The devil is in the details.

Aventador on Flickr
edit: ik heb geluisterd naar de kritieken. Vignettering is verminderd, verhouding anders en een straatprullenbak weggepoetst
[ Voor 13% gewijzigd door wheeler op 31-07-2013 16:50 . Reden: aangepaste versie ]
Nog twee actieshots van mij:

Porsche 911 GT3 by Alex Kamsteeg, on Flickr

BMW E36 by Alex Kamsteeg, on Flickr
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Alex: ik vind de E36 drift erg mooi. Komt ook door gele accenten op de BMW maar plaatje oogt lekker dynamisch, dan stoort de pilon op voorgrond allerminst.
Zo'n auto is bijna niet slecht op de foto te zettenwheeler schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:55:
In Parijs een mooie autospot gedaan. Even gewacht tot straat wat interessanter werd (veel autospotters met grote camera's rond de Lambo) en uiteindelijk deze als beste gekozen. Foto zou qua formaat ook nog op 2:1 verhouding kunnen, maar vind dit mooier in de breedte.
[afbeelding]
Aventador, on Flickr
Nederlander toevallig? In NL rijdt zo'n zelfde.
Nee, het is de Georgische met kenteken GLP-700 die veelvuldig in Parijs is gespot.Lasteraar schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:42:
[...]
Zo'n auto is bijna niet slecht op de foto te zetten
Nederlander toevallig? In NL rijdt zo'n zelfde.
[ Voor 55% gewijzigd door wheeler op 29-07-2013 16:09 ]
@richard, was het geen mogelijkheid bij de Ferrari de rechtste er niet op te zetten? Lijkt me misschien iets interessanter, alleen weet ik niet of de achtergrond dat toelaat. Dit is ook de leukste foto van je laatste 3 foto's
Binnenkort zal ik een foto plaatsen van een oude MG en nog een voor mij onbekende andere auto.
[ Voor 1% gewijzigd door pvink op 30-07-2013 21:45 . Reden: Don´t ask :D :D ]
Wat meer ruimte eromheen had ik leuker gevonden, dan had je net wat meer van het gebouw erachter gezien. Wel een lekkere classy foto.
Ik had op CPZ de mogelijkheid om wat car2car te doen, dus dat heb ik met beide handen aangegrepen. Helaas is dat erg lastig coördineren, want roepen heeft weinig nut en gebeuren als je half uit een auto hangt ook niet.

Subaru Impreza by Alex Kamsteeg, on Flickr
altijd jammer als er geen exif gegevens zijn. ik leer tog altijd weer veel door naar deze gegevens te kijken, daarom de vraag, wat was de sluitertijd?AtleX schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:45:
[...]
[afbeelding]
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Camerafabrikant: Canondarkreptile schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:06:
[...]
altijd jammer als er geen exif gegevens zijn. ik leer tog altijd weer veel door naar deze gegevens te kijken, daarom de vraag, wat was de sluitertijd?
Cameramodel: Canon EOS 7D
Lens: EF35mm f/1.4L USM
Afbeeldingsdatum: 2013-07-27
Focuslengte: 35 mm
Focusafstand: Oneindig
Diafragma: f/3.5
Belichtingstijd: 0.017 s (1/60)
ISO-equivalent: 100
Belichtingsverstoring: +0.33 EV
Meetmethode: Centrale weging
Belichting: Sluiterprioriteit (Semi-automatisch)
Witbalans: Automatisch
Geflitst: Nee (gedwongen)
GPS-coördinaat: undefined, undefined
Maker: Alex Kamsteeg
Auteursrecht: (C) Alex Kamsteeg (http://alexkamsteeg.nl)
Titel Subaru Impreza
Software: Adobe Photoshop Lightroom 3.6 (Windows)
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
op flickr is het altijd het knopje "show more", echter staat er hier niks bij, waar heb je dit dan vandaan ge toverd?Universal Creations schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:08:
[...]
Camerafabrikant: Canon
Cameramodel: Canon EOS 7D
Lens: EF35mm f/1.4L USM
Afbeeldingsdatum: 2013-07-27
Focuslengte: 35 mm
Focusafstand: Oneindig
Diafragma: f/3.5
Belichtingstijd: 0.017 s (1/60)
ISO-equivalent: 100
Belichtingsverstoring: +0.33 EV
Meetmethode: Centrale weging
Belichting: Sluiterprioriteit (Semi-automatisch)
Witbalans: Automatisch
Geflitst: Nee (gedwongen)
GPS-coördinaat: undefined, undefined
Maker: Alex Kamsteeg
Auteursrecht: (C) Alex Kamsteeg (http://alexkamsteeg.nl)
Titel Subaru Impreza
Software: Adobe Photoshop Lightroom 3.6 (Windows)
Maar even een addon geinstalleerd , thanksUniversal Creations schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:14:
Foto op originele grootte bekijken en dan rechtermuisknop: EXIF gegevens (dit is via een plugin voor Firefox).
Het meeste kan je vaak wel afleiden uit de foto. Zeker bij een shot als dit. Kijk maar eens goed, wat zie je? Veel beweging in de wielen en het sfalt, dus een vrij langzame sluitertijd. De foto is duidelijk niet door een ruit gemaakt dus de fotograaf hing uit de auto of zat in de kofferbak, de snelheid van de camerawagen zal dus niet heel hoog geweest zijn. Ik schat een kilometer of 40-50 per uur, dus dan kom je niet weg met een sluitertijd van zeg 1/100. Omdat het verschil tussen 1/80 en 1/100 niet zo heel groot is bij dit soort snelheden zit je al gauw trager dan dat te schieten. Ik koos in deze bocht voor 1/60, dan had ik een hoop snelheid zonder dat de achterblijvende auto erg blurry werd en ik zou weinig tot geen last hebben van focal plane shift.darkreptile schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:06:
[...]
altijd jammer als er geen exif gegevens zijn. ik leer tog altijd weer veel door naar deze gegevens te kijken, daarom de vraag, wat was de sluitertijd?
De rest is niet zo interessant denk ik, het liefst had ik dit lekker op f/8 geschoten maar ik vergat mijn ISO wat omhoog te draaien omdat het echt een plotselinge kans was om dit te doen. Tussen de vraag of het kon en de baan op gaan zat misschien 30 seconden.
Ik koos voor Tv omdat ik met de grote hoeveelheid bochten en dus constant veranderend licht de boel graag automatiseert. M is dan niet echt de juiste keuze omdat je dan al gauw terug moet gaan kijken. Als je dan vier rondjes de tijd hebt om meerdere auto's op de foto te zetten is dat niet handig.
Mijn keuze voor de 35L was een simpele, die zat op mijn camera toen deze mogelijkheid zich aandiende. Ik heb alleen even snel een pola uit mijn broekzak gehaald en die erop gezet, ik wilde namelijk graag doorzichtige ruiten zodat ik de bestuurders kan zien. Sowieso zou ik bij dit soort shots niet een langere lens nemen, de auto's zijn dichtbij en bij een grotere afstand wordt het verschil in bewegingen tussen jou en je onderwerp wel erg groot dus dan is het heel lastig om een leuk shot te maken.
En eerlijk gezegd? Dit was de allereerste keer dat ik dit soort shots heb gemaakt, dus het ik heb even snel de logische aannames gedaan voor we de baan op gingen en vervolgens zo safe mogelijk geschoten. Het kan zijn dat ik er daarbij compleet naast zit, maar ik ben erg tevreden over de serie foto's die eruit gekomen is en mijn 'klanten' (de coureurs) zijn dat tot nu toe (ik heb ze nog twee teasers gegeven) ook.
[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 01-08-2013 07:37 ]
Ik vind het wel een lekkere plaat qua kleuren en scherpte, hij kijkt heel erg lekker weg. Voor het mooie had er wat mij betreft iets meer ruimte rechts en onder gemogen, maar dan had je al een wijdere lens moeten hebben.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Als je goed kijkt zie je dat ze in de binnenspiegel kijkt.Arjan90 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:43:
Ik vind het een toffe foto maar als amateurcoureur mis ik één ding: waarom kijkt de coureur naar jou (zo ziet het eruit op de foto)... Zeker in die bocht moeten ze juist naar hun lijn kijken en de 'richting' van de bocht volgen (op dat stuk willen ze niet jouw kant op rijden), het ziet er dus niet uit alsof deze coureur gebrand is om jou voorbij te gaan. Maar, daar kan jij niet zo heel veel aan doen!
Thanks.Ik vind het wel een lekkere plaat qua kleuren en scherpte, hij kijkt heel erg lekker weg.
Qua formaat is deze SOOC, maar het is denk ik zonder instructie sowieso moeilijk om dit goed te regelen. Ik was ook niet de enige fotograaf, dus terwijl ik uit het raampje hing te gebaren om meer naar mij te komen zaten mijn directe collega's in de kofferbak iemand met wilde armgebaren de andere kant op te sturen.Voor het mooie had er wat mij betreft iets meer ruimte rechts en onder gemogen, maar dan had je al een wijdere lens moeten hebben.

Formula Renault 2.0 - Takeover by arjanpeters, on Flickr

FIM Sidecar World Championship by arjanpeters, on Flickr
Voor geïnteresseerden, kijk op mijn FlickR. Nog een paar platen, o.a. de Red Bull RB97 in een donut
[ Voor 16% gewijzigd door Arjan90 op 06-08-2013 11:16 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
@AtleX: Ik moet nog veel oefenen om met zo een sluitertijd te fotograferen, ik zit meestal aan minimaal 1/100 wil ik het netjes houden. Dan wel op 200mm, weet eigenlijk niet ofdat iets uitmaakt.
Vanaf mijn kant nu wat statische auto's. Vorige week een bezoek gebracht aan het "Museo Casa Enzo Ferrari" waar op dit moment een aantal Formule 1 klassiekers worden tentoongesteld.

Ferrari 312 B2, 1972 by bennydor.nl, on Flickr

Maserati 250 F T2, 1957 by bennydor.nl, on Flickr

Cooper-Maserati T81, 1967 by bennydor.nl, on Flickr
Voor wie meer wil zien, [url="http://http://www.flickr.com/photos/bennydor/sets/72157634940011279/"]hier[/url] de set op Flickr
Mooie plaatjes, echter was het de RB7 uit 2011Arjan90 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:56:
Voor geïnteresseerden, kijk op mijn FlickR. Nog een paar platen, o.a. de Red Bull RB9 in een donut
zelf ben ik verlieft geworden op de Nissan

Gamma_Racing_day_07_05_2013-136-supercar_challe by Sergio "DarkReptile", on Flickr
[ Voor 46% gewijzigd door darkreptile op 05-08-2013 19:57 ]

Lekker geoefend met de Lumix GF1 met 14-45 lens.
Kritiek en tips zijn welkom!
[ Voor 16% gewijzigd door ArnoAG op 05-08-2013 20:29 ]
Incompl te
Was ik toch daar maar heengegaan..spijt
Deze foto heb ik ergens in Duitsland gemaakt in een verlaten gebouw:

Het is geen Hybrid en volgens de RDW is hij witdarkreptile schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:53:
[...]
zelf ben ik verlieft geworden op de Nissan![]()
[afbeelding]
Gamma_Racing_day_07_05_2013-136-supercar_challe by Sergio "DarkReptile", on Flickr
This footer is intentionally left blank
Mijn dag kan niet meer stuk, ben gefeatured op Jalopnik!
En natuurlijk nieuw werk:
Tuurlijk is dat geen Hybridajhaverkamp schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:30:
[...]
Het is geen Hybrid en volgens de RDW is hij wit
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Hehe, ik wou die link net gaan posten hier omdat jij ertussen staatmcdronkz schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:59:
@pvink: Wat een toffe belichting zeg!
[afbeelding]
Thanks!Hahn schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:10:
[...]
Hehe, ik wou die link net gaan posten hier omdat jij ertussen staatGefeliciteerd!
Enorm compliment, dankjewel!Ravnoss schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:07:
Ja van harte! Ik kijk altijd met bewondering naar je foto's. En ik vind het bewonderenswaardig dat je geen geheim maakt van de manier waarop je foto's bewerkt en uiteindelijk tot een eindproduct komt. Voor mij, en waarschijnlijk veel anderen op dit forum, in ieder geval altijd ontzettend leerzaam. Soms pik ik zelfs een before foto van je, om te kijken of ik tot hetzelfde eindproduct kan komen met Photoshop. Het antwoord is altijd nee.
Ik heb nooit zin en tijd om moeite te steken in photoshop, maar jou platen maken me vaak wel jaloers over PP skills.
Hier eentje van mij:

Bitchfight by MG Photography., on Flickr
R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
bennyd: aardige registratie van de Ferrari's, met leuke detailshots in je set op flickr.
ArnoAG: te grote afstand eigenlijk tot de auto's. Kun je niet nog wat croppen zodat het niet zo opvalt?
pvink: mooie vondst, met mooi licht ook.
mcdronkz: ziet er dynamisch uit, waar je de nodige photoshopskills voor nodig hebt gehad.
Bonbridge: Ik zou hem iets krapper croppen, want dat saaie gebouw linksboven past niet echt bij die fluoriscerende kleurtjes. Leuke titel ook
Het moet niet gekker worden op de Nordschleife: 5 witte Caterhams achter elkaar....

_MG_56325 by Universal Creations, on Flickr

_MG_56425 by Universal Creations, on Flickr
Wauw, kan niks anders zeggen.mcdronkz schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:59:
@pvink: Wat een toffe belichting zeg!
[afbeelding]
Het moet niet gekker worden op de Nordschleife: 5 witte Caterhams achter elkaar geplakt met PS
Geen photoshop aan te pas gekomen
Volgens mij is er iemand bij de 'Ring geweest.Universal Creations schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:20:
Het moet niet gekker worden op de Nordschleife: 5 witte Caterhams achter elkaar....
[afbeelding]
[afbeelding]
_MG_56325 by Universal Creations, on Flickr
[afbeelding]
_MG_56425 by Universal Creations, on Flickr
Nog wat resultaten van de car2car shoot op CPZ:

Honda CRX by Alex Kamsteeg, on Flickr

Mazda MX5 by Alex Kamsteeg, on Flickr
Nog eentje van mijn kant, niet echt een auto, maar wel een voertuig met meer dan 2 wielen.
Deze Piaggo stond bij een service dealer in Italie te wachten op restauratie. Door het dakraam viel een mooi stukje zonneschijn op dit roestige exemplaar.

Piaggo by bennydor.nl, on Flickr
Zelf heb ik me vandaag ook aan wat autofotografie gewaagd. Wat ik normaal eigenlijk nooit doe. Maar dat komt ook omdat er maar weinig auto's showwaardig genoeg zijn ( imho ). Vandaag had ik er 2 die dat wel waren. Op het Bilster Berg circuit in Duitsland wel te verstaan.

Alex: ik vind de MX5 er heel mooi op staan. Dat er een fotograaf uit het raampje hangt was mij in eerste plaats niet eens opgevallen
@Lasteraar: Van de 1e 4 vind ik #3 het meest geslaagd, doordat de motor er niet op staat vind ik hem wat rustiger overkomen, bij #2 (en bij #1 en #4 in minder mate) heb ik een beetje moeite om te bepalen waar ik moet kijken, omdat er zoveel te zien is. Voor alle 4 die foto's vind ik de combinatie van onderwerp en sobere bewerking mooi bij elkaar passen, alleen is naar mijn smaak bij de 4e een beetje te veel kleur weggehaald.
De laatste foto (#6) lijkt me een beetje te groen (maar dat kan aan mijn beeldscherm liggen), ik vind de reflectie erg gaaf en vroeg af hoe je dat hebt gedaan, de vloer lijkt me van zichzelf niet te spiegelen?
@bennyd: Goede plaat, mooi geïsoleerd, persoonlijk had van mij de achtergrond ietsje lichter gemogen.
Mijn bijdrage, genomen tijdens City Racing afgelopen zondag:

DSC_9975 by Erik Keemink, on Flickr

DSC_9929 by Erik Keemink, on Flickr
Normaal gesproken zou ik zeggen "Jammer dat alles stil staat." maar deze foto kan het hebbenZartok schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:25:
Mijn bijdrage, genomen tijdens City Racing afgelopen zondag:
[afbeelding]
DSC_9975 by Erik Keemink, on Flickr
Ziet er leuk uit zo !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat late reactie maargoed.mcdronkz schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:59:
Vind het echt geweldig om daar midden tussen al die supercars ineens die Kever te zien
Mooie serie, van die Morgen 2 en 3 de beste, bij de rest vind ik de compositie niet zo fijn (wielen vekeerde kant op etc). Let erop dat als je aan kleuren gaat zitten je bij die X-Bow de kleuren van het kenteken wel houdt, dat zit er nu heel gek uit met een wit kenteken.
Ik heb net nog wat foto's bewerkt van me vakantie naar Monaco paar weken geleden.

@Lasteraar, geweldige foto's, waar komt die grijzige achtergrond bij de KTM vandaan? B de eerste foto lijkt het een witte muur, bij de tweede een mistbank of is dat geshopt?
Zelf afgelopen week in Trier geweest voor het wereldkampioenschap rally, nog niet alle foto's verwerkt, maar hierbij een aantal exemplaren.

Citroën DS3 WRC - D. Sordo - C. Del Barrio by bennydor.nl, on Flickr

Citroën DS3 RRC - R. Kubica - M. Baran by bennydor.nl, on Flickr

Citroen DS3 WRC - D. Sordo - C. Del Barrio by bennydor.nl, on Flickr
Bekijk de nog groeiende set hier
[ Voor 3% gewijzigd door bennyd op 26-08-2013 21:47 ]
Foto 1 vind ik persoonlijk de Ferrari te rood en er niet natuurlijk uit zien zonder de spiegeling (polarisatie filter gebruikt?) en foto 5 stoort me het wazige stuk linksonder, de pallets en de (shabby) auto's in de achtergrond. Waar je bij de eerste 4 foto's ziet dat ze in een upper class omgeving zijn genomen zou foto 5 in een slechte wijk in Engeland kunnen zijn.
@BennyD: Mooi dat je de 2e foto scherp hebt, apart om een DS3 met open kofferbak de bocht om te zien gaan.
Volgende keer zou ik als ik jou was eens gaan experimenteren met een polarisatie filter om zo de spiegeling uit de ramen weg te halen.
Zelf afgelopen vrijdag op Spa geweest en eens geprobeerd om met relatief lange sluitertijd te fotograferen. Moeilijk maar wel leuk om te experimenteren en ik wil graag die techniek onder de knie krijgen. Ondanks veel mislukte foto's vond ik onderstaande foto wel goed gelukt.

Gemaakt met Nikon D600 met Nikon 24-70 @ 70mm en 1/60e. Helaas wel dust spots op de sensor
En met de good old Nikon D300s met Nikon 70-200 een Porsche 911 GT3. 100mm met sluitertijd van 1/30e

Tips en tricks altijd welkom.
[ Voor 7% gewijzigd door Toewan op 27-08-2013 01:39 ]
Gave platen
@bennyd:
Vind vooral de eerste mooi, zit lekker veel beweging, publiek voor de sfeer erachter..helemaal goed
@Toewan:
Zou bij dit soort snelheden sowieso eerst wat minder enthousiast beginnen dan met 1/30 en 1/60. Heb vooral bij de Ferrari het gevoel dat er nergens iets scherp is, de Porsche misschien wel op de amerikaanse vlag maar dat is dan ook alles.
[ Voor 39% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-08-2013 08:55 ]
@AtleX, zal er de volgende keer op letten.
@JOYR1D3R, normaal maak ik foto's met een minder lange sluitertijd (tussen 1/00e en 1/200e), maar ik wilde eens experimenteren met langere sluitertijd. Ik vind dat onscherpe effect zelf mooi maar je hebt inderdaad gelijk dat de foto (bij voorkeur op de helm) gewoon scherp moet zijn. Volgende keer weer verder met proberen.
@Richard!; je plaat van de Lambo vind ik erg goed. Strak! De Rolls Royce foto's kunnen zo in een dealer magazine
Zelf was ik de zaterdag en zondag in Spa, op de hoofdtribune welke werd afgedekt met een spandoek van Greenpeace. Maar ik zat aan de andere kant en kon dus veel platem schieten. Ik heb een sluiter gebruikt van 1/400 en 1/500;

Giedo vd Garde - Spa F1 2013 by freddyonderstal, on Flickr

Jenson Button - Spa F1 2013 by freddyonderstal, on Flickr

Kimi Raikkonen - Spa 2013 by freddyonderstal, on Flickr
[ Voor 46% gewijzigd door freddyathlon op 30-08-2013 11:33 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
@BennyD: Mooie foto's, maar ietwat vlakke kleuren. Kan ook gewoon aan smaak liggen.
@Freddyathlon: Beetje krap gekaderd vind ik zelf en mag van mij ook wel iets meer beweging in de auto's zitten.
Hier zelf een fotootje uit Parijs, vind het zelf jammer dat er iets teveel reflectie is aan de linkerkant van het raam.

Mercedes McLaren SLR by Koen2501, on Flickr
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
@KW25, Komt voor mij behoorlijk over als een snapshot. Het beeld staat vol met dingen die je er eigenlijk niet op zou willen hebben (andere auto, drukke achtergrond) daardoor wordt de foto te druk en niet zo boeiend meer als je het mij vraagt.

BMW by MG Photography., on Flickr
R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
Heel cool met die stad in de achtergrond en de aandacht gaat toch vanzelf naar de auto doordat die als enige scherp is. Toning vind ik tegen het randje aan, maar past eigenlijk ook wel weer goed bij de auto.
[ Voor 32% gewijzigd door Arjan90 op 01-09-2013 17:06 ]
Bonbridge zegt t al, ik kan me alleen wel voorstellen dat je niet zoveel keuze hebt op zo'n moment, als je nou zelf de sleutel had...
@Bonbridge
AY wat een gave foto! Jammer dat de spiegels ingeklapt zijn.
Ik heb deze foto volledig met een TL lamp uitgelicht. Deze foto is dan ook uit meerdere foto's opgebouwd. Toch ben ik zeer tevreden over het resultaat:
*KLIK*
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
@ Bonbridge: Fijne toning en lekker scherp op de koplampen, alleen de spiegels zijn een beetje jammer, anders had hij zo in een blad gekund.
@ Silasje: Toevallig had ik gisteren hetzelfde idee, maar had ik naar mijn zin teveel last van reflecties. Deze zie ik bij jou ook terug, in compleet witte banen over de auto die ik toch wel storend vind. (over de motorkap en de voorruit en bij de a-stijl/spiegel)
Edit: Voor de volledigheid dan ook maar mn eigen foto toegevoegd:

JBRO_IMG_2789 by Bravo ., on Flickr
[ Voor 24% gewijzigd door Bravo op 02-09-2013 11:25 ]
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Voor mij was dit juist het idee, hierdoor komen de kleine lijnen in de motorkap/bumper/a-stijl beter naar voren. Deze lijnen zijn met flitslicht vaak minder duidelijk, vandaar ook mijn keuze om het zo te doen. Het is wel lastig om op deze manier details in de lak te behouden.
De foto van de Polo heeft ook alleen maar lijntjes over de lak. hierdoor vallen bijvoorbeeld de portierstrippen minder goed op. Verder vind ik je foto wel erg donker bij het dak. En volgensmij heb je jezelf belicht toen je achter de auto was, ik zie een wit/rode schim.
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
@Silasje: leuk idee. Vooral ook de uitvoering met een TL lamp
De auto is wel wat zacht. Had iets scherper gemogen denk ik.
----
Zelf dan ook maar even een foto toevoegen. Het is een snapshot. Met de iPhone 4.
Ik liep in Londen en hoorde op de achtergrond ineens een leuk geroffel. Ik had de iPhone al in foto-mode en draaide me om. Daarbij zag ik de zwarte bolide met redelijk hoge snelheid voorbij schieten en ik nam uit reflex de foto.
Het resultaat is in mijn ogen voor zo'n snapshot echt wonderbaarlijk goed vind ik zelf. Zeker gezien het feit dat hij echt in een draai gemaakt is zonder er goed voor te kunnen gaan staan etc. De bewegingsonscherpte is erg netjes
De foto is uiteraard (gezien het feit hij van de iPhone af komt) erg korrelig. Dat is wel erg jammer aan deze foto.
(Klik voor groter)
Orgineel geplaatste foto
Nieuwe versie (16x9 crop + WB aanpassing)

Heb hem nu zelf als iPhone wallpaper
[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 03-09-2013 00:06 ]
@KW25: Ik zou eerder zorgen maken over de rommelige achtergrond dan de reflecties. Zeker die terreinwagen had wel weg gemogen. Veel keuze heb je natuurlijk niet, maar je had een foto van de zijkant kunnen nemen, dan was het beeld misschien wat rustiger. Een groter diafragma was ook aan te raden aangezien bijna alles op de foto scherp is. Je wilt zeker die bosjes en de gebouwen aan de overkant wazig hebben.
@Bonbridge: Mooie toning, al dreigt het een beetje naar de saaie kant door te slaan. Maar je hebt een goede balans gevonden. Compositie ook netjes.
@Silasje: Ik kan er niet warm van worden. Die molensteen staat wel heel prominent in beeld. De achterkant van de auto valt ook helemaal weg.
@Bravo: Niet echt geslaagd, daarvoor is de auto gewoon te donker/valt weg in de achtergrond. Maar dat had je zelf ook al gezien denk ik.
@pdebie: Het moment is mooi vastgelegd, maar er is te veel asfalt aan de onderkant aanwezig. Ik denk dat ie in 16:9 crop wel aardig zou zijn, mits je natuurlijk de onderkant er bijna geheel af cropt.
Ik kwam vorige week een leuke Wiesmann tegen. Een paar foto's met de EOS-M gemaakt, maar geen enkele kon me bekoren. De minst slechte heb ik bewerkt (alle rommel weggepoetst).

IMG_9554 by zonoskar, on Flickr
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Kan iemand mij vertellen of je op die dagen vrij toegang hebt tot het circuit of moet je dan ook entree betalen ?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dit weekend op zaterdag bij Trophy of the Dunes geweest. Dit zijn twee beste platen:

[ Voor 0% gewijzigd door Universal Creations op 09-09-2013 19:28 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Daar had iemand even een major oeps-moment zo te zien.
Weer een paar plaatjes van mij:

Toyota Starlet by Alex Kamsteeg, on Flickr

Porsche 911 by Alex Kamsteeg, on Flickr
Bij de 2e foto stoor ik me een beetje aan dat roze/zwarte links in beeld. Snap dat het hekwerk in de weg zit, maar wat dat roze is??
De Porsche staat er desondanks toch lekker op. Iets minder scherpte diepte had hem wat fijner gemaakt.
Thanks! 1/40 op 70mm (ex. cropcorrectie) was wel een uitdaging maar er zat een lekker voorspelbare (en bloedsnelle
Ik wilde expres de auto framen in het kijkgat van het hek, ik heb daarvoor een iets grotere DOF gekozen. Uit mijn hoofd heb ik gekozen voor f/5.6 op iets van 100mm (ex. cropcorrectie) waardoor het hek OOF zou zijn zonder dat het onherkenbaar was. Dat roze/zwarte rechts is een ander persoon met een camera. Achteraf had ik een nog wat kleiner diafragma moeten gebruiken (f/8?) om ook de persoon als dusdanig herkenbaar op de foto te krijgen, maar het licht op de Ring kan een b*tch zijn. Ik geloof dat ik hiervoor een sluitertijd van 1/400 heb gebruikt zodat ik nog wat beweging in de wielen had icm een heel korte panbeweging, maar daar had ik al wel ISO800 (meen ik) voor nodig overdag.Bij de 2e foto stoor ik me een beetje aan dat roze/zwarte links in beeld. Snap dat het hekwerk in de weg zit, maar wat dat roze is??
De Porsche staat er desondanks toch lekker op. Iets minder scherpte diepte had hem wat fijner gemaakt.
En bedankt voor je commentaar.
Ik heb even terug zitten zoeken en ik heb eerder dit jaar ook foto's gemaakt op 1/320, f/4 en ISO400 overdag. Sluitertijd 1/3e stop langer , diafragma een stop dichter en ander licht en je zit aan ISO800. Het is niet anders.
Pola hoeft maar net even niet lekker gedraaid te zijn (ik heb een circulair polarfilter) en je krijgt rare 'vlekken' op de auto.
--edit--
ik heb overigens zelf ook een panning shot gemaakt afgelopen weekend. Deze staat in het solo testcase topic. Wellicht dat je ook eens een blik kan werpen op mijn foto
[ Voor 27% gewijzigd door PdeBie op 08-10-2013 12:07 ]
Ik zal vanavond eens kijken of ik een voorbeeldje in m'n archief kan vinden. Moet wel zeggen dat de kwaliteit van het filter hier heel erg bepalend in is. Ik ben ooit begonnen met een b-merk (eerder c-merk nog) polafilter en daar had ik het veel erger bij. Bij mijn huidige B+W heb ik het stukken minder. Alleen zie je in bijvoorbeeld koplampen nog vaak van die 'olievlekken' terug. Dat vind ik persoonlijk niet mooi.Richard! schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:00:
Rare vlekken op de auto? Show me...

De enige optie om dat niet te krijgen is het wegdraaien of weghalen van je pola.
[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 10-10-2013 12:14 ]
Volgens mij scheelt het ook per auto. Bij mijn eigen Peugeot heb ik er ook last van, maar bij de Kia van mijn ouders niet. Misschien is het iets wat in het glas zit.
Met glas komt het bijna niet voor.
Duidelijk dus waar het vandaan komt.
Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt word?
[ Voor 14% gewijzigd door Bio op 21-01-2014 17:27 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 12-10-2013 13:35 ]
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Jij mag door voor de koelkast.PatrickV schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:44:
dat effect komt weer doordat de ruit gehard is (veiligheids-glas). het zelfde effect kan optreden bij bushokjes.
Het heeft ermee te maken dat door het harden er spanning in de ruit optreedt. Hierdoor wordt het licht op een andere manier gereflecteerd in het glas (niet allemaal in dezelfde richting zoals normaal). Een polarisatie filter 'richt' het licht dat erop valt (laat het alleen door als het in 1 richting op het filter valt). Dit betekend dat een deel van het licht dat erop valt tegengehouden wordt door het filter, en dus krijg je vlekken.
* Big Womly komt hier even binnenstruikelened-oorklep schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:20:
[...]
Jij mag door voor de koelkast.
Het heeft ermee te maken dat door het harden er spanning in de ruit optreedt. Hierdoor wordt het licht op een andere manier gereflecteerd in het glas (niet allemaal in dezelfde richting zoals normaal). Een polarisatie filter 'richt' het licht dat erop valt (laat het alleen door als het in 1 richting op het filter valt). Dit betekend dat een deel van het licht dat erop valt tegengehouden wordt door het filter, en dus krijg je vlekken.
Maar als het licht niet wordt doorgelaten, dan zou ik eerder zwarte vlekken ipv witte verwachten...
Of werkt een beeldsensor hetzelfde als de negatiefjes van vroeger? Dan worden de zwarte vlekken tijdens ontwikkelen wit.
[ Voor 3% gewijzigd door Big Womly op 14-10-2013 11:34 ]
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
De witte vlekken zijn van het licht dat wel wordt doorgelatenBig Womly schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:33:
[...]
* Big Womly komt hier even binnenstruikelen
Maar als het licht niet wordt doorgelaten, dan zou ik eerder zwarte vlekken ipv witte verwachten...
Of werkt een beeldsensor hetzelfde als de negatiefjes van vroeger? Dan worden de zwarte vlekken tijdens ontwikkelen wit.
Jaloewie1984 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:39:
de hairpin bocht in Monaco? Vette bak!
Vind de vignettering iets te heftig, met name aan de rechterzijde. De toning daarentegen is briljant!Richard! schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:26:
Laat ik ook maar weer eens wat posten
[afbeelding]
Een twee van de Historic Grand Prix op Zandvoort van een tijdje terug.
1.

Historic Grand Prix 2013 @ Circuitparc Zandvoort by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr
2.

Historic Grand Prix 2013 @ Circuitparc Zandvoort by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr
Mooie foto's! Genomen vanaf de zandplaat/duinen? Of stond je langs de baan?EviZ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:58:
@Richard: ik vind 'em prachtig, ook met vignetering.
Een twee van de Historic Grand Prix op Zandvoort van een tijdje terug.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
All-Round nerd | iRacing Profiel
@EviZ: Vind de tweede leuker dan de eerste vanwege de blurry auto op de achtergrond, maar de eerste is ook erg fijn met lekker wat snelheid.
Heb afgelopen donderdag deze geschoten op Zandvoort. Vond dankzij het licht de foto wel geslaagd eigenlijk.

Porsche @ CPZ by RobinH., on Flickr
Dit topic is niet bedoeld voor foto's van speelgoed-autootjes.
Ook hier is het gewenst dat je commentaar geeft op andermans foto's