Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 18:29
Dank je wel. Die backfire heb ik wel echt op geschoten. De auto plofte aardig bij die bocht elke keer, dus ik moest en zou er een vangen :P

Dus elke keer als hij aan kwam scheuren was het volgen met de camera en full burst schieten (zo'n vlam blijft niet heel lang staan ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio.gio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 11:50

audio.gio

Guestlist member

@Pdebie mooie foto's. De natte ondergrond geeft een extra dimensie/contrast aan de foto's.

@ Bennyd die peugeot komt er lekker uit zo.

@Sjoerdfoto jammer dat de kleur van de auto niet op elke foto hetzelfde is. Voor een serie vind ik het persoonlijk mooier om overal hetzelfde filter te gebruiken.

Mijn bescheiden bijdrage, een lucky shot weliswaar...

Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m110/MrGiorgio/_DSC7916_zpsf59191ef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik krijg constant de neiging om mijn hoofd te draaien. De compositie vind ik wat raar. En hij is wat onscherp.

Het idee qua belichting echter vind ik wel heel stoer. Ik weet niet of je hier nog speciale 'trucjes' voor heb toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:34
@ audio.gio zeer mooi :)

Zelf nog niet zo thuis in het auto fotografie maar hier was ik wel tevreden over.

Audi A5 Sportback 3.0 TDI Quattro Pro Line

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2902/14720332106_1bd0bc1336_c.jpgIMG_0473 by Downloader_NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2919/14743288245_6683d30581_c.jpgIMG_0483 by Downloader_NL, on Flickr

[ Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 25-07-2014 21:28 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio.gio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 11:50

audio.gio

Guestlist member

@pdebie De link via photobucket zorgt voor de onscherpte. Via Flickr is dat beter merk ik. Daar zijn de stiksels bijna te tellen. ;)
Zoals gezegd was dit een lucky shot. Het daklicht scheen precies op de cockpit van de Cobra, alsof het wilde zeggen: dit is jouw spotlight, ga maar zitten.

@Downloader_nl thanks.
Nice shot, het ziet er echt uit als n dikke bak.

P.S. je foto van die 2 Chevrolets uit Cars vind ik ook best wel goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
audio.gio schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:31:
@pdebie De link via photobucket zorgt voor de onscherpte. Via Flickr is dat beter merk ik. Daar zijn de stiksels bijna te tellen. ;)
Zoals gezegd was dit een lucky shot. Het daklicht scheen precies op de cockpit van de Cobra, alsof het wilde zeggen: dit is jouw spotlight, ga maar zitten.
't Is natuurlijk puur subjectief, maar de oriëntatie van de camera in onderstaande bewerking komt op mij natuurlijker over:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C2blJpm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
audio.gio schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:31:
Op Flickr is hij inderdaad beter, maar nog steeds niet 100%.

En.....
mcdronkz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:32:
[...]
't Is natuurlijk puur subjectief, maar de oriëntatie van de camera in onderstaande bewerking komt op mij natuurlijker over:

[afbeelding]
Hier en ik het helemaal mee eens. Vind deze foto veel prettiger kijken en hij komt net zo krachtig over door de mooie lichtval :)
Alleen wat teveel zwart aan de onderkant, maar dat komt door het draaien :)

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 26-07-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
afterburn schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:26:
@scirocco Dat vind ik nou gave platen. Alleen een beetje storend dat muv #4 alle auto's geparkeerd lijken te staan doordat je sluitertijd hoog genoeg was om de wielen te bevriezen.

Normaal gesproken ben ik niet zo van de auto's, maar deze kwam ik tegen op mijn vakantie een paar weken geleden en kon ik toch niet laten staan.
Dat vind ik erg mooi gedaan. Het is natuurlijk ook een heel mooie auto.
Het lukt mij trouwens (nog) niet om rijdende auto's mooi vast te leggen. Onderstaande foto heb ik zojuist gemaakt. Dat vind ik ook een erg mooie auto.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5557/14565000549_35cd0483bd_c.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja nette auto. Foto is ook goed scherp. Maar daar is ook alles mee gezegd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:35
Zou je met een pola filter nog de reflectie in de ruit kunnen weg krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
pdebie schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:40:
Ja nette auto. Foto is ook goed scherp. Maar daar is ook alles mee gezegd eigenlijk.
Kan me voorstellen, er zit bijvoorbeeld geen actie in.
NeutraleTeun schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:13:
Geen idee, bedoel je dat in het algemeen? Ik heb geen ervaring met polarisatie lenzen, maar ik zou het willen weten. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NeutraleTeun schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:13:
Ik denk het wel eigenlijk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:30
Luxicon schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:18:
[...]

Kan me voorstellen, er zit bijvoorbeeld geen actie in.

[...]

Geen idee, bedoel je dat in het algemeen? Ik heb geen ervaring met polarisatie lenzen, maar ik zou het willen weten. :)
Gewoon eentje aanschaffen. Heerlijke filter om auto's mee te fotograferen. Even op YouTube een voorbeeld filmpje gevonden.

Je schroeft m gewoon op je lens.

[ Voor 3% gewijzigd door Streskip op 31-07-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Was inderdaad gewoon een algemene vraag.

YouTube: Polarizing Filter Use on a Car Window by Shane Hurlbut, ASC

Zijn inderdaad leuke dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dat ziet er zeker interessant uit. De reflecties zijn echt weg!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
klopt, maar je beïnvloed ook de kleur van de lak van de auto en vaak gaat dit er heel onnatuurlijk uitzien. Alsof de auto mat wordt.

Zie deze (hele oude foto) van mij maar: https://flic.kr/p/7rLvAm

Wat je ziet is dat de zijramen doorzichtig worden, waardoor het interieur zichtbaar word. Echter lijkt de auto wel mat, terwijl deze glimt als een spiegel!

Wat ik dus vaak doe is 2 foto's nemen.
Een foto waarbij het polarisatiefilter de zijramen van de auto doorzichtig maakt en een foto waarbij de voorruit doorzichtig wordt. Vervolgens maak ik van deze twee foto's lagen in Photoshop en zorg ik ervoor dat alleen het polariserende effect in de ramen bewaard blijft en niet op de lak van de auto.

Dit lukt uiteraard niet bij actie foto's en je hebt er een statief voor nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 01-08-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Anderzijds zou je met een brush de metalen delen richting de 100 helderheid kunnen brengen?

Wat voorbeelden van mijn kant: https://www.flickr.com/ph...8/sets/72157644219790914/
Naar beneden scrollen voor de statische auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja zou kunnen, maar dat is veel meer werk denk ik. Je kan beter alleen de ramen voorzien van het polarisatie effect en de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:43
@Pdebie mooie foto's, de foto's komen lekker hard aan. Met name de laatste foto met de verweerde pitlane strook die al zijn scheuren en barsten laat zien. Draagt echt bij aan het racegevoel vind ik :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

@bennyd: Mooie strakke platen met vind ik lekkere actie. Foto 3 is mij favoriet.

@Downloader_NL: Blijft een dikke auto, kijk m nog altijd na als ik 1 tegen kom. Alleen vind ik het jammer dat je er bijna een Duits kenteken op heb geplakt ;) ik had er persoonlijke wat meer kleur ingelaten.

@Luxicon: Erg dikke bak, allee jammer dat de linker koplamp unit wegvalt door de reflectie.

Ik zelf ben afgelopen zondag even (3 uur enkele reis...) naar Spa Francorchamps circuit geweest. Hier was het hele weekend LeBug show (2014) oftwel Aircooled VW.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3918/14639937887_f1726f092c.jpgIMG_4082 by Pl3x4n, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2908/14639936317_622f7a3af7.jpgIMG_4083 by Pl3x4n, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2922/14639906568_1d2ee1c25e.jpg_MG_4157 by Pl3x4n, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
PL3X4N schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:46:
Ik zelf ben afgelopen zondag even (3 uur enkele reis...) naar Spa Francorchamps circuit geweest. Hier was het hele weekend LeBug show (2014) oftwel Aircooled VW.
Die eerste vind ik echt goed gelukt, heel erg mooi. De derde foto laat de mooiste kever zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Boudewijn
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-12-2021
@ PL3X4N, luchtgekoelde VW's zijn sowieso gaaf! en ik denk dat je een paar erg mooie exemplaren vast hebt kunnen leggen.

Groeten,
Peter

PSN id: MrKnown86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat voor lenzen jullie gebruiken voor het fotograferen (exterieur)? Zouden jullie eerder een 35mm of 50mm prime adviseren op een crop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
hangt er vanaf hoe breed je wilt natuurlijk :)
En hoeveel ruimte je hebt om naar achteren te stappen.

Ik heb een 50mm prime op mijn crop (1.5), dus dat komt neer op 75mm. Daar schiet ik eigenlijk het meeste mee.

Maar soms merk ik dat ik wel wat breder wil. Dan zet ik mijn 17-50 lens erop en draai ik hem vaak naar 24mm (x1.5 = 36mm).

Dus mja.... het zou allebei kunnen :)

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 07-08-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ PL3X4N: Heb je bij de eerste twee foto's gebrushed met -clarity of iets dergelijks? Ik vind het scherpteverloop op sommige plekken een beetje vreemd ogen. Ik denk ook niet dat de foto's het nodig hebben of er mooier van worden, het zijn namelijk gewoon goede foto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:24:
hangt er vanaf hoe breed je wilt natuurlijk :)
En hoeveel ruimte je hebt om naar achteren te stappen.

Ik heb een 50mm prime op mijn crop (1.5), dus dat komt neer op 75mm. Daar schiet ik eigenlijk het meeste mee.

Maar soms merk ik dat ik wel wat breder wil. Dan zet ik mijn 17-50 lens erop en draai ik hem vaak naar 24mm (x1.5 = 36mm).

Dus mja.... het zou allebei kunnen :)
In principe zou het onderwerp er volledig opnoemen en in detail. Op wat voor afstand werk je zo ongeveer met een 50mm wanneer het onderwerp volledig in beeld moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Durf ik zo niet te zeggen. Ik hou er nooit echt een meetlint bij. ;)
Hangt ook van de hoek af waarop je de auto fotografeert.

Maar je moet wel een aardig stukje naar achter als je op 50mm (= 75mm op 1.5 crop) schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:13
Kwestie van een online calculator gebruiken.
Stel je schiet met 50mm op 1,5x crop en je auto is 4m lang. Dan heb je op 10m afstand 4,8m breedte in beeld, wat dus aardig beeldvullend is. Voor zelf rekenen: http://www.tawbaware.com/maxlyons/calc.htm (dimensional field of view).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@PL3X4N: Jammer dat de foto's deels geblurred zijn.
Best gave auto's, ik denk dat je gezien de omgeving en het mooie circuit wat spannendere foto's had kunnen maken. Het lijken nu meer straat spots / snapshots.

Dit weekend een setje banden en velgen opgehaald en gister gemonteerd. Daar moest ik dus even een foto van maken.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5588/14899950912_064592d4c3_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
niks mis met de foto (al had ik liever wat minder DOF gezien), maar door hier met wat split toning te spelen kan je nog veel meer uit de foto halen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Minder DOF is tricky in dit geval. Als de brug te onscherp wordt krijg je zo'n ondefinieerbare blurry massa die de aandacht trekt. Als het net nog herkenbaar is als brug is het op kleine formaten vaak al of de brug nog helemaal in het scherptedieptegebied ligt. Ik zou denk ik in dit geval ook kiezen voor een grote scherptediepte, maar dan denk ik met wat meer wideangle om de auto wat meer "in your face" te krijgen en een stapje naar rechts zodat de auto mooi gekaderd onder de brug zou staan.

Het rode van de auto tov het blauw en het groen van de omgeving werkt wel lekker nu trouwens. :)

[edit]
Na het bekijken van de grootste versie op Flickr blijkt er precies te zijn gebeurd wat ik zei, dat op kleine formaten de brug nog helemaal scherp lijkt.

[ Voor 26% gewijzigd door AtleX op 13-08-2014 16:02 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Niemand het idee om te wachten op een trein (en je iso omlaag -eventueel diafragma omhoog- zodat je een langere sluitertijd krijgt) om zo een gele snelheidsstreep op de achtergrond te krijgen?

Of zou dat too much zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
AtleX schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:35:
Minder DOF is tricky in dit geval. Als de brug te onscherp wordt krijg je zo'n ondefinieerbare blurry massa die de aandacht trekt. Als het net nog herkenbaar is als brug is het op kleine formaten vaak al of de brug nog helemaal in het scherptedieptegebied ligt. Ik zou denk ik in dit geval ook kiezen voor een grote scherptediepte, maar dan denk ik met wat meer wideangle om de auto wat meer "in your face" te krijgen en een stapje naar rechts zodat de auto mooi gekaderd onder de brug zou staan.

Het rode van de auto tov het blauw en het groen van de omgeving werkt wel lekker nu trouwens. :)

[edit]
Na het bekijken van de grootste versie op Flickr blijkt er precies te zijn gebeurd wat ik zei, dat op kleine formaten de brug nog helemaal scherp lijkt.
Ja je hebt gelijk. Op de grootste variant is de brug al zachter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Bedankt voor jullie reactie's!
Ik had graag een 70-200 2.8 gebruikt om met f/3.5 net een wat zachtere achtergrond te krijgen, maar die lens heb ik niet :9

Ik gebruik voor auto's het liefst 85 tot 125mm, komt de auto beter tot z'n recht vind ik. Zo af en toe wide angle, wat bijv. bij een 911 weer mooi is, geen idee waarom :p

Ik heb wel een foto waar een trein mooi in het midden van de brug rijdt, maar ik vond het alleen maar afleiden. Met lange sluitertijd en onscherpe trein hou je die gekleurde streep in beeld en lijkt mij toch afbreuk doen aan de foto.

@pdebie: Geen idee wat split toning is, hoe zou je de foto dan bewerken? Wat zou je aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Scirocco schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:10:
@pdebie: Geen idee wat split toning is, hoe zou je de foto dan bewerken? Wat zou je aanpassen?
http://www.alexwisephotog...oom-split-toning-feature/

Ik vind de foto nu wat 'snapshot'-achtig qua kleur. Met wat split toning zou je de foto net even wat meer kunnen geven denk ik. Wel kwestie van experimenteren. Soms werkt het wel, soms niet. Hangt echt van de foto af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor het eerst in maanden weer eens wat driftactie geschoten. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8gBdMQXEUV5mbNDehAUffhY1/full.jpg

550D + Sigma 50/1.4 non-ART + BW pola = O+

[ Voor 24% gewijzigd door AtleX op 26-08-2014 09:06 . Reden: Ha, 801px breed UC! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wel veel omgeving en weinig auto... ik zou tenminste wat van de onderkant weghalen :)

Verder zit er rechtsboven in de hoek een stukje stof of zo lijkt het ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:29
Ben vrijdag naar Spa geweest voor de F1. Maldonado had besloten om ons een mooie show te geven :D

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3910/15003553771_90dda3a8fc_n.jpgDSC_0515 by Jeroen_V, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3920/14819937489_7f439ece60_n.jpgDSC_0521 by Jeroen_V, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5559/15006655185_6f656e2dce_n.jpgDSC_0619 by Jeroen_V, on Flickr

Was de eerste keer dat ik op een circuit was sinds ik begin dit jaar een D3200 heb aangeschaft. Ben al met al wel tevreden wat eruit is gekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door SgtPoen op 26-08-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Strak! Ziet er goed uit :)

Kleuren goed, scherpte goed (al is foto 3 niet 100% scherp). Gaat zo door :)

@AtleX:
veel actie. Dat is goed, maar die zwarte rand onderin stoor ik me nogal aan. En de lucht kan wellicht ook nog iets minder.

[ Voor 55% gewijzigd door PdeBie op 26-08-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zelf ook weer even op pad geweest. Kwam een Peugeot RCZ tegen. Omgeving was nogal bout, dus kon er niet echt een mooie foto van maken met de auto in z'n geheel, dus dan maar op zoek naar details. En daar volgde dit plaatje uit.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5573/15043449581_14eb9c36b1_c.jpgRCZ by patrick de bie, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hele tijd geleden dat ik dit topic nog eens had bekeken en ik weet niet waarom, er komen hele toffe foto's voorbij hier. Ik heb de laatste paar pagina's even bekeken en ik kan inhoudelijk weinig over de foto's zeggen omdat ik doorgaans niet echt auto's voor de lens heb. Daarnaast is wat ik wel wilde zeggen al gezegd.

Ik ben zelf niet veel meer dan een 'bezigheidstherapie' fotograaf, vooral om de vrije tijd te vullen (heb er nogal veel van). Dus als er zomaar een auto meet letterlijk voor de deur begint loop ik even naar buiten met de camera:

Getonemapped overzichtje, en er kwam even later nog wat meer bij.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5590/14869391818_49c4e1d021_c.jpgÖstersund Car Meet

HDR/Tonemapped Thunderbird, baal een beetje van de flare op de bumper
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3878/15032978896_3b3c0d2277_c.jpgÖstersund Car Meet

Mooie opvallende station wagon, durf het merk en type zo even niet te gokken
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3853/15032974566_159aea43e3_c.jpgÖstersund Car Meet

Camaro SS naast een Chevelle SS en aan de andere kant een Corvette C4. Probeerde een beetje 'dynamisch'/artsie-fartsie te doen met het kantelen.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5563/15032974956_5775b57c22_c.jpgÖstersund Car Meet

En dit is een bak die ik zelf zou willen hebben, in exact deze kleur...
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5559/14869336160_ba82c24dbb_c.jpgÖstersund Car Meet

Zo, dan ga ik denk ik weer terug in lurk-mode voor dit topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:35
@Propane, de eerste is mijn favoriet, de overview van de bijeenkomst met de zonnestralen die er op neerdalen. Jammer van die lantaarnpaal?

@Pdebie: Nette scherpe foto, verder niet veel over te zeggen.

@SgtPoen: Die laatste is een mooie panningshot, de snelheid zit er mooi in.

Zelf ben ik afgelopen weekend naar de ADAC Rallye Deutschland geweest, met alle rallytoppers aan de start. Hierbij een eerste aantal foto's. Om nog meer aandacht aan de auto te geven heb ik er bij deze voor gekozen enkel de auto in kleur te laten en de omgeving in zwart/wit.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3887/14888502337_14b8f16d6d_z.jpgVW Polo R WRC - S. Ogier by bennydor.nl, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3875/14888413530_6f38288fcf_z.jpgVW Polo R WRC - A. Mikkelsen by bennydor.nl, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5551/15075046435_4caaac4520_z.jpgHyundai i20 WRC - T. Neuville by bennydor.nl, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@SgtPoen: Gaaf moment, maar de foto's zelf vind ik niet heel bijzonder. Wel indrukwekkend om bij te zijn lijkt me.

@Pdebie: Leuke lijnen op zich, en de kenner zal gelijk weten wat voor auto het is.

@Propane: De eerste twee springen er wat mij betreft wel uit. Gaaf sfeertje met die zon op de wagens. De drie andere foto's zijn dan toch wat fletser. Gaaf sfeertje in de tweede. Als je kijkt naar de lucht in de 1e dan ben je misschien iets tever gegaan met de tonemapping. Die wolken zijn wel héél donker.

@bennyd: Gave foto's, de actie is mooi vastgelegd. Ik weet niet goed wat ik van de bewerking vind. Bij de eerste vind ik het gaaf, maar op de een of andere manier bij de volgende twee wat minder. Ik kan er niet goed de vinger opleggen waarom. Maar, goed scherp, en toffe platen verder. Ik zou wel nieuwsgierig zijn naar de volledige kleurenversies, om het eens naast elkaar te zien.

Ik was zelf vrijdag, helaas veel te kort, even bij de historic grand prix op zandvoort. Hier twee plaatjes, ik heb geprobeerd ze een beetje een vintagesfeertje te geven, waar ik de bewerking normaal wat traditioneler houd. En, de eerste is op 1/25. Beat that ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PTmgVAm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RSGtBwh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:35
@Bio: ze hebben zeker een klassieke sfeer. Daar wil ik ook nog wel een keer naar toe!

Op verzoek de foto's in kleur

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3863/15080063505_8c2bf52af6_z.jpg
Volkswagen Polo R WRC by bennydor.nl, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5564/14893421990_8126d4886d_z.jpg
Volkswagen Polo R WRC by bennydor.nl, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3906/15057049476_dbe8c76b96_z.jpg
Hyundai i20 WRC by bennydor.nl, on Flickr

[ Voor 18% gewijzigd door bennyd op 30-08-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Vooral een kwestie van smaak wellicht, maar zo vind ik ze zeker beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik ook : Zwart/Wit vind ik zo "Er is iemand overleden/Ter nagedachtenis van" enz... achtig :/
Bio schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:30:
Ik was zelf vrijdag, helaas veel te kort, even bij de historic grand prix op zandvoort. Hier twee plaatjes, ik heb geprobeerd ze een beetje een vintagesfeertje te geven, waar ik de bewerking normaal wat traditioneler houd. En, de eerste is op 1/25. Beat that ;)
Competitief ingesteld : I like it 8)
De eerste zou ik een stukje aan de onderkant wegcroppen. Verder mooie belichting bij de eerste en beide hebben een leuk film tintje dankzij 1/25 en de leeftijd van de wagens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bio schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:30:
En, de eerste is op 1/25. Beat that ;)

[afbeelding]
De toning van die plaat is gaaf. :) Vanwaar is 'ie genomen? Het hek richting de pitstraat denk ik?

En je uitdaging? Aangenomen!

1/20:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Kde8s1uXHayl77aZKfZQbN4e/full.jpg

1/10:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dUErMMocS4kqvPCZMuiWU7jP/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 31-08-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 11:03
AtleX schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 09:06:
[...]

Vanwaar is 'ie genomen? Het hek richting de pitstraat denk ik?
Herken je niet dat dit volgens mij iets voor de audi-s (hans ernst bocht of hoe dit nu heet) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Jep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 20:44
@ Bio, mooie platen. Ook wel eens fijn foto's zonder hekken erop.

Van mijn kant ook maar eens een plaat van de Historic GP gemaakt op zaterdag. Erg mooi spul die group C wagens.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3916/15094801362_63802d7a1e_z.jpgIMG_4120 by PDM_BUR84, on Flickr

[ Voor 41% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 01-09-2014 13:09 ]

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PatrickV schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:00:
[...]

Herken je niet dat dit volgens mij iets voor de audi-s (hans ernst bocht of hoe dit nu heet) is?
Uh nee, even niet nee. :P Toen ik beter keek zag ik inderdaad de punt van het gras daar nog op de foto staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Niet helemaal eerlijk. @Bio's foto's lijken met een langere lens genomen te zijn, die van jou met een kortere. Vooral die 2de is vrijwel een groothoeklens.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

zonoskar schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:27:
[...]

Niet helemaal eerlijk. @Bio's foto's lijken met een langere lens genomen te zijn, die van jou met een kortere. Vooral die 2de is vrijwel een groothoeklens.
Misschien niet, maar die eerste is een 70-200 op 200mm op een 7D en die tweede een 50mm op ook een cropbody. Dat is imho verre van groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ok, dat is wel een prestatie. De beeldhoek van de 2de leek alsof dat ca 18mm zou zijn, maar je stond wat verder van de baan dus.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
  • Laatst online: 03-09 11:03
altijd leuk zo'n uitdaging :9

een paar van mij.

1/13
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3876/14920962899_5537973d0e_c.jpg

1/5
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3838/14886643948_a6c8c66c3f_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@PatrickV: Lijkt wel of ik dronken ben zoveel motion blur :9 Netjes gepand, wel wat saai door veel lege ruimte en 1 klein autootje.
Vorige pagina: Gave platen van Bennyd en NiTrO-EXILE-!

Afgelopen zondag naar de Nürburgring geweest om 2 rondjes te rijden en te kijken.
Onderstaande foto genomen bij Adenau Forst.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5580/15094512431_b0ba06e224_c.jpg

• HKLM_
  • Laatst online: 15:34
Vanmorgen een kijkje genomen bij: Glasstad Classic Car Rally 2014

1- AUSTIN HEALY 100-6
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3870/15296416285_025faf3942_c.jpgAUSTIN HEALY 100-6 (1 of 1) by Downloader_NL, on Flickr

2- AUSTIN HEALY 100-6
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5566/15296297715_88d22f97d7_c.jpgIMG_1151 by Downloader_NL, on Flickr

3- DONKERVOORT(JD) - D150
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3895/15109584229_62e6d45430_c.jpgIMG_1099 by Downloader_NL, on Flickr

4- CITROEN - DE1BP DS 23 INJ.PAJE
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2941/15109840827_9d7f8ee799_c.jpgIMG_1070 by Downloader_NL, on Flickr

5- ASTON-MARTIN - DB5
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3840/15109756047_efb7be131d_c.jpgIMG_1126 by Downloader_NL, on Flickr

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 21:29

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Klassieke auto's...altijd een dankbaar onderwerp! Vooral die DS blijft altijd een imposante verschijning, van welke hoek je hem ook ziet.

@Downloader_NL: Probeer eens wat andere hoeken te pakken van een auto, in plaats van de voorkant of de zijkant. Draai je camera eens 45gr, ga eens op de grond zitten/liggen, zet eens een detail van een auto op de foto, dat soort dingen. Een foto van een mooie auto is wat anders dan een mooie foto van een auto :)

@Scirocco: Mooie foto, sobere kleuren, goede scherpte en mooie DOF, mooie omgeving. En natuurlijk een mooie auto :D

@PatrickV: Gave actiefoto's... hier is behoorlijk wat oefening aan voorafgegaan met 'slepen' zeker? De snelheid zit er goed in :)

Ik ben zelf een keverbezitter, en ga ook veel meetings af. Vandaar dat mijn focus ook ligt op het fotograferen van luchtgekoelde VW's :) Afgelopen weekend was in Apeldoorn de jaarlijkse 'Summer Picnic', een soort seizoensafsluiter bij het bosbad... erg mooie omgeving voor foto's!

1
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-8kUQREiETg4/VB4lVFrKG-I/AAAAAAAALAQ/zb_5kW3MbX8/s1024/DSC_4250.JPG
2
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-PFCiI0R2WNs/VB4lYFxAMzI/AAAAAAAALA0/0KguOYdTu1Q/s1024/DSC_4254.JPG

3 - Themaplaatje: 'oranje' :)
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-sFflyy_FTf8/VB4lgxCWziI/AAAAAAAALCc/7_PpKJni2HM/s1024/DSC_4267.JPG

4 - Waterdruppels en mooie rode auto's: een goede combinatie!
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-8xsAFvHzXQU/VB4lnSm-m4I/AAAAAAAALDs/VUTxTwZ8hIU/s1024/DSC_4277.JPG

5
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-pVaheeeCcGI/VB4l70fHYUI/AAAAAAAALHk/_3CuYsvrLhs/s1024/DSC_4309.JPG

6 - Snoepje van de week:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-JI4obq4clJI/VB4lwFusnJI/AAAAAAAALFI/7iOxdnPa69c/s1024/DSC_4290.JPG

7
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-q0mjqkk2dco/VB4lwlkCyMI/AAAAAAAALFQ/ICsmQ1Gt0Ok/s1024/DSC_4291.JPG

8
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-d6vLuMSPzxY/VB4lxFCQ1xI/AAAAAAAALFY/l5F75D_hEiY/s1024/DSC_4292.JPG

9 - En dat betrof deze auto:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-dc602xVn7as/VB4l6I1_dxI/AAAAAAAALHM/4VavGEhg13M/s1024/DSC_4306.JPG

10 - En tot slot was 'my precious' er ook bij, al keek hij 'not amused' uit zijn ogen 8)
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-xXly-E_8nMg/VB4ldtyDHgI/AAAAAAAALB0/euSJtTLK_DY/s1024/DSC_4262.JPG

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• mcdronkz
Ha, daar was ik ook! Stond bij het kamp van foto 3. Topweekend, alleen iets teveel gedronken zaterdag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:30
Vorige week zaterdag :)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3952/15005924513_8f7cdc5abc_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5610/15439447249_98bcbf3bbb_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3954/15626925322_a5550e2720_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5610/15439504329_11eaccae1b_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 16:03

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@DynaMikeY Mooie foto's, vooral 7 en 8 vallen extra op door hun mooie dof. 1 mooie opeenvolging kleuren. Toch grappig dat Kevers en 2CV's tegenwoordig ook elkaar groeten ;) * letatcest heeft die laatste

@Downloader ben ik het eigenlijk wel eens met DynaMikeY.

Raceauto's zijn dan weer niet helemaal mijn ding, fotowise vind ik ze dan wel weer gaaf.

Afgelopen vrijdag had een 'fotoshoot' met deze Fiat 130. Het was heel ongezellig weer, vooral goed te zien bij de 2de foto. Die heb ik voor mijn doen vrij stevig bewerkt, maar het moest niet onnatuurlijk worden.

De eerste foto vind ik prettig, wel gecropped. Is ook een vergelijkbare versie maar die mist toch iets (dus daarom zet ik hem ook niet hiertussen)

Nou ja, mijn eerste autofotopost. Wellicht nog eens een shoot met de 2CV ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8415/15789617542_cf2e7832c5_c.jpgFiat 130 by K_S_, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7526/15787953515_e1bea2a5a3_c.jpgFiat 130 by K_S_, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5603/15602824647_b7ab41fbd4_c.jpgFiat 130 by K_S_, on Flickr

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
@Streskip: Technisch prima, tweede iets te krap, iets meer variatie in de foto's van de auto's op snelheid zou wel mogen. :)

@letatcest: Interessante auto, foto's technisch in orde. Wel een beetje recht-toe-recht-aan, probeer 's iets spannenders te maken! :)

M'n Kever in Zwitserland met m'n lieve vriendinnetje achter het stuur:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8411/15626303517_aa363d827f_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gave plaat, vind hem voor mijn gevoel alleen iets te veel weg hebben onderin. Kleurtjes en toning zijn wel lekker en passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
J0YR1D3R schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:19:
Gave plaat, vind hem voor mijn gevoel alleen iets te veel weg hebben onderin. Kleurtjes en toning zijn wel lekker en passend.
Dankje! 't Is de bedoeling dat 'ie in een tijdschrift terecht komt, op een volledige A4 in verticaal formaat. Daarom inderdaad veel weg, wijkt 'ie gelijk een beetje af van de norm! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 22:40

Karel V

Een simpele ziel

Je typerende foto's en bewerking heb ik volgens mij al een hele tijd niet meer voorbij zien komen. Zit je vast aan restricties sinds je voor tijdschriften werkt?
Ben het wel met J0YR1D3R eens, zelfs een horizontale uitsnede zou het bij deze foto goed kunnen doen. Met jou uitleg is je keuze ook goed te verdedigen.
Weer een hele nette plaat. Keurig je onderwerp verscherpt en details uitgelicht. Ik zie eigenlijk niets wat me stoort of het moeten de wieldoppen zijn die niet meedraaien ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 25-09 09:34
Schitterende foto (weer).
Enig commentaar is dat het voorwerp ver weg staan en je idd veel weg ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Karel V schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:21:
Je typerende foto's en bewerking heb ik volgens mij al een hele tijd niet meer voorbij zien komen. Zit je vast aan restricties sinds je voor tijdschriften werkt?
Ben het wel met J0YR1D3R eens, zelfs een horizontale uitsnede zou het bij deze foto goed kunnen doen. Met jou uitleg is je keuze ook goed te verdedigen.
Weer een hele nette plaat. Keurig je onderwerp verscherpt en details uitgelicht. Ik zie eigenlijk niets wat me stoort of het moeten de wieldoppen zijn die niet meedraaien ;)
Geen restricies, heb gewoon (te) weinig gefotografeerd. ;)

Horizontaal zou inderdaad ook prima werken. De wielen draaien wel mee hoor, zoiets belangrijks zie ik niet over het hoofd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 22:40

Karel V

Een simpele ziel

mcdronkz schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:54:
[...]

Geen restricies, heb gewoon (te) weinig gefotografeerd. ;)

Horizontaal zou inderdaad ook prima werken. De wielen draaien wel mee hoor, zoiets belangrijks zie ik niet over het hoofd. :+
Oeps, dan heb ik de openingen van je velgen voor wieldoppen aangezien B)
Ik bedoel zeg maar de 6 minuscule lichte puntjes in je linkerachterwiel.

edit:
Mijn complimenten voor het wegwerken van de flares in het origineel!

[ Voor 8% gewijzigd door Karel V op 18-11-2014 22:32 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Karel V schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:40:
[...]

Oeps, dan heb ik de openingen van je velgen voor wieldoppen aangezien B)
Ik bedoel zeg maar de 6 minuscule lichte puntjes in je linkerachterwiel.
Misschien verduidelijkt dit e.e.a. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:22

Don Quijote

El Magnifico

Prachtig beeld weer mcdronkz. Heb je hier ook weer een paar achter de schermen plaatjes van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
DivWhis schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:43:
Prachtig beeld weer mcdronkz. Heb je hier ook weer een paar achter de schermen plaatjes van?
Dankje! Zoiets als dit? :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VvrXIGVl.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door mcdronkz op 18-11-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Origineel staat de auto dus ook stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
NeutraleTeun schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:11:
Origineel staat de auto dus ook stil?
Klopt, beweging wordt digitaal met de hand toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:22

Don Quijote

El Magnifico

Ja dat bedoelde ik. Ik vind het toch redelijk magisch hoe je van een redelijk standaard foto, waar technisch best het nodige op aan te merken is, zo'n prachtplaat weet te maken. Wordt het niet eens tijd dat je Photoshop trainingen gaat aanbieden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 15:34
mcdronkz schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:15:
@Streskip: Technisch prima, tweede iets te krap, iets meer variatie in de foto's van de auto's op snelheid zou wel mogen. :)

@letatcest: Interessante auto, foto's technisch in orde. Wel een beetje recht-toe-recht-aan, probeer 's iets spannenders te maken! :)

M'n Kever in Zwitserland met m'n lieve vriendinnetje achter het stuur:

[afbeelding]
Wow, hele mooie plaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
DivWhis schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:43:
Ja dat bedoelde ik. Ik vind het toch redelijk magisch hoe je van een redelijk standaard foto, waar technisch best het nodige op aan te merken is, zo'n prachtplaat weet te maken. Wordt het niet eens tijd dat je Photoshop trainingen gaat aanbieden ;-)
Photoshop maakt de wereld beter en mooier :-)
Alleen is goede beheersing van photoshop niet alles. Als je bijv. goed kan tekenen en of schilderen dan heb je , ook in photoshop, een streepje ( of twee ) voor.

Persoonlijk vind ik het mooi gemaakt. Het maakt ook niet uit hoe een plaatje tot stand komt. Zolang het eindresultaat gewoon een mooi plaatje is. Er zit altijd technisch werk achter. Zowel met de camera als in de nabewerking.

Als je photoshop beter wilt leren kennen. Er zijn meer dan genoeg tutorialsites waar je gratis tutorials op kan volgen. Overigens is YouTube een uitkomst. Daar heb je beeld en geluid en wordt het allemaal wel erg makkelijk gemaakt. Veel oefenen. Veel tutorials maken. En dan leer je de trukjes kennen die je later zelf deels kan toepassen in je eigen creaties.

Helaas is het niet iets wat je even in een paar weken zal leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 07-10 21:04

EXX

EXtended eXchange

Het gaat IMHO niet eens zozeer om de kennis en kunde van photoshop. Het is meer een kwestie van een goed concept in je hoofd hebben. Je moet natuurlijk wel de vaardigheden hebben om je ideëen te realiseren, maar dat komt pas na je concept. Overigens is dat super gelukt. Chapeau.

Dan zelf eens iets posten:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5611/15396707218_f509079907_c.jpgJeeps by Matt H. Imaging, on Flickr

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
DivWhis schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:43:
Wat een compliment! Die trainingen moeten we nog maar even zien. ;)
Dankje!
EXX schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:21:
Het gaat IMHO niet eens zozeer om de kennis en kunde van photoshop. Het is meer een kwestie van een goed concept in je hoofd hebben. Je moet natuurlijk wel de vaardigheden hebben om je ideëen te realiseren, maar dat komt pas na je concept. Overigens is dat super gelukt. Chapeau.

Dan zelf eens iets posten:

[afbeelding]Jeeps by Matt H. Imaging, on Flickr
Mooie detailopname! De Jeep in de achtergrond zorgt wel voor wat onrust in het beeld, foto had wat mij betreft iets krapper gekaderd mogen worden. Het licht was mooi die dag, als je de camera iets naar links had gedraaid, had je mooi tegenlicht in je foto gehad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish chef
  • Laatst online: 10-10 11:43
@mcdronkz: prachtige plaat _/-\o_ ! Over het algemeen houd ik niet zo van geshopte foto's, maar dit is heel subtiel gedaan!

@EXX: mijn oog dwaalt telkens af naar het gele bord op de Jeep in de achtergrond, terwijl dat neem ik aan niet de bedoeling was.

Na lang rondkijken hier op het forum 3 foto's van mij waar ik wel tevreden over ben :) .

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3952/15140070064_d92726ecd4_c.jpgLamborghini Gallardo Superleggera by EL-DE, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7581/15789174625_336b69d623_c.jpgPorsche 964 B/W by EL-DE, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7503/15815463251_faf78df789_c.jpgFocus! by EL-DE, on Flickr

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
@mcdronkz mooie plaat. Ik zie je 'voor' en 'na' en wat mij met name op valt is de lucht. Komt dit uit dezelfde plaat en heb je de lucht vervangen? of is de 'voor' van een iets ander moment waarbij de wolken anders waren? Leek mij namelijk niet nodig om de lucht helemaal aan te passen :). Verder, en ik vraag me af waarom niemand dit nog heeft opgemerkt: Beweging bewerking is goed gedaan, MAAR je bent de wielen vergeten! Die staan nog stil op je final image :) Even fixen dus!

@swedish chef nette plaatjes hoor :)

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• Lasteraar
Is gewoon andere lucht in geshopt :-)

Maar.. Die motionblur over het paaltje had je een beetje kunnen bewerken. Want de beweging van het gras gaat natuurlijk niet écht over het paaltje :-)

• mcdronkz
adros schreef op donderdag 20 november 2014 @ 01:49:
@mcdronkz mooie plaat. Ik zie je 'voor' en 'na' en wat mij met name op valt is de lucht. Komt dit uit dezelfde plaat en heb je de lucht vervangen? of is de 'voor' van een iets ander moment waarbij de wolken anders waren? Leek mij namelijk niet nodig om de lucht helemaal aan te passen :). Verder, en ik vraag me af waarom niemand dit nog heeft opgemerkt: Beweging bewerking is goed gedaan, MAAR je bent de wielen vergeten! Die staan nog stil op je final image :) Even fixen dus!
De lucht had een gebrek aan tonaal detail en kleurvariatie, daarom is 'ie vervangen door een lucht uit een totaal andere foto.

Kijk eens op de vorige pagina, daar zijn de wielen besproken. :) Bewegen wel degelijk!

• ed-oorklep
  • Laatst online: 17:58
@ Swedish Chef, Vind de eerste het tofste omdat je daar de herfstkleuren nog mooi ziet, de zwart witte omzettingen ben ik niet zo fan van, hoewel het bij de porsche wel weer past ;-).

@Mcdronkz, weer n mooi staaltje photoshoptechniek wat je laat zien. Erg vet, wanneer ga je cursussen geven O-)

@EXX, tof zo die twee jeeps, het geheel vind ik wel wat rommelig/druk, met die bomen en zo op de achtergrond.

Ik heb er zelf ook een die ik wel wil delen:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7548/15781496801_5347c86cc3_z.jpgIMG_1475.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Minpunt van mijn foto vind ik de tl verlichting van de parkeergarage die je ziet in het raampje achter.

flickr iRacing Profiel

• J0YR1D3R
  • Niet online
mcdronkz schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:30:
[...]

Dankje! 't Is de bedoeling dat 'ie in een tijdschrift terecht komt, op een volledige A4 in verticaal formaat. Daarom inderdaad veel weg, wijkt 'ie gelijk een beetje af van de norm! :)
Dank voor je toelichting, maakt het wat duidelijker :) Denk dat hij er dan beter uit komt ook, nu op een 16:9 scherm heb je van onderaf eerst een strook stenen zonder duidelijke betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish chef
ed-oorklep schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:21:
@ Swedish Chef, Vind de eerste het tofste omdat je daar de herfstkleuren nog mooi ziet, de zwart witte omzettingen ben ik niet zo fan van, hoewel het bij de porsche wel weer past ;-).

@Mcdronkz, weer n mooi staaltje photoshoptechniek wat je laat zien. Erg vet, wanneer ga je cursussen geven O-)

@EXX, tof zo die twee jeeps, het geheel vind ik wel wat rommelig/druk, met die bomen en zo op de achtergrond.

Ik heb er zelf ook een die ik wel wil delen:

[afbeelding]IMG_1475.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Minpunt van mijn foto vind ik de tl verlichting van de parkeergarage die je ziet in het raampje achter.
De reflectie van de TL-verlichting vind ik persoonlijk ook minder, maar is nogal vrij lastig te voorkomen in een parkeergarage ;) . Wellicht had je de auto verder van de muur kunnen plaatsen, zodat de auto beter loskomt van de achtergrond.

Zelf heb ik wederom gekozen voor een B/W omzetting :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7583/15665085708_ac5efa499f_c.jpgIn the lead by EL-DE, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Swedish chef : Als je gaat pannen met sluitertijden als 1/40 doe dan je ISO gewoon op 100 om zoveel mogelijk te voorkomen dat je lens wordt afgeknepen naar f/13 - f/22 of zelfs hoger...
Dat sloopt een heleboel scherpte van de foto door diffractie namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish chef
nero355 schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:49:
@Swedish chef : Als je gaat pannen met sluitertijden als 1/40 doe dan je ISO gewoon op 100 om zoveel mogelijk te voorkomen dat je lens wordt afgeknepen naar f/13 - f/22 of zelfs hoger...
Dat sloopt een heleboel scherpte van de foto door diffractie namelijk :)
Dank voor je terechte opmerking! Probleem was dat de licht omstandigheden nogal divers waren, waardoor ik probeerde een gulden middenweg te zoeken. Niettemin heb je natuurlijk gelijk, en ik zal het de volgende keer meenemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Laatst online: 10-10 23:38
Wat een gave foto's van iedereen! Ik heb sinds kort voor het eerst een eigen auto, en het werd wel eens tijd om het ding op de foto te zetten. Niet letten op de beschadigingen, daar is het een werkauto voor. ;) Verder ben ik nog niet helemaal tevreden over de foto's, misschien doet de auto het 'm, of het mistroostige weer van vandaag. (lees: koud en bewolkt). Ik durf mijzelf op fotografisch gebied een redelijk gevorderde amateur te noemen, maar ik ben benieuwd wat ik aan dit soort foto's zou kunnen verbeteren.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7531/15291662744_4ec313702d_z.jpgOpel Corsa by Justin van Groenendaal, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Justin013 schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:43:
Wat een gave foto's van iedereen! Ik heb sinds kort voor het eerst een eigen auto, en het werd wel eens tijd om het ding op de foto te zetten. Niet letten op de beschadigingen, daar is het een werkauto voor. ;) Verder ben ik nog niet helemaal tevreden over de foto's, misschien doet de auto het 'm, of het mistroostige weer van vandaag. (lees: koud en bewolkt). Ik durf mijzelf op fotografisch gebied een redelijk gevorderde amateur te noemen, maar ik ben benieuwd wat ik aan dit soort foto's zou kunnen verbeteren.

[afbeelding]Opel Corsa by Justin van Groenendaal, on Flickr
Compositioneel gezien is 't een prima foto! Contrast, scherpte en dat soort 'triviale' zaken zijn uitstekend. :) De auto staat lekker 'ondeugend' met z'n voorwielen richting de camera te poseren. Het contrast tussen de rode auto en het groene gras zorgt er ook voor dat m'n ogen meteen richting de auto geleid worden; er is geen twijfel over het onderwerp van deze foto.

Een auto 'hoort' echter niet op het gras te staan, tenzij daar een goede reden voor bestaat. ;) De reflecties in de bestuurderszijde van de auto zijn wat aan de drukke kant, dat heeft met de omringende omgeving te maken. De auto lijkt ook wat scheef te staan, dat zal ongetwijfeld aan het gras te wijten zijn. :) De naam van de brug in je foto eist wat aandacht op, zoals met alle tekst.

Er zit absoluut potentie in je fotografie! Autofotografie is een vrij specialistisch gebied. Probeer zoveel mogelijk werk te bekijken dat je mooi vindt, analyseer de foto's en probeer te ontdekken wáárom ze zo goed zijn. Ga vervolgens op pad met je opgedane kennis en je zult zien dat je binnen korte tijd echt enorme stappen kunt maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish chef
Justin013 schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:43:

[afbeelding]Opel Corsa by Justin van Groenendaal, on Flickr
Ik sluit me eigenlijk volledig aan bij mijn voorganger. Compositie en de kleuren zijn zeker prima te noemen. Met een polarisatie filter kun je de reflecties te lijf gaan (kost je wel wat licht, maar overdag moet dat geen probleem opleveren). Aangezien ik ook een beginner ben leer ik telkens nieuwe dingen door naar andere foto's te kijken, en daar dingen uit op te pikken.

Ik heb weer een zwart-wit omzetting. Ik weet dat het niet ieders smaak is, maar ik vond het een leuke foto ;) .

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8612/15302999244_3e7ab3c79a_z.jpgPorsche 997 GT3 by -EL-DE-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@Swedish chef: de 3de foto in de serie, die met de Mercedes vind ik wel de mooiste vanwege de DOF. Dat geeft een mooie diepte aan de foto.

Over Mercedes gesproken. Ik was laatst een avondje in Luxemburg stad en zag deze auto op display staan:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2946/15404097406_6fd6f36c19_c.jpgAMG Mercedes S63 by Matt H. Imaging, on Flickr

Ik had alleen mijn 10 jaar oude bridge camera bij me en heb maar geprobeerd er het beste van te maken.

@Justin013: Wat jammer is aan je foto is de uitgebeten, witte lucht. Nu heb je dat niet altijd in de hand, zeker in Nederland, dat besef ik wel.

[ Voor 10% gewijzigd door EXX op 02-12-2014 20:44 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Voor de tegemoet komende auto's. Gebruiken jullie dan 3D tracking op je camera? Of hanteren jullie hele snelle sluitertijden en schieten jullie maar 1 foto ipv burst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
EXX schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:42:
@Justin013: Wat jammer is aan je foto is de uitgebeten, witte lucht. Nu heb je dat niet altijd in de hand, zeker in Nederland, dat besef ik wel.
Dat is met een klein beetje moeite ook wel te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat ziet er toch beter uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish chef
PdeBie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:21:
Voor de tegemoet komende auto's. Gebruiken jullie dan 3D tracking op je camera? Of hanteren jullie hele snelle sluitertijden en schieten jullie maar 1 foto ipv burst?
Op mijn camera zit geen 3D tracking, maar ik gebruik AF Point Expansion (Canon). Voor de foto van de tegemoet komende auto heb ik een sluitertijd van 1/1000 gebruikt om alle beweging eruit te halen. Alleen ik zorg ervoor dat de wielen niet zichtbaar zijn in dit soort shots, want anders ziet het eruit alsof de auto geparkeerd staat. Voor de rest schiet ik wel bursts ipv 1 foto, want dan is de kans op een succesvolle foto groter. De Exif is ook zichtbaar als je op de foto klikt (link naar Flickr) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Ik ben nog maar een redelijk beginnende hobby fotograaf dus tips zijn welkom :) Ik ben een groot auto liefhebber, maar schiet ook graag natuur foto's. Op dit moment ben ik voor mijn afstuderen in Kaapstad en ik heb een Mini Clubman gekocht.

Bij deze foto heb ik mijn Mini op het strand geparkeerd. Het was een beetje bewolkt, waardoor Chapman's Peak in de wolken was.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5574/14977269579_49149b4a9b.jpg
Mini clubman by m.vanwijk, on Flickr

Dit was eigenlijk toevallig dat ik deze drie tegenkwam in Franschhoek, dit was ongeveer een jaar terug. Een paar bazen kwamen met hun oldtimers naar het Franschhoek Motor Museum waar ik die dag ook was.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7299/11884495263_4aeefc3a6f.jpg
Franschhoek Car Museum by m.vanwijk, on Flickr

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Swedish chef schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:08:
[...]

Op mijn camera zit geen 3D tracking, maar ik gebruik AF Point Expansion (Canon). Voor de foto van de tegemoet komende auto heb ik een sluitertijd van 1/1000 gebruikt om alle beweging eruit te halen. Alleen ik zorg ervoor dat de wielen niet zichtbaar zijn in dit soort shots, want anders ziet het eruit alsof de auto geparkeerd staat. Voor de rest schiet ik wel bursts ipv 1 foto, want dan is de kans op een succesvolle foto groter. De Exif is ook zichtbaar als je op de foto klikt (link naar Flickr) :) .
Die Porsche is op 1/160 gemaakt zie ik. Verre van 1/1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish chef
PdeBie schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:01:
[...]

Die Porsche is op 1/160 gemaakt zie ik. Verre van 1/1000.
Ik dacht dat je de Mercedes bedoelde <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik zei toch:
PdeBie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:21:
:P

De Mercedes staat stil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@Marinusvw: Bij de eerste foto zou ik de 2 palen die uit het dak lijken te steken hebben verwijderd met photoshop. Hetzelfde met de persoon en de hond op het strand in de achtergrond.

Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's