Bedankt voor jullie reactie's!
@w4rguy: Bij de panning shots met beweging, heb ik in Tv een sluitertijd gekozen, diafragma en iso op auto stand om gewoon snel te kunnen schieten. Soms diafragma wel ingesteld, maar die wilde ik zo groot mogelijk om toch (ondanks de beweging) een wat fijnere achtergrond te houden. Met een klein diafragma kan je dan alsnog dunne streepjes krijgen van onderwerpen in de achtergrond die bij een snelle sluitertijd scherp zouden zijn.
@Nero355: haha is helemaal geen speciale plek hoor

Als je de brug onderdoor bent, ga je rechts de duin op. Als je boven op de duin staat, links af het pad volgen wat iets naar beneden loopt. Dan rechtdoor lopen tot het circuit en de auto's reden daar aan de overkant.
Ik zat daar op 250mm wat eigenlijk nog te kort is. Jammer dat ik mn 400mm niet mee had, want die kwam perfect uit. Dan had ik die evt. op statief kunnen zetten om de rijdende auto's goed in beeld te houden.
Met je 100-400 moet dat dus geen probleem zijn!
@ToyotaMR2: Vette bak trouwens een MR2, je had toch zo'n blauwe sw20? Heb je m nog en nog foto's ervan? Altijd leuk om te zien.
Als je ziet dat ik het met 1/100 en 1/80 wel begrijp hoe ik beweging in de foto's krijgt weet je toch genoeg

De andere die ik met een snellere sluitertijd heb genomen zijn genomen op 250mm, uit de hand, in de wind, met een IS die niet ideaal is. 250mm was ook nog te kort zoals ik al schreef, dus de kans dat ik met 1/100 nog een beetje scherpe foto's kreeg schatte ik klein in.
Daarnaast wilde ik het opspattende zand juist 'bevriezen', wat helaas te weinig gebeurde. (op wat oude bmw's na, maar die kennen we nu wel..

)
Ohja, het grootste deel van dat pad reed de auto op mij af, dus bij een langere sluitertijd zou ik dan geen scherpe foto krijgen, want er valt niks te pannen.
Ze maakten vervolgens een bochtje, waarna al snel een hek in beeld kwam, erg weinig ruimte voor panning dus.
Om nog een beetje scherpe foto's te krijgen van de actie op zo'n afstand geschoten op f/7.1 en met de iso gezorgd voor snelle sluitertijden.
[
Voor 6% gewijzigd door
Scirocco op 24-02-2014 22:16
]