[Ervaringen] Visual Studio 2010

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Net even gekeken met een WinForm en Silverlight projectje.

Waar ik bij VS2008 bij Beta2 meteen overging met mijn code wacht ik nu toch maar rustig af.
De code editor (gemaakt in WPF) vind ik geen vooruitgang. (weet iemand of en waar ik de anti aliassing kan uitzetten?).

Binnenkort nog een asp.net project proberen en kijken of het een kwestie van wennen is of dat er echt niet beter op geworden is. Maar voorlopig blijf ik bij VS2008.

http://www.labee.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

labee schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:18:
(weet iemand of en waar ik de anti aliassing kan uitzetten?).
Device Independend Pixels noemen ze dat, en dat is een feature (maar imo een bug) die je niet kan uitzetten. Ik vind WPF een no-go, niet gebruiksvriendelijk, niet handig, eigenwijs (honoreert Windows thema niet) en je moet een designer zijn om er een mooie interface in te kunnen bouwen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

labee schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:18:
Net even gekeken met een WinForm en Silverlight projectje.

Waar ik bij VS2008 bij Beta2 meteen overging met mijn code wacht ik nu toch maar rustig af.
De code editor (gemaakt in WPF) vind ik geen vooruitgang. (weet iemand of en waar ik de anti aliassing kan uitzetten?).

Binnenkort nog een asp.net project proberen en kijken of het een kwestie van wennen is of dat er echt niet beter op geworden is. Maar voorlopig blijf ik bij VS2008.
Heb je een VS2010 beta 2 clean install gedaan?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

Sebazzz schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:24:
[...]

Device Independend Pixels noemen ze dat, en dat is een feature (maar imo een bug) die je niet kan uitzetten. Ik vind WPF een no-go, niet gebruiksvriendelijk, niet handig, eigenwijs (honoreert Windows thema niet) en je moet een designer zijn om er een mooie interface in te kunnen bouwen.
DIP is inderdaad soms wat lastig, maar er valt prima mee te werken als je weet hoe. Hoe dat in VS zelf zit weet ik niet.

Dat het het Windows thema niet honoreert ligt aan jezelf. Je kan prima de Windows kleuren gebruiken.

Niet gebruiksvriendelijk in welk opzicht? Voor de gebruiker of de programmeur?

En volgens mij moet je per definitie een mooie interface door een designer laten bouwen, en niet overlaten aan programmeurs. Al moet ik zeggen dat met xaml ik zelf(programmeur zijnde) mooiere UI's voor elkaar krijg dan in WinForms, maar dat is persoonlijk.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
XAML is een vooruit gang qua GUI bouwen, ik werk liever met XML waar ik meteen het resultaat zie dan met winforms waar ik dat niet meteen zie.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik vond het eerst ook niet veel soeps.
Maar nu heb ik een boek erover gelezen en moet voor mijn werk er ook mee werken en begin het steeds meer te waarderen.
Vooral dat je zo goed als gedwongen wordt om je UI van je logica te scheiden bevalt me erg goed.
Tuurlijk heb je dat altijd zelf in de hand, maar ik denk dat iedereen weleens met een simpel formuliertje denkt van 'ach, hier mag het wel effe quick & dirty'

Alles is mooi schaalbaar en als je een wat meer 'tradioneel' form nodig hebt kun je altijd terugvallen op het canvas object, waar je toch waar nodig nog gebruik kan maken van de krachten van WPF.

Het niet honoreren van Windows thema's is me nog niet echt opgevallen. Hier lijkt ie altijd netjes te volgen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:01
ZaZ schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:11:
Vooral dat je zo goed als gedwongen wordt om je UI van je logica te scheiden bevalt me erg goed.
[lazy mode]
Op welke manier doet WPF dat als ik vragen mag?
[/lazy mode]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

farlane schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:43:
[...]

[lazy mode]
Op welke manier doet WPF dat als ik vragen mag?
\[/lazy mode]
Zoeken op: MVVM
Belangrijk keyword in het MVVM gebeuren: DataTemplate

succes ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Sebazzz schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:24:
[...]
Ik vind WPF een no-go, niet gebruiksvriendelijk, niet handig, eigenwijs (honoreert Windows thema niet) en je moet een designer zijn om er een mooie interface in te kunnen bouwen.
Maar dat geld toch ook voor websites? Developers doen functionaliteit en designers zorgen voor een leuk plaatje.

Overigens als jij geen rare styles/controltemplates op je elementen zet volgt WPF precies jouw Windows theme.
Heb je weleens naar de SystemColors, SystemFonts en SystemParameters classes gekeken?

Alleen hebben veel developers/designers moeite zich in te houden en daardoor heeft WPF design momenteel dezelfde dip als toen CSS werd geïntroduceerd. Toen was het WWW ook voor een korte periode een bonte koe.

Maar aan mijn reactie had je waarschijnlijk al gemerkt dat ik lijnrecht tegenover je sta. Ik vind WPF een zegen en dan met name data binding, validatie (gekoppeld aan de binding), valueconverters en localization. Zeker als je WPF combineert met een composite framework zoals Caliburn of CompositeWPF (CAB for WPF) kun je erg goede applicaties bouwen. Ik wil echt niet meer terug naar WinForms.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
.oisyn schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:28:
[...]

Dit strookt in z'n geheel niet met het commentaar dat de STL developer bij MS gaf in z'n videoblog over nullptr, die juist zei dat ze niet zomaar nieuwe features konden toevoegen omdat dat impact heeft op de rest van de codebase en ze dus ontzettend moeten uitkijken voor nieuwe bugs in dingen die altijd al werkten. Als dat zo is, ga je ook niet de hele compiler opnieuw bouwen. Heb je hier een link van oid?
Als ik het volgende lees van een VS architect, dan krijg ik het idee dat de hele boel herbouwd is:
http://blogs.msdn.com/ric...studio-part-10-final.aspx
Vooral de kopjes
"Common" Project System en The New C++ Code Model

MSBuild blijft wel bestaan, maar er is een heel nieuw project model en een andere manier om het Code Model af te handelen. Dat betekent voor mij dat dergelijke bugs langs kunnen komen :). Wat overigens wel raar is en neigt naar te weinig coverage van de language tools.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik denk dat ik mijn hobby projectje even ga overzetten naar VS2010. Er zijn een hoop nieuwe dingen geintroduceerd, en ik wil gewoon een gevoel krijgen hoe bruikbaar alles is.

Ik begrijp dat tools zoals resharper/refactor pro nu makkelijker te integreren zijn. Hopelijk levert dat een hoop nieuwe een bruikbare tools (programmers gadgets) op.

Ik vond het wel grappig dat MS nu UML serieuzer neemt (niet per se een pluspunt), ik zag dat je nu vanuit je code een sequence diagram kon laten genereren. Wat in mijn ogen voor ontwikkelaars het meest bruikbare diagram type is (communicatie over je code, overzichtelijk de "dynamische" relatie tussen je objecten zien).

Ik moet nog wel ff uitzoeken of er nu weer wat is gebeurd aan DSL tooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

OMX2000 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:04:
Ik vond het wel grappig dat MS nu UML serieuzer neemt (niet per se een pluspunt), ik zag dat je nu vanuit je code een sequence diagram kon laten genereren. Wat in mijn ogen voor ontwikkelaars het meest bruikbare diagram type is (communicatie over je code, overzichtelijk de "dynamische" relatie tussen je objecten zien).
Dat vind ik dus een minpunt. Diagrammen maak je normaal om de werking van een stuk code te kunnen controleren. Als je dus achteraf een diagram maakt, maak hem dan handmatig zodat je het 'idee' en de implementatie kunt vergelijken. Als je hem laat genereren kun je eigenlijk alleen maar de documentatie ermee opleuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:38:
[...]

Als ik het volgende lees van een VS architect, dan krijg ik het idee dat de hele boel herbouwd is:
http://blogs.msdn.com/ric...studio-part-10-final.aspx
Vooral de kopjes
"Common" Project System en The New C++ Code Model
Zoals ik hier al zei, gaat het nieuwe C++ code model over de VCCodeModel API interface die het voor VS plugins en macro's mogelijk maakt om informatie op te vragen over de sourcecode, en dingen aan te passen. Het heeft compleet en helemaal niets met de compiler technologie te maken :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat vinden jullie eigenlijk van auto-hide tool windows? Is niet nieuw in 2010, maar ik vind ze niet echt handig. Gebruikt iemand ze wel?
Ik mis eigenlijk een optie om met Escape het window te minimizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Niemand_Anders schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:51:
[...]

Dat vind ik dus een minpunt. Diagrammen maak je normaal om de werking van een stuk code te kunnen controleren. Als je dus achteraf een diagram maakt, maak hem dan handmatig zodat je het 'idee' en de implementatie kunt vergelijken. Als je hem laat genereren kun je eigenlijk alleen maar de documentatie ermee opleuken.
Dat is het juist... Je wilt het ontwerp vergelijken met de implementatie. Dan is het toch handig dat het gegenereerd wordt voor je.

En sequence diagrammen zijn handig om vooraf te ontwerpen, en om bestaande programmatuur in kaart te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:33:
Wat vinden jullie eigenlijk van auto-hide tool windows? Is niet nieuw in 2010, maar ik vind ze niet echt handig. Gebruikt iemand ze wel?
Ik mis eigenlijk een optie om met Escape het window te minimizen.
Die gebruik ik voornamelijk voor toolwindows die ik vrijwel nooit nodig heb, zoals het properties window. Of voor de output windows als ik een keer op een enkele monitor werk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:03:
Die gebruik ik voornamelijk voor toolwindows die ik vrijwel nooit nodig heb, zoals het properties window. Of voor de output windows als ik een keer op een enkele monitor werk.
Hoe dat je dat in 2008 dat? Daar zat geen multi monitor support in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kunt gewoon toolwindows aan elkaar docken en naar een andere monitor slepen hoor, dat kon al sinds 2002. Je kunt ze alleen niet maximizen. Nieuw in 2010 is dat je ze kunt maximizen, en dat je de document windows ook naar buiten kunt trekken (maar helaas kun je document windows weer nergens aan docken :/)

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
Iemand trouwens al gelukt om MRU ordering in VS2010 te gebruiken want de reg key voor 2005 en 2008 werkt niet meer :(
http://blogs.msdn.com/sar...file-tab-channel-331.aspx

[ Voor 38% gewijzigd door NC83 op 27-10-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

OMX2000 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:47:
[...]
Dat is het juist... Je wilt het ontwerp vergelijken met de implementatie. Dan is het toch handig dat het gegenereerd wordt voor je.

En sequence diagrammen zijn handig om vooraf te ontwerpen, en om bestaande programmatuur in kaart te brengen.
Als het diagram wordt gegenereerd op basis van de code dan valt er toch niets meer te vergelijken? Immers code en het diagram zijn gelijk aan elkaar.

Onderdeel van mijn projecten is dat diagrammen onderdeel zijn van de ontwerp fase. Dat veel onderdelen pas later in detail worden ontworpen staat daar los van. Immers als je op dit punt bent aangekomen dat feature x gebouwd moet worden, dan krijg je gewoon weer de analyse, ontwerp en implementatie cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er is nogal wat discussie ontstaan op besloten MVP lists over het help systeem van 2010. Mijn vraag aan jullie is of jullie feedback hebben voor MS over het nieuwe help systeem. 1 van de dingen die ontbreekt is bv een index en het is nu gerendered in een browser.

Niet al te grote lappen text, want ik moet ze naar het engels vertalen, alvast bedankt :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
je kan ook vragen of wij ze in het engels voor je typen, heb je wat minder vertaal werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EfBe schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:14:
1 van de dingen die ontbreekt is bv een index
Euhm... wat waren die drie letters ook alweer? Oh ja: W T F ?!
Overigens vind ik de help sinds VS 2002 al niet meer fatsoenlijk. VS6 had een degelijke help waarin je gewoon je eigen filters kon definieren. Nu zit ik vast aan de voorgedefinieerde filters, met als resultaat dat als je 'm op C++ zet dat de helft van de platform SDK er niet tussen zit :/. Of dat als je los de nieuwste DirectX SDK installt, en die integreert, dat je dan dubbele definities krijgt van alle relevante symbols (degenen die standaard in de PSDK zitten die je er niet uit kunt halen, en de nieuwe uit de laatste DX update)

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:58:
[...]

Euhm... wat waren die drie letters ook alweer? Oh ja: W T F ?!
Het is NDA, dus ik kan er niet over spreken hier, maar je wordt niet vrolijk van wat ze gaan shippen. Die 'WTF' is covered, die vraag loopt al ;) Anyway, mocht je een vraag hebben voor de help3 project management, post ze hier maar, dan post ik ze wel in 1 post. Ook voor het C# team.
Overigens vind ik de help sinds VS 2002 al niet meer fatsoenlijk. VS6 had een degelijke help waarin je gewoon je eigen filters kon definieren. Nu zit ik vast aan de voorgedefinieerde filters, met als resultaat dat als je 'm op C++ zet dat de helft van de platform SDK er niet tussen zit
Is that in 2010 nog steeds zo? (niet geprobeerd nl.)

[ Voor 29% gewijzigd door EfBe op 28-10-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik dus graag zou zien is user defined filters waaraan je gewoon hoofdstukken kunt toevoegen. Inclusief index en search binnen dat filter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Wat ik nog mis(of overheen kijk) is het zelf kunnen defineren van templates voor de functie Encapsulate Field. Ik wil gewoon kunnen kiezen uit meerdere templates zodat ik niet altijd alsnog die property code kan gaan zitten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:09:
Wat ik dus graag zou zien is user defined filters waaraan je gewoon hoofdstukken kunt toevoegen. Inclusief index en search binnen dat filter :)
posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EfBe schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:01:
Is that in 2010 nog steeds zo? (niet geprobeerd nl.)
No clue, bij de beta 1 zat geen offline help. Ik heb de help van beta 2 nog niet aangeslingerd.
lol @ "is that" in jouw zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:58:
VS6 had een degelijke help waarin je gewoon je eigen filters kon definieren.
Ooh, was een beetje bang dat je dat niet mocht zeggen aangezien oud in IT land ook vaak slecht betekent maar ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik vindt de offline help onoverzichtelijk. Maar bovenal langzaam en slecht te doorzoeken. Ik vindt iets 10x sneller door met google over msdn.com heen te rausen.

Edit: Maargoed, echt verbeteringen zou ik zo 123 ook niet kunnen bedenken. Het is en blijft een gigantisch grote bak tekst.

[ Voor 28% gewijzigd door D-Raven op 28-10-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:35:
Ik vindt de offline help onoverzichtelijk. Maar bovenal langzaam en slecht te doorzoeken. Ik vindt iets 10x sneller door met google over msdn.com heen te rausen.
Ik gebruik de search in de MSDN amper, meestal gebruik ik louter de index. En de offline search is ook het enige dat langzamer is dan de online variant. Verder is offline browsen echt vele malen sneller dan die juggernaut die http://msdn.microsoft.com/library heet, met 3 tot 4 seconden per pageview (gemeten in Google Chrome, ik wil niet weten wat het kost in IE)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

.oisyn schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:55:
[...]

Ik gebruik de search in de MSDN amper, meestal gebruik ik louter de index. En de offline search is ook het enige dat langzamer is dan de online variant. Verder is offline browsen echt vele malen sneller dan die juggernaut die http://msdn.microsoft.com/library heet, met 3 tot 4 seconden per pageview (gemeten in Google Chrome, ik wil niet weten wat het kost in IE)
Ik gebruik de MSDN 'ScriptFree' layout. Pagina's staan dan binnen een seconde op het scherm en kleur gebruik vind ik ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:09:
Antwoord:
Regarding this question on filtering - filters have been dropped in the VS 2010 help system.

In earlier versions of Visual Studio, we indeed had filters and the ability to create your own. This was a powerful feature of the system and some people were able to use it pretty well. However, we consistently saw the following:

1) Content that was part of the MSDN library was not adequately attributed for the filters to work reliably. This is a bigger issue than it may appear to be on the surface. MSDN surfaces content from all across the company with varying authoring systems, varying resources to maintain content, and in many cases the owners for some of the content no longer exist - i.e. the content is legacy content of one type or another. MSDN functions as a content aggregator for the company and does a lot of work to make the experience across that content as consistent as possible, however, fine tuning of much of the content is beyond what we're resourced to be able to handle. Not a good answer, but no solution readily available either.

2) Many users never discovered the filters, and in some cases, filters may have been applied accidentally and we then have support issues to describe to users how to 'unfilter' their content.

3) Even for us, defining the filters as accurately as possible to only include the content that was desired proved to be nearly impossible. There was almost always something you wanted to get included but didn’t, or something you didn’t want to get included but did. If you’ve ever looked at those filter definitions you can see how complex they would get. For example, the C# filter was:
("__FilterUniqueID"="CSharp" and "__FilterLocaleID"="en") or ("DocSet"="Visual Studio" OR "DocSet"="C#" OR "DocSet"="WindowsForms" OR ("DocSet"="DebugVS" AND ("DevLang"="CSharp" OR "DevLang"="SQL")) OR "DocSet"="ClientVS" OR "DocSet"="NETFramework" OR "DocSet"="VisualWebDeveloper" OR "DocSet"="ASPNET" OR "DevLang"="DHTML" OR "DevLang"="HTML" OR "DevLang"="CSS" OR "DocSet"="DExploreHelp") NOT "DocSet"="NetFxMPHE"

4) The MSDN Library that used to ship with VS was always an all or nothing affair. If you installed it, you got everything even if some content did not apply to your development needs. This had the effect of having too much content to wade through to narrow down what you were trying to find. Windows CE content vs. Windows platform content was a common issue we saw.

What we've done to address these general problems in VS 2010:

1) We have worked hard across the VS Platform IDE team and the various code editors to be more precise about what context they are actually providing the help system when performing a look up, and also across the content teams that are directly supporting Visual Studio content scenarios to be as unambiguous as possible about what certain topics apply to and how they are attributed. This will result on the whole with more accurate F1 results. Please help us test this and provide us with more feedback on F1 in particular.

2) We now have a system where it is feasible for you to pick and choose which content is most applicable for your development needs and therefore to eliminate some potential ambiguity both in F1 and search results. This is accomplished through the Help Library Manager which will allow you to choose books of content that are applicable to your specific development needs. These books are still somewhat in development at the time of this writing, so the options you may see with Beta 2 are still not as finely defined as what we plan to ship at RTM.

We certainly won’t claim this is perfect, but we believe we’ve done a pretty decent job this time around of both simplifying the general experience and providing higher accuracy in getting you to the topic you are looking for when using F1 (and search).

MS heeft ook een survey gemaakt mbt het helpsysteem. Deze is public: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=102169

Het help systeem is niet al te solide, het werkt met een local webserver op localhost/help, en als je de help installeert op de default locatie (local profile folder) en die is gemapped op een networkshare dan krijg je 500 internal server error. Ik vrees dat dit kaartenhuis niet veel zal verbeteren tot aan RTM, helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door EfBe op 03-11-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EfBe schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:02:
2) Many users never discovered the filters
No shit sherlock. Ik heb nog eens keer zitten zoeken in de docs van 2008, maar het zal me een raadsel zijn waar die dingen staan, als ze al bestaan 8)7
We certainly won’t claim this is perfect, but we believe we’ve done a pretty decent job this time around of both simplifying the general experience and providing higher accuracy in getting you to the topic you are looking for when using F1 (and search).[/i]
-O- F1 gebruik ik dus echt *nooit*. Schiet ook niet op, want dan gaat ie voor iedere Visual Studio instance een losse help app openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
precies... Help in 2010, ze kunnen het beter renamen naar Hell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

.oisyn schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:43:
[...]

-O- F1 gebruik ik dus echt *nooit*. Schiet ook niet op, want dan gaat ie voor iedere Visual Studio instance een losse help app openen.
Erger nog, terwijl de help wordt geopend kan je dus niks met je VS totdat de help geopend en geladen is(wat soms wel eens even kon duren). Erg irritant. Ik startte de help dus altijd apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Firefox met MSDN search plugin ftw ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daar is niets ftw aan. De MSDN website is baggertraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-09 10:33
.oisyn schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:18:
Daar is niets ftw aan. De MSDN website is baggertraag.
Dat ligt in ieder geval niet aan msnd. Hier is msdn bijna even snel als de offline .net manual die in de sdk (lightweight view).
Tenzij je 1, 2 sec laden ook te lang vindt.

Wat VS 2010 (beta 2) betreft vind ik het wel best aardig, maar geen super veranderingen. Pinnen van een watch is heel handig, de extensions zijn heel handig, verslepen van je code window uit t main scherm is handig (al gebruik ik t zelf niet). Het enige wat er met kop en schouders bovenuit steekt zijn de diagrammen die ja kan (laten) maken.

Daarvoor gebruikte ik tot noch toe enterprise architect, maar denk dat ik nu EA redelijk los kan laten gezien het echt een ruk tool is.

[ Voor 41% gewijzigd door Data-base op 04-11-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Data-base schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:46:
Tenzij je 1, 2 sec laden ook te lang vindt.
Ruim 2 seconden, en ja dat vind ik erg traag. De offline variant is zo goed als instantaan. En de online variant heeft ook geen index.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:55:
[...]

Ruim 2 seconden, en ja dat vind ik erg traag. De offline variant is zo goed als instantaan. En de online variant heeft ook geen index.
Bij mij is het precies andersom, ik vind de offline versie baggertraag en heel die applicatie niet fijn werken. Voor mij is het toch de webbrowser die ik liever gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:08:
[...]

Bij mij is het precies andersom
Bij jou heeft de online variant wel een index en de offline variant niet? Kijk, als je altijd de search gebruikt snap ik het nog wel, maar die gebruik ik dus echt zelden, omdat de index echt zoveel fijner werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
beany schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:31:
[...]

Erger nog, terwijl de help wordt geopend kan je dus niks met je VS totdat de help geopend en geladen is(wat soms wel eens even kon duren). Erg irritant. Ik startte de help dus altijd apart.
Vooral als je een component als bijvoorbeeld DevExpress installeert. De eerste keer nadat je DevExpress geïnstalleerd hebt en je opent de help vanuit Visual Studio krijg je het "Help Update in progress" scherm en kan je niets doen met Visual Studio. Dat kan wel een paar minuten duren, heel irritant is dat :(

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Ik heb nu ook VS 2010 beta 2 draaien, even wennen weer altijd aan een nieuwe versie :) Integratie met TFS 2008 werkt ook gewoon, dat is wel fijn. TFS 2010 ben ik opzich ook wel erg benieuwd naar, dat schijnt weer een grote stap vooruit te zijn tov 2008.
Wat ik me nog wel afvraag, is of iemand weet of Resharper wel of niet werkt, ik vind de berichten daarover onduidelijk, op de blog van Jetbrains staat dat het wel al werkt, maar dat is volgens mij alleen nog intern bij hun zelf? Ik kan iig geen specifieke download vinden. Ik kan verder ook geen echt recente berichten vinden erover.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:16:
[...]

Bij jou heeft de online variant wel een index en de offline variant niet?
Links in het scherm? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Haan schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:55:
Ik heb nu ook VS 2010 beta 2 draaien, even wennen weer altijd aan een nieuwe versie :) Integratie met TFS 2008 werkt ook gewoon, dat is wel fijn. TFS 2010 ben ik opzich ook wel erg benieuwd naar, dat schijnt weer een grote stap vooruit te zijn tov 2008.
Wat ik me nog wel afvraag, is of iemand weet of Resharper wel of niet werkt, ik vind de berichten daarover onduidelijk, op de blog van Jetbrains staat dat het wel al werkt, maar dat is volgens mij alleen nog intern bij hun zelf? Ik kan iig geen specifieke download vinden. Ik kan verder ook geen echt recente berichten vinden erover.
Er zijn enkel nightly builds van Resharper 5 beschikbaar. En die zijn dus niet echt werkbaar.

http://www.jetbrains.net/...rper+Early+Access+Program

En 4.5 users krijgen geen upgrade naar 5 :'( Dat wordt weer in de buidel tasten.

Aloewel ik liever devexpress heb, maar die's nog duurder.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
Snake schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:21:
[...]

Er zijn enkel nightly builds van Resharper 5 beschikbaar. En die zijn dus niet echt werkbaar.

http://www.jetbrains.net/...rper+Early+Access+Program

En 4.5 users krijgen geen upgrade naar 5 :'( Dat wordt weer in de buidel tasten.

Aloewel ik liever devexpress heb, maar die's nog duurder.
De module is perfect werkbaar hoor, ik raad je alleen aan om niet elke dag de laatste te downloaden tenzij je last hebt van irritante bugs.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Weet iemand van jullie of die beruchte en verschrikkelijke Intellisense-bug in 2010 ook al verholpen is?

Ik heb het dan over de bug die er voor zorgt dat het ding uren achter elkaar blijft doorgaan met updaten en steeds weer opnieuw begint. M'n laptop krijgt het er warm van en m'n oren kunnen het gewoei van de fan niet veel langer meer verdragen :{

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Geen idee waar je het over hebt, heb ik zelf nooit iets van gemerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waar dan? Of snap je eigenlijk niet wat een index is en bedoel je in plaats daarvan de table of contents?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:00:
Geen idee waar je het over hebt, heb ik zelf nooit iets van gemerkt..
Ik had er eerst ook nooit last van, hij begon er opeens mee :? Maakt niet uit hoe groot het project is (van net begonnen tot projecten met 80k aan code). Dan begint hij z'n intellisense-database te updaten, zoals je vast wel kent, en dan na een tijdje begint het opeens op te vallen dat hij steeds opnieuw telt en blijft doorratelen. Gisteren zag ik het ding zes uur achter elkaar doorgaan... zes uur lang een van m'n cores op 50% verbruik en zes uur lang herrie van de fans. Daarna heb ik VS maar afgesloten :{

Google zegt iig dat er nog veel meer mensen met dit probleem zouden zijn (niet alleen in VS 2008, ook in 2005), maar oplossingen (behalve het verwijderen van de dll die voor intellisense zorgt) zijn nergens te vinden en ik heb ook nog niets gelezen over of 2010 het zou fixen, vandaar de vraag :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Ik dacht ook eventjes VS2010 te installeren omdat ik een library wilde uitproberen die daar in gemaakt is. Gebruikt ook enkele van de C# 4.0 features, dus ik moet wel VS2010 gebruiken om hem te proberen.

Helaas pindakaas, voor de zoveelste keer problemen met deze zooi. Toen Vista uitkwam moest je opletten met Office installeren, MSSQL 2008 installeren na VS2008 werkt ook nog steeds niet lekker, zelfs als je SQLE niet mee installeert, en nu dit weer :(

Heb inmiddels een thread aangemaakt op de MSDN forums, maar misschien heeft hier iemand ook al dit probleem gehad.

Ben inmiddels zo ver gegaan dat ik m'n image opnieuw aan het downloaden ben van MSDNAA, en VS2008 tijdelijk gedeïnstalleerd heb |:(

Het gaat dus om problemen met de 64bit Prerequisites. De runtimes en .NET 4 installeren vlekkeloos, maar zodra hij de Prereqs gaat installeren gaat het fout. Vraagt om twee reboots, en bij de tweede krijg ik dus de melding dat de setup vastgelopen is (zie ook de thread op MSDN voor stukken van de logs).

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb ook iets heel vaags nu in VS 2010.

Op het werk hebben we een framework (een .Net class library) dat in de meeste projecten gereferenced wordt. Nu kan ik deze dll als reference toevoegen aan een project, maar vervolgens kan VS hem om een of andere reden niet vinden (je krijgt er dan een geel driehoekje met uitroepteken voor). Het bizarre is dat als ik de dll reference vanuit de bin map van een ander project, dat het dan wel goed gaat. Ik samen met een collega van alles geprobeerd om de oorzaak te achterhalen, maar het lijkt gewoon een erg onlogisch iets. Ik vraag me dan ook af of dit een bug in VS 2010 is, of dat het op een andere manier is te verklaren.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Je zou eens met Process Monitor moeten kijken wat devenv.exe allemaal doet als je die dll toevoegt.

[ Voor 4% gewijzigd door TaraWij op 26-11-2009 13:22 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:49:
Google zegt iig dat er nog veel meer mensen met dit probleem zouden zijn (niet alleen in VS 2008, ook in 2005), maar oplossingen (behalve het verwijderen van de dll die voor intellisense zorgt) zijn nergens te vinden en ik heb ook nog niets gelezen over of 2010 het zou fixen, vandaar de vraag :)
Dan heb je niet goed gelezen. ;) IS is sterk geupdate in 2010.

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb wel goed gelezen hoor :) dat van de update wist ik, daarom vroeg ik ook of het nu eindelijk verholpen was :P ;)

Helaas kwam ik er net ook achter dat ontwikkelen voor Windows Mobile er nog niet in zit met VS 2010, dus ik vrees dat ik me nog even moet blijven irriteren aan 2008...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ook wel typisch, heb ik Fraps draaien, krijg ik in VS2010 de framerate te zien.. Komt dat dus door WPF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
Stukfruit schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:58:
Ik heb wel goed gelezen hoor :) dat van de update wist ik, daarom vroeg ik ook of het nu eindelijk verholpen was :P ;)

Helaas kwam ik er net ook achter dat ontwikkelen voor Windows Mobile er nog niet in zit met VS 2010, dus ik vrees dat ik me nog even moet blijven irriteren aan 2008...
Daarom nuke je nog steeds feacp.dll en vervang je het door Vissual Assist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Haan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:14:
Ook wel typisch, heb ik Fraps draaien, krijg ik in VS2010 de framerate te zien.. Komt dat dus door WPF?
Volgens mij captured Fraps alles wat DirectX of OpenGL is. Aangezien VS2010 via WPF werkt, en WPF via DirectX (lijkt me) gerendered word, lijkt het me logisch dat Fraps daarop 'hapt' ja :)

Edit: wel beetje goeie framerate? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 01-12-2009 11:13 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie in VS2010 een Office Word Add-in project aanmaken en deze dan opstarten met de laatste beta van office, werkt het bij jullie dan? of krijgen jullie ook een Exception?

Deze Exception dus:
Name: CommentCSharp
From: file:///c:/users/chrashoverraid/documents/visual studio 2010/Projects/OfficePack/CommentCSharp/bin/Debug/CommentCSharp.vsto

************** Exception Text **************
System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80070006): The handle is invalid. (Exception from HRESULT: 0x80070006 (E_HANDLE))
at System.Deployment.Internal.Isolation.IsolationInterop.CreateActContext(CreateActContextParameters& Params)
at System.Deployment.Internal.Isolation.IsolationInterop.CreateActContext(IDefinitionAppId AppId)
at System.ActivationContext.CreateFromName(ApplicationIdentity applicationIdentity)
at System.ActivationContext.CreatePartialActivationContext(ApplicationIdentity identity)
at Microsoft.VisualStudio.Tools.Applications.Deployment.ClickOnceAddInDeploymentManager.InstallAddIn()

Office 2010 beta 2 32 bit (14.0.4536.1000)

Dit allemaal op gewoon het standaard project template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
NC83 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:21:
[...]

Daarom nuke je nog steeds feacp.dll en vervang je het door Vissual Assist :P
Als Sinterklaas me een kopie van VA wil sturen dan zou dat idd een mogelijkheid zijn ;)

Ik heb VA trouwens in het VC6-tijdperk gebruikt en daarvan kan ik me nog herinneren dat het idd wel een erg goede plugin was, dus ik ben het wel met je eens hoor :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

BM schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:12:
[...]

Edit: wel beetje goeie framerate? ;)
Een 'whopping' 10 fps -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Een framerate van 100 fps is natuurlijk ook niet heel erg nuttig voor iets als Visual Studio :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:26:
Een framerate van 100 fps is natuurlijk ook niet heel erg nuttig voor iets als Visual Studio :+
Met 10 fps heb je geen soepele animaties meer, en de vertraging lijkt me dan ook merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Visual Studio gebruik je natuurlijk ook voornamelijk voor de soepele animaties 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

.oisyn schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:11:
Visual Studio gebruik je natuurlijk ook voornamelijk voor de soepele animaties 8)7
Nou, inderdaad. Het lijkt mij een bewuste keuze om het te limiteren op 10 fps, wat heb je immers ook aan meer fps in VS.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nahja, het openklappen van menus etc mag wel soepel gaan hoor :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, niet soepel, maar snel. Je wilt dat het menu binnen een afzienbare tijd open is. Hoeveel frames er daadwerkelijk gerenderd worden binnen die tijd doet er niet zo heel veel toe. Meer frames ziet er natuurlijk gelikter uit dan minder frames, maar da's slechts gimmick en heeft geen invloed op usability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Animaties gaan sowieso per definitie uit op mijn systeem. Ik ga potdikke niet zitten wachten tot er een menu opengeanimeerd of opengefade of opengeswooshed is. Gewoon *bam* en gaan. Flauwekul allemaal :|

:+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
RobIII schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:58:
Gewoon *bam* en gaan. Flauwekul allemaal :|
Haha, dacht dat ik ouderwets begon te worden maar ik ben blij dat er nog iemand anders is die geanimeerde menu's niet snapt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:48

Bob

farlane schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:58:
[...]

Haha, dacht dat ik ouderwets begon te worden maar ik ben blij dat er nog iemand anders is die geanimeerde menu's niet snapt. :P
Die zijn uitgevonden voor mensen die niet met programma's moeten werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:58:
Animaties gaan sowieso per definitie uit op mijn systeem. Ik ga potdikke niet zitten wachten tot er een menu opengeanimeerd of opengefade of opengeswooshed is. Gewoon *bam* en gaan. Flauwekul allemaal :|

:+
LOL idd! Alle slide/anim/slime of whatever cruft er in zit om het te delayen staat uit hier. Ook in windows trouwens. Als ik minimize klik dan moet dat window dus minimizen, wat betekent dat het direct weg moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Toch zijn we daarmee wel in de minderheid heb ik het idee, als je de desktop animatie trends mag geloven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, waar anders voor? :p
Ik disable animaties over het algemeen ook hoor, maar snelle beeldopbouw is wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik schakel animaties ook altijd uit... hondsirritant tijdens een zware compile-actie dat zo'n ding dan zonodig in moet komen sliden. Of bijvoorbeeld wanneer ik via Citrix te Visual Studio'en in de trein*, dan is dat ook wel killing voor de performance...

*Ik heb Visual Studio ook op m'n netbook, maar het performt toch net iets beter vanaf m'n server :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Wat mij opvalt in de beta2 die ik nu gebruik is dat intellisense nogal vervelend steeds ergens het gesuggereerde item onderaan zijn lijst van suggesties plaatst.

Oftewel, je kan niet makkelijk zien welke suggesties verder in het alfabet staan. Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:48

Bob

- peter - schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:29:
Wat mij opvalt in de beta2 die ik nu gebruik is dat intellisense nogal vervelend steeds ergens het gesuggereerde item onderaan zijn lijst van suggesties plaatst.

Oftewel, je kan niet makkelijk zien welke suggesties verder in het alfabet staan. Meer mensen daar last van?
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Tijdens een vrij uurtje ook even VS2010B2 geïnstalleerd op mijn thuiscomputer.

Helaas kent VS nog steeds geen color schemas. Straks maar een kijken hoe goed het importeren van een vs2008 settings bestand gaat wat die witte achtergrond vind ik erg vermoeiend na een 10-uurige werkdag op een 24" scherm. Notepad op fullscreen geeft meer licht dan mijn bureau lamp!

Help Systeem: Geen idee. Hij is al ruim 1,5 uur bezig om 1500mb binnen te trekken en is ongeveer op de helft. En helaas bevat de MSDN downloads geen DVD met de help packages. Wat als VS2010 uitkomt gaan honderden, misschien wel duizenden developers de help catalogus downloaden.

En na 5 minuten proggen voel ik mij toch 10 jaar teruggeworpen in de tijd. Ik mis Resharper! Dat VS nog steeds geen optie heeft om een class naar een eigen bestand te verplaatsen snap ik nog steeds niet..

Van trage menu's heb ik nog weinig gemerkt, maar ben voorlopig op van alles en nog wat aan het klikken om te kijken wat ooit handig kan zijn. Maar ook ik heb alle animaties uitstaan. Ik denk dat ze die ooit hebben gemaakt voor presentaties. Of misschien heeft ooit een Windows developer een trap onder z'n kont gekregen waarom Windows die videokaart niet gebruikt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Help systeem update: Hij is eindelijk klaar (hij ging van 25% ineens naar 100%). Maar help geeft bij mij gewoon een keiharde 404 error geven in Firefox. Tis al laat en mogelijk dat drank inderdaad meer kapot maakt dan je lief is. Nooit gedacht dat ze daarmee mijn computer bedoelden..

Morgen maar eens verder aankloten. Voorlopige conclusie naar 3 uur: VS2008 lijkt helemaal zo gek nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Niemand_Anders schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:35:
En na 5 minuten proggen voel ik mij toch 10 jaar teruggeworpen in de tijd. Ik mis Resharper! Dat VS nog steeds geen optie heeft om een class naar een eigen bestand te verplaatsen snap ik nog steeds niet..
De beta van ReSharper 5 heeft als het goed is al support voor VS2010 ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Mijn ervaring tot nu toe is dat de code-editor veel vloeidender werkt. Alsof je bijna merkt dat hij met je GPU versneld wordt ofzo. Heel prettig wel.

Toch heb ik nog steeds dat de fonts in de code editor blurry zijn. De menus zijn nu prima, maar de editor zelf krijg ik toch echt hoofdpijn van. Je kan gewoon je niet focussen op de lettertypes. Ben ik nu de enige daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Er is een extension daarvoor: http://www.svprogramming.net/text-sharp/index.html. Ook te vinden vanuit de Extension Manager binnen VS2010 zelf. Hiermee kun je de text smoothing settings wijzigen; op de instelling "Grayscale" vind ik het een stuk beter. (Dit verandert de kleur van je text trouwens niet in grayscale :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Nu ik wat vaker met VS2010 merk ik toch wel regelmatig dat de boel vastloopt, gemiddeld wel 1x per uur. Enige optie is dan echt om devenv.exe te killen in de taskmanager. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik heb het in ieder geval op zowel een verse Windows 7 installatie op werk laptop, als op Windows 7 installatie thuis die al iets langer draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb al een tijdje niets meer met VS2010 gedaan, maar herken dat wel. Tijdje terug wat aan het hobby'en geweest, en toen crashte VS2010 regelmatig (aantal keer per avond). Eigenlijk altijd tijdens het debuggen. Tijdens het codekloppen bleef ie altijd wel draaien.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Alex) schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:54:
[...]

De beta van ReSharper 5 heeft als het goed is al support voor VS2010 ;)
Volgens de JetBrains website heeft Reshaper 5 alleen support voor VS2005 en VS2008:
Jetbrains:
In contrast to previous ReSharper releases, ReSharper 5.0 will provide early support for the new Visual Studio version.

We will start publishing ReSharper 5 builds for Visual Studio 2010 as soon as we have made sure that they work well with VS Beta 2.

Current ReSharper 5 builds support Visual Studio 2005 and Visual Studio 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:54

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Niemand_Anders schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:16:
[...]

Volgens de JetBrains website heeft Reshaper 5 alleen support voor VS2005 en VS2008:

[...]
Ik zou heel graag op VS2010 + R#5 overgaan. Maar met alle ervaringen die ik hier hoor, plus de klachten over R# performance, denk ik dat ik daar best nog even mee wacht...

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
- peter - schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:50:
Mijn ervaring tot nu toe is dat de code-editor veel vloeidender werkt. Alsof je bijna merkt dat hij met je GPU versneld wordt ofzo. Heel prettig wel.

Toch heb ik nog steeds dat de fonts in de code editor blurry zijn. De menus zijn nu prima, maar de editor zelf krijg ik toch echt hoofdpijn van. Je kan gewoon je niet focussen op de lettertypes. Ben ik nu de enige daarin?
Nee. Maar het is opgelost in een post-B2 build
Haan schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:54:
Nu ik wat vaker met VS2010 merk ik toch wel regelmatig dat de boel vastloopt, gemiddeld wel 1x per uur. Enige optie is dan echt om devenv.exe te killen in de taskmanager. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik heb het in ieder geval op zowel een verse Windows 7 installatie op werk laptop, als op Windows 7 installatie thuis die al iets langer draait.
Beta2 heeft veel leaks, en loopt rap uit zn geheugen, daar hadden ze problemen mee. De crashes zijn er ook post B2 nog niet uit trouwens.

[ Voor 36% gewijzigd door EfBe op 14-12-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dan weet ik in ieder geval dat de crashes een bekend issue zijn :)

Staat de release gepland voor Q1 2010? Dan moet er nog wel even hard gewerkt worden om het ding stabiel te krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
Ik weet niet zeker of de RTM echt geplanned staat voor Q1, wel weet ik dat de heren al sinds tijden(PDC '09) vrijwel niets meer mogen wijzigen aan grote delen vna het product.
Volgens de PM van MS Build(die ik sprak over een bug daarin) zijn de bug-sets die ze oplossen bepaald en is het enkel de architecten nog toegestaan om grotere wijzigingen in te plannen.
Daarmee hoop ik dus dat Efbe's ervaringen goed zijn van de Post B2 build, want anders ben ik toch bang dat SP1 pas het moment wordt dat er algemene adoptie gaat komen... Als er echt annoying bugs inzitten(zoals die memory leaks nu) dan ben ik bang dat ik tijdelijk toch weer eventjes Vs2008 ga gebruiken.

- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Hmm, dat hoop ik dan ook, want we zijn juist bezig met standaard development-omgeving images te bouwen en daarin wilden we VS2010 al gaan gebruiken. Bijv. vanwege het UI testen dat in VS2010 is toegevoegd, dat is echt een geniale feature. Maar als je tijdens debuggen regelmatig een vastloper krijgt is dat ook niet zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 03:22
Oef. Sinds VS 6 is het nooit meer helemaal goed gekomen qua geheugen (en CPU) gebruik. Het verbaast me niets dat dat nu wéér een issue is.

Ik weet wel dat VS één van die applicaties is die ik niet meer ga installeren zonder eerst m'n hardware eens een goede upgradebeurt te geven. Erg jammer, vooral omdat Microsoft's compiler toolchain juist behoorlijk efficiënt is (en dus helemaal geen überPC vereist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
Scott Guthrie gaf recentelijk publiekelijk aan dat er nog gewerkt gaat worden aan de performance en dat mede daarom er nog een RC uit gaat komen van VS2010 en .NET 4 met een algemene GoLive licentie.
Zie ook: http://weblogs.asp.net/sc...0-and-net-4-0-update.aspx

- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alex schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:39:
Scott Guthrie gaf recentelijk publiekelijk aan dat er nog gewerkt gaat worden aan de performance en dat mede daarom er nog een RC uit gaat komen van VS2010 en .NET 4 met een algemene GoLive licentie.
Zie ook: http://weblogs.asp.net/sc...0-and-net-4-0-update.aspx
En mail die persoon ook met ideeen. Hij staat heel dicht bij de community ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik blijf Visual Studio een goed product vinden, en het is een stuk volwassener geworden (duh!). Met VS 2003 had ik nog het gevoel dat MS zelf nooit een beetje grote projecten ontwikkelde gebruikmakend van VS. Relatief simpele applicaties waren goed te doen, maar als het wat groter werd en er meer team leden zijn liep je tegen allerlei beperkingen aan.

Nu met VS 2008 heb ik dat gevoel, weliswaar in mindere mate, nog steeds. Ik denk dat MS een pas op de plek moet maken, en stabilisatie en bruikbaarheid verbeter slag moet maken. VS 2010 introduceert weer een hoop, maar ik wil betere bruikbaarheid, niet meer maar betere features.

Ik heb een tijd sinds VS2005 een tijd lang niet intensief geprogrammeerd, maar nu weer aan de slag met VS 2008 en het verbaast me hoeveel dingen gewoon nog niet sneller gaan of beter. De informatie die nodig is om zaken te automatiseren (lees genereren) is voor handen, maar het wordt nog niet gebruikt.

En pretty please with sugar on top, give us a new DSL Toolkit. Nee geen "M", wat in mijn ogen nergens heen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
@OMX2000 MS maakt haar software steeds meer via haar eigen dogfood. Voorbeeld hiervan is VS2010 zelf wat geschreven is voor een groot gedeelte in .NET zelf.
Maar er zijn nog steeds pakketten zoals Office die 'gewoon' in C++ worden geschreven. Je gaat immers een dergelijke suite niet zomaar herschrijven. Hoewel in Office 2010 een gedeelte van de front-end al wel .NET is.
Maar veel server-apps zoals IIS, Biztalk, SQL Server en vele andere draaien al tijden of hosten .NET.

Ik vraag me sterk af wat jij bruikbaarheid vind. Microsoft schrijft een framework en productivity tools, je zult toch echt wel zelf e.e.a. moeten gaan definiëren.
Er is een zeer goede DSL Toolkit, zie ook http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb126235.aspx
Maar het ontbreekt developers en architecten aan hoe hiermee te werken. Natuurlijk is dit pas stap 1 van 30, maar als je kijkt naar adoptie, dan zie je toch steeds vaker DSL initiatieven.

Wat betreft Project Oslo en "M", daar weet ik 100% zeker van dat je het zelf niet snapt. Wat Microsoft daar probeerd is het opzetten van een DSL environment met de mogelijkheid tot zelfleerzaamheid, repositories en human intelligence. Talen als "M" zorgen ervoor dat DSL's niet enkel visueel hoeven te zijn, maar ze straks ook dichter bij menselijke talen liggen. Daarbij zorgt de implementatie van "M" juist ervoor dat het beter te visualiseren is. Dit soort projecten zijn ground-breaking, innovatief maar verre van begrijpelijk voor de general purpose.
Ook zie je in Oslo heel duidelijk dat zowel transformatie als generatie mogelijk zijn. De ervaringen met DSLs hebben immers uitgewezen dat enkel transformatie voor problemen zorgt in oa beheersbaarheid.

Ik weet niet wat je exact. Bewoord eens concreet wat je teveel tijd kost. Je geeft aan dat je lang niet intensief geprogrammeerd hebt, dan zal je dus de library community ook neit gevolgd hebben... Daarin zag je juist de afgelopen jaren flinke verschuivingen.

- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Soultaker schreef op zondag 20 december 2009 @ 01:14:
Oef. Sinds VS 6 is het nooit meer helemaal goed gekomen qua geheugen (en CPU) gebruik. Het verbaast me niets dat dat nu wéér een issue is.
Processor en vooral geheugengebruik zijn eigenlijk niet eens zo belangrijk, de UI van VS is soms gewoon zo traag. En qua usability kunnen sommige zaken ook erg verbeterd worden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Hoeveel add-ons hebben jullie dat je VS traag is?
Bij mij is alleen opstarten en de Windows Forms editor traag, de rest is supersnel zoals ik het mag verwachten. De traagheid van opstarten komt waarschijnlijk ook gedeeltelijk door Resharper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:54

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Sebazzz schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:31:
De traagheid van opstarten komt waarschijnlijk ook gedeeltelijk door Resharper.
Is volgens mij ook de hoofdreden waarom veel R#-gebruikers afhaken. Heel jammer, want men blijft enerzijds wel coole features bijbouwen, maar de performance blijft achterwege en het geheugenverbruik swingt nog steeds de pan uit. Mensen met een recente PC en niet te veel VS-en open, hebben er weliswaar minder last van, maar dat is mijns inziens niet de meerderheid van de developers.

Ik hoop dat JetBrains hier snel werk van maakt, want zeker in het geval van R# doet hen dan volgens mij terrein verliezen op concurrenten (oa VS2010 zelf). Ik vind het alleszins jammer van een verder heerlijk product.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste