@Richard: Zelf vind ik foto 2, 3 en 4 de mooiste foto's, al had ik zelf de Lambo wat meer van de zijkant op de foto gezet. Dat bijvoorbeeld ook de zwarte velgen beter zichtbaar waren. Vind van die foto vooral de auto in combinatie met de herkenbare achtergrond van Monaco mooi. Wellicht had ik ook het huisje rechts weggelaten.
Foto 1 vind ik persoonlijk de Ferrari te rood en er niet natuurlijk uit zien zonder de spiegeling (polarisatie filter gebruikt?) en foto 5 stoort me het wazige stuk linksonder, de pallets en de (shabby) auto's in de achtergrond. Waar je bij de eerste 4 foto's ziet dat ze in een upper class omgeving zijn genomen zou foto 5 in een slechte wijk in Engeland kunnen zijn.
@BennyD: Mooi dat je de 2e foto scherp hebt, apart om een DS3 met open kofferbak de bocht om te zien gaan.

1e foto is mooi met de toeschouwers op de achtergrond, 3 foto vind ik zelf niet zo speciaal, te statisch. Je hebt mooiere foto's op Flickr staan, zoals de foto's van de nr 5 en 6 Fiesta (van de achterkant) en die van de nr6 Fiesta met de Fins / Duitse vlag op de achtergrond.
Volgende keer zou ik als ik jou was eens gaan experimenteren met een polarisatie filter om zo de spiegeling uit de ramen weg te halen.
Zelf afgelopen vrijdag op Spa geweest en eens geprobeerd om met relatief lange sluitertijd te fotograferen. Moeilijk maar wel leuk om te experimenteren en ik wil graag die techniek onder de knie krijgen. Ondanks veel mislukte foto's vond ik onderstaande foto wel goed gelukt.
Gemaakt met Nikon D600 met Nikon 24-70 @ 70mm en 1/60e. Helaas wel dust spots op de sensor

(bekend probleem van de D600)
En met de good old Nikon D300s met Nikon 70-200 een Porsche 911 GT3. 100mm met sluitertijd van 1/30e
Tips en tricks altijd welkom.

Volgende keer gaat denk ik de monopod mee, bovenstaande is uit de hand. 70-200 heeft VR, 24-70 niet.
[
Voor 7% gewijzigd door
Toewan op 27-08-2013 01:39
]