|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Thanks!Silasje schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:21:
De klassieke trein met lange sluitertijd! Mooi gedaan, ook het juiste moment met t gele zonlicht.
Swift met originele GTI bodykit, wat is daar mis mee? En een kooi e.d. ja, maar als je 'm dan toch als track tool bouwt is dat wel handig om te doen. De foto is onderdeel van een hele serie voor een artikel trouwens: www.wanganwarriors.com/swift-simplicity/nero355 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 02:28:
[...]
Is gewoon een Suzuki Swift, maar dan helaas door iemand verpest
Swift heeft een vlakke kap heMaar ehh... die motorkap is helemaal geen detail meer in te zien zo wit is het : Is dat expres of een foutje ??
[ Voor 13% gewijzigd door AtleX op 18-03-2014 09:33 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Tijdje terug zag ik je rijden in Tiel. Je reedt achter mij (Peugeot 207).
Ik vind 't een coole bak!
Verwijderd
Super gave platen van die McLaren! Wat een vormen en kleuren van dat ding. Net of je door een poort naar een futuristische dimensie aan het kijken bent!
@AtleX
Mooie platen. Jammer van die gebouwen op de achtergrond van de tweede. Heb ik zelf ook vaak last van...
Ik heb zelf (nog) geen rijbewijs en geen auto, dus heb niet vaak wat te posten hier. Maar gisteren ben ik met een groepje op pad geweest met een paar 2VCtjes. Was echt gaaf!

(Jeej! Flickr heeft z'n sharing dinges weer aangepast!
Ik wou bijna zeggen "vanavond weer Top Gear!", maar het seizoen is alweer afgelopen... Gaat altijd veel te snel voorbij.....
EDIT: foto's zijn trouwens geschoten met Nikkor 18-55mm VR. Al tijden niet meer gebruikt. Had hem maar weer eens erop geschroefd voor de flexibiliteit. Had geen zin om lenzen te zeulen en mensen steeds op me te laten wachten terwijl ik aan het wisselen zou zijn. Wat een fijn klein dingetje is het toch ook!
EDIT2: Wat zijn Nederlandse nummerplaten toch eignelijk lelijke kl%!#* dingen he? Zit altijd te worstelen met die aandachtsgeile kleur... Iemand nog handige tips?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 16:19 ]
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
@PL3x4N Mij zijn beide foto's wat te donker, ik he het idee dat je wat detail mist bij de audi en ook wat contrast.
@AtleX erg toffe platen. Cool dat de sprinter voor een langwerpig patroon achter de auto zorgt. Belichting is ook erg fijn. Nummer twee is als actie shot ook goed gelukt, maar de omgeving en belichting zijn een stuk minder interessant.
@Sytsuuh vooral nummer 2 vind ik een aardige plaat. Mooi gespeeld met licht en donker. Ook de lol in de auto zorgen voor wat speelsere plaatjes
Twee Foto's van mij - Allebei in het wild gespot:
Mercedes 190 SL

Tesla Model S

@Joenes De Merc lijkt zo uit een catalogus te komen erg fijne kleuren. De Tesla lijkt wat weg te vallen tegen de achtergrond?
Zelf afgelopen zaterdag naar een I Race dag op Assen geweest voor mij eerste keer op een circuit.. om foto's te maken ten minste.
BMW E36 Touring

Citroen

Opel

Vooral het pannen geoefend, vond deze aardig gelukt maar toch op naar hey volgende
Rest van de set: Flickr Set
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Verwijderd
Zou je misschien iets concreter willen uitleggen wat je bedoelt? Wat valt je op? Welke dingen ogen onnatuurlijk?PL3X4N schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:27:
Foto 1 lijkt net wat te veel bewerkt? Oogt naar mijn idee wat on natuurlijk...
Die oplossing vind ik maar niks. Dan springen ze juist nog meer in het oog IMHO. Dan zou ik ze eerder helemaal wegshoppen.Silasje schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:40:
Kentekenplaten maak ik nog wel eens volledig geel, geeft wat meer rust.
@Joenes: 1. Strakke plaat! Ik vind alleen de achtergrond/bokeh wat onrustig. Uiteraard vooral de lichte plek met de paal van een verkeersbord ervoor. Volgende keer ijzerzaagje mee...
@PL3X4N: Het lijkt me ook wel cool om een keer naar zo'n evenement te gaan. Ik vind je foto's wat aan de donkere kant, maar dat zal mede door het weer komen. De BMW zou ik strakker kroppen. Jammer dat de Citroën er net niet helemaal op staat. Ach... oefening baart kunst! Dat zie je wel aan de laatste foto!
Verwijderd
#1 The legend return..........Chevy Nova V8
#2 Zweed uit 2005 of Amerikaan uit 1969? (met oude velgen er nog onder)
Dat jullie het weten, ik heb effe de nieuwe google bewerkingsfunctie uitgetest
Ben zelf 15 jaar, heb op dit moment een Nikon P510 met 4.3-180mm ,maar binnenkort wil ik een D5200 aanschaffen met o.a een 70-300mm lens. Ik doe veel aan truckspotting langs de weg dus dat houd in dat ik regelmatig wel mooie auto's tegen kom
Tips, opmerkingen en vragen allemaal welkom
More soon!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 17:40 ]
@ Sytsuuh het lijkt een beetje grauw HDR ? vind het niet per definitie lelijk (zeker met mijn ervaringen) integendeel zelfs
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Klinkt logisch, maar heb nog niet eerder zoiets gedaan. Tips en/of links naar leesvoer zijn dan ook welkom!nero355 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:32:
Onderste foto zou ik wat "schoonpoetsen" door de objecten in de achtergrond weg te halen en symmetrisch te maken
-- edit @ 21.52 uur --
@Joenes: foto van de Mercedes mag van mij zo de folders in. Pracht plaat
De toning van de Tesla vind ik wat minder mooi.
@PL3X4N: goede oefeningen geweest zo te zien. Auto's zijn mooi scherp! Kleuren kunnen wat beter nog
@Boeingfanaat: Ben niet kapot van de retouch van de eerste foto en de tweede foto doet me ook weinig. Zie een stel sleutels op de grond, maar wat je ermee wilt vertellen weet ik niet.
@Relisys: De onderste foto zou je eens door photoshop moeten halen. Achtergrond schoonmaken en auto in het midden zetten. Dan heb je een prima plaat
En dan ook maar een inzending van mijn kant. Ben dit keer eens flink gaan focussen op het retoucheerwerk. Normaal gesproken geen held in, maar ben eens wat lessen gaan volgen en ik ben zeer tevreden al zeg ik het zelf. Ook de eigenaar van de auto was heel blij!

Opel Corsa OPC door Patrick de Bie
[ Voor 112% gewijzigd door PdeBie op 01-04-2014 22:27 ]
Verder vind ik de auto nogal in een hoekje gepropt en had je de voorwielen naar de camera toe moeten draaien. Ook zie ik op verschillende plekken halo's (Bijvoorbeeld boven die stenen muur bij die stalen constructie wat zicht voor het grijze gebouw zit). En ook bij het linker achterwiel
[ Voor 3% gewijzigd door Richard! op 01-04-2014 22:31 ]
Het geel is niet meer zo geel als origineel nee, want dat knalde er teveel uit. Heb er bewust voor gekozen deze wat te 'desaturaten'.
De halo's op het gebouw achteraan weet ik. Ik kreeg ze echter niet weg. Zit echt in de foto.
Rond het achterwiel zie ik hem niet, maar ik zit dan ook al een anderhalf uur naar deze foto te kijken (retouching noobie). Dus wellicht morgen even met een frisse blik naar kijken
Wiel naar camera toedraaien: check! Ga ik op letten volgende keer. Punt van detail inderdaad
[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 01-04-2014 22:51 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Maar de foto blijft verder zoals hij is. De eigenaar van de auto (voor wie de foto is) heeft aangegeven dat hij helemaal tevreden is, dus ik kan er wel weer meer tijd in gaan steken alleen is dat zonde (heb nog meer projectjes die ik nog af moet ronden).

Ik vind de toning in je foto's altijd erg lekker, hoewel deze misschien wat koud is voor een cabrioRichard! schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:40:
Paar weken geleden nog deze Porsche 991 gereden en geschoten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik moet daar echt eens mee gaan oefenen, want heb er nog echt geen kaas van gegeten. Tips?
[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 07-04-2014 09:45 ]
Fototje van m'n eigen bolide.

Toch nog een puntje van kritiek, de bokeh van de achtergrond is wel erg onrustig en trekt mijn aandacht telkens weg.
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Dacht dat wat groen leuk zou zijn maar in dit geval te druk/afleidend.
#1 vind ik gaaf, al had 'ie van mij iets warmer qua tint mogen zijn. Het lijkt op de foto nu wat koud om open te rijden. Bij #2 vind ik de achtergrond wat rommelig door de reflecties in de ramen.Richard! schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:40:
Paar weken geleden nog deze Porsche 991 gereden en geschoten
[afbeelding]
[afbeelding]
Eentje van mij. Snel geschoten toen ik op een parkeerplaats stond waar de bosjes ongeveer dezelfde kleur hadden als de tijdelijke kleur van mijn huidige set velgen. In eerste instantie maakte ik dezelfde 'vergissing' als Lasteraar waardoor ik een te drukke achtergrond had, en omdat ik geen veel te grote DOF wilde hebben heb ik mijn auto nog een paar meter verplaatst. De heg is nu nog net in focus en daardoor is er wat meer diepte in de foto.

Foto is alleen wat donker. En als het ff kan, dan ook liever zonder bomen op de achtergrond en dan is het een hele strakke plaat !
Verder ben ik benieuwd of het mogelijk is om met een polarisatiefilter de reflectie in de ruiten volledig weg te krijgen? Dat bedoel ik niet als verbeterpunt maar meer als aanvulling van mijn fotografische kennis. Ik loop er zelf tegen aan met panningshots.
AtleX: Qua scherpte en belichting van het onderwerp prima. Ook netjes vanuit een laag standpunt genomen. De compositie, zo midden in de foto, vind ik wat minder. De omgeving is ook wat aan de donkere kant. Daar kon je weinig aan doen, gezien het druilerige en donkere weer. Zelfs de regendruppels zijn op je raam en auto te zien (stipjes onder het handvat van de deur).
Van mijn kant een eerste poging met panning. Een leuke techniek maar toch wel lastig gezien het aantal foto’s dat daadwerkelijk lukt. Nog geen 10%... Qua compositie zijn het geen hoogstandjes. Qua panning denk ik dat ze redelijk geslaagd zijn.
Locatie: Zuidplein Rotterdam tegenover het Ikazia ziekenhuis.
1

2

3

4

De foto's zijn helaas veel te onscherp en eigenlijk ook niet echt interessant om te zien...
Ik verbaas me een beetje dat je de foto's qua panning niet geslaagd lijkt te vinden.
Zo ben ik wel benieuwd waarom je 1/50ste seconde extreem vind om mee te beginnen?
In de fotogids van Peter K. Burian en Robert Caputo adviseren ze een sluitertijd van 1/4 tot 1/30 seconde om met een beweging mee te draaien.
In het fotografie boek van John Freeman zie ik een foto van een auto met idem sluitertijd van 1/60ste.
Wel oogt bij hem de scherptediepte iets groter, mogelijk door een groter f-getal (kleinere lensopening)? Als je de scherptediepte bedoelt dan ben ik het zeker met je eens dat ik daar nog winst uit had kunnen halen. Maar als ik dan kijk naar de delen die scherp zijn, dan heb ik juist het idee dat de scherpte op zichzelf van bovenstaande auto's keurig is.
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar wat je nu precies bedoelt met onscherp?
Simpel : Ik weet hoe moeilijk het is om dan een scherpe foto te krijgen als resultaatKarel V schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:30:
Nero, bedankt voor je reactie.
Ik verbaas me een beetje dat je de foto's qua panning niet geslaagd lijkt te vinden.
Zo ben ik wel benieuwd waarom je 1/50ste seconde extreem vind om mee te beginnen?
Je stond zo te zien 100% parallel aan de auto's en dan hoor je zoiets als resultaat te krijgen :In de fotogids van Peter K. Burian en Robert Caputo adviseren ze een sluitertijd van 1/4 tot 1/30 seconde om met een beweging mee te draaien.
In het fotografie boek van John Freeman zie ik een foto van een auto met idem sluitertijd van 1/60ste.
Wel oogt bij hem de scherptediepte iets groter, mogelijk door een groter f-getal (kleinere lensopening)?
Als je de scherptediepte bedoelt dan ben ik het zeker met je eens dat ik daar nog winst uit had kunnen halen. Maar als ik dan kijk naar de delen die scherp zijn, dan heb ik juist het idee dat de scherpte op zichzelf van bovenstaande auto's keurig is.
Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar wat je nu precies bedoelt met onscherp?

Dit was 1/30 en je krijgt dus de hele auto alleen scherp door er parallel naast te staan zeg maar (het liefst op een afstandje natuurlijk
Hier nog een foto waarbij ik minder parallel stond, maar nog steeds goed genoeg voor een scherpe plaat @ 1/60 :

En zo ziet een plaat @ 1/160 eruit waarbij ik nog schuiner ten opzichte van de auto stond :

En wat je niet moet doen, maar wel leuk is om te zien stiekem is een lage sluitertijd met een bocht combineren, want dan krijg je dus wel "een kleine scherptediepte" omdat je onderwerp eigenlijk meerdere snelheden tegelijk heeft :
https://flic.kr/p/ex22px
of
https://flic.kr/p/ex28tB
Je moet dus eigenlijk altijd je sluitertijd aan de situatie aanpassen en verder gewoon lekker veel oefenen : Doe ik ook!
Inderdaad, het paralax-effect.nero355 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:18:
En wat je niet moet doen, maar wel leuk is om te zien stiekem is een lage sluitertijd met een bocht combineren, want dan krijg je dus wel "een kleine scherptediepte" omdat je onderwerp eigenlijk meerdere snelheden tegelijk heeft
Ja, inderdaad. Heb dit weekend een driedaags autosportevenement gefotografeerd en heb de auto's op de baan gefotografeerd met sluitertijden tussen de 1/10 en 1/2000. De snelheden waarmee ik schiet zijn compleet afhankelijk van de plaats op de baan, de snelheid van de auto, de focal length, de hoek ten opzichte van de auto, etc.Je moet dus eigenlijk altijd je sluitertijd aan de situatie aanpassen
Ja, Universal Creations, de compressie is te krapjes. Je ziet dan inderdaad die blok en streep vorming op sommige delen van de foto. Ik heb er eerlijk gezegd niet echt op gelet om de brandpuntsafstand gelijk op te laten lopen met de sluitertijd. Daar kan ik wel mee experimenteren.
Bio, die motor is inderdaad cool, jammer genoeg ook het minste scherp

Nero, nu begrijp ik wat je bedoelt. Bij sommige van mijn foto’s zie je dat de opname niet exact parallel genomen is. Het valt me ook op dat je doorgaans een groter f-getal gebruikt f/20 i.p.v. f/7.1 waardoor je de scherptediepte iets vergroot. Daarnaast lijkt je grotere afstand, dankzij je mm’s, minder te vertekenen en dus minder snel onscherpte aan het begin/ einde van de auto op te leveren.
Trouwens, stuk voor stuk puike foto’s van je! En ja die laatste twee, zijn zeker de leukste om naar te kijken. Hoewel, die foto met de regen spreekt ook erg tot de verbeelding.
Weer wat geleerd
Dat is zo leuk aan Fotografie & VideoKarel V schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:46:
Hey, leuk al die reacties. Erg leerzaam!

Dat is het gevolg van veel zon + Tv mode die de boel goed belicht houdt en heeft dus niks met de dieptescherpte te maken eigenlijkHet valt me ook op dat je doorgaans een groter f-getal gebruikt f/20 i.p.v. f/7.1 waardoor je de scherptediepte iets vergroot.
Ook dat is het gevolg van de combinatie sluitertijd + hoe je t.o.v. je onderwerp staat!Daarnaast lijkt je grotere afstand, dankzij je mm’s, minder te vertekenen en dus minder snel onscherpte aan het begin/ einde van de auto op te leveren.
Thnx! De foto met de regen was vooral leuk na de race : Ik was helemaal doorweekt door de regen en half bevroren dankzij de Zandvoortse windTrouwens, stuk voor stuk puike foto’s van je! En ja die laatste twee, zijn zeker de leukste om naar te kijken. Hoewel, die foto met de regen spreekt ook erg tot de verbeelding.
Ik probeer eigenlijk altijd wel onder de f/11-f/14 te blijven in verband met diffractie, maar soms heb je nu eenmaal teveel licht ja. Gelukkig schiet ik altijd al met een CPL wat ook ongeveer een stop kost, maar zeker afgelopen weekend met die harde hoge zon had ik regelmatig last van teveel licht. En heat waves boven de baan, dat was best onaangenaam. Stond op een gegeven moment op 200mm+2x extender op een 7D te schieten, en dat was naast de trage autofocus ook een probleem omdat er 200 meter aan heat waves tussen mij en de auto's zaten.nero355 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:07:
[...]
Dat is het gevolg van veel zon + Tv mode die de boel goed belicht houdt en heeft dus niks met de dieptescherpte te maken eigenlijk

Daarom wil ik dan ook eventueel een 3 stops ND filter kopen. CPL heb ik, maar is niet altijd genoegAtleX schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:21:
Ik probeer eigenlijk altijd wel onder de f/11-f/14 te blijven in verband met diffractie, maar soms heb je nu eenmaal teveel licht ja. Gelukkig schiet ik altijd al met een CPL wat ook ongeveer een stop kost, maar zeker afgelopen weekend met die harde hoge zon had ik regelmatig last van teveel licht.
Ik heb ook nog een 100-400, maar een keer op Assen en vorig jaar nog op Zolder kon ik bijna al mijn foto's weggooien dankzij heatwavesEn heat waves boven de baan, dat was best onaangenaam. Stond op een gegeven moment op 200mm+2x extender op een 7D te schieten, en dat was naast de trage autofocus ook een probleem omdat er 200 meter aan heat waves tussen mij en de auto's zaten.

Als ze daar nou een filter voor maken...
Verwijderd
@AtleX: Kan niet echt andere punten verzinnen dan Lasteraar heeft genoemd. Ook hier lijkt de achtergrond redelijk onrustig.
@Karel V: Nice! vind ze zeker niet gek. Ik moet dit ook maar eens proberen. Wel hoop dezelfde foto's, maar dan met een ander onderwerp
@nero355: zijn voorbeelden volgens mij, maar kan ook niks verzinnen wat beter kan
niet echt ervaring met auto's 'goed' fotograferen, maar gisteren een poging gewaagd me de auto van een vriend van mij.

Simpele maar goed passende achtergrond voor deze auto, nou heb ik alleen de vraag of je nog meer foto's van die vette auto hebt.
Verwijderd
jawel, maar de foto die ik plaatste ben ik zelf nog het meest tevreden overSilasje schreef op zondag 11 mei 2014 @ 12:03:
@HJM
Simpele maar goed passende achtergrond voor deze auto, nou heb ik alleen de vraag of je nog meer foto's van die vette auto hebt.

Vanavond een spiegelreflex aangeschaft, gelijk maar begonnen met uitproberen/ontdekken
Het is overigens wel gewenst dat je eerst wat commentaar op eerdere foto's geeft voordat je zelf wat post
Als reactie op jouw foto. Scherptediepte is aardig, maar mag iets meer. Horizon staat scheef, die moet je wel even recht zetten. Voor de rest, goede eerste poging
Ik ben het helemaal eens met pdebie. Ik wil er nog wel ff aan toevoegen dat de kleuren een mooi sfeertje geven bij het type auto!
Afgelopen weekend was het Volvo Verkerk 4th International R Event. Dus alleen maar dikke Volvo's. Onderweg een paar hele mooie foto's gemaakt al zeg ik het zelf, wat vinden jullie:
(klik voor full size)
1.

2.

3.

4.

5.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
p.s. Nog echte Volvo liefhebbers hier?
[ Voor 90% gewijzigd door Silasje op 21-05-2014 19:29 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Allang blij dat ik niet de enige ben hier

[ Voor 8% gewijzigd door Silasje op 21-05-2014 18:13 ]
Wow, Tof shot! Doet het goed tussen de vrachtwagens!Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:05[...]niet echt ervaring met auto's 'goed' fotograferen, maar gisteren een poging gewaagd me de auto van een vriend van mij.
Nice shot van een evenzo kar...;-)maikel_rox schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:10:
[...] Vanavond een spiegelreflex aangeschaft, gelijk maar begonnen met uitproberen/ontdekken
Nice! Mooie dynamische shots! De laatste twee hebben mijn voorkeur.Silasje schreef op maandag 19 mei 2014 @ 00:43:
[...]Afgelopen weekend was het Volvo Verkerk 4th International R Event. Dus alleen maar dikke Volvo's. Onderweg een paar hele mooie foto's gemaakt al zeg ik het zelf, wat vinden jullie [...]
Tijdens de ADAC GT Masters 2014 op circuitpark Zandvoort.
Claudia Hürtgen remt aan voor Hans-Ernst-Bocht (voorheen S-bocht) in haar BMW Z4 GT3

Gave plaat, maar die omschrijving geloof ik niet! Een vrouw kan een achterwiel aangedreven auto zoals deze niet op de weg houden met zoveel water! moet een kerel zijn geweest

Daarentegen spreekt foto 2 me wel meer aan. De mooiere lichtval op de auto. De positie van de auto in de foto en de achtergrond zijn veel beter. Had hem zelf misschien nog iets meer van de zijkant genomen.
Verwijderd
@ Scirocco: De eerste doet me niets, de tweede vind ik al veel beter.
@ Emiel L: Niet dat ik het kan, maar ik mis toch een beetje snelheid in je foto's. Verder goede platen!
Zijn er hier nog mensen op het circuit van Assen geweest vandaag?
Ik wel, ben bezig met foto's uitzoeken. Deze werd in ieder geval 'onthuld'.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 20:13 ]
Stond er een beetje kudt voor, maar ach.

© Sjoerd van Reenen fotografie - www.facebook.com/sjoerdfoto by SjoerdvReenen, on Flickr

© Sjoerd van Reenen fotografie - www.facebook.com/sjoerdfoto by SjoerdvReenen, on Flickr

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's
@Woutoud: jammer dat de naam McLaren onscherp is bij de 2e foto van de 12C.
Vind de Testarossa foto het mooiste uit de serie.
@Sjoerdfoto: Stoere golf, goed gepoetst. Het flatgebouw erachter is niet het spannendst. De belichting en de flares bij de 350z vind ik wel erg tof, daarmee stijgt het boven een 'snapshot in de straat' uit.
Een paar van mij:

In ieder geval een stuk anders dan op de derde foto!
@Sjoerd: De oude golf van Kevin of niet?
@Maikel Mooie auto, en zeker voor je eerste foto niet slecht. Maar komt goed
@Silasje Rolling shots zijn altijd mooi
@EviZ Tja, prachtig gewoon! Dit moet een hele moeilijke opgave geweest zijn, top!
@Scirocco: De eerste foto ben ik geen fan van. Mooie auto, maar lelijke omgeving. Technisch is de plaat oké maar spreekt mij niet aan.
Tweede foto al veel meer, Alleen jammer dat de auto zelf onderbelicht is.
@Emiel L Leuke foto's van Zandvoort. De foto's zelf zeggen mij niet zoveel, op mij komen ze meer over als "standaard" foto's. Zal vast komen omdat er geen geluid bij zit
@Woutoud: Technisch mooie foto's, het was daar behoorlijk druk
@Bio leuke foto's van een leuke auto. Je had hier wel wat extremer met bewerkingen mogen gaan wat mij betreft, maakt het wat spannender.
Bedankt! Ja de zon werkte lekker mee bij de 350z. Golf stond daar lekker stil te staan, dus kon weinig aan de flat doenBio schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:35:
@Sjoerdfoto: Stoere golf, goed gepoetst. Het flatgebouw erachter is niet het spannendst. De belichting en de flares bij de 350z vind ik wel erg tof, daarmee stijgt het boven een 'snapshot in de straat' uit.
Weet ik niet. Kevin woont hier wel in de buurt, maar was dat deze? Hij heeft er geen foto van op z'n fb staan@Sjoerd: De oude golf van Kevin of niet?
Even een plaatje bij het praatje. Stond erg dicht op zijn voorganger geparkeerd dus vandaar de groothoek. Weer eens wat anders

@Richard!: Foto 2 spreekt me qua toning meer aan. Vind de 'saus' van foto 1 te grauw voor zo'n knallende sportwagen.
Die golf heeft mooie kleuren lekker retro, Die nissan vind ik eerlijk gezegd dan weer niet zo mooi.
@Richard! vind beetje raar dat die auto midden tussen 2 weilanden staat zonder een bestuurder!
2de foto is echt heel gaaf!! Lijkt me ook echt gaaf om zo keer een fotoshoot te doen!
Ik kwam deze toevallig tegen en ik had mijn fototoestel bij

@Bio
Eerste is goed, 2e te hoog standpunt en bij de 3e het stuur er niet volledig op. Kleinigheidjes maar die doen 't hem :-)
@Wout, leuke detailfoto's. Eerste foto is alleen wel erg krap genomen. De auto wordt er niet minder op overigens..
Vanavond een apart luchtje en daarmee een excuus om mijn auto even op de gevoelige plaat te zetten.
[img]Apart luchtje vanavond

Beetje gephotoshopt. Gewoon.. Omdat het kan.
Mooie luchten en mooie auto! Vind alleen de foto niet zo geslaagd, teveel bewerking naar mijn idee.
Sorry voor de grote hoeveelheid foto's van deze strakke kever

© Sjoerd van Reenen fotografie - [url=http://www.facebook.com/sjoerdfoto]www.facebook.com/sjoerdfoto[/url] by SjoerdvReenen, on Flickr

© Sjoerd van Reenen fotografie - [url=http://www.facebook.com/sjoerdfoto]www.facebook.com/sjoerdfoto[/url] by SjoerdvReenen, on Flickr

[ Voor 14% gewijzigd door Sjoerdfoto op 26-06-2014 19:10 ]
Vraag me af hoe hij zo kan rijden met van die scheve velgen..
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
Mooi platen hoor, vooral 7 vind ik gaaf!Sjoerdfoto schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:32:
@Lasteraar
Mooie luchten en mooie auto! Vind alleen de foto niet zo geslaagd, teveel bewerking naar mijn idee.
Sorry voor de grote hoeveelheid foto's van deze strakke kever
Maar als je het zelf al nodig vind om excuses te maken voor de hoeveelheid, plaats er dan gewoon minder.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 20:37 ]
De paal in de achtergrond had ik wel even weg geshopt, toch wel netjes.
Verder erg nette platen.
@Haas_NL: Zwarte auto's zijn al moeilijk, maar hier valt de Ferrari bijna weg door de reflecties.
Niet de meest ideale plek voor een mooie foto. Een pol. filter had je kunnen helpen.
@Lasteraar: Auto staat wel erg centraal waardoor ik het een saaie compositie vind. De bewerking is ook niet echt mijn smaak.
@Sjoerd: Best een nette serie foto's, alleen de laatste 2 vallen een beetje buiten de boot naar mijn mening. Jammer dat de auto zo extreem verlaagd is. Niet erg mooi, rijd voor geen meter en bij die beetles heb je dan geen andere keus om maximaal camber op je achterwielen te zetten.
Vorig weekend met een paar maten naar Spa Francorchamps geweest, voor de WTCC races.
Normaal laat ik de 400mm thuis als ik ga fotograferen op auto evenementen, maar ik was blij dat ik hem toch heb mee genomen.
Maarja, geen IS en geen statief met een 400mm maakt lastig pannen. Daar heb ik dus wat concessies in moeten doen
1. Ze zijn van start! Mooie compacte groep door de Eau Rouge

*note: wel erg hoog contrast door fel zonlicht + pola + cheap-ass 55-250IS
2. Een Lada met widebody

3. Geeft toch een gek perspectief als je bovenaan de Eau Rouge staat.

4. Nog redelijk gelukt om te pannen. 1/100 met 400mm uit de hand, zonder IS.

5. Ja, het was lekker warm die dag

6. Nog 1 close-up, omdat de Citroën zo vet is

*note: Nee, hij staat niet stil
Volgende keer misschien toch een statief mee voor de 400mm
Nu leek het mij ook wel eens tijd om eens iets van mijn werk ter keuring voorbij te laten komen.

In eerste instantie had ik de foto geschoten om gewoon eens m'n (destijds nieuwe) fisheye te proberen, vervolgens eigenlijk nooit echt iets mee gedaan en toen toch maar eens opgepakt en mee aan de gang gegaan, vond het resultaat wel geslaagd.
Groeten,
Peter
PSN id: MrKnown86
Normaal gesproken ben ik niet zo van de auto's, maar deze kwam ik tegen op mijn vakantie een paar weken geleden en kon ik toch niet laten staan.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ik had de auto iets meer van de weg af gezet, zodat het stuk weg zelf niet meer op de foto staat. Nummer 1 vind ik het sterkst (vanwaar het weggehaalde nummerbord? Misschien moet je dat even bij alle nummerborden doen
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
@ Stilopat: leuke serie! Die eerste is idd het meest tof!
@ afterburn: mooie detail-opnames in drie en vier!
@ Peter Boudewijn: mooi shot! Origineel vind ik 'em ook wel ;-)
@ Scirocco: mooi platen van Spa. Idd wel wat weinig dynamiek, maar foto een vijf zijn prima actiefoto's.
Ik was afgelopen weekend ook op circuit de Spa-Francorchamps tijdens de Spa Summer Classic. Heel veel regen gezien, maar dat hindert niet voor leuke plaatje
Hier een viertal tijdens de Formule Ford Historic & Historic F3 European Trophy
1.

Spa Summer Classic by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr
2.

3.

4.

@Stilopat, prima foto's van een trotse eigenaar. Nr 1 vind ik de mooiste, ben alleen zelf niet zo een fan van de gele kentekenplaat, door het erafshoppen van de letters/cijfers wordt het een groot geel opvallend vlak.
@afterburn, zo een auto is altijd mooi.
Zelf ben ik afgelopen weekend naar de GTC rally in de omgeving van Etten-Leur geweest.
1)

2)

3)

Verwijderd
Dank je bennyD. Foto inmiddels vervangen voor een andere zonder geshopte vlakkenbennyd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:58:
@Stilopat, prima foto's van een trotse eigenaar. Nr 1 vind ik de mooiste, ben alleen zelf niet zo een fan van de gele kentekenplaat, door het erafshoppen van de letters/cijfers wordt het een groot geel opvallend vlak.
Nu ook maar mijn (beginners)reactie op enkele foto's!
@BennyD
Mooie foto's, vooral dat op spattend zand bij foto 2 een mooi effect toevoegen!
@Eviz
Spettenderende(letterlijk en figuurlijk) foto's! Bij foto 3 zie je inderdaad de snelheid in de foto!!
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 19:49 ]
3 is de mooiste qua compositie. Twee komt aardig in de buurt, maar ik had liever wat meer ruimte aan de rechterkant gezien.
@bennyd:
lekker scherp met nog genoeg 'beweging' in de wielen. Stuk beter qua panning dan ik tot nog toe voor elkaar krijg. Foto twee heeft mijn voorkeur, al mag de exposure wel iets omhoog denk ik zelf. Vind hem net even wat te donker.
--------------------------------
Poosje terug naar de Dutch Supercar Challenge op circuit Zolder geweest. Tot op heden nog niet fatsoenlijk de tijd gehad om mijn foto's uit te zoeken en te bewerken. Vanavond maar eens werk van gemaakt.
Heb er maar 4 over van het hele stel bij gebrek aan fatsoenlijke tele-lens (kon de auto's niet dichtbij genoeg halen) en gebrek aan zin om naar een fatsoenlijkere plek te lopen in de regen
Deze 4 vind ik de beste van mijn foto's.

Dutch Supercar Challenge by patrick de bie, on Flickr

@bennyd: fraaie dynamische serie!
@pdebie: fraai, vooral die shots van bovenaf, maar ook nummer drie met de backfire!
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's