behelpen. Deze is vanaf het dak van de pitstraat geschoten. Op zich zeker blij mee maar zou liever lager hebben gestaan natuurlijk.

[Afbeelding]
Yellowwww by Gijs Peijs, on Flickr
Als je juist dichtbij het hek gaat staan, heb je er ook geen last meer van toch? :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

DirtyBird schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:41:
[...]

Als je juist dichtbij het hek gaat staan, heb je er ook geen last meer van toch? :)
Klopt. Heb ook nog serie platen die tegen het hek aan geschoten zijn. En met beetje dehaze zie je daar helemaal niks van inderdaad.

Maar vanwege de F1 heb je nu 2 rijen hekken op de meeste plekken. En dan gaat die vlieger helaas niet meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
sys64738 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:52:
Gister even op Zandvoort geweest bij de Fanatec GT races.
Ik vind dit heel inspirerend om te zien; maar als je dan inderdaad drie hoog achter de hekken staat dan vind ik dat jammer en dat zou mij dan een beetje tegenhouden om ook te gaan naar iets vergelijkbaars.

Gister was het in Lelystad in ieder geval wel leuk:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52160094959_01623ce8e1_b.jpg
Cadillac Brougham 5.0 liter at National Oldtimer Day 2022 by Alan Parker, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52158829082_cd27f1fdbf_b.jpg
Bentley vintage racer at National Oldtimer Day 2022 by Alan Parker, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52158828922_2fc273f240_b.jpg Bentley vintage racer at National Oldtimer Day 2022 by Alan Parker, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52160090039_deecec44ae_b.jpg Henkel minicar at National Oldtimer Day 2022 by Alan Parker, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52160091119_bae22f746d_b.jpg Ford Mustang at National Oldtimer Day 2022 by Alan Parker, on Flickr

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's